quote:
Ik heb alleen nog foto's met baby.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke foto.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:44 schreef Snakey het volgende:
Ik heb alleen nog foto's met baby.En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta.
![]()
(Power) clean and jerk. Dat is 1 van de 2 olympische liftsquote:Op woensdag 28 september 2016 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Hoe heet/noemen jullie die compound oefening waarbij je met een kleinere bar eerst een deadlift uitvoert, vervolgens de bar doortikt omhoog ten hoogte van je sleutelbeen en vervolgens nog uitstoot totdat je de bar gestrekt boven je hoofd hebt?
Heerlijke oefening is datquote:Op woensdag 28 september 2016 10:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
(Power) clean and jerk. Dat is 1 van de 2 olympische lifts.
quote:Op woensdag 28 september 2016 09:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
Ik heb alleen nog foto's met baby.En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta.
Zeker wanneer die persoon slechts 70 centimeter is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zeker wanneer die persoon slechts 70 centimeter is.
[..]
[..]
naast mijn kinderen zie ik er ook groot uit Sneek, je speelt valsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
2 borst vs 4 (ex DL) rug. 1 schouder.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Hoeveel oefeningen pakken jullie voor grote spiergroepen en hoeveel voor de wat kleinere spiergroepen?
Borst/Rug/Benen pak ik meestal 3 of 4 oefeningen. Triceps/Biceps/schouders hou ik meestal bij 2 oefeningen. Buik probeer ik altijd iedere workout mee te pakken behalve als ik zwaar benen heb gepakt.
Pff ik had sumo deadlifts gedaan. Ging eigenlijk best goed. Alleen de dag erna... Haha Jezus wat een zure benen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vandaag ook toevallig snatch deadlifts gedaan, maar die zijn echt killing voor je handen inderdaad. Doe ze meestal na normale deadlifts maar dan begint het al bij 100kg al lastig te worden.
Haha hoe krijg je dat voor elkaar? Te hard ingespannen?quote:Op woensdag 28 september 2016 12:31 schreef Snakey het volgende:
Mijn quads doen zeer, net boven m'n knieen. Van het bench pressen.
Leg drive. Ik druk vanuit m'n tenen m'n lichaam richting m'n hoofd waarbij je dus (vooral) dat stukje van je quads gebruikt.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:32 schreef relativity het volgende:
[..]
Haha hoe krijg je dat voor elkaar? Te hard ingespannen?
Hoeveel sets doe je dan per oefening? Doe zelf 4 a 5 sets ongeacht welk lichaamsdeelquote:Op woensdag 28 september 2016 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Hoeveel oefeningen pakken jullie voor grote spiergroepen en hoeveel voor de wat kleinere spiergroepen?
Borst/Rug/Benen pak ik meestal 3 of 4 oefeningen. Triceps/Biceps/schouders hou ik meestal bij 2 oefeningen. Buik probeer ik altijd iedere workout mee te pakken behalve als ik zwaar benen heb gepakt.
[..]
[..]
Je ziet toch wel dat je armen er anders uit zien dan bij de meeste mensen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., leuke foto inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
5x12.quote:Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Hoeveel sets doe je dan per oefening? Doe zelf 4 a 5 sets ongeacht welk lichaamsdeel
Interessant cortisol stukje bij myth 2.quote:Op woensdag 28 september 2016 19:25 schreef Snakey het volgende:
Interessant stukje. https://biotest.t-nation.(...)ers-actually-believe
Ja precies, maakt het ook een stuk duidelijker over fasted cardio.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:03 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Interessant cortisol stukje bij myth 2.
Ik heb dan altijd juist ongelofelijk last van m'n glutes, tegenover normale deadlifts waar ik vaak de benen bij voel.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:29 schreef relativity het volgende:
[..]
Pff ik had sumo deadlifts gedaan. Ging eigenlijk best goed. Alleen de dag erna... Haha Jezus wat een zure benen.
Ben in 7 maanden 11kilo aangekomen. Gaat lekker zo.
Als er 1 ding is wat ik toch wel van T-nation leer is dat je zelf de waarheid er maar tussen uit moet peuteren, ik lees graag stukken van een aantal mensen omdat zij serieus overkomen. Hij is er wel een van.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ja precies, maakt het ook een stuk duidelijker over fasted cardio.
Ik vond myth 1 ook wel goed. Ik kan de tel niet meer bijhouden hoe vaak ik gehoord heb dat ab work niet nodig is omdat....
Thibaudeau beschouw ik wel als een van de meest betrouwbare. Eigenlijk vooral waar het om training gaat. Als je de lijst ziet van wie hij gecoached heeft en hoeveel top athleten daarbij zitten dan kan het niet anders dan dat hij wel eea weet.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:45 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als er 1 ding is wat ik toch wel van T-nation leer is dat je zelf de waarheid er maar tussen uit moet peuteren, ik lees graag stukken van een aantal mensen omdat zij serieus overkomen. Hij is er wel een van.
Maar waarschijnlijk staat er morgen weer een artikel bovenaan waarin geroepen word dat je uberhaupt nooit moet eten voor je training.
Vasten: http://www.leangains.com/(...)d-stubborn-body.htmlquote:Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
Je hebt een volledig afgestemd voedingsschema?quote:Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
Verschoven disc? Zou wel even mee uitkijken als het echt zo lang aanhoudt. Kan ook beklemde zenuw zijn, of heupen die niet echt lekker meewerken, zwakke glutes, etc. Laat een dokter er naar kijken zou ik zeggen.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:54 schreef Snorrenbaard het volgende:
Meh sukkel al zo lang met m'n onderrug blessure, al maanden niet meer gedeadlift/gesquat, andere bureaustoelen/strechtes gedaan etc. maar amper vooruitgang, bij een simpele tilbeweging schiet er soms een scherpe pijn en is het weer beginnen bij af. Kan gelukkig nog wel redelijk door trainen, maar begin squats/deadlifts wel te missen..
Thanks! Ga dat eens proberen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:04 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Vasten: http://www.leangains.com/(...)d-stubborn-body.html
Over yohimbine:quote:Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik denk dat dit vooral persoonlijk is. De één zal daar beter tegen kunnen dan de ander.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat kan ik 't beste doen? Heb vanwege evenement al een week niet getrained.
Wil zo weer chest pakken maar zal ik de gewichten gebruiken van de vorige sessie of hoger proberen?
Weet niet wat de invloed precies is van een week niet trainen..
Ligt een beetje aan de periode van voor die week off. Als je toen intensief getraint heb is je lichaam je waarschijnlijk dankbaar voor de rust en kan je er nu goed tegenaan. Maar ik zou sowieso even rustig aan beginnen, je voelt snel genoeg wat wel en niet gaat.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat kan ik 't beste doen? Heb vanwege evenement al een week niet getrained.
Wil zo weer chest pakken maar zal ik de gewichten gebruiken van de vorige sessie of hoger proberen?
Weet niet wat de invloed precies is van een week niet trainen..
Ik vraag me wel ineens af wat je bedoelt met 'een kleinere bar'..?quote:
Een Ephedrine, Cafeïne, Aspirine stack kan behoorlijk helpen, ook een ECY, met het door jou genoemde Yohimbine is razend populair eigenlijk ongevaarlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
A potent stimulant, use in Starfleet medical practice since at least the 2260s. A treatment of 25cc is considered to be a deadly dosage and usually used only as a last resort in life-threatening situations. - See more at: http://www.startrek.com/d(...)sthash.o54eDSta.dpufquote:Op donderdag 29 september 2016 18:02 schreef ZetaOS het volgende:
Je kan natuurlijk ook meteen Cordrazine in de UK of Canada bestellen, dit is helemaal de toekomst en bij juist gebruik veilig. (En nog 100% legaal!)
t3 en clen, dnpquote:Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Maandag gelijk een afspraak maken idd.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Verschoven disc? Zou wel even mee uitkijken als het echt zo lang aanhoudt. Kan ook beklemde zenuw zijn, of heupen die niet echt lekker meewerken, zwakke glutes, etc. Laat een dokter er naar kijken zou ik zeggen.
Ja zo'n stang waar je die gewichten aan hangtquote:Op donderdag 29 september 2016 16:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel ineens af wat je bedoelt met 'een kleinere bar'..?
Ja, die bedoel ik. Zijn denk ik wel de helft korterquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:03 schreef Multiply het volgende:
Wij hebben in de sportschool ook van die bars die echt een stuk korter zijn. Ik neem aan dat die bedoeld worden? Die wegen denk ik iets van 10 kg.
Een vrouwenbar is toch 15 kg ofzo?
Kan je dat hardnekkige vet eigenlijk toespitsen aan één van de 3 lichaamstype? Nu verliest een ecto heel makkelijk vet en komt wat moeilijker in spiermassa aan. Terwijl een endo juist vice versa is.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:04 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Vasten: http://www.leangains.com/(...)d-stubborn-body.html
Somatotypes zijn onzin.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kan je dat hardnekkige vet eigenlijk toespitsen aan één van de 3 lichaamstype? Nu verliest een ecto heel makkelijk vet en komt wat moeilijker in spiermassa aan. Terwijl een endo juist vice versa is.
Zie je die "stubborn fat" dan ook meer bij endo's of is dat van meer variabelen afhankelijk?
Vrouwenbars zijn 15, mannenbars 20 en iets langer en dikker.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:03 schreef Multiply het volgende:
Wij hebben in de sportschool ook van die bars die echt een stuk korter zijn. Ik neem aan dat die bedoeld worden? Die wegen denk ik iets van 10 kg.
Een vrouwenbar is toch 15 kg ofzo?
quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Vrouwenbars zijn 15, mannenbars 20 en iets langer en dikker.
Weet nog steeds niet echt wat zo'n helft kortere bar is. Gebruiken wij in ieder geval niet.
Curlen = EZ stang, naar mijn mening.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:34 schreef Snorrenbaard het volgende:
Die vrouwelijke bars zijn wel perfect om mee te curlen trouwens
Preweighted bars.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zie hier, achter die gozer. Dat soort bars.
Dat wordt hier inderdaad vaak gezegd, maar ik geloof er toch wel in hoor.quote:
Hier een stukje erover. En ik las laatst ergens een stuk dat het hele somatypes al afgeschoten is.quote:Op vrijdag 30 september 2016 19:05 schreef relativity het volgende:
[..]
Dat wordt hier inderdaad vaak gezegd, maar ik geloof er toch wel in hoor.
Waarom wordt het dan zelfs in de medische literatuur beschreven als het totale fictie is vraag ik me af? Heb je misschien een goede bron ofzo?
Die bars hebben wij niet in onze box, die oefening is wel leuk als training morgenquote:Op vrijdag 30 september 2016 11:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zie hier, achter die gozer. Dat soort bars.
Johquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Eerst je max bench reppen en daarna proberen je max OHP te reppen werkt niet echt
Tja je hoopt toch die PR te pakken, en dan de teleurstelling als je je 2e set al failedquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:59 schreef relativity het volgende:
[..]
Johen dat weet je zelf ook wel haha. Maar toch altijd proberen hé
te herkenbaar
Net ook 110 gehaald met benchen
Extra werk verrichten in de vorm van tren afbreken? :pquote:Op zondag 2 oktober 2016 00:58 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik laat liever mijn lever wat extra werk verrichten
Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef relativity het volgende:
[..]
Extra werk verrichten in de vorm van tren afbreken? :p
Iemand trouwens goede instructie filmpjes voor clean and jerk en andere olympische oefeningen?
Die gozer die nu bovenaan staat, met die prothese, heeft zijn eigen page. https://www.facebook.com/that1legmonster/?fref=tsquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.
Ook daarin heb je goede én slechte boxxen/coaches dus zoek goed en laat je informeren wat de coaches zelf geleerd en voor achtergrond hebben.
Wil je het echt puur vanaf internet proberen te leren heeft Crossfit HQ een hoop instructievideos staan. Alleen zonder formcheck van een serieuze coach ben ik bang dat je meer foute dan goede dingen aan gaat leren.
*inb4 Crossfit![]()
![]()
*inb4 alleswatcrossfitisiskut
*inb4 blessurescrossfitditdatzuszo
Het is gewoon zo dat veel van die coaches tegenwoordig gelieerd zijn aan Crossfitboxen.
Gave pagina om te volgens trouwens (zou bij de meesten wel bekend zijn);
https://www.facebook.com/weightlifting.sultan/
D'r is echt een overload aan gave mensen op internet om te volgen tegenwoordig,quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Die gozer die nu bovenaan staat, met die prothese, heeft zijn eigen page. https://www.facebook.com/that1legmonster/?fref=ts
Ik heb af en toe contact met hem over protheses.
Ik heb m'n portie depressie en verslavingen wel gehad.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:36 schreef Rauw. het volgende:
[..]
D'r is echt een overload aan gave mensen op internet om te volgen tegenwoordig,
weet niet of je Derek Weida en Zack Ruhl al kent?
Doen misschien wat andere dingen (erbij) dan powerlifters maar ik heb zo gigantisch veel respect voor dergelijke atleten. Die volharding zie ik graag in mensen, ook al kan ik daar zelf ook nog flink wat van leren. Geen excuusjes, geen grootse ego's![]()
Voor jou geldt overigens hetzelfde, je had depressief thuis kunnen gaan zitten roepen met een jenevertje, een boek vol excuusjes en een bak pinda's, maar je kiest ervoor om zware dingen te tillen en er (naar wat ik gelezen heb) niet teveel negatieve aandacht aan te schenken. Dat zijn toch sterke mensen per definitie.
Met als grootste verschil dat ik natuurlijk alleen mijzelf en mijn gebrek aan kennis over voeding en beweging de schuld te geven heb, maar het is inderdaad heel erg herkenbaar wat je zegt. Van alles wat sport en fysieke uitdagingen mij gebracht hebben is er in het hoofd nog het meeste veranderd.Misschien nog wel meer dan het gewicht wat ik kwijt ben geraakt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb m'n portie depressie en verslavingen wel gehad.Ik zou willen dat het anders was gelopen, maar juist door zo diep te gaan heb ik zo vreselijk veel geleerd. Het is zelfs verslavend, ik doe altijd m'n best om mezelf te verbeteren. Ik zou alleen willen dat het ijzer wat eerder in mijn leven begrepen had, dat geeft je zoveel mentale lessen over je zwaktes wat helemaal doorwerkt in het dagelijkse leven.
Het is een mind set die je te pakken krijgt, en na wat stuiteren nooit meer loslaat. Ik weet zeker dat je het zelf ook kent, jij had ook op de bank kunnen blijven zitten met een pizza en een fles cola.
Precies. Als ik voor mezelf spreek, zolang je depressief blijft omdat je een stuk been mist ben je die invalide persoon. Op het moment dat je jezelf bent en je mist een stuk been ben je gewoon net als ieder ander en heb je de ruimte om te leven en te groeien. En ben je wat mij betreft niet meer invalide, zo voel ik het in ieder geval.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:26 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met als grootste verschil dat ik natuurlijk alleen mijzelf en mijn gebrek aan kennis over voeding en beweging de schuld te geven heb, maar het is inderdaad heel erg herkenbaar wat je zegt. Van alles wat sport en fysieke uitdagingen mij gebracht hebben is er in het hoofd nog het meeste veranderd.Misschien nog wel meer dan het gewicht wat ik kwijt ben geraakt.
Ik bedoel, Crossfit is prima enzo. Maar die form die ze iedereen leren is echt bagger en zelfs gevaarlijk op de lange termijn. Ik heb het geleerd bij een echte Oly Weightlifting gym met een trainer. Was 6 dagen achter elkaar alleen weightlifting. Die kon wel veel beter uitleggen hoe je alles moet doen en vooral waarom het zo moet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.
Ook daarin heb je goede én slechte boxxen/coaches dus zoek goed en laat je informeren wat de coaches zelf geleerd en voor achtergrond hebben.
Wil je het echt puur vanaf internet proberen te leren heeft Crossfit HQ een hoop instructievideos staan. Alleen zonder formcheck van een serieuze coach ben ik bang dat je meer foute dan goede dingen aan gaat leren.
*inb4 Crossfit![]()
![]()
Het is gewoon zo dat veel van die coaches tegenwoordig gelieerd zijn aan Crossfitboxen.
Daar heb ik ook al eens naar gezocht, kan niet veel vinden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:39 schreef PluisigNijntje het volgende:
Alan Thrall is ook erg goed en duidelijk qua (oly en ook powerlifting) filmpjesMaar ik raad ook aan om je erin te laten coachen, oly is naar mijn mening veel meer techniek-gericht dan powerlifting.
Weet iemand toevallig een webshop waar je gewichthefpakjes kunt kopen, behalve adidasspecialtysports?
Weet je dat dat echt onzin is en volkomen afhankelijk van welke box je traint en onder andere hoe je check op jezelf is he?quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik bedoel, Crossfit is prima enzo. Maar die form die ze iedereen leren is echt bagger en zelfs gevaarlijk op de lange termijn. Ik heb het geleerd bij een echte Oly Weightlifting gym met een trainer. Was 6 dagen achter elkaar alleen weightlifting. Die kon wel veel beter uitleggen hoe je alles moet doen en vooral waarom het zo moet.
Oke bedanktquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
*inb4 Crossfit![]()
![]()
Ik herken het wel ja. 6 jaar lang ook last gehad van slapeloosheid, depressie, vermoeidheid en ga zo maar door. Alles ging in neerwaartse spiraal (geen werk, relatie uit, slechte gezondheid, gigantisch veel stress, veel kanker in familie en ga zo maar door).quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb m'n portie depressie en verslavingen wel gehad.Ik zou willen dat het anders was gelopen, maar juist door zo diep te gaan heb ik zo vreselijk veel geleerd. Het is zelfs verslavend, ik doe altijd m'n best om mezelf te verbeteren. Ik zou alleen willen dat het ijzer wat eerder in mijn leven begrepen had, dat geeft je zoveel mentale lessen over je zwaktes wat helemaal doorwerkt in het dagelijkse leven.
Het is een mind set die je te pakken krijgt, en na wat stuiteren nooit meer loslaat. Ik weet zeker dat je het zelf ook kent, jij had ook op de bank kunnen blijven zitten met een pizza en een fles cola.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:32 schreef relativity het volgende:
Ik herken het wel ja. 6 jaar lang ook last gehad van slapeloosheid, depressie, vermoeidheid en ga zo maar door. Alles ging in neerwaartse spiraal (geen werk, relatie uit, slechte gezondheid, gigantisch veel stress, veel kanker in familie en ga zo maar door).
Op een gegeven moment was ik het zo zat. Ook dat geklaag van mijzelf, dat ik me ook weer volledig op training heb gestort. Maar het is goed om dieptepunten te kennen. Dan leer je jezelf goed kennen, maar ook de mensen om je heen. En je leert het leven meer waarderen en bent dankbaar voor de dingen die veel mensen voor lief nemen.
Stay positive
LEVENSLES: STOP MET KLAGEN, DOE ER VERDOMME WAT AAN!
Ik zeg niet dat ik na 6 dagen alles al kan. Zelfs niet nu ik al een goede 4-5 maanden bezig ben hiermee. Maar ik heb, zoals ik met alles doe, ook m'n research gedaan. Er zijn gewoon echt een aantal punten waarop CrossFit slechte form aanleert (niet alleen verschillend per box, maar vanuit CrossFit HQ zelf). Lees dit maar eens: http://www.theironsamurai.com/crossfit-snatches/ Geeft goed aan op welke punten die technieken schadelijk zijn op de lange termijn en je met gewoon Olympic Weightlifting ook nog betere resultaten kunt halen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Weet je dat dat echt onzin is en volkomen afhankelijk van welke box je traint en onder andere hoe je check op jezelf is he?
Na 6 dagen cursus heb jij ook nog geen top form, sterker nog, na 6 dagen dan ken je het begin. Dan kun je eens beginnen met wat oefeningen en dan over een jaar kom je weer eens bij een weightlifting coach en die lacht jouw form keihard uit en vertelt je wat je nog beter moet doen.
Als jij echt denkt dat jij door 6 dagen cursus beter lift dan ALLE Crossfitters (met "die form" die ze iedereen leren) dan zou die check op jezelf ook wel ontbreken en word het ook eens tijd om aan je ego te werken.
Ik zie niet zo goed waarom er iets mis zou zijn met de form. Het probleem, voor zover dat er is, zit in het aantal reps bij CF, waarbij formverlies onvermijdelijk is.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik bedoel, Crossfit is prima enzo. Maar die form die ze iedereen leren is echt bagger en zelfs gevaarlijk op de lange termijn. Ik heb het geleerd bij een echte Oly Weightlifting gym met een trainer. Was 6 dagen achter elkaar alleen weightlifting. Die kon wel veel beter uitleggen hoe je alles moet doen en vooral waarom het zo moet.
Ik zeg ook niet dat hij moet beginnen aan Crossfit, maar als je een weightliftingcoach zoekt dan vind je die tegenwoordig regelmatig in een Crossfit box. Want daar zijn mensen nog geïntresseerd in weightlifting, in tegenstelling tot Globogym.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:18 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik na 6 dagen alles al kan. Zelfs niet nu ik al een goede 4-5 maanden bezig ben hiermee. Maar ik heb, zoals ik met alles doe, ook m'n research gedaan. Er zijn gewoon echt een aantal punten waarop CrossFit slechte form aanleert (niet alleen verschillend per box, maar vanuit CrossFit HQ zelf). Lees dit maar eens: http://www.theironsamurai.com/crossfit-snatches/ Geeft goed aan op welke punten die technieken schadelijk zijn op de lange termijn en je met gewoon Olympic Weightlifting ook nog betere resultaten kunt halen.
Als iemand echt alleen geïnteresseerd is in weightlifting, zou ik niet om die reden beginnen aan CrossFit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de snatch-ladder (Regionals event 5) zijn de gewichten van de ladder vastgesteld en dus, al zouden ze zwaarder kunnen liften, dat is niet nodig want de ladder gaat maar tot een bepaald gewicht.
Wat overigens in bijna iedere WOD zo is, dat vastgestelde. Geloof mij, de meeste mensen die als regulars naar een les komen zouden vrijwel nooit boven de 60kg snatchen, en dan heb je het over de sterkeren en ervarenere in die groep. Gewichten daarboven zijn alleen weggelegd voor de mensen die serieus trainen.
Dat topsport (Zo ook CrossFit Games) ongezond is, dat is geen geheim (iets met trainmomenten en competitiemomenten). En dat je daar dingen ziet die niet representatief zijn voor form, prima, je bent daar om te scoren en niet om je ultieme form te laten zien, het is namelijk geen jurysport.
Het is gewoon allemaal prachtig mooi wat hij schrijft en kan vinden over 1 video, maar je kunt overal de slechte beelden tussenuit pikken en er een "bash-artikel" over schrijven (wat ik overigens keurig vind dat hij niet gedaan heeft, het blijft prima leesbaar zelfs al ben ik het niet met hem eens)
Ik ben ook maar een zwakkeling met wat hipshift en mobiliteitsproblemen in mijn squat, ga ik ooit leren squatsnatchen zoals die dames (met hun zogenaamde slechte form)? Denk het niet, ben ik van plan ooit op die vloer te staan of mee te doen voor een plaats op die vloer? Denk ik ook niet.
Ook al zou mijn snatch vele malen hoger kunnen zijn als ik 10.000 trainingsuren erin zou steken. dat is niet mijn doel.
Gaat snatchen dan mijn dood worden, of de dood van mijn rug?
Nee, daarvoor zijn de gewichten veel te laag, en daarvoor letten trainers te goed op wat ik aan het doen ben. Want ieder uur dat ik train staat er een coach in m'n nek te hijgen en te corrigeren wat ik fout doe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande is trouwens precies wat ik bedoel met die Ego check, ik moet geen 80kg willen snatchen omdat ik dat een ander zie doen, ik moet dat willen omdat dat mijn doel is, en omdat ik mijzelf goed genoeg acht daarvoor."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Dat is helemaal waar, fatigued word je form niet beter, geldt ook voor de 5e set van een powerlifter volgens mij. En daar liggen de gewichten aardig wat hoger (en dus schadelijker)quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zie niet zo goed waarom er iets mis zou zijn met de form. Het probleem, voor zover dat er is, zit in het aantal reps bij CF, waarbij formverlies onvermijdelijk is.
Niet per definitie schadelijker. Een powerlifter traint zelden boven sub maximale gewicht dus zal altijd op redelijk afstand van fatigue blijven waardoor hij/zij dus ook uit de 'schade zone' blijft. Natuurlijk is en blijft spieren trainen belangrijk voor een powerlifter, maar CNS en tendons is waar je door stalkt uiteindelijk. Om die te trainen is het beter om sub maximaal te trainen en niet telkens je max op te zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:48 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, fatigued word je form niet beter, geldt ook voor de 5e set van een powerlifter volgens mij. En daar liggen de gewichten aardig wat hoger (en dus schadelijker)
Daarom heb je scaling, en ga je dus (als je verstandig bent) lager in gewicht naar mate de reps hoger worden. Tenzij in competitie, waar de gewichten al vastgesteld zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niet per definitie schadelijker. Een powerlifter traint zelden boven sub maximale gewicht dus zal altijd op redelijk afstand van fatigue blijven waardoor hij/zij dus ook uit de 'schade zone' blijft. Natuurlijk is en blijft spieren trainen belangrijk voor een powerlifter, maar CNS en tendons is waar je door stalkt uiteindelijk. Om die te trainen is het beter om sub maximaal te trainen en niet telkens je max op te zoeken.
Powerlifters raken (soms zelfs ernstig) geblesseerd door max attempts.
Dit dus in tegenstelling van CF, waar je met boven sub maximale gewichten ook nog eens zoveel mogelijk reps probeert te halen. Dat kan veel schadelijker zijn, ook als je heel bewust bent van wat je aan het doen bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Haha zeker. Goed bezigquote:Op zondag 2 oktober 2016 17:42 schreef Rauw. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Positiviteitsplaatjes alles.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daarom heb je scaling, en ga je dus (als je verstandig bent) lager in gewicht naar mate de reps hoger worden. Tenzij in competitie, waar de gewichten al vastgesteld zijn.
Serieus, in ruim een jaar heb ik 2 mensen gezien met een schouderblessure (niet ernstig, en waarvan 1 opgelopen door overtraining) en 1 met een vrij ernstig geval van overtraining (lichaam gooide de noodrem er behoorlijk hard op).Dat geloof ik ook wel hoor. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat PL niet per definitie schadelijker zou zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grap is natuurlijk dat door de tijd een paar grote namen zich heel duidelijk van CF gedistantieerd hebben waardoor 'iedereen' ineens tegen CF was, en diezelfde grote namen daar nu langzaam op terug komen. Ik denk dat ze ingezet hebben op dat CF het niet zou maken, maar het is er nog steeds.
Daarnaast zijn we allemaal domme schaapjes natuurlijk die alles napraten waarbij vooral het negatieve blijft hangen, dus CF is nog steeds slecht.![]()
Dit, hierdoor zal ik Crossfit nooit serieus kunnen nemen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:10 schreef Faeroer het volgende:
Probleem met CF is dat ze van alles een 'as many reps as possible' willen halen. Dat is bv qua deadliften en squatten gewoonweg niet gezond, aannemende dat je het op je maximale intensiteit doet. Daar komt nog eens bij het aanmoedigen van elkaar omdat er zo'n zweverig 'fitlife' sfeertje omheen hangt, waar je pas een échte PR hebt als je meer dan drie verschoven lumber discs bij elkaar hebt gekregen zonder te stoppen.
Duidelijk nog nooit naar de programmering gekeken. Maar dat is prima, Ignorance is bliss.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:10 schreef Faeroer het volgende:
Probleem met CF is dat ze van alles een 'as many reps as possible' willen halen. Dat is bv qua deadliften en squatten gewoonweg niet gezond, aannemende dat je het op je maximale intensiteit doet. Daar komt nog eens bij het aanmoedigen van elkaar omdat er zo'n zweverig 'fitlife' sfeertje omheen hangt, waar je pas een échte PR hebt als je meer dan drie verschoven lumber discs bij elkaar hebt gekregen zonder te stoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Rauw. op 03-10-2016 17:34:11 ]"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
Zo heb ik m'n redenen niet de globogym in te stappen. Denk dat we daar uren voorordelen over kunnen uitwisselen. Ga ik niet aan beginnen, respect voor iedereen in z'n eigen discipline.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ieder z'n ding. Ik wil gewoon zware dingen optillen, dat doet het volgende volgens mij niet (even naar de 'programmering' gekeken ja tog?quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:25 schreef Rauw. het volgende:
Duidelijk nog nooit naar de programmering gekeken. Maar dat is prima, Ignorance is bliss.
Blijf in je safe zone.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | WOD 3-10-2016 Amrap 24" 500 m row 15 Sumo deadlift high pulls 15 Shoulder to Overheads 15 Knee to elbows Use a 40/30 barbell Encore 10x100 mtr Sled walk 50-80kg, add 5kg every set |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |