abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2016 @ 22:36:35 #101
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162992351
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En wat als dat religieuze dogma een leer omvat waar jij en ik als westers denkenden atheist of agnost ons prima in zouden kunnen vinden? Iets waar we als mensheid ineens zoiets bij zouden hebben van: "Tja dat is nou precies wat het is"?
Ik zou nooit vrede kunnen hebben met dogma in welke vorm dan ook. :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:31 schreef BarryOSeven het volgende:

Eigenlijk zoals we nu tegen de wetenschap aankijken. Maar dan met hoop, in plaats van het hopeloze atheistische lot.
Hopeloos? Hoezo hopeloos? Dat lijkt me jouw geheel eigen interpretatie daarvan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:37:15 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162992390
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wetenschap is waardeloos als je het als vervanging voor spiritualiteit aanduidt.

:P
  maandag 13 juni 2016 @ 22:42:13 #103
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162992680
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou nooit vrede kunnen hebben met dogma in welke vorm dan ook. :D

[..]

Hopeloos? Hoezo hopeloos? Dat lijkt me jouw geheel eigen interpretatie daarvan.
Het is afgelopen aan het eind in tegenstelling tot: we gaan nog even door, maar dan beter. Althans dat hoop je dan.

Het is in mijn ogen hopeloos inderdaad. :P
pi_162994358
Orlando
Peter Breedveld

Op het eerste gezicht heeft de massamoord, afgelopen zaterdag in Orlando, alle kenmerken van een typisch Amerikaans product: een man, Omar Mateen, schiet met zware wapens, waar in Amerika makkelijk aan te komen is, zoveel mensen dood als hij kan. Hij wordt gedreven door homohaat. Dat verklaarde zijn vader: dat hij twee mannen had zien zoenen, in het zicht van zijn kind, en dat hij daar vreselijk kwaad om was geworden.

Het aantal slachtoffers, vijftig doden en 53 gewonden, is uitzonderlijk hoog. De grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis, verklaarden mediamensen op Twitter. Maar de grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis is Wounded Knee, corrigeerde de Amerikaanse autochtoon Lauren Chief Elk: driehonderd doden, waaronder vrouwen en kinderen.

Maar de dader was van Afghaanse afkomst en hij had vlak voor zijn daad de noodhulplijn 911 gebeld en verklaard dat hij Daesh steunde. Daesh heeft, nadat dit bekend werd, meteen de aanslag opgeëist.

Agressieve homohaat

Het rumoer gaat daarom nu niet, zoals gebruikelijk na een dergelijk drama, over de Amerikaanse wapenwet en het grondwettelijke recht van elke volwassen Amerikaan om een wapen bij zich te dragen, of over de agressieve homohaat die in Amerika continu via alle media wordt gepredikt. Nee, het gaat over de moslims.

De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump greep onmiddellijk de kans om te benadrukken dat er een verbod op moslimmigranten moet komen. Zelfs Bernie Sanders sprong er meteen bovenop met een verklaring dat ISIS moet worden vernietigd. Hier in Nederland liet Geert Wilders zich uiteraard niet onbetuigd. Media als GeenStijl, waar de agressieve homohaat regelmatig van de pagina’s spat (vergeet ook niet de reacties uit domrechtse hoek op Tofik Dibi’s coming-out), ontpopten zich nu als koene verdedigers van homo’s tegen de moslims.

Media-aandacht

Maar er zijn veel redenen om Mateens verklaarde steun aan Daesh te wantrouwen. Naast zijn vader, die benadrukte dat de massamoord niets te maken heeft met religie, is er ook de ex-vrouw van Mateen, die zei dat hij niet erg religieus was. Mateen wilde ook graag politieman worden. Het is goed mogelijk dat Mateen geen terrorist was maar een typische Amerikaanse massamoordenaar, geïnspireerd door zijn voorgangers en gedreven door, behalve racisme en homohaat (alle slachtoffers zijn Latino’s), een honger naar media-aandacht.

Het kan ook dat Mateen wél een moslimterrorist was, de FBI heeft hem twee keer onderzocht omdat hij zelf claimde banden met terroristen te hebben, maar homohaat is niet exclusief een moslimdingetje. Zoals mijn vriend Sigilux al eloquent oreerde: van alle minderheden lopen LGBT’s het meeste gevaar. In iedere cultuur, onder iedere religie, binnen elke etnische groep, elk politiek systeem, moeten LGBT’s het vroeg of laat ontgelden. Dat is altijd al zo geweest, en voorlopig zal het wel zo blijven ook.

Fundamentalistische christen

Het bleef, toen het nieuws van de massaslachting bekend werd, nog urenlang stil op Twitter totdat bekend werd dat de dader een moslim van Afghaanse afkomst was. We weten allemaal waarom: iedereen ging ervan uit dat de dader, zoals meestal het geval is, een witte ‘verwarde man’ was, waarschijnlijk een fundamentalistische christen. Het soort christen dat abortusartsen doodschiet. En zelfs nadat bevestigd was dat de dader moslim was, bleef bij veel Amerikaanse twitteraars de homohaat het winnen van de moslimhaat.

Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.

Brave huisvaders

Het is natuurlijk lekker om je af te reageren op moslims en hún homohaat, maar we mogen de context van deze massaslachting niet negeren. Mateen groeide niet op in Afghanistan, maar in een cultuur die drijft op virulente homofobie, waarin christelijke predikers hun haat er via de media continu uitspuwen, waarin brave huisvaders met borden lopen waarop homo’s de vreselijkste dingen worden toegewenst. Waarin homo’s wettelijk worden buitengesloten. Door witte, diep-religieuze christenen, niet door moslims

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/orlando.html
pi_162994517
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En dat geldt dan ook voor achterlijke imams?
Het verschil is dat deze geestelijke zegt dat alles volgens de Juridische richtlijnen moet gebeuren. Dus dan zou je een meerderheid in het parlement moeten krijgen voor de doodstraf. En dat gebeurt toch niet. Het verschil met een imam is, is dat deze lak heeft aan het juridische kader en uit eigener beweging mag moorden. En als je dan iemand hebt, die dat doet......
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_162994568
In Parijs ook wat aan de hand vanavond:

NWS / Agent neergestoken en familie gegijzeld in Parijs
pi_162994604
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef polderturk het volgende:
Orlando
Peter Breedveld

Op het eerste gezicht heeft de massamoord, afgelopen zaterdag in Orlando, alle kenmerken van een typisch Amerikaans product: een man, Omar Mateen, schiet met zware wapens, waar in Amerika makkelijk aan te komen is, zoveel mensen dood als hij kan. Hij wordt gedreven door homohaat. Dat verklaarde zijn vader: dat hij twee mannen had zien zoenen, in het zicht van zijn kind, en dat hij daar vreselijk kwaad om was geworden.

Het aantal slachtoffers, vijftig doden en 53 gewonden, is uitzonderlijk hoog. De grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis, verklaarden mediamensen op Twitter. Maar de grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis is Wounded Knee, corrigeerde de Amerikaanse autochtoon Lauren Chief Elk: driehonderd doden, waaronder vrouwen en kinderen.

Maar de dader was van Afghaanse afkomst en hij had vlak voor zijn daad de noodhulplijn 911 gebeld en verklaard dat hij Daesh steunde. Daesh heeft, nadat dit bekend werd, meteen de aanslag opgeëist.

Agressieve homohaat

Het rumoer gaat daarom nu niet, zoals gebruikelijk na een dergelijk drama, over de Amerikaanse wapenwet en het grondwettelijke recht van elke volwassen Amerikaan om een wapen bij zich te dragen, of over de agressieve homohaat die in Amerika continu via alle media wordt gepredikt. Nee, het gaat over de moslims.

De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump greep onmiddellijk de kans om te benadrukken dat er een verbod op moslimmigranten moet komen. Zelfs Bernie Sanders sprong er meteen bovenop met een verklaring dat ISIS moet worden vernietigd. Hier in Nederland liet Geert Wilders zich uiteraard niet onbetuigd. Media als GeenStijl, waar de agressieve homohaat regelmatig van de pagina’s spat (vergeet ook niet de reacties uit domrechtse hoek op Tofik Dibi’s coming-out), ontpopten zich nu als koene verdedigers van homo’s tegen de moslims.

Media-aandacht

Maar er zijn veel redenen om Mateens verklaarde steun aan Daesh te wantrouwen. Naast zijn vader, die benadrukte dat de massamoord niets te maken heeft met religie, is er ook de ex-vrouw van Mateen, die zei dat hij niet erg religieus was. Mateen wilde ook graag politieman worden. Het is goed mogelijk dat Mateen geen terrorist was maar een typische Amerikaanse massamoordenaar, geïnspireerd door zijn voorgangers en gedreven door, behalve racisme en homohaat (alle slachtoffers zijn Latino’s), een honger naar media-aandacht.

Het kan ook dat Mateen wél een moslimterrorist was, de FBI heeft hem twee keer onderzocht omdat hij zelf claimde banden met terroristen te hebben, maar homohaat is niet exclusief een moslimdingetje. Zoals mijn vriend Sigilux al eloquent oreerde: van alle minderheden lopen LGBT’s het meeste gevaar. In iedere cultuur, onder iedere religie, binnen elke etnische groep, elk politiek systeem, moeten LGBT’s het vroeg of laat ontgelden. Dat is altijd al zo geweest, en voorlopig zal het wel zo blijven ook.

Fundamentalistische christen

Het bleef, toen het nieuws van de massaslachting bekend werd, nog urenlang stil op Twitter totdat bekend werd dat de dader een moslim van Afghaanse afkomst was. We weten allemaal waarom: iedereen ging ervan uit dat de dader, zoals meestal het geval is, een witte ‘verwarde man’ was, waarschijnlijk een fundamentalistische christen. Het soort christen dat abortusartsen doodschiet. En zelfs nadat bevestigd was dat de dader moslim was, bleef bij veel Amerikaanse twitteraars de homohaat het winnen van de moslimhaat.

Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.

Brave huisvaders

Het is natuurlijk lekker om je af te reageren op moslims en hún homohaat, maar we mogen de context van deze massaslachting niet negeren. Mateen groeide niet op in Afghanistan, maar in een cultuur die drijft op virulente homofobie, waarin christelijke predikers hun haat er via de media continu uitspuwen, waarin brave huisvaders met borden lopen waarop homo’s de vreselijkste dingen worden toegewenst. Waarin homo’s wettelijk worden buitengesloten. Door witte, diep-religieuze christenen, niet door moslims

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/orlando.html
Weer mooi geschreven door Peter. Op BNW krijgt de LGBT-beweging al impliciet de schuld van dit drama.
Homohaat is helaas ook in Nederland niet uitgebannen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_162994657
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Weer mooi geschreven door Peter. Op BNW krijgt de LGBT-beweging al impliciet de schuld van dit drama.
Homohaat is helaas ook in Nederland niet uitgebannen.
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat die klapmongolen met hun aluhoedjes tegen de LGBT-gemeenschap hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_162994720
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat die klapmongolen met hun aluhoedjes tegen de LGBT-gemeenschap hebben.
Die zijn vaak erg conservatief en hechten sterk aan het traditionele gezin.
En LGBT is dan een complot om de heteroman vrouwelijker te maken of zoiets, zodat er geen gezinsvorming meer mogelijk is.

of zoiets...
pi_162994808
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die zijn vaak erg conservatief en hechten sterk aan het traditionele gezin.
En LGBT is dan een complot om de heteroman vrouwelijker te maken of zoiets, zodat er geen gezinsvorming meer mogelijk is.

of zoiets...
Dat conservatisme gericht op het gezin zie ik eigenlijk niet echt in die hoek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_162994835
DavidBegnaud twitterde op maandag 13-06-2016 om 23:26:35 NOW: Fort Pierce FL. police tell CBS News back door to Omar Mateens home was pried open - fingerprints taken; burglary report forthcoming reageer retweet
pi_162994910
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat conservatisme gericht op het gezin zie ik eigenlijk niet echt in die hoek.
Dan heb je weer wat nieuws geleerd ;)
pi_162995993
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:27 schreef Molurus het volgende:
Types zoals Wilders zoeken af en toe de grens op
Wanneer staat Wilders dan een pistool leeg te schieten?
pi_162996007
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef flibber het volgende:

[..]

wat een bullshit.
religie brengt alleen maar ellende.
en beschaving in het Westen
pi_162996111
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:31 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord van een bloedbad of terroristische daad uit naam van het atheïsme, jij wel?
Ik meen mij te herinneren dat sommige van die (Amerikaanse) bloedbaden waren gepleegd door atheïsten die juist de Christenen doodschoten en de ongelovigen lieten leven. Verder associeer ik atheïstische terreur met Mao, Stalin, Hitler, Noord-Korea, etc.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:32 schreef flibber het volgende:
nu komt men met hitler, stalin, etc
Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:40:23 #116
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162996174
Zijn alle namen al bekend van de 50 slachtoffers?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_162996272
Goede TT.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_162996389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat sommige van die (Amerikaanse) bloedbaden waren gepleegd door atheïsten die juist de Christenen doodschoten en de ongelovigen lieten leven. Verder associeer ik atheïstische terreur met Mao, Stalin, Hitler, Noord-Korea, etc.

[..]

Ik zou dan ook niet weten waarom zij niet daaronder zouden vallen. Het is natuurlijk te makkelijk om al het niet-religieuze terreur onder atheïstisch terreur te beschouwen, maar wat zou anders dan precies atheïstisch terreur zijn?
Je verwart een hoofdmotief met achtergrond. Een gelovige kan ook gruwelijke dingen doen die niet religieus getint zijn.

In het geval van Mao en Stalin heb je het over communistisch geweld. Bij Stalin richting paranoia en bij Mao vooral onkunde. Hitler was nationalistisch geweld overgoten met een sausje van superioriteit. Noord-Korea is weer een heel ander verhaal, met persoonsverheerlijking en isolationistische terreur.

Waarom er zo weinig/geen terreur is vanuit atheïsme is omdat de term atheïsme eigenlijk geen isme verdient. Er is geen kerk van het atheïsme, geen imam, geen heilig boek. Er zijn geen vanuit de oudheid overgehevelde ideeën die geen plaats hebben in de moderne samenleving. Daarom inspireert het niet om dit soort daden te verrichten. Er is namelijk ook geen beloning in het hiernamaals aangezien er immers geen hiernamaals is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_162996411
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er is geen kerk van het atheïsme, geen imam, geen heilig boek
Klopt, maar atheïsten vinden wel weer andere redenen om massamoorden te plegen. Je noemt er zelf enkele in je vorige alinea.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 03:41:53 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162996574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wanneer staat Wilders dan een pistool leeg te schieten?
Anders mis je het punt even totaal.
pi_162996717
Als ik dat verhaal op CNN mag geloven dan denk ik dat die vent niet het oorspronkelijke plan had om meteen zoveel dood en verderf te veroorzaken, maar meer a la Boston (waar de 2 broers van plan waren om op verschillende plekken toe te slaan) om meer paniek onder de bevolking te zaaien: immers kwam hij eerst de club schietend binnen en wilde toen de nachtclub verlaten maar ging weer naar binnen omdat er 2 beveiligingsagenten met wapens aankwamen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162996741
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 02:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar atheïsten vinden wel weer andere redenen om massamoorden te plegen. Je noemt er zelf enkele in je vorige alinea.
Waarbij het atheïsme irrelevant is. Alsof er geen gelovigen waren in Duitsland, Rusland en China? Of wat te denken van de gruweldaden van de Japanners?

Er is een groot verschil tussen achtergrond en drijfveer. De islam roept op tot geweld, dat staat geschreven. Imams prediken geweld. Geef mij een voorbeeld van een atheïstisch boek waarin wordt opgeroepen om gelovigen te doden ook al verstoppen ze zich achter een steen. Of een atheïst die in een zaal week in week uit oproept tot het onthoofden van religieuzen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 07:20:08 #123
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_162997007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Elke terreurdaad die toevallig door een willekeurige persoon-die-ook-nog-eens-moslim-is wordt gepleegd, is ook niet meteen een daad uit naam van de Islam, hè.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:16:20 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162997320
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162997450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:20 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Elke terreurdaad die toevallig door een willekeurige persoon-die-ook-nog-eens-moslim-is wordt gepleegd, is ook niet meteen een daad uit naam van de Islam, hè.
Maar die link is er wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')