abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:57:38 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162299776
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:58:26 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162299794
quote:
Je druk maken dat je welvaart er aan gaat vanwege een handvol vluchtelingen(hoeven niet eens moslims te zijn) is ook wel een leuke obsessie van het pvvee.
Daar komt het uiteindelijk op neer waarom mensen op PVV stemmen. Het zijn afgunst en angst voor het geval een ander (lees: de vreemdeling) het mogelijk beter zou hebben dan de PVV'er. Dat impliceert namelijk dat de PVV'er het gevoel krijgt gefaald te zijn in zijn leven. En vele mensen zijn dat natuurlijk ook. Er zal altijd een laag in de samenleving zijn, die minder succesvol is ten opzichte van anderen

Dat laatste kan ik op zekere hoogte ook wel begrijpen. Veel mensen hebben het momenteel niet gemakkelijk op de arbeidsmarkt en sociale voorzieningen zijn ook niet altijd denderend. Er verandert veel en snel de laatste decennia en dat werkt angst en afgunst (wanneer je de boot gemist hebt) natuurlijk wel in de hand. Moslims collectief benoemen als zondebok is echter niet de manier waarop je constructief bezig bent en iets doet aan je eigen problemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162300085
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:58 schreef Falco het volgende:
Daar komt het uiteindelijk op neer waarom mensen op PVV stemmen. Het zijn afgunst en angst voor het geval een ander (lees: de vreemdeling) het mogelijk beter zou hebben dan de PVV'er.
Wat een waanidee.
pi_162300141
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een waanidee.
Laten we wel wezen: veel PVV-stemmers zijn laaggeletterde sloebers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:20:51 #5
3542 Gia
User under construction
pi_162300400
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:57 schreef Falco het volgende:
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
Weet jij van al jouw kennissen op welke partij ze stemmen?

Maar okay, zal reageren.

Ik stem, waarschijnlijk, op de pvv, omdat ik weleens wil zien of hij beloften wél nakomt.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:38:14 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162300779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een waanidee.
Oke, duidelijk
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:39:15 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162300810
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet jij van al jouw kennissen op welke partij ze stemmen?

Maar okay, zal reageren.

Ik stem, waarschijnlijk, op de pvv, omdat ik weleens wil zien of hij beloften wél nakomt.
Dat laatste heb je al kunnen zien. Na 2012 vonden ze het geen probleem om op de verkiezingsavond al meteen de ouderen in de stront te laten zakken. Lijkt me geen reden om opnieuw te checken of ze beloftes nakomen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:10:48 #8
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162301753
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: veel PVV-stemmers zijn laaggeletterde sloebers.
Velen afkomstig uit wijken die nu bewoond zijn door allochtone Nederlanders en lid zijn van (of niet meer) de PvdA. Diezelfde mensen die om hulp vroegen omdat hun wijken in ghetto's veranderden en geen gehoor kregen. (van diezelfde PvdA)
Toch zijn er heel middenstanders die op de PVV stemmen en ook hoger geschoolden.
Er zullen ook zat hoog geschoolde mensen zijn die misschien PVV zouden willen stemmen of een bepaalde mening hebben omtrent de Islam danwel instroom van allochtonen, maar gewoon niet durven vanwege dit soort uitspraken die ik hier nu lees.
En er zijn ook zat mensen die vertrekken UIT Nederland vanwege dit soort uitspraken en gedrag naar elkaar toe.
pi_162303151
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:38 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke, duidelijk
Mooi.
pi_162303609
Wel bizar. Ik denk aan de hand van de superlange 'discussie' niet dat FOKkers hier werkelijk willen weten waarom mensen op PVV stemmen. Tegelijkertijd spat de afkeer van het scherm (zoals de nazi's afkeer hadden van Joden), maar is er ook een jarenlange fascinatie. FOKkers die hier al jaren zitten, blijven maar afgeven op de PVV. Echt te triest voor woorden. Ik zie mij zelf al jarenlang op fora afgeven op Groenlinks-stemmers; alsof ik niks beters te doen heb en alsof ik daar jarenlang zin an heb. Zo bizar dus die anti-PVVers hier!

PVVstemmers, althans degene die ik ken voldoen totaal niet aan het beeld die de anti-PVVers hier hebben van PVVstemmers. Als ik (of een ander) dat probeer duidelijk te maken, blijven de anti-PVVers zich lekker ongestoord aan hun waanideeën vasthouden. Echt extreem bizar. Zelfs fascinerend tot op zekere hoogte en soms zelfs komisch. Maar toch ook altijd diep triest.
pi_162303793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wel bizar. Ik denk aan de hand van de superlange 'discussie' niet dat FOKkers hier werkelijk willen weten waarom mensen op PVV stemmen. Tegelijkertijd spat de afkeer van het scherm (zoals de nazi's afkeer hadden van Joden),
Je vergelijkt de afkeer van PVV van islamieten met de afkeer van nazi's tav joden?
Zie je wel .... er is nog hoop voor je. Je begint het te snappen
^O^
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:55:15 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162303823
quote:
Wel bizar. Ik denk aan de hand van de superlange 'discussie' niet dat FOKkers hier werkelijk willen weten waarom mensen op PVV stemmen. Tegelijkertijd spat de afkeer van het scherm (zoals de nazi's afkeer hadden van Joden), maar is er ook een jarenlange fascinatie. FOKkers die hier al jaren zitten, blijven maar afgeven op de PVV. Echt te triest voor woorden. Ik zie mij zelf al jarenlang op fora afgeven op Groenlinks-stemmers; alsof ik niks beters te doen heb en alsof ik daar jarenlang zin an heb. Zo bizar dus die anti-PVVers hier!

PVVstemmers, althans degene die ik ken voldoen totaal niet aan het beeld die de anti-PVVers hier hebben van PVVstemmers. Als ik (of een ander) dat probeer duidelijk te maken, blijven de anti-PVVers zich lekker ongestoord aan hun waanideeën vasthouden. Echt extreem bizar. Zelfs fascinerend tot op zekere hoogte en soms zelfs komisch. Maar toch ook altijd diep triest.
Meid toch. Tiswat, he? Worden jullie zomaar gegeneraliseerd op een hoop gegooid. Dat zouden jullie nou noooooit doen, he? Nee, de PVV bekijkt iedereen als individu. Of ze nou links zijn of moslim of pro-EU, jullie scheren nooit mensen over één kam.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162303932
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vergelijkt de afkeer van PVV van islamieten met de afkeer van nazi's tav joden?
Zie je wel .... er is nog hoop voor je. Je begint het te snappen
^O^
Ik denk aan de hand van de superlange 'discussie' niet dat FOKkers hier werkelijk willen weten waarom mensen op PVV stemmen. Tegelijkertijd spat de afkeer van het scherm (zoals de nazi's afkeer hadden van Joden)
De afkeer die anti-PVVers hebben van PVVstemmers spat van het scherm (zoals nazi's afkeer hadden van Joden).
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:58:41 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162304006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Ik denk aan de hand van de superlange 'discussie' niet dat FOKkers hier werkelijk willen weten waarom mensen op PVV stemmen. Tegelijkertijd spat de afkeer van het scherm (zoals de nazi's afkeer hadden van Joden)
De afkeer die anti-PVVers hebben van PVVstemmers spat van het scherm (zoals nazi's afkeer hadden van Joden).
En zoals elk weldenkend beschaafd mens hoort te hebben van fascisten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162304031
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Meid toch. Tiswat, he? Worden jullie zomaar gegeneraliseerd op een hoop gegooid. Dat zouden jullie nou noooooit doen, he? Nee, de PVV bekijkt iedereen als individu. Of ze nou links zijn of moslim of pro-EU, jullie scheren nooit mensen over één kam.
Zeg meid, ben jij nu huilie huilie doen want ach hunnie doen het ook?
Maar je mist mijn punt totaal.
pi_162304076
Het is wel mooi geweest. Topic vervalt alleen maar in generalisaties van alle kanten en na twee delen is alles wel gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')