abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161811419
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je niet in verkiezingen geloof dan wil je democratie afschaffen
En wat dan wel? Daar ben je niet duidelijk in .
Maar Nederlanders willen niet dit bestuursysteem plat leggen of afbreken.
Heel praktisch. Daar loopt de revolutie vast. Men wilt het gezellig houden
Je blijft vast haperen. Enige wat je zegt is "je wilt democratie afschaffen, je wilt democratie afschaffen". Goed om te zien dat je niet enkel bij mij woorden in de mond stopt.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161811609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:07 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je blijft vast haperen. Enige wat je zegt is "je wilt democratie afschaffen, je wilt democratie afschaffen". Goed om te zien dat je niet enkel bij mij woorden in de mond stopt.
Jij wilt de democratie toch ook afschaffen?
En jij kan ook niet aangeven .... wat dan wel.
Zulke revolutionairen zijn nooit te vertrouwen
pi_161811652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:06 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dat heet propaganda, Frankrijk was al eeuwen lang een absoluut monarchie waarin de horige als minderwaardig werden gezien. En toen brak er nergens een revolutie uit, enkel wat lokale opstanden.

Dus nee, de revolutie ontstond door egoïstische klootzakken. De mensheid bestaat namelijk voor het merendeel uit egoïstische klootzakken. Is namelijk niet zo inspirerend voor de revolutie als je als slogan hebt "ik vecht voor mezelf, voor een beter leven voor mijzelf en mijn gezin. De rest mag het lekker zelf uitzoeken", ofwel?

Amerikaanse soldaten claimen ook om voor "vrede en democratie" te vechten, geloof jij dat?
Ik weet niet.
Volgens mij kun je stellen dat:
1) degene die geld heeft, dat niet wil verliezen en dus de politiek daar omtrent wil beïnvloeden.
2) degene die bezit heeft, dit niet wil verliezen en dus eveneens de politiek wil beïnvloeden om dot niet te verliezen.

Zo werkte het feodalisme. Bezit, aanzien, posities en dus een systeem die dat veilig stelde.

Zo werkt het nog steeds, alleen zegt men nu als je slim genoeg bent dan kun je ook geld, bezit, aanzien en posities bereiken, want alles ligt open voor de meritocraten.

Maar vraag is, is dat zo?

Degenen die bezit, aanzien en positie hebben zullen alles in het werk zetten om dat te behouden, inbreuk door "upstarts" accepteert men niet echt. Nieuwe ideeën is men ook niet echt geïnteresseerd in.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:15:59 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161811773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet.
Volgens mij kun je stellen dat:
1) degene die geld heeft, dat niet wil verliezen en dus de politiek daar omtrent wil beïnvloeden.
2) degene die bezit heeft, dit niet wil verliezen en dus eveneens de politiek wil beïnvloeden om dot niet te verliezen.

Zo werkte het feodalisme. Bezit, aanzien, posities en dus een systeem die dat veilig stelde.

Zo werkt het nog steeds, alleen zegt men nu als je slim genoeg bent dan kun je ook geld, bezit, aanzien en posities bereiken, want alles ligt open voor de meritocraten.

Maar vraag is, is dat zo?

Degenen die bezit, aanzien en positie hebben zullen alles in et werk zetten om dat te behouden, inbreuk door "upstarts" accepteert men niet echt.
Klopt, tijdens een revolutie bestaan de reactionaire uit de have's(oftewel, de mensen die profiteren of geprofiteerd hebben van de status-quo en dus veel te verliezen hebben), en de have not's die niets/weinig hebben en er dus baat bij hebben om de status-quo te vernietigen.

Mensen die potentie hebben, en niet de kansen krijgen in de samenleving gaan niet in ellende leven enkel omdat het goed uitkomt voor de have's.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:19:19 #31
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161811901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:

[..]

Klopt, tijdens een revolutie bestaan de reactionaire uit de have's(oftewel, de mensen die profiteren of geprofiteerd hebben van de status-quo en dus veel te verliezen hebben), en de have not's die niets/weinig hebben en er dus baat bij hebben om de status-quo te vernietigen.

Mensen die potentie hebben, en niet de kansen krijgen in de samenleving gaan niet in ellende leven enkel omdat het goed uitkomt voor de have's.
Haves en havenots bedoel je.

En jij rekent jezelf kennelijk tot die laatsten, terwijl je nog zo jong bent. Waarom eigenlijk?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:21:11 #32
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161811980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je niet in verkiezingen geloof dan wil je democratie afschaffen
En wat dan wel? Daar ben je niet duidelijk in .
Maar Nederlanders willen niet dit bestuursysteem plat leggen of afbreken.
Heel praktisch. Daar loopt de revolutie vast. Men wilt het gezellig houden
Dat nieuwe systeem zal in mijn voorstel dus open source gebouwd worden, zodat het van niemand is en iedereen kan bijdragen.

Als daar verkiezingen bij horen dan gaan we dat doen. Alleen zal de community dan eerst wel iets verzonnen hebben om heren politici zich aan beloftes te doen houden.
pi_161812005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, wat ik eerder dus beweerde, het is vooral de middenklasse die een regime draagt. Zijn ze tevreden, okee, dan kan zelfs een dictatuur overleven, zie China.
Kan een middenklasse er niet meer mee leven, zie diverse Zuid-Amerikaanse dictaturen, dan stopt het.
Wij zijn in NL, in het westen, ondanks grote problemen, niet zo ver, dat dit aan de orde is.
Karskens lult dus gewoon wmb.
Wrs een soort emotionele uitbarsting van hem geweest.
I´m back.
pi_161812011
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Haves en havenots bedoel je.

En jij rekent jezelf kennelijk tot die laatsten, terwijl je nog zo jong bent. Waarom eigenlijk?
Volgens mij had ik het goed getypt, aangezien je het anders uitspreekt als "heefs" en niet "hefs".

Daarom.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:25:13 #35
440653 BarryOSeven
pi_161812141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:06 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dat heet propaganda, Frankrijk was al eeuwen lang een absoluut monarchie waarin de horige als minderwaardig werden gezien. En toen brak er nergens een revolutie uit, enkel wat lokale opstanden.

Dus nee, de revolutie ontstond door egoïstische klootzakken. De mensheid bestaat namelijk voor het merendeel uit egoïstische klootzakken. Is namelijk niet zo inspirerend voor de revolutie als je als slogan hebt "ik vecht voor mezelf, voor een beter leven voor mijzelf en mijn gezin. De rest mag het lekker zelf uitzoeken", ofwel?

Amerikaanse soldaten claimen ook om voor "vrede en democratie" te vechten, geloof jij dat?
Nee omdat vrede en democratie een farce zijn in hun handen.

Het is een merknaam geworden. "Ik leg jou mijn vrijheid op" zoiets.

Klopt maar je moet wel ergens gaan beginnen. En persoonlijk denk ik dat we moeten beginnen bij de moraal. Die moet strak en netjes zijn anders kom je nergens.

Men (alsin de maatschappij) moet weer trots worden om eerlijk te handelen. Het eerlijk handelen moet boven geld of iets anders staan, dat is toch waar je straks op je sterfbed op terugkijkt.

Als we een systeem bedenken dat die moraal om te beginnen vast zet en afdwingt, dan gaat het in ieder geval weer leven in de maatschappij.

Vertrouwen is de belangrijkste waarde. Als je dat weggooit heb je geen fundament meer en wordt alles mogelijk: dat geeft onrust.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:26:43 #36
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161812205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:21 schreef D1990 het volgende:

[..]

Volgens mij had ik het goed getypt, aangezien je het anders uitspreekt als "heefs" en niet "hefs".

Daarom.
Maar waarom zie je jezelf als zo'n enorme loser dat je alles wat we nu hebben kapot wil hebben?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161812240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat nieuwe systeem zal in mijn voorstel dus open source gebouwd worden, zodat het van niemand is en iedereen kan bijdragen.
Heel vaag .... hoe wil je zo toch mensen overtuigen ?

quote:
Als daar verkiezingen bij horen dan gaan we dat doen. Alleen zal de community dan eerst wel iets verzonnen hebben om heren politici zich aan beloftes te doen houden.
Wie is "we" ? Het Nederlandse volk ? Die wilt gewoon verkiezingen .
Wbt beloftes .... kom dan met concrete ideeën hoe men politici kan bewegen tot 'minder beloven en meer waar maken'
Men moet niet eerst het bestuur in Nederland afbreken en dan pas zo';n beloftesysteem gaan bedenken. Bedenk dat nu... en streef naar invoering zonder de boel kapot te maken
pi_161812241
Nog een paar daagjes. Dan breekt de pleuris uit. Ik ga popcorn inslaan.
pi_161812266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee omdat vrede en democratie een farce zijn in hun handen.

Het is een merknaam geworden. "Ik leg jou mijn vrijheid op" zoiets.

Klopt maar je moet wel ergens gaan beginnen. En persoonlijk denk ik dat we moeten beginnen bij de moraal. Die moet strak en netjes zijn anders kom je nergens.

Men (alsin de maatschappij) moet weer trots worden om eerlijk te handelen. Het eerlijk handelen moet boven geld of iets anders staan, dat is toch waar je straks op je sterfbed op terugkijkt.

Als we een systeem bedenken dat die moraal om te beginnen vast zet en afdwingt, dan gaat het in ieder geval weer leven in de maatschappij.

Vertrouwen is de belangrijkste waarde. Als je dat weggooit heb je geen fundament meer en wordt alles mogelijk: dat geeft onrust.
Juist, een revolutie van moraalridders. Wat zoals we allemaal weten zijn moraal ridders die-hard Spartanen.

Succes ermee(zul je nodig hebben).
pi_161812296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:27 schreef DrDentz het volgende:
Nog een paar daagjes. Dan breekt de pleuris uit. Ik ga popcorn inslaan.
Ja, ik neem gewoon chips met een dipsausje wrs.
I´m back.
pi_161812317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik neem gewoon chips met een dipsausje wrs.
Zorg wel voor genoeg dipsaus. Je moet goed kunnen dippen, de hele tijd.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:30:25 #42
440653 BarryOSeven
pi_161812371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel vaag .... hoe wil je zo toch mensen overtuigen ?

[..]

Wie is "we" ? Het Nederlandse volk ? Die wilt gewoon verkiezingen .
Wbt beloftes .... kom dan met concrete ideeën hoe je politici kunt bewegen tot 'minder beloven en meer waar maken'
Je kunt niet eerst het bestuur in Nederland afbreken en dan pas zo';n beloftesysteem gaan bedenken. Bedenk dat nu... en streef naar invoering zonder de boel kapot te maken
He dit is puur filosofisch, haalbaarheid betrek ik er niet bij.

Wellicht dat het een idee is om zo'n raamwerk op te gaan starten en dat mensen via internet kunnen bedragen aan de concept wetgeving. Gewoon op Github gooien.

Kost alleen veel tijd en dat heb ik momenteel niet.

Maar goed dan hebben we dus dat ideale raamwerk waar duizenden intellectuelen aan hebben bijgedragen. Dan is alsnog die revolutie nodig want de huidige corruptici gaan dat natuurlijk nooit willen implementeren.
pi_161812374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zorg wel voor genoeg dipsaus. Je moet goed kunnen dippen, de hele tijd.
Ja, vorige week nog 4 van die pakjes gekocht. Paté en kerry mild, zodat je bek niet afbrandt.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:32:05 #44
440653 BarryOSeven
pi_161812437
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:27 schreef D1990 het volgende:

[..]

Juist, een revolutie van moraalridders. Wat zoals we allemaal weten zijn moraal ridders die-hard Spartanen.

Succes ermee(zul je nodig hebben).
Zoal we allemaal weten zijn ze dat niet.

Hoe weet jij dat of trek je deze uit je mouw?

Er komt een moment dat de burger zit te smachten om een moreel kompas. Niet alles hoeft gewelddadig.
pi_161812473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zoal we allemaal weten zijn ze dat niet.

Hoe weet jij dat of trek je deze uit je mouw?

Er komt een moment dat de burger zit te smachten om een moreel kompas. Niet alles hoeft gewelddadig.
Ja, en de helft roept bij een moreel kompas no borders hè.
I´m back.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:35:25 #46
440653 BarryOSeven
pi_161812549
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en de helft roept bij een moreel kompas no borders hè.
Dat heeft niets daarmee van doen. Er zijn argumenten vanuit alle perspectieven.

Het feit is dat je moet kunnen bouwen op mensen. Of je nou tegen of voor de mening van diegene bent. Uiteindelijk komt het neer op de intentie van handelen en de eer van het individu, de rest is bijzaak. Net als vroeger in de riddertijd het lijkt haast wel een natuurlijk verschijnsel.
pi_161812682
Overigens, voor ieder die het idee van een revolutie of burgeroorlog spottend afwijst 'omdat Nederlanders zijn dit en dat', is het denk ik handig om te realiseren dat als het zover zal komen, het inderdaad niet vanuit Nederland zal ontstaan maar bij een van onze buren (Frankrijk, België, Engeland of Duitsland). Het zal onvermijdelijk zijn niet meegezogen te worden (althans, als de grootste aanleidingen de migranten en economie zullen zijn). En dat geldt eigenlijk voor bijna al deze landen, waar het dan ook daadwerkelijk begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 22:41:12 ]
pi_161812715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat heeft niets daarmee van doen. Er zijn argumenten vanuit alle perspectieven.

Het feit is dat je moet kunnen bouwen op mensen. Of je nou tegen of voor de mening van diegene bent. Uiteindelijk komt het neer op de intentie van de daad en de eer van het individu, de rest is bijzaak. Net als vroeger in de riddertijd het lijkt haast natuurlijk.
Ja, en ik denk dat ongeveer de helft van de daadwerkelijke NLse bevolking het helemaal geen reet uitmaakt dat NL over paar generaties vol zit met moslims en Afrikanen en dat we overal en in alles met ze rekening moeten houden, toch. En op de langere termijn wordt heel Europa overspoeld met vluchtelingen uit islamistische landen, sub-Sahara-Afrika en vluchtelingen uit Midden-Aziatische gebieden. Ga ikzelf wrs niet meer meemaken, ook Bluesdude niet, maar dit zal wrs het netto-resultaat zijn van de climate change.
I´m back.
pi_161812741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:40 schreef LelijKnap het volgende:
Overigens, voor ieder die het idee van een revolutie of burgeroorlog spottend afwijst 'omdat Nederlanders zijn dit en dat', is het denk ik handig om te realiseren dat als het zover zal komen, het inderdaad niet vanuit Nederland zal ontstaan maar bij een van onze buren (Frankrijk, België, Engeland of Duitsland). Het zal onvermijdelijk zijn niet meegezogen te worden (althans, als de grootste aanleidingen de migranten en economie zullen zijn). En dat geldt eigenlijk voor bijna al deze landen, waar het dan ook daadwerkelijk begint.
Weer net zo als in de jaren 30 dus?
I´m back.
pi_161812762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
maar dit zal wrs het netto-resultaat zijn van de climate change
Lafheid
Ideologieloosheid
Domheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: