abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2016 @ 19:02:48 #201
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161228952
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ook als de feitelijke macht bij de lidstaten ligt, wat nu dus niet meer het geval is voor een deel van de besluiten die genomen worden, kun je zaken nog Europees regelen. Dan is de EU in feite een orgaan wat Europese samenwerking kanaliseert, in plaats van dat het, zoals nu, een zelfstandige overheidslaag geworden is.
Dat zou het in de toekomst weer moeten worden. Ideaal gesproken zou de EU verdwijnen en vervangen worden door tal van samenwerkingsverbanden. Verschillende landen kunnen coalities vormen (BeNeLux + Duitsland, de nordic landen, de ZE landen etc.) en deze coalities kunnen op onderdelen samenwerken (douaneunie, onderzoek...). Het voordeel is dat het veel meer vrijheid en veel minder bureaucratie geeft terwijl de samenwerking veel meer op pragmatische basis verloopt en de invloed van de lobby's afneemt.

Of dat de EU transformeert tot zoiets danwel dat het verdwijnt maakt mij weinig uit maar een quasipolitieke organisatie zoals de EU zie ik niet in staat om macht in te leveren dus dan ligt het voor de hand dat het op een gegeven moment gaat worden uitgekotst. Zoals het nu is werkt het duidelijk niet: te groot, teveel te verschillende leden, van lagelonen landen tot eerstewereldlanden die al meer dan een eeuw ruim voorlopen op de rest van de wereld en Europa, van de mañana-mentaliteit tot de zeer zakelijke en sobere mentaliteit, van de grote corruptie tot de relatief kleine corruptie, het is allemaal veel te divers om goed te werken en ondertussen is het democratische gehalte te laag (hoewel wel elke eerste minister van een land wat lid is voor alles een veto heeft) en is de EU moeilijk te besturen terwijl de lobby het corrumpeert. Het is al gebleken dat we geen grote financiële crisis kunnen voorkomen, dat die traag verdwijnt, dat de niet-euro-landen een hogere economische groei hadden sinds de invoering van de euro (gemiddeld) dan de eurolanden en de Europese Unie heeft een conflict in Oekraïne verergerd en hierdoor de relaties tussen het 'westen' en Rusland verslechterd. Nog steeds besteedt de EU veel meer geld aan landbouwsubsidies dan aan innovatie (ik stel niet dat er geen geld aan landbouwsubsidies wordt besteed) en hoewel het financieel gezien veel minder impact heeft is het wel tekenen dat we nog steeds 3 vestigingsplaatsen hebben (nog niet eens 1 vestigingsplaats voor enkel het parlement en het bestuur) en dat nog steeds edelheren subsidiegeld krijgen voor hun private landgoed om maar een paar kwesties te noemen.

Het is niet dat de EU nooit iets goeds heeft voortgebracht (Neelie Kroes deed het geweldig als commissaris, het vrij reizen en het niet langer geld hoeven te wisselen in elk land is handig (alleen hadden ze beter ook hiervoor met minder landen een unie gevormd) maar netto zijn de resultaten niet zo goed tot nu toe.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161228955
Rotterdam...

19:00 19,9% :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:03:09 #203
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161228968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.
:')
  woensdag 6 april 2016 @ 19:03:21 #204
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161228971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat is de schatting momenteel qua opkomstpercentage? :P
www.moetikstemmenofniet.nl
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161228980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

wat? wat voor nummers quote je
Uurcijfers
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  woensdag 6 april 2016 @ 19:03:36 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161228982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Rotterdam...

19:00 19,9% :(
Oei, dat is best wel beschamend. :@
#NoDAPL
  woensdag 6 april 2016 @ 19:03:37 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161228983
Hoek van Holland inmiddels op 30%
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 april 2016 @ 19:03:51 #208
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_161228988
Ik ben bang dat ze die 30% niet gaan halen :{
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 6 april 2016 @ 19:03:51 #209
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161228989
quote:

[..]

Ik ben het misschien niet eens met het Nee-kamp, maar ik heb wel medelijden met jullie dat deze gast voor jullie aan het posten is.
ik heb respect voor jou mening maar wat ben jij ongelofelijk zuur aan het doen zeg.
pi_161228992
quote:
Wat een droeftoeterij. :')
pi_161228994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik wil voorkomen dat ze de stront in zakken en ons meenemen.

Je wilt ze dus gewoon in de stront laten zakken. Daarom mijn conclusie dat je ze minacht.
quote:
Minachting voor die arme Witrussen. Wat ik al zei, die mensen hebben echt een helpende hand nodig. Waarom reik je die niet aan. Oekraïners hebben vermogen zelf uit de stront te komen imho.
Heb je uberhaubt mijn reacties op je eerdere vragen hierover wel gelezen :{?
pi_161228996
quote:
Denk wel dat ze het gaan halen, en als iedere ja stemmer thuisblijft wordt dat een 100% nee stem.
pi_161229014
quote:
Met zo'n marge kun je die site er ook wel uithalen zeg...
I´m back.
pi_161229018
quote:

[..]

Ik zou bijna m'n nee stem weer opzoeken en het veranderen.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:05:12 #215
440653 BarryOSeven
pi_161229027
Als u nu niet stemt komt die kopvoddentax er nooit!!! Stem TEGEN!
  woensdag 6 april 2016 @ 19:05:25 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161229033
Gutmenschen in paniek!

Per 19:05:

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161229040
Eindstand gaat 27,3% worden. Gr.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 6 april 2016 @ 19:05:52 #218
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_161229045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Reden nummer 2. om tegen te zijn.
----------------------------------

Het is alleen een handelsverdrag.

Dit wordt telkens weer benadrukt door de voorstanders. De economie van Oekraïne is overigens net zo groot als die van Noord Holland. De Nederlandse export naar Oekraïne is 0,179 procent van de totale export, dus waar hebben we het over. Maar dat het alleen om handel gaat, en dat dit heel belangrijk is, wordt zelfs benadrukt in de officiële argumentatielijn voor de campagne (die niet zo mag heten) van het kabinet, zo blijkt uit het gelekte campagneplan van het kabinet. (PDF)

Dat het in werkelijkheid om veel meer gaat dan een handelsverdrag, is al overtuigend met veel citaten ontmaskerd, bijvoorbeeld in deze Telegraaf column van Leon de Winter. Zelfs in de officiële voorlichting van de referendumcommissie wordt overigens al toegegeven dat het meer is dan alleen een handelsverdrag.
Je geeft nu meermaals aan dat al is bewezen dat het niet enkel om een handelsverdrag gaat, maar je geeft nergens aan waaruit dit blijkt (behalve wat random namen).

Misschien staan er wel punten in die juist goed voor ons zijn en inderdaad niets te maken hebben met een handelsverdrag. Op welk punt is dit een argument voor het 'nee' stemmen?
pi_161229050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is dan ook absurd dat we de verkiezing voor het EP niet samenvoegen met die van de PS. :|W
1 keer opdagen, twee drie formulieren en klaar is Kees. We doen het al met de waterschappen, dat kan er ook nog wel bij.

Een alternatiever verklaring is dat ze liever hebben dat de opkomst laag is, je mag zelf invullen waarom ze dat fijner zouden kunnen vinden. ;)
Pint is natuurlijk dat wij als NL niet bepalen wanneer de EU-verkiezingen zijn. PS is één keer in de 4 jaar, EU één keer in de 5 jaar. Daar gaat het al fout.
pi_161229061
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef SeLang het volgende:
Gutmenschen in paniek!

[ afbeelding ]
Gutmenschen? Je bedoelt mensen die klaar zijn met werken en dus kunnen gaan stemmen? Ok. ^O^
pi_161229066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarvoor verdienen ze dan zo veel respect? Voor hun homo-haat? Voor hun wijdverspreide racisme? Voor hun corruptiecultuur die in Europa ongeëvenaard is?

Er zijn genoeg landen op de wereld die m.i. meer medeleven verdienen.
Wat mij betreft zoekt Europa dan ook met meer landen samenwerking door middel van handel.
Maar ik vraag me gewoon af waar die specifieke haat en minachting voor Oekraine hier vandaan komen. Heb jij daar een verklaring voor?
pi_161229075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Eindstand gaat 27,3% worden. Gr.
Zo is dat. Met 15% steun kan je regeren, 27.3% kan je negeren.

Heel logisch zou JC zeggen.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:07:35 #223
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161229085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Je geeft nu meermaals aan dat al is bewezen dat het niet enkel om een handelsverdrag gaat, maar je geeft nergens aan waaruit dit blijkt (behalve wat random namen).

Misschien staan er wel punten in die juist goed voor ons zijn en inderdaad niets te maken hebben met een handelsverdrag. Op welk punt is dit een argument voor het 'nee' stemmen?
Lees eens rustig door aub.
http://joostniemoller.nl/(...)g-oekraine-longread/
  woensdag 6 april 2016 @ 19:07:41 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161229088
quote:

[..]

Hij representeert wel iets wat heel erg leeft: namelijk dat het referendum meer gaat over de vraag of dat je meer of minder EU wil dan over het associatieverdrag. Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie. Deze angel had de staat zelf kunnen verwijderen door zelfstandig een tweede referendum te organiseren (ja, dat mogen ze, dat deden ze eerder immers ook voor de EU-grondwet) waarin je kiezers vraag om hun mening over de EU te uiten via 10-20 goed opgestelde (door onafhankelijke mensen) vragen.
#NoDAPL
  woensdag 6 april 2016 @ 19:08:07 #225
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_161229096
Ah, de mensen die werken gaan eindelijk stemmen! :) Dat zal het 'nee' kamp flink terugdringen in de peilingen. :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 april 2016 @ 19:08:19 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161229105
Wel mooi hoe telkens die opkomst van de grote steden als uitgangspunt wordt genomen, terwijl er tig gemeenten zijn waar de 30 al lang een breed gehaald is... dit gaat nog behoorlijk tegenvallen voor iedereen die hoopt op een flop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 6 april 2016 @ 19:08:24 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161229107
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zoekt Europa dan ook met meer landen samenwerking door middel van handel.
Maar ik vraag me gewoon af waar die specifieke haat en minachting voor Oekraine hier vandaan komen. Heb jij daar een verklaring voor?
Dat komt door jouw gezuig en gezeur..... :Y
  woensdag 6 april 2016 @ 19:08:31 #228
440653 BarryOSeven
pi_161229112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij representeert wel iets wat heel erg leeft: namelijk dat het referendum meer gaat over de vraag of dat je meer of minder EU wil dan over het associatieverdrag. Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie. Deze angel had de staat zelf kunnen verwijderen door zelfstandig een tweede referendum te organiseren (ja, dat mogen ze, dat deden ze eerder immers ook voor de EU-grondwet) waarin je kiezers vraag om hun mening over de EU te uiten via 10-20 goed opgestelde (door onafhankelijke mensen) vragen.
Oef dit gaat verkeerd, het waren parodie posts op juliuscaesar. Blijkbaar komt dat niet over. :')
pi_161229114
quote:

[..]

Dat is niet zo gek aangezien dit de eerste keer is sinds het EU-grondwetreferendumbedrog dat we weer naar de stembus mogen over een EU-gerelateerde kwestie.
Het Europees Parlement is niet EU-gerelateerd?
pi_161229118
De opkomst is wel kunstmatig laag doordat al die stembureaus in bejaardenhuizen weg zijn. Die oudjes hadden een 100% opkomst en zijn natuurlijk tegen toetreding van die vuile communisten bij ons vrije Europa.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:08:48 #231
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161229120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met zo'n marge kun je die site er ook wel uithalen zeg...
Die marge wordt met elke update een stuk kleiner.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161229122
quote:

[..]

Men had ook op anti-EU partijen kunnen stemmen, maar blijkbaar boeit het de meeste mensen toch niet zoveel. Dus zo erg leeft het niet.
pi_161229123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe telkens die opkomst van de grote steden als uitgangspunt wordt genomen, terwijl er tig gemeenten zijn waar de 30 al lang een breed gehaald is... dit gaat nog behoorlijk tegenvallen voor iedereen die hoopt op een flop.
je bent zelf een flop
pi_161229125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Omdat ze tegen Poetin zijn. ;)
Maar waarom maken jullie je dan niet drukker om Moldavie en Georgie waar men tegen Poetin is?
Dat is dus bepaald niet de verklaring.
pi_161229136
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:05 schreef SeLang het volgende:
Gutmenschen in paniek!

[ afbeelding ]
Valt best mee, van 6 tot 8 is het piekuur, volgens die grafiek is het normaal dat er dan per uur het dubbele stemt vergeleken met de rest van de dag
pi_161229137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De opkomst is wel kunstmatig laag doordat al die stembureaus in bejaardenhuizen weg zijn. Die oudjes hadden een 100% opkomst en zijn natuurlijk tegen toetreding van die vuile communisten bij ons vrije Europa.
Welke stembureaus in bejaardentehuizen zijn zoal weg dan? Hier zijn ze allemaal nog open.
pi_161229138
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die marge wordt met elke update een stuk kleiner.
Was het die site wat vroeg op de middag een foutmarge van bijna 15% aanhield?
pi_161229142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef DrDentz het volgende:
Ow, maar dat fixen ik en mijn maten. Al verkiezingen lang hoor.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:09:41 #239
440653 BarryOSeven
pi_161229149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Ja daarom zeg ik al uren dat de cijfers wel hoger kunnen uitvallen omdat die waarschijnlijk weer in een bepaald perspectief zijn geplaatst om de opkomst te drukken.

Maar ik ben een aluhoedje. (echt waar, is best cool)
pi_161229160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Reden nummer 2. om tegen te zijn.
----------------------------------

Het is alleen een handelsverdrag.

Dit wordt telkens weer benadrukt door de voorstanders. De economie van Oekraïne is overigens net zo groot als die van Noord Holland. De Nederlandse export naar Oekraïne is 0,179 procent van de totale export, dus waar hebben we het over. Maar dat het alleen om handel gaat, en dat dit heel belangrijk is, wordt zelfs benadrukt in de officiële argumentatielijn voor de campagne (die niet zo mag heten) van het kabinet, zo blijkt uit het gelekte campagneplan van het kabinet. (PDF)

Dat het in werkelijkheid om veel meer gaat dan een handelsverdrag, is al overtuigend met veel citaten ontmaskerd, bijvoorbeeld in deze Telegraaf column van Leon de Winter. Zelfs in de officiële voorlichting van de referendumcommissie wordt overigens al toegegeven dat het meer is dan alleen een handelsverdrag.
Oh dus als we er netto eigenlijk maar weinig aan verdienen hoeft het gewoon niet. Als we zouden kijken wat jij voorlopig netto hebt bijgedragen aan de B.V. Nederland was een een postnatale abortus niet ver weg schat ik.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_161229166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Welke stembureaus in bejaardentehuizen zijn zoal weg dan? Hier zijn ze allemaal nog open.
In de meeste dorpen. Oudjes moet nu vaak kms reizen - dat zullen er maar weinig doen.
pi_161229170
quote:
't zal er om spannen
  woensdag 6 april 2016 @ 19:10:29 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161229171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Pint is natuurlijk dat wij als NL niet bepalen wanneer de EU-verkiezingen zijn. PS is één keer in de 4 jaar, EU één keer in de 5 jaar. Daar gaat het al fout.
Dat klopt maar het is mogelijk om de datum van de PS-verkiezing aan te passen, we zouden in theorie ervoor kunnen kiezen om een paar keer een iets kortere of langere periode van de PS te hanteren zodat het wel mooi samenvalt. Mijn punt was voornamelijk dat zolang je een aparte EP-verkiezing hebt het opkomstpercentage laag zal blijven, met de huidige omstandigheden (een relatief tandenloos EP, een onderschatting van hoeveel nationale wetgeving door de EU wordt gedicteerd).

Of het gemakkelijkste van alles, wat allerlei lastige oplossingen en een belachelijk laag opkomstpercentage voorkomt, we voeren de stemplicht in. Maar dat willen jullie niet.
Ik vind het prima hoor maar willen de Nederlanders dan alsjeblieft ophouden met te klagen over het lage opkomstpercentage? Je kiest of voor het een of voor het ander maar kiezen doe je.
#NoDAPL
pi_161229175

Oekraïne hoort dus eigenlijk gewoon bij Rusland.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:10:53 #245
440653 BarryOSeven
pi_161229177
Als het goed is komt:

http://moetikstemmenofniet.nl

zometeen met de 19:00 uur update.
pi_161229181
Ik lees zo vaak dat mensen niet willen stemmen omdat het volgens hun toch geen zin heeft. Ja als iedereen zo denkt, heeft het hele leven geen zin meer en kun je je beter opknopen.
Tegelijkertijd zijn het ook die mensen die straks het hardst gaan klagen. Laat ze dan ook maar zwijgen verder.
Zelf heb ik TEGEN gestemd! :{w
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  woensdag 6 april 2016 @ 19:11:07 #247
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161229188
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:09 schreef danos het volgende:

[..]

Oh dus als we er netto eigenlijk maar weinig aan verdienen hoeft het gewoon niet. Als we zouden kijken wat jij voorlopig netto hebt bijgedragen aan de B.V. Nederland was een een postnatale abortus niet ver weg schat ik.
Ook voor jouw deze link. (al vermoed ik dat je gewoon te dom bent om dit tebegrijpen)
http://joostniemoller.nl/(...)g-oekraine-longread/
  woensdag 6 april 2016 @ 19:11:25 #248
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161229198
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]

Oekraïne hoort dus eigenlijk gewoon bij Rusland.
die neppe pornhub statistieken die ze uitgeven om gratis publiciteit te krijgen van de media

:P
pi_161229199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In de meeste dorpen. Oudjes moet nu vaak kms reizen - dat zullen er maar weinig doen.
Heb je voorbeelden van locaties waar het dichtstbijzijnde stemlokaal kilometers weg is?
pi_161229205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik lees zo vaak dat mensen niet willen stemmen omdat het volgens hun toch geen zin heeft. Ja als iedereen zo denkt, heeft het hele leven geen zin meer en kun je je beter opknopen.
Dat lijkt me een juiste conclusie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')