Dat zou het in de toekomst weer moeten worden. Ideaal gesproken zou de EU verdwijnen en vervangen worden door tal van samenwerkingsverbanden. Verschillende landen kunnen coalities vormen (BeNeLux + Duitsland, de nordic landen, de ZE landen etc.) en deze coalities kunnen op onderdelen samenwerken (douaneunie, onderzoek...). Het voordeel is dat het veel meer vrijheid en veel minder bureaucratie geeft terwijl de samenwerking veel meer op pragmatische basis verloopt en de invloed van de lobby's afneemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ook als de feitelijke macht bij de lidstaten ligt, wat nu dus niet meer het geval is voor een deel van de besluiten die genomen worden, kun je zaken nog Europees regelen. Dan is de EU in feite een orgaan wat Europese samenwerking kanaliseert, in plaats van dat het, zoals nu, een zelfstandige overheidslaag geworden is.
quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.
www.moetikstemmenofniet.nlquote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat is de schatting momenteel qua opkomstpercentage?
Oei, dat is best wel beschamend.quote:
ik heb respect voor jou mening maar wat ben jij ongelofelijk zuur aan het doen zeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.
Je wilt ze dus gewoon in de stront laten zakken. Daarom mijn conclusie dat je ze minacht.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik wil voorkomen dat ze de stront in zakken en ons meenemen.
Heb je uberhaubt mijn reacties op je eerdere vragen hierover wel gelezenquote:Minachting voor die arme Witrussen. Wat ik al zei, die mensen hebben echt een helpende hand nodig. Waarom reik je die niet aan. Oekraïners hebben vermogen zelf uit de stront te komen imho.
Denk wel dat ze het gaan halen, en als iedere ja stemmer thuisblijft wordt dat een 100% nee stem.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat is de schatting momenteel qua opkomstpercentage?
Ik zou bijna m'n nee stem weer opzoeken en het veranderen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Je geeft nu meermaals aan dat al is bewezen dat het niet enkel om een handelsverdrag gaat, maar je geeft nergens aan waaruit dit blijkt (behalve wat random namen).quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Reden nummer 2. om tegen te zijn.
----------------------------------
Het is alleen een handelsverdrag.
Dit wordt telkens weer benadrukt door de voorstanders. De economie van Oekraïne is overigens net zo groot als die van Noord Holland. De Nederlandse export naar Oekraïne is 0,179 procent van de totale export, dus waar hebben we het over. Maar dat het alleen om handel gaat, en dat dit heel belangrijk is, wordt zelfs benadrukt in de officiële argumentatielijn voor de campagne (die niet zo mag heten) van het kabinet, zo blijkt uit het gelekte campagneplan van het kabinet. (PDF)
Dat het in werkelijkheid om veel meer gaat dan een handelsverdrag, is al overtuigend met veel citaten ontmaskerd, bijvoorbeeld in deze Telegraaf column van Leon de Winter. Zelfs in de officiële voorlichting van de referendumcommissie wordt overigens al toegegeven dat het meer is dan alleen een handelsverdrag.
Pint is natuurlijk dat wij als NL niet bepalen wanneer de EU-verkiezingen zijn. PS is één keer in de 4 jaar, EU één keer in de 5 jaar. Daar gaat het al fout.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is dan ook absurd dat we de verkiezing voor het EP niet samenvoegen met die van de PS.![]()
1 keer opdagen, twee drie formulieren en klaar is Kees. We doen het al met de waterschappen, dat kan er ook nog wel bij.
Een alternatiever verklaring is dat ze liever hebben dat de opkomst laag is, je mag zelf invullen waarom ze dat fijner zouden kunnen vinden.
Gutmenschen? Je bedoelt mensen die klaar zijn met werken en dus kunnen gaan stemmen? Ok.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef SeLang het volgende:
Gutmenschen in paniek!
Per 19:05:
[ afbeelding ]
Wat mij betreft zoekt Europa dan ook met meer landen samenwerking door middel van handel.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor verdienen ze dan zo veel respect? Voor hun homo-haat? Voor hun wijdverspreide racisme? Voor hun corruptiecultuur die in Europa ongeëvenaard is?
Er zijn genoeg landen op de wereld die m.i. meer medeleven verdienen.
Lees eens rustig door aub.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je geeft nu meermaals aan dat al is bewezen dat het niet enkel om een handelsverdrag gaat, maar je geeft nergens aan waaruit dit blijkt (behalve wat random namen).
Misschien staan er wel punten in die juist goed voor ons zijn en inderdaad niets te maken hebben met een handelsverdrag. Op welk punt is dit een argument voor het 'nee' stemmen?
Hij representeert wel iets wat heel erg leeft: namelijk dat het referendum meer gaat over de vraag of dat je meer of minder EU wil dan over het associatieverdrag. Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie. Deze angel had de staat zelf kunnen verwijderen door zelfstandig een tweede referendum te organiseren (ja, dat mogen ze, dat deden ze eerder immers ook voor de EU-grondwet) waarin je kiezers vraag om hun mening over de EU te uiten via 10-20 goed opgestelde (door onafhankelijke mensen) vragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |