Een paar miljoen man op een slachtveld die blindelings zich de dood in laten jagen bewijst denk ik het tegendeel. Dat is niet sommige maar veel. Los daarvan denk ik dat mensen op de PVV stemmen omdat de bestaande politiek geen oplossingen heeft. En zal er dus wel iets van een revolutie of een oorlog wel weer komen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:50 schreef Jordy-B het volgende:
sommige mensen willen de wereld zien branden.
Maar hoe miste ik een beetje in deze uitspraak. Al hoe wel we dat natuurlijk best weten hoe dat moet.quote:
Je baan zien verdwijnen vind ik nou niet perse een beperkt referentiekader. Is gewoon het effect van de globalisering en voornamelijk de open grenzen binnen de EU.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Wat een domme en gevaarlijke generalisatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit gewoon klopt. Maar het probleem vind ik is dat de PVV de problemen wel aankaart maar daar verder ook geen oplossing voor heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Welke islamisering?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
In elk West-Europees land.quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:38 schreef Superpush het volgende:
Omdat de pvv iets biedt waardoor het meer mensen achter zich heeft dan elke andere partij in NL
Want het gaat niet om de pvv maar om die enorme hoeveelheid NL ers, m.n. Hoogopgeleiden, die zich herkennen en goed voelen bij de PVV boodschap.
Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In elk West-Europees land.
Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.
Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.
Maar wat is dan de oplossing?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.
Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.
Uit onderzoek was toch gebleken dat slechts 2% van de hoogopgeleiden (WO) PVV stemden?quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
Waarom dan je post als een mogelijke verdere islamisering geen probleem is?quote:
dat was ik nietquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom dan je post als een mogelijke verdere islamisering geen probleem is?
Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomen
Overbevolking werd in het Nederland van vlak na de Tweede Wereldoorlog beschouwd als een serieus probleem. Het land bezat na Portugal het hoogste geboortecijfer van Europa. Al die nieuwe Nederlanders moesten worden gevoed en gekleed, en dat zou de wederopbouw vertragen. Toen de Leidse socioloog Frederik van Heek midden jaren vijftig onderzoek deed naar het probleem van overbevolking, had hij algauw de schuldigen te pakken: dat waren de rooms-katholieken. Omdat zij zoveel kinderen baarden, bleef het hele Nederlandse geboorteniveau op een gevaarlijk hoog peil. Bovendien bestond het risico dat Nederland zou veranderen van een protestantse natie in een katholiek land. Zo werd het negatieve cliche geboren dat katholieken zouden 'fokken als konijnen'.
http://www.historischnieu(...)dse-katholieken.html
Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.quote:
Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.quote:
Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:48 schreef PeteSampras het volgende:
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
De eerder besproken cijfers geven aan dat in de UK de meeste moslims daar geboren worden en dus staatsburger zijn van deze land hoe wil jij die unsettelen? En het minder aantrekkelijk voor ze maken daar geboren te worden? Overigens was het goed toeven voor joden en christenen in Syrië en Irak tot de VS besloot Assat en vergelijkbare types opzij te zetten. En de EU zeker geen perfecte organisatie. Maar dankzij Europese samenwerking is het al meer dan 60 jaar oorlog vrij in Europa.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.
[..]
Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.
[..]
Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.
[..]
Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.
Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen
Dan is het raar dat de PVV qua beleid meestemt in de rechtse wetsvoorstellen en de linkse wetsvoorstellen afkeurt. Het is A zeggen en Z doen, maar schijnbaar hebben velen dat niet door.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.
Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
Pragmatisch niet, eerder een soort VVD, maar dan gemengd met een stuk nationalisme, xenofobie en populisme.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.
De PVV is in ieder geval pragmatisch, laat ik het daarop houden.
Natuurlijk is de PVV pragmatisch en het klopt ook dat de PVV van oorsprong juist de meest economisch rechtse partij in het parlement was. De zwaai naar links is ook waarschijnlijk gedaan om meer kiezers te lokken. Desondanks komt Martin Bosma behoorlijk links over; hij vergelijkt de PVV met de PvdA uit de jaren 50 en met DS 70.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.
De PVV is in ieder geval pragmatisch, laat ik het daarop houden.
De PVV stemde daar voornamelijk mee in omdat ze gedoogpartner was in het kabinet Rutte 1. In de Nederlandse politiek moeten er concessies worden gedaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Dan is het raar dat de PVV qua beleid meestemt in de rechtse wetsvoorstellen en de linkse wetsvoorstellen afkeurt. Het is A zeggen en Z doen, maar schijnbaar hebben velen dat niet door.
Omdat je dan geregeerd/onderwezen gaat worden door godsdienst waanzinnigen en alle humanitaire vrijheid verliest.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dat was ik niet
Mijn vraag was waarom is islamisering een probleem. Hij stelt dat het een probleem is maar niet waarom.
Niet, dus in die zin zou het al te laat kunnen zijn. (Wat misschien nog mogelijk is, is om het aantrekkelijk te maken te remigreren)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
De eerder besproken cijfers geven aan dat in de UK de meeste moslims daar geboren worden en dus staatsburger zijn van deze land hoe wil jij die unsettelen? En het minder aantrekkelijk voor ze maken daar geboren te worden?
Dat blijkt nergens uit.quote:Overigens was het goed toeven voor joden en christenen in Syrië en Irak tot de VS besloot Assat en vergelijkbare types opzij te zetten.
Europese samenwerking, ja. Niet de EU in het bijzonder.quote:En de EU zeker geen perfecte organisatie. Maar dankzij Europese samenwerking is het al meer dan 60 jaar oorlog vrij in Europa.
Volgens mij heb ik (in dit topic althans) helemaal niet 'gehaat op' de PVV. Dat was ik ook helemaal niet van plan. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die van plan zijn op die partij te stemmen. Verder zal ik me van commentaar onthouden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:44 schreef Seam het volgende:
Haha haten op de PVV en dan zelf D66 stemmen
matige troll
Ehm wij horen bijvoorbeeld al niet bij de duurste landen om in te wonen zoals de door jou genoemde landenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.
Omdat de trend bij de getinte medemens dezelfde kant op gaat. meer en meer vertrekken ze naar de randgemeentes omdat ze het beter krijgen en ze krijgen nu al steeds minder kinderen.quote:[..]
Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.
ah... het kleuterargument... "zij doen het ook dus mogen wij het ook"quote:[..]
Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.
[..]
Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.
Dat boeit vrij weinig. Het gaat om koopkracht: wij scoren hier niet beter, of zelfs slechter, in dan landen als Zwitserland, Noorwegen en IJsland.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ehm wij horen bijvoorbeeld al niet bij de duurste landen om in te wonen zoals de door jou genoemde landen
Wat niks af doet aan het feit dat in 50 jaar tijd grote delen zijn geïslamiseerd en er geen aanwijzingen zijn dat deze trend afneemt in de toekomst.quote:Omdat de trend bij de getinte medemens dezelfde kant op gaat. meer en meer vertrekken ze naar de randgemeentes omdat ze het beter krijgen en ze krijgen nu al steeds minder kinderen.
Huh? Snap niet wat je bedoelt.quote:ah... het kleuterargument... "zij doen het ook dus mogen wij het ook"
Vooral dat tweede gedeelte blijft onderbelicht in discussies over de opkomst van de PVV. De PvdA heeft deze groep potentiële stemmers van zich vervreemd en er is geen alternatief op links.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.
Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
De SP is links-conservatief, maar voor vluchtelingenopvang en geen voorstander van een Nexit en het sluiten van grenzen. Het kan wel een alternatief voor de PvdA zijn, maar op die punten niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:48 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Vooral dat tweede gedeelte blijft onderbelicht in discussies over de opkomst van de PVV. De PvdA heeft deze groep potentiële stemmers van zich vervreemd en er is geen alternatief op links.
Je angst is ongegrond, het argument dus van generlei waarde.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfers publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.
Dit zegt niets over zowel het tijdsverloop van 'demografische transitie' van moslims als het migratiesaldo.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:46 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Je angst is ongegrond, het argument dus van generlei waarde.
Demografische transitie. Geldt ook voor moslims.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Demografische_transitie
Mijn inschatting?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:48 schreef PeteSampras het volgende:
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
PVV is niet voor minder religie. Althans niet voor minder religie in t algemeenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:15 schreef truthortruth het volgende:
Ik twijfel erover, terwijl ik Wilders een idioot vind en de PVV in principe geen eens een partij is. Maar ik zie daadwerkelijk geen enkele andere partij die zich echt hard durft te maken voor minder religie.
Met 30 man beveiliging door Maastricht wandelen en foldertjes uitdelen. Daar doen we het toch voor! (y)quote:
Maar ik wel. Alleen die andere worden al wat minder serieus genomen, nu de islam nog.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
PVV is niet voor minder religie. Althans niet voor minder religie in t algemeen
Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:48 schreef PeteSampras het volgende:
Nou, brand los!
Nou, tenminste nog 2 goed.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn inschatting?
Protest, machteloosheid, angst, arrogantie van de macht, vervreemding van de achterban bij traditionele volkspartijen, xenofobie, verlies van zekerheden, wil voor eenvoudig klinkende oplossingen, veranderende samenleving en onvrede daarmee, media die vooral hype en kippenpaniek gedreven zijn, geestelijke armoede in het parlement.
En na iets meer over Drees gelezen te hebben, snap ik wel waarom. Toen was de PvdA namelijk rechtser dan we ons konden voorstellen. NieuwLinksers in de 70's hebben de PvdA van toen stuk gemaakt, en Drees leverde zijn lidmaatschap in.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Desondanks komt Martin Bosma behoorlijk links over; hij vergelijkt de PVV met de PvdA uit de jaren 50 en met DS 70.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Interessante overtuiging. Alleen denk ik dat de massa daar niet veel waarde aan hecht. Zo was er in 2006 de keuze tussen Wilders en Marco Pastors. Ik dacht wow, Marco Pastors, maar die haalde niet eens een zetel, terwijl Wilders steeds groter werd sindsdien.quote:Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Moet je even buiten onze landsgrenzen kijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef devlinmr het volgende:
Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomen
Ben je echt nieuwsgierig?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:52 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik (in dit topic althans) helemaal niet 'gehaat op' de PVV. Dat was ik ook helemaal niet van plan. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die van plan zijn op die partij te stemmen. Verder zal ik me van commentaar onthouden.
Ik stemde toen op Pastors. Eeuwig jammer dat hij het toen niet gered heeft. Hij kwam tijdens de verkiezingscampagne niet zo goed uit de verf. Vermoeidheid misschien of toch een beetje plankenkoorts. Nadeel was ook dat hij buiten Rotterdam niet zo bekend was. iig was hij tijdens de verkiezingscampagne niet zo direct, ad rem en welsprekend als hij normaal was meen ik me te herinneren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Interessante overtuiging. Alleen denk ik dat de massa daar niet veel waarde aan hecht. Zo was er in 2006 de keuze tussen Wilders en Marco Pastors. Ik dacht wow, Marco Pastors, maar die haalde niet eens een zetel, terwijl Wilders steeds groter werd sindsdien.
De PVV wil juist burgerlijke vrijheden beperken, oa de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt (door invoeren grenscontroles) en de vrijheid om te geloven wat je wilt. De PVV wil van Nederland een heilstaat maken, geregeerd door angst. Daarom ben ik tegen de PVV.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
Dit soort simplisme doet mij vermoeden dat je laagopgeleid bent en een beperkt referentiekader hebt. Om daarnaast GL en D66 als de slechtste partijen te bestempelen bevestigd dit vermoeden alleen maar.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Zo te zien ben jij degene met een beperkt referentiekader.
maar ik zal je even verbeteren:
[..]
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dit zegt niets over zowel het tijdsverloop van 'demografische transitie' van moslims als het migratiesaldo.
alsmede het migratiesaldo.quote:In West-Europa werd deze overgang gemaakt tussen 1750 en 1960, dus vanaf de tweede helft van de 18e eeuw, in het klimaat van industrialisering dat in de 18de eeuw in Europa kiemde. Een gevolg was de sterke toename van de Europese bevolking in die periode. In de zuidelijke continenten startte de demografische transitie veel later en werd deze ingezet door een verbetering van de gezondheidszorg. De sterfte daalde er sneller dan de vruchtbaarheid, waardoor de toename van de bevolking er ook sterker was. In een groot deel van Afrika is de transitie nog lopend.
Eerst lezen, dan roepen.quote:Bovendien is het mogelijk dat dit effect versterkt wordt doordat immigranten op het economische succes afkomen en dus ook het migratiesaldo zijn steentje bijdraagt. De verstedelijking neemt hierdoor toe. Het krijgen van veel kinderen wordt hierdoor ook steeds minder lonend, bovendien kosten kinderen in een moderne economie ook meer en meer geld.
Onzin, vroeger was er veel meer vraag naar valutaconversie onder particulieren en had je niet zulke woekerkoersen als heden ten dage bij het GWK.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:
Ja, ik begreep er ook niks van. Inderdaad eeuwig jammer, want nu huilt iedereen over de vorm van Wildersquote:Op zaterdag 14 mei 2016 03:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik stemde toen op Pastors. Eeuwig jammer dat hij het toen niet gered heeft. Hij kwam tijdens de verkiezingscampagne niet zo goed uit de verf. Vermoeidheid misschien of toch een beetje plankenkoorts. Nadeel was ook dat hij buiten Rotterdam niet zo bekend was. iig was hij tijdens de verkiezingscampagne niet zo direct, ad rem en welsprekend als hij normaal was meen ik me te herinneren.
Soms moet je een stap terug nemen om daarna vooruit te komen. Het niet invoeren van (tijdelijke) grenscontroles is juist een achteruitgang.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:46 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
De PVV wil juist burgerlijke vrijheden beperken, oa de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt (door invoeren grenscontroles) en de vrijheid om te geloven wat je wilt. De PVV wil van Nederland een heilstaat maken, geregeerd door angst. Daarom ben ik tegen de PVV.
En hoe is de vrijheid van godsdienst beperken een vooruitgang?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Soms moet je een stap terug nemen om daarna vooruit te komen. Het niet invoeren van (tijdelijke) grenscontroles is juist een achteruitgang.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:50 schreef Berk-24 het volgende:
Dit soort simplisme doet mij vermoeden dat je laagopgeleid bent en een beperkt referentiekader hebt. Om daarnaast GL en D66 als de slechtste partijen te bestempelen bevestigd dit vermoeden alleen maar.
Pfff en dan denken mijn referentiekader beperkt is. Wow!quote:Daarnaast zijn ruim 99% van de moslims tegen aanslagen in Brussel en Parijs en tegen IS. Ruim 99% van de moslims doet gern vlieg kwaad en zijn gewoon aardige mensen. Maar dat zie jij niet door je beperkte referentiekader.
En hoe wordt dat beperkt dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe is de vrijheid van godsdienst beperken een vooruitgang?
Nee.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
(+ een komma na bestempelen)
http://nos.nl/artikel/200(...)ngrondwettelijk.htmlquote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En hoe wordt dat beperkt dan?
Ik zie geen sprake van een beperking van een godsdienst, zoals jij stelt, want het gaat namelijk niet om een godsdienst.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/200(...)ngrondwettelijk.html
De islam is een godsdienst.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik zie geen sprake van een beperking van een godsdienst, zoals jij stelt, want het gaat namelijk niet om een godsdienst.
Als je filosofie professor zegt dat het onzin is en dat die mensen gewoon bekrompen Nazi's zijn dan nemen die linkse studentjes met rijke papa en blanke woonwijk dat serieus.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je baan zien verdwijnen vind ik nou niet perse een beperkt referentiekader. Is gewoon het effect van de globalisering en voornamelijk de open grenzen binnen de EU.
In de ICT hebben we daar al jaren last van daar zo ongeveer alles naar India verhuist, de laatste jaren zijn het de lager opgeleiden die hier last van hebben. Is erg reëel
Voor theocratie stemmen is sowieso not done.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:32 schreef berko13 het volgende:
De elite heeft schijt aan het Europese en Nederlandse volk, daarom steun ik Geertje.![]()
Qua ethische standpunten voel ik me dan meer aangetrokken tot de SGP.
Of CDA.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens niet over andere partijen? Ik vind het vreemder dat er mensen op GroenLinks stemmen.
Daarbij wil de PVV voorschriften opleggen aan hoe Zwarte Piet er uit hoort te zien. Wanneer je graag een Paarse Piet rond vijf december wil zijn, dan wordt dat niet getolereerdquote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:46 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
De PVV wil juist burgerlijke vrijheden beperken, oa de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt (door invoeren grenscontroles) en de vrijheid om te geloven wat je wilt. De PVV wil van Nederland een heilstaat maken, geregeerd door angst. Daarom ben ik tegen de PVV.
Nee, een religie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als ideologie doet daar weinig aan af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, het is een totalitaire ideologie.
Nee, een ideologie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als religie doet daar weinig aan af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, een religie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als ideologie doet daar weinig aan af.
In welk woordenboek precies wordt de islam aangeduid als ideologie?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, een ideologie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als religie doet daar weinig aan af.
In welk woordenboek precies wordt het woordenboek aangeduid als enige waarheid?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In welk woordenboek precies wordt de islam aangeduid als ideologie?
Er is in dit topic niemand die beweert dat het dat is, dus waar wil je precies heen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
In welk woordenboek precies wordt het woordenboek aangeduid als enige waarheid?
Jij leek de vraag anders retorisch te stellen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is in dit topic niemand die beweert dat het dat is, dus waar wil je precies heen?
Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij leek de vraag anders retorisch te stellen.
Maar jij begon de discussie met mij. Volgens jou zou de PVV de vrijheid van godsdienst beperken. Ik zeg dus dat je ongelijk hebt.
Een 'religie' die de Europeanen al eeuwen uit dit continent proberen te houden. Met wisselend succes.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.
Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:44 schreef berko13 het volgende:
[..]
Een 'religie' die de Europeanen al eeuwen uit dit continent proberen te houden. Met wisselend succes.
Een 'religie' die wat mij betreft aan de andere kant van de Middellandse Zee thuis hoort.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.
Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
Vrijheid van religie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?
Omdat?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens niet over andere partijen? Ik vind het vreemder dat er mensen op GroenLinks stemmen.
Nope, nergens wordt moslims genoemd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
Het zegt iets over zowel tijdsverloop, alsmede het migratiesaldo.
Eerst lezen, dan roepen.
Zo zeg, in 200+ jaar nog wel. Dat schiet lekker op. Als je mijn vorige bericht goed had gelezen dan had je geweten dat al aan het einde van deze eeuw islamieten een meerderheid vormen in Engeland en andere Europese landen.quote:In West-Europa werd deze overgang gemaakt tussen 1750 en 1960, dus vanaf de tweede helft van de 18e eeuw, in het klimaat van industrialisering dat in de 18de eeuw in Europa kiemde. Een gevolg was de sterke toename van de Europese bevolking in die periode. In de zuidelijke continenten startte de demografische transitie veel later en werd deze ingezet door een verbetering van de gezondheidszorg. De sterfte daalde er sneller dan de vruchtbaarheid, waardoor de toename van de bevolking er ook sterker was. In een groot deel van Afrika is de transitie nog lopend.
Dus migratiesaldo draagt ook bij aan groei van islamitische bevolking.quote:Bovendien is het mogelijk dat dit effect versterkt wordt doordat immigranten op het economische succes afkomen en dus ook het migratiesaldo zijn steentje bijdraagt. De verstedelijking neemt hierdoor toe. Het krijgen van veel kinderen wordt hierdoor ook steeds minder lonend, bovendien kosten kinderen in een moderne economie ook meer en meer geld.
Omdat ik me bij andere partijen nog wel een reden in kan denken om ervoor te stemmen. Dat behoeft overigens helemaal geen goede reden te zijn, maar toch. Bij de PVV heb ik maar een enkele reden kunnen bedenken, en dat is als je zelf Geert Wilders bent. Voor de rest zou ik het niet weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Ik denk dat je een beetje wereldvreemd bent. Bleek ook eigenlijk wel uit je OP. Misschien maar wat minder eenzijdige berichtgeving volgen voortaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:37 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Omdat ik me bij andere partijen nog wel een reden in kan denken om ervoor te stemmen. Dat behoeft overigens helemaal geen goede reden te zijn, maar toch. Bij de PVV heb ik maar een enkele reden kunnen bedenken, en dat is als je zelf Geert Wilders bent. Voor de rest zou ik het niet weten.
Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims. In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker. Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking. Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:20 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nope, nergens wordt moslims genoemd.
[..]
Zo zeg, in 200+ jaar nog wel. Dat schiet lekker op. Als je mijn vorige bericht goed had gelezen dan had je geweten dat al aan het einde van deze eeuw islamieten een meerderheid vormen in Engeland en andere Europese landen.
[..]
Dus migratiesaldo draagt ook bij aan groei van islamitische bevolking.
Nergens in je betoog heb je kunnen aantonen waarom de groei van de islamitische bevolking niet extreem afneemt de komende decennia.
Jawel. Dat is wat ik bedoelde met demografische transitie. Geboortecijfers gaan, onder invloed van welvaart en betere medische wetenschap, altijd omlaag. Ook voor moslims. Een islamitische meerderheid in 2100 is daarom flauwekul.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Nergens in je betoog heb je kunnen aantonen waarom de groei van de islamitische bevolking niet extreem afneemt de komende decennia.
Gaat om relatieve groei. Moslims blijven de snelst groeiende groep.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims.
Gaat om relatieve groei. Moslims blijven de snelst groeiende groep.quote:In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker.
Sure, maar de vraag is hoe snel dat gebeurt. Als dat niet de komende paar decennia gebeurt dan zitten de meeste West-Europese landen al met een islamitische bevolking van 25%+.quote:Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking.
Door wie? Ik heb nog steeds geen enkele betrouwbare bron gezien die treffend aangeeft waarom de groei van de islamitische bevolking ten opzichte van de niet-islamitische bevolking in Europa de komende paar decennia extreem afneemt.quote:Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.
Eng he, politici die op de echte wereld reageren en niet in lala sprookjesland leven zoals de pvda en sp.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Da aanwas vanwege de "vluchtelingen" gaat toch wel erg snel dit keer....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims. In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker. Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking. Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.
Je kunt dit concept tig keer blijven herhalen, maar dit is compleet nutteloze informatie als de islamitische bevolking al over een paar decennia op hoge levels komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:39 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Jawel. Dat is wat ik bedoelde met demografische transitie. Geboortecijfers gaan, onder invloed van welvaart en betere medische wetenschap, altijd omlaag. Ook voor moslims.
Dit heb je tot nu toe nog nergens mee aangetoond. Je gebrabbel over dat groei over 200 jaar iets is afgenomen neemt niet weg dat een grote kans bestaat dat Engeland in 2100 een islamitische meerderheid heeft.quote:Een islamitische meerderheid in 2100 is daarom flauwekul.
Ja, dat is ook echt een reëel gevaar,jaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Eng he, politici die op de echte wereld reageren en niet in lala sprookjesland leven zoals de pvda en sp.
Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt een reëel gevaar,ja
In lala sprookjesland leven?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook.quote:
Veel premium girls stemmem GroenLinksquote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Ja aanslagen, islamisering en marokkanen zijn een zeer reeël gevaar en probleem ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De SGP is haast net zo erg als de PVV. Vooral de achtelijke standpunten over vrouwenrechten en homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:32 schreef berko13 het volgende:
De elite heeft schijt aan het Europese en Nederlandse volk, daarom steun ik Geertje.![]()
Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man. De kans dat Nederland een islamitisch land wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat de maan op een dag roze geverfd is en naar marsepein smaakt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja aanslagen, islamisering en marokkanen zijn een zeer reeël gevaar en probleem ja.
Een stuk belangrijker dan dat de gemiddelde uitkering trekker geen 3e flatscreen tv kan betalen of meneer de directeur 10 euro boven een fictieve norm verdiend.
Aanslagen, islamisering en Marrokanen worden enorm overschat. Waren er gisteren aanslagen in de EU? Nee. Eergisteren? Nee. 11 mei? Nee. De EU is gewoon veilig, ja 22 maart en 13 november is er wat gebeurt, maar het zijn gewoon uiterst vervelende incidenten en dit soort incidenten zijn haast niet te voorkomen. En daarvan zijn ruim 99% van de moslims en 100% van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één kam te scheren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja aanslagen, islamisering en marokkanen zijn een zeer reeël gevaar en probleem ja.
Een stuk belangrijker dan dat de gemiddelde uitkering trekker geen 3e flatscreen tv kan betalen of meneer de directeur 10 euro boven een fictieve norm verdiend.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man. De kans dat Nederland een islamitisch land wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat de maan op een dag roze geverfd is en naar marsepein smaakt.
1% van de moslimsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:33 schreef Berk-24 het volgende:
van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één
Dat dachten die andere 80 landen die islamitisch geworden zijn ook. Ga zelf fietsen stelen naïeve hippie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man. De kans dat Nederland een islamitisch land wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat de maan op een dag roze geverfd is en naar marsepein smaakt.
80 landen die islamitische zijn geworden? Zozo!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
Dat dachten die andere 80 landen die islamitisch geworden zijn ook. Ga zelf fietsen stelen naïeve hippie.
Vraag even in iran hoe ongegrond hun angst was 50 jaar geleden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
Er is in ieder geval een overmatige hoeveelheid ongegronde angst in het spel. Gevoed door mensen die elkaar op blijven stoken, en af en toe gooit de Grote Leider zelf nog wat olie op het vuur.
Reacties*quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Conclusie van dit topic: Bange en wat onzekere mensen stemmen op de PVV.
Gezien de reactie's van de pro PVV'ers kan ik er niets anders van maken.
Je vertoont, zoals ongeveer 90% van de PVV'ers een schokkend gebrek aan inzicht in politieke processen, geschiedenis en staatsrecht.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
Dat dachten die andere 80 landen die islamitisch geworden zijn ook. Ga zelf fietsen stelen naïeve hippie.
Dat bedoel ik, angst en onzekerheid.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:37 schreef berko13 het volgende:
[..]
Reacties*
Ik hou van Nederland. Daarom stem ik PVV.
Iran was 50 jaar geleden ook al islamitisch. Zoals ik al zei: Een schokkend gebrek aan kennis over de geschiedenis.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag even in iran hoe ongegrond hun angst was 50 jaar geleden.
En al die andere landen die islamitsch zijn geworden en nu shitholes zijn.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je vertoont, zoals ongeveer 90% van de PVV'ers een schokkend gebrek aan inzicht in politieke processen, geschiedenis en staatsrecht.
Nogmaals, angst dus. In jouw geval dat de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dat maak jij er van.
Als ik in Afrika wilde wonen, verhuisde ik wel naar daar.
Inderdaad, het was namelijk korter geleden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iran was 50 jaar geleden ook al islamitisch. Zoals ik al zei: Een schokkend gebrek aan kennis over de geschiedenis.
Waarom angst? Ik woon liever in Nederland dan in Afrika. Daarom stem ik PVV. Meer moet je er niet achter zoeken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nogmaals, angst dus. In jouw geval dat de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken.
quote:
Brazilië, Argentinië en Zuid Afrika zijn de fijnste landen om te wonen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]leer zelf je geschiedenis gek. Europa is al eeuwenlang met de islam in conflict en zo'n beetje alle landen die nu islamitisch zijn zijn geinfiltreerd en langzaam omgebouwd naar islamitisch.
En zoek zelf maar even uit dit lijstje welke landen het fijnst zijn om te wonen. Ik kan je nu al voorspellen dat dat recht evenredig omgekeerd is met het aantal moslims:
https://nl.wikipedia.org/(...)_naar_aantal_moslims
Nee, lijkt me voor je reputatie niet zo bevorderlijk inderdaad.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Binnenpretje. Laat ik er maar niet op ingaan.
Ik stem geen PVV. Woon ik dan liever in Afrika of zo? Wat een rare redenatie...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom angst? Ik woon liever in Nederland dan in Afrika. Daarom stem ik PVV. Meer moet je er niet achter zoeken.
een stuk fijner dan Somalië of Bahrein.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Brazilië, Argentinië en Zuid Afrika zijn de fijnste landen om te wonen?
De Balkan was niet Islamitisch en is door invasies van de Ottomanen geislamiseerd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iran was 50 jaar geleden ook al islamitisch. Zoals ik al zei: Een schokkend gebrek aan kennis over de geschiedenis.
Geen idee. Je helpt in ieder geval wel mee met de Afrikanisering van Nederland.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik stem geen PVV. Woon ik dan liever in Afrika of zo? Wat een rare redenatie...
'bevoordelijk'. Ja, zeer begaan met de Nederlandse cultuur, dat blijkt wel weer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, lijkt me voor je reputatie niet zo bevoordelijk inderdaad.
Als de argumenten op zijn kan je altijd nog taalnazi worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'bevoordelijk'. Ja, zeer begaan met de Nederlandse cultuur, dat blijkt wel weer.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef berko13 het volgende:
[..]
Geen idee. Je helpt in ieder geval wel mee met de Afrikanisering van Nederland.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef berko13 het volgende:
[..]
Geen idee. Je helpt in ieder geval wel mee met de Afrikanisering van Nederland.
Uit onderzoek zijn de Scandinavische landen, Zwitserland en Luxemburg de fijnste landen om te wonen. Ik weet niet hoe je bij Brazilië, Argentinië en Zuid-Afrika komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Brazilië, Argentinië en Zuid Afrika zijn de fijnste landen om te wonen?
Waar stem jij eigenlijk op. Ik denk PVDA of SP gezien je enorme naïeviteit.quote:
Dat ben ik allang. En al die PVV idioten die zich zo druk maken over onze cultuur zouden er heel veel goed aan doen, zelf ook wat meer taalnazistische sympathiën te gaan cultiveren. Want hun eigen taal schrijven kunnen ze niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als de argumenten op zijn kan je altijd nog taalnazi worden.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat ben ik allang. En al die PVV idioten die zich zo druk maken over onze cultuur zouden er heel veel goed aan doen, zelf ook wat meer taalnazistische sympathiën te gaan cultiveren. Want hun eigen taal schrijven kunnen ze niet.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat ben ik allang. En al die PVV idioten die zich zo druk maken over onze cultuur zouden er heel veel goed aan doen, zelf ook wat meer taalnazistische sympathiën te gaan cultiveren. Want hun eigen taal schrijven kunnen ze niet.
Typefouten...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]Ik aanbid je. De enige man op aarde die nooit typefouten maakt
Leer ervan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waar stem jij eigenlijk op. ? Ik denk PVDA of SP gezien je enorme naïeviteit.
Verander je naam in 'Meneer Van Dale'.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik wacht nog steeds op antwoord.
-------------------------------------------------
De Balkan was niet Islamitisch en is door invasies van de Ottomanen geislamiseerd.
Nu praten we uiteraard over 500 jaar terug maar in de jaren 90 explodeerde het geweld wederom omdat diverse groepen met elkaar op de vuist gingen en daar was geloof een van de redenen voor.
In die tijd konden de mensen ook niet geloven dat ze hun buren en zelfs hun familie zouden aanvallen maar het gebeurde toch.
Ik houd wel degelijk rekening met de mogelijkheid/het gevaar dat de Islam de regerende macht kan worden op religieus gebied en als je heel goed om je heen kijkt kan dat niet veel goeds brengen, zeker als de radicalen het voor het zeggen krijgen.
Of ben je het daar ook niet mee eens?
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verander je naam in 'Meneer Van Dale'.
Zoals ik al zei: Geen argumenten meer, betrapt op fouten terwijl je anderen beticht van het niet kennen van de geschiedenis dus gooi het op taal en typefouten.quote:
Wat is dit nu voor een slappe lul antwoord?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verander je naam in 'Meneer Van Dale'.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor een slappe lul antwoord?
Heb je niet eens het fatsoen om een behoorlijke discussie aan te gaan?
Ach ja waarom vergas je gewoon niet de mensen die een andere mening hebben als jou?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:55 schreef Berk-24 het volgende:
Dit topic bewijst mar weer waarom het beter is om bepaalde mensen (liefste alle niet-academisch geschoolden) het stemrecht te ontnemen. Al die PVV'era voelen zich gelijk op hun pik getrapt.
Inderdaad, maar blaas dan niet zo hoog van de toren dat je alles wat PVV is verfoeit, terwijl jij je nu achter die "PVV idealen" verschuilt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Een van de burgervrijheden, waar de PVV toch zo voor is? Zelf mogen bepalen met wie je wel en niet wilt praten?
Het verschil is, dat de PVV die vrijheden wil beperken en ik de vrijheden voor iedereen wil laten gelden. Doe nou niet net of de PVV die vrijheden verzonnen heeft. Vrijheden bestaan al eeuwen en het heeft eeuwen geduurd voordat ze universeel op iedereen van toepassing werden. De PVV wil weer terug naar het verleden en vrijheden beperken. Dat ik het daar niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik geen gebruik van die vrijheden mag maken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Inderdaad, maar blaas dan niet zo hoog van de toren dat je alles wat PVV is verfoeid, terwijl jij je nu achter die "PVV idealen" verschuilt.
Kijk even hoe vrij ze zijn in (grotendeels) islamitische landen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het verschil is, dat de PVV die vrijheden wil beperken en ik de vrijheden voor iedereen wil laten gelden. Doe nou niet net of de PVV die vrijheden verzonnen heeft. Vrijheden bestaan al eeuwen en het heeft eeuwen geduurd voordat ze universeel op iedereen van toepassing werden. De PVV wil weer terug naar het verleden en vrijheden beperken. Dat ik het daar niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik geen gebruik van die vrijheden mag maken.
En het is 'verfoeit'. Persoonsvorm, 3e persoon enkelvoud, stam + t.
En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het verschil is, dat de PVV die vrijheden wil beperken en ik de vrijheden voor iedereen wil laten gelden. Doe nou niet net of de PVV die vrijheden verzonnen heeft. Vrijheden bestaan al eeuwen en het heeft eeuwen geduurd voordat ze universeel op iedereen van toepassing werden. De PVV wil weer terug naar het verleden en vrijheden beperken. Dat ik het daar niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik geen gebruik van die vrijheden mag maken.
En het is 'verfoeit'. Persoonsvorm, 3e persoon enkelvoud, stam + t.
Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met op de PVV stemmen? Ik weet (en vermoedelijk beter dan jij) prima hoe het in islamitische landen is. Het hele geneuzel van jou begon ermee, dat je riep PVV te stemmen omdat je niet wilt dat Nederland islamitisch wordt. De kans daarop is ongeveer even groot als de kans dat ik morgen oog in oog sta met een levende Tyrannosaurus. Dus waarom breng je dit in de discussie in?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kijk even hoe vrij ze zijn in (grotendeels) islamitische landen.
Schrijf bv eens een goed kritisch stuk over Erdogan als je in Turkije woont.
Als je het over vrijheden hebt in het westen: Die zijn er álleen maar omdat we de Islam al die eeuwen buiten de deur hebben gehouden.
Over geen historisch besef hebben gesproken
Dat is altijd het probleem met zogenaamde zelf verklaarde intellectuelen: ze miereneuken over een taalfoutje maar zijn zo wereldvreemd als de pip.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kijk even hoe vrij ze zijn in (grotendeels) islamitische landen.
Schrijf bv eens een goed kritisch stuk over Erdogan als je in Turkije woont.
Als je het over vrijheden hebt in het westen: Die zijn er álleen maar omdat we de Islam al die eeuwen buiten de deur hebben gehouden.
Over geen historisch besef hebben gesproken
Leuke verklaring maar kun je deze ook onderbouwen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met op de PVV stemmen? Ik weet (en vermoedelijk beter dan jij) prima hoe het in islamitische landen is. Het hele geneuzel van jou begon ermee, dat je riep PVV te stemmen omdat je niet wilt dat Nederland islamitisch wordt. De kans daarop is ongeveer even groot als de kans dat ik morgen oog in oog sta met een levende Tyrannosaurus. Dus waarom breng je dit in de discussie in?
Zeker. Een T-Rex is al 65 miljoen jaar uitgestorven. Er is er sindsdien nooit meer één levend aangetroffen. De kans dat dat morgen wel gebeurt is dus heel klein.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Leuke verklaring maar kun je deze ook onderbouwen?
Ook die groei neemt af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Gaat om relatieve groei. Moslims blijven de snelst groeiende groep.
quote:In their study, Westoff and Frejka sift through the available data to estimate the level and trends in childbearing among European Muslims. They show that although Muslim immigrants do have more children than other Europeans, their fertility tends to decline over time, often faster than among non-Muslims.
In Austria, for example, Muslim women had a total fertility rate (an estimate of lifetime births per woman) of 3.1 children per woman in 1981, well above the 1.7 average for the majority Roman Catholic women. By 2001, the rate for Catholics had fallen to 1.3, but the Muslim rate had fallen to 2.3—leaving a difference of just one child per woman between Muslims and non-Muslims.
The gap narrowed even further in the former West Germany, where the authors relied on data by mother's nationality rather than religion. West Germany recruited a large number of workers from Turkey beginning in the 1960s, giving Germany one of Western Europe's largest Muslim populations. In 1970, Turkish women living in West Germany had more than two more children than German women. By 1996, the difference between these two groups had fallen to one child.
Recent trends in the Netherlands tell a similar story (see figure). The fertility gap between native-born women and women born in predominantly Muslim Morocco and Turkey narrowed considerably between 1990 and 2005.
Zie boven.quote:Sure, maar de vraag is hoe snel dat gebeurt. Als dat niet de komende paar decennia gebeurt dan zitten de meeste West-Europese landen al met een islamitische bevolking van 25%+.
quote:Door wie? Ik heb nog steeds geen enkele betrouwbare bron gezien die treffend aangeeft waarom de groei van de islamitische bevolking ten opzichte van de niet-islamitische bevolking in Europa de komende paar decennia extreem afneemt.
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bekennen~a848578/quote:De Nederlandse demograaf Joop de Beer van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI), becijfert dat volgens huidige demografische gegevens het percentage moslims in Nederland rond 9% zal uitkomen in 2050. Zelfs dit cijfer acht hij aan de hoge kant vanwege toenemende secularisering onder moslims.
Kijk eens in de spiegel want je durft schijnbaar de discussie niet aan....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zeker. Een T-Rex is al 65 miljoen jaar uitgestorven. Er is er sindsdien nooit meer één levend aangetroffen. De kans dat dat morgen wel gebeurt is dus heel klein.
De "vluchtelingen" vergeten?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook die groei neemt af.
[..]
[..]
Zie boven.
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bekennen~a848578/
Zet het eens af tegen een grafiekje van ontmoetingen met T-Rexen....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
Jongens kom nou eens met degelijke bronnen waaruit blijkt dat Nederland islamiseert. Ik vraag er telkens om en telkens krijg ik alleen maar wat dom gebrabbel te horen. Vervolgens post ik weer wat grafiekjes en cijfers van het CBS en dan blijft het weer angstvallig stil...
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens rondlopen in de schilderswijk, assen of utrecht.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
Jongens kom nou eens met degelijke bronnen waaruit blijkt dat Nederland islamiseert. Ik vraag er telkens om en telkens krijg ik alleen maar wat dom gebrabbel te horen. Vervolgens post ik weer wat grafiekjes en cijfers van het CBS en dan blijft het weer angstvallig stil...
Dit is een zeer langzaam proces, zeker in een land waar er overwegend een andere godsdienst of godsdiensten te scepter zwaaien.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens rondlopen in de schilderswijk, assen of utrecht.
Bij voorkeur verkleed als homo.
Of kijk gewoon eens rond in bv Schiedam hoeveel Nederlandse medewerkers je daar ziet bij de supermarkt. (hint: niet 1)
Daar is je islamisering.
Nog steeds geen bronnenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit is een zeer langzaam proces, zeker in een land waar er overwegend een andere godsdienst of godsdiensten te scepter zwaaien.
Maar je kunt uiteraard legio landen als voorbeeld nemen, niet alleen Islamitische maar ook Zuid Amerikaanse landen die "verchristelijkt" werden.
Voor Nederlanders komt het allemaal wat vreemd over omdat Nederland een van de meest vrijdenkende landen op religieus gebied is en men zich er allemaal niet zo druk om maakt.
Helaas is dit in 95% van de overige wereld landen kompleet anders.
Dan moet je juist niet op de PVV stemmen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Eng he, politici die op de echte wereld reageren en niet in lala sprookjesland leven zoals de pvda en sp.
Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden. Ik wil het hier graag een beetje leuk houden in dit land en niet zo'n verkankerde shithole zoals elk islamitisch land.
Ik woon in een van de grootste Turkensteden van Nederland en heb op werk met hen en allerlei andere mensen vanuit alle hoeken uit het Midden Oosten te maken. Toch ben ik van mening dat we niet islamiseren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens rondlopen in de schilderswijk, assen of utrecht.
Of kijk gewoon eens rond in bv Schiedam hoeveel Nederlandse medewerkers je daar ziet bij de supermarkt. (hint: niet 1)
Daar is je islamisering.
Heb je betrouwbare bronnen waaruit dit doemscenario voor NL geschetst wordt?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit is een zeer langzaam proces, zeker in een land waar er overwegend een andere godsdienst of godsdiensten te scepter zwaaien.
Maar je kunt uiteraard legio landen als voorbeeld nemen, niet alleen Islamitische maar ook Zuid Amerikaanse landen die "verchristelijkt" werden.
Voor Nederlanders komt het allemaal wat vreemd over omdat Nederland een van de meest vrijdenkende landen op religieus gebied is en men zich er allemaal niet zo druk om maakt.
Helaas is dit in 95% van de overige wereld landen kompleet anders.
Open maar je geschiedenis boeken dan kun je lezen hoe snel het ging met Zuid Amerika bijvoorbeeld, nu een die hard christen continent.quote:
Is het niet wat vreemd om zo'n statement meteen te laten volgen door een grafiekje?quote:Mensen die zich vastklampen aan grafiekjes en daar de waarheid in denken te kunnen vinden zijn toch een beetje wereldvreemd.
Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik woon in een van de grootste Turkensteden van Nederland en heb op werk met hen en allerlei andere mensen vanuit alle hoeken uit het Midden Oosten te maken. Toch ben ik van mening dat we niet islamiseren.
Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslimsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Open maar je geschiedenis boeken dan kun je lezen hoe snel het ging met Zuid Amerika bijvoorbeeld, nu een die hard christen continent.
Mensen die zich vastklampen aan grafiekjes en daar de waarheid in denken te kunnen vinden zijn toch een beetje wereldvreemd.
Voorbeeld: http://sargasso.nl/gc-wanneer-is-nederland-20-procent-moslim/
[ afbeelding ]
Resultaten
Als we deze getallen in een excel-sheet gooien krijgen we de volgende uitslagen:
Nederland voor 20% moslim: 2064
Nederland voor 30% moslim: 2098
Nederland voor 40% moslim: 2131
Nederland voor 50% moslim: 2167
----------------------------------------------------------
Bovenstaand voorbeeld is genomen op basis van immigratie/emigratie en geboortcijfers qua gemiddelden en BEKENDE cijfers.
Maar om hier een keiharde conclusie uit te trekken is gewoon onzinnig.
Neem nu de Syrie crisis: meer dan een miljoen moslims stromen de EU in en er gaan er nog veel meer volgen.
Dit soort "extraatjes" zijn dus niet echt meegeteld om de simpele reden dat ze onvoorzien zijn.
Maar er is 1 bron die gewoon weg niet liegt: de geschiedenis.
En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
Nee, ik laat dit juist als voorbeeld zien dat grafiekjes volgen vaak niet klopt, begrijp je wel?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Is het niet wat vreemd om zo'n statement meteen te laten volgen door een grafiekje?
En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Open maar je geschiedenis boeken dan kun je lezen hoe snel het ging met Zuid Amerika bijvoorbeeld, nu een die hard christen continent.
Mensen die zich vastklampen aan grafiekjes en daar de waarheid in denken te kunnen vinden zijn toch een beetje wereldvreemd.
[ afbeelding ]
Resultaten
Als we deze getallen in een excel-sheet gooien krijgen we de volgende uitslagen:
Bovenstaand voorbeeld is genomen op basis van immigratie/emigratie en geboortcijfers qua gemiddelden en BEKENDE cijfers.
Neem nu de Syrie crisis: meer dan een miljoen moslims stromen de EU in en er gaan er nog veel meer volgen.
Dit soort "extraatjes" zijn dus niet echt meegeteld om de simpele reden dat ze onvoorzien zijn.
En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
Ja, een verovering in de 16e eeuw van een stel indianen met stokken en pijlen door een groep mensen met meer technologie en ziektekiemen is natuurlijk ook volledig te vergelijken met Nederland in de 21e eeuw.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Resultaten
Politiek wordt doorgaans nu eenmaal bedreven op basis van inhoudelijke bronnen, en niet op basis van een of ander onderbuikgevoel. Alhoewel er wel politici zijn aan te wijzen die een uitzondering vormen op deze stelregel.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.
Zinnen zoals: "ja maar bij mij in de straat en op het werk is het zoooooooo gezellig" zijn echt de meest sukklelige dooddoeners die ik heb gezien.
En dan verderop ijskoud vragen om harde bewijzen wat ik stel....
Hij heeft niet door dat het van Sargasso.nl komt, de stumpert.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien?
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien?
Hebben jullie uberhaupt wel gelezen wat voor een conclusies ik getrokken heb aangaande dit stuk?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In hoeverre lijkt Bosnië 1992 op Nederland 2016? Heb je je uberhaupt verdiept in geschiedenis?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.
Zinnen zoals: "ja maar bij mij in de straat en op het werk is het zoooooooo gezellig" zijn echt de meest sukklelige dooddoeners die ik heb gezien.
En dan verderop ijskoud vragen om harde bewijzen wat ik stel....
Met moeite. Ik had teveel tranen in mijn ogen van het lachen. En tegelijk maak ik me dan zorgen. Er zijn dus mensen die op basis van dit soort quasi-wetenschappelijke prietpraat hun stemgedrag bepalen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie uberhaupt wel gelezen wat voor een conclusies ik getrokken heb aangaande dit stuk?
Ik denk zomaar dat de politiek nu een beetje ongemakkelijk in zijn velletje zit......quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Politiek wordt doorgaans nu eenmaal bedreven op basis van inhoudelijke bronnen, en niet op basis van een of ander onderbuikgevoel. Alhoewel er wel politici zijn aan te wijzen die een uitzondering vormen op deze stelregel.
Jij hebt geen kinderen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslims!! Of ben je van plan 180 jaar ofzo te worden?
Maar eh, kom nu eens met een normaal grafiekje met een iets kortere tijdspanne, wat niet doet aan stompzinnige extrapolatie en ohja, ook niet afkomstig van een of andere linkse website als Sargasso.nl...
Grappig, dit stuk geeft JOU namelijk gelijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met moeite. Ik had teveel tranen in mijn ogen van het lachen. En tegelijk maak ik me dan zorgen. Er zijn dus mensen die op basis van dit soort quasi-wetenschappelijke prietpraat hun stemgedrag bepalen.
Die gaan ook geen 150 jaar worden met de huidige medische stand van zaken.quote:
Een totalitaire ideologie doet meer dan vertellen welke religie men moet aanhangen. Denk bijvoorbeeld aan de sharia, waarin overigens geen vrijheid van godsdienst is. Dat vertelt wat voor rechtssysteem men moet aanhangen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.
Wat bedoel je nou allemaal? Je post wat gegevens van een linkse website, die met een of ander lollermodel de ridiculiteit van Geerts angstbeeld probeert te onderbouwen in een excelsheetje. Vervolgens post je dit doodserieus hier, maar nu zit je de boel te trollen ofzo omdat je door hebt dat je iets stoms hebt gezegdquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Grappig, dit stuk geeft JOU namelijk gelijk.
Ik bestrijd de conclusie en de grafiek die het opleverde.
Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Tem het volgende:
Aangezien dit weer een moslim-topic lijkt te worden ziet het ernaar uit dat men vooral op de PVV stemt omdat ze geen moslims in de buurt willen hebben.
Niet dus.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.
Oh je snapt niet eens wat ik bedoel en je antwoord maar quasi lollig.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou allemaal? Je post wat gegevens van een linkse website, die met een of ander lollermodel de ridiculiteit van Geerts angstbeeld probeert te onderbouwen in een excelsheetje. Vervolgens post je dit doodserieus hier, maar nu zit je de boel te trollen ofzo omdat je door hebt dat je iets stoms hebt gezegd
Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerdquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.
Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.
- Niet al te veel bemoeienis van de (super)staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?
Wow, wat een teletubbievisie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij weet echt niks.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:33 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Aanslagen, islamisering en Marrokanen worden enorm overschat. Waren er gisteren aanslagen in de EU? Nee. Eergisteren? Nee. 11 mei? Nee. De EU is gewoon veilig, ja 22 maart en 13 november is er wat gebeurt, maar het zijn gewoon uiterst vervelende incidenten en dit soort incidenten zijn haast niet te voorkomen. En daarvan zijn ruim 99% van de moslims en 100% van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één kam te scheren.
Dat is jouw onwetendheid en gebrek aan studie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Conclusie van dit topic: Bange en wat onzekere mensen stemmen op de PVV.
Gezien de reactie's van de pro PVV'ers kan ik er niets anders van maken.
Tuurlijk joh. Brrrr, ik zal vanavond even heel bang gaan liggen wezen in mijn bedje, goed?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wow, wat een teletubbievisie.
Nou, ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas. De kans is vele malen groter dan je denkt.
Volgens mij weet je dondersgoed wat Metro2005 bedoelt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt. Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is jouw onwetendheid en gebrek aan studie.
Lees anders gewoon iets over de geschiedenis en datgene wat een religie wordt genoemd. Dan zal je zien dat het allemaal niks met angst of onzekerheid te maken heeft.
Hoeveel aanslagen op mensen en de rechtsstaat heb jij nodig om je te realiseren dat "de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken"?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nogmaals, angst dus. In jouw geval dat de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken.
Ja, ik ben helderziend. Ik lees achter de teksten op een scherm van iemand die ik niet ken en weet meteen wat hij bedoelt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Volgens mij weet je dondersgoed wat Metro2005 bedoelt.
Als die godsdienst zeer vreedzaam was had je een punt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt. Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
gemoslimquote:
gemoslimquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
iets met waarde hechten aan vrijheden (opmerkelijk aangezien wilders deze vrijheden niet aan iedereen in het land gunt moslims)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
er is niks betersquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ben je echt nieuwsgierig?
Nou ten eerste kan ik nooit meer Pim Fortuyn stemmen.
Ten tweede denk ik dat, kijkende naar de huidige politieke partijen, de PVV echt het beste is voor Nederland. D66 en Groenlinks vind ik zo'n beetje de slechtste keuze voor Nederland. Toch ben ik ook echt nieuwsgierig waarom mensen nu nog op die partijen stemmen.
elite heeft schijt aan de bevolkingquote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:32 schreef berko13 het volgende:
gemoslimquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden. Ik wil het hier graag een beetje leuk houden in dit land en niet zo'n verkankerde shithole zoals elk islamitisch land.
gemoslimquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
Ik stem Geerdtgod omdat de Mohammedaanse horden al met het kromzwaard aan de poorten van het Avondland staan, klaar om onze dochters te verkachten en onze uitkeringen op te slokken en omdat ik in de waterstofperoxideindustrie werk!!11
gemoslimquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Bartjedelft het volgende:
Ik ben hoogopgeleide ingenieur. Ik stem al zolang de PVV bestaat op Geert Wilders.
Redenen zijn:
- ik ben bang van de islamisering van Nederland waar vrouwen en homosexuelen geen rechten hebben
- de islam verkettert andere godsdiensten
- Nederland heeft altijd alleen maar betaalt aan de EU
- grenzen kunnen, ivm EU-afspraken, niet meer gesloten worden voor vluchtelingen
- islamieten verdringen autochtonen op de arbeidsmarkt vanwege hun lage opleiding
- 75% van de moslims eindigt in de bijstand, wat niet meer te betalen is
- ik ben bang dat onze christelijke feesten en nationale gebruiken als sinterklaas in de toekomst worden afgeschaft
- Turken/Marokkanen etc... krijgen misschien een beslissende stem in de 2e kamer waardoor ze hier de baas worden
- waarom eisen vluchtelingen hier halalvlees, echte vluchtelingen zijn blij dat ze eten krijgen
- alle vluchtelingen komen alleen maasr naar die landen waar de sociale voorzieningen het beste zijn: Nederland, Duitsland, Belgie, UK, Zweden
- als ik in Duitsland woonde stemde ik ook Afd, de Islam hoort niet in Europa thuis.
- in landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, bijv. Turkije, heb je geen vrijheid van meningsuiting meer, nog maar te zwijgen over Saoedi Arabie
Mijn stem op de PVV, de rest van mijn leven, zal wel als proteststem worden uitgelegd. Geen probleem als er niemand iets zegt laten D66, PvdA en al die linkse partijen de grenzen van ons land toch open staan.
Leve de PVV !!
@Temquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Tem het volgende:
Aangezien dit weer een moslim-topic lijkt te worden ziet het ernaar uit dat men vooral op de PVV stemt omdat ze geen moslims in de buurt willen hebben.
Daar hoor je de linkse stemmers nooit over, die maar niet begrijpen waarom er PVV gestemd wordt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Bartjedelft het volgende:
Ik ben hoogopgeleide ingenieur. Ik stem al zolang de PVV bestaat op Geert Wilders.
Redenen zijn:
- ik ben bang van de islamisering van Nederland waar vrouwen en homosexuelen geen rechten hebben
- de islam verkettert andere godsdiensten
- 75% van de moslims eindigt in de bijstand, wat niet meer te betalen is
- in landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, bijv. Turkije, heb je geen vrijheid van meningsuiting meer, nog maar te zwijgen over Saoedi Arabie
Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als die godsdienst zeer vreedzaam was had je een punt.
Maar helaas laat de geschiedenis en de hedendaagse berichtgeving een iets ander beeld zien....
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.
Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daar hoor je de linkse stemmers nooit over, die maar niet begrijpen waarom er PVV gestemd wordt.
En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.
En de islamisering van Nederland, die al om de hoek schijnt te liggen. Een beetje als die revolutie die deze maand nog moet komen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.
Nee, je verwart de zaken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.quote:
Waar baseer je dat in godsnaam op?quote:Schijnbaar is men zoo geweldadig dat men het uitroeien van onderlinge stromingen ook normaal vind.
Voor de jaren 50 - rond de 0% moslimsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
Je vergeet het dragen van een Joods keppeltje in islamitische buurten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar is je islamisering.
Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Voor de jaren 50 - rond de 0% moslims
Nu rond de 6%
Voor de jaren 80/90 - hoorde ik vrij weinig van en over moslims.
Nu:
- mogen moslima's met hoofddoek gefotografeerd worden voor hun paspoort.
- wordt halalvoeding steeds meer afgedwongen.
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- veel meer moskeeën, waar haat wordt gepredikt.
- veel meer islamitische scholen, waar haat wordt gepredikt.
- Theo van Gogh vermoord afgeslacht.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Jodenhaat wordt openlijk beleden maar door de media vermeden
- IS-vlaggen wapperen in Islamtische wijken.
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.
Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
En dat was allemaal niet het geval voor het jaar 2000?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nu:
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.
Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
Of een Ajax-shirt in een goeie buurt van Rotterdam.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Je vergeet het dragen van een Joods keppeltje in islamitische buurten.
Ja, ontkenning is een typisch menselijke reactie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik woon in een van de grootste Turkensteden van Nederland en heb op werk met hen en allerlei andere mensen vanuit alle hoeken uit het Midden Oosten te maken. Toch ben ik van mening dat we niet islamiseren.
Nou nee.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was allemaal niet het geval voor het jaar 2000?
Heb je dan ook niet-Joodse keppeltjes? En kan een keppeltje Joods zijn?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Je vergeet het dragen van een Joods keppeltje in islamitische buurten.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
1)Je moet beter leren lezen: ik ben er niet op tegen om mensen te helpen maar wil wel graag dat ze weer terug gaan naar hun eigen land nadat de rust, en hopelijk snel, is bewerkstelligd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.
[..]
Waar baseer je dat in godsnaam op?
Ja dat kunnen we blijven herhalen, maar (linkse) mensen zullen het vertikken. Ze geloven liever in hun sprookjeswereld.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
Zwak antwoord.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.
Ja en we hadden nog meer landen ONTERECHT ingepikt. Wat een dom gezemel...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zes hele procenten! ZES! Oh noes, we are doomed! Doomed, I say!
Waar is hier de nooduitgang?
Overigens hadden we voor de jaren 50 Nederlands-Indië. Was gewoon Nederland. Stikte het van de moslims.
Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.quote:
tsja, ik zou wel een aanzetje willen doen, maar volgens mij hebben de niet PVV-stemmers een fixatie met islam.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerd
Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.
Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
Flyers en documenten van gemeenten werden in d ejaren 80 al vertaald. Dus die kun je wegstrepen. Halal-vlees was bij bepaalde supermarkten in de jaren 90 gewoon te koop.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.quote:
Ja, maar er is geen andere partij die zich dat realiseert, of er naar zou handelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.
Ik dacht dat Libanon het meest seculiere Islamitische land was. Parijs van het midden-oosten werd Beiroet genoemd.quote:Voorheen het meest seculiere Islamitische land vol met studenten die universitair worden opgeleid, denkers die hun stukjes schrijven in kranten en vakbladen en professoren die kritische zaken aankaarten.
Dat is links voor je.quote:Nu is men bang om hun mond open te doen vanwege de toenemende terreur van de Erdogan club, een radicale Islamiet.
Had men dit 30 jaar terug beweerd dan was je weg gehoond vanwege je denkbeelden want "de grafiekjes" tonen namelijk anders aan.
Ja ja.....
Lijkt vooral te focussen op bepaalde islamitische gemeenschappen, zoals de Turkse, waarvan bekend is dat zij lagere geboortecijfers hebben dan andere islamitische gemeenschappen, zoals bijvoorbeeld Somalische gezinnen. Islamitische gemeenschappen worden dus op één hoop gegooid, waardoor geen rekening gehouden wordt met het groeiende aandeel islamitische gezinnen met hoge geboortecijfers.quote:
Een demograaf uit 2007 die wat voorspellingen doet over het aandeel moslims is niet zo indrukwekkend. Hij dacht bijvoorbeeld dat het aandeel Marokkanen van 2007 tot 2050 met ~120000 zou toenemen, maar tussen 2007 en 2013 was het al ~40000 toegenomen. Bovendien geeft hij zelf ook al aan dat het percentage moslims moeilijk te schatten is onder niet-westerse allochtonen. Het CBS heeft het aandeel moslims nooit goed kunnen voorspellen over een periode van 10 jaar, dus waarom zou ik moeten vertrouwen dat het wel kan over een periode van 30+ jaar?quote:
Moet ik nieuwsberichten gaan zoeken waarin staat dat moslims het prima vinden dat er kerstbomen staan ofzoquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
Nu haal je haat zaaien er weer bij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
Nee hoor, staat gewoon in de post die ik in eerste instantie gequoot heb.quote:
Vind je de term 'oorlog' nu zelf ook niet erg overtrokken in dit verband?quote:Maar laten we eerlijk zijn. Als men in de jaren 80 had geschetst wat NU op dit moment het beeld zou zijn in de Eu cq Nederland, tienduizenden Moslims en vluchtelingen, honderden moskeeen overal, de PVV, de rel Marokkanen en de oorlog tegen oude symbolen zoals Kerst, Sinterklaas etc. dan had NIEMAND je gelooft en je als een demagoog en religie (islam) hater weg gezet!
Sommigen van ons willen een prettige leefomgeving voor onze kinderen en kleinkinderen. Het is een beetje hetzelfde argument als met klimaatsverandering: als je er niks aan doet zullen wij er waarschijnlijk niet zoveel van merken, maar de volgende generaties wel.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslims!! Of ben je van plan 180 jaar ofzo te worden?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt.
Kweken van angst? Oh, zijn het PVVérs die al die terroristische aanslagen plegen? Charlie Hebdo, Bataclan, 9/11, Madrid, Theo van Gogh, Londen x2, etc, waren allemaal PVV'ers?quote:Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
omgquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Voor de jaren 50 - rond de 0% moslims
Nu rond de 6%
Nu:
Oh je begint weer met je spelletje? Of ga je dan weer zo snel opgeven en vragen waar ik heen wil?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vertel even in welk woordenboek het wordt aangeduid als ideologie anders.
Ik weet niet wat je met ''gemoslim'' bedoelt, maar ik haal mijn argumenten dan ook niet van het kleuterspeelplein.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:11 schreef Slayage het volgende:
gemoslim
goede samenvatting als ik kijk naar de argumenten om PVV te stemmen, kom ik niet verder dan gemoslim.
maar dat is ook niet vreemd aangezien de PVV zich al jaren profileert als de gemoslim partij
TS heeft zijn antwoord denk ik, zoals het er naar uitziet is angst (voor moslims) de voornaamste reden waarom mensen op de PVV stemmen
Dat denk ik over GL/D66 stemmersquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat het allebei niet waar is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat denk ik over GL/D66 stemmers
Ja en die Rotterdamse wijken kan je over de gehele wereld vinden?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of een Ajax-shirt in een goeie buurt van Rotterdam.
jij bent dus ook bang voor moslims?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:57 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met ''gemoslim'' bedoelt, maar ik haal mijn argumenten dan ook niet van het kleuterspeelplein.
Verder is het nogal arrogant om te denken dat Islam niet het belangrijkste thema mag zijn om op een politicus te stemmen. Ik hecht bijvoorbeeld meer waarde aan de leefbaarheid van de samenleving voor mijzelf, mijn vrouw en kinderen dan dat ik waarde hecht aan de optimale economische plannen.
Is dat hoe je een realiteit ontwijkt?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je dan ook niet-Joodse keppeltjes? En kan een keppeltje Joods zijn?
Nee.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, staat gewoon in de post die ik in eerste instantie gequoot heb.
[..]
Vind je de term 'oorlog' nu zelf ook niet erg overtrokken in dit verband?
Als je massaal islamieten hierheen haalt die de taal en cultuur hier niet begrijpen, een slechte toekomst voor de boeg hebben en vaak in islamitische gemeenschappen blijven wonen dan valt het jou ook te verwijten dat mensen als gevolg daarvan dood gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.
Vergeet ook niet dat maar iets van 30% van de duitsers nazi was. Je hebt geen meerderheid nodig om een land compleet ten gronde te brengen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Als je echt zo'n bord voor je kop hebt, begin eens met de geschiedenis van Libanon.
[..]
Kweken van angst? Oh, zijn het PVVérs die al die terroristische aanslagen plegen? Charlie Hebdo, Bataclan, 9/11, Madrid, Theo van Gogh, Londen x2, etc, waren allemaal PVV'ers?
Je gelooft niet zomaar in sprookjes, maar pure fictie als je werkelijk denkt dat Wilders/PVV angst voor islam kweekt.
En ik zat al op een Godwinnetje te wachten.
Maar als je denkt dat je vergelijking met WOII opgaat: Voor WOII was er ook een klein groepje net zoals nu. Dat groepje waarschuwde voor Hitler. Maar niemand die dat groepje geloofde. Chaimberlain had toch een handtekeningetje van Hitler? En ach, de Nacht van de lange mesjes, de rassenwetten en zelfs een kristalnachtje daar moest het volk echt niets achter zoeken. Nee, die mensen die waarschuwden voor Hitler waren maar bange mensen die zich lieten volgen door angst en onzekerheid. En de mensen die het gore lef hadden om het bevriende staatshoofd van onze koningen te beledigen, moesten maar een boete krijgen.
Nee.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:56 schreef Slayage het volgende:
@ de PVV stemmers: zijn jullie ook bang voor jullie buren/kennissen/collegas die moslim zijn?
dus 1 buurman in je portiek is nog te doen, maar al je buren in je portiek moslim, word je bang?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee.
Ook een enkele nazi doet mij niets.
Een groep nazi's die zich uitbreid doet mij WEL iets....
Lekker zo verdraaien.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.
Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
Dus niet vanaf de jaren 50.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Halal-vlees was bij bepaalde supermarkten in de jaren 90 gewoon te koop.
wtf is er mis met halal vlees?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lekker zo verdraaien.
Moslims zullen voor 2000 ook halal-vlees gegeten hebben, al betwijfel ik dat moslims dat deden tussen de jaren 50 en 70.
Het punt dat ik maakte was dat de halal-industrie groot is geworden (zelfs met halal-gecertificeerd vlees) en dat men het eist dat het op openbare scholen en andere instellingen te verkrijgen is. Het gaat soms zelfs zo ver dat men iedereen maar halal-vlees laat eten zonder dat je daarover wordt ingelicht.
Jij kijkt NOS en vind dat erg neutraal, dus logisch dat je in sprookjes gelooft.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
Ik ben niet zo snel bang en mijn positie tegen de islam heeft niet zo zeer te maken met angst dan met rationele beschouwing van wat gaande is in plekken met een hoge concentratie islam.quote:
Ik ben wel bang dat als er oorlog uitbreekt de moslims niet aan onze kant gaan meevechten in elk geval ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:56 schreef Slayage het volgende:
@ de PVV stemmers: zijn jullie ook bang voor jullie buren/kennissen/collegas die moslim zijn?
Ik zal mij minder thuis voelen ja. Is dat verboden of zo?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
dus 1 buurman in je portiek is nog te doen, maar al je buren in je portiek moslim, word je bang?
Ik zou het vervelender vinden dat er oorlog uitbreekt, dan details over wie er vervolgens allemaal aan wiens kant staat. Kom op, waar hebben we het over?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat als er oorlog uitbreekt de moslims niet aan onze kant gaan meevechten in elk geval ja.
Nee dat is wel zeker....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat als er oorlog uitbreekt de moslims niet aan onze kant gaan meevechten in elk geval ja.
Nogal vervelend als je aan 2 fronten tegelijk moet vechten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zou het vervelender vinden dat er oorlog uitbreekt, dan details over wie er vervolgens allemaal aan wiens kant staat. Kom op, waar hebben we het over?
Over een eventuele toekomst van Europa en hoe die er misschien uit gaat zien....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zou het vervelender vinden dat er oorlog uitbreekt, dan details over wie er vervolgens allemaal aan wiens kant staat. Kom op, waar hebben we het over?
je bent dus wel bang voor moslims of niet ik kan het er namelijk niet uithalen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik ben niet zo snel bang en mijn positie tegen de islam heeft niet zo zeer te maken met angst dan met rationele beschouwing van wat gaande is in plekken met een hoge concentratie islam.
Nogal vervelend als je überhaupt aan een front moet vechten. Ik zou weigeren om de wapens op te pakken en voor vrede gaan. Het is 2016, oorlog met Nederland is onnodig en ik ga geen mensen die net zo mens zijn als ik ook doodschieten, kom op.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nogal vervelend als je aan 2 fronten tegelijk moet vechten.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bent dus wel bang voor moslims of niet ik kan het er namelijk niet uithalen?
wat is er dan gaande in plekken met een hoge concentratie islam?
Ja zoveel is wel te duidelijk. Jij zou inderdaad NIETS doen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nogal vervelend als je überhaupt aan een front moet vechten. Ik zou weigeren om de wapens op te pakken en voor vrede gaan. Het is 2016, oorlog met Nederland is onnodig en ik ga geen mensen die net zo mens zijn als ik ook doodschieten, kom op.
Jij gelooft in nachtmerries.... das nog erger.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij kijkt NOS en vind dat erg neutraal, dus logisch dat je in sprookjes gelooft.
Ja maar DAT is Geschiedenis en DAT telt niet want de grafiekjes laten zien dat......blablablabla....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ohja, iets om over na te denken:
[ afbeelding ]
Mensen die ons land willen veranderen in een islamitisch middeleeuws barbarenland schiet ik met alle plezier naar de andere wereld als het nodig is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nogal vervelend als je überhaupt aan een front moet vechten. Ik zou weigeren om de wapens op te pakken en voor vrede gaan. Het is 2016, oorlog met Nederland is onnodig en ik ga geen mensen die net zo mens zijn als ik ook doodschieten, kom op.
Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat het allebei niet waar is.
Ik vind Nederland fantastisch en stem D66. Ik weet dat PVV-stemmers Nederland evengoed fantastisch vinden. Door verschillende perspectieven en zorgen hebben beide groepen mensen zo hun goede redenen om te stemmen wat ze stemmen, en beide groepen hebben meer met elkaar gemeen dan ze in eerste instantie willen toegeven in deze fok-loopgraven-discussies.
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja zoveel is wel te duidelijk. Jij zou inderdaad NIETS doen.
je bent dus bang dat je je minder thuis zal voelen wanneer al je buren moslim zijn, dus je "thuisgevoel" laat jij afhangen van jou al dan niet religieuze omgeving?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik zal mij minder thuis voelen ja. Is dat verboden of zo?
Het is heel ongebruikelijk in Nederland om Nederland fantastisch te vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.
Ik ontken niet de problemen die er zijn, maar vind sommigen wel overdreven neergezet. In mijn omgeving heb ik altijd chill contact met buitenlanders en andere minderheden. Er zijn altijd problemen met minderheidsgroeperingen geweest. In de jaren 70 oefenden de Molukkers hier hun terreur uit door het kapen van treinen en basisscholen te gijzelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja, ontkenning is een typisch menselijke reactie.
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.
Lief dagboek,quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.
welke oorlog?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En zo dachten vele mensen in WW2 en tijdens al die andere konflikten maar helaas.......het schijnt dat je soms toch eens uit je luie stoel moet komen om dingen aan te pakken en het liefst VOORDAT het uit de hand loopt........vervelend maar waar....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.
De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
welke oorlog?
5e colonne angst theorie overigens
De grote vraag in dit geheel is, wie dan precies de vijand is. En hoe omvangrijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.
En dan is de vraag over de huidige 6%, hoe snel komt het percentage moslims in NL bij het keerpunt van de rechtsstaat/democratie. En waar zal dat keerpunt zijn? Ook 30% of toch iets minder. En bij hoeveel procent moslims in NL/EU zal het aantal terroristische acties al verdubbeld zijn? En hoeveel terroristische acties zullen er zijn bij bijvoorbeeld 20% moslims in NL?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat maar iets van 30% van de duitsers nazi was. Je hebt geen meerderheid nodig om een land compleet ten gronde te brengen.
Niet fascistisch lullen op het internet. Dat is slap.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mensen die ons land willen veranderen in een islamitisch middeleeuws barbarenland schiet ik met alle plezier naar de andere wereld als het nodig is.
Dit is in mijn ogen allemaal theoretisch en consequentieloos gezwets. We zijn niet in oorlog en jij noch ik hebben ooit de wapens opgepakt. Lekker houden ook zo wat mij betreft. Als onze leiders ooit ineens het gekke besluit nemen om jou en mij alsnog als kanonnenvoer voor hun eigen belangen te willen laten sterven, kunnen we dan in een concrete situatie altijd nog beslissen daar al dan niet iets mee te doen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.
De islam, al duizenden jaren de vijand van Europa.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grote vraag in dit geheel is, wie dan precies de vijand is. En hoe omvangrijk.
Zie mijn laatste reactie op Metro hier vlak boven.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En zo dachten vele mensen in WW2 en tijdens al die andere konflikten maar helaas.......het schijnt dat je soms toch eens uit je luie stoel moet komen om dingen aan te pakken en het liefst VOORDAT het uit de hand loopt........vervelend maar waar....
De islam bestaat pas sinds de 7e eeuw.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De islam, al duizenden jaren de vijand van Europa.
Ik denk dat het nogal dom is zulke veronderstellingen over iemand te maken op basis van zes á zeven regels tekst.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:45 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje wereldvreemd bent. Bleek ook eigenlijk wel uit je OP. Misschien maar wat minder eenzijdige berichtgeving volgen voortaan.
ik vind dit soort leuk zeer zeker eng, maar ik weet ook dat dit soort mensen marginale groepen. maar dat betekent niet dat ik bang moet zijn voor moslims.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
verdorie..... dat zei men vroeger ook over de joden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.
Hoe onderbouw je überhaupt je aanname dat bepaalde cijfers hetzelfde blijven?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Resultaten
Zo, die is sterk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Metro2005 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet fascistisch lullen op het internet. Dat is slap.
Begin je terreur en wees daar openlijk in. Een prettig vakantie in de gevangenis, toegewenst
Ik voel mij ook niet thuis met Christenen omgeven....al deze groepen hebben namelijk 1 vervelende eigenschap: ze proberen hun levenswijze aan mij op te dringen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bent dus bang dat je je minder thuis zal voelen wanneer al je buren moslim zijn, dus je "thuisgevoel" laat jij afhangen van jou al dan niet religieuze omgeving?
en als al je buren super aardig en super behulpzaam zijn en je aan totaal niet ziet dat ze uberhaupt als moslim zijn? maakt dat iets uit? of gaat het om het principe (te) veel moslims in mijn omgeveing voel ik me minder thuis.
Die heeft al in de pan geslagen: zie Balkan oorlogen van de jaren 90.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |