abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:05:13 #1
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164406651


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:05:44 #2
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164406663
Ondanks dat de frontseinen niet branden, wel een toepasselijk plaatje vanaf de Zuidas
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:12:52 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164406883
Heb ik de lapo, heb ik het niet eens door :o
pi_164406884
Weet iemand of er een maximum aantal keren is dat je tussentijds bij NS kunt uit- en weer inchecken op hetzelfde station (elke keer netjes met minder dan 35 minuten ertussen en even uitgaande van gewoon vol tarief reizen om geen rekening te houden met tariefwisselingen) met behoud van langeafstandskorting? (Met andere woorden: wordt het aantal transacties op enig moment te hoog voor NS om gelijktijdig bij te houden?)
pi_164407017
Je hebt in principe altijd alleen de laatste transactie nodig. Daaruit kan bepaald worden wat er moet gebeuren bij in- of uitchecken.
pi_164407110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef dcm360 het volgende:
Je hebt in principe altijd alleen de laatste transactie nodig. Daaruit kan bepaald worden wat er moet gebeuren bij in- of uitchecken.
Op het moment dat ik in A incheck, in B uitcheck, weer incheck (en die 2 handelingen X keer herhaal) en tenslotte in C uitcheck, dan is voor de juiste prijsbepaling van B naar C toch ook het aantal tariefeenheden tussen A en B nodig?
pi_164407163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op het moment dat ik in A incheck, in B uitcheck, weer incheck (en die 2 handelingen X keer herhaal) en tenslotte in C uitcheck, dan is voor de juiste prijsbepaling van B naar C toch ook het aantal tariefeenheden tussen A en B nodig?
Dat lijkt me te ondervangen door in iedere transactie het totaal aantal afgelegde tariefeenheden op te slaan (en niet het aantal tov de vorige transactie).
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:24:25 #8
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407193
Wanneer komt de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam? :(

Bij Delft is men al bezig om de spoortunnel te verdubbelen.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 20:25:49 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164407233
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:24 schreef PandaDrop het volgende:
Wanneer komt de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam? :(
Tussen Delft-Zuid en Schiedam is de kans dat er ooit spoorverdubbeling plaats gaat vinden vrijwel nihil. Tussen Delft-Zuid en Rijswijk duurt het nog enkele jaren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:27:58 #10
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407277
Volgens Prorail is Delft-Zuid -> Rijswijk nu gepland voor 2023, al was op 30 mei 2016 de goedkeuring nog niet gerealiseerd volgens datzelfde document.
pi_164407298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Dat lijkt me te ondervangen door in iedere transactie het totaal aantal afgelegde tariefeenheden op te slaan (en niet het aantal tov de vorige transactie).
Dat is het ook zeker, ik ben alleen benieuwd of men hier rekening mee heeft gehouden.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:29:36 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164407322
2023? Pardon?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:30:12 #13
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407343
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tussen Delft-Zuid en Schiedam is de kans dat er ooit spoorverdubbeling plaats gaat vinden vrijwel nihil. Tussen Delft-Zuid en Rijswijk duurt het nog enkele jaren
Dus de dubbele spoortunnel komt er voor niets?
Ik heb juni aan een werknemer van Crommelijn gevraagd wanneer de spoorverdubbeling plaatsvind. Hij gaf als antwoord dat de tunnel als ruwbouw word geleverd en Prorail mag zelf weten wanneer de tunnel in gebruik wordt genomen. :')
Beetje het verhaal als metrostation Lombardijen. :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:30:49 #14
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407354
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:29 schreef James1988 het volgende:
2023? Pardon?
klik hier voor pdf en dan op de eerste pagina
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:32:04 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_164407387
Even ventileren wat Frankrijk een kuttreinenland is. Lak aan alles aan de reiziger vooral, 4 dagen Nice, 2 treinen opgeheven, 3 treinen te laat waardoor overstap gemist en 1 trein op tijd! En dan alle perons bomvol toeristen maar alles in het Frans, gelukkig kom ik er maar 1 keer in de 15 jaar en dan weet ik nog altijd spoor en opgeheven in het Frans. Dus dan sta je daar voor jan lul je medemens te helpen, over 20 jaar proberen het weer een keer. Dan zeg ik nog niks over het ontbijt, de bussen in Nice en de puinzooi, derde wereldland in opkomst!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:33:25 #16
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407413
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. :')
Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft.
Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:35:01 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407460
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:32 schreef bork het volgende:
Even ventileren wat Frankrijk een kuttreinenland is. Lak aan alles aan de reiziger vooral, 4 dagen Nice, 2 treinen opgeheven, 3 treinen te laat waardoor overstap gemist en 1 trein op tijd! En dan alle perons bomvol toeristen maar alles in het Frans, gelukkig kom ik er maar 1 keer in de 15 jaar en dan weet ik nog altijd spoor en opgeheven in het Frans. Dus dan sta je daar voor jan lul je medemens te helpen, over 20 jaar proberen het weer een keer. Dan zeg ik nog niks over het ontbijt, de bussen in Nice en de puinzooi, derde wereldland in opkomst!
Fransen zijn eigenwijs net als de Belgen. Ze weigeren Engels (of Nederlands) te praten.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:36:30 #18
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407506
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:33 schreef PandaDrop het volgende:
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. :')
Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft.
Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 20:39:35 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164407599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Ze zijn nog steeds aangesloten op het spoor naar Delft, maar het klopt wat je zegt over de metrosporen.

Wel blijft er een verbinding tussen het spoor van ProRail en de Hoekse Lijn voor cargo's
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:39:35 #20
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Maar dat blijft de flessenhals tot 2023. :')
Maar als dat het plan is moeten de dubbele spoortunnel in Delft ook op deze manier aangesloten worden. :o
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:40:15 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164407615
Er blijft wel een aansluiting ivm het goederenvervoer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 20:42:11 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164407675
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:30 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Dus de dubbele spoortunnel komt er voor niets?
Ik heb juni aan een werknemer van Crommelijn gevraagd wanneer de spoorverdubbeling plaatsvind. Hij gaf als antwoord dat de tunnel als ruwbouw word geleverd en Prorail mag zelf weten wanneer de tunnel in gebruik wordt genomen. :')
Beetje het verhaal als metrostation Lombardijen. :')
Het stuk tussen Delft-Zuid en Schiedam Centrum is vrij kort en kent geen stations. Door alle spoorverdubbelingen er omheen is een prima dienstregeling te maken zonder dat treinen elkaar al te veel in de weg zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:46:54 #23
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407821
Lol, treinsporen tussen twee snelwegen in, dit kan alleen in Amsterdam. In Amsterdam-Noord doen ze dit volgens mij ook bij de Amsterdamse metro. ;(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:47:09 #24
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407828
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze zijn nog steeds aangesloten op het spoor naar Delft, maar het klopt wat je zegt over de metrosporen.

Wel blijft er een verbinding tussen het spoor van ProRail en de Hoekse Lijn voor cargo's
Op pagina 42 in dit document van de gemeente Schiedam is inderdaad te vinden dat de nieuwe metrosporen richting Hoek van Holland tussen het huidige keerspoor van de metro en de trein sporen komen te liggen, wat ook al een beetje zichtbaar is op google maps. Het goederenspoor (560m) komt iets noordelijker te liggen dan het huidige spoor naar Hoek van Holland.
pi_164408079
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:33 schreef PandaDrop het volgende:
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. :')
Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft.
Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 21:03:34 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164408339
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:46 schreef PandaDrop het volgende:
Lol, treinsporen tussen twee snelwegen in, dit kan alleen in Amsterdam. In Amsterdam-Noord doen ze dit volgens mij ook bij de Amsterdamse metro. ;(
nee hoor. Voorbeeldje in Antioch (California) in de Verenigde Staten

En in Istanbul ligt een busbaan in het midden van een drukke verkeersader door de stad, dus uniek is het allemaal niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164408398
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee hoor. Voorbeeldje in Antioch (California) in de Verenigde Staten

En in Istanbul ligt een busbaan in het midden van een drukke verkeersader door de stad, dus uniek is het allemaal niet.
Ja? Ook vier heavy rail, twee light rail en een light rail opstelterrein en twee beweegbare bruggen?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:05:36 #28
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164408420
Santa Fe natuurlijk ook denk ik net aan _O_

pi_164408473
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:05 schreef boriq het volgende:
Santa Fe natuurlijk ook denk ik net aan _O_

[ afbeelding ]
Er komt niet eens stoom uit dat ding, staat gewoon uit :P

(Of ik zie het mobiel gewoon niet goed)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 21:07:54 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164408491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja? Ook vier heavy rail, twee light rail en een light rail opstelterrein en twee beweegbare bruggen?
Dat niet. Dat maakt de Amsterdamse situatie uniek, niet dat er sporen tussen de gedeelten van de snelweg lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:09:16 #31
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164408534
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Er komt niet eens stoom uit dat ding, staat gewoon uit :P

(Of ik zie het mobiel gewoon niet goed)
Komt zeker wel stoom uit ;)
pi_164411275
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik nou toch weer zag langsrijden :o Collega belde me toen ik al in de trein naar huis zat "Hee er rijdt een rare trein door Zutphen en hij komt jouw kant op!"

:? Hmmkay ik kijk thuis wel ff :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

VIJFTIEN bakken _O_
Deze trein heb ik vandaag in Sittard ook gezien! Reed rond half 1 vanuit Roermond richting het station in Sittard, ook met die graffiti voorop. Ik vroeg me al af wat dat ding in Zuid-Limburg te zoeken had :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2016 22:34:58 ]
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:54:29 #33
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164412356
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
De bouw is volgens al begonnen.

Althans bij de viaducten. :P
http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.01763/4.34714
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164412397
Ook ik ben weleens met de trein geweest.
Maakt geluid bij openen
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:08:03 #35
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164412789
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:55 schreef Tentrits het volgende:
Ook ik ben weleens met de trein geweest.
Oh, ik ook. :@
Stoomtrein van ZLSM.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164414609
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:55 schreef Tentrits het volgende:
Ook ik ben weleens met de trein geweest.
Wil je erover praten?
doei
pi_164414710
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 00:07 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Wil je erover praten?
Nou..
Eén van die keren stond ik op Utrecht Centraal in de spits. De trein zat overvol, zowel in de gangpaden als bij de tussenstukken bij de deuren. Op zeker moment werd omgeroepen dat er echt mensen uit moesten stappen anders ging de trein niet rijden. Dus ik ging met m'n goede fatsoen uitstappen, ongeveer als enige, waarna de deuren sloten en de trein weg reed.
;(
Maakt geluid bij openen
pi_164419977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:
Weet iemand of er een maximum aantal keren is dat je tussentijds bij NS kunt uit- en weer inchecken op hetzelfde station (elke keer netjes met minder dan 35 minuten ertussen en even uitgaande van gewoon vol tarief reizen om geen rekening te houden met tariefwisselingen) met behoud van langeafstandskorting? (Met andere woorden: wordt het aantal transacties op enig moment te hoog voor NS om gelijktijdig bij te houden?)
In mijn ervaring is het aantal transacties niet het bezwaar, maar de tijd. Tot zes uur na de eerste check-in wordt het als één reis gezien, maar een check-in nadat er minstens zes uur verstreken is sinds de eerste check-in telt als een nieuwe reis.
pi_164420133
De OV-chipkaart kan toch maar max. 20 gebeurtenissen (check-in, check-uit, opladen) onthouden?
pi_164421037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:03 schreef Igen het volgende:
De OV-chipkaart kan toch maar max. 20 gebeurtenissen (check-in, check-uit, opladen) onthouden?
Op zoiets hoopte ik inderdaad, al gaat dat niet werken als elke keer het totale aantal tariefeenheden wordt weggeschreven zoals dcm360 opperde.
Ik was benieuwd of het na 1 september door maar vaak genoeg uit en in te checken wel mogelijk zal zijn om een nieuwe reis te starten in de daluren in plaats van noodgedwongen verder te moeten reizen tegen vol tarief.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:39:43 #41
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_164421607
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
Nee, het tracébesluit is nog niet vastgesteld. Dat gaat later dit jaar wel gebeuren. Realisatie is voorzien in de periode 2017-2023, inclusief de nodige wisselaanpassingen tussen Schiedam en Rotterdam CS. Precieze details ken ik niet, omdat het niet een van mijn projecten is :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_164422921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op zoiets hoopte ik inderdaad, al gaat dat niet werken als elke keer het totale aantal tariefeenheden wordt weggeschreven zoals dcm360 opperde.
Ik was benieuwd of het na 1 september door maar vaak genoeg uit en in te checken wel mogelijk zal zijn om een nieuwe reis te starten in de daluren in plaats van noodgedwongen verder te moeten reizen tegen vol tarief.
Wat is precies je doel ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_164423052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat is precies je doel ?
Voorkomen dat ik bij reizen A - B - C 67 procent te veel moet betalen voor traject B-C omdat A-B dat binnen mijn afgekochte traject valt in de spits plaatsvond.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:58:15 #44
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164423297
Als ik met een Hema/Blokker kaartje met de ICd wil reizen tussen Schiphol en Rotterdam, kan ik dan op mijn reguliere OV-chipkaart de toeslag laden bij zo'n zuil zodat deze alleen de ¤2,40 afschrijft?
pi_164423860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:58 schreef boriq het volgende:
Als ik met een Hema/Blokker kaartje met de ICd wil reizen tussen Schiphol en Rotterdam, kan ik dan op mijn reguliere OV-chipkaart de toeslag laden bij zo'n zuil zodat deze alleen de ¤2,40 afschrijft?
Volgens mij moet je een geldige incheck hebben voordat die paal werkt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_164424611
Ja
pi_164428105
Een van de nieuwe aanwinsten, met geluid natuurlijk:
Bier.
pi_164428698
Voor de show of om echt mee te rijden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164428863
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de show of om echt mee te rijden? :?
Echt om mee te rijden! De treinkamer begint gestalte te krijgen. Straks 24 vierkante meter en ik denk dat ik echt precies niets aan landschappen ga doen. Gewoon. VEEL. TREINEN.
Bier.
pi_164431097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Echt om mee te rijden! De treinkamer begint gestalte te krijgen. Straks 24 vierkante meter en ik denk dat ik echt precies niets aan landschappen ga doen. Gewoon. VEEL. TREINEN.
Veel trein.... 6 van deze locs + kilometers aan goederenwagens moet wel lukken toch?
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 20:26:09 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164438266
NS heeft een nieuwe actie, Avond Vrij. Voor ¤ 9 kun je een dag 's avonds (na 18:30) onbeperkt reizen, als je een NS-abonnement hebt zelfs in de 1e klas. Te koop t/m 8 september, reizen kan t/m 8 december.

Met abo: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/avond-vrij-1e-klas

Zonder abo: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/avond-vrij

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 11-08-2016 21:53:16 ]
pi_164438383
9 per dag? Dat is een duur jaartrajectabonnement.....
Bier.
pi_164441696
Pittig duur idd...
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:52:38 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164441843
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
pi_164441892
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
Een dagdeelkaart dan eerder, want pas na 18:30 geldig.
pi_164441931
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
Vind het nogal wat voor een avondje reizen
pi_164442050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef b2py het volgende:
Vind het nogal wat voor een avondje reizen
Jij vindt alles duur sinds je je SOV in moest leveren :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:58:48 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164442103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Vind het nogal wat voor een avondje reizen
Een retourtje Amsterdam Amstel - Utrecht (bijvoorbeeld om naar een theatervoorstelling te gaan) kost ¤ 13 in tweede klas of ¤ 22,20 in eerste klas, dus dan is ¤ 9 best goedkoop.
pi_164442268
Mja, vrij regelmatig betaal ik ook wel meer dan dat als ik op een avond een paar uur in zit, en dat dan nog met korting ook.
pi_164442449
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij vindt alles duur sinds je je SOV in moest leveren :P
Betaal nu al een paar dagen retourtjes Hillywood Sportpark - Utrecht vol tarief :P
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:48:52 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_164444188
gewoon gepikt van FB bij de DB gewoon omdat ik deze heel mooi vind.



Der Trans-Europ-Express "Prinz Eugen" auf der Fahrt von Bremen und Wien um 1975.

[ Bericht 42% gewijzigd door bork op 11-08-2016 23:07:35 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_164447918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
Dat snapt m'n kut. Maar ik vergelijk net met de prijs van het uitgebreidste abonnement en er is maar weinig verschil, vind ik nogal wat voor een kaartje met dit soort beperkingen.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 12 augustus 2016 @ 02:48:34 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164449906
In Amersfoort staan nu ook Connexxion-'poortjes' zag ik afgelopen weekend:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164452020
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 02:48 schreef dennistd het volgende:
In Amersfoort staan nu ook Connexxion-'poortjes' zag ik afgelopen weekend:

[ afbeelding ]
de stickers deze poortjes zijn nog niet in gebruik check in bij de paaltjes waren te moeilijk voor de reiziger
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:38:32 #65
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164453348
NS wil af van de tweede HC op DDZ-6

quote:
De NS schrapt de tweede conducteur op tien trajecten. In gerenoveerde dubbeldekkers moeten controleurs vanaf december in hun eentje de strijd aan tegen zwartrijders. FNV Spoor is woedend.
Als er geen tweede conducteur is, wordt het lastig om iemand in de kraag te vatten. Dat loopt uit op een kat-en-muisspel - Andries van den Berg, FNV Spoor
Door het schrappen van de tweede conducteur in twintig dubbeldekstreinen verdwijnen 65 banen: een bezuiniging van zo'n 3,5 miljoen euro per jaar. Dat staat in interne stukken die in handen zijn van deze krant.

Nu rijden nog altijd twee conducteurs mee op de gerenoveerde dubbeldekkertreinen van het type DDZ-6. Deze NS-treinen rijden onder meer op de trajecten Leiden-Utrecht, Amsterdam-Enkhuizen en Roosendaal-Zwolle. Het oude type dubbeldekker heeft nu al één conducteur.
via de gelderlander en de andere kranten van wegener
pi_164453397
Als het op VIRM6 kan, waarom dan niet op DDZ6.
Bier.
pi_164454065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het op VIRM6 kan, waarom dan niet op DDZ6.
Dat dus, en meer dan terecht overigens.
pi_164454222
Verdomme. Ik kom even een half jaar niet in Harderwijk en er staat al een heel nieuw stationsgebouw die alleen nog van binnen afgewerkt moet worden + een nieuwe spoortunnel die al bijna af is.
Bedankt DOEI!
pi_164454270
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:23 schreef desbarts het volgende:
Verdomme. Ik kom even een half jaar niet in Harderwijk en er staat al een heel nieuw stationsgebouw die alleen nog van binnen afgewerkt moet worden + een nieuwe spoortunnel die al bijna af is.
Dan zijn ze een stuk sneller dan Arnhem.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:53:38 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164454881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 07:33 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de stickers deze poortjes zijn nog niet in gebruik check in bij de paaltjes waren te moeilijk voor de reiziger
Ja, leg de schuld maar weer bij de reiziger... De poortjes eindelijk eens in gebruik nemen is te moeilijk voor de vervoerders.
pi_164456375
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja, leg de schuld maar weer bij de reiziger... De poortjes eindelijk eens in gebruik nemen is te moeilijk voor de vervoerders.
definitieve ingebruikname zal vooraf gegaan worden door een testfase evaluatieproces :)
pi_164456412
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

definitieve ingebruikname zal vooraf gegaan worden door een testfase evaluatieproces :)
Van elk poortje op elk station opnieuw uiteraard _O_ Je moet het wel goed doen natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:02:15 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164456656
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 02:48 schreef dennistd het volgende:
In Amersfoort staan nu ook Connexxion-'poortjes' zag ik afgelopen weekend:

[ afbeelding ]
En Blinden en slechtzienden mogen alleen via Connexxion eruit...

Jezus dit slaat toch als kut op dirk, dit is toch er voor gemaakt om een klachtenlijn te openen...
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:05:16 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164456735
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

definitieve ingebruikname zal vooraf gegaan worden door een testfase evaluatieproces :)
dat gebeurt dus steeds maar niet. Die krengen zijn een jaar geleden geplaatst...
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:06:34 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_164456761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:

En Blinden en slechtzienden mogen alleen via Connexxion eruit...

Jezus dit slaat toch als kut op dirk, dit is toch er voor gemaakt om een klachtenlijn te openen...
:Y. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag B-)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:31:42 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164457423
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:06 schreef JDude het volgende:

[..]

:Y. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag B-)
Mits de slechtziendenstreep bij het omchecken voorbij komt...
pi_164457701
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:06 schreef JDude het volgende:

[..]

:Y. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag B-)
Nu kun je dus weer met zijn allen in de rij bij de omcheck-paaltjes-contraptie op het perron :{
Voorheen kon je ook boven tijdens het overstappen uit- en inchecken in de loop van spoor 4 naar 1 of 2.

En die paaltjes voor de poortjes is natuurlijk helemaal :') :') :')
pi_164457746
BrandweerZHZ twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 12:39:28 #Zwijndrecht #Kijfhoek hulpdiensten op verkenning richting de vloeistofontsnapping. Deel van het treinverkeer is stilgelegd ivm veiligheid. reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_164460955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het op VIRM6 kan, waarom dan niet op DDZ6.
omdat het destijds bij virm om een 'tijdelijke' maatregel ging ivm tekort personeel. in het akkoordje toentertijd stond echter geen einddatum dus tijdelijk werd definitief. in akkoordje stond echter wel specifiek virm vermeld.

dat is althans een verhaal dat ik in de wandelkamer/koffiekamer gehoord heb
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:16:39 #80
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164461047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:14 schreef Salatrel het volgende:

[..]
tekort personeel
Dan nemen ze toch gewoon langere mensen in dienst? >:O

(sorry, die was te makkelijk :P )
doei
pi_164462020
Storing op de zuidas. Veel treinen worden nu omgeleid via cs
Bedankt DOEI!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:58:51 #82
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164462518
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:16 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dan nemen ze toch gewoon langere mensen in dienst? >:O

(sorry, die was te makkelijk :P )
pi_164462580
Eerste keer dat ik in een trein zit die door amsterdam cs rijdt zonder te stoppen trouwens.
Bedankt DOEI!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:09:29 #84
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164462908
Vreemd is dat he? Ik heb dat wel vaker gedaan in de tijd dat de Pimpel naar Schiphol reed als er een verstoring op de Zuidas was.
doei
pi_164463095
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:44 schreef desbarts het volgende:
Storing op de zuidas. Veel treinen worden nu omgeleid via cs
We zullen zien. Zit nu zelf in een trein die normaal via de zuidtak gaat
pi_164463678
Plaatjes? Plaatjes!

Afgelopen woensdag was het tijd voor een pretrondje en tevens tijd om wat Nederlandse spoorlijntjes te bezoeken waar ik nog (bijna) nooit geweest was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Een Valleilijn Protos komt binnen op station Ede Centrum.


DM90 staat vertrekgereed in Zwolle voor Enschede.


De kapconstructie van station Hengelo, het zonnige weer was vertrokken en regen kwam nu met bakken uit de lucht. Door vertraging zat het geplande ommetje naar Oldenzaal er niet meer in.


Op weg naar Wierden: een stammetje DDAR met loc 1762 achterop.


Zeer tijdelijke line-up naast de kap van Hengelo: Twents (Syntus) Lint en NS DM90. De regen trok weer weg.


Voor deze Lint het eindpunt: Zutphen, waar het zonnetje wel scheen.


In Zutphen was een grote verscheidenheid aan treinen te zien, waaronder ook deze DDARm DDZ NID.


Lint en GTW naast elkaar in Zuthphen.


De GTW die mij naar Winterswijk zou spurten.


En verder naar Arnhem, met het overbemeten stationsgebouw van Winterswijk op de achtergrond, en tevens de dreigende wolkenlucht.


Op het witte station Arnhem Centraal komt zo'n GTW toch wat beter uit de verf. Op naar Tiel. De controleur ter hoogte van Kesteren keek wel een beetje vreemd op dat ik al in Zutphen was ingecheckt bij Arriva.


Station Tiel, vreemde perronindeling als je het mij vraagt. En ik zal jullie de vreselijk ranzige SLT onthouden ;)


Aanstormende SLT in Geldermalsen.


Doorkijkje naar voren met langsrijdende Koploper. De meester was nog even een bakkie halen in de kiosk.


Dag Virm, tot de volgende keer. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn nu in ieder geval genoeg sluitseinen voor de komende topics :P
pi_164463772
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Vreemd is dat he? Ik heb dat wel vaker gedaan in de tijd dat de Pimpel naar Schiphol reed als er een verstoring op de Zuidas was.
als je in Amsterdam Zuid moet zijn is dat rete irritant . Sta je op Schiphol waar je geen kant uit kan bij treinstoring, terwijl je vanaf CS nog genoeg alternatieven hebt
pi_164464387
We gaan dus via Amsterdam Centraal
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:13:45 #89
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164478013
Tjeintjes O+

doei
pi_164482439
tof die bovenste ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:11:40 #91
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164482597
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
tof die bovenste ^O^
Dank! Die is precies geworden zoals ik hem vantevoren bedacht had, zelfs het vliegje bleef lang genoeg op de bloem zitten :) Het was een mooie zomerdag drie jaar geleden, afgelopen dinsdagavond reed ik daar in een flinke regenbui..
doei
pi_164486160
Oh jah, afgelopen maandag was ik in het Illinois Railway Museum dus. Wat verbazingwekkend genoeg eigenlijk voornamelijk over de zogenaamde Interurban Railways ging ( https://en.wikipedia.org/wiki/Interurban ).

Maar hier enkele plaatjes. Dit is een locomotiefje met een vermogen van zo'n 10.000PK. Aangedreven door gasturbines. De gasturbines worden aangezwengeld door een 850PK zware dieselmotor en de gasturbines wekken dan weer elektriciteit op:


Hier nog iets meer uitleg:


Na heel veel werk ziet zo'n voorste er uiteindelijk uit als zo'n achterste:


Passagiers werden in de VS lange tijd in weelderige luxe vervoerd over de lange afstanden:


Dit heb ik altijd zo'n mooie loc gevonden:

Rijdt op het ietwat afwijkende 11.000V AC, wat hier en daar nog steeds op de draad staat maar ook op plekken al vervangen is door 25KV.

Prins Friso stond er ook:


Dit is een van die beroemde Interurbains, er werd, helemaal voor dit tijd, hoogfrequent vervoer (soms wel ieder kwartier of iedere 20 minuten) mee uitgevoerd. Bijna alles reed op 600V DC trolleybovenleiding, maar in het museum zijn ook diverse objecten die liever 1000V of 1500V lusten. Tevens waren er een aantal waar behalve een trolleystok ook een gewone pantograaf én een 3e railschoen op gemonteerd waren, zodat het op bepaalde plekken makkelijk overschakelen was naar een ander systeem zonder te hoeven verwisselen van materieel:


Oud en nieuw, een redelijke nieuwe metro uit Chicago links en een oudere rechts:


Een recente aanwinst. Dit soort materieel rijdt nog steeds (half-)uursdiensten op de Metra en Centra lijnen die vanuit Chicago tot in Indiana en Wisconsin forenzen heen en weer brengen:


Met deze leuke unit hebben we nog een ritje gemaakt:


Treinennerdhumor:

Er was er ook nog een met No Humping maar die heb ik nog niet gevonden :P

Groetjes,

den eindelijk weer thuisverblijvende deadlock
Bier.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:14:09 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164489550


Raad eens wat hier gedaan is
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:15:51 #94
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164489576
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh jah, afgelopen maandag was ik in het Illinois Railway Museum dus. Wat verbazingwekkend genoeg eigenlijk voornamelijk over de zogenaamde Interurban Railways ging ( https://en.wikipedia.org/wiki/Interurban ).

Maar hier enkele plaatjes bla bla bla
Bruut spul wel _O_ Leuk!
doei
  Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:41:18 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164490071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:14 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Raad eens wat hier gedaan is
Ik gok gesnoeid? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164490457
Toffe foto's allemaal! _O_
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:20:46 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164490868
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik gok gesnoeid? :P
uiteraard. Met 3 man aan de bak hier.
pi_164496218
Mooie foto's hoor :Y

Op Koblenz Hbf staat de RE naar Trier en Luxemburg gereed. Deze trein wordt gezamenlijk gereden door de Luxemburgse CFL en de Deutsche Bahn, met twee verschillende materieelsoorten. Het Luxemburgse stel is dubbeldeks, het Duitse treinstel erachter is enkeldeks. In Trier wordt de trein gesplitst naar Mannheim (DB) en Luxemburg (CFL).

pi_164496812
Misschien een domme vraag, maar om machinist te worden heb je geen rijbewijs nodig?
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-nijmegen/
  Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:20:34 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164497052
Volgens mij niet nee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')