Metro in Parijs heeft een gelijkvloerse kruising...quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn ontwerpvoorwaarden, niet perse de exploitatie.

Met wegverkeer? Eentje of 2 bij een atelier verder houdt het wel op.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Metro in Parijs heeft een gelijkvloerse kruising...

Wel de wens om hem door te trekken naar Amsterdam, maar wanneer, dat weet niemand.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:35 schreef James1988 het volgende:
Hier is het definitieve lijstje van de nachttreinen die ÖBB overneemt: http://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/

Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, dus over een paar maanden alleen nog Amsterdam - Zürich?Zo holt het wel heel hard achteruit. Het is nou niet alsof er nooit iemand in zit of zo

Ja dit is laatste jaar.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?

Vind ik dus waardeloos, je moet dat ding in met je spullen en niet hoeven overstappen, merk het zelf dat ik/we meer vliegen dan vroeger, waar we vroeger de trein namen .quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:17 schreef James1988 het volgende:
Ja, jammer genoeg verdwijnt dus ook de laatste nachttrein uit Nederland.
Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.

Nope. Het Schönes Wochenende-ticket is ook niet een heel weekend geldig.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stomme vraag, is er een meerdaagse variant van t NRW ticket?
Er zijn twee H-Bahnen, in Düsseldorf en Dortmund. Verder zijn sommige Stadtbahnen wel geinigquote:Op maandag 15 augustus 2016 12:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Minder stomme vraag, zijn er belhalve de H bahn en de Wuppertaler Joekeloeris nog andere OV Snufjes die het bezoeken waard zijn?

Drie uur eerder weg en twee extra overstappen, daar wordt ik niet echt gelukkig van.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:17 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig wordt Düsseldorf volgend jaar wel wat beter bereikbaar wanneer dat ding van Abellio gaat rijden (18x/dag), dus je zou 'm dan alsnog kunnen halen.

Fuck datquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amsterdam Zürich gaat toch juist sowieso verdwijnen?

Twee jaar geleden reed de tram tussen Krefeld en Düsseldorf nog met een bistrowagen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Nope. Het Schönes Wochenende-ticket is ook niet een heel weekend geldig.
[..]
Er zijn twee H-Bahnen, in Düsseldorf en Dortmund. Verder zijn sommige Stadtbahnen wel geinigMüngstener Brücke en het oude Solingen Hbf moet ik zelf ook nog een keertje heen..

https://www.google.co.uk/(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:18 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Met wegverkeer? Eentje of 2 bij een atelier verder houdt het wel op.

Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fuck dat![]()
Nou, dat wordt dus nog even een afscheidsweekendje organiseren in november of zo

Ken nog wel een leuk appartement voor je in Freiburg als je wiltquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fuck dat![]()
Nou, dat wordt dus nog even een afscheidsweekendje organiseren in november of zo

Ik ben voorquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?

Daar regent het altijdquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:08 schreef bork het volgende:
[..]
Ken nog wel een leuk appartement voor je in Freiburg als je wilt

Ik dacht meer iets begin december. Vrijdagavond CNL naar München heen, zaterdag met wat landelijke lijntjes richting Lindau / Bodensee, daar ergens een hotelletje met zwembad (het meer zelf is dan te koud), zondag met nog wat landelijke lijntjes naar Zürich en daar nog even goed eten. En dan de CNL terug naar NL. Maandagochtend thuis. Ochtend of hele dag vrij nemen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oudjaarsrondje, als tegenhanger van het nieuwjaarsrondje?

Als jij er bent zekerquote:

Greavy, werk aan de winkel!twitter:vid twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 07:41:52Omleidingen A'dam>>#Schiphol floepen weer aan. Als jij via Hoofddorp rijdt gaan wij op zoek naar 'n snoeischaar. #A4 https://t.co/Tmst9G2iLP reageer retweet

Fototje ? want die zijn bijna nergens te vinden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:14 schreef MTL het volgende:
Groetjes vanuit de trein naar Trondheim
Ik zit in een van die door NedTrain gemoderniseerde units en ik moet zeggen dat ze niet verkeerd er uit zien. Nieuwe bekleding, diverse interieurelementen vernieuwd en een goede koffiemachine in de Komfort-sectie.
Gisteren had ik nog een oude versie, die was toch echt wel gewoon oud. Zwaar versleten stoelen die viezig geel waren, nep houten beschot dat zo ongeveer van de muur af kwam en nog meer van dat soort ongein

twitter:NS_online twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 11:45:02De nieuwe VIRM wordt 30 aug. 13u gepresenteerd in Haarlem. Bij zijn? Laat ons weten waarom en maak kans op tickets. https://t.co/UcoeaWIb6t reageer retweet

Sorry, zie je bericht te laat. Zit nu al in het hotel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Fototje ? want die zijn bijna nergens te vinden.

Volgens mij zijn ze allebei stuk, want beide diensten worden met een GTW geredenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:46 schreef derLudolf het volgende:
Is er weer een Lintje kapot? Gister om 22u zag dat ik een Spurtje door Vroomshoop

Jup, de twee GTW- 2/6'en uit de Achterhoek, de 261 en 263quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze allebei stuk, want beide diensten worden met een GTW gereden

dankzij NetTrainquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:07 schreef MTL het volgende:
maar het ziet er gewoon een stuk netter uit

quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik de enige die geen plaatje ziet dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei

jij was toch iteejurquote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik de enige die geen plaatje ziet dan?

Al bij station Hell geweest?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 07:08 schreef MTL het volgende:
![]()
Maare, dit hotel waar ik zit in Trondheim is wel iets voor treinengekkies:
De hotelkamers grenzen aan het geweldig grote emplacement van Trondheim, dus met enige regelmaat heb je zowel twee-assige rangeerlocjes met een noodgang voorbij razen als ook de zesassers met hun enorme goederentreinen om 3 uur 's nachts![]()
Daarnaast natuurlijk het gebruikelijke reizigersspul.
Nachtrust dus niet gegarandeerd![]()
(hoewel ik wel moet zeggen dat er verdomd goede beglazing in zit, je hoort relatief weinig van de treinen)

* MTL googled Hell...quote:

Dat is gewoon Noors voor "Goederenvervoer"quote:Op woensdag 17 augustus 2016 08:14 schreef MTL het volgende:
[..]
* MTL googled Hell...
Ah, dat ligt vlak bij het sjordal.
En uiteraard op het moment dat ik dit typ rij ik er doorheen. Ook mooi, dat bedrijf naast het station: Gods expedition
Je vraagt je toch af hoe die Noren er op komen

die transparante pixel is gewoon zichtbaar hoorquote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat dat plaatje fiksen ouwe staakhaas

Ich weiß, maar het blijft een mooie combi om zoiets in Hell te vestigenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is gewoon Noors voor "Goederenvervoer"

Nee, doen ze niet..quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:29 schreef boriq het volgende:
Weet iemand of NS bij het beeindigen van je dal-voordeel nog een aanbieding doet, om toch maar het abonnement te houden?

Oke, dankjewel!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, doen ze niet..
Waar ze je wel mee helpen is opzeggen en opnieuw aanvragen als er bijvoorbeeld een kortingsactie is, ook al staat er in de voorwaarden dat dat niet mag...

Op het NS-forum heb ik vaker berichten zien langskomen van mensen die inderdaad dergelijke aanbiedingen kregen toen ze belden om op te zeggen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:29 schreef boriq het volgende:
Weet iemand of NS bij het beeindigen van je dal-voordeel nog een aanbieding doet, om toch maar het abonnement te houden?

Die Walibi Express gaat daar toch gewoon?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft er niemand bedacht dat Harderwijk ook een goede optie is als je naar Biddinghuizen wilt?

Lelystad en Dronten zijn er donderdag en vrijdag pendelbussen naar Biddinghuizen, za zo ma moeten mensen naar Drontenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:17 schreef b2py het volgende:
Festivalgangers naar Almere & Lelydorp? Ze moeten toch naar Dronten?

eh ja, dat bedoel ikquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:17 schreef b2py het volgende:
Festivalgangers naar Almere & Lelydorp? Ze moeten toch naar Dronten?

Er rijden pendelbussen vanaf Drontenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar Lowlands ligt toch naast Walibi? Dat is toch niet Dronten maar Biddinghuizen?

Zeker, maar daar is geen treinstation. Daarom ook mijn Harderwijk optie. Is vele malen snellerquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar Lowlands ligt toch naast Walibi? Dat is toch niet Dronten maar Biddinghuizen?

't FUCKING HARDE MOET GEWOON TERUG ALS STOPPLAATSquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar daar is geen treinstation. Daarom ook mijn Harderwijk optie. Is vele malen sneller

Jeeej frikandellenquote:Op dinsdag 16 augustus reed onze trein rond 16:50 langs het melkveebedrijf van Tine van Houselt tussen Zutphen en Hengelo. Tine werd opgeschrikt door het getoeter van de trein. Wat bleek toen zij polshoogte opnam? Koe Gonda had net een kalfje gekregen in het weiland!
Het kalfje heeft de toepasselijke naam “Tsjoe-Tsjoe” gekregen.
Syntus wenst Gonda en haar zoon Tsjoe-Tsjoe heel veel geluk toe.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het is dus geen treinramp, maar een boomramp.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja klopt. Nou ja je moet niet tegen bomen aan rijden natuurlijk he

Die keren dat ik mee reed is mij niks gevraagd. En van die toegangsprijzen Moet geld toch geen probleem zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:11 schreef dennistd het volgende:
Zoveel geld heeft het NSM niet, en dat ding draaide dik verlies, terwijl het publiek dat wel meeging er niet veel aan vond...

Tsja, wat moet je hiervan denken? BNW is niet zo mijn ding, maar dit speelt de complotdenkers wel in de kaart natuurlijk.quote:De Russische schipper die eind vorig
jaar de spoorbrug over de Eems bij het
Duitse Weener ramde,gaat vrijuit,meldt
de Duitse zender NDR.Ook de Duitse
loods aan boord wordt niet vervolgd.
Het ongeluk komt volgens de rechtbank
in Leer door onduidelijke communicatie.
De kapitein en de loods hadden van de
brugwachter begrepen dat ze mochten
varen zodra er een trein over de brug
was gereden.De kapitein gaf vol gas,
maar de brug was toen nog dicht.
Door het ongeluk moet de brug compleet
worden vervangen.Daardoor is er zeker
vijf jaar geen treinverkeer mogelijk
tussen Groningen en Bremen.

Dat kan ik mij op zich voorstellen. Het was ook gewoon een rondje rijden en verder niets. In hoeverre zou je af en toe op de pendel naar Utrecht CS een museumtrein kunnen laten rijden? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Zet je er ook gelijk een enthousiaste conducteur op die de bezoekers alvast in stemming kan brengen en eventueel alvast toegangskaarten kan verkopen; scheelt wachten bij de kassa later. Verkoop ook wat souvenirs en je genereert nog wat extra omzet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:11 schreef dennistd het volgende:
Zoveel geld heeft het NSM niet, en dat ding draaide dik verlies, terwijl het publiek dat wel meeging er niet veel aan vond...

Dat is zodat mensen niet al in spoorwegmuseumstemming raken wanneer ze er nog niet voor hebben betaaldquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen, de meest steriele, zielloze, hypermoderne schijt SLT als pendel naar het Spoorwegmuseum

Ik moest lachenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is zodat mensen niet al in spoorwegmuseumstemming raken wanneer ze er nog niet voor hebben betaald

Nee het heeft te maken met domheid en een gebrek aan empathisch vermogen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:30 schreef dennistd het volgende:
Het niet rijden met museummaterieel op de pendel heeft er vooral mee te maken dat ze het spul niet teveel willen laten slijten.
En hiermee iddquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:23 schreef James1988 het volgende:
Dat is zodat mensen niet al in spoorwegmuseumstemming raken wanneer ze er nog niet voor hebben betaald

speciaal voor jou vandaag geen SLT naar het spoorwegmuseumquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen, de meest steriele, zielloze, hypermoderne schijt SLT als pendel naar het Spoorwegmuseum

Mooi. Al zal het alternatief niet veel beter zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:35 schreef Salatrel het volgende:
speciaal voor jou vandaag geen SLT naar het spoorwegmuseum

Stadsbuslijn 8. Want werkzaamheden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Al zal het alternatief niet veel beter zijnSGM zeker?

nee rijd helemaal niet wegens werkzaamhedenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Al zal het alternatief niet veel beter zijnSGM zeker?

Leuk dat je in filmpjes gelooft.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Nu tot 23:30 RTL Z: 's Werelds Drukste Spoor, driedelige docu waarin een kijkje achter de schermen van het Indiase spoorwegnet wordt genomen. Dat hoofdstation van Mumbai is echt verschrikkelijk druk zeg

Alleen het in en uitstappen is een beetje hectisch daar. Voor de rest zou ik het gewoon willen vergelijken met drukke stations in Londen.quote:

Ah. Tijdens het kijken zag ik al wel dat Mumbai CST 280.000 reizigers per dag heeft, dat is niet vreselijk veel meer dan Utrecht C. De treinen zijn ontzettend vol, tenminste, achterin want kopstation. En als het écht zo'n enorme chaos was haal je geen 95% punctualiteit. Ik vind het jammer dat je meteen die conclusie trekt van 'leuk dat je in filmpjes gelooft'.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 01:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Alleen het in en uitstappen is een beetje hectisch daar. Voor de rest zou ik het gewoon willen vergelijken met drukke stations in Londen.

Het komt ook overweldigend over maar als je eenmaal weet hoe het in en uitstappen gaat dan valt het qua drukte wel mee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 01:48 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ah. Tijdens het kijken zag ik al wel dat Mumbai CST 280.000 reizigers per dag heeft, dat is niet vreselijk veel meer dan Utrecht C. De treinen zijn ontzettend vol, tenminste, achterin want kopstation. En als het écht zo'n enorme chaos was haal je geen 95% punctualiteit. Ik vind het jammer dat je meteen die conclusie trekt van 'leuk dat je in filmpjes gelooft'.
Het was wel leuk om te zienMet een kijkje in de werkplaats en de andere facilitaire diensten zoals wasserette en restaurant

Is wel leuk, al moet je het niet vergelijken met Utrecht of zo. Vooral op e-locs gericht en het meeste staat niet heel fotogeniek opgesteld. In een middagje ben je daar zeker wel doorquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 03:01 schreef mart_83 het volgende:
is het DB Museum Koblenz een beetje de moeite waard? en is het in een middagje te doen?

Dat vind ik dan weer erg boeiendquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is wel leuk, al moet je het niet vergelijken met Utrecht of zo. Vooral op e-locs gericht

dan ga im eens op zoek naar een cheap hotelletje in de buurtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is wel leuk, al moet je het niet vergelijken met Utrecht of zo. Vooral op e-locs gericht en het meeste staat niet heel fotogeniek opgesteld. In een middagje ben je daar zeker wel door

Koblenz! Ben niet in het DB-museum geweest, gisteren waren er 6 bezoekers, kost geen drol btw.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 03:01 schreef mart_83 het volgende:
is het DB Museum Koblenz een beetje de moeite waard? en is het in een middagje te doen?

quote:NS verandert de regels voor de estafette-loop. De lopers moeten voortaan op tijd vertrekken en mogen niet meer opletten of ze het stokje wel hebben gekregen. NS heeft nog niet in de gaten dat de wedstrijd zo niet kan worden gewonnen.

ja maar alsie niet wacht krijg je ook zon zooitjequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 22:44 schreef Dos37 het volgende:
Vandaag maar eens een claim ingediend met maar 29 minuten vertraging, kijken of ze hem afwijzen. Sprinter Zwolle - Wierden begon al te laat mocht daarna en in raalte en in Nijverdal wachten op treinen uit de andere richting

Dan moeten ze maar op tijd vertrekkenquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja maar alsie niet wacht krijg je ook zon zooitje

Dat was de 2e optie. Maar dacht misschien wisten jullie of dit een standaard ding is.quote:

nou als dat maar goed gaat.... polen die vlug vlug vlug iets in elkaar schroeven is geen recept voor succesquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
Stadler heeft met de FLIRT het tempo er flink in zitten, want vandaag zijn de stellen 19, 20 en 21 voor de NS al gearriveerd

Ben ik bij Stadler niet bang voor. Er rijden in Nederland al redelijk wat in Polen geproduceerde GTW's rond.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nou als dat maar goed gaat.... polen die vlug vlug vlug iets in elkaar schroeven is geen recept voor succes

Italianen die langzaam iets in elkaar schroeven is ook geen garantie voor succesquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nou als dat maar goed gaat.... polen die vlug vlug vlug iets in elkaar schroeven is geen recept voor succes

Iemand heeft op 'Ja' geklikt toen de Windows 10-popup kwam?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
SLT wordt dit weekend maar beperkt ingezet. De reden hiervoor is dat de stellen nieuwe software krijgen

En de Poolse treinfabrikanten als Newag en Pesa hebben toch een prima reputatie?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]

Dat is meer een probleem in het ontwerp volgens mijquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:31 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
En de Poolse treinfabrikanten als Newag en Pesa hebben toch een prima reputatie?

Je weet ook dat de stellen tijdens de praktijktest verdwaald rakenquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:56 schreef Salatrel het volgende:
er reden al een zooitje nieuwe software stellen rond tussen den haag - dordrecht als praktijktestblijkbaar geslaagd als de rest het nu ook krijgt. maar goed ook want de stellen met nieuwe en oude software kunnen niet gecombineerd met elkaar rijden

Dat ligt altijd aan de TRDL toch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet ook dat de stellen tijdens de praktijktest verdwaald raken

?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is meer een probleem in het ontwerp volgens mij

Heb je de problemen met de toelating van de Pesa Link in Duitsland gemist? https://de.wikipedia.org/wiki/Pesa_Linkquote:

"Gelukkig" hadden ze stickers om fouten te vermijden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
meer aan bijsturing van de NS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |