abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162150436
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_162150478
sommige mensen willen de wereld zien branden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_162150671
omdat het kan
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:59:33 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162150687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:50 schreef Jordy-B het volgende:
sommige mensen willen de wereld zien branden.
Een paar miljoen man op een slachtveld die blindelings zich de dood in laten jagen bewijst denk ik het tegendeel. Dat is niet sommige maar veel. Los daarvan denk ik dat mensen op de PVV stemmen omdat de bestaande politiek geen oplossingen heeft. En zal er dus wel iets van een revolutie of een oorlog wel weer komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_162150739
minder, minder
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:03:07 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162150764
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:01 schreef Roypsv het volgende:
minder, minder
Maar hoe miste ik een beetje in deze uitspraak. Al hoe wel we dat natuurlijk best weten hoe dat moet. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_162151024
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162151264
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Je baan zien verdwijnen vind ik nou niet perse een beperkt referentiekader. Is gewoon het effect van de globalisering en voornamelijk de open grenzen binnen de EU.
In de ICT hebben we daar al jaren last van daar zo ongeveer alles naar India verhuist, de laatste jaren zijn het de lager opgeleiden die hier last van hebben. Is erg reëel
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 mei 2016 @ 13:26:23 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162151373
quote:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader.
Wat een domme en gevaarlijke generalisatie.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:27:51 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162151421
quote:
Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit gewoon klopt. Maar het probleem vind ik is dat de PVV de problemen wel aankaart maar daar verder ook geen oplossing voor heeft.
pi_162151537
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
pi_162151664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
Welke islamisering?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_162151669
Omdat sommige mensen niet weg wilen kijken.
pi_162151705
Omdat sommige mensen nou eenmaal graag een simplistisch vijandbeeld hebben en/of voorgeschoteld willen krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_162151707
Omdat de pvv iets biedt waardoor het meer mensen achter zich heeft dan elke andere partij in NL
pi_162151748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
pi_162151803
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Welke islamisering?
In elk West-Europees land.

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfers publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 13-05-2016 14:21:10 ]
pi_162151836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:38 schreef Superpush het volgende:
Omdat de pvv iets biedt waardoor het meer mensen achter zich heeft dan elke andere partij in NL
Want het gaat niet om de pvv maar om die enorme hoeveelheid NL ers, m.n. Hoogopgeleiden, die zich herkennen en goed voelen bij de PVV boodschap.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:44:57 #19
206322 Seam
Pillz-E
pi_162151864
Haha haten op de PVV en dan zelf D66 stemmen :')
matige troll
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_162152101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.
Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomen

Overbevolking werd in het Nederland van vlak na de Tweede Wereldoorlog beschouwd als een serieus probleem. Het land bezat na Portugal het hoogste geboortecijfer van Europa. Al die nieuwe Nederlanders moesten worden gevoed en gekleed, en dat zou de wederopbouw vertragen. Toen de Leidse socioloog Frederik van Heek midden jaren vijftig onderzoek deed naar het probleem van overbevolking, had hij algauw de schuldigen te pakken: dat waren de rooms-katholieken. Omdat zij zoveel kinderen baarden, bleef het hele Nederlandse geboorteniveau op een gevaarlijk hoog peil. Bovendien bestond het risico dat Nederland zou veranderen van een protestantse natie in een katholiek land. Zo werd het negatieve cliche geboren dat katholieken zouden 'fokken als konijnen'.

http://www.historischnieu(...)dse-katholieken.html
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:56:03 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162152139
quote:

[..]

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Maar wat is dan de oplossing?
pi_162152157
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:43 schreef Superpush het volgende:

[..]

Uit onderzoek was toch gebleken dat slechts 2% van de hoogopgeleiden (WO) PVV stemden?
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162152181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

en wat is het probleem?
pi_162152197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
_O_
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:00:56 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162152262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en wat is het probleem?
Waarom dan je post als een mogelijke verdere islamisering geen probleem is?
pi_162152414
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom dan je post als een mogelijke verdere islamisering geen probleem is?
dat was ik niet ;)
Mijn vraag was waarom is islamisering een probleem. Hij stelt dat het een probleem is maar niet waarom.
pi_162153114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomen

Overbevolking werd in het Nederland van vlak na de Tweede Wereldoorlog beschouwd als een serieus probleem. Het land bezat na Portugal het hoogste geboortecijfer van Europa. Al die nieuwe Nederlanders moesten worden gevoed en gekleed, en dat zou de wederopbouw vertragen. Toen de Leidse socioloog Frederik van Heek midden jaren vijftig onderzoek deed naar het probleem van overbevolking, had hij algauw de schuldigen te pakken: dat waren de rooms-katholieken. Omdat zij zoveel kinderen baarden, bleef het hele Nederlandse geboorteniveau op een gevaarlijk hoog peil. Bovendien bestond het risico dat Nederland zou veranderen van een protestantse natie in een katholiek land. Zo werd het negatieve cliche geboren dat katholieken zouden 'fokken als konijnen'.

http://www.historischnieu(...)dse-katholieken.html
Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.

quote:

[..]

Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en wat is het probleem?
Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.
pi_162153127
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:48 schreef PeteSampras het volgende:
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.

Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:42:09 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162153246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als je wilt aantonen dat de EU toegevoegde waarde heeft dan moet je kunnen aantonen wat wij wel hebben en Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet.

[..]

Ik zie niet waarom de uitkomst van een voorspelling de uitkomst van andere voorspellingen hetzelfde maakt.

[..]

Het minder aantrekkelijk maken voor moslims om zich hier te settelen. Maar voor we naar oplossingen kunnen kijken zullen we uiteraard eerst er over eens moeten zijn dat het een probleem is.

[..]

Het probleem is dat ik geen enkel overwegend islamitisch land kan bedenken waar vrouwen, homoseksuelen, journalisten, joden, christenen en andere minderheden het goed te vertoeven hebben.
De eerder besproken cijfers geven aan dat in de UK de meeste moslims daar geboren worden en dus staatsburger zijn van deze land hoe wil jij die unsettelen? En het minder aantrekkelijk voor ze maken daar geboren te worden? Overigens was het goed toeven voor joden en christenen in Syrië en Irak tot de VS besloot Assat en vergelijkbare types opzij te zetten. En de EU zeker geen perfecte organisatie. Maar dankzij Europese samenwerking is het al meer dan 60 jaar oorlog vrij in Europa.
pi_162153325
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen
Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.

De PVV is in ieder geval pragmatisch, laat ik het daarop houden.
pi_162153334
quote:

[..]

Ik geloof dat sommigen ook op de PVV stemmen om een signaal uit te zenden naar de politiek dat zij zich niet kunnen vinden in het huidige beleid/partijen. Technisch gezien wordt de populariteit van de PVV dus veroorzaakt door een gebrek aan representativiteit en vooral de lager opgeleide kiezers zijn hier vatbaarder voor.

Verder geloof ik dat er een gigantische electorale ''base'' zit in het conservatief-linkse kwadrant. Veel mensen zijn sociaal gezien ''rechts''(voor strenge integratiewetgeving en immigratiebeleid) maar economisch links(grote ondersteuning voor de verzorgingsstaat en economisch protectionisme). De PVV speelt het slim om een conservatief linkse koers te varen.
Dan is het raar dat de PVV qua beleid meestemt in de rechtse wetsvoorstellen en de linkse wetsvoorstellen afkeurt. Het is A zeggen en Z doen, maar schijnbaar hebben velen dat niet door.
pi_162153390
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, maar zo economisch links was de PVV oorspronkelijk niet; ze zijn daarin gedraaid als een blad aan de boom.

Pragmatisch niet, eerder een soort VVD, maar dan gemengd met een stuk nationalisme, xenofobie en populisme.
pi_162153495
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Natuurlijk is de PVV pragmatisch en het klopt ook dat de PVV van oorsprong juist de meest economisch rechtse partij in het parlement was. De zwaai naar links is ook waarschijnlijk gedaan om meer kiezers te lokken. Desondanks komt Martin Bosma behoorlijk links over; hij vergelijkt de PVV met de PvdA uit de jaren 50 en met DS 70.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Dan is het raar dat de PVV qua beleid meestemt in de rechtse wetsvoorstellen en de linkse wetsvoorstellen afkeurt. Het is A zeggen en Z doen, maar schijnbaar hebben velen dat niet door.
De PVV stemde daar voornamelijk mee in omdat ze gedoogpartner was in het kabinet Rutte 1. In de Nederlandse politiek moeten er concessies worden gedaan.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:35:32 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162154674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

dat was ik niet ;)
Mijn vraag was waarom is islamisering een probleem. Hij stelt dat het een probleem is maar niet waarom.
Omdat je dan geregeerd/onderwezen gaat worden door godsdienst waanzinnigen en alle humanitaire vrijheid verliest.
pi_162155001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

De eerder besproken cijfers geven aan dat in de UK de meeste moslims daar geboren worden en dus staatsburger zijn van deze land hoe wil jij die unsettelen? En het minder aantrekkelijk voor ze maken daar geboren te worden?
Niet, dus in die zin zou het al te laat kunnen zijn. (Wat misschien nog mogelijk is, is om het aantrekkelijk te maken te remigreren)

quote:
Overigens was het goed toeven voor joden en christenen in Syrië en Irak tot de VS besloot Assat en vergelijkbare types opzij te zetten.
Dat blijkt nergens uit.

Je haalt hier trouwens nog een sterk argument naar voren om niet massaal mensen op te nemen uit de regio's waar ''het Westen'' zich heeft gemengd: veel mensen daarvandaan voelen afkeer jegens westerse partijen. Ongeacht de vraag of het inderdaad het Westen te verwijten valt dat bepaalde regio's een puinhoop zijn, is het geen goed idee om mensen uit diezelfde regio's massaal hier heen te halen.

quote:
En de EU zeker geen perfecte organisatie. Maar dankzij Europese samenwerking is het al meer dan 60 jaar oorlog vrij in Europa.
Europese samenwerking, ja. Niet de EU in het bijzonder.
pi_162155053
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:44 schreef Seam het volgende:
Haha haten op de PVV en dan zelf D66 stemmen :')
matige troll
Volgens mij heb ik (in dit topic althans) helemaal niet 'gehaat op' de PVV. Dat was ik ook helemaal niet van plan. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de beweegredenen van mensen die van plan zijn op die partij te stemmen. Verder zal ik me van commentaar onthouden.

[ Bericht 4% gewijzigd door PeteSampras op 13-05-2016 16:09:11 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_162155813
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ehm wij horen bijvoorbeeld al niet bij de duurste landen om in te wonen zoals de door jou genoemde landen
quote:
[..]

Omdat de trend bij de getinte medemens dezelfde kant op gaat. meer en meer vertrekken ze naar de randgemeentes omdat ze het beter krijgen en ze krijgen nu al steeds minder kinderen.
quote:
[..]

[..]

ah... het kleuterargument... "zij doen het ook dus mogen wij het ook"
pi_162156106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ehm wij horen bijvoorbeeld al niet bij de duurste landen om in te wonen zoals de door jou genoemde landen
Dat boeit vrij weinig. Het gaat om koopkracht: wij scoren hier niet beter, of zelfs slechter, in dan landen als Zwitserland, Noorwegen en IJsland.

quote:
Omdat de trend bij de getinte medemens dezelfde kant op gaat. meer en meer vertrekken ze naar de randgemeentes omdat ze het beter krijgen en ze krijgen nu al steeds minder kinderen.
Wat niks af doet aan het feit dat in 50 jaar tijd grote delen zijn geïslamiseerd en er geen aanwijzingen zijn dat deze trend afneemt in de toekomst.

Gaat trouwens niet om huidskleur, maar om ideologie.

quote:
ah... het kleuterargument... "zij doen het ook dus mogen wij het ook"
Huh? Snap niet wat je bedoelt.
pi_162157558
quote:

[..]

Vooral dat tweede gedeelte blijft onderbelicht in discussies over de opkomst van de PVV. De PvdA heeft deze groep potentiële stemmers van zich vervreemd en er is geen alternatief op links.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:57:51 #40
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_162157757
Denk simpelweg alleen omdat ze niet zo fan zijn van Marrokanen en de Islam
pi_162157814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:48 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Vooral dat tweede gedeelte blijft onderbelicht in discussies over de opkomst van de PVV. De PvdA heeft deze groep potentiële stemmers van zich vervreemd en er is geen alternatief op links.
De SP is links-conservatief, maar voor vluchtelingenopvang en geen voorstander van een Nexit en het sluiten van grenzen. Het kan wel een alternatief voor de PvdA zijn, maar op die punten niet.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:46:34 #42
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_162158705
quote:

[..]

Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfers publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.

Je angst is ongegrond, het argument dus van generlei waarde.

Demografische transitie. Geldt ook voor moslims.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Demografische_transitie
Op het scherp van de snede.
pi_162158811
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:46 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Je angst is ongegrond, het argument dus van generlei waarde.

Demografische transitie. Geldt ook voor moslims.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Demografische_transitie
Dit zegt niets over zowel het tijdsverloop van 'demografische transitie' van moslims als het migratiesaldo.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:07:02 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162159303
quote:
Nou, brand los!
Mijn inschatting?
Protest, machteloosheid, angst, arrogantie van de macht, vervreemding van de achterban bij traditionele volkspartijen, xenofobie, verlies van zekerheden, wil voor eenvoudig klinkende oplossingen, veranderende samenleving en onvrede daarmee, media die vooral hype en kippenpaniek gedreven zijn, geestelijke armoede in het parlement.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162159529
Ik twijfel erover, terwijl ik Wilders een idioot vind en de PVV in principe geen eens een partij is. Maar ik zie daadwerkelijk geen enkele andere partij die zich echt hard durft te maken voor minder religie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162160883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:15 schreef truthortruth het volgende:
Ik twijfel erover, terwijl ik Wilders een idioot vind en de PVV in principe geen eens een partij is. Maar ik zie daadwerkelijk geen enkele andere partij die zich echt hard durft te maken voor minder religie.
PVV is niet voor minder religie. Althans niet voor minder religie in t algemeen
pi_162160999
quote:

[..]

Met 30 man beveiliging door Maastricht wandelen en foldertjes uitdelen. Daar doen we het toch voor! (y)
pi_162161475
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
PVV is niet voor minder religie. Althans niet voor minder religie in t algemeen
Maar ik wel. Alleen die andere worden al wat minder serieus genomen, nu de islam nog.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162168588
quote:
Nou, brand los!
Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
pi_162168633
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn inschatting?
Protest, machteloosheid, angst, arrogantie van de macht, vervreemding van de achterban bij traditionele volkspartijen, xenofobie, verlies van zekerheden, wil voor eenvoudig klinkende oplossingen, veranderende samenleving en onvrede daarmee, media die vooral hype en kippenpaniek gedreven zijn, geestelijke armoede in het parlement.
Nou, tenminste nog 2 goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')