abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:33:09 #226
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162185430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Je vergeet het dragen van een Joods keppeltje in islamitische buurten.
Heb je dan ook niet-Joodse keppeltjes? En kan een keppeltje Joods zijn?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:01 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185448
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
quote:

[..]

Om PVV te stemmen moet je vertrouwen en achting van Nederland tot het dieptepunt gedaald zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Totaal niet. Jij wil mensen de toegang ontzeggen omdat ze moslim zijn. Want andere moslims zijn wel eens gewelddadig. Die redenatie slaat nergens op.

[..]

Waar baseer je dat in godsnaam op?
1)Je moet beter leren lezen: ik ben er niet op tegen om mensen te helpen maar wil wel graag dat ze weer terug gaan naar hun eigen land nadat de rust, en hopelijk snel, is bewerkstelligd.
2) Op de onderlinge, EEUWEN durende strijd, tussen Soenieten en Sjiieten misschien?
pi_162185458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar er is 1 bron die gewoon weg niet liegt: de geschiedenis.
En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
Ja dat kunnen we blijven herhalen, maar (linkse) mensen zullen het vertikken. Ze geloven liever in hun sprookjeswereld.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:43 #229
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185471
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou hier natuurlijk van alles tegenin kunnen brengen, maar dat maakt me onmiddellijk tot een wegkijker. Er zit dus niets anders op dan je gelijk te geven.
Zwak antwoord.
Probeer het nog eens.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:35:38 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zes hele procenten! ZES! Oh noes, we are doomed! Doomed, I say!

Waar is hier de nooduitgang?

Overigens hadden we voor de jaren 50 Nederlands-Indië. Was gewoon Nederland. Stikte het van de moslims.
Ja en we hadden nog meer landen ONTERECHT ingepikt. Wat een dom gezemel...
pi_162185506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou nee.
Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.

Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
pi_162185518
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat zou kunnen daarom vind ik het eigenlijk veel interessanter om te lezen wat buiten dit geijkte punt men nog meer als reden ziet om op de PVV te stemmen. Die moslim-discussie wordt al in 100.000.000 topics gevoerd :P
tsja, ik zou wel een aanzetje willen doen, maar volgens mij hebben de niet PVV-stemmers een fixatie met islam. :D
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:38:33 #233
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185547
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, als je de volgende 2 claims voor mij kan aantonen ben ik om.

Moslims aten voor het jaar 2000 geen halal-vlees buitenshuis. En droegen geen hoofddoek op met een pasfoto.
Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:40:58 #234
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162185612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Toen ik op school zat werd er niet gezeikt over kerstbomen, was er in supermarkten géén halavlees te koop en werden flyers van politieke partijen en gemeenten niet in het arabisch vertaald.
Flyers en documenten van gemeenten werden in d ejaren 80 al vertaald. Dus die kun je wegstrepen. Halal-vlees was bij bepaalde supermarkten in de jaren 90 gewoon te koop.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162185618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:41:41 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162185636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zwak antwoord.
Probeer het nog eens.
Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_162185638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik stem absoluut geen PVV omdat die gasten mij te neurotisch zijn maar de gevaren van een uitbreiding van de Islam over de EU onderken ik wel degelijk....en kijk nu maar eens wat er gebeurd met Turkije.
Ja, maar er is geen andere partij die zich dat realiseert, of er naar zou handelen.
quote:
Voorheen het meest seculiere Islamitische land vol met studenten die universitair worden opgeleid, denkers die hun stukjes schrijven in kranten en vakbladen en professoren die kritische zaken aankaarten.
Ik dacht dat Libanon het meest seculiere Islamitische land was. Parijs van het midden-oosten werd Beiroet genoemd.
quote:
Nu is men bang om hun mond open te doen vanwege de toenemende terreur van de Erdogan club, een radicale Islamiet.
Had men dit 30 jaar terug beweerd dan was je weg gehoond vanwege je denkbeelden want "de grafiekjes" tonen namelijk anders aan.
Ja ja.....
Dat is links voor je. :)
En ja, ik stem ook liever niet op de PVV. Maar Marco Pastors deed maar 1x mee, Artikel 50 kwam ook niet erg ver, dus welke partij blijft erover? Een paar verkiezingen (o.a. PS) heb ik zelfs niet gestemd, want het heeft toch geen enkele zin.
pi_162185706
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook die groei neemt af.
Lijkt vooral te focussen op bepaalde islamitische gemeenschappen, zoals de Turkse, waarvan bekend is dat zij lagere geboortecijfers hebben dan andere islamitische gemeenschappen, zoals bijvoorbeeld Somalische gezinnen. Islamitische gemeenschappen worden dus op één hoop gegooid, waardoor geen rekening gehouden wordt met het groeiende aandeel islamitische gezinnen met hoge geboortecijfers.

Al zouden we dit patroon doortrekken naar alle islamitische gemeenschappen, dan is het geboortecijfer alsnog veel te hoog. Islamitische gezinnen krijgen dus gemiddeld 1 kind meer dan niet-islamitische gezinnen als ik dat stukje goed lees. Dit is bij lange na niet genoeg om islamisering te stoppen.

Daarnaast focus je hiermee alleen op mijn claim dat de kans groot is dat 50%+ van de bevolking islamitisch is aan het einde van deze eeuw. Maar als je dat verwerpt, dan alsnog is het zeer aannemelijk dat het minstens 25%+ is.

Bovendien zegt dit niets over immigratie van moslims. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat naarmate de islamitische bevolking toeneemt het aantrekkelijker wordt voor andere moslims om zich ook hier te vestigen. Dit zal vooral het geval zijn als islamitische gemeenschappen beter vertegenwoordigd worden in de politiek, zoals we nu bijvoorbeeld zien met de partij Denk.

Ook is er nog niks gezegd over emigratie van niet-moslims. Ik kan me het namelijk ook goed voorstellen dat naarmate de concentratie islam toeneemt het voor toekomstige ouders aantrekkelijker wordt kinderen te krijgen in het buitenland.

Kortom, veel variabelen die zeer moeilijk in te schatten zijn.

quote:
Een demograaf uit 2007 die wat voorspellingen doet over het aandeel moslims is niet zo indrukwekkend. Hij dacht bijvoorbeeld dat het aandeel Marokkanen van 2007 tot 2050 met ~120000 zou toenemen, maar tussen 2007 en 2013 was het al ~40000 toegenomen. Bovendien geeft hij zelf ook al aan dat het percentage moslims moeilijk te schatten is onder niet-westerse allochtonen. Het CBS heeft het aandeel moslims nooit goed kunnen voorspellen over een periode van 10 jaar, dus waarom zou ik moeten vertrouwen dat het wel kan over een periode van 30+ jaar?

Experts zitten er vaak naast en zijn zelfs tegenstrijdig. Ik heb al met andere bronnen aangetoond dat andere experts het niet met deze man eens zijn.

Bovendien bestaat hetzelfde probleem als wat ik hierboven beschreef: te veel variabelen om te claimen dat de huidige trend afneemt. Vooral zaken als vluchtelingencrises zijn onvoorspelbaar. Ik las bijvoorbeeld vandaag dat Duitsland bijna twee miljoen vluchtelingen verwacht de komende vijf jaar (http://www.nu.nl/buitenla(...)93-miljard-euro.html), wat bovenop de miljoen van vorig jaar komt.

Bovendien zou zijn betoog geruststellender zijn als islam netjes verdeeld was over het hele land en zich niet zou ophopen in steden. Ik zeg ook nee tegen een land met 10% moslims, maar met 50%+ in Amsterdam. Dit zeg ik vooral omdat integratie doorgaans beter gaat met meer spreiding.

Conclusie: het is aannemelijk dat islamieten aan het einde van deze eeuw een onacceptabel hoog aandeel hebben in het hele land en vooral in stedelijke gebieden.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:45:48 #239
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162185731
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En waar zat je precies op school? Heb je er niks van meegekregen of gebeurde het ook daadwerkelijk niet? Dat lijkt me een tamelijk essentieel verschil. Maar als je kan aantonen dat dat niet voor 2000 gebeurde vind ik het prima. Ben erg benieuwd.
Moet ik nieuwsberichten gaan zoeken waarin staat dat moslims het prima vinden dat er kerstbomen staan ofzo :?
Het kwam toen niet voor dus was het geen nieuws.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:48:52 #240
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162185800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach, het is de gebruikelijke opsomming van ongeldige implicaties. Ja, het aantal moskeeën en islamitische scholen stijgt. Nee, dat betekent niet dat daar overal haat wordt gezaaid. Maar de achterban van de PVV doet hard zijn best om elkaar te laten geloven dat dat wel zo is, en daar is de post die ik aanhaal (en eigenlijk dit hele topic) een voorbeeld van.
Nu haal je haat zaaien er weer bij.

Maar laten we eerlijk zijn. Als men in de jaren 80 had geschetst wat NU op dit moment het beeld zou zijn in de Eu cq Nederland, tienduizenden Moslims en vluchtelingen, honderden moskeeen overal, de PVV, de rel Marokkanen en de oorlog tegen oude symbolen zoals Kerst, Sinterklaas etc. dan had NIEMAND je gelooft en je als een demagoog en religie (islam) hater weg gezet!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 18:51:58 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162185880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nu haal je haat zaaien er weer bij.
Nee hoor, staat gewoon in de post die ik in eerste instantie gequoot heb.
quote:
Maar laten we eerlijk zijn. Als men in de jaren 80 had geschetst wat NU op dit moment het beeld zou zijn in de Eu cq Nederland, tienduizenden Moslims en vluchtelingen, honderden moskeeen overal, de PVV, de rel Marokkanen en de oorlog tegen oude symbolen zoals Kerst, Sinterklaas etc. dan had NIEMAND je gelooft en je als een demagoog en religie (islam) hater weg gezet!
Vind je de term 'oorlog' nu zelf ook niet erg overtrokken in dit verband?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_162185898
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom maak jij je zorgen om over iets wat in 2167 gaat gebeuren? Dat is het moment dat 50% van NL bevolkt wordt door moslims :')!! Of ben je van plan 180 jaar ofzo te worden?
Sommigen van ons willen een prettige leefomgeving voor onze kinderen en kleinkinderen. Het is een beetje hetzelfde argument als met klimaatsverandering: als je er niks aan doet zullen wij er waarschijnlijk niet zoveel van merken, maar de volgende generaties wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 14-05-2016 19:06:12 ]
pi_162185947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je dat eens daadwerkelijk zou doen, zou je juist zien dat het er alles mee te maken heeft en dat je olifanten van muggen maakt.
Wat een onzin.
Als je echt zo'n bord voor je kop hebt, begin eens met de geschiedenis van Libanon.
quote:
Kweken van angst voor een religie als voedingsbodem voor electorale winst. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
Kweken van angst? Oh, zijn het PVVérs die al die terroristische aanslagen plegen? Charlie Hebdo, Bataclan, 9/11, Madrid, Theo van Gogh, Londen x2, etc, waren allemaal PVV'ers?
Je gelooft niet zomaar in sprookjes, maar pure fictie als je werkelijk denkt dat Wilders/PVV angst voor islam kweekt.

En ik zat al op een Godwinnetje te wachten.
Maar als je denkt dat je vergelijking met WOII opgaat: Voor WOII was er ook een klein groepje net zoals nu. Dat groepje waarschuwde voor Hitler. Maar niemand die dat groepje geloofde. Chaimberlain had toch een handtekeningetje van Hitler? En ach, de Nacht van de lange mesjes, de rassenwetten en zelfs een kristalnachtje daar moest het volk echt niets achter zoeken. Nee, die mensen die waarschuwden voor Hitler waren maar bange mensen die zich lieten volgen door angst en onzekerheid. En de mensen die het gore lef hadden om het bevriende staatshoofd van onze koningen te beledigen, moesten maar een boete krijgen.
pi_162185954
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Voor de jaren 50 - rond de 0% moslims
Nu rond de 6%

Voor de jaren 80/90 - hoorde ik vrij weinig van en over moslims.
Nu:
- mogen moslima's met hoofddoek gefotografeerd worden voor hun paspoort.
- wordt halalvoeding steeds meer afgedwongen.
- wordt de scheiding van kerk en staat aangetast doordat men in openbare functies wil laten zien dat men moslim is.
- veel meer moskeeën, waar haat wordt gepredikt.
- veel meer islamitische scholen, waar haat wordt gepredikt.
- Theo van Gogh vermoord afgeslacht.
- wanneer Islam wordt bespot, zoals Christendom wordt bespot, kan je geweld/agressie verwachten
- Jodenhaat wordt openlijk beleden maar door de media vermeden
- IS-vlaggen wapperen in Islamtische wijken.
- Nederlandse moslims nemen een retourtje Syrie om daar even namens Allah hoofden af te hakken
- op scholen is het al decennialang bekend dat de geschiedenisles over de holocaust niet zonder verbazing gegeven kan worden
- onder de hier geboren moslims is er een aanzienlijke steun voor de islamitische terroristen.

Dus gewoon een beetje het nieuws kijken, ook op de alternatieve media en je hoofd niet zo in het zand steken.
omg

je zal het in je broek doen van de angst :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162186029
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vertel even in welk woordenboek het wordt aangeduid als ideologie anders.
Oh je begint weer met je spelletje? Of ga je dan weer zo snel opgeven en vragen waar ik heen wil?
pi_162186038
@ de PVV stemmers: zijn jullie ook bang voor jullie buren/kennissen/collegas die moslim zijn?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162186040
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:11 schreef Slayage het volgende:

gemoslim

goede samenvatting als ik kijk naar de argumenten om PVV te stemmen, kom ik niet verder dan gemoslim.

maar dat is ook niet vreemd aangezien de PVV zich al jaren profileert als de gemoslim partij

TS heeft zijn antwoord denk ik, zoals het er naar uitziet is angst (voor moslims) de voornaamste reden waarom mensen op de PVV stemmen
Ik weet niet wat je met ''gemoslim'' bedoelt, maar ik haal mijn argumenten dan ook niet van het kleuterspeelplein.

Verder is het nogal arrogant om te denken dat Islam niet het belangrijkste thema mag zijn om op een politicus te stemmen. Ik hecht bijvoorbeeld meer waarde aan de leefbaarheid van de samenleving voor mijzelf, mijn vrouw en kinderen dan dat ik waarde hecht aan de optimale economische plannen.
pi_162186051
quote:

[..]

Dat denk ik over GL/D66 stemmers :)
pi_162186075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat denk ik over GL/D66 stemmers :)
Ik denk dat het allebei niet waar is.

Ik vind Nederland fantastisch en stem D66. Ik weet dat PVV-stemmers Nederland evengoed fantastisch vinden. Door verschillende perspectieven en zorgen hebben beide groepen mensen zo hun goede redenen om te stemmen wat ze stemmen, en beide groepen hebben meer met elkaar gemeen dan ze in eerste instantie willen toegeven in deze fok-loopgraven-discussies.
pi_162186102
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of een Ajax-shirt in een goeie buurt van Rotterdam.
Ja en die Rotterdamse wijken kan je over de gehele wereld vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')