Denk aan de Krimquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Rusland is Oekraïne binnengevallen......
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ook zo. Of dacht jij dat die groene mannetjes van Mars kwamen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Rusland is Oekraïne binnengevallen......
![]()
![]()
![]()
![]()
Van de basis op de Krim, die waren daar al.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Of dacht jij dat die groene mannetjes van Mars kwamen?
Wilde dan ook graag bij Rusland horen.quote:
Welke partijen dan? SP iig, maar die zijn ook tegen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:25 schreef Dutchguy het volgende:
http://nos.nl/teletekst#117
Dus toch ook in de tweede kamer zorgen over het stembiljet.
Dus dan mag het?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[..]
Wilde dan ook graag bij Rusland horen.
Nee, ze werden grotendeels ingevlogen met helicopters, heb je het nieuws toen niet gevolgd?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Van de basis op de Krim, die waren daar al.
Dat zal zeker meegenomen worden in het debat wat te doen met een eventuele negatieve uitslag. En terecht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Welke partijen dan? SP iig, maar die zijn ook tegen.
PvdA en VVD zeggen alleen wat de SP wil horen: evaluatie. En daarnaast willen ze het ook even hebben over de motivatie van de indieners. Die het dus niet om Oekraine te doen was.
Feest van de democratiequote:Op dinsdag 5 april 2016 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker stemmen morgen, wat een feest
'Meerdere partijen'. Er staat niet bij welke. In ieder geval is het prul waar we op moeten stemmen niet onopgemerkt gebleven en dat is alleen maar winst. Een debat over hoe het referendum verloopt is ook zinvol na het stemhokjes-debacle dat sommigen gemeenten er van maken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Welke partijen dan? SP iig, maar die zijn ook tegen.
PvdA en VVD zeggen alleen wat de SP wil horen: evaluatie. En daarnaast willen ze het ook even hebben over de motivatie van de indieners. Die het dus niet om Oekraine te doen was.
De situatie was natuurlijk een beetje vreemd. In Kiev werd een komplete regering afgezet, een regering die voornamelijk gesteund werd door Oost Oekraine en de Krim inwoners.quote:
Hij wordt wel vrij agressief. Kan beter geen rode jasjes meer dragen.quote:
Hij vertelde het heel rustig en helder.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waar?
Oh kleine recap was dat. Ik vond Jort veruit het sterkst.
Ik had voor het eerst in het programma het idee dat het over inhoud ging ipv. vage begrippen als 'solidariteit' e.d.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hij vertelde het heel rustig en helder.
Die waren daar niet. Die werden daar heen gevlogen/gereden. Was zelfs live te volgen hoe de Russen de straten van Sevastopol in reden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Van de basis op de Krim, die waren daar al.
[..]
Wilde dan ook graag bij Rusland horen.
Ja, had niet verwacht dat de hoofdredacteur van het Nederlands Dagblad ooit 100% mijn mening zou vertegenwoordigen.quote:
Dan kijk ik Nieuwsuur. Maar zal het opnemen, misschien kijk ik het later.quote:
Werkt eigenlijk best bevrijdend zo'n beslissing om niet te gaan stemmen... Ik zit gewoonnaar Jamie Oliver te kijken op 24 Kitchen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Daarna door naar Pauw. Pechtold vs Roos.
Twee a-intellectuelen met elkaar in debat is altijd leuk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik had liever Pechtold vs Kelder gehad. Roos vind ik maar een intellectueel lichtgewicht maar goed.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat maakt hij. Plofkip uit Oekraine?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Werkt eigenlijk best bevrijdend zo'n beslissing om niet te gaan stemmen... Ik zit gewoonnaar Jamie Oliver te kijken op 24 Kitchen.
Grieks, hij zit nog bij de vorige crisis...quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat maakt hij. Plofkip uit Oekraine?
Ja. Fijn hè.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Werkt eigenlijk best bevrijdend zo'n beslissing om niet te gaan stemmen... Ik zit gewoonnaar Jamie Oliver te kijken op 24 Kitchen.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Grieks, hij zit nog bij de vorige crisis...
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Fijn hè.
Ik maak me er ook niet meer druk om.
Ze zoeken het maar uit met dat referendum.
Same here, deze JA-stemmer gaat ook niet stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Fijn hè.
Hier idem, behalve als om 20:00 blijkt dat de opkomst groot is en het erom gaat spannen, dan loop ik nog wel even naar de stembus.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Same here, deze JA-stemmer gaat ook niet stemmen.
Helemaal nietquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou nou wat negatief weer, van Puffelen....
Die ga ik wel eten in Griekenland...lekker goedkoop. LOLquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:08 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Helemaal nietIk kan nu een bitchin' Griekse salade maken....
Ik denk zo dat een meerderheid het of niks kan schelen of de moeite niet wil nemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hier idem, behalve als om 20:00 blijkt dat de opkomst groot is en het erom gaat spannen, dan loop ik nog wel even naar de stembus.
Ha leuk gokken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik denk zo dat een meerderheid het of niks kan schelen of de moeite niet wil nemen.
Ik gok mijn geld op een opkomstpercentage van rond de 20%.
Het is geen representatieve steekproef, maar als ik zo de reacties uit mijn omgeving inventariseer kan ik mij ook niet voorstellen dat 1 op de 3 Nederlanders de moeite gaat nemen om naar de stembus te gaan over een verdrag waar ze de inhoud niet van kennenquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik denk zo dat een meerderheid het of niks kan schelen of de moeite niet wil nemen.
Hoe ben je een ja-stemmer als je niet stemt. Je verwart het woord stemmer met voorstander.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waar haal je deze informatie vandaan? Of is dit je eigen schatting?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Opkomst: 29,8%
Voor: 23% Tegen: 71%
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar haal je deze informatie vandaan? Of is dit je eigen schatting?
Ok, hopen dat je glazen bol het correct heeft met betrekking tot de uitslag. Wel nog even 0,2% erbij voor de opkomst natuurlijk.quote:
Ja, was gisteren live te volgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Onze grote held Nigel Farage.
Dat komt wel goed, De Hond is nogal slecht in het tijdig opmerken van trends.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Ok, hopen dat je glazen bol het correct heeft met betrekking tot de uitslag. Wel nog even 0,2% erbij voor de opkomst natuurlijk.
Vooruit dan, laat ik ook maar weer eens kijken voor het eerst in maanden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:55 schreef Infection het volgende:
Zo Pauw maar eens aanzetten. Wordt nog smullen met Alexander Pechtold en Jan Roos
Ik was het vergeten, vandaag dacht ik er ineens aan.quote:
De peilingen van De Hond neem ik sowieso nooit al te serieus. Maar al te vaak gebleken dat daar niet zoveel van klopt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat komt wel goed, De Hond is nogal slecht in het tijdig opmerken van trends.
Als andere peilinkjes die trend al uitwijzen dan moet je bij De Hond nog een paar weken wachten. Dat zagen we de laatste verkiezingen steeds weer bij veranderingen in de balans voor de virtuele zetels en de einduitslag.
Bovendien zullen er waarschijnlijk wat mensen bij komen die voor stemmen. Die EU-fielen gaan toch niet riskeren dat er een nee uitkomt met een opkomst van minimaal 30%? Alleen al omdat Rutte in zijn hemdje zou staan en omdat er wat extra voorwaarden in het verdrag zouden kunnen worden bedongen om onze stem te krijgen vind ik een nee-stem een goed idee. Inhoudelijk zijn er ook genoeg redenen: dierenrechten, andere ethische kwesties, corruptie, kleine economie (vergelijkbaar met die van Noord-Holland) etc.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:56 schreef Infection het volgende:
[..]
De peilingen van De Hond neem ik sowieso nooit al te serieus. Maar al te vaak gebleken dat daar niet zoveel van klopt.
Er zijn ook genoeg mensen van het voor-kamp die expres niet gaan stemmen om zo de opkomst dwars te bomen. Althans, hier op FOK!quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bovendien zullen er waarschijnlijk wat mensen bij komen die voor stemmen. Die EU-fielen gaan toch niet riskeren dat er een nee uitkomt met een opkomst van minimaal 30%? Alleen al omdat Rutte in zijn hemdje zou staan en omdat er wat extra voorwaarden in het verdrag zouden kunnen worden bedongen om onze stem te krijgen vind ik een nee-stem een goed idee. Inhoudelijk zijn er ook genoeg redenen: dierenrechten, andere ethische kwesties, corruptie, kleine economie (vergelijkbaar met die van Noord-Holland) etc.
Dat zou trouwens ook wel interessant zijn. Is de 30% dan wel of niet gehaald? 29,8 is 30 als je het afrondt op een geheel getal.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Opkomst: 29,8%
Voor: 23% Tegen: 71%
USA! USA! We are the number one!quote:
Die hebben een grote bek maar wedden dat ze morgen wel gaan stemmen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:01 schreef Infection het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen van het voor-kamp die expres niet gaan stemmen om zo de opkomst dwars te bomen. Althans, hier op FOK!
Ik zou erop drinken.quote:Zou mooi zijn als zo de tegen-stemmers in de meerderheid zijn en we alsnog die 30% halen.
Jouw verlies, hoe meer ja-stemmers thuis blijven hoe liever wat mij betreft, en toch roep ik iedereen op om te stemmen, ook de ja-stemmers. Je hebt maar weinig democratische rechten en ze komen te voet en gaan te paard. Gebruik ze!quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Fijn hè.
Jullie zouden je flink laten misbruiken door de staat en de meeste media in Nederland, dit is precies wat ze beoogden: geen voorlichting, juist stimuleren om je er niet in te verdiepen omdat het te ingewikkeld is. Ze willen dat je niet stemt, dat pikken jullie toch niet?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De oude strategie die de Romeinen al gebruikten, geef brood en spelen en je kan met het volk doen wat je wil dankzij de apathie. Het werkt nog steeds.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ze hebben alleen zichzelf ermee in ieder geval.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die hebben een grote bek maar wedden dat ze morgen wel gaan stemmen?
Die strategie sneed misschien een beetje hout toen een lager opkomstpercentage werd verwacht maar om dat te riskeren als het erop lijkt dat de 30% kan worden gehaald is niet zo verstandig. Bij De Volkskrant - je weet dat die EU-fiel zijn - raden ze af om niet te gaan stemmen om die strategische reden.
[..]
Ik zou erop drinken.
Voor wat? Voor een onzin referendum, afgedwongen om anti EU sentiment aan te wakkeren? De initiatiefnemers zelf zeggen dat Oekraïne ze geen reet interesseert.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jouw verlies, hoe meer ja-stemmers thuis blijven hoe liever wat mij betreft, en toch roep ik iedereen op om te stemmen, ook de ja-stemmers. Je hebt maar weinig democratische rechten en ze komen te voet en gaan te paard. Gebruik ze!
Het vervelende is dat ze de rest van het volk er ook mee hebben. Je moet democratische rechten gebruiken! Ik heb nog liever dat er een ja uitkomt met een opkomstpercentage van 80% dan een nee met een opkomstpercentage van 20%. Het gaat erom dat het volk zich een beetje verdiept in deze kwesties en dat het volk bepaalt wat er met het land gebeurt in plaats van een paar politici, het gaat erom dat we meer directe democratie gaan krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze hebben alleen zichzelf ermee in ieder geval.
Waarom is zo'n figuur dat nogal laks omgaat met neo-nazi's in zijn partij jouw grote held?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Onze grote held Nigel Farage.
In dit soort kwesties kan het "volk" de gevolgen van een voor- of tegenstem helemaal niet goed inschatten. Ik pretendeer in ieder geval niet dat ik dat kan en kies daarom liever voor een representatieve democratie. Wil niet zeggen dat ik per definitie tegen referenda ben, maar ik zie ze meer nuttig op lokaal niveau over simpele kwesties. Bijvoorbeeld zoals in Amsterdam toen over de binnenstad autoluw maken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ze de rest van het volk er ook mee hebben. Je moet democratische rechten gebruiken! Ik heb nog liever dat er een ja uitkomt met een opkomstpercentage van 80% dan een nee met een opkomstpercentage van 20%. Het gaat erom dat het volk zich een beetje verdiept in deze kwesties en dat het volk bepaalt wat er met het land gebeurt in plaats van een paar politici, het gaat erom dat we meer directe democratie gaan krijgen.
Je moet dat wel in de juiste context plaatsen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef agter het volgende:
[..]
Voor wat? Voor een onzin referendum, afgedwongen om anti EU sentiment aan te wakkeren? De initiatiefnemers zelf zeggen dat Oekraïne ze geen reet interesseert.
Ik doe daar niet aan mee. En het zal iedereen sieren zich hiervoor niet te laten gebruiken.
"Oekraïne kan ons niet schelen"
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419
Ik kan niet live kijken (geen kabeltv-abo) dus ik zal straks of morgen via de website kijken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef Infection het volgende:
Alexander Pechtold en Jan Roos bij pauw nu.
Kan ook via de website:quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan niet live kijken (geen kabeltv-abo) dus ik zal straks of morgen via de website kijken.
Dat kan zo zijn maar denk jij echt dat de meeste parlementariërs dat wel kunnen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef Tourniquet het volgende:
In dit soort kwesties kan het "volk" de gevolgen van een voor- of tegenstem helemaal niet goed inschatten.
Dat sowieso maar ook voor de hele grote kwesties zijn referenda nuttig. Ik denk dat het goed zou zijn dat we met referenda de richting kiezen en dat politici vervolgens mogen zien hoe ze dat met micromanagement bewerkstelligen. Hieraan gekoppeld moeten we per referendum de politici kunnen ontslaan als wij inschatten dat de politici zich niet aan de gegeven opdracht houden. Dat is voor mij de ideale toekomst van de meer directe demoratie, met de huidige middelen is dat mogelijk! De 'Grieken' hadden geen goede telecommunicatie, wij hebben dat wel, gebruik dat dan ook en beperk je niet tot een concept wat vele duizenden jaren oud is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef Tourniquet het volgende:
Ik pretendeer in ieder geval niet dat ik dat kan en kies daarom liever voor een representatieve democratie. Wil niet zeggen dat ik per definitie tegen referenda ben, maar ik zie ze meer nuttig op lokaal niveau over simpele kwesties. Bijvoorbeeld zoals in Amsterdam toen over de binnenstad autoluw maken.
Jawel maar dat heb ik opgegeven omdat ik veel te vaak voor een veel te lange periode veel haperingen heb ervaren terwijl het niet aan mijn internetverbinding lag (speedtest gedaan). Mijn downloadsnelheid is trouwens wel met 4 mbit gedaald sinds een jaar (nu 13-14 mbps, ruim voldoende voor NPO dus), waarschijnlijk omdat ze met het netwerk aan het rommelen zijn (ze willen de snelheid op termijn hoger maken met nieuwe codering zodat je tot ongeveer 100 mbps kan halen met een koperdraadje).quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Kan ook via de website:
http://www.npo.nl/live
De meeste fracties moeten hier een redelijk onderbouwd standpunt over kunnen innemen inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn maar denk jij echt dat de meeste parlementariërs dat wel kunnen?
Als je inschat dat de partij(en) die jij steunt dat beter kunnen jij dan volg je hun advies. Ook goed, maar stem! Gebruik je democratisch recht!quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De meeste fracties moeten hier een redelijk onderbouwd standpunt over kunnen innemen inderdaad.
Gutteguttegut. Dat zit de gemiddelde euro-hater wel hoog he? Dat er een consolidatie is geweest van de reeds bestaande verdragen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nieuwsuur... smerige leugenaars
Volgens hen is de Europese grondwet er na het referendum nooit gekomen. Nee, wel het verdrag van Lissabon.
Nee! Het zit de EU-scepticus hoog. Met Europa heeft dat geen zak te maken!quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef HiZ het volgende:
Gutteguttegut. Dat zit de gemiddelde euro-hater wel hoog he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |