abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:47 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162184324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.

Zinnen zoals: "ja maar bij mij in de straat en op het werk is het zoooooooo gezellig" zijn echt de meest sukklelige dooddoeners die ik heb gezien.
En dan verderop ijskoud vragen om harde bewijzen wat ik stel.... _O-
Politiek wordt doorgaans nu eenmaal bedreven op basis van inhoudelijke bronnen, en niet op basis van een of ander onderbuikgevoel. Alhoewel er wel politici zijn aan te wijzen die een uitzondering vormen op deze stelregel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:49 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien? :D
Hij heeft niet door dat het van Sargasso.nl komt, de stumpert.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:55 #183
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184327
quote:

[..]

En kom nu eens met degelijke bronnen. Heb je zelf de grafiek überhaupt wel gezien? :D
quote:

[..]

Hebben jullie uberhaupt wel gelezen wat voor een conclusies ik getrokken heb aangaande dit stuk?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:41:59 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat dachten de mensen in Bosnie ook, ZELFS de Islamieten die daar woonden totdat de DIE hard radicalen (die op dat moment de Regering vormden) zo nodig de Islamitische staat Bosnie wensten uit te roepen en toen was het gedaan met de gezelligheid.

Zinnen zoals: "ja maar bij mij in de straat en op het werk is het zoooooooo gezellig" zijn echt de meest sukklelige dooddoeners die ik heb gezien.
En dan verderop ijskoud vragen om harde bewijzen wat ik stel.... _O-
In hoeverre lijkt Bosnië 1992 op Nederland 2016? Heb je je uberhaupt verdiept in geschiedenis?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:18 #185
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162184366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie uberhaupt wel gelezen wat voor een conclusies ik getrokken heb aangaande dit stuk?
Met moeite. Ik had teveel tranen in mijn ogen van het lachen. En tegelijk maak ik me dan zorgen. Er zijn dus mensen die op basis van dit soort quasi-wetenschappelijke prietpraat hun stemgedrag bepalen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:40 #186
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Politiek wordt doorgaans nu eenmaal bedreven op basis van inhoudelijke bronnen, en niet op basis van een of ander onderbuikgevoel. Alhoewel er wel politici zijn aan te wijzen die een uitzondering vormen op deze stelregel.
Ik denk zomaar dat de politiek nu een beetje ongemakkelijk in zijn velletje zit......
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:49 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162184376
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslims :')!! Of ben je van plan 180 jaar ofzo te worden?

Maar eh, kom nu eens met een normaal grafiekje met een iets kortere tijdspanne, wat niet doet aan stompzinnige extrapolatie en ohja, ook niet afkomstig van een of andere linkse website als Sargasso.nl :')...
Jij hebt geen kinderen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:43:36 #188
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Met moeite. Ik had teveel tranen in mijn ogen van het lachen. En tegelijk maak ik me dan zorgen. Er zijn dus mensen die op basis van dit soort quasi-wetenschappelijke prietpraat hun stemgedrag bepalen.
Grappig, dit stuk geeft JOU namelijk gelijk.
Ik bestrijd de conclusie en de grafiek die het opleverde.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:43:43 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij hebt geen kinderen?
Die gaan ook geen 150 jaar worden met de huidige medische stand van zaken.
pi_162184452
Aangezien dit weer een moslim-topic lijkt te worden ziet het ernaar uit dat men vooral op de PVV stemt omdat ze geen moslims in de buurt willen hebben.
pi_162184510
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je net doet alsof de islam geen religie is.
Een totalitaire ideologie doet meer dan vertellen welke religie men moet aanhangen. Denk bijvoorbeeld aan de sharia, waarin overigens geen vrijheid van godsdienst is. Dat vertelt wat voor rechtssysteem men moet aanhangen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:50:18 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162184553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Grappig, dit stuk geeft JOU namelijk gelijk.
Ik bestrijd de conclusie en de grafiek die het opleverde.
Wat bedoel je nou allemaal? Je post wat gegevens van een linkse website, die met een of ander lollermodel de ridiculiteit van Geerts angstbeeld probeert te onderbouwen in een excelsheetje. Vervolgens post je dit doodserieus hier, maar nu zit je de boel te trollen ofzo omdat je door hebt dat je iets stoms hebt gezegd :?
pi_162184560
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Tem het volgende:
Aangezien dit weer een moslim-topic lijkt te worden ziet het ernaar uit dat men vooral op de PVV stemt omdat ze geen moslims in de buurt willen hebben.
Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.
pi_162184574
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Kan wel wezen, het blijft nog steeds een religie.
Niet dus.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:51:41 #195
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184586
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou allemaal? Je post wat gegevens van een linkse website, die met een of ander lollermodel de ridiculiteit van Geerts angstbeeld probeert te onderbouwen in een excelsheetje. Vervolgens post je dit doodserieus hier, maar nu zit je de boel te trollen ofzo omdat je door hebt dat je iets stoms hebt gezegd :?
Oh je snapt niet eens wat ik bedoel en je antwoord maar quasi lollig.
Tja.......
pi_162184617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Of omdat men juist niet op de PVV stemt omdat men totaal geen verstand heeft van islam en verder geen moeite doet om te kijken waar de PVV nog meer voor staat.
Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerd :P
  zaterdag 14 mei 2016 @ 17:56:29 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.
Voorheen het meest seculiere Islamitische land vol met studenten die universitair worden opgeleid, denkers die hun stukjes schrijven in kranten en vakbladen en professoren die kritische zaken aankaarten.
Nu is men bang om hun mond open te doen vanwege de toenemende terreur van de Erdogan club, een radicale Islamiet.
Had men dit 30 jaar terug beweerd dan was je weg gehoond vanwege je denkbeelden want "de grafiekjes" tonen namelijk anders aan.
Ja ja.....
pi_162184673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Kun je wat verder uitweiden over wat burgerlijke vrijheden voor jou inhouden?
- Niet al te veel bemoeienis van de (super)staat.
- Het beschermen van de burgerlijke vrijheden, door bijvoorbeeld niet alles te accepteren van een totalitaire ideologie dat de burgerlijke vrijheden wil inperken.
- Een goede besteding van de belastingscenten = goede balans tussen verschillende burgerlijke vrijheden.
pi_162184731
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man. De kans dat Nederland een islamitisch land wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat de maan op een dag roze geverfd is en naar marsepein smaakt.
Wow, wat een teletubbievisie.
Nou, ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas. De kans is vele malen groter dan je denkt.
pi_162184740
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:33 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Aanslagen, islamisering en Marrokanen worden enorm overschat. Waren er gisteren aanslagen in de EU? Nee. Eergisteren? Nee. 11 mei? Nee. De EU is gewoon veilig, ja 22 maart en 13 november is er wat gebeurt, maar het zijn gewoon uiterst vervelende incidenten en dit soort incidenten zijn haast niet te voorkomen. En daarvan zijn ruim 99% van de moslims en 100% van de Marrokanen niet de schuld van. 1% van de moslims verziekt het voor de rest. Maar dan hoef je niet iedereen over één kam te scheren.
Jij weet echt niks.
pi_162184810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Conclusie van dit topic: Bange en wat onzekere mensen stemmen op de PVV.

Gezien de reactie's van de pro PVV'ers kan ik er niets anders van maken.
Dat is jouw onwetendheid en gebrek aan studie.
Lees anders gewoon iets over de geschiedenis en datgene wat een religie wordt genoemd. Dan zal je zien dat het allemaal niks met angst of onzekerheid te maken heeft.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:05:57 #202
66444 Lord_Vetinari
pi_162184831
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wow, wat een teletubbievisie.
Nou, ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas. De kans is vele malen groter dan je denkt.
Tuurlijk joh. Brrrr, ik zal vanavond even heel bang gaan liggen wezen in mijn bedje, goed?
pi_162184841
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iran was 50 jaar geleden ook al islamitisch. Zoals ik al zei: Een schokkend gebrek aan kennis over de geschiedenis.
Volgens mij weet je dondersgoed wat Metro2005 bedoelt.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:07:07 #204
66444 Lord_Vetinari
pi_162184854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is jouw onwetendheid en gebrek aan studie.
Lees anders gewoon iets over de geschiedenis en datgene wat een religie wordt genoemd. Dan zal je zien dat het allemaal niks met angst of onzekerheid te maken heeft.
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt. Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
pi_162184867
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nogmaals, angst dus. In jouw geval dat de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken.
Hoeveel aanslagen op mensen en de rechtsstaat heb jij nodig om je te realiseren dat "de boze moslimmannetjes het jouw lastig gaan maken"?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:07:56 #206
66444 Lord_Vetinari
pi_162184868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Volgens mij weet je dondersgoed wat Metro2005 bedoelt.
Ja, ik ben helderziend. Ik lees achter de teksten op een scherm van iemand die ik niet ken en weet meteen wat hij bedoelt. 8)7
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:11:16 #207
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162184923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt. Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
Als die godsdienst zeer vreedzaam was had je een punt.
Maar helaas laat de geschiedenis en de hedendaagse berichtgeving een iets ander beeld zien....
pi_162184924
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:01 schreef Roypsv het volgende:
minder, minder
gemoslim

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik zou waarschijnlijk op Wilders stemmen als er nu verkiezingen waren. De belangrijkste redenen voor mij zijn de islamisering van Nederland/Europa en in minder mate het ontbreken van toegevoegde waarde van de EU.
gemoslim

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zelf stem ik op PVV. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat PVV de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet.
iets met waarde hechten aan vrijheden (opmerkelijk aangezien wilders deze vrijheden niet aan iedereen in het land gunt moslims)

dus eigenlijk ook een gemoslim reacties

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ben je echt nieuwsgierig?
Nou ten eerste kan ik nooit meer Pim Fortuyn stemmen.
Ten tweede denk ik dat, kijkende naar de huidige politieke partijen, de PVV echt het beste is voor Nederland. D66 en Groenlinks vind ik zo'n beetje de slechtste keuze voor Nederland. Toch ben ik ook echt nieuwsgierig waarom mensen nu nog op die partijen stemmen.
er is niks beters

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:32 schreef berko13 het volgende:
De elite heeft schijt aan het Europese en Nederlandse volk, daarom steun ik Geertje. w/

Qua ethische standpunten voel ik me dan meer aangetrokken tot de SGP.
elite heeft schijt aan de bevolking

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Eng he, politici die op de echte wereld reageren en niet in lala sprookjesland leven zoals de pvda en sp.

Ik stem PVV omdat ik Nederland niet het volgende islam land wil zien worden. Ik wil het hier graag een beetje leuk houden in dit land en niet zo'n verkankerde shithole zoals elk islamitisch land.

gemoslim

quote:
8s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
Ik stem Geerdtgod omdat de Mohammedaanse horden al met het kromzwaard aan de poorten van het Avondland staan, klaar om onze dochters te verkachten en onze uitkeringen op te slokken en omdat ik in de waterstofperoxideindustrie werk!!11
gemoslim

quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Bartjedelft het volgende:
Ik ben hoogopgeleide ingenieur. Ik stem al zolang de PVV bestaat op Geert Wilders.
Redenen zijn:
- ik ben bang van de islamisering van Nederland waar vrouwen en homosexuelen geen rechten hebben
- de islam verkettert andere godsdiensten
- Nederland heeft altijd alleen maar betaalt aan de EU
- grenzen kunnen, ivm EU-afspraken, niet meer gesloten worden voor vluchtelingen
- islamieten verdringen autochtonen op de arbeidsmarkt vanwege hun lage opleiding
- 75% van de moslims eindigt in de bijstand, wat niet meer te betalen is
- ik ben bang dat onze christelijke feesten en nationale gebruiken als sinterklaas in de toekomst worden afgeschaft
- Turken/Marokkanen etc... krijgen misschien een beslissende stem in de 2e kamer waardoor ze hier de baas worden
- waarom eisen vluchtelingen hier halalvlees, echte vluchtelingen zijn blij dat ze eten krijgen
- alle vluchtelingen komen alleen maasr naar die landen waar de sociale voorzieningen het beste zijn: Nederland, Duitsland, Belgie, UK, Zweden
- als ik in Duitsland woonde stemde ik ook Afd, de Islam hoort niet in Europa thuis.
- in landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, bijv. Turkije, heb je geen vrijheid van meningsuiting meer, nog maar te zwijgen over Saoedi Arabie

Mijn stem op de PVV, de rest van mijn leven, zal wel als proteststem worden uitgelegd. Geen probleem als er niemand iets zegt laten D66, PvdA en al die linkse partijen de grenzen van ons land toch open staan.
Leve de PVV !!
gemoslim

quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Tem het volgende:
@Tem

goede samenvatting als ik kijk naar de argumenten om PVV te stemmen, kom ik niet verder dan gemoslim.

maar dat is ook niet vreemd aangezien de PVV zich al jaren profileert als de gemoslim partij

TS heeft zijn antwoord denk ik, zoals het er naar uitziet is angst (voor moslims) de voornaamste reden waarom mensen op de PVV stemmen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162185008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Niet dus.
Vertel even in welk woordenboek het wordt aangeduid als ideologie anders.
pi_162185031
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Bartjedelft het volgende:
Ik ben hoogopgeleide ingenieur. Ik stem al zolang de PVV bestaat op Geert Wilders.
Redenen zijn:
- ik ben bang van de islamisering van Nederland waar vrouwen en homosexuelen geen rechten hebben
- de islam verkettert andere godsdiensten
- 75% van de moslims eindigt in de bijstand, wat niet meer te betalen is
- in landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, bijv. Turkije, heb je geen vrijheid van meningsuiting meer, nog maar te zwijgen over Saoedi Arabie
Daar hoor je de linkse stemmers nooit over, die maar niet begrijpen waarom er PVV gestemd wordt.
pi_162185078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als die godsdienst zeer vreedzaam was had je een punt.
Maar helaas laat de geschiedenis en de hedendaagse berichtgeving een iets ander beeld zien....
Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.
pi_162185091
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we moslims die vluchten voor geweld de toegang tot ons land ontzeggen omdat er gewelddadige idioten rondlopen die ook moslim zijn. Seems legit.
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162185103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Daar hoor je de linkse stemmers nooit over, die maar niet begrijpen waarom er PVV gestemd wordt.
Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:19:40 #214
346939 Janneke141
pi_162185106
quote:

[..]

En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:20:39 #215
66444 Lord_Vetinari
pi_162185133
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als je daarop tegen bent, ben je mede schuldig aan eventuele aanslagen in de toekomst.
En de islamisering van Nederland, die al om de hoek schijnt te liggen. Een beetje als die revolutie die deze maand nog moet komen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:26:01 #216
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185246
quote:

[..]

Nee, je verwart de zaken.
Schijnbaar is men zoo geweldadig dat men het uitroeien van onderlinge stromingen ook normaal vind.
Ik vind het geen probleem om mensen te helpen en op te vangen maar je weet al van te voren dat niemand terug gaat en lekker in de EU blijft.
pi_162185317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, je verwart de zaken.
Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.

quote:
Schijnbaar is men zoo geweldadig dat men het uitroeien van onderlinge stromingen ook normaal vind.
Waar baseer je dat in godsnaam op?
pi_162185342
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
Jongens kom nou eens met degelijke bronnen waaruit blijkt dat Nederland islamiseert. Ik vraag er telkens om en telkens krijg ik alleen maar wat dom gebrabbel te horen. Vervolgens post ik weer wat grafiekjes en cijfers van het CBS en dan blijft het weer angstvallig stil...
Voor de jaren 50 - rond de 0% moslims
Nu rond de 6%

Voor de jaren 80/90 - hoorde ik vrij weinig van en over moslims.
Nu:
- mogen moslima's met hoofddoek gefotografeerd worden voor hun paspoort.
- wordt halalvoeding steeds meer afgedwongen.
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- veel meer moskeeën, waar haat wordt gepredikt.
- veel meer islamitische scholen, waar haat wordt gepredikt.
- Theo van Gogh vermoord afgeslacht.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Jodenhaat wordt openlijk beleden maar door de media vermeden
- IS-vlaggen wapperen in Islamtische wijken.
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.

Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
pi_162185374
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:16 schreef Falco het volgende:
Jongens kom nou eens met degelijke bronnen waaruit blijkt dat Nederland islamiseert. Ik vraag er telkens om en telkens krijg ik alleen maar wat dom gebrabbel te horen. Vervolgens post ik weer wat grafiekjes en cijfers van het CBS en dan blijft het weer angstvallig stil...
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kom eens van je zolderkamer af en ga eens rondlopen in de schilderswijk, assen of utrecht.
Bij voorkeur verkleed als homo.
Of kijk gewoon eens rond in bv Schiedam hoeveel Nederlandse medewerkers je daar ziet bij de supermarkt. (hint: niet 1)

Daar is je islamisering.
Je vergeet het dragen van een Joods keppeltje in islamitische buurten.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:31:50 #220
346939 Janneke141
pi_162185388
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Voor de jaren 50 - rond de 0% moslims
Nu rond de 6%

Nu:
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.

Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.
pi_162185389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nu:

En dat was allemaal niet het geval voor het jaar 2000?
pi_162185404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Of een Ajax-shirt in een goeie buurt van Rotterdam.
pi_162185405
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik woon in een van de grootste Turkensteden van Nederland en heb op werk met hen en allerlei andere mensen vanuit alle hoeken uit het Midden Oosten te maken. Toch ben ik van mening dat we niet islamiseren.
Ja, ontkenning is een typisch menselijke reactie.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:32:40 #224
66444 Lord_Vetinari
pi_162185414
Zes hele procenten! ZES! Oh noes, we are doomed! Doomed, I say!

Waar is hier de nooduitgang?

Overigens hadden we voor de jaren 50 Nederlands-Indië. Was gewoon Nederland. Stikte het van de moslims.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:32:41 #225
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185415
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was allemaal niet het geval voor het jaar 2000?
Nou nee.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:33:09 #226
66444 Lord_Vetinari
pi_162185430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Heb je dan ook niet-Joodse keppeltjes? En kan een keppeltje Joods zijn?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:01 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185448
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.

[..]

Waar baseer je dat in godsnaam op?
1)Je moet beter leren lezen: ik ben er niet op tegen om mensen te helpen maar wil wel graag dat ze weer terug gaan naar hun eigen land nadat de rust, en hopelijk snel, is bewerkstelligd.
2) Op de onderlinge, EEUWEN durende strijd, tussen Soenieten en Sjiieten misschien?
pi_162185458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar er is 1 bron die gewoon weg niet liegt: de geschiedenis.
En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
Ja dat kunnen we blijven herhalen, maar (linkse) mensen zullen het vertikken. Ze geloven liever in hun sprookjeswereld.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:43 #229
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185471
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.
Zwak antwoord.
Probeer het nog eens.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:35:38 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zes hele procenten! ZES! Oh noes, we are doomed! Doomed, I say!

Waar is hier de nooduitgang?

Overigens hadden we voor de jaren 50 Nederlands-Indië. Was gewoon Nederland. Stikte het van de moslims.
Ja en we hadden nog meer landen ONTERECHT ingepikt. Wat een dom gezemel...
pi_162185506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou nee.
Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.

Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
pi_162185518
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerd :P
tsja, ik zou wel een aanzetje willen doen, maar volgens mij hebben de niet PVV-stemmers een fixatie met islam. :D
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:38:33 #233
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185547
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.

Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:40:58 #234
66444 Lord_Vetinari
pi_162185612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
Flyers en documenten van gemeenten werden in d ejaren 80 al vertaald. Dus die kun je wegstrepen. Halal-vlees was bij bepaalde supermarkten in de jaren 90 gewoon te koop.
pi_162185618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:41:41 #236
346939 Janneke141
pi_162185636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zwak antwoord.
Probeer het nog eens.
Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
pi_162185638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.
Ja, maar er is geen andere partij die zich dat realiseert, of er naar zou handelen.
quote:
Voorheen het meest seculiere Islamitische land vol met studenten die universitair worden opgeleid, denkers die hun stukjes schrijven in kranten en vakbladen en professoren die kritische zaken aankaarten.
Ik dacht dat Libanon het meest seculiere Islamitische land was. Parijs van het midden-oosten werd Beiroet genoemd.
quote:
Nu is men bang om hun mond open te doen vanwege de toenemende terreur van de Erdogan club, een radicale Islamiet.
Had men dit 30 jaar terug beweerd dan was je weg gehoond vanwege je denkbeelden want "de grafiekjes" tonen namelijk anders aan.
Ja ja.....
Dat is links voor je. :)
En ja, ik stem ook liever niet op de PVV. Maar Marco Pastors deed maar 1x mee, Artikel 50 kwam ook niet erg ver, dus welke partij blijft erover? Een paar verkiezingen (o.a. PS) heb ik zelfs niet gestemd, want het heeft toch geen enkele zin.
pi_162185706
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook die groei neemt af.
Lijkt vooral te focussen op bepaalde islamitische gemeenschappen, zoals de Turkse, waarvan bekend is dat zij lagere geboortecijfers hebben dan andere islamitische gemeenschappen, zoals bijvoorbeeld Somalische gezinnen. Islamitische gemeenschappen worden dus op één hoop gegooid, waardoor geen rekening gehouden wordt met het groeiende aandeel islamitische gezinnen met hoge geboortecijfers.

Al zouden we dit patroon doortrekken naar alle islamitische gemeenschappen, dan is het geboortecijfer alsnog veel te hoog. Islamitische gezinnen krijgen dus gemiddeld 1 kind meer dan niet-islamitische gezinnen als ik dat stukje goed lees. Dit is bij lange na niet genoeg om islamisering te stoppen.

Daarnaast focus je hiermee alleen op mijn claim dat de kans groot is dat 50%+ van de bevolking islamitisch is aan het einde van deze eeuw. Maar als je dat verwerpt, dan alsnog is het zeer aannemelijk dat het minstens 25%+ is.

Bovendien zegt dit niets over immigratie van moslims. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat naarmate de islamitische bevolking toeneemt het aantrekkelijker wordt voor andere moslims om zich ook hier te vestigen. Dit zal vooral het geval zijn als islamitische gemeenschappen beter vertegenwoordigd worden in de politiek, zoals we nu bijvoorbeeld zien met de partij Denk.

Ook is er nog niks gezegd over emigratie van niet-moslims. Ik kan me het namelijk ook goed voorstellen dat naarmate de concentratie islam toeneemt het voor toekomstige ouders aantrekkelijker wordt kinderen te krijgen in het buitenland.

Kortom, veel variabelen die zeer moeilijk in te schatten zijn.

quote:
Een demograaf uit 2007 die wat voorspellingen doet over het aandeel moslims is niet zo indrukwekkend. Hij dacht bijvoorbeeld dat het aandeel Marokkanen van 2007 tot 2050 met ~120000 zou toenemen, maar tussen 2007 en 2013 was het al ~40000 toegenomen. Bovendien geeft hij zelf ook al aan dat het percentage moslims moeilijk te schatten is onder niet-westerse allochtonen. Het CBS heeft het aandeel moslims nooit goed kunnen voorspellen over een periode van 10 jaar, dus waarom zou ik moeten vertrouwen dat het wel kan over een periode van 30+ jaar?

Experts zitten er vaak naast en zijn zelfs tegenstrijdig. Ik heb al met andere bronnen aangetoond dat andere experts het niet met deze man eens zijn.

Bovendien bestaat hetzelfde probleem als wat ik hierboven beschreef: te veel variabelen om te claimen dat de huidige trend afneemt. Vooral zaken als vluchtelingencrises zijn onvoorspelbaar. Ik las bijvoorbeeld vandaag dat Duitsland bijna twee miljoen vluchtelingen verwacht de komende vijf jaar (http://www.nu.nl/buitenla(...)93-miljard-euro.html), wat bovenop de miljoen van vorig jaar komt.

Bovendien zou zijn betoog geruststellender zijn als islam netjes verdeeld was over het hele land en zich niet zou ophopen in steden. Ik zeg ook nee tegen een land met 10% moslims, maar met 50%+ in Amsterdam. Dit zeg ik vooral omdat integratie doorgaans beter gaat met meer spreiding.

Conclusie: het is aannemelijk dat islamieten aan het einde van deze eeuw een onacceptabel hoog aandeel hebben in het hele land en vooral in stedelijke gebieden.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:45:48 #239
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185731
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
Moet ik nieuwsberichten gaan zoeken waarin staat dat moslims het prima vinden dat er kerstbomen staan ofzo :?
Het kwam toen niet voor dus was het geen nieuws.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:48:52 #240
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
Nu haal je haat zaaien er weer bij.

Maar laten we eerlijk zijn. Als men in de jaren 80 had geschetst wat NU op dit moment het beeld zou zijn in de Eu cq Nederland, tienduizenden Moslims en vluchtelingen, honderden moskeeen overal, de PVV, de rel Marokkanen en de oorlog tegen oude symbolen zoals Kerst, Sinterklaas etc. dan had NIEMAND je gelooft en je als een demagoog en religie (islam) hater weg gezet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')