ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Weet iemand of er een maximum aantal keren is dat je tussentijds bij NS kunt uit- en weer inchecken op hetzelfde station (elke keer netjes met minder dan 35 minuten ertussen en even uitgaande van gewoon vol tarief reizen om geen rekening te houden met tariefwisselingen) met behoud van langeafstandskorting? (Met andere woorden: wordt het aantal transacties op enig moment te hoog voor NS om gelijktijdig bij te houden?)
Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef dcm360 het volgende: Je hebt in principe altijd alleen de laatste transactie nodig. Daaruit kan bepaald worden wat er moet gebeuren bij in- of uitchecken.
Op het moment dat ik in A incheck, in B uitcheck, weer incheck (en die 2 handelingen X keer herhaal) en tenslotte in C uitcheck, dan is voor de juiste prijsbepaling van B naar C toch ook het aantal tariefeenheden tussen A en B nodig?
Op het moment dat ik in A incheck, in B uitcheck, weer incheck (en die 2 handelingen X keer herhaal) en tenslotte in C uitcheck, dan is voor de juiste prijsbepaling van B naar C toch ook het aantal tariefeenheden tussen A en B nodig?
Dat lijkt me te ondervangen door in iedere transactie het totaal aantal afgelegde tariefeenheden op te slaan (en niet het aantal tov de vorige transactie).
Tussen Delft-Zuid en Schiedam is de kans dat er ooit spoorverdubbeling plaats gaat vinden vrijwel nihil. Tussen Delft-Zuid en Rijswijk duurt het nog enkele jaren
Dat lijkt me te ondervangen door in iedere transactie het totaal aantal afgelegde tariefeenheden op te slaan (en niet het aantal tov de vorige transactie).
Dat is het ook zeker, ik ben alleen benieuwd of men hier rekening mee heeft gehouden.
Tussen Delft-Zuid en Schiedam is de kans dat er ooit spoorverdubbeling plaats gaat vinden vrijwel nihil. Tussen Delft-Zuid en Rijswijk duurt het nog enkele jaren
Dus de dubbele spoortunnel komt er voor niets? Ik heb juni aan een werknemer van Crommelijn gevraagd wanneer de spoorverdubbeling plaatsvind. Hij gaf als antwoord dat de tunnel als ruwbouw word geleverd en Prorail mag zelf weten wanneer de tunnel in gebruik wordt genomen. Beetje het verhaal als metrostation Lombardijen.
Even ventileren wat Frankrijk een kuttreinenland is. Lak aan alles aan de reiziger vooral, 4 dagen Nice, 2 treinen opgeheven, 3 treinen te laat waardoor overstap gemist en 1 trein op tijd! En dan alle perons bomvol toeristen maar alles in het Frans, gelukkig kom ik er maar 1 keer in de 15 jaar en dan weet ik nog altijd spoor en opgeheven in het Frans. Dus dan sta je daar voor jan lul je medemens te helpen, over 20 jaar proberen het weer een keer. Dan zeg ik nog niks over het ontbijt, de bussen in Nice en de puinzooi, derde wereldland in opkomst!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft. Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Op woensdag 10 augustus 2016 20:32 schreef bork het volgende: Even ventileren wat Frankrijk een kuttreinenland is. Lak aan alles aan de reiziger vooral, 4 dagen Nice, 2 treinen opgeheven, 3 treinen te laat waardoor overstap gemist en 1 trein op tijd! En dan alle perons bomvol toeristen maar alles in het Frans, gelukkig kom ik er maar 1 keer in de 15 jaar en dan weet ik nog altijd spoor en opgeheven in het Frans. Dus dan sta je daar voor jan lul je medemens te helpen, over 20 jaar proberen het weer een keer. Dan zeg ik nog niks over het ontbijt, de bussen in Nice en de puinzooi, derde wereldland in opkomst!
Fransen zijn eigenwijs net als de Belgen. Ze weigeren Engels (of Nederlands) te praten.
Op woensdag 10 augustus 2016 20:33 schreef PandaDrop het volgende: Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft. Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Ze zijn nog steeds aangesloten op het spoor naar Delft, maar het klopt wat je zegt over de metrosporen.
Wel blijft er een verbinding tussen het spoor van ProRail en de Hoekse Lijn voor cargo's
Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Maar dat blijft de flessenhals tot 2023. Maar als dat het plan is moeten de dubbele spoortunnel in Delft ook op deze manier aangesloten worden.
Dus de dubbele spoortunnel komt er voor niets? Ik heb juni aan een werknemer van Crommelijn gevraagd wanneer de spoorverdubbeling plaatsvind. Hij gaf als antwoord dat de tunnel als ruwbouw word geleverd en Prorail mag zelf weten wanneer de tunnel in gebruik wordt genomen. Beetje het verhaal als metrostation Lombardijen.
Het stuk tussen Delft-Zuid en Schiedam Centrum is vrij kort en kent geen stations. Door alle spoorverdubbelingen er omheen is een prima dienstregeling te maken zonder dat treinen elkaar al te veel in de weg zitten
Ze zijn nog steeds aangesloten op het spoor naar Delft, maar het klopt wat je zegt over de metrosporen.
Wel blijft er een verbinding tussen het spoor van ProRail en de Hoekse Lijn voor cargo's
Op pagina 42 in dit document van de gemeente Schiedam is inderdaad te vinden dat de nieuwe metrosporen richting Hoek van Holland tussen het huidige keerspoor van de metro en de trein sporen komen te liggen, wat ook al een beetje zichtbaar is op google maps. Het goederenspoor (560m) komt iets noordelijker te liggen dan het huidige spoor naar Hoek van Holland.
Op woensdag 10 augustus 2016 20:33 schreef PandaDrop het volgende: Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft. Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
Op woensdag 10 augustus 2016 20:46 schreef PandaDrop het volgende: Lol, treinsporen tussen twee snelwegen in, dit kan alleen in Amsterdam. In Amsterdam-Noord doen ze dit volgens mij ook bij de Amsterdamse metro.
nee hoor. Voorbeeldje in Antioch (California) in de Verenigde Staten
Op woensdag 10 augustus 2016 19:42 schreef Dr_Flash het volgende: Wat ik nou toch weer zag langsrijden Collega belde me toen ik al in de trein naar huis zat "Hee er rijdt een rare trein door Zutphen en hij komt jouw kant op!"
Deze trein heb ik vandaag in Sittard ook gezien! Reed rond half 1 vanuit Roermond richting het station in Sittard, ook met die graffiti voorop. Ik vroeg me al af wat dat ding in Zuid-Limburg te zoeken had
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2016 22:34:58 ]
Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
Nou.. Eén van die keren stond ik op Utrecht Centraal in de spits. De trein zat overvol, zowel in de gangpaden als bij de tussenstukken bij de deuren. Op zeker moment werd omgeroepen dat er echt mensen uit moesten stappen anders ging de trein niet rijden. Dus ik ging met m'n goede fatsoen uitstappen, ongeveer als enige, waarna de deuren sloten en de trein weg reed.
Op woensdag 10 augustus 2016 20:12 schreef Kansenjongere het volgende: Weet iemand of er een maximum aantal keren is dat je tussentijds bij NS kunt uit- en weer inchecken op hetzelfde station (elke keer netjes met minder dan 35 minuten ertussen en even uitgaande van gewoon vol tarief reizen om geen rekening te houden met tariefwisselingen) met behoud van langeafstandskorting? (Met andere woorden: wordt het aantal transacties op enig moment te hoog voor NS om gelijktijdig bij te houden?)
In mijn ervaring is het aantal transacties niet het bezwaar, maar de tijd. Tot zes uur na de eerste check-in wordt het als één reis gezien, maar een check-in nadat er minstens zes uur verstreken is sinds de eerste check-in telt als een nieuwe reis.
Op donderdag 11 augustus 2016 09:03 schreef Igen het volgende: De OV-chipkaart kan toch maar max. 20 gebeurtenissen (check-in, check-uit, opladen) onthouden?
Op zoiets hoopte ik inderdaad, al gaat dat niet werken als elke keer het totale aantal tariefeenheden wordt weggeschreven zoals dcm360 opperde. Ik was benieuwd of het na 1 september door maar vaak genoeg uit en in te checken wel mogelijk zal zijn om een nieuwe reis te starten in de daluren in plaats van noodgedwongen verder te moeten reizen tegen vol tarief.
Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
Nee, het tracébesluit is nog niet vastgesteld. Dat gaat later dit jaar wel gebeuren. Realisatie is voorzien in de periode 2017-2023, inclusief de nodige wisselaanpassingen tussen Schiedam en Rotterdam CS. Precieze details ken ik niet, omdat het niet een van mijn projecten is
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op zoiets hoopte ik inderdaad, al gaat dat niet werken als elke keer het totale aantal tariefeenheden wordt weggeschreven zoals dcm360 opperde. Ik was benieuwd of het na 1 september door maar vaak genoeg uit en in te checken wel mogelijk zal zijn om een nieuwe reis te starten in de daluren in plaats van noodgedwongen verder te moeten reizen tegen vol tarief.
Wat is precies je doel ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Voorkomen dat ik bij reizen A - B - C 67 procent te veel moet betalen voor traject B-C omdat A-B dat binnen mijn afgekochte traject valt in de spits plaatsvond.
Als ik met een Hema/Blokker kaartje met de ICd wil reizen tussen Schiphol en Rotterdam, kan ik dan op mijn reguliere OV-chipkaart de toeslag laden bij zo'n zuil zodat deze alleen de ¤2,40 afschrijft?
Op donderdag 11 augustus 2016 11:58 schreef boriq het volgende: Als ik met een Hema/Blokker kaartje met de ICd wil reizen tussen Schiphol en Rotterdam, kan ik dan op mijn reguliere OV-chipkaart de toeslag laden bij zo'n zuil zodat deze alleen de ¤2,40 afschrijft?
Volgens mij moet je een geldige incheck hebben voordat die paal werkt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Echt om mee te rijden! De treinkamer begint gestalte te krijgen. Straks 24 vierkante meter en ik denk dat ik echt precies niets aan landschappen ga doen. Gewoon. VEEL. TREINEN.
Echt om mee te rijden! De treinkamer begint gestalte te krijgen. Straks 24 vierkante meter en ik denk dat ik echt precies niets aan landschappen ga doen. Gewoon. VEEL. TREINEN.
Veel trein.... 6 van deze locs + kilometers aan goederenwagens moet wel lukken toch?
NS heeft een nieuwe actie, Avond Vrij. Voor ¤ 9 kun je een dag 's avonds (na 18:30) onbeperkt reizen, als je een NS-abonnement hebt zelfs in de 1e klas. Te koop t/m 8 september, reizen kan t/m 8 december.
Een retourtje Amsterdam Amstel - Utrecht (bijvoorbeeld om naar een theatervoorstelling te gaan) kost ¤ 13 in tweede klas of ¤ 22,20 in eerste klas, dus dan is ¤ 9 best goedkoop.
gewoon gepikt van FB bij de DB gewoon omdat ik deze heel mooi vind.
Der Trans-Europ-Express "Prinz Eugen" auf der Fahrt von Bremen und Wien um 1975.
[ Bericht 42% gewijzigd door bork op 11-08-2016 23:07:35 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat snapt m'n kut. Maar ik vergelijk net met de prijs van het uitgebreidste abonnement en er is maar weinig verschil, vind ik nogal wat voor een kaartje met dit soort beperkingen.
De NS schrapt de tweede conducteur op tien trajecten. In gerenoveerde dubbeldekkers moeten controleurs vanaf december in hun eentje de strijd aan tegen zwartrijders. FNV Spoor is woedend. Als er geen tweede conducteur is, wordt het lastig om iemand in de kraag te vatten. Dat loopt uit op een kat-en-muisspel - Andries van den Berg, FNV Spoor Door het schrappen van de tweede conducteur in twintig dubbeldekstreinen verdwijnen 65 banen: een bezuiniging van zo'n 3,5 miljoen euro per jaar. Dat staat in interne stukken die in handen zijn van deze krant.
Nu rijden nog altijd twee conducteurs mee op de gerenoveerde dubbeldekkertreinen van het type DDZ-6. Deze NS-treinen rijden onder meer op de trajecten Leiden-Utrecht, Amsterdam-Enkhuizen en Roosendaal-Zwolle. Het oude type dubbeldekker heeft nu al één conducteur.
Verdomme. Ik kom even een half jaar niet in Harderwijk en er staat al een heel nieuw stationsgebouw die alleen nog van binnen afgewerkt moet worden + een nieuwe spoortunnel die al bijna af is.
Op vrijdag 12 augustus 2016 10:23 schreef desbarts het volgende: Verdomme. Ik kom even een half jaar niet in Harderwijk en er staat al een heel nieuw stationsgebouw die alleen nog van binnen afgewerkt moet worden + een nieuwe spoortunnel die al bijna af is.
En Blinden en slechtzienden mogen alleen via Connexxion eruit...
Jezus dit slaat toch als kut op dirk, dit is toch er voor gemaakt om een klachtenlijn te openen...
. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag
Nu kun je dus weer met zijn allen in de rij bij de omcheck-paaltjes-contraptie op het perron Voorheen kon je ook boven tijdens het overstappen uit- en inchecken in de loop van spoor 4 naar 1 of 2.
En die paaltjes voor de poortjes is natuurlijk helemaal
omdat het destijds bij virm om een 'tijdelijke' maatregel ging ivm tekort personeel. in het akkoordje toentertijd stond echter geen einddatum dus tijdelijk werd definitief. in akkoordje stond echter wel specifiek virm vermeld.
dat is althans een verhaal dat ik in de wandelkamer/koffiekamer gehoord heb
Afgelopen woensdag was het tijd voor een pretrondje en tevens tijd om wat Nederlandse spoorlijntjes te bezoeken waar ik nog (bijna) nooit geweest was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Een Valleilijn Protos komt binnen op station Ede Centrum.
DM90 staat vertrekgereed in Zwolle voor Enschede.
De kapconstructie van station Hengelo, het zonnige weer was vertrokken en regen kwam nu met bakken uit de lucht. Door vertraging zat het geplande ommetje naar Oldenzaal er niet meer in.
Op weg naar Wierden: een stammetje DDAR met loc 1762 achterop.
Zeer tijdelijke line-up naast de kap van Hengelo: Twents (Syntus) Lint en NS DM90. De regen trok weer weg.
Voor deze Lint het eindpunt: Zutphen, waar het zonnetje wel scheen.
In Zutphen was een grote verscheidenheid aan treinen te zien, waaronder ook deze DDARm DDZ NID.
Lint en GTW naast elkaar in Zuthphen.
De GTW die mij naar Winterswijk zou spurten.
En verder naar Arnhem, met het overbemeten stationsgebouw van Winterswijk op de achtergrond, en tevens de dreigende wolkenlucht.
Op het witte station Arnhem Centraal komt zo'n GTW toch wat beter uit de verf. Op naar Tiel. De controleur ter hoogte van Kesteren keek wel een beetje vreemd op dat ik al in Zutphen was ingecheckt bij Arriva.
Station Tiel, vreemde perronindeling als je het mij vraagt. En ik zal jullie de vreselijk ranzige SLT onthouden
Aanstormende SLT in Geldermalsen.
Doorkijkje naar voren met langsrijdende Koploper. De meester was nog even een bakkie halen in de kiosk.
Dag Virm, tot de volgende keer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn nu in ieder geval genoeg sluitseinen voor de komende topics
Op vrijdag 12 augustus 2016 15:09 schreef Prins_Pils het volgende: Vreemd is dat he? Ik heb dat wel vaker gedaan in de tijd dat de Pimpel naar Schiphol reed als er een verstoring op de Zuidas was.
als je in Amsterdam Zuid moet zijn is dat rete irritant . Sta je op Schiphol waar je geen kant uit kan bij treinstoring, terwijl je vanaf CS nog genoeg alternatieven hebt
Dank! Die is precies geworden zoals ik hem vantevoren bedacht had, zelfs het vliegje bleef lang genoeg op de bloem zitten Het was een mooie zomerdag drie jaar geleden, afgelopen dinsdagavond reed ik daar in een flinke regenbui..
Oh jah, afgelopen maandag was ik in het Illinois Railway Museum dus. Wat verbazingwekkend genoeg eigenlijk voornamelijk over de zogenaamde Interurban Railways ging ( https://en.wikipedia.org/wiki/Interurban ).
Maar hier enkele plaatjes. Dit is een locomotiefje met een vermogen van zo'n 10.000PK. Aangedreven door gasturbines. De gasturbines worden aangezwengeld door een 850PK zware dieselmotor en de gasturbines wekken dan weer elektriciteit op:
Hier nog iets meer uitleg:
Na heel veel werk ziet zo'n voorste er uiteindelijk uit als zo'n achterste:
Passagiers werden in de VS lange tijd in weelderige luxe vervoerd over de lange afstanden:
Dit heb ik altijd zo'n mooie loc gevonden: Rijdt op het ietwat afwijkende 11.000V AC, wat hier en daar nog steeds op de draad staat maar ook op plekken al vervangen is door 25KV.
Prins Friso stond er ook:
Dit is een van die beroemde Interurbains, er werd, helemaal voor dit tijd, hoogfrequent vervoer (soms wel ieder kwartier of iedere 20 minuten) mee uitgevoerd. Bijna alles reed op 600V DC trolleybovenleiding, maar in het museum zijn ook diverse objecten die liever 1000V of 1500V lusten. Tevens waren er een aantal waar behalve een trolleystok ook een gewone pantograaf én een 3e railschoen op gemonteerd waren, zodat het op bepaalde plekken makkelijk overschakelen was naar een ander systeem zonder te hoeven verwisselen van materieel:
Oud en nieuw, een redelijke nieuwe metro uit Chicago links en een oudere rechts:
Een recente aanwinst. Dit soort materieel rijdt nog steeds (half-)uursdiensten op de Metra en Centra lijnen die vanuit Chicago tot in Indiana en Wisconsin forenzen heen en weer brengen:
Met deze leuke unit hebben we nog een ritje gemaakt:
Treinennerdhumor: Er was er ook nog een met No Humping maar die heb ik nog niet gevonden
Op Koblenz Hbf staat de RE naar Trier en Luxemburg gereed. Deze trein wordt gezamenlijk gereden door de Luxemburgse CFL en de Deutsche Bahn, met twee verschillende materieelsoorten. Het Luxemburgse stel is dubbeldeks, het Duitse treinstel erachter is enkeldeks. In Trier wordt de trein gesplitst naar Mannheim (DB) en Luxemburg (CFL).
Zolang je maar op tijd op je standplaats kunt zijn zal het de vervoerder aan hun aars jeuken hoe je dat doet.
Dat neemt niet weg dat een auto handig kan zijn, als je bij een goederenboer zou solliciteren kan het best zo zijn dat je standplaats de Maasvlakte wordt.
Over goederen gesproken: ik heb de Vectron Advance gekocht, een stuk DLC voor Train Simulator. Wat een brute loc is dat
Wegrijden was wel even een gedoe, je moet wat meer doen dan hem in vooruit zetten en tractie geven
De tram is een wegvoertuig en dus heeft de bestuurder ook te maken met de Wegenverkeerswet. Door een rijbewijs te eisen voorkomt RET dat ze iemand ook nog eens een opleiding moeten geven voor de verkeersregels.
Metro weet ik niet zeker. In principe rijdt dat ding geheel op een eigen baan (metro ondergronds, sneltram bovengronds) en heb je niks te maken met ander wegverkeer.
Omdat het sneltrammaterieel, afgezien van de aanwezigheid van een pantograaf voor het rijden onder bovenleiding, gelijk is aan het metromaterieel, wordt deze sneltram meestal aangeduid als metro, hoewel het hier juridisch gezien om een tram gaat.
Op zaterdag 13 augustus 2016 21:38 schreef b2py het volgende: Het gaat er vooral om dat er gelijkvloerse kruising zijn, daarom is het een sneltram. Een metro is louter ongelijkvloers met ander verkeer
De Erasmuslijn (randstadrail) heeft ook gelijkvloerse spoorwegovergangen, dus is dan ook een tram?
Misschien? Ik ben niet heel erg bekend met de Rotterdamse metro, rijdt die sneltram niet overal over z'n eigen baan?
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2016 21:38 schreef b2py het volgende: Het gaat er vooral om dat er gelijkvloerse kruising zijn, daarom is het een sneltram. Een metro is louter ongelijkvloers met ander verkeer
nee naar ommoord en zevenkamp ter hoogte van station rotterdam alexander liggen sowieso al gelijkvloerse kruisingen
Vrijdagavond na het werk nog even als een speer naar Zeeland gereden, maar vanwege de zonstand was ik in Brabant geëindigd. Het Blokkendoos-stel van het Spoorwegmuseum zou, na een reparatie bij de SGB, weer opgehaald worden uit Goes en naar Leidschendam overgebracht worden. Omdat de 1312 al enige tijd niet gereden had, was er gekozen om bij NSR een 1700 te regelen voor dit transport. Geheel volgens plan is het transport onderweg, en nadert hier Bergen op Zoom.
13 Augustus 2016 - Op 13 augustus werd er een tripje gemaakt richting Duitsland. Ook werd er bij de Hambachbahn gestopt voor de treinen op deze lijn. Op hoge freqentie passeren hier treinen beladen met bruinkolen vanuit de mijn naar de kolencentrale van RWE. De lijn kent een geheel eigen infra, PVR, locomotieven en wagens. Deze locomotieven rijden op 6,6kV, zijn veel breder als het normale spoormaterieel. De locomotieven zijn éénrichtingslocomotievn: Er zit maar één kant een cabine, en rijden daardoor vrijwel altijd via lussen naar de laad- en losplekken. De wagens zijn ook breder en kunnen 100 ton lading vervoeren. De baanvaksnelheid is 60 km/h, maar er werd hier niet echt hard gereden, zeker geen 40 km/h. Tijdens het laadproces wordt de stroomafnemer aan de bovenzijde naar beneden gedaan, en gaat er een stroomafnemer aan de zijkant omhoog, zodat er tussen de draad door geladen kan worden.
Hier passeert de blauwe 504 met 14 beladen wagens met bruinkolen. De locomotief trekt hier 1400 ton lading, en met wagens bijna 1900 ton.
13 Augustus 2016 - De oudste type elektrische locomotieven bij de RWE zijn groen geschilderd, en hebben 2 stroomafnemers op het dak.. Hiervan zijn er al diverse afgevoerd.
Hier passeert de trein bij Buir met circa 1400 ton bruinkolen richting de RWE centrale.
(In Duitsland zijn metro's bijvoorbeeld juridisch gezien "trams")
Er was in Nederland een aparte wet voor (metroreglement) met hele strikte regels waaronder de bepaling dat een 'stadsspoorweg' (de juridische term voor metro) geen overwegen mocht hebben.
Was, want sinds vorig jaar is er een nieuwe wet waarin geen onderscheid wordt gemaakt tussen metro en tram, alles valt nu onder de noemer 'lokale spoorweg'.
Gister kwam ik ook nog uit bij Kaarst. Normaal is het daar vrij druk met goederentreinen, maar door werkzaamheden elders hebben wij er welgeteld één gezien in drie uurtjes. Wel gelijk één die steeds zeldzamer wordt: Een Ludmilla!
Ik denk dat dit snoeibedrijf ook in zijn thuishaven aan het werk moet: [ afbeelding ]
Klopt ... Of er moeten gewoon meer treinen gaan rijden Maar er rijdt in het weekend toch niks, dus dan heb ik er weinig aan. Als ze een keer op een zaterdag/zondag willen komen (evt met excursietrein), zou ik best wel willen helpen met snoeien
Om in te haken op Rotterdam, daar had het een en ander ook te maken met subsidie vanuit de overheid voor het aanleggen van de metro-/sneltramlijnen.
Een vraag van mijn kant. Momenteel heb ik Weekend Vrij 2e klas. Ik reis iedere zaterdag vanuit Rotterdam naar Nijverdal en gedurende het collegejaar op zondagavond vaak weer terug. Nu zit ik eraan te denken om dit abonnement om te zetten naar een Weekend Vrij 1e klas. Kost maar paar euro extra en gezien de uren in de trein is het mij wel waard. Maar zoals nu in de vakantie reis ik incidenteel ook weleens op maandagochtend terug. Kan ik met een Weekend Vrij 1e klas deze doordeweeks ook omzetten naar een 2e klas kaartje?
Op zaterdag 13 augustus 2016 21:38 schreef b2py het volgende: Het gaat er vooral om dat er gelijkvloerse kruising zijn, daarom is het een sneltram. Een metro is louter ongelijkvloers met ander verkeer
Voor de metro in Parijs zou je dan ook een rijbewijs nodig moeten hebben...
Damit wird die ÖBB ab dem Fahrplanwechsel im Dezember 2016 folgende Nachtzüge in Deutschland anbieten:
EN 490/491: Hamburg – Frankfurt – Nürnberg – Passau – Wien EN 40490/40421: Düsseldorf – Frankfurt – Nürnberg – Passau – Wien EN 420/421: Düsseldorf – Frankfurt – Nürnberg – München – Kufstein – Innsbruck EN 40420/40491: Hamburg – Frankfurt – Nürnberg – München – Kufstein – Innsbruck EN 470/471: Zürich – Basel Bad – Frankfurt – Erfurt – Berlin – Hamburg EN 294/295, EN 40463/40236, EN 40295/40235: München – Salzburg – Rom/Venedig/Mailand Nach Informationen der niederländischen Bahn-Agentur Treinreiswinkel soll die Verbindung zwischen Düsseldorf und München darüber hinaus ebenfalls einen Autozug beinhalten. Zudem werden alle Nachtzüge neben Liegewagen und Schlafwagen auch weiterhin einen reservierungspflichtigen Sitzwagen mitführen.
Nachtzug von Deutschland nach Italien Daneben übernimmt die ÖBB eine weitere äußerst beliebte Verbindung, die bisher der City Night Line der Deutschen Bahn bediente: von Deutschland nach Italien. Im Gegensatz zum bisherigen CNL wird der EuroNight der ÖBB aber nicht über Innsbruck, sondern über Salzburg fahren.
Damit wird es ab 2017 also einen Nachtzug von München über Salzburg und Villach bis nach Rom geben. Zudem wird dieser auch Kurswagen nach Venedig und Mailand enthalten. Hierdurch kannst du auch weiterhin bequem im Schlaf- und Liegewagen nach Italien reisen.
Bereits jetzt steht jedoch schon fest, dass es eine beliebte CNL-Verbindung künftig leider nicht mehr geben wird: Der EN 447 (Jan Kiepura) zwischen Köln und Warschau bzw. Prag wird komplett entfallen. Die beteiligten Bahnen konnten sich nicht auf eine Fortführung einigen.
Weiterhin offen ist ebenfalls die Fortführung des EuroNights zwischen München und Kroatien. Die kroatische Eisenbahn wollte den Zug offenbar schon in der Vergangenheit einmal einstellen. Zudem macht die Deutsche Bahn dem Zug mit immer neuen IC-Bussen Konkurrenz. Mittlerweile gibt es sogar einen eigenen Nachtbus nach Zagreb. Und auch auf der Strecke von Leipzig nach Prag lässt die Bahn künftig ihre Busse fahren.
Zudem wird es vorerst auch keinen Nachtzug von München nach Amsterdam mehr geben. Hier besteht aber durchaus die Hoffnung, dass die ÖBB die Verbindung von Innsbruck über München nach Düsseldorf in Zukunft bis in die Niederlande verlängert.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 15 augustus 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende: Zo, dus over een paar maanden alleen nog Amsterdam - Zürich? Zo holt het wel heel hard achteruit. Het is nou niet alsof er nooit iemand in zit of zo
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?
Ja dit is laatste jaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, jammer genoeg verdwijnt dus ook de laatste nachttrein uit Nederland.
Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.
Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.
Vind ik dus waardeloos, je moet dat ding in met je spullen en niet hoeven overstappen, merk het zelf dat ik/we meer vliegen dan vroeger, waar we vroeger de trein namen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nope. Het Schönes Wochenende-ticket is ook niet een heel weekend geldig.
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 12:08 schreef Darkwing_Duck het volgende: Minder stomme vraag, zijn er belhalve de H bahn en de Wuppertaler Joekeloeris nog andere OV Snufjes die het bezoeken waard zijn?
Er zijn twee H-Bahnen, in Düsseldorf en Dortmund. Verder zijn sommige Stadtbahnen wel geinig Müngstener Brücke en het oude Solingen Hbf moet ik zelf ook nog een keertje heen..
Op maandag 15 augustus 2016 14:17 schreef James1988 het volgende: Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.
Drie uur eerder weg en twee extra overstappen, daar wordt ik niet echt gelukkig van.
Nope. Het Schönes Wochenende-ticket is ook niet een heel weekend geldig.
[..]
Er zijn twee H-Bahnen, in Düsseldorf en Dortmund. Verder zijn sommige Stadtbahnen wel geinig Müngstener Brücke en het oude Solingen Hbf moet ik zelf ook nog een keertje heen..
Twee jaar geleden reed de tram tussen Krefeld en Düsseldorf nog met een bistrowagen.
Je kan met een trolley bus van Wuppertal Vohwinkel naar Solingen Mitte (oude hbf) btw en zo over Müngstener Brücke. Dan kan je weer naar Wuppertal, via Remscheid, grootste Duitse stad zonder waslijnen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou, dat wordt dus nog even een afscheidsweekendje organiseren in november of zo
Ken nog wel een leuk appartement voor je in Freiburg als je wilt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?
Ik dacht meer iets begin december. Vrijdagavond CNL naar München heen, zaterdag met wat landelijke lijntjes richting Lindau / Bodensee, daar ergens een hotelletje met zwembad (het meer zelf is dan te koud), zondag met nog wat landelijke lijntjes naar Zürich en daar nog even goed eten. En dan de CNL terug naar NL. Maandagochtend thuis. Ochtend of hele dag vrij nemen.
Als jij er bent zeker heb weer 2 weken gepuft daar .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Groetjes vanuit de trein naar Trondheim Ik zit in een van die door NedTrain gemoderniseerde units en ik moet zeggen dat ze niet verkeerd er uit zien. Nieuwe bekleding, diverse interieurelementen vernieuwd en een goede koffiemachine in de Komfort-sectie. Gisteren had ik nog een oude versie, die was toch echt wel gewoon oud. Zwaar versleten stoelen die viezig geel waren, nep houten beschot dat zo ongeveer van de muur af kwam en nog meer van dat soort ongein
Dit jaar ben ik maar weer eens een rondreis door de Scandinavische landen aan het maken. Slechts één nachtje Trondheim, de hotels zijn deze dagen onbetaalbaar (ik gok door festivals of zoiets, want alles is momenteel helemaal uitverkocht en zelfs voor een 3-sterren hotel betaal je voor het kleinste kamertje een paar honderd euro ). Morgen door richting Bodø en dan verder naar Narvik, in die regio blijf ik wel een paar dagen, daar is het behoorlijk beter betaaldbaar. Daarna weer door Zweden terug naar Denemarken en vanaf daar weer naar huis.
Op dinsdag 16 augustus 2016 10:14 schreef MTL het volgende: Groetjes vanuit de trein naar Trondheim Ik zit in een van die door NedTrain gemoderniseerde units en ik moet zeggen dat ze niet verkeerd er uit zien. Nieuwe bekleding, diverse interieurelementen vernieuwd en een goede koffiemachine in de Komfort-sectie. Gisteren had ik nog een oude versie, die was toch echt wel gewoon oud. Zwaar versleten stoelen die viezig geel waren, nep houten beschot dat zo ongeveer van de muur af kwam en nog meer van dat soort ongein
Fototje ? want die zijn bijna nergens te vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Vet Ja in Trondheim is er elk jaar in augustus eoa festival waardoor alles stampvol zit. Had ik vorig jaar ook last van, kon nog net voor 100 euro in de Jeugdherberg terecht
Sorry, zie je bericht te laat. Zit nu al in het hotel. Stel je gewoon de oude treinen voor, maar dan de stoelen met dezelfde bekleding als in de gemoderniseerde rijtuigen die de Noorse Spoorwegen ook hebben. Oh, en een nieuwe vloer. Dus qua interieur is het niet heel erg veel veranderd, maar het ziet er gewoon een stuk netter uit dan bij die 'oude' treinstellen.
Maare, dit hotel waar ik zit in Trondheim is wel iets voor treinengekkies: De hotelkamers grenzen aan het geweldig grote emplacement van Trondheim, dus met enige regelmaat heb je zowel twee-assige rangeerlocjes met een noodgang voorbij razen als ook de zesassers met hun enorme goederentreinen om 3 uur 's nachts Daarnaast natuurlijk het gebruikelijke reizigersspul. Nachtrust dus niet gegarandeerd (hoewel ik wel moet zeggen dat er verdomd goede beglazing in zit, je hoort relatief weinig van de treinen)
Maare, dit hotel waar ik zit in Trondheim is wel iets voor treinengekkies: De hotelkamers grenzen aan het geweldig grote emplacement van Trondheim, dus met enige regelmaat heb je zowel twee-assige rangeerlocjes met een noodgang voorbij razen als ook de zesassers met hun enorme goederentreinen om 3 uur 's nachts Daarnaast natuurlijk het gebruikelijke reizigersspul. Nachtrust dus niet gegarandeerd (hoewel ik wel moet zeggen dat er verdomd goede beglazing in zit, je hoort relatief weinig van de treinen)
* MTL googled Hell... Ah, dat ligt vlak bij het sjordal.
En uiteraard op het moment dat ik dit typ rij ik er doorheen. Ook mooi, dat bedrijf naast het station: Gods expedition Je vraagt je toch af hoe die Noren er op komen
* MTL googled Hell... Ah, dat ligt vlak bij het sjordal.
En uiteraard op het moment dat ik dit typ rij ik er doorheen. Ook mooi, dat bedrijf naast het station: Gods expedition Je vraagt je toch af hoe die Noren er op komen
En zag dat Fles een keer een reisje had van 48 uur
Hoe lang was jullie langste reis, dan wel gepland, dan wel ongepland?
Gepland was bij mij 16 uur, namelijk Serris (FR) naar Fockinghausen
Ongepand is het een keer 28 uur geworden, in totaal 38 uur zonder slaap (want was savonds vetrokken en had er al een dag opzitten, en zou slechts 14 uur snacht onderweg zijn, maar ter plaatse mocht ik meteen rechtsomkeert maken )
Op woensdag 17 augustus 2016 12:29 schreef boriq het volgende: Weet iemand of NS bij het beeindigen van je dal-voordeel nog een aanbieding doet, om toch maar het abonnement te houden?
Nee, doen ze niet..
Waar ze je wel mee helpen is opzeggen en opnieuw aanvragen als er bijvoorbeeld een kortingsactie is, ook al staat er in de voorwaarden dat dat niet mag...
Waar ze je wel mee helpen is opzeggen en opnieuw aanvragen als er bijvoorbeeld een kortingsactie is, ook al staat er in de voorwaarden dat dat niet mag...
Op woensdag 17 augustus 2016 12:29 schreef boriq het volgende: Weet iemand of NS bij het beeindigen van je dal-voordeel nog een aanbieding doet, om toch maar het abonnement te houden?
Op het NS-forum heb ik vaker berichten zien langskomen van mensen die inderdaad dergelijke aanbiedingen kregen toen ze belden om op te zeggen.
Handige sjaken op het spoor. In het weekend van Lowlands gaan ze klussen aan het spoor tussen Weesp en Almere Oostvaarders en aan de A1. Festivalgangers die met de trein komen moeten maar omreizen via Zwolle om in Almere Dronten of Lelydorp te geraken.
Heeft er niemand bedacht dat Harderwijk ook een goede optie is als je naar Biddinghuizen wilt?
[ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 17-08-2016 17:21:25 (Wel de goede plaatsnaam opschrijven, PSM) ]
Op dinsdag 16 augustus reed onze trein rond 16:50 langs het melkveebedrijf van Tine van Houselt tussen Zutphen en Hengelo. Tine werd opgeschrikt door het getoeter van de trein. Wat bleek toen zij polshoogte opnam? Koe Gonda had net een kalfje gekregen in het weiland! Het kalfje heeft de toepasselijke naam “Tsjoe-Tsjoe” gekregen. Syntus wenst Gonda en haar zoon Tsjoe-Tsjoe heel veel geluk toe.
Zeg, ik hoor dat de Heimwee Express afgeschaft is als gevolg van "te weinig animo" en "stijgende kosten". Hoeveel is daar echt van waar? Als er nou één club is die geld zat heeft voor zoiets is het het NSM wel. Wat is hier aan de hand?
Op woensdag 17 augustus 2016 23:11 schreef dennistd het volgende: Zoveel geld heeft het NSM niet, en dat ding draaide dik verlies, terwijl het publiek dat wel meeging er niet veel aan vond...
Die keren dat ik mee reed is mij niks gevraagd. En van die toegangsprijzen Moet geld toch geen probleem zijn.
Dat vertelde Peter-Paul de Winter (hoofd collecties NSM) althans tijdens zijn presentatie bij de NVBS Twente in juni. Is trouwens een best interessant verhaal, ook over het ontstaan en alle verbouwingen. Daarnaast volop de gelegenheid om (kritische) vragen te stellen die ook beantwoord worden.
De Russische schipper die eind vorig jaar de spoorbrug over de Eems bij het Duitse Weener ramde,gaat vrijuit,meldt de Duitse zender NDR.Ook de Duitse loods aan boord wordt niet vervolgd.
Het ongeluk komt volgens de rechtbank in Leer door onduidelijke communicatie. De kapitein en de loods hadden van de brugwachter begrepen dat ze mochten varen zodra er een trein over de brug was gereden.De kapitein gaf vol gas, maar de brug was toen nog dicht.
Door het ongeluk moet de brug compleet worden vervangen.Daardoor is er zeker vijf jaar geen treinverkeer mogelijk tussen Groningen en Bremen.
Tsja, wat moet je hiervan denken? BNW is niet zo mijn ding, maar dit speelt de complotdenkers wel in de kaart natuurlijk.
Op woensdag 17 augustus 2016 23:11 schreef dennistd het volgende: Zoveel geld heeft het NSM niet, en dat ding draaide dik verlies, terwijl het publiek dat wel meeging er niet veel aan vond...
Dat kan ik mij op zich voorstellen. Het was ook gewoon een rondje rijden en verder niets. In hoeverre zou je af en toe op de pendel naar Utrecht CS een museumtrein kunnen laten rijden? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Zet je er ook gelijk een enthousiaste conducteur op die de bezoekers alvast in stemming kan brengen en eventueel alvast toegangskaarten kan verkopen; scheelt wachten bij de kassa later. Verkoop ook wat souvenirs en je genereert nog wat extra omzet.
Als die verbinding onderdeel uitmaakt van de concessie hoofdrailnet kan ik mij best voorstellen dat de concessieverlener ontheffing verleent.
Op donderdag 18 augustus 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb dat nooit begrepen, de meest steriele, zielloze, hypermoderne schijt SLT als pendel naar het Spoorwegmuseum
Dat is zodat mensen niet al in spoorwegmuseumstemming raken wanneer ze er nog niet voor hebben betaald
Op donderdag 18 augustus 2016 15:30 schreef dennistd het volgende: Het niet rijden met museummaterieel op de pendel heeft er vooral mee te maken dat ze het spul niet teveel willen laten slijten.
Nee het heeft te maken met domheid en een gebrek aan empathisch vermogen.
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 15:23 schreef James1988 het volgende: Dat is zodat mensen niet al in spoorwegmuseumstemming raken wanneer ze er nog niet voor hebben betaald
Op de HSL Zuid worden door het Fyra-debacle op de binnenlandse dienst Amsterdam-Breda ICRmh-stammen ingezet. Ten behoeve van test, duur- en afnameritten hiervan reden de 186 018 en 186 030 van NS Internationaal op donderdag 18 augustus 2016 een slag Amsterdam Dijksgracht - Leeuwarden.
Een klein half uur vroeger dan gepland werd de Friese hoofdstad bereikt. Het personeel wilde blijkbaar snel naar huis want mede hierom werd vervolgens een uur eerder dan gepland weer vertrokken richting Zwolle. Gelukkig was uw fotograaf in de gelegenheid om de aankomst in Leeuwarden af te wachten waardoor er genoeg tijd overbleef om een stek ten zuiden van Leeuwarden te vinden.
Doordat andere stekken last hadden van hoge begroeiing of semi-illegaal zijn besloot ik de gok te wagen en ter hoogte van het 10km ten zuiden van Leeuwarden gelegen Reduzum (Nederlands: Roordahuizum) te staan. Kort na aankomst passeerde het geheel in een lekker zomers zonnetje als trein 91516 naar Zwolle. Wie goed kijkt ziet de bekende Achmeatoren boven de trein uitsteken.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 19-08-2016 13:15:03 ]
Ah, je stond op het het talud van het viaduct voor de weg naar Sneek. Ben je een flink eind de landerijen ingefietst, want de Ienswei is een lang betonweggetje
Nu tot 23:30 RTL Z: 's Werelds Drukste Spoor, driedelige docu waarin een kijkje achter de schermen van het Indiase spoorwegnet wordt genomen. Dat hoofdstation van Mumbai is echt verschrikkelijk druk zeg
[ Bericht 6% gewijzigd door Prins_Pils op 18-08-2016 21:41:10 ]
Op donderdag 18 augustus 2016 21:16 schreef Prins_Pils het volgende: Nu tot 23:30 RTL Z: 's Werelds Drukste Spoor, driedelige docu waarin een kijkje achter de schermen van het Indiase spoorwegnet wordt genomen. Dat hoofdstation van Mumbai is echt verschrikkelijk druk zeg
Alleen het in en uitstappen is een beetje hectisch daar. Voor de rest zou ik het gewoon willen vergelijken met drukke stations in Londen.
Ah. Tijdens het kijken zag ik al wel dat Mumbai CST 280.000 reizigers per dag heeft, dat is niet vreselijk veel meer dan Utrecht C. De treinen zijn ontzettend vol, tenminste, achterin want kopstation. En als het écht zo'n enorme chaos was haal je geen 95% punctualiteit. Ik vind het jammer dat je meteen die conclusie trekt van 'leuk dat je in filmpjes gelooft'.
Het was wel leuk om te zien Met een kijkje in de werkplaats en de andere facilitaire diensten zoals wasserette en restaurant
Ah. Tijdens het kijken zag ik al wel dat Mumbai CST 280.000 reizigers per dag heeft, dat is niet vreselijk veel meer dan Utrecht C. De treinen zijn ontzettend vol, tenminste, achterin want kopstation. En als het écht zo'n enorme chaos was haal je geen 95% punctualiteit. Ik vind het jammer dat je meteen die conclusie trekt van 'leuk dat je in filmpjes gelooft'.
Het was wel leuk om te zien Met een kijkje in de werkplaats en de andere facilitaire diensten zoals wasserette en restaurant
Het komt ook overweldigend over maar als je eenmaal weet hoe het in en uitstappen gaat dan valt het qua drukte wel mee.
Op vrijdag 19 augustus 2016 03:01 schreef mart_83 het volgende: is het DB Museum Koblenz een beetje de moeite waard? en is het in een middagje te doen?
Is wel leuk, al moet je het niet vergelijken met Utrecht of zo. Vooral op e-locs gericht en het meeste staat niet heel fotogeniek opgesteld. In een middagje ben je daar zeker wel door
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
IRJ heeft de directeur van All Aboard Florida geïnterviewd. AAF is het (private) bedrijf achter Brightline, dat een nieuwe intercitydienst aan het opzetten is tussen Miami en Orlando.
Volgend jaar gaan de eerste treinen rijden. Er wordt voor meer dan $5 miljard geïnvesteerd in het bouwen van stations, het opwaarderen van infrastructuur en het aanschaffen van een vloot hogesnelheidstreinen (200 km/u, diesel) bij Siemens.
Is wel leuk, al moet je het niet vergelijken met Utrecht of zo. Vooral op e-locs gericht en het meeste staat niet heel fotogeniek opgesteld. In een middagje ben je daar zeker wel door
dan ga im eens op zoek naar een cheap hotelletje in de buurt
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Vandaag maar eens een claim ingediend met maar 29 minuten vertraging, kijken of ze hem afwijzen. Sprinter Zwolle - Wierden begon al te laat mocht daarna en in raalte en in Nijverdal wachten op treinen uit de andere richting
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op vrijdag 19 augustus 2016 03:01 schreef mart_83 het volgende: is het DB Museum Koblenz een beetje de moeite waard? en is het in een middagje te doen?
Koblenz! Ben niet in het DB-museum geweest, gisteren waren er 6 bezoekers, kost geen drol btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik las net op somda een treffende vergelijking over hoe NS tegenwoordig met overstappers omgaat:
quote:
NS verandert de regels voor de estafette-loop. De lopers moeten voortaan op tijd vertrekken en mogen niet meer opletten of ze het stokje wel hebben gekregen. NS heeft nog niet in de gaten dat de wedstrijd zo niet kan worden gewonnen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 19 augustus 2016 22:44 schreef Dos37 het volgende: Vandaag maar eens een claim ingediend met maar 29 minuten vertraging, kijken of ze hem afwijzen. Sprinter Zwolle - Wierden begon al te laat mocht daarna en in raalte en in Nijverdal wachten op treinen uit de andere richting
Probeerde van de week dit bij Bijlmer Arena met mijn bankpas. Vreemd genoeg weigerde het apparaat zowel mijn pas als die van mijn reisgenoot met de melding 'ongeldige pas' en een rood kruis. Is dit een bekend issue? Bankpas zou oké moeten zijn ook qua Dip & Go.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zaterdag 20 augustus 2016 17:11 schreef Peterselieman het volgende: Stadler heeft met de FLIRT het tempo er flink in zitten, want vandaag zijn de stellen 19, 20 en 21 voor de NS al gearriveerd
nou als dat maar goed gaat.... polen die vlug vlug vlug iets in elkaar schroeven is geen recept voor succes
er reden al een zooitje nieuwe software stellen rond tussen den haag - dordrecht als praktijktest blijkbaar geslaagd als de rest het nu ook krijgt. maar goed ook want de stellen met nieuwe en oude software kunnen niet gecombineerd met elkaar rijden
Op zaterdag 20 augustus 2016 22:56 schreef Salatrel het volgende: er reden al een zooitje nieuwe software stellen rond tussen den haag - dordrecht als praktijktest blijkbaar geslaagd als de rest het nu ook krijgt. maar goed ook want de stellen met nieuwe en oude software kunnen niet gecombineerd met elkaar rijden
Je weet ook dat de stellen tijdens de praktijktest verdwaald raken