quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Gutmensch het volgende:
Dit leek me wel een goeie dag om de vlag uit te hangen.
[ afbeelding ]
'Komt in aanmerking', gewoon een absolute zekerheidquote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
11 miljard, gewoon wat extra geld
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Komt in aanmerking', gewoon een absolute zekerheid.
Oekraďne komt in aanmerking voor bepaalde hulp via bepaalde EU-constructies. Dat is geen garantie dat ze daadwerkelijk dat geld krijgen, en al zéker niet dat wij dat land op dezelfde manier gaan helpen als Griekenland geholpen wordt.
Verder is het wat apart dat de NRC hier een regeling uit 2014 neemt, terwijl het verdrag pas na die regeling in werking trad. Wat het een met het ander van doen heeft is mij dan ook een raadsel.
quote:De EU-partij bevordert de tenuitvoerlegging van dit hoofdstuk, onder meer door technische bijstand in voorkomend geval. In overeenstemming met titel VI inzake samenwerking op financieel gebied (Samenwerking op financieel gebied en antifraudebepalingen) van deze overeenkomst, worden specifieke besluiten inzake financiële bijstand genomen door middel van de desbetreffende EU-mechanismen en -instrumenten voor het verlenen van financiële bijstand.
Welke plicht?quote:
Fixed.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welke plicht?
Ik blijf natuurlijk thuis, zoals allen die dit referendum graag saboteren.
Wat zou volgens jou de juiste actie zijn als je tegen het referendum als geheel bent?quote:
Naar China verhuizen? Of Noord-Korea als je van nóg autoritairdere regimes houdt.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou de juiste actie zijn als je tegen het referendum als geheel bent?
Zodra Brussel een whatsappje stuurt zullen we gaan stemmen ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:59 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden we aan het eind een spike gaan zien van JA-mensen als de 30% gehaald dreigt te worden?
Domme vraag van mijn kant; is dit nu gezien het tijdstip een hoge opkomst of valt het al dan niet enorm tegen?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:59 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden we aan het eind een spike gaan zien van JA-mensen als de 30% gehaald dreigt te worden?
Handtekeningen verzamelen om een referendum te starten over referenda? (Of als je er andere regels aan wilt hangen over de vorm van referenda)quote:Op woensdag 6 april 2016 11:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou de juiste actie zijn als je tegen het referendum als geheel bent?
De wereld is zwart of wit. Grijstinten zijn al een aantal jaar verboden.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, leg eens uit wat dat betekent? De EU helpt met het indienen van verzoeken, en verder?quote:
Ik weet het niet. Volgens mij zitten we wel op koers om rond de 30% uit te komen maar zonder historische data is dat moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:02 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Domme vraag van mijn kant; is dit nu gezien het tijdstip een hoge opkomst of valt het al dan niet enorm tegen?
Nee het betekent dat de Oekraďne bij bijvoorbeeld de Europese investeringsbank leningen kan verkrijgen. Voor bijvoorbeeld het aanleggen van een snelweg van polen naar Kiev.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, leg eens uit wat dat betekent? De EU helpt met het indienen van verzoeken, en verder?
Staat er toch duidelijkquote:Op woensdag 6 april 2016 11:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, leg eens uit wat dat betekent? De EU helpt met het indienen van verzoeken, en verder?
Dat is, aangezien ze bij de EU aankloppen voor geld, logisch. Ik zie nog steeds niet hoe dit betekent dat wij Oekraďne met oneindig geld gaan steunen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:06 schreef malleable het volgende:
[..]
Nee het betekent dat de Oekraďne bij bijvoorbeeld de Europese investeringsbank leningen kan verkrijgen. Voor bijvoorbeeld het aanleggen van een snelweg van polen naar Kiev.
Die lening zal door de Europese investeringsbank getoetst worden maar niet meer door de individuele lidstaten.
Waarom is het autoritair als je tegen een middel bent waar minder dan 20% van de stemgerechtigden buitenlands beleid kan afdwingen? Wat is er mis met parlementaire democratie wat door deze referendum-wet wordt opgelost?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naar China verhuizen? Of Noord-Korea als je van nóg autoritairdere regimes houdt.
Het is sowieso een lage opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:02 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Domme vraag van mijn kant; is dit nu gezien het tijdstip een hoge opkomst of valt het al dan niet enorm tegen?
Maar er word dus in dit verdrag afgesproken dat de Oekraďne aanspraak kan maken op Europese gelden. En het verleden heeft uitgewezen dat het niet onmogelijk is voor corrupte ontvangers om daar profijt uit te halen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is, aangezien ze bij de EU aankloppen voor geld, logisch. Ik zie nog steeds niet hoe dit betekent dat wij Oekraďne met oneindig geld gaan steunen.
Rotterdam (grote steden in het algemeen, eigenlijk) heeft vaak relatief lage opkomst. Als je in Rotterdam straks 25+% opkomst hebt, dan denk ik dat de opkomstgrens landelijk wel wordt gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Volgens mij zitten we wel op koers om rond de 30% uit te komen maar zonder historische data is dat moeilijk te zeggen.
Ik denk wel dat de JA-mensen maar beter het advies van Pechthold kunnen opvolgen en toch maar gaan stemmen.
Edit: 5,6% alweer
Er hing HELEMAAL NIETS in het stembureau! Alleen buiten het gebouw een bordje "STEMB|||REAU" en dat is het. Ook opvallend: rechts onder op het stembiljet een heel verhaal over hoe milieuvriendelijk het papier is, dergelijke afleiding hoort er ook niet op thuis.quote:Op de stembiljetten staat dat één wit stipje rood gemaakt moet worden, aldus Plasterk. Ook hangen op alle stembureaus instructies
En dan hebben we straks een opkomst van 31% waarvan 90% tegen, omdat al die voor-stemmers strategisch thuisbleven, dus heb je een heel vertekend beeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:30 schreef HiZ het volgende:
Gelet op die drempel van 30% is niet naar het stemlokaal gaan in dit geval ook een efficiente manier om je democratische mening te laten weten.
Wonen daar niet juist de meeste mensen? in de grote steden.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rotterdam (grote steden in het algemeen, eigenlijk) heeft vaak relatief lage opkomst. Als je in Rotterdam straks 25+% opkomst hebt, dan denk ik dat de opkomstgrens landelijk wel wordt gehaald.
Veel allochtonen die niet gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef agter het volgende:
[..]
Wonen daar niet juist de meeste mensen? in de grote steden.
Als er een laag opkomstpercentage is, is dat mede omdat voorstanders van het associatieverdrag actief hebben geprobeerd het opkomstpercentage laag te houden. Een beetje krokodillentranen, dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom is het autoritair als je tegen een middel bent waar minder dan 20% van de stemgerechtigden buitenlands beleid kan afdwingen? Wat is er mis met parlementaire democratie wat door deze referendum-wet wordt opgelost?
Het opkomstpercentage is traditioneel hoger in kleinere gemeentes.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef agter het volgende:
[..]
Wonen daar niet juist de meeste mensen? in de grote steden.
Maar het is raadgevend dus dat moet de politiek dan maar oplossing.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef Shakkara het volgende:
[..]
En dan hebben we straks een opkomst van 31% waarvan 90% tegen, omdat al die voor-stemmers strategisch thuisbleven, dus heb je een heel vertekend beeld.
Omdat dit referendum mij de mogelijkheid biedt hiertegen uit te spreken. Dat mijn belastinggeld indirect wordt gebruikt om een burgeroorlog in Oekraďne te financieren. Dat mijn belastinggeld indirect wordt gebruikt om de portemonnee van Oekraďense corrupte oligarchen te spekken.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dus het vindt al plaats en staat niet in het verdrag. Hoezo is het dan een reden om tegen het verdrag te stemmen? Als het al eerder plaats vond zal dit verdrag daar niets aan wijzigen.
Die hulp aan Oekraďne is wereldwijd geregeld, door het IMF, en heeft niets met de EU te maken.
[..]
Er staat ook nergens dat Oekraďne nooit lid zal worden van NATO, ASEAN of welke andere organisatie dan ook. In de verdragen die wel tot doel hadden naar toetreding te leiden stond dit vermeld. Nogmaals, je leest dingen die jij er graag in wilt zien en dat maakt discussiëren op basis van feiten onmogelijk.
Waar ook minder mensen wonen dan in de grote steden.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het opkomstpercentage is traditioneel hoger in kleinere gemeentes.
HET IS EEN GROOT COMPLOT VAN DE ILLUMINATIE DIE OEKRAINE BIJ DE EU WILLEN HEBBEN!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Plasterk: stembiljet referendum begrijpelijk
[..]
Er hing HELEMAAL NIETS in het stembureau! Alleen buiten het gebouw een bordje "STEMB|||REAU" en dat is het. Ook opvallend: rechts onder op het stembiljet een heel verhaal over hoe milieuvriendelijk het papier is, dergelijke afleiding hoort er ook niet op thuis.
Enig idee waar ik dergelijke ongeregeldheden kan melden?
In de 15 grootste gemeentes woont ongeveer een kwart van Nederland.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:19 schreef agter het volgende:
[..]
Waar ook minder mensen wonen dan in de grote steden.
De politiek moet dit referendum dan ook gewoon niet serieus nemen. Daar hoop ik echt op. En op de boze reacties die daarop volgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:19 schreef -0- het volgende:
Ik vond net een flyer in de brievenbus van GeenPeil met redenen om tegen te stemmen.
Een daarvan was dat de EU niet nog verder uitgebreid mocht worden. Als je dan zo serieus met een referendum bezig wilt zijn zorg dan wel dat je mensen met de juiste punten voor je eigen kamp wint in plaats van dit domme geleuter.
Fixed..quote:Op woensdag 6 april 2016 11:20 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik zou niet te veel van die cijfers van Rotterdam uit gaan.
Gewoon gaan stemmen en later zien.
Als de cijfers van Rotterdam net zo betrouwbaar zijn als de rest van de organisatie organisatoren van het referendum dan klopt daar toch geen fluit van.
Ja allemaal "toevalligheden" die het kwartje "toevallig" naar een voor-stem laten vallen. "Toevallig" zijn er geen "toevalligheden" die het kwartje eens naar het tegen-stem laten vallen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:21 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaan we weer
Deze instructie hangt kennelijk in Oudekerk a/d Amstel
Hahaha, mooi altijd die verontwaardigingquote:Op woensdag 6 april 2016 11:21 schreef Infection het volgende:
Om te kotsen hoeveel voor-propaganda er op dit moment via de media verspreid wordt.
Hahahahaquote:Op woensdag 6 april 2016 11:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja allemaal "toevalligheden" die het kwartje "toevallig" naar een voor-stem laten vallen. "Toevallig" zijn er geen "toevalligheden" die het kwartje eens naar het tegen-stem laten vallen.
Toevallig zeg.
Fraude! Heel referendum ongeldig!quote:Op woensdag 6 april 2016 11:21 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaan we weer
Deze instructie hangt kennelijk in Oudekerk a/d Amstel.
Vakje inkleuren?? Kandidaat???
Dan moet je gewoon op geenstijl kijken, daar krijg je heel objectief de waarheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:21 schreef Infection het volgende:
Om te kotsen hoeveel voor-propaganda er op dit moment via de media verspreid wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |