Ach ja, de overwinning is vooral symbolisch, en dat hangt niet echt samen met het opkomstpercentage.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat is het toch een achterlijk systeem eigenlijk: de nee-stemmers trekken er massaal op uit en de ja-stemmers blijven massaal thuis om de nee-stemmers in de weg te zitten, want hun overwinning staat al vrijwel vast mocht de drempel gehaald worden.
Joh. Inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat is het toch een achterlijk systeem eigenlijk: de nee-stemmers trekken er massaal op uit en de ja-stemmers blijven massaal thuis om de nee-stemmers in de weg te zitten, want hun overwinning staat al vrijwel vast mocht de drempel gehaald worden.
Stomme ja-stemmers idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Als één van de partijen er belang bij heeft niet te gaan stemmen betekent de uitslag dus niets. Het enige wat je vanavond kunt zeggen is hoe goed Geenstijl er in is om tegenstanders te mobiliseren.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, de overwinning is vooral symbolisch, en dat hangt niet echt samen met het opkomstpercentage.
Scherpe analyse. Lekker op tijd ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Stel je voor dat uiteindelijk 25 procent van de bevolking tegenstemt. Dat is toch best wat.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als één van de partijen er belang bij heeft niet te gaan stemmen betekent de uitslag dus niets. Het enige wat je vanavond kunt zeggen is hoe goed Geenstijl er in is om tegenstanders te mobiliseren.
Het zijn veel mensen, maar ik vind het niet schokkend. De anti-EU partijen (PVV, SP, SGP) hebben meer dan 25% van de zetels in alle peilingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Stel je voor dat uiteindelijk 25 procent van de bevolking tegenstemt. Dat is toch best wat.
Gewoon lekker spiegelen. Werkt altijd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Uw scherpe analyses komen niet verder dan "Geloof je nu werkelijk zelf in die borrelpraat?"
Dit doet pijnquote:
Dat is ook wel weer zo. Aan de andere kant, dat zijn slechts peilingen, en hier komen mensen daadwerkelijk stemmen, zelfs als het referendum volledig inconsequent is.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn veel mensen, maar ik vind het niet schokkend. De anti-EU partijen (PVV, SP, SGP) hebben meer dan 25% van de zetels in alle peilingen.
Lijkt me de enige juiste manier.quote:
Nee, Redditquote:Op woensdag 6 april 2016 15:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je bent weer op Geenstijl geweest?
Zo "massaal" trekken de nee-stemmers er niet op uit geloof ik....quote:Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Toegegevenquote:Op woensdag 6 april 2016 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo "massaal" trekken de nee-stemmers er niet op uit geloof ik....
Hmmz.... als een niet-stemmer gelijk is aan een ja-stemmer dan is bij een opkomst van minder dan 50% de meerderheid van het volk dus een ja-stemmer? Interesting...quote:
Het punt is dat Sanders al een flinke achterstand heeft, en het niet makkelijk is die in te halen, omdat afgevaardigden proportioneel worden verdeeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:14 schreef Tchock het volgende:
Ander politiek nieuws:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-keerpunt~a4276685/
Goed nieuws! Zou Sanders Clinton dan toch nog in kunnen halen? En als Trump geen absolute meerderheid haalt en door het partijbestuur verstoten wordt, dan winnen de democraten gegarandeerd de presidentsverkiezingen.
De democraten winnen sowieso gegarandeerd de verkiezingen, met of zonder Trump. De vraag is of Bernie of Hillary de democraten op weg helpt naar deze overwinning, maar ik denk dat Hillary een veel grotere kans maakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:14 schreef Tchock het volgende:
Ander politiek nieuws:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-keerpunt~a4276685/
Goed nieuws! Zou Sanders Clinton dan toch nog in kunnen halen? En als Trump geen absolute meerderheid haalt en door het partijbestuur verstoten wordt, dan winnen de democraten gegarandeerd de presidentsverkiezingen.
Klopt, maar als hij staten met 10%+ blijft winnen wel natuurlijk. Clinton heeft wel veel meer superdelegates maar de verdeling daarvan vind ik maar vaag.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Het punt is dat Sanders al een flinke achterstand heeft, en het niet makkelijk is die in te halen, omdat afgevaardigden proportioneel worden verdeeld.
Nee, maar als tegenstemmer heb je wel veel meer reden om te komen om het opkomstpercentage te halen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hmmz.... als een niet-stemmer gelijk is aan een ja-stemmer dan is bij een opkomst van minder dan 50% de meerderheid van het volk dus een ja-stemmer? Interesting...
Leuke drogredennatiequote:Op woensdag 6 april 2016 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hmmz.... als een niet-stemmer gelijk is aan een ja-stemmer dan is bij een opkomst van minder dan 50% de meerderheid van het volk dus een ja-stemmer? Interesting...
Superdelegates kunnen nog wel overstappen, inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, maar als hij staten met 10%+ blijft winnen wel natuurlijk. Clinton heeft wel veel meer superdelegates maar de verdeling daarvan vind ik maar vaag.
Het lijkt me onverstandig zulke zekere uitspraken te doen. Een tijdje terug maakte Trump nog geen enkele kans om kandidaat te worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De democraten winnen sowieso gegarandeerd de verkiezingen, met of zonder Trump. De vraag is of Bernie of Hillary de democraten op weg helpt naar deze overwinning, maar ik denk dat Hillary een veel grotere kans maakt.
Dat is de gozer die D66 rechts van het midden positioneert. Vind jij heel belangrijk.quote:
Je mag toch hopen dat minstens 51% van de Amerikanen nog enige hersencellen heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt me onverstandig zulke zekere uitspraken te doen. Een tijdje terug maakte Trump nog geen enkele kans om kandidaat te worden.
Jij bent gewoon oprecht een malloot, of niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:19 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Je mag toch hopen dat minstens 51% van de Amerikanen nog enige hersencellen heeft.
Trump is vooral populair binnen zijn eigen groep, maar een groot deel van de Republikeinen vindt hem ook niets. Dat is opmerkelijk, want de Republikeinen beschikken over het algemeen over onvoldoende hersencapaciteit.
Ik denk dat veel republikeinen véél liever Trump in het witte huis hebben dan Clinton, hoe sterk ze nu ook tegen hem zijn vergeleken met Cruz of Rubio. Zulke uitspraken over republikeinen zeggen in mijn ogen meer over jou dan hen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:19 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Je mag toch hopen dat minstens 51% van de Amerikanen nog enige hersencellen heeft.
Trump is vooral populair binnen zijn eigen groep, maar een groot deel van de Republikeinen vindt hem ook niets. Dat is opmerkelijk, want de Republikeinen beschikken over het algemeen over onvoldoende hersencapaciteit.
Alleen op woensdagen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Jij bent gewoon oprecht een malloot, of niet?
Dat lijkt me nagenoeg vaststaan, inderdaad, ook met Trump als Republikeinse nominatie en een derde centristische kandidaat.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:23 schreef Tchock het volgende:
Maar als Trump de nominatie wordt ontzegd gaat hij als onafhankelijke kandidaat verder, en dan moeten de conservatieve stemmers hun stemmen verdelen. In dat geval lijkt me winst voor de democraten écht onafwendbaar.
Weet je, als het werkelijk ergens om ging dan was ik met genoegen gaan stemmen, maar als ik een Jan Roos zie vertellen dat er hoe dan ook een referendum moest komen, ongeacht het onderwerp, en dat dit verdrag met de Oekraïne het onderwerp werd omdat dat toevallig langskwam, dan vind ik dat werkelijk om te kotsen, en met een "democratisch proces" heeft het al helemaal niets te maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, maar als tegenstemmer heb je wel veel meer reden om te komen om het opkomstpercentage te halen.
Als voorstemmer heb je meer motivatie om strategisch ons prachtige democratische proces te saboteren
Goed plan idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:29 schreef Friek_ het volgende:
Sympathiek idee van Ellen Deckwitz in de NRC: een correctief referendum houden over de Wet raadgevend referendum.
Maar als je dan nee stemt maak je gebruik van iets waar je op tegen bent..quote:Op woensdag 6 april 2016 15:29 schreef Friek_ het volgende:
Sympathiek idee van Ellen Deckwitz in de NRC: een correctief referendum houden over de Wet raadgevend referendum.
Ik snap echt niet dat voor sommigen de intentie of de politieke kleur van de handtekeningenverzamelers een doorslaggevend argument is om niet te gaan stemmen in een democratisch en wettig referendum. Maar goed, het zij zo.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, als het werkelijk ergens om ging dan was ik met genoegen gaan stemmen, maar als ik een Jan Roos zie vertellen dat er hoe dan ook een referendum moest komen, ongeacht het onderwerp, en dat dit verdrag met de Oekraïne het onderwerp werd omdat dat toevallig langskwam, dan vind ik dat werkelijk om te kotsen, en met een "democratisch proces" heeft het al helemaal niets te maken.
Ik laat me zeker niet door Jan Roos & Co naar de stembus sturen omdat zij zo nodig vonden dat er een referendum nodig was, niet omdat er een situatie is die ze werkelijk aan het hart ging, maar omdat ze het volk een stem willen afdwingen.
Het heeft meer met zelfverheerlijking van Roos & Co te maken dan met wat anders.
Ja dat gaat voor sommigen echt een overwinning op zichzelf zijn dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Maar als je dan nee stemt maak je gebruik van iets waar je het tegen bent..
Er waren ook nog wat mensen die insinueerden dat bij een nipte nederlaag binnen de eigen partij Trump en Sanders als onafhankelijken verder zouden kunnen gaan. Leek mij echter behoorlijk onwerkbaar met een vijandige senaat. Of is men daar dan wel zo sympathiek in dat men over de partijgrenzen zou kijken bij een onafhankelijke president?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me nagenoeg vaststaan, inderdaad, ook met Trump als Republikeinse nominatie en een derde centristische kandidaat.
quote:Op woensdag 6 april 2016 14:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Deze valt te herleiden naar du_ke en is daarom ongeldig ->
Vooral voor al die mensen die nu al aan het miepen waren over de 30 miljoen die stukgeslagen is op dit democratische feestje.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:29 schreef Friek_ het volgende:
Ik ook niet. Dat is wel zo'n beetje het slechtste argument waar je mee kunt komen: het heeft namelijk niets met het referendum te maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat voor sommigen de intentie of de politieke kleur van de handtekeningenverzamelers een doorslaggevend argument is om niet te gaan stemmen in een democratisch en wettig referendum. Maar goed, het zij zo.
Idd. En je eigen rancune of haat jegens een bepaalde groep laat je belangrijker worden dan het voorrecht om in een democratie je mening te laten weten in het stemhok.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat is wel zo'n beetje het slechtste argument waar je mee kunt komen: het heeft namelijk niets met het referendum te maken.
? Het heeft juist alles met het referendum te maken. Het is de hele reden waarom dat specifieke referendum gehouden wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat is wel zo'n beetje het slechtste argument waar je mee kunt komen: het heeft namelijk niets met het referendum te maken.
Och, er zijn slechtere argumenten denkbaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De initiatiefnemer heeft niets te maken met de vraag ''bent u voor of tegen het associatieverdrag met Oekraine.''quote:Op woensdag 6 april 2016 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
? Het heeft juist alles met het referendum te maken. Het is de hele reden waarom dat specifieke referendum gehouden wordt.
Jawel. Die vraag wordt namelijk gesteld omdat er een initiatiefnemer is die dat belangrijk vindt. Waarom denk je dat ze anders niet bij elke wet die vraag stellen?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:38 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De initiatiefnemer heeft niets te maken met de vraag ''bent u voor of tegen het associatieverdrag met Oekraine.''
''Daar heb je de I-i-i-i...''quote:
De campagne die gevoerd wordt gaat niet over dat verdrag. De mensen die stemmen, doen dat niet op basis van de inhoud van het verdrag. En de uitkomst van het referendum wordt niet gerelateerd aan het verdrag.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:38 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De initiatiefnemer heeft niets te maken met de vraag ''bent u voor of tegen het associatieverdrag met Oekraine.''
Jij weigert ook te gaan stemmen als de achterban van de 50+ partij een referendum bijeen handtekeningt?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jawel. Die vraag wordt namelijk gesteld omdat er een initiatiefnemer is die dat belangrijk vindt. Waarom denk je dat ze anders niet bij elke wet die vraag stellen?
Maar moet het een doorslaggevend iets zijn bij het uitbrengen van je stem? Gaat het er niet om wat JIJ belangrijk vindt?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jawel. Die vraag wordt namelijk gesteld omdat er een initiatiefnemer is die dat belangrijk vindt. Waarom denk je dat ze anders niet bij elke wet die vraag stellen?
De kans is groot dat als de achterban van 50+ een referendum hosselt ik ook niet kom opdagen. Die kans is zelfs erg groot.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij weigert ook te gaan stemmen als de achterban van de 50+ partij een referendum bijeen handtekeningt?
Hou dan de eer aan jezelf en lever je stempas in als je faalt.quote:
Hier kan ik meer mee dan met ''Ik stem tegen want Geenstijl''.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
De campagne die gevoerd wordt gaat niet over dat verdrag. De mensen die stemmen, doen dat niet op basis van de inhoud van het verdrag. En de uitkomst van het referendum wordt niet gerelateerd aan het verdrag.
Dat zijn uitstekende argumenten om tegen het referendum als geheel te zijn. Dat de vraagstelling neutraal is lijkt me niet meer dan logisch; het zou een nóg grotere schande zijn als dat niet zo was.
Alleen als luyden van jouw politieke kleur de handtekeningen verzamelen, kunnen we op jouw opkomst rekenen?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
De kans is groot dat als de achterban van 50+ een referendum hosselt ik ook niet kom opdagen. Die kans is zelfs erg groot.
Als ik tegen de inhoud van het associatieverdrag ben en ik stem daarnaar wordt mijn nee-stem misbruikt als argument tegen de EU. Dat wil ik helemaal niet en dat is ook niet waar ik voor gestemd heb.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Maar moet het een doorslaggevend iets zijn bij het uitbrengen van je stem? Gaat het er niet om wat JIJ belangrijk vindt?
Dat argument gebruikt ook niemand hier.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:42 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Hier kan ik meer mee dan met ''Ik stem tegen want Geenstijl''.
Als jij het zonde van het geld vindt dat een bepaalde club (bijv GeenPeil of wat mij betreft de milieubeweging) 40 miljoen euro kapot slaat aan een zinloze en overbodige vraag. Dan mag dat best het doorslaggevend "iets" zijn om thuis te blijven.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Maar moet het een doorslaggevend iets zijn bij het uitbrengen van je stem? Gaat het er niet om wat JIJ belangrijk vindt?
Het hele handelsverdrag kon ze geen bal schelen, ze wilden een referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat voor sommigen de intentie of de politieke kleur van de handtekeningenverzamelers een doorslaggevend argument is om niet te gaan stemmen in een democratisch en wettig referendum. Maar goed, het zij zo.
whehe nicequote:Op woensdag 6 april 2016 15:03 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
www.moetikstemmenofniet.nl
Ik hoef niet eens te komen. Ik heb immers al gestemd op een volksvertegenwoordiger die zitting neemt in het parlement die voor mij gestemd heeft. Ik ben al reeds meer dan voldoende vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen als luyden van jouw politieke kleur de handtekeningen verzamelen, kunnen we op jouw opkomst rekenen?
Ik vind dat teleurstellend.
De isis wilde ze zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
''Daar heb je de I-i-i-i...''
De Islamtische Staat?
Dat klopt. Principieel tegen referenda zijn, vind ik een begrijpelijke reden om niet op te komen dagen, overigens.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens te komen. Ik heb immers al gestemd op een volksvertegenwoordiger die zitting neemt in het parlement die voor mij gestemd heeft. Ik ben al reeds meer dan voldoende vertegenwoordigd.
Mijn vriendin stemt tegen met een daadwerkelijk inhoudelijk argument. Bewonderenswaardig vind ik dat.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Kaas- het volgende:
Tegenstemmers verdienen het om op hun bek geramd te worden. Laten we er niet omheen draaien.
Aldus Democraten '66.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Kaas- het volgende:
Tegenstemmers verdienen het om op hun bek geramd te worden. Laten we er niet omheen draaien.
quote:
Ja, dus. Mensen stemmen toch ook bewust niet geheel volgens de wet?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef Perrin het volgende:
De aanvraag voor het referendum is geheel volgens de wet gegaan. Intenties of politieke kleur van de handtekeningenzetters is voor mij irrelevant.
Er komen inderdaad aardige paradoxen op tafel te liggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Maar als je dan nee stemt maak je gebruik van iets waar je op tegen bent..
Iets over kippen?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn vriendin stemt tegen met een daadwerkelijk inhoudelijk argument. Bewonderenswaardig vind ik dat.
Vanwege de interessante karakterontwikkeling natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb op mensen gestemd die dat verdrag lezen (of laten lezen en samenvatten) en erover beslissen. Betaal er ook geld voor (ooit). Waarom zou ik het nu zelf lezen?
"We moeten Poetin niet te veel dwarszitten"quote:Op woensdag 6 april 2016 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn vriendin stemt tegen met een daadwerkelijk inhoudelijk argument. Bewonderenswaardig vind ik dat.
Hehe.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat is de gozer die D66 rechts van het midden positioneert. Vind jij heel belangrijk.
Maakt haar stem dat dan beter dan die van een PVV"er die gewoon tegenstemt omdat Wilders dat wil?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grondstofprijzen. Ik was echt onder de indruk.
Ging jij ooit nog maar eens ergens over in discussie of analyseerde je ooit nog maar eens wat. Dan zou de constante herhaling van dit soort sneren wellicht nog eens ergens op slaan. Nu is het vooral wat sneu...quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Uw scherpe analyses komen niet verder dan "Geloof je nu werkelijk zelf in die borrelpraat?"
Nou ja, ik blijf er bij dat het een onzinnig referendum is dat ik zelf boycot. Maar het was de eerste persoon die ik tegenkwam met een stemargument dat gerelateerd was aan de inhoud van het verdrag.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Maakt haar stem dat dan beter dan die van een PVV"er die gewoon tegenstemt omdat Wilders dat wil?
Geloof je nu werkelijk zelf in deze borrelpraat?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ging jij ooit nog maar eens ergens over in discussie of analyseerde je ooit nog maar eens wat. Dan zou de constante herhaling van dit soort sneren wellicht nog eens ergens op slaan. Nu is het vooral wat sneu...
Oei.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ging jij ooit nog maar eens ergens over in discussie of analyseerde je ooit nog maar eens wat. Dan zou de constante herhaling van dit soort sneren wellicht nog eens ergens op slaan. Nu is het vooral wat sneu...
Och, deze zure reacties zijn het helemaal waard anders.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. En je eigen rancune of haat jegens een bepaalde groep laat je belangrijker worden dan het voorrecht om in een democratie je mening te laten weten in het stemhok.
Ben het er wel mee eens. En ik borrel (nog) niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Geloof je nu werkelijk zelf in deze borrelpraat?
Deze man heeft tegen gestemd, want hij haat buitenlanders.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
De invloed van het verdrag op grondstofprijzen. Ik was echt onder de indruk.
Jij bent degene die het hier iedere keer over Geenstijl heeft, daar hoor je mij niet over (wel over Jan Roos).quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef Perrin het volgende:
De aanvraag voor het referendum is geheel volgens de wet gegaan. Intenties of politieke kleur van de handtekeningenzetters is voor mij irrelevant.
En wat Geenstijl precies roept naar aanleiding van de uitslag moeten ze lekker zelf weten.
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. En je eigen rancune of haat jegens een bepaalde groep laat je belangrijker worden dan het voorrecht om in een democratie je mening te laten weten in het stemhok.
Bek houden, proleet.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar heeft u niet van terug, met uw klompvoet.
Ik had het niet gepikt van d'r.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het wat hoog gegrepen is voor je dat niet iedereen achter GS aanhuppelt lijkt me geen nieuwsquote:Op woensdag 6 april 2016 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Deze man heeft tegen gestemd, want hij haat buitenlanders.
Waarschijnlijk heeft hij zelf een hokje gemaakt met ''PVV'' en die toen ingekleurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Deze man heeft tegen gestemd, want hij haat buitenlanders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
Daarom heb je ook geen vriendinquote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk heeft hij zelf een hokje gemaakt met ''PVV'' en die toen ingekleurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk heeft hij zelf een hokje gemaakt met ''PVV'' en die toen ingekleurd.Nee dat bedoelt hij niet, want het wordt hem expiliciet gevraagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dat betreft een prima actie van GeenPeil.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef Reya het volgende:
Iedereen gaat in ieder geval helemaal over de kook vanwege dat referendum.
Dat wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef Reya het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat dat betreft een prima actie van GeenPeil.
Een voorrecht. Jaja mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poe heey.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:50 schreef KetchupFTW het volgende:
''Ja hallo ik ben D66'er Kaas (tevens homofiel) en ik heb een schijthekel aan referenda van Jan Roos''.
Samenvatting van het referendum:quote:Op woensdag 6 april 2016 15:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat dat betreft een prima actie van GeenPeil.
Nee, de vraag is ''denkt u dat Oekraïne teveel deze kant opkomt''quote:Op woensdag 6 april 2016 15:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
[..]
Nee dat bedoelt hij niet, want het wordt hem expiliciet gevraagd.
Bedenk dan maar ff Jan Roos dan ipv waar ik Geenstijl zeiquote:Op woensdag 6 april 2016 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die het hier iedere keer over Geenstijl heeft, daar hoor je mij niet over (wel over Jan Roos).
Het boeit me niet wie het aangevraagd heeft het boeit me waarom iemand naar een referendum grijpt.
Dat is imho een instrument dat je gebruikt voor iets dat je werkelijk heel belangrijk vindt, en het interesseerde de initiatiefnemers geen bal wat het onderwerp van het referendum zou worden, als er maar een referendum kwam.
Dat is pure verspilling.
Die schijnen te dalen. Verder moet je het ook niet aan mij vragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:55 schreef GSbrder het volgende:
Grondstofprijzen? Wat is het effect van het verdrag met Oekraine daarop?
Kaas- is homo? Nooit geweten.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:50 schreef KetchupFTW het volgende:
''Ja hallo ik ben D66'er Kaas (tevens homofiel) en ik heb een schijthekel aan referenda van Jan Roos''.
Is dat erg, volgens je vriendin?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die schijnen te dalen. Verder moet je het ook niet aan mij vragen.
Jij bent maagd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daarom heb je ook geen vriendin.
quote:Herman Heinsbroek woedend over 'jaloeziebelasting'
'Fuck de mensen met een beetje geld die dit land draaiende houden, en die veel landgenoten aan werk helpen. Jaag die rainmakers die hun nek uitsteken het land maar uit.'
Eigenlijk is vermogensbelasting een jaloeziebelasting uit de koker van links. In Nederland bestaat deze sinds 1964, maar pas in 2001 werd het echt serieus met de zogenaamde vermogensrendementsheffing. Met dank aan Frits Bolkestein en Gerrit Zalm van de VVD. Ik weet nog goed dat Bolkestein tijdens de verkiezingscampagne van 1998 riep: ‘Over mijn lijk wordt de vermogensbelasting verhoogd!’ Maar hij schoof aan bij Paars II en PvdA’er Wim Kok veegde zijn argumenten van tafel.
Bolkestein droop daarna al snel af naar het beter betalende politieke circuit in Brussel en Zalm verhoogde als minister van Financiën, samen met PvdA-staatssecretaris Willem Vermeend, de vermogensbelasting van 0,7 naar 1,2 procent. Bijna een verdubbeling dus. Sindsdien gaat de fiscus ervan uit dat u ten minste jaarlijks vier procent rendement over uw vermogen maakt en dat wordt belast met een tarief van dertig procent. Leuk gebracht, maar in feite betaalt u gewoon altijd 1,2 procent over uw vermogen, rendement of niet.
Dat het geld betreft dat u – eindelijk – netto overhoudt nadat u zich al blauw betaalde aan allerlei andere belastingen (Nederland kent een van de hoogste belastingdrukken ter wereld) doet niet ter zake.
Ofschoon de meeste Europese landen deze verfoeide en onrechtvaardige jaloeziebelasting de laatste twintig jaar hebben afgeschaft, verhoogde Nederland hem dus vrolijk in 2001. Fuck de mensen met een beetje geld die dit land draaiende houden, zoals ondernemers, boeren, tuinders en middenstanders, en die veel landgenoten aan werk helpen. Jaag die rainmakers die hun nek uitsteken het land maar uit!
Vermogensbelasting, hoe bedenk je zoiets? Het lijkt wel een soort voorheffing op de erfbelasting, ook zo’n schaamteloze taks. Begrijp me goed: ik heb niets tegen belasting betalen. We willen immers allemaal in een veilig land wonen met goed onderwijs, goede gezondheidszorg en mooie wegen. Daarvoor betalen we belasting aan de overheid, in de hoop dat die dat goed regelt. Zelf heb ik ook aardig wat bijgedragen aan de staatskas. Maar om mensen die zich een slag in de rondte werken nu tot in lengte van dagen te achtervolgen met belastingaanslagen, dat gaat mij veel te ver.
Vooral van ondernemerspartij VVD zou je mogen verwachten dat die zich tegen dit linkse stokpaardje zou verzetten. Maar nee hoor: voor de tweede keer wordt onder VVD-regie, ditmaal door premier Mark Rutte en staatssecretaris Eric Wiebes, de vermogensbelasting stiekem verder verhoogd. Per 2017 komen er drie tarieven, met als hoogste liefst 1,65 procent. En weer maakt het niet uit of u, in een tijd waarin de rente nagenoeg nul is en de beurzen op instorten staan, überhaupt rendement op uw vermogen behaalt. Betalen! We willen poen zien tot u er dood bij neervalt en dan zijn uw erfgenamen aan de beurt. Verkoopt u de aandelen van uw bedrijf? Fijn: 25 procent belasting over het prijskaartje graag. Gaat u dood? Ook heel fijn: dan kunnen wij uw nabestaanden uitkleden via successierechten en over wat ze overhouden natuurlijk ook weer vermogensbelasting heffen.
Leuker kunnen we het niet maken. Met de vriendelijke groeten van de VVD.
Leugens. VNL zou op 20 zetels moeten staan.quote:
Je kleurt het wel heel rooskleurig in hoor, lijkt alsof hij dat hele Oekraïne verhaal niet hoort.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, de vraag is ''denkt u dat Oekraïne teveel deze kant opkomt''
Oekraïne is wat anders dan de Oekraïners .
TNS pipo.quote:
Nee, je snapt het niet. Types als Roos misbruiken het referendum en de uitslag er van om hun eigen standpunten door te rammen. De enige reden dat het referendum over die verdrag gaat is dat het verdrag toevallig op de rol stond.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bedenk dan maar ff Jan Roos dan ipv waar ik Geenstijl zei
En jij vult dus voor alle handtekeningenzetters in dat ze hun handtekening hebben gezet omdat Jan Roos hen dit zei. Geen van hen heeft interesse in een democratisch referendum over het associatieverdrag. Iedereen die naar het stembureau gaat, speelt alleen maar die nare Jan Roos in de kaart of ze het nu beseffen of niet.
Ik vind dat een erg vreemde gedachtengang. Waarom maak je die Jan Roos zo belangrijk? Waarom beschouw je al die lui als hersenloze drones die achter hem aanlopen?
Zit ze in de windmolens?quote:
Niet dat daar wat mis mee is natuurlijk.quote:
Omdat een referendum per definitie wordt aangevraagd door een bepaalde politieke belangengroep. Er zal altijd bij een referendum een bepaalde groep in de samenleving zijn die zich geroepen voelt om voor het organiseren ervan campagne te voeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het wat hoog gegrepen is voor je dat niet iedereen achter GS aanhuppelt lijkt me geen nieuws. En waarom zouden de argumenten waarmee een referendum is aangevraagd geen reden voor wel of niet gaan stemmen kunnen zijn? De uitleg waarmee een referendum verkocht wordt is nu zelfs van groter belang dan de daadwerkelijke impact.
Hee kijk je uit. Straks geef je ze nog ideeën.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:58 schreef Perrin het volgende:
Als het een campagne voor een referendum over een wet voor het afschaffen van thuiszorg was geweest dan waren het mensen uit de 50+hoek geweest.
quote:
Lekker boeiend toch? Hij is een van de vele stemmen in het politieke landschap.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Types als Roos misbruiken het referendum en de uitslag er van om hun eigen standpunten door te rammen. De enige reden dat het referendum over die verdrag gaat is dat het verdrag toevallig op de rol stond.
Het is niet dat de kiezers allemaal achter hem aan dreutelen, het is dat hij een democratisch middel gebruikt om zijn eigen campagne te voeren.
Erdogan zal het niet veel langer pikken!quote:Op woensdag 6 april 2016 15:56 schreef Reya het volgende:
[..]
De tien zetels voor DENK worden vakkundig verzwegen door deze marionetten van de staatsmedia.
Ja, en dat is ook precies de reden waarom die hele opkomstdrempel is ingesteld. Referenda worden traditioneel georganiseerd over een onderwerp dat slechts een relatief kleine groep aanspreekt. Een groep die veelal ook fanatiek tegen is. Dat is in de behandeling van dit "democratisch instrument" ook allemaal meegenomen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:58 schreef Perrin het volgende:
Het zullen zelden mensen zijn die precies in je politieke straatje vallen die een referendum bijeen sprokkelen.
Als je de meerderheidsopvatting hebt, is het sowieso onzinnig om een referendum aan te vragen aangezien je meerderheidsopvatting al wordt uitgedragen door de heersende machten.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat een referendum per definitie wordt aangevraagd door een bepaalde politieke belangengroep. Er zal altijd bij een referendum een bepaalde groep in de samenleving zijn die zich geroepen voelt om voor het organiseren ervan campagne te voeren.
Als het een campagne voor een referendum over een wet over het toestaan van de plofkip was geweest, waren het overwegens mensen uit de GroenLinkse hoek en die van Dierenpoes geweest.
Als het een campagne voor een referendum over een wet voor het afschaffen van thuiszorg was geweest dan waren het mensen uit de 50+hoek geweest.
Het zullen zelden mensen zijn die precies in je politieke straatje vallen die een referendum bijeen sprokkelen.
Niet noodzakelijk, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je de meerderheidsopvatting hebt, is het sowieso onzinnig om een referendum aan te vragen aangezien je meerderheidsopvatting al wordt uitgedragen door de heersende machten.
Eens. Een opkomstdrempel lijkt me essentieel.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en dat is ook precies de reden waarom die hele opkomstdrempel is ingesteld. Referenda worden traditioneel georganiseerd over een onderwerp dat slechts een relatief kleine groep aanspreekt. Een groep die veelal ook fanatiek tegen is. Dat is in de behandeling van dit "democratisch instrument" ook allemaal meegenomen.
Idd! Tenzij je denkt dat de meerderheidsopvatting niet wordt gesteund door de parlementariërs om welke reden dan ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je de meerderheidsopvatting hebt, is het sowieso onzinnig om een referendum aan te vragen aangezien je meerderheidsopvatting al wordt uitgedragen door de heersende machten.
Het einde is nabij.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:01 schreef GSbrder het volgende:
Tussen 2000 en 2014 is de belasting per vat olie opgelopen van $10 naar $30.
Op dit moment tappen sommige landen >80% van de opbrengst af aan belastinginkomsten.
Landen waar wij wat om geven of niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:01 schreef GSbrder het volgende:
Tussen 2000 en 2014 is de belasting per vat olie opgelopen van $10 naar $30.
Op dit moment tappen sommige landen >80% van de opbrengst af aan belastinginkomsten.
Klopt, maar toevallig wel de initiator en belangrijkste gezicht van dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker boeiend toch? Hij is een van de vele stemmen in het politieke landschap.
Democratische besluitvorming != aan meerderheidsopvattingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik lees 22,5%.quote:
Die verneukt juist dit hele referendum. Een minimaal aantal stemmen voor (of tegen) werkt veel beter.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens. Een opkomstdrempel lijkt me essentieel.
Hoe gaat het met Zaventem? Hebben ze al een beveiliger ingehuurd?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:03 schreef Reya het volgende:
Man man man, die opkomstobsessie. Niet te filmen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hoe gaat het met Zaventem? Hebben ze al een beveiliger ingehuurd?
Oh, in dat geval heb ik er wel fiducie (afgekeken van eriksd) in.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze man zal de inspanning leiden. Kan enkel goed gaan, dus.
U laat u ook al trollen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bedank D66 maar voor deze puinhoop. Met hun kutreferenda.
Lachen tochquote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Eens. Lijkt me niet te moeilijk om te bedenken ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die verneukt juist dit hele referendum. Een minimaal aantal stemmen voor (of tegen) werkt veel beter.
Precies de reden waarom ik niet op ze stem voor het parlement.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Toevallig komt deze puinhoop direct uit de koker van de PvdA.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dan ook opkomstplicht, anders kun je net zo goed de referendumwet afschaffen. Dat wordt namelijk nooit gehaald zonder opkomstplicht.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens. Lijkt me niet te moeilijk om te bedenken ook.
De helft plus 1 van het aantal kiesgerechtigden moet vóór stemmen om het referendum aan te nemen. Simpel, eenvoudig, geen strategische belangen om thuis te blijven.
Jullie hebben gewonnen.quote:
Dat denken nog verrassend veel mensen. Triest, inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tja als mensen denken dat ze stemmen of over alle buitenlanders eruit moeten.
Dat lijkt me verreweg het beste idee.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:06 schreef Perrin het volgende:
anders kun je net zo goed de referendumwet afschaffen
Als het een groot gedeelte van het volk niet interesseert vind ik ook niet dat een referendum moet worden aangenomen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan ook opkomstplicht, anders kun je net zo goed de referendumwet afschaffen. Dat wordt namelijk nooit gehaald zonder opkomstplicht.
Grove overkwalificatie van het hoopje cellen dat we in de zojuist door jou aangedragen video zagen.quote:
Laten we erover stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 16:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat lijkt me verreweg het beste idee.
Dan moet de referendumwet aangepast dat er nóg meer handtekeningen nodig zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het een groot gedeelte van het volk niet interesseert vind ik ook niet dat een referendum moet worden aangenomen.
Is dat zo? ik lach me eerder weer rotquote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef Reya het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar er gaat wel flink aan gesleuteld worden na deze chaos.quote:
Niemand bedriege zichzelf.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat zo? ik lach me eerder weer rot
Misschien moet hij in de leer gaan bij Maurice de Hond.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef Gutmensch het volgende:
"Krouwel begrijpt niet waarom de opkomst zo laag blijft"
hoor ik net op BNR
Straks wel een opkomst van 30%, maar 51% voor en 49%tegenquote:Op woensdag 6 april 2016 16:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jullie hebben gewonnen.
Grenzen op slot. Uit de EU. Nederland weer van de (blanke) Nederlanders. Geen gezeik, iedereen rijk.
Moch, dat moet ik nog zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar er gaat wel flink aan gesleuteld worden na deze chaos.
Beetje leven in de democratische brouwerij.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat zo? ik lach me eerder weer rot
Las al ergens dat hij het alleen fout had als zijn panel tot drie keer toe gelogen had. Fijne uitspraak om te doen over iets onzekers als een politieke peilingquote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef Gutmensch het volgende:
hoor ik net op BNR
Klinkt als een econoom. "Mijn model klopt niet, dus de mensen doen het verkeerd".quote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef Gutmensch het volgende:
hoor ik net op BNR
Nee, je moet de kiesdrempel afhankelijk maken van het aantal stemmen van één van de partijen vergeleken met het totaal, niet van een algemene kiesdrempel.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan moet de referendumwet aangepast dat er nóg meer handtekeningen nodig zijn?
Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
U volgt het nieuws rondom dit referendum niet merk ik.
TK-verkiezingen zijn veel leuker.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje leven in de democratische brouwerij.
Plausibel.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Klinkt als een econoom. "Mijn model klopt niet, dus de mensen doen het verkeerd".
Referendum om diefstal te verbieden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet de kiesdrempel afhankelijk maken van het aantal stemmen van één van de partijen vergeleken met het totaal, niet van een algemene kiesdrempel.
En als de helft onrealistisch is dan kan het ook lager. Zeg bijvoorbeeld dat 30% van de kiesgerechtigden vóór moet zijn om het aan te nemen. Of dat het aantal tegenstemmers niet meer dan de helft mag uitmaken.
Hahaquote:Op woensdag 6 april 2016 16:10 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Referendum om diefstal te verbieden.
Nice! Was gister de wedstrijen vergeten.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:10 schreef Reya het volgende:
Vanavond lekker voetbal kijken. PSG - Man City, mooi affiche.
Prima en voor iedereen die niet bij die groep hoort een valide excuus om er niet erg enthousiast over te zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat een referendum per definitie wordt aangevraagd door een bepaalde politieke belangengroep. Er zal altijd bij een referendum een bepaalde groep in de samenleving zijn die zich geroepen voelt om voor het organiseren ervan campagne te voeren.
En had heel FOK! en GS om het hardste geroepen de boel te boycotten. Zou jij dan ook zo gaan piepen of was je bij de boycotroepers aangeschoven...quote:Als het een campagne voor een referendum over een wet over het toestaan van de plofkip was geweest, waren het overwegens mensen uit de GroenLinkse hoek en die van Dierenpoes geweest.
Allicht, daarom is het hiermee ook overduidelijk geworden dat deze methodiek nogal wat lacunes vertoont. Dat is voor mij een belangrijker reden om niet te stemmen dan de belangengroep die dit referendum hebben gekaapt voor zichzelf. En bepaald niet voor Nederland of Oekraïne.quote:Het zullen zelden mensen zijn die precies in je politieke straatje vallen die een referendum bijeen sprokkelen.
Idiote rode kaart van Torres. Atletico in één keer zijn kansen zo goed als vergooid.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nice! Was gister de wedstrijen vergeten.
Krouwel, die ook directeur van het Kieskompas is, denkt dat dat percentage (van 30%) tussen 15.00 en 16.00 uur kan worden gehaald en mogelijk zelfs al eerder.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Klinkt als een econoom. "Mijn model klopt niet, dus de mensen doen het verkeerd".
Wel vermakelijkquote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Kaas- het volgende:
Perrin zit altijd te zeiken op de democratie omdat die al die buitenlanders binnen haalt en nu hij tegen de buitenlanders kan stemmen is het plotseling een feestje van de democratie waar we allen aan mee moeten doen. Tsja.
Stelde ik vanmiddag nog voor. Belasting afschaffen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:10 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Referendum om diefstal te verbieden.
Dikke fail, wel. Hopelijk houdt hij nu even een tijdje zijn bek, maar dat zal wel niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Krouwel, die ook directeur van het Kieskompas is, denkt dat dat percentage tussen 15.00 en 16.00 uur kan worden gehaald en mogelijk zelfs al eerder.
In de realiteit was de opkomst om 15:30 uur 16,35%
Nja wel kut als hij ongelijk heeft over Maurice, want dan staat Geert wel 40 zetels.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Krouwel, die ook directeur van het Kieskompas is, denkt dat dat percentage (van 30%) tussen 15.00 en 16.00 uur kan worden gehaald en mogelijk zelfs al eerder.
In de realiteit was de opkomst om 15:30 uur 16,35%
Volgens VI was het gewoon heel dom van hemzelf.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Idiote rode kaart van Torres. Atletico in één keer zijn kansen zo goed als vergooid.
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 6 april 2016 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens VI was het gewoon heel dom van hemzelf.
D66 is altijd voor referenda, behalve als het ze niet uitkomt.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Kaas- het volgende:
Perrin zit altijd te zeiken op de democratie omdat die al die buitenlanders binnen haalt en nu hij tegen de buitenlanders kan stemmen is het plotseling een feestje van de democratie waar we allen aan mee moeten doen. Tsja.
Een ding is zeker. Hij zal er weer als een mongool bij staan schaterlachen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:10 schreef Kaas- het volgende:
Hoeveel verschillende speeches zullen er klaar liggen voor Rutte? Ik schat zeker 5.
Domme actie van Torres.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Idiote rode kaart van Torres. Atletico in één keer zijn kansen zo goed als vergooid.
Ah, zo! Hijzelf vond het idiote arbitrage, vandaarquote:Op woensdag 6 april 2016 16:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ookVolledig onnodige overtreding, beide keren.
Suarez kroop weer door het oog van de naald.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, jij vult vooral een hoop voor mij in eigenlijk....quote:Op woensdag 6 april 2016 15:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bedenk dan maar ff Jan Roos dan ipv waar ik Geenstijl zei
En jij vult dus voor alle handtekeningenzetters in dat ze hun handtekening hebben gezet omdat Jan Roos hen dit zei. Geen van hen heeft interesse in een democratisch referendum over het associatieverdrag. Iedereen die naar het stembureau gaat, speelt alleen maar die nare Jan Roos in de kaart of ze het nu beseffen of niet.
Ik vind dat een erg vreemde gedachtengang. Waarom maak je die Jan Roos zo belangrijk? Waarom beschouw je al die lui als hersenloze drones die achter hem aanlopen?
Heel veel van zulk soort beroepen werken zo. Beursanalist lijkt me wat dat betreft ook een mooie baan.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:14 schreef Tchock het volgende:
Ik word ook opiniepeiler denk ik. Het enige beroep dat ik tot nu toe heb ontdekt waar je keer op keer je werk waardeloos kunt doen en toch steeds weer aandacht krijgt. Weten jullie nog hoe ver De Hond er naast zat bij de laatste Kamerverkiezingen? Iedereen alweer vergeten.
Dat zou ik ook zeggen, alles beter dan het toegeven van je eigen domheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, zo! Hijzelf vond het idiote arbitrage, vandaar
Klopt, maar dan kom je niet voor elke scheet in de krant. En dat lijkt me toch wel leuk.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Heel veel van zulk soort beroepen werken zo. Beursanalist lijkt me wat dat betreft ook een mooie baan.
Het voorkamp is niet erg goed in argumenten.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Kaas- het volgende:
Dit is gewoon stompzinnig gelul, want het is hun eigen initiatiefwet.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
D66 is altijd voor referenda, behalve als het ze niet uitkomt.
Dan maar Midden-Oostendeskundige worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kom je niet voor elke scheet in de krant. En dat lijkt me toch wel leuk.
Beide kampen zijn dat niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het voorkamp is niet erg goed in argumenten.
Jij moet ook nodig keer goed in je reet geneukt worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het voorkamp is niet erg goed in argumenten.
Leek een aparte beslissing inderdaad. Óf je ziet de slaande beweging en geeft direct rood, óf je ziet hem niet. Zeggen dat je het wel zag, maar er dan geel voor geven is vreemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Suarez kroop weer door het oog van de naald.
Ik moest hardop lachen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij moet ook nodig keer goed in je reet geneukt worden.
Vrolijke kerel als premier, mooi toch.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een ding is zeker. Hij zal er weer als een mongool bij staan schaterlachen.
Riskante tactiek, ditquote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds medelijden met de Oost-Europadeskundigen van weleer.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan maar Midden-Oostendeskundige worden.
Oh? Bij welke partij moet ik Jan Roos eigenlijk plaatsen?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker boeiend toch? Hij is een van de vele stemmen in het politieke landschap.
Klopt, maar nog steeds geen argumentquote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar had ze iets eerder mee moeten zijn. De eerste 8 weken na het aannemen van de wet bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:29 schreef Friek_ het volgende:
Daarom Churandy Martina als volgende premier.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vrolijke kerel als premier, mooi toch.
Tegen heeft duidelijk betere steekhoudende argumenten.quote:
Jan Roos (GeenStijl) ‘gevraagd als kandidaat-Kamerlid VVD’quote:Op woensdag 6 april 2016 16:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh? Bij welke partij moet ik Jan Roos eigenlijk plaatsen?
Hij schijnt gevraagd te zijn voor VVD en VNL, zelf zegt hij wel de politiek in te gaan. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nou. Weer zuurtjes gesnoept vandaag?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een ding is zeker. Hij zal er weer als een mongool bij staan schaterlachen.
Het was een duw. Op het hoofd. Met de vuist.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Leek een aparte beslissing inderdaad. Óf je ziet de slaande beweging en geeft direct rood, óf je ziet hem niet. Zeggen dat je het wel zag, maar er dan geel voor geven is vreemd.
Je bent gewoon een selectief citerende pisnicht. Ik maak een topic met een OP met 101 argumenten om voor te stemmen en je leest het niet, ik maak een grapje in de SC en het is plotseling het grote bewijs dat ik geen argumenten heb. Ouwe kanalenveger.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar nog steeds geen argument
VVD heeft hem gevraagd? Lijkt mij heel sterk.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij schijnt gevraagd te zijn voor VVD en VNL, zelf zegt hij wel de politiek in te gaan. Ben benieuwd.
Alsof dat bij jouw piemeltje wat uitmaakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zonder glijmiddel, ff terecht zetten voor al die zurigheid en cynisme. Hehe.
Ja. Ik vond het erg lastig allerlei bepalingen te beoordelen. Ik merk dat dezelfde argumenten door verschillende personen totaal anders uitgelegd worden. Zowel het voor- als tegenkamp bedient zich bijna helemaal van sentiment en drogredenen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tegen heeft duidelijk betere steekhoudende argumenten.
Heb je het verdrag gelezen?
Uw partij. Jawel.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
VVD heeft hem gevraagd? Lijkt mij heel sterk.
Ik zeg ook maar wat ik lees.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
VVD heeft hem gevraagd? Lijkt mij heel sterk.
Jaaaaaaquote:Op woensdag 6 april 2016 16:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Daarom Churandy Martina als volgende premier.
Schuimbekkend kwaad worden is een teken van zwakte.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent gewoon een selectief citerende pisnicht. Ik maak een topic met een OP met 101 argumenten om voor te stemmen en je leest het niet, ik maak een grapje in de SC en het is plotseling het grote bewijs dat ik geen argumenten heb. Ouwe kanalenveger.
Mwah, klinkt als een vrijblijvend gesprekje tussen een of andere knakker met Jan Roos. 'Ja ik ben gevraagd om presidentskandidaat van de VS te worden', is snel gezegd en niet te controleren.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg ook maar wat ik lees.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)ndidaat-kamerlid-vvd
Vandaar dat ik "schijnt" er bij zeg en een link geef. Ter uwer beoordeling. Het zou mij van de VVD niet veel meer verbazen. Tegelijk lijkt hij het op veel punten nogal met ze oneens.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Mwah, klinkt als een vrijblijvend gesprekje tussen een of andere knakker met Jan Roos. 'Ja ik ben gevraagd om presidentskandidaat van de VS te worden', is snel gezegd en niet te controleren.
Oke, ik neem VVD vanaf nu -nooit- meer serieus. Dit komt niet meer goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jan Roos (GeenStijl) ‘gevraagd als kandidaat-Kamerlid VVD’
Maar VNL wil 'm ook wel hebben
Ja, de bron van die bewering is Jan Roos zelf. De reden waarom het bijzonder is, is omdat de partij nog helemaal niet bevoegd is om iemand te vragen. Leden kunnen zichzelf (of elkaar) kandideren, maar pas na de zomer hoor je of je gevraagd kan worden voor een positie.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg ook maar wat ik lees.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)ndidaat-kamerlid-vvd
Lijkt mij een uitstekende reden tegen te stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Ik vond het erg lastig allerlei bepalingen te beoordelen. Ik merk dat dezelfde argumenten door verschillende personen totaal anders uitgelegd worden.
Jij nam de VVD hiervoor serieus?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oke, ik neem VVD vanaf nu -nooit- meer serieus. Dit komt niet meer goed.
Nee. Die conclusie heb ik bij Balkenende I al getrokken.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oke, ik neem VVD vanaf nu -nooit- meer serieus. Dit komt niet meer goed.
Ik kreeg een folder van GeenPeil in de bus met zúlke slechte argumenten, en dat van de initiatiefnemers, dat ik niet tegen wil stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekende reden tegen te stemmen
Kan het niet dat hij bedoelt dat hij gekandideerd is? Vast door Van der Steur.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, de bron van die bewering is Jan Roos zelf. De reden waarom het bijzonder is, is omdat de partij nog helemaal niet bevoegd is om iemand te vragen. Leden kunnen zichzelf (of elkaar) kandideren, maar pas na de zomer hoor je of je gevraagd kan worden voor een positie.
Dit is trouwens ook min of meer het antwoord van de woordvoerder. BNR zit er de laatste weken trouwens steeds naast als het gaat om kandidatennieuws.
Niet zo tegenstribbelen. Jan Roos is een VVD-er; dat wordt vanaf heden als axiomatisch beschouwd.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, de bron van die bewering is Jan Roos zelf. De reden waarom het bijzonder is, is omdat de partij nog helemaal niet bevoegd is om iemand te vragen. Leden kunnen zichzelf (of elkaar) kandideren, maar pas na de zomer hoor je of je gevraagd kan worden voor een positie.
Dit is trouwens ook min of meer het antwoord van de woordvoerder. BNR zit er de laatste weken trouwens steeds naast als het gaat om kandidatennieuws.
Ik vermoed dat ze 'm uiteindelijk als Minister van Justitie willen inzettenquote:Op woensdag 6 april 2016 16:25 schreef Kaas- het volgende:
Ryon is dus lid van een partij die Jan Roos in de Tweede Kamer wil hebben.
Haha.
Hahaha.
Hahahahahahahahaha
Dan snijdt het dus helemaal geen hout dat ik tegen het referendum ben vanwege de politieke positie van Jan Roos....quote:Op woensdag 6 april 2016 16:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jan Roos (GeenStijl) ‘gevraagd als kandidaat-Kamerlid VVD’
Maar VNL wil 'm ook wel hebben
Een VVD-socioloog?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:25 schreef Kaas- het volgende:
Ryon is dus lid van een partij die Jan Roos in de Tweede Kamer wil hebben.
Haha.
Hahaha.
Hahahahahahahahaha
Zijn moeder kan hem hebben aangemeld ja. Maar het aantal aanmeldingen voor de lijst loopt al snel op tegen de 1000+.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan het niet dat hij bedoelt dat hij gekandideerd is? Vast door Van der Steur.
Hallo. Stem tegen. Stop de EUSSR.quote:
zo zie je maar weer dat mensen om de vreemdste redenen voor, tegen of niet gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kreeg een folder van GeenPeil in de bus met zúlke slechte argumenten, en dat van de initiatiefnemers, dat ik niet tegen wil stemmen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:30 schreef Ryon het volgende:
Even het partijbestuur mailen met het verzoek om publiekelijk te distantiëren van die malloot.
"Ik kan helaas alleen maar procedureel antwoorden", zegt de woordvoerder van de partijvoorzitter. "Het antwoord ligt besloten in de lijst zoals we die te zijner tijd presenteren."quote:Op woensdag 6 april 2016 16:30 schreef Ryon het volgende:
Even het partijbestuur mailen met het verzoek om publiekelijk te distantiëren van die malloot.
Dit is totaal anders dan verkiezingen in mijn ogen, omdat het onderwerp waarover besloten wordt absoluut zinloos is.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zo zie je maar weer dat mensen om de vreemdste redenen voor, tegen of niet gaan stemmen.
Weer anderen laten de emoties zo hoog er over oplopen dat ze schelden en met geweld dreigen.
Bij verkiezingen is dat niet anders.
quote:Journalist Jan Roos, die onlangs is vertrokken bij de rechtse omroep PowNed, is gevraagd om een rol te vervullen in de nieuwe politieke partij van Bram Moszkowicz. “Ja, dat klopt. VNL heeft wel een mooi partijprogramma“, vertelt hij in de AT5-show De Zwoele Stad. Roos wil in elk geval rechtse politiek bedrijven. “Ik zit rechts. Dan heb je weinig mogelijkheden meer, want er zijn niet zo veel rechtse partijen. De VVD is helemaal niet rechts. Dat is gewoon een hele linkse partij.”
Ook het CDA ziet Roos niet zitten. “Ik kies niet voor het CDA, en ook niet links. Per definitie niet links.”
Jan Roos keert zich de afgelopen jaren consequent tegen de regenten van de VVD, denk je nu echt dat hij op de lijst komt? Je weet beter.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:31 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
"Ik kan helaas alleen maar procedureel antwoorden", zegt de woordvoerder van de partijvoorzitter. "Het antwoord ligt besloten in de lijst zoals we die te zijner tijd presenteren."
Rechts willen zijn om het rechts willen zijn is wel een beetje triest natuurlijkquote:
Wel geschikt als fall guy.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:32 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jan Roos keert zich de afgelopen jaren consequent tegen de regenten van de VVD, denk je nu echt dat hij op de lijst komt? Je weet beter.
Rechts is stoer. Met borsthaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rechts willen zijn om het rechts willen zijn is wel een beetje triest natuurlijk
Dan snap ik niet waarom de VVD het niet gewoon ontkent.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:32 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jan Roos keert zich de afgelopen jaren consequent tegen de regenten van de VVD, denk je nu echt dat hij op de lijst komt? Je weet beter.
quote:https://jalta.nl/binnenla(...)t-list-van-jan-roos/
In welke periode van de geschiedenis zou je een dag willen leven?
‘Ik zou wel een dag in bezet Nederland willen rondkijken. Ik heb echt een ongelofelijke hoeveelheid boeken gelezen over de Tweede Wereldoorlog. Het was een absurde periode die ik graag eens van dichtbij zou willen bekijken. Want: na de oorlog hadden we meer verzetsstrijders dan collaborateurs, maar het was natuurlijk omgekeerd. Het verzet stelde in Nederland geen flikker voor. Iedereen werkte voor de moffen.’
‘Ik neem in Nederland een glijdende schaal van feminisering waar – en dan heb ik het niet over vrouwen aan de top, want dat is prima. Maar de Nederlandse man is een slappe, natte washand die stoer PVV stemt maar niet de dertienjarige Marokkaantjes voor zijn huis durft weg te schoppen. Met hun sjaaltjes en tofu. Nederlanders zijn bang en laf en dat hebben ze in de Tweede Wereldoorlog prachtig laten zien. Nee, de bezetting vonden ze niet leuk, maar daar bleef het ook wel bij.’
Omdat je niet de spelletjes van die lui mee moet spelen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom de VVD het niet gewoon ontkent.
Maar de VVD doet wel vaker rare dingen, dus dit kan er ook nog wel bij
Aha.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:34 schreef Heilwasser het volgende:
de Nederlandse man is een slappe, natte washand die stoer PVV stemt
twitter:CorVerbree twitterde op woensdag 06-04-2016 om 16:29:41Henk Krol feliciteert @GeenPeil met de uitslag van het referendum #oekrainereferendum reageer retweet
Allemaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |