Dit is dus precies de reden dat ik maar wat blij ben dat het een raadgevend referendum is.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]Dit referendum heeft ALLES met Brussel te maken juist!!! Jezus.....
Is ook een beetje dom om te tekenen als de besluitvorming nog niet is afgerond hè.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zijn met dat land tot een akkoord gekomen. Dat achteraf weer intrekken vind ik niet zo netjes. Maar alles kan natuurlijk.
Want?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:37 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dit is dus precies de reden dat ik maar wat blij ben dat het een raadgevend referendum is.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:36 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Is het nog de moeite waard om te stemmen of word de 30 procent toch niet gehaald? Want dan blijf ik thuis
quote:18:00 uur 22.1 %
Voorspelde opkomst: 31%
Bandbreedte: 25.4%-35.1%
Aha, maar dat moet vanuit de lopende begroting van de EU. Dat is dus totaal wat anders dan Griekenland en bepaald niet onbeperkt. Maar goed, mijn vraag blijft staan. Wat moet men concreet met jouw nee stem gaan doen en hoe moet Oekraine daar beter van worden?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef Ryan3 het volgende: [..] Nee, artikel 453 geeft aan dat EU-politici er geld in kunnen blijven kappen. Beetje zoals Griekenland. Die trouwens ook weer extra-geld moet hebben hè, na de laatste steun, wat echt, echt, waar de allerlaatste keer was dat we steun verleenden.
Het komt op jouw stem aan, dus ga stemmen!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:36 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Is het nog de moeite waard om te stemmen of word de 30 procent toch niet gehaald? Want dan blijf ik thuis
Nee, idd want du_ke is voor de kansen van de Oekraïners en het IMF gaat bezuinigingen eisen op onderwijs, gezondheidszorg en sociale voorzieningen.quote:
Nou die mag je even uitleggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:37 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dit is dus precies de reden dat ik maar wat blij ben dat het een raadgevend referendum is.
Laat ze maar binnendruppelen nu!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hoofddorp over de 30 % rond 18:00 gevraagd aan stembureaumedewerker.
Heb jij wat met die frauderende grootondernemers afgesproken dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is ook een beetje dom om te tekenen als de besluitvorming nog niet is afgerond hè.
Omdat een groot deel van de tegenstemmers blijkbaar in de veronderstelling is dat we hierdoor uit de EU gaan of dat we 'de macht van Brussel' hiermee inperken of iets dergelijks. Wat dus gewoon niet waar is.quote:
Hoe weet hij dat voor heel Hoofddorp?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hoofddorp over de 30 % rond 18:00 gevraagd aan stembureaumedewerker.
Dat kan, ons parlement heeft er echter wel mee ingestemd.quote:Ik kan me niet herinneren iets met dat land overeengekomen te zijn?
Regels aanpassen en laten zien dat je je niet laat verklooien door die Poroshenko nazi kliek.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, maar dat moet vanuit de lopende begroting van de EU. Dat is dus totaal wat anders dan Griekenland en bepaald niet onbeperkt. Maar goed, mijn vraag blijft staan. Wat moet men concreet met jouw nee stem gaan doen en hoe moet Oekraine daar beter van worden?
Dan moeten ze aftreden omdat ze voor hun beurt hebben besloten.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
@invalid
[..]
Dat kan, ons parlement heeft er echter wel mee ingestemd.
Zo zit de volgorde niet helemaalquote:Op woensdag 6 april 2016 18:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is ook een beetje dom om te tekenen als de besluitvorming nog niet is afgerond hè.
Ik stem niet tegen omdat het dan beter gaat met de Oekraïners hoor, dat is een misverstand, denk ik. Oekraïners moeten zelf hun corrupte Augiasstal uitmesten.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, maar dat moet vanuit de lopende begroting van de EU. Dat is dus totaal wat anders dan Griekenland en bepaald niet onbeperkt. Maar goed, mijn vraag blijft staan. Wat moet men concreet met jouw nee stem gaan doen en hoe moet Oekraine daar beter van worden?
De uitslag boeit me minder dan het feit dat mensen om de verkeerde redenen stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Omdat de vermeende uitslag hem niet uitkomt.
En ik maar denken dat het nog geratificeerd moet worden?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
@invalid
[..]
Dat kan, ons parlement heeft er echter wel mee ingestemd.
Chapeau!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Dan ga ik maar eens een tegen stem in de bus gooien
proest.... in jouw fanatasiewereld waarschijnlijk...maar nee dus...je gaat niet door naar de volgende ronde...quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van de tegenstemmers blijkbaar in de veronderstelling is dat we hierdoor uit de EU gaan of dat we 'de macht van Brussel' hiermee inperken of iets dergelijks. Wat dus gewoon niet waar is.
Haha het komt hier nu juist met bakken uit de hemelquote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
En het weer klaart op misschien komen afwachters nu nog even stemmen
Dat is ook noodzakelijk natuurlijk omdat de financiële positie van de Oekraïense overheid penibel is. En een overheid die financieel niet gezond is, kan ook niks betekenen voor zijn burgers.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, idd want du_ke is voor de kansen van de Oekraïners en het IMF gaat bezuinigingen eisen op onderwijs, gezondheidszorg en sociale voorzieningen.
Triest programma swsquote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Fylax het volgende:
RTL boulevard doet aan Jan roos bashenidioten
De wet tot goedkeuring van het verdrag oid is gewoon door ons parlement aangenomen. Anders kon men er ook geen referendum over aanvragenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:39 schreef invalidusername het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het nog geratificeerd moet worden?
Nou ja, daar is dan wel weer wat voor te zeggenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Fylax het volgende:
Zeg alsjeblieft dat we nu conclusies mogen trekken over tegenstemmers als ze van dat soort dingen fout gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja allemaal "toevalligheden" die het kwartje "toevallig" naar een voor-stem laten vallen. "Toevallig" zijn er geen "toevalligheden" die het kwartje eens naar het tegen-stem laten vallen.
Toevallig zeg.
Dat is neem ik aan voor alleen het bewuste stemlokaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe weet hij dat voor heel Hoofddorp?
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Fylax het volgende:
quote:
Juistem.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:39 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hebben we met zijn allen gewoon echt geen ene fuck te zeggen?
Fout stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft dat we nu conclusies mogen trekken over tegenstemmers als ze van dat soort dingen fout gaan stemmen.
Rdam heeft een grafiek per uur.......quote:
Onjuist. Komt door demense zelf omdat ze het maar laten gebeuren.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Juistem.
En die zeggenschap word langzamerhand steeds minder dankzij Brussel en de slapjanussen in DenHaag.
Nee Barry, zonder dat besluit had dit referendum nooit gehouden kunnen worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan moeten ze aftreden omdat ze voor hun beurt hebben besloten.
Waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Fylax het volgende:
Klaart zo wel weer op.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha het komt hier nu juist met bakken uit de hemel
Boulevardquote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Fylax het volgende:
Waarom zou een voorstemmer die fout niet kunnen maken? Het gaat erom dat er een mogelijkheid is om een formulier te printen waarbij het onmogelijk is die fout te maken. De regering weigert deze opmaak over te nemen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft dat we nu conclusies mogen trekken over tegenstemmers als ze van dat soort dingen fout gaan stemmen.
Waar komt je minachting voor dat volk dan vandaan?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik stem niet tegen omdat het dan beter gaat met de Oekraïners hoor, dat is een misverstand, denk ik. Oekraïners moeten zelf hun corrupte Augiasstal uitmesten.
Voor 99% van het verdrag geldt dat ratificatie niet nodig is. Voor de overige 1% kun je je afvragen of ze wel afspraken zijn voorbij het niveau van 'zou het niet aardig zijn als je hier wat aan ging verbeteren?'.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:39 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hebben we met zijn allen gewoon echt geen ene fuck te zeggen?
Er is anders toch geen kut op tv rond deze tijd. Bij Boulevard wil nog wel eens een lekker wijf voorbij komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
Toch grappig hoeveel van jullie Boulevard kijken?
Stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat hoop ik. Moet nog nuttige dingen doen
Leuk. RTL 4 op en afspelen vanaf begin. Bedankt voor de kijktipquote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Fylax het volgende:
Kwalbertgodquote:Op woensdag 6 april 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
Toch grappig hoeveel van jullie Boulevard kijken?
Ik volg je niet. Als je weet dat de besluitvorming nog beïnvloed kan worden, dan kan je met een premature definitieve ondertekening in de problemen komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Heb jij wat met die frauderende grootondernemers afgesproken dan?
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik blijf lekker thuis. Stembiljet ligt al bij het oud papier
Daar heb je gelijk in, ze hebben het gedaan voor ons en ons referendum! Maar nee, dit referendum is helaas nodig. Het is niet zoiets dat het een cadeautje voor ons is, het is triest dat we moeten corrigeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee Barry, zonder dat besluit had dit referendum nooit gehouden kunnen worden.
Oh het is dus geen boos complot om zoveel mogelijk mensen fout te laten stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waarom zou een voorstemmer die fout niet kunnen maken? Het gaat erom dat er een mogelijkheid is om een formulier te printen waarbij het onmogelijk is die fout te maken. De regering weigert deze opmaak over te nemen.
Dat heeft toch niets met domme tegenstemmers te maken?
Is dit je mening of wordt dit nu ergens gemeld?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:43 schreef Molurus het volgende:
Niet heel waarschijnlijk dat de 30% wordt gehaald.
Maar dan moet je toch eens uitleggen welke afspraak precies, want volgens mij ga ik als burger daar ultiem over, en niet niet een stelletje carriere lijers, dat was nou precies de bedoeling van deze wet.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De wet tot goedkeuring van het verdrag oid is gewoon door ons parlement aangenomen. Anders kon men er ook geen referendum over aanvragen.
Bij mij was er ook een gekke sfeer op het bureau, ze kwamen inderdaad weinig energie over. Ik kan het met voorstellen met minder dan 1 stemmer per 2 minuten (2 teams, statische gezien iets meer dan 40 stemmers per uur op die locatie als het evenredig verdeeld zou zijn en iets meer dan 30% van de mensen zou stemmen).quote:Op woensdag 6 april 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
Jongens, het was net droog geworden, wel een beetje koud, maar heb de tocht naar het stembureau ondernomen. "Beetje druk hier?" vroeg ik aan drie mensen achter de tafel. Een beetje gemompel 'mwaah' en dat was het kwam er uit. Ze waren echt heel down, waarschijnlijk omdat dit een onzinreferendum is.
Dat is mijn mening obv het verloop van de gerapporteerde opkomstcijfers.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:44 schreef HPLC het volgende:
[..]
Is dit je mening of wordt dit nu ergens gemeld?
En je de moeder lenen bij het IMF is heel gunstig voor zo'n land idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is ook noodzakelijk natuurlijk omdat de financiële positie van de Oekraïense overheid penibel is. En een overheid die financieel niet gezond is, kan ook niks betekenen voor zijn burgers.
ALs je tegen een referendum bent, is dat wel het ultime machtmiddelquote:Op woensdag 6 april 2016 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee Barry, zonder dat besluit had dit referendum nooit gehouden kunnen worden.
Als het parlement er niks over te zeggen heeft, heeft dit referendum toch ook weinig zin,niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:44 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch eens uitleggen welke afspraak precies, want volgens mij ga ik als burger daar ultiem over, en niet niet een stelletje carriere lijers, dat was nou precies de bedoeling van deze wet.
Dat zou in ieder geval tenminste een aardig idee zijn, dat ik daar iets van inspraak op zou hebben
Realiteit is natuurlijk dat het parlement daar ook niks meer over te zeggen hebben, als doen ze graag van wel.
85% is namelijk exclusief domein van onze EU autocraten en dat kan ons parlement niet tegenhouden, als zouden ze het willen.
Dat kan wel, maar of het handig is.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:45 schreef DrDentz het volgende:
Geen 30% maar wel de meeste Nee-stemmers. Dat kan ook niet genegeerd worden eigenlijk.
Onder de 30% moeten ze het wel negeren. Ongeacht de uitslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:45 schreef DrDentz het volgende:
Geen 30% maar wel de meeste Nee-stemmers. Dat kan ook niet genegeerd worden eigenlijk.
Met zo'n lage opkomst is het niet representatief genoeg voor de gehele bevolking, zeker als het duidelijk is dat veel ja-stemmers (of referendum-tegenstanders) specifiek niet zijn gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:45 schreef DrDentz het volgende:
Daar heeft het alle schijn van ja. Verder is het woord complot zo'n beladen woord. Je zou ook over tactiek zonder ethiek kunnen spreken.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh het is dus geen boos complot om zoveel mogelijk mensen fout te laten stemmen?
Tsja dan moeten ze gaan stemmen die sukkeltjes.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Met zo'n lage opkomst is het niet representatief genoeg voor de gehele bevolking, zeker als het duidelijk is dat veel ja-stemmers (of referendum-tegenstanders) specifiek niet zijn gaan stemmen.
85% meen ik, maar het zou al winst zijn als mensen begrepen dat ze voor 85% elke vorm van democratie al ingeleverd hebben. Laat staan de 99% die jij noemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor 99% van het verdrag geldt dat ratificatie niet nodig is. Voor de overige 1% kun je je afvragen of ze wel afspraken zijn voorbij het niveau van 'zou het niet aardig zijn als je hier wat aan ging verbeteren?'.
Dat vind ik nog de meest ernstige conclusie eigenlijk. Een hoogleraar Staatrecht legde dat inderdaad piekfijn uit in Nieuwsuur. Die overdracht van bevoegdheden, daar had ik nou een referendum over willen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:44 schreef invalidusername het volgende:
[..]
85% is namelijk exclusief domein van onze EU autocraten en dat kan ons parlement niet tegenhouden, als zouden ze het willen.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef tralalala het volgende:
Zou er voor elk scenario eigenlijk al een plan liggen in Den Haag?
Volgens de Wet is het referendum ongeldig als de opkomst lager dan 30% is. Dan MAG er zelfs niets mee worden gedaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:45 schreef DrDentz het volgende:
Goed idee, mensen uitscheldenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tsja dan moeten ze gaan stemmen die sukkeltjes.
Ik heb helemaal geen minachting. Ook eigenaardig dat je dit zegt? Ik vraag aan jou waarom Wit-Rusland niet? En wat zeg je dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar komt je minachting voor dat volk dan vandaan?
Onder de 30% hoeft het kabinet geen enkele wet (zowel voor het overnemen of negeren van de uitslag) aan te nemen, een debat aanvragen kan altijd nog en het ligt natuurlijk wel voor de hand dat de partijen in de Kamer die tegen zijn dat gaan doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onder de 30% moeten ze het wel negeren. Ongeacht de uitslag.
EU-grondwet gok ik?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef Molurus het volgende:
Wanneer is er eigenlijk voor het laatst een referendum gehouden waarbij de regering zich hield aan de uitslag?
Nee hoor, misschien willen ze een anti-EU signaal geven maar ze verwachten niet dat dit direct de EU opblaast, het is slechts een veldslagje. Alle beetjes helpen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van de tegenstemmers blijkbaar in de veronderstelling is dat we hierdoor uit de EU gaan of dat we 'de macht van Brussel' hiermee inperken of iets dergelijks. Wat dus gewoon niet waar is.
Dit is pas het tweede referendum toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef Molurus het volgende:
Wanneer is er eigenlijk voor het laatst een referendum gehouden waarbij de regering zich hield aan de uitslag?
Meeste stemmen voor: Het volk heeft beslist.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef tralalala het volgende:
Zou er voor elk scenario eigenlijk al een plan liggen in Den Haag?
Maar moreel gezien zou het toch verkeerd zijn om het te negeren, dan verspeelt Rutte zijn laatste goodwill bij de ontevreden meute.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens de Wet is het referendum ongeldig als de opkomst lager dan 30% is. Dan MAG er zelfs niets mee worden gedaan.
Nog nooitquote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef Molurus het volgende:
Waarom niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:45 schreef DrDentz het volgende:
Ja maar dat kan dus niet. Het referendum moet over zoiets achterlijks als dit verdrag gaan. Je mag niet zomaar wat verzinnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik nog de meest ernstige conclusie eigenlijk. Een hoogleraar Staatrecht legde dat inderdaad piekfijn uit in Nieuwsuur. Die overdracht van bevoegdheden, daar had ik nou een referendum over willen hebben.
Nee! Met die uitslag werd juist geen rekening gehouden! Het is wel het laatste, en het eerste, referendum wat wij hadden.quote:
Tsja, dat was er., dat referendum. En daar veegde het parlement haar gat mee af. Dat is nou democratiequote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik nog de meest ernstige conclusie eigenlijk. Een hoogleraar Staatrecht legde dat inderdaad piekfijn uit in Nieuwsuur. Die overdracht van bevoegdheden, daar had ik nou een referendum over willen hebben.
Nee daar is de opkomst ongeveer 10-20 man, volgens de NOS.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef Merode32 het volgende:
Ik ben benieuwd of dat stembureau in de huiskamer van iemand al een 100% score heeft.
Maar 49 stemmers zouden er mogen stemmen.
Helemaal niet. Het zou juist immoreel zijn om meer dan 70% van de mensen bepaalde woorden (voor dan wel tegen) in de mond te leggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar moreel gezien zou het toch verkeerd zijn om het te negeren, dan verspeelt Rutte zijn laatste goodwill bij de ontevreden meute.
Er komt sowieso een debat over dit referendum. Ben ik wel benieuwd naar. Ongeacht de uitslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar of het handig is.
Debat is dinsdag al aangevraagd en ingeplanned.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Onder de 30% hoeft het kabinet geen enkele wet (zowel voor het overnemen of negeren van de uitslag) aan te nemen, een debat aanvragen kan altijd nog en het ligt natuurlijk wel voor de hand dat de partijen in de Kamer die tegen zijn dat gaan doen.
Was dat het referendum in 2005?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Tsja, dat was er., dat referendum. En daar veegde het parlement haar gat mee af. Dat is nou democratie
Dat was wel interessanter geweest en dan had ik ook een minder trollerige reden gehad om te stemmen. Het probleem echter is dat je bij dit soort referenda echter nooit de nuance kunt vinden. Ik vind het prima als een thema als productveiligheid Europees geregeld wordt, maar ontslagrecht wil ik liever weer nationaal regelen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Spam spam spamquote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef juliusceasar het volgende:
http://joostniemoller.nl/(...)g-oekraine-longread/
Stem TEGEN!!!!
Boulevard.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:
BoulevardHet Nee kamp verlangt opeens naar de staatsmedia
Ach ja, da's waar ook... de regering heeft toen de behandeling van de goedkeuringswet ingetrokken. Het verdrag is daarna herzien, en zonder referendum erdoor gestampt.quote:
tldrquote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef juliusceasar het volgende:
Stem TEGEN!!!!
Een ontevreden meute van zo'n 15%, wellicht 20% dus?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar moreel gezien zou het toch verkeerd zijn om het te negeren, dan verspeelt Rutte zijn laatste goodwill bij de ontevreden meute.
Die heeft hij al lang verspild verspeeld (Freudiaanse verspreking?) maar inderdaad, Rutte zal op zijn minst moeten doen alsof hij zich er iets van aantrekt. Waarschijnlijk zal hij een addendum aan het vedrag voorstellen of iets dergelijks en dan alsnog de Nederlandse handtekening geldig verklaren. Alleen daarom al is een nee-stem nuttig, het kan alleen maar een verbetering opleveren.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je hebt altijd een ontevreden meute van 15, 20 procent. Ook als je een uitstapje organiseert zal er altijd 15, 20 procent van de mensen klagen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Een ontevreden meute van zo'n 15%, wellicht 20% dus?
Schouders ophalen en doorgaan zou hoogst onverstandig zijn, aangezien er volgend jaar verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja en zo heeft elk land zijn eigen wensen en wil bv Polen liever het ontslagrecht Europees regelen. Logisch ook want het kost ons geld en het levert Polen geld op. Dat is nou precies waarom de EU niet werkt. En meer EU is al helemaal geen optie in mijn optiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat was wel interessanter geweest en dan had ik ook een minder trollerige reden gehad om te stemmen. Het probleem echter is dat je bij dit soort referenda echter nooit de nuance kunt vinden. Ik vind het prima als een thema als productveiligheid Europees geregeld wordt, maar ontslagrecht wil ik liever weer nationaal regelen.
Haha, begin je in paniek te raken of zo?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef SeLang het volgende:
Voor een raadgevend niet-bindend referendum is een opkomstdrempel van 30% nodig maar voor het Europees Parlement met vergaande bevoegdheden is het kennelijk wel okee als de opkomst onder de 30% ligt.
HAARP en Chemtrails!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef tralalala het volgende:
In midden-Nederland is het inmiddels echt noodweer.![]()
Dat gaat niet helpen
Dat zeg ik, het is uitkomstafhankelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef SeLang het volgende:
Voor een raadgevend niet-bindend referendum is een opkomstdrempel van 30% nodig maar voor het Europees Parlement met vergaande bevoegdheden is het kennelijk wel okee als de opkomst onder de 30% ligt.
Ook als de feitelijke macht bij de lidstaten ligt, wat nu dus niet meer het geval is voor een deel van de besluiten die genomen worden, kun je zaken nog Europees regelen. Dan is de EU in feite een orgaan wat Europese samenwerking kanaliseert, in plaats van dat het, zoals nu, een zelfstandige overheidslaag geworden is.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat was wel interessanter geweest en dan had ik ook een minder trollerige reden gehad om te stemmen. Het probleem echter is dat je bij dit soort referenda echter nooit de nuance kunt vinden. Ik vind het prima als een thema als productveiligheid Europees geregeld wordt, maar ontslagrecht wil ik liever weer nationaal regelen.
Nee hoor. Mooi weer hier.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef tralalala het volgende:
In midden-Nederland is het inmiddels echt noodweer.![]()
Dat gaat niet helpen
Het is dan ook absurd dat we de verkiezing voor het EP niet samenvoegen met die van de PS.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is dus ook dat we die discussie nooit hebben gevoerd wat we eigenlijk wel en niet van de EU willen. En dan krijg je dit.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies dat.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het probleem is dus ook dat we die discussie nooit hebben gevoerd wat we eigenlijk wel en niet van de EU willen. En dan krijg je dit.
Het absurd dat er nog een E is als er niemand voor stemt!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is dan ook absurd dat we de verkiezing voor het EP niet samenvoegen met die van de PS.![]()
1 keer opdagen, twee drie formulieren en klaar is Kees. We doen het al met de waterschappen, dat kan er ook nog wel bij.
Een alternatiever verklaring is dat ze liever hebben dat de opkomst laag is, je mag zelf invullen waarom ze dat fijner zouden kunnen vinden.
Zo komt het wel over, je wilt ze gewoon in de stront laten zakkenquote:
Dat heb je al een keer of drie gevraagd en ik heb daar keer op keer hetzelfde op geantwoord.quote:Ook eigenaardig dat je dit zegt? Ik vraag aan jou waarom Wit-Rusland niet? En wat zeg je dan?
Inderdaad, er is verzaakt een degelijk democratisch fundament te creëren. Overigens is juist dat is wat mij sceptisch maakt over de toekomst van de EU (en ook de Euro).quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het probleem is dus ook dat we die discussie nooit hebben gevoerd wat we eigenlijk wel en niet van de EU willen. En dan krijg je dit.
Mooi hij lijkt weer real time te vernieuwen.quote:
Ja als DIT de mensen nog niet wakker maakt dan snap ik het niet meer!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef juliusceasar het volgende:
Stem TEGEN!!!!
Goed argument. Ik ga een pizzaatje eten.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:54 schreef juliusceasar het volgende:
Als je nu geen gebruik maakt van jouw stemrecht en TEGEN stemt moet je daarna ook niet zeuren als wij door de EU en ons eurofiele kabinet worden uitgekleed om het corrupte Oekraine financieel te helpen! Vergeet niet dat de Oekraiense president Porosjenko voorkomt in de Panama papers!!!
Nou, het is wat...quote:Op woensdag 6 april 2016 18:54 schreef juliusceasar het volgende:
Vergeet niet dat de Oekraiense president Porosjenko voorkomt in de Panama papers!!!
ehhhh jawelquote:Op woensdag 6 april 2016 18:44 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch eens uitleggen welke afspraak precies, want volgens mij ga ik als burger daar ultiem over, en niet niet een stelletje carriere lijers, dat was nou precies de bedoeling van deze wet.
Dat zou in ieder geval tenminste een aardig idee zijn, dat ik daar iets van inspraak op zou hebben
Realiteit is natuurlijk dat het parlement daar ook niks meer over te zeggen hebben, als doen ze graag van wel.
2,20371quote:Op woensdag 6 april 2016 18:55 schreef DrDentz het volgende:
Was er niet eens een Euro referendum? Die wou'en we ook niet, alles 2x zo duur.
Nee want ik maak me toch weinig illusies over wat er met dat referendum wordt gedaan. Maar het is wel een interessante vraag. Waarom zijn EP verkiezingsuitslagen die veel verdergaande gevolgen hebben eigenlijk wel geldig als niemand komt opdagen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Haha, begin je in paniek te raken of zo?
Ja ik snap het zo onderhand al een half jaar niet meer. Blijkbaar boeit het de burger niets dat er een stel corrupte debielen ons lot in handen hebben. Prima hoor, maar met die burger identificeer ik mij niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja als DIT de mensen nog niet wakker maakt dan snap ik het niet meer!
Ik blijf nog even zittenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:54 schreef juliusceasar het volgende:
Als je nu geen gebruik maakt van jouw stemrecht en TEGEN stemt moet je daarna ook niet zeuren als wij door de EU en ons eurofiele kabinet worden uitgekleed om het corrupte Oekraine financieel te helpen! Vergeet niet dat de Oekraiense president Porosjenko voorkomt in de Panama papers!!!
Helemaal niet, ik wil voorkomen dat ze de stront in zakken en ons meenemen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo komt het wel over, je wilt ze gewoon in de stront laten zakken.
Minachting voor die arme Witrussen. Wat ik al zei, die mensen hebben echt een helpende hand nodig. Waarom reik je die niet aan. Oekraïners hebben vermogen zelf uit de stront te komen imho.quote:[..]
Dat heb je al een keer of drie gevraagd en ik heb daar keer op keer hetzelfde op geantwoord.
Waarom woon je nog in zo'n corrupt en achterbaks land?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja ik snap het zo onderhand al een half jaar niet meer. Blijkbaar boeit het de burger niets dat er een stel corrupte debielen ons lot in handen hebben. Prima hoor, maar met die burger identificeer ik mij niet.
Waarvoor verdienen ze dan zo veel respect? Voor hun homo-haat? Voor hun wijdverspreide racisme? Voor hun corruptiecultuur die in Europa ongeëvenaard is?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ik mijn roots hier heb misschien? Maar maak je niet druk ben al bezig met het buitenland.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Waarom woon je nog in zo'n corrupt en achterbaks land?
twitter:omroepbrabant twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:55:28Opkomstpercentages #Referendum #Oekraïne zijn van cruciaal belang. Den Bosch meldde om 18.00u een opkomst van 22,6%: https://t.co/1sORHQcGO7 reageer retweet
Die zullen beiden niet overleven. De vraag is er alleen de timing.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Inderdaad, er is verzaakt een degelijk democratisch fundament te creëren. Overigens is juist dat is wat mij sceptisch maakt over de toekomst van de EU (en ook de Euro).
Omdat ze tegen Poetin zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor verdienen ze dan zo veel respect? Voor hun homo-haat? Voor hun wijdverspreide racisme? Voor hun corruptiecultuur die in Europa ongeëvenaard is?
Er zijn genoeg landen op de wereld die m.i. meer medeleven verdienen.
Waarom pak je je koffer dan niet in en ga daar naar toe om ze te helpen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het alternatief (bijv. het laten zitten van het vorige parlement?) nog slechter is, lijkt me.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee want ik maak me toch weinig illusies over wat er met dat referendum wordt gedaan. Maar het is wel een interessante vraag. Waarom zijn EP verkiezingsuitslagen die veel verdergaande gevolgen hebben eigenlijk wel geldig als niemand komt opdagen?
Over een half uurtje is het droog. Mark my words. En dan... fijn stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
http://webcam.prvgld.nl/n233.html
Hier niet
Logisch toch dat het voor het verwerpen van een wet die al door beide kamers is onvoldoende is als twee man en een paardenkop het er niet mee eens zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef SeLang het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Leuke random cijfers, mag ik meedoen?
3.141592654
Nee. Er is nooit een Euro referendum geweest.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:55 schreef DrDentz het volgende:
Was er niet eens een Euro referendum? Die wou'en we ook niet, alles 2x zo duur.
Zo random zijn jouw cijfers niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
3.141592654
Maar wel janken als Rutte een paar miljoen extra overmaakt naar Brussel tbv. de Oekraine en de bejaarden weer eens kort op hun pensioen en hulp....quote:Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef Vasilevski het volgende:
Vind het wel raar dat mensen denken dat thuisblijvers per definitie voor het verdrag zouden zijn. Ik heb zelf genoeg mensen horen zeggen: ik stem niet, want het maakt toch allemaal geen reet uit, het is allang besloten, ze doen waar ze zin in hebben. De cynicus in mij denkt dat ze daar ook wel gelijk in hebben, maar zoveel moeite kost het nu ook weer niet om te gaan stemmen, dus ben toch maar gegaan. Mensen moeten gewoon stemmen (of niet stemmen natuurlijk) op basis van hun eigen overtuiging en verder niet zeuren.
Wat is dit nou weer voor een argument?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef juliusceasar het volgende:
Vergeet niet dat Pechtold in een privejet van een goede vriend de Oekraine heeft bezocht!!! Stem TEGEN!!!
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Jongens, ik ga zo nog stemmen! Komt allemaal goed.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef juliusceasar het volgende:
Vergeet niet dat Pechtold in een privejet van een goede vriend de Oekraine heeft bezocht!!! Stem TEGEN!!!
Opkomst rdam dit uur, via gemeente stream.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
3.141592654
Van die 'ik net zo goed blijven liggen want uiteindelijk ga ik toch dood' types.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef Vasilevski het volgende:
Vind het wel raar dat mensen denken dat thuisblijvers per definitie voor het verdrag zouden zijn. Ik heb zelf genoeg mensen horen zeggen: ik stem niet, want het maakt toch allemaal geen reet uit, het is allang besloten, ze doen waar ze zin in hebben. De cynicus in mij denkt dat ze daar ook wel gelijk in hebben, maar zoveel moeite kost het nu ook weer niet om te gaan stemmen, dus ben toch maar gegaan. Mensen moeten gewoon stemmen (of niet stemmen natuurlijk) op basis van hun eigen overtuiging en verder niet zeuren.
Daar begin ik zo langzamerhand wel over te twijfelen. Welk alternatief is slechter dan je ziel te verkopen zonder ook maar enig voorbehoud?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat het alternatief (bijv. het laten zitten van het vorige parlement?) nog slechter is, lijkt me.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef juliusceasar het volgende:
Waarom mag Pechtold niet in een privéjet naar Oekraïne vliegen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef juliusceasar het volgende:
Dat, en ik gun Jan Roos en Thierry Baudet niet zo'n grote opkomst voor hun referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef Vasilevski het volgende:
De vraag was meer retorisch. Willen we überhaupt wel een Europarlement? Er is nooit een discussie geweest wat we eigenlijk willen met de EU en daardoor is er ook geen draagvlak.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat het alternatief (bijv. het laten zitten van het vorige parlement?) nog slechter is, lijkt me.
Dat vergeet ik zeker niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:59 schreef juliusceasar het volgende:
Zolang ie over bezet gebied vliegt heeft hij mijn zegen iigquote:Op woensdag 6 april 2016 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarom mag Pechtold niet in een privéjet naar Oekraïne vliegen?
wat? wat voor nummers quote jequote:Op woensdag 6 april 2016 19:01 schreef Merode32 het volgende:
We zijn geeindigd op 11889 kijken wat dit uur brengt
En ik gokte 31,4%.....quote:Op woensdag 6 april 2016 19:01 schreef Gutmensch het volgende:
Het verwachte opkomstpercentage gaat weer omlaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef BarryOSeven het volgende:
Vergeet niet dat Rutte heeft beloofd geen geld meer naar Griekenland te storten!!! Stem TEGEN!
Dat zou het in de toekomst weer moeten worden. Ideaal gesproken zou de EU verdwijnen en vervangen worden door tal van samenwerkingsverbanden. Verschillende landen kunnen coalities vormen (BeNeLux + Duitsland, de nordic landen, de ZE landen etc.) en deze coalities kunnen op onderdelen samenwerken (douaneunie, onderzoek...). Het voordeel is dat het veel meer vrijheid en veel minder bureaucratie geeft terwijl de samenwerking veel meer op pragmatische basis verloopt en de invloed van de lobby's afneemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ook als de feitelijke macht bij de lidstaten ligt, wat nu dus niet meer het geval is voor een deel van de besluiten die genomen worden, kun je zaken nog Europees regelen. Dan is de EU in feite een orgaan wat Europese samenwerking kanaliseert, in plaats van dat het, zoals nu, een zelfstandige overheidslaag geworden is.
quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.
www.moetikstemmenofniet.nlquote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat is de schatting momenteel qua opkomstpercentage?
Oei, dat is best wel beschamend.quote:
ik heb respect voor jou mening maar wat ben jij ongelofelijk zuur aan het doen zeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.
Je wilt ze dus gewoon in de stront laten zakken. Daarom mijn conclusie dat je ze minacht.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik wil voorkomen dat ze de stront in zakken en ons meenemen.
Heb je uberhaubt mijn reacties op je eerdere vragen hierover wel gelezenquote:Minachting voor die arme Witrussen. Wat ik al zei, die mensen hebben echt een helpende hand nodig. Waarom reik je die niet aan. Oekraïners hebben vermogen zelf uit de stront te komen imho.
Denk wel dat ze het gaan halen, en als iedere ja stemmer thuisblijft wordt dat een 100% nee stem.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou bijna m'n nee stem weer opzoeken en het veranderen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Je geeft nu meermaals aan dat al is bewezen dat het niet enkel om een handelsverdrag gaat, maar je geeft nergens aan waaruit dit blijkt (behalve wat random namen).quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Reden nummer 2. om tegen te zijn.
----------------------------------
Het is alleen een handelsverdrag.
Dit wordt telkens weer benadrukt door de voorstanders. De economie van Oekraïne is overigens net zo groot als die van Noord Holland. De Nederlandse export naar Oekraïne is 0,179 procent van de totale export, dus waar hebben we het over. Maar dat het alleen om handel gaat, en dat dit heel belangrijk is, wordt zelfs benadrukt in de officiële argumentatielijn voor de campagne (die niet zo mag heten) van het kabinet, zo blijkt uit het gelekte campagneplan van het kabinet. (PDF)
Dat het in werkelijkheid om veel meer gaat dan een handelsverdrag, is al overtuigend met veel citaten ontmaskerd, bijvoorbeeld in deze Telegraaf column van Leon de Winter. Zelfs in de officiële voorlichting van de referendumcommissie wordt overigens al toegegeven dat het meer is dan alleen een handelsverdrag.
Pint is natuurlijk dat wij als NL niet bepalen wanneer de EU-verkiezingen zijn. PS is één keer in de 4 jaar, EU één keer in de 5 jaar. Daar gaat het al fout.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is dan ook absurd dat we de verkiezing voor het EP niet samenvoegen met die van de PS.![]()
1 keer opdagen, twee drie formulieren en klaar is Kees. We doen het al met de waterschappen, dat kan er ook nog wel bij.
Een alternatiever verklaring is dat ze liever hebben dat de opkomst laag is, je mag zelf invullen waarom ze dat fijner zouden kunnen vinden.
Gutmenschen? Je bedoelt mensen die klaar zijn met werken en dus kunnen gaan stemmen? Ok.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef SeLang het volgende:
Gutmenschen in paniek!
Per 19:05:
[ afbeelding ]
Wat mij betreft zoekt Europa dan ook met meer landen samenwerking door middel van handel.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor verdienen ze dan zo veel respect? Voor hun homo-haat? Voor hun wijdverspreide racisme? Voor hun corruptiecultuur die in Europa ongeëvenaard is?
Er zijn genoeg landen op de wereld die m.i. meer medeleven verdienen.
Lees eens rustig door aub.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je geeft nu meermaals aan dat al is bewezen dat het niet enkel om een handelsverdrag gaat, maar je geeft nergens aan waaruit dit blijkt (behalve wat random namen).
Misschien staan er wel punten in die juist goed voor ons zijn en inderdaad niets te maken hebben met een handelsverdrag. Op welk punt is dit een argument voor het 'nee' stemmen?
Hij representeert wel iets wat heel erg leeft: namelijk dat het referendum meer gaat over de vraag of dat je meer of minder EU wil dan over het associatieverdrag. Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie. Deze angel had de staat zelf kunnen verwijderen door zelfstandig een tweede referendum te organiseren (ja, dat mogen ze, dat deden ze eerder immers ook voor de EU-grondwet) waarin je kiezers vraag om hun mening over de EU te uiten via 10-20 goed opgestelde (door onafhankelijke mensen) vragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat komt door jouw gezuig en gezeur.....quote:Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zoekt Europa dan ook met meer landen samenwerking door middel van handel.
Maar ik vraag me gewoon af waar die specifieke haat en minachting voor Oekraine hier vandaan komen. Heb jij daar een verklaring voor?
Oef dit gaat verkeerd, het waren parodie posts op juliuscaesar. Blijkbaar komt dat niet over.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij representeert wel iets wat heel erg leeft: namelijk dat het referendum meer gaat over de vraag of dat je meer of minder EU wil dan over het associatieverdrag. Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie. Deze angel had de staat zelf kunnen verwijderen door zelfstandig een tweede referendum te organiseren (ja, dat mogen ze, dat deden ze eerder immers ook voor de EU-grondwet) waarin je kiezers vraag om hun mening over de EU te uiten via 10-20 goed opgestelde (door onafhankelijke mensen) vragen.
Het Europees Parlement is niet EU-gerelateerd?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie.
Die marge wordt met elke update een stuk kleiner.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met zo'n marge kun je die site er ook wel uithalen zeg...
Men had ook op anti-EU partijen kunnen stemmen, maar blijkbaar boeit het de meeste mensen toch niet zoveel. Dus zo erg leeft het niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij representeert wel iets wat heel erg leeft: namelijk dat het referendum meer gaat over de vraag of dat je meer of minder EU wil dan over het associatieverdrag. Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie. Deze angel had de staat zelf kunnen verwijderen door zelfstandig een tweede referendum te organiseren (ja, dat mogen ze, dat deden ze eerder immers ook voor de EU-grondwet) waarin je kiezers vraag om hun mening over de EU te uiten via 10-20 goed opgestelde (door onafhankelijke mensen) vragen.
je bent zelf een flopquote:Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe telkens die opkomst van de grote steden als uitgangspunt wordt genomen, terwijl er tig gemeenten zijn waar de 30 al lang een breed gehaald is... dit gaat nog behoorlijk tegenvallen voor iedereen die hoopt op een flop.
Maar waarom maken jullie je dan niet drukker om Moldavie en Georgie waar men tegen Poetin is?quote:
Valt best mee, van 6 tot 8 is het piekuur, volgens die grafiek is het normaal dat er dan per uur het dubbele stemt vergeleken met de rest van de dagquote:Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef SeLang het volgende:
Gutmenschen in paniek!
[ afbeelding ]
Welke stembureaus in bejaardentehuizen zijn zoal weg dan? Hier zijn ze allemaal nog open.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De opkomst is wel kunstmatig laag doordat al die stembureaus in bejaardenhuizen weg zijn. Die oudjes hadden een 100% opkomst en zijn natuurlijk tegen toetreding van die vuile communisten bij ons vrije Europa.
Was het die site wat vroeg op de middag een foutmarge van bijna 15% aanhield?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die marge wordt met elke update een stuk kleiner.
Ow, maar dat fixen ik en mijn maten. Al verkiezingen lang hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De opkomst is wel kunstmatig laag doordat al die stembureaus in bejaardenhuizen weg zijn. Die oudjes hadden een 100% opkomst en zijn natuurlijk tegen toetreding van die vuile communisten bij ons vrije Europa.
Ja daarom zeg ik al uren dat de cijfers wel hoger kunnen uitvallen omdat die waarschijnlijk weer in een bepaald perspectief zijn geplaatst om de opkomst te drukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe telkens die opkomst van de grote steden als uitgangspunt wordt genomen, terwijl er tig gemeenten zijn waar de 30 al lang een breed gehaald is... dit gaat nog behoorlijk tegenvallen voor iedereen die hoopt op een flop.
Oh dus als we er netto eigenlijk maar weinig aan verdienen hoeft het gewoon niet. Als we zouden kijken wat jij voorlopig netto hebt bijgedragen aan de B.V. Nederland was een een postnatale abortus niet ver weg schat ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Reden nummer 2. om tegen te zijn.
----------------------------------
Het is alleen een handelsverdrag.
Dit wordt telkens weer benadrukt door de voorstanders. De economie van Oekraïne is overigens net zo groot als die van Noord Holland. De Nederlandse export naar Oekraïne is 0,179 procent van de totale export, dus waar hebben we het over. Maar dat het alleen om handel gaat, en dat dit heel belangrijk is, wordt zelfs benadrukt in de officiële argumentatielijn voor de campagne (die niet zo mag heten) van het kabinet, zo blijkt uit het gelekte campagneplan van het kabinet. (PDF)
Dat het in werkelijkheid om veel meer gaat dan een handelsverdrag, is al overtuigend met veel citaten ontmaskerd, bijvoorbeeld in deze Telegraaf column van Leon de Winter. Zelfs in de officiële voorlichting van de referendumcommissie wordt overigens al toegegeven dat het meer is dan alleen een handelsverdrag.
In de meeste dorpen. Oudjes moet nu vaak kms reizen - dat zullen er maar weinig doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Welke stembureaus in bejaardentehuizen zijn zoal weg dan? Hier zijn ze allemaal nog open.
't zal er om spannenquote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat klopt maar het is mogelijk om de datum van de PS-verkiezing aan te passen, we zouden in theorie ervoor kunnen kiezen om een paar keer een iets kortere of langere periode van de PS te hanteren zodat het wel mooi samenvalt. Mijn punt was voornamelijk dat zolang je een aparte EP-verkiezing hebt het opkomstpercentage laag zal blijven, met de huidige omstandigheden (een relatief tandenloos EP, een onderschatting van hoeveel nationale wetgeving door de EU wordt gedicteerd).quote:Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Pint is natuurlijk dat wij als NL niet bepalen wanneer de EU-verkiezingen zijn. PS is één keer in de 4 jaar, EU één keer in de 5 jaar. Daar gaat het al fout.
Ook voor jouw deze link. (al vermoed ik dat je gewoon te dom bent om dit tebegrijpen)quote:Op woensdag 6 april 2016 19:09 schreef danos het volgende:
[..]
Oh dus als we er netto eigenlijk maar weinig aan verdienen hoeft het gewoon niet. Als we zouden kijken wat jij voorlopig netto hebt bijgedragen aan de B.V. Nederland was een een postnatale abortus niet ver weg schat ik.
die neppe pornhub statistieken die ze uitgeven om gratis publiciteit te krijgen van de mediaquote:Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraïne hoort dus eigenlijk gewoon bij Rusland.
Heb je voorbeelden van locaties waar het dichtstbijzijnde stemlokaal kilometers weg is?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
In de meeste dorpen. Oudjes moet nu vaak kms reizen - dat zullen er maar weinig doen.
Dat lijkt me een juiste conclusie.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik lees zo vaak dat mensen niet willen stemmen omdat het volgens hun toch geen zin heeft. Ja als iedereen zo denkt, heeft het hele leven geen zin meer en kun je je beter opknopen.
Vind je het heel erg dat we ons drukker maken om Nederlandquote:Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom maken jullie je dan niet drukker om Moldavie en Georgie waar men tegen Poetin is?
Dat is dus bepaald niet de verklaring.
De haat en minachting is iets wat jij zelf bedenkt en anderen toeschrijft om daar vervolgens op te reageren.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zoekt Europa dan ook met meer landen samenwerking door middel van handel.
Maar ik vraag me gewoon af waar die specifieke haat en minachting voor Oekraine hier vandaan komen. Heb jij daar een verklaring voor?
Zij willen hier naartoe komen, goedkoop werken, geld naar Oekraïne sturen. Bedrijven willen wel een vestiging daar hebben=goedkope arbeidskrachten en dan exporteren naar het westen. Belastingdeal met NLse brievenbusmaatschappij maken, oligarchen met een bananenrepubliek naar een belastingparadijs. En de EU betaalt dan de rechters en OvJ's, die toch nog steeds zullen moeten rechtspreken ten faveure van de buitenlandse investeerders, wij financieren de moeder mbt onderwijs, gezondheidszorg en sociale voorzieningen wel via artikel 453 en dan vraag jij je af of ik die mensen in de stront wil laten zakken? Die mensen worden nu al in de stront geduwd volop. Ze hadden al vanaf 1997 de kans om van alles en nog wat te doen aan de corruptie..... en wat denk jij?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wilt ze dus gewoon in de stront laten zakken. Daarom mijn conclusie dat je ze minacht.
[..]
Ik vind dat jij je er als idealist strek voor moet maken, en dat doe je niet. Als Oekraïne jouw idelaisme waard is, dan zeker de Witrussen.quote:Heb je überhaubt mijn reacties op je eerdere vragen hierover wel gelezen?
Hoe heb jij dan 'TEGEN' geschreven?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:12 schreef Inaithnir het volgende:
Weetje, ik denk dat Danny op FOK een autocorrect gebouwd heeft dat het woord 'tegen' in TEGEN verandert. Verklaart een hoop
Dat zou niet verbazen inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:12 schreef Inaithnir het volgende:
Weetje, ik denk dat Danny op FOK een autocorrect gebouwd heeft dat het woord 'tegen' in TEGEN verandert. Verklaart een hoop
Wij bij Duitslandquote:Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraïne hoort dus eigenlijk gewoon bij Rusland.
Dat mag echter niet met dit verdrag.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zij willen hier naartoe komen, goedkoop werken, geld naar Oekraïne sturen.
Je hebt mijn reacties hierover dus niet gelezenquote:Bedrijven willen wel een vestiging daar hebben=goedkope arbeidskrachten en dan exporteren naar het westen. Belastingdeal met NLse brievenbusmaatschappij maken, oligarchen met een bananenrepubliek naar een belastingparadijs. En de EU betaalt dan de rechters en OvJ's, die toch nog steeds zullen moeten rechtspreken ten faveure van de buitenlandse investeerders en, wij betalen financieren de moeder wel mbt onderwijs, gezondheidszorg en sociale voorzieningen wel via artikel 453 en dan vraag jij je af of ik die mensen in de stront wil laten zakken? Die mensen worden nu al in de stront geduwd volop. Ze hadden al vanaf 1997 de kans om van alles en nog wat te doen aan de corruptie..... en wat denk jij?
[..]
Ik vind dat jij je er als idealist strek voor moet maken, en dat doe je niet. Als Oekraïne jouw idelaisme waard is, dan zeker de Witrussen.
Is 70 voor een gemeente met iets meer dan 220 000 inwoners genoeg?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van locaties waar het dichtstbijzijnde stemlokaal kilometers weg is?
En dat gaat gebeuren/quote:
Los daarvan, ik wil gewoon zien dat je het opneemt voor de Witrussen. dat zijn ook mensen hoor, of minacht je ze?quote:Je hebt mijn reacties hierover dus niet gelezen.
Ik vroeg het aan de mang die daar zat. Hij vond de opkomst tegenvallen, maar zei dat op de waddeneilanden wel veel mensen gestemd hadden. Dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:15 schreef Scrummie het volgende:
Bliksem en regen: stem TEGEN!
Al denk ik niet dat die 30% gehaald wordt.
Dan heb jij het verdrag niet goed gelezen, geeft niet, is kennelijk niet je vakgebiedquote:Op woensdag 6 april 2016 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mag echter niet met dit verdrag.
[..]
Je hebt mijn reacties hierover dus niet gelezen.
Heeft met de intelligentie van de tegen-stemmers te maken.quote:
Wilde even controleren of Danny ook niet 'voor' in 'TEGEN' veranderdequote:
Hoe zie je dat voor je?quote:
Nee tuurlijk niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef SeLang het volgende:
Gutmenschen in paniek!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 april 2016 19:17 schreef Baszh het volgende:
[..]
Wilde even controleren of Danny ook niet 'voor' in 'TEGEN' veranderde
Dat lijkt me redelijk gemiddeld. Zeker niet weinig.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is 70 voor een gemeente met iets meer dan 220 000 inwoners genoeg?
Voor 1 postcode (enkel de 4 cijfers) telde ik er 5. Maar ja, dat is in een gemeente die niet het democratische proces dwarsboomt (geen gekleurde oproep, een normaal aantal stembureaus), ik weet dat dat niet in heel Nederland zo is.
Zeker niet met dit verdrag. En het zit er sowieso niet in.quote:
Als je mijn reacties had gelezen, dan wist je dat ik het voor ze opnam.quote:Los daarvan, ik wil gewoon zien dat je het opneemt voor de Witrussen. dat zijn ook mensen hoor, of minacht je ze?
Respect voor deuitslag........quote:Op woensdag 6 april 2016 19:17 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zouden de partijen die voor zijn eigenlijk een nee-advies volgen? Het is niet alsof de PVV en de SP een ja-advies zullen opvolgen.
In Rotterdam niet. Maar dat zegt nog niet zoveel.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet.
Ze hadden er 7 duizend meer moeten hebben. En dan ook nog 19000 per uur daarna. Terwijl dat gaat inzakken.
Beetje rekenen en je weet dat ze het dik niet halen. 26-27% max
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |