abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 augustus 2016 @ 20:26:09 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164438266
NS heeft een nieuwe actie, Avond Vrij. Voor ¤ 9 kun je een dag 's avonds (na 18:30) onbeperkt reizen, als je een NS-abonnement hebt zelfs in de 1e klas. Te koop t/m 8 september, reizen kan t/m 8 december.

Met abo: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/avond-vrij-1e-klas

Zonder abo: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/avond-vrij

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 11-08-2016 21:53:16 ]
pi_164438383
9 per dag? Dat is een duur jaartrajectabonnement.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164441696
Pittig duur idd...
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:52:38 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164441843
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
pi_164441892
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
Een dagdeelkaart dan eerder, want pas na 18:30 geldig.
pi_164441931
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
Vind het nogal wat voor een avondje reizen
pi_164442050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef b2py het volgende:
Vind het nogal wat voor een avondje reizen
Jij vindt alles duur sinds je je SOV in moest leveren :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:58:48 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164442103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Vind het nogal wat voor een avondje reizen
Een retourtje Amsterdam Amstel - Utrecht (bijvoorbeeld om naar een theatervoorstelling te gaan) kost ¤ 13 in tweede klas of ¤ 22,20 in eerste klas, dus dan is ¤ 9 best goedkoop.
pi_164442268
Mja, vrij regelmatig betaal ik ook wel meer dan dat als ik op een avond een paar uur in zit, en dat dan nog met korting ook.
pi_164442449
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij vindt alles duur sinds je je SOV in moest leveren :P
Betaal nu al een paar dagen retourtjes Hillywood Sportpark - Utrecht vol tarief :P
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:48:52 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_164444188
gewoon gepikt van FB bij de DB gewoon omdat ik deze heel mooi vind.



Der Trans-Europ-Express "Prinz Eugen" auf der Fahrt von Bremen und Wien um 1975.

[ Bericht 42% gewijzigd door bork op 11-08-2016 23:07:35 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_164447918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
Het is geen abonnement, maar een dagkaart. 1x 9 euro dus.
Dat snapt m'n kut. Maar ik vergelijk net met de prijs van het uitgebreidste abonnement en er is maar weinig verschil, vind ik nogal wat voor een kaartje met dit soort beperkingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport vrijdag 12 augustus 2016 @ 02:48:34 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164449906
In Amersfoort staan nu ook Connexxion-'poortjes' zag ik afgelopen weekend:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164452020
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 02:48 schreef dennistd het volgende:
In Amersfoort staan nu ook Connexxion-'poortjes' zag ik afgelopen weekend:

[ afbeelding ]
de stickers deze poortjes zijn nog niet in gebruik check in bij de paaltjes waren te moeilijk voor de reiziger
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:38:32 #65
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164453348
NS wil af van de tweede HC op DDZ-6

quote:
De NS schrapt de tweede conducteur op tien trajecten. In gerenoveerde dubbeldekkers moeten controleurs vanaf december in hun eentje de strijd aan tegen zwartrijders. FNV Spoor is woedend.
Als er geen tweede conducteur is, wordt het lastig om iemand in de kraag te vatten. Dat loopt uit op een kat-en-muisspel - Andries van den Berg, FNV Spoor
Door het schrappen van de tweede conducteur in twintig dubbeldekstreinen verdwijnen 65 banen: een bezuiniging van zo'n 3,5 miljoen euro per jaar. Dat staat in interne stukken die in handen zijn van deze krant.

Nu rijden nog altijd twee conducteurs mee op de gerenoveerde dubbeldekkertreinen van het type DDZ-6. Deze NS-treinen rijden onder meer op de trajecten Leiden-Utrecht, Amsterdam-Enkhuizen en Roosendaal-Zwolle. Het oude type dubbeldekker heeft nu al één conducteur.
via de gelderlander en de andere kranten van wegener
pi_164453397
Als het op VIRM6 kan, waarom dan niet op DDZ6.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164454065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het op VIRM6 kan, waarom dan niet op DDZ6.
Dat dus, en meer dan terecht overigens.
pi_164454222
Verdomme. Ik kom even een half jaar niet in Harderwijk en er staat al een heel nieuw stationsgebouw die alleen nog van binnen afgewerkt moet worden + een nieuwe spoortunnel die al bijna af is.
Bedankt DOEI!
pi_164454270
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:23 schreef desbarts het volgende:
Verdomme. Ik kom even een half jaar niet in Harderwijk en er staat al een heel nieuw stationsgebouw die alleen nog van binnen afgewerkt moet worden + een nieuwe spoortunnel die al bijna af is.
Dan zijn ze een stuk sneller dan Arnhem.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:53:38 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164454881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 07:33 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de stickers deze poortjes zijn nog niet in gebruik check in bij de paaltjes waren te moeilijk voor de reiziger
Ja, leg de schuld maar weer bij de reiziger... De poortjes eindelijk eens in gebruik nemen is te moeilijk voor de vervoerders.
pi_164456375
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja, leg de schuld maar weer bij de reiziger... De poortjes eindelijk eens in gebruik nemen is te moeilijk voor de vervoerders.
definitieve ingebruikname zal vooraf gegaan worden door een testfase evaluatieproces :)
pi_164456412
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

definitieve ingebruikname zal vooraf gegaan worden door een testfase evaluatieproces :)
Van elk poortje op elk station opnieuw uiteraard _O_ Je moet het wel goed doen natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:02:15 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164456656
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 02:48 schreef dennistd het volgende:
In Amersfoort staan nu ook Connexxion-'poortjes' zag ik afgelopen weekend:

[ afbeelding ]
En Blinden en slechtzienden mogen alleen via Connexxion eruit...

Jezus dit slaat toch als kut op dirk, dit is toch er voor gemaakt om een klachtenlijn te openen...
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:05:16 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164456735
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

definitieve ingebruikname zal vooraf gegaan worden door een testfase evaluatieproces :)
dat gebeurt dus steeds maar niet. Die krengen zijn een jaar geleden geplaatst...
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:06:34 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_164456761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:

En Blinden en slechtzienden mogen alleen via Connexxion eruit...

Jezus dit slaat toch als kut op dirk, dit is toch er voor gemaakt om een klachtenlijn te openen...
:Y. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag B-)
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:31:42 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164457423
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:06 schreef JDude het volgende:

[..]

:Y. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag B-)
Mits de slechtziendenstreep bij het omchecken voorbij komt...
pi_164457701
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:06 schreef JDude het volgende:

[..]

:Y. Dus als je vanuit pakweg Amsterdam in Amersfoort aankomt, eerst even op en neer naar Hoevelaken voor je het station uit mag B-)
Nu kun je dus weer met zijn allen in de rij bij de omcheck-paaltjes-contraptie op het perron :{
Voorheen kon je ook boven tijdens het overstappen uit- en inchecken in de loop van spoor 4 naar 1 of 2.

En die paaltjes voor de poortjes is natuurlijk helemaal :') :') :')
pi_164457746
BrandweerZHZ twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 12:39:28 #Zwijndrecht #Kijfhoek hulpdiensten op verkenning richting de vloeistofontsnapping. Deel van het treinverkeer is stilgelegd ivm veiligheid. reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_164460955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het op VIRM6 kan, waarom dan niet op DDZ6.
omdat het destijds bij virm om een 'tijdelijke' maatregel ging ivm tekort personeel. in het akkoordje toentertijd stond echter geen einddatum dus tijdelijk werd definitief. in akkoordje stond echter wel specifiek virm vermeld.

dat is althans een verhaal dat ik in de wandelkamer/koffiekamer gehoord heb
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:16:39 #80
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164461047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:14 schreef Salatrel het volgende:

[..]
tekort personeel
Dan nemen ze toch gewoon langere mensen in dienst? >:O

(sorry, die was te makkelijk :P )
doei
pi_164462020
Storing op de zuidas. Veel treinen worden nu omgeleid via cs
Bedankt DOEI!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:58:51 #82
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164462518
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:16 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dan nemen ze toch gewoon langere mensen in dienst? >:O

(sorry, die was te makkelijk :P )
pi_164462580
Eerste keer dat ik in een trein zit die door amsterdam cs rijdt zonder te stoppen trouwens.
Bedankt DOEI!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:09:29 #84
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164462908
Vreemd is dat he? Ik heb dat wel vaker gedaan in de tijd dat de Pimpel naar Schiphol reed als er een verstoring op de Zuidas was.
doei
pi_164463095
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:44 schreef desbarts het volgende:
Storing op de zuidas. Veel treinen worden nu omgeleid via cs
We zullen zien. Zit nu zelf in een trein die normaal via de zuidtak gaat
pi_164463678
Plaatjes? Plaatjes!

Afgelopen woensdag was het tijd voor een pretrondje en tevens tijd om wat Nederlandse spoorlijntjes te bezoeken waar ik nog (bijna) nooit geweest was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Een Valleilijn Protos komt binnen op station Ede Centrum.


DM90 staat vertrekgereed in Zwolle voor Enschede.


De kapconstructie van station Hengelo, het zonnige weer was vertrokken en regen kwam nu met bakken uit de lucht. Door vertraging zat het geplande ommetje naar Oldenzaal er niet meer in.


Op weg naar Wierden: een stammetje DDAR met loc 1762 achterop.


Zeer tijdelijke line-up naast de kap van Hengelo: Twents (Syntus) Lint en NS DM90. De regen trok weer weg.


Voor deze Lint het eindpunt: Zutphen, waar het zonnetje wel scheen.


In Zutphen was een grote verscheidenheid aan treinen te zien, waaronder ook deze DDARm DDZ NID.


Lint en GTW naast elkaar in Zuthphen.


De GTW die mij naar Winterswijk zou spurten.


En verder naar Arnhem, met het overbemeten stationsgebouw van Winterswijk op de achtergrond, en tevens de dreigende wolkenlucht.


Op het witte station Arnhem Centraal komt zo'n GTW toch wat beter uit de verf. Op naar Tiel. De controleur ter hoogte van Kesteren keek wel een beetje vreemd op dat ik al in Zutphen was ingecheckt bij Arriva.


Station Tiel, vreemde perronindeling als je het mij vraagt. En ik zal jullie de vreselijk ranzige SLT onthouden ;)


Aanstormende SLT in Geldermalsen.


Doorkijkje naar voren met langsrijdende Koploper. De meester was nog even een bakkie halen in de kiosk.


Dag Virm, tot de volgende keer. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn nu in ieder geval genoeg sluitseinen voor de komende topics :P
pi_164463772
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Vreemd is dat he? Ik heb dat wel vaker gedaan in de tijd dat de Pimpel naar Schiphol reed als er een verstoring op de Zuidas was.
als je in Amsterdam Zuid moet zijn is dat rete irritant . Sta je op Schiphol waar je geen kant uit kan bij treinstoring, terwijl je vanaf CS nog genoeg alternatieven hebt
pi_164464387
We gaan dus via Amsterdam Centraal
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:13:45 #89
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164478013
Tjeintjes O+

doei
pi_164482439
tof die bovenste ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:11:40 #91
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164482597
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
tof die bovenste ^O^
Dank! Die is precies geworden zoals ik hem vantevoren bedacht had, zelfs het vliegje bleef lang genoeg op de bloem zitten :) Het was een mooie zomerdag drie jaar geleden, afgelopen dinsdagavond reed ik daar in een flinke regenbui..
doei
pi_164486160
Oh jah, afgelopen maandag was ik in het Illinois Railway Museum dus. Wat verbazingwekkend genoeg eigenlijk voornamelijk over de zogenaamde Interurban Railways ging ( https://en.wikipedia.org/wiki/Interurban ).

Maar hier enkele plaatjes. Dit is een locomotiefje met een vermogen van zo'n 10.000PK. Aangedreven door gasturbines. De gasturbines worden aangezwengeld door een 850PK zware dieselmotor en de gasturbines wekken dan weer elektriciteit op:


Hier nog iets meer uitleg:


Na heel veel werk ziet zo'n voorste er uiteindelijk uit als zo'n achterste:


Passagiers werden in de VS lange tijd in weelderige luxe vervoerd over de lange afstanden:


Dit heb ik altijd zo'n mooie loc gevonden:

Rijdt op het ietwat afwijkende 11.000V AC, wat hier en daar nog steeds op de draad staat maar ook op plekken al vervangen is door 25KV.

Prins Friso stond er ook:


Dit is een van die beroemde Interurbains, er werd, helemaal voor dit tijd, hoogfrequent vervoer (soms wel ieder kwartier of iedere 20 minuten) mee uitgevoerd. Bijna alles reed op 600V DC trolleybovenleiding, maar in het museum zijn ook diverse objecten die liever 1000V of 1500V lusten. Tevens waren er een aantal waar behalve een trolleystok ook een gewone pantograaf én een 3e railschoen op gemonteerd waren, zodat het op bepaalde plekken makkelijk overschakelen was naar een ander systeem zonder te hoeven verwisselen van materieel:


Oud en nieuw, een redelijke nieuwe metro uit Chicago links en een oudere rechts:


Een recente aanwinst. Dit soort materieel rijdt nog steeds (half-)uursdiensten op de Metra en Centra lijnen die vanuit Chicago tot in Indiana en Wisconsin forenzen heen en weer brengen:


Met deze leuke unit hebben we nog een ritje gemaakt:


Treinennerdhumor:

Er was er ook nog een met No Humping maar die heb ik nog niet gevonden :P

Groetjes,

den eindelijk weer thuisverblijvende deadlock
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:14:09 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164489550


Raad eens wat hier gedaan is
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:15:51 #94
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164489576
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh jah, afgelopen maandag was ik in het Illinois Railway Museum dus. Wat verbazingwekkend genoeg eigenlijk voornamelijk over de zogenaamde Interurban Railways ging ( https://en.wikipedia.org/wiki/Interurban ).

Maar hier enkele plaatjes bla bla bla
Bruut spul wel _O_ Leuk!
doei
  Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:41:18 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164490071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:14 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Raad eens wat hier gedaan is
Ik gok gesnoeid? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164490457
Toffe foto's allemaal! _O_
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:20:46 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164490868
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik gok gesnoeid? :P
uiteraard. Met 3 man aan de bak hier.
pi_164496218
Mooie foto's hoor :Y

Op Koblenz Hbf staat de RE naar Trier en Luxemburg gereed. Deze trein wordt gezamenlijk gereden door de Luxemburgse CFL en de Deutsche Bahn, met twee verschillende materieelsoorten. Het Luxemburgse stel is dubbeldeks, het Duitse treinstel erachter is enkeldeks. In Trier wordt de trein gesplitst naar Mannheim (DB) en Luxemburg (CFL).

pi_164496812
Misschien een domme vraag, maar om machinist te worden heb je geen rijbewijs nodig?
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-nijmegen/
  Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:20:34 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164497052
Volgens mij niet nee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')