abonnement Unibet Coolblue
pi_162406369


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
pi_162407099
Iemand tips/tricks/workouts om wat beter te worden in box jumps? Kan moeilijk op internet een routine vinden die ik kan toevoegen aan m'n legday.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 22 mei 2016 @ 15:58:12 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162407143
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:56 schreef Nelvalhil het volgende:
Iemand tips/tricks/workouts om wat beter te worden in box jumps? Kan moeilijk op internet een routine vinden die ik kan toevoegen aan m'n legday.
Als je beter wil worden in box jumps moet je box jumps doen. :P
  zondag 22 mei 2016 @ 16:12:41 #5
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162407459
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je beter wil worden in box jumps moet je box jumps doen. :P
Idd, en mobiliteit kweken om een asian squat te kunnen. Rustig aan opbouwen en steeds meer platen erop gooien om hoger te komen. Grootste barriere is waarschijnlijk psychisch. Ik deed 2 dagen terug box jumps en altijd alleen met de box op z'n hoogste kant. Toen rustig aan 20kg bumperplates toevoegen (van die dikke crossfit dingen) tot ik er 3 van op de box had en het er best hoog uit zag. Maar gewoon alles geven en je komt er nog steeds zonder moeite bovenop en denkt "wtf :D ". Gewoon blijven oefenen en het komt vanzelf.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 22 mei 2016 @ 16:16:12 #6
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162407575
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:12 schreef Drinky het volgende:

[..]

Idd, en mobiliteit kweken om een asian squat te kunnen. Rustig aan opbouwen en steeds meer platen erop gooien om hoger te komen. Grootste barriere is waarschijnlijk psychisch. Ik deed 2 dagen terug box jumps en altijd alleen met de box op z'n hoogste kant. Toen rustig aan 20kg bumperplates toevoegen (van die dikke crossfit dingen) tot ik er 3 van op de box had en het er best hoog uit zag. Maar gewoon alles geven en je komt er nog steeds zonder moeite bovenop en denkt "wtf :D ". Gewoon blijven oefenen en het komt vanzelf.
Indeed. Deed ze van de week ook nog voor oly lifts als een soort van warming-up. Begonnen met een 25kg schijf om vervolgens nog 20, 15, 2x10 en 2x 5kg schijf erop te zetten :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zondag 22 mei 2016 @ 16:47:38 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_162408462
Hey mannOn.

Even een vraagje. Ik zag laatst op facebook één of ander aardig mobiel maar effectief dinkje waarmee je pull ups / dips mee kon doen.

Nou was dat ding 100 dollar of pond. Maar zag er beter uit dan van die bars die je tussen de deurpost doet.
Hebben jullie enige alternatieve ideën? Zou wel iets in mijn achtertuin willen. Heb wel eens rondgekeken maar dat waren complete stellages / kooien.

Mijn fysiek is inmiddels dermate belabberd (inmiddels verwelkte spieren, veel vet, maar wel een goede bouw, al heb ik daar nu niks aan :') ) dat ik deze zomer mijzelf eerst weer wat basis oefeningen wil laten doen eer ik weer naar de sportschool ga.

Nou kan ik dit misschien beter in het fitness topique vragen, maar aangezien ik hier vroegah -toen ik nog wel goed bezig was- altijd goede antwoorden kreeg waag ik het hier.
pi_162408540
Hoeveel sets/reps van de box jumps dan? Zat zelf te denken aan 2/3 keer in de week zo'n 4 sets van 5 reps te pakken.

Verder zijn er niet nog echt specifieke oefeningen om er wat knapper in te worden behalve de standaard; Squats etc. ?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 22 mei 2016 @ 18:31:17 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162411869
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:50 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoeveel sets/reps van de box jumps dan? Zat zelf te denken aan 2/3 keer in de week zo'n 4 sets van 5 reps te pakken.

Verder zijn er niet nog echt specifieke oefeningen om er wat knapper in te worden behalve de standaard; Squats etc. ?
Volgens mij helpen jumps je squat, niet andersom.
  zondag 22 mei 2016 @ 18:34:00 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162411930
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:47 schreef RickoKun het volgende:
Hey mannOn.

Even een vraagje. Ik zag laatst op facebook één of ander aardig mobiel maar effectief dinkje waarmee je pull ups / dips mee kon doen.

Nou was dat ding 100 dollar of pond. Maar zag er beter uit dan van die bars die je tussen de deurpost doet.
Hebben jullie enige alternatieve ideën? Zou wel iets in mijn achtertuin willen. Heb wel eens rondgekeken maar dat waren complete stellages / kooien.

Mijn fysiek is inmiddels dermate belabberd (inmiddels verwelkte spieren, veel vet, maar wel een goede bouw, al heb ik daar nu niks aan :') ) dat ik deze zomer mijzelf eerst weer wat basis oefeningen wil laten doen eer ik weer naar de sportschool ga.

Nou kan ik dit misschien beter in het fitness topique vragen, maar aangezien ik hier vroegah -toen ik nog wel goed bezig was- altijd goede antwoorden kreeg waag ik het hier.
Denk niet dat je een pull up voor elkaar krijgt zoals je jezelf beschrijft. Als je weer fit wil worden zal je naar je voeding moeten kijken en weer met een basic workout beginnen.
pi_162414304
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2016 18:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij helpen jumps je squat, niet andersom.
Zou je denken? Ikzelf denk dat het andersom ook wel werkt. Des te groter de kracht in je benen, des te hoger je springt :P
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 22 mei 2016 @ 20:10:31 #12
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162414623
Even een vraag mbt schema's:

Voorbeeld: Als je bijv een 4daagse split hebt en je train ma,woe,do,za. en je pakt elke maandag schouders, is die week ertussen dan niet teveel rust?

Ik ben nu van 3daags schema naar 2dagen gegaan omdat ik wat onregelmatiger train, maar m'n trainingen worden veel te lang
pi_162415303
quote:
16s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:10 schreef Kostertjuh het volgende:
Even een vraag mbt schema's:

Voorbeeld: Als je bijv een 4daagse split hebt en je train ma,woe,do,za. en je pakt elke maandag schouders, is die week ertussen dan niet teveel rust?
Ik las ooit ergens dat je een spiergroep het best 2 keer per week kan hitten in plaats van 1 en dat de weinig is. Dus als je alleen elke maandag, dus 1 keer per week, schouders doet zou dat te weinig zijn.

Ik ga even de link zoeken, want ik las het ergens, er schijnt onderzoek naar te gedaan zijn.
  zondag 22 mei 2016 @ 20:51:45 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162416308
quote:
16s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:10 schreef Kostertjuh het volgende:
Even een vraag mbt schema's:

Voorbeeld: Als je bijv een 4daagse split hebt en je train ma,woe,do,za. en je pakt elke maandag schouders, is die week ertussen dan niet teveel rust?

Ik ben nu van 3daags schema naar 2dagen gegaan omdat ik wat onregelmatiger train, maar m'n trainingen worden veel te lang
Je traint je schouders ook bij bv bench, en bij pulls (rug) pak je ook schouders mee. Niet dat je ze specifiek zou moeten trainen, maar ze verzetten al aardig wat werk met andere oefeningen.
pi_162416700
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je traint je schouders ook bij bv bench, en bij pulls (rug) pak je ook schouders mee. Niet dat je ze specifiek zou moeten trainen, maar ze verzetten al aardig wat werk met andere oefeningen.
Waarom zou je ze specifiek niet trainen naast al die andere oefeningen?
  zondag 22 mei 2016 @ 21:01:47 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162416799
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:59 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Waarom zou je ze specifiek niet trainen naast al die andere oefeningen?
Sorry, er had nog een 'niet' in de zin gemoeten. Niet dat je ze niet specifiek zou moeten trainen bedoelde ik te zeggen.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:18:52 #17
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162417597
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:00 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Zou je denken? Ikzelf denk dat het andersom ook wel werkt. Des te groter de kracht in je benen, des te hoger je springt :P
Nope, voor pure kracht is dat niet het geval anders konden powerlifters hoog springen. Explosieve kracht, flexibiliteit en techniek heb je meer aan. Als je ook kijkt naar het fysiek van hoogspringers zie je wel dat pure kracht niet nodig is.

Olympische gewichtheffers zijn meestal ook goede springers, omdat ze die 3 elementen allemaal trainen.


Moet er wel bij zeggen dat genetische aanleg voor explosiviteit ook een groot voordeel is. En dat je niet grote vooruitgang gaat boeken qua hoogte op box jumps.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:47:18 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_162419223
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 18:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Denk niet dat je een pull up voor elkaar krijgt zoals je jezelf beschrijft. Als je weer fit wil worden zal je naar je voeding moeten kijken en weer met een basic workout beginnen.
Daar heb je wel gelijk in.

Het zal me -vrees ik- hoogstens een stuk of vier keer lukken eerst.
Ik ben inmiddels 88kg, en heb -schat ik- inmiddels een vetpercentage van zo'n 22%.
Niet zo mals dus.

Ik was voor mijn verhuizing weer op de goede weg, 82 kg en zo'n zes weken bezig met push ups e.d. Maar alles verzaakt inmiddels.

Ik zal inderdaad eerst maar de komende tijd op de voeding letten, want zelfs de push ups zullen een drama worden. :') Toch jammer, na ooit goed gepresteerd te hebben.

-edit-
Maar thanks Snakey, ga ik dat de komende tijd doen alvorens ik weer aanklop! :D
  zondag 22 mei 2016 @ 22:27:22 #19
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162420977
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je traint je schouders ook bij bv bench, en bij pulls (rug) pak je ook schouders mee. Niet dat je ze specifiek zou moeten trainen, maar ze verzetten al aardig wat werk met andere oefeningen.
Schouders was in dit geval een voorbeeld, maar als ik ook een 4daagse split zou willen dan is t sowieso mogelijk dat er een dag of 7/8 tussen een spiergroep zit
  zondag 22 mei 2016 @ 22:48:18 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162421772
quote:
16s.gif Op zondag 22 mei 2016 22:27 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Schouders was in dit geval een voorbeeld, maar als ik ook een 4daagse split zou willen dan is t sowieso mogelijk dat er een dag of 7/8 tussen een spiergroep zit
Werkt voor mij prima. Als je denkt dat het voor jou niet werkt kan een full body schema doen, bujvoorbeeld. Een split is niet verplicht uiteraard.
  zondag 22 mei 2016 @ 22:58:47 #21
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162422108
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 22:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Werkt voor mij prima. Als je denkt dat het voor jou niet werkt kan een full body schema doen, bujvoorbeeld. Een split is niet verplicht uiteraard.
Was meer een vraag. Bij dit FB schema heb ik het gevoel niet elke spier voldoende te hebben getraind. Maar weer even gaan denken aan een nieuwe split
pi_162423100
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:56 schreef Nelvalhil het volgende:
Iemand tips/tricks/workouts om wat beter te worden in box jumps? Kan moeilijk op internet een routine vinden die ik kan toevoegen aan m'n legday.
Als jij je knieën naar de klote wil helpen vooral box jumps blijven doen :Y
  zondag 22 mei 2016 @ 23:38:47 #23
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162423516
quote:
3s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef cofox het volgende:

[..]

Als jij je knieën naar de klote wil helpen vooral box jumps blijven doen :Y
Goeie onderbouwing ^O^
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162423639
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:38 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Goeie onderbouwing ^O^
Zo als altijd ^O^
pi_162426045
quote:
3s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef cofox het volgende:

[..]

Als jij je knieën naar de klote wil helpen vooral box jumps blijven doen :Y
Bitch please :')
  maandag 23 mei 2016 @ 08:28:45 #26
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162426888
quote:
3s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef cofox het volgende:

[..]

Als jij je knieën naar de klote wil helpen vooral box jumps blijven doen :Y
Volgens mij is de meest voorkomende blessure nog altijd de achilleshiel en schenen bij de boxjumps. Knieën heb ik nog nooit iemand over gehoord.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162427510
Net even op de weegschaal gestaan. Ben sinds december/januari 1,5kg aangekomen, twee centimeter kwijt bij m'n taille en de rest (armen, bovenbenen, billen en kuiten) is allemaal groter geworden Gaat de goede kant op :D
Wil eigenlijk nog een vet% meting doen, maar die zijn op mijn sportschool zo onbetrouwbaar dat ik steeds denk, laat maar.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162427827
quote:
Omg, hij doet gewoon een strict press ipv met een uitvalssprong :D Wat een beest.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 23 mei 2016 @ 09:42:20 #29
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162427882
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Net even op de weegschaal gestaan. Ben sinds december/januari 1,5kg aangekomen, twee centimeter kwijt bij m'n taille en de rest (armen, bovenbenen, billen en kuiten) is allemaal groter geworden Gaat de goede kant op :D
Wil eigenlijk nog een vet% meting doen, maar die zijn op mijn sportschool zo onbetrouwbaar dat ik steeds denk, laat maar.
Ik zou het gewoon bij af en toe wegen houden en de spiegel.
pi_162428088
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon bij af en toe wegen houden en de spiegel.
:Y Dat is inderdaad wat ik doe. Sta wel regelmatig (een keer per week/2 weken) op de weegschaal om te kijken of ik niet afval. Heb soms wat moeite met genoeg eten en geen zin om dagelijks macro's bij te houden dus dat doe ik adhv de weegschaal.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162428946
quote:
3s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef cofox het volgende:

[..]

Als jij je knieën naar de klote wil helpen vooral box jumps blijven doen :Y
Je moet ook niet landen met gestrekte benen :X
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 23 mei 2016 @ 10:46:50 #32
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162429017
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:18 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nope, voor pure kracht is dat niet het geval anders konden powerlifters hoog springen. Explosieve kracht, flexibiliteit en techniek heb je meer aan. Als je ook kijkt naar het fysiek van hoogspringers zie je wel dat pure kracht niet nodig is.

Olympische gewichtheffers zijn meestal ook goede springers, omdat ze die 3 elementen allemaal trainen.


Moet er wel bij zeggen dat genetische aanleg voor explosiviteit ook een groot voordeel is. En dat je niet grote vooruitgang gaat boeken qua hoogte op box jumps.
Vooral dat kleine setootje springt erg netjes.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 23 mei 2016 @ 11:45:48 #33
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_162430390
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef 33 het volgende:
Iemand ervaring met oxandrolon (var)?
Wat is je doel precies?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_162434166
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:50 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoeveel sets/reps van de box jumps dan? Zat zelf te denken aan 2/3 keer in de week zo'n 4 sets van 5 reps te pakken.

Verder zijn er niet nog echt specifieke oefeningen om er wat knapper in te worden behalve de standaard; Squats etc. ?
Nou... ik denk dat jump squats je explosiviteit kunnen verbeteren. Richt je daarbij vooral op de dynamiek van de sprongen - zo hoog en krachtig mogelijk, en niet al te diep squatten, omdat je krachtiger kunt springen als je dat vanuit een halve squat doet. Ik doe meestal 1 set met lichaamsgewicht, daarna 2 sets met zwaar gewicht (statisch, dus rechtop komen tussen de sprongen door), en ten slotte 3 sets met lichter gewicht.

Of lees dit:

https://www.t-nation.com/(...)-dense-muscle-growth

Wat mij ook enorm heeft geholpen, vooral met diep squatten, maar ook met squat- en box jumps, is dit filmpje (sorry, het is een vrouwenfitnessforum :P )

https://www.girlsgonestro(...)uat-mobility-drills/

Als je het filmpje ziet, lijkt het allemaal flauwekul maar serieus: dit is een hele goeie manier om mobieler te worden, dieper te squatten en hoger te springen/stabieler te landen.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:02:21 #35
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_162434229
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:47 schreef RickoKun het volgende:
Hey mannOn.

Even een vraagje. Ik zag laatst op facebook één of ander aardig mobiel maar effectief dinkje waarmee je pull ups / dips mee kon doen.

Nou was dat ding 100 dollar of pond. Maar zag er beter uit dan van die bars die je tussen de deurpost doet.
Hebben jullie enige alternatieve ideën? Zou wel iets in mijn achtertuin willen. Heb wel eens rondgekeken maar dat waren complete stellages / kooien.

Mijn fysiek is inmiddels dermate belabberd (inmiddels verwelkte spieren, veel vet, maar wel een goede bouw, al heb ik daar nu niks aan :') ) dat ik deze zomer mijzelf eerst weer wat basis oefeningen wil laten doen eer ik weer naar de sportschool ga.

Nou kan ik dit misschien beter in het fitness topique vragen, maar aangezien ik hier vroegah -toen ik nog wel goed bezig was- altijd goede antwoorden kreeg waag ik het hier.
Bedoel je de Pull Up Mate? http://www.pullupmate.co.uk/
  maandag 23 mei 2016 @ 18:52:11 #36
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_162441509
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:02 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Bedoel je de Pull Up Mate? http://www.pullupmate.co.uk/
Ja! Die was het! Thanks
pi_162441553
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou... ik denk dat jump squats je explosiviteit kunnen verbeteren. Richt je daarbij vooral op de dynamiek van de sprongen - zo hoog en krachtig mogelijk, en niet al te diep squatten, omdat je krachtiger kunt springen als je dat vanuit een halve squat doet. Ik doe meestal 1 set met lichaamsgewicht, daarna 2 sets met zwaar gewicht (statisch, dus rechtop komen tussen de sprongen door), en ten slotte 3 sets met lichter gewicht.

Of lees dit:

https://www.t-nation.com/(...)-dense-muscle-growth

Wat mij ook enorm heeft geholpen, vooral met diep squatten, maar ook met squat- en box jumps, is dit filmpje (sorry, het is een vrouwenfitnessforum :P )

https://www.girlsgonestro(...)uat-mobility-drills/

Als je het filmpje ziet, lijkt het allemaal flauwekul maar serieus: dit is een hele goeie manier om mobieler te worden, dieper te squatten en hoger te springen/stabieler te landen.
Hm, bedankt voor het uitgebreide antwoord! Doel is om ongeveer 1,45 m te springen :P
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 23 mei 2016 @ 18:58:52 #38
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162441686
Ik heb geen spiegel foto's, alleen wat foto's van dit weekend van m'n schouders. :P

Beetje trap als bonus. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijkant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 mei 2016 @ 19:43:54 #39
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162442941
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:58 schreef Snakey het volgende:
Ik heb geen spiegel foto's, alleen wat foto's van dit weekend van m'n schouders. :P

Beetje trap als bonus. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijkant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, vooral ook om je met je dochter te zien.
En FYI: het is kutweer in NL.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 23 mei 2016 @ 20:05:22 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162445224
Drukte in de gym begint echt de stoppen uit te lopen, het is vaak vechten om machines. Als al die mensen nu heel het jaar kwamen oké, maar het zijn altijd van die types die denken dat ze een maandje voor de zomer nog ff alles strak kunnen krijgen. :')
  maandag 23 mei 2016 @ 20:58:14 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162445285
Dat is dan weer het voordeel van een duurdere gym, dan heb je dat zo goed als niet.
pi_162445375
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:58 schreef Snakey het volgende:
Dat is dan weer het voordeel van een duurdere gym, dan heb je dat zo goed als niet.
Zou het er meteen voor over hebben, helaas is deze gym zowat de beste hier in de buurt aangezien het de enige is waar ze meerdere mogelijkheden hebben om te squatten.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:04:45 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162445503
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:00 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Zou het er meteen voor over hebben, helaas is deze gym zowat de beste hier in de buurt aangezien het de enige is waar ze meerdere mogelijkheden hebben om te squatten.
Dat soort dingen is dan vaak het probleem. Gelukkig duurt het meestal niet lang. s morgens trainen een optie?
pi_162445615
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat soort dingen is dan vaak het probleem. Gelukkig duurt het meestal niet lang. s morgens trainen een optie?
Helaas niet, gym opent pas half 9 en dan ben ik al aan het werk. Naja gelukkig is het de rest van dagen in de week wel te doen.
pi_162450872
Kuurtje gaat lekker 2,5 kilo lichter vetpercentage 3% gezakt ^O^
  dinsdag 24 mei 2016 @ 06:58:41 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162453406
Sapkuurtje?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 08:18:53 #48
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162453900
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:00 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Zou het er meteen voor over hebben, helaas is deze gym zowat de beste hier in de buurt aangezien het de enige is waar ze meerdere mogelijkheden hebben om te squatten.
Waar woon je?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Moderator dinsdag 24 mei 2016 @ 08:54:10 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162454226
Iedereen heeft 'm vast wel in zijn mailbox liggen. Maar voor wie zijn mail amper checkt of het gelijk naar de spamfolder laat bezorgen :

#WeAreXXL


Deze code kan je invullen in de winkelwagen nog voor het afrekenen en is alleen nog geldig op 24 en 25 mei 2016.

https://xxlnutrition.com/nl/nld
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162455022
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:54 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Hm, bedankt voor het uitgebreide antwoord! Doel is om ongeveer 1,45 m te springen :P
:o Dat is een mooi doel, succes!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:51:32 #51
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162455066
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in.

Het zal me -vrees ik- hoogstens een stuk of vier keer lukken eerst.
Ik ben inmiddels 88kg, en heb -schat ik- inmiddels een vetpercentage van zo'n 22%.
Niet zo mals dus.

Ik was voor mijn verhuizing weer op de goede weg, 82 kg en zo'n zes weken bezig met push ups e.d. Maar alles verzaakt inmiddels.

Ik zal inderdaad eerst maar de komende tijd op de voeding letten, want zelfs de push ups zullen een drama worden. :') Toch jammer, na ooit goed gepresteerd te hebben.

-edit-
Maar thanks Snakey, ga ik dat de komende tijd doen alvorens ik weer aanklop! :D
Heb ik ook gehad. Half jaartje niks gedaan, ook niet op voeding gelet enzo. BF omhoog, je borstspieren worden slapper en gaan hangen, armen minder massief e.d.. Echt vreselijk. Het ergste is dat ik het zelf wel mee vond vallen, maar zag laatst een paar foto's terug van rond die tijd en dat was echt schrikken. Gelukkig de draad daarna weer opgepakt. In het begin moet je jezelf even over je trots heenzetten en naar de sportschool gaan. Als je weer in die routine van trainen komt gaat het na een tijdje wel snel. Maar dat moment om terug naar de sportschool te gaan (met bijbehorende opmerkingen) was voor mij wel een drempel destijds.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:57:44 #52
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162456433
Ik heb het zo vaak gehad over de afgelopen 30 jaar. :D Een tijd trainen, dan weer een tijd niks en lekker uitdijen. Weer alle moed verzamelen en terug naar de gym. Periodes van een soort van trainings depressie waarbij ik echt niet wist wat ik moest doen 'want niks werkte'. Zo erg dat er op een gegeven moment aan me gevraagd werd waarom ik eigenlijk naar de gym kwam. :D Ik ben zelfs uitgelachen. :')

Maar ik heb nooit echt m'n rug naar het trainen gedraaid, gelukkig. Nu ik er echt inzit en niet eens over motivatie hoef na te denken geeft het me meer dan alleen maar gains in de gym. Het gevecht met de zwaartekracht heeft een behoorlijke overgang naar het dagelijkse leven waardoor ik op veel meer dan alleen fysiek niveau sterker ben geworden.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:12:08 #53
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162456779
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:57 schreef Snakey het volgende:
Ik heb het zo vaak gehad over de afgelopen 30 jaar. :D Een tijd trainen, dan weer een tijd niks en lekker uitdijen. Weer alle moed verzamelen en terug naar de gym. Periodes van een soort van trainings depressie waarbij ik echt niet wist wat ik moest doen 'want niks werkte'. Zo erg dat er op een gegeven moment aan me gevraagd werd waarom ik eigenlijk naar de gym kwam. :D Ik ben zelfs uitgelachen. :')

Maar ik heb nooit echt m'n rug naar het trainen gedraaid, gelukkig. Nu ik er echt inzit en niet eens over motivatie hoef na te denken geeft het me meer dan alleen maar gains in de gym. Het gevecht met de zwaartekracht heeft een behoorlijke overgang naar het dagelijkse leven waardoor ik op veel meer dan alleen fysiek niveau sterker ben geworden.
Dit, ja. Ik ben momenteel lang niet zo fanatiek als jij (dankzij nog steeds niet opgeloste kutrug o.a.), maar fit blijven is geen vanzelfsprekendheid als je de veertig gepasseerd bent. Plus dat je nu ook zaait voor de rest van je leven (maar dat geldt voor elke leeftijd).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162467459
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Waar woon je?
Veghel

Tevens vandaag weer Pre-workout met DMAAs binnen. _O_
pi_162470070
Viel me vandaag na het trainen (biceps/triceps/chest vandaag) dat je in m'n armen als je goed kijkt aderen kan zien. Even naar gegoogled en schijnt normaal te zijn bij het krachttrainen. Vind het wel mooi eigenlijk, maar het was vandaag wel de eerste keer dat het me echt opviel.
pi_162470183
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:25 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Viel me vandaag na het trainen (biceps/triceps/chest vandaag) dat je in m'n armen als je goed kijkt aderen kan zien. Even naar gegoogled en schijnt normaal te zijn bij het krachttrainen. Vind het wel mooi eigenlijk, maar het was vandaag wel de eerste keer dat het me echt opviel.
lol _O-

Je hebt een heel stelsel van aderen in je lichaam you know, anders zouden ze afsterven omdat er geen bloed doorheen stroomt.

Hoe droger je staat hoe meer je er ziet.
pi_162470928
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:25 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Viel me vandaag na het trainen (biceps/triceps/chest vandaag) dat je in m'n armen als je goed kijkt aderen kan zien. Even naar gegoogled en schijnt normaal te zijn bij het krachttrainen. Vind het wel mooi eigenlijk, maar het was vandaag wel de eerste keer dat het me echt opviel.
_O-

Mooi man ^O^
pi_162471405
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:28 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

lol _O-

Je hebt een heel stelsel van aderen in je lichaam you know, anders zouden ze afsterven omdat er geen bloed doorheen stroomt.

Hoe droger je staat hoe meer je er ziet.
Ja snap ik ook wel natuurlijk, alleen viel het me vandaag erg op terwijl ik het de voorgaande weken niet zag.
Kleinigheidje, snap de werking ervan natuurlijk wel.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:14:39 #59
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162471445
:{
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:30:44 #60
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162471939
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:53 schreef bombmannl het volgende:

[..]

_O-

Mooi man ^O^
^O^
Nog zo'n bro-tip: http://forum.bodybuilding(...)bodybuilding.212826/
^O^
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162472295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:25 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Viel me vandaag na het trainen (biceps/triceps/chest vandaag) dat je in m'n armen als je goed kijkt aderen kan zien. Even naar gegoogled en schijnt normaal te zijn bij het krachttrainen. Vind het wel mooi eigenlijk, maar het was vandaag wel de eerste keer dat het me echt opviel.
pi_162474094
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:57 schreef Snakey het volgende:
Ik heb het zo vaak gehad over de afgelopen 30 jaar. :D Een tijd trainen, dan weer een tijd niks en lekker uitdijen. Weer alle moed verzamelen en terug naar de gym. Periodes van een soort van trainings depressie waarbij ik echt niet wist wat ik moest doen 'want niks werkte'. Zo erg dat er op een gegeven moment aan me gevraagd werd waarom ik eigenlijk naar de gym kwam. :D Ik ben zelfs uitgelachen. :')

Maar ik heb nooit echt m'n rug naar het trainen gedraaid, gelukkig. Nu ik er echt inzit en niet eens over motivatie hoef na te denken geeft het me meer dan alleen maar gains in de gym. Het gevecht met de zwaartekracht heeft een behoorlijke overgang naar het dagelijkse leven waardoor ik op veel meer dan alleen fysiek niveau sterker ben geworden.
Krijg regelmatig de vraag waar ik de motivatie vandaan haal, maar als het deel uitmaakt van je dagelijkse routine dan hoef je er niet eens meer over na te denken. Fitness is voor mij net als slapen, werken en eten.

Maar die tussenpauzes heb ik ook wel eens gehad in de 4 jaar dat ik nu bezig ben. Al ben ik nu wel driekwart jaar echt minimaal 4/5x per week gegaan
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:36:22 #63
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162474111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:25 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Viel me vandaag na het trainen (biceps/triceps/chest vandaag) dat je in m'n armen als je goed kijkt aderen kan zien. Even naar gegoogled en schijnt normaal te zijn bij het krachttrainen. Vind het wel mooi eigenlijk, maar het was vandaag wel de eerste keer dat het me echt opviel.
omfggggggg!!!!
Deathlift or Die.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:06:05 #65
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_162477760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit, ja. Ik ben momenteel lang niet zo fanatiek als jij (dankzij nog steeds niet opgeloste kutrug o.a.), maar fit blijven is geen vanzelfsprekendheid als je de veertig gepasseerd bent. Plus dat je nu ook zaait voor de rest van je leven (maar dat geldt voor elke leeftijd).
sub 40 ook niet. Na mijn 35e kwam de klad er wel in. Verder net als Sneeks, duiken en gym zijn de constante sporten geweest, met wat pauzes. Ik hoop,echt dat die schouder blijft zitten nu, want niets is demotiverender dan net weer opbouwen en dan weer moeten stoppen.

En ik heb maar geaccepteerd dan zwaar squaten en DL er niet meer in zal zitten.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_162477974
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:36 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Veghel

Tevens vandaag weer Pre-workout met DMAAs binnen. _O_
rip
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:22:22 #67
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162482400
Ik vraag het maar even hier omdat ik denk dat een aantal van jullie wel ervaring hiermee hebben;

ik breng 12+ uur per dag zittend (Kantoorbaan, autorijden) door, nu probeer ik op mijn houding te letten (rechtop, schouders achteruit). Alleen dit moet geforceerd (jaren stilgezeten) en is dus niet heel comfortabel.

Heeft iemand van jullie stretches of tips die ik dagelijks kan uitvoeren om de mobiliteit terug te krijgen in m'n schouders/bovenrug, of is de dagelijkse marteling met de lacrossebal het verlossende antwoord? Omdat deze bij frontsquats of cleanen pijn in de polsen veroorzaakt (ellebogen niet makkelijk onder de stang te krijgen).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162483283
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:22 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag het maar even hier omdat ik denk dat een aantal van jullie wel ervaring hiermee hebben;

ik breng 12+ uur per dag zittend (Kantoorbaan, autorijden) door, nu probeer ik op mijn houding te letten (rechtop, schouders achteruit). Alleen dit moet geforceerd (jaren stilgezeten) en is dus niet heel comfortabel.

Heeft iemand van jullie stretches of tips die ik dagelijks kan uitvoeren om de mobiliteit terug te krijgen in m'n schouders/bovenrug, of is de dagelijkse marteling met de lacrossebal het verlossende antwoord? Omdat deze bij frontsquats of cleanen pijn in de polsen veroorzaakt (ellebogen niet makkelijk onder de stang te krijgen).
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:15:39 #69
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162483348
quote:
Nice Thanks!

De man die mij ook geholpen heeft met Squatten kan dít ook fixxen? Wat een Held. _O_

Misschien moet ik wat vaker youtube doorstruinen. :@
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162484140
Iemand anders die hier toevallig ook de Clear Muscle van Muscle Tech gebruikt? Gebruik het nu zo'n week lang in combinatie met een knap dieet kan ik zeggen dat ik wel al resultaat zie, na een week al _O- . Vorige week zat ik 9,4% BF, ben benieuwd op hoeveel ik over 2/3 weken zit. Als ik weer ga meten :)

Had twee verpakkingen van 81 caps op Bodyenfit besteld voor ¤15,-. Denk dat ik er vandaag nog 4 haal :P

Iemand anders hier die deze langer gebruikt?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:02:58 #71
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162484316
"Neem niet meer als 6 capsules Clear Muscle per 24 uur"

:') :') :')

Anyway, het is dus blijkbaar HMB. HMB is wel gelinkt aan spierbehoud bij afvallen en/of zieke mensen. Het is in poedervorm te krijgen (en dan veel goedkoper) maar die shit is echt niet te bikken, dus capsules zijn wel slim als je het graag wil gebruiken.

Als je keihard wil cutten helpt het "misschien" met spierbehoud, verder doet het voor zover ik weet geen flikker. Dus ik denk dat je geld aan het weggooien bent (zoals met de meeste supps heh).
WFPB!
pi_162484490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Dizorn het volgende:
"Neem niet meer als 6 capsules Clear Muscle per 24 uur"


Wat is daar '' :') '' Waardig aan? :P

Verder gaat het inderdaad om de HMB, moet zeggen dat mijn lichaam er wel erg positief op reageert. Het is verder dan ook niet zo dat ik er voor ¤7,5 / 3 weken echt belachelijk veel geld in steek.
Tevens is dit het enige supplement wat ik verder neem.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:11:03 #73
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162484513
Niet meer als.
WFPB!
pi_162484526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:11 schreef Dizorn het volgende:
Niet meer als.
Ja, het is inderdaad niet meer dan. Dacht dat dat een foutje van jou was :D
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_162484851
quote:
Tx. Goed filmpje. Ik ga er (nog meer) naar handelen. En nu ook echt serieus werk maken van mijn werkplek en werkhouding.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Dizorn het volgende:
"Neem niet meer als 6 capsules Clear Muscle per 24 uur"

:') :') :')

Anyway, het is dus blijkbaar HMB. HMB is wel gelinkt aan spierbehoud bij afvallen en/of zieke mensen. Het is in poedervorm te krijgen (en dan veel goedkoper) maar die shit is echt niet te bikken, dus capsules zijn wel slim als je het graag wil gebruiken.

Als je keihard wil cutten helpt het "misschien" met spierbehoud, verder doet het voor zover ik weet geen flikker. Dus ik denk dat je geld aan het weggooien bent (zoals met de meeste supps heh).
Over die teksten van B&F is al genoeg gezegd. Als je precies weet wat je hebben wil, van een A-merk kun je er nog wel bestellen, voor de rest laat ik ze links liggen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:58:47 #76
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162487228
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:22 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag het maar even hier omdat ik denk dat een aantal van jullie wel ervaring hiermee hebben;

ik breng 12+ uur per dag zittend (Kantoorbaan, autorijden) door, nu probeer ik op mijn houding te letten (rechtop, schouders achteruit). Alleen dit moet geforceerd (jaren stilgezeten) en is dus niet heel comfortabel.

Heeft iemand van jullie stretches of tips die ik dagelijks kan uitvoeren om de mobiliteit terug te krijgen in m'n schouders/bovenrug, of is de dagelijkse marteling met de lacrossebal het verlossende antwoord? Omdat deze bij frontsquats of cleanen pijn in de polsen veroorzaakt (ellebogen niet makkelijk onder de stang te krijgen).

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:13:09 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162488844
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:22 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag het maar even hier omdat ik denk dat een aantal van jullie wel ervaring hiermee hebben;

ik breng 12+ uur per dag zittend (Kantoorbaan, autorijden) door, nu probeer ik op mijn houding te letten (rechtop, schouders achteruit). Alleen dit moet geforceerd (jaren stilgezeten) en is dus niet heel comfortabel.

Heeft iemand van jullie stretches of tips die ik dagelijks kan uitvoeren om de mobiliteit terug te krijgen in m'n schouders/bovenrug, of is de dagelijkse marteling met de lacrossebal het verlossende antwoord? Omdat deze bij frontsquats of cleanen pijn in de polsen veroorzaakt (ellebogen niet makkelijk onder de stang te krijgen).
Ik heb het ook als ik niet oplet. Je kan, en moet er ook oefeningen voor doen. Echter zal dit niet het probleem oplossen, het is namelijk gewoonte geworden zo te zitten. Het is dus echt een kwestie van jezelf dwingen rechtop te zitten.

Er zijn trouwens wel van die zitjes die je op je stoel kan leggen waardoor je automatisch in een rechtere houding wordt gedwongen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:28:07 #78
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162489196
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb het ook als ik niet oplet. Je kan, en moet er ook oefeningen voor doen. Echter zal dit niet het probleem oplossen, het is namelijk gewoonte geworden zo te zitten. Het is dus echt een kwestie van jezelf dwingen rechtop te zitten.

Er zijn trouwens wel van die zitjes die je op je stoel kan leggen waardoor je automatisch in een rechtere houding wordt gedwongen.
Is inderdaad ook gewoonte, moet wel zeggen dat het steeds beter gaat (beeldschermen goed zetten en stoel dichterbij schuiven scheelt een hele hoop). Alleen als ik te lang m'n schouders tegen de leuning houd krijg ik vlak onder m'n nek (waar het probleem blijkbaar zit) een krampachtig gevoel.

Ik heb hier een ergonomische stoel, alleen moet ik dan wel achterop het zitvlak gaan zitten zodat de curve van de leuning nut heeft.

Wat ik wel geinig vind is dat mensen altijd al zeggen dat ik zo rechtop loop en rechtop zit in de auto, terwijl ik zelf dus bij het sporten hinder ondervind van m'n houding door de dag heen :')

Dagelijks maar met die oefeningen aan de slag, zou fijn eens een Frontsquat of Thruster maken zonder hinderlijke polsen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:45:49 #79
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162489681
Zet de leuning van je stoel in kantelstand. Dat voorkomt ook een hoop klachten. Is 2 dagen wennen, maar je verkleint de kans op een hernia aanzienlijk. Beweging is namelijk essentieel voor de smering van je wervelschijven, hoe langer je stilzit, hoe sneller ze uitdrogen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:49:19 #80
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162489772
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef fathank het volgende:
Zet de leuning van je stoel in kantelstand. Dat voorkomt ook een hoop klachten. Is 2 dagen wennen, maar je verkleint de kans op een hernia aanzienlijk. Beweging is namelijk essentieel voor de smering van je wervelschijven, hoe langer je stilzit, hoe sneller ze uitdrogen.
Hoe bedoel je?

Ik probeer 1x in 't half uur op te staan en te lopen of m'n positie te corrigeren na opstaan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:50:01 #81
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162489798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Ik probeer 1x in 't half uur op te staan en te lopen of m'n positie te corrigeren na opstaan.
Als je gaat roken ga je vanzelf wat vaker staan. Probleem opgelost. :+
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:51:30 #82
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162489839
quote:
12s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je gaat roken ga je vanzelf wat vaker staan. Probleem opgelost. :+
Net van het grootste deel van m'n obesitas af, tijd voor een nieuw risico _O- :D
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:51:55 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162489859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Ik probeer 1x in 't half uur op te staan en te lopen of m'n positie te corrigeren na opstaan.
Je kan op veel bureaustoelen je rugleuning fixeren in een bepaalde positie, of 'los' zetten. Dat als je naar achter leunt je leuning meekantelt door je gewicht. Hierdoor maak je gemiddeld zo'n 1500 bewegingen meer (althans dat vertelde een duur betaalde ergotherapeut die hier een keer is geweest) dan dat je zou doen met je leuning gefixeerd. Het idee erachter is dat je daardoor minder vanuit je armen gaat werken als je bijvoorbeeld iets uit je bureaula moet pakken of je telefoon opnemen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:02:26 #84
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162490114
Zou die functie eens opzoeken, gezien ik zelfs de hoogte van de "curve" in de leuning in kan stellen zou dat er toch op moeten zitten denk ik.

Thanks voor de tip.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:02:35 #85
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162490118
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef fathank het volgende:
Zet de leuning van je stoel in kantelstand. Dat voorkomt ook een hoop klachten. Is 2 dagen wennen, maar je verkleint de kans op een hernia aanzienlijk. Beweging is namelijk essentieel voor de smering van je wervelschijven, hoe langer je stilzit, hoe sneller ze uitdrogen.
Als ik 'm in de kantelstand zet ben ik wel constant achterover aan het kantelen in de meest wazige houdingen. Denk niet dat dat zo bevorderlijk is :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:11:55 #86
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162490328
Ik heb een (redelijke) Ikea stoel. :P Daar zit een ruggesteun in voor de onderrug, als ik m'n reet daar tegenaan duw dan zit ik rechtop. Ik zou alleen mijn laptop iets hoger moeten zetten voor een nog wat betere houding.

Het gaat mis zodra ik een lang contract ofzo moet lezen, dan vergeet ik m'n houding en ga langzaam steeds krommer zitten. Ze zouden high lighted zinnen in die contracten moeten zetten om de bladzijde; 'ga eens rechtop zitten!'. :P
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:02:49 #87
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162491514
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:11 schreef Snakey het volgende:
Ik heb een (redelijke) Ikea stoel. :P Daar zit een ruggesteun in voor de onderrug, als ik m'n reet daar tegenaan duw dan zit ik rechtop. Ik zou alleen mijn laptop iets hoger moeten zetten voor een nog wat betere houding.
Ik heb ook zo'n ergonomisch ding van de Ikea van 350 euro ofzo en die heeft dat idd ook. Maar zoals je zegt zodra je er niet op let zakt het vanzelf weer wat in ;(
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_162491562
Stel we nemen de bicep curl als voorbeeld met een dumbbell, barbell of cable machine
Wat is van deze 3 vormen van bicep curl de beste (en welke het slechtst) oefening? Of zit er geen verschil tussen die 3? Ik snap dat het allemaal de bicep traint, maar is het beter om ze allemaal te doen of hangt dat weer af van je doel ?
We hebben het dan nu over de isolatie oefeningen, geen compound, is het ook niet. Dat gebeurt natuurlijk ook ernaast.
pi_162491635
Voor iets zo simpel als de biceps curl kies ik gewoon de variant die ik het fijnst vind.
pi_162491651
Zolang je niet het squatrack bezet houdt denk ik niet dat het veel uitmaakt wat je doet.
pi_162491980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:08 schreef Deuce92 het volgende:
Voor iets zo simpel als de biceps curl kies ik gewoon de variant die ik het fijnst vind.
Wat vind jij het fijnst?
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:09 schreef Deuce92 het volgende:
Zolang je niet het squatrack bezet houdt denk ik niet dat het veel uitmaakt wat je doet.
Curlen in een squatrank lijkt me niet echt slim
pi_162492055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:26 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Wat vind jij het fijnst?
Dumbbells. En als alle bankjes bezet zijn preacher curl met EZ bar.

Cables heb ik altijd vervelend gevonden voor biceps curls.
quote:
[..]

Curlen in een squatrank lijkt me niet echt slim
Zie toch genoeg mensen het daar doen. Uiteraard met een barbell met 2,5 kg schijfjes links en rechts. :P
pi_162492650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:05 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Stel we nemen de bicep curl als voorbeeld met een dumbbell, barbell of cable machine
Wat is van deze 3 vormen van bicep curl de beste (en welke het slechtst) oefening? Of zit er geen verschil tussen die 3? Ik snap dat het allemaal de bicep traint, maar is het beter om ze allemaal te doen of hangt dat weer af van je doel ?
We hebben het dan nu over de isolatie oefeningen, geen compound, is het ook niet. Dat gebeurt natuurlijk ook ernaast.
Aantal weken de een, aantal weken de andere oefening.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162494164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:30 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dumbbells. En als alle bankjes bezet zijn preacher curl met EZ bar.

Cables heb ik altijd vervelend gevonden voor biceps curls.

[..]

Zie toch genoeg mensen het daar doen. Uiteraard met een barbell met 2,5 kg schijfjes links en rechts. :P
Cables doe ik bij deze oefening ook niet zo veel.
Wat betreft de preacher curl met barbell, dat vind ik wel moeilijker (zwaarder dus) dan 'gewoon' te gaan staan en gaan curlen. Zittend doe ik 12,5kg totaal (zonder gewicht van de barbell maar dat zal ook niet veel zijn) en staand 15kg totaal (is ook niet veel natuurlijk maar je moet ergens beginnen dan maar)
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:59 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Aantal weken de een, aantal weken de andere oefening.
Ik doe meestal 2 van de 3 dus ik wissel nogal. Vind zelf biceps het leukst om te trainen ondanks dat de triceps 2/3 van je (boven)arm bevatten. Ik doe wel meer (niet heel veel meer, verhouding is bijna gelijk, misschien 1 of 2 meer) triceps oefeningen dan biceps, vanwege die 66,67%
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:51:15 #95
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162494943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:30 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Cables heb ik altijd vervelend gevonden voor biceps curls.

Herkenbaar ja, zwaar irritant
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:56:05 #96
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162496558
Jullie hadden het laatst toch over draadloze koptelefoons voor tijdens het trainen? Wat is een beetje goede voor onder de 100 euro?
pi_162497033
quote:
16s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:56 schreef Kostertjuh het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over draadloze koptelefoons voor tijdens het trainen? Wat is een beetje goede voor onder de 100 euro?
Heb zelf deze;
http://www.amazon.com/ARC(...)ophone/dp/B008EOXXFI
Werkt erg fijn en vind het geluid ook prima.

Vind zelf rope curls op de cable machine echt heerlijk, iets grotere ROM dan een normale hammer curl
pi_162501949
quote:
16s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:56 schreef Kostertjuh het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over draadloze koptelefoons voor tijdens het trainen? Wat is een beetje goede voor onder de 100 euro?
Ik heb er ook 1 en weet zo even niet welke voor 80/90 euro, maar ik was alweer snel teruggegaan naar mijn oortjes. Vind die toch een stuk fijner
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:08:52 #99
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162503444
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:31 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1 en weet zo even niet welke voor 80/90 euro, maar ik was alweer snel teruggegaan naar mijn oortjes. Vind die toch een stuk fijner
Ik moet echt iets draadloos hebben want ik blijf overal achter hangen of gaat half uit terwijl je net zwaar aant squatten bent en je meteen niet meer gefocust bent. Mega irritatie
pi_162503681
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:08 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Ik moet echt iets draadloos hebben want ik blijf overal achter hangen of gaat half uit terwijl je net zwaar aant squatten bent en je meteen niet meer gefocust bent. Mega irritatie
Ik heb wel wat duurdere van Bose met van die haken. Zitten heel conformtabel en vallen nooit uit. Kosten geloof ik 120/130 euro, maar gebruik ze iedere dag dus dat heb ik er wel voor over.



Je hebt ze in verschillende kleuren. Bose IE2. Ze hang ook in je oren en je propt ze niet in je gehoorgang dus je voelt ze ook nauwelijks zitten. Dit is al mijn 2e paar, maar de vorige gebruikte ik ook iedere dag en ik deed er 4 jaar mee. Als je dan kijkt naar goedkopere varianten dan werkte 1 kant vaak al niet meer na een maand of 3/4
pi_162504127
Heeft iemand hier een fatsoenlijke riem om te dippen/optrekken? Zoja welke en waar gekocht?
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:00 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Zou je denken? Ikzelf denk dat het andersom ook wel werkt. Des te groter de kracht in je benen, des te hoger je springt :P
Dit moet wel helpen :P
  donderdag 26 mei 2016 @ 07:31:21 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162507453
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:08 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Ik moet echt iets draadloos hebben want ik blijf overal achter hangen of gaat half uit terwijl je net zwaar aant squatten bent en je meteen niet meer gefocust bent. Mega irritatie
Draad onder je shirt door een optie?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162508819
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:27 schreef Sjors. het volgende:
Heeft iemand hier een fatsoenlijke riem om te dippen/optrekken? Zoja welke en waar gekocht?

Ik gebruik gewoon een touw dat bij ons in de gym ligt, dat is een goedkope optie. Maar weet niet hoeveel gewicht je toevoegt, want begint bij mij nu redelijk in mijn zij te snijden bij 40+kilo.
Voorheen nooit ergens last van gehad.
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:09:20 #104
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162509591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:02 schreef Drinky het volgende:

[..]

Als ik 'm in de kantelstand zet ben ik wel constant achterover aan het kantelen in de meest wazige houdingen. Denk niet dat dat zo bevorderlijk is :')
Veel houdingscorrecties en kleine bewegingen is juist bevordelijk voor de rug i.p.v. statisch zitten en de kromming van de rugleuning 8 uur lang gebruiken. Zoals al gezegd is hebben de disci (tussenwervelschijfen) dan een betere smering en voeding door de bewegingen. De stoel volledig naar achteren leunen is dan ook niet het beste idee, maar een klein beetje wiebelen van rechtop naar achteren toe en soms je houding te veranderen is beter.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:23:05 #105
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162509869
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:27 schreef Sjors. het volgende:
Heeft iemand hier een fatsoenlijke riem om te dippen/optrekken? Zoja welke en waar?
Heb zelf deze aangeschaft http://www.fitness-seller.nl/iron-force-dip-belt/

In het begin wat stijf in het gebruik, maar wordt beter na hem vaker te hebben gebruikt. Heb zelf tot 70kg ermee gedipt zonder probleem, maar moet wel opletten dat hij goed geplaatst is op de heupen omdat er alsnog behoorlijk wat druk op komt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162511888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:05 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Stel we nemen de bicep curl als voorbeeld met een dumbbell, barbell of cable machine
Wat is van deze 3 vormen van bicep curl de beste (en welke het slechtst) oefening? Of zit er geen verschil tussen die 3? Ik snap dat het allemaal de bicep traint, maar is het beter om ze allemaal te doen of hangt dat weer af van je doel ?
We hebben het dan nu over de isolatie oefeningen, geen compound, is het ook niet. Dat gebeurt natuurlijk ook ernaast.
Bij de meeste oefeningen begrijp ik het nut van wisselen tussen push en pull, maar eerlijk gezegd ontgaat dat me bij curls een beetje. Zou het nou iets uitmaken of je dumbbells gebruikt of cables? Verder vind ik curls sowieso een vervelende oefening :{

Wat het stoelprobleem betreft: hebben jullie ooit overwogen om staand te werken? :D Aangezien zitten het nieuwe kanker is, valt daar best iets voor te zeggen. In Amerika schijnt het de nieuwe rage te zijn. Het lijkt me eigenlijk ook best prima, als ik een hoge tafel had.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:56:14 #107
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162512040
Ik heb collega's die staand werken, ik vind het zelf helemaal niks.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:56:25 #108
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162512044
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:50 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Bij de meeste oefeningen begrijp ik het nut van wisselen tussen push en pull, maar eerlijk gezegd ontgaat dat me bij curls een beetje. Zou het nou iets uitmaken of je dumbbells gebruikt of cables? Verder vind ik curls sowieso een vervelende oefening :{

Wat het stoelprobleem betreft: hebben jullie ooit overwogen om staand te werken? :D Aangezien zitten het nieuwe kanker is, valt daar best iets voor te zeggen. In Amerika schijnt het de nieuwe rage te zijn. Het lijkt me eigenlijk ook best prima, als ik een hoge tafel had.
Heb er wel over nagedacht maar het is een beetje een dure investering op het moment (een bureau van ¤300 en bureaustoel van ¤350 doe je niet snel weg).

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te squatten waar het kan, ook al ziet het er raar uit. Het is hartstikke comfortabel als je er eenmaal mobiel genoeg voor bent.

Maar zitten op een stoel is idd wel schraal voor je lichaam.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:59:00 #109
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162512133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:50 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Bij de meeste oefeningen begrijp ik het nut van wisselen tussen push en pull, maar eerlijk gezegd ontgaat dat me bij curls een beetje. Zou het nou iets uitmaken of je dumbbells gebruikt of cables? Verder vind ik curls sowieso een vervelende oefening :{

Wat het stoelprobleem betreft: hebben jullie ooit overwogen om staand te werken? :D Aangezien zitten het nieuwe kanker is, valt daar best iets voor te zeggen. In Amerika schijnt het de nieuwe rage te zijn. Het lijkt me eigenlijk ook best prima, als ik een hoge tafel had.
Staand werken is al weer oud nieuws. Nieuwste trend is fietsend werken of een hoge tafel met oplaadstations die je mobiel opladen door te fietsen. :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:59:08 #110
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162512139
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:50 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Bij de meeste oefeningen begrijp ik het nut van wisselen tussen push en pull, maar eerlijk gezegd ontgaat dat me bij curls een beetje. Zou het nou iets uitmaken of je dumbbells gebruikt of cables? Verder vind ik curls sowieso een vervelende oefening :{

Wat het stoelprobleem betreft: hebben jullie ooit overwogen om staand te werken? :D Aangezien zitten het nieuwe kanker is, valt daar best iets voor te zeggen. In Amerika schijnt het de nieuwe rage te zijn. Het lijkt me eigenlijk ook best prima, als ik een hoge tafel had.
Met cables blijft er wat meer spanning op je biceps staan. En het is iets moeilijker om momentum te gebruiken.

Staan gaat het niet oplossen. Veel mensen zijn wat houding betreft beter af om te zitten, want de meeste mensen hun sta houding, zeker voor langere tijd, is echt belabberd.
pi_162512628
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:59 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Staand werken is al weer oud nieuws. Nieuwste trend is fietsend werken of een hoge tafel met oplaadstations die je mobiel opladen door te fietsen. :D
En/of op zo'n "penis met veer" zitten, waardoor je de hele tijd wiebelt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162512657
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met cables blijft er wat meer spanning op je biceps staan. En het is iets moeilijker om momentum te gebruiken.

Staan gaat het niet oplossen. Veel mensen zijn wat houding betreft beter af om te zitten, want de meeste mensen hun sta houding, zeker voor langere tijd, is echt belabberd.
Dit, ja. Ik vind cable bicep curls ook kut, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen goede oefening is. En sowieso is afwisseling belangrijk voor progressie.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162512833
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:27 schreef Sjors. het volgende:
Heeft iemand hier een fatsoenlijke riem om te dippen/optrekken? Zoja welke en waar gekocht?

[..]

Dit moet wel helpen :P
Goede sportzaal.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:49:31 #114
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162513373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:15 schreef Eleiko het volgende:

[..]

En/of op zo'n "penis met veer" zitten, waardoor je de hele tijd wiebelt.
Oke Deucestengel...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:45:27 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162514748
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:49 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Oke Deucestengel...
:D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:28:04 #116
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162515903
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:27 schreef Sjors. het volgende:
Heeft iemand hier een fatsoenlijke riem om te dippen/optrekken? Zoja welke en waar gekocht?

Ik heb deze.



2 tientjes bij fitness seller. Werkt prima.

http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-dipping-belt-nylon/
pi_162519216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:50 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Bij de meeste oefeningen begrijp ik het nut van wisselen tussen push en pull, maar eerlijk gezegd ontgaat dat me bij curls een beetje. Zou het nou iets uitmaken of je dumbbells gebruikt of cables? Verder vind ik curls sowieso een vervelende oefening :{

Wat het stoelprobleem betreft: hebben jullie ooit overwogen om staand te werken? :D Aangezien zitten het nieuwe kanker is, valt daar best iets voor te zeggen. In Amerika schijnt het de nieuwe rage te zijn. Het lijkt me eigenlijk ook best prima, als ik een hoge tafel had.
Tsja maar de meeste biceps oefeningen (isolatie) zijn toch echt curls dus het moet wel :P
pi_162519545
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb deze.

[ afbeelding ]

2 tientjes bij fitness seller. Werkt prima.

http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-dipping-belt-nylon/
Ik heb ook zoiets dergelijks besteld op ebay. Werkt prima :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_162529407
Vandaag een kwartier staan touwetjespringen. Als ik nu die overtallige kilootjes niet kwijtraak... >:)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162533203
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:15 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag een kwartier staan touwetjespringen. Als ik nu die overtallige kilootjes niet kwijtraak... >:)
Een kwartier zonder pauzes ertussen? Dan heb je wel een bereconditie!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162533233
Ik ben zo verslaafd geworden aan strekken dat ik de split wil gaan doen.. Beetje gay is oké toch?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:47:40 #122
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162533562
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:26 schreef Doublepain het volgende:
Ik ben zo verslaafd geworden aan strekken dat ik de split wil gaan doen.. Beetje gay is oké toch?
Zoek julimufu eens op op facebook.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:22:25 #123
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162534202
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:26 schreef Doublepain het volgende:
Ik ben zo verslaafd geworden aan strekken dat ik de split wil gaan doen.. Beetje gay is oké toch?
Whatever. Probeer je niet te laten leiden over de mening/vooroordelen van anderen. Uit de OP:
quote:
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
Geldt wat mij betreft ook hiervoor.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:34:26 #124
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162534399
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb deze.

[ afbeelding ]

2 tientjes bij fitness seller. Werkt prima.

http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-dipping-belt-nylon/
Wederom: dit ja. Niet dat ik zo'n ding nodig heb. Ik heb al moeite met 30kg assisted pull-ups ( :') ), maar Fitnessseller is gewoon goed.

Als ik ooit >>10 miljoen win en zelf een gym ga bouwen, komen de stangen, schijven, dumbbells (CHD), bankjes (ATX), kettlebells, Indian clubs, zandzakken etc. hiervandaan. Daarnaast flink wat meters rek van Powercage.nl en alle machines van Technogym (al dan niet plate-loaded). Dit terzijde.

Ik heb overigens ooit iemand pull-ups zien doen met 4x15kg schijven tussen z'n benen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 27-05-2016 10:49:10 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:47:20 #125
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_162534643
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:08 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Ik moet echt iets draadloos hebben want ik blijf overal achter hangen of gaat half uit terwijl je net zwaar aant squatten bent en je meteen niet meer gefocust bent. Mega irritatie
Ik ken je irritatie, ik heb zelf sinds een week of twee de JBL E40, bluetooth dingetje. Ben er best tevreden over.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:51:24 #126
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162534714
Crosspost uit het GYM topic, want IMHO ook hier interessant:
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:45 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Bro-tip: kijk de documentaire: http://www.npo.nl/3doc-fed-up/26-05-2016/KN_1681183
En de documentaire daarna was ook goed:
http://www.npo.nl/broodje(...)1151/POMS_KN_3976270
(en niet alleen omdat Marlijn zo lekker is).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:51:25 #127
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162534715
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:23 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Een kwartier zonder pauzes ertussen? Dan heb je wel een bereconditie!
Dat lukt me helaas nog niet, zo goed kan ik ook niet touwtje springen :P
20 minuten in totaal waarvan 15 minuten gesprongen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:59:24 #128
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162534873
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:26 schreef Doublepain het volgende:
Ik ben zo verslaafd geworden aan strekken dat ik de split wil gaan doen.. Beetje gay is oké toch?
Ik zit nu achter een laptop, hiero: https://www.facebook.com/acrobolix/?fref=ts
pi_162535016
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:26 schreef Doublepain het volgende:
Ik ben zo verslaafd geworden aan strekken dat ik de split wil gaan doen.. Beetje gay is oké toch?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_162536353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Tsja maar de meeste biceps oefeningen (isolatie) zijn toch echt curls dus het moet wel :P
True ;(

Iets anders, een vraag: weet iemand of er specifieke stretches zijn om hamstrings te versoepelen/verlengen? Ik wil er best moeite voor doen, maar tot dusver hebben dat soort stretches vooral een averechts effect en lijken mijn hamstrings vooral korter, stugger en strammer te worden :'( Komt dat door krachttraining? Ik wil me er op zich wel bij neerleggen, als het echt moet, maar mochten er oplossingen zijn...
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:54:53 #131
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162537669
Ik denk dat hamstring stretches wel de meest bekende zijn. Zit nu mobiel, zal thuis kijken of ik wat goede links/filmpjes kan vinden.

Door KT worden je spieren in principe wel wat stroever/stijver, vooral als je veel concentrisch traint, dus het is niet heel gek.
WFPB!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 13:00:50 #132
130803 Gripper
Get a grip
pi_162537823
Als je op google zoekt op "runners stretch" vind je er al heel veel, variatie en regelmatig je stretches doen is wel de sleutel. Nooit tot de pijngrens gaan, je hoeft alleen maar de spanning te voelen. t wordt vanzelf soepeler!

Ik heb zelf het idee dat alle grote been & rugoefeningen ook wel bijdragen, door squats en deadlifts kan ik nu staand mn handen plat op de grond leggen, en tot een jaar geleden bleven mn vingertoppen nog 5 cm van de grond.
(Misschien ook wel juist door die oefeningen te doen i.c.m. stretches vooraf en achteraf)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162538615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:22 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Whatever. Probeer je niet te laten leiden over de mening/vooroordelen van anderen. Uit de OP:

[..]

Geldt wat mij betreft ook hiervoor.
Is daar ook een spotifyplaylist van?

quote:
Die zat ook op ballet toen ie klein was, dat gaat mij nooit lukken ;(

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zit nu achter een laptop, hiero: https://www.facebook.com/acrobolix/?fref=ts
Wat een baas is dat :D

100kg split :{
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:54:45 #134
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162540580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

True ;(

Iets anders, een vraag: weet iemand of er specifieke stretches zijn om hamstrings te versoepelen/verlengen? Ik wil er best moeite voor doen, maar tot dusver hebben dat soort stretches vooral een averechts effect en lijken mijn hamstrings vooral korter, stugger en strammer te worden :'( Komt dat door krachttraining? Ik wil me er op zich wel bij neerleggen, als het echt moet, maar mochten er oplossingen zijn...
Heb nu weinig tijd maar zoek eens op hamstring door stretches. Daarmee kan je de hamstrings goed stretchen en steeds iets verder opschuiven. Probeer ook eens kracht te zetten voor 6 seconden tegen de deurpost en dan ontspannen en verder schuiven. Zal je zie dat de spier beter kan ontspannen en verder komt. Dat is om het tijdelijk even wat verder te kunnen stretchen. Eventueel nog de cosack squat.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162541309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

True ;(

Iets anders, een vraag: weet iemand of er specifieke stretches zijn om hamstrings te versoepelen/verlengen? Ik wil er best moeite voor doen, maar tot dusver hebben dat soort stretches vooral een averechts effect en lijken mijn hamstrings vooral korter, stugger en strammer te worden :'( Komt dat door krachttraining? Ik wil me er op zich wel bij neerleggen, als het echt moet, maar mochten er oplossingen zijn...
Rekken verlengt een spier niet. Vrijwel het enige effect van rekken dat langer dan een aantal minuten aanhoudt, is het verhogen van de pijn tolerantie (neurale stretch tolerantie).

In welke situatie merk je dat je hamstring jou beperkt? Krachttraining zou over het algemeen het lichaam juist minder "stug" maken (combinatie van de druk (gewicht) en het bewegen richting end-range -> lichaam past zich aan (tijdens een squat bijvoorbeeld)).

[ Bericht 0% gewijzigd door Rami. op 27-05-2016 19:44:49 ]
pi_162542682
Even wat nieuwe mouwloze shirts gekocht, traint toch wel wat fijner dan een normaal t-shirt vind ik
  vrijdag 27 mei 2016 @ 16:29:56 #137
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162543490
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:07 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Even wat nieuwe mouwloze shirts gekocht, traint toch wel wat fijner dan een normaal t-shirt vind ik
Lekker shinen met je noobgains.

Net nog aan dit topic gedacht in de sportschool. Deed fullbody, OHP als laatst. Toen ik van de benchpress richting de plek liep waar ik mijn OHP altijd doet dacht ik 'nah, ik tril te hard'. Had geen zin om een zwaar gewicht boven mijn hoofd te tillen terwijl ik amper op mijn benen kon staan. Was laatst iemand hier die dat ook had volgens mij.
pi_162544533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:29 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Lekker shinen met je noobgains.

Waarom?
pi_162549082
Hij dolt maar wat joh, zou lekker trainen waar jij je comfortabel in voelt
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:31:49 #140
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162554120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:51 schreef Eleiko het volgende:
Crosspost uit het GYM topic, want IMHO ook hier interessant:

[..]

Vreselijk deprimerend.
WFPB!
pi_162559612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:29 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Lekker shinen met je noobgains.

Net nog aan dit topic gedacht in de sportschool. Deed fullbody, OHP als laatst. Toen ik van de benchpress richting de plek liep waar ik mijn OHP altijd doet dacht ik 'nah, ik tril te hard'. Had geen zin om een zwaar gewicht boven mijn hoofd te tillen terwijl ik amper op mijn benen kon staan. Was laatst iemand hier die dat ook had volgens mij.
Ja dat was ik idd. Wat ik nu doe is elke keer met een andere compound beginnen, dus de ene keer squat als eerst, andere keer BP, andere keer OHP. Dit werkt wel moet ik zeggen.


Iets anders: iemand bekend met de heavy grip griptrainers? Begin te falen op mijn grip bij deadliften op 125 kg. Ik denk dat ik een 150 en 200 lbs gripper wil bestellen. Maar kan moeilijk inschatten of die bij mij passen!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_162562030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:07 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Even wat nieuwe mouwloze shirts gekocht, traint toch wel wat fijner dan een normaal t-shirt vind ik
Met gewoon XL of XXL shirts voel je je ook niet beperkt met bewegen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:56:33 #143
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162562233
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met gewoon XL of XXL shirts voel je je ook niet beperkt met bewegen.
Ik koop van die dunne H&M shirts. Lekker licht en genoeg bewegings vrijheid. Het rare is dat een XL in spanje me wel past en in nederland niet. Je zou denken dat het andersom zou zijn.
pi_162562250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik koop van die dunne H&M shirts. Lekker licht en genoeg bewegings vrijheid. Het rare is dat een XL in spanje me wel past en in nederland niet. Je zou denken dat het andersom zou zijn.
Die stretch shirts van 7,99? :7
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:16:55 #145
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162562629
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die stretch shirts van 7,99? :7
Neuh, ze hadden dunne katoenen shirts. Wel met een opdruk, heel licht. Dus ik heb nu nirvana, motorhead en led zeppelin shirts. :D
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:02:14 #146
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162563520
Het begint weer lekker warm te worden hier, hoop dames in de gym zijn nogal schasrs gekleed. Niet handig als je test levels nogal hoog zijn....

[ Bericht 1% gewijzigd door Snakey op 28-05-2016 14:10:29 ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:59:46 #147
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162565110
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:02 schreef Snakey het volgende:
Het begint weer lekker warm te worden hier, hoop dames in de gym zijn nogal schasrs gekleed. Niet handig als je test levels nogal hoog zijn....
Als die dames nou ook hoge test levels hadden was het een ander verhaal.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162567094
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:02 schreef Snakey het volgende:
Het begint weer lekker warm te worden hier, hoop dames in de gym zijn nogal schasrs gekleed. Niet handig als je test levels nogal hoog zijn....
Een enorme afleiding, vooral als ze de booty-oefeningen doen
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:44:12 #149
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162567230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Een enorme afleiding, vooral als ze de booty-oefeningen doen
Ze doen niks anders. :D

Ik doe mn best niet afgeleid te raken, maar de meeste van die dames zien er wel erg goed uit.

Anyway, ik ben weer terug gegaan naar 531. De eerste cycle lekker licht begonnen omdat ik nog moet herstellen, en een zooi bij eten ivm ziekte de afgelopen weken. Ik voel me langzaam weer sterker worden met wat gewichts toename. Nog 6 kilo te gaan en ik zit weer op de 100 kilo.
pi_162567360
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze doen niks anders. :D

Ik doe mn best niet afgeleid te raken, maar de meeste van die dames zien er wel erg goed uit.

Anyway, ik ben weer terug gegaan naar 531. De eerste cycle lekker licht begonnen omdat ik nog moet herstellen, en een zooi bij eten ivm ziekte de afgelopen weken. Ik voel me langzaam weer sterker worden met wat gewichts toename. Nog 6 kilo te gaan en ik zit weer op de 100 kilo.
Bij de cardio afdeling zie ik ook relatief veel meisjes, maar inderdaad verder niks anders.
En ja idd ze zijn allemaal gek genoeg erg knap
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:52:24 #151
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162567415
Lelijke vrouwen sporten ook hoor. Alleen minder in het zicht, misschien.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162570612
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:52 schreef Njosnavelin het volgende:
Lelijke vrouwen sporten ook hoor. Alleen minder in het zicht, misschien.
Natuurlijk sporten ze ook, maar ik heb ze nog nooit gezien (gelukkig)
pi_162570742
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Natuurlijk sporten ze ook, maar ik heb ze nog nooit gezien (gelukkig)
:')
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:21:53 #154
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_162570967
Vandaag hele dag op een aambeeld staan hameren. Rug en armen zijn gesloopt :')

Die hamers wegen best door
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:24:47 #155
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162571028
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Natuurlijk sporten ze ook, maar ik heb ze nog nooit gezien (gelukkig)
Stel je voor
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:27:40 #156
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162571079
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Natuurlijk sporten ze ook, maar ik heb ze nog nooit gezien (gelukkig)
Die ontlopen plekken waar douchebags als jij rondlopen dan denk ik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:36:23 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162571237
Het is allemaal leuk om naar te kijken, maar ze zijn zo vreselijk arrogant dat je niet eens dichtbij wil komen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:40:49 #158
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162571326
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:27 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Die ontlopen plekken waar douchebags als jij rondlopen dan denk ik.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162572889
Wat instructiemateriaal

2:20 - 2:40
4:00 - 4:30

  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:56:10 #160
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162573758
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:36 schreef ulq het volgende:
Wat instructiemateriaal

2:20 - 2:40
4:00 - 4:30

In een ideale wereld bestaan zulke mensen noet.
pi_162575469
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:27 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Die ontlopen plekken waar douchebags als jij rondlopen dan denk ik.
Gelukkig
pi_162578032
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:36 schreef ulq het volgende:
Wat instructiemateriaal

2:20 - 2:40
4:00 - 4:30

Ik vind het vooral heel snoezig dat hij speciaal een belt om heeft gedaan :+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:06:15 #163
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162578514
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:54 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik vind het vooral heel snoezig dat hij speciaal een belt om heeft gedaan :+
Dat is het enige wat hem rechtop houdt.
  zondag 29 mei 2016 @ 21:01:06 #164
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162602807
Gisteren eens mn biceps getraind. Ik vind dat mn armen wel wat groter mogen. Fuck dat doet zeer vandaag. :')
pi_162604508
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:01 schreef Snakey het volgende:
Gisteren eens mn biceps getraind. Ik vind dat mn armen wel wat groter mogen. Fuck dat doet zeer vandaag. :')
Haha same here. Nooit isolation gedaan voor biceps. Armen en benen groeien sowieso voor geen meter. Misschien maar vaker trainen ofzo.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 29 mei 2016 @ 22:28:06 #167
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162606629
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:37 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha same here. Nooit isolation gedaan voor biceps. Armen en benen groeien sowieso voor geen meter. Misschien maar vaker trainen ofzo.
Ik heb er eigenlijk een hekel aan, en hoewel ik absoluut geen body builder ben wil.ik toch een beetje balans tussen mn bovenlichaam en mn armen.
  zondag 29 mei 2016 @ 23:25:53 #168
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162608456
5 dagen verhuizen, prima cardio
Deathlift or Die.
  zondag 29 mei 2016 @ 23:29:37 #169
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162608581
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:25 schreef Ethanolic het volgende:
5 dagen verhuizen, prima cardio
Oef, ik heb er al een hekel aan als de lift hier een keer niet werkt. :P
  maandag 30 mei 2016 @ 09:57:23 #170
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162613409
Dat armenprobleem heb ik ook. Biceps willen niet echt groeien, geen idee hoe het komt. Misschien op dat gebied wat minder goede genen. Motiveert ook niet echt om biceps volle bak te gaan trainen. Triceps wel groot dus dat scheelt wel.
  maandag 30 mei 2016 @ 10:38:27 #171
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162614045
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:37 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha same here. Nooit isolation gedaan voor biceps. Armen en benen groeien sowieso voor geen meter. Misschien maar vaker trainen ofzo.
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb er eigenlijk een hekel aan, en hoewel ik absoluut geen body builder ben wil.ik toch een beetje balans tussen mn bovenlichaam en mn armen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:57 schreef ZuidGrens het volgende:
Dat armenprobleem heb ik ook. Biceps willen niet echt groeien, geen idee hoe het komt. Misschien op dat gebied wat minder goede genen. Motiveert ook niet echt om biceps volle bak te gaan trainen. Triceps wel groot dus dat scheelt wel.
Wat bij mij werkt: afwisseling. Bijvoorbeeld eens een tijdje 15-20 reps met minder gewicht. En dan het laatste setje tot (vrijwel) failure. Even op een andere manier over de zeik helpen, zeg maar.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 30 mei 2016 @ 10:45:07 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162614141
Ik heb geloof ik niet zo'n probleem met spiergroei in mn armen, ik train ze gewoon nooit specifiek. Maar laag gewicht hoog in reps werkt wel het best inderdaad. Het zware werk komt vanzelf met close grip pull downs of pull ups.
pi_162614261
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:38 schreef Eleiko het volgende:

[..]


[..]


[..]

Wat bij mij werkt: afwisseling. Bijvoorbeeld eens een tijdje 15-20 reps met minder gewicht. En dan het laatste setje tot (vrijwel) failure. Even op een andere manier over de zeik helpen, zeg maar.
Confuse the body, right babe?
  maandag 30 mei 2016 @ 10:57:39 #174
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162614327
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Confuse the body, right babe?
Heeft daar niks mee te maken. Armen zijn voor de meeste mensen moeilijk om te groeien. Laag gewicht veel reps werk dan over het algemeen het beste.
pi_162619591
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:57 schreef ZuidGrens het volgende:
Dat armenprobleem heb ik ook. Biceps willen niet echt groeien, geen idee hoe het komt. Misschien op dat gebied wat minder goede genen. Motiveert ook niet echt om biceps volle bak te gaan trainen. Triceps wel groot dus dat scheelt wel.
Wat voor oefening(en) en rep-ranges hanteer je voor je biceps? Ter optimalisatie van de weerstandscurve tijdens de curl kan ik overigens wel een cable aanraden, in plaats van losse gewichten. En inderdaad zoals Snakey en Eleiko aangeven, wat hoger in reps kan misschien ook helpen. De fitnessindustrie moet sowieso af van de perfecte "hypertrofie range". De literatuur is vrij eenduidig dat die er niet is, of je nou 8 of 25 herhalingen doet. Hier ligt dus veel ruimte om in te variëren en te kijken wat voor jou nou net even wat beter werkt.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:53:21 #176
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162619898
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:39 schreef Rami. het volgende:

[..]

Wat voor oefening(en) en rep-ranges hanteer je voor je biceps? Ter optimalisatie van de weerstandscurve tijdens de curl kan ik overigens wel een cable aanraden, in plaats van losse gewichten. En inderdaad zoals Snakey en Eleiko aangeven, wat hoger in reps kan misschien ook helpen. De fitnessindustrie moet sowieso af van de perfecte "hypertrofie range". De literatuur is vrij eenduidig dat die er niet is, of je nou 8 of 25 herhalingen doet. Hier ligt dus veel ruimte om in te variëren en te kijken wat voor jou nou net even wat beter werkt.
Zal eens gaan kijken met hogere reps. Normaal gewoon drie a vier oefeningen op rugdag. Hammer curls, cable curls, soms wat pullups, curl met EZ-bar....zal eens naar de herhalingen gaan kijken dan. Moet zeggen dat ik ook wel op een punt ben gekomen dat ik het kan accepteren, laat me er niet al te veel door beïnvloeden. Maar bedankt voor je antwoord!
  maandag 30 mei 2016 @ 15:12:33 #177
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162620835
quote:
Wat ik daar zo snel uit kan concluderen is dat het niet heel veel uitmaakt hoe je traint, alleen de intensiteit van je training. Klopt dat een beetje? Geen zin om het hele artikel te lezen.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:54:02 #179
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162621103
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:43 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Wat ik daar zo snel uit kan concluderen is dat het niet heel veel uitmaakt hoe je traint, alleen de intensiteit van je training. Klopt dat een beetje? Geen zin om het hele artikel te lezen.
Dat noet uitmaken hoe je traint is volgens mij discutabel in elite trainees. Intensiteit blijft altijd een van de meest belangrijke dingen.
  maandag 30 mei 2016 @ 16:07:59 #180
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162621462
De artikelen zelf hebben ook een soort tl;dr bovenaan he :p

Voor hypertrophy zeggen zij basically: tot failure gaan op wat voor manier dan ook, 1 set, en cardio doesnt kill gains (huehue)

Voor strength voegen ze toe: gewicht minstens 80% rep max.

Op die researchgate kan je links vinden dat ze ook "advanced techniques" hebben onderzocht. Niet uitgebreid naar gekeken want het maakt zoals snakey zegt nogal veel uit of het ongetrainden, beginners, intermediates, elites, etc zijn en allerlei andere randvoorwaarden.
WFPB!
  maandag 30 mei 2016 @ 16:10:23 #181
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162621515
Nou maken die randvoorwaarden sowieso nogal veel uit. Het is ook niet zo dat ze per se stellen dat "hun" manier de beste manier is. Meer dat als je al het onderzoek bij elkaar neemt, je niet kan bewijzen dat andere trainingsmethodes effectiever zijn. En daarmee is minder trainen dan efficienter.

Het is vooral in reactie op de ACSM guidelines over krachttrainen waarvan zij dus vinden dat die op poep gebaseerd zijn.
WFPB!
pi_162624006
Is het eigenlijk wel aan te raden om cardio te doen in mijn geval? Ik train dus 6 dagen per week, krachttraining (3 dagen - rustdag - 3 dagen) en heb dus telkens een rustdagje. Mijn doel is om natuurlijk spier te kweken (dat lukt ook aardig maar ben er natuurlijk nog niet) maar ook mijn vetpercentage naar de 10 of minder procent te brengen. Ben overigens niet dik, een 'normaal' gewicht, alleen gaat het mij dus om die vetpercentage naar beneden te brengen.
Ik snap natuurlijk dat ik gewoon door moet gaan met krachttrainen, maar zou een cardiodag ipv een rustdag helpen dit SNELLER naar beneden te brengen of geen verschil? Klinkt misschien als een wat domme vraag, maar wat zouden jullie doen in mijn geval.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:08:46 #183
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162624070
Ligt eraan wat je makkelijker vindt.

Als je ~500 kcal verbrand met cardio, en dat niet extra bij eet, verlies je een beetje vet.
Als je ~500 kcal minder eet, en geen cardio doet, verlies je datzelfde beetje vet.

Cardio is wel gezond om te doen. Maar puur voor je vet maakt het op zich niet uit, het gaat om de energiebalans.
WFPB!
pi_162624110
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:08 schreef Dizorn het volgende:
Ligt eraan wat je makkelijker vindt.

Als je ~500 kcal verbrand met cardio, en dat niet extra bij eet, verlies je een beetje vet.
Als je ~500 kcal minder eet, en geen cardio doet, verlies je datzelfde beetje vet.

Cardio is wel gezond om te doen. Maar puur voor je vet maakt het op zich niet uit, het gaat om de energiebalans.
Hmm ik twijfel.
Cardio zou ik dan maar 1 keer per week doen vanwege mijn schema, ik denk niet dat cardio 1x per week veel zin heeft namelijk. Dan kan ik inderdaad beter minder kcal eten.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:11:08 #185
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162624118
Waarom zou je geen cardio doen? Is goed voor je.
Deathlift or Die.
pi_162624150
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:11 schreef Ethanolic het volgende:
Waarom zou je geen cardio doen? Is goed voor je.
Ja, snap ik ook wel, je kan het beter wel doen dan niet natuurlijk. Ook vanwege je stamina, maar zou 1 keer per week (ik kan niet meer, vanwege dat schema dus) helpen? Of is iets beter dan niets?
  maandag 30 mei 2016 @ 18:14:39 #187
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162624196
Ik doe 2* per week LISS 20 min en 1* interval.
Deathlift or Die.
pi_162624276
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:14 schreef Ethanolic het volgende:
Ik doe 2* per week LISS 20 min en 1* interval.
En de rest van je krachttrainingschema? Hoe ziet dat eruit
pi_162624386
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:12 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja, snap ik ook wel, je kan het beter wel doen dan niet natuurlijk. Ook vanwege je stamina, maar zou 1 keer per week (ik kan niet meer, vanwege dat schema dus) helpen? Of is iets beter dan niets?
gewoon cardio doen, kan in principe elke dag.
pi_162624614
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

gewoon cardio doen, kan in principe elke dag.
Kan, maar of je er zin in hebt na een zware training is vraag 2 (dus op een niet-rustdag)
  maandag 30 mei 2016 @ 18:44:07 #191
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162624883
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Kan, maar of je er zin in hebt na een zware training is vraag 2 (dus op een niet-rustdag)
Ik doe meestal tien minuten voor mijn training cardio en ook tien minuten erna. Die eerste tien minuten is dan mooi een deel van je warming-up. Na mijn training vind ik cardio wel lekker, alleen niet na legday. Mocht ik nou echt geen zin hebben dan 10 minuten. Anders ga ik wat langer door. Hangt er ook vanaf hoeveel tijd ik heb.

Daarnaast raad ik ook iedereen aan om bijvoorbeeld vrijwel altijd de trap te nemen ipv de lift op werk/school/station en noem maar op. Of op de fiets naar het werk of wanneer je een paar boodschappen moet doen in plaats van de auto nemen.
pi_162627411
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik doe meestal tien minuten voor mijn training cardio en ook tien minuten erna. Die eerste tien minuten is dan mooi een deel van je warming-up. Na mijn training vind ik cardio wel lekker, alleen niet na legday. Mocht ik nou echt geen zin hebben dan 10 minuten. Anders ga ik wat langer door. Hangt er ook vanaf hoeveel tijd ik heb.

Daarnaast raad ik ook iedereen aan om bijvoorbeeld vrijwel altijd de trap te nemen ipv de lift op werk/school/station en noem maar op. Of op de fiets naar het werk of wanneer je een paar boodschappen moet doen in plaats van de auto nemen.
En verder doe je op een rustdag niks (dus rusten)?
  maandag 30 mei 2016 @ 21:10:02 #193
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162629557
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:05 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

En verder doe je op een rustdag niks (dus rusten)?
Klopt. Rust is een van de belangrijkste aspecten van krachttraining/bodybuilding.
pi_162631792
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:53 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Zal eens gaan kijken met hogere reps. Normaal gewoon drie a vier oefeningen op rugdag. Hammer curls, cable curls, soms wat pullups, curl met EZ-bar....zal eens naar de herhalingen gaan kijken dan. Moet zeggen dat ik ook wel op een punt ben gekomen dat ik het kan accepteren, laat me er niet al te veel door beïnvloeden. Maar bedankt voor je antwoord!
Bij mij hebben negatives bij curls veel gelopen, ook liggend op een incline bench tot iets voor failure en daarna gaan staan en doormiddel van cheatreps tot failure te gaan.
pi_162633619
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:01 schreef Snakey het volgende:
Gisteren eens mn biceps getraind. Ik vind dat mn armen wel wat groter mogen. Fuck dat doet zeer vandaag. :')
Train je dat normaal niet dan?
pi_162633704
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:38 schreef Eleiko het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat bij mij werkt: afwisseling. Bijvoorbeeld eens een tijdje 15-20 reps met minder gewicht. En dan het laatste setje tot (vrijwel) failure. Even op een andere manier over de zeik helpen, zeg maar.
Bedoel je dan dit:
1e set: normaal gewicht
2e set: minder gewicht meer reps
3e set: normaal gewicht

(er van uit gaan dat je 3 sets doet) of wat?
pi_162637307
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:10 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Bedoel je dan dit:
1e set: normaal gewicht
2e set: minder gewicht meer reps
3e set: normaal gewicht

(er van uit gaan dat je 3 sets doet) of wat?
Ik denk eerder: alle drie setjes hetzelfde gewicht, 2x20 reps en 1x tot failure.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:28:59 #198
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162637430
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:18 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

En de rest van je krachttrainingschema? Hoe ziet dat eruit
Ligt aan m'n week tbh. Momenteel is mijn kracht routine echt waardeloos. Als ik 3 keer per week naar de gym ga doe ik push pull legs+wat pulls.
Deathlift or Die.
pi_162641123
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:10 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik denk eerder: alle drie setjes hetzelfde gewicht, 2x20 reps en 1x tot failure.
Oh zo. Ik zit momenteel al op relatief laag gewicht bij biceps/triceps dus ik houd het maar bij de gewone 3 sets 10-15 reps :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:26:54 #200
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162641412
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:07 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Train je dat normaal niet dan?
Nope.

quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:45 schreef Snakey het volgende:
Ik heb geloof ik niet zo'n probleem met spiergroei in mn armen, ik train ze gewoon nooit specifiek. Maar laag gewicht hoog in reps werkt wel het best inderdaad. Het zware werk komt vanzelf met close grip pull downs of pull ups.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:55:16 #201
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_162642069
Misschien is de vraag al eerder voorbij gekomen, in dat geval excusez-moi, maar weet iemand waar je het beste van die weerstandsbanden kunt kopen om "band pull aparts" te kunnen doen?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:59:20 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162642164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:55 schreef yozd het volgende:
Misschien is de vraag al eerder voorbij gekomen, in dat geval excusez-moi, maar weet iemand waar je het beste van die weerstandsbanden kunt kopen om "band pull aparts" te kunnen doen?
http://www.fitness-seller.nl/rubber-power-bands/

Bijvoorbeeld. Er zijn er meer die ze verkopen uiteraard.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:00:54 #203
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_162642200
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:59 schreef Snakey het volgende:

http://www.fitness-seller.nl/rubber-power-bands/

Bijvoorbeeld. Er zijn er meer die ze verkopen uiteraard.
Precies wat ik zoek, thanks!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_162644329
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nope.

[..]

Zit daar een reden achter dat je ze nooit specifiek traint?
pi_162644345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:55 schreef yozd het volgende:
Misschien is de vraag al eerder voorbij gekomen, in dat geval excusez-moi, maar weet iemand waar je het beste van die weerstandsbanden kunt kopen om "band pull aparts" te kunnen doen?
Hebben ze dat in jouw sportschool niet?
Of is dit meer voor privégebruik, dat snap ik het natuurlijk wel
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:46:30 #206
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162644493
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Zit daar een reden achter dat je ze nooit specifiek traint?
Het is niet echt nodig als je alleen voor kracht traint. Je hebt je biceps wel nodig natuurlijk, maar je bouwt ook armkracht op met pulls/rows.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:58:22 #207
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_162644738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:39 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

Hebben ze dat in jouw sportschool niet?
Of is dit meer voor privégebruik, dat snap ik het natuurlijk wel
Voor privé gebruik. Ik heb nogal naar binnen gedraaide schouders (deels bouw, deels te veel push werk) en wil dat verbeteren door o.a. rekoefeningen van de borstspier en band pull aparts (naast face pulls en diverse rows). Dat moet met nogal veel volume, dus wil ik thuis ook de mogelijkheid hebben om het te doen.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_162645075
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:58 schreef yozd het volgende:

[..]

Voor privé gebruik. Ik heb nogal naar binnen gedraaide schouders (deels bouw, deels te veel push werk) en wil dat verbeteren door o.a. rekoefeningen van de borstspier en band pull aparts (naast face pulls en diverse rows). Dat moet met nogal veel volume, dus wil ik thuis ook de mogelijkheid hebben om het te doen.
Denk daarnaast ook aan je postuur in het dagelijks leven. Het kost relatief weinig kracht om een juiste houding aan te nemen, namelijk. Bewustwording van de positie van je schouders is het belangrijkste. Neemt niet weg dat het uitstekend is om die oefeningen te doen (voor mobiliteit en stabiliteit in die regio). ^O^
pi_162645419
Altijd leuk hoe na een cheat day de definitie op je buik gelijk weg is
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:34:35 #210
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162645593
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:27 schreef Henrys het volgende:
Altijd leuk hoe na een cheat day de definitie op je buik gelijk weg is
Dat heb ik na elke maaltijd al. :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:36:37 #211
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162645650
Omdat ik nu niet lang meer in Spanje ben heb ik afgesproken volgend jaar met de lokale PL crew te gaan trainen, en aan open meets mee te gaan doen. :P

Gelukkig heb ik meer dan een half jaar om me voor te bereiden. :D
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:52:35 #212
236125 33
the exploding psychology
pi_162647590
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:36 schreef Snakey het volgende:
Omdat ik nu niet lang meer in Spanje ben heb ik afgesproken volgend jaar met de lokale PL crew te gaan trainen, en aan open meets mee te gaan doen. :P

Gelukkig heb ik meer dan een half jaar om me voor te bereiden. :D
Nice!! :D Al doelen voor de meet?
Ik wil volgend jaar ook tenminste 1 meet doen! *O*
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:02:49 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162647797
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:52 schreef 33 het volgende:

[..]

Nice!! :D Al doelen voor de meet?
Ik wil volgend jaar ook tenminste 1 meet doen! *O*
Nog niet echt doelen, maar ik wil toch wel zijn minst 160 benchen en richting de 250 deadliften. Ik zou op zich zonder de squat kunnen als ik me beperk tot BP en DL meets, maar ik wil toch wel een poging doen m'n squat beter te krijgen.

Ik merkte zondag dat m'n prothese niet goed afgesteld staat, hierdoor squat ik vooral op m'n (prothese) enkel waardoor balans moeilijk wordt, en waardoor zwaarder gaan dus ook een probleem is. Daar moet ik dus mee aan de slag, en dan een schema waarbij ik twee keer per week squat, denk dat dat wel nodig is. Of het fysiek mogelijk is moet ik dan gaan uitvinden. Een prothese geeft aardig wat druk in de knieholte op mn pezen bij een squat. Dat kan huid problemen opleveren bv.

Maar goed, eerst eens over een goede strategie nadenken om al mn lifts een paar stappen omhoog te krijgen. We gaan voor de winst tenslotte. :P
pi_162648179
Ik heb trouwens echt een rare blessure, Ik kan geen pull-ups,chin-ups en overhead press meer omdat mijn schouders gigantisch pijn doen maar voor de rest kan ik nog alles en zolang ik die oefeningen niet doe heb ik ook nergens last van. Dips met 100kg aan platen lukt wel gewoon
pi_162648608
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is niet echt nodig als je alleen voor kracht traint. Je hebt je biceps wel nodig natuurlijk, maar je bouwt ook armkracht op met pulls/rows.
Zeker, maar ik doe het er eigenlijk ook naast
pi_162648643
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:27 schreef Henrys het volgende:
Altijd leuk hoe na een cheat day de definitie op je buik gelijk weg is
Ik heb nog geen cheat day gehad volgens mij, ook nog geen behoefte aan, al is de verleiding soms wel groot
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:12:11 #217
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162649044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:50 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik heb nog geen cheat day gehad volgens mij, ook nog geen behoefte aan, al is de verleiding soms wel groot
Hoezo volgens mij? Dat weet je toch wel? En je hebt er geen behoefte aan, maar toch is de verleiding groot?
pi_162649497
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:25 schreef Henrys het volgende:
Ik heb trouwens echt een rare blessure, Ik kan geen pull-ups,chin-ups en overhead press meer omdat mijn schouders gigantisch pijn doen maar voor de rest kan ik nog alles en zolang ik die oefeningen niet doe heb ik ook nergens last van. Dips met 100kg aan platen lukt wel gewoon
Dips met 100kg aan platen?
Grapjas
pi_162649542
Heb eergisteren ook eens mijn biceps getraind bij de rug.

3x15 biceps curls met curl stang. Laatste tot failure. Damn dat begon te verzuren haha (normaal train ik alleen op kracht). Volgende dag wel nauwelijks spierpijn? Sowieso bijna nooit spierpijn. Maar merk wel dat ze meer opgepompt zijn! Goeie tip :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:05:41 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162650399
Ik ben helemaal afgestapt van de curl bar. Als ik die gebruik heb ik erg weinig activiteit in mijn biceps. Ik gebruikte het een tijd geleden om mn polsen ts ontzien, maar een straight bar werkt stukken beter voor me.
pi_162655841
Vandaag was het weer zo'n dag vanaf het eerste setje wist ik dat het kut zou gaan worden en het was ook zwaar kut alles ging moeizaam!!!

Zulke dagen zitten er helaas af en toe ook tussen :'(
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:46:50 #222
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162657196
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:30 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Dips met 100kg aan platen?
Grapjas
Hoezo? Vraag is nog of het bench dips zijn of normale dips. Maar een normale dip lukt mij ook tot 70kg op 67kg.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162658539
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
pi_162660247
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hoezo? Vraag is nog of het bench dips zijn of normale dips. Maar een normale dip lukt mij ook tot 70kg op 67kg.
Hoeveel reps?
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:32:16 #225
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162660424
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:13 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Hoeveel reps?
Rep. Zonder s
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162660632
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:32 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Rep. Zonder s
Die kerel zei dips met 100 kg aan platen, dus meerdere reps. Dat verbaasde mij nogal. 1x 100 is al lastig te behalen. Laat staan meerdere reps. Vandaar mijn verontwaardiging.
pi_162661029
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hoezo? Vraag is nog of het bench dips zijn of normale dips. Maar een normale dip lukt mij ook tot 70kg op 67kg.
Wide grip dips, doe het voor borst omdat bankdruk altijd bezet is.

3 x 100kg dips staat ongeveer gelijk aan 3 x 140 bankdrukken
  woensdag 1 juni 2016 @ 07:25:13 #228
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162661254
Dips. RIP schouders.
Deathlift or Die.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:41:08 #229
236125 33
the exploding psychology
pi_162662373
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nog niet echt doelen, maar ik wil toch wel zijn minst 160 benchen en richting de 250 deadliften. Ik zou op zich zonder de squat kunnen als ik me beperk tot BP en DL meets, maar ik wil toch wel een poging doen m'n squat beter te krijgen.

Ik merkte zondag dat m'n prothese niet goed afgesteld staat, hierdoor squat ik vooral op m'n (prothese) enkel waardoor balans moeilijk wordt, en waardoor zwaarder gaan dus ook een probleem is. Daar moet ik dus mee aan de slag, en dan een schema waarbij ik twee keer per week squat, denk dat dat wel nodig is. Of het fysiek mogelijk is moet ik dan gaan uitvinden. Een prothese geeft aardig wat druk in de knieholte op mn pezen bij een squat. Dat kan huid problemen opleveren bv.

Maar goed, eerst eens over een goede strategie nadenken om al mn lifts een paar stappen omhoog te krijgen. We gaan voor de winst tenslotte. :P
160 bench is echt fucking nice! En sowieso squatten met een prothese lijkt me niet echt relaxt haha, maar succes ermee man! :D
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:25:10 #230
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162664435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:41 schreef 33 het volgende:

[..]

160 bench is echt fucking nice! En sowieso squatten met een prothese lijkt me niet echt relaxt haha, maar succes ermee man! :D
Dat is 20 kilo meer dan nu bench, ben benieuwd of dat voir eind van het jaar. :P

Een squat met een prothese is niet ideaal, zeg maar. Beetje pijnlijk ook, maar het is te doen. Het vergt een hoop concentratie.
pi_162670072
Op hoeveel kg in totaal squatten jullie? Wist niet dat de barbell (bij ons dan) 20 kg was, dacht altijd 10. Zit zelf nu op 50 kg in totaal en dat doe ik 3 sets 10 reps
pi_162670155
Ik squat niet.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:32:07 #233
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162670309
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:23 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Op hoeveel kg in totaal squatten jullie? Wist niet dat de barbell (bij ons dan) 20 kg was, dacht altijd 10. Zit zelf nu op 50 kg in totaal en dat doe ik 3 sets 10 reps
Barbells zijn meestal 20kg, voor vrouwen 15kg.

ik dacht altijd dat voor squats aangeraden werd om kortere maar zwaardere sets te maken? Zoals 3x5 of 5x3.

Mijn backsquat is 2x100kg, Frontsquat is 3x65kg (waardeloze frontrack positie), Overhead squat is 3x45kg m'n laatst gelukte poging.

Maar ik doe dit niet wekelijks, niet eens maandelijks. dus een aantal cijfers zouden wel verouderd zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162670465
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Barbells zijn meestal 20kg, voor vrouwen 15kg.

ik dacht altijd dat voor squats aangeraden werd om kortere maar zwaardere sets te maken? Zoals 3x5 of 5x3.

Mijn backsquat is 2x100kg, Frontsquat is 3x65kg (waardeloze frontrack positie), Overhead squat is 3x45kg m'n laatst gelukte poging.

Maar ik doe dit niet wekelijks, niet eens maandelijks. dus een aantal cijfers zouden wel verouderd zijn.
Oh, ik had het over de backsquat.
Is het echt zo dat je beter korter en zwaarder kan doen? Want dan kan ik het gewicht wel wat opvoeren, maar wist niet dat je dat beter kon doen ipv 3x15
pi_162670474
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:26 schreef Questular het volgende:
Ik squat niet.
Zit daar ook een (medische) reden achter?
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:56:41 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162670890
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Oh, ik had het over de backsquat.
Is het echt zo dat je beter korter en zwaarder kan doen? Want dan kan ik het gewicht wel wat opvoeren, maar wist niet dat je dat beter kon doen ipv 3x15
Als je voor hypertrophy traint kun je beter hoog in reps blijven, voor kracht ga je naar de 5 reps.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:59:03 #237
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162670948
Squat max is 110kg atm, kan setjes van 5x100 al is t een tijdje geleden dat ik zware backsquats deed.

Wat je doet is gewoon weer afhankelijk van je doelen. Wil je PL stijl zal je zwaar moeten pakken en daarmee automatisch minder reps. Meer hypertrofie/BB kan je met minder gewicht prima bereiken.
WFPB!
pi_162671000
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je voor hypertrophy traint kun je beter hoog in reps blijven, voor kracht ga je naar de 5 reps.
Ik heb even gegoogled naar wat hypertrophy is en daar staat 'Het is een trainingsmethode voor krachtsporters. Het doel van deze training is het creëren van spiermassa bij krachtsporters.'

Wat is dan het verschil tussen dit en kracht? Beide 'kweken' toch spieren?
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:11:04 #239
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162671219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled naar wat hypertrophy is en daar staat 'Het is een trainingsmethode voor krachtsporters. Het doel van deze training is het creëren van spiermassa bij krachtsporters.'

Wat is dan het verschil tussen dit en kracht? Beide 'kweken' toch spieren?
Er zit een behoorlijk verschil tussen een BB's spieren en PL's spieren. Het zou me nu te veel tijd kosten om uit te leggen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:14:50 #240
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162671307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Oh, ik had het over de backsquat.
Is het echt zo dat je beter korter en zwaarder kan doen? Want dan kan ik het gewicht wel wat opvoeren, maar wist niet dat je dat beter kon doen ipv 3x15
Met een 5x5 schema doe je bijv. meer reps dan een 3x8 schema.

Als ik echt puur benen train is het 5x3reps paused front squats, 2x8 low bar squats of deadlifts 2 of 3 sets van 8 reps leg press. Als je daarna nog niet kapot bent weet ik het ook niet meer.

Ik heb anderhalve week rust ingelast nadat ik sinds November eigenlijk non-stop 3x in de week aan het liften was met zware compounds. Ik ben alleen nog 2x wezen boulderen maar dat valt qua uitputting van spieren vaak wel mee. Kwam gister in de gym en ik voelde compleet herboren. Gigantisch veel energie en mijn spieren waren niet meer in een constante staat van vermoeidheid. Het enige waarop ik achteruit was gegaan waren mijn deadlifts, maar ik weet niet of dat zo'n eerlijke vergelijking was na veel werksetjes C&J.

Rust jongens, pak de rust.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:15:23 #241
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162671317
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled naar wat hypertrophy is en daar staat 'Het is een trainingsmethode voor krachtsporters. Het doel van deze training is het creëren van spiermassa bij krachtsporters.'

Wat is dan het verschil tussen dit en kracht? Beide 'kweken' toch spieren?
https://www.t-nation.com/(...)ed-than-powerlifters
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:15:56 #242
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162671331
Kracht is afhankelijk van meer factoren dan spiermassa, simpel gezegd.
WFPB!
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:23:05 #243
457636 Dorpsgekk
Wanne gek!
pi_162671467
Ik wil mijn kippenarmpjes kwijt, hoe doe ik dit?
Meteen gaan trainen en dan pas eten of eerst gaan eten en dan pas trainen?

Mijn ma denkt dat ik 1x naar de sportschool zou gaan en verder nooit meer, maar dat klopt niet.
Kei mooi!
pi_162671533
quote:
Ga ik even lezen!
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:14 schreef Drinky het volgende:

[..]

Met een 5x5 schema doe je bijv. meer reps dan een 3x8 schema.

Als ik echt puur benen train is het 5x3reps paused front squats, 2x8 low bar squats of deadlifts 2 of 3 sets van 8 reps leg press. Als je daarna nog niet kapot bent weet ik het ook niet meer.

Ik heb anderhalve week rust ingelast nadat ik sinds November eigenlijk non-stop 3x in de week aan het liften was met zware compounds. Ik ben alleen nog 2x wezen boulderen maar dat valt qua uitputting van spieren vaak wel mee. Kwam gister in de gym en ik voelde compleet herboren. Gigantisch veel energie en mijn spieren waren niet meer in een constante staat van vermoeidheid. Het enige waarop ik achteruit was gegaan waren mijn deadlifts, maar ik weet niet of dat zo'n eerlijke vergelijking was na veel werksetjes C&J.

Rust jongens, pak de rust.
Ik doe dit: dag 1 borst/biceps/triceps, dag 2 benen/buik en dag 3 schouders/rug (repeat na een dag rust). Als ik mijn benen train doe ik overigens niet alleen squats, ook nog andere (compound) oefeningen er naast.
pi_162671554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:23 schreef Dorpsgekk het volgende:
Ik wil mijn kippenarmpjes kwijt, hoe doe ik dit?
Meteen gaan trainen en dan pas eten of eerst gaan eten en dan pas trainen?

Mijn ma denkt dat ik 1x naar de sportschool zou gaan en verder nooit meer, maar dat klopt niet.
Ik begon ook met kippenarmpjes en ging direct goed (gericht) eten en trainen. Wil niet zeggen dat ik nu armen zo groot als een boom heb maar progressie zie je wel, en die dunne armpjes zijn er niet meer.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:28:54 #246
457636 Dorpsgekk
Wanne gek!
pi_162671584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:27 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik begon ook met kippenarmpjes en ging direct goed (gericht) eten en trainen.
Binnen hoeveel tijd zijn de kippenarmpjes weg?

Ik wil geen spierbundel worden, maar een mooi zomer lichaam graag!
Kei mooi!
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:37:27 #247
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162671746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef Dorpsgekk het volgende:

[..]

Binnen hoeveel tijd zijn de kippenarmpjes weg?

Ik wil geen spierbundel worden, maar een mooi zomer lichaam graag!
:') :') :') not this shit again
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:37:38 #248
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162671751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:15 schreef Dizorn het volgende:
Kracht is afhankelijk van meer factoren dan spiermassa, simpel gezegd.
Een vergelijking die ik ooit las vertelt het met ballonen als voorbeeld. Een BB'r blaast de ballon op, een krachttrainer maakt de ballon zelf dikker.
pi_162671791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef Dorpsgekk het volgende:

[..]

Binnen hoeveel tijd zijn de kippenarmpjes weg?

Ik wil geen spierbundel worden, maar een mooi zomer lichaam graag!
Niet te zeggen, voor elk mens anders.
pi_162671819
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een vergelijking die ik ooit las vertelt het met ballonen als voorbeeld. Een BB'r blaast de ballon op, een krachttrainer maakt de ballon zelf dikker.
Over vergelijkingen gesproken: doen jullie oefeningen met de smith machine?
Ik zelf heb gelezen dat je het zou kunnen vergelijken met een fiets en zijwieltjes: voor de beginner prima, maar je kan beter zonder doen (dus zonder assistentie van de smith en een 'rack' en dat het beetje useless zou zijn.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:49:19 #251
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162671949
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:41 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Over vergelijkingen gesproken: doen jullie oefeningen met de smith machine?
Ik zelf heb gelezen dat je het zou kunnen vergelijken met een fiets en zijwieltjes: voor de beginner prima, maar je kan beter zonder doen (dus zonder assistentie van de smith en een 'rack' en dat het beetje useless zou zijn.
Het probleem van een smith rack is dat het je in de baan van de machine dwingt waardoor je niet een natuurlijke baan kan volgen. Dit geeft het risico op blessures.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:50:35 #252
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162671972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Barbells zijn meestal 20kg, voor vrouwen 15kg.

ik dacht altijd dat voor squats aangeraden werd om kortere maar zwaardere sets te maken? Zoals 3x5 of 5x3.

Mijn backsquat is 2x100kg, Frontsquat is 3x65kg (waardeloze frontrack positie), Overhead squat is 3x45kg m'n laatst gelukte poging.

Maar ik doe dit niet wekelijks, niet eens maandelijks. dus een aantal cijfers zouden wel verouderd zijn.
Waarom zijn barbells voor vrouwen 15kg??
Deathlift or Die.
pi_162672558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het probleem van een smith rack is dat het je in de baan van de machine dwingt waardoor je niet een natuurlijke baan kan volgen. Dit geeft het risico op blessures.
Goed punt. Eigenlijk meer nadelen dan voordelen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:51:03 #254
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162672996
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:50 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Waarom zijn barbells voor vrouwen 15kg??
Moet je aan het Olympisch comitee vragen.

Ook zo'n 20cm korter en een kleinere diameter trouwens.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:51:25 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162673002
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het probleem van een smith rack is dat het je in de baan van de machine dwingt waardoor je niet een natuurlijke baan kan volgen. Dit geeft het risico op blessures.
En je verwaarloost je stabilisatoren. Leuk als je gericht één spiergroep wilt trainen, niet als je compounds wilt doen. Zeker niet als je de compounds later zonder smith wilt doen, want dan kun je bijna vanaf 0 beginnen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:51:54 #256
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162673011
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:50 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Waarom zijn barbells voor vrouwen 15kg??
Feminisme.
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:17:43 #257
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162674458
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:50 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Waarom zijn barbells voor vrouwen 15kg??
Kleinere diameter omdat ze kleinere handen hebben. Gewicht wat ze kunnen tillen ligt lager. Wil je meer reps doen dan is 35kg de minimum, omdat 5kg schijven te snel kapot gaan. Met een 20kg is dit al 40. En hij is korter doordat vrouwen niet zo lang zijn als mannen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:37:43 #258
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162674864
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:17 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kleinere diameter omdat ze kleinere handen hebben. Gewicht wat ze kunnen tillen ligt lager. Wil je meer reps doen dan is 35kg de minimum, omdat 5kg schijven te snel kapot gaan. Met een 20kg is dit al 40. En hij is korter doordat vrouwen niet zo lang zijn als mannen.
Is dat dan alleen bij oly lifts? Al de PL vrouwen die ik ken trainen met een 20 kilo bar.
pi_162676679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Is dat dan alleen bij oly lifts? Al de PL vrouwen die ik ken trainen met een 20 kilo bar.
Volgens mij wel. In de sportschool is het heel standaard om met de 20kg bar te trainen, maar bij oly is het echt de norm voor vrouwen om de 15 te pakken, dat is nu eenmaal wereldwijd zo besloten. Heeft er denk ik mee te maken dat vrouwelijke powerlifters vaak in 'mannengyms' trainen, of in ieder geval op een plek waar het vooral om de kilo's gaat. Waarom zou je dan een lichtere bar pakken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:14:42 #260
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162677562
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Is dat dan alleen bij oly lifts? Al de PL vrouwen die ik ken trainen met een 20 kilo bar.
Jup. Powerbars worden als universeel beschouwd.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:02:28 #261
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162680983
Raar zeg, ik lees op verschillende websites dat de dumbbell pull over de borst traint en op andere sites weer rug. Ik dacht altijd borst
pi_162681534
How about both?
pi_162682460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:49 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Raar zeg, ik lees op verschillende websites dat de dumbbell pull over de borst traint en op andere sites weer rug. Ik dacht altijd borst
Een pullover traint zowel de borst als spieren van de rug. Deze oefening raad ik overigens niet aan, gezien de efficiënte ervan.
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:30:01 #265
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162684626
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:46 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Volgens mij wel. In de sportschool is het heel standaard om met de 20kg bar te trainen, maar bij oly is het echt de norm voor vrouwen om de 15 te pakken, dat is nu eenmaal wereldwijd zo besloten. Heeft er denk ik mee te maken dat vrouwelijke powerlifters vaak in 'mannengyms' trainen, of in ieder geval op een plek waar het vooral om de kilo's gaat. Waarom zou je dan een lichtere bar pakken.
Lijkt mij ook inderdaad, plus (wat ik denk) bij PL word de stang niet zo wild boven het hoofd "geworpen" en is het omsluiten van de bar in hookgrip makkelijker als de bar een kleinere diameter heeft.
PLers hebben van nature een veel sterkere grip (vermoed ik, omdat veel DL).

Ik vind Powerliften overigens super interessant, alleen ik vind nog zoveel dingen leuk. En ik kan helaas geen dagen toevoegen want dan kom ik met m'n rust in de knoei.
Crossfit is meestal full-body, wil rugby op proberen te pakken. En dan is helaas de tijd op :'(

Overigens ben ik hier al veel te lang voor een fatty, als mensen het vervelend vinden dat ik meepost hoor ik het graag.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 08:05:22 #266
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162684803
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:35 schreef Doublepain het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
Post je gains nu eens zonder die billen ervoor.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162684805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:41 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Over vergelijkingen gesproken: doen jullie oefeningen met de smith machine?
Ik zelf heb gelezen dat je het zou kunnen vergelijken met een fiets en zijwieltjes: voor de beginner prima, maar je kan beter zonder doen (dus zonder assistentie van de smith en een 'rack' en dat het beetje useless zou zijn.
Barbell Shrug Behind The Back
Calve raises
pi_162684813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:50 schreef Rami. het volgende:

[..]

Een pullover traint zowel de borst als spieren van de rug. Deze oefening raad ik overigens niet aan, gezien de efficiënte ervan.
Ik vind het een heerlijke oefening, wat is er dan precies niet goed aan?
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:15:37 #269
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_162686727
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:14 schreef Rami. het volgende:

Denk daarnaast ook aan je postuur in het dagelijks leven. Het kost relatief weinig kracht om een juiste houding aan te nemen, namelijk. Bewustwording van de positie van je schouders is het belangrijkste. Neemt niet weg dat het uitstekend is om die oefeningen te doen (voor mobiliteit en stabiliteit in die regio). ^O^
Ik heb 'm meegenomen naar m'n werk. Zit nu zo achter m'n bureau :') :

Heb een zittend beroep. Zit de godganse dag achter een computer (o.a. vandaar ook mijn verkeerde houding).
Voelt best lekker met dat ding om! Ziet er ook heel normaal uit, maar niet heus :P .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_162687921
Ik was zonet aan het kijken naar de Adidas Powerlift 2.0 schoenen omdat ik heb gemerkt dat ze behoorlijk wat voordeel geven bij het squatten etc (ik mocht die van iemand anders een keer aan doen). Maar toen zag ik ineens dat Adidas ook de Powerlift.3 heeft. Ik kan er praktisch niks op internet over vinden, heeft iemand een idee wat het verschil tussen deze schoenen en de 2.0 is?

Edit: zijn ze toevallig net nieuw uitgebracht misschien? Ik was ze eerder nog niet tegengekomen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:22:31 #271
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162688030
Niet helemaal antwoord op je vraag;
Reebok (ook van Adidas) had vorige week hun Lifters nog in de aanbieding en Adidas zelf stonden ze laatst ook nog in de outlet.

Scheelt al gauw een paar tientjes.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162688089
Thanks voor de tip :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:30:42 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162688188
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:30 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Lijkt mij ook inderdaad, plus (wat ik denk) bij PL word de stang niet zo wild boven het hoofd "geworpen" en is het omsluiten van de bar in hookgrip makkelijker als de bar een kleinere diameter heeft.
PLers hebben van nature een veel sterkere grip (vermoed ik, omdat veel DL).

Ik vind Powerliften overigens super interessant, alleen ik vind nog zoveel dingen leuk. En ik kan helaas geen dagen toevoegen want dan kom ik met m'n rust in de knoei.
Crossfit is meestal full-body, wil rugby op proberen te pakken. En dan is helaas de tijd op :'(
Keuzes keuzes. :+ Gewoon doen wat je op dit moment het leukst of belangrijk vind. PL is wel de leukste krachtsport, dat klopt wel ja. :P

quote:
Overigens ben ik hier al veel te lang voor een fatty, als mensen het vervelend vinden dat ik meepost hoor ik het graag.
Doe normaal man. Wat moet er dan hierna uit, invaliden zoals ik? :D
pi_162688428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik was zonet aan het kijken naar de Adidas Powerlift 2.0 schoenen omdat ik heb gemerkt dat ze behoorlijk wat voordeel geven bij het squatten etc (ik mocht die van iemand anders een keer aan doen). Maar toen zag ik ineens dat Adidas ook de Powerlift.3 heeft. Ik kan er praktisch niks op internet over vinden, heeft iemand een idee wat het verschil tussen deze schoenen en de 2.0 is?

Edit: zijn ze toevallig net nieuw uitgebracht misschien? Ik was ze eerder nog niet tegengekomen.
Ik heb toevallig zelf ook al een tijdje de Powerlift 2.0's op het oog. Geen idee dat de 3 er aan zou komen! Als ik het zo zie is het verschil met name het mesh wat voor wat betere luchtdoorlating zorgt en ook een bredere strap. Prijs is ook een tientje hoger zo te zien. Je moet je even op de nieuwsbrief abboneren, krijg je 15% kortingscode.

Was er hier een (hele) tijd geleden niet ook een post over de AdiPowers? Ik twijfel een beetje tussen de modellen. Weet dat de Adipowers een net wat hogere hak hebben, volgens oly standaard alleen dan de vraag of het niet wat overdreven is zonder echt serieuze oly lift doelen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:50:02 #275
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162688545
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Keuzes keuzes. :+ Gewoon doen wat je op dit moment het leukst of belangrijk vind. PL is wel de leukste krachtsport, dat klopt wel ja. :P

[..]

Doe normaal man. Wat moet er dan hierna uit, invaliden zoals ik? :D
Het is inderdaad kiezen tussen in 1 ding heel goed worden of in meerdere dingen hooguit middelmatig. _O-

Het is misschien ook wel mijn mindere mobiliteit en motoriek die mij meer richting PL drukt dan richting de Olympische lifts, alhoewel het voor beide wel belangrijk is heb ik minder moeite met PL movements.

Zolang alle cijfers nog omhoog gaan ben ik nog niet uit gecrossfit, maar het lijkt wel of ik alle sporten wil doen om te compenseren voor alle jaren dat ik m'n tijd verdeed met lui zijn en vreten _O-

En voor een topic genaamd "Bodybuilding" ben ik maar een vreemd jong natuurlijk :@
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162688574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:42 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Ik heb toevallig zelf ook al een tijdje de Powerlift 2.0's op het oog. Geen idee dat de 3 er aan zou komen! Als ik het zo zie is het verschil met name het mesh wat voor wat betere luchtdoorlating zorgt en ook een bredere strap. Prijs is ook een tientje hoger zo te zien. Je moet je even op de nieuwsbrief abboneren, krijg je 15% kortingscode.

Was er hier een (hele) tijd geleden niet ook een post over de AdiPowers? Ik twijfel een beetje tussen de modellen. Weet dat de Adipowers een net wat hogere hak hebben, volgens oly standaard alleen dan de vraag of het niet wat overdreven is zonder echt serieuze oly lift doelen.
Het is dus inderdaad net de nieuwste versie van de powerlift2.0? Ik ga gewoon een .3 en een 2.0 bestellen denk ik.
Misschien een domme vraag in een topic vol mannen, maar heeft iemand enig idee of er veel verschil zit tussen de mannen- en vrouwenschoenen? Voor de vrouwen hebben ze maar 1 kleurtje, voor mannen veel meer keuze!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 2 juni 2016 @ 12:05:06 #277
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162688763
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:51 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Het is dus inderdaad net de nieuwste versie van de powerlift2.0? Ik ga gewoon een .3 en een 2.0 bestellen denk ik.
Misschien een domme vraag in een topic vol mannen, maar heeft iemand enig idee of er veel verschil zit tussen de mannen- en vrouwenschoenen? Voor de vrouwen hebben ze maar 1 kleurtje, voor mannen veel meer keuze!
Roze?
pi_162688809
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Roze?
Nee, die voor vrouwen zijn lelijk paars ;(
Voor de mannen hebben ze juist een gave special edition roze met groen!

En die kortingscode werkt niet bij adidasspecialtysports, jammer.

[ Bericht 4% gewijzigd door PluisigNijntje op 02-06-2016 12:21:47 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162689131
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik vind het een heerlijke oefening, wat is er dan precies niet goed aan?
Op het moment dat het gewicht achter je hoofd hangt is de oefening het zwaarst, terwijl de stabiliteit van je schouder (glenohumeraal) op z'n laagst is. Vervolgens breng je het gewicht weer naar je lichaam toe. De oefening wordt in deze (concentrische) fase steeds lichter, terwijl de positie van je schouder steeds gunstiger wordt om een grote last te kunnen dragen. De weerstandscurve van de oefening is dus echt tegengesteld aan de krachtcurve van je bovenlichaam.

Daarnaast bevindt je schouder (glenohumeraal) zich (afhankelijk van hoe dicht je de ellebogen bij elkaar hebt) continue in exorotatie, terwijl een functie van de borstspier juist endorotatie is.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een aparte oefening voor je latissimus dorsi en een aparte oefening voor je borst. Voor je borst zou je in dit kader dan naast een bench/dumbell press voor een fly variant kunnen kiezen waarbij je cabels gebruikt en de schouder meer in endorotatie hebt, zoals hieronder:

  donderdag 2 juni 2016 @ 12:33:04 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162689211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:51 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Het is dus inderdaad net de nieuwste versie van de powerlift2.0? Ik ga gewoon een .3 en een 2.0 bestellen denk ik.
Misschien een domme vraag in een topic vol mannen, maar heeft iemand enig idee of er veel verschil zit tussen de mannen- en vrouwenschoenen? Voor de vrouwen hebben ze maar 1 kleurtje, voor mannen veel meer keuze!
Gemiddeld gezien zijn vrouwenvoeten anders dan mannenvoeten. Maar dan moet je wel gemiddeld zijn. Sowieso kun je het bij schoenen zelden weten als je ze niet aanhebt.
pi_162689299
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien zijn vrouwenvoeten anders dan mannenvoeten. Maar dan moet je wel gemiddeld zijn. Sowieso kun je het bij schoenen zelden weten als je ze niet aanhebt.
Ja, fair enough. Ik heb de nieuwe Powerlift.3 besteld, aangezien die wel specifiek voor dames zijn en er niet onaardig uitzien. Ben heel benieuwd! Verzendkosten en retourneren zijn gratis dus ik kan me er geen buil aan vallen denk ik ;)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162689337
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:28 schreef Rami. het volgende:

[..]

Op het moment dat het gewicht achter je hoofd hangt is de oefening het zwaarst, terwijl de stabiliteit van je schouder (glenohumeraal) op z'n laagst is. Vervolgens breng je het gewicht weer naar je lichaam toe. De oefening wordt in deze (concentrische) fase steeds lichter, terwijl de positie van je schouder steeds gunstiger wordt om een grote last te kunnen dragen. De weerstandscurve van de oefening is dus echt tegengesteld aan de krachtcurve van je bovenlichaam.

Daarnaast bevindt je schouder (glenohumeraal) zich (afhankelijk van hoe dicht je de ellebogen bij elkaar hebt) continue in exorotatie, terwijl een functie van de borstspier juist endorotatie is.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een aparte oefening voor je latissimus dorsi en een aparte oefening voor je borst. Voor je borst zou je in dit kader dan naast een bench/dumbell press voor een fly variant kunnen kiezen waarbij je cabels gebruikt en de schouder meer in endorotatie hebt, zoals hieronder:

Ik doe hem in een hammer strenght apparaat, meer voor erbij. Vind het fijn om deze nog ff erbij te pakken in mn schema.
pi_162689484
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:39 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik doe hem in een hammer strenght apparaat, meer voor erbij. Vind het fijn om deze nog ff erbij te pakken in mn schema.
Nadelig zal het in ieder geval niet zijn, bij "gezonde" schouders :)
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:11:49 #284
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162691688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:42 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Ik heb toevallig zelf ook al een tijdje de Powerlift 2.0's op het oog. Geen idee dat de 3 er aan zou komen! Als ik het zo zie is het verschil met name het mesh wat voor wat betere luchtdoorlating zorgt en ook een bredere strap. Prijs is ook een tientje hoger zo te zien. Je moet je even op de nieuwsbrief abboneren, krijg je 15% kortingscode.

Was er hier een (hele) tijd geleden niet ook een post over de AdiPowers? Ik twijfel een beetje tussen de modellen. Weet dat de Adipowers een net wat hogere hak hebben, volgens oly standaard alleen dan de vraag of het niet wat overdreven is zonder echt serieuze oly lift doelen.
Dat was ik. Zit nu mobiel, even kijken of ik hem kan terugvinden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:21:12 #285
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162691925
Post #910 in topic 489
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:30:11 #286
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162692145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik was zonet aan het kijken naar de Adidas Powerlift 2.0 schoenen omdat ik heb gemerkt dat ze behoorlijk wat voordeel geven bij het squatten etc (ik mocht die van iemand anders een keer aan doen). Maar toen zag ik ineens dat Adidas ook de Powerlift.3 heeft. Ik kan er praktisch niks op internet over vinden, heeft iemand een idee wat het verschil tussen deze schoenen en de 2.0 is?

Edit: zijn ze toevallig net nieuw uitgebracht misschien? Ik was ze eerder nog niet tegengekomen.
Bedoeling is alleen te gebruiken voor reguliere squats of ook oly lifts?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162693660
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:50 schreef Rami. het volgende:

[..]

Een pullover traint zowel de borst als spieren van de rug. Deze oefening raad ik overigens niet aan, gezien de efficiënte ervan.
Hoezo niet, wat bedoel je met de efficiënte?

Oh sorry is al gepost.
Ik doe 'm eigenlijk wel altijd in de dag dat ik o.a. rug train. (borst en rug doe ik niet op 1 dag) Flys doe ik ook als ik mijn borst train (andere dag), maar niet zittend zoals dat filmpje van je.
pi_162696919
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:30 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Bedoeling is alleen te gebruiken voor reguliere squats of ook oly lifts?
Allebei :Y Ik train nu 1x per week olympisch gewichtheffen, over een paar weken wil ik daar 2x per week van maken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:19:51 #289
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162698115
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:36 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Allebei :Y Ik train nu 1x per week olympisch gewichtheffen, over een paar weken wil ik daar 2x per week van maken.
Dan zou ik toch gaan overwegen om een schoen te kopen die een hogere hakverhoging heeft. Vooral in de snatch is het een voordeel als er een grotere enkelmobiliteit is. Dat betekent namelijk dat je het gewicht verticaler kan opvangen waardoor de schouders niet onnodig ver naar achteren moeten. Zal je meer stabiliteit opleveren. Hier heb ik nog wel de post die ik aanhaalde met andere posts van mij.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Ze hebben allemaal een hak verhoging van 0,75 inch (1,9cm) op de Powerlifter 2.0 na welke 0,6 inch (1,5cm) is.

Als dat niet genoeg is kan je een extra hakverhoging laten toevoegen bij een schoenenmaker.

Een voorbeeld:


P.s. dit is vooral voor het opvangen van een snatch belangrijk waarbij je de rug verticaler wil hebben. Bij normale squats/cleans/jerks etc. is dit nogal onhandig doordat de knie verder naar voren komt als gevolg.
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat is voor squats in het algemeen. Wanneer je een low-bar squat uitvoert met een wijde stance zoals je meestal ziet in competities, vooral met suited competities, is een platte zool weer in het voordeel.

Over het algemeen voor een high-bar squat, front squat, overhead squat, oly lifts etc. is een oly schoen in het voordeel. Of eventueel een low-bar squat met een smalle stand.

Ligt eraan wat je fijn/mooi vindt. Over het algemeen heb je Nike en Adidas. Daarnaast nog wat onbekendere merken als Anta, Inov, Pendlay, Reebok (is van adidas maar richt zich meer op crossfit). De onbekendere merken zijn over het algemeen lastig te krijgen in Europa. Dus val je al snel terug op Nike en Adidas. Daarover heb ik al eens een post geplaatst.

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Jup, de zijkanten zijn in te drukken met de duim.

Voor de Powerlift 2.0 heb je een aantal voor- en na-delen.

• Ze zijn een stuk goedkoper ,¤90(¤76,5+¤5 verzendkosten) en in meer kleuren beschikbaar.

• Nadeel is dat de hak verhoging slechts 1,5cm(0,6 inch) is, de hak van een zachter materiaal en de voorvoet stugger is.

De power perfect 2 is nu ¤110 (¤93,5 met korting):

• Hebben de juiste hak verhoging van 1,9cm (0,75 inch) voor oly lifts.
• Hak is van een harder materiaal gemaakt t.o.v. de powerlift 2.
• Voorvoet is ietsje flexibeler voor je C&J

• Zijn wel 20 euro duurder en minder kleuren opties

Beide schoenen zijn in te drukken aan de zijkant. Maar dat is niet echt een probleem tijdens het liften. Dit komt doordat je het gewicht over de gehele voet verdeeld en niet op de zijkant kracht zet. Wat ik wel merk is dat voorin de schoen ruimte is en enigszins beweging mogelijk is na buiten/binnen tijdens het squatten/set-up.

De Adipowers voor ¤175(¤148,75 met korting)
Dit probleem schijnt zich niet voor te doen doordat de adipowers smaller zijn en extra stevig is in zowel de achterzijde/zijkant van de schoen als hak. Deze moeten een stuk steviger aanvoelen en minder/geen zijwaartse beweging geven. Verder is de strap steviger, ademt de schoen beter en is de neus/voorvoet een heel stuk flexibeler wat van pas komt bij je C&J.

Als laatste de Nike Romaleos 2 t.o.v. de Adipowers ($190+verzendkosten).

• De zool is wijder evenals de voering, dus mocht je brede voeten hebben is dit een uitkomst. (groter oppervlak hoort meer stabiliteit te geven)
• Heeft twee straps, voor de voorvoet en boven, die van een zachter materiaal zijn dan de adipowers. Schijnen minder stabiel te zijn dan de adipower. Ook in de voorvoet, omdat deze i.p.v een strap smaller is in de voorvoet.
• Meer kleuren opties.
• Dikkere zolen dan de adipowers.
• Is niet rechtstreeks leverbaar vanaf Nike NL. Adidas is wel rechtstreeks leverbaar in NL.

Al met al is het onderlinge verschil niet groot. Keuze is vooral op basis van smaak, hoe breed je voet is en de verzendkosten/tijd van de Romaleos 2.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:21:45 #290
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162698160
Kan volgens mij alle vragen wel zo'n beetje beantwoorden met oude quotes onderhand :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162699217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:28 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Hoezo niet, wat bedoel je met de efficiënte?

Oh sorry is al gepost.
Ik doe 'm eigenlijk wel altijd in de dag dat ik o.a. rug train. (borst en rug doe ik niet op 1 dag) Flys doe ik ook als ik mijn borst train (andere dag), maar niet zittend zoals dat filmpje van je.
Ik raad het aan om die fly eens te proberen. Meer voordelen en minder nadelen dan de reguliere fly (minder blessuregevoelig, meer activatie van de borstspier door de stand van het schoudergewricht en tevens een betere relatie tussen de weerstandscurve en de krachtcurve).

Welke oefeningen doe je verder nog voor je rug?
pi_162700999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:19 schreef Verbosity het volgende:


[Info]


Bedankt voor alle info, daar heb ik zeker wat aan. Maar ik mocht dus de oude powerlifts 2.0 van m'n trainer proberen, en hij zei dat ik het qua enkelmobiliteit zeker wel kon redden met dat model. Mocht ik echt heel serieus gaan gewichtheffen in competitie, dan raadde hij de Nike Romaleos aan. Maar zo ver ben ik nog lang niet en ik vind het toch leuk om in de tussentijd een goeie schoen te hebben. En volgens mij is het dat wel :)

Ik krijg ze hopelijk maandag binnen en dan probeer ik ze meteen uit bij de training. Mocht het toch niet bevallen dan gaan ze weer terug.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162711895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:06 schreef Rami. het volgende:

[..]

Ik raad het aan om die fly eens te proberen. Meer voordelen en minder nadelen dan de reguliere fly (minder blessuregevoelig, meer activatie van de borstspier door de stand van het schoudergewricht en tevens een betere relatie tussen de weerstandscurve en de krachtcurve).

Welke oefeningen doe je verder nog voor je rug?
Barbell Bent-over Row
Seated Row
Dumbbell Bent-over Row
Lat Pull Down
Dit ook maar weet naam even niet
Verder ook nog wat andere compounds die ook een stukje van je (onder)rug pakken zoals DL, squats, chin/pull ups maar niet alles doe ik op 1 dag dus
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:34:42 #294
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162712648
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:32 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Bedankt voor alle info, daar heb ik zeker wat aan. Maar ik mocht dus de oude powerlifts 2.0 van m'n trainer proberen, en hij zei dat ik het qua enkelmobiliteit zeker wel kon redden met dat model. Mocht ik echt heel serieus gaan gewichtheffen in competitie, dan raadde hij de Nike Romaleos aan. Maar zo ver ben ik nog lang niet en ik vind het toch leuk om in de tussentijd een goeie schoen te hebben. En volgens mij is het dat wel :)

Ik krijg ze hopelijk maandag binnen en dan probeer ik ze meteen uit bij de training. Mocht het toch niet bevallen dan gaan ze weer terug.
Als je een wat bredere voet hebt zijn de romaleos een goed idee. Zou echt aan raden om gelijk een goede oly schoen te kopen voor een paar tientjes meer i.p.v. een net niet schoen. But hey, that's just me.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162716374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:00 schreef Gripper het volgende:
Als je op google zoekt op "runners stretch" vind je er al heel veel, variatie en regelmatig je stretches doen is wel de sleutel. Nooit tot de pijngrens gaan, je hoeft alleen maar de spanning te voelen. t wordt vanzelf soepeler!

Ik heb zelf het idee dat alle grote been & rugoefeningen ook wel bijdragen, door squats en deadlifts kan ik nu staand mn handen plat op de grond leggen, en tot een jaar geleden bleven mn vingertoppen nog 5 cm van de grond.
(Misschien ook wel juist door die oefeningen te doen i.c.m. stretches vooraf en achteraf)
Dank, dit is wel bemoedigend nieuws. Geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik blijf braaf mijn stretches doen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Heb nu weinig tijd maar zoek eens op hamstring door stretches. Daarmee kan je de hamstrings goed stretchen en steeds iets verder opschuiven. Probeer ook eens kracht te zetten voor 6 seconden tegen de deurpost en dan ontspannen en verder schuiven. Zal je zie dat de spier beter kan ontspannen en verder komt. Dat is om het tijdelijk even wat verder te kunnen stretchen. Eventueel nog de cosack squat.
Dit werkt goed inderdaad ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:20 schreef Rami. het volgende:

[..]

Rekken verlengt een spier niet. Vrijwel het enige effect van rekken dat langer dan een aantal minuten aanhoudt, is het verhogen van de pijn tolerantie (neurale stretch tolerantie).

In welke situatie merk je dat je hamstring jou beperkt? Krachttraining zou over het algemeen het lichaam juist minder "stug" maken (combinatie van de druk (gewicht) en het bewegen richting end-range -> lichaam past zich aan (tijdens een squat bijvoorbeeld)).
Mijn hamstrings beperken me met deadliften, hypers en dat soort oefeningen. Een pistol squat gaat mij in dit leven niet meer lukken ;(

Maar ik merk het vooral met yoga - je mag als yogi natuurlijk NOOIT naar je medeyogi's kijken, het GAAT namelijk niet om wie het soepelst/lenigst is, want iedereen is goed zoals hij is... enzovoort, en dat is mooi, maar ik ben echt een enorme krant als het gaat om, bijvoorbeeld, een oefening die volgens mij 'de boot' heet: in een V zitten en langzaam je benen strekken. Onmogelijk :X Nou hoef ik geen perfecte boot te kunnen, maar het heeft me wel bewuster gemaakt van het probleem.

Je hebt wel gelijk dat het (mijn) lichaam in bepaalde opzichten door krachttraining veel meer 'range of motion' heeft gekregen, bij de squat inderdaad - ik begon met een kwartsquat en kom nu tot mijn hielen. Maar dat heeft dan weer weinig met korte hamstrings te maken, volgens mij.

Maar iedereen bedankt voor de tips, ik blijf geduldig O-)
pi_162717746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:34 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dank, dit is wel bemoedigend nieuws. Geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik blijf braaf mijn stretches doen :)

[..]

Dit werkt goed inderdaad ^O^

[..]

Mijn hamstrings beperken me met deadliften, hypers en dat soort oefeningen. Een pistol squat gaat mij in dit leven niet meer lukken ;(

Maar ik merk het vooral met yoga - je mag als yogi natuurlijk NOOIT naar je medeyogi's kijken, het GAAT namelijk niet om wie het soepelst/lenigst is, want iedereen is goed zoals hij is... enzovoort, en dat is mooi, maar ik ben echt een enorme krant als het gaat om, bijvoorbeeld, een oefening die volgens mij 'de boot' heet: in een V zitten en langzaam je benen strekken. Onmogelijk :X Nou hoef ik geen perfecte boot te kunnen, maar het heeft me wel bewuster gemaakt van het probleem.

Je hebt wel gelijk dat het (mijn) lichaam in bepaalde opzichten door krachttraining veel meer 'range of motion' heeft gekregen, bij de squat inderdaad - ik begon met een kwartsquat en kom nu tot mijn hielen. Maar dat heeft dan weer weinig met korte hamstrings te maken, volgens mij.

Maar iedereen bedankt voor de tips, ik blijf geduldig O-)
Als je al een tijdje die rekoefeningen doet en er geen baat bij lijkt te hebben, dan raad ik je aan er een tijdje mee te stoppen.

Vaak is het gevoel van een te korte hamstring te wijten aan een niet-optimale positie van het lichaam (o.a. positie van het bekken en de ribben), waarbij er onvoldoende stabiliteit in de bekkenregio is. Je centraal zenuwstelsel zal dan met een compensatiemechanisme komen waaruit enige stabiliteit te halen valt, waarbij vaak de hamstring op spanning wordt gezet (althans, dat gevoel ervaar je).

Probeer de hip hinge beweging eens te doen, zonder extern gewicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk ervaar je al snel het rekgevoel. Probeer het vervolgens nog eens zonder de ribben/borst te heffen (tegenovergestelde van wat je doet bij inademen), je rug recht houden (dus niet neutraal (= lichte holling), ook niet bol, maar helemaal recht zoals op de foto geïllustreerd -> dit doe je door je bekken licht naar achteren te kantelen) en deze positie vast te houden door je buik- en bilspieren aan te spannen. Kijk nu eens of je verder komt.

Je zou het ook kunnen proberen in ruglig, waarbij je beide benen gestrekt hebt en één van beide zo hoog mogelijk heft. Probeer dit ook nogmaals met het afvlakken van je rug op de vloer (door je bekken naar achteren te kantelen), je ribben laag houden en buik- en bilspieren goed aan te spannen. zie voor de uitleg en visualisatie het onderstaande filmpje.


Vaak, als je de positie van bepaalde delen net even verandert en zo meer stabiliteit genereert, hoeft het lichaam niet te compenseren door die hamstring op spanning te zetten. Mocht je, na dit uitvoerig geprobeerd te hebben nog problemen ervaren, dan zou je nog excentrisch kunnen trainen. Hierbij neemt de lengte van de spier onder spanning toe. Ter illustratie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je met het gewicht naar beneden gaat, wordt de hamstring langer maar moet deze spier nog steeds spanning leveren. Leg de nadruk op deze (excentrische) fase en doe dat met een rechte rug. Ga zo ver als je kan en zorg ervoor dat de positie van je lichaam goed blijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rami. op 03-06-2016 15:35:15 ]
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:27:31 #297
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162717844
Afgelopen zaterdag de HipHinge gedaan (met gewicht), afgelopen dinsdag voelden de hamstrings pas weer fatsoenlijk :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 juni 2016 @ 23:51:04 #298
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_162729972
Vraagje : Doen jullie aan deadliften? Ik weet dat dit zeer goed is voor de rug (indien juist uitgevoerd) maar deadliften is erg moeilijk om correct te doen (bij mij toch) en kan serieus uw rug naar de kloten helpen. Ik ben er namelijk met gestopt omdat ik het niet goed kon, hebben jullie tips voor het correct te doen?
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_162731814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 23:51 schreef Zahreddine het volgende:
Vraagje : Doen jullie aan deadliften? Ik weet dat dit zeer goed is voor de rug (indien juist uitgevoerd) maar deadliften is erg moeilijk om correct te doen (bij mij toch) en kan serieus uw rug naar de kloten helpen. Ik ben er namelijk met gestopt omdat ik het niet goed kon, hebben jullie tips voor het correct te doen?
Bekijk filmpjes over de correcte uitvoering op YouTube. Neem de tips die ze je geven mee en ga zelf aan de slag in de sportschool. Laat anderen in je sportschool naar je form kijken en vraag ze om feedback. Eventueel zou je het ook nog kunnen laten filmen, zodat wij hier feedback kunnen geven.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:03:42 #300
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162734609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:21 schreef Verbosity het volgende:
Kan volgens mij alle vragen wel zo'n beetje beantwoorden met oude quotes onderhand :D
Verzamelen en in de OP mikken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162741375
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:11 schreef Bilzerian het volgende:

[..]

Bekijk filmpjes over de correcte uitvoering op YouTube. Neem de tips die ze je geven mee en ga zelf aan de slag in de sportschool. Laat anderen in je sportschool naar je form kijken en vraag ze om feedback. Eventueel zou je het ook nog kunnen laten filmen, zodat wij hier feedback kunnen geven.
Dit. En een tip, ga een keer met wat lichter gewicht met je zijkant naar de spiegel staan, dan kun je zelf ook je form bekijken. Vooral de (boven)rug recht houden en borst naar voren is belangrijk. Ik zou het alleen niet aanraden om dat met zwaar gewicht te doen omdat je dan gegarandeerd je nek verrekt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')