Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat het allebei niet waar is.
Ik vind Nederland fantastisch en stem D66. Ik weet dat PVV-stemmers Nederland evengoed fantastisch vinden. Door verschillende perspectieven en zorgen hebben beide groepen mensen zo hun goede redenen om te stemmen wat ze stemmen, en beide groepen hebben meer met elkaar gemeen dan ze in eerste instantie willen toegeven in deze fok-loopgraven-discussies.
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja zoveel is wel te duidelijk. Jij zou inderdaad NIETS doen.
je bent dus bang dat je je minder thuis zal voelen wanneer al je buren moslim zijn, dus je "thuisgevoel" laat jij afhangen van jou al dan niet religieuze omgeving?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik zal mij minder thuis voelen ja. Is dat verboden of zo?
Het is heel ongebruikelijk in Nederland om Nederland fantastisch te vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.
Ik ontken niet de problemen die er zijn, maar vind sommigen wel overdreven neergezet. In mijn omgeving heb ik altijd chill contact met buitenlanders en andere minderheden. Er zijn altijd problemen met minderheidsgroeperingen geweest. In de jaren 70 oefenden de Molukkers hier hun terreur uit door het kapen van treinen en basisscholen te gijzelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja, ontkenning is een typisch menselijke reactie.
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.
Lief dagboek,quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Een soort zelfhaat en hypocrisie zie ik bij GL/D66. Kijk bijvoorbeeld naar de liefde voor de EU bij GL/D66. Dat gaat gewoon niet samen met het fantastisch vinden van NL.
welke oorlog?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat als er oorlog uitbreekt de moslims niet aan onze kant gaan meevechten in elk geval ja.
En zo dachten vele mensen in WW2 en tijdens al die andere konflikten maar helaas.......het schijnt dat je soms toch eens uit je luie stoel moet komen om dingen aan te pakken en het liefst VOORDAT het uit de hand loopt........vervelend maar waar....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waarom zou je daar laagdunkend over doen? Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is om voor vrede te gaan dan om oorlog te voeren en mensenlevens van lui die praktisch gelijk zijn aan wij te vernietigen. Al die ophitserij heb ik echt niets mee. Het is geen lafheid, het is gewoon een keuze voor dat wat het beste is voor iedereen.
De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
welke oorlog?
5e colonne angst theorie overigens
De grote vraag in dit geheel is, wie dan precies de vijand is. En hoe omvangrijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.
En dan is de vraag over de huidige 6%, hoe snel komt het percentage moslims in NL bij het keerpunt van de rechtsstaat/democratie. En waar zal dat keerpunt zijn? Ook 30% of toch iets minder. En bij hoeveel procent moslims in NL/EU zal het aantal terroristische acties al verdubbeld zijn? En hoeveel terroristische acties zullen er zijn bij bijvoorbeeld 20% moslims in NL?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat maar iets van 30% van de duitsers nazi was. Je hebt geen meerderheid nodig om een land compleet ten gronde te brengen.
Niet fascistisch lullen op het internet. Dat is slap.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mensen die ons land willen veranderen in een islamitisch middeleeuws barbarenland schiet ik met alle plezier naar de andere wereld als het nodig is.
Dit is in mijn ogen allemaal theoretisch en consequentieloos gezwets. We zijn niet in oorlog en jij noch ik hebben ooit de wapens opgepakt. Lekker houden ook zo wat mij betreft. Als onze leiders ooit ineens het gekke besluit nemen om jou en mij alsnog als kanonnenvoer voor hun eigen belangen te willen laten sterven, kunnen we dan in een concrete situatie altijd nog beslissen daar al dan niet iets mee te doen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de vijand geen enkel probleem heeft met jou omleggen en jouw vrijheden ontnemen. Dus als je vrede en vrijheid wilt hebben en houden zal je daar af en toe voor moeten vechten.
De islam, al duizenden jaren de vijand van Europa.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grote vraag in dit geheel is, wie dan precies de vijand is. En hoe omvangrijk.
Zie mijn laatste reactie op Metro hier vlak boven.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En zo dachten vele mensen in WW2 en tijdens al die andere konflikten maar helaas.......het schijnt dat je soms toch eens uit je luie stoel moet komen om dingen aan te pakken en het liefst VOORDAT het uit de hand loopt........vervelend maar waar....
De islam bestaat pas sinds de 7e eeuw.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De islam, al duizenden jaren de vijand van Europa.
Ik denk dat het nogal dom is zulke veronderstellingen over iemand te maken op basis van zes á zeven regels tekst.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:45 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje wereldvreemd bent. Bleek ook eigenlijk wel uit je OP. Misschien maar wat minder eenzijdige berichtgeving volgen voortaan.
ik vind dit soort leuk zeer zeker eng, maar ik weet ook dat dit soort mensen marginale groepen. maar dat betekent niet dat ik bang moet zijn voor moslims.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ohja, iets om over na te denken:
[ afbeelding ]
verdorie..... dat zei men vroeger ook over de joden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.
Hoe onderbouw je überhaupt je aanname dat bepaalde cijfers hetzelfde blijven?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Open maar je geschiedenis boeken dan kun je lezen hoe snel het ging met Zuid Amerika bijvoorbeeld, nu een die hard christen continent.
Mensen die zich vastklampen aan grafiekjes en daar de waarheid in denken te kunnen vinden zijn toch een beetje wereldvreemd.
Voorbeeld: http://sargasso.nl/gc-wanneer-is-nederland-20-procent-moslim/
[ afbeelding ]
Resultaten
Als we deze getallen in een excel-sheet gooien krijgen we de volgende uitslagen:
Nederland voor 20% moslim: 2064
Nederland voor 30% moslim: 2098
Nederland voor 40% moslim: 2131
Nederland voor 50% moslim: 2167
----------------------------------------------------------
Bovenstaand voorbeeld is genomen op basis van immigratie/emigratie en geboortcijfers qua gemiddelden en BEKENDE cijfers.
Maar om hier een keiharde conclusie uit te trekken is gewoon onzinnig.
Neem nu de Syrie crisis: meer dan een miljoen moslims stromen de EU in en er gaan er nog veel meer volgen.
Dit soort "extraatjes" zijn dus niet echt meegeteld om de simpele reden dat ze onvoorzien zijn.
Maar er is 1 bron die gewoon weg niet liegt: de geschiedenis.
En ga daar maar eens goed kijken wat er gebeurd met landen waar godsdiensten met elkaar botsten en waar godsdiensten de scepter zwaaien op dit moment, zoals bijvoorbeeld de Islam die vaak tot de hoogste regionen zijn invloed heeft. (Sharia, rechtbanken, rechters en de komplete levenswijze van een land)
Zo, die is sterk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Metro2005 het volgende:
En ohja, iets om over na te denken:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet fascistisch lullen op het internet. Dat is slap.
Begin je terreur en wees daar openlijk in. Een prettig vakantie in de gevangenis, toegewenst
Ik voel mij ook niet thuis met Christenen omgeven....al deze groepen hebben namelijk 1 vervelende eigenschap: ze proberen hun levenswijze aan mij op te dringen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bent dus bang dat je je minder thuis zal voelen wanneer al je buren moslim zijn, dus je "thuisgevoel" laat jij afhangen van jou al dan niet religieuze omgeving?
en als al je buren super aardig en super behulpzaam zijn en je aan totaal niet ziet dat ze uberhaupt als moslim zijn? maakt dat iets uit? of gaat het om het principe (te) veel moslims in mijn omgeveing voel ik me minder thuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |