Jammer he Jimmy dat er Christen zijn zie dit allemaal heerlijk vinden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:22 schreef JimmyDean het volgende:
Opvallend hoe de apologisten zich allemaal weer verzamelen en het nu een potje haten op christenen is geworden.
Jammer ja, gelukkig begint het christelijke land Amerika steeds meer voor LGBT rechten te doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jammer he Jimmy dat er Christen zijn zie dit allemaal heerlijk vinden.
Ik hoor je nooit als mensen zich verzamelen om op moslims te bashen.
Jij bent echt verblindt met haat.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:50 schreef TheJanitor het volgende:
Hij was dus zelf homo. Enige manier om dan nog in de hemel te komen is een zooi homo's neerknallen in naam van Allah. Wel ziek eigenlijk.
Schrijf ik ergens op dat het zwart-wit is?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is niet allemaal zwart wit. Moet ik je dit srs uitleggen?
Hahahahahja lekker wijzen naar Saudiquote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jammer ja, gelukkig begint het christelijke land Amerika steeds meer voor LGBT rechten te doen.
Waar blijft saoudie arabie?
We praten langs elkaar heen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:52 schreef Elzies het volgende:
[..]
Schrijf ik ergens op dat het zwart-wit is?
We hebben het hier over een dader met een vermoedelijke bi-polaire stoornis. Een Amerikaanse moslim met een Afghaanse achtergrond. Een homo-hater die tegelijkertijd wel homoclubs bezocht. Iemand die voordat hij zoveel mensen doodschoot het alarmnummer belt en zegt namens IS te handelen. Komt mij helemaal niet zwart-wit over.
Ja maar steeds minder. Je ziet dat Europa/Amerika, dat van oudsher ook allerlei wetten had tegen homoseksualiteit steeds opener ervoor staat. Zeker west Europa. Waar blijft de arabische/islamtische wereld.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hahahahahja lekker wijzen naar SaudiDat land waar het Westen nog net niet voor bukt bedoel je? Ben je nu aan het goedpraten? VS is vol met christenen die homo's haten. Jammer joh. Dat gaat niet meer zo weg.
Ik denk eerder langs elkaar heen schrijven. Maar je geeft tegelijkertijd geen antwoord op mijn vraag. Waar is het zwart-wit? Schrijf ik ergens over vooroordelen en zo ja benoem het dan.quote:
Helemaal waar. Triest, dieptriest, maar waar.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef polderturk het volgende:
Orlando
Peter Breedveld
Op het eerste gezicht heeft de massamoord, afgelopen zaterdag in Orlando, alle kenmerken van een typisch Amerikaans product: een man, Omar Mateen, schiet met zware wapens, waar in Amerika makkelijk aan te komen is, zoveel mensen dood als hij kan. Hij wordt gedreven door homohaat. Dat verklaarde zijn vader: dat hij twee mannen had zien zoenen, in het zicht van zijn kind, en dat hij daar vreselijk kwaad om was geworden.
Het aantal slachtoffers, vijftig doden en 53 gewonden, is uitzonderlijk hoog. De grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis, verklaarden mediamensen op Twitter. Maar de grootste massamoord in de Amerikaanse geschiedenis is Wounded Knee, corrigeerde de Amerikaanse autochtoon Lauren Chief Elk: driehonderd doden, waaronder vrouwen en kinderen.
Maar de dader was van Afghaanse afkomst en hij had vlak voor zijn daad de noodhulplijn 911 gebeld en verklaard dat hij Daesh steunde. Daesh heeft, nadat dit bekend werd, meteen de aanslag opgeëist.
Agressieve homohaat
Het rumoer gaat daarom nu niet, zoals gebruikelijk na een dergelijk drama, over de Amerikaanse wapenwet en het grondwettelijke recht van elke volwassen Amerikaan om een wapen bij zich te dragen, of over de agressieve homohaat die in Amerika continu via alle media wordt gepredikt. Nee, het gaat over de moslims.
De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump greep onmiddellijk de kans om te benadrukken dat er een verbod op moslimmigranten moet komen. Zelfs Bernie Sanders sprong er meteen bovenop met een verklaring dat ISIS moet worden vernietigd. Hier in Nederland liet Geert Wilders zich uiteraard niet onbetuigd. Media als GeenStijl, waar de agressieve homohaat regelmatig van de pagina’s spat (vergeet ook niet de reacties uit domrechtse hoek op Tofik Dibi’s coming-out), ontpopten zich nu als koene verdedigers van homo’s tegen de moslims.
Media-aandacht
Maar er zijn veel redenen om Mateens verklaarde steun aan Daesh te wantrouwen. Naast zijn vader, die benadrukte dat de massamoord niets te maken heeft met religie, is er ook de ex-vrouw van Mateen, die zei dat hij niet erg religieus was. Mateen wilde ook graag politieman worden. Het is goed mogelijk dat Mateen geen terrorist was maar een typische Amerikaanse massamoordenaar, geïnspireerd door zijn voorgangers en gedreven door, behalve racisme en homohaat (alle slachtoffers zijn Latino’s), een honger naar media-aandacht.
Het kan ook dat Mateen wél een moslimterrorist was, de FBI heeft hem twee keer onderzocht omdat hij zelf claimde banden met terroristen te hebben, maar homohaat is niet exclusief een moslimdingetje. Zoals mijn vriend Sigilux al eloquent oreerde: van alle minderheden lopen LGBT’s het meeste gevaar. In iedere cultuur, onder iedere religie, binnen elke etnische groep, elk politiek systeem, moeten LGBT’s het vroeg of laat ontgelden. Dat is altijd al zo geweest, en voorlopig zal het wel zo blijven ook.
Fundamentalistische christen
Het bleef, toen het nieuws van de massaslachting bekend werd, nog urenlang stil op Twitter totdat bekend werd dat de dader een moslim van Afghaanse afkomst was. We weten allemaal waarom: iedereen ging ervan uit dat de dader, zoals meestal het geval is, een witte ‘verwarde man’ was, waarschijnlijk een fundamentalistische christen. Het soort christen dat abortusartsen doodschiet. En zelfs nadat bevestigd was dat de dader moslim was, bleef bij veel Amerikaanse twitteraars de homohaat het winnen van de moslimhaat.
Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.
Brave huisvaders
Het is natuurlijk lekker om je af te reageren op moslims en hún homohaat, maar we mogen de context van deze massaslachting niet negeren. Mateen groeide niet op in Afghanistan, maar in een cultuur die drijft op virulente homofobie, waarin christelijke predikers hun haat er via de media continu uitspuwen, waarin brave huisvaders met borden lopen waarop homo’s de vreselijkste dingen worden toegewenst. Waarin homo’s wettelijk worden buitengesloten. Door witte, diep-religieuze christenen, niet door moslims
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/orlando.html
Je schreef trots dat je een atheist bent die kan nadenken. Ik bedoel te zeggen dat er ook gelovigen zijn die dat kunnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk eerder langs elkaar heen schrijven. Maar je geeft tegelijkertijd geen antwoord op mijn vraag. Waar is het zwart-wit? Schrijf ik ergens over vooroordelen en zo ja benoem het dan.
Hele artikeltje was redelijk geschreven tot dit stukje.quote:Merk op dat de politie pas drie uur, nadat Mateem begon te schieten, is begonnen met het bestormen van de club, die vol zat met homo’s van Latijns-Amerikaanse afkomst.
Toch denk ik niet dat deze moslim de christenen als voorbeeld zag. Of kijken veel moslims tegen de christenen op? Zo ja dan wil ik het best geloven.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:55 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Helemaal waar. Triest, dieptriest, maar waar.
Natuurlijk grote larie, dit was duidelijk vanuit de islamcultuur waar hij in aanraking mee was. Hij is niet voor niets al met FBI in aanraking gekomen..quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat deze moslim de christenen als voorbeeld zag. Of kijken veel moslims tegen de christenen op? Zo ja dan wil ik het best geloven.
Goede column inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:55 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Dus we zijn het met elkaar eens.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
geef eens een voorbeeld van een atheistisch boek
Wat een slecht artikel zeg.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:55 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Die conclusie kunnen we inderdaad trekkenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus we zijn het met elkaar eens.
Dus gewoon een geestelijk gestoorde islamitische terrorist.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het lijkt er anders wel op dat zijn homohaat religieus geïnspireerd is. Aan de andere kant blijkt de beste man ook gewoon een paar beste steken te hebben los gehad. Hij was overduidelijk psychisch niet helemaal in orde. Daarmee lijkt hij mij geen klassieke moslimterrorist, die weloverwogen aanslagen pleegt uit naam van zijn religie.
Overigens is het natuurlijk wel wat gek dat er in de VS om de haverklap slachtpartijen worden aangericht door 'gestoorden', maar dat wanneer een moslim hetzelfde doet en overduidelijk tekenen vertoonde van een psychische aandoening, dan wordt dat laatste door sommigen volledig genegeerd.
Die malloot die Els Borst naar eigen zeggen uit religieuze overwegingen heeft vermoord, noemen we toch ook geen christelijke terrorist? Nee, die man spoorde gewoon niet.
De gasten die aanslagen hebben gepleegd in Brussel en Parijs. Dat zijn overduidelijk moslimterroristen. Deze Amerikaanse Afghaan lijkt gewoon van het padje af te zijn geweest.
Niks selectief verontwaardigd. Elke LGBT-hater is er 1 teveel wmb.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lekker selectief verontwaardigd zijnWaarom verneem ik niets over die blanke homo hater die voor dat festival werd opgepakt.
Een hater is een hater maar niet elke gelovige is een hater.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:12 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Niks selectief verontwaardigd. Elke LGBT-hater is er 1 teveel wmb.
Wat mij wel opvalt: een blanke homohater kun je gewoon een homohater noemen. Een gelovige daarentegen eist "respect" voor zijn/haar opvattingen want religie. En dat vind ik bijzonder hypocriet.
Ik vind jou eigenlijk eerder een wegkijker als je alle in die column genoemde zaken niet ook ziet.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een slecht artikel zeg.Echt weer zo'n typisch wegkijk-dingetje. "Ja, maar christenen haten ook homo's." En wanneer schoot een christen voor het laatst 50 homo's dood? Dit soort idealisten zullen blijven pogen om dingen zo te draaien dat we denken dat iedereen eigenlijk een soort zelfde ideeën als moslims heeft. En nee, dat hebben de meeste mensen in het westen nu eenmaal niet. We hebben hier te maken met fundamentele verschillen. Verschillen die je niet kunt wegwuiven.
Bij de volgende aanslag is het weer een incident. En inmiddels zijn we honderden incidenten verder.
50 tegelijk niet, maar de VS is wel eens opgeschrikt omdat een homo-jongere mishandeld is, vervolgens aan een hek vastgebonden en leven in brand gestoken door een groep jongeren.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
"Ja, maar christenen haten ook homo's." En wanneer schoot een christen voor het laatst 50 homo's dood?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |