abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2016 @ 08:09:25 #276
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161214534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:06 schreef juliusceasar het volgende:
Vind je Dijsselbloem ook zo arrogant vanochtend op de radio om maar Ja te stemmen?

Stem TEGEN!!!!
Vind je daarentegen Jan Roos en Thierry Baudet veel grote klootzakken: Stem VOOR!!!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 6 april 2016 @ 08:10:14 #277
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161214540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een oneigenlijk argument. Niet alleen heeft Europa wel meer verdragen met corrupte landen, met dit verdrag geef je Europa ook een extra middel om druk te zetten zodat de corruptie bestreden wordt.

Heb je nog een ander argument misschien?
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog" _O_
  woensdag 6 april 2016 @ 08:11:40 #278
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161214553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog" _O_
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:
quote:
De rechtsstaat, respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden

Bij de samenwerking op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid schenken de partijen bijzondere aandacht aan de consolidering van de rechtsstaat en institutionele versterking op alle niveaus, bij de overheid in het algemeen en bij politie en justitie in het bijzonder. De samenwerking is er met name op gericht het justitiële apparaat te versterken, de doeltreffendheid ervan te verbeteren, de onafhankelijkheid en onpartijdigheid te waarborgen en corruptie te bestrijden. Respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden is de leidraad voor alle samenwerking inzake justitie, vrijheid en veiligheid.
Artikel 22:
quote:
Bestrijding van misdaad en corruptie

1. De partijen werken samen bij de voorkoming en bestrijding van al dan niet georganiseerde criminele en illegale activiteiten.

2. De samenwerking betreft onder meer:
a. smokkel van en handel in mensen, wapens en drugs;
b. illegale handel in goederen,
c. economische criminaliteit, ook inzake belastingen;
d. corruptie, zowel in de openbare als in de particuliere sector;
e. vervalsing van documenten;
f. computercriminaliteit.

3. De partijen verbeteren daarom de bilaterale, regionale en internationale samenwerking, ook met Europol. De partijen ontwikkelen ook hun samenwerking op vlakken als:
a. de uitwisseling van goede werkmethoden, ook op het vlak van onderzoekstechnieken en
misdaadonderzoek;
b. de uitwisseling van informatie volgens de geldende regels;
c. capaciteitsopbouw, met inbegrip van opleiding en indien nodig personeelsuitwisseling;
d. slachtoffer- en getuigenbescherming.

4. De partijen verbinden zich tot de effectieve tenuitvoerlegging van het Verdrag van de Verenigde Naties tegen grensoverschrijdende georganiseerde misdaad van 2000 en de drie protocollen daarbij, het Verdrag van de Verenigde Naties tegen corruptie van 2003 en andere relevante internationale instrumenten.
Artikel 151: Basisnormen voor de gunning van opdrachten - Lid 5:
quote:
5. Alle opdrachten worden gegund aan de hand van transparante en onpartijdige gunningsprocedures die corruptiepraktijken voorkomen. De onpartijdigheid wordt in het bijzonder gewaarborgd door de nietdiscriminerende omschrijving van de inhoud van het contract, gelijke toegang voor alle marktdeelnemers, passende termijnen en een transparante
en objectieve benadering.
Artikel 347 - Lid 4:
quote:
4. Op het gebied van fraudebestrijding:
verbetering van de methoden voor de bestrijding en voorkoming van fraude en corruptie op de gebieden die vallen onder hoofdstuk 3 van titel V (Economische en sectorale samenwerking) van deze overeenkomst, met inbegrip van samenwerking tussen relevante bestuursinstanties.
Artikel 459 - Lid 1:
quote:
1. De partijen voeren de financiële steun uit volgens de beginselen van goed financieel beheer en werken samen om de financiële belangen van de Europese Unie en van Oekraïne te beschermen, zoals beschreven in bijlage XLII bij deze overeenkomst. De partijen nemen doeltreffende maatregelen om fraude, corruptie en andere illegale activiteiten te voorkomen
en te bestrijden, onder andere door middel van wederzijdse administratieve en juridische bijstand op de terreinen waarop de overeenkomst van toepassing is.
Maar inderdaad, er staat niks over in :')

#DikkeDoei

[ Bericht 19% gewijzigd door DustPuppy op 06-04-2016 08:23:58 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161214568
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallen :N

Linkse mensen die alleen komen stemmen bij 'linkse' referenda. Ouderen die alleen gaan stemmen bij referenda georganiseerd door bejaarden.

:N
Wat dacht je van referenda die als puntje bij paaltje komen ergens over gaan in plaats van dit nep referendum van een stelletje politieke hooligans?
  woensdag 6 april 2016 @ 08:13:33 #280
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161214574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Bullshit. Die zin staat er niet in. Heb je het verdrag wel gelezen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 april 2016 @ 08:15:56 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161214598
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat dacht je van referenda die als puntje bij paaltje komen ergens over gaan in plaats van dit nep referendum van een stelletje politieke hooligans?
Als je tegen de politiek van (veel van de) organisatoren/handtekeningverzamelaars bent en zeer waarschijnlijk dus de politiek van de EU betreffende de Oekraïne steunt, kun je gewoon VOOR stemmen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 6 april 2016 @ 08:17:47 #282
192592 SureD1
------------------------------
pi_161214613
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je tegen de politiek van de organisatoren bent en zeer waarschijnlijk dus de politiek van de EU betreffende de Oekraïne steunt, kun je gewoon VOOR stemmen.
Het is veruit het verstandigste om deze klucht-operette volledig te negeren... feest der democratie, laat me niet lachen :D
pi_161214616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kranten schreven gisteren volop over het referendum. NederlandKiest gisteren op primetime op televisie, Pechtold vs Roos bij Pauw. Met andere woorden: waar heb je het over?
Ik weet niet of hij kranten leest.
Make my day!
pi_161214624
Verdomme, als ik voor elk kut verdragje mijn zolderkamer moet verlaten heb ik er een fulltime baan bij. Ik kies verdomme volksvertegenwoordigers om dit soort shit niet te hoeven regelen.
Feyenoord Rotterdam
pi_161214626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:18 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij kranten leest.
Vast niet, maar dat is nog geen reden om dan maar te gaan Calimero'en dat de media dit referendum negeren.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:19:10 #286
38496 Perrin
pi_161214629
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het is veruit het verstandigste om deze klucht-operette volledig te negeren... feest der democratie, laat me niet lachen :D
Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:19:22 #287
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161214631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken?
In heel dat verdrag wordt daar niet op ingegaan, hoe ze de corruptie gaan bestrijden. "Er zal een dialoog over gevoerd worden". Over de bestrijding van mensenhandel bijvoorbeeld staat in het verdrag: "De partijen herbevestigen het belang van de dialoog over kwesties ivm migratie alsmede de wenselijkheid van een gemeenschappelijke opzet over de vraag van het bestrijden van vrouwenhandel" _O_ :D
pi_161214634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.
De verdragen met Peru, Moldavië en Georgie zijn ongeveer gelijk opgesteld en geaccordeerd. Die vertonen inhoudelijk nogal wat overlap. Dat argument van je gaat dus niet op. Overigens gaan verdragen met bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitersland nog een stuk verder.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:20:02 #289
192592 SureD1
pi_161214635
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.
Ik ben TEGEN, maar laat dat vooral je wereldbeeld niet compliceren :D
  woensdag 6 april 2016 @ 08:20:11 #290
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161214637
Stem tegen! Stop de EUSSR!!!!!!!!!! Wilders voor Reichskommissar.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_161214639
quote:

[..]

Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:

[..]

Artikel 22:

[..]

En in perspectief een vergelijkbaar stuk uit het verdrag met Georgië:
quote:
BEREID ZIJNDE een bijdrage te leveren aan de politieke, sociaal-economische en institutionele ontwikkeling van Georgië door middel van grootschalige samenwerking op een grote verscheidenheid van gebieden van gemeenschappelijk belang, zoals de ontwikkeling van de civiele samenleving, goed bestuur, inclusief op het gebied van belastingen, de integratie van de handel en een nauwere economische samenwerking, de opbouw van instellingen, het openbaar bestuur en de hervorming van het ambtenarenapparaat en de bestrijding van corruptie, de vermindering van de armoede en de samenwerking op het gebied van vrijheid, veiligheid en recht die nodig is voor de effectieve uitvoering van deze overeenkomst en opmerkend dat de EU bereid is de desbetreffende hervormingen in Georgië te ondersteunen
http://wetten.overheid.nl/BWBV0006427/2014-06-27

Ofwel, het verdrag met Oekraïne is in 1 lijn met bv het verdrag met Georgië op dit gebied.

Waar is het referendum over Georgië?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 6 april 2016 @ 08:20:46 #292
192592 SureD1
pi_161214643
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De verdragen met Peru, Moldavië en Georgie zijn ongeveer gelijk opgesteld en geaccordeerd. Die vertonen inhoudelijk nogal wat overlap. Dat argument van je gaat dus niet op. Overigens gaan verdragen met bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitersland nog een stuk verder.
En dat met Rusland ook :)
  woensdag 6 april 2016 @ 08:20:53 #293
38496 Perrin
pi_161214645
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik ben TEGEN, maar laat dat vooral je wereldbeeld niet compliceren :D
Dan snap ik niet waarom je nu je stem niet wilt laten horen?
pi_161214647
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallen :N

Linkse mensen die alleen komen stemmen bij 'linkse' referenda. Ouderen die alleen gaan stemmen bij referenda georganiseerd door bejaarden.

:N
En waarom miep je nu niet over geenstijlers die alleen bij een referendum uit hun straatje gaan stemmen?
  woensdag 6 april 2016 @ 08:21:51 #295
192592 SureD1
pi_161214650
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je nu je stem niet wilt laten horen?
Omdat het een gedrocht van een referendum is, lees eens terug zou ik zeggen...

Vooral omdat ik mijn stem niet wil laten misbruiken door een stel droeve roeptoeters, ik laat me niet voor een karretje spannen.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:22:34 #296
38496 Perrin
pi_161214657
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En waarom miep je nu niet over geenstijlers die alleen bij een referendum uit hun straatje gaan stemmen?
Omdat jij daar al over miept?
  woensdag 6 april 2016 @ 08:22:38 #297
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161214659
quote:

[..]

[..]

Artikel 22:

[..]

Artikel 151: Basisnormen voor de gunning van opdrachten - Lid 5:

[..]

Lees je je eigen reactie wel? Daar staat 3 keer niks. Alleen maar wensdenken.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:23:43 #298
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161214664
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bullshit. Die zin staat er niet in. Heb je het verdrag wel gelezen?
Ik niet maar iemand die wel heel dat verdrag heeft gelezen las het letterlijk voor.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:23:43 #299
38496 Perrin
pi_161214666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Omdat het een gedrocht van een referendum is, lees eens terug zou ik zeggen...
Wacht ff dan ploeg ik 700 posts door in deze topicreeks.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:23:48 #300
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161214667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lees je je eigen reactie wel? Daar staat 3 keer niks. Alleen maar wensdenken.
Lügencommissie he. Wat verwacht je dan?
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')