Een paar miljoen man op een slachtveld die blindelings zich de dood in laten jagen bewijst denk ik het tegendeel. Dat is niet sommige maar veel. Los daarvan denk ik dat mensen op de PVV stemmen omdat de bestaande politiek geen oplossingen heeft. En zal er dus wel iets van een revolutie of een oorlog wel weer komen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:50 schreef Jordy-B het volgende:
sommige mensen willen de wereld zien branden.
Maar hoe miste ik een beetje in deze uitspraak. Al hoe wel we dat natuurlijk best weten hoe dat moet.quote:
Je baan zien verdwijnen vind ik nou niet perse een beperkt referentiekader. Is gewoon het effect van de globalisering en voornamelijk de open grenzen binnen de EU.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Wat een domme en gevaarlijke generalisatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit gewoon klopt. Maar het probleem vind ik is dat de PVV de problemen wel aankaart maar daar verder ook geen oplossing voor heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef Berk-24 het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben een beperkt referentiekader. Zij zien hun banen ingepikt worden door Midden- en Oost-Europeanen, aanslagen in Brussel en Parijs gepleegd worden door moslims. Programma's als Opsporing Gezocht waarbij 9 van de 10 delicten door allochtonen gepleegd worden, De euro de schuld geven van de inflatie, etc. Wilders speelt hier heel handig op in en wint daarmee populariteit.
Welke islamisering?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
In elk West-Europees land.quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:38 schreef Superpush het volgende:
Omdat de pvv iets biedt waardoor het meer mensen achter zich heeft dan elke andere partij in NL
Want het gaat niet om de pvv maar om die enorme hoeveelheid NL ers, m.n. Hoogopgeleiden, die zich herkennen en goed voelen bij de PVV boodschap.
Dit soort berekeningen deden de Protestanten in de jaren 50-60 ook over Katholieken. Is ook niks van terecht gekomenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In elk West-Europees land.
Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.
Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.
Maar wat is dan de oplossing?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In elk West-Europees land.
Ik heb laatst een aantal berekeningen gemaakt van Engeland, omdat zij wel overzichtelijke cijfer publiceren in tegenstelling tot Nederland van de islamitische bevolking. Hieruit bleek dat de islamitische bevolking in Engeland acht keer zo snel groeit als de niet-islamitische bevolking. Als deze trend zich doorzet is de meerderheid van de Engelse bevolking tegen het einde van deze eeuw moslim.
Als je bijvoorbeeld naar België kijkt was 50 jaar geleden praktisch 0% van de bevolking islamitisch. Vandaag is 25% van Antwerpen en 33% van Brussel islamitisch. Ook in Nederland zien we deze trend: islam wordt in sterkere mate aangehangen dan het christendom in Amsterdam en Den Haag. Vooral in de grote steden is de aanwas van islam groot te noemen.
Uit onderzoek was toch gebleken dat slechts 2% van de hoogopgeleiden (WO) PVV stemden?quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Toegevoegde waarde van de EU is er wel degelijk. Probleem is dat mensen een erg korte termijn geheugen hebben en "vroeger" altijd romantiseren.
De jaren 80 werden gekenmerkt een zware crisis waar velen hun huis verplicht moesten verkopen omdat de rente op zo'n 12% stond. Wel duurde die crisis korter dan die die we net achter de rug hebben.
Ook het papierwerk en de verschrikkelijke administratie die nodig was om te handelen en te vervoeren binnen de EU waren om te huilen.
Verliezen door wisselkoersen, als je met 100 gulden vertrok uit Nederland en je wisselde in elk land tot aan Spanje dan hield je als je geluk had de helft over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |