Daar gaat dit topique niet over. Waarom verander je het onderwerp steeds?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die zijn drukker met aanslagen pp abortusklinieken![]()
Je erkent selectief.
Alles is meer rechts geworden. Men probeert iets mee te doen. Ik weet het ook niet meer en kies daarom maar SP. Niet dat ik het met alles eens ben. Het lijkt mij redelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik bedoelde het "links" dat ik in de bewuste websites zie. Dat soort links zit al niet meer in de 2e kamer. Zelfs niet bij de SP. En ook niet bij Groen Links, want die wordt Groen Rechts genoemd.
Uit jouw link blijkt echter dat de dodelijkste aanslagen sinds 2000 allemaal islamitische aanslagen waren.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:11 schreef Molurus het volgende:
Er worden nog steeds ruim meer aanslagen gepleegd door Christenen in de VS.
https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_United_States
Nou moet dat natuurlijk ook worden gezien naar rato van het aantal aanhangers van beide geloven, maar ongeacht gaat het wel een beetje ver om te stellen dat de Islam het grootste probleem is. In de VS is dat zeker niet zo.
Zo lijkt het ook. In een verre hoek heb je de PVV. En veel in het midden. Volgens mij zijn linksen altijd opgekomen voor homo's .quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef Molurus het volgende:
Sowieso zijn er als je het mij vraagt niet zo heel veel mensen die nog weten wat 'links' en 'rechts' betekenen.![]()
Veel mensen lijken te denken dat rechts betekent dat je tegen immigranten en moslims bent en links betekent dat je daar voor bent. (En sommigen maken het zo bont dat ze daaruit concluderen dat linkse mensen tegen homo's zijn. Historisch gezien is niets minder waar.)
Kennelijk worden mass shootings op scholen zoals Columbine niet uitgelegd als aanslagen. (Wat ik wel redelijk opmerkelijk vind... want wanneer telt iets als een 'aanslag'?)quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Uit jouw link blijkt echter dat de dodelijkste aanslagen sinds 2000 allemaal islamitische aanslagen waren.
Juni 2016 (50 doden) Orlando
December 2015 (16 doden) San Bernardino
November 2009 (13 doden) Fort Hood
October 2002 (17 doden) Beltway Sniper
September 2001 (2996 doden) New York
Omdat je selectief doet.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Daar gaat dit topique niet over. Waarom verander je het onderwerp steeds?
Omdat dat een bloedbad op een school was en geen politieke act? Van mij mogen ze dat ook wel wijzigen overigens. Maar dan nog is dat van voor 2000.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kennelijk worden mass shootings op scholen zoals Columbine niet uitgelegd als aanslagen. (Wat ik wel redelijk opmerkelijk vind... want wanneer telt iets als een 'aanslag'?)
Die worden wel zo gezien.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kennelijk worden mass shootings op scholen zoals Columbine niet uitgelegd als aanslagen. (Wat ik wel redelijk opmerkelijk vind... want wanneer telt iets als een 'aanslag'?)
Nee, maar je moet goed begrijpen dat we het hier hebben over een islamitisch gemotiveerde aanslag en niet over een christelijke aanslag. Ik stoor me enorm aan types als jou die, terwijl de dode lichamen nog niet koud zijn, beginnen met "ja maar christenen doen ook dit soort dingen ook wel eens". Dat zal best, maar dat is nu niet interessant. Geen uitvluchten of verandering van onderwerp, maar nu zouden we het feit moeten confronteren dat de islam op dit moment een buitengewoon gevaarlijke ideologie is die duizenden de dood in jaagt, zowel in de islamitische wereld als nu in de VS (en in Frankrijk ook weer overigens). Dus ik heb geen behoefte aan moslims die naar andere religies gaan wijzen, ga het eerst maar hebben over islam, en over hoe het nou komt dat er zoveel mensen het slachtoffer worden van de religie van de vrede.quote:
Cijfers laten wel zien dat "de islam" niet de "all-time enemy" is, die er soms wel eens van wordt gemaakt. In voorgaande decennia had je terreur van links en seperatistische groepen, die ook vele slachtoffers eisten. In NL had je in de 70 er jaren de Molukse gijzelingen. Dat waren echte terreuracties, die in NL van moslimzijde er nog absoluut niet zijn geweest.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Uit jouw link blijkt echter dat de dodelijkste aanslagen sinds 2000 allemaal islamitische aanslagen waren.
Juni 2016 (50 doden) Orlando
December 2015 (16 doden) San Bernardino
November 2009 (13 doden) Fort Hood
October 2002 (17 doden) Beltway Sniper
September 2001 (2996 doden) New York
Als je het mij vraagt is in deze specifieke casus nog bepaald niet vastgesteld dat er een politiek motief was?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat dat een bloedbad op een school was en geen politieke act? Van mij mogen ze dat ook wel wijzigen overigens. Maar dan nog is dat van voor 2000.![]()
Ja, en het zijn er ruim 10 keer zo veel als er werkelijk zijn gepleegd. Dat heb ik zelf nooit geloofwaardig gevonden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens, kijk ook eens voor de grap naar het aantal aanslagen dat is voorkomen. Bijna allemaal zijn dat islamitische plotten.
De daad kan niet alleen gelinkt worden aan de islam. Fijn dat je dat goed uit komt. Maar VS is nu eenmaal een land dat homo haat kent mede dankzij de christenen. Fijn dat jij niet aan elkaar kan koppelen, maar van een docent verwacht ik beter.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:09 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, maar je moet goed begrijpen dat we het hier hebben over een islamitisch gemotiveerde aanslag en niet over een christelijke aanslag. Ik stoor me enorm aan types als jou die, terwijl de dode lichamen nog niet koud zijn, beginnen met "ja maar christenen doen ook dit soort dingen ook wel eens". Dat zal best, maar dat is nu niet interessant. Geen uitvluchten of verandering van onderwerp, maar nu zouden we het feit moeten confronteren dat de islam op dit moment een buitengewoon gevaarlijke ideologie is die duizenden de dood in jaagt, zowel in de islamitische wereld als nu in de VS (en in Frankrijk ook weer overigens). Dus ik heb geen behoefte aan moslims die naar andere religies gaan wijzen, ga het eerst maar hebben over islam, en over hoe het nou komt dat er zoveel mensen het slachtoffer worden van de religie van de vrede.
En daar werd tegen opgetreden. Maar nu het de islam betreft moeten we allemaal onze bek houden en ons laten opblazen?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Cijfers laten wel zien dat "de islam" niet de "all-time enemy" is, die er soms wel eens van wordt gemaakt. In voorgaande decennia had je terreur van links en seperatistische groepen, die ook vele slachtoffers eisten. In NL had je in de 70 er jaren de Molukse gijzelingen. Dat waren echte terreuracties, die in NL van moslimzijde er nog absoluut niet zijn geweest.
Op de lijst van 'aanslagen in de VS' op wikipedia staat hij niet vermeld. (Of ik kijk met mijn neus.)quote:
Dan tel je Islamitische landen voor het gemak niet mee.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Cijfers laten wel zien dat "de islam" niet de "all-time enemy" is, die er soms wel eens van wordt gemaakt. In voorgaande decennia had je terreur van links en seperatistische groepen, die ook vele slachtoffers eisten. In NL had je in de 70 er jaren de Molukse gijzelingen. Dat waren echte terreuracties, die in NL van moslimzijde er nog absoluut niet zijn geweest.
Dit is een idioot statement. Deze daad kan bijzonder goed worden gelinkt aan de islam. Sterker nog, de islam is het pure motief van deze daad.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De daad kan niet alleen gelinkt worden aan de islam. Fijn dat je dat goed uit komt. Maar VS is nu eenmaal een land dat homo haat kent mede dankzij de christenen. Fijn dat jij niet aan elkaar kan koppelen, maar van een docent verwacht ik beter.
Maar het was geen Christen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De daad kan niet alleen gelinkt worden aan de islam. Fijn dat je dat goed uit komt. Maar VS is nu eenmaal een land dat homo haat kent mede dankzij de christenen. Fijn dat jij niet aan elkaar kan koppelen, maar van een docent verwacht ik beter.
Het is een breder probleem wat niet wordt opgelost door je pijlen exclusief op de Islam te richten.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef truthortruth het volgende:
Dus homohaat is nu het excuus om het maar vooral niet aan de islam te wijten? Ik zal hem opschrijven in het rijtje van excuses.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:03 schreef JimmyDean het volgende:
Er is momenteel vooral een probleem met islam, en de eerste stap is om dat te erkennen.
Blijkbaar is het nodig aangezien sommigen in dit topique er nog steeds omheen draaien.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk de claim van de inherente slechtheid van de Islam tot in den treure te herhalen. Ook jij begrijpt dat de periode van 'erkennen van problemen' al minstens een decennia aan de gang is.
Je bent geen klokkenluider door dit nog maar eens te herhalen.
Nee hoor Jimmy. Je hoeft hier geen Messias te spelen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef JimmyDean het volgende:
Blijkbaar is het nodig aangezien sommigen in dit topique er nog steeds omheen draaien.
Totdat ze nieuwe (islamitische en electorale) knuffelkonijnen in het oog kregen. Nu geven ze geen moer meer om homo's. In de jaren '70/80 zou links nog massaal de straat op zijn gegaan als homo's de wijk uit werden gepest. Tegenwoordig moet links het deels hebben van de allochtone stem en om die te behouden kijken ze liever even de andere kant op. Wiens brood men eet...quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo lijkt het ook. In een verre hoek heb je de PVV. En veel in het midden. Volgens mij zijn linksen altijd opgekomen voor homo's .
Nou leg het bredere probleem eens uit? We hebben als excuus voor moslim aanslagen al gehad;quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is een breder probleem wat niet wordt opgelost door je pijlen exclusief op de Islam te richten.
In dit geval was het vanuit het perspectief van de Islam inderdaad, maar het is op maatschappelijk vlak niet de wortel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |