abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162982435
Tientallen doden bij schietpartij in gayclub in Orlando Video afspelen 02:12
Een Amerikaan van Afghaanse afkomst heeft in een gaybar in Orlando, in Florida, vijftig mensen doodgeschoten. Er zijn 53 gewonden naar ziekenhuizen in de stad gebracht. Een aantal van hen is in levensgevaar en een chirurg verwacht dat het dodental nog zal stijgen. Het is de dodelijkste schietpartij in de Amerikaanse geschiedenis. Dertig gijzelaars zijn gered.

Over een motief is nog niets bekend. De schutter was alleen, maar niet bekend is of hij bij de voorbereiding hulp heeft gehad. Dat moet blijken uit het onderzoek. Zijn vader heeft gezegd dat hij mogelijk tot zijn daad is gekomen omdat hij een paar maanden geleden twee mannen zag zoenen in Miami.

De schutter is doodgeschoten in een vuurgevecht met de politie. Hij had een semi-automatisch machinegeweer van het type AR-15 bij zich en een pistool bij zich en droeg mogelijk explosieven op zijn lijf.

Wapentraining

De binnenlandse veiligheidsdienst meldt dat de schutter een Amerikaan is met Afghaanse ouders, de 29-jarige moslim Omar Mateen uit Port St. Lucie. Hij had een wapentraining gehad.

Volgens de tv-zender Fox News had hij een licentie om als beveiliger te werken. Hij had ook een wapenvergunning voor de staat Florida. Onderzocht wordt of hij banden onderhield met radicale moslims. In de stad Fort Pierce, zo'n 180 kilometer ten zuidoosten van Orlando, is een huiszoeking gaande in een appartement dat met Mateen in verband wordt gebracht.

De man drong tegen sluitingstijd, 02.00 's nachts lokale tijd, de bar binnen. Er waren toen zo'n 300 mensen binnen. Hij heeft een tijdje een aantal mensen gegijzeld gehouden in het gebouw. Dat heeft ongeveer tot 05.00 uur geduurd, toen bestormde een speciale politie-eenheid de bar en schoot de dader dood. Het is nog onduidelijk wanneer hij zijn slachtoffers heeft gedood.

Volgens de burgemeester van Orlando zijn alle slachtoffers omgebracht met het machinegeweer. "Overal zit bloed", zei hij.

Explosieven

De doden liggen nog in de nachtclub. Pas als helemaal zeker is dat er geen explosieven in het gebouw zijn, kan worden begonnen met het onderzoek en het identificeren van de slachtoffers.

In Orlando is de noodtoestand uitgeroepen.
De club, Pulse, is een gaybar in het toeristische uitgaanscentrum van de stad.

Kleine update van de nos.

Game on ^O^ .
pi_162982455
Kan een mod de titel aanpassen?
pi_162982482
Van de facebook site van DENK. Nu weten we gelijk hoe DENK over homoseksuelen denkt. Sommigen in dit topic dachten dat DENK anti homo zou zijn. Dat is DENK dus niet.

DENK betreurt de schietpartij met massale gevolgen in Orlando. Wij leven mee met de nabestaanden van deze vreselijke aanslag.
Wij betreuren dat deze verschrikkelijke gebeurtenis wordt misbruikt door zowel terroristen als sommige politici om groepen mensen tegen elkaar op te zetten.
Laten wij daar niet in trappen! Laten wij ons inspannen voor een samenleving waarin mensen niet worden uitgesloten of doodgeschoten vanwege ras, religie, geslacht en geaardheid.
  maandag 13 juni 2016 @ 19:03:48 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_162982500
Als ze die biljarden die de afgelopen eeuw zijn verdient aan de wapenhandel nou eens investeren in écht werkende ant-psychotica. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 13 juni 2016 @ 19:03:50 #5
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162982501
Schietspellen verbieden! Zonder schietspellen was heel IS nooit ontstaan, wedde?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162982515
Cijfers in de VS en Nederland kun je niet één op één vergelijken. Daar wonen bijna 20x zoveel mensen. Gevallen per inwoner zijn een betere maatstaf.
In tegenstelling tot wat mensen denken zit er niet heel veel correlatie tussen zaken als wapenwetgeving / wapenbezit en aantal slachtoffers / incidenten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_162982600
De racisten en moslimhaters verzamelen zich weer in dit topic om hun boodschap van haat te verspreiden. Partijen als de PVV profiteren hiervan. Lijkenpikkers zijn her. Ze profiteren van het verdriet van anderen.

Dit was een walgelijke aanslag. De dader was een geestelijk gestoorde walgelijke figuur die bipolar is.
pi_162982628
Echt zielig. Echt een trieste aanslag.
pi_162982689
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:05 schreef polderturk het volgende:
De racisten en moslimhaters verzamelen zich weer in dit topic om hun boodschap van haat te verspreiden. Partijen als de PVV profiteren hiervan. Lijkenpikkers zijn her. Ze profiteren van het verdriet van anderen.

Dit was een walgelijke aanslag. De dader was een geestelijk gestoorde walgelijke figuur die bipolar is.
*bipolair
  maandag 13 juni 2016 @ 19:07:45 #10
13462 BansheeBoy
pi_162982695
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:06 schreef polderturk het volgende:
Echt zielig. Echt een trieste aanslag.
Het is vreselijk. Maar i.p.v. dat we ons druk maken om de slachtoffers en nabestaanden wordt er politiek bedreven. Smakeloos. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_162982697
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:03 schreef polderturk het volgende:
Van de facebook site van DENK. Nu weten we gelijk hoe DENK over homoseksuelen denkt. Sommigen in dit topic dachten dat DENK anti homo zou zijn. Dat is DENK dus niet.

DENK betreurt de schietpartij met massale gevolgen in Orlando. Wij leven mee met de nabestaanden van deze vreselijke aanslag.
Wij betreuren dat deze verschrikkelijke gebeurtenis wordt misbruikt door zowel terroristen als sommige politici om groepen mensen tegen elkaar op te zetten.
Laten wij daar niet in trappen! Laten wij ons inspannen voor een samenleving waarin mensen niet worden uitgesloten of doodgeschoten vanwege ras, religie, geslacht en geaardheid.

Dit heeft me echt overtuigd ja.
pi_162982734
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:04 schreef Monolith het volgende:
Cijfers in de VS en Nederland kun je niet één op één vergelijken. Daar wonen bijna 20x zoveel mensen. Gevallen per inwoner zijn een betere maatstaf.
In tegenstelling tot wat mensen denken zit er niet heel veel correlatie tussen zaken als wapenwetgeving / wapenbezit en aantal slachtoffers / incidenten.
Er zijn namelijk ook veel landen waar ook veel wapens in omloop zijn en waar het wel goed gaat :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 13 juni 2016 @ 19:15:34 #13
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162983022
quote:
15s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit houd je niet tegen, dat ben ik met je eens. Maar je kunt het ze wel moeilijker maken. Het gebeurt gewoon teveel daar. :{

Exact. Op hoofdlijnen zijn er twee hypotheses mogelijk om te verklaren waarom zulke mass shootings veel vaker voorkomen in de VS dan in andere beschaafde landen:

1) Amerikanen zijn duidelijk gekker dan de rest.
2) Wapenwetgeving en vooral de cultuur van 'het is respectabel en nuttig om een wapen te hebben' is een probleem.

Gek als Amerikanen zijn, de eerste vind ik eerlijk gezegd niet zo heel geloofwaardig. Het is overigens wel de hypothese die Amerikaanse wapenliefhebbers graag verdedigen. ( :') )
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162983224
Nog een analyse van het toenemende gebruik van vuurwapens in terroristische aanslagen in de VS:
http://fivethirtyeight.co(...)ften-in-u-s-attacks/

Kennelijk is het lastiger om aan explosieven te komen en brengt dat veel risico met zich mee, terwijl je zelfs als op een lijst met potentiële terroristen staat gewoon een vuurwapen mag aanschaffen.
pi_162983234
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact. Op hoofdlijnen zijn er twee hypotheses mogelijk om te verklaren waarom zulke mass shootings veel vaker voorkomen in de VS dan in andere beschaafde landen:

2) Wapenwetgeving en vooral de cultuur van 'het is respectabel en nuttig om een wapen te hebben' is een probleem.

Gek als Amerikanen zijn, de eerste vind ik eerlijk gezegd niet zo heel geloofwaardig. Het is overigens wel de hypothese die Amerikaanse wapenliefhebbers graag verdedigen. ( :') )
3) Amerikanen zijn gekker + de Wapenwetgeving :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162983820
Trump wil weer gelijk alle moslims de toegang tot de VS verbieden zei ie vandaag op CNN :') :') :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 13 juni 2016 @ 19:37:12 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162983877
En intussen vieren extremisten aan alle kanten feest:

quote:
Christian Pastor Celebrates Nightclub Massacre: “There’s 50 Less Pedophiles in This World”

Pastor Steven Anderson, whose hate knows no bounds, celebrated the deaths of 50 people at a gay nightclub in Orlando in a 4-minute mini-sermon that cited the Bible as justification for why they needed to die. (And if it didn’t happen via a shooter, it should have happened by way of government execution.)
It’s the most disturbing, hateful response to a mass shooting you’ll ever hear, and it was provoked by Anderson’s complete hatred of LGBT people.

"The good news is that there’s 50 less pedophiles in this world, because, you know, these homosexuals are a bunch of disgusting perverts and pedophiles. That’s who was a victim here, are a bunch of, just, disgusting homosexuals at a gay bar, okay?"

<knip>

bron: patheos

Vrijheid van meningsuiting zeker... :{ ik weet het niet, van mij mogen dit soort figuren direct worden opgesloten.
pi_162983964
pi_162984020
quote:
8s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:37 schreef Molurus het volgende:
En intussen vieren extremisten aan alle kanten feest:

[..]

bron: patheos

Vrijheid van meningsuiting zeker... :{ ik weet het niet, van mij mogen dit soort figuren direct worden opgesloten.
Dat die pastoor een ziekte krijgt.
  maandag 13 juni 2016 @ 19:40:58 #20
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162984031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is altijd een groter probleem met vuurwapens als je wel een wapen mag hebben dan als je dat niet mag. De vraag is dan in hoeverre het verbieden van wapens effect gaat hebben op deze getallen. Als dat betekent dat je 2 dode ouders per jaar kan redden kan ik me voorstellen dat je het niet wilt doen.

Een wapen hebben is niet alleen iets voor de "stoer". Wij kennen dat hier niet omdat we nooit wapens hebben gehad, maar ik kan me wel indenken dat het in sommige gevallen best nuttig kan zijn en een gevoel van autonomie geeft. Vrijheid dus, en dat is ook wat waard.

Sterker nog, ben bang dat wij dat gevoel nog gaan missen de komende jaren. Als onze overheid ons keer op keer in de steek blijft laten met betrekking tot veiligheid. Dat gebeurt nu overal op kleine schaal (kutmarrokanen en stenen). De vraag is of je dan wil dat een burger een wapen heeft, maar de vraag is ook in hoeverre dit schadelijk gaat zijn of dat het respect afdwingt.

Verder vind ik stellen dat het niet geloofwaardig is dat Amerikaan niet gek kan zijn als land niet echt sterk. Dat dit niet geloofwaardig klinkt wil niet zeggen dat het niet zo is. Neem nou bijvoorbeeld Noord-Korea. Een volk is dus gek te krijgen.

Al met al dus te complex om zomaar voor of tegen te zijn imho.
pi_162984203
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:40 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er is altijd een groter probleem met vuurwapens als je wel een wapen mag hebben dan als je dat niet mag. De vraag is dan in hoeverre het verbieden van wapens effect gaat hebben op deze getallen. Als dat betekent dat je 2 dode ouders per jaar kan redden kan ik me voorstellen dat je het niet wilt doen.

Een wapen hebben is niet alleen iets voor de "stoer". Wij kennen dat hier niet omdat we nooit wapens hebben gehad, maar ik kan me wel indenken dat het in sommige gevallen best nuttig kan zijn en een gevoel van autonomie geeft.
In welke gevallen precies?
pi_162984642
LGBT avond gone wrong?

Vreemde topictitel, dat impliceert een gevalletje eigen schuld.
pi_162984659
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:39 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]
Vlaams belang. :')
pi_162985404
Waarom hoor ik trump niet over die man die richting dat festivalletje wilde?

Zo juist video van daders vader gekeken. Snap berichtgeving Telegraaf niet. Die vader zegt niets verkeerds.
pi_162985427
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:05 schreef polderturk het volgende:

In plaats van in de slachtofferrol te duiken kun je ook gewoon toegeven dat er een diepgewortelde homohaat onder moslims bestaat wat de onderliggende oorzaak van deze aanslag is.
pi_162985441
De vicegouverneur van Texas ligt ook onder vuur vanwege een goedkeurende bijbeltweet:
http://www.pbs.org/newsho(...)tm_campaign=newshour
pi_162985861
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

In plaats van in de slachtofferrol te duiken kun je ook gewoon toegeven dat er een diepgewortelde homohaat onder moslims bestaat wat de onderliggende oorzaak van deze aanslag is.
De Koran verbiedt geweld richting homo's.
pi_162985899
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef Monolith het volgende:
De vicegouverneur van Texas ligt ook onder vuur vanwege een goedkeurende bijbeltweet:
http://www.pbs.org/newsho(...)tm_campaign=newshour
Hey. Wat moeten al die mensen nu die dit een moslimprobleem maken?
pi_162985940
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Boeiend, dat doet niets af aan de homohaat onder moslims.
pi_162985994
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Boeiend, dat doet niets af aan de homohaat onder moslims.
- zucht -
  maandag 13 juni 2016 @ 20:42:16 #31
440653 BarryOSeven
pi_162986068
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welke gevallen precies?
Het vergroot het gevoel van vrijheid. Al is het maar omdat je jezelf kunt beschermen, als het moet zelfs tegen de overheid. En dat is ook het hele idee erachter.
  maandag 13 juni 2016 @ 20:46:19 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162986193
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het vergroot het gevoel van vrijheid. Al is het maar omdat je jezelf kunt beschermen, als het moet zelfs tegen de overheid. En dat is ook het hele idee erachter.
Dat idee van jezelf beschermen tegen de overheid lijkt me inmiddels wel behoorlijk achterhaald. Dat stamt nog uit de tijd dat de overheid ook alleen geweren had.

Wie hier een gevoel van vrijheid aan ontleent houdt vooral zichzelf voor de gek.
pi_162986214
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je bent dan niet de enige met een wapen he! Het zou mijn gevoel van vrijheid alleen maar verminderen bij dat idee :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 13 juni 2016 @ 20:48:36 #34
440653 BarryOSeven
pi_162986273
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat idee van jezelf beschermen tegen de overheid lijkt me inmiddels wel behoorlijk achterhaald. Dat stamt nog uit de tijd dat de overheid ook alleen geweren had.

Wie hier een gevoel van vrijheid aan ontleent houdt vooral zichzelf voor de gek.
Een groep revolutionairen met een pistool is al beter dan een groep met een nietmachine.

Het dwingt toch een bepaalde vorm van respect af op die manier maar je hebt gelijk dat het tegenwoordig niet echt meer veel uit kan halen.

Een oplossing zou ook kunnen zijn: overheden verbieden wapens sterker dan geweren te gebruiken. Een beetje gekscherend maar goed.

Overheden zijn tegenwoordig veel te machtig en veel te macht lustig, daar gaan we in de toekomst nog heel en heel erg veel problemen mee krijgen.
  maandag 13 juni 2016 @ 20:49:30 #35
440653 BarryOSeven
pi_162986300
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je bent dan niet de enige met een wapen he! Het zou mijn gevoel van vrijheid alleen maar verminderen bij dat idee :')
Het went wel als je merkt dat je niet na 2 uur al van je fiets wordt geschoten. Maar goed wij kennen hier ook nog niet een casus waarbij je zou willen dat je een geweer mocht hebben maar we doen er alles aan om daar wel te komen.

Niet dat ik er voor ben hoor, dat gaat me wat kort door de bocht. Maar het meteen afschieten (hehe) wil ik ook niet doen.
  maandag 13 juni 2016 @ 20:52:20 #36
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162986401
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een oplossing zou ook kunnen zijn: overheden verbieden wapens sterker dan geweren te gebruiken. Een beetje gekscherend maar goed.
Haha, ja... of burgers toestaan om met kruisraketten en gevechtsvliegtuigen te spelen. _O-
  maandag 13 juni 2016 @ 20:53:19 #37
440653 BarryOSeven
pi_162986431
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, ja... of burgers toestaan om met kruisraketten en gevechtsvliegtuigen te spelen. _O-
Nu ben ik voor! _O-
  maandag 13 juni 2016 @ 20:55:41 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162986535
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nu ben ik voor! _O-
Ik zie het al helemaal voor me... dan worden de aanslagen niet gepleegd met assault rifles maar met volledig uitgeruste apache gevechtshelicopters. :o
  maandag 13 juni 2016 @ 20:58:41 #39
440653 BarryOSeven
pi_162986714
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me... dan worden de aanslagen niet gepleegd met assault rifles maar met volledig uitgeruste apache gevechtshelicopters. :o
Ja of dat je buurman op een zondagmiddag een V2 in zijn tuin aan het bouwen is. Of even een bazooka op marktplaats scoren voor het weekendje weg met familie.

Het maakt de wereld er wel ludieker op denk ik, eventjes.
pi_162986734
quote:

[..]

Mooi, jammer dat niet iedere moslim zich daar aan houdt.
pi_162987248

[ Bericht 62% gewijzigd door JubaUrbicus op 13-06-2016 21:20:44 ]
pi_162987656
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:58 schreef grimselman het volgende:

[..]

Mooi, jammer dat niet iedere moslim zich daar aan houdt.
Nog mooier zou natuurlijk zijn als mensen hun moraal helemaal niet baseerden op eeuwenoude geschriften en zelf eens gingen nadenken.
pi_162987692
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nog mooier zou natuurlijk zijn als mensen hun moraal helemaal niet baseerden op eeuwenoude geschriften en zelf eens gingen nadenken.
Die man hierboven kan helemaal niet meer zelf nadenken.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:19:23 #45
440653 BarryOSeven
pi_162987776
quote:

[..]

Een moraal op basis van de rede is vragen om corruptie. Een moraal is niet exact te bepalen waardoor dus de persoon met het meeste geld of de grootste bek uiteindelijk de moraal bepaalt. Dat is ontzettend gevaarlijk.

Wat wij nodig hebben is een moraal van een vergevorderd alien ras. Of dat gaat lukken moeten we afwachten.
pi_162987866
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die man hierboven kan helemaal niet meer zelf nadenken.
Daar zijn er meer van:

pi_162987961
quote:
Religie kan echt rare dingen doen met mensen.

Wat mij betreft hebben dit soort mensen een behandeling nodig.
pi_162988117
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

wat mij betreft gaat men religie verbieden net als kinderporno en andere schadelijke praktijken.
pi_162988186
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:26 schreef flibber het volgende:

[..]

wat mij betreft gaat men religie verbieden net als kinderporno en andere schadelijke praktijken.
Gaat beetje ver. Zijn genoeg mensen die zich gewoon normaal gedragen ondanks de religie.
Vergelijking met kinderporno is dan ook een beetje vreemd.
pi_162988198
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Deze uitspraak van Steven Weinberg geeft het mooi weer:

“With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”
  maandag 13 juni 2016 @ 21:28:20 #51
440653 BarryOSeven
pi_162988238
quote:

[..]

Niet mee eens, religie gaat uiteindelijk, mochten we zo ver komen, de wereld redden van de ondergang. De mens is niet heel zonder iets waarin hij kan geloven. Maar dan moet dat wel iets onbereikbaars zijn dus niet geld.

Alleen dan niet de doctrines die we heden ten dage kennen. (en ook niet die grap over aliens)
pi_162988305
quote:

[..]

Je kan alle religies wel verbieden, maar je kan mensen niet verbieden ergens in te geloven. :N
  maandag 13 juni 2016 @ 21:29:27 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162988307
Sowieso is "religie" een nogal lastig te definieren begrip. Dus hoe zo'n verbod eruit zou moeten zien is me niet helemaal duidelijk.
pi_162988310
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet mee eens, religie gaat uiteindelijk, mochten we zo ver komen, de wereld redden van de ondergang. De mens is niet heel zonder iets waarin hij kan geloven. Maar dan moet dat wel iets onbereikbaars zijn dus niet geld.

Alleen dan niet de doctrines die we heden ten dage kennen. (en ook niet die grap over aliens)
wat een bullshit.
religie brengt alleen maar ellende.
pi_162988340
quote:
Dat is voor het gros te hoog gegrepen. Het bewijs wordt in deze topic reeks geleverd door heel wat roeptoeters die menen over zelfstandig kritisch denkvermogen te beschikken.
pi_162988358
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

“With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”

Nja ik denk dat die mensen die net als voorbeeld zijn gegeven al niet spoorde.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:30:37 #57
440653 BarryOSeven
pi_162988380
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef flibber het volgende:

[..]

wat een bullshit.
Dat beeld krijg je inderdaad als je moeite hebt met nadenken.
pi_162988392
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef Molurus het volgende:
Sowieso is "religie" een nogal lastig te definieren begrip. Dus hoe zo'n verbod eruit zou moeten zien is me niet helemaal duidelijk.
Nu moet je geen moeilijke vragen gaan stellen natuurlijk.
pi_162988422
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kan alle religies wel verbieden, maar je kan mensen niet verbieden ergens in te geloven. :N
nee, maar het belijden ervan wel strafbaar maken.
evenals alle gebouwen plat walsen die geen historisch belang hebben.

Laat je als land maar bekend staan als religie onvriendelijk. Dat werkt vrij goed aangezien er ook weinig mensen uit het westen graag naar die oliestaatjes gaan om te wonen.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:31:55 #60
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_162988428
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat beeld krijg je inderdaad als je moeite hebt met nadenken.
Ik heb nog nooit gehoord van een bloedbad of terroristische daad uit naam van het atheïsme, jij wel?
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_162988468
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:31 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord van een bloedbad of terroristische daad uit naam van het atheïsme, jij wel?
nu komt men met hitler, stalin, etc
pi_162988628
quote:

[..]

Als je echt wijs wil overkomen kun je beter 'religie' veranderen in 'dogmatische ideologie'. De grootste ellende uit de 20e eeuw en daarmee uit de geschiedenis van de mens kwam niet voort uit religie.
pi_162988644
quote:

[..]

Vrij zwakke uitspraak aangezien hij met een paar vrij simpele voorbeelden onderuit te halen is. Sowieso is het verdelen van mensen in 'goede' en 'slechte' mensen als zouden dat inherente eigenschappen zijn al niet erg sterk.
Als je het hebt over fenomenen die mensen er toe zetten wandaden te plegen die ze normaliter niet zouden plegen dan zijn dat eerder zaken als ingroup versus outgroup denken.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:34:35 #64
440653 BarryOSeven
pi_162988654
quote:

[..]

Nee, maar atheïsme heeft weer andere negatieve aspecten. Zoals ik aangaf heeft in mijn optiek de mens iets nodig om in te geloven. Het is een worst die je wordt voorgehouden zonder dat je ooit de worst pakt. Dat drijft de mensheid vooruit.

Verder is geloof ook voor heel veel mensen een steun. Neem dat weg en je hebt mensen die in een depressie lazeren of zelfs psychotisch worden en in Alphen een winkelcentrum overhoop schieten.

Niet dat een gelovige niet depressief kan worden, maar ik denk dat het onder gelovigen minder vaak voor komt.
pi_162988670
quote:
RAF.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:36:19 #66
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162988747
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

RAF.
Heh? Wat?
pi_162988833
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

RAF.
Die werden eerder gedreven door een soort van links-extremistisch utopisme, dan door atheïsme.
pi_162988887
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je echt wijs wil overkomen kun je beter 'religie' veranderen in 'dogmatische ideologie'. De grootste ellende uit de 20e eeuw en daarmee uit de geschiedenis van de mens kwam niet voort uit religie.
Heb je gelijk in :Y
pi_162988982
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:37 schreef Monolith het volgende:
Die werden eerder gedreven door een soort van links-extremistisch utopisme, dan door atheïsme.
Atheïsme is inherent aan hun ideologie natuurlijk. Het is niet uit naam van het Niks maar toch.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:42:26 #70
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162989174
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Atheïsme is inherent aan hun ideologie natuurlijk.
Dat een ideologie atheistisch is betekent nog niet dat atheisme een ideologie is. Atheisme an sich is ideologisch en filosofisch geheel zonder inhoud.
pi_162989179
quote:

[..]

Atheïsme is inherent aan hun ideologie natuurlijk. Het is niet uit naam van het Niks maar toch.
Leg eens uit? Ik zie dat verband niet :?
pi_162989472
quote:

[..]

Dat zegt verder niets over of het ook daadwerkelijk een rol speelt of een motief is. De RAF heeft ook geen aanslagen gepleegd die bijvoorbeeld antireligieus van aard waren. Het waren vooral aanslagen op 'het gezag' / 'de kapitalistische elite'.
pi_162989495
Obama en zeker Biden draaien er te veel omheen. Dit was een geradicaliseerde moslim die hetgeen hij leerde van de islam te letterlijk nam. Je kunt de homohaat die deze jongen met de paplepel kreeg ingegoten van zijn met de Taliban sympathiserende vader dan ook niet los zien van zijn islamitische achtergrond. Homohaat is onderdeel van de islamitische opvoeding en leidt in het Midden-Oosten tot opsluiting, marteling en moord, waar het in het Westen 'slechts' leidt tot verkettering, verstoting en verzwijging. Natuurlijk is er dan een kleine groep liberale moslims die homoseksualiteit geen enkel probleem vindt, maar die groep is marginaal en heeft nauwelijks tot geen invloed op de islamitische leer.
pi_162989508
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:42 schreef Molurus het volgende:
Dat een ideologie atheistisch is betekent nog niet dat atheisme een ideologie is. Atheisme an sich is ideologisch en filosofisch geheel zonder inhoud.
Dat klopt. Het was ook slechts een voorbeeld dat je geen godsdienst nodig hebt om terroristische aanslagen te plegen.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:49:51 #75
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162989568
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:48 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat klopt. Het was ook slechts een voorbeeld dat je geen godsdienst nodig hebt om terroristische aanslagen te plegen.
Hmm, ik geloof niet dat iemand hier het tegendeel beweert of denkt.
pi_162989577
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:48 schreef Childofthe90s het volgende:
Obama en zeker Biden draaien er te veel omheen. Dit was een geradicaliseerde moslim die hetgeen hij leerde van de islam te letterlijk nam. Je kunt de homohaat die deze jongen met de paplepel kreeg ingegoten van zijn met de Taliban sympathiserende vader dan ook niet los zien van zijn islamitische achtergrond. Homohaat is onderdeel van de islamitische opvoeding en leidt in het Midden-Oosten tot opsluiting, marteling en moord, waar het in het Westen 'slechts' leidt tot verkettering, verstoting en verzwijging. Natuurlijk is er dan een kleine groep liberale moslims die homoseksualiteit geen enkel probleem vindt, maar die groep is marginaal en heeft nauwelijks tot geen invloed op de islamitische leer.
Je schijnt er gewoon burgemeester van Londen mee te kunnen worden in ieder geval.
pi_162989833
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:49 schreef Molurus het volgende:
Hmm, ik geloof niet dat iemand hier het tegendeel beweert of denkt.
Het is wel het excuus van een gros van de Fok!kers die deze topics met regelmaat bevolken.

Een unicum dat er nu eens enkel redelijke mensen zitten.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:58:55 #78
238326 Worteltjestaart
pi_162990064
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef BarryOSeven het volgende:
Nee, maar atheïsme heeft weer andere negatieve aspecten. Zoals ik aangaf heeft in mijn optiek de mens iets nodig om in te geloven.
Ah, het argument dat je zonder geloof geen moraal kunt hebben?
Je kunt prima de moraal van 'volgens de geldende cultuur' een goed mens zijn aanhangen, zonder dat op te hangen aan religieuze dogma's.

quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:48 schreef hoink581 het volgende:
Dat was ook in zijn geheel niet het punt... het punt is dat er wél terrorisme wordt bedreven uit religieuze motieven (meestal in de vorm van iedereen die niet de 'juiste' religie aanhangt, als vijand zien), maar nooit uit atheïstische motieven.
Al zou het best kunnen zijn dat er groeperingen bestaan die actief proberen religie uit te bannen, maar ik heb nog nooit gehoord dat er kerken/moskeeën/synagoges/locomokipkachelfantjetorens werden aangevallen door atheïsten vanwege weerzin tegen christenen/moslims/joden/locomokipkachelfantjegelovigen.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
  Redactie Frontpage maandag 13 juni 2016 @ 21:59:41 #79
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
  maandag 13 juni 2016 @ 22:01:07 #80
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162990196
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:54 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is wel het excuus van een gros van de Fok!kers die deze topics met regelmaat bevolken.

Een unicum dat er nu eens enkel redelijke mensen zitten.
De verleiding is natuurlijk groot om heel erg te simplificeren, dus doen veel mensen dat.

Laat niet weg dat religie een buitengewoon populaire motivatie is voor allerhande in mijn ogen moreel zeer verwerpelijk gedrag. En niet alleen in de Islam, we zagen het een aantal posts terug ook van een Christelijke pastoor.

Nu zou ik nooit pleiten voor een verbod op religie. Het lijkt me niet eens haalbaar op een manier die ik nog zou kunnen uitleggen als democratisch, en bovendien komt het neer op schieten met hagel: de meeste gelovigen gedragen zich prima, of ieg niet in strijd met moderne beschaafde normen en waarden. Laat niet weg dat religieus extremisme wel een vrij duidelijke neiging heeft om te leiden tot wat ik maar even heel mild 'wangedrag' noem.

Maar dat laatste moet ook te bestrijden zijn zonder te schieten met hagel, lijkt me. Iedereen heeft zich gewoon te houden aan dezelfde regels, ook gelovigen. Het is wellicht wel gezond om alle speciale wetgeving in relatie tot religie af te schaffen, maar verder is het gewoon handhaven van de regels die er al zijn.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:05:19 #81
440653 BarryOSeven
pi_162990440
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ah, het argument dat je zonder geloof geen moraal kunt hebben?
Je kunt prima de moraal van 'volgens de geldende cultuur' een goed mens zijn aanhangen, zonder dat op te hangen aan religieuze dogma's.

[..]

Dat was ook in zijn geheel niet het punt... het punt is dat er wél terrorisme wordt bedreven uit religieuze motieven (meestal in de vorm van iedereen die niet de 'juiste' religie aanhangt, als vijand zien), maar nooit uit atheïstische motieven.
Al zou het best kunnen zijn dat er groeperingen bestaan die actief proberen religie uit te bannen, maar ik heb nog nooit gehoord dat er kerken/moskeeën/synagoges/locomokipkachelfantjetorens werden aangevallen door atheïsten vanwege weerzin tegen christenen/moslims/joden/locomokipkachelfantjegelovigen.
Nee mijn probleem is een moraal op basis van de rede, en dat dus moraal van mensen met de grootste bek of het meeste geld geldt. Dat werkt niet.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:06:33 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162990503
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee mijn probleem is een moraal op basis van de rede, en dat dus moraal van mensen met de grootste bek of het meeste geld geldt. Dat werkt niet.
Wat geeft jou het idee dat dat redelijk zou zijn?
  maandag 13 juni 2016 @ 22:07:15 #83
238326 Worteltjestaart
pi_162990549
Een verbod op religie is buiten onwenselijk ook onmogelijk.
Dan krijg je een soort gedachtenpolitie.

Bovendien zou ik dat teveel in strijd vinden met de persoonlijke vrijheid.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Ik zou er wel vóór zijn om te stoppen met alle wettelijke uitzonderingen op en voordeeltjes vóór (uitingen van) religie.
Dus geen scholen behalve openbare meer, geen rechten om op basis van je religieuze overtuiging van bepaalde regels uitgezonderd te worden, geen verbod op openbare feestelijkheden op zondag vóór 12:00 en weet ik veel.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:09:23 #84
440653 BarryOSeven
pi_162990669
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat geeft jou het idee dat dat redelijk zou zijn?
Dat is niet redelijk maar redelijk in absolute zin ga je ook niet krijgen. Je merkt het ook al aan bijvoorbeeld nu de immigratiecrisis. Niet om er een kant te kiezen maar je ziet heel duidelijk dat de moraal wordt gemaakt. Dat is wat een moraal op de rede doet. De volgende keer willen ze de vluchtelingen allemaal vergassen. Ook daar kun je een goede reden voor verzinnen als je je best doet.
pi_162990799
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:01 schreef Molurus het volgende:
De verleiding is natuurlijk groot om heel erg te simplificeren, dus doen veel mensen dat.

Laat niet weg dat religie een buitengewoon populaire motivatie is voor allerhande in mijn ogen moreel zeer verwerpelijk gedrag. En niet alleen in de Islam, we zagen het een aantal posts terug ook van een Christelijke pastoor.

Nu zou ik nooit pleiten voor een verbod op religie. Het lijkt me niet eens haalbaar op een manier die ik nog zou kunnen uitleggen als democratisch, en bovendien komt het neer op schieten met hagel: de meeste gelovigen gedragen zich prima, of ieg niet in strijd met moderne beschaafde normen en waarden. Laat niet weg dat religieus extremisme wel een vrij duidelijke neiging heeft om te leiden tot wat ik maar even heel mild 'wangedrag' noem.

Maar dat laatste moet ook te bestrijden zijn zonder te schieten met hagel, lijkt me. Iedereen heeft zich gewoon te houden aan dezelfde regels, ook gelovigen. Het is wellicht wel gezond om alle speciale wetgeving in relatie tot religie af te schaffen, maar verder is het gewoon handhaven van de regels die er al zijn.
Ideologisch extremisme is inderdaad geneigd tot geweld. Het doel heiligt altijd de middelen gezien het doel verheven is.

Toch is dit niet voorbehouden aan religie. Alle dogmatische ideologieën zijn in bepaalde mate gevaarlijk. Dit lijkt men vaak te vergeten.

Religie verbieden is daarmee niet alleen zinloos omdat er genoeg alternatieven zijn maar is ook nog eens hypocriet. Het is dogmatische onderdrukking op zichzelf. Wil je dat specifieke aspect dus tegen gaan dan moet je paradoxaal genoeg religie gedogen.
pi_162990913
quote:
Vader schutter veroordeelt homo's in videoboodschap

VIDEOSeddique Mir Mateen blijkt, net als zijn zoon Omar, fel tegenstander te zijn van homoseksualiteit. Dit blijkt uit een video die hij vandaag online heeft gezet. De vader van de schutter in Orlando, staat ook bekend als anti-Amerikaans en een aanhanger van de Taliban.

,,God zal degenen straffen die zich inlaten met homoseksualiteit'', waarschuwt Mateen senior in zijn nieuwste video. ,,Homoseksualiteit is niet een kwestie die mensen moet bezighouden.'' Zijn zoon Omar doodde zaterdag in een homoclub 49 mensen. Seddique Mir Mateen heeft een programma op een Afghaanse zender die vanuit Californië wordt uitgezonden.

Leider
Het programma van Mateen senior is bedoeld voor Afghanen die in de Verenigde Staten en Europa wonen. Hij draagt vaak een militair uniform en ziet zichzelf als leider van een revolutionaire overgangsregering voor Afghanistan, meldt de Amerikaanse zender CBS News.

De FBI maakte eerst bekend dat Omar 50 mensen had gedood, maar daarbij werd de schutter zelf nog meegerekend. Van alle slachtoffers zijn inmiddels 48 mensen geïdentificeerd en 25 families zijn geïnformeerd over het lot van hun geliefden. Het is niet uitgesloten dat het dodental verder oploopt. Bij de schietpartij raakten ook 53 mensen gewond.

http://www.ad.nl/dossier-(...)oboodschap~ac847993/
  maandag 13 juni 2016 @ 22:13:43 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162990970
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is niet redelijk maar redelijk in absolute zin ga je ook niet krijgen. Je merkt het ook al aan bijvoorbeeld nu de immigratiecrisis. Niet om er een kant te kiezen maar je ziet heel duidelijk dat de moraal wordt gemaakt. Dat is wat een moraal op de rede doet. De volgende keer willen ze de vluchtelingen allemaal vergassen. Ook daar kun je een goede reden voor verzinnen als je je best doet.
De grote vragen in de morele filosofie worden nooit definitief beantwoord. Maar dan nog geef ik er de voorkeur aan om die vragen in redelijkheid en op basis van argumenten met elkaar te bespreken dan om te doen alsof een religieus dogma ervoor kan zorgen dat moraliteit absoluut is en die discussie overbodig. (Wat in de praktijk overigens nooit zo is geweest.)

Als er al een kwaal is dan is religieus dogma als medicijn voor die kwaal vele malen erger.
pi_162991012
Ik denk dat China prima heeft laten zien dat je zelfs als je het wilt religie niet kunt uitroeien.
pi_162991217
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:14 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat China prima heeft laten zien dat je zelfs als je het wilt religie niet kunt uitroeien.
Natuurlijk niet. Hang naar spiritualiteit is mens eigen.
pi_162991419
quote:
Enfin: Hij neemt niet het recht in zijn eigen hand. Dus case closed. Als we alle malloten met achterlijke ideëen ook nog moeten veroordelen, komen we tijd tekort. Zolang ze hun waanideëen niet in praktijk brengen, is er niks aan de hand.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_162991695
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Enfin: Hij neemt niet het recht in zijn eigen hand. Dus case closed. Als we alle malloten met achterlijke ideëen ook nog moeten veroordelen, komen we tijd tekort. Zolang ze hun waanideëen niet in praktijk brengen, is er niks aan de hand.
het begint hierbij.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_162991724
quote:

[..]

En dat geldt dan ook voor achterlijke imams?
  maandag 13 juni 2016 @ 22:27:39 #93
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162991812
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:11 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Toch is dit niet voorbehouden aan religie. Alle dogmatische ideologieën zijn in bepaalde mate gevaarlijk. Dit lijkt men vaak te vergeten.
Dat denk ik niet. Ook voor niet-religieuze ideologieen geldt dat ze zich aan dezelfde regels moeten houden als iedereen. Types zoals Wilders zoeken af en toe de grens op, er is een keer een rechtszaak, maar de grenzen zijn daar heel helder en worden in principe vrij streng bewaakt.

.... behalve als het gaat om religieuze ideologieen. Die lijken van nature met veel meer weg te komen dan de rest. En dat heeft te maken met een dogmatisch a priori respect voor geloof dat ons cultureel is ingebakken. Ik zie dat zowel bij gelovigen als juist ook bij ongelovigen.

Zoals gezegd zou ik religie niet willen verbieden, maar het lijkt me wel heel gezond als we dat dogma van ons afschudden. Durf gelovigen aan te pakken als ze op religieuze gronde de wet overtreden. En durf ook gewoon hun geloofsopvattingen ter discussie te stellen trouwens. :)
pi_162991909
quote:
Ze creëeren wel draagvlak voor hun waanideeën waar anderen naar gaan handelen. Onschuldig zijn zulke uitspraken niet en het zou zeer onverstandig zijn niet in te grijpen in zulke gevallen.
pi_162992003
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ook voor niet-religieuze ideologieen geldt dat ze zich aan dezelfde regels moeten houden als iedereen. Types zoals Wilders zoeken af en toe de grens op, er is een keer een rechtszaak, maar de grenzen zijn daar heel helder en worden in principe vrij streng bewaakt.

.... behalve als het gaat om religieuze ideologieen. Die lijken van nature met veel meer weg te komen dan de rest. En dat heeft te maken met een dogmatisch a priori respect voor geloof dat ons cultureel is ingebakken. Ik zie dat zowel bij gelovigen als juist ook bij ongelovigen.

Zoals gezegd zou ik religie niet willen verbieden, maar het lijkt me wel heel gezond als we dat dogma van ons afschudden. Durf gelovigen aan te pakken als ze op religieuze gronde de wet overtreden.
Wat zijn nu concrete voorbeelden daarvan? In Nederland zijn de meeste uitzonderingen uiterlijkheden, niets fundamenteels.
pi_162992056
Schuif deze discussie lekker door naar waar het hoort.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:31:51 #97
440653 BarryOSeven
pi_162992089
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

De grote vragen in de morele filosofie worden nooit definitief beantwoord. Maar dan nog geef ik er de voorkeur aan om die vragen in redelijkheid en op basis van argumenten met elkaar te bespreken dan om te doen alsof een religieus dogma ervoor kan zorgen dat moraliteit absoluut is en die discussie overbodig. (Wat in de praktijk overigens nooit zo is geweest.)

Als er al een kwaal is dan is religieus dogma als medicijn voor die kwaal vele malen erger.
En wat als dat religieuze dogma een leer omvat waar jij en ik als westers denkenden atheist of agnost ons prima in zouden kunnen vinden? Iets waar we als mensheid ineens zoiets bij zouden hebben van: "Tja dat is nou precies wat het is"?

Eigenlijk zoals we nu tegen de wetenschap aankijken. Maar dan met hoop, in plaats van het hopeloze atheistische lot.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:33:44 #98
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162992193
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:30 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wat zijn nu concrete voorbeelden daarvan? In Nederland zijn de meeste uitzonderingen uiterlijkheden, niets fundamenteels.
Nou ja, ik vond bijvoorbeeld de weigerambtenaar wel een vrij stuitend voorbeeld. Strikt genomen strafbaar in overtreding van de wet, maar omdat het een geloofsovertuiging betrof kwam er een 'coulance regeling': er kwam een overgangsperiode waarin het weigeren werd gedoogd.

Ik vond dat persoonlijk absurd. In geen enkele andere situatie wordt het overtreden van een nieuwe wet op die manier getolereerd. In zekere zin wordt er met die coulance regeling begrip getoond voor de religieuze intolerantie van weigerambtenaren.
pi_162992195
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En wat als dat religieuze dogma een leer omvat waar jij en ik als westers denkenden atheist of agnost ons prima in zouden kunnen vinden? Iets waar we als mensheid ineens zoiets bij zouden hebben van: "Tja dat is nou precies wat het is"?

Eigenlijk zoals we nu tegen de wetenschap aankijken. Maar dan met hoop, in plaats van het hopeloze atheistische lot.
Wetenschap is waardeloos als je het als vervanging voor spiritualiteit aanduidt.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:35:59 #100
440653 BarryOSeven
pi_162992322
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wetenschap is waardeloos als je het als vervanging voor spiritualiteit aanduidt.
Dat kan ook niet, daar hebben we materie voor.

Maar de als het gevoel van waarheid zoals we dat voor wetenschap hebben, in een religieus dogma zouden kunnen vinden dan denk ik dat het ons verder brengt dan een moraal op base van de rede.

Heb het ook niet op de plank hoor, daar niet van.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:36:35 #101
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162992351
quote:

[..]

Ik zou nooit vrede kunnen hebben met dogma in welke vorm dan ook. :D

quote:

Hopeloos? Hoezo hopeloos? Dat lijkt me jouw geheel eigen interpretatie daarvan.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:37:15 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162992390
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

:P
  maandag 13 juni 2016 @ 22:42:13 #103
440653 BarryOSeven
pi_162992680
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou nooit vrede kunnen hebben met dogma in welke vorm dan ook. :D

[..]

Hopeloos? Hoezo hopeloos? Dat lijkt me jouw geheel eigen interpretatie daarvan.
Het is afgelopen aan het eind in tegenstelling tot: we gaan nog even door, maar dan beter. Althans dat hoop je dan.

Het is in mijn ogen hopeloos inderdaad. :P
pi_162994358
Orlando
Peter Breedveld

Op het eerste gezicht heeft de massamoord, afgelopen zaterdag in Orlando, alle kenmerken van een typisch Amerikaans product: een man, Omar Mateen, schiet met zware wapens, waar in Amerika makkelijk aan te komen is, zoveel mensen dood als hij kan. Hij wordt gedreven door homohaat. Dat verklaarde zijn vader: dat hij twee mannen had zien zoenen, in het zicht van zijn kind, en dat hij daar vreselijk kwaad om was geworden.

Het aantal slachtoffers, vijftig doden en 53 gewonden, is uitzonderlijk hoog. De grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis, verklaarden mediamensen op Twitter. Maar de grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis is Wounded Knee, corrigeerde de Amerikaanse autochtoon Lauren Chief Elk: driehonderd doden, waaronder vrouwen en kinderen.

Maar de dader was van Afghaanse afkomst en hij had vlak voor zijn daad de noodhulplijn 911 gebeld en verklaard dat hij Daesh steunde. Daesh heeft, nadat dit bekend werd, meteen de aanslag opgeëist.

Agressieve homohaat

Het rumoer gaat daarom nu niet, zoals gebruikelijk na een dergelijk drama, over de Amerikaanse wapenwet en het grondwettelijke recht van elke volwassen Amerikaan om een wapen bij zich te dragen, of over de agressieve homohaat die in Amerika continu via alle media wordt gepredikt. Nee, het gaat over de moslims.

De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump greep onmiddellijk de kans om te benadrukken dat er een verbod op moslimmigranten moet komen. Zelfs Bernie Sanders sprong er meteen bovenop met een verklaring dat ISIS moet worden vernietigd. Hier in Nederland liet Geert Wilders zich uiteraard niet onbetuigd. Media als GeenStijl, waar de agressieve homohaat regelmatig van de pagina’s spat (vergeet ook niet de reacties uit domrechtse hoek op Tofik Dibi’s coming-out), ontpopten zich nu als koene verdedigers van homo’s tegen de moslims.

Media-aandacht

Maar er zijn veel redenen om Mateens verklaarde steun aan Daesh te wantrouwen. Naast zijn vader, die benadrukte dat de massamoord niets te maken heeft met religie, is er ook de ex-vrouw van Mateen, die zei dat hij niet erg religieus was. Mateen wilde ook graag politieman worden. Het is goed mogelijk dat Mateen geen terrorist was maar een typische Amerikaanse massamoordenaar, geïnspireerd door zijn voorgangers en gedreven door, behalve racisme en homohaat (alle slachtoffers zijn Latino’s), een honger naar media-aandacht.

Het kan ook dat Mateen wél een moslimterrorist was, de FBI heeft hem twee keer onderzocht omdat hij zelf claimde banden met terroristen te hebben, maar homohaat is niet exclusief een moslimdingetje. Zoals mijn vriend Sigilux al eloquent oreerde: van alle minderheden lopen LGBT’s het meeste gevaar. In iedere cultuur, onder iedere religie, binnen elke etnische groep, elk politiek systeem, moeten LGBT’s het vroeg of laat ontgelden. Dat is altijd al zo geweest, en voorlopig zal het wel zo blijven ook.

Fundamentalistische christen

Het bleef, toen het nieuws van de massaslachting bekend werd, nog urenlang stil op Twitter totdat bekend werd dat de dader een moslim van Afghaanse afkomst was. We weten allemaal waarom: iedereen ging ervan uit dat de dader, zoals meestal het geval is, een witte ‘verwarde man’ was, waarschijnlijk een fundamentalistische christen. Het soort christen dat abortusartsen doodschiet. En zelfs nadat bevestigd was dat de dader moslim was, bleef bij veel Amerikaanse twitteraars de homohaat het winnen van de moslimhaat.

Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.

Brave huisvaders

Het is natuurlijk lekker om je af te reageren op moslims en hún homohaat, maar we mogen de context van deze massaslachting niet negeren. Mateen groeide niet op in Afghanistan, maar in een cultuur die drijft op virulente homofobie, waarin christelijke predikers hun haat er via de media continu uitspuwen, waarin brave huisvaders met borden lopen waarop homo’s de vreselijkste dingen worden toegewenst. Waarin homo’s wettelijk worden buitengesloten. Door witte, diep-religieuze christenen, niet door moslims

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/orlando.html
pi_162994517
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En dat geldt dan ook voor achterlijke imams?
Het verschil is dat deze geestelijke zegt dat alles volgens de Juridische richtlijnen moet gebeuren. Dus dan zou je een meerderheid in het parlement moeten krijgen voor de doodstraf. En dat gebeurt toch niet. Het verschil met een imam is, is dat deze lak heeft aan het juridische kader en uit eigener beweging mag moorden. En als je dan iemand hebt, die dat doet......
pi_162994568
In Parijs ook wat aan de hand vanavond:

NWS / Agent neergestoken en familie gegijzeld in Parijs
pi_162994604
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef polderturk het volgende:
Orlando
Peter Breedveld

Op het eerste gezicht heeft de massamoord, afgelopen zaterdag in Orlando, alle kenmerken van een typisch Amerikaans product: een man, Omar Mateen, schiet met zware wapens, waar in Amerika makkelijk aan te komen is, zoveel mensen dood als hij kan. Hij wordt gedreven door homohaat. Dat verklaarde zijn vader: dat hij twee mannen had zien zoenen, in het zicht van zijn kind, en dat hij daar vreselijk kwaad om was geworden.

Het aantal slachtoffers, vijftig doden en 53 gewonden, is uitzonderlijk hoog. De grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis, verklaarden mediamensen op Twitter. Maar de grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis is Wounded Knee, corrigeerde de Amerikaanse autochtoon Lauren Chief Elk: driehonderd doden, waaronder vrouwen en kinderen.

Maar de dader was van Afghaanse afkomst en hij had vlak voor zijn daad de noodhulplijn 911 gebeld en verklaard dat hij Daesh steunde. Daesh heeft, nadat dit bekend werd, meteen de aanslag opgeëist.

Agressieve homohaat

Het rumoer gaat daarom nu niet, zoals gebruikelijk na een dergelijk drama, over de Amerikaanse wapenwet en het grondwettelijke recht van elke volwassen Amerikaan om een wapen bij zich te dragen, of over de agressieve homohaat die in Amerika continu via alle media wordt gepredikt. Nee, het gaat over de moslims.

De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump greep onmiddellijk de kans om te benadrukken dat er een verbod op moslimmigranten moet komen. Zelfs Bernie Sanders sprong er meteen bovenop met een verklaring dat ISIS moet worden vernietigd. Hier in Nederland liet Geert Wilders zich uiteraard niet onbetuigd. Media als GeenStijl, waar de agressieve homohaat regelmatig van de pagina’s spat (vergeet ook niet de reacties uit domrechtse hoek op Tofik Dibi’s coming-out), ontpopten zich nu als koene verdedigers van homo’s tegen de moslims.

Media-aandacht

Maar er zijn veel redenen om Mateens verklaarde steun aan Daesh te wantrouwen. Naast zijn vader, die benadrukte dat de massamoord niets te maken heeft met religie, is er ook de ex-vrouw van Mateen, die zei dat hij niet erg religieus was. Mateen wilde ook graag politieman worden. Het is goed mogelijk dat Mateen geen terrorist was maar een typische Amerikaanse massamoordenaar, geïnspireerd door zijn voorgangers en gedreven door, behalve racisme en homohaat (alle slachtoffers zijn Latino’s), een honger naar media-aandacht.

Het kan ook dat Mateen wél een moslimterrorist was, de FBI heeft hem twee keer onderzocht omdat hij zelf claimde banden met terroristen te hebben, maar homohaat is niet exclusief een moslimdingetje. Zoals mijn vriend Sigilux al eloquent oreerde: van alle minderheden lopen LGBT’s het meeste gevaar. In iedere cultuur, onder iedere religie, binnen elke etnische groep, elk politiek systeem, moeten LGBT’s het vroeg of laat ontgelden. Dat is altijd al zo geweest, en voorlopig zal het wel zo blijven ook.

Het bleef, toen het nieuws van de massaslachting bekend werd, nog urenlang stil op Twitter totdat bekend werd dat de dader een moslim van Afghaanse afkomst was. We weten allemaal waarom: iedereen ging ervan uit dat de dader, zoals meestal het geval is, een witte ‘verwarde man’ was, waarschijnlijk een fundamentalistische christen. Het soort christen dat abortusartsen doodschiet. En zelfs nadat bevestigd was dat de dader moslim was, bleef bij veel Amerikaanse twitteraars de homohaat het winnen van de moslimhaat.

Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.

Brave huisvaders

Het is natuurlijk lekker om je af te reageren op moslims en hún homohaat, maar we mogen de context van deze massaslachting niet negeren. Mateen groeide niet op in Afghanistan, maar in een cultuur die drijft op virulente homofobie, waarin christelijke predikers hun haat er via de media continu uitspuwen, waarin brave huisvaders met borden lopen waarop homo’s de vreselijkste dingen worden toegewenst. Waarin homo’s wettelijk worden buitengesloten. Door witte, diep-religieuze christenen, niet door moslims

Weer mooi geschreven door Peter. Op BNW krijgt de LGBT-beweging al impliciet de schuld van dit drama.
Homohaat is helaas ook in Nederland niet uitgebannen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_162994657
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Weer mooi geschreven door Peter. Op BNW krijgt de LGBT-beweging al impliciet de schuld van dit drama.
Homohaat is helaas ook in Nederland niet uitgebannen.
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat die klapmongolen met hun aluhoedjes tegen de LGBT-gemeenschap hebben.
pi_162994720
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat die klapmongolen met hun aluhoedjes tegen de LGBT-gemeenschap hebben.
Die zijn vaak erg conservatief en hechten sterk aan het traditionele gezin.
En LGBT is dan een complot om de heteroman vrouwelijker te maken of zoiets, zodat er geen gezinsvorming meer mogelijk is.

of zoiets...
pi_162994808
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die zijn vaak erg conservatief en hechten sterk aan het traditionele gezin.
En LGBT is dan een complot om de heteroman vrouwelijker te maken of zoiets, zodat er geen gezinsvorming meer mogelijk is.

of zoiets...
Dat conservatisme gericht op het gezin zie ik eigenlijk niet echt in die hoek.
pi_162994835
DavidBegnaud twitterde op maandag 13-06-2016 om 23:26:35 NOW: Fort Pierce FL. police tell CBS News back door to Omar Mateens home was pried open - fingerprints taken; burglary report forthcoming reageer retweet
pi_162994910
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat conservatisme gericht op het gezin zie ik eigenlijk niet echt in die hoek.
Dan heb je weer wat nieuws geleerd ;)
pi_162995993
quote:
Types zoals Wilders zoeken af en toe de grens op
Wanneer staat Wilders dan een pistool leeg te schieten?
pi_162996007
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef flibber het volgende:

[..]

wat een bullshit.
en beschaving in het Westen
pi_162996111
quote:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat sommige van die (Amerikaanse) bloedbaden waren gepleegd door atheïsten die juist de Christenen doodschoten en de ongelovigen lieten leven. Verder associeer ik atheïstische terreur met Mao, Stalin, Hitler, Noord-Korea, etc.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:32 schreef flibber het volgende:
nu komt men met hitler, stalin, etc
Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:40:23 #116
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162996174
Zijn alle namen al bekend van de 50 slachtoffers?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_162996272
Goede TT.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_162996389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat sommige van die (Amerikaanse) bloedbaden waren gepleegd door atheïsten die juist de Christenen doodschoten en de ongelovigen lieten leven. Verder associeer ik atheïstische terreur met Mao, Stalin, Hitler, Noord-Korea, etc.

[..]

Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?
Je verwart een hoofdmotief met achtergrond. Een gelovige kan ook gruwelijke dingen doen die niet religieus getint zijn.

In het geval van Mao en Stalin heb je het over communistisch geweld. Bij Stalin richting paranoia en bij Mao vooral onkunde. Hitler was nationalistisch geweld overgoten met een sausje van superioriteit. Noord-Korea is weer een heel ander verhaal, met persoonsverheerlijking en isolationistische terreur.

Waarom er zo weinig/geen terreur is vanuit atheïsme is omdat de term atheïsme eigenlijk geen isme verdient. Er is geen kerk van het atheïsme, geen imam, geen heilig boek. Er zijn geen vanuit de oudheid overgehevelde ideeën die geen plaats hebben in de moderne samenleving. Daarom inspireert het niet om dit soort daden te verrichten. Er is namelijk ook geen beloning in het hiernamaals aangezien er immers geen hiernamaals is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_162996411
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er is geen kerk van het atheïsme, geen imam, geen heilig boek
Klopt, maar atheïsten vinden wel weer andere redenen om massamoorden te plegen. Je noemt er zelf enkele in je vorige alinea.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 03:41:53 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162996574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wanneer staat Wilders dan een pistool leeg te schieten?
Anders mis je het punt even totaal.
pi_162996717
Als ik dat verhaal op CNN mag geloven dan denk ik dat die vent niet het oorspronkelijke plan had om meteen zoveel dood en verderf te veroorzaken, maar meer a la Boston (waar de 2 broers van plan waren om op verschillende plekken toe te slaan) om meer paniek onder de bevolking te zaaien: immers kwam hij eerst de club schietend binnen en wilde toen de nachtclub verlaten maar ging weer naar binnen omdat er 2 beveiligingsagenten met wapens aankwamen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162996741
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 02:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar atheïsten vinden wel weer andere redenen om massamoorden te plegen. Je noemt er zelf enkele in je vorige alinea.
Waarbij het atheïsme irrelevant is. Alsof er geen gelovigen waren in Duitsland, Rusland en China? Of wat te denken van de gruweldaden van de Japanners?

Er is een groot verschil tussen achtergrond en drijfveer. De islam roept op tot geweld, dat staat geschreven. Imams prediken geweld. Geef mij een voorbeeld van een atheïstisch boek waarin wordt opgeroepen om gelovigen te doden ook al verstoppen ze zich achter een steen. Of een atheïst die in een zaal week in week uit oproept tot het onthoofden van religieuzen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 07:20:08 #123
238326 Worteltjestaart
pi_162997007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Elke terreurdaad die toevallig door een willekeurige persoon-die-ook-nog-eens-moslim-is wordt gepleegd, is ook niet meteen een daad uit naam van de Islam, hè.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:16:20 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162997320
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162997450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:20 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Elke terreurdaad die toevallig door een willekeurige persoon-die-ook-nog-eens-moslim-is wordt gepleegd, is ook niet meteen een daad uit naam van de Islam, hè.
Maar die link is er wel.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:39:07 #126
38496 Perrin
pi_162997496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar die link is er wel.
Zeker als ze het nota bene zelf roepen
pi_162997799
“Schutter Orlando was zelf homo”

De man, die zondag 49 mensen vermoordde in de homoclub Pulse in Orlando, zou zelf op mannen vallen. Dat beweert een klasgenoot aan de Amerikaanse krant Palm Beach Post. Ook had hij de club volgens getuigen al meerdere keren bezocht.

De klasgenoot vertelt dat hij met Omar Mateen op een politieschool zat. Samen met andere klasgenoten gingen ze uit. “We zijn met hem naar een aantal homoclubs geweest. Ik zat toen nog in de kast, dus ik ging niet in op zijn aanbod om samen te gaan”, zegt de man die anoniem wil blijven. Hij denkt dat Mateen homo was, maar niet openlijk. “Hij wilde erbij horen, maar niemand vond hem leuk. Hij was raar.”

Volgens de Los Angeles Times heeft Mateen de club waar de schietpartij plaatsvond, mogelijk een keer of tien bezocht voorafgaand aan de aanslag. Een getuige, Kevin West, zegt dat hij een jaar lang contact had met de schutter via Jack’d, een dating app voor homo’s. De twee zouden elkaar nooit ontmoet hebben, maar West zag de schutter toevallig zondagnacht in de buurt van discotheek Pulse.

Minstens vier andere mensen zeggen Mateen eerder in de club gezien te hebben. “Soms ging hij in een hoekje zitten. Gewoon wat drinken. Op andere momenten dronk hij zich te pletter, was hij luidruchtig en vertoonde hij machogedrag,” zegt één van de getuigen.

http://www.msn.com/nl-nl/(...)116A?ocid=spartanntp

Het was een gevaarlijke gek.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:06:49 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162997815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:05 schreef polderturk het volgende:
Het was een gevaarlijke gek.
Dat zijn alle terroristen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:09:04 #129
38496 Perrin
pi_162997839
Iig ook iemand die niet zijn geaardheid kon tonen aan zijn directe sociale omgeving, zo te lezen. Gestoord én gefrustreerd.
pi_162997854
Excuses, na excuses, na excuses om de islam maar vrij te pleiten. Die westerse arrogantie ook om alleen naar aanslagen in het westen te kijken, ondertussen sterven in het midden-oosten veel meer mensen door islamitische terreur dan we hier kunnen voorstellen.

Zelfmoordaanslagen met zoveel mogelijk onschuldige doden, dat is het kenmerk, of het nu hier of in bagdad gebeurt. En we blijven onze ogen maar sluiten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:16:46 #131
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162997928
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:07 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dit heeft me echt overtuigd ja.
Behalve als je een Armeniër of Koerd bent, dan heb je gewoon dikke pech.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:18:13 #132
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_162997945
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_162998391
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:49:28 #134
38496 Perrin
pi_162998443
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:47 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Hoe zou daesh nu reageren :')
Iets met dat hij zijn eer heeft hersteld en nu toch naar de hemel gaat ofzo?
pi_162998533
Verlichte landmarks zijn de Stille Tocht van deze eeuw. *gaaaaaap*
pi_162998594
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:47 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Hoe zou daesh nu reageren :')
Dat hij zich gereinigd heeft van zijn zondes....
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:56:37 #137
13462 BansheeBoy
pi_162998623
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat hij zich gereinigd heeft van zijn zondes....
Kun je dit theologisch onderbouwen? Of is je enige inzet hier om legendarisch te doen? :?

pi_162998669
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Iets met dat hij zijn eer heeft hersteld en nu toch naar de hemel gaat ofzo?
Juist, alles eraan doen om het te laten lijken dat dit in opdracht van daesh is gebeurd :').

Die gast was gewoon onstabiel en hoorde nooit aan een wapen te kunnen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vluchteling op 14-06-2016 10:05:32 ]
pi_162998728
Hij was bewaker in een bejaardentehuis, zo las ik. Dus in de VS patrouilleren gasten met guns in seniorenflats?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162998771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:10 schreef truthortruth het volgende:
Excuses, na excuses, na excuses om de islam maar vrij te pleiten. Die westerse arrogantie ook om alleen naar aanslagen in het westen te kijken, ondertussen sterven in het midden-oosten veel meer mensen door islamitische terreur dan we hier kunnen voorstellen.

Zelfmoordaanslagen met zoveel mogelijk onschuldige doden, dat is het kenmerk, of het nu hier of in bagdad gebeurt. En we blijven onze ogen maar sluiten.
Hij was al een tijdje ''verdacht''

quote:
Mateen was the subject of two separate FBI investigations in 2013 and 2014 — the first after he made inflammatory and contradictory statements about terrorism that raised concern with his coworkers, and the second after a source close to the FBI indicated that he may have had ties to the American suicide bomber who prayed at his mosque in Fort Pierce.

The director of the FBI, James Comey, said on Monday that Mateen had mentioned having links to Al Qaeda, Hezbollah, and the ISIS in the past three years, but that the FBI investigations were closed because of a lack of evidence.
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Hij was bewaker in een bejaardentehuis, zo las ik. Dus in de VS patrouilleren gasten met guns in seniorenflats?
quote:
Mateen was a security guard and had a Florida firearms license that allowed him to carry concealed weapons. He called 911 during his rampage at Pulse and pledged allegiance to ISIS, while also expressing sympathy for the Boston Marathon bombers and an American suicide bomber who died fighting for Al Qaeda in Syria.
  Forum Admin dinsdag 14 juni 2016 @ 10:04:40 #141
35723 crew  GGMM
pi_162998801
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een domme gedachtegang.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_162998823
quote:

[..]

Ondertussen zijn er weer 49 doden gevallen, maar moet de eerste hatecrime door een LGBT-er nog gebeuren.....

Maar hé, niks mis mee die "religie"....
pi_162998927
quote:

[..]

Vandaar dat religie z'n plaats moet kennen (in de privésfeer dus) en zoveel mogelijk uit het openbare leven geweerd moet worden. Dus ook geen keppeltjes, hoofddoekjes en andere ongein.
pi_162998938
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Hij was al een tijdje ''verdacht''

[..]

[..]

[..]

quote:
Van de schutter is inmiddels bekend dat hij werkte als beveiligingsmedewerker in een bejaardentehuis in het zuiden van Florida

Bron
En ja, ik vind dat apart.
pi_162998968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:05 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Ondertussen zijn er weer 49 doden gevallen, maar moet de eerste hatecrime door een LGBT-er nog gebeuren.....

Lekker selectief verontwaardigd zijn :) Waarom verneem ik niets over die blanke homo hater die voor dat festival werd opgepakt.
pi_162999002
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kun je dit theologisch onderbouwen? Of is je enige inzet hier om legendarisch te doen? :?

Zeik niet. Is zou zo reageren.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:13:27 #147
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_162999040
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:11 schreef Stimorol- het volgende:
Waarom verneem ik niets over die blanke homo hater die voor dat festival werd opgepakt.
Die is in de vorige delen allang voorbij gekomen en omdat ie is opgepakt natuurlijk en geen 49 doden op z'n geweten heeft....
pi_162999049
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zeik niet. Is zou zo reageren.
Dan neemt niemand ze serieus meer :')
pi_162999077
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vrij zwakke uitspraak aangezien hij met een paar vrij simpele voorbeelden onderuit te halen is. Sowieso is het verdelen van mensen in 'goede' en 'slechte' mensen als zouden dat inherente eigenschappen zijn al niet erg sterk.
Als je het hebt over fenomenen die mensen er toe zetten wandaden te plegen die ze normaliter niet zouden plegen dan zijn dat eerder zaken als ingroup versus outgroup denken.
En laat dan nét heel typerend zijn voor religieuzen....
Verder is het indelen in "goede" en "slechte" mensen ook al kenmerkend voor religies/religieuzen.
pi_162999130
quote:

[..]

Lekker selectief verontwaardigd zijn :) Waarom verneem ik niets over die blanke homo hater die voor dat festival werd opgepakt.
Het lijkt er anders wel op dat zijn homohaat religieus geïnspireerd is. Aan de andere kant blijkt de beste man ook gewoon een paar beste steken te hebben los gehad. Hij was overduidelijk psychisch niet helemaal in orde. Daarmee lijkt hij mij geen klassieke moslimterrorist, die weloverwogen aanslagen pleegt uit naam van zijn religie.

Overigens is het natuurlijk wel wat gek dat er in de VS om de haverklap slachtpartijen worden aangericht door 'gestoorden', maar dat wanneer een moslim hetzelfde doet en overduidelijk tekenen vertoonde van een psychische aandoening, dan wordt dat laatste door sommigen volledig genegeerd.

Die malloot die Els Borst naar eigen zeggen uit religieuze overwegingen heeft vermoord, noemen we toch ook geen christelijke terrorist? Nee, die man spoorde gewoon niet.

De gasten die aanslagen hebben gepleegd in Brussel en Parijs. Dat zijn overduidelijk moslimterroristen. Deze Amerikaanse Afghaan lijkt gewoon van het padje af te zijn geweest.
pi_162999199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt er anders wel op dat zijn homohaat religieus geïnspireerd is. Aan de andere kant blijkt de beste man ook gewoon een paar beste steken te hebben los gehad. Hij was overduidelijk psychisch niet helemaal in orde. Daarmee lijkt hij mij geen klassieke moslimterrorist, die weloverwogen aanslagen pleegt uit naam van zijn religie.

Overigens is het natuurlijk wel wat gek dat er in de VS om de haverklap slachtpartijen worden aangericht door 'gestoorden', maar dat wanneer een moslim hetzelfde doet en overduidelijk tekenen vertoonde van een psychische aandoening, dan wordt dat laatste door sommigen volledig genegeerd.

Die malloot die Els Borst naar eigen zeggen uit religieuze overwegingen heeft vermoord, noemen we toch ook geen christelijke terrorist? Nee, die man spoorde gewoon niet.

De gasten die aanslagen hebben gepleegd in Brussel en Parijs. Dat zijn overduidelijk moslimterroristen. Deze Amerikaanse Afghaan lijkt gewoon van het padje af te zijn geweest.
Omdat er een wij tegen zij gevoel heerst waarbij wij de christenen zijn en zij de moslims.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:20:36 #152
38496 Perrin
pi_162999201
Uiteindelijk zijn al die lui in meer of mindere mate van het padje af, natuurlijk.
pi_162999234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:20 schreef Perrin het volgende:
Uiteindelijk zijn al die lui in meer of mindere mate van het padje af, natuurlijk.
Ik denk dat zo'n 10% van de islamitische wereldbevolking van het pasje af zijn. Bij andere religies is het zo rond de 1%.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:24:07 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162999303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:05 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

de schutter was ook homo he...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162999346
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:13 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Die is in de vorige delen allang voorbij gekomen en omdat ie is opgepakt natuurlijk en geen 49 doden op z'n geweten heeft....
Het gaat om de haat en poging tot willen doden mens. :') Hypocriet weer!
pi_162999362
quote:

[..]

Totally agree. *O*
pi_162999487
quote:

[..]knip

Durf gelovigen aan te pakken als ze op religieuze gronde de wet overtreden. En durf ook gewoon hun geloofsopvattingen ter discussie te stellen trouwens. :)
Kan niet. Kijk maar naar Theo e.v.a.
pi_162999660
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:24 schreef Re het volgende:

[..]

de schutter was ook homo he...
Tja, ik las het. Allah was hem niet goed gezind toen hij deze jongen schiep. :)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:46:25 #159
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_162999849
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het gaat om de haat en poging tot willen doden mens. :') Hypocriet weer!
Misschien moet je met je bevooroordeelde hoofd even deel 1 t/m hier doorlezen en dan met name mijn posts, ik zoek overal de nuance en trek nergens dingen door zoals hier veelal gebeurt, maar je laat zelf al zien dat dat bij jou inmiddels niet meer aan de orde is...over hypocriet gesproken :')
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:51:14 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162999939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:30 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Kan niet. Kijk maar naar Theo e.v.a.
Natuurlijk heel vervelend dat dat is gebeurd, maar dat maakt het bekritiseren van geloof bepaald niet onmogelijk. Nog steeds denk ik dat het algehele taboe op religiekritiek een groter probleem is dan idioten zoals Mo-B.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:57:52 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163000075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, ik las het. Allah was hem niet goed gezind toen hij deze jongen schiep. :)
De berichten daarover varieren nogal. Hij zou een regelmatige bezoeker van die club zijn geweest, maar hij zou mensen daar ook hebben verteld dat hij een vrouw en kinderen heeft. (Waarom een hetero regelmatig naar een gay bar gaat is dan natuurlijk wel een raadsel.)
pi_163000168
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

De berichten daarover varieren nogal. Hij zou een regelmatige bezoeker van die club zijn geweest, maar hij zou mensen daar ook hebben verteld dat hij een vrouw en kinderen heeft. (Waarom een hetero regelmatig naar een gay bar gaat is dan natuurlijk wel vreemd.)
Ooit van biseksualiteit gehoord? De meeste snelweg homo's zijn ook getrouwd en hebben kinderen. Toch voelen ze een lust voor mannelijk seksueel genot die ze vinden op achteraf gelegen parkeerplaatsen. Lekker anoniem, niemand hoeft het te weten.

Waarschijnlijk is de dader met zichzelf in conflict gekomen en zag hij de noodzaak 'het kwaad' wat aan hem vreet uit te roeien. Ben benieuwd of IS blij is met deze homoseksuele strijder die uiteindelijk niet uit de kast wilde komen. :)
pi_163000383
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:46 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Misschien moet je met je bevooroordeelde hoofd even deel 1 t/m hier doorlezen en dan met name mijn posts, ik zoek overal de nuance en trek nergens dingen door zoals hier veelal gebeurt, maar je laat zelf al zien dat dat bij jou inmiddels niet meer aan de orde is...over hypocriet gesproken :')
Ik merk daar niets van.
pi_163000399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ooit van biseksualiteit gehoord? De meeste snelweg homo's zijn ook getrouwd en hebben kinderen. Toch voelen ze een lust voor mannelijk seksueel genot die ze vinden op achteraf gelegen parkeerplaatsen. Lekker anoniem, niemand hoeft het te weten.

Waarschijnlijk is de dader met zichzelf in conflict gekomen en zag hij de noodzaak 'het kwaad' wat aan hem vreet uit te roeien. Ben benieuwd of IS blij is met deze homoseksuele strijder die uiteindelijk niet uit de kast wilde komen. :)
hehehhehe wel lachen eigenlijk ;(
pi_163000466
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 05:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]Geef mij een voorbeeld van een atheïstisch boek waarin wordt opgeroepen om gelovigen te doden
geef eens een voorbeeld van een atheistisch boek
pi_163000534
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

hehehhehe wel lachen eigenlijk ;(
Niet voor de slachtoffers en hun naasten. Weer een gevalletje van religie-waanzin die mensen hiertoe kan aanzetten. Ik ben zo blij en gelukkig een oprechte atheïst te zijn. Het houdt in ieder geval je gezonde verstand intact.
pi_163000591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet voor de slachtoffers en hun naasten. Weer een gevalletje van religie-waanzin die mensen hiertoe kan aanzetten. Ik ben zo blij en gelukkig een oprechte atheïst te zijn. Het houdt in ieder geval je gezonde verstand intact.
Jij mist nuance. Jammer.
pi_163000610
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij mist nuance. Jammer.
Waar mis ik nuance? Iets constateren is prima, het onderbouwen geloofwaardiger.
pi_163000613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Joseph Stalin approves this post.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163000682
Opvallend hoe de apologisten zich allemaal weer verzamelen en het nu een potje haten op christenen is geworden.
pi_163000884
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Joseph Stalin approves this post.
Ach gut, het Stalin argument die de spreekbuis moet zijn voor al die 'gewelddadige' atheïsten in de wereld. Geloof je het zelf?

Grondlegger Karl Marx vond religie opium voor het volk. Dat is het ook. Uiteindelijk komt er niets goeds uit grote religieuze bewegingen. Waarom? Omdat hun idealen niet realistisch zijn en dit uiteindelijk tegen hen keert. Dus wat begon als een spirituele boodschap vol kennis, liefde en beloftes ontaard uiteindelijk in dwang, geweld en doodslag. Helaas op grote schaal, zoals we nu binnen de islam kunnen zien. Maar geschiedenis leert dat de islam niet op zichzelf staat. Het kent talloze vergelijkbare voorlopers met exact dezelfde ontvouwende patronen.

Was Stalin een atheïst die vanuit atheïstische motieven miljoenen mensen over de kling wierp? Ik denk dat zijn verknipte persoonlijkheid daar een grotere rol in speelde dan dat hij niet in God geloofde.

Atheïsme is niets meer dan het niet geloven in een god die volgens atheïsten het bedenksel is van het menselijke voorstellingsvermogen. Agnostisme zit er een beetje tussenin, maar een agnost laat nog ruimte over te praktiseren over datgene wat hem onbekend is.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:30:25 #172
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163000910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:22 schreef JimmyDean het volgende:

Opvallend hoe de apologisten zich allemaal weer verzamelen en het nu een potje haten op christenen is geworden.
De meest stuitende reacties op die schietpartij komen vooralsnog van Christenen. Dus dat lijkt me niet geheel onterecht.

http://thoughtcatalog.com(...)do-gay-club-shooter/
pi_163000977
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Schattig dat je weer een nieuw woordje geleerd hebt... Maar wat maakt het uit of ik dat kan ?!?!

Het was een inschatting over hoe ISIS dit weer recht kan praten, en hun theologisch inzicht was toch fout volgens jou?
pi_163001022
quote:

[..]

Of het een klassieketerrorist is boeit toch eigenlijk geen reet.

Het gaat erom dat hij bij een religie een motief kan zoeken... en dat zou eens mogen veranderen...
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:35:05 #175
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het was een inschatting over hoe ISIS dit weer recht kan praten, en hun theologisch inzicht was toch fout volgens jou?
Ik denk, maar dat is mijn persoonlijke inschatting, dat ISIS stevig baalt van het ten onrechte opeisen van deze aanslag als ze erachter komen dat de dader een vaste bezoeker was.
pi_163001042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
De meest stuitende reacties op die schietpartij komen vooralsnog van Christenen. Dus dat lijkt me niet geheel onterecht.

Hoe weet je dat nou, alsof je alle arabische quotes kan gelezen hebt?!??!
pi_163001079
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk, maar dat is mijn persoonlijke inschatting, dat ISIS stevig baalt van het ten onrechte opeisen van deze aanslag als ze erachter komen dat de dader een vaste bezoeker was.
Ik denk dat het ze aan hun reet kan roesten zolang ze maar weer een gewelddadige actie kunnen opeisen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:37:00 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou, alsof je alle arabische quotes kan gelezen hebt?!??!
Er is inderdaad een mogelijkheid dat er nog veel grotere hoeveelheden van dit soort reacties zijn die niet in de media komen. Misschien hebben Hindoes wel heel verwerpelijke meningen hierover, wie zal het zeggen?

Laat niet weg dat er een hele lange lijst is van haat-Christenen die feest vieren hierover. Het lijkt me vrij zinloos om dat te ontkennen.
pi_163001123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit post ik enkel vanwege jouw bullshit:

http://i.imgur.com/pgTaCBh.jpg
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:38:07 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat het ze aan hun reet kan roesten zolang ze maar weer een gewelddadige actie kunnen opeisen.
En dan het feit dat 1 van hun strijders een praktiserend homo is maar voor lief nemen? Ik denk het niet. Het zou mij ieg erg verbazen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:38:59 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit post ik enkel vanwege jouw bullshit:

http://i.imgur.com/pgTaCBh.jpg
Nergens beweer ik dat zulke geluiden niet ook uit andere geloofsgemeenschappen komen. Dus steek je stront maar terug in je eigen reet.
pi_163001172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, het Stalin argument die de spreekbuis moet zijn voor al die 'gewelddadige' atheïsten in de wereld. Geloof je het zelf?

Grondlegger Karl Marx vond religie opium voor het volk. Dat is het ook. Uiteindelijk komt er niets goeds uit grote religieuze bewegingen. Waarom? Omdat hun idealen niet realistisch zijn en dit uiteindelijk tegen hen keert. Dus wat begon als een spirituele boodschap vol kennis, liefde en beloftes ontaard uiteindelijk in dwang, geweld en doodslag. Helaas op grote schaal, zoals we nu binnen de islam kunnen zien. Maar geschiedenis leert dat de islam niet op zichzelf staat. Het kent talloze vergelijkbare voorlopers met exact dezelfde ontvouwende patronen.

Was Stalin een atheïst die vanuit atheïstische motieven miljoenen mensen over de kling wierp? Ik denk dat zijn verknipte persoonlijkheid daar een grotere rol in speelde dan dat hij niet in God geloofde.

Atheïsme is niets meer dan het niet geloven in een god die volgens atheïsten het bedenksel is van het menselijke voorstellingsvermogen. Agnostisme zit er een beetje tussenin, maar een agnost laat nog ruimte over te praktiseren over datgene wat hem onbekend is.
Bedankt voor je verhaal.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163001180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nergens beweer ik dat zulke geluiden niet ook uit andere geloofsgemeenschappen komen. Dus steek je stront maar terug in je eigen reet.
Je zegt letterlijk dat christenen dit meer toejuichen dan moslims.

Ik heb geen idee of dit waar is of niet en jij ook niet
pi_163001196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:37 schreef Molurus het volgende:
Er is inderdaad een mogelijkheid dat er nog veel grotere hoeveelheden van dit soort reacties zijn die niet in de media komen. Misschien hebben Hindoes wel heel verwerpelijke meningen hierover, wie zal het zeggen?

Laat niet weg dat er een hele lange lijst is van haat-Christenen die feest vieren hierover. Het lijkt me vrij zinloos om dat te ontkennen.
Maar wat maakt het uit!?!? Het is toch geen fucking wedstrijd welke religie homos het meestte haat.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:40:50 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat de meest stuitende reacties komen van westerse christenen. En ik vind ze stuitend niet omdat het christenen zijn maar omdat ze vanuit de westerse wereld komen.
pi_163001211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:38 schreef Molurus het volgende:
En dan het feit dat 1 van hun strijders een praktiserend homo is maar voor lief nemen? Ik denk het niet. Het zou mij ieg erg verbazen.
Lees nou eens terug ipv in die pavlov reactie van 'ja maar christenen' te schieten.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:41:18 #187
38496 Perrin
pi_163001222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of dit waar is of niet en jij ook niet
Het is lastig de winnaar te bepalen in het wedstrijdje "waar wonen de grootste idioten" idd.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:41:37 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wat maakt het uit!?!? Het is toch geen fucking wedstrijd welke religie homos het meestte haat.
Lastig he, als mensen erop wijzen dat westerse christenen dezelfde verwerpelijke bullshit uitkramen als de moslims waar je zo graag tegen strijdt.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:42:00 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Lees nou eens terug ipv in die pavlov reactie van 'ja maar christenen' te schieten.
Jij bent hier degene die moeite heeft met lezen als je het mij vraagt.
pi_163001244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lastig he, als mensen erop wijzen dat westerse christenen dezelfde verwerpelijke bullshit uitkramen als de moslims waar je zo graag tegen strijdt.
Hoezo?!?!?! Ik vind die Christenen net zo debiel.
pi_163001247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die moeite heeft met lezen als je het mij vraagt.
Dat ligt dan volkomen aan jou. Ik zie in jouw reacties namelijk hetzelfde.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163001251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat de meest stuitende reacties komen van westerse christenen. En ik vind ze stuitend niet omdat het christenen zijn maar omdat ze vanuit de westerse wereld komen.
Het woord westers kwam anders in je hele bericht niet voor. Niets uit je bericht blijkt ook dat het westen dit meer toejuicht dan niet westerse.
pi_163001259
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

'Ja maar hunnie doen het ook' is geen sterk argument.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:43:07 #194
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001266
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat ligt dan volkomen aan jou. Ik zie in jouw reacties namelijk hetzelfde.
Laat jij het even weten als je iets inhoudelijks te zeggen hebt?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:43:27 #195
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163001274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoezo?!?!?! Ik vind die Christenen net zo debiel.
Ik vind ze debieler. Vooral omdat ze opereren vanuit een cultuur die beter zou moeten weten.
pi_163001279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
:') Jezus...wat sla je de plank mis.
pi_163001320
quote:
[..]
Ik vind ze debieler. Vooral omdat ze opereren vanuit een cultuur die beter zou moeten weten.
Kijk en dat is waar het jou om gaat, triest. Je vindt diegene die schelden en foeteren triester dan diegene die mensen daadwerkelijk afmaken....
pi_163001321
quote:

[..]

Eens... of eigenlijk is het beide maximaal debiel.

Tijd iig om te benoemen hoe verdorven wat dat betreft die islamitische cultuur is en tijd voor verandering.
pi_163001342
quote:

[..]

Oh, je wil de blame game spelen.

Misschien even je eigen advies opvolgen dan:

quote:

[..]

pi_163001391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar mis ik nuance? Iets constateren is prima, het onderbouwen geloofwaardiger.
Het is niet allemaal zwart wit. Moet ik je dit srs uitleggen?
pi_163001419
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:22 schreef JimmyDean het volgende:
Jammer he Jimmy dat er Christen zijn zie dit allemaal heerlijk vinden.

Ik hoor je nooit als mensen zich verzamelen om op moslims te bashen.
pi_163001507
Hij was dus zelf homo. Enige manier om dan nog in de hemel te komen is een zooi homo's neerknallen in naam van Allah. Wel ziek eigenlijk.
pi_163001518
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jammer ja, gelukkig begint het christelijke land Amerika steeds meer voor LGBT rechten te doen.

Waar blijft saoudie arabie?
pi_163001525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:50 schreef TheJanitor het volgende:
Hij was dus zelf homo. Enige manier om dan nog in de hemel te komen is een zooi homo's neerknallen in naam van Allah. Wel ziek eigenlijk.
Jij bent echt verblindt met haat. :{
pi_163001561
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het is niet allemaal zwart wit. Moet ik je dit srs uitleggen?
Schrijf ik ergens op dat het zwart-wit is?

We hebben het hier over een dader met een vermoedelijke bi-polaire stoornis. Een Amerikaanse moslim met een Afghaanse achtergrond. Een homo-hater die tegelijkertijd wel homoclubs bezocht. Iemand die voordat hij zoveel mensen doodschoot het alarmnummer belt en zegt namens IS te handelen. Komt mij helemaal niet zwart-wit over.
pi_163001576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij bent echt verblindt met haat. :{
Ik niet. Ik verzet mij tegen haat.
pi_163001577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Jammer ja, gelukkig begint het christelijke land Amerika steeds meer voor LGBT rechten te doen.

Waar blijft saoudie arabie?
Hahahahahja lekker wijzen naar Saudi _O- Dat land waar het Westen nog net niet voor bukt bedoel je? Ben je nu aan het goedpraten? VS is vol met christenen die homo's haten. Jammer joh. Dat gaat niet meer zo weg.
pi_163001594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Schrijf ik ergens op dat het zwart-wit is?

We hebben het hier over een dader met een vermoedelijke bi-polaire stoornis. Een Amerikaanse moslim met een Afghaanse achtergrond. Een homo-hater die tegelijkertijd wel homoclubs bezocht. Iemand die voordat hij zoveel mensen doodschoot het alarmnummer belt en zegt namens IS te handelen. Komt mij helemaal niet zwart-wit over.
We praten langs elkaar heen.
pi_163001631
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hahahahahja lekker wijzen naar Saudi _O- Dat land waar het Westen nog net niet voor bukt bedoel je? Ben je nu aan het goedpraten? VS is vol met christenen die homo's haten. Jammer joh. Dat gaat niet meer zo weg.
Ja maar steeds minder. Je ziet dat Europa/Amerika, dat van oudsher ook allerlei wetten had tegen homoseksualiteit steeds opener ervoor staat. Zeker west Europa. Waar blijft de arabische/islamtische wereld.

Dat er nog altijd van die gekken rondlopen in Amerika ontken ik niet en heb ik al vaak genoeg veroordeeld.
pi_163001641
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

We praten langs elkaar heen.
Ik denk eerder langs elkaar heen schrijven. Maar je geeft tegelijkertijd geen antwoord op mijn vraag. Waar is het zwart-wit? Schrijf ik ergens over vooroordelen en zo ja benoem het dan.
pi_163001645
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef polderturk het volgende:
Orlando
Peter Breedveld

Agressieve homohaat

Media-aandacht

Brave huisvaders

Helemaal waar. Triest, dieptriest, maar waar.
pi_163001731
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk eerder langs elkaar heen schrijven. Maar je geeft tegelijkertijd geen antwoord op mijn vraag. Waar is het zwart-wit? Schrijf ik ergens over vooroordelen en zo ja benoem het dan.
Je schreef trots dat je een atheist bent die kan nadenken. Ik bedoel te zeggen dat er ook gelovigen zijn die dat kunnen.
pi_163001756
quote:
Hele artikeltje was redelijk geschreven tot dit stukje.

Wat een walgelijke opmerking :')
pi_163001785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:55 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Toch denk ik niet dat deze moslim de christenen als voorbeeld zag. Of kijken veel moslims tegen de christenen op? Zo ja dan wil ik het best geloven.
pi_163001854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Toch denk ik niet dat deze moslim de christenen als voorbeeld zag. Of kijken veel moslims tegen de christenen op? Zo ja dan wil ik het best geloven.
Natuurlijk grote larie, dit was duidelijk vanuit de islamcultuur waar hij in aanraking mee was. Hij is niet voor niets al met FBI in aanraking gekomen..

Neemt niet weg dat er wel christenen zijn die ook deze zelfde invloeden hebben.
pi_163001963
quote:

[..]

Goede column inderdaad.
pi_163001976
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

geef eens een voorbeeld van een atheistisch boek
Dus we zijn het met elkaar eens. ;)
pi_163002009
Het was een genegeerde homo moslim, dacht het al...
pi_163002112
quote:

[..]

Wat een slecht artikel zeg. :') Echt weer zo'n typisch wegkijk-dingetje. "Ja, maar christenen haten ook homo's." En wanneer schoot een christen voor het laatst 50 homo's dood? Dit soort idealisten zullen blijven pogen om dingen zo te draaien dat we denken dat iedereen eigenlijk een soort zelfde ideeën als moslims heeft. En nee, dat hebben de meeste mensen in het westen nu eenmaal niet. We hebben hier te maken met fundamentele verschillen. Verschillen die je niet kunt wegwuiven.

Bij de volgende aanslag is het weer een incident. En inmiddels zijn we honderden incidenten verder.
pi_163002133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dus we zijn het met elkaar eens. ;)
Die conclusie kunnen we inderdaad trekken ;)
pi_163002140
quote:

[..]

Dus gewoon een geestelijk gestoorde islamitische terrorist.
pi_163002176
quote:

[..]

Niks selectief verontwaardigd. Elke LGBT-hater is er 1 teveel wmb.

Wat mij wel opvalt: een blanke homohater kun je gewoon een homohater noemen. Een gelovige daarentegen eist "respect" voor zijn/haar opvattingen want religie. En dat vind ik bijzonder hypocriet.
pi_163002223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:12 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Niks selectief verontwaardigd. Elke LGBT-hater is er 1 teveel wmb.

Wat mij wel opvalt: een blanke homohater kun je gewoon een homohater noemen. Een gelovige daarentegen eist "respect" voor zijn/haar opvattingen want religie. En dat vind ik bijzonder hypocriet.
Een hater is een hater maar niet elke gelovige is een hater.
pi_163002224
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat een slecht artikel zeg. :') Echt weer zo'n typisch wegkijk-dingetje. "Ja, maar christenen haten ook homo's." En wanneer schoot een christen voor het laatst 50 homo's dood? Dit soort idealisten zullen blijven pogen om dingen zo te draaien dat we denken dat iedereen eigenlijk een soort zelfde ideeën als moslims heeft. En nee, dat hebben de meeste mensen in het westen nu eenmaal niet. We hebben hier te maken met fundamentele verschillen. Verschillen die je niet kunt wegwuiven.

Bij de volgende aanslag is het weer een incident. En inmiddels zijn we honderden incidenten verder.
Ik vind jou eigenlijk eerder een wegkijker als je alle in die column genoemde zaken niet ook ziet.
pi_163002240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

"Ja, maar christenen haten ook homo's." En wanneer schoot een christen voor het laatst 50 homo's dood?
50 tegelijk niet, maar de VS is wel eens opgeschrikt omdat een homo-jongere mishandeld is, vervolgens aan een hek vastgebonden en leven in brand gestoken door een groep jongeren.
Homohaat is niet exclusief verbonden aan de islam in de VS en geweld tegen homo's ook niet.
Het zit nog altijd breed verankerd in de samenleving.
pi_163002407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

50 tegelijk niet, maar de VS is wel eens opgeschrikt omdat een homo-jongere mishandeld is, vervolgens aan een hek vastgebonden en leven in brand gestoken door een groep jongeren.
Homohaat is niet exclusief verbonden aan de islam in de VS en geweld tegen homo's ook niet.
Maar dat mag niet gezegd worden.

De ironie.
pi_163002586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat mag niet gezegd worden.

De ironie.
het is wel opvallend dat er inderdaad veel aarzeling is om deze aanslag als homohaat te kwalificeren. En dan doel ik op de VS.
pi_163002632
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Copeland

Dit is ook ooit gebeurd trouwens, als we het toch over homohaat hebben.
pi_163002893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja maar hij was verward.
pi_163002933
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja maar hij was verward.
tuurlijk ;)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:44:40 #231
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163003341
De VS hebben nogal een geschiedenis als het gaat om geweld tegen mensen met een afwijkende seksualiteit:

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Dus inderdaad, homohaat zit diep verankerd in de Amerikaanse cultuur.
pi_163003412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:44 schreef Molurus het volgende:
De VS hebben nogal een geschiedenis als het gaat om geweld tegen mensen met een afwijkende seksualiteit:

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Dus inderdaad, homohaat zit diep verankerd in de Amerikaanse cultuur.
Waren allemaal moslims die aan taqiya deden.
pi_163003484
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waren allemaal moslims die aan taqiya deden.
_O_
pi_163003571
Je kan je wel afvragen wat de reden voor iemand is geweest zoiets te doen. Dat kan geloof zijn.
pi_163003681
Dus homohaat is nu het excuus om het maar vooral niet aan de islam te wijten? Ik zal hem opschrijven in het rijtje van excuses.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:57:38 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163003713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:52 schreef Jaroon het volgende:
Je kan je wel afvragen wat de reden voor iemand is geweest zoiets te doen. Dat kan geloof zijn.
Aangezien de dader een vaste bezoeker was van die toko ligt homohaat ook niet direct voor de hand. Maar wellicht was het iemand met een dubbelleven zoals Ted Haggard die probeerde voor eens en voor altijd af te rekenen met zijn homoseksuele gevoelens.
pi_163003764
Gelukkig heeft het blijkbaar niks met de islam te maken aldus de bekende personen.
pi_163003790
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aangezien de dader een vaste bezoeker was van die toko ligt homohaat ook niet direct voor de hand. Maar wellicht was het iemand met een dubbelleven zoals Ted Haggard die probeerde voor eens en voor altijd af te rekenen met zijn homoseksuele gevoelens.
Dan moet je je wel naar voelen over het homo zijn. Wederom geloof. Dus de kans dat de islam wel een rol speelde lijkt groot.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:01:16 #239
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_163003800
Toch mooi dat de christenen nu de schuld krijgen van een aanslag die gepleegd is door een moslim. Religieuzen zijn allemaal geestelijk niet in orde trouwens, maar dat geheel terzijde.
Bedankt Hans.
pi_163003841
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zijn die er? Heb ze niet gehoord. Kan me de laatste keer dat een christen een aanslag op een homobar pleegde ook niet herinneren.

Er is momenteel vooral een probleem met islam, en de eerste stap is om dat te erkennen.
pi_163003903
Wanneer een christen een homobar kapot schiet kunnen we over christenen zeiken. Laten we het nu even bij moslims houden.

En mbt. de potentiele latente homoseksualiteit van de dader: die zou niet problematisch zijn als hij niet in een heilig boek geloofde waarin homo's worden afgekeurd als zijnde zondig en des doods schuldig.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:07:56 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163003954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:05 schreef JimmyDean het volgende:
Wanneer een christen een homobar kapot schiet kunnen we over christenen zeiken. Laten we het nu even bij moslims houden.

En mbt. de potentiele latente homoseksualiteit van de dader: die zou niet problematisch zijn als hij niet in een heilig boek geloofde waarin homo's worden afgekeurd als zijnde zondig en des doods schuldig.
De Bijbel?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163003964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De Bijbel?
Ook zeker een probleem.
pi_163003972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De Bijbel?
Lees mijn post nog even slimmerik.
pi_163003976
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef truthortruth het volgende:
Dus homohaat is nu het excuus om het maar vooral niet aan de islam te wijten? Ik zal hem opschrijven in het rijtje van excuses.
Net als bij andere religies zie je veel homohaat in de islam.
Wat heeft dan de doorslag, dat hij moslim is of dat hij homo's haat?
pi_163003996
"Terrorist spent final hours at Disney shopping complex"

gaydar ding ding ding ding ding
pi_163004002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het zal de mix zijn.
pi_163004021
Hij haatte homo's en haatte zichzelf, want hij was er ook een.
pi_163004029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat hij moslim is en daardoor homo's haat.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:11:27 #250
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163004054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:03 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zijn die er? Heb ze niet gehoord. Kan me de laatste keer dat een christen een aanslag op een homobar pleegde ook niet herinneren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Rudolph

quote:

Er is momenteel vooral een probleem met islam, en de eerste stap is om dat te erkennen.
Er worden nog steeds ruim meer aanslagen gepleegd door Christenen in de VS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_United_States

Nou moet dat natuurlijk ook worden gezien naar rato van het aantal aanhangers van beide geloven, maar ongeacht gaat het wel een beetje ver om te stellen dat de Islam het grootste probleem is. In de VS is dat zeker niet zo.
pi_163004078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Nou moet dat natuurlijk ook worden gezien naar rato van het aantal aanhangers van beide geloven, maar ongeacht gaat het wel een beetje ver om te stellen dat de Islam het grootste probleem is. In de VS is dat zeker niet zo.
Wel als het een relatief nieuwe religie is in een land.
pi_163004101
quote:

[..]

[..]

Dat is gewoon onjuist, zelfs als ik alle "right-wing anti-government" gekkies maar even als christen reken (wat ze overigens vaak niet zijn) zijn er de afgelopen 20 jaar veel meer doden door moslimterrorisme gevallen, en dan reken ik 9/11 even niet mee.
pi_163004107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:10 schreef Xan21 het volgende:
Hij haatte homo's en haatte zichzelf, want hij was er ook een.
Zie je veel bij religies.
pi_163004130
Aanslagen in de VS worden over het algemeen gepleegd door radicale islamieten of door doorgeslagen anti-overheid fanatici.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:18:10 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163004209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:13 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is gewoon onjuist, zelfs als ik alle "right-wing anti-government" gekkies maar even als christen reken (wat ze overigens vaak niet zijn) zijn er de afgelopen 20 jaar veel meer doden door moslimterrorisme gevallen, en dan reken ik 9/11 even niet mee.
Heb je het dan over de VS, de westerse wereld, of wereldwijd?

Als je het mij vraagt is je stelling alleen juist als je het midden-Oosten meerekent. Wat wat mij betreft gewoon een oorlogsgebied is.

Als je het hier hebt over specifiek de VS dan zou ik daar wel eens wat cijfers van willen zien.
pi_163004303
Nog steeds doet wat mij betreft die hele discussie er niet toe of moslims of christenen erger zijn.

Iedereen kan er toch wel mee eens zijn hier dat zowel christendom en islam moeten veranderen in hun denkbeeld tegenover homos?

Dit was duidelijk een aanslag vanuit de Islam, hier kan je christenen niets van verwijten behalve hypocriet zijn.
pi_163004333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb je het dan over de VS, de westerse wereld, of wereldwijd?

Als je het mij vraagt is je stelling alleen juist als je het midden-Oosten meerekent. Wat wat mij betreft gewoon een oorlogsgebied is.

Als je het hier hebt over specifiek de VS dan zou ik daar wel eens wat cijfers van willen zien.
VS

De cijfers staan in hetzelfde artikel als jij zojuist plaatst.
pi_163004378
quote:

[..]

Die zijn drukker met aanslagen pp abortusklinieken :s)

Je erkent selectief.
pi_163004437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:21 schreef skysherrif het volgende:
Nog steeds doet wat mij betreft die hele discussie er niet toe of moslims of christenen erger zijn.

Iedereen kan er toch wel mee eens zijn hier dat zowel christendom en islam moeten veranderen in hun denkbeeld tegenover homos?

Dit was duidelijk een aanslag vanuit de Islam, hier kan je christenen niets van verwijten behalve hypocriet zijn.
Lijkt mij ook het punt. Niet religieuzen doen dit soort dingen minder vaak. Dit soort mensen zitten in de stress door bepaalde regels.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:27:57 #260
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163004474
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:08 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Lees mijn post nog even slimmerik.
Aan je omschrijving voldoet de Bijbel anders ook prima hoor.
pi_163004729
http://www.krapuul.nl/pol(...)van-radicale-losers/
http://www.joop.nl/opinie(...)moslims-mee-te-slaan

Ongelooflijk hoe "links" deze aanslag wegtrekt uit de moslimhoek en op één hoop gooit met Columbine etc.
quote:
Allemaal kwajongens van divers allooi.
We moeten goed nadenken hoe we dit gaan "duiden".
Als het een aanslag uit blanke rechtse hoek zou zijn geweest, zou heel rechts Nederland weer van stal worden gehaald, en staan de potten pek en veren klaar.
Dan is het feest van het Christenpesten weer begonnen.

En dan deze uit de categorie: "Bij Nederlandse blanken is er ook nog één en al homohaat".

quote:
Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen homoseksuelen ‘prima’ vinden, ‘zolang twee mannen maar niet voor mijn neus gaan zoenen’.
Even voorbijgaand aan de vraag of mensen dat bij heterostellen ook zo smaakvol vinden.
pi_163004751
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ongelooflijk hoe "links" deze aanslag wegtrekt uit de moslimhoek en op één hoop gooit met Columbine etc.
Allemaal kwajongens van divers allooi.
We moeten goed nadenken hoe we dit gaan "duiden".

Als het een aanslag uit blanke rechtse hoek zou zijn geweest, zou heel rechts Nederland weer van stal worden gehaald, en staan de potten pek en veren klaar.

En dan deze uit de categorie: "Bij Nederlandse blanken is er ook nog één en al homohaat".

Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen homoseksuelen ‘prima’ vinden, ‘zolang twee mannen maar niet voor mijn neus gaan zoenen’.

Even voorbijgaand aan de vraag of mensen dat bij heterostellen ook zo smaakvol vinden.
Joop is niet links imo. Joop is gewoon een "propaganda" siteje in 1 adem te noemen met geenstijl.
pi_163004843
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

De vraag is in hoeverre Islam hier mee te maken heeft. Die kans lijkt groot. Daar moet men dan ook niet moeilijk over doen. Je moet dingen wel kunnen benoemen. Ook bijv. misbruik bij de RK kerk.
pi_163004864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Joop is niet links imo. Joop is gewoon een "propaganda" siteje in 1 adem te noemen met geenstijl.
Ik lees ze allebei, en ook "wijblijvenhier" "indymedia" "socialisme.nu" "krapuul.nl".
Verschil is dat Geenstijl vaak wat meer humor heeft.
Bovendien gaan ze er met de camera op uit. In de frissen buitenlucht.
Ik krijg altijd bij "joop.nl" de indruk van een stoffige oude babyboomerbende van pijprokende intellectuelen en andere maagdenhuisbezetters van weleer. Met pantoffels aan enzo.

Geenstijl is echter vaak schofterig en leugenachtig bezig met het gebruiken van archieffoto's als actuele foto's in andere situaties.
Bovendien schreeuwen ze moord en brand bij iedere godwin, maar plakken zelf overal bloksnorren onder of worden "hardduitse" uitdrukkingen en militaire rangen misbruikt in allerlei settings.
pi_163004889
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik lees ze allebei, en ook "wijblijvenhier" "indymedia" "socialisme.nu" "krapuul.nl".
Ik krijg altijd bij "joop.nl" de indruk van een stoffige oude babyboomerbende van pijprokende intellectuelen en andere maagdenhuisbezetters van weleer. Met pantoffels aan enzo.

Geenstijl is echter vaak schofterig en leugenachtig bezig met het gebruiken van archieffoto's als actuele foto's in andere situaties.
Bovendien schreeuwen ze moord en brand bij iedere godwin, maar plakken zelf overal bloksnorren onder of worden "hardduitse" uitdrukkingen en militaire rangen misbruikt in allerlei settings.
Kortom: beiden geen echte aanwinst.
pi_163004901
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre Islam hier mee te maken heeft. Die kans lijkt groot. Daar moet men dan ook niet moeilijk over doen. Je moet dingen wel kunnen benoemen. Ook bijv. misbruik bij de RK kerk.
Ja, laten we eindelijk (??????) eens een keer het misbruik van de RK kerk in de openbaarheid brengen.
Breaking news! Dat gebeurt al. Het is altijd feest bij de linkse en rechtse seculiere media als er weer een nieuw feit is daaromtrent.
pi_163004910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Passende omschrijving wel denk ik. Ik lees het ook beide wel, zit toch vaak enige amusementswaarde in.
pi_163004928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, laten we eindelijk (??????) eens een keer het misbruik van de RK kerk in de openbaarheid brengen.
Breaking news! Dat gebeurt al. Het is altijd feest bij de linkse en rechtse seculiere media als er weer een nieuw feit is daaromtrent.
Laten we er gewoon eerlijk over zijn. Maar dan ook bij de Islam.
pi_163004937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kortom: beiden geen echte aanwinst.
Toch wel. Onderzoek alles en behoud het goede. Er zijn toch wel eens nieuwsfeiten bij GS die ik ter kennis neem en verifieer. Maar zonder GS zou ik een dergelijk feit niet bij de mainstream media hebben gevonden.
pi_163004958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Toch wel. Onderzoek alles en behoud het goede. Er zijn toch wel eens nieuwsfeiten bij GS die ik ter kennis neem en verifieer. Maar zonder GS zou ik een dergelijk feit niet bij de mainstream media hebben gevonden.
Je kan het minder grof doen en dan bereik je meer.
pi_163005002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Laten we er gewoon eerlijk over zijn. Maar dan ook bij de Islam.
Probleem is dat links alleen de Islam nog over heeft als mogelijke aanhanger.
Vroeger wist links iedereen voor haar karretje te spannen. Vrouw, homo, gastarbeider (en dus ook moslims). Maar iedereen laat links in de steek.
pi_163005024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Probleem is dat links alleen de Islam nog over heeft als mogelijke aanhanger.
Vroeger wist links iedereen voor haar karretje te spannen. Vrouw, homo, gastarbeider (en dus ook moslims). Maar iedereen laat links in de steek.
Ik stem nog gewoon links. Zou ik de enige zijn?
pi_163005046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan het minder grof doen en dan bereik je meer.
Ben ik met je eens. Toch vinden velen GS wel tof. De grofheid zit trouwens vooral bij de reaguurders. Daar zitten de groffe scheldpartijen en de hoofdletters e.d. Die bereiken daar dan ook niks mee.
pi_163005088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Toch vinden velen GS wel tof. De grofheid zit trouwens vooral bij de reaguurders. Daar zitten de groffe scheldpartijen en de hoofdletters e.d. Die bereiken daar dan ook niks mee.
De mensen die daar lopen te posten praten elkaar na en zijn vaak dom. Maar als bedrijf zou men meer kunnen met een wat normalere lijn. Dan kun je zelfs een partij oprichten.
pi_163005094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik stem nog gewoon links. Zou ik de enige zijn?
Ik bedoelde het "links" dat ik in de bewuste websites zie. Dat soort links zit al niet meer in de 2e kamer. Zelfs niet bij de SP. En ook niet bij Groen Links, want die wordt Groen Rechts genoemd.
pi_163005115
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die zijn drukker met aanslagen pp abortusklinieken :s)

Je erkent selectief.
Daar gaat dit topique niet over. Waarom verander je het onderwerp steeds?
pi_163005137
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik bedoelde het "links" dat ik in de bewuste websites zie. Dat soort links zit al niet meer in de 2e kamer. Zelfs niet bij de SP. En ook niet bij Groen Links, want die wordt Groen Rechts genoemd.
Alles is meer rechts geworden. Men probeert iets mee te doen. Ik weet het ook niet meer en kies daarom maar SP. Niet dat ik het met alles eens ben. Het lijkt mij redelijk.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:00:12 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163005229
Sowieso zijn er als je het mij vraagt niet zo heel veel mensen die nog weten wat 'links' en 'rechts' betekenen. :{

Veel mensen lijken te denken dat rechts betekent dat je tegen immigranten en moslims bent en links betekent dat je daar voor bent. (En sommigen maken het zo bont dat ze daaruit concluderen dat linkse mensen tegen homo's zijn. Historisch gezien is niets minder waar.)
pi_163005243
quote:

Uit jouw link blijkt echter dat de dodelijkste aanslagen sinds 2000 allemaal islamitische aanslagen waren.

Juni 2016 (50 doden) Orlando
December 2015 (16 doden) San Bernardino
November 2009 (13 doden) Fort Hood
October 2002 (17 doden) Beltway Sniper
September 2001 (2996 doden) New York
pi_163005358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef Molurus het volgende:
Sowieso zijn er als je het mij vraagt niet zo heel veel mensen die nog weten wat 'links' en 'rechts' betekenen. :{

Veel mensen lijken te denken dat rechts betekent dat je tegen immigranten en moslims bent en links betekent dat je daar voor bent. (En sommigen maken het zo bont dat ze daaruit concluderen dat linkse mensen tegen homo's zijn. Historisch gezien is niets minder waar.)
Zo lijkt het ook. In een verre hoek heb je de PVV. En veel in het midden. Volgens mij zijn linksen altijd opgekomen voor homo's .
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:05:05 #281
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163005360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Uit jouw link blijkt echter dat de dodelijkste aanslagen sinds 2000 allemaal islamitische aanslagen waren.

Kennelijk worden mass shootings op scholen zoals Columbine niet uitgelegd als aanslagen. (Wat ik wel redelijk opmerkelijk vind... want wanneer telt iets als een 'aanslag'?)
pi_163005362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:56 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Daar gaat dit topique niet over. Waarom verander je het onderwerp steeds?
Omdat je selectief doet.

altijd.
pi_163005399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk worden mass shootings op scholen zoals Columbine niet uitgelegd als aanslagen. (Wat ik wel redelijk opmerkelijk vind... want wanneer telt iets als een 'aanslag'?)
Omdat dat een bloedbad op een school was en geen politieke act? Van mij mogen ze dat ook wel wijzigen overigens. Maar dan nog is dat van voor 2000. ;)

Overigens, kijk ook eens voor de grap naar het aantal aanslagen dat is voorkomen. Bijna allemaal zijn dat islamitische plotten.
pi_163005439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die worden wel zo gezien.
pi_163005444
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Omdat je selectief doet.

altijd.
Nee, maar je moet goed begrijpen dat we het hier hebben over een islamitisch gemotiveerde aanslag en niet over een christelijke aanslag. Ik stoor me enorm aan types als jou die, terwijl de dode lichamen nog niet koud zijn, beginnen met "ja maar christenen doen ook dit soort dingen ook wel eens". Dat zal best, maar dat is nu niet interessant. Geen uitvluchten of verandering van onderwerp, maar nu zouden we het feit moeten confronteren dat de islam op dit moment een buitengewoon gevaarlijke ideologie is die duizenden de dood in jaagt, zowel in de islamitische wereld als nu in de VS (en in Frankrijk ook weer overigens). Dus ik heb geen behoefte aan moslims die naar andere religies gaan wijzen, ga het eerst maar hebben over islam, en over hoe het nou komt dat er zoveel mensen het slachtoffer worden van de religie van de vrede.
pi_163005469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Cijfers laten wel zien dat "de islam" niet de "all-time enemy" is, die er soms wel eens van wordt gemaakt. In voorgaande decennia had je terreur van links en seperatistische groepen, die ook vele slachtoffers eisten. In NL had je in de 70 er jaren de Molukse gijzelingen. Dat waren echte terreuracties, die in NL van moslimzijde er nog absoluut niet zijn geweest.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:10:34 #287
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163005475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Omdat dat een bloedbad op een school was en geen politieke act? Van mij mogen ze dat ook wel wijzigen overigens. Maar dan nog is dat van voor 2000. ;)
Als je het mij vraagt is in deze specifieke casus nog bepaald niet vastgesteld dat er een politiek motief was?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

Overigens, kijk ook eens voor de grap naar het aantal aanslagen dat is voorkomen. Bijna allemaal zijn dat islamitische plotten.
Ja, en het zijn er ruim 10 keer zo veel als er werkelijk zijn gepleegd. Dat heb ik zelf nooit geloofwaardig gevonden.
pi_163005480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:09 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee, maar je moet goed begrijpen dat we het hier hebben over een islamitisch gemotiveerde aanslag en niet over een christelijke aanslag. Ik stoor me enorm aan types als jou die, terwijl de dode lichamen nog niet koud zijn, beginnen met "ja maar christenen doen ook dit soort dingen ook wel eens". Dat zal best, maar dat is nu niet interessant. Geen uitvluchten of verandering van onderwerp, maar nu zouden we het feit moeten confronteren dat de islam op dit moment een buitengewoon gevaarlijke ideologie is die duizenden de dood in jaagt, zowel in de islamitische wereld als nu in de VS (en in Frankrijk ook weer overigens). Dus ik heb geen behoefte aan moslims die naar andere religies gaan wijzen, ga het eerst maar hebben over islam, en over hoe het nou komt dat er zoveel mensen het slachtoffer worden van de religie van de vrede.
De daad kan niet alleen gelinkt worden aan de islam. Fijn dat je dat goed uit komt. Maar VS is nu eenmaal een land dat homo haat kent mede dankzij de christenen. Fijn dat jij niet aan elkaar kan koppelen, maar van een docent verwacht ik beter.
pi_163005482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Cijfers laten wel zien dat "de islam" niet de "all-time enemy" is, die er soms wel eens van wordt gemaakt. In voorgaande decennia had je terreur van links en seperatistische groepen, die ook vele slachtoffers eisten. In NL had je in de 70 er jaren de Molukse gijzelingen. Dat waren echte terreuracties, die in NL van moslimzijde er nog absoluut niet zijn geweest.
En daar werd tegen opgetreden. Maar nu het de islam betreft moeten we allemaal onze bek houden en ons laten opblazen?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:11:02 #290
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163005484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die worden wel zo gezien.
Op de lijst van 'aanslagen in de VS' op wikipedia staat hij niet vermeld. (Of ik kijk met mijn neus.)
pi_163005508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan tel je Islamitische landen voor het gemak niet mee.
pi_163005526
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De daad kan niet alleen gelinkt worden aan de islam. Fijn dat je dat goed uit komt. Maar VS is nu eenmaal een land dat homo haat kent mede dankzij de christenen. Fijn dat jij niet aan elkaar kan koppelen, maar van een docent verwacht ik beter.
Dit is een idioot statement. Deze daad kan bijzonder goed worden gelinkt aan de islam. Sterker nog, de islam is het pure motief van deze daad.

Hoe blind moet je zijn om dit te ontkennen en daarbij ook nog eens slinks christenen de schuld te geven van een islamitische aanslag. Ik vind deze opmerking echt walgelijk en buitengewoon kwalijk.
pi_163005530
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Maar het was geen Christen.
pi_163005539
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef truthortruth het volgende:
Het is een breder probleem wat niet wordt opgelost door je pijlen exclusief op de Islam te richten.

In dit geval was het vanuit het perspectief van de Islam inderdaad, maar het is op maatschappelijk vlak niet de wortel.
pi_163005622
quote:
:')

Je bedoelt natuurlijk de claim van de inherente slechtheid van de Islam tot in den treure te herhalen. Ook jij begrijpt dat de periode van 'erkennen van problemen' al minstens een decennia aan de gang is.

Je bent geen klokkenluider door dit nog maar eens te herhalen.
pi_163005672
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef hoink581 het volgende:

[..]

:')

Je bedoelt natuurlijk de claim van de inherente slechtheid van de Islam tot in den treure te herhalen. Ook jij begrijpt dat de periode van 'erkennen van problemen' al minstens een decennia aan de gang is.

Je bent geen klokkenluider door dit nog maar eens te herhalen.
Blijkbaar is het nodig aangezien sommigen in dit topique er nog steeds omheen draaien.
pi_163005745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef JimmyDean het volgende:
Blijkbaar is het nodig aangezien sommigen in dit topique er nog steeds omheen draaien.
Nee hoor Jimmy. Je hoeft hier geen Messias te spelen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:21:11 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163005746
Overigens zijn het vooral mannen die aanslagen plegen, waarmee het gevaar van testosteron maar weer eens is aangetoond. :+
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:21:18 #299
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_163005750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo lijkt het ook. In een verre hoek heb je de PVV. En veel in het midden. Volgens mij zijn linksen altijd opgekomen voor homo's .
Totdat ze nieuwe (islamitische en electorale) knuffelkonijnen in het oog kregen. Nu geven ze geen moer meer om homo's. In de jaren '70/80 zou links nog massaal de straat op zijn gegaan als homo's de wijk uit werden gepest. Tegenwoordig moet links het deels hebben van de allochtone stem en om die te behouden kijken ze liever even de andere kant op. Wiens brood men eet...
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_163005753
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is een breder probleem wat niet wordt opgelost door je pijlen exclusief op de Islam te richten.

In dit geval was het vanuit het perspectief van de Islam inderdaad, maar het is op maatschappelijk vlak niet de wortel.
Nou leg het bredere probleem eens uit? We hebben als excuus voor moslim aanslagen al gehad;

- armoede
- bommen uit het westen
- maatschappelijke achterstand
- discriminatie
- vergeet ik er nog eentje?

En nu is het dus homohaat.... Maar die religie, nee, dat heeft niets met dat geweld te maken.
pi_163005774
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee hoor Jimmy. Je hoeft hier geen Messias te spelen.
De manier waarop je mijn woorden moet verdraaien om het met me oneens te kunnen zijn wordt zo onderhand een beetje pijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')