Ik zou nooit vrede kunnen hebben met dogma in welke vorm dan ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En wat als dat religieuze dogma een leer omvat waar jij en ik als westers denkenden atheist of agnost ons prima in zouden kunnen vinden? Iets waar we als mensheid ineens zoiets bij zouden hebben van: "Tja dat is nou precies wat het is"?
Hopeloos? Hoezo hopeloos? Dat lijkt me jouw geheel eigen interpretatie daarvan.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:31 schreef BarryOSeven het volgende:
Eigenlijk zoals we nu tegen de wetenschap aankijken. Maar dan met hoop, in plaats van het hopeloze atheistische lot.
quote:Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Wetenschap is waardeloos als je het als vervanging voor spiritualiteit aanduidt.
Het is afgelopen aan het eind in tegenstelling tot: we gaan nog even door, maar dan beter. Althans dat hoop je dan.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou nooit vrede kunnen hebben met dogma in welke vorm dan ook.
[..]
Hopeloos? Hoezo hopeloos? Dat lijkt me jouw geheel eigen interpretatie daarvan.
Het verschil is dat deze geestelijke zegt dat alles volgens de Juridische richtlijnen moet gebeuren. Dus dan zou je een meerderheid in het parlement moeten krijgen voor de doodstraf. En dat gebeurt toch niet. Het verschil met een imam is, is dat deze lak heeft aan het juridische kader en uit eigener beweging mag moorden. En als je dan iemand hebt, die dat doet......quote:Op maandag 13 juni 2016 22:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dat geldt dan ook voor achterlijke imams?
Weer mooi geschreven door Peter. Op BNW krijgt de LGBT-beweging al impliciet de schuld van dit drama.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef polderturk het volgende:
Orlando
Peter Breedveld
Op het eerste gezicht heeft de massamoord, afgelopen zaterdag in Orlando, alle kenmerken van een typisch Amerikaans product: een man, Omar Mateen, schiet met zware wapens, waar in Amerika makkelijk aan te komen is, zoveel mensen dood als hij kan. Hij wordt gedreven door homohaat. Dat verklaarde zijn vader: dat hij twee mannen had zien zoenen, in het zicht van zijn kind, en dat hij daar vreselijk kwaad om was geworden.
Het aantal slachtoffers, vijftig doden en 53 gewonden, is uitzonderlijk hoog. De grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis, verklaarden mediamensen op Twitter. Maar de grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis is Wounded Knee, corrigeerde de Amerikaanse autochtoon Lauren Chief Elk: driehonderd doden, waaronder vrouwen en kinderen.
Maar de dader was van Afghaanse afkomst en hij had vlak voor zijn daad de noodhulplijn 911 gebeld en verklaard dat hij Daesh steunde. Daesh heeft, nadat dit bekend werd, meteen de aanslag opgeëist.
Agressieve homohaat
Het rumoer gaat daarom nu niet, zoals gebruikelijk na een dergelijk drama, over de Amerikaanse wapenwet en het grondwettelijke recht van elke volwassen Amerikaan om een wapen bij zich te dragen, of over de agressieve homohaat die in Amerika continu via alle media wordt gepredikt. Nee, het gaat over de moslims.
De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump greep onmiddellijk de kans om te benadrukken dat er een verbod op moslimmigranten moet komen. Zelfs Bernie Sanders sprong er meteen bovenop met een verklaring dat ISIS moet worden vernietigd. Hier in Nederland liet Geert Wilders zich uiteraard niet onbetuigd. Media als GeenStijl, waar de agressieve homohaat regelmatig van de pagina’s spat (vergeet ook niet de reacties uit domrechtse hoek op Tofik Dibi’s coming-out), ontpopten zich nu als koene verdedigers van homo’s tegen de moslims.
Media-aandacht
Maar er zijn veel redenen om Mateens verklaarde steun aan Daesh te wantrouwen. Naast zijn vader, die benadrukte dat de massamoord niets te maken heeft met religie, is er ook de ex-vrouw van Mateen, die zei dat hij niet erg religieus was. Mateen wilde ook graag politieman worden. Het is goed mogelijk dat Mateen geen terrorist was maar een typische Amerikaanse massamoordenaar, geïnspireerd door zijn voorgangers en gedreven door, behalve racisme en homohaat (alle slachtoffers zijn Latino’s), een honger naar media-aandacht.
Het kan ook dat Mateen wél een moslimterrorist was, de FBI heeft hem twee keer onderzocht omdat hij zelf claimde banden met terroristen te hebben, maar homohaat is niet exclusief een moslimdingetje. Zoals mijn vriend Sigilux al eloquent oreerde: van alle minderheden lopen LGBT’s het meeste gevaar. In iedere cultuur, onder iedere religie, binnen elke etnische groep, elk politiek systeem, moeten LGBT’s het vroeg of laat ontgelden. Dat is altijd al zo geweest, en voorlopig zal het wel zo blijven ook.
Fundamentalistische christen
Het bleef, toen het nieuws van de massaslachting bekend werd, nog urenlang stil op Twitter totdat bekend werd dat de dader een moslim van Afghaanse afkomst was. We weten allemaal waarom: iedereen ging ervan uit dat de dader, zoals meestal het geval is, een witte ‘verwarde man’ was, waarschijnlijk een fundamentalistische christen. Het soort christen dat abortusartsen doodschiet. En zelfs nadat bevestigd was dat de dader moslim was, bleef bij veel Amerikaanse twitteraars de homohaat het winnen van de moslimhaat.
Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.
Brave huisvaders
Het is natuurlijk lekker om je af te reageren op moslims en hún homohaat, maar we mogen de context van deze massaslachting niet negeren. Mateen groeide niet op in Afghanistan, maar in een cultuur die drijft op virulente homofobie, waarin christelijke predikers hun haat er via de media continu uitspuwen, waarin brave huisvaders met borden lopen waarop homo’s de vreselijkste dingen worden toegewenst. Waarin homo’s wettelijk worden buitengesloten. Door witte, diep-religieuze christenen, niet door moslims
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/orlando.html
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat die klapmongolen met hun aluhoedjes tegen de LGBT-gemeenschap hebben.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Weer mooi geschreven door Peter. Op BNW krijgt de LGBT-beweging al impliciet de schuld van dit drama.
Homohaat is helaas ook in Nederland niet uitgebannen.
Die zijn vaak erg conservatief en hechten sterk aan het traditionele gezin.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat die klapmongolen met hun aluhoedjes tegen de LGBT-gemeenschap hebben.
Dat conservatisme gericht op het gezin zie ik eigenlijk niet echt in die hoek.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die zijn vaak erg conservatief en hechten sterk aan het traditionele gezin.
En LGBT is dan een complot om de heteroman vrouwelijker te maken of zoiets, zodat er geen gezinsvorming meer mogelijk is.
of zoiets...
twitter:DavidBegnaud twitterde op maandag 13-06-2016 om 23:26:35NOW: Fort Pierce FL. police tell CBS News back door to Omar Mateens home was pried open - fingerprints taken; burglary report forthcoming reageer retweet
Dan heb je weer wat nieuws geleerdquote:Op maandag 13 juni 2016 23:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat conservatisme gericht op het gezin zie ik eigenlijk niet echt in die hoek.
Wanneer staat Wilders dan een pistool leeg te schieten?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:27 schreef Molurus het volgende:
Types zoals Wilders zoeken af en toe de grens op
en beschaving in het Westenquote:Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef flibber het volgende:
[..]
wat een bullshit.
religie brengt alleen maar ellende.
Ik meen mij te herinneren dat sommige van die (Amerikaanse) bloedbaden waren gepleegd door atheïsten die juist de Christenen doodschoten en de ongelovigen lieten leven. Verder associeer ik atheïstische terreur met Mao, Stalin, Hitler, Noord-Korea, etc.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van een bloedbad of terroristische daad uit naam van het atheïsme, jij wel?
Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?quote:
Je verwart een hoofdmotief met achtergrond. Een gelovige kan ook gruwelijke dingen doen die niet religieus getint zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat sommige van die (Amerikaanse) bloedbaden waren gepleegd door atheïsten die juist de Christenen doodschoten en de ongelovigen lieten leven. Verder associeer ik atheïstische terreur met Mao, Stalin, Hitler, Noord-Korea, etc.
[..]
Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?
Klopt, maar atheïsten vinden wel weer andere redenen om massamoorden te plegen. Je noemt er zelf enkele in je vorige alinea.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er is geen kerk van het atheïsme, geen imam, geen heilig boek
Anders mis je het punt even totaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wanneer staat Wilders dan een pistool leeg te schieten?
Waarbij het atheïsme irrelevant is. Alsof er geen gelovigen waren in Duitsland, Rusland en China? Of wat te denken van de gruweldaden van de Japanners?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 02:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar atheïsten vinden wel weer andere redenen om massamoorden te plegen. Je noemt er zelf enkele in je vorige alinea.
Elke terreurdaad die toevallig door een willekeurige persoon-die-ook-nog-eens-moslim-is wordt gepleegd, is ook niet meteen een daad uit naam van de Islam, hè.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?
Maar die link is er wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Elke terreurdaad die toevallig door een willekeurige persoon-die-ook-nog-eens-moslim-is wordt gepleegd, is ook niet meteen een daad uit naam van de Islam, hè.
Zeker als ze het nota bene zelf roepenquote:
Behalve als je een Armeniër of Koerd bent, dan heb je gewoon dikke pech.quote:
quote:
Dat kwam ik dus ook net tegen...quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:05 schreef polderturk het volgende:
http://www.msn.com/nl-nl/(...)116A?ocid=spartanntp
Iets met dat hij zijn eer heeft hersteld en nu toch naar de hemel gaat ofzo?quote:
Dat hij zich gereinigd heeft van zijn zondes....quote:
Kun je dit theologisch onderbouwen? Of is je enige inzet hier om legendarisch te doen?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat hij zich gereinigd heeft van zijn zondes....
Juist, alles eraan doen om het te laten lijken dat dit in opdracht van daesh is gebeurdquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iets met dat hij zijn eer heeft hersteld en nu toch naar de hemel gaat ofzo?
Hij was al een tijdje ''verdacht''quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:10 schreef truthortruth het volgende:
Excuses, na excuses, na excuses om de islam maar vrij te pleiten. Die westerse arrogantie ook om alleen naar aanslagen in het westen te kijken, ondertussen sterven in het midden-oosten veel meer mensen door islamitische terreur dan we hier kunnen voorstellen.
Zelfmoordaanslagen met zoveel mogelijk onschuldige doden, dat is het kenmerk, of het nu hier of in bagdad gebeurt. En we blijven onze ogen maar sluiten.
quote:Mateen was the subject of two separate FBI investigations in 2013 and 2014 — the first after he made inflammatory and contradictory statements about terrorism that raised concern with his coworkers, and the second after a source close to the FBI indicated that he may have had ties to the American suicide bomber who prayed at his mosque in Fort Pierce.
The director of the FBI, James Comey, said on Monday that Mateen had mentioned having links to Al Qaeda, Hezbollah, and the ISIS in the past three years, but that the FBI investigations were closed because of a lack of evidence.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Hij was bewaker in een bejaardentehuis, zo las ik. Dus in de VS patrouilleren gasten met guns in seniorenflats?
quote:Mateen was a security guard and had a Florida firearms license that allowed him to carry concealed weapons. He called 911 during his rampage at Pulse and pledged allegiance to ISIS, while also expressing sympathy for the Boston Marathon bombers and an American suicide bomber who died fighting for Al Qaeda in Syria.
Wat een domme gedachtegang.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Hij was bewaker in een bejaardentehuis, zo las ik. Dus in de VS patrouilleren gasten met guns in seniorenflats?
Ondertussen zijn er weer 49 doden gevallen, maar moet de eerste hatecrime door een LGBT-er nog gebeuren.....quote:Op maandag 13 juni 2016 20:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Koran verbiedt geweld richting homo's.
Vandaar dat religie z'n plaats moet kennen (in de privésfeer dus) en zoveel mogelijk uit het openbare leven geweerd moet worden. Dus ook geen keppeltjes, hoofddoekjes en andere ongein.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze uitspraak van Steven Weinberg geeft het mooi weer:
“With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Hij was al een tijdje ''verdacht''
[..]
[..]
[..]
En ja, ik vind dat apart.quote:Van de schutter is inmiddels bekend dat hij werkte als beveiligingsmedewerker in een bejaardentehuis in het zuiden van Florida
Bron
Lekker selectief verontwaardigd zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:05 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er weer 49 doden gevallen, maar moet de eerste hatecrime door een LGBT-er nog gebeuren.....
Maar hé, niks mis mee die "religie"....
Zeik niet. Is zou zo reageren.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kun je dit theologisch onderbouwen? Of is je enige inzet hier om legendarisch te doen?²
Die is in de vorige delen allang voorbij gekomen en omdat ie is opgepakt natuurlijk en geen 49 doden op z'n geweten heeft....quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:11 schreef Stimorol- het volgende:
Waarom verneem ik niets over die blanke homo hater die voor dat festival werd opgepakt.
En laat dan nét heel typerend zijn voor religieuzen....quote:Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrij zwakke uitspraak aangezien hij met een paar vrij simpele voorbeelden onderuit te halen is. Sowieso is het verdelen van mensen in 'goede' en 'slechte' mensen als zouden dat inherente eigenschappen zijn al niet erg sterk.
Als je het hebt over fenomenen die mensen er toe zetten wandaden te plegen die ze normaliter niet zouden plegen dan zijn dat eerder zaken als ingroup versus outgroup denken.
Het lijkt er anders wel op dat zijn homohaat religieus geïnspireerd is. Aan de andere kant blijkt de beste man ook gewoon een paar beste steken te hebben los gehad. Hij was overduidelijk psychisch niet helemaal in orde. Daarmee lijkt hij mij geen klassieke moslimterrorist, die weloverwogen aanslagen pleegt uit naam van zijn religie.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lekker selectief verontwaardigd zijnWaarom verneem ik niets over die blanke homo hater die voor dat festival werd opgepakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |