Nee! Met die uitslag werd juist geen rekening gehouden! Het is wel het laatste, en het eerste, referendum wat wij hadden.quote:
Tsja, dat was er., dat referendum. En daar veegde het parlement haar gat mee af. Dat is nou democratiequote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik nog de meest ernstige conclusie eigenlijk. Een hoogleraar Staatrecht legde dat inderdaad piekfijn uit in Nieuwsuur. Die overdracht van bevoegdheden, daar had ik nou een referendum over willen hebben.
Nee daar is de opkomst ongeveer 10-20 man, volgens de NOS.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef Merode32 het volgende:
Ik ben benieuwd of dat stembureau in de huiskamer van iemand al een 100% score heeft.
Maar 49 stemmers zouden er mogen stemmen.
Helemaal niet. Het zou juist immoreel zijn om meer dan 70% van de mensen bepaalde woorden (voor dan wel tegen) in de mond te leggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar moreel gezien zou het toch verkeerd zijn om het te negeren, dan verspeelt Rutte zijn laatste goodwill bij de ontevreden meute.
Er komt sowieso een debat over dit referendum. Ben ik wel benieuwd naar. Ongeacht de uitslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar of het handig is.
Debat is dinsdag al aangevraagd en ingeplanned.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Onder de 30% hoeft het kabinet geen enkele wet (zowel voor het overnemen of negeren van de uitslag) aan te nemen, een debat aanvragen kan altijd nog en het ligt natuurlijk wel voor de hand dat de partijen in de Kamer die tegen zijn dat gaan doen.
Was dat het referendum in 2005?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Tsja, dat was er., dat referendum. En daar veegde het parlement haar gat mee af. Dat is nou democratie
Dat was wel interessanter geweest en dan had ik ook een minder trollerige reden gehad om te stemmen. Het probleem echter is dat je bij dit soort referenda echter nooit de nuance kunt vinden. Ik vind het prima als een thema als productveiligheid Europees geregeld wordt, maar ontslagrecht wil ik liever weer nationaal regelen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik nog de meest ernstige conclusie eigenlijk. Een hoogleraar Staatrecht legde dat inderdaad piekfijn uit in Nieuwsuur. Die overdracht van bevoegdheden, daar had ik nou een referendum over willen hebben.
Spam spam spamquote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef juliusceasar het volgende:
http://joostniemoller.nl/(...)g-oekraine-longread/
Stem TEGEN!!!!
Boulevard.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:
BoulevardHet Nee kamp verlangt opeens naar de staatsmedia
Ach ja, da's waar ook... de regering heeft toen de behandeling van de goedkeuringswet ingetrokken. Het verdrag is daarna herzien, en zonder referendum erdoor gestampt.quote:
tldrquote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef juliusceasar het volgende:
http://joostniemoller.nl/(...)g-oekraine-longread/
Stem TEGEN!!!!
Een ontevreden meute van zo'n 15%, wellicht 20% dus?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar moreel gezien zou het toch verkeerd zijn om het te negeren, dan verspeelt Rutte zijn laatste goodwill bij de ontevreden meute.
Die heeft hij al lang verspild verspeeld (Freudiaanse verspreking?) maar inderdaad, Rutte zal op zijn minst moeten doen alsof hij zich er iets van aantrekt. Waarschijnlijk zal hij een addendum aan het vedrag voorstellen of iets dergelijks en dan alsnog de Nederlandse handtekening geldig verklaren. Alleen daarom al is een nee-stem nuttig, het kan alleen maar een verbetering opleveren.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je hebt altijd een ontevreden meute van 15, 20 procent. Ook als je een uitstapje organiseert zal er altijd 15, 20 procent van de mensen klagen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Een ontevreden meute van zo'n 15%, wellicht 20% dus?
Schouders ophalen en doorgaan zou hoogst onverstandig zijn, aangezien er volgend jaar verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja en zo heeft elk land zijn eigen wensen en wil bv Polen liever het ontslagrecht Europees regelen. Logisch ook want het kost ons geld en het levert Polen geld op. Dat is nou precies waarom de EU niet werkt. En meer EU is al helemaal geen optie in mijn optiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat was wel interessanter geweest en dan had ik ook een minder trollerige reden gehad om te stemmen. Het probleem echter is dat je bij dit soort referenda echter nooit de nuance kunt vinden. Ik vind het prima als een thema als productveiligheid Europees geregeld wordt, maar ontslagrecht wil ik liever weer nationaal regelen.
Haha, begin je in paniek te raken of zo?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef SeLang het volgende:
Voor een raadgevend niet-bindend referendum is een opkomstdrempel van 30% nodig maar voor het Europees Parlement met vergaande bevoegdheden is het kennelijk wel okee als de opkomst onder de 30% ligt.
HAARP en Chemtrails!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:50 schreef tralalala het volgende:
In midden-Nederland is het inmiddels echt noodweer.![]()
Dat gaat niet helpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |