Inderdaad. Je moet naar de standplaats kunnen komen zonder OV, maar hoe je dat doet, mag je zelf weten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:09 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Misschien een domme vraag, maar om machinist te worden heb je geen rijbewijs nodig?
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-nijmegen/
Jungle Buster Greavy aan het werk geweest?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:14 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Raad eens wat hier gedaan is
voor je machinistenvergunning doe je zowel een theorie als praktijk examen dus nee je hebt er geen rijbewijs voor nodigquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:09 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Misschien een domme vraag, maar om machinist te worden heb je geen rijbewijs nodig?
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-nijmegen/
Is dat niet vanwege deels sneltram ofzo?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 20:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zag deze vacature voor metrobestuurder vlootservices: http://www.werkenbijderet(...)es-metro-815677.html
RET eist hiervoor een rijbewijs.
Misschien? Ik ben niet heel erg bekend met de Rotterdamse metro, rijdt die sneltram niet overal over z'n eigen baan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat niet vanwege deels sneltram ofzo?
Misschien heeft dat er iets mee te maken.quote:Omdat het sneltrammaterieel, afgezien van de aanwezigheid van een pantograaf voor het rijden onder bovenleiding, gelijk is aan het metromaterieel, wordt deze sneltram meestal aangeduid als metro, hoewel het hier juridisch gezien om een tram gaat.
Uiteraard. Stond totaan de overweg even hoog als voorbij het gesnoeide deel. Echt, zijn gewoon 25 minuten bezig geweestquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jungle Buster Greavy aan het werk geweest?
Geen bezoek gehad van de spopo omdat je vlak naast het spoor bezig was?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Uiteraard. Stond totaan de overweg even hoog als voorbij het gesnoeide deel. Echt, zijn gewoon 25 minuten bezig geweest
Zo'n tuinteam heb ik hier nodigquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Uiteraard. Stond totaan de overweg even hoog als voorbij het gesnoeide deel. Echt, zijn gewoon 25 minuten bezig geweest
Het is Duitsland he..quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen bezoek gehad van de spopo omdat je vlak naast het spoor bezig was?
Nee, tuurlijk niet. Had je dat verwacht in Duitsland?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen bezoek gehad van de spopo omdat je vlak naast het spoor bezig was?
De Erasmuslijn (randstadrail) heeft ook gelijkvloerse spoorwegovergangen, dus is dan ook een tram?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:38 schreef b2py het volgende:
Het gaat er vooral om dat er gelijkvloerse kruising zijn, daarom is het een sneltram. Een metro is louter ongelijkvloers met ander verkeer
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien? Ik ben niet heel erg bekend met de Rotterdamse metro, rijdt die sneltram niet overal over z'n eigen baan?
nee naar ommoord en zevenkamp ter hoogte van station rotterdam alexander liggen sowieso al gelijkvloerse kruisingenquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:38 schreef b2py het volgende:
Het gaat er vooral om dat er gelijkvloerse kruising zijn, daarom is het een sneltram. Een metro is louter ongelijkvloers met ander verkeer
Sneltram, ja.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:55 schreef Peter het volgende:
[..]
De Erasmuslijn (randstadrail) heeft ook gelijkvloerse spoorwegovergangen, dus is dan ook een tram?
Ja, dat had ik met de Class 90 ook. Heel A4'tje vol instructies om dat ding aan de praat te krijgen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 20:42 schreef James1988 het volgende:
Over goederen gesproken: ik heb de Vectron Advance gekocht, een stuk DLC voor Train Simulator. Wat een brute loc is dat![]()
Wegrijden was wel even een gedoe, je moet wat meer doen dan hem in vooruit zetten en tractie geven
Hoezo nee? Ik geef louter de voorwaarden aan voor metro?quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
nee naar ommoord en zevenkamp ter hoogte van station rotterdam alexander liggen sowieso al gelijkvloerse kruisingen
voorwaarden van wie? dat ding is gewoon een metro en geenquote:Op zondag 14 augustus 2016 09:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo nee? Ik geef louter de voorwaarden aan voor metro?
Er was in Nederland een aparte wet voor (metroreglement) met hele strikte regels waaronder de bepaling dat een 'stadsspoorweg' (de juridische term voor metro) geen overwegen mocht hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2016 10:01 schreef Igen het volgende:
Is "metro" überhaupt een categorie in de Nederlandse wetgeving?
(In Duitsland zijn metro's bijvoorbeeld juridisch gezien "trams")
En Greavy Hoogwerker- en Ladderverhuur ook?quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:06 schreef greavy het volgende:
Voor de oplettende kijker: Hier was Greavy Snoeiwerken B.V. nog actief geweest.
Ik had je bijna niet herkend met je nieuwe UIquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En Greavy Hoogwerker- en Ladderverhuur ook?
Ik denk dat dit snoeibedrijf ook in zijn thuishaven aan het werk moet:quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:06 schreef greavy het volgende:
Voor de oplettende kijker: Hier was Greavy Snoeiwerken B.V. nog actief geweest.
Hier is het meer tijd voor een rondje napalmquote:Op zondag 14 augustus 2016 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit snoeibedrijf ook in zijn thuishaven aan het werk moet:
[ afbeelding ]
Klopt ... Of er moeten gewoon meer treinen gaan rijdenquote:Op zondag 14 augustus 2016 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit snoeibedrijf ook in zijn thuishaven aan het werk moet:
[ afbeelding ]
Nja, een succes was het niet he.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik had je bijna niet herkend met je nieuwe UI
Voor de metro in Parijs zou je dan ook een rijbewijs nodig moeten hebben...quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:38 schreef b2py het volgende:
quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de auto heb je in Parijs ook geen rijbewijs nodig, dusseh....
Het zijn ontwerpvoorwaarden, niet perse de exploitatie.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voor de metro in Parijs zou je dan ook een rijbewijs nodig moeten hebben...
Metro in Parijs heeft een gelijkvloerse kruising...quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn ontwerpvoorwaarden, niet perse de exploitatie.
Met wegverkeer? Eentje of 2 bij een atelier verder houdt het wel op.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Metro in Parijs heeft een gelijkvloerse kruising...
Wel de wens om hem door te trekken naar Amsterdam, maar wanneer, dat weet niemand.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:35 schreef James1988 het volgende:
Hier is het definitieve lijstje van de nachttreinen die ÖBB overneemt: http://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, dus over een paar maanden alleen nog Amsterdam - Zürich?Zo holt het wel heel hard achteruit. Het is nou niet alsof er nooit iemand in zit of zo
Ja dit is laatste jaar.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?
Vind ik dus waardeloos, je moet dat ding in met je spullen en niet hoeven overstappen, merk het zelf dat ik/we meer vliegen dan vroeger, waar we vroeger de trein namen .quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:17 schreef James1988 het volgende:
Ja, jammer genoeg verdwijnt dus ook de laatste nachttrein uit Nederland.
Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.
Nope. Het Schönes Wochenende-ticket is ook niet een heel weekend geldig.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stomme vraag, is er een meerdaagse variant van t NRW ticket?
Er zijn twee H-Bahnen, in Düsseldorf en Dortmund. Verder zijn sommige Stadtbahnen wel geinigquote:Op maandag 15 augustus 2016 12:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Minder stomme vraag, zijn er belhalve de H bahn en de Wuppertaler Joekeloeris nog andere OV Snufjes die het bezoeken waard zijn?
Drie uur eerder weg en twee extra overstappen, daar wordt ik niet echt gelukkig van.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:17 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.
Fuck datquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?
Twee jaar geleden reed de tram tussen Krefeld en Düsseldorf nog met een bistrowagen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Nope. Het Schönes Wochenende-ticket is ook niet een heel weekend geldig.
[..]
Er zijn twee H-Bahnen, in Düsseldorf en Dortmund. Verder zijn sommige Stadtbahnen wel geinigMüngstener Brücke en het oude Solingen Hbf moet ik zelf ook nog een keertje heen..
https://www.google.co.uk/(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:18 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Met wegverkeer? Eentje of 2 bij een atelier verder houdt het wel op.
Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fuck dat![]()
Nou, dat wordt dus nog even een afscheidsweekendje organiseren in november of zo
Ken nog wel een leuk appartement voor je in Freiburg als je wiltquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fuck dat![]()
Nou, dat wordt dus nog even een afscheidsweekendje organiseren in november of zo
Ik ben voorquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?
Daar regent het altijdquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:08 schreef bork het volgende:
[..]
Ken nog wel een leuk appartement voor je in Freiburg als je wilt
Ik dacht meer iets begin december. Vrijdagavond CNL naar München heen, zaterdag met wat landelijke lijntjes richting Lindau / Bodensee, daar ergens een hotelletje met zwembad (het meer zelf is dan te koud), zondag met nog wat landelijke lijntjes naar Zürich en daar nog even goed eten. En dan de CNL terug naar NL. Maandagochtend thuis. Ochtend of hele dag vrij nemen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?
Als jij er bent zekerquote:
Greavy, werk aan de winkel!twitter:vid twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 07:41:52Omleidingen A'dam>>#Schiphol floepen weer aan. Als jij via Hoofddorp rijdt gaan wij op zoek naar 'n snoeischaar. #A4 https://t.co/Tmst9G2iLP reageer retweet
Fototje ? want die zijn bijna nergens te vinden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:14 schreef MTL het volgende:
Groetjes vanuit de trein naar Trondheim
Ik zit in een van die door NedTrain gemoderniseerde units en ik moet zeggen dat ze niet verkeerd er uit zien. Nieuwe bekleding, diverse interieurelementen vernieuwd en een goede koffiemachine in de Komfort-sectie.
Gisteren had ik nog een oude versie, die was toch echt wel gewoon oud. Zwaar versleten stoelen die viezig geel waren, nep houten beschot dat zo ongeveer van de muur af kwam en nog meer van dat soort ongein
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 11:45:02De nieuwe VIRM wordt 30 aug. 13u gepresenteerd in Haarlem. Bij zijn? Laat ons weten waarom en maak kans op tickets. https://t.co/UcoeaWIb6t reageer retweet
Sorry, zie je bericht te laat. Zit nu al in het hotel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Fototje ? want die zijn bijna nergens te vinden.
Volgens mij zijn ze allebei stuk, want beide diensten worden met een GTW geredenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:46 schreef derLudolf het volgende:
Is er weer een Lintje kapot? Gister om 22u zag dat ik een Spurtje door Vroomshoop
Jup, de twee GTW- 2/6'en uit de Achterhoek, de 261 en 263quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze allebei stuk, want beide diensten worden met een GTW gereden
dankzij NetTrainquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:07 schreef MTL het volgende:
maar het ziet er gewoon een stuk netter uit
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik de enige die geen plaatje ziet dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
jij was toch iteejurquote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik de enige die geen plaatje ziet dan?
Al bij station Hell geweest?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 07:08 schreef MTL het volgende:
![]()
Maare, dit hotel waar ik zit in Trondheim is wel iets voor treinengekkies:
De hotelkamers grenzen aan het geweldig grote emplacement van Trondheim, dus met enige regelmaat heb je zowel twee-assige rangeerlocjes met een noodgang voorbij razen als ook de zesassers met hun enorme goederentreinen om 3 uur 's nachts![]()
Daarnaast natuurlijk het gebruikelijke reizigersspul.
Nachtrust dus niet gegarandeerd![]()
(hoewel ik wel moet zeggen dat er verdomd goede beglazing in zit, je hoort relatief weinig van de treinen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |