abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162150436
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_162150478
sommige mensen willen de wereld zien branden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_162150671
omdat het kan
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:59:33 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162150687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:50 schreef Jordy-B het volgende:
sommige mensen willen de wereld zien branden.
Een paar miljoen man op een slachtveld die blindelings zich de dood in laten jagen bewijst denk ik het tegendeel. Dat is niet sommige maar veel. Los daarvan denk ik dat mensen op de PVV stemmen omdat de bestaande politiek geen oplossingen heeft. En zal er dus wel iets van een revolutie of een oorlog wel weer komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_162150739
minder, minder
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:03:07 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162150764
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:01 schreef Roypsv het volgende:
minder, minder
Maar hoe miste ik een beetje in deze uitspraak. Al hoe wel we dat natuurlijk best weten hoe dat moet. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_162151024
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162151264
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Je baan zien verdwijnen vind ik nou niet perse een beperkt referentiekader. Is gewoon het effect van de globalisering en voornamelijk de open grenzen binnen de EU.
In de ICT hebben we daar al jaren last van daar zo ongeveer alles naar India verhuist, de laatste jaren zijn het de lager opgeleiden die hier last van hebben. Is erg reëel
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 mei 2016 @ 13:26:23 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162151373
quote:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader.
Wat een domme en gevaarlijke generalisatie.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:27:51 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162151421
quote:
Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit gewoon klopt. Maar het probleem vind ik is dat de PVV de problemen wel aankaart maar daar verder ook geen oplossing voor heeft.
pi_162151537
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
pi_162151664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
Welke islamisering?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_162151669
Omdat sommige mensen niet weg wilen kijken.
pi_162151705
Omdat sommige mensen nou eenmaal graag een simplistisch vijandbeeld hebben en/of voorgeschoteld willen krijgen.
pi_162151707
Omdat de pvv iets biedt waardoor het meer mensen achter zich heeft dan elke andere partij in NL
pi_162151748
quote:
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
pi_162151803
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Welke islamisering?
In elk West-Europees land.

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfers publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 13-05-2016 14:21:10 ]
pi_162151836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:38 schreef Superpush het volgende:
Omdat de pvv iets biedt waardoor het meer mensen achter zich heeft dan elke andere partij in NL
Want het gaat niet om de pvv maar om die enorme hoeveelheid NL ers, m.n. Hoogopgeleiden, die zich herkennen en goed voelen bij de PVV boodschap.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:44:57 #19
206322 Seam
Pillz-E
pi_162151864
Haha haten op de PVV en dan zelf D66 stemmen :')
matige troll
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_162152101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.
Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomen

Overbevolking werd in het Nederland van vlak na de Tweede Wereldoorlog beschouwd als een serieus probleem. Het land bezat na Portugal het hoogste geboortecijfer van Europa. Al die nieuwe Nederlanders moesten worden gevoed en gekleed, en dat zou de wederopbouw vertragen. Toen de Leidse socioloog Frederik van Heek midden jaren vijftig onderzoek deed naar het probleem van overbevolking, had hij algauw de schuldigen te pakken: dat waren de rooms-katholieken. Omdat zij zoveel kinderen baarden, bleef het hele Nederlandse geboorteniveau op een gevaarlijk hoog peil. Bovendien bestond het risico dat Nederland zou veranderen van een protestantse natie in een katholiek land. Zo werd het negatieve cliche geboren dat katholieken zouden 'fokken als konijnen'.

http://www.historischnieu(...)dse-katholieken.html
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:56:03 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162152139
quote:

[..]

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Maar wat is dan de oplossing?
pi_162152157
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:43 schreef Superpush het volgende:

[..]

Uit onderzoek was toch gebleken dat slechts 2% van de hoogopgeleiden (WO) PVV stemden?
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162152181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

en wat is het probleem?
pi_162152197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
_O_
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:00:56 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162152262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en wat is het probleem?
Waarom dan je post als een mogelijke verdere islamisering geen probleem is?
pi_162152414
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom dan je post als een mogelijke verdere islamisering geen probleem is?
dat was ik niet ;)
Mijn vraag was waarom is islamisering een probleem. Hij stelt dat het een probleem is maar niet waarom.
pi_162153114
quote:

[..]

Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomen

Overbevolking werd in het Nederland van vlak na de Tweede Wereldoorlog beschouwd als een serieus probleem. Het land bezat na Portugal het hoogste geboortecijfer van Europa. Al die nieuwe Nederlanders moesten worden gevoed en gekleed, en dat zou de wederopbouw vertragen. Toen de Leidse socioloog Frederik van Heek midden jaren vijftig onderzoek deed naar het probleem van overbevolking, had hij algauw de schuldigen te pakken: dat waren de rooms-katholieken. Omdat zij zoveel kinderen baarden, bleef het hele Nederlandse geboorteniveau op een gevaarlijk hoog peil. Bovendien bestond het risico dat Nederland zou veranderen van een protestantse natie in een katholiek land. Zo werd het negatieve cliche geboren dat katholieken zouden 'fokken als konijnen'.

http://www.historischnieu(...)dse-katholieken.html
Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.

quote:

[..]

Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en wat is het probleem?
Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.
pi_162153127
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:48 schreef PeteSampras het volgende:
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.

Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:42:09 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162153246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.

[..]

Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.

[..]

Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.

[..]

Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.
De eerder besproken cijfers geven aan dat in de UK de meeste moslims daar geboren worden en dus staatsburger zijn van deze land hoe wil jij die unsettelen? En het minder aantrekkelijk voor ze maken daar geboren te worden? Overigens was het goed toeven voor joden en christenen in Syrië en Irak tot de VS besloot Assat en vergelijkbare types opzij te zetten. En de EU zeker geen perfecte organisatie. Maar dankzij Europese samenwerking is het al meer dan 60 jaar oorlog vrij in Europa.
pi_162153325
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen
Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.

De PVV is in ieder geval pragmatisch, laat ik het daarop houden.
pi_162153334
quote:

[..]

Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.

Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
Dan is het raar dat de PVV qua beleid meestemt in de rechtse wetsvoorstellen en de linkse wetsvoorstellen afkeurt. Het is A zeggen en Z doen, maar schijnbaar hebben velen dat niet door.
pi_162153390
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.

Pragmatisch niet, eerder een soort VVD, maar dan gemengd met een stuk nationalisme, xenofobie en populisme.
pi_162153495
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Natuurlijk is de PVV pragmatisch en het klopt ook dat de PVV van oorsprong juist de meest economisch rechtse partij in het parlement was. De zwaai naar links is ook waarschijnlijk gedaan om meer kiezers te lokken. Desondanks komt Martin Bosma behoorlijk links over; hij vergelijkt de PVV met de PvdA uit de jaren 50 en met DS 70.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Dan is het raar dat de PVV qua beleid meestemt in de rechtse wetsvoorstellen en de linkse wetsvoorstellen afkeurt. Het is A zeggen en Z doen, maar schijnbaar hebben velen dat niet door.
De PVV stemde daar voornamelijk mee in omdat ze gedoogpartner was in het kabinet Rutte 1. In de Nederlandse politiek moeten er concessies worden gedaan.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:35:32 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162154674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

dat was ik niet ;)
Mijn vraag was waarom is islamisering een probleem. Hij stelt dat het een probleem is maar niet waarom.
Omdat je dan geregeerd/onderwezen gaat worden door godsdienst waanzinnigen en alle humanitaire vrijheid verliest.
pi_162155001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

De eerder besproken cijfers geven aan dat in de UK de meeste moslims daar geboren worden en dus staatsburger zijn van deze land hoe wil jij die unsettelen? En het minder aantrekkelijk voor ze maken daar geboren te worden?
Niet, dus in die zin zou het al te laat kunnen zijn. (Wat misschien nog mogelijk is, is om het aantrekkelijk te maken te remigreren)

quote:
Overigens was het goed toeven voor joden en christenen in Syrië en Irak tot de VS besloot Assat en vergelijkbare types opzij te zetten.
Dat blijkt nergens uit.

Je haalt hier trouwens nog een sterk argument naar voren om niet massaal mensen op te nemen uit de regio's waar ''het Westen'' zich heeft gemengd: veel mensen daarvandaan voelen afkeer jegens westerse partijen. Ongeacht de vraag of het inderdaad het Westen te verwijten valt dat bepaalde regio's een puinhoop zijn, is het geen goed idee om mensen uit diezelfde regio's massaal hier heen te halen.

quote:
En de EU zeker geen perfecte organisatie. Maar dankzij Europese samenwerking is het al meer dan 60 jaar oorlog vrij in Europa.
Europese samenwerking, ja. Niet de EU in het bijzonder.
pi_162155053
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:44 schreef Seam het volgende:
Haha haten op de PVV en dan zelf D66 stemmen :')
matige troll
Volgens mij heb ik (in dit topic althans) helemaal niet 'gehaat op' de PVV. Dat was ik ook helemaal niet van plan. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die van plan zijn op die partij te stemmen. Verder zal ik me van commentaar onthouden.

[ Bericht 4% gewijzigd door PeteSampras op 13-05-2016 16:09:11 ]
pi_162155813
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ehm wij horen bijvoorbeeld al niet bij de duurste landen om in te wonen zoals de door jou genoemde landen
quote:
[..]

Omdat de trend bij de getinte medemens dezelfde kant op gaat. meer en meer vertrekken ze naar de randgemeentes omdat ze het beter krijgen en ze krijgen nu al steeds minder kinderen.
quote:
[..]

[..]

ah... het kleuterargument... "zij doen het ook dus mogen wij het ook"
pi_162156106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ehm wij horen bijvoorbeeld al niet bij de duurste landen om in te wonen zoals de door jou genoemde landen
Dat boeit vrij weinig. Het gaat om koopkracht: wij scoren hier niet beter, of zelfs slechter, in dan landen als Zwitserland, Noorwegen en IJsland.

quote:
Omdat de trend bij de getinte medemens dezelfde kant op gaat. meer en meer vertrekken ze naar de randgemeentes omdat ze het beter krijgen en ze krijgen nu al steeds minder kinderen.
Wat niks af doet aan het feit dat in 50 jaar tijd grote delen zijn geïslamiseerd en er geen aanwijzingen zijn dat deze trend afneemt in de toekomst.

Gaat trouwens niet om huidskleur, maar om ideologie.

quote:
ah... het kleuterargument... "zij doen het ook dus mogen wij het ook"
Huh? Snap niet wat je bedoelt.
pi_162157558
quote:

[..]

Vooral dat tweede gedeelte blijft onderbelicht in discussies over de opkomst van de PVV. De PvdA heeft deze groep potentiële stemmers van zich vervreemd en er is geen alternatief op links.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:57:51 #40
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_162157757
Denk simpelweg alleen omdat ze niet zo fan zijn van Marrokanen en de Islam
pi_162157814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:48 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Vooral dat tweede gedeelte blijft onderbelicht in discussies over de opkomst van de PVV. De PvdA heeft deze groep potentiële stemmers van zich vervreemd en er is geen alternatief op links.
De SP is links-conservatief, maar voor vluchtelingenopvang en geen voorstander van een Nexit en het sluiten van grenzen. Het kan wel een alternatief voor de PvdA zijn, maar op die punten niet.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:46:34 #42
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_162158705
quote:

[..]

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfers publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Je angst is ongegrond, het argument dus van generlei waarde.

Demografische transitie. Geldt ook voor moslims.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Demografische_transitie
Op het scherp van de snede.
pi_162158811
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:46 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Je angst is ongegrond, het argument dus van generlei waarde.

Demografische transitie. Geldt ook voor moslims.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Demografische_transitie
Dit zegt niets over zowel het tijdsverloop van 'demografische transitie' van moslims als het migratiesaldo.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:07:02 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162159303
quote:
Nou, brand los!
Mijn inschatting?
Protest, machteloosheid, angst, arrogantie van de macht, vervreemding van de achterban bij traditionele volkspartijen, xenofobie, verlies van zekerheden, wil voor eenvoudig klinkende oplossingen, veranderende samenleving en onvrede daarmee, media die vooral hype en kippenpaniek gedreven zijn, geestelijke armoede in het parlement.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162159529
Ik twijfel erover, terwijl ik Wilders een idioot vind en de PVV in principe geen eens een partij is. Maar ik zie daadwerkelijk geen enkele andere partij die zich echt hard durft te maken voor minder religie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162160883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:15 schreef truthortruth het volgende:
Ik twijfel erover, terwijl ik Wilders een idioot vind en de PVV in principe geen eens een partij is. Maar ik zie daadwerkelijk geen enkele andere partij die zich echt hard durft te maken voor minder religie.
PVV is niet voor minder religie. Althans niet voor minder religie in t algemeen
pi_162160999
quote:

[..]

Met 30 man beveiliging door Maastricht wandelen en foldertjes uitdelen. Daar doen we het toch voor! (y)
pi_162161475
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
PVV is niet voor minder religie. Althans niet voor minder religie in t algemeen
Maar ik wel. Alleen die andere worden al wat minder serieus genomen, nu de islam nog.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162168588
quote:
Nou, brand los!
Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
pi_162168633
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn inschatting?
Protest, machteloosheid, angst, arrogantie van de macht, vervreemding van de achterban bij traditionele volkspartijen, xenofobie, verlies van zekerheden, wil voor eenvoudig klinkende oplossingen, veranderende samenleving en onvrede daarmee, media die vooral hype en kippenpaniek gedreven zijn, geestelijke armoede in het parlement.
Nou, tenminste nog 2 goed.
pi_162168793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Desondanks komt Martin Bosma behoorlijk links over; hij vergelijkt de PVV met de PvdA uit de jaren 50 en met DS 70.
En na iets meer over Drees gelezen te hebben, snap ik wel waarom. Toen was de PvdA namelijk rechtser dan we ons konden voorstellen. NieuwLinksers in de 70's hebben de PvdA van toen stuk gemaakt, en Drees leverde zijn lidmaatschap in.
pi_162168919
quote:
:O
quote:
Interessante overtuiging. Alleen denk ik dat de massa daar niet veel waarde aan hecht. Zo was er in 2006 de keuze tussen Wilders en Marco Pastors. Ik dacht wow, Marco Pastors, maar die haalde niet eens een zetel, terwijl Wilders steeds groter werd sindsdien.
pi_162168993
quote:
_O- _O- _O-
Zo te zien ben jij degene met een beperkt referentiekader.

maar ik zal je even verbeteren:
quote:
pi_162169107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef devlinmr het volgende:
Moet je even buiten onze landsgrenzen kijken. :)
pi_162169426
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:52 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik (in dit topic althans) helemaal niet 'gehaat op' de PVV. Dat was ik ook helemaal niet van plan. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die van plan zijn op die partij te stemmen. Verder zal ik me van commentaar onthouden.
Ben je echt nieuwsgierig?
Nou ten eerste kan ik nooit meer Pim Fortuyn stemmen.
Ten tweede denk ik dat, kijkende naar de huidige politieke partijen, de PVV echt het beste is voor Nederland. D66 en Groenlinks vind ik zo'n beetje de slechtste keuze voor Nederland. Toch ben ik ook echt nieuwsgierig waarom mensen nu nog op die partijen stemmen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 03:07:32 #56
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162172058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

:O

[..]

Interessante overtuiging. Alleen denk ik dat de massa daar niet veel waarde aan hecht. Zo was er in 2006 de keuze tussen Wilders en Marco Pastors. Ik dacht wow, Marco Pastors, maar die haalde niet eens een zetel, terwijl Wilders steeds groter werd sindsdien.
Ik stemde toen op Pastors. Eeuwig jammer dat hij het toen niet gered heeft. Hij kwam tijdens de verkiezingscampagne niet zo goed uit de verf. Vermoeidheid misschien of toch een beetje plankenkoorts. Nadeel was ook dat hij buiten Rotterdam niet zo bekend was. iig was hij tijdens de verkiezingscampagne niet zo direct, ad rem en welsprekend als hij normaal was meen ik me te herinneren.
pi_162172449
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
De PVV wil juist burgerlijke vrijheden beperken, oa de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt (door invoeren grenscontroles) en de vrijheid om te geloven wat je wilt. De PVV wil van Nederland een heilstaat maken, geregeerd door angst. Daarom ben ik tegen de PVV.
pi_162172460
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Zo te zien ben jij degene met een beperkt referentiekader.

maar ik zal je even verbeteren:

[..]

Dit soort simplisme doet mij vermoeden dat je laagopgeleid bent en een beperkt referentiekader hebt. Om daarnaast GL en D66 als de slechtste partijen te bestempelen bevestigd dit vermoeden alleen maar.

Daarnaast zijn ruim 99% van de moslims tegen aanslagen in Brussel en Parijs en tegen IS. Ruim 99% van de moslims doet gern vlieg kwaad en zijn gewoon aardige mensen. Maar dat zie jij niet door je beperkte referentiekader.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:28:00 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162174000
Omdat de massa kortzichtig en dom is.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:38:54 #60
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_162174155
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:51 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit zegt niets over zowel het tijdsverloop van 'demografische transitie' van moslims als het migratiesaldo.
:)

Het zegt iets over zowel tijdsverloop,

quote:
In West-Europa werd deze overgang gemaakt tussen 1750 en 1960, dus vanaf de tweede helft van de 18e eeuw, in het klimaat van industrialisering dat in de 18de eeuw in Europa kiemde. Een gevolg was de sterke toename van de Europese bevolking in die periode. In de zuidelijke continenten startte de demografische transitie veel later en werd deze ingezet door een verbetering van de gezondheidszorg. De sterfte daalde er sneller dan de vruchtbaarheid, waardoor de toename van de bevolking er ook sterker was. In een groot deel van Afrika is de transitie nog lopend.
alsmede het migratiesaldo.

quote:
Bovendien is het mogelijk dat dit effect versterkt wordt doordat immigranten op het economische succes afkomen en dus ook het migratiesaldo zijn steentje bijdraagt. De verstedelijking neemt hierdoor toe. Het krijgen van veel kinderen wordt hierdoor ook steeds minder lonend, bovendien kosten kinderen in een moderne economie ook meer en meer geld.
Eerst lezen, dan roepen.
pi_162174252
quote:
Onzin, vroeger was er veel meer vraag naar valutaconversie onder particulieren en had je niet zulke woekerkoersen als heden ten dage bij het GWK.
pi_162175418
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 03:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik stemde toen op Pastors. Eeuwig jammer dat hij het toen niet gered heeft. Hij kwam tijdens de verkiezingscampagne niet zo goed uit de verf. Vermoeidheid misschien of toch een beetje plankenkoorts. Nadeel was ook dat hij buiten Rotterdam niet zo bekend was. iig was hij tijdens de verkiezingscampagne niet zo direct, ad rem en welsprekend als hij normaal was meen ik me te herinneren.
Ja, ik begreep er ook niks van. Inderdaad eeuwig jammer, want nu huilt iedereen over de vorm van Wilders :r
pi_162175447
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 07:46 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

De PVV wil juist burgerlijke vrijheden beperken, oa de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt (door invoeren grenscontroles) en de vrijheid om te geloven wat je wilt. De PVV wil van Nederland een heilstaat maken, geregeerd door angst. Daarom ben ik tegen de PVV.
Soms moet je een stap terug nemen om daarna vooruit te komen. Het niet invoeren van (tijdelijke) grenscontroles is juist een achteruitgang.
pi_162175519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Soms moet je een stap terug nemen om daarna vooruit te komen. Het niet invoeren van (tijdelijke) grenscontroles is juist een achteruitgang.
En hoe is de vrijheid van godsdienst beperken een vooruitgang?
pi_162175566
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 07:50 schreef Berk-24 het volgende:
Dit soort simplisme doet mij vermoeden dat je laagopgeleid bent en een beperkt referentiekader hebt. Om daarnaast GL en D66 als de slechtste partijen te bestempelen bevestigd dit vermoeden alleen maar.
:O :O :O
En het is: bevestigt! (+ een komma na bestempelen)

quote:
Daarnaast zijn ruim 99% van de moslims tegen aanslagen in Brussel en Parijs en tegen IS. Ruim 99% van de moslims doet gern vlieg kwaad en zijn gewoon aardige mensen. Maar dat zie jij niet door je beperkte referentiekader.
Pfff en dan denken mijn referentiekader beperkt is. Wow!
Maar leer eerst aub geschiedenis, simpel zieltje! Dan zal je inzien dat die 99% van je pure fictie is.
:W :W :W
pi_162175590
99% van de moslims is, niet zijn.
pi_162175619
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hoe is de vrijheid van godsdienst beperken een vooruitgang?
En hoe wordt dat beperkt dan?
pi_162175633
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
(+ een komma na bestempelen)
Nee.
pi_162175644
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:11 schreef Kaas- het volgende:
99% van de moslims is, niet zijn.
:)
pi_162175815
quote:
Ik zie geen sprake van een beperking van een godsdienst, zoals jij stelt, want het gaat namelijk niet om een godsdienst.
pi_162175835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik zie geen sprake van een beperking van een godsdienst, zoals jij stelt, want het gaat namelijk niet om een godsdienst.
De islam is een godsdienst.
pi_162175911
Omdat ze de EU of islam stom vinden, doorgaans.
Conscience do cost.
pi_162176055
De elite heeft schijt aan het Europese en Nederlandse volk, daarom steun ik Geertje. w/

Qua ethische standpunten voel ik me dan meer aangetrokken tot de SGP.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:40:13 #75
365082 IPA35
Patriarch
pi_162176237
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je baan zien verdwijnen vind ik nou niet perse een beperkt referentiekader. Is gewoon het effect van de globalisering en voornamelijk de open grenzen binnen de EU.
In de ICT hebben we daar al jaren last van daar zo ongeveer alles naar India verhuist, de laatste jaren zijn het de lager opgeleiden die hier last van hebben. Is erg reëel
Als je filosofie professor zegt dat het onzin is en dat die mensen gewoon bekrompen Nazi's zijn dan nemen die linkse studentjes met rijke papa en blanke woonwijk dat serieus.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162176241
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De islam is een godsdienst.
Nee, het is een totalitaire ideologie. :)
pi_162176262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:32 schreef berko13 het volgende:
De elite heeft schijt aan het Europese en Nederlandse volk, daarom steun ik Geertje. w/

Voor theocratie stemmen is sowieso not done.
pi_162176285
Waarom vraag je dit trouwens niet over andere partijen? Ik vind het vreemder dat er mensen op GroenLinks stemmen.
pi_162176402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens niet over andere partijen? Ik vind het vreemder dat er mensen op GroenLinks stemmen.
Of CDA.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:54:00 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162176524
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 07:46 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Daarbij wil de PVV voorschriften opleggen aan hoe Zwarte Piet er uit hoort te zien. Wanneer je graag een Paarse Piet rond vijf december wil zijn, dan wordt dat niet getolereerd :(!!

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162177143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, het is een totalitaire ideologie. :)
Nee, een religie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als ideologie doet daar weinig aan af.
pi_162177238
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, een religie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als ideologie doet daar weinig aan af.
Nee, een ideologie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als religie doet daar weinig aan af.
pi_162177263
Ach, in de kern is het gewoon een bemoeizuchtige hobby 8-)
Conscience do cost.
pi_162177340
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, een ideologie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als religie doet daar weinig aan af.
In welk woordenboek precies wordt de islam aangeduid als ideologie?
pi_162177416
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welk woordenboek precies wordt de islam aangeduid als ideologie?
In welk woordenboek precies wordt het woordenboek aangeduid als enige waarheid?
pi_162177458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

In welk woordenboek precies wordt het woordenboek aangeduid als enige waarheid?
Er is in dit topic niemand die beweert dat het dat is, dus waar wil je precies heen?
pi_162177637
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is in dit topic niemand die beweert dat het dat is, dus waar wil je precies heen?
Jij leek de vraag anders retorisch te stellen.
Maar jij begon de discussie met mij. Volgens jou zou de PVV de vrijheid van godsdienst beperken. Ik zeg dus dat je ongelijk hebt.
pi_162177845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij leek de vraag anders retorisch te stellen.
Maar jij begon de discussie met mij. Volgens jou zou de PVV de vrijheid van godsdienst beperken. Ik zeg dus dat je ongelijk hebt.
Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.
pi_162177898
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een 'religie' die de Europeanen al eeuwen uit dit continent proberen te houden. Met wisselend succes.
pi_162178304
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:44 schreef berko13 het volgende:

[..]

Een 'religie' die de Europeanen al eeuwen uit dit continent proberen te houden. Met wisselend succes.
Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_162178403
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Een 'religie' die wat mij betreft aan de andere kant van de Middellandse Zee thuis hoort.
pi_162178465
quote:

[..]

Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?
pi_162178501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Vrijheid van religie.
pi_162178525
quote:
Omdat?
pi_162178873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
Het zegt iets over zowel tijdsverloop, alsmede het migratiesaldo.
Eerst lezen, dan roepen.
Nope, nergens wordt moslims genoemd.

quote:
In West-Europa werd deze overgang gemaakt tussen 1750 en 1960, dus vanaf de tweede helft van de 18e eeuw, in het klimaat van industrialisering dat in de 18de eeuw in Europa kiemde. Een gevolg was de sterke toename van de Europese bevolking in die periode. In de zuidelijke continenten startte de demografische transitie veel later en werd deze ingezet door een verbetering van de gezondheidszorg. De sterfte daalde er sneller dan de vruchtbaarheid, waardoor de toename van de bevolking er ook sterker was. In een groot deel van Afrika is de transitie nog lopend.
Zo zeg, in 200+ jaar nog wel. Dat schiet lekker op. Als je mijn vorige bericht goed had gelezen dan had je geweten dat al aan het einde van deze eeuw islamieten een meerderheid vormen in Engeland en andere Europese landen.

quote:
Bovendien is het mogelijk dat dit effect versterkt wordt doordat immigranten op het economische succes afkomen en dus ook het migratiesaldo zijn steentje bijdraagt. De verstedelijking neemt hierdoor toe. Het krijgen van veel kinderen wordt hierdoor ook steeds minder lonend, bovendien kosten kinderen in een moderne economie ook meer en meer geld.
Dus migratiesaldo draagt ook bij aan groei van islamitische bevolking.

Nergens in je betoog heb je kunnen aantonen waarom de groei van de islamitische bevolking niet extreem afneemt de komende decennia.
pi_162179514
quote:
Omdat ik me bij andere partijen nog wel een reden in kan denken om ervoor te stemmen. Dat behoeft overigens helemaal geen goede reden te zijn, maar toch. Bij de PVV heb ik maar een enkele reden kunnen bedenken, en dat is als je zelf Geert Wilders bent. Voor de rest zou ik het niet weten.
pi_162179809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:37 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Omdat ik me bij andere partijen nog wel een reden in kan denken om ervoor te stemmen. Dat behoeft overigens helemaal geen goede reden te zijn, maar toch. Bij de PVV heb ik maar een enkele reden kunnen bedenken, en dat is als je zelf Geert Wilders bent. Voor de rest zou ik het niet weten.
Ik denk dat je een beetje wereldvreemd bent. Bleek ook eigenlijk wel uit je OP. Misschien maar wat minder eenzijdige berichtgeving volgen voortaan.
pi_162179928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:20 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nope, nergens wordt moslims genoemd.

[..]

Zo zeg, in 200+ jaar nog wel. Dat schiet lekker op. Als je mijn vorige bericht goed had gelezen dan had je geweten dat al aan het einde van deze eeuw islamieten een meerderheid vormen in Engeland en andere Europese landen.

[..]

Dus migratiesaldo draagt ook bij aan groei van islamitische bevolking.

Nergens in je betoog heb je kunnen aantonen waarom de groei van de islamitische bevolking niet extreem afneemt de komende decennia.
Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims. In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker. Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking. Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 15:39:52 #99
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_162181498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:20 schreef KrappeAuto het volgende:

Jawel. Dat is wat ik bedoelde met demografische transitie. Geboortecijfers gaan, onder invloed van welvaart en betere medische wetenschap, altijd omlaag. Ook voor moslims. Een islamitische meerderheid in 2100 is daarom flauwekul.
pi_162181736
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims.
Gaat om relatieve groei. Moslims blijven de snelst groeiende groep.

quote:
In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker.

quote:
Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking.
Sure, maar de vraag is hoe snel dat gebeurt. Als dat niet de komende paar decennia gebeurt dan zitten de meeste West-Europese landen al met een islamitische bevolking van 25%+.

quote:
Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.
Door wie? Ik heb nog steeds geen enkele betrouwbare bron gezien die treffend aangeeft waarom de groei van de islamitische bevolking ten opzichte van de niet-islamitische bevolking in Europa de komende paar decennia extreem afneemt.

Sterker nog, alles wijst op het tegenovergestelde:

zaterdag 14 mei 2016 @ 15:53:44 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162181786
quote:
Eng he, politici die op de echte wereld reageren en niet in lala sprookjesland leven zoals de pvda en sp.

Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden. Ik wil het hier graag een beetje leuk houden in dit land en niet zo'n verkankerde shithole zoals elk islamitisch land.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 15:54:33 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162181799
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims. In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker. Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking. Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.
Da aanwas vanwege de "vluchtelingen" gaat toch wel erg snel dit keer....
pi_162181864
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:39 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Jawel. Dat is wat ik bedoelde met demografische transitie. Geboortecijfers gaan, onder invloed van welvaart en betere medische wetenschap, altijd omlaag. Ook voor moslims.
Je kunt dit concept tig keer blijven herhalen, maar dit is compleet nutteloze informatie als de islamitische bevolking al over een paar decennia op hoge levels komt.

quote:
Een islamitische meerderheid in 2100 is daarom flauwekul.
Dit heb je tot nu toe nog nergens mee aangetoond. Je gebrabbel over dat groei over 200 jaar iets is afgenomen neemt niet weg dat een grote kans bestaat dat Engeland in 2100 een islamitische meerderheid heeft.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:00:44 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162181916
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Eng he, politici die op de echte wereld reageren en niet in lala sprookjesland leven zoals de pvda en sp.

Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden.

Ja, dat is ook echt een reëel gevaar,ja _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:06:09 #105
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162182035
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

quote:

[..]

In lala sprookjesland leven?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:07:21 #106
66444 Lord_Vetinari
pi_162182079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

[..]

In lala sprookjesland leven?
Ook.
pi_162182660
quote:
Veel premium girls stemmem GroenLinks :).
Mensen stemmen GroenLinks omdat ze zich zorgen maken om de natuur en het mileu. Daarnaast heeft deze partij persoonlijke vrijheden hoog in het vaandel en is vooruitstrevend, zoals legalisering euthanasie, abortus en softdrugs.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:28:39 #108
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162182706
quote:

[..]

Ja aanslagen, islamisering en marokkanen zijn een zeer reeël gevaar en probleem ja.

Een stuk belangrijker dan dat de gemiddelde uitkering trekker geen 3e flatscreen tv kan betalen of meneer de directeur 10 euro boven een fictieve norm verdiend.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162182712
quote:

De SGP is haast net zo erg als de PVV. Vooral de achtelijke standpunten over vrouwenrechten en homoseksualiteit.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:32:35 #110
66444 Lord_Vetinari
pi_162182803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja aanslagen, islamisering en marokkanen zijn een zeer reeël gevaar en probleem ja.

Een stuk belangrijker dan dat de gemiddelde uitkering trekker geen 3e flatscreen tv kan betalen of meneer de directeur 10 euro boven een fictieve norm verdiend.
Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man. De kans dat Nederland een islamitisch land wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat de maan op een dag roze geverfd is en naar marsepein smaakt.
pi_162182838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Aanslagen, islamisering en Marrokanen worden enorm overschat. Waren er gisteren aanslagen in de EU? Nee. Eergisteren? Nee. 11 mei? Nee. De EU is gewoon veilig, ja 22 maart en 13 november is er wat gebeurt, maar het zijn gewoon uiterst vervelende incidenten en dit soort incidenten zijn haast niet te voorkomen. En daarvan zijn ruim 99% van de moslims en 100% van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één kam te scheren.
pi_162182852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man. De kans dat Nederland een islamitisch land wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat de maan op een dag roze geverfd is en naar marsepein smaakt.
_O_
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:35:29 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162182874
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:33 schreef Berk-24 het volgende:
van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één
1% van de moslims :') Knap dat die 1% wereldwijd voor zoveel ellende zorgt dan.
Je bedoelt waarschijnlijk dat 1% normaal doet.

quote:

[..]

Dat dachten die andere 80 landen die islamitisch geworden zijn ook. Ga zelf fietsen stelen naïeve hippie.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:35:53 #114
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_162182880
Conclusie van dit topic: Bange en wat onzekere mensen stemmen op de PVV.

Gezien de reactie's van de pro PVV'ers kan ik er niets anders van maken.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:35:58 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162182883
Er is in ieder geval een overmatige hoeveelheid ongegronde angst in het spel. Gevoed door mensen die elkaar op blijven stoken, en af en toe gooit de Grote Leider zelf nog wat olie op het vuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:37:14 #116
346939 Janneke141
pi_162182910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Metro2005 het volgende:

Dat dachten die andere 80 landen die islamitisch geworden zijn ook. Ga zelf fietsen stelen naïeve hippie.

80 landen die islamitische zijn geworden? Zozo!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:37:24 #117
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162182916
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
Er is in ieder geval een overmatige hoeveelheid ongegronde angst in het spel. Gevoed door mensen die elkaar op blijven stoken, en af en toe gooit de Grote Leider zelf nog wat olie op het vuur.
Vraag even in iran hoe ongegrond hun angst was 50 jaar geleden.
En al die andere landen die islamitsch zijn geworden en nu shitholes zijn.
pi_162182919
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:

Reacties*

Ik hou van Nederland. Daarom stem ik PVV.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:38:19 #119
66444 Lord_Vetinari
pi_162182935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Metro2005 het volgende:

Je vertoont, zoals ongeveer 90% van de PVV'ers een schokkend gebrek aan inzicht in politieke processen, geschiedenis en staatsrecht.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:38:39 #120
403588 mcmlxiv
pi_162182948
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:37 schreef berko13 het volgende:

[..]

Reacties*

Ik hou van Nederland. Daarom stem ik PVV.
Dat bedoel ik, angst en onzekerheid.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:39:12 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_162182962
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vraag even in iran hoe ongegrond hun angst was 50 jaar geleden.
En al die andere landen die islamitsch zijn geworden en nu shitholes zijn.
Iran was 50 jaar geleden ook al islamitisch. Zoals ik al zei: Een schokkend gebrek aan kennis over de geschiedenis.
pi_162182971
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, angst en onzekerheid.
Dat maak jij er van.

Als ik in Afrika wilde wonen, verhuisde ik wel naar daar.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:40:37 #123
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162182993
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je vertoont, zoals ongeveer 90% van de PVV'ers een schokkend gebrek aan inzicht in politieke processen, geschiedenis en staatsrecht.
_O- leer zelf je geschiedenis gek. Europa is al eeuwenlang met de islam in conflict en zo'n beetje alle landen die nu islamitisch zijn zijn geinfiltreerd en langzaam omgebouwd naar islamitisch.

En zoek zelf maar even uit dit lijstje welke landen het fijnst zijn om te wonen. Ik kan je nu al voorspellen dat dat recht evenredig omgekeerd is met het aantal moslims:

https://nl.wikipedia.org/(...)_naar_aantal_moslims
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:42:30 #124
403588 mcmlxiv
pi_162183041
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef berko13 het volgende:

[..]

Dat maak jij er van.

Als ik in Afrika wilde wonen, verhuisde ik wel naar daar.
Nogmaals, angst dus. In jouw geval dat de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:43:32 #125
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183072
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iran was 50 jaar geleden ook al islamitisch. Zoals ik al zei: Een schokkend gebrek aan kennis over de geschiedenis.
Inderdaad, het was namelijk korter geleden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Iran

Ongeveer 30 jaar geleden was Iran niet islamitsich
Althans niet zo streng islamitisch als nu, iran was juist behoorlijk westers.
pi_162183079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nogmaals, angst dus. In jouw geval dat de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken.
Waarom angst? Ik woon liever in Nederland dan in Afrika. Daarom stem ik PVV. Meer moet je er niet achter zoeken.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:43:49 #127
66444 Lord_Vetinari
pi_162183085
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

_O- leer zelf je geschiedenis gek.
_O-

Binnenpretje. Laat ik er maar niet op ingaan.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:44:18 #128
403588 mcmlxiv
pi_162183103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

_O- leer zelf je geschiedenis gek. Europa is al eeuwenlang met de islam in conflict en zo'n beetje alle landen die nu islamitisch zijn zijn geinfiltreerd en langzaam omgebouwd naar islamitisch.

En zoek zelf maar even uit dit lijstje welke landen het fijnst zijn om te wonen. Ik kan je nu al voorspellen dat dat recht evenredig omgekeerd is met het aantal moslims:

https://nl.wikipedia.org/(...)_naar_aantal_moslims
Brazilië, Argentinië en Zuid Afrika zijn de fijnste landen om te wonen?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:44:28 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183106
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

_O-

Binnenpretje. Laat ik er maar niet op ingaan.
Nee, lijkt me voor je reputatie niet zo bevorderlijk inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 14-05-2016 16:47:04 (Typo) ]
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:44:42 #130
66444 Lord_Vetinari
pi_162183115
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef berko13 het volgende:

[..]

Waarom angst? Ik woon liever in Nederland dan in Afrika. Daarom stem ik PVV. Meer moet je er niet achter zoeken.
Ik stem geen PVV. Woon ik dan liever in Afrika of zo? Wat een rare redenatie...
pi_162183123
Ik stem Geerdtgod omdat de Mohammedaanse horden al met het kromzwaard aan de poorten van het Avondland staan, klaar om onze dochters te verkachten en onze uitkeringen op te slokken en omdat ik in de waterstofperoxideindustrie werk!!11
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:45:06 #132
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183124
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

een stuk fijner dan Somalië of Bahrein.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:45:11 #133
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183128
quote:

[..]

De Balkan was niet Islamitisch en is door invasies van de Ottomanen geislamiseerd.
Nu praten we uiteraard over 500 jaar terug maar in de jaren 90 explodeerde het geweld wederom omdat diverse groepen met elkaar op de vuist gingen en daar was geloof een van de redenen voor.
In die tijd konden de mensen ook niet geloven dat ze hun buren en zelfs hun familie zouden aanvallen maar het gebeurde toch.
Ik houd wel degelijk rekening met de mogelijkheid/het gevaar dat de Islam de regerende macht kan worden op religieus gebied en als je heel goed om je heen kijkt kan dat niet veel goeds brengen, zeker als de radicalen het voor het zeggen krijgen.
Of ben je het daar ook niet mee eens?
pi_162183133
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik stem geen PVV. Woon ik dan liever in Afrika of zo? Wat een rare redenatie...
Geen idee. Je helpt in ieder geval wel mee met de Afrikanisering van Nederland.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:45:25 #135
66444 Lord_Vetinari
pi_162183137
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, lijkt me voor je reputatie niet zo bevoordelijk inderdaad.
'bevoordelijk'. Ja, zeer begaan met de Nederlandse cultuur, dat blijkt wel weer.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:45:52 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

'bevoordelijk'. Ja, zeer begaan met de Nederlandse cultuur, dat blijkt wel weer.
Als de argumenten op zijn kan je altijd nog taalnazi worden.
pi_162183150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef berko13 het volgende:

[..]

_O-
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:47:16 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_162183188
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef berko13 het volgende:

[..]

pi_162183206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Uit onderzoek zijn de Scandinavische landen, Zwitserland en Luxemburg de fijnste landen om te wonen. Ik weet niet hoe je bij Brazilië, Argentinië en Zuid-Afrika komt.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:47:53 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waar stem jij eigenlijk op. Ik denk PVDA of SP gezien je enorme naïeviteit.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:48:22 #141
66444 Lord_Vetinari
pi_162183221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als de argumenten op zijn kan je altijd nog taalnazi worden.
Dat ben ik allang. En al die PVV idioten die zich zo druk maken over onze cultuur zouden er heel veel goed aan doen, zelf ook wat meer taalnazistische sympathiën te gaan cultiveren. Want hun eigen taal schrijven kunnen ze niet.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:48:58 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183237
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat ben ik allang. En al die PVV idioten die zich zo druk maken over onze cultuur zouden er heel veel goed aan doen, zelf ook wat meer taalnazistische sympathiën te gaan cultiveren. Want hun eigen taal schrijven kunnen ze niet.
_O_ Ik aanbid je. De enige man op aarde die nooit typefouten maakt _O_
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:49:57 #143
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183266
Ik wacht nog steeds op antwoord.
-------------------------------------------------
De Balkan was niet Islamitisch en is door invasies van de Ottomanen geislamiseerd.
Nu praten we uiteraard over 500 jaar terug maar in de jaren 90 explodeerde het geweld wederom omdat diverse groepen met elkaar op de vuist gingen en daar was geloof een van de redenen voor.
In die tijd konden de mensen ook niet geloven dat ze hun buren en zelfs hun familie zouden aanvallen maar het gebeurde toch.
Ik houd wel degelijk rekening met de mogelijkheid/het gevaar dat de Islam de regerende macht kan worden op religieus gebied en als je heel goed om je heen kijkt kan dat niet veel goeds brengen, zeker als de radicalen het voor het zeggen krijgen.
pi_162183272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:')
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:50:38 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_162183283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

_O_ Ik aanbid je. De enige man op aarde die nooit typefouten maakt _O_
Typefouten...

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Waar stem jij eigenlijk op. ? Ik denk PVDA of SP gezien je enorme naïeviteit.
Leer ervan.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:51:16 #146
66444 Lord_Vetinari
pi_162183297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik wacht nog steeds op antwoord.
-------------------------------------------------
Verander je naam in 'Meneer Van Dale'.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:52:16 #147
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Typefouten...

[..]

Leer ervan.
Zoals ik al zei: Geen argumenten meer, betrapt op fouten terwijl je anderen beticht van het niet kennen van de geschiedenis dus gooi het op taal en typefouten.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:54:33 #148
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor een slappe lul antwoord?
Heb je niet eens het fatsoen om een behoorlijke discussie aan te gaan?
pi_162183371
Dit topic bewijst mar weer waarom het beter is om bepaalde mensen (liefste alle niet-academisch geschoolden) het stemrecht te ontnemen. Al die PVV'era voelen zich gelijk op hun pik getrapt.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:58:24 #150
66444 Lord_Vetinari
pi_162183445
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor een slappe lul antwoord?
Heb je niet eens het fatsoen om een behoorlijke discussie aan te gaan?
:W Een van de burgervrijheden, waar de PVV toch zo voor is? Zelf mogen bepalen met wie je wel en niet wilt praten?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:59:11 #151
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183461
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:55 schreef Berk-24 het volgende:
Dit topic bewijst mar weer waarom het beter is om bepaalde mensen (liefste alle niet-academisch geschoolden) het stemrecht te ontnemen. Al die PVV'era voelen zich gelijk op hun pik getrapt.
Ach ja waarom vergas je gewoon niet de mensen die een andere mening hebben als jou?
Lekker Nazi gedachtes houd jij erop na...
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:00:30 #152
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:W Een van de burgervrijheden, waar de PVV toch zo voor is? Zelf mogen bepalen met wie je wel en niet wilt praten?
Inderdaad, maar blaas dan niet zo hoog van de toren dat je alles wat PVV is verfoeit, terwijl jij je nu achter die "PVV idealen" verschuilt.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:02:36 #153
66444 Lord_Vetinari
pi_162183518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Inderdaad, maar blaas dan niet zo hoog van de toren dat je alles wat PVV is verfoeid, terwijl jij je nu achter die "PVV idealen" verschuilt.
Het verschil is, dat de PVV die vrijheden wil beperken en ik de vrijheden voor iedereen wil laten gelden. Doe nou niet net of de PVV die vrijheden verzonnen heeft. Vrijheden bestaan al eeuwen en het heeft eeuwen geduurd voordat ze universeel op iedereen van toepassing werden. De PVV wil weer terug naar het verleden en vrijheden beperken. Dat ik het daar niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik geen gebruik van die vrijheden mag maken.

En het is 'verfoeit'. Persoonsvorm, 3e persoon enkelvoud, stam + t.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:04:45 #154
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het verschil is, dat de PVV die vrijheden wil beperken en ik de vrijheden voor iedereen wil laten gelden. Doe nou niet net of de PVV die vrijheden verzonnen heeft. Vrijheden bestaan al eeuwen en het heeft eeuwen geduurd voordat ze universeel op iedereen van toepassing werden. De PVV wil weer terug naar het verleden en vrijheden beperken. Dat ik het daar niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik geen gebruik van die vrijheden mag maken.

Kijk even hoe vrij ze zijn in (grotendeels) islamitische landen.
Schrijf bv eens een goed kritisch stuk over Erdogan als je in Turkije woont.
Als je het over vrijheden hebt in het westen: Die zijn er álleen maar omdat we de Islam al die eeuwen buiten de deur hebben gehouden.
Over geen historisch besef hebben gesproken |:(
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:06:12 #155
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven.
En dat ik taalfouten maak is vanwege het feit dat ik al ruim 10 jaar niet meer in NL woon en ik geen zin meer heb om bij elke zin na te gaan denken of het allemaal wel juist is of niet.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:08:24 #156
66444 Lord_Vetinari
pi_162183616
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je het over vrijheden hebt in het westen: Die zijn er álleen maar omdat we de Islam al die eeuwen buiten de deur hebben gehouden.
Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met op de PVV stemmen? Ik weet (en vermoedelijk beter dan jij) prima hoe het in islamitische landen is. Het hele geneuzel van jou begon ermee, dat je riep PVV te stemmen omdat je niet wilt dat Nederland islamitisch wordt. De kans daarop is ongeveer even groot als de kans dat ik morgen oog in oog sta met een levende Tyrannosaurus. Dus waarom breng je dit in de discussie in?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:09:11 #157
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is altijd het probleem met zogenaamde zelf verklaarde intellectuelen: ze miereneuken over een taalfoutje maar zijn zo wereldvreemd als de pip. :Y
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:10:46 #158
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183654
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met op de PVV stemmen? Ik weet (en vermoedelijk beter dan jij) prima hoe het in islamitische landen is. Het hele geneuzel van jou begon ermee, dat je riep PVV te stemmen omdat je niet wilt dat Nederland islamitisch wordt. De kans daarop is ongeveer even groot als de kans dat ik morgen oog in oog sta met een levende Tyrannosaurus. Dus waarom breng je dit in de discussie in?
Leuke verklaring maar kun je deze ook onderbouwen?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:12:30 #159
66444 Lord_Vetinari
pi_162183699
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leuke verklaring maar kun je deze ook onderbouwen?
Zeker. Een T-Rex is al 65 miljoen jaar uitgestorven. Er is er sindsdien nooit meer één levend aangetroffen. De kans dat dat morgen wel gebeurt is dus heel klein.
pi_162183706
Ik ben hoogopgeleide ingenieur. Ik stem al zolang de PVV bestaat op Geert Wilders.
Redenen zijn:
- ik ben bang van de islamisering van Nederland waar vrouwen en homosexuelen geen rechten hebben
- de islam verkettert andere godsdiensten
- Nederland heeft altijd alleen maar betaalt aan de EU
- grenzen kunnen, ivm EU-afspraken, niet meer gesloten worden voor vluchtelingen
- islamieten verdringen autochtonen op de arbeidsmarkt vanwege hun lage opleiding
- 75% van de moslims eindigt in de bijstand, wat niet meer te betalen is
- ik ben bang dat onze christelijke feesten en nationale gebruiken als sinterklaas in de toekomst worden afgeschaft
- Turken/Marokkanen etc... krijgen misschien een beslissende stem in de 2e kamer waardoor ze hier de baas worden
- waarom eisen vluchtelingen hier halalvlees, echte vluchtelingen zijn blij dat ze eten krijgen
- alle vluchtelingen komen alleen maasr naar die landen waar de sociale voorzieningen het beste zijn: Nederland, Duitsland, Belgie, UK, Zweden
- als ik in Duitsland woonde stemde ik ook Afd, de Islam hoort niet in Europa thuis.
- in landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, bijv. Turkije, heb je geen vrijheid van meningsuiting meer, nog maar te zwijgen over Saoedi Arabie

Mijn stem op de PVV, de rest van mijn leven, zal wel als proteststem worden uitgelegd. Geen probleem als er niemand iets zegt laten D66, PvdA en al die linkse partijen de grenzen van ons land toch open staan.
Leve de PVV !!
pi_162183744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:51 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ook die groei neemt af.

quote:
In their study, Westoff and Frejka sift through the available data to estimate the level and trends in childbearing among European Muslims. They show that although Muslim immigrants do have more children than other Europeans, their fertility tends to decline over time, often faster than among non-Muslims.

In Austria, for example, Muslim women had a total fertility rate (an estimate of lifetime births per woman) of 3.1 children per woman in 1981, well above the 1.7 average for the majority Roman Catholic women. By 2001, the rate for Catholics had fallen to 1.3, but the Muslim rate had fallen to 2.3—leaving a difference of just one child per woman between Muslims and non-Muslims.

The gap narrowed even further in the former West Germany, where the authors relied on data by mother's nationality rather than religion. West Germany recruited a large number of workers from Turkey beginning in the 1960s, giving Germany one of Western Europe's largest Muslim populations. In 1970, Turkish women living in West Germany had more than two more children than German women. By 1996, the difference between these two groups had fallen to one child.

Recent trends in the Netherlands tell a similar story (see figure). The fertility gap between native-born women and women born in predominantly Muslim Morocco and Turkey narrowed considerably between 1990 and 2005.
quote:
Sure, maar de vraag is hoe snel dat gebeurt. Als dat niet de komende paar decennia gebeurt dan zitten de meeste West-Europese landen al met een islamitische bevolking van 25%+.
Zie boven.

quote:
Door wie? Ik heb nog steeds geen enkele betrouwbare bron gezien die treffend aangeeft waarom de groei van de islamitische bevolking ten opzichte van de niet-islamitische bevolking in Europa de komende paar decennia extreem afneemt.
quote:
De Nederlandse demograaf Joop de Beer van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI), becijfert dat volgens huidige demografische gegevens het percentage moslims in Nederland rond 9% zal uitkomen in 2050. Zelfs dit cijfer acht hij aan de hoge kant vanwege toenemende secularisering onder moslims.
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bekennen~a848578/
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:15:05 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zeker. Een T-Rex is al 65 miljoen jaar uitgestorven. Er is er sindsdien nooit meer één levend aangetroffen. De kans dat dat morgen wel gebeurt is dus heel klein.
Kijk eens in de spiegel want je durft schijnbaar de discussie niet aan....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:16:20 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162183779
Jongens kom nou eens met degelijke bronnen waaruit blijkt dat Nederland islamiseert. Ik vraag er telkens om en telkens krijg ik alleen maar wat dom gebrabbel te horen. Vervolgens post ik weer wat grafiekjes en cijfers van het CBS en dan blijft het weer angstvallig stil...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:16:56 #165
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183785
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook die groei neemt af.

[..]

[..]

Zie boven.

[..]

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)te-bekennen~a848578/
De "vluchtelingen" vergeten?
We praten uiteraard niet alleen over geboren kinderen in een land hier....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:17:09 #166
66444 Lord_Vetinari
pi_162183788
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
Jongens kom nou eens met degelijke bronnen waaruit blijkt dat Nederland islamiseert. Ik vraag er telkens om en telkens krijg ik alleen maar wat dom gebrabbel te horen. Vervolgens post ik weer wat grafiekjes en cijfers van het CBS en dan blijft het weer angstvallig stil...
Zet het eens af tegen een grafiekje van ontmoetingen met T-Rexen.... :)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:17 #167
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162183810
quote:
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens rondlopen in de schilderswijk, assen of utrecht.
Bij voorkeur verkleed als homo.
Of kijk gewoon eens rond in bv Schiedam hoeveel Nederlandse medewerkers je daar ziet bij de supermarkt. (hint: niet 1)

Daar is je islamisering.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:20:54 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162183850
quote:
Dit is een zeer langzaam proces, zeker in een land waar er overwegend een andere godsdienst of godsdiensten te scepter zwaaien.
Maar je kunt uiteraard legio landen als voorbeeld nemen, niet alleen Islamitische maar ook Zuid Amerikaanse landen die "verchristelijkt" werden.
Voor Nederlanders komt het allemaal wat vreemd over omdat Nederland een van de meest vrijdenkende landen op religieus gebied is en men zich er allemaal niet zo druk om maakt.
Helaas is dit in 95% van de overige wereld landen kompleet anders.
pi_162183868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kom eens van je zolderkamer af en ga eens rondlopen in de schilderswijk, assen of utrecht.
Of kijk gewoon eens rond in bv Schiedam hoeveel Nederlandse medewerkers je daar ziet bij de supermarkt. (hint: niet 1)

Daar is je islamisering.
:')
pi_162183893
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dit is een zeer langzaam proces, zeker in een land waar er overwegend een andere godsdienst of godsdiensten te scepter zwaaien.
Maar je kunt uiteraard legio landen als voorbeeld nemen, niet alleen Islamitische maar ook Zuid Amerikaanse landen die "verchristelijkt" werden.
Voor Nederlanders komt het allemaal wat vreemd over omdat Nederland een van de meest vrijdenkende landen op religieus gebied is en men zich er allemaal niet zo druk om maakt.
Nog steeds geen bronnen :')
pi_162184118
quote:

[..]

Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden. Ik wil het hier graag een beetje leuk houden in dit land en niet zo'n verkankerde shithole zoals elk islamitisch land.
Dan moet je juist niet op de PVV stemmen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:31:43 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184134
quote:

[..]

Daar is je islamisering.
Ik woon in een van de grootste Turkensteden van Nederland en heb op werk met hen en allerlei andere mensen vanuit alle hoeken uit het Midden Oosten te maken. Toch ben ik van mening dat we niet islamiseren.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:32:16 #173
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Heb je betrouwbare bronnen waaruit dit doemscenario voor NL geschetst wordt?

Zuid Amerika werd trouwens christelijk doordat 90% van de Indianen aldaar uitgeroeid werden door epidemieën geïmporteerd vanuit Europa. Degenen die overblijven waren voornamelijk Spanjaarden en Portugezen die natuurlijk al christelijk waren.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:35:27 #174
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184203
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nog steeds geen bronnen :')
Open maar je geschiedenis boeken dan kun je lezen hoe snel het ging met Zuid Amerika bijvoorbeeld, nu een die hard christen continent.

Mensen die zich vastklampen aan grafiekjes en daar de waarheid in denken te kunnen vinden zijn toch een beetje wereldvreemd.
Voorbeeld: http://sargasso.nl/gc-wanneer-is-nederland-20-procent-moslim/

Resultaten
Als we deze getallen in een excel-sheet gooien krijgen we de volgende uitslagen:

Nederland voor 20% moslim: 2064
Nederland voor 30% moslim: 2098
Nederland voor 40% moslim: 2131
Nederland voor 50% moslim: 2167
----------------------------------------------------------
Bovenstaand voorbeeld is genomen op basis van immigratie/emigratie en geboortcijfers qua gemiddelden en BEKENDE cijfers.
Maar om hier een keiharde conclusie uit te trekken is gewoon onzinnig.
Neem nu de Syrie crisis: meer dan een miljoen moslims stromen de EU in en er gaan er nog veel meer volgen.
Dit soort "extraatjes" zijn dus niet echt meegeteld om de simpele reden dat ze onvoorzien zijn.

Maar er is 1 bron die gewoon weg niet liegt: de geschiedenis.
En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
pi_162184237
quote:
Mensen die zich vastklampen aan grafiekjes en daar de waarheid in denken te kunnen vinden zijn toch een beetje wereldvreemd.
Is het niet wat vreemd om zo'n statement meteen te laten volgen door een grafiekje? :P
Conscience do cost.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:38:41 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184270
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik woon in een van de grootste Turkensteden van Nederland en heb op werk met hen en allerlei andere mensen vanuit alle hoeken uit het Midden Oosten te maken. Toch ben ik van mening dat we niet islamiseren.
Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.

Zinnen zoals: "ja maar bij mij in de straat en op het werk is het zoooooooo gezellig" zijn echt de meest sukklelige dooddoeners die ik heb gezien.
En dan verderop ijskoud vragen om harde bewijzen wat ik stel.... _O-
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:39:34 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Open maar je geschiedenis boeken dan kun je lezen hoe snel het ging met Zuid Amerika bijvoorbeeld, nu een die hard christen continent.

[ afbeelding ]
Resultaten
Als we deze getallen in een excel-sheet gooien krijgen we de volgende uitslagen:

Bovenstaand voorbeeld is genomen op basis van immigratie/emigratie en geboortcijfers qua gemiddelden en BEKENDE cijfers.
Neem nu de Syrie crisis: meer dan een miljoen moslims stromen de EU in en er gaan er nog veel meer volgen.
Dit soort "extraatjes" zijn dus niet echt meegeteld om de simpele reden dat ze onvoorzien zijn.

En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslims :')!! Of ben je van plan 180 jaar ofzo te worden?

Maar eh, kom nu eens met een normaal grafiekje met een iets kortere tijdspanne, wat niet doet aan stompzinnige extrapolatie en ohja, ook niet afkomstig van een of andere linkse website als Sargasso.nl :')...
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:39:43 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184300
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Is het niet wat vreemd om zo'n statement meteen te laten volgen door een grafiekje? :P
Nee, ik laat dit juist als voorbeeld zien dat grafiekjes volgen vaak niet klopt, begrijp je wel?
pi_162184301
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Resultaten

En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien? :D
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:20 #180
66444 Lord_Vetinari
pi_162184319
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Resultaten

Ja, een verovering in de 16e eeuw van een stel indianen met stokken en pijlen door een groep mensen met meer technologie en ziektekiemen is natuurlijk ook volledig te vergelijken met Nederland in de 21e eeuw.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:47 #181
346939 Janneke141
pi_162184324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.

Zinnen zoals: "ja maar bij mij in de straat en op het werk is het zoooooooo gezellig" zijn echt de meest sukklelige dooddoeners die ik heb gezien.
Politiek wordt doorgaans nu eenmaal bedreven op basis van inhoudelijke bronnen, en niet op basis van een of ander onderbuikgevoel. Alhoewel er wel politici zijn aan te wijzen die een uitzondering vormen op deze stelregel.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:49 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien? :D
Hij heeft niet door dat het van Sargasso.nl komt, de stumpert.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:55 #183
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184327
quote:

[..]

quote:

[..]

Hebben jullie uberhaupt wel gelezen wat voor een conclusies ik getrokken heb aangaande dit stuk?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:41:59 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In hoeverre lijkt Bosnië 1992 op Nederland 2016? Heb je je uberhaupt verdiept in geschiedenis?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:18 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_162184366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie uberhaupt wel gelezen wat voor een conclusies ik getrokken heb aangaande dit stuk?
Met moeite. Ik had teveel tranen in mijn ogen van het lachen. En tegelijk maak ik me dan zorgen. Er zijn dus mensen die op basis van dit soort quasi-wetenschappelijke prietpraat hun stemgedrag bepalen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:40 #186
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Politiek wordt doorgaans nu eenmaal bedreven op basis van inhoudelijke bronnen, en niet op basis van een of ander onderbuikgevoel. Alhoewel er wel politici zijn aan te wijzen die een uitzondering vormen op deze stelregel.
Ik denk zomaar dat de politiek nu een beetje ongemakkelijk in zijn velletje zit......
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:49 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162184376
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslims :')!! Of ben je van plan 180 jaar ofzo te worden?

Maar eh, kom nu eens met een normaal grafiekje met een iets kortere tijdspanne, wat niet doet aan stompzinnige extrapolatie en ohja, ook niet afkomstig van een of andere linkse website als Sargasso.nl :')...
Jij hebt geen kinderen?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:43:36 #188
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Met moeite. Ik had teveel tranen in mijn ogen van het lachen. En tegelijk maak ik me dan zorgen. Er zijn dus mensen die op basis van dit soort quasi-wetenschappelijke prietpraat hun stemgedrag bepalen.
Grappig, dit stuk geeft JOU namelijk gelijk.
Ik bestrijd de conclusie en de grafiek die het opleverde.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:43:43 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij hebt geen kinderen?
Die gaan ook geen 150 jaar worden met de huidige medische stand van zaken.
pi_162184452
Aangezien dit weer een moslim-topic lijkt te worden ziet het ernaar uit dat men vooral op de PVV stemt omdat ze geen moslims in de buurt willen hebben.
pi_162184510
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een totalitaire ideologie doet meer dan vertellen welke religie men moet aanhangen. Denk bijvoorbeeld aan de sharia, waarin overigens geen vrijheid van godsdienst is. Dat vertelt wat voor rechtssysteem men moet aanhangen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:50:18 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Grappig, dit stuk geeft JOU namelijk gelijk.
Ik bestrijd de conclusie en de grafiek die het opleverde.
Wat bedoel je nou allemaal? Je post wat gegevens van een linkse website, die met een of ander lollermodel de ridiculiteit van Geerts angstbeeld probeert te onderbouwen in een excelsheetje. Vervolgens post je dit doodserieus hier, maar nu zit je de boel te trollen ofzo omdat je door hebt dat je iets stoms hebt gezegd :?
pi_162184560
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Tem het volgende:
Aangezien dit weer een moslim-topic lijkt te worden ziet het ernaar uit dat men vooral op de PVV stemt omdat ze geen moslims in de buurt willen hebben.
Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.
pi_162184574
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Niet dus.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:51:41 #195
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184586
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou allemaal? Je post wat gegevens van een linkse website, die met een of ander lollermodel de ridiculiteit van Geerts angstbeeld probeert te onderbouwen in een excelsheetje. Vervolgens post je dit doodserieus hier, maar nu zit je de boel te trollen ofzo omdat je door hebt dat je iets stoms hebt gezegd :?
Oh je snapt niet eens wat ik bedoel en je antwoord maar quasi lollig.
Tja.......
pi_162184617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.
Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerd :P
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:56:29 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.
Voorheen het meest seculiere Islamitische land vol met studenten die universitair worden opgeleid, denkers die hun stukjes schrijven in kranten en vakbladen en professoren die kritische zaken aankaarten.
Nu is men bang om hun mond open te doen vanwege de toenemende terreur van de Erdogan club, een radicale Islamiet.
Had men dit 30 jaar terug beweerd dan was je weg gehoond vanwege je denkbeelden want "de grafiekjes" tonen namelijk anders aan.
Ja ja.....
pi_162184673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:06 schreef Chai het volgende:

[..]

- Niet al te veel bemoeienis van de (super)staat.
- Het beschermen van de burgerlijke vrijheden, door bijvoorbeeld niet alles te accepteren van een totalitaire ideologie dat de burgerlijke vrijheden wil inperken.
- Een goede besteding van de belastingscenten = goede balans tussen verschillende burgerlijke vrijheden.
pi_162184731
quote:

[..]

Wow, wat een teletubbievisie.
Nou, ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas. De kans is vele malen groter dan je denkt.
pi_162184740
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:33 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Aanslagen, islamisering en Marrokanen worden enorm overschat. Waren er gisteren aanslagen in de EU? Nee. Eergisteren? Nee. 11 mei? Nee. De EU is gewoon veilig, ja 22 maart en 13 november is er wat gebeurt, maar het zijn gewoon uiterst vervelende incidenten en dit soort incidenten zijn haast niet te voorkomen. En daarvan zijn ruim 99% van de moslims en 100% van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één kam te scheren.
Jij weet echt niks.
pi_162184810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:

Dat is jouw onwetendheid en gebrek aan studie.
Lees anders gewoon iets over de geschiedenis en datgene wat een religie wordt genoemd. Dan zal je zien dat het allemaal niks met angst of onzekerheid te maken heeft.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:05:57 #202
66444 Lord_Vetinari
pi_162184831
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wow, wat een teletubbievisie.
Nou, ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas. De kans is vele malen groter dan je denkt.
Tuurlijk joh. Brrrr, ik zal vanavond even heel bang gaan liggen wezen in mijn bedje, goed?
pi_162184841
quote:

[..]

Volgens mij weet je dondersgoed wat Metro2005 bedoelt.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:07:07 #204
66444 Lord_Vetinari
pi_162184854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is jouw onwetendheid en gebrek aan studie.
Lees anders gewoon iets over de geschiedenis en datgene wat een religie wordt genoemd. Dan zal je zien dat het allemaal niks met angst of onzekerheid te maken heeft.
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt. Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
pi_162184867
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hoeveel aanslagen op mensen en de rechtsstaat heb jij nodig om je te realiseren dat "de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken"?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:07:56 #206
66444 Lord_Vetinari
pi_162184868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Volgens mij weet je dondersgoed wat Metro2005 bedoelt.
Ja, ik ben helderziend. Ik lees achter de teksten op een scherm van iemand die ik niet ken en weet meteen wat hij bedoelt. 8)7
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:11:16 #207
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt. Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
Als die godsdienst zeer vreedzaam was had je een punt.
Maar helaas laat de geschiedenis en de hedendaagse berichtgeving een iets ander beeld zien....
pi_162184924
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:01 schreef Roypsv het volgende:
minder, minder
gemoslim

quote:
gemoslim

quote:

[..]

iets met waarde hechten aan vrijheden (opmerkelijk aangezien wilders deze vrijheden niet aan iedereen in het land gunt moslims)

dus eigenlijk ook een gemoslim reacties

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ben je echt nieuwsgierig?
Nou ten eerste kan ik nooit meer Pim Fortuyn stemmen.
Ten tweede denk ik dat, kijkende naar de huidige politieke partijen, de PVV echt het beste is voor Nederland. D66 en Groenlinks vind ik zo'n beetje de slechtste keuze voor Nederland. Toch ben ik ook echt nieuwsgierig waarom mensen nu nog op die partijen stemmen.
er is niks beters

quote:

elite heeft schijt aan de bevolking

quote:

[..]

gemoslim

quote:
8s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
Ik stem Geerdtgod omdat de Mohammedaanse horden al met het kromzwaard aan de poorten van het Avondland staan, klaar om onze dochters te verkachten en onze uitkeringen op te slokken en omdat ik in de waterstofperoxideindustrie werk!!11
gemoslim

quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Bartjedelft het volgende:
Ik ben hoogopgeleide ingenieur. Ik stem al zolang de PVV bestaat op Geert Wilders.
Redenen zijn:
- ik ben bang van de islamisering van Nederland waar vrouwen en homosexuelen geen rechten hebben
- Nederland heeft altijd alleen maar betaalt aan de EU
- grenzen kunnen, ivm EU-afspraken, niet meer gesloten worden voor vluchtelingen
- islamieten verdringen autochtonen op de arbeidsmarkt vanwege hun lage opleiding
- ik ben bang dat onze christelijke feesten en nationale gebruiken als sinterklaas in de toekomst worden afgeschaft
- Turken/Marokkanen etc... krijgen misschien een beslissende stem in de 2e kamer waardoor ze hier de baas worden
- waarom eisen vluchtelingen hier halalvlees, echte vluchtelingen zijn blij dat ze eten krijgen
- alle vluchtelingen komen alleen maasr naar die landen waar de sociale voorzieningen het beste zijn: Nederland, Duitsland, Belgie, UK, Zweden
- als ik in Duitsland woonde stemde ik ook Afd, de Islam hoort niet in Europa thuis.
- in landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, bijv. Turkije, heb je geen vrijheid van meningsuiting meer, nog maar te zwijgen over Saoedi Arabie

Mijn stem op de PVV, de rest van mijn leven, zal wel als proteststem worden uitgelegd. Geen probleem als er niemand iets zegt laten D66, PvdA en al die linkse partijen de grenzen van ons land toch open staan.
Leve de PVV !!
gemoslim

quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Tem het volgende:
@Tem

goede samenvatting als ik kijk naar de argumenten om PVV te stemmen, kom ik niet verder dan gemoslim.

maar dat is ook niet vreemd aangezien de PVV zich al jaren profileert als de gemoslim partij

TS heeft zijn antwoord denk ik, zoals het er naar uitziet is angst (voor moslims) de voornaamste reden waarom mensen op de PVV stemmen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162185008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Niet dus.
Vertel even in welk woordenboek het wordt aangeduid als ideologie anders.
pi_162185031
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Bartjedelft het volgende:
Redenen zijn:
Daar hoor je de linkse stemmers nooit over, die maar niet begrijpen waarom er PVV gestemd wordt.
pi_162185078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als die godsdienst zeer vreedzaam was had je een punt.
Maar helaas laat de geschiedenis en de hedendaagse berichtgeving een iets ander beeld zien....
Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.
pi_162185091
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162185103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Daar hoor je de linkse stemmers nooit over, die maar niet begrijpen waarom er PVV gestemd wordt.
Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:19:40 #214
346939 Janneke141
pi_162185106
quote:

[..]

En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:20:39 #215
66444 Lord_Vetinari
pi_162185133
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.
En de islamisering van Nederland, die al om de hoek schijnt te liggen. Een beetje als die revolutie die deze maand nog moet komen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:26:01 #216
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185246
quote:

[..]

Nee, je verwart de zaken.
Schijnbaar is men zoo geweldadig dat men het uitroeien van onderlinge stromingen ook normaal vind.
Ik vind het geen probleem om mensen te helpen en op te vangen maar je weet al van te voren dat niemand terug gaat en lekker in de EU blijft.
pi_162185317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, je verwart de zaken.
Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.

quote:
Schijnbaar is men zoo geweldadig dat men het uitroeien van onderlinge stromingen ook normaal vind.
Waar baseer je dat in godsnaam op?
pi_162185342
quote:
Voor de jaren 50 - rond de 0% moslims
Nu rond de 6%

Voor de jaren 80/90 - hoorde ik vrij weinig van en over moslims.
Nu:
- mogen moslima's met hoofddoek gefotografeerd worden voor hun paspoort.
- wordt halalvoeding steeds meer afgedwongen.
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- veel meer moskeeën, waar haat wordt gepredikt.
- veel meer islamitische scholen, waar haat wordt gepredikt.
- Theo van Gogh vermoord afgeslacht.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Jodenhaat wordt openlijk beleden maar door de media vermeden
- IS-vlaggen wapperen in Islamtische wijken.
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.

Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
pi_162185374
quote:
quote:

[..]

Daar is je islamisering.
Je vergeet het dragen van een Joods keppeltje in islamitische buurten.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:31:50 #220
346939 Janneke141
pi_162185388
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nu rond de 6%

Nu:
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.

Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.
pi_162185389
quote:
Nu:

En dat was allemaal niet het geval voor het jaar 2000?
pi_162185404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Of een Ajax-shirt in een goeie buurt van Rotterdam.
pi_162185405
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, ontkenning is een typisch menselijke reactie.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:32:40 #224
66444 Lord_Vetinari
pi_162185414
Zes hele procenten! ZES! Oh noes, we are doomed! Doomed, I say!

Waar is hier de nooduitgang?

Overigens hadden we voor de jaren 50 Nederlands-Indië. Was gewoon Nederland. Stikte het van de moslims.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:32:41 #225
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185415
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was allemaal niet het geval voor het jaar 2000?
Nou nee.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:33:09 #226
66444 Lord_Vetinari
pi_162185430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Heb je dan ook niet-Joodse keppeltjes? En kan een keppeltje Joods zijn?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:01 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185448
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.

[..]

Waar baseer je dat in godsnaam op?
1)Je moet beter leren lezen: ik ben er niet op tegen om mensen te helpen maar wil wel graag dat ze weer terug gaan naar hun eigen land nadat de rust, en hopelijk snel, is bewerkstelligd.
2) Op de onderlinge, EEUWEN durende strijd, tussen Soenieten en Sjiieten misschien?
pi_162185458
quote:
Ja dat kunnen we blijven herhalen, maar (linkse) mensen zullen het vertikken. Ze geloven liever in hun sprookjeswereld.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:43 #229
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185471
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.
Zwak antwoord.
Probeer het nog eens.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:35:38 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zes hele procenten! ZES! Oh noes, we are doomed! Doomed, I say!

Waar is hier de nooduitgang?

Overigens hadden we voor de jaren 50 Nederlands-Indië. Was gewoon Nederland. Stikte het van de moslims.
Ja en we hadden nog meer landen ONTERECHT ingepikt. Wat een dom gezemel...
pi_162185506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou nee.
Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.

Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
pi_162185518
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerd :P
tsja, ik zou wel een aanzetje willen doen, maar volgens mij hebben de niet PVV-stemmers een fixatie met islam. :D
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:38:33 #233
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185547
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:40:58 #234
66444 Lord_Vetinari
pi_162185612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
Flyers en documenten van gemeenten werden in d ejaren 80 al vertaald. Dus die kun je wegstrepen. Halal-vlees was bij bepaalde supermarkten in de jaren 90 gewoon te koop.
pi_162185618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:41:41 #236
346939 Janneke141
pi_162185636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zwak antwoord.
Probeer het nog eens.
Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
pi_162185638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.
Ja, maar er is geen andere partij die zich dat realiseert, of er naar zou handelen.
quote:
Voorheen het meest seculiere Islamitische land vol met studenten die universitair worden opgeleid, denkers die hun stukjes schrijven in kranten en vakbladen en professoren die kritische zaken aankaarten.
Ik dacht dat Libanon het meest seculiere Islamitische land was. Parijs van het midden-oosten werd Beiroet genoemd.
quote:
Nu is men bang om hun mond open te doen vanwege de toenemende terreur van de Erdogan club, een radicale Islamiet.
Had men dit 30 jaar terug beweerd dan was je weg gehoond vanwege je denkbeelden want "de grafiekjes" tonen namelijk anders aan.
Ja ja.....
Dat is links voor je. :)
En ja, ik stem ook liever niet op de PVV. Maar Marco Pastors deed maar 1x mee, Artikel 50 kwam ook niet erg ver, dus welke partij blijft erover? Een paar verkiezingen (o.a. PS) heb ik zelfs niet gestemd, want het heeft toch geen enkele zin.
pi_162185706
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook die groei neemt af.
Lijkt vooral te focussen op bepaalde islamitische gemeenschappen, zoals de Turkse, waarvan bekend is dat zij lagere geboortecijfers hebben dan andere islamitische gemeenschappen, zoals bijvoorbeeld Somalische gezinnen. Islamitische gemeenschappen worden dus op één hoop gegooid, waardoor geen rekening gehouden wordt met het groeiende aandeel islamitische gezinnen met hoge geboortecijfers.

Al zouden we dit patroon doortrekken naar alle islamitische gemeenschappen, dan is het geboortecijfer alsnog veel te hoog. Islamitische gezinnen krijgen dus gemiddeld 1 kind meer dan niet-islamitische gezinnen als ik dat stukje goed lees. Dit is bij lange na niet genoeg om islamisering te stoppen.

Daarnaast focus je hiermee alleen op mijn claim dat de kans groot is dat 50%+ van de bevolking islamitisch is aan het einde van deze eeuw. Maar als je dat verwerpt, dan alsnog is het zeer aannemelijk dat het minstens 25%+ is.

Bovendien zegt dit niets over immigratie van moslims. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat naarmate de islamitische bevolking toeneemt het aantrekkelijker wordt voor andere moslims om zich ook hier te vestigen. Dit zal vooral het geval zijn als islamitische gemeenschappen beter vertegenwoordigd worden in de politiek, zoals we nu bijvoorbeeld zien met de partij Denk.

Ook is er nog niks gezegd over emigratie van niet-moslims. Ik kan me het namelijk ook goed voorstellen dat naarmate de concentratie islam toeneemt het voor toekomstige ouders aantrekkelijker wordt kinderen te krijgen in het buitenland.

Kortom, veel variabelen die zeer moeilijk in te schatten zijn.

quote:
Een demograaf uit 2007 die wat voorspellingen doet over het aandeel moslims is niet zo indrukwekkend. Hij dacht bijvoorbeeld dat het aandeel Marokkanen van 2007 tot 2050 met ~120000 zou toenemen, maar tussen 2007 en 2013 was het al ~40000 toegenomen. Bovendien geeft hij zelf ook al aan dat het percentage moslims moeilijk te schatten is onder niet-westerse allochtonen. Het CBS heeft het aandeel moslims nooit goed kunnen voorspellen over een periode van 10 jaar, dus waarom zou ik moeten vertrouwen dat het wel kan over een periode van 30+ jaar?

Experts zitten er vaak naast en zijn zelfs tegenstrijdig. Ik heb al met andere bronnen aangetoond dat andere experts het niet met deze man eens zijn.

Bovendien bestaat hetzelfde probleem als wat ik hierboven beschreef: te veel variabelen om te claimen dat de huidige trend afneemt. Vooral zaken als vluchtelingencrises zijn onvoorspelbaar. Ik las bijvoorbeeld vandaag dat Duitsland bijna twee miljoen vluchtelingen verwacht de komende vijf jaar (http://www.nu.nl/buitenla(...)93-miljard-euro.html), wat bovenop de miljoen van vorig jaar komt.

Bovendien zou zijn betoog geruststellender zijn als islam netjes verdeeld was over het hele land en zich niet zou ophopen in steden. Ik zeg ook nee tegen een land met 10% moslims, maar met 50%+ in Amsterdam. Dit zeg ik vooral omdat integratie doorgaans beter gaat met meer spreiding.

Conclusie: het is aannemelijk dat islamieten aan het einde van deze eeuw een onacceptabel hoog aandeel hebben in het hele land en vooral in stedelijke gebieden.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:45:48 #239
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185731
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
Moet ik nieuwsberichten gaan zoeken waarin staat dat moslims het prima vinden dat er kerstbomen staan ofzo :?
Het kwam toen niet voor dus was het geen nieuws.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:48:52 #240
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
Nu haal je haat zaaien er weer bij.

Maar laten we eerlijk zijn. Als men in de jaren 80 had geschetst wat NU op dit moment het beeld zou zijn in de Eu cq Nederland, tienduizenden Moslims en vluchtelingen, honderden moskeeen overal, de PVV, de rel Marokkanen en de oorlog tegen oude symbolen zoals Kerst, Sinterklaas etc. dan had NIEMAND je gelooft en je als een demagoog en religie (islam) hater weg gezet!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:51:58 #241
346939 Janneke141
pi_162185880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nu haal je haat zaaien er weer bij.
Nee hoor, staat gewoon in de post die ik in eerste instantie gequoot heb.
quote:
Maar laten we eerlijk zijn. Als men in de jaren 80 had geschetst wat NU op dit moment het beeld zou zijn in de Eu cq Nederland, tienduizenden Moslims en vluchtelingen, honderden moskeeen overal, de PVV, de rel Marokkanen en de oorlog tegen oude symbolen zoals Kerst, Sinterklaas etc. dan had NIEMAND je gelooft en je als een demagoog en religie (islam) hater weg gezet!
Vind je de term 'oorlog' nu zelf ook niet erg overtrokken in dit verband?
pi_162185898
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen een prettige leefomgeving voor onze kinderen en kleinkinderen. Het is een beetje hetzelfde argument als met klimaatsverandering: als je er niks aan doet zullen wij er waarschijnlijk niet zoveel van merken, maar de volgende generaties wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 14-05-2016 19:06:12 ]
pi_162185947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt.
Wat een onzin.
Als je echt zo'n bord voor je kop hebt, begin eens met de geschiedenis van Libanon.
quote:
Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
Kweken van angst? Oh, zijn het PVVérs die al die terroristische aanslagen plegen? Charlie Hebdo, Bataclan, 9/11, Madrid, Theo van Gogh, Londen x2, etc, waren allemaal PVV'ers?
Je gelooft niet zomaar in sprookjes, maar pure fictie als je werkelijk denkt dat Wilders/PVV angst voor islam kweekt.

En ik zat al op een Godwinnetje te wachten.
Maar als je denkt dat je vergelijking met WOII opgaat: Voor WOII was er ook een klein groepje net zoals nu. Dat groepje waarschuwde voor Hitler. Maar niemand die dat groepje geloofde. Chaimberlain had toch een handtekeningetje van Hitler? En ach, de Nacht van de lange mesjes, de rassenwetten en zelfs een kristalnachtje daar moest het volk echt niets achter zoeken. Nee, die mensen die waarschuwden voor Hitler waren maar bange mensen die zich lieten volgen door angst en onzekerheid. En de mensen die het gore lef hadden om het bevriende staatshoofd van onze koningen te beledigen, moesten maar een boete krijgen.
pi_162185954
quote:

[..]

Nu rond de 6%

Nu:

omg

je zal het in je broek doen van de angst :')
-Rabia Al-Basri
pi_162186029
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vertel even in welk woordenboek het wordt aangeduid als ideologie anders.
Oh je begint weer met je spelletje? Of ga je dan weer zo snel opgeven en vragen waar ik heen wil?
pi_162186038
@ de PVV stemmers: zijn jullie ook bang voor jullie buren/kennissen/collegas die moslim zijn?
-Rabia Al-Basri
pi_162186040
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:11 schreef Slayage het volgende:

gemoslim

goede samenvatting als ik kijk naar de argumenten om PVV te stemmen, kom ik niet verder dan gemoslim.

maar dat is ook niet vreemd aangezien de PVV zich al jaren profileert als de gemoslim partij

TS heeft zijn antwoord denk ik, zoals het er naar uitziet is angst (voor moslims) de voornaamste reden waarom mensen op de PVV stemmen
Ik weet niet wat je met ''gemoslim'' bedoelt, maar ik haal mijn argumenten dan ook niet van het kleuterspeelplein.

Verder is het nogal arrogant om te denken dat Islam niet het belangrijkste thema mag zijn om op een politicus te stemmen. Ik hecht bijvoorbeeld meer waarde aan de leefbaarheid van de samenleving voor mijzelf, mijn vrouw en kinderen dan dat ik waarde hecht aan de optimale economische plannen.
pi_162186051
quote:

[..]

Dat denk ik over GL/D66 stemmers :)
pi_162186075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat denk ik over GL/D66 stemmers :)
Ik denk dat het allebei niet waar is.

Ik vind Nederland fantastisch en stem D66. Ik weet dat PVV-stemmers Nederland evengoed fantastisch vinden. Door verschillende perspectieven en zorgen hebben beide groepen mensen zo hun goede redenen om te stemmen wat ze stemmen, en beide groepen hebben meer met elkaar gemeen dan ze in eerste instantie willen toegeven in deze fok-loopgraven-discussies.
pi_162186102
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of een Ajax-shirt in een goeie buurt van Rotterdam.
Ja en die Rotterdamse wijken kan je over de gehele wereld vinden?
pi_162186139
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met ''gemoslim'' bedoelt, maar ik haal mijn argumenten dan ook niet van het kleuterspeelplein.

Verder is het nogal arrogant om te denken dat Islam niet het belangrijkste thema mag zijn om op een politicus te stemmen. Ik hecht bijvoorbeeld meer waarde aan de leefbaarheid van de samenleving voor mijzelf, mijn vrouw en kinderen dan dat ik waarde hecht aan de optimale economische plannen.
jij bent dus ook bang voor moslims?
-Rabia Al-Basri
pi_162186163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heb je dan ook niet-Joodse keppeltjes? En kan een keppeltje Joods zijn?
Is dat hoe je een realiteit ontwijkt?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:01:55 #253
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, staat gewoon in de post die ik in eerste instantie gequoot heb.

[..]

Vind je de term 'oorlog' nu zelf ook niet erg overtrokken in dit verband?
Nee.
je moet natuurlijk wel begrijpen dat Islamiet zijn eenzelfde insteek is als in de vroegere tijden bijvoorbeeld katholiek.
Katholieken deden alleen zaken onderling, trouwden onderling, hadden eigen partijen, eigen banken etc etc. Geloof leefde strikt gescheiden van elkaar en men kon elkaar vaak niet uistaan, niet als mesn maar PUUR omdat de ander een ander geloof aanhing.
Die zaken zie je nu terug keren.
Zelfs zaken als Nederlandse wetten worden naar de tweede plaats gezet omdat de Islamitische wetten gewoonweg hoger worden geacht, iets waar men in Nederland EEUWEN over heeft gedaan om van af te raken.
Probleem: dezelfde radicale geloofs en levenswijze word wederom leven ingeblazen maar nu door een religie waar notabene de westerse christelijke wereld al meer dan 1000 jaar mee in oorlog is.
Kunnen we allemaal wel lalala roepen en net doen alsof het allemaal wel mee gaat vallen maar de geschiedenis bewijst anders.
Dus al die praatjes over statistiekjes en " Het valt allemaal wel mee want mijn buurman..." kunnen wat mij betreft zo het raam uit want zo dacht men ook toen de Nazis de macht grepen in Duitsland.
pi_162186195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je massaal islamieten hierheen haalt die de taal en cultuur hier niet begrijpen, een slechte toekomst voor de boeg hebben en vaak in islamitische gemeenschappen blijven wonen dan valt het jou ook te verwijten dat mensen als gevolg daarvan dood gaan.

Net zoals ik schuldig zou zijn als ik aan het roer stond bij zorginstellingen en door wanbeleid een tekort aan medicijnen zou ontstaan waardoor er mensen dood gaan.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:02:24 #255
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Als je echt zo'n bord voor je kop hebt, begin eens met de geschiedenis van Libanon.

[..]

Kweken van angst? Oh, zijn het PVVérs die al die terroristische aanslagen plegen? Charlie Hebdo, Bataclan, 9/11, Madrid, Theo van Gogh, Londen x2, etc, waren allemaal PVV'ers?
Je gelooft niet zomaar in sprookjes, maar pure fictie als je werkelijk denkt dat Wilders/PVV angst voor islam kweekt.

En ik zat al op een Godwinnetje te wachten.
Maar als je denkt dat je vergelijking met WOII opgaat: Voor WOII was er ook een klein groepje net zoals nu. Dat groepje waarschuwde voor Hitler. Maar niemand die dat groepje geloofde. Chaimberlain had toch een handtekeningetje van Hitler? En ach, de Nacht van de lange mesjes, de rassenwetten en zelfs een kristalnachtje daar moest het volk echt niets achter zoeken. Nee, die mensen die waarschuwden voor Hitler waren maar bange mensen die zich lieten volgen door angst en onzekerheid. En de mensen die het gore lef hadden om het bevriende staatshoofd van onze koningen te beledigen, moesten maar een boete krijgen.
Vergeet ook niet dat maar iets van 30% van de duitsers nazi was. Je hebt geen meerderheid nodig om een land compleet ten gronde te brengen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:03:46 #256
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186250
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:56 schreef Slayage het volgende:
@ de PVV stemmers: zijn jullie ook bang voor jullie buren/kennissen/collegas die moslim zijn?
Nee.
Ook een enkele nazi doet mij niets.
Een groep nazi's die zich uitbreid doet mij WEL iets....
pi_162186305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee.
Ook een enkele nazi doet mij niets.
Een groep nazi's die zich uitbreid doet mij WEL iets....
dus 1 buurman in je portiek is nog te doen, maar al je buren in je portiek moslim, word je bang?
-Rabia Al-Basri
pi_162186345
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker zo verdraaien.

Moslims zullen voor 2000 ook halal-vlees gegeten hebben, al betwijfel ik dat moslims dat deden tussen de jaren 50 en 70.
Het punt dat ik maakte was dat de halal-industrie groot is geworden (zelfs met halal-gecertificeerd vlees) en dat men het eist dat het op openbare scholen en andere instellingen te verkrijgen is. Het gaat soms zelfs zo ver dat men iedereen maar halal-vlees laat eten zonder dat je daarover wordt ingelicht.
pi_162186363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Halal-vlees was bij bepaalde supermarkten in de jaren 90 gewoon te koop.
Dus niet vanaf de jaren 50.
pi_162186365
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Lekker zo verdraaien.

Moslims zullen voor 2000 ook halal-vlees gegeten hebben, al betwijfel ik dat moslims dat deden tussen de jaren 50 en 70.
Het punt dat ik maakte was dat de halal-industrie groot is geworden (zelfs met halal-gecertificeerd vlees) en dat men het eist dat het op openbare scholen en andere instellingen te verkrijgen is. Het gaat soms zelfs zo ver dat men iedereen maar halal-vlees laat eten zonder dat je daarover wordt ingelicht.
wtf is er mis met halal vlees? :')
-Rabia Al-Basri
pi_162186395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij kijkt NOS en vind dat erg neutraal, dus logisch dat je in sprookjes gelooft. :)
pi_162186405
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij bent dus ook bang voor moslims?
Ik ben niet zo snel bang en mijn positie tegen de islam heeft niet zo zeer te maken met angst dan met rationele beschouwing van wat gaande is in plekken met een hoge concentratie islam.

Maar ik heb niet het idee dat je geïnteresseerd bent in een serieuze discussie, dus ik zal je onzekere opvatting over de islam niet proberen onderuit te halen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:09:46 #263
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186421
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:56 schreef Slayage het volgende:
Ik ben wel bang dat als er oorlog uitbreekt de moslims niet aan onze kant gaan meevechten in elk geval ja.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:10:25 #264
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186438
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus 1 buurman in je portiek is nog te doen, maar al je buren in je portiek moslim, word je bang?
Ik zal mij minder thuis voelen ja. Is dat verboden of zo?
pi_162186456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik ben wel bang dat als er oorlog uitbreekt de moslims niet aan onze kant gaan meevechten in elk geval ja.
Ik zou het vervelender vinden dat er oorlog uitbreekt, dan details over wie er vervolgens allemaal aan wiens kant staat. Kom op, waar hebben we het over? :P
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:11:17 #266
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186462
quote:

[..]

Nee dat is wel zeker....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:11:57 #267
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186478
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik zou het vervelender vinden dat er oorlog uitbreekt, dan details over wie er vervolgens allemaal aan wiens kant staat. Kom op, waar hebben we het over? :P
Nogal vervelend als je aan 2 fronten tegelijk moet vechten.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:12:05 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186479
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Over een eventuele toekomst van Europa en hoe die er misschien uit gaat zien....
pi_162186490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik ben niet zo snel bang en mijn positie tegen de islam heeft niet zo zeer te maken met angst dan met rationele beschouwing van wat gaande is in plekken met een hoge concentratie islam.
je bent dus wel bang voor moslims of niet ik kan het er namelijk niet uithalen?

wat is er dan gaande in plekken met een hoge concentratie islam?
-Rabia Al-Basri
pi_162186507
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nogal vervelend als je aan 2 fronten tegelijk moet vechten.
Nogal vervelend als je überhaupt aan een front moet vechten. Ik zou weigeren om de wapens op te pakken en voor vrede gaan. Het is 2016, oorlog met Nederland is onnodig en ik ga geen mensen die net zo mens zijn als ik ook doodschieten, kom op. :P
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:14:51 #271
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186533
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

je bent dus wel bang voor moslims of niet ik kan het er namelijk niet uithalen?

wat is er dan gaande in plekken met een hoge concentratie islam?

En ohja, iets om over na te denken:

zaterdag 14 mei 2016 @ 19:15:03 #272
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186536
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nogal vervelend als je überhaupt aan een front moet vechten. Ik zou weigeren om de wapens op te pakken en voor vrede gaan. Het is 2016, oorlog met Nederland is onnodig en ik ga geen mensen die net zo mens zijn als ik ook doodschieten, kom op. :P
Ja zoveel is wel te duidelijk. Jij zou inderdaad NIETS doen.
pi_162186543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij kijkt NOS en vind dat erg neutraal, dus logisch dat je in sprookjes gelooft. :)
Jij gelooft in nachtmerries.... das nog erger.
Alle media moeten politiek leuteren zoals geenstijl, bijv
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:15:56 #274
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja maar DAT is Geschiedenis en DAT telt niet want de grafiekjes laten zien dat......blablablabla....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:16:02 #275
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186554
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mensen die ons land willen veranderen in een islamitisch middeleeuws barbarenland schiet ik met alle plezier naar de andere wereld als het nodig is.
pi_162186556
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik denk dat het allebei niet waar is.

Ik vind Nederland fantastisch en stem D66. Ik weet dat PVV-stemmers Nederland evengoed fantastisch vinden. Door verschillende perspectieven en zorgen hebben beide groepen mensen zo hun goede redenen om te stemmen wat ze stemmen, en beide groepen hebben meer met elkaar gemeen dan ze in eerste instantie willen toegeven in deze fok-loopgraven-discussies.
Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.
pi_162186581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja zoveel is wel te duidelijk. Jij zou inderdaad NIETS doen.
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.
pi_162186601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik zal mij minder thuis voelen ja. Is dat verboden of zo?
je bent dus bang dat je je minder thuis zal voelen wanneer al je buren moslim zijn, dus je "thuisgevoel" laat jij afhangen van jou al dan niet religieuze omgeving?

en als al je buren super aardig en super behulpzaam zijn en je aan totaal niet ziet dat ze uberhaupt als moslim zijn? maakt dat iets uit? of gaat het om het principe (te) veel moslims in mijn omgeveing voel ik me minder thuis.
-Rabia Al-Basri
pi_162186602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.
Het is heel ongebruikelijk in Nederland om Nederland fantastisch te vinden.
Ga niet deze mooie nuchtere traditie kapot maken, seghhh
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:18:35 #280
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162186606
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja, ontkenning is een typisch menselijke reactie.
Ik ontken niet de problemen die er zijn, maar vind sommigen wel overdreven neergezet. In mijn omgeving heb ik altijd chill contact met buitenlanders en andere minderheden. Er zijn altijd problemen met minderheidsgroeperingen geweest. In de jaren 70 oefenden de Molukkers hier hun terreur uit door het kapen van treinen en basisscholen te gijzelen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:18:59 #281
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186620
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.
pi_162186621
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Lief dagboek,

Eerste poging tot een handreiking aan onze zelfverklaarde tegenstanders was een enorme ramp. De hand werd niet alleen niet aangenomen, maar weg geslagen. Meer verzoeningspogingen zullen volgen. Of het effect zal hebben is nog onduidelijk.
pi_162186629
quote:

[..]

welke oorlog?

5e colonne angst theorie overigens
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:20:03 #284
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186639
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En zo dachten vele mensen in WW2 en tijdens al die andere konflikten maar helaas.......het schijnt dat je soms toch eens uit je luie stoel moet komen om dingen aan te pakken en het liefst VOORDAT het uit de hand loopt........vervelend maar waar....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:20:25 #285
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186643
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke oorlog?

5e colonne angst theorie overigens
De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:20:41 #286
346939 Janneke141
pi_162186648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.
De grote vraag in dit geheel is, wie dan precies de vijand is. En hoe omvangrijk.
pi_162186653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat maar iets van 30% van de duitsers nazi was. Je hebt geen meerderheid nodig om een land compleet ten gronde te brengen.
En dan is de vraag over de huidige 6%, hoe snel komt het percentage moslims in NL bij het keerpunt van de rechtsstaat/democratie. En waar zal dat keerpunt zijn? Ook 30% of toch iets minder. En bij hoeveel procent moslims in NL/EU zal het aantal terroristische acties al verdubbeld zijn? En hoeveel terroristische acties zullen er zijn bij bijvoorbeeld 20% moslims in NL?
Allemaal vragen waar de anti-PVV'ers zich niet mee bezig durven houden. Gewoon kop in het zand, Sprookjes of keiharde fictie geloven en de PVV'er onzeker noemen. Pfff.... Whatever.
pi_162186655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mensen die ons land willen veranderen in een islamitisch middeleeuws barbarenland schiet ik met alle plezier naar de andere wereld als het nodig is.
Niet fascistisch lullen op het internet. Dat is slap.
Begin je terreur en wees daar openlijk in. Een prettig vakantie in de gevangenis, toegewenst
pi_162186659
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit is in mijn ogen allemaal theoretisch en consequentieloos gezwets. We zijn niet in oorlog en jij noch ik hebben ooit de wapens opgepakt. Lekker houden ook zo wat mij betreft. Als onze leiders ooit ineens het gekke besluit nemen om jou en mij alsnog als kanonnenvoer voor hun eigen belangen te willen laten sterven, kunnen we dan in een concrete situatie altijd nog beslissen daar al dan niet iets mee te doen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:21:20 #290
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186664
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De grote vraag in dit geheel is, wie dan precies de vijand is. En hoe omvangrijk.
De islam, al duizenden jaren de vijand van Europa.
pi_162186674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En zo dachten vele mensen in WW2 en tijdens al die andere konflikten maar helaas.......het schijnt dat je soms toch eens uit je luie stoel moet komen om dingen aan te pakken en het liefst VOORDAT het uit de hand loopt........vervelend maar waar....
Zie mijn laatste reactie op Metro hier vlak boven.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:21:58 #292
66444 Lord_Vetinari
pi_162186676
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De islam, al duizenden jaren de vijand van Europa.
De islam bestaat pas sinds de 7e eeuw.
pi_162186682
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:45 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje wereldvreemd bent. Bleek ook eigenlijk wel uit je OP. Misschien maar wat minder eenzijdige berichtgeving volgen voortaan.
Ik denk dat het nogal dom is zulke veronderstellingen over iemand te maken op basis van zes á zeven regels tekst.
pi_162186683
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik vind dit soort leuk zeer zeker eng, maar ik weet ook dat dit soort mensen marginale groepen. maar dat betekent niet dat ik bang moet zijn voor moslims.

overigens ben ik een stuk banger voor wilders , die dezelfde soort haart propaGEERT :P als deze lui en die heeft politiek veel meer invloed dan dit soort lui
-Rabia Al-Basri
pi_162186684
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.
verdorie..... dat zei men vroeger ook over de joden.
Dezelfde haat begint weer opnieuw
pi_162186692
Wel interessante discussie trouwens, maar ik peer hem nu. Afstudeerborrel van een vriend. Wacht nog even met de grote oorlog svp. :W
pi_162186696
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Resultaten

Hoe onderbouw je überhaupt je aanname dat bepaalde cijfers hetzelfde blijven? :')
En dat gelul over 'geschiedenis' slaat al helemaal nergens op.
pi_162186704
quote:

[ afbeelding ]
Zo, die is sterk.
Zitten we nog een procentje van verwijderd. :)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:23:19 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162186705
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet fascistisch lullen op het internet. Dat is slap.
Begin je terreur en wees daar openlijk in. Een prettig vakantie in de gevangenis, toegewenst
_O- als er iets fascistisch is dan is het de islam wel.

En ik begin helemaal niet met terreur maar mocht er oorlog uitbreken dan zal ik de vijand bestrijden ipv weglopen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:23:20 #300
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186706
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

je bent dus bang dat je je minder thuis zal voelen wanneer al je buren moslim zijn, dus je "thuisgevoel" laat jij afhangen van jou al dan niet religieuze omgeving?

en als al je buren super aardig en super behulpzaam zijn en je aan totaal niet ziet dat ze uberhaupt als moslim zijn? maakt dat iets uit? of gaat het om het principe (te) veel moslims in mijn omgeveing voel ik me minder thuis.
Ik voel mij ook niet thuis met Christenen omgeven....al deze groepen hebben namelijk 1 vervelende eigenschap: ze proberen hun levenswijze aan mij op te dringen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:23:59 #301
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die heeft al in de pan geslagen: zie Balkan oorlogen van de jaren 90.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')