abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161809040
quote:
"In mei breekt hier de revolutie uit".

Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.

1. Een hechte club neemt de leiding

De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.

2. Economische onvrede

Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.

3. Gebrek aan leiderschap

De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.

EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.

Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident

Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

5. Gunstige weersomstandigheden

De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.

De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.

Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.

De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Game on ^O^ .

Aftellen nu.
I´m back.
pi_161809108
De revolutie is nabij jong0ns!!!
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:25:10 #3
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161809292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dictatuur is geen beter systeem iig, kijk naar hoe Turkije zich ontwikkelt.
Alle systemen waar de macht niet in evenwicht is maar in handen is van een selecte elite zijn verkeerd.

Vandaar ook dat we zo goed moeten nadenken hoe we de krachten in evenwicht kunnen brengen. Vandaar ook mijn voorzet om de burger de politiek te laten controleren. Dat wil niet zeggen dat het zo moet zijn, maar ik denk dat het verstandig is om niet de macht te laten stoppen bij de MP en deze machtigste te maken.

Er moet controle blijven over iedereen in de keten, leg het lot van de sterkste in handen van de zwakste en je hebt het cirkeltje rond. De zwakste legt immers ook zijn lot in handen van de sterkste. ;)

Deze moet een achilleshiel krijgen en bij gratie van de burgerij mogen regeren.

Macht is gevaarlijk, in handen van iedereen. Jou of mij.

Daarom moet het van niemand worden.
pi_161809528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Alle systemen waar de macht niet in evenwicht is maar in handen is van een selecte elite zijn verkeerd.

Vandaar ook dat we zo goed moeten nadenken hoe we de krachten in evenwicht kunnen brengen. Vandaar ook mijn voorzet om de burger de politiek te laten controleren. Dat wil niet zeggen dat het zo moet zijn, maar ik denk dat het verstandig is om niet de macht te laten stoppen bij de MP en deze machtigste te maken.

Er moet controle blijven over iedereen in de keten, leg het lot van de sterkste in handen van de zwakste en je hebt het cirkeltje rond. De zwakste legt immers ook zijn lot in handen van de sterkste. ;)

Macht is gevaarlijk, in handen van iedereen. Jou of mij.

Daarom moet het van niemand worden.
Wat mij betreft is de belangrijkste bedereiging tegenwoordig: de verwevenheid met de financiële wereld. En wrs is het moeilijk die er uit te halen. Bernie Sanders in de VS heeft het daar ook vaak over.
Kijk als je het over een samenzweringstheorie wilt hebben, dan denk ik dat de enige waar je handen en voeten aan kunt geven, ondanks dat het niet eens een klassieke samenzwering is, die van het neoliberalisme is. Heb ik ook een topic ooit over gemaakt in POL.
I´m back.
pi_161809702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:25 schreef BarryOSeven het volgende:

Die achillishiel noemen we " verkiezingen" .Die is er al , in Nederland.
Wil je dat verbeteren van Nederland? Prima.....maar als de middelen revolutie en geweld centraal staan in de plannen , dan is ook de oplossing flut.
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:35:25 #6
440653 BarryOSeven
pi_161809769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat mij betreft is de belangrijkste bedereiging tegenwoordig: de verwevenheid met de financiële wereld. En wrs is het moeilijk die er uit te halen. Bernie Sanders in de VS heeft het daar ook vaak over.
Kijk als je het over een samenzweringstheorie wilt hebben, dan denk ik dat de enige waar je handen en voeten aan kunt geven, ondanks dat het niet eens een klassieke samenzwering is, die van het neoliberalisme is. Heb ik ook een topic ooit over gemaakt in POL.
Ghadaffi heeft het geprobeerd met een gouden munt.

Kijk heb het hier ook niet over de haalbaarheid. Het zou in mijn ogen ideaal zijn om zo'n systeem te hebben maar ik neem daar inderdaad de geopolitieke verhoudingen niet in ogenschouw.

Want die zijn nog goorder en daarbij is onze binnenlandse corruptie een schijntje.

De vraag is of je dan als mak schaap naar de slachtbank moet gaan, of dat je blijft zoeken naar een oplossing. En wat mij betreft doe ik dat laatste.

Verder is het financiële systeem inderdaad het topje van de ijsberg van de macht en een goed voorbeeld hoe oneerlijk de wereld in elkaar zit. Mits je de moeite neemt je er in te verdiepen.
pi_161809791
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je doet net alsof ik graag de grote dictator van Nederland wil worden. Dat is het niet, ik word gewoon moe van de gang van zaken van tegenwoordig en vind dat er een beter systeem moet komen. Graag draag ik mijn steentje bij om mee te denken over hoe zo'n systeem in elkaar dient te zitten.

Zo'n systeem zal dus ook eerlijk zijn en dus niet macht wellustelingen zoals ik (volgens jou) aantrekken.

Maar voordat we aan zo'n proces kunnen beginnen moet eerst het huidige systeem van de aardbodem moeten verdwijnen. Tja, als zich nu een groep aandient die het graag wil doen, be my guest.

Verder kun je gerust zijn, ik zal niet voorop de barricades gaan staan. Revolutionairen worden over het algemeen niet oud namelijk, dat moet je slimmer doen.
Dat snap ik ja, jij zit liever achterover en profiteert van de offers van andere. Een klassieke arm chair general.

En een revolutie vereist offers, en Nederlanders zijn niet bepaald vechters. Dus wie zal voor die revolutie gaan vechten? 100 man?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:37:07 #8
440653 BarryOSeven
pi_161809844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die achillishiel noemen we " verkiezingen" .Die is er al , in Nederland.
Wil je dat verbeteren van Nederland? Prima.....maar als de middelen revolutie en geweld centraal staan in de plannen , dan is ook de oplossing flut.
Waar haal je geweld nou weer vandaan?

Revolutie hoeft niet gewelddadig te zijn. Het staat in zijn simpelste vorm voor een omslag over een korte tijdspanne. Dat jij daar beelden van brandende moskeen bij haalt moet je zelf weten. :P

Het zelfde geld voor het woord deporteren trouwens. Dat is ook zo beladen en ben hier zelfs eens voor gebanned hier. Terwijl het in zijn simpelste vorm puur het weg vervoeren van is.
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:39:03 #9
440653 BarryOSeven
pi_161809951
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:35 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, jij zit liever achterover en profiteert van de offers van andere. Een klassieke arm chair general.

En een revolutie vereist offers, en Nederlanders zijn niet bepaald vechters. Dus wie zal voor die revolutie gaan vechten? 100 man?
Kijk ik zeg je eerlijk, ik ben niet iemand die het van de rauwe kracht moet hebben. Wel heb ik een sterk stukje strategisch inzicht.

Dus inderdaad ik zet mijn hersens in, dat kan vanuit de stoel. Een ander heeft weer kracht die zet dat in.

Dat heeft niets met "profiteren van" te maken, die woorden samen komen niet eens voor in mijn vocabulaire.
pi_161810239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ghadaffi heeft het geprobeerd met een gouden munt.

Kijk heb het hier ook niet over de haalbaarheid. Het zou in mijn ogen ideaal zijn om zo'n systeem te hebben maar ik neem daar inderdaad de geopolitieke verhoudingen niet in ogenschouw.

Want die zijn nog goorder en daarbij is onze binnenlandse corruptie een schijntje.

De vraag is of je dan als mak schaap naar de slachtbank moet gaan, of dat je blijft zoeken naar een oplossing. En wat mij betreft doe ik dat laatste.

Verder is het financiële systeem inderdaad het topje van de ijsberg van de macht en een goed voorbeeld hoe oneerlijk de wereld in elkaar zit. Mits je de moeite neemt je er in te verdiepen.
In theorie mag iedereen altijd blijven zoeken naar een "oplossing" natuurlijk. Dat is alleen maar interessant.
I´m back.
pi_161810389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kijk ik zeg je eerlijk, ik ben niet iemand die het van de rauwe kracht moet hebben. Wel heb ik een sterk stukje strategisch inzicht.

Dus inderdaad ik zet mijn hersens in, dat kan vanuit de stoel. Een ander heeft weer kracht die zet dat in.

Dat heeft niets met "profiteren van" te maken, die woorden samen komen niet eens voor in mijn vocabulaire.
Ja, en als je naar de geschiedenis kijkt, wat inspireert men? Iemand die vanuit een luie stoel duizenden mannen de dood in stuurt, terwijl hij zelf nooit zijn leven geriskeerd heeft aan het front. Of een oorlogsveteraan(zoals Julius Gaius Caesar, Napoleon, Hitler)? Dus je kan wel strategisch inzicht hebben, maar daar heeft men niks aan. Tenzij je een Nederlandse Donald Trump bent met miljarden euro's op je bankrekening.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:49:21 #12
440653 BarryOSeven
pi_161810447
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:48 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, en als je naar de geschiedenis kijkt, wat inspireert men? Iemand die vanuit een luie stoel duizenden mannen de dood in stuurt, terwijl hij zelf nooit zijn leven geriskeerd heeft aan het front. Of een oorlogsveteraan(zoals Julius Gaius Caesar, Napoleon, Hitler)? Dus je kan wel strategisch inzicht hebben, maar daar heeft men niks aan. Tenzij je een Nederlandse Donald Trump bent met miljarden euro's op je bankrekening.
Denk je echt dat de voormannen van deze revoluties de denkers waren? :')

Je denkt zeker ook dat Obama de machtigste man op aarde is of niet?
pi_161810463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:48 schreef D1990 het volgende:

[..]

Trump is een mafketel, die het niet gaat winnen hè.
I´m back.
pi_161810542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Trump is een mafketel, die het niet gaat winnen hè.
Ja, maar hij heeft wel het vermogen om zijn eigen campagne te financieren, desnoods een revolutionaire militie. Als je een modale burger bent daarin tegen, wat boeit men dan of iemand "strategisch inzicht" heeft of niet?
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:53:21 #15
440653 BarryOSeven
pi_161810705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:50 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, maar hij heeft wel het vermogen om zijn eigen campagne te financieren, desnoods een revolutionaire militie. Als je een modale burger bent daarin tegen, wat boeit men dan of iemand "strategisch inzicht" heeft of niet?
Je weet dat een revolutie niet van een persoon komt maar vanuit een ideaal?

Niemand is in staat om in zijn eentje de wereld te veranderen. Ook die mafkees van een Trump niet.

De VS telt binnenkort alleen maar verliezers, Trump of Hillary leuk wordt het niet. :N
pi_161810708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:50 schreef D1990 het volgende:

[..]

En toch gaat-ie het niet winnen, ik zou verbaasd zijn iig.
Maar ja, ik heb liever Bernie, maar indien niet zo liever Hillary dan Trump. Dat is toch wel een mafketel in mijn ogen hoor.
I´m back.
pi_161810837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BarryOSeven het volgende:

Waar haal je geweld nou weer vandaan?
Jouw idee hoor.

quote:
Op vrijdag 29 april 2016 19:30 schreef BarryOSeven het volgende:[/b]
Verder steun ik het initiatief. Het wordt tijd dat die corrupte kliek hier eens uit de kamer gemept wordt. Daarna aan de schandpaal op z'n middeleeuws.
Meppen, schandpaal..... ook op zijn zachts uitgevoerd is het geweld.
Bovendien is een revolutie vaak samen met geweld.

Als je dit allemaal figuurlijk bedoelt... niet écht meppen, niet ëcht schandpalen op het binnenhof.
Wacht dan op de verkiezingen . Overtuig de kiezers dat ze heel andere bestuurders moeten kiezen en die 'schandpalen' -- figuurlijk bedoeld- kan door vreedzaam artikelen en films maken

Als je niet deze democratische weg op gaat, dan ben je bezig met democratie afschaffen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BarryOSeven het volgende:

. Dat jij daar beelden van brandende moskeen bij haalt moet je zelf weten. :P

Nou..... ontopic... Zou Karskens wel die beelden hebben ?
Toch wel die extreemrechtse revolutionairen

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 29-04-2016 22:01:37 ]
pi_161810876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niemand is in staat om in zijn eentje de wereld te veranderen. Ook die mafkees van een Trump niet.

De VS telt binnenkort alleen maar verliezers, Trump of Hillary leuk wordt het niet. :N
Ik ga ervan uit dat Hillary gaat groeien als ze er eenmaal zit.
I´m back.
pi_161810910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh, dus een revolutie heeft geen leiders, die leidt zichzelf? Er bestaat nog zoiets als coördinatie en inspiratie. En zelfs de Oktober revolutie van 1917 en de Franse Revolutie van 1789-1791 gebeurde niet vanuit een ideaal. Maar dat gebeurde vanwege een economische crises en honger, en in het geval van Rusland ook nog eens gigantische verliezen aan het front. Niet vanuit een idealistisch beeld.
pi_161810933
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toch gaat-ie het niet winnen, ik zou verbaasd zijn iig.
Maar ja, ik heb liever Bernie, maar indien niet zo liever Hillary dan Trump. Dat is toch wel een mafketel in mijn ogen hoor.
Ik ben ook niet voor Trump, vind Bernie Sanders beter. Trump is een Amerikaanse Wilders.
pi_161811072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:57 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor Trump, vind Bernie Sanders beter. Trump is een Amerikaanse Wilders.
Een Wilders met de sleutels om een kernoorlog te beginnen.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:01:00 #22
440653 BarryOSeven
pi_161811103
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:57 schreef D1990 het volgende:

[..]

Oh, dus een revolutie heeft geen leiders, die leidt zichzelf? Er bestaat nog zoiets als coördinatie en inspiratie. En zelfs de Oktober revolutie van 1917 en de Franse Revolutie van 1789-1791 gebeurde niet vanuit een ideaal. Maar dat gebeurde vanwege een economische crises en honger, en in het geval van Rusland ook nog eens gigantische verliezen aan het front. Niet vanuit een idealistisch beeld.
Dat is er zeker wel. Maar niet met de voorman aan kop. Dat zou ook dom zijn natuurlijk.

Verder klopt het niet wat je zegt over de Franse revolutie. Deze had wel degelijk idealen, neem nou het vrijdenken. Revoluties volgen op ellende, maar worden gedreven door een ideaal.

Verder heb ik mijn twijfels over de legitimiteit van de Franse revolutie bijvoorbeeld, en dan gaat puur over de zuiverheid van de moraal.

Maar goed dan dwalen we af en komen we richting alu-land.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:02:21 #23
440653 BarryOSeven
pi_161811182
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw idee hoor.

[..]

Meppen, schandpaal..... ook op zijn zachts uitgevoerd is het geweld.
Bovendien is een revolutie vaak samen met geweld.

Als je dit allemaal figuurlijk bedoelt... niet écht meppen, niet ëcht schandpalen op het binnenhof.
Wacht dan op de verkiezingen . Overtuig de kiezers dat ze heel andere bestuurders moeten kiezen en die 'schandpalen' -- figuurlijk bedoeld- kan door vreedzaam artikelen en films maken

Als je niet deze democratische weg op gaat, dan ben je bezig met democratie afschaffen.
Zoals ik je al zei ben ik niet sterk. Een geweldloze revolutie lijkt mij de beste uitkomst.

Verkiezingen zijn helaas gewoon rigged en kansloos. (Niet dat ze stemmen vervalsen, maar kijk nou hoe het referendum gefrustreerd werd) Zoals ik al zei: het systeem moet plat en opnieuw opgebouwd worden. Niet doorgaan met nog een beetje van dit systeem.
pi_161811345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:

Verkiezingen zijn helaas gewoon rigged en kansloos. Zoals ik al zei: het systeem moet plat en opnieuw opgebouwd worden. Niet doorgaan met nog een beetje van dit systeem.
Als je niet in verkiezingen geloof dan wil je democratie afschaffen
En wat dan wel? Daar ben je niet duidelijk in .
Maar Nederlanders willen niet dit bestuursysteem plat leggen of afbreken.
Heel praktisch. Daar loopt de revolutie vast. Men wilt het gezellig houden
pi_161811368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is er zeker wel. Maar niet met de voorman aan kop. Dat zou ook dom zijn natuurlijk.

Verder klopt het niet wat je zegt over de Franse revolutie. Deze had wel degelijk idealen, neem nou het vrijdenken. Revoluties volgen op ellende, maar worden gedreven door een ideaal.

Verder heb ik mijn twijfels over de legitimiteit van de Franse revolutie bijvoorbeeld, en dan gaat puur over de zuiverheid van de moraal.

Maar goed dan dwalen we af en komen we richting alu-land.
Dat heet propaganda, Frankrijk was al eeuwen lang een absoluut monarchie waarin de horige als minderwaardig werden gezien. En toen brak er nergens een revolutie uit, enkel wat lokale opstanden.

Dus nee, de revolutie ontstond door egoïstische klootzakken. De mensheid bestaat namelijk voor het merendeel uit egoïstische klootzakken. Is namelijk niet zo inspirerend voor de revolutie als je als slogan hebt "ik vecht voor mezelf, voor een beter leven voor mijzelf en mijn gezin. De rest mag het lekker zelf uitzoeken", ofwel?

Amerikaanse soldaten claimen ook om voor "vrede en democratie" te vechten, geloof jij dat?
pi_161811419
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je blijft vast haperen. Enige wat je zegt is "je wilt democratie afschaffen, je wilt democratie afschaffen". Goed om te zien dat je niet enkel bij mij woorden in de mond stopt.
pi_161811609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:07 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je blijft vast haperen. Enige wat je zegt is "je wilt democratie afschaffen, je wilt democratie afschaffen". Goed om te zien dat je niet enkel bij mij woorden in de mond stopt.
Jij wilt de democratie toch ook afschaffen?
En jij kan ook niet aangeven .... wat dan wel.
Zulke revolutionairen zijn nooit te vertrouwen
pi_161811652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:06 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dat heet propaganda, Frankrijk was al eeuwen lang een absoluut monarchie waarin de horige als minderwaardig werden gezien. En toen brak er nergens een revolutie uit, enkel wat lokale opstanden.

Dus nee, de revolutie ontstond door egoïstische klootzakken. De mensheid bestaat namelijk voor het merendeel uit egoïstische klootzakken. Is namelijk niet zo inspirerend voor de revolutie als je als slogan hebt "ik vecht voor mezelf, voor een beter leven voor mijzelf en mijn gezin. De rest mag het lekker zelf uitzoeken", ofwel?

Amerikaanse soldaten claimen ook om voor "vrede en democratie" te vechten, geloof jij dat?
Ik weet niet.
Volgens mij kun je stellen dat:
1) degene die geld heeft, dat niet wil verliezen en dus de politiek daar omtrent wil beïnvloeden.
2) degene die bezit heeft, dit niet wil verliezen en dus eveneens de politiek wil beïnvloeden om dot niet te verliezen.

Zo werkte het feodalisme. Bezit, aanzien, posities en dus een systeem die dat veilig stelde.

Zo werkt het nog steeds, alleen zegt men nu als je slim genoeg bent dan kun je ook geld, bezit, aanzien en posities bereiken, want alles ligt open voor de meritocraten.

Maar vraag is, is dat zo?

Degenen die bezit, aanzien en positie hebben zullen alles in het werk zetten om dat te behouden, inbreuk door "upstarts" accepteert men niet echt. Nieuwe ideeën is men ook niet echt geïnteresseerd in.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:15:59 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161811773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet.
Volgens mij kun je stellen dat:
1) degene die geld heeft, dat niet wil verliezen en dus de politiek daar omtrent wil beïnvloeden.
2) degene die bezit heeft, dit niet wil verliezen en dus eveneens de politiek wil beïnvloeden om dot niet te verliezen.

Zo werkte het feodalisme. Bezit, aanzien, posities en dus een systeem die dat veilig stelde.

Zo werkt het nog steeds, alleen zegt men nu als je slim genoeg bent dan kun je ook geld, bezit, aanzien en posities bereiken, want alles ligt open voor de meritocraten.

Maar vraag is, is dat zo?

Degenen die bezit, aanzien en positie hebben zullen alles in et werk zetten om dat te behouden, inbreuk door "upstarts" accepteert men niet echt.
Klopt, tijdens een revolutie bestaan de reactionaire uit de have's(oftewel, de mensen die profiteren of geprofiteerd hebben van de status-quo en dus veel te verliezen hebben), en de have not's die niets/weinig hebben en er dus baat bij hebben om de status-quo te vernietigen.

Mensen die potentie hebben, en niet de kansen krijgen in de samenleving gaan niet in ellende leven enkel omdat het goed uitkomt voor de have's.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:19:19 #31
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161811901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:

[..]

Klopt, tijdens een revolutie bestaan de reactionaire uit de have's(oftewel, de mensen die profiteren of geprofiteerd hebben van de status-quo en dus veel te verliezen hebben), en de have not's die niets/weinig hebben en er dus baat bij hebben om de status-quo te vernietigen.

Mensen die potentie hebben, en niet de kansen krijgen in de samenleving gaan niet in ellende leven enkel omdat het goed uitkomt voor de have's.
Haves en havenots bedoel je.

En jij rekent jezelf kennelijk tot die laatsten, terwijl je nog zo jong bent. Waarom eigenlijk?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:21:11 #32
440653 BarryOSeven
pi_161811980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat nieuwe systeem zal in mijn voorstel dus open source gebouwd worden, zodat het van niemand is en iedereen kan bijdragen.

Als daar verkiezingen bij horen dan gaan we dat doen. Alleen zal de community dan eerst wel iets verzonnen hebben om heren politici zich aan beloftes te doen houden.
pi_161812005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, wat ik eerder dus beweerde, het is vooral de middenklasse die een regime draagt. Zijn ze tevreden, okee, dan kan zelfs een dictatuur overleven, zie China.
Kan een middenklasse er niet meer mee leven, zie diverse Zuid-Amerikaanse dictaturen, dan stopt het.
Wij zijn in NL, in het westen, ondanks grote problemen, niet zo ver, dat dit aan de orde is.
Karskens lult dus gewoon wmb.
Wrs een soort emotionele uitbarsting van hem geweest.
I´m back.
pi_161812011
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Haves en havenots bedoel je.

En jij rekent jezelf kennelijk tot die laatsten, terwijl je nog zo jong bent. Waarom eigenlijk?
Volgens mij had ik het goed getypt, aangezien je het anders uitspreekt als "heefs" en niet "hefs".

Daarom.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:25:13 #35
440653 BarryOSeven
pi_161812141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:06 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nee omdat vrede en democratie een farce zijn in hun handen.

Het is een merknaam geworden. "Ik leg jou mijn vrijheid op" zoiets.

Klopt maar je moet wel ergens gaan beginnen. En persoonlijk denk ik dat we moeten beginnen bij de moraal. Die moet strak en netjes zijn anders kom je nergens.

Men (alsin de maatschappij) moet weer trots worden om eerlijk te handelen. Het eerlijk handelen moet boven geld of iets anders staan, dat is toch waar je straks op je sterfbed op terugkijkt.

Als we een systeem bedenken dat die moraal om te beginnen vast zet en afdwingt, dan gaat het in ieder geval weer leven in de maatschappij.

Vertrouwen is de belangrijkste waarde. Als je dat weggooit heb je geen fundament meer en wordt alles mogelijk: dat geeft onrust.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:26:43 #36
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161812205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:21 schreef D1990 het volgende:

[..]

Volgens mij had ik het goed getypt, aangezien je het anders uitspreekt als "heefs" en niet "hefs".

Daarom.
Maar waarom zie je jezelf als zo'n enorme loser dat je alles wat we nu hebben kapot wil hebben?
pi_161812240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat nieuwe systeem zal in mijn voorstel dus open source gebouwd worden, zodat het van niemand is en iedereen kan bijdragen.
Heel vaag .... hoe wil je zo toch mensen overtuigen ?

quote:
Als daar verkiezingen bij horen dan gaan we dat doen. Alleen zal de community dan eerst wel iets verzonnen hebben om heren politici zich aan beloftes te doen houden.
Wie is "we" ? Het Nederlandse volk ? Die wilt gewoon verkiezingen .
Wbt beloftes .... kom dan met concrete ideeën hoe men politici kan bewegen tot 'minder beloven en meer waar maken'
Men moet niet eerst het bestuur in Nederland afbreken en dan pas zo';n beloftesysteem gaan bedenken. Bedenk dat nu... en streef naar invoering zonder de boel kapot te maken
pi_161812241
Nog een paar daagjes. Dan breekt de pleuris uit. Ik ga popcorn inslaan.
pi_161812266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee omdat vrede en democratie een farce zijn in hun handen.

Het is een merknaam geworden. "Ik leg jou mijn vrijheid op" zoiets.

Klopt maar je moet wel ergens gaan beginnen. En persoonlijk denk ik dat we moeten beginnen bij de moraal. Die moet strak en netjes zijn anders kom je nergens.

Men (alsin de maatschappij) moet weer trots worden om eerlijk te handelen. Het eerlijk handelen moet boven geld of iets anders staan, dat is toch waar je straks op je sterfbed op terugkijkt.

Als we een systeem bedenken dat die moraal om te beginnen vast zet en afdwingt, dan gaat het in ieder geval weer leven in de maatschappij.

Vertrouwen is de belangrijkste waarde. Als je dat weggooit heb je geen fundament meer en wordt alles mogelijk: dat geeft onrust.
Juist, een revolutie van moraalridders. Wat zoals we allemaal weten zijn moraal ridders die-hard Spartanen.

Succes ermee(zul je nodig hebben).
pi_161812296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:27 schreef DrDentz het volgende:
Nog een paar daagjes. Dan breekt de pleuris uit. Ik ga popcorn inslaan.
Ja, ik neem gewoon chips met een dipsausje wrs.
I´m back.
pi_161812317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik neem gewoon chips met een dipsausje wrs.
Zorg wel voor genoeg dipsaus. Je moet goed kunnen dippen, de hele tijd.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:30:25 #42
440653 BarryOSeven
pi_161812371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel vaag .... hoe wil je zo toch mensen overtuigen ?

[..]

Wie is "we" ? Het Nederlandse volk ? Die wilt gewoon verkiezingen .
Wbt beloftes .... kom dan met concrete ideeën hoe je politici kunt bewegen tot 'minder beloven en meer waar maken'
Je kunt niet eerst het bestuur in Nederland afbreken en dan pas zo';n beloftesysteem gaan bedenken. Bedenk dat nu... en streef naar invoering zonder de boel kapot te maken
He dit is puur filosofisch, haalbaarheid betrek ik er niet bij.

Wellicht dat het een idee is om zo'n raamwerk op te gaan starten en dat mensen via internet kunnen bedragen aan de concept wetgeving. Gewoon op Github gooien.

Kost alleen veel tijd en dat heb ik momenteel niet.

Maar goed dan hebben we dus dat ideale raamwerk waar duizenden intellectuelen aan hebben bijgedragen. Dan is alsnog die revolutie nodig want de huidige corruptici gaan dat natuurlijk nooit willen implementeren.
pi_161812374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zorg wel voor genoeg dipsaus. Je moet goed kunnen dippen, de hele tijd.
Ja, vorige week nog 4 van die pakjes gekocht. Paté en kerry mild, zodat je bek niet afbrandt.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:32:05 #44
440653 BarryOSeven
pi_161812437
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:27 schreef D1990 het volgende:

[..]

Juist, een revolutie van moraalridders. Wat zoals we allemaal weten zijn moraal ridders die-hard Spartanen.

Succes ermee(zul je nodig hebben).
Zoal we allemaal weten zijn ze dat niet.

Hoe weet jij dat of trek je deze uit je mouw?

Er komt een moment dat de burger zit te smachten om een moreel kompas. Niet alles hoeft gewelddadig.
pi_161812473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zoal we allemaal weten zijn ze dat niet.

Hoe weet jij dat of trek je deze uit je mouw?

Er komt een moment dat de burger zit te smachten om een moreel kompas. Niet alles hoeft gewelddadig.
Ja, en de helft roept bij een moreel kompas no borders hè.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:35:25 #46
440653 BarryOSeven
pi_161812549
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en de helft roept bij een moreel kompas no borders hè.
Dat heeft niets daarmee van doen. Er zijn argumenten vanuit alle perspectieven.

Het feit is dat je moet kunnen bouwen op mensen. Of je nou tegen of voor de mening van diegene bent. Uiteindelijk komt het neer op de intentie van handelen en de eer van het individu, de rest is bijzaak. Net als vroeger in de riddertijd het lijkt haast wel een natuurlijk verschijnsel.
pi_161812682
Overigens, voor ieder die het idee van een revolutie of burgeroorlog spottend afwijst 'omdat Nederlanders zijn dit en dat', is het denk ik handig om te realiseren dat als het zover zal komen, het inderdaad niet vanuit Nederland zal ontstaan maar bij een van onze buren (Frankrijk, België, Engeland of Duitsland). Het zal onvermijdelijk zijn niet meegezogen te worden (althans, als de grootste aanleidingen de migranten en economie zullen zijn). En dat geldt eigenlijk voor bijna al deze landen, waar het dan ook daadwerkelijk begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 22:41:12 ]
pi_161812715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat heeft niets daarmee van doen. Er zijn argumenten vanuit alle perspectieven.

Het feit is dat je moet kunnen bouwen op mensen. Of je nou tegen of voor de mening van diegene bent. Uiteindelijk komt het neer op de intentie van de daad en de eer van het individu, de rest is bijzaak. Net als vroeger in de riddertijd het lijkt haast natuurlijk.
Ja, en ik denk dat ongeveer de helft van de daadwerkelijke NLse bevolking het helemaal geen reet uitmaakt dat NL over paar generaties vol zit met moslims en Afrikanen en dat we overal en in alles met ze rekening moeten houden, toch. En op de langere termijn wordt heel Europa overspoeld met vluchtelingen uit islamistische landen, sub-Sahara-Afrika en vluchtelingen uit Midden-Aziatische gebieden. Ga ikzelf wrs niet meer meemaken, ook Bluesdude niet, maar dit zal wrs het netto-resultaat zijn van de climate change.
I´m back.
pi_161812741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:40 schreef LelijKnap het volgende:
Overigens, voor ieder die het idee van een revolutie of burgeroorlog spottend afwijst 'omdat Nederlanders zijn dit en dat', is het denk ik handig om te realiseren dat als het zover zal komen, het inderdaad niet vanuit Nederland zal ontstaan maar bij een van onze buren (Frankrijk, België, Engeland of Duitsland). Het zal onvermijdelijk zijn niet meegezogen te worden (althans, als de grootste aanleidingen de migranten en economie zullen zijn). En dat geldt eigenlijk voor bijna al deze landen, waar het dan ook daadwerkelijk begint.
Weer net zo als in de jaren 30 dus?
I´m back.
pi_161812762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
maar dit zal wrs het netto-resultaat zijn van de climate change
Lafheid
Ideologieloosheid
Domheid
pi_161812782
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lafheid
Ideologieloosheid
Domheid
Dat kan.
I´m back.
pi_161812797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weer net zo als in de jaren 30 dus?
Je doelt op de communisten in Spanje e.d.?
pi_161812820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je doelt op de communisten in Spanje e.d.?
Nee, NL doet niet mee wat extremisme betreft. Fascisme/Nazisme heeft bij ons nauwelijks wortel geschoten in de jaren 30.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:46:26 #54
440653 BarryOSeven
pi_161812823
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en ik denk dat ongeveer de helft van de daadwerkelijke NLse bevolking het helemaal geen reet uitmaakt dat NL over paar generaties vol zit met moslims en Afrikanen en dat we overal en in alles met ze rekening moeten houden, toch. En op de langere termijn wordt heel Europa overspoeld met vluchtelingen uit islamistische landen, sub-Sahara-Afrika en vluchtelingen uit Midden-Aziatische gebieden. Ga ikzelf wrs niet meer meemaken, ook Bluesdude niet, maar dit zal wrs het netto-resultaat zijn van de climate change.
Nou dat denk ik eigenlijk helemaal niet als ze zouden weten wat er speelt. Je vergeet dat er een smerig spelletje propaganda wordt gespeeld. Er zijn heel veel argumenten te bedenken waarom iemand geen revolutie wil.

Neem nou het jaren lang sparen en de onzekerheid die volgt.

Maar als je zwart op wit zou hebben dat we 20 jaar hebben voordat we hier democratisch de sharia gaan invoeren denk ik dat het wel anders zou zijn.

Helaas lopen we langzaam stapje bij stapje richting totale ommeslag. En straks is het te laat om in te grijpen, daarom moeten we nu al steigeren bij het inperken van persvrijheid bijvoorbeeld. Lijkt onzinnig en het is maar iets kleins en niet zo erg etc. Maar op lange termijn gaat onze trots -de vrijheid- er hapje voor hapje aan.

Verder vraag ik me af of dit komt door climate change...
pi_161812881
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, NL doet niet mee wat extremisme betreft. Fascisme/Nazisme heeft bij ons nauwelijks wortel geschoten in de jaren 30.
In dat geval, nee, niet zoals de jaren 30 vorige eeuw.

Strontvervelende manier van converseren hanteer jij trouwens. Genoeg voor vanavond.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 22:50:30 ]
pi_161813061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou dat denk ik eigenlijk helemaal niet als ze zouden weten wat er speelt. Je vergeet dat er een smerig spelletje propaganda wordt gespeeld. Er zijn heel veel argumenten te bedenken waarom iemand geen revolutie wil.

Neem nou het jaren lang sparen en de onzekerheid die volgt.

Maar als je zwart op wit zou hebben dat we 20 jaar hebben voordat we hier democratisch de sharia gaan invoeren denk ik dat het wel anders zou zijn.

Helaas lopen we langzaam stapje bij stapje richting totale ommeslag. En straks is het te laat om in te grijpen, daarom moeten we nu al steigeren bij het inperken van persvrijheid bijvoorbeeld. Lijkt onzinnig en het is maar iets kleins en niet zo erg etc. Maar op lange termijn gaat onze trots -de vrijheid- er hapje voor hapje aan.

Verder vraag ik me af of dit komt door climate change...
Een de facto-islamisering, zoals ik het noem itt de jure-islamisering, zie ik er wel steeds meer van komen idd. Niet door de instromers, maar door degenen van de islam die er al langer (verschillende generaties) zijn. Wen er maar aan, emancipatie, noemen ze dat.
Toch staat het nog los van de big events. Er komen ook steeds meer mensen uit islamitische gebieden deze kant op, in the long run, uit gebieden die door de climate change worden beïnvloed.
Ik denk dat ze Europa daar al op willen voorbereiden.
Is dit een complottheorie? Op zich interessante notie. Ik denk dat mensen die bezig zijn met de lange termijn, geopolitiek, dit wel al in hun agenda hebben staan.
I´m back.
pi_161813091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In dat geval, nee, niet zoals de jaren 30 vorige eeuw.

Strontvervelende manier van converseren hanteer jij trouwens. Genoeg voor vanavond.
Thanks, later. :).
I´m back.
pi_161813159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

He dit is puur filosofisch, haalbaarheid betrek ik er niet bij.

Wellicht dat het een idee is om zo'n raamwerk op te gaan starten en dat mensen via internet kunnen bedragen aan de concept wetgeving. Gewoon op Github gooien.

Kost alleen veel tijd en dat heb ik momenteel niet.

Maar goed dan hebben we dus dat ideale raamwerk waar duizenden intellectuelen aan hebben bijgedragen. Dan is alsnog die revolutie nodig want de huidige corruptici gaan dat natuurlijk nooit willen implementeren.
Achja, misschien leuk voor hobbyisten. Ieder zijn vrije tijds besteding.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:01:23 #59
440653 BarryOSeven
pi_161813230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een de facto-islamisering, zoals ik het noem itt de jure-islamisering, zie ik er wel steeds meer van komen idd. Niet door de instromers, maar door degenen van de islam die er al langer (verschillende generaties) zijn. Wen er maar aan, emancipatie, noemen ze dat.
Toch staat het nog los van de big events. Er komen ook steeds meer mensen uit islamitische gebieden deze kant op, in the long run, uit gebieden die door de climate change worden beïnvloed.
Ik denk dat ze Europa daar al op willen voorbereiden.
Is dit een complottheorie? Op zich interessante notie. Ik denk dat mensen die bezig zijn met de lange termijn, geopolitiek, dit wel al in hun agenda hebben staan.
Nou ik denk dat je geopolitiek niet goed bezig bent als je complottheorieen meteen verwerpt. Verder ben ik er nog niet uit of die climate change wel echt door ons CO2 verbruik komt of dat er een andere oorzaak aan ten grondslag licht die grotere impact heeft. Of dat het uiteindelijk een marketingverhaaltje is van de mensen die deze facto-islamisering al lang op de agenda hadden staan.

Laten we het zo zeggen om bij de alchemische agenda te blijven, Europa is de smeltpot van metalen en op dit moment word de pot gevuld waarna straks de catalysator wordt toegevoegd om de reactie sneller te laten verlopen.

Maar nu wordt het wel heel alu, en ik hoop dat ik ongelijk heb.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:02:27 #60
440653 BarryOSeven
pi_161813268
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Achja, misschien leuk voor hobbyisten. Ieder zijn vrije tijds besteding.
Precies dat zei men ook van open source software. Ondertussen draait de halve wereld op open source. En het zijn dan ook nog eens de systemen die stabiel en veilig zijn.

Tja hobbyisten werken uit passie, dat levert kwaliteit.
pi_161813371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou ik denk dat je geopolitiek niet goed bezig bent als je complottheorieen meteen verwerpt. Verder ben ik er nog niet uit of die climate change wel echt door ons CO2 verbruik komt of dat er een andere oorzaak aan ten grondslag licht die grotere impact heeft. Of dat het uiteindelijk een marketingverhaaltje is van de mensen die deze facto-islamisering al lang op de agenda hadden staan.

Laten we het zo zeggen om bij de alchemische agenda te blijven, Europa is de smeltpot van metalen en op dit moment word de pot gevuld waarna straks de catalysator wordt toegevoegd om de reactie sneller te laten verlopen.

Maar nu wordt het wel heel alu, en ik hoop dat ik ongelijk heb.
Je bedoelt dat het allemaal een Joods complot is dus?
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:07:28 #62
440653 BarryOSeven
pi_161813433
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het allemaal een Joods complot is dus?
Joods weet ik niet. Een complot heeft het wel alle schijn van. Althans het westerse deel. De rest weet ik niet.
pi_161813460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:07 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Joods weet ik niet. Een complot heeft het wel alle schijn van. Althans het westerse deel. De rest weet ik niet.
En wat zit daar dan achter? Wie wordt daar beter van?
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:16:29 #64
440653 BarryOSeven
pi_161813687
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En wat zit daar dan achter? Wie wordt daar beter van?
Geen idee wie, daar probeer ik achter te komen. Wereldheerschappij an sich lijkt me wat te simpel.

Ik haal het wel vaak aan maar er is dus zo'n document : Protocols of the learned elders of zion wat dus als hoax is bestempeld. Vind ik prima maar ik heb het dus laatst gelezen en het loopt parallel aan nu. In dat document kregen de joden de schuld maar dat zou net zo goed opzet kunnen zijn geweest.

Wil het alleen nog eens lezen om te kijken of er ook echt zaken in staan die pertinent niet kloppen, maar zo lees ik altijd wel en volgens mij ben ik geen tegenstrijdigheden tegen gekomen.

Kijk zo'n document dat als aanleiding voor de Russische revolutie gold is wel enorm verdacht. Of het nou als zwartmakerij bedoeld is of serieus is.

Verder natuurlijk het financiële systeem wat gewoon een smerige truc an sich is. Maar dat is mijn optiek het topje, de rest staat in de protocollen.

En ik dacht al zo voordat ik die las.

Maar goed no worries ik gedraag me ook gewoon maatschappelijk correct in het dagelijks leven en draag gewoon bij, alleen in mijn achterhoofd vertrouw ik de wereld zoals hij is voor geen meter. En dan niet het individu maar juist de door de mens geschapen systemen.

Het is een kwestie van tijd voordat de mensheid vast zit in haar eigen technologische systemen. Gisteren was er nog iets op TV over bigdata analyse op gedrag van burgers. En dat een potentiele terrorist eens afweek van zijn dagelijkse route.

Nou hebben we het over terroristen, maar straks over je aanwezigheidsplicht bij het kutwerk wat je moet door voor het ontvangen van een bijstandsuitkering. En meer.

Ik dwaal af nu maar concluderend: We gaan in mijn optiek niet de goede richting op, op zowat alle fronten.
pi_161814067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Geen idee wie, daar probeer ik achter te komen. Wereldheerschappij an sich lijkt me wat te simpel.

Ik haal het wel vaak aan maar er is dus zo'n document : Protocols of the learned elders of zion wat dus als hoax is bestempeld. Vind ik prima maar ik heb het dus laatst gelezen en het loopt parallel aan nu. In dat document kregen de joden de schuld maar dat zou net zo goed opzet kunnen zijn geweest.

Wil het alleen nog eens lezen om te kijken of er ook echt zaken in staan die pertinent niet kloppen, maar zo lees ik altijd wel en volgens mij ben ik geen tegenstrijdigheden tegen gekomen.

Kijk zo'n document dat als aanleiding voor de Russische revolutie gold is wel enorm verdacht. Of het nou als zwartmakerij bedoeld is of serieus is.

Verder natuurlijk het financiële systeem wat gewoon een smerige truc an sich is. Maar dat is mijn optiek het topje, de rest staat in de protocollen.

En ik dacht al zo voordat ik die las.

Maar goed no worries ik gedraag me ook gewoon maatschappelijk correct in het dagelijks leven en draag gewoon bij, alleen in mijn achterhoofd vertrouw ik de wereld zoals hij is voor geen meter. En dan niet het individu maar juist de door de mens geschapen systemen.

Het is een kwestie van tijd voordat de mensheid vast zit in haar eigen technologische systemen. Gisteren was er nog iets op TV over bigdata analyse op gedrag van burgers. En dat een potentiele terrorist eens afweek van zijn dagelijkse route.

Nou hebben we het over terroristen, maar straks over je aanwezigheidsplicht bij het kutwerk wat je moet door voor het ontvangen van een bijstandsuitkering. En meer.

Ik dwaal af nu maar concluderend: We gaan in mijn optiek niet de goede richting op, op zowat alle fronten.
Nou ja, het enige wat idd een groot probleem is, is de financiële wereld wmb in combinatie met de politiek, want daar zie je verwevenheid ontstaan. Die kunnen ons net zo makkelijk weer in een afgrond storten, omdat ze heel even de manier hebben gevonden om heel veel geld te verdienen. En dat is tevens wat er achter zit.

Er zit geen groepje duivelse Joden achter, dat is gewoon liederlijke, middeleeuwse nonsense, die altijd mooi als scapegoat heeft gewerkt. Zowel antisemitisme als filosemitisme, wat ik ook vaak zie, is totale onzin.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:32:20 #66
440653 BarryOSeven
pi_161814153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, het enige wat idd een groot probleem is, is de financiële wereld wmb in combinatie met de politiek, want daar zie je verwevenheid ontstaan. Die kunnen ons net zo makkelijk weer in een afgrond storten, omdat ze heel even de manier hebben gevonden om heel veel geld te verdienen. En dat is tevens wat er achter zit.

Er zit geen groepje duivelse Joden achter, dat is gewoon liederlijke, middeleeuwse nonsense, die altijd mooi als scapegoat heeft gewerkt. Zowel antisemitisme als filosemitisme, wat ik ook vaak zie, is totale onzin.
Zo aan het oppervlak lijkt dat er achter te zitten ja. Maar er speelt wel meer waardoor ik toch wel het idee heb dat het niet zo simpel in elkaar zit.

Wel bij graaiers, maar dat is ook het hele idee er achter. Zo'n systeem kan nooit standhouden als de uitvoerders niet riant zouden worden beloond. Ook dit staat in die protocollen.

Maar goed laten we hopen dat het "simpele" geldzucht is en niet meer, maar ik ben er bang voor.
pi_161814295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zo aan het oppervlak lijkt dat er achter te zitten ja. Maar er speelt wel meer waardoor ik toch wel het idee heb dat het niet zo simpel in elkaar zit.

Wel bij graaiers, maar dat is ook het hele idee er achter. Zo'n systeem kan nooit standhouden als de uitvoerders niet riant zouden worden beloond. Ook dit staat in die protocollen.

Maar goed laten we hopen dat het "simpele" geldzucht is en niet meer, maar ik ben er bang voor.
Je hebt nu eenmaal veel zogenaamde "zetbazen".
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:38:11 #68
440653 BarryOSeven
pi_161814331
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt nu eenmaal veel zogenaamde "zetbazen".
Die begrijp ik niet helemaal. :?
pi_161814472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal. :?
Veel mensen die van het systeem profiteren, eerdergenoemde middenklasse, waardoor althans hier in NL en in het westen er nooit een revolutie gaat ontstaan. Hoe hard sommige mensen, en journalisten, dit ook roepen.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:44:11 #70
440653 BarryOSeven
pi_161814539
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel mensen die van het systeem profiteren, eerdergenoemde middenklasse, waardoor althans hier in NL en in het westen er nooit een revolutie gaat ontstaan. Hoe hard sommige mensen, en journalisten, dit ook roepen.
Ja precies, en die zetbazen heb je dus door het hele systeem heen. Zolang er maar genoeg binnenboord blijven houdt het systeem stand. Het verdeelt alleen de samenleving/wereld wel enorm.

Dat is overigens van alle tijden maar goed het zou verstandig zijn om eens met zijn allen daar een oplossing voor te zoeken.
pi_161814631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja precies, en die zetbazen heb je dus door het hele systeem heen. Zolang er maar genoeg binnenboord blijven houdt het systeem stand. Het verdeelt alleen de samenleving/wereld wel enorm.

Dat is overigens van alle tijden maar goed het zou verstandig zijn om eens met zijn allen daar een oplossing voor te zoeken.
Correct, en daarom heeft Karskens ongelijk dus. Er gaat in het geheel geen reet gebeuren. Ook op de lange termijn niet, als ik al lang dood ben.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:50:47 #72
440653 BarryOSeven
pi_161814704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Correct, en daarom heeft Karskens ongelijk dus. Er gaat in het geheel geen reet gebeuren. Ook op de lange termijn niet, als ik al lang dood ben.
Niet als het zo door blijft gaan, dat denk ik ook niet. Maar we zijn dan ook nog lang niet klaar met deze hele vluchtelingenstroom. Verder gaat er in de komende jaren geopolitiek heel wat gebeuren ben ik bang. De VS die afstand neemt met betrekking tot defensie (althans Trump zei dat gisteren)

Weet niet, mei denk ik ook niet. Maar het wordt wel rumoeriger. Hoevaak hebben we eerder dit soort pamfletten gehad.

Als we nou een instorting van het economisch systeem bijvoorbeeld op onze nek krijgen, dan is het wel exit denk ik. Maar goed er is dus een catalysator nodig.

(ook dat stond in 't boekje, van immigratie tot aan het aansteken van de lont)
pi_161814747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is een beruchte vervalsing
quote:
Men selecteerde ongeveer de helft van de tekst van dit geschrift, verving daar overal Napoleon III door joden en Frankrijk door wereld, en voegde er nog een aantal stukken tekst van eigen makelij aan toe.[3][4] In die tijd, het eind van de 19e eeuw, kwam de beweging van het zionisme op gang en de Russische opstellers van de Protocollen speelden hier handig op in. Men beweerde dat bijeenkomsten en congressen die Theodor Herzl, onder anderen, organiseerde in werkelijkheid bijeenkomsten van joodse samenzweerders waren die plannen smeedden om de wereld in hun macht te krijgen.
In 1905 werd het pamflet in Rusland gepubliceerd door de Rus Sergej Niloes, een agent van de Ochrana. Russische conservatieven en ook de Russisch-orthodoxe Kerk gebruikten onmiddellijk deze Protocollen als rechtvaardiging voor hun antisemitische doeleinden. Al snel werd echter duidelijk dat de Protocollen verzonnen waren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Protocollen_van_de_wijzen_van_Sion

Leg maar weg.
pi_161814760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet als het zo door blijft gaan, dat denk ik ook niet. Maar we zijn dan ook nog lang niet klaar met deze hele vluchtelingenstroom. Verder gaat er in de komende jaren geopolitiek heel wat gebeuren ben ik bang. De VS die afstand neemt met betrekking tot defensie (althans Trump zei dat gisteren)

Weet niet, mei denk ik ook niet. Maar het wordt wel rumoeriger. Hoevaak hebben we eerder dit soort pamfletten gehad.

Als we nou een instorting van het economisch systeem bijvoorbeeld op onze nek krijgen, dan is het wel exit denk ik. Maar goed er is dus een catalysator nodig.

(ook dat stond in 't boekje, van immigratie tot aan het aansteken van de lont)
Enige wat ik als echt een prioriteit zie op de langere termijn: laïciteit.
Dat zal in de praktijk het enige zijn dat ons redt.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:54:32 #75
440653 BarryOSeven
pi_161814799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een beruchte vervalsing

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Protocollen_van_de_wijzen_van_Sion

Leg maar weg.
Ja in deze discussie heb ik nu dus geen zin. Al 100x gevoerd. Neem maar aan dat ik gegronde redenen heb om aan mijzelf te kunnen verantwoorden waarom dit document niet per se een hoax is.

Verder is het natuurlijk achterlijk om je bij die uitspraak neer te leggen. Onderzoeken moet je het, niet aannemen van een ander. Maar goed, een ander keer het is laat en ik heb geen zin meer. :P
pi_161815239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja in deze discussie heb ik nu dus geen zin. Al 100x gevoerd. Neem maar aan dat ik gegronde redenen heb om aan mijzelf te kunnen verantwoorden waarom dit document niet per se een hoax is.

100 X?
Wat denk je van 10 miljoen keer wereldwijd de laatste 90 jaar. ?
Ik neem aan dat je geen gegronde redenen hebt. Je lijkt een complotdenker te zijn en minstens heb je niet door dat je in anti-semitisch vaarwater aan het roeien ben.
  zaterdag 30 april 2016 @ 00:15:23 #77
440653 BarryOSeven
pi_161815304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

100 X?
Wat denk je van 10 miljoen keer wereldwijd de laatste 90 jaar. ?
Ik neem aan dat je geen gegronde redenen hebt. Je lijkt een complotdenker te zijn en minstens heb je niet door dat je in anti-semitisch vaarwater aan het roeien ben.
Daar ben ik het niet mee eens. Een groot deel neemt maar gewoon aan dat het nep is en er is natuurlijk een officieel statement dat het nep is.

Verder heb ik bij voorbaat nadrukkelijk afstand genomen van het antisemitische aspect door te stellen dat alleen de verhaallijn parallellen heeft met het heden. Van tevoren heb ik aangegeven dat de origine sowieso niet te verifiëren is. Dat doet niets af aan het parallel lopen van het verhaal natuurlijk.

Verder schrikken woorden als antisemitisme me niet af of zo. Als ik het over joden wil hebben dan doe ik dat. Je bent tegenwoordig bij alles al een xenofoob of racist dus dan kan die antisemiet er ook nog wel bij. Weet toch wel dat ik dat niet ben.
pi_161815507
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Een groot deel neemt maar gewoon aan dat het nep is en er is natuurlijk een officieel statement dat het nep is.

De aarde is rond. Dat neem ik ook maar aan van deskundigen.
Zo zijn er vele deskundige mensen geweest die dat document onderzocht hebben en de algemene opinie is dat het een vervalsing is . Er was geen groep Joodse samenzweerders die het opstelden.
Zover ik weet was het ook niet een voorspelling voor het jaar 2016. Dus die parallellen die je denkt te zien zijn nietszeggend

Je gaat toch niet beweren dat de wereld overheerst wordt door een groepje Joodse samenzweerders ? .
  zaterdag 30 april 2016 @ 00:35:45 #79
440653 BarryOSeven
pi_161815645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De aarde is rond. Dat neem ik ook maar aan van deskundigen.
Zo zijn er vele deskundige mensen geweest die dat document onderzocht hebben en de algemene opinie is dat het een vervalsing is . Er was geen groep Joodse samenzweerders die het opstelden.
Zover ik weet was het ook niet een voorspelling voor het jaar 2016. Dus die parallellen die je denkt te zien zijn nietszeggend

Je gaat toch niet beweren dat de wereld overheerst wordt door een groepje Joodse samenzweerders ? .
Zoals ik al eerder zei: Zij die niet willen zien zullen niet zien.

Kijk ik begrijp je kritiek maar ik neem me het recht voor die "deskundige" mening in twijfel te trekken om verschillende redenen.

Verder begrijp ik niet waar je toch telkens dat Joodse vandaan haalt. Je gaat toch niet in de stijl van D1990 discussiëren?

Concluderend: prima dat je zegt: "Ik geloof niet dat er een groepje samenzweerders snode plannen heeft" prima, maar zeg dan niet dat het zo is. Jij weet net zo weinig als ik en als de waarheid alleen in een bepaalde vorm mag passen dan hebben we een probleem.

Daarnaast kun je alleen maar onderzoeken als je dus buiten die vorm wilt/kunt denken. Beperk dan in ieder geval een ander niet in zijn/haar denken.
  zaterdag 30 april 2016 @ 01:00:03 #80
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161815994
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

DIT. Helemaal mee eens.

Mensen zouden eens in de geschiedenis moeten duiken en de systemen doorzien. Het is allemaal brood en spelen. Mensen tegen elkaar opzetten zodat ze niet doorhebben dat de elite van deze wereld ze keihard in hun **** naait.

We zijn allemaal slaven. Ze houden ons de carrot voor van geld en we werken ons helemaal de blubber totdat we dood gaan. We zijn in feite gewoon een resource voor de elite.

Maar dit zal wel weer tot complot denken worden verklaard. Jammer dat zo veel mensen niet doorhebben hoe de wereld echt in elkaar steekt.

Feyenoord!
pi_161816030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 01:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

DIT. Helemaal mee eens.

Mensen zouden eens in de geschiedenis moeten duiken en de systemen doorzien. Het is allemaal brood en spelen. Mensen tegen elkaar opzetten zodat ze niet doorhebben dat de elite van deze wereld ze keihard in hun **** naait.

We zijn allemaal slaven. Ze houden ons de carrot voor van geld en we werken ons helemaal de blubber totdat we dood gaan. We zijn in feite gewoon een resource voor de elite.

Maar dit zal wel weer tot complot denken worden verklaard. Jammer dat zo veel mensen niet doorhebben hoe de wereld echt in elkaar steekt.

[ afbeelding ]
Juist ja, en wie ontkent dat precies? Jij denkt dat niemand bekend is met het gezegde "brood en spelen"?
pi_161816237
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:35 schreef BarryOSeven het volgende:

Kijk ik begrijp je kritiek maar ik neem me het recht voor die "deskundige" mening in twijfel te trekken om verschillende redenen.
tuurlijk heb je dat recht

quote:
Verder begrijp ik niet waar je toch telkens dat Joodse vandaan haalt. Je gaat toch niet in de stijl van D1990 discussiëren?
Nou begrijp ik jou niet. Je begint toch over de Protocollen van Zion? Dat gaat toch over een zogenaamde Joodse samenzwering..En jij ziet paralellen met nu
Ik vroeg je of je gelooft dat de wereld overheerst wordt door een Joodse samenzwering. Dat is wat men wilde wat mensen moeten denken nav dat document

quote:
Jij weet net zo weinig als ik en als de waarheid alleen in een bepaalde vorm mag passen dan hebben we een probleem.
Hoezo mag ? Van mij mag je van alles vinden en met mij oneens zijn.
Maar de bedoeling van een discussieforum is juist dat mensen het oneens zijn en ik vul dat in.

quote:
Daarnaast kun je alleen maar onderzoeken als je dus buiten die vorm wilt/kunt denken. Beperk dan in ieder geval een ander niet in zijn/haar denken.
Beperkt iemand hier je in je denken ? Ik kom met argumenten. Waardoor jij genoodzaakt ben te denken hoe daar op te antwoorden. Dat is dus je denken stimuleren
pi_161818295
Schopje naar BNW lijkt mij op zijn plaats.
Allah Al Watan Al Malik
pi_161818584
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 01:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit is geen complot maar simpelweg de menselijke aard. De sterkeren overleven op de zwakken. De elite boven ons kan zich via vernuftige systemen en wetsontduikingen zichzelf gigantisch verrijken. Multinationals en banken hebben meer macht dan tijdelijke politieke leiders. Zij bepalen mede de poppetjes, het daaruit voortvloeiende beleid.

Maar wij als Nederlandse bevolking zijn een vergelijkbare elite voor veel landen die niet dezelfde welvaart kennen. Hoeveel kinderarbeid gaat er niet schuil achter het produceren van zoveel smartphones, kleding en schoenen? Allemaal om het gemak die onze welvaart kenmerkt en waar we feitelijk niet meer zonder kunnen in stand te houden.

Het is geen complot maar de wijze waarop de wereld functioneert.
pi_161819786
Terwijl Karskens zijn boek zat te promoten bij Pauw, bekend marionet van de politieke elite in de rol van af en toe kritisch wezen voor de show, was zijn revolutie al begonnen.
De eerste arrestatie leidde tot het eerste spandoekprotest

quote:
Gisteravond is de persoon die verdacht wordt van het plakken van de Anarchistische Muurkrant, opruiing tegen het gezag en het aanzetten tot geweld vrijgelaten. Een uur voor zijn vrijlating werd er nog een solidariteitsactie gehouden door zo'n 25 personen bij het politiebureau waar hij vastzat.

Afgelopen zondagavond werd er in Den Haag iemand gearresteerd op verdenking van het plakken van de Anarchistische Muurkrant. Hem word nu opruiing tegen het gezag, het aanzetten tot geweld en het plakken van posters ten laste gelegd. Hij werd in verzekering gesteld en het OM wilde hem donderdag voorgeleiden bij de rechter commissaris om hem nog langer vast te kunnen houden. Een dag voor de voorgeleiding werd hij vrijgelaten.

Behalve de repressie tegen de verspreiding van de Muurkrant werd bij de arrestant ook het boek “De keuze voor de opstand” van anarchist Alfredo M. Bonanno in beslag genomen even als enkele willekeurige krantenknipsels.

Toen maandag het bericht op indymedia.nl werd gepubliceerd dat er iemand was gearresteerd verspreidde het bericht zich binnen anarchistische kringen en daar buiten al snel. Zo werd het bericht vertaald in het Engels, Pools, Duits en Grieks. Websites waaronder Contrainfo, 325 en vele andere namen het bericht over en verspreidden de poster. Ook werden er meerdere artikelen geschreven over de zaak door o.a. Peter Storm en Hadrian Ferran.

Ook al is de arrestant op het moment op vrije voeten roepen wij iedereen op om de Anarchistische Muurkrant te verspreiden. Deze repressie kan alleen beantwoord worden met solidariteit door actie. Hier nogmaals de link waar je de poster kan downloaden: https://www.indymedia.nl/(...)krantApril2016_0.pdf

Het is nu nog onduidelijk of het Openbaar Ministerie overgaat tot verdere vervolging. Wij proberen iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Weg met de politie en de staat! Leve de opstand!

(En vergeet niet gezichtsbedekking te dragen als je de politie of de staat aanvalt)
https://www.indymedia.nl/node/33154

Hier ging het om:
pi_161820478
Er is geen vaste organisatie voor europese opstanden. In het midden-oosten werden en worden dezen door westerse inlichtingen gesponsord en opgezet. Zo ook IS. En deze hele huidige vluchtelingenstroom IS ook opzet. Wanneer krijgen aluhoedjes eens de erkenning voor de voorspellingen.
pi_161820667
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:56 schreef Tamabralski het volgende:
. Wanneer krijgen aluhoedjes eens de erkenning voor de voorspellingen.
niemals..... er is een complot die dat saboteert
  zaterdag 30 april 2016 @ 12:40:39 #88
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161821032
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dit is geen complot maar simpelweg de menselijke aard. De sterkeren overleven op de zwakken. De elite boven ons kan zich via vernuftige systemen en wetsontduikingen zichzelf gigantisch verrijken. Multinationals en banken hebben meer macht dan tijdelijke politieke leiders. Zij bepalen mede de poppetjes, het daaruit voortvloeiende beleid.

Maar wij als Nederlandse bevolking zijn een vergelijkbare elite voor veel landen die niet dezelfde welvaart kennen. Hoeveel kinderarbeid gaat er niet schuil achter het produceren van zoveel smartphones, kleding en schoenen? Allemaal om het gemak die onze welvaart kenmerkt en waar we feitelijk niet meer zonder kunnen in stand te houden.

Het is geen complot maar de wijze waarop de wereld functioneert.
Dat is inderdaad de wijze waarop de wereld nu functioneert. Maar dit wil niet zeggen dat dat altijd zo zal blijven. Wij (het volk) zijn met zijn allen veel sterker dan het kleine clubje elite. Dat iets al heel lang zo gaat wil niet zeggen dat het altijd zo zal blijven gaan. Vrouwen hebben op een gegeven moment ook stemrecht gekregen net als mensen met een donkere huidskleur.

Hoe meer mensen door krijgen hoe de elite ons systeem compleet manipuleert ten bate van hunzelf en ten koste van ons hoe eerder we verandering krijgen.
Feyenoord!
pi_161821229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de wijze waarop de wereld nu functioneert. Maar dit wil niet zeggen dat dat altijd zo zal blijven. Wij (het volk) zijn met zijn allen veel sterker dan het kleine clubje elite. Dat iets al heel lang zo gaat wil niet zeggen dat het altijd zo zal blijven gaan. Vrouwen hebben op een gegeven moment ook stemrecht gekregen net als mensen met een donkere huidskleur.

Hoe meer mensen door krijgen hoe de elite ons systeem compleet manipuleert ten bate van hunzelf en ten koste van ons hoe eerder we verandering krijgen.
Je ziet in rap tempo dat verworven rechten weer worden terug gepakt. Het gros staat daarbij en doet daar niets aan. Dat komt omdat we nog steeds in een van de welvarendste landen van de wereld leven. Maar valt die welvaart weg dan pas wordt het echt gevaarlijk. Dan storten bestaande systemen in elkaar en dan is het letterlijk ieder voor zich.

We moeten erkennen dat de kapitalistische democratie is verworden tot een verkapte kapitalistische dictatuur. Net zoals het Sovjetsysteem door corruptie en verzet in elkaar stortte zo kan ook ons kapitalistisch systeem in elkaar gaan storten.

Zeker in combinatie met de grote onlusten op in de wereld, die we inmiddels niet meer buiten onze grenzen kunnen houden. De constante dreiging van een globale economische crisis. Ook komt de nucleaire dreiging weer om de hoek kijken. Het zijn spannende tijden.
pi_161822666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat willen 10.000/50.000(aangezien niet iedereen bereid zal zijn om te vechten of niet in staat is om te vechten) man gaan doen tegen een professioneel leger precies? Zolang niemand bereid is om offers te maken, heb je niks aan die aantallen.
pi_161822964
Zijn er al politici gearresteerd voor opruiing tegen Pim Fortuijn destijds eigenlijk? Oh nee, dan mag het natuurlijk. Maar owee als je het tegen de regenten en hun handlangers doet.
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:28:34 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161823043
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:24 schreef D1990 het volgende:
Zijn er al politici gearresteerd voor opruiing tegen Pim Fortuijn destijds eigenlijk? Oh nee, dan mag het natuurlijk. Maar owee als je het tegen de regenten en hun handlangers doet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_161823099
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed argument, heel inhoudelijk.
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:35:15 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161823156
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:31 schreef D1990 het volgende:

[..]

Jij denkt dat Fortuijn ook maar iets had betekend voor de have-nots?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161823162
Morgen is het 1 mei. Een volledig competitieprogramma, en op weeronline zie ik dat de voorspelling het cijfer 10 krijgt *O* Dus mensen zullen waarschijnlijk fijn gaan genieten in parken, of een mooie strandwandeling maken.

Het is dan ook de datum dat het nog 1 maand duurt voor dit topic eindelijk verplaatst kan worden naar waar het hoort: BNW.
pi_161823203
Er zou eigelijk een online register moeten komen waarin al dit soort profetische geroeptoeter van TV-orakels wordt vastgelegd, zodat ze die even voorgelegd kunnen krijgen als de weer een nieuwe wilde claim doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:37:58 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_161823210
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:31 schreef D1990 het volgende:

[..]

Rot toch op. Daar na 14 jaar over door blijven zeiken, zeg. Doe dan eens aangifte, in plaats van op een forumpje de verongelijkte puber te gaan lopen uithangen, als je zo zeker ervan bent dat er iets strafbaars te vervolgen is.

Ik geef je weinig kans. Zelfs in de periode vlak na de moord werd al duidelijk, dat er politici niks te verwijten viel en geloof me, daar hebben echt wel een stel van die LPF-fascisten onderzoek naar gedaan in hun lust naar bloed.
pi_161823299
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Rot toch op. Daar na 14 jaar over door blijven zeiken, zeg. Doe dan eens aangifte, in plaats van op een forumpje de verongelijkte puber te gaan lopen uithangen, als je zo zeker ervan bent dat er iets strafbaars te vervolgen is.

Ik geef je weinig kans. Zelfs in de periode vlak na de moord werd al duidelijk, dat er politici niks te verwijten viel en geloof me, daar hebben echt wel een stel van die LPF-fascisten onderzoek naar gedaan in hun lust naar bloed.
En wat gaan een aangifte precies voor elkaar krijgen? Ben je dan werkelijk zo naief? Misschien hadden ze dat in Libië ook moeten doen, gewoon naar de politie gaan en aangifte doen tegen Khadaffi, toch?

Nee klopt, hem uitmaken als de nieuwe Eichmann, een gevaar voor Nederland en een racist die genocide wilt plegen is totaal niet erg.
pi_161823342
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En daar kom jij mee. _O- Jij, die zo wat iedere dag in Feedback zit te janken dat zijn safe space geschonden is. _O-
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:47:31 #100
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161823402
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je ziet in rap tempo dat verworven rechten weer worden terug gepakt. Het gros staat daarbij en doet daar niets aan. Dat komt omdat we nog steeds in een van de welvarendste landen van de wereld leven. Maar valt die welvaart weg dan pas wordt het echt gevaarlijk. Dan storten bestaande systemen in elkaar en dan is het letterlijk ieder voor zich.

We moeten erkennen dat de kapitalistische democratie is verworden tot een verkapte kapitalistische dictatuur. Net zoals het Sovjetsysteem door corruptie en verzet in elkaar stortte zo kan ook ons kapitalistisch systeem in elkaar gaan storten.

Zeker in combinatie met de grote onlusten op in de wereld, die we inmiddels niet meer buiten onze grenzen kunnen houden. De constante dreiging van een globale economische crisis. Ook komt de nucleaire dreiging weer om de hoek kijken. Het zijn spannende tijden.
Nou we hebben in ieder geval geen kapitalistisch systeem meer als banken gebailout worden. Meer een soort van socialisme voor de rijken is dat.

Ik zal het toejuichen als de systemen in elkaar klappen want dit systeem is door en door verrot en corrupt. En een systeem moet eerst in elkaar vallen voor er iets nieuws uit kan ontstaan. De mensen die in dit systeem de macht hebben zullen het nooit vanuit zichzelf opgeven.

Spannende tijden zijn het zeker!
Feyenoord!
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:40 #101
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161823431
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:06 schreef D1990 het volgende:

[..]

Wat willen 10.000/50.000(aangezien niet iedereen bereid zal zijn om te vechten of niet in staat is om te vechten) man gaan doen tegen een professioneel leger precies? Zolang niemand bereid is om offers te maken, heb je niks aan die aantallen.
Vechten is niet het enige middel. Ik geloof sowieso niet in geweld. Bewustzijn is het belangrijkste. Als soldaten door krijgen dat ze voor de elite vechten en niet voor het volk dan is het gewoon over voor dat clubje elite.
Feyenoord!
pi_161823448
Ach, zoals Hatebreed al eens zong over zolderkamerrevolutionairen: "You'd be the first to go if there was real anarchy.".
pi_161823487
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Vechten is niet het enige middel. Ik geloof sowieso niet in geweld. Bewustzijn is het belangrijkste. Als soldaten door krijgen dat ze voor de elite vechten en niet voor het volk dan is het gewoon over voor dat clubje elite.
Ja, wishfull thinking is altijd een goede methode. Werkte echt goed in Libië en Syrië he?
pi_161823616
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:41 schreef D1990 het volgende:

Nee klopt, hem uitmaken als de nieuwe Eichmann, een gevaar voor Nederland en een racist die genocide wilt plegen is totaal niet erg.
welja...... ga eens kritisch staan tov je bronnen van deze demonisering.
Zeker... er was 1 iemand die ooit iets zei dat Fortuyn leek op Eichman,, fysiek dus,
Dat was 7 jaar voor zijn dood in een privé -gesprek.
En wie zei iets dat iemand ooit zei dat Pim een racist was, die genocideplannen had?
Dit geleuter is nieuw voor me. Wat is de bron.
pi_161823691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welja...... ga eens kritisch staan tov je bronnen van deze demonisering.
Zeker... er was 1 iemand die ooit iets zei dat Fortuyn leek op Eichman,, fysiek dus,
Dat was 7 jaar voor zijn dood in een privé -gesprek.
En wie zei iets dat iemand ooit zei dat Pim een racist was, die genocideplannen had?
Dit geleuter is nieuw voor me. Wat is de bron.
Oh, dus Eichmann gaat niet hand in hand met genocide? En sinds wanneer schuwt een racist genocide op andere etnische groepen?

Ga jij eens leren discussiëren, in plaats van constant bij iedereen woorden in de mond stoppen.
pi_161823763
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:59 schreef D1990 het volgende:

[..]

Oh, dus Eichmann gaat niet hand in hand met genocide? En sinds wanneer schuwt een racist genocide op andere etnische groepen?
Ga jij eens leren zindelijk te denken, niet meer kicken op revolutiegeweld, en goed lezen dat ik beweer dat Fortuyn niet tot een Eichmann werd gestigmatiseerd. Niet eens door enkelingen
En zuig je dat van racisme en genocide uit eigen duim of las je dat ergens . Waar ?
pi_161823819
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga jij eens leren zindelijk te denken, niet meer kicken op revolutiegeweld, en goed lezen dat ik beweer dat Fortuyn niet tot een Eichmann werd gestigmatiseerd. Niet eens door enkelingen
En zuig je dat van racisme en genocide uit eigen duim of las je dat ergens . Waar ?
Ik ben klaar met jou, doei.
pi_161823822
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:49 schreef Monolith het volgende:
Ach, zoals Hatebreed al eens zong over zolderkamerrevolutionairen: "You'd be the first to go if there was real anarchy.".
trendyoptwitter #fuckzolderkamerrevolutionairen
pi_161823863
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:08 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik ben klaar met jou, doei.
Jij vlucht alsmaar in discussies ...... Zo heb je de revolutie bij voorbaat verloren.
Zelfs verbaal op de barricades in cyberspace staan ken je niet. Lekker veilig en anoniem.
Dan ben je als revolutionair toch een ramp in reallife
pi_161825049
Vanavond een feestje, de laatste dag dat we rustig kunnen slapen, daarna kun je wakker worden en dan blijkt dat Nederland in brand staat en mensen geëxecuteerd worden.
pi_161825225
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
Vanavond een feestje, de laatste dag dat we rustig kunnen slapen, daarna kun je wakker worden en dan blijkt dat Nederland in brand staat en mensen geëxecuteerd worden.
Ik moest hardop lachen.
pi_161828248
Hier, wat lessen uit de Libische burgeroorlog:

zaterdag 30 april 2016 @ 18:35:30 #113
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_161828424
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
Het is begonnen
NWS / Brand spuistraat, verwade man op steiger
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:37:34 #114
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161828482
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:29 schreef D1990 het volgende:
Hier, wat lessen uit de Libische burgeroorlog:

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag waarom je al onze levens wil verwoesten?
pi_161828500
Schopje BNW dan maar? :')
pi_161829012
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag waarom je al onze levens wil verwoesten?
Zo zie je maar, dat is de reden dat jij een reactionair bent. Omdat het slecht is voor jou toekomst. Dat maakt discussiëren zinloos. Aangezien jij enkel denkt in termen wat goed is voor jou zelf. Wat voor negatieve het gevolgen het heeft voor je medemens boeit jou geen enkele flikker.
pi_161829080
Bij D1990 gaat mijn Turing alarm een beetje af.
pi_161829177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:00 schreef D1990 het volgende:

[..]

Zo zie je maar, dat is de reden dat jij een reactionair bent. Omdat het slecht is voor jou toekomst. Dat maakt discussiëren zinloos. Aangezien jij enkel denkt in termen wat goed is voor jou zelf. Wat voor negatieve het gevolgen het heeft voor je medemens boeit jou geen enkele flikker.
Ik zie dat mensen je best wel concrete vragen stellen, en het enige concrete antwoord wat jij geeft is dat discussiëren met die mensen zinloos is.
pi_161829476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zie dat mensen je best wel concrete vragen stellen, en het enige concrete antwoord wat jij geeft is dat discussiëren met die mensen zinloos is.
Leuk voor je.
pi_161841778
Okay een laatste poging de vrede te bewaren:

Deel van de lyrics:
quote:
You say you want a revolution
Well, you know We all want to change the world
You tell me that it's evolution
Well, you know We all want to change the world
But when you talk about destruction
Don't you know that you can count me out
  zondag 1 mei 2016 @ 10:54:53 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_161841855
Ik moet zo weg, maar ik weet niet of ik mijn bestemming kan bereiken. Iemand een overzicht waar de brandende barricades zijn?
  zondag 1 mei 2016 @ 10:58:23 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161841892
Deze maand dus hard lachen om die door PTSS gevelde Karskens. Hoop voor hem dat ie goeie psychische hulp krijgt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 1 mei 2016 @ 11:04:55 #123
256666 leeell
I know you're lonely
pi_161841939
Hier zijn we dan. Akelig stil nog
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_161841984
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:04 schreef leeell het volgende:
Hier zijn we dan. Akelig stil nog
Europese overheden bereiden zich iig voor:

http://deutsche-wirtschaf(...)rieg-in-deutschland/
  zondag 1 mei 2016 @ 11:10:12 #125
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161842022
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Europese overheden bereiden zich iig voor:

http://deutsche-wirtschaf(...)rieg-in-deutschland/
Sinds wanneer heeft de EU een eigen leger en politiemacht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161842082
En dat moeten complottisten nog leren van oudere religies: NOOIT CONTROLEERBARE CLAIMS DOEN!!!

Want ja, dan wordt het wel erg zichtbaar dat je poep in je hoofd hebt.
pi_161842133
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft de EU een eigen leger en politiemacht?
Waar staat dat?
  zondag 1 mei 2016 @ 11:18:36 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161842143
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:14 schreef Jigzoz het volgende:
En dat moeten complottisten nog leren van oudere religies: NOOIT CONTROLEERBARE CLAIMS DOEN!!!

Daarom Nostradamus. Dingen voorspellen die op tientallen manieren te interpreteren zijn, afhankelijk van waar je naar opzoek bent _O_
  zondag 1 mei 2016 @ 11:18:44 #129
66444 Lord_Vetinari
pi_161842146
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Eerste zin:

Polizeieinheiten und Militärs der EU haben
pi_161842165
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eerste zin:

Polizeieinheiten und Militärs der EU haben
Samenwerkingsverbanden. Lees gerust ff verder.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:21:54 #131
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161842190
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Sowieso een beetje aparte website. Er wordt niet per se louter onzin verkocht, maar er wordt in Veel gevallen een schepje bovenop gedaan.
pi_161842194
quote:

Het is 1 mei. Je bent wel wat vroeg met je controle. :')

Maar goed, een revolutie zit er hier voorlopig niet in.
pi_161842208
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is 1 mei. Je bent wel wat vroeg met je controle. :')

Vet spannend. Zit je al met je conservenverzameling in de bezemkast?
  zondag 1 mei 2016 @ 11:23:51 #134
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161842218
Ik neem vandaag een broodje met hagelslag in plaats van mijn gebruikelijke kadetje met jonge kaas.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:23:57 #135
66444 Lord_Vetinari
pi_161842222
quote:

Wacht even. Heeft ie wel gezegd in welk jaar?
pi_161842226
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wacht even. Heeft ie wel gezegd in welk jaar?
Kut...

edit: toch wel: "Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente."

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2016 11:25:51 ]
pi_161842266
Toch ........ mijn koffiedrab voorspelt veel rode vlaggen vandaag op straat.

Zo krijg ik wel zin mee te lopen.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:28:12 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_161842270
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kut...

edit: toch wel: "Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente."
Oef, gelukkig.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:28:23 #139
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161842274
Maar goed, verder lijkt er mij weinig geks aan een politiemacht die oefent voor noodsituaties. Of moeten agenten direct hun wapens neergooien in het geval van sociale onrust?
pi_161842280
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vet spannend. Zit je al met je conservenverzameling in de bezemkast?
Nee, ik zit heerlijk in de zon met een bak koffie.
pi_161842285
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, ik zit heerlijk in de zon met een bak koffie.
Waaghals!
pi_161842293
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, verder lijkt er mij weinig geks aan een politiemacht die oefent voor noodsituaties. Of moeten agenten direct hun wapens neergooien in het geval van sociale onrust?
Waar zeg ik dan dat er iets geks aan moet zijn. :D 8)7
pi_161842296
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik neem vandaag een broodje met hagelslag in plaats van mijn gebruikelijke kadetje met jonge kaas.
Het zou pas echt revolutionair zijn als je een moslim op een normale manier zou bejegenen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 mei 2016 @ 11:30:35 #144
66444 Lord_Vetinari
pi_161842313
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zou pas echt revolutionair zijn als je een moslim op een normale manier zou bejegenen.
We're talking revolution, not fucking miracles!
  zondag 1 mei 2016 @ 11:31:34 #145
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161842328
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar zeg ik dan dat er iets geks aan moet zijn. :D 8)7
Jij bent zo'n halve gare uit de BNW-stal. Ga nou niet beweren dat je het bericht postte zonder dat je alu hoedje begon te tintelen.
pi_161842339
Het is vandaag de Dag van de Arbeid trouwens.. ik verwacht nog wel wat protesten hier en daar, demonstraties, zoals gebruikelijk.

Nee jongens, dat is geen revolutie.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 mei 2016 @ 11:34:59 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161842379
Goed dat dit topic wordt gekicked. Kunnen we op 1 uni mooi al die mensen uitlachen die dit geloofd hebben.
pi_161842388
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent zo'n halve gare uit de BNW-stal. Ga nou niet beweren dat je het bericht postte zonder dat je alu hoedje begon te tintelen.
Ach, flikker toch op man. Kansloze debiel, met je zielige aanval.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:38:40 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161842435
De EMU heeft ondertussen geld gedrukt zodat de financiële problemen nog even worden uitgesteld. *O*
Ze komen vervolgens wel nog heftiger terug. -O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 1 mei 2016 @ 11:38:51 #150
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161842440
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hè verdomd, hetzelfde bericht duikt gewoon op in ons prachtige BNW-subforum.

Na ja, zal wel toeval zijn.
pi_161842458
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hè verdomd, hetzelfde bericht duikt gewoon op in ons prachtige BNW-subforum.

Na ja, zal wel toeval zijn.
Dus? Ik gooi graag wat olie op het vuur. Had je inmiddels wel moeten weten, daar je mij zo goed kent.
pi_161842543
quote:

Klopt , hij had moeten zeggen : de grote revolutie is nu heel dichtbij.
pi_161842649
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nounounou... Gisteren nog moraalpolitie; vandaag weer een brok woeste emotie.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:54:20 #154
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161842656
quote:

Zou niet weten wat dit met complotten te maken heeft....
Feyenoord!
pi_161842661
Nog even voor Koos, voor ie het bericht afdoet als totale BNW onzin:

https://magazines.defensi(...)/09/02_llgn16_9-2015\

En Koos, zoals je ziet... geen Europees leger :') ... wel een samenwerkingsverband.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:56:09 #156
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161842674
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zolang jij mensen zo in een hoekje drukt zul je nooit veel verder komen in je eigen ontwikkeling.
Feyenoord!
  zondag 1 mei 2016 @ 11:59:44 #157
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161842738
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog even voor Koos, voor ie het bericht afdoet als totale BNW onzin:

https://magazines.defensi(...)/09/02_llgn16_9-2015\

En Koos, zoals je ziet... geen Europees leger :') ... wel een samenwerkingsverband.
Hoho, ik deed jouw impliciete suggestie af als BNW-onzin. Dat er wordt geoefend, zodat de politie sociale onrust het hoofd kan bieden, lijkt mij weinig opmerkelijk.
pi_161842741
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou niet weten wat dit met complotten te maken heeft....
Uiteraard.
pi_161842759
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En zolang jij mensen zo in een hoekje drukt zul je nooit veel verder komen in je eigen ontwikkeling.
Ja, laten we die ufo-shit serieus gaan nemen. Mooi plan. Dan ontwikkelen we ons ineens echt razendsnel.
  zondag 1 mei 2016 @ 12:08:36 #160
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161842862
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, laten we die ufo-shit serieus gaan nemen. Mooi plan. Dan ontwikkelen we ons ineens echt razendsnel.
Ten eerste hebben UFO's niks met BNW te maken maar met TRU. (Geeft mooi je niveau aan, duidelijke mening zonder dat je er ook maar iets vanaf weet). Ten tweede is er door een officieel amerikaans onderzoek in de vorige eeuw al geconcludeerd dat UFO's niet te verklaren zijn en verklaard worden als buitenaards. Net als de campagneleider van Hilary Clinton dat doet en zelfs Hilary Clinton zelf heeft hier over gesproken. En ik neem nu even een paar voorbeelden die aansprekend zijn, maar ik kan er nog 1000 noemen.

Dus voordat je iets afdoet als "niet serieus" zou je je eerst in moeten lezen in het onderwerp. Zo groei je als mens en word je wijzer.
Feyenoord!
pi_161842879
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Goed dat dit topic wordt gekicked. Kunnen we op 1 uni mooi al die mensen uitlachen die dit geloofd hebben.
Klopt, alsof een revolutie zomaar ontstaat, zonder werk ervoor te hoeven doen. Zijn meer de luie hobbyistische revolutionairen die eerst al het werk door andere te laten doen. En wanneer het voorbij is komen ze met rode vlaggen wapperen.
  zondag 1 mei 2016 @ 12:12:29 #162
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161842920
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:09 schreef D1990 het volgende:

[..]

Klopt, alsof een revolutie zomaar ontstaat, zonder werk ervoor te hoeven doen. Zijn meer de luie hobbyistische revolutionairen die eerst al het werk door andere te laten doen. En wanneer het voorbij is komen ze met rode vlaggen wapperen.
Dat is toch juist slim dan? Anderen voor je laten werken. Wat dat betreft kun je een hele hoop leren van de elite. Wij werken allemaal voor miljonairs of hoger.
Feyenoord!
pi_161842925
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ten eerste hebben UFO's niks met BNW te maken maar met TRU.
Een pot nat.
quote:
(Geeft mooi je niveau aan, duidelijke mening zonder dat je er ook maar iets vanaf weet). Ten tweede is er door een officieel amerikaans onderzoek in de vorige eeuw al geconcludeerd dat UFO's niet te verklaren zijn en verklaard worden als buitenaards. Net als de campagneleider van Hilary Clinton dat doet en zelfs Hilary Clinton zelf heeft hier over gesproken. En ik neem nu even een paar voorbeelden die aansprekend zijn, maar ik kan er nog 1000 noemen.
Kijk, en dit bedoel ik dus. Dat zogenaamd duidelijke onderscheid tussen TRU en BNW is puur een kwestie van radicalisering. Iemand die in die ufo-flauwekul gelooft, gelooft ook in illuminati-waanzin, terwijl dat andersom niet altijd zo is.
quote:
Dus voordat je iets afdoet als "niet serieus" zou je je eerst in moeten lezen in het onderwerp. Zo groei je als mens en word je wijzer.
Ja, doe ik al een jaar of tien.
  zondag 1 mei 2016 @ 12:19:34 #164
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161843055
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een pot nat.

[..]

Kijk, en dit bedoel ik dus. Dat zogenaamd duidelijke onderscheid tussen TRU en BNW is puur een kwestie van radicalisering. Iemand die in die ufo-flauwekul gelooft, gelooft ook in illuminati-waanzin, terwijl dat andersom niet altijd zo is.

[..]

Ja, doe ik al een jaar of tien.
_O-

Dus eerst heb je het over het "serieus nemen van UFO-shit" wat je maar belachelijk vindt en nu zeg je dat je je al 10 jaar verdiept in het UFO onderwerp. Wat er dus op duidt dat je het zelf ook serieus neemt anders zou je je er niet meer in verdiepen.

Zie je de tegenstelling?

_O- _O-
Feyenoord!
  zondag 1 mei 2016 @ 12:20:29 #165
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161843064
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij bent dan ook fullblown BNW-mafklapper.
Goed zo, een belediging en iemand lekker in een hokje drukken.

Duidt op intelligentie! ^O^
Feyenoord!
pi_161843097
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

_O-

Dus eerst heb je het over het "serieus nemen van UFO-shit" wat je maar belachelijk vindt en nu zeg je dat je je al 10 jaar verdiept in het UFO onderwerp. Wat er dus op duidt dat je het zelf ook serieus neemt anders zou je je er niet meer in verdiepen.

Zie je de tegenstelling?

_O- _O-
Nee, je leest slecht. Ik verdiep me al jaren in idiote zaken waar mensen tóch in geloven. Goden, kwakzalverij, complotidioterie, enzovoort.
pi_161843171
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Goed zo, een belediging en iemand lekker in een hokje drukken.
Nou ja, je bent toch vrij bewust zelf in dat hoekje gaan zitten? Waarom zou je daar dan vervolgens over gaan klagen?
pi_161844629
The revolution will not be televised...

Brandt Parijs al? En Brussel? En Berlijn?

Ik kan niet veel vinden eigenlijk, alleen maar
https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=19579
https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=19596
https://www.berlin.de/ger(...)itteilung.473548.php
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_161844682
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:54 schreef Resistor het volgende:
The revolution will not be televised...

Brandt Parijs al? En Brussel? En Berlijn?

Ik kan niet veel vinden eigenlijk, alleen maar
https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=19579
https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=19596
https://www.berlin.de/ger(...)itteilung.473548.php
Is toch alleen maar gunstig als het uitblijft of niet?

Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten, heb liever dat als, dat het aan me voorbij waait.
pi_161844711
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, je leest slecht. Ik verdiep me al jaren in idiote zaken waar mensen tóch in geloven. Goden, kwakzalverij, complotidioterie, enzovoort.
In wat voor soort idiote zaken geloof jij, dat als je iets opschrijft dat het er ook staat, of in wat voor een soort, denk dat iedereen iets heeft waar die in geloofd en om die gelijk als idioot te bestempelen wie ben ik ben ik foutloos?
pi_161844767
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

In wat voor soort idiote zaken geloof jij, dat als je iets opschrijft dat het er ook staat, of in wat voor een soort, denk dat iedereen iets heeft waar die in geloofd en om die gelijk als idioot te bestempelen wie ben ik ben ik foutloos?
Nee, je bent verre van foutloos.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:04:07 #172
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161844818
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus je verdiept je erin maar je neemt het niet serieus? Lijkt me dat dat niet samengaat.

Maar succes met je missie dan om alle mensen die in "idiote zaken" geloven eens even goed te vertellen hoe het echt zit. :W
Feyenoord!
pi_161845133
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus je verdiept je erin maar je neemt het niet serieus? Lijkt me dat dat niet samengaat.

Ik verdiep me erin, maar geloof er zelf inderdaad niks van. En ja, dat gaat prima.
pi_161845208
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik verdiep me erin, maar geloof er zelf inderdaad niks van. En ja, dat gaat prima.
Iets wat me niet interesseert maak ik geen woorden aan vuil, zodra ik ze in mijn mond neem word dat anders, wat me niet boeit neem ik dus ook niet in mijn mond, dat zoeken ze zich maar uit, ik veeg mijn gat er nog niet mee af.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:43:38 #175
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161845947
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee dat gaat niet prima, zoals wel te zien aan je reacties. Maar je hebt jezelf zo al wel genoeg belachelijk gemaakt. Later!
Feyenoord!
pi_161846323
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee dat gaat niet prima, zoals wel te zien aan je reacties. Maar je hebt jezelf zo al wel genoeg belachelijk gemaakt. Later!
Groeten aan de reptilians!
pi_161847683
Is er al revolutie?
PWBF
pi_161847746
Pas in juni kunnen we een gedegen conclusie trekken, maar aan de hand van de huidige stand van zaken lijkt me de kans vrij minimaal :D
pi_161850177
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 15:34 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Pas in juni kunnen we een gedegen conclusie trekken, maar aan de hand van de huidige stand van zaken lijkt me de kans vrij minimaal :D
Mij ook, al lijkt me een vonkje op de goede plaats voldoende?
  zondag 1 mei 2016 @ 17:23:31 #180
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_161850416
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 15:30 schreef Nielsch het volgende:
Is er al revolutie?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 1 mei 2016 @ 17:45:20 #181
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161850782
quote:
5s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:23 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat kwam ik nou net vragen :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161850845
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mij ook, al lijkt me een vonkje op de goede plaats voldoende?
Is een vonkje toevallig een eufemisme voor een atoombom?
pi_161851027
Volgens mij was een van de voorwaarden wel dat de migrantenstroom zou aanhouden en toenemen, daar is door Macedonië wat aan gedaan (ook al claimt de EU die eer).
pi_161851181
De tijdlijn is iets vertraagd, maar we gaan gestaag door. Duitse AFD is vanaf nu officieel een anti Islam partij

quote:
"Islam is not part of Germany" ran a headline in the AfD policy paper agreed in a vote by some 2,400 members at the party congress in the western city of Stuttgart.

The paper demanded bans on minarets on mosques, the call to prayer, full-face veils for women and female headscarves in schools.

A proposal for a more nuanced formulation -- to "stop Islamism but seek dialogue with Islam" -- was rejected with boos in the mostly-male gathering, which was held in a hall decorated with banners that read "Courage. Truth. Germany."
http://www.thelocal.de/20160501/germanys-right-wing-afd-adopts-anti-islam-manifesto
pi_161851412
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:50 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Is een vonkje toevallig een eufemisme voor een atoombom?
Hoe jij dat invult mag jezelf weten, ik denk er anders over!
pi_161864999
Goedemorgen, welkom bij dag 2 van de revolutie!

Mag ik de dames en heren revolutionairen er even aan herinneren dat het nog de hele week lekker weer is? Grijp dus nu je kans, want na dit weekend kan het zo maar weer eens over zijn met de zon. Of hebben jullie het nu te druk met Schültenbrau drinken?
PWBF
pi_161865034
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:09 schreef Nintex het volgende:
De tijdlijn is iets vertraagd, maar we gaan gestaag door. Duitse AFD is vanaf nu officieel een anti Islam partij

[..]

http://www.thelocal.de/20160501/germanys-right-wing-afd-adopts-anti-islam-manifesto
we... een partij met het fenomenale aantal van wel 0 zetels in de Duitse Bondsdag en in de peilingen nog altijd kleiner is dan de maffe hippies van De Groenen _O- ...
PWBF
pi_161865187
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Volgens mij was een van de voorwaarden wel dat de migrantenstroom zou aanhouden en toenemen, daar is door Macedonië wat aan gedaan (ook al claimt de EU die eer).
Die hebben de complete migratiestroom in hun eentje lam gelegd? Geloof je het zelf?
  maandag 2 mei 2016 @ 09:27:09 #189
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161865205
De zon scheen dus ik had vanochtend m'n jas open op de fiets richting het werk.

REVOLUTIE _O_
  maandag 2 mei 2016 @ 09:27:39 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161865210
Lekker weertje voor een revolutie wel ja
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161865678
Macedonië _O_ . Hoeders van onze cultuur, zolang ze met hun poten van onze banen afblijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161865729
Nou, ik merk er nog weinig van.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 2 mei 2016 @ 10:06:19 #193
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161865892
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:00 schreef D1990 het volgende:

[..]

Een revolutie zou niet alleen slecht zijn voor mij, maar ook voor 99% van mijn "medemensen".

Dat laatste schijn jij niet te beseffen. Jij denkt dat de meerderheid er beter van wordt. Dat is gewoon niet waar want verreweg de meeste mensen hebben hun zaken prima voor elkaar.

En daarom zal ook deze mei rustig verlopen.
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 10:12:57 #194
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161865995
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
Macedonië _O_ . Hoeders van onze cultuur, zolang ze met hun poten van onze banen afblijven.
Hey hey hey maak het nou niet te ingewikkeld voor de schreeuwers.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 2 mei 2016 @ 10:17:51 #195
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161866080
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Een revolutie zou niet alleen slecht zijn voor mij, maar ook voor 99% van mijn "medemensen".

Dat laatste schijn jij niet te beseffen. Jij denkt dat de meerderheid er beter van wordt. Dat is gewoon niet waar want verreweg de meeste mensen hebben hun zaken prima voor elkaar.

Doet me denken aan bleke zoldernerds die roepen om anarchie terwijl zij er bij echte anarchie als een van de eerste aan gaan. :')
  maandag 2 mei 2016 @ 10:21:11 #196
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161866148
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Doet me denken aan bleke zoldernerds die roepen om anarchie terwijl zij er bij echte anarchie als een van de eerste aan gaan. :')
Dat gevoel roept D1990 continu bij me op :')
  maandag 2 mei 2016 @ 10:35:41 #197
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_161866448
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:27 schreef Dven het volgende:
Lekker weertje voor een revolutie wel ja
Voor een biertje op het terras bedoel je?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 2 mei 2016 @ 11:04:01 #198
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161866985
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor een biertje op het terras bedoel je?
pi_161868483
Shit het is begonnen, luchtalarm!!!!
  maandag 2 mei 2016 @ 12:40:56 #200
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_161869228
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:04 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_161869354
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waar baseer je die cijfers op? Het grootste gedeelte van de samenleving bestaat uit de lage klasse, voor ons zal het wel beter zijn.

Jij denkt schijnbaar dat de midden en hoge klasse het grootste gedeelte van de samenleving uitmaken. Of denk je dat wij als lage-onderklasse onszelf onderdanig moeten maken aan onze nobele meesters van de midden-hoge klasse?
pi_161869433
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:46 schreef D1990 het volgende:

[..]

Waar baseer je die cijfers op? Het grootste gedeelte van de samenleving bestaat uit de lage klasse, voor ons zal het wel beter zijn.

Jij denkt schijnbaar dat de midden en hoge klasse het grootste gedeelte van de samenleving uitmaken. Of denk je dat wij als lage-onderklasse onszelf onderdanig moeten maken aan onze nobele meesters van de midden-hoge klasse?
Jij denkt dat iedereen in de lage klasse na een revolutie opeens beter af is? Ook dan blijft de lage klasse de lage klasse, met enkele uitzonderingen.
pi_161869461
Karkens moet weer boeken verkopen. Kwakzalver dat die is.
pi_161869463
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die iets over anarchie roepen maar geen idee hebben wat het is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:52:16 #205
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161869473
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:46 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik zie dat hooguit 30% zich compleet gedraagt als tokkie en ook eventueel PVV zal stemmen. Dat zijn de echt kanslozen. Maar dat is nog steeds een behoorlijke minderheid.
pi_161869525
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik zie dat hooguit 30% zich compleet gedraagt als tokkie en ook eventueel PVV zal stemmen. Dat zijn de echt kanslozen. Maar dat is nog steeds een behoorlijke minderheid.
Leuke generalisatie heb jij. Dus iedereen uit de lage klasse die een revolutie wilt is een tokkie en PVV stemmer?

Daarom ga ik de discussie ook niet aan met jou, aangezien jij jouw hoofd ver in je eigen anus hebt.
  maandag 2 mei 2016 @ 13:00:15 #207
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161869604
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:55 schreef D1990 het volgende:

[..]

Leuke generalisatie heb jij. Dus iedereen uit de lage klasse die een revolutie wilt is een tokkie en PVV stemmer?

Daarom ga ik de discussie ook niet aan met jou, aangezien jij jouw hoofd ver in je eigen anus hebt.
Het aantal mensen dat daadwerkelijk een revolutie wil in Nederland ligt zelfs nog veel en veel lager dan 30%, dat zal niet boven de 3% uitkomen.

Als je cijfers hebt die het tegendeel aantonen zie ik ze graag tegemoet.
pi_161869682
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:00 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat daadwerkelijk een revolutie wil in Nederland ligt zelfs nog veel en veel lager dan 30%, dat zal niet boven de 3% uitkomen.

Als je cijfers hebt die het tegendeel aantonen zie ik ze graag tegemoet.
Jij denkt dat revoluties worden uitgevochten enkel als ze 90% van de bevolking achter zich hebben?
  maandag 2 mei 2016 @ 13:05:34 #209
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161869724
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:03 schreef D1990 het volgende:

[..]

Jij denkt dat revoluties uitgevochten enkel als ze 90% van de bevolking achter zich hebben?
Dat is een hele kromme zin en nee, maar een behoorlijke meerderheid vergroot de kans op succes natuurlijk wel aanzienlijk.
pi_161869797
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:05 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is een hele kromme zin en nee, maar een behoorlijke meerderheid vergroot de kans op succes natuurlijk wel aanzienlijk.
Dus getallen zijn dus niet zo belangrijk voor een revolutie? Kijk eens aan, dus die 90% is niet echt boeiend als geen van die 90% bereid is om te sterven om hun privileges te behouden.
  maandag 2 mei 2016 @ 13:14:56 #211
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161869913
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:08 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dus getallen zijn dus niet zo belangrijk voor een revolutie? Kijk eens aan, dus die 90% is niet echt boeiend als geen van die 90% bereid is om te sterven om hun privileges te behouden.
99% van de Nederlandse bevolking wil helemaal nergens voor vechten als ze er niet voor betaald krijgen.
pi_161869971
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:14 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

99% van de Nederlandse bevolking wil helemaal nergens voor vechten als ze er niet voor betaald krijgen.
Dus die 3% kan dus met gemak die 90%/97 omver lopen, aangezien die laatste groep niet bereid is om te vechten. Of denk jij een revolutie te stoppen door reacties te plaatsen op een internet forum?
  maandag 2 mei 2016 @ 13:20:09 #213
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161870044
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:17 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dus die 3% kan dus met gemak die 90%/97 omver lopen, aangezien die laatste groep niet bereid is om te vechten. Of denk jij een revolutie te stoppen door reacties te plaatsen op een internet forum?
Nee, jij denkt er een te kunnen ontketenen door op een internetforum te posten kennelijk :')

Maar er zijn geen 3% imbecielen onder de Nederlandse bevolking die willen vechten voor een revolutie.

En die paar die het wel willen en doen kunnen we makkelijk aan en zitten zo achter de tralies.
pi_161870180
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, jij denkt er een te kunnen ontketenen door op een internetforum te posten kennelijk :')

Maar er zijn geen 3% imbecielen onder de Nederlandse bevolking die willen vechten voor een revolutie.

En die paar die het wel willen en doen kunnen we makkelijk aan en zitten zo achter de tralies.
Heb ik dat gezegd? Je hebt een hele minderwaardige manier van discussiëren. Vol met zelf verzonnen cijfers en vooroordelen. En ook puur egoïstisch, aangezien jij een revolutie van het gepeupel omdat jou leven zo goed is. Oftewel, de lage/onderklasse moet hun smoel houden en jou gehoorzamen.

Dat is nou exact het arrogante gedrag dat opstanden en revoluties heeft ontketend.
  maandag 2 mei 2016 @ 13:50:26 #215
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161870735
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo tegen een revolutie? Denk je dat het allemaal prima gaat?
Feyenoord!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 05:46:10 #216
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161890218
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zijn sommige hier lyrisch over een revolutie en wilt men niet toegeven dat gutmensch rake vragen stelt waarop men geen concrete antwoorden kan geven. :D
pi_161891552
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:25 schreef D1990 het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd? Je hebt een hele minderwaardige manier van discussiëren. Vol met zelf verzonnen cijfers en vooroordelen. En ook puur egoïstisch, aangezien jij een revolutie van het gepeupel omdat jou leven zo goed is. Oftewel, de lage/onderklasse moet hun smoel houden en jou gehoorzamen.

Dat is nou exact het arrogante gedrag dat opstanden en revoluties heeft ontketend.
Het overgrote gedeelte van de Nederlandse onderklasse heeft het veel te goed om een revolutie te ontketenen, laat me niet lachen man _O- :D
PWBF
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:46:17 #219
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161891569
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja, het gaat allemaal prima in Nederland. Totaal niet slecht genoeg voor een revolutie in ieder geval.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:47:16 #220
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161891579
Schiet het al een beetje op?
pi_161891592
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:47 schreef Reya het volgende:
Schiet het al een beetje op?
Mijn guillotine werkt nog niet optimaal.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_161891599
Ik stond gisteren op een plein met een bord, maar er kwam niemand. Iedereen zat op het terras.
PWBF
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:53:07 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161891621
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik stond gisteren op een plein met een bord, maar er kwam niemand. Iedereen zat op het terras.
Allemaal klasseverraders.
pi_161891629
Dag 3 van de revolutie _O_ . Ik geef het nog een paar dagen voor de policors op het dorpsplein verhangen worden!
pi_161891650
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:53 schreef Ludachrist het volgende:
Dag 3 van de revolutie _O_ . Ik geef het nog een paar dagen voor de policors op het dorpsplein verhangen worden!
Fuck, ik was van plan om vrijdag bier te gaan drinken op de Neude in Utrecht... -O-
PWBF
pi_161891660
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Fuck, ik was van plan om vrijdag bier te gaan drinken op de Neude in Utrecht... -O-
Gewoon iets politiek incorrects roepen bij de borrel. Zeggen dat je alleen bediend wil worden door een onderdanige neger ofzo, 'zoals het heurt', dan zit je wel veilig.

Ik ben in ieder geval al mijn posts met een (s)linkse tint een beetje aan het editten momenteel. Je weet maar nooit.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:06:24 #227
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161891779
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar alvast beginnen, dan.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:09:36 #228
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_161891818
Is er al een negatief reisadvies afgegeven voor Nederland?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:11:33 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161891854
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon iets politiek incorrects roepen bij de borrel. Zeggen dat je alleen bediend wil worden door een onderdanige neger ofzo, 'zoals het heurt', dan zit je wel veilig.

Ik ben in ieder geval al mijn posts met een (s)linkse tint een beetje aan het editten momenteel. Je weet maar nooit.
zoals het heurt klinkt wel erg elitair, dus ik weet niet of ik dan veilig ben...

maar goed, ik ben op sjouw met een Engels rugbyteam dus ik zie voetbaltokkies nog niet heel snel iets tegen ons doen...
PWBF
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:39:48 #231
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161892295
Moet het leger al ingrijpen?
pi_161892636
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:39 schreef detaris het volgende:
Moet het leger al ingrijpen?
Ik lees net dat onze F16's vanwege verouderde (communicatie)apparatuur niet (meer) worden ingezet boven Syrië, maar wellicht dat ze hier nog wel kunnen functioneren.
PWBF
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:08:12 #233
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161892693
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:46 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ja, het gaat allemaal prima in Nederland. Totaal niet slecht genoeg voor een revolutie in ieder geval.
Dan doorzie je niet precies wat er allemaal gebeurt en hoe het systeem in elkaar steekt imo. We leven in een schijndemocratie waarin politici loopjongens zijn voor multinationals. Als TTIP er binnenkort doorkomt kunnen multinationals overheden voor de rechter slepen als een overheid beleid maakt wat een multinational niet zint. Denk even over die consequenties na. Referenda worden gewoon aan de kant geschoven door politici en ze doen alsnog wat ze van plan waren. Private bedrijven creeeren geld uit het niets waar burgers dan krom voor mogen liggen om de tonnen aan rente te mogen betalen. De kloof tussen rijk en arm word steeds groter. Westerse bedrijven die wapens verkopen aan elke rebel die genoeg op tafel legt en westerse banken die dat allemaal providen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het systeem waar wij in leven is totaal maar dan ook totaal corrupt.
Feyenoord!
pi_161892718
Hahaha.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:15:31 #235
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_161892814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan doorzie je niet precies wat er allemaal gebeurt en hoe het systeem in elkaar steekt imo. We leven in een schijndemocratie waarin politici loopjongens zijn voor multinationals. Als TTIP er binnenkort doorkomt kunnen multinationals overheden voor de rechter slepen als een overheid beleid maakt wat een multinational niet zint. Denk even over die consequenties na. Referenda worden gewoon aan de kant geschoven door politici en ze doen alsnog wat ze van plan waren. Private bedrijven creeeren geld uit het niets waar burgers dan krom voor mogen liggen om de tonnen aan rente te mogen betalen. De kloof tussen rijk en arm word steeds groter. Westerse bedrijven die wapens verkopen aan elke rebel die genoeg op tafel legt en westerse banken die dat allemaal providen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het systeem waar wij in leven is totaal maar dan ook totaal corrupt.
waarom woon je dan nog hier? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:17:09 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161892848
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat je er hier zo lekker over kunt klagen op internet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:18:09 #237
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161892869
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over Nederland. Het financiele systeem geld voor de hele wereld. Ken jij een planeet waar het er anders aan toe gaat? Dan ben ik zo weg hoor. :)
Feyenoord!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:18:43 #238
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161892880
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:35 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Met zulke luie flikkers hoeven we echt niet bang te zijn voor een revolutie.
En met zulke achterlijke mongolen als jou zal er helaas nooit wat veranderen.
Feyenoord!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:19:21 #239
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161892894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En met zulke achterlijke mongolen als jou zal er helaas nooit wat veranderen.
Ik wil ook helemaal niets veranderen want ik heb een prima leven.

Jij niet kennelijk.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:21:55 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161892946
quote:

[..]

Ik heb het niet alleen over Nederland. Het financiele systeem geld voor de hele wereld. Ken jij een planeet waar het er anders aan toe gaat? Dan ben ik zo weg hoor. :)
In veel uithoeken kun je prima leven zonder last te hebben van het financiële systeem.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitcairn_(eiland)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:25:42 #241
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161893019
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik wil ook helemaal niets veranderen want ik heb een prima leven.

Jij niet kennelijk.
Mijn persoonlijke leven kan niet beter. Alleen heb ik het vermogen om verder te kijken dan dat en de problemen in de wereld te zien.

Jij niet blijkbaar.
Feyenoord!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:27:25 #242
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161893050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

In veel uithoeken kun je prima leven zonder last te hebben van het financiële systeem.

[ afbeelding ]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitcairn_(eiland)
Je blijft vast zitten aan het wereldwijde financiele systeem. Je zult je toch eerst financieel onafhankelijk moeten werken om uberhaupt naar zo'n eiland te gaan. En ook zal zou het uiteindelijk voor mij lukken, blijft de rest van de wereld nog in de ellende zitten door dat piramidespel.
Feyenoord!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:29:31 #243
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_161893088
quote:

[..]

elke planeet. Maar geniet van je gratis geld joh
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:31:12 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161893116
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

elke planeet. Maar geniet van je gratis geld joh
Welk gratis geld?
Feyenoord!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:32:11 #245
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_161893131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Welk gratis geld?
😬
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:42:01 #246
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161893316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:25 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke leven kan niet beter. Alleen heb ik het vermogen om verder te kijken dan dat en de problemen in de wereld te zien.

Jij niet blijkbaar.
En jij denkt de problemen in de wereld te verhelpen door een revolutie in Nederland?
Volgens mij vergroot je de problemen van de wereld daar alleen maar mee.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:58:44 #247
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161893670
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En jij denkt de problemen in de wereld te verhelpen door een revolutie in Nederland?
Volgens mij vergroot je de problemen van de wereld daar alleen maar mee.
Nu moet je niet de dingen om gaan draaien. Jij ziet de problemen niet eens. Daar begint het mee.
Feyenoord!
pi_161896385
Zo moeilijk is het allemaal niet. Het gaat pas echt kut in een land als een gemiddeld persoon 50% of meer van zijn inkomen kwijt is aan voedsel. In NL is dat iets van 10% ofzo. Pas als de onderklasse de 50% benadert moeten we ons zorgen gaan maken. Dan komen er namelijk eerste levensbehoeftes op het spel te staan. Je ziet over het algemeen dat er alleen maar revoluties uitbreken daar waar dit gebeurt. Huidige voedselprijspieken kun je ongetwijfeld mooi extrapoleren tegen de plaatsen waar revoluties plaatsvinden.

Zolang de personen in de onderklasse die best wel eens een revolutie zouden willen meemaken (wat over het algemeen leidt tot absolute ineenstorting van de middenklasse en dus de voedselvoorziening van die onderklasse) uberhaupt nog nadenkt over welke kleding hij die dag aan doet of bij welke patatzaak hij een patatje haalt gaat er geen revolutie komen.

Ook al is het huidige systeem corrupt en hypocriet, het is beter dan enig punt in de geschiedenis. Ook na revoluties is het eerste wat zal ontstaan een nieuw corrupt en hypocriet systeem zijn. Stel dat de machthebbers omver worden geworpen door de actievoerders (uit de onderklasse bijv.). Dan is het eerste wat de 'nieuwe' machthebbers zullen doen luxe voor zichzelf en hun omgeving nastreven en een nieuw corrupt systeem opbouwen, maar dit keer zonder enige intellectuele baggage die de huidige machthebbers hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:39:07 #249
445329 detaris
pi_161896606
Het gaat pas kut in een land als voedsel en brandstof niet meer te betalen is. Als de stroom om de haverklap uitvalt etc... Combineer dat met een hoge werkeloosheid en een gebrek aan vrijheid en je hebt de Arabische lente.

Dat zie ik hier niet gebeuren.
pi_161896927
Op de werkvloer vandaag een hoop vrolijke gezichten omdat de 25 graden er aan komt. het is echt duidelijk dat de revolutie leeft bij de mensen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:51:37 #251
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161896932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nu moet je niet de dingen om gaan draaien. Jij ziet de problemen niet eens. Daar begint het mee.
Problemen die er niet zijn zie ik niet nee.
pi_161897023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens. Maar ik geloof nooit bij macht te zijn om het te veranderen zolang de rest blijft slapen. En ik ben niet gedreven genoeg of te hypocriet om het dan maar in mijn 'eentje' een revolutie te starten. Ook denk ik niet dat er genoeg mensen te mobiliseren zijn, het gaat te goed daarvoor.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161897507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens. Maar ik geloof nooit bij macht te zijn om het te veranderen zolang de rest blijft slapen. En ik ben niet gedreven genoeg of te hypocriet om het dan maar in mijn 'eentje' een revolutie te starten. Ook denk ik niet dat er genoeg mensen te mobiliseren zijn, het gaat te goed daarvoor.
Ik ben onderhand de hebzucht en honger naar macht van de grootkapitalisten, multinationals en regeringsleiders met de daarbij behorende minachting voor het 'gewone volk' ook wel zat eigenlijk.

Heb ook wel het idee dat dit niet zo door kan blijven gaan. Er zal een moment komen dat de verdeling tussen arm en rijk een break even point bereikt en dan breekt die revolutie vanzelf alsnog aan, gewoon omdat het niet anders meer kan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161898264

[ Bericht 100% gewijzigd door D1990 op 03-05-2016 16:08:02 ]
pi_161898305
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 06:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zijn sommige hier lyrisch over een revolutie en wilt men niet toegeven dat gutmensch rake vragen stelt waarop men geen concrete antwoorden kan geven. :D
Rake en concrete opmerkingen en vragen zoals "99% wilt het niet" of "iedereen die tot een revolutie roept is een PVV stemmende tokkie"? Juist ja, heel "raak en concreet" ja.
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het overgrote gedeelte van de Nederlandse onderklasse heeft het veel te goed om een revolutie te ontketenen, laat me niet lachen man _O- :D
Want jij denkt dat er in Libië duizenden mensen dood neer vielen van honger op de straten in Tripoli? Men had het daar net zo goed als hier. En toch gebeurde het.

Wie denk je wie daar in opstand kwam, de middenklasse? Nee, het was de lage en onderklasse. Enkel omdat het met jou goed gaat, betekent niet dat het voor iedereen goed gaat. Maar empathie hoef je van wezens als jij dan ook niet te rekenen.
pi_161898379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:00 schreef D1990 het volgende:
Want jij denkt dat er in Libië duizenden mensen dood neer vielen van honger op de straten in Tripoli? Men had het daar net zo goed als hier. En toch gebeurde het.
Men demonstreerde daar en toen werd er met scherp geschoten op de demonstranten. Als dat structureel hier zou gebeuren op demonstranten, dan zou het conflict verharden en er inderdaad een revolutie kunnen plaatsvinden. Voorlopig wordt er hier niet met scherp geschoten.
pi_161898426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben onderhand de hebzucht en honger naar macht van de grootkapitalisten, multinationals en regeringsleiders met de daarbij behorende minachting voor het 'gewone volk' ook wel zat eigenlijk.

Heb ook wel het idee dat dit niet zo door kan blijven gaan. Er zal een moment komen dat de verdeling tussen arm en rijk een break even point bereikt en dan breekt die revolutie vanzelf alsnog aan, gewoon omdat het niet anders meer kan.
Dat was de verelendungstheorie van Karll Marx 150 jaar geleden
quote:
VERELENDUNGSTHEORIE

Theorie van Karl Marx volgens welke de materieele omstandigheden van de arbeiders onder het kapitalisme steeds slechter zouden worden, als gevolg van een toenemende werkloosheid die verband houdt met de kapitaalaccumulatie door de ondernemers.
http://www.wnt.inl.nl/iWD(...)t&wdb=WNT&id=A015299

Jammer dan.. de theorie kwam niet uit. Geen grote revolutie in de regio's waar hij onderzoek deed. Frankrijk, Duitsland, Engeland.
De communistische revoluties in Rusland en China waren in agrarische samenlevingen en niet het gevolg van kapitaalaccumulatie
pi_161898446
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Men demonstreerde daar en toen werd er met scherp geschoten op de demonstranten. Als dat structureel hier zou gebeuren op demonstranten, dan zou het conflict verharden en er inderdaad een revolutie kunnen plaatsvinden. Voorlopig wordt er hier niet met scherp geschoten.
Er wordt ook niet gedemonstreerd :D Dat maakt de vergelijking nog iets sneuer.
pi_161898458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dus als een agent in paniek raakt, en begint te schieten en er dode vallen onder de demonstanten. Dan zou jij het legitiem vinden om gewapend in opstand te komen?
pi_161898534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:08 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dus als een agent in paniek raakt, en begint te schieten en er dode vallen onder de demonstanten. Dan zou jij het legitiem vinden om gewapend in opstand te komen?
Een agent die in paniek raakt kun je natuurlijk niet vergelijken met structureel op demonstranten schieten bij protesten.
pi_161898885
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:00 schreef D1990 het volgende:

[..]

Rake en concrete opmerkingen en vragen zoals "99% wilt het niet" of "iedereen die tot een revolutie roept is een PVV stemmende tokkie"? Juist ja, heel "raak en concreet" ja.

[..]

Wie denk je wie daar in opstand kwam, de middenklasse? Nee, het was de lage en onderklasse. Enkel omdat het met jou goed gaat, betekent niet dat het voor iedereen goed gaat. Maar empathie hoef je van wezens als jij dan ook niet te rekenen.
Ja, ze zijn er ook echt wat mee opgeschoten daar in Libië. Van een rijk land met minder mensen onder de armoedegrens dan in Nederland naar een staat waar complete anarchie heerst met moordende en verkrachtende bendes aan het roer. Goed idee, zo'n revolutie ^O^
PWBF
pi_161898931
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ze zijn er ook echt wat mee opgeschoten daar in Libië. Van een rijk land met minder mensen onder de armoedegrens dan in Nederland naar een staat waar complete anarchie heerst met moordende en verkrachten bendes aan het roer. Goed idee, zo'n revolutie ^O^
Men had het er ook helemaal niet net zo goed als hier en bovendien leefde men in een dictatuur. Maar goed, betreffende user bewijst ook continu de verstandelijke vermogens van een doperwt te bezitten.
pi_161898958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Men had het er ook helemaal niet net zo goed als hier en bovendien leefde men in een dictatuur. Maar goed, betreffende user bewijst ook continu de verstandelijke vermogens van een doperwt te bezitten.
Niet te vergeten de steden die structureel door Khadaffi werden uitgehongerd omdat ze niet meer bevoorraad mochten worden. Dagelijkse gang van zaken in onder andere Rotterdam, Maastricht en Leeuwarden tegenwoordig in Nederland, op bevel van Kolonel Rutte.
PWBF
pi_161898977
quote:

[..]

Een discussie aangaan en voor je gevoel winnen is leuk. Maar bij sommige opponenten is het te makkelijk, en daardoor bijna zielig.
pi_161899054
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:28 schreef Knipoogje het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet. Het gaat pas echt kut in een land als een gemiddeld persoon 50% of meer van zijn inkomen kwijt is aan voedsel. In NL is dat iets van 10% ofzo. Pas als de onderklasse de 50% benadert moeten we ons zorgen gaan maken. Dan komen er namelijk eerste levensbehoeftes op het spel te staan. Je ziet over het algemeen dat er alleen maar revoluties uitbreken daar waar dit gebeurt. Huidige voedselprijspieken kun je ongetwijfeld mooi extrapoleren tegen de plaatsen waar revoluties plaatsvinden.

Zolang de personen in de onderklasse die best wel eens een revolutie zouden willen meemaken (wat over het algemeen leidt tot absolute ineenstorting van de middenklasse en dus de voedselvoorziening van die onderklasse) uberhaupt nog nadenkt over welke kleding hij die dag aan doet of bij welke patatzaak hij een patatje haalt gaat er geen revolutie komen.

Ook al is het huidige systeem corrupt en hypocriet, het is beter dan enig punt in de geschiedenis. Ook na revoluties is het eerste wat zal ontstaan een nieuw corrupt en hypocriet systeem zijn. Stel dat de machthebbers omver worden geworpen door de actievoerders (uit de onderklasse bijv.). Dan is het eerste wat de 'nieuwe' machthebbers zullen doen luxe voor zichzelf en hun omgeving nastreven en een nieuw corrupt systeem opbouwen, maar dit keer zonder enige intellectuele baggage die de huidige machthebbers hebben.
Nogmaals, jouw theorie komt niet overeen met de werkelijkheid. De magen van de Libiërs waren ook gevuld, en qua materie kwamen ze ook niks tekort.

Dus blijkbaar is de wil om te vechten een belangrijkere factor dan enkel geld of voedsel.
pi_161899215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een agent die in paniek raakt kun je natuurlijk niet vergelijken met structureel op demonstranten schieten bij protesten.
Smoesjes verzinnen, wat een verassing. Er wordt wel heel snel gedraaid merk ik op. En dajn vind je het gek dat ik niet sta te springen om te discussiëren. Als je enkel met argumenten komt zoals "nee ik mag het wel, maar jij niet". Moet je ook niet raar staan te kijken dat ik geen interesse heb om door te gaan.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:43:18 #267
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161899219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:38 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nogmaals, jouw theorie komt niet overeen met de werkelijkheid. De magen van de Libiërs waren ook gevuld, en qua materie kwamen ze ook niks tekort.

Dus blijkbaar is de wil om te vechten een belangrijkere factor dan enkel geld of voedsel.
Een gebrek aan vrijheid is de belangrijkste factor. In Libië haddn ze bijna geen vrijheid, hier hebben we heel veel vrijheid.
pi_161899244
quote:

[..]

Men maakt het vrij weinig uit wat het bestuursvorm is, zolang ze het persoonlijk goed hebben boeit het ze vrij weinig.
pi_161899318
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Een gebrek aan vrijheid is de belangrijkste factor. In Libië haddn ze bijna geen vrijheid, hier hebben we heel veel vrijheid.
Nutteloze discussie. Eerst was het nog geld en lege maag, nu opeens vrijheid en bestuursvorm. Lekker constant van standpunten en argumenten veranderen.
pi_161899331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een discussie aangaan en voor je gevoel winnen is leuk. Maar bij sommige opponenten is het te makkelijk, en daardoor bijna zielig.
Winnen? Beledigen wordt gezien als "winnen"? En hypocriet zijn wordt gezien als een geldig argument? |:(
pi_161899358
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet te vergeten de steden die structureel door Khadaffi werden uitgehongerd omdat ze niet meer bevoorraad mochten worden. Dagelijkse gang van zaken in onder andere Rotterdam, Maastricht en Leeuwarden tegenwoordig in Nederland, op bevel van Kolonel Rutte.
Ja, want als er in Nederland een opstand plaatsvind, dan zal de regering waarschijnlijk ook gewoon voedsel en elektriciteit blijven leveren aan de stad die bestuurd wordt door de rebellen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:49:57 #272
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161899388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:47 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nutteloze discussie. Eerst was het nog geld en lege maag, nu opeens vrijheid en bestuursvorm. Lekker constant van standpunten en argumenten veranderen.
Dat krijg je in een discussie met iemand die iets absurds aan het verdedigen is, zoals zeggen dat er elk moment een revolutie kan uitbreken in Nederland.

Nee dat kan en gaat niet gebeuren, einde discussie.
Slotje.
pi_161899409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef D1990 het volgende:

[..]

Smoesjes verzinnen, wat een verassing. Er wordt wel heel snel gedraaid merk ik op. En dajn vind je het gek dat ik niet sta te springen om te discussiëren. Als je enkel met argumenten komt zoals "nee ik mag het wel, maar jij niet". Moet je ook niet raar staan te kijken dat ik geen interesse heb om door te gaan.
Het is wachten op iemand van jouw niveau om jou een uitdaging te geven blijkbaar. Ik benoem een feit en weerleg je argument. Niks smoesjes.

Maar ik vind het prima als jij geen interesse meer hebt in mij als discussiepartner, juist als dat wel zo zou zijn zou het voor mij een signaal zijn een bezoekje aan de huisarts in de agenda te zetten.
pi_161899472
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef D1990 het volgende:
Ik vind het best raar dat je een opdracht van een dictator aan hordes politieagenten om met scherp te schieten op demonstraten vergelijkt met een enkele agent die in paniek raakt en op demonstranten schiet. Vind je dat zelf niet?
pi_161899508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vind het best raar dat je een opdracht van een dictator aan hordes politieagenten om met scherp te schieten op demonstraten vergelijkt met een enkele agent die in paniek raakt en op demonstranten schiet. Vind je dat zelf niet?
Hiermee diskwalificeer je je overduidelijk als discussiepartner van D1990.
pi_161899546
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat krijg je in een discussie met iemand die iets absurds aan het verdedigen is, zoals zeggen dat er elk moment een revolutie kan uitbreken in Nederland.

Nee dat kan en gaat niet gebeuren, einde discussie.
Slotje.
Waar heb ik dat gezegd?

En zoals je al meerdere malen hebt gezegd, jouw leven is goed. Oftewel, as jij volgend jaar je baan en woning verliest, dan denk je dus anders. Je bent dus gewoon de ultieme egoïstische klootzak.
pi_161899592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Net was het nog als agenten met scherp schieten op demonstranten, nu opeens agenten die op bevel van een dictator op scherp schieten. Hoe vaak ga je nog meer van standpunten veranderen?

Geeft wel weer aan dat een discussie volledig nutteloos is. Aangezien jij constant veranderd van mening en je argumenten aanpast op basis van mijn antwoord. Is nogal een erg geniepige manier van discussiëren.
pi_161899613
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:18 schreef Montagui het volgende:

Ik vraag het me af. Zelfs de armste hebben een PC en lopen de hele dag een beetje weg te klikken. Passiviteit neemt er ook enorm door toe.
pi_161899623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Net was het nog als agenten met scherp schieten op demonstranten, nu opeens agenten die op bevel van een dictator op scherp schieten. Hoe vaak ga je nog meer van standpunten veranderen?
Mogen agenten in een dictatuur op eigen houtje met scherp schieten zonder hiervoor opdracht van een meerdere te hebben gekregen? :?
pi_161899653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen die dusdanig simpel zijn verknallen helaas verder prima topics nogal eens met hun geraaskal.
pi_161899671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mogen agenten in een dictatuur op eigen houtje met scherp schieten zonder hiervoor opdracht van een meerdere te hebben gekregen? :?
Van de hak op de tak springen? Net ging het over politie die met scherp schiet op demonstranten, toen veranderde je het in bevelen van dictator om met scherp te schieten, nu opeens of agenten zonder bevel van de dictator mogen schieten.
pi_161899682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:01 schreef D1990 het volgende:

[..]

Van de hak op de tak springen? Net ging het over politie die met scherp schiet op demonstranten, toen veranderde je het in bevelen van dictator om met scherp te schieten, nu opeens of agenten zonder bevel van de dictator mogen schieten.
Ik weet genoeg. Succes! w/
pi_161899687
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er ook echt wat mee opgeschoten daar in Libië. Van een rijk land met minder mensen onder de armoedegrens dan in Nederland naar een staat waar complete anarchie heerst met moordende en verkrachtende bendes aan het roer. Goed idee, zo'n revolutie ^O^
Je hebt het over een dictatorschap, dan is een revolutie per definitie geoorloofd.
pi_161899690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen die dusdanig simpel zijn verknallen helaas verder prima topics nogal eens met hun geraaskal.
Ja, iedereen die het niet met jou eens is is simpel en dom. Enkel jij bent het meest ultieme intellect op dit forum. Narcist.
pi_161899698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Zelfs de armste hebben een PC en lopen de hele dag een beetje weg te klikken. Passiviteit neemt er ook enorm door toe.
dat is dus onzin. niet iedereen heeft een PC. en je vergeet dat sommige mensen die weinig geld hebben vaak ook spullen krijgen van andere mensen vrienden/familie. en daar kan ook een PC bij horen.
pi_161899713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je hebt het over een dictatorschap, dan is een revolutie per definitie geoorloofd.
En dit is een oligarchie, mag dat dan ook? Lekkere logica, mij bevalt het bestuursvorm niet, dus ik mag met geweld het regime omver werpen.
pi_161899720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef matthias24 het volgende:
dat is dus onzin. niet iedereen heeft een PC. en je vergeet dat sommige mensen die weinig geld hebben vaak ook spullen krijgen van andere mensen vrienden/familie. en daar kan ook een PC bij horen.
Volgens mij spreek je jezelf tegen, maar goed.
pi_161899743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:01 schreef D1990 het volgende:

[..]

Lees het nou nog eens rustig terug. Als je het daarna nog niet snap, laat je moeder het dan even lezen en je uitleggen. Als je het daarna nog niet snapt, overweeg dan een internetslot voor je eigen bescherming.
pi_161899749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
En dit is een oligarchie, mag dat dan ook? Lekkere logica, mij bevalt het bestuursvorm niet, dus ik mag met geweld het regime omver werpen.
We leven in een democratie. Dat er nog veel misstanden zijn met onze democratie betekent nog niet dat het geen democratie is. Theoretisch, als de mensen het willen kunnen we een SP in het kabinet krijgen.
pi_161899773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Volgens mij spreek je jezelf tegen, maar goed.
wat ik bedoelde te zegen is dat niet iedereen geld heeft voor dure spullen. ook al lijkt het dan wel zo omdat die gene dat toevallig in zijn bezit heeft. wat meestal dus gegeven is door iemand anders.
pi_161899933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lees het nou nog eens rustig terug. Als je het daarna nog niet snap, laat je moeder het dan even lezen en je uitleggen. Als je het daarna nog niet snapt, overweeg dan een internetslot voor je eigen bescherming.
Je reacties zijn gemeld, met je constant op de man spelen.
pi_161899949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

We leven in een democratie. Dat er nog veel misstanden zijn met onze democratie betekent nog niet dat het geen democratie is. Theoretisch, als de mensen het willen kunnen we een SP in het kabinet krijgen.
En in een dictatuur kan je ook burgemeester worden, je punt?
pi_161899953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:13 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je reacties zijn gemeld, met je constant op de man spelen.
Ah, zoals het roepen van narcist of ultieme egoïstische klootzak?
pi_161899961
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, zoals het roepen van narcist of ultieme egoïstische klootzak?
Actie en reactie, wat verwacht je. Dat ik niks terug doe als je mij beledigd?
pi_161899991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:14 schreef D1990 het volgende:

[..]

je bent nu niet erg democratie's bezig D1990. :') beetje jammer wel. :N
pi_161899994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:14 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik had begeleider moeten schrijven in plaats dat je moeder het je nog eens uit moest leggen. Als het niet zo is ben je gewoon lekker aan het trollen. Goed dat je een melding hebt gedaan dan.
pi_161900049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik had begeleider moeten schrijven in plaats dat je moeder het je nog eens uit moest leggen. Als het niet zo is ben je gewoon lekker aan het trollen. Goed dat je een melding hebt gedaan dan.
En weer op de man spelen, is echt een ziekte bij jou he?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:20:21 #298
445329 detaris
pi_161900059
:')
pi_161900067
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:19 schreef D1990 het volgende:

[..]

En weer op de man spelen, is echt een ziekte bij jou he?
Heb niet het idee dat ik aan het discussiëren ben met een man om eerlijk te zijn.
pi_161900089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Enige die hier aan het trollen is ben jij.
pi_161900331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, iedereen die het niet met jou eens is is simpel en dom. Enkel jij bent het meest ultieme intellect op dit forum. Narcist.
Mag ik ook bij de narcissen velden horen. Waar gaat het nog over met je gescheld tegen verschillende users hier? :')

Die revolutie komt hier niet in mei en voorlopig ook niet in juni. Pas als het nog veel meer gepolariseerd is heb je er kans op, maar met de huidige internet helden zoals jij die achter hun schermen kunnen schuimbekken maar te lui zijn om daadwerkelijk actie te ondernemen en subgroepen niet kunnen verenigen bereikt men echt niet een kritische mensen massa die onze maatschappij in een totale chaos kan storten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')