Voor theocratie stemmen is sowieso not done.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:32 schreef berko13 het volgende:
De elite heeft schijt aan het Europese en Nederlandse volk, daarom steun ik Geertje.![]()
Qua ethische standpunten voel ik me dan meer aangetrokken tot de SGP.
Of CDA.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens niet over andere partijen? Ik vind het vreemder dat er mensen op GroenLinks stemmen.
Daarbij wil de PVV voorschriften opleggen aan hoe Zwarte Piet er uit hoort te zien. Wanneer je graag een Paarse Piet rond vijf december wil zijn, dan wordt dat niet getolereerdquote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:46 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
De PVV wil juist burgerlijke vrijheden beperken, oa de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt (door invoeren grenscontroles) en de vrijheid om te geloven wat je wilt. De PVV wil van Nederland een heilstaat maken, geregeerd door angst. Daarom ben ik tegen de PVV.
Nee, een religie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als ideologie doet daar weinig aan af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, het is een totalitaire ideologie.
Nee, een ideologie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als religie doet daar weinig aan af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, een religie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als ideologie doet daar weinig aan af.
In welk woordenboek precies wordt de islam aangeduid als ideologie?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, een ideologie. Dat het door sommige moslims wordt aangegrepen en gebruikt als religie doet daar weinig aan af.
In welk woordenboek precies wordt het woordenboek aangeduid als enige waarheid?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In welk woordenboek precies wordt de islam aangeduid als ideologie?
Er is in dit topic niemand die beweert dat het dat is, dus waar wil je precies heen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
In welk woordenboek precies wordt het woordenboek aangeduid als enige waarheid?
Jij leek de vraag anders retorisch te stellen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is in dit topic niemand die beweert dat het dat is, dus waar wil je precies heen?
Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij leek de vraag anders retorisch te stellen.
Maar jij begon de discussie met mij. Volgens jou zou de PVV de vrijheid van godsdienst beperken. Ik zeg dus dat je ongelijk hebt.
Een 'religie' die de Europeanen al eeuwen uit dit continent proberen te houden. Met wisselend succes.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.
Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:44 schreef berko13 het volgende:
[..]
Een 'religie' die de Europeanen al eeuwen uit dit continent proberen te houden. Met wisselend succes.
Een 'religie' die wat mij betreft aan de andere kant van de Middellandse Zee thuis hoort.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.
Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
Vrijheid van religie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?
Omdat?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens niet over andere partijen? Ik vind het vreemder dat er mensen op GroenLinks stemmen.
Nope, nergens wordt moslims genoemd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
Het zegt iets over zowel tijdsverloop, alsmede het migratiesaldo.
Eerst lezen, dan roepen.
Zo zeg, in 200+ jaar nog wel. Dat schiet lekker op. Als je mijn vorige bericht goed had gelezen dan had je geweten dat al aan het einde van deze eeuw islamieten een meerderheid vormen in Engeland en andere Europese landen.quote:In West-Europa werd deze overgang gemaakt tussen 1750 en 1960, dus vanaf de tweede helft van de 18e eeuw, in het klimaat van industrialisering dat in de 18de eeuw in Europa kiemde. Een gevolg was de sterke toename van de Europese bevolking in die periode. In de zuidelijke continenten startte de demografische transitie veel later en werd deze ingezet door een verbetering van de gezondheidszorg. De sterfte daalde er sneller dan de vruchtbaarheid, waardoor de toename van de bevolking er ook sterker was. In een groot deel van Afrika is de transitie nog lopend.
Dus migratiesaldo draagt ook bij aan groei van islamitische bevolking.quote:Bovendien is het mogelijk dat dit effect versterkt wordt doordat immigranten op het economische succes afkomen en dus ook het migratiesaldo zijn steentje bijdraagt. De verstedelijking neemt hierdoor toe. Het krijgen van veel kinderen wordt hierdoor ook steeds minder lonend, bovendien kosten kinderen in een moderne economie ook meer en meer geld.
Omdat ik me bij andere partijen nog wel een reden in kan denken om ervoor te stemmen. Dat behoeft overigens helemaal geen goede reden te zijn, maar toch. Bij de PVV heb ik maar een enkele reden kunnen bedenken, en dat is als je zelf Geert Wilders bent. Voor de rest zou ik het niet weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
Ik denk dat je een beetje wereldvreemd bent. Bleek ook eigenlijk wel uit je OP. Misschien maar wat minder eenzijdige berichtgeving volgen voortaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:37 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Omdat ik me bij andere partijen nog wel een reden in kan denken om ervoor te stemmen. Dat behoeft overigens helemaal geen goede reden te zijn, maar toch. Bij de PVV heb ik maar een enkele reden kunnen bedenken, en dat is als je zelf Geert Wilders bent. Voor de rest zou ik het niet weten.
Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims. In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker. Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking. Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:20 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nope, nergens wordt moslims genoemd.
[..]
Zo zeg, in 200+ jaar nog wel. Dat schiet lekker op. Als je mijn vorige bericht goed had gelezen dan had je geweten dat al aan het einde van deze eeuw islamieten een meerderheid vormen in Engeland en andere Europese landen.
[..]
Dus migratiesaldo draagt ook bij aan groei van islamitische bevolking.
Nergens in je betoog heb je kunnen aantonen waarom de groei van de islamitische bevolking niet extreem afneemt de komende decennia.
Jawel. Dat is wat ik bedoelde met demografische transitie. Geboortecijfers gaan, onder invloed van welvaart en betere medische wetenschap, altijd omlaag. Ook voor moslims. Een islamitische meerderheid in 2100 is daarom flauwekul.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Nergens in je betoog heb je kunnen aantonen waarom de groei van de islamitische bevolking niet extreem afneemt de komende decennia.
Gaat om relatieve groei. Moslims blijven de snelst groeiende groep.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het geboortecijfer vlakt wereldwijd af, ook onder moslims.
Gaat om relatieve groei. Moslims blijven de snelst groeiende groep.quote:In Europa zie je hetzelfde fenomeen maar dan significant sterker.
Sure, maar de vraag is hoe snel dat gebeurt. Als dat niet de komende paar decennia gebeurt dan zitten de meeste West-Europese landen al met een islamitische bevolking van 25%+.quote:Logisch, want zaken als inkomen en opleidingsniveau hebben veel invloed op de geboortecijfers dus uiteindelijk normaliseert het geboortecijfer ook onder moslims t.o.v. de rest van de bevolking.
Door wie? Ik heb nog steeds geen enkele betrouwbare bron gezien die treffend aangeeft waarom de groei van de islamitische bevolking ten opzichte van de niet-islamitische bevolking in Europa de komende paar decennia extreem afneemt.quote:Dat schrikbeeld wat wordt opgeroepen is al talloze keren onderuit gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |