Denk aan de Krimquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Rusland is Oekraïne binnengevallen......
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ook zo. Of dacht jij dat die groene mannetjes van Mars kwamen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Rusland is Oekraïne binnengevallen......
![]()
![]()
![]()
![]()
Van de basis op de Krim, die waren daar al.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Of dacht jij dat die groene mannetjes van Mars kwamen?
Wilde dan ook graag bij Rusland horen.quote:
Welke partijen dan? SP iig, maar die zijn ook tegen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:25 schreef Dutchguy het volgende:
http://nos.nl/teletekst#117
Dus toch ook in de tweede kamer zorgen over het stembiljet.
Dus dan mag het?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[..]
Wilde dan ook graag bij Rusland horen.
Nee, ze werden grotendeels ingevlogen met helicopters, heb je het nieuws toen niet gevolgd?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Van de basis op de Krim, die waren daar al.
Dat zal zeker meegenomen worden in het debat wat te doen met een eventuele negatieve uitslag. En terecht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Welke partijen dan? SP iig, maar die zijn ook tegen.
PvdA en VVD zeggen alleen wat de SP wil horen: evaluatie. En daarnaast willen ze het ook even hebben over de motivatie van de indieners. Die het dus niet om Oekraine te doen was.
Feest van de democratiequote:Op dinsdag 5 april 2016 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker stemmen morgen, wat een feest
'Meerdere partijen'. Er staat niet bij welke. In ieder geval is het prul waar we op moeten stemmen niet onopgemerkt gebleven en dat is alleen maar winst. Een debat over hoe het referendum verloopt is ook zinvol na het stemhokjes-debacle dat sommigen gemeenten er van maken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Welke partijen dan? SP iig, maar die zijn ook tegen.
PvdA en VVD zeggen alleen wat de SP wil horen: evaluatie. En daarnaast willen ze het ook even hebben over de motivatie van de indieners. Die het dus niet om Oekraine te doen was.
De situatie was natuurlijk een beetje vreemd. In Kiev werd een komplete regering afgezet, een regering die voornamelijk gesteund werd door Oost Oekraine en de Krim inwoners.quote:
Hij wordt wel vrij agressief. Kan beter geen rode jasjes meer dragen.quote:
Hij vertelde het heel rustig en helder.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waar?
Oh kleine recap was dat. Ik vond Jort veruit het sterkst.
Ik had voor het eerst in het programma het idee dat het over inhoud ging ipv. vage begrippen als 'solidariteit' e.d.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hij vertelde het heel rustig en helder.
Die waren daar niet. Die werden daar heen gevlogen/gereden. Was zelfs live te volgen hoe de Russen de straten van Sevastopol in reden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Van de basis op de Krim, die waren daar al.
[..]
Wilde dan ook graag bij Rusland horen.
Ja, had niet verwacht dat de hoofdredacteur van het Nederlands Dagblad ooit 100% mijn mening zou vertegenwoordigen.quote:
Dan kijk ik Nieuwsuur. Maar zal het opnemen, misschien kijk ik het later.quote:
Werkt eigenlijk best bevrijdend zo'n beslissing om niet te gaan stemmen... Ik zit gewoonnaar Jamie Oliver te kijken op 24 Kitchen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Daarna door naar Pauw. Pechtold vs Roos.
Twee a-intellectuelen met elkaar in debat is altijd leuk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik had liever Pechtold vs Kelder gehad. Roos vind ik maar een intellectueel lichtgewicht maar goed.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat maakt hij. Plofkip uit Oekraine?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Werkt eigenlijk best bevrijdend zo'n beslissing om niet te gaan stemmen... Ik zit gewoonnaar Jamie Oliver te kijken op 24 Kitchen.
Grieks, hij zit nog bij de vorige crisis...quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat maakt hij. Plofkip uit Oekraine?
Ja. Fijn hè.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Werkt eigenlijk best bevrijdend zo'n beslissing om niet te gaan stemmen... Ik zit gewoonnaar Jamie Oliver te kijken op 24 Kitchen.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Grieks, hij zit nog bij de vorige crisis...
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Fijn hè.
Ik maak me er ook niet meer druk om.
Ze zoeken het maar uit met dat referendum.
Same here, deze JA-stemmer gaat ook niet stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Fijn hè.
Hier idem, behalve als om 20:00 blijkt dat de opkomst groot is en het erom gaat spannen, dan loop ik nog wel even naar de stembus.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Same here, deze JA-stemmer gaat ook niet stemmen.
Helemaal nietquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou nou wat negatief weer, van Puffelen....
Die ga ik wel eten in Griekenland...lekker goedkoop. LOLquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:08 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Helemaal nietIk kan nu een bitchin' Griekse salade maken....
Ik denk zo dat een meerderheid het of niks kan schelen of de moeite niet wil nemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hier idem, behalve als om 20:00 blijkt dat de opkomst groot is en het erom gaat spannen, dan loop ik nog wel even naar de stembus.
Ha leuk gokken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik denk zo dat een meerderheid het of niks kan schelen of de moeite niet wil nemen.
Ik gok mijn geld op een opkomstpercentage van rond de 20%.
Het is geen representatieve steekproef, maar als ik zo de reacties uit mijn omgeving inventariseer kan ik mij ook niet voorstellen dat 1 op de 3 Nederlanders de moeite gaat nemen om naar de stembus te gaan over een verdrag waar ze de inhoud niet van kennenquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik denk zo dat een meerderheid het of niks kan schelen of de moeite niet wil nemen.
Hoe ben je een ja-stemmer als je niet stemt. Je verwart het woord stemmer met voorstander.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waar haal je deze informatie vandaan? Of is dit je eigen schatting?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Opkomst: 29,8%
Voor: 23% Tegen: 71%
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar haal je deze informatie vandaan? Of is dit je eigen schatting?
Ok, hopen dat je glazen bol het correct heeft met betrekking tot de uitslag. Wel nog even 0,2% erbij voor de opkomst natuurlijk.quote:
Ja, was gisteren live te volgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Onze grote held Nigel Farage.
Dat komt wel goed, De Hond is nogal slecht in het tijdig opmerken van trends.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Ok, hopen dat je glazen bol het correct heeft met betrekking tot de uitslag. Wel nog even 0,2% erbij voor de opkomst natuurlijk.
Vooruit dan, laat ik ook maar weer eens kijken voor het eerst in maanden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:55 schreef Infection het volgende:
Zo Pauw maar eens aanzetten. Wordt nog smullen met Alexander Pechtold en Jan Roos
Ik was het vergeten, vandaag dacht ik er ineens aan.quote:
De peilingen van De Hond neem ik sowieso nooit al te serieus. Maar al te vaak gebleken dat daar niet zoveel van klopt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat komt wel goed, De Hond is nogal slecht in het tijdig opmerken van trends.
Als andere peilinkjes die trend al uitwijzen dan moet je bij De Hond nog een paar weken wachten. Dat zagen we de laatste verkiezingen steeds weer bij veranderingen in de balans voor de virtuele zetels en de einduitslag.
Bovendien zullen er waarschijnlijk wat mensen bij komen die voor stemmen. Die EU-fielen gaan toch niet riskeren dat er een nee uitkomt met een opkomst van minimaal 30%? Alleen al omdat Rutte in zijn hemdje zou staan en omdat er wat extra voorwaarden in het verdrag zouden kunnen worden bedongen om onze stem te krijgen vind ik een nee-stem een goed idee. Inhoudelijk zijn er ook genoeg redenen: dierenrechten, andere ethische kwesties, corruptie, kleine economie (vergelijkbaar met die van Noord-Holland) etc.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:56 schreef Infection het volgende:
[..]
De peilingen van De Hond neem ik sowieso nooit al te serieus. Maar al te vaak gebleken dat daar niet zoveel van klopt.
Er zijn ook genoeg mensen van het voor-kamp die expres niet gaan stemmen om zo de opkomst dwars te bomen. Althans, hier op FOK!quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bovendien zullen er waarschijnlijk wat mensen bij komen die voor stemmen. Die EU-fielen gaan toch niet riskeren dat er een nee uitkomt met een opkomst van minimaal 30%? Alleen al omdat Rutte in zijn hemdje zou staan en omdat er wat extra voorwaarden in het verdrag zouden kunnen worden bedongen om onze stem te krijgen vind ik een nee-stem een goed idee. Inhoudelijk zijn er ook genoeg redenen: dierenrechten, andere ethische kwesties, corruptie, kleine economie (vergelijkbaar met die van Noord-Holland) etc.
Dat zou trouwens ook wel interessant zijn. Is de 30% dan wel of niet gehaald? 29,8 is 30 als je het afrondt op een geheel getal.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Opkomst: 29,8%
Voor: 23% Tegen: 71%
USA! USA! We are the number one!quote:
Die hebben een grote bek maar wedden dat ze morgen wel gaan stemmen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:01 schreef Infection het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen van het voor-kamp die expres niet gaan stemmen om zo de opkomst dwars te bomen. Althans, hier op FOK!
Ik zou erop drinken.quote:Zou mooi zijn als zo de tegen-stemmers in de meerderheid zijn en we alsnog die 30% halen.
Jouw verlies, hoe meer ja-stemmers thuis blijven hoe liever wat mij betreft, en toch roep ik iedereen op om te stemmen, ook de ja-stemmers. Je hebt maar weinig democratische rechten en ze komen te voet en gaan te paard. Gebruik ze!quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Fijn hè.
Jullie zouden je flink laten misbruiken door de staat en de meeste media in Nederland, dit is precies wat ze beoogden: geen voorlichting, juist stimuleren om je er niet in te verdiepen omdat het te ingewikkeld is. Ze willen dat je niet stemt, dat pikken jullie toch niet?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De oude strategie die de Romeinen al gebruikten, geef brood en spelen en je kan met het volk doen wat je wil dankzij de apathie. Het werkt nog steeds.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ze hebben alleen zichzelf ermee in ieder geval.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die hebben een grote bek maar wedden dat ze morgen wel gaan stemmen?
Die strategie sneed misschien een beetje hout toen een lager opkomstpercentage werd verwacht maar om dat te riskeren als het erop lijkt dat de 30% kan worden gehaald is niet zo verstandig. Bij De Volkskrant - je weet dat die EU-fiel zijn - raden ze af om niet te gaan stemmen om die strategische reden.
[..]
Ik zou erop drinken.
Voor wat? Voor een onzin referendum, afgedwongen om anti EU sentiment aan te wakkeren? De initiatiefnemers zelf zeggen dat Oekraïne ze geen reet interesseert.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jouw verlies, hoe meer ja-stemmers thuis blijven hoe liever wat mij betreft, en toch roep ik iedereen op om te stemmen, ook de ja-stemmers. Je hebt maar weinig democratische rechten en ze komen te voet en gaan te paard. Gebruik ze!
Het vervelende is dat ze de rest van het volk er ook mee hebben. Je moet democratische rechten gebruiken! Ik heb nog liever dat er een ja uitkomt met een opkomstpercentage van 80% dan een nee met een opkomstpercentage van 20%. Het gaat erom dat het volk zich een beetje verdiept in deze kwesties en dat het volk bepaalt wat er met het land gebeurt in plaats van een paar politici, het gaat erom dat we meer directe democratie gaan krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze hebben alleen zichzelf ermee in ieder geval.
Waarom is zo'n figuur dat nogal laks omgaat met neo-nazi's in zijn partij jouw grote held?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Onze grote held Nigel Farage.
In dit soort kwesties kan het "volk" de gevolgen van een voor- of tegenstem helemaal niet goed inschatten. Ik pretendeer in ieder geval niet dat ik dat kan en kies daarom liever voor een representatieve democratie. Wil niet zeggen dat ik per definitie tegen referenda ben, maar ik zie ze meer nuttig op lokaal niveau over simpele kwesties. Bijvoorbeeld zoals in Amsterdam toen over de binnenstad autoluw maken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ze de rest van het volk er ook mee hebben. Je moet democratische rechten gebruiken! Ik heb nog liever dat er een ja uitkomt met een opkomstpercentage van 80% dan een nee met een opkomstpercentage van 20%. Het gaat erom dat het volk zich een beetje verdiept in deze kwesties en dat het volk bepaalt wat er met het land gebeurt in plaats van een paar politici, het gaat erom dat we meer directe democratie gaan krijgen.
Je moet dat wel in de juiste context plaatsen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef agter het volgende:
[..]
Voor wat? Voor een onzin referendum, afgedwongen om anti EU sentiment aan te wakkeren? De initiatiefnemers zelf zeggen dat Oekraïne ze geen reet interesseert.
Ik doe daar niet aan mee. En het zal iedereen sieren zich hiervoor niet te laten gebruiken.
"Oekraïne kan ons niet schelen"
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419
Ik kan niet live kijken (geen kabeltv-abo) dus ik zal straks of morgen via de website kijken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef Infection het volgende:
Alexander Pechtold en Jan Roos bij pauw nu.
Kan ook via de website:quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan niet live kijken (geen kabeltv-abo) dus ik zal straks of morgen via de website kijken.
Dat kan zo zijn maar denk jij echt dat de meeste parlementariërs dat wel kunnen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef Tourniquet het volgende:
In dit soort kwesties kan het "volk" de gevolgen van een voor- of tegenstem helemaal niet goed inschatten.
Dat sowieso maar ook voor de hele grote kwesties zijn referenda nuttig. Ik denk dat het goed zou zijn dat we met referenda de richting kiezen en dat politici vervolgens mogen zien hoe ze dat met micromanagement bewerkstelligen. Hieraan gekoppeld moeten we per referendum de politici kunnen ontslaan als wij inschatten dat de politici zich niet aan de gegeven opdracht houden. Dat is voor mij de ideale toekomst van de meer directe demoratie, met de huidige middelen is dat mogelijk! De 'Grieken' hadden geen goede telecommunicatie, wij hebben dat wel, gebruik dat dan ook en beperk je niet tot een concept wat vele duizenden jaren oud is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef Tourniquet het volgende:
Ik pretendeer in ieder geval niet dat ik dat kan en kies daarom liever voor een representatieve democratie. Wil niet zeggen dat ik per definitie tegen referenda ben, maar ik zie ze meer nuttig op lokaal niveau over simpele kwesties. Bijvoorbeeld zoals in Amsterdam toen over de binnenstad autoluw maken.
Jawel maar dat heb ik opgegeven omdat ik veel te vaak voor een veel te lange periode veel haperingen heb ervaren terwijl het niet aan mijn internetverbinding lag (speedtest gedaan). Mijn downloadsnelheid is trouwens wel met 4 mbit gedaald sinds een jaar (nu 13-14 mbps, ruim voldoende voor NPO dus), waarschijnlijk omdat ze met het netwerk aan het rommelen zijn (ze willen de snelheid op termijn hoger maken met nieuwe codering zodat je tot ongeveer 100 mbps kan halen met een koperdraadje).quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Kan ook via de website:
http://www.npo.nl/live
De meeste fracties moeten hier een redelijk onderbouwd standpunt over kunnen innemen inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn maar denk jij echt dat de meeste parlementariërs dat wel kunnen?
Als je inschat dat de partij(en) die jij steunt dat beter kunnen jij dan volg je hun advies. Ook goed, maar stem! Gebruik je democratisch recht!quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De meeste fracties moeten hier een redelijk onderbouwd standpunt over kunnen innemen inderdaad.
Gutteguttegut. Dat zit de gemiddelde euro-hater wel hoog he? Dat er een consolidatie is geweest van de reeds bestaande verdragen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nieuwsuur... smerige leugenaars
Volgens hen is de Europese grondwet er na het referendum nooit gekomen. Nee, wel het verdrag van Lissabon.
Nee! Het zit de EU-scepticus hoog. Met Europa heeft dat geen zak te maken!quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef HiZ het volgende:
Gutteguttegut. Dat zit de gemiddelde euro-hater wel hoog he?
Dat was te verwachten, hij staat qua argumenten relatief zwak als hij voor het AV pleit (wat ik verwacht aangezien D66 nogal EU-fiel is).quote:
Laat me raden, met een mooi cynisch toontje en understatements?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:34 schreef Infection het volgende:
Zelfs Pauw trekt zijn twijfels bij Pechtold's uitspraken.
Zo ongeveer ja. Hij moest ook wel een beetje gniffelen bij Pechtold's uitspraken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat me raden, met een mooi cynisch toontje en understatements?![]()
Boohoo, de vlag wordt gebruikt en ze spelen een moppie van Beethoven. Ik krijg een slappe plasser van dat gewauwel van euro-haters.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee! Het zit de EU-scepticus hoog. Met Europa heeft dat geen zak te maken!
Natuurlijk zit het de tegenstemmers hoog dat dat referendum in de prullenbak werd gegooid ondanks een goede opkomst en een zeer duidelijke nee-stem. Ze hebben alsnog die grondwet ingevoerd en zelfs de vlag en het volkslied worden nog gebruikt ondanks dat werd afgesproken om die gezien de verwerping van de grondwet niet te gebruiken. De woorden van een van de hoge bobo's van de EU tegen Farage op de avond dat Nederland nee stemde: "geniet van je overwinning, wij hebben duizend manieren om het alsnog in te voeren". Dat is het democratische gehalte van de EU en de EU-fielen.
Dat is ook typisch bij Pauw, het gniffelen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo ongeveer ja. Hij moest ook wel een beetje gniffelen bij Pechtold's uitspraken.
Als je afspreekt dat je dat niet langer zou gebruiken en je doet dat toch dan ben je weinig betrouwbaar. Nogmaals, met Europa heeft dat geen zak te maken! Ik ben een eurofiel en een EU-scepticus en een EU-hater. Dat kan, andersom kan ook en het kan ook dat je toevallig zowel een EU-fiel als een eurofiel bent maar dat is louter toevallige coïncidentie. En ja, het is belangrijk aangezien een vlak een een volkslied essentieel zijn voor een staat en wij willen niet dat er een Europese superstaat ontstaat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Boohoo, de vlag wordt gebruikt en ze spelen een moppie van Beethoven. Ik krijg een slappe plasser van dat gewauwel van EU-haters.
zijn tegenstander is niet veel beter helaasquote:
Pechtold komt telkens maar weer aanzetten met dat steunen van Moskou bij een tegenstem. Dat is één van die achterhaalde onzin-argumenten die we telkens weer voorbij zien komen bij het voor-kamp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn tegenstander is niet veel beter helaas
nu weet ik nog niet wat voor stem er beter voor mij is, Pechtold vind een ja stem beter voor Oekrainers en Roos vind de Oekrainers kut
nou bedankt he
Waarom mag ik mijn democratisch recht niet gebruiken om aan te geven dat ik het een onzinnig referendum vind door thuis te blijven?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je inschat dat de partij(en) die jij steunt dat beter kunnen jij dan volg je hun advies. Ook goed, maar stem! Gebruik je democratisch recht!
Wie heeft wat afgesproken? Er is nooit ook maar enige lijn te vinden geweest in het gebruik van die vlaggen en dat 'volkslied'. Nederlandse politici hebben er een handje van om onzin over Europa voor de binnenlandse markt uit te kramen. Gewoon omdat de overgrote meerderheid geen flauw idee heeft of dat soort beweringen wel hard te maken zijn. Zoals met die vlag dus; ieder land bepaalt zelf welke vlag er wanneer wordt uitgestoken. En zo zie je dat ding dus nooit bij Rutte maar hebben Merkel en Hollande om de haverklap een EU vlag achter zich staan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je afspreekt dat je dat niet langer zou gebruiken en je doet dat toch dan ben je weinig betrouwbaar. Nogmaals, met Europa heeft dat geen zak te maken! Ik ben een eurofiel en een EU-scepticus en een EU-hater. Dat kan, andersom kan ook en het kan ook dat je toevallig zowel een EU-fiel als een eurofiel bent maar dat is louter toevallige coïncidentie.
Omdat jij dan niet je democratisch recht gebruikt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom mag ik mijn democratisch recht niet gebruiken om aan te geven dat ik het een onzinnig referendum vind door thuis te blijven?
Toevoeging van de laatste reactie die jij niet had gelezen.quote:
Nonsens, het is stemRECHT geen stemplicht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat jij dan niet je democratisch recht gebruikt.
Kijk naar de speech van Farage en je krijgt het antwoord.quote:
Het schijnen 2 antwoorden te zijn. Gelukkig niet meer, anders was men definitief afgehaakt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:45 schreef So_Surreal het volgende:
Wat zal de vraagstelling en de antwoorden morgen zijn ?
Wanneer is 'de meerderheid' van het Europese volk - in die hoedanigheid - ooit wat gevraagd? Nooit dus. Onder andere omdat nationalisten in alle lidstaten liever hooliganisme als wapen inzetten dan het aan te laten komen op de echte vragen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toevoeging van de laatste reactie die jij niet had gelezen.
En ja, het is belangrijk aangezien een vlak een een volkslied essentieel zijn voor een staat en wij willen niet dat er een Europese superstaat ontstaat.
wij = meerderheid van het Europese volk
Zelf vind ik het vooral jammer dat een mooi klassiek lied is verpest door de associatie met die gruwelijke EU. Toevoeging van de laatste reactie die jij niet had gelezen.
Dat mag. Ik hoop ook dat de opkomst onder de 30% blijft anders hebben we straks elke paar maanden zo'n vertrouwen in de politiek ondermijnend en onzinnig kutreferendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom mag ik mijn democratisch recht niet gebruiken om aan te geven dat ik het een onzinnig referendum vind door thuis te blijven?
Willen jullie meer of minder Marrokanen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:45 schreef So_Surreal het volgende:
Wat zal de vraagstelling en de antwoorden morgen zijn ?
Haha. Wat ga je me betalen om te kijken naar de rotzooi die Farage uitkraamt? Ik hecht niet zoveel waarde aan de meningen van mensen die een kamer aan zichzelf verhuren zodat ze maximaal kunnen profiteren van de onkostenvergoeding van het Europese Parlement.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk naar de speech van Farage en je krijgt het antwoord.
Veel plezier.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nonsens, het is stemRECHT geen stemplicht.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het schijnen 2 antwoorden te zijn. Gelukkig niet meer, anders was men definitief afgehaakt.
Een multiple choice vraag met 2 antwoorden is te complex om in een referendum te stoppen.
Godverdommequote:Op dinsdag 5 april 2016 23:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Marrokanen.
() Meer () Minder
Wel in het bolletje kleuren en niet in het vakje!
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?quote:
300.000 "handtekeningen" die neerkomen op een paar keer klikken en wat tekstveldjes invullen heb je zo als een populair blog als Geenstijl de minder intelligenten een beetje opjut.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:49 schreef sp3c het volgende:
ik denk niet dat je iedere drie maanden voldoende support krijgt om een referendum te houden over een onderwerp dat eigenlijk niemand wat kan schelen
dat dat nu lukt is meer omdat het nooit eerder gedaan is
Dat zal wel lukken, wat de opkomst en de uitslag ook gaan zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:44 schreef Mani89 het volgende:
Iedereen alvast veel plezier bij het feest van de Democratie morgen!
Ga even lekker de geschiedenis vervalsen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
300.000 "handtekeningen" die neerkomen op een paar keer klikken en wat tekstveldjes invullen heb je zo als een populair blog als Geenstijl de minder intelligenten een beetje opjut.
Die referendumwet moet echt behoorlijk op de schop.
Wat betekent Tegen en wat moet er veranderen als het Tegen wordt? Op die vraag heeft niemand antwoordquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
Voor - Tegen
Bedanktquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
Voor - Tegen
Jort Kelder vond ik hier vanavond een prima verhaal over opvoeren. Jammer dat het zo snel afgekapt werd en ik hem verder niet in een discussieprogramma gezien heb(?).quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat betekent Tegen en wat moet er veranderen als het Tegen wordt? Op die vraag heeft niemand antwoord
Dat heb ik in 2012 vol overtuiging gedaan en later nogmaals voor PS en daarmee de EK. Mijn volksvertegenwoordigers hebben daarba een verstandig besluit genomen. Ik voel geen behoefte om dat voor een paar relschoppers nog eens dunnetjes over te doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je inschat dat de partij(en) die jij steunt dat beter kunnen jij dan volg je hun advies. Ook goed, maar stem! Gebruik je democratisch recht!
Ik weet precies wat er speelt, daar leen ik mijn stem niet voor, verwar mij alsjeblieft niet met een Ja-stemmer, thanks...quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jouw verlies, hoe meer ja-stemmers thuis blijven hoe liever wat mij betreft, en toch roep ik iedereen op om te stemmen, ook de ja-stemmers. Je hebt maar weinig democratische rechten en ze komen te voet en gaan te paard. Gebruik ze!
[..]
[..]
Jullie zouden je flink laten misbruiken door de staat en de meeste media in Nederland, dit is precies wat ze beoogden: geen voorlichting, juist stimuleren om je er niet in te verdiepen omdat het te ingewikkeld is. Ze willen dat je niet stemt, dat pikken jullie toch niet?
[..]
De oude strategie die de Romeinen al gebruikten, geef brood en spelen en je kan met het volk doen wat je wil dankzij de apathie. Het werkt nog steeds.
Ging toch over dat er strengere voorwaarden in moeten komen omdat dit nu niet het geval zou zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:55 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Jort Kelder vond ik hier vanavond een prima verhaal over opvoeren. Jammer dat het zo snel afgekapt werd en ik hem verder niet in een discussieprogramma gezien heb(?).
Jij vergeet dan 2 dingen:quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heb ik in 2012 vol overtuiging gedaan en later nogmaals voor PS en daarmee de EK. Mijn volksvertegenwoordigers hebben daarba een verstandig besluit genomen. Ik voel geen behoefte om dat voor een paar relschoppers nog eens dunnetjes over te doen.
Preciesquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat betekent Tegen en wat moet er veranderen als het Tegen wordt? Op die vraag heeft niemand antwoord
Niet echt, op bijna 13.000.000 stemgerechtigden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga even lekker de geschiedenis vervalsen.
Het waren er ongeveer 450 000 waarvan ongeveer 427 000 428 000 goedgekeurd werden, dat is wel wat meer dan 300 000.
Wat is er precies achterhaald of onzin aan? Immers dat is ook het voornaamste argument wat de oorspronkelijke initiatiefnemers aanhaalden in NRC vorige week. Oekraïene kan ze niks schelen en we moeten vooral Poetin plezieren. In die zin is het actueler dan een paar maand terug.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Pechtold komt telkens maar weer aanzetten met dat steunen van Moskou bij een tegenstem. Dat is één van die achterhaalde onzin-argumenten die we telkens weer voorbij zien komen bij het voor-kamp.
Ach, met de Tweede Kamerverkiezingen stemmen de meeste mensen ook gewoon maar net op het poppetje die de leukste act aan het opvoeren is in verkiezingstijd. En een maand later maken ze zich weer druk over GTSTquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben tegen, maar ben bang dat er sowieso een hoop mensen tegen gaan stemmen puur om ergens tegen in te gaan en ergens over te kunnen zeiken, zonder zich ingelezen te hebben of inhoudelijk ergens vanaf weten of met alternatieve kunnen komen om de situatie te verbeteren, waardoor er een vertekend beeld zal zijn mbt de uitslag...
Stel dat dat zo zou zijn, zou dat erg zijn? Worst case scenaro: Nederland kan niet direct het verdrag goedkeuren en beding een paar kleine verbeteringen. Iedereen gaat erop vooruit: wij, de rest van Europa en Oekraïne. Mooi toch?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben tegen, maar ben bang dat er sowieso een hoop mensen tegen gaan stemmen puur om ergens tegen in te gaan en ergens over te kunnen zeiken, zonder zich ingelezen te hebben of inhoudelijk ergens vanaf weten of met alternatieve kunnen komen om de situatie te verbeteren, waardoor er een vertekend beeld zal zijn mbt de uitslag...
Jij moet zaken niet lopen invullen voor mensen, en mensen een beetje in hun waarde laten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij vergeet dan 2 dingen:
- strategische stemmen (PvdA en VVD)
- verandering van voorkeur nadat blijkt wat de beloftes waard waren
En dat inderdaad!quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ach, met de Tweede Kamerverkiezingen stemmen de meeste mensen ook gewoon maar net op het poppetje die de leukste act aan het opvoeren is in verkiezingstijd. En een maand later maken ze zich weer druk over GTST.
Engijgleufdaquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel dat dat zo zou zijn, zou dat erg zijn? Worst case scenaro: Nederland kan niet direct het verdrag goedkeuren en beding een paar kleine verbeteringen. Iedereen gaat erop vooruit: wij, de rest van Europa en Oekraïne. Mooi toch?
Die vergeet ik zeker niet. Ik heb op geen van beide partijen gestemd. Maar wel voor een parlement met een mandaat tot medio 2017. Dat jij vergeet hoe onze democratie werkt is niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij vergeet dan 2 dingen:
- strategische stemmen (PvdA en VVD)
- verandering van voorkeur nadat blijkt wat de beloftes waard waren
Jij bent de laatste die het recht heeft om dit te zeggen gezien deze reactie van jou.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jij moet zaken niet lopen invullen voor mensen, en mensen een beetje in hun waarde laten.
Ja, sowieso concreter en strengere voorwaarden (goede punten over de aanpak van corruptie bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:56 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ging toch over dat er strengere voorwaarden in moeten komen omdat dit nu niet het geval zou zijn?
Dat zal ook wel heel lastig zijn voor al die types die vooral tegen zijn om het tegen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
PreciesDaar is ook geen antwoord op....
Ik vind het dan ook altijd stuitend dat net die mensen een hele onderbouwing van je moeten hebben als jouw stem hun niet bevalt. Als je dan zelf doorvraagt bij hun keuze (moet je maar net ingelezen hebben maargoed) zijn ze het na 2 minuten ook kwijtquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dat inderdaad!
Brood en spelen, zolang het volk dat heeft is het volk apathisch en pikt het bijna alles.
2 keer op tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef vigen98 het volgende:
Voor hoeveel mensen gaan jullie stemmen ? Ik drie keer op tegen
Zo is dat. Het is geen schoolklas hier dus niemand hoeft de schoolmeester te gaan spelen en de rest betuttelend toe te gaan spreken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jij moet zaken niet lopen invullen voor mensen, en mensen een beetje in hun waarde laten.
Ja. Een simpel tekstje dat je wat aan de corruptie moet doen zal ze waarschijnlijk niet gelijk overstag laten gaan in Oekraïne. Ik kon daar best inkomen wat Jort zei.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Ja, sowieso concreter en strengere voorwaarden (goede punten over de aanpak van corruptie bijvoorbeeld).
Het is ook een feit dat jij ons stelsel niet begrijpt, en klaarblijkelijk ook geen benul van internationale betrekkingen hebt. Veel plezier met je feest van de democratie morgen, en met de kater van de realiteit van het internationale recht en de internationale betrekkingen die daarna komtquote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent de laatste die het recht heeft om dit te zeggen gezien deze reactie van jou.
Over invullen voor een ander en de ander niet in zijn waarde laten gesproken.![]()
Om nog maar te zwijgen over het belerende toontje (ik moet niets wat jij wil!).
Jij mag rustig vinden dat ik dat doe maar dat slaat nergens op op basis van de door jou geciteerde reactie die een algemene uitspraak is. Het is een feit dat veel mensen toen strategisch stemden en het is een feit dat de voorkeur van veel mensen nu anders is dan toen.
Dat weet ik maar jij bent maar een van de vele miljoenen Nederlanders die stemde en het is een gegeven dat een paar miljoen Nederlanders toen op een van die twee partijen stemden die dat nu niet zouden doen en dat een aanzienlijk deel van hen toen strategisch stemde. Dat was de reden dat de beide partijen ineens zoveel extra zetels kregen: de strategische stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vergeet ik zeker niet. Ik heb op geen van beide partijen gestemd.
quote:Dat jij vergeet hoe onze democratie werkt is niet mijn probleem.
Wat kleine verbeteringen in een verdrag waar 5 jaar over onderhandeld isquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel dat dat zo zou zijn, zou dat erg zijn? Worst case scenaro: Nederland kan niet direct het verdrag goedkeuren en beding een paar kleine verbeteringen. Iedereen gaat erop vooruit: wij, de rest van Europa en Oekraïne. Mooi toch?
Dit referendum is gewoon onderdeel van onze democratie. Jij vindt dat eens in de vier jaar stemmen genoeg is en dat de vertegenwoordigende democratie dan verder zijn werk moet doen, maar diezelfde vertegenwoordigende democratie vond het verstandig dat het volk over dit soort kwesties zijn mening kon geven.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vergeet ik zeker niet. Ik heb op geen van beide partijen gestemd. Maar wel voor een parlement met een mandaat tot medio 2017. Dat jij vergeet hoe onze democratie werkt is niet mijn probleem.
Dat wanneer je dit niet snapt de gang naar het stembureau ook wel te hoog gegrepen zou zijn. Ook wel tekenend wel weer dat dit net zo'n beetje het belangrijkste argument van Jan Roos voor een tegenstem was.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
Wat vinden jullie van de commotie over de duidelijkheid van het stembiljet ?
Of is dat hier al uitgebreid besproken ?
Zal vast in de deeltjes voorbij zijn gekomen. Ben dat even kwijt, maar ik vind het ver gezocht. Staat in de tekst er onder dat je het stipje in moet kleuren. Het zijn toch altijd stipjes op die stembiljetten?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
Ja, de consensus was dat als je dat niet voor elkaar krijgt je het stemrecht niet waard bent.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
Machtigingen van mensen die het niet zo goed weten en die het aan jou overlaten?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef vigen98 het volgende:
Voor hoeveel mensen gaan jullie stemmen ? Ik drie keer op tegen
Weer een hoop blabla en onkunde dus. Wanneer leer je nu eens hoe onze volksvertegenwoordiging werkt? Dat helpt je meer dan zo laf op de man spelen. Lees je gewoon eens in voor je ergens over begint te mekkerenquote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat weet ik maar jij bent maar een van de vele miljoenen Nederlanders die stemde en het is een gegeven dat een paar miljoen Nederlanders toen op een van die twee partijen stemden die dat nu niet zouden doen en dat een aanzienlijk deel van hen toen strategisch stemde. Dat was de reden dat de beide partijen ineens zoveel extra zetels kregen: de strategische stemmen.
Voor die paar mensen die niet begrijpen wat het strategische stemmen betekent: mensen stemden op de PvdA/VVD om te voorkomen dat de VVD/PvdA de grootste werd en de beide partijen waren hier erg blij mee en speelden hier zelfs op in, wat ik hen trouwens niet kwalijk kan nemen.
De rest negeer ik en de rest van jouw reacties ga ik vandaag maar weer negeren aangezien het getrol weer begint bij jou. Dat vul ik wel even in maar gefundeerd.
Veel plezier met het getrol, kleuter.
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat wanneer je dit niet snapt de gang naar het stembureau ook wel te hoog gegrepen zou zijn. Ook wel tekenend wel weer dat dit net zo'n beetje het belangrijkste argument van Jan Roos voor een tegenstem was.
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zal vast in de deeltjes voorbij zijn gekomen. Ben dat even kwijt, maar ik vind het ver gezocht. Staat in de tekst er onder dat je het stipje in moet kleuren. Het zijn toch altijd stipjes op die stembiljetten?
Ik ben benieuwd of jullie ze allemaal in een keer goed hebbenquote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja, de consensus was dat als je dat niet voor elkaar krijgt je het stemrecht niet waard bent.
Ik ben dan ook zeker niet enthousiast over alle besluiten van ons parlement. Maar met betrekking tot dit verdrag hebben ze wat mij betreft een goede keuze gemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Dit referendum is gewoon onderdeel van onze democratie. Jij vindt dat eens in de vier jaar stemmen genoeg is en dat de vertegenwoordigende democratie dan verder zijn werk moet doen, maar diezelfde vertegenwoordigende democratie vond het verstandig dat het volk over dit soort kwesties zijn mening kon geven.
Ik voorzie morgen ook een hoop verdwaalde mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat wanneer je dit niet snapt de gang naar het stembureau ook wel te hoog gegrepen zou zijn. Ook wel tekenend wel weer dat dit net zo'n beetje het belangrijkste argument van Jan Roos voor een tegenstem was.
Daarenboven hebben mensen het volste recht omquote:Op woensdag 6 april 2016 00:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer een hoop blabla en onkunde dus. Wanneer leer je nu eens hoe onze volksvertegenwoordiging werkt? Dat helpt je meer dan zo laf op de man spelen. Lees je gewoon eens in voor je ergens over begint te mekkeren
100% score, basisschoolmateriaal..quote:Op woensdag 6 april 2016 00:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of jullie ze allemaal in een keer goed hebben
http://www.z24.nl/algemee(...)ldig-ongeldig-630169
Staat een testje met een aantal vragen en voorbeelden op die website.
Ben al afgehaakt, daar zit ik best vaak naast. Ook die ene met een kruis door het "voor"-vak en dat een piepklein gedeelte van het stipje dan rood is. Dan telt hetquote:Op woensdag 6 april 2016 00:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of jullie ze allemaal in een keer goed hebben
http://www.z24.nl/algemee(...)ldig-ongeldig-630169
Staat een testje met een aantal vragen en voorbeelden op die website.
Daarom, je moet echt moeite doen om ongeldig te stemmen. Het is serieus het minste wat je van je electoraat mag verwachten. Een gewoon stembiljet is nog gecompliceerder. Het feit dat hier een punt van gemaakt wordt geeft aan hoe zeer we in dit land het Noorden kwijt zijn, hoezeer we ons mee laten slepen in die klucht-operette waar Les Miserables niks bij is...feest van de democratie, puh-lease....quote:Op woensdag 6 april 2016 00:14 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ben al afgehaakt, daar zit ik best vaak naast. Ook die ene met een kruis door het "voor"-vak en dat een piepklein gedeelte van het stipje dan rood is. Dan telt het.
Snap sowieso niet waarom je een vak rood zou kleuren als er "stipje" staat. Je mag het als je echt niet zeker van je zaak bent toch ook nog even navragen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Daarom, je moet echt moeite doen om ongeldig te stemmen. Het is serieus het minste wat je van je electoraat mag verwachten. Een gewoon stembiljet is nog gecompliceerder. Het feit dat hier een punt van gemaakt wordt geeft aan hoe zeer dit land het Noorden kwijt zijn, hoezeer we ons mee laten slepen in die klucht-operette waar Les Miserables niks bij is...feest van de democratie, puh-lease....
Dit had je eens bij Van Agt of Wiegel moeten flikken, had je kunnen lachen...
Of course... De bemensing van het stembureau zal je met liefde en plezier adviseren.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je een vak rood zou kleuren als er "stipje" staat. Je mag het als je echt niet zeker van je zaak bent toch ook nog even navragen?
Maar aan wie moet je het vragen als je ervan overtuigd bent dat het een groot complot is van alles en iedereen om maar vooral een "Ja" als resultaat te krijgen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je een vak rood zou kleuren als er "stipje" staat. Je mag het als je echt niet zeker van je zaak bent toch ook nog even navragen?
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
De consensus?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja, de consensus was dat als je dat niet voor elkaar krijgt je het stemrecht niet waard bent.
450.000 handtekeningen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
300.000 "handtekeningen" die neerkomen op een paar keer klikken en wat tekstveldjes invullen heb je zo als een populair blog als Geenstijl de minder intelligenten een beetje opjut.
Die referendumwet moet echt behoorlijk op de schop.
Gewoon op je mobiele telefoon even naar geenstijl gaanquote:Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar aan wie moet je het vragen als je ervan overtuigd bent dat het een groot complot is van alles en iedereen om maar vooral een "Ja" als resultaat te krijgen?
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar aan wie moet je het vragen als je ervan overtuigd bent dat het een groot complot is van alles en iedereen om maar vooral een "Ja" als resultaat te krijgen?
Een ramp bij het ja-kampquote:Op woensdag 6 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is trouwens jammer dat de Panama-papers niet net wat eerder werden gepubliceerd, dan had het wat meer schade kunnen berokkenen bij het ja-kamp.
http://www.z24.nl/economi(...)ne-referendum-630193
Sluit het een het ander uit?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Als democraat vind ik dat domme mensen...
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud? Goed hoor. Over mensen niet in hun waarde laten gesproken.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]Wat kan het leven toch heerlijk simpel zijn, als het je boven de pet gaat is het een complot.... Wat heeft die Roos eigenlijk aan opleiding? Windesheim?
Schadenfreude, nice...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is trouwens jammer dat de Panama-papers niet net wat eerder werden gepubliceerd, dan had het wat meer schade kunnen berokkenen bij het ja-kamp.
http://www.z24.nl/economi(...)ne-referendum-630193
Welke inhoud? Heeft Jan Roos het verdrag inmiddels dan eindelijk gelezen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud?
Die heeft WO, kunsthistorie en archeologie, in Leiden...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud? Goed hoor. Over mensen niet in hun waarde laten gesproken.![]()
Het is bovendien nu niet dat Pechtold zo hoog is opgeleid.
Ook nog in Leiden? Ik ben zeer onder de indruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die heeft WO, kunsthistorie en archeologie, in Leiden...
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
De consensus?
Nee, er waren mensen die dat stelden maar er werden ook voldoende andere meningen verkondigd, van een consensus kan je niet spreken.
Als democraat vind ik dat domme mensen net zoveel recht hebben om te stemmen als intelligente mensen en als burger vind ik dat het stembiljet inderdaad slecht is ontworpen aangezien je twee vakjes hebt die je kan inkleuren, dat vakje omheen de tekst is compleet nutteloos maar kan wel verwarring oproepen.
Hoe krijg je een "Ja" als mensen (dus niet speciaal voor- of tegenstanders, maar kiezers in het algemeen) het vakje verkeerd invullen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iets duidelijker dan het nieuwe biljet als de geruchten kloppen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een heel stembiljet vol nutteloze en verwarrende hokjes en stipjes!
Als de Ja-stemmers het stembiljet wel snappen, maar de Nee-stemmers niet, dan krijg je vanzelf een Ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:28 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe krijg je een "Ja" als mensen (dus niet speciaal voor- of tegenstanders, maar kiezers in het algemeen) het vakje verkeerd invullen?
De 0 kun je ook inkleuren, wat het nog ingewikkelder maakt. De e ook. Maar daar hoor je dan weer niemand over. Driewerf schande.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een heel stembiljet vol nutteloze en verwarrende hokjes en stipjes!
Ja ok, dan wel iddquote:Op woensdag 6 april 2016 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de Ja-stemmers het stembiljet wel snappen, maar de Nee-stemmers niet, dan krijg je vanzelf een Ja.
Dat zette ik er bij om te verklaren hoe hij zich gedraagt, maar dat hoef je er niet bij te zetten, dat zie je van een kilometer afstand. Minerviaan ook...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Ook nog in Leiden? Ik ben zeer onder de indruk.
Sneaky edit...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud? Goed hoor. Over mensen niet in hun waarde laten gesproken.![]()
Het is bovendien nu niet dat Pechtold zo hoog is opgeleid.
Begrijp me niet verkeerd: kunstgeschiedenis en archeologie is hartstikke interessant maar het is nu niet alsof hij een snaartheorist of een gepromoveerde wiskundige is of iets dergelijks.
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die heeft WO, kunsthistorie en archeologie, in Leiden...
Ik ben niet onder de indruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: kunstgeschiedenis en archeologie is hartstikke interessant maar het is nu niet alsof hij een snaartheorist of een gepromoveerde wiskundige is of iets dergelijks.
Van Roos zijn HBO journalistiek ook niet dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet onder de indruk.
Dat staat voor mij redelijk op gelijke voet qua niveau. Alleen vind ik persoonlijk kunstgeschiedenis en archeologie interessanter maar het geeft hem niet meer authoriteit in dergelijke discussies en het maakt geen intellectueel van hem.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Van Roos zijn HBO journalistiek ook niet dan?
Zo ver wil ik niet gaan maar ook binnen het WO-domein zijn de verschillen heel erg groot. Dat is echter offtopic dus ik houd daar nu over op.quote:
zonder hquote:Op woensdag 6 april 2016 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat staat voor mij redelijk op gelijke voet qua niveau. Alleen vind ik persoonlijk kunstgeschiedenis en archeologie interessanter maar het geeft hem niet meer authoriteit in dergelijke discussies en het maakt geen intellectueel van hem.
Zelf bèta zeker?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo ver wil ik niet gaan maar ook binnen het WO-domein zijn de verschillen heel erg groot. Dat is echter offtopic dus ik houd daar nu over op.
Voor de duidelijkheid, als dat is waar je heel erg geïnteresseerd bent dan moet je vooral dat studeren. Het wil alleen niet zeggen dat Pechtold zoveel intelligenter is dan Roos.
We dwalen af ja, sorryquote:Op woensdag 6 april 2016 00:42 schreef Toefjes het volgende:
Wat een geneuzel over opleidingen. Alsof ik anders tegen Roos, Pechtold of Wilders aan ga kijken als ik er achter kom dat ze 1 of meerdere decennia geleden goed konden studeren.
Zo werkt het niet maar het is offtopic, in een andere draad wil ik daar best verder over discussiëren.quote:
Precies mijn punt, het gaat om de inhoud en die is gewoon zwak bij Pechtold m.b.t. dit AV. Dat kan gebeuren maar begin dan niet over het feit dat Roos slechts een HBO-opleiding journalistiek heeft gevolgd.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:42 schreef Toefjes het volgende:
Wat een geneuzel over opleidingen. Alsof ik anders tegen Roos, Pechtold of Wilders aan ga kijken als ik er achter kom dat ze 1 of meerdere decennia geleden goed konden studeren.
Ik vroeg het me gewoon af, zat er niet naast overigens, hij veinst dus domheid. Dat is een sluw trucje. Wilders gebruikt dat ook, die veinst boosheid en verontwaardiging, en de sheeple trapt erin.. Klassiek demagogentrucje.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies mijn punt, het gaat om de inhoud en die is gewoon zwak bij Pechtold m.b.t. dit AV. Dat kan gebeuren maar begin dan niet over het feit dat Roos slechts een HBO-opleiding journalistiek heeft gevolgd.
Al is hij natuurlijk geen Willem Oltmans maar zulke mensen zijn zeldzaam.
Integriteit vind ik in deze kwestie vele malen belangrijker dan opleidingsniveau. En volgens mij missen alle hoofdrolspelers deze eigenschap. Ik vind het allemaal nare figuren. Zal ook blij zijn als het 7 april isquote:
Dat is een waarheid als een koe...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Integriteit vind ik in deze kwestie vele malen belangrijker dan opleidingsniveau. En volgens mij missen alle hoofdrolspelers deze eigenschap. Ik vind het allemaal nare figuren. Zal ook blij zijn als het 7 april is
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En nu ontopic verder, bijvoorbeeld over de Panama-papers
Als je woorden zou gebruiken, je weet wel, die dingen die jij nu gebruikt om dit te lezen, dan zou ik hier iets mee kunnen.quote:
Dat was in dit geval volkomen overbodig om je stupiditeit te benadrukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je woorden zou gebruiken, je weet wel, die dingen die jij nu gebruikt om dit te lezen, dan zou ik hier iets mee kunnen.
Ja, dat maakt het niet minder handtekening. Als je het niet weet kan je het beter niet posten.quote:
Ik wil je er alleen op wijzen dat democratie uitgaat van de mening van de meerderheid. En dat dientengevolge morgen bijna zesenhalf miljoen mensen tegen moeten stemmen om een meerderheid tegen deze overeenkomst met Oekraïne te krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:11 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het niet minder handtekening. Als je het niet weet kan je het beter niet posten.
Nee, je had het over 300.000 handtekeningen terwijl het er 450.000 zijn. Je kan nu wel vol in de verdediging schieten maar ik wijs je louter op je fout.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik wil je er alleen op wijzen dat democratie uitgaat van de mening van de meerderheid. En dat dientengevolge morgen bijna zesenhalf miljoen mensen tegen moeten stemmen om een meerderheid tegen deze overeenkomst met Oekraïne te hebben.
Die 300.000 is het wettelijk vereiste aantal. Daar ging het mij om.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:16 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Nee, je had het over 300.000 handtekeningen terwijl het er 450.000 zijn. Je kan nu wel vol in de verdediging schieten maar ik wijs je louter op je fout.
Ja, het gaat slechts over een zeer prominente Oekraïense politicus die door en corrupt is. Dat heeft echt helemaal niets te maken met het AV. Over stupide gesproken.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat was in dit geval volkomen overbodig om je stupiditeit te benadrukken.
Jij neemt blijkbaar aan dat 100,0...0% van de mensen die niet stemt voor zou stemmen, anders zou deze redenering als een tang op een varken slaan maar die aanname is ook nogal bijzonder.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik wil je er alleen op wijzen dat democratie uitgaat van de mening van de meerderheid. En dat dientengevolge morgen bijna zesenhalf miljoen mensen tegen moeten stemmen om een meerderheid tegen deze overeenkomst met Oekraïne te krijgen.
Ja, daar had ik hem ook al op gewezen. En toen bleef het stil.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:16 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Nee, je had het over 300.000 handtekeningen terwijl het er 450.000 zijn. Je kan nu wel vol in de verdediging schieten maar ik wijs je louter op je fout.
En wat zegt dat wel niet over de EU. Bij de laatste verkiezingen voor het Europees parlement was er een opkomstpercentage van 37%. Van die 37% wordt hoogstens 8% op hun wenken bediend: Meer EU. De rest wil uit de EU, minder EU of op dezelfde voet doorgaan. Dus de dictatuur van 8% bepaalt hoe de rest van Nederland moet leven.quote:Op woensdag 6 april 2016 03:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij neemt blijkbaar aan dat 100,0...0% van de mensen die niet stemt voor zou stemmen, anders zou deze redenering als een tang op een varken slaan maar die aanname is ook nogal bijzonder.
Bovendien klopt jouw stelling over de democratie niet, een democratie is geen dictatuur van de meerderheid en houdt wel degelijk rekening met de behoeftes van minderheden, een goed functionerende democratie althans.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:59 schreef wattel het volgende:
[..]
Geen antwoord dus? Maar goed hier een klein voorbeeld mbt. de soevereiniteit van Nederland,
en waaraan je kunt zien dat het pro EU aanhangende ja kamp een ondemocratische totalitaire staat aanhangt (misschien onbewust maar toch).
http://www.nu.nl/binnenla(...)ht-in-nederland.html
Deze wet werd onder druk van de EU overgenomen.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:24 schreef Fascination het volgende:
Makers van films en muziek moeten inderdaad maar gewoon andere bronnen van inkomsten aanboren, omdat sommige mensen geen geld overhebben voor muziek en films.
Het ging over de soevereiniteit van Nederland, niet over downloaden of niet downloaden dat is weer een heel andere discussie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zelfs dat als argumentatie wordt gebruikt geeft toch wel het failliet van nee aan.
Kijk waar de EU begon, kijk waar de EU nu is en kijk welke richting de EU opgaat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:08 schreef Slobeend het volgende:
IK WEET HET NIET MEER.
Zelden zo getwijfeld bij een verkiezing.
http://www.europarl.europ(...)170+0+DOC+XML+V0//ENquote:Op zondag 3 april 2016 15:00 schreef wattel het volgende:
[..]
[..]
Zoals Frits Bolkestein deze week al zei "de regering hoort de belangen van het volk te vertegenwoordigen". Nou dat doen ze al jaren niet meer, ze leggen zonder pardon het bindend!! referendum uit 2005 naast zich neer want 2 jaar later is daar toch het verdrag van Lissabon en hebben we ineens in plaats van een handelsunie een politieke unie met heel veel macht. En verder plegen ze nog veel meer verkiezingsbedrog met harde beloftes die ze naar zich neer leggen dus wiens belang dienen ze eigenlijk.
En wat betreft het associatie verdrag, dit verdrag is wel degelijk een opmaat voor toetreding tot de EU. Met dit verdrag worden ze eigenlijk al een soort lid met bijna dezelfde rechten en plichten.
Nog geen volledig vrij arbeidsverkeer (tijdelijke dienstverbanden in diensten sectoren en voor mensen met sleutelposities in bedrijven zijn al wel mogelijk in het verdrag), maar lidmaatschap is nog maar een kleine stap dan.
De EU heeft in een Resolutie op 27-2-2014 al een intentie verklaring gegeven met betrekking tot toetreding van Oekraïne.
[quote]24. Welcomes the recent recognition by the Council that the Association Agreement, including a DCFTA, does not constitute the final goal in EU-Ukraine cooperation; points out that the EU stands ready to sign the AA/DCFTA as soon as the current political crisis is resolved and the new Ukrainian authorities are ready for a serious European perspective; stresses furthermore that Article 49 TEU refers to all European States, including Ukraine, which may apply to become a Member of the Union, provided that it adheres to the principles of democracy, respects fundamental freedoms and human and minority rights, and ensures the rule of law;
https://en.wikipedia.org/(...)nce_Policy#Structurequote:1. The Parties shall enhance practical cooperation in conflict prevention and crisis management, in particular with a
view to increasing the participation of Ukraine in EU-led civilian and military crisis management operations as well as
relevant exercises and training activities, including those carried out in the framework of the Common Security and
Defence Policy (CSDP).
Kon Powned of WNL niks organiseren ofzo? Die zenders zijn toch voor jouw rechtse GS geluid?quote:Op woensdag 6 april 2016 04:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geen debat op de vooravond, helemaal niets. Referendum wordt door gelijkgeschakelde media volledig genegeerd.
In Den Haag is de GeenPeil bus weggestuurd op bevel van Van Baardsen, http://www.geenstijl.nl/m(...)npres_grijpt_in.html
Noord-Koreaanse toestanden.
Rechts heeft niets te maken met dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 04:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kon Powned of WNL niks organiseren ofzo? Die zenders zijn toch voor jouw rechtse GS geluid?
Gelukkig heb je nog de mongooltjes van GS om met nazivergelijkingen te komen. Jij ook weer blij.quote:Op woensdag 6 april 2016 04:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Rechts heeft niets te maken met dit referendum.
Zo rechts is Powned inmiddels ook niet meer met Prem in de zondagnacht.
Je laat weer een enorm gebrek aan argumenten zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 04:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig heb je nog de mongooltjes van GS om met nazivergelijkingen te komen. Jij ook weer blij.
Hoezo?quote:Op woensdag 6 april 2016 05:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je laat weer een enorm gebrek aan argumenten zien.
Na 30 minuten begint een debat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Het ontwijken van inhoud door Roos tegen Pechtold was inderdaad vrij triest.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Welke inhoud? Heeft Jan Roos het verdrag inmiddels dan eindelijk gelezen?
Ik heb een voorstemmer nog nooit inhoudelijk zien reageren.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ontwijken van inhoud door Roos tegen Pechtold was inderdaad vrij triest.
De publieke omroep ging de halve avond over het referendum. Je lult dus weer domquote:Op woensdag 6 april 2016 04:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geen debat op de vooravond, helemaal niets. Referendum wordt door gelijkgeschakelde media volledig genegeerd.
In Den Haag is de GeenPeil bus weggestuurd op bevel van Van Baardsen, http://www.geenstijl.nl/m(...)npres_grijpt_in.html
Noord-Koreaanse toestanden.
Omdat je altijd oogkleppen draagtquote:Op woensdag 6 april 2016 07:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb een voorstemmer nog nooit inhoudelijk zien reageren.
Werd tijd.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:15 schreef 99.999 het volgende:
Gister was Pechtold in elk geval inhoudelijker dan Roos.
Ik zag een klein stukje. Pechtold draaide er mooi weer omheen dat hij tegen EU-gerelateerde referendums was. Ben zo moe van al die drogredenen van voorstemmers dat ik gelijk gezapt heb.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je altijd oogkleppen draagt. Gister was Pechtold in elk geval inhoudelijker dan Roos.
Lig je met een slaapzak voor de stembusquote:Op woensdag 6 april 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog een kwartiertje en dan kunnen we stemmen.
Ik wil de eerste zijn. Ga mijn schoenen aandoen. De EU moet kapot.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:20 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Lig je met een slaapzak voor de stembus
Ik heb van het Nee-kamp echt alleen nog maar drogredenen gehoord nog eigenlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zag een klein stukje. Pechtold draaide er mooi weer omheen dat hij tegen EU-gerelateerde referendums was. Ben zo moe van al die drogredenen van voorstemmers dat ik gelijk gezapt heb.
Dat was toch altijd zo? Roos is toch nooit verder gekomen dan gemier over stemlokalen? Die weet na een half jaar anticampagne nog altijd niet waar het verdrag over gaat...quote:
Straks. Ik ga nu eerst stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb van het Nee-kamp echt alleen nog maar drogredenen gehoord nog eigenlijk.
Ook een aantal van het Ja-kamp, maar binnen het Nee-kamp heb ik geen geldig argument kunnen ontwaren. Kun jij er misschien eens één opnoemen?
Nou, kom maar op met de argumenten dan. Ben benieuwdquote:Op woensdag 6 april 2016 07:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Straks. Ik ga nu eerst stemmen.
1 tegen-stem binnen.![]()
Waarop wordt dat gebaseerd dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:42 schreef Scarface88 het volgende:
Verwachtte opkomst 40% volgens RTL nieuws zojuist. Dus strategisch thuisblijven is onverstandig (voor wie nog twijfelt).
Aha, weer eentje van het kamp Oekraïne kan me niets schelen en misbruik van het referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik wil de eerste zijn. Ga mijn schoenen aandoen. De EU moet kapot.
Die voorspellingen over de verwachte opkomst geloof ik nooit echtquote:Op woensdag 6 april 2016 07:42 schreef Scarface88 het volgende:
Verwachtte opkomst 40% volgens RTL nieuws zojuist. Dus strategisch thuisblijven is onverstandig (voor wie nog twijfelt).
Er zijn wel 20 redenen te verzinnen maar de belangrijkste is dat dat land door en door corrupt is. Alles wat macht heeft is corrupt: De politie, het parlement, de oligarchen, de veiligheidsdiensten, de rechters. Elk verdrag is gedoemd te mislukken. "Het is alsof je tegen Holleeder zegt: Ik ga dit voor je doen maar dan moet je mij eerlijk beloven dat je niet meer tegen me liegt en niet meer stout bent."quote:Op woensdag 6 april 2016 07:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb van het Nee-kamp echt alleen nog maar drogredenen gehoord nog eigenlijk.
Ook een aantal van het Ja-kamp, maar binnen het Nee-kamp heb ik geen geldig argument kunnen ontwaren. Kun jij er misschien eens één opnoemen?
Hoe willen ze dat nu al met goed fatsoen voorspellen?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:42 schreef Scarface88 het volgende:
Als dat je enige argument is, waarom maak je je dan ook niet druk over dergelijke verdragen met Moldavië en Peru?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn wel 20 redenen te verzinnen maar de belangrijkste is dat dat land door en door corrupt is. Alles wat macht heeft is corrupt: De politie, het parlement, de oligarchen, de veiligheidsdiensten, de rechters. Elk verdrag is gedoemd te mislukken. "Het is alsof je tegen Holleeder zegt: Ik ga dit voor je doen maar dan moet je mij eerlijk beloven dat je niet meer tegen me liegt en niet meer stout bent."
Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dat je enige argument is, waarom maak je je dan ook niet druk over dergelijke verdragen met Moldavië en Peru?
Net zoals jij graag zou zien dat een dictatuur van 20% gaat bepalen wat er met dit verdrag gaat gebeuren, bedoel je?quote:Op woensdag 6 april 2016 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus de dictatuur van 8% bepaalt hoe de rest van Nederland moet leven.
Dan zou je juist voor het verdrag moeten stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 07:59 schreef venomsnake het volgende:
Ik ga niet stemmen puur omdat ik die vent van Geenpeil echt zum kotsen vind :S .
Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallenquote:Op woensdag 6 april 2016 07:59 schreef venomsnake het volgende:
Ik ga niet stemmen puur omdat ik die vent van Geenpeil echt zum kotsen vind :S .
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een oneigenlijk argument. Niet alleen heeft Europa wel meer verdragen met corrupte landen, met dit verdrag geef je Europa ook een extra middel om druk te zetten zodat de corruptie bestreden wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn wel 20 redenen te verzinnen maar de belangrijkste is dat dat land door en door corrupt is. Alles wat macht heeft is corrupt: De politie, het parlement, de oligarchen, de veiligheidsdiensten, de rechters. Elk verdrag is gedoemd te mislukken. "Het is alsof je tegen Holleeder zegt: Ik ga dit voor je doen maar dan moet je mij eerlijk beloven dat je niet meer tegen me liegt en niet meer stout bent."
Kranten schreven gisteren volop over het referendum. NederlandKiest gisteren op primetime op televisie, Pechtold vs Roos bij Pauw. Met andere woorden: waar heb je het over?quote:Op woensdag 6 april 2016 04:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
quote:
Denk de dikke duim. Nee maar ik denk dat ze kijken naar de opkomst op bijvoorbeeld stations enzo in de ochtend en dat vergelijken met andere verkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat nu al met goed fatsoen voorspellen?
Vind je het ook zo kut dat het in Nederland zo vaak regent? Stem dan Voor/Tegen/Blanco/Niet!quote:Op woensdag 6 april 2016 08:06 schreef juliusceasar het volgende:
Vind je Dijsselbloem ook zo arrogant vanochtend op de radio om maar Ja te stemmen?
Stem TEGEN!!!!
Hoe kom je hier nu toch bij?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.
Vind je daarentegen Jan Roos en Thierry Baudet veel grote klootzakken: Stem VOOR!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 08:06 schreef juliusceasar het volgende:
Vind je Dijsselbloem ook zo arrogant vanochtend op de radio om maar Ja te stemmen?
Stem TEGEN!!!!
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog"quote:Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een oneigenlijk argument. Niet alleen heeft Europa wel meer verdragen met corrupte landen, met dit verdrag geef je Europa ook een extra middel om druk te zetten zodat de corruptie bestreden wordt.
Heb je nog een ander argument misschien?
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:quote:Op woensdag 6 april 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog"
Artikel 22:quote:De rechtsstaat, respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden
Bij de samenwerking op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid schenken de partijen bijzondere aandacht aan de consolidering van de rechtsstaat en institutionele versterking op alle niveaus, bij de overheid in het algemeen en bij politie en justitie in het bijzonder. De samenwerking is er met name op gericht het justitiële apparaat te versterken, de doeltreffendheid ervan te verbeteren, de onafhankelijkheid en onpartijdigheid te waarborgen en corruptie te bestrijden. Respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden is de leidraad voor alle samenwerking inzake justitie, vrijheid en veiligheid.
Artikel 151: Basisnormen voor de gunning van opdrachten - Lid 5:quote:Bestrijding van misdaad en corruptie
1. De partijen werken samen bij de voorkoming en bestrijding van al dan niet georganiseerde criminele en illegale activiteiten.
2. De samenwerking betreft onder meer:
a. smokkel van en handel in mensen, wapens en drugs;
b. illegale handel in goederen,
c. economische criminaliteit, ook inzake belastingen;
d. corruptie, zowel in de openbare als in de particuliere sector;
e. vervalsing van documenten;
f. computercriminaliteit.
3. De partijen verbeteren daarom de bilaterale, regionale en internationale samenwerking, ook met Europol. De partijen ontwikkelen ook hun samenwerking op vlakken als:
a. de uitwisseling van goede werkmethoden, ook op het vlak van onderzoekstechnieken en
misdaadonderzoek;
b. de uitwisseling van informatie volgens de geldende regels;
c. capaciteitsopbouw, met inbegrip van opleiding en indien nodig personeelsuitwisseling;
d. slachtoffer- en getuigenbescherming.
4. De partijen verbinden zich tot de effectieve tenuitvoerlegging van het Verdrag van de Verenigde Naties tegen grensoverschrijdende georganiseerde misdaad van 2000 en de drie protocollen daarbij, het Verdrag van de Verenigde Naties tegen corruptie van 2003 en andere relevante internationale instrumenten.
Artikel 347 - Lid 4:quote:5. Alle opdrachten worden gegund aan de hand van transparante en onpartijdige gunningsprocedures die corruptiepraktijken voorkomen. De onpartijdigheid wordt in het bijzonder gewaarborgd door de nietdiscriminerende omschrijving van de inhoud van het contract, gelijke toegang voor alle marktdeelnemers, passende termijnen en een transparante
en objectieve benadering.
Artikel 459 - Lid 1:quote:4. Op het gebied van fraudebestrijding:
verbetering van de methoden voor de bestrijding en voorkoming van fraude en corruptie op de gebieden die vallen onder hoofdstuk 3 van titel V (Economische en sectorale samenwerking) van deze overeenkomst, met inbegrip van samenwerking tussen relevante bestuursinstanties.
Maar inderdaad, er staat niks over inquote:1. De partijen voeren de financiële steun uit volgens de beginselen van goed financieel beheer en werken samen om de financiële belangen van de Europese Unie en van Oekraïne te beschermen, zoals beschreven in bijlage XLII bij deze overeenkomst. De partijen nemen doeltreffende maatregelen om fraude, corruptie en andere illegale activiteiten te voorkomen
en te bestrijden, onder andere door middel van wederzijdse administratieve en juridische bijstand op de terreinen waarop de overeenkomst van toepassing is.
Wat dacht je van referenda die als puntje bij paaltje komen ergens over gaan in plaats van dit nep referendum van een stelletje politieke hooligans?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallen
Linkse mensen die alleen komen stemmen bij 'linkse' referenda. Ouderen die alleen gaan stemmen bij referenda georganiseerd door bejaarden.
Bullshit. Die zin staat er niet in. Heb je het verdrag wel gelezen?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog"
Als je tegen de politiek van (veel van de) organisatoren/handtekeningverzamelaars bent en zeer waarschijnlijk dus de politiek van de EU betreffende de Oekraïne steunt, kun je gewoon VOOR stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat dacht je van referenda die als puntje bij paaltje komen ergens over gaan in plaats van dit nep referendum van een stelletje politieke hooligans?
Het is veruit het verstandigste om deze klucht-operette volledig te negeren... feest der democratie, laat me niet lachenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je tegen de politiek van de organisatoren bent en zeer waarschijnlijk dus de politiek van de EU betreffende de Oekraïne steunt, kun je gewoon VOOR stemmen.
Ik weet niet of hij kranten leest.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kranten schreven gisteren volop over het referendum. NederlandKiest gisteren op primetime op televisie, Pechtold vs Roos bij Pauw. Met andere woorden: waar heb je het over?
Vast niet, maar dat is nog geen reden om dan maar te gaan Calimero'en dat de media dit referendum negeren.quote:
Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is veruit het verstandigste om deze klucht-operette volledig te negeren... feest der democratie, laat me niet lachen
In heel dat verdrag wordt daar niet op ingegaan, hoe ze de corruptie gaan bestrijden. "Er zal een dialoog over gevoerd worden". Over de bestrijding van mensenhandel bijvoorbeeld staat in het verdrag: "De partijen herbevestigen het belang van de dialoog over kwesties ivm migratie alsmede de wenselijkheid van een gemeenschappelijke opzet over de vraag van het bestrijden van vrouwenhandel"quote:Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken?
De verdragen met Peru, Moldavië en Georgie zijn ongeveer gelijk opgesteld en geaccordeerd. Die vertonen inhoudelijk nogal wat overlap. Dat argument van je gaat dus niet op. Overigens gaan verdragen met bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitersland nog een stuk verder.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.
Ik ben TEGEN, maar laat dat vooral je wereldbeeld niet complicerenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.
En in perspectief een vergelijkbaar stuk uit het verdrag met Georgië:quote:Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:
[..]
Artikel 22:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0006427/2014-06-27quote:BEREID ZIJNDE een bijdrage te leveren aan de politieke, sociaal-economische en institutionele ontwikkeling van Georgië door middel van grootschalige samenwerking op een grote verscheidenheid van gebieden van gemeenschappelijk belang, zoals de ontwikkeling van de civiele samenleving, goed bestuur, inclusief op het gebied van belastingen, de integratie van de handel en een nauwere economische samenwerking, de opbouw van instellingen, het openbaar bestuur en de hervorming van het ambtenarenapparaat en de bestrijding van corruptie, de vermindering van de armoede en de samenwerking op het gebied van vrijheid, veiligheid en recht die nodig is voor de effectieve uitvoering van deze overeenkomst en opmerkend dat de EU bereid is de desbetreffende hervormingen in Georgië te ondersteunen
En dat met Rusland ookquote:Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De verdragen met Peru, Moldavië en Georgie zijn ongeveer gelijk opgesteld en geaccordeerd. Die vertonen inhoudelijk nogal wat overlap. Dat argument van je gaat dus niet op. Overigens gaan verdragen met bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitersland nog een stuk verder.
Dan snap ik niet waarom je nu je stem niet wilt laten horen?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik ben TEGEN, maar laat dat vooral je wereldbeeld niet compliceren
En waarom miep je nu niet over geenstijlers die alleen bij een referendum uit hun straatje gaan stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallen
Linkse mensen die alleen komen stemmen bij 'linkse' referenda. Ouderen die alleen gaan stemmen bij referenda georganiseerd door bejaarden.
Omdat het een gedrocht van een referendum is, lees eens terug zou ik zeggen...quote:Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je nu je stem niet wilt laten horen?
Omdat jij daar al over miept?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En waarom miep je nu niet over geenstijlers die alleen bij een referendum uit hun straatje gaan stemmen?
Lees je je eigen reactie wel? Daar staat 3 keer niks. Alleen maar wensdenken.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:
[..]
Artikel 22:
[..]
Artikel 151: Basisnormen voor de gunning van opdrachten - Lid 5:
[..]
Ik niet maar iemand die wel heel dat verdrag heeft gelezen las het letterlijk voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bullshit. Die zin staat er niet in. Heb je het verdrag wel gelezen?
Wacht ff dan ploeg ik 700 posts door in deze topicreeks.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Omdat het een gedrocht van een referendum is, lees eens terug zou ik zeggen...
Lügencommissie he. Wat verwacht je dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Lees je je eigen reactie wel? Daar staat 3 keer niks. Alleen maar wensdenken.
Wat een nonsens trouwens. Met dit type referendum is de beste manier om te "winnen" eigenlijk door niet op te komen dagen. Dat is een grote weeffout in de wet.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |