Laat me raden, met een mooi cynisch toontje en understatements?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:34 schreef Infection het volgende:
Zelfs Pauw trekt zijn twijfels bij Pechtold's uitspraken.
Zo ongeveer ja. Hij moest ook wel een beetje gniffelen bij Pechtold's uitspraken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat me raden, met een mooi cynisch toontje en understatements?![]()
Boohoo, de vlag wordt gebruikt en ze spelen een moppie van Beethoven. Ik krijg een slappe plasser van dat gewauwel van euro-haters.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee! Het zit de EU-scepticus hoog. Met Europa heeft dat geen zak te maken!
Natuurlijk zit het de tegenstemmers hoog dat dat referendum in de prullenbak werd gegooid ondanks een goede opkomst en een zeer duidelijke nee-stem. Ze hebben alsnog die grondwet ingevoerd en zelfs de vlag en het volkslied worden nog gebruikt ondanks dat werd afgesproken om die gezien de verwerping van de grondwet niet te gebruiken. De woorden van een van de hoge bobo's van de EU tegen Farage op de avond dat Nederland nee stemde: "geniet van je overwinning, wij hebben duizend manieren om het alsnog in te voeren". Dat is het democratische gehalte van de EU en de EU-fielen.
Dat is ook typisch bij Pauw, het gniffelen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo ongeveer ja. Hij moest ook wel een beetje gniffelen bij Pechtold's uitspraken.
Als je afspreekt dat je dat niet langer zou gebruiken en je doet dat toch dan ben je weinig betrouwbaar. Nogmaals, met Europa heeft dat geen zak te maken! Ik ben een eurofiel en een EU-scepticus en een EU-hater. Dat kan, andersom kan ook en het kan ook dat je toevallig zowel een EU-fiel als een eurofiel bent maar dat is louter toevallige coïncidentie. En ja, het is belangrijk aangezien een vlak een een volkslied essentieel zijn voor een staat en wij willen niet dat er een Europese superstaat ontstaat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Boohoo, de vlag wordt gebruikt en ze spelen een moppie van Beethoven. Ik krijg een slappe plasser van dat gewauwel van EU-haters.
zijn tegenstander is niet veel beter helaasquote:
Pechtold komt telkens maar weer aanzetten met dat steunen van Moskou bij een tegenstem. Dat is één van die achterhaalde onzin-argumenten die we telkens weer voorbij zien komen bij het voor-kamp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn tegenstander is niet veel beter helaas
nu weet ik nog niet wat voor stem er beter voor mij is, Pechtold vind een ja stem beter voor Oekrainers en Roos vind de Oekrainers kut
nou bedankt he
Waarom mag ik mijn democratisch recht niet gebruiken om aan te geven dat ik het een onzinnig referendum vind door thuis te blijven?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je inschat dat de partij(en) die jij steunt dat beter kunnen jij dan volg je hun advies. Ook goed, maar stem! Gebruik je democratisch recht!
Wie heeft wat afgesproken? Er is nooit ook maar enige lijn te vinden geweest in het gebruik van die vlaggen en dat 'volkslied'. Nederlandse politici hebben er een handje van om onzin over Europa voor de binnenlandse markt uit te kramen. Gewoon omdat de overgrote meerderheid geen flauw idee heeft of dat soort beweringen wel hard te maken zijn. Zoals met die vlag dus; ieder land bepaalt zelf welke vlag er wanneer wordt uitgestoken. En zo zie je dat ding dus nooit bij Rutte maar hebben Merkel en Hollande om de haverklap een EU vlag achter zich staan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je afspreekt dat je dat niet langer zou gebruiken en je doet dat toch dan ben je weinig betrouwbaar. Nogmaals, met Europa heeft dat geen zak te maken! Ik ben een eurofiel en een EU-scepticus en een EU-hater. Dat kan, andersom kan ook en het kan ook dat je toevallig zowel een EU-fiel als een eurofiel bent maar dat is louter toevallige coïncidentie.
Omdat jij dan niet je democratisch recht gebruikt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom mag ik mijn democratisch recht niet gebruiken om aan te geven dat ik het een onzinnig referendum vind door thuis te blijven?
Toevoeging van de laatste reactie die jij niet had gelezen.quote:
Nonsens, het is stemRECHT geen stemplicht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat jij dan niet je democratisch recht gebruikt.
Kijk naar de speech van Farage en je krijgt het antwoord.quote:
Het schijnen 2 antwoorden te zijn. Gelukkig niet meer, anders was men definitief afgehaakt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:45 schreef So_Surreal het volgende:
Wat zal de vraagstelling en de antwoorden morgen zijn ?
Wanneer is 'de meerderheid' van het Europese volk - in die hoedanigheid - ooit wat gevraagd? Nooit dus. Onder andere omdat nationalisten in alle lidstaten liever hooliganisme als wapen inzetten dan het aan te laten komen op de echte vragen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toevoeging van de laatste reactie die jij niet had gelezen.
En ja, het is belangrijk aangezien een vlak een een volkslied essentieel zijn voor een staat en wij willen niet dat er een Europese superstaat ontstaat.
wij = meerderheid van het Europese volk
Zelf vind ik het vooral jammer dat een mooi klassiek lied is verpest door de associatie met die gruwelijke EU. Toevoeging van de laatste reactie die jij niet had gelezen.
Dat mag. Ik hoop ook dat de opkomst onder de 30% blijft anders hebben we straks elke paar maanden zo'n vertrouwen in de politiek ondermijnend en onzinnig kutreferendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom mag ik mijn democratisch recht niet gebruiken om aan te geven dat ik het een onzinnig referendum vind door thuis te blijven?
Willen jullie meer of minder Marrokanen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:45 schreef So_Surreal het volgende:
Wat zal de vraagstelling en de antwoorden morgen zijn ?
Haha. Wat ga je me betalen om te kijken naar de rotzooi die Farage uitkraamt? Ik hecht niet zoveel waarde aan de meningen van mensen die een kamer aan zichzelf verhuren zodat ze maximaal kunnen profiteren van de onkostenvergoeding van het Europese Parlement.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk naar de speech van Farage en je krijgt het antwoord.
Veel plezier.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nonsens, het is stemRECHT geen stemplicht.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het schijnen 2 antwoorden te zijn. Gelukkig niet meer, anders was men definitief afgehaakt.
Een multiple choice vraag met 2 antwoorden is te complex om in een referendum te stoppen.
Godverdommequote:Op dinsdag 5 april 2016 23:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Marrokanen.
() Meer () Minder
Wel in het bolletje kleuren en niet in het vakje!
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?quote:
300.000 "handtekeningen" die neerkomen op een paar keer klikken en wat tekstveldjes invullen heb je zo als een populair blog als Geenstijl de minder intelligenten een beetje opjut.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:49 schreef sp3c het volgende:
ik denk niet dat je iedere drie maanden voldoende support krijgt om een referendum te houden over een onderwerp dat eigenlijk niemand wat kan schelen
dat dat nu lukt is meer omdat het nooit eerder gedaan is
Dat zal wel lukken, wat de opkomst en de uitslag ook gaan zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:44 schreef Mani89 het volgende:
Iedereen alvast veel plezier bij het feest van de Democratie morgen!
Ga even lekker de geschiedenis vervalsen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
300.000 "handtekeningen" die neerkomen op een paar keer klikken en wat tekstveldjes invullen heb je zo als een populair blog als Geenstijl de minder intelligenten een beetje opjut.
Die referendumwet moet echt behoorlijk op de schop.
Wat betekent Tegen en wat moet er veranderen als het Tegen wordt? Op die vraag heeft niemand antwoordquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
Voor - Tegen
Bedanktquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
Voor - Tegen
Jort Kelder vond ik hier vanavond een prima verhaal over opvoeren. Jammer dat het zo snel afgekapt werd en ik hem verder niet in een discussieprogramma gezien heb(?).quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat betekent Tegen en wat moet er veranderen als het Tegen wordt? Op die vraag heeft niemand antwoord
Dat heb ik in 2012 vol overtuiging gedaan en later nogmaals voor PS en daarmee de EK. Mijn volksvertegenwoordigers hebben daarba een verstandig besluit genomen. Ik voel geen behoefte om dat voor een paar relschoppers nog eens dunnetjes over te doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je inschat dat de partij(en) die jij steunt dat beter kunnen jij dan volg je hun advies. Ook goed, maar stem! Gebruik je democratisch recht!
Ik weet precies wat er speelt, daar leen ik mijn stem niet voor, verwar mij alsjeblieft niet met een Ja-stemmer, thanks...quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jouw verlies, hoe meer ja-stemmers thuis blijven hoe liever wat mij betreft, en toch roep ik iedereen op om te stemmen, ook de ja-stemmers. Je hebt maar weinig democratische rechten en ze komen te voet en gaan te paard. Gebruik ze!
[..]
[..]
Jullie zouden je flink laten misbruiken door de staat en de meeste media in Nederland, dit is precies wat ze beoogden: geen voorlichting, juist stimuleren om je er niet in te verdiepen omdat het te ingewikkeld is. Ze willen dat je niet stemt, dat pikken jullie toch niet?
[..]
De oude strategie die de Romeinen al gebruikten, geef brood en spelen en je kan met het volk doen wat je wil dankzij de apathie. Het werkt nog steeds.
Ging toch over dat er strengere voorwaarden in moeten komen omdat dit nu niet het geval zou zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:55 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Jort Kelder vond ik hier vanavond een prima verhaal over opvoeren. Jammer dat het zo snel afgekapt werd en ik hem verder niet in een discussieprogramma gezien heb(?).
Jij vergeet dan 2 dingen:quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heb ik in 2012 vol overtuiging gedaan en later nogmaals voor PS en daarmee de EK. Mijn volksvertegenwoordigers hebben daarba een verstandig besluit genomen. Ik voel geen behoefte om dat voor een paar relschoppers nog eens dunnetjes over te doen.
Preciesquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat betekent Tegen en wat moet er veranderen als het Tegen wordt? Op die vraag heeft niemand antwoord
Niet echt, op bijna 13.000.000 stemgerechtigden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga even lekker de geschiedenis vervalsen.
Het waren er ongeveer 450 000 waarvan ongeveer 427 000 428 000 goedgekeurd werden, dat is wel wat meer dan 300 000.
Wat is er precies achterhaald of onzin aan? Immers dat is ook het voornaamste argument wat de oorspronkelijke initiatiefnemers aanhaalden in NRC vorige week. Oekraïene kan ze niks schelen en we moeten vooral Poetin plezieren. In die zin is het actueler dan een paar maand terug.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Pechtold komt telkens maar weer aanzetten met dat steunen van Moskou bij een tegenstem. Dat is één van die achterhaalde onzin-argumenten die we telkens weer voorbij zien komen bij het voor-kamp.
Ach, met de Tweede Kamerverkiezingen stemmen de meeste mensen ook gewoon maar net op het poppetje die de leukste act aan het opvoeren is in verkiezingstijd. En een maand later maken ze zich weer druk over GTSTquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben tegen, maar ben bang dat er sowieso een hoop mensen tegen gaan stemmen puur om ergens tegen in te gaan en ergens over te kunnen zeiken, zonder zich ingelezen te hebben of inhoudelijk ergens vanaf weten of met alternatieve kunnen komen om de situatie te verbeteren, waardoor er een vertekend beeld zal zijn mbt de uitslag...
Stel dat dat zo zou zijn, zou dat erg zijn? Worst case scenaro: Nederland kan niet direct het verdrag goedkeuren en beding een paar kleine verbeteringen. Iedereen gaat erop vooruit: wij, de rest van Europa en Oekraïne. Mooi toch?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben tegen, maar ben bang dat er sowieso een hoop mensen tegen gaan stemmen puur om ergens tegen in te gaan en ergens over te kunnen zeiken, zonder zich ingelezen te hebben of inhoudelijk ergens vanaf weten of met alternatieve kunnen komen om de situatie te verbeteren, waardoor er een vertekend beeld zal zijn mbt de uitslag...
Jij moet zaken niet lopen invullen voor mensen, en mensen een beetje in hun waarde laten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij vergeet dan 2 dingen:
- strategische stemmen (PvdA en VVD)
- verandering van voorkeur nadat blijkt wat de beloftes waard waren
En dat inderdaad!quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ach, met de Tweede Kamerverkiezingen stemmen de meeste mensen ook gewoon maar net op het poppetje die de leukste act aan het opvoeren is in verkiezingstijd. En een maand later maken ze zich weer druk over GTST.
Engijgleufdaquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel dat dat zo zou zijn, zou dat erg zijn? Worst case scenaro: Nederland kan niet direct het verdrag goedkeuren en beding een paar kleine verbeteringen. Iedereen gaat erop vooruit: wij, de rest van Europa en Oekraïne. Mooi toch?
Die vergeet ik zeker niet. Ik heb op geen van beide partijen gestemd. Maar wel voor een parlement met een mandaat tot medio 2017. Dat jij vergeet hoe onze democratie werkt is niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij vergeet dan 2 dingen:
- strategische stemmen (PvdA en VVD)
- verandering van voorkeur nadat blijkt wat de beloftes waard waren
Jij bent de laatste die het recht heeft om dit te zeggen gezien deze reactie van jou.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jij moet zaken niet lopen invullen voor mensen, en mensen een beetje in hun waarde laten.
Ja, sowieso concreter en strengere voorwaarden (goede punten over de aanpak van corruptie bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:56 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ging toch over dat er strengere voorwaarden in moeten komen omdat dit nu niet het geval zou zijn?
Dat zal ook wel heel lastig zijn voor al die types die vooral tegen zijn om het tegen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
PreciesDaar is ook geen antwoord op....
Ik vind het dan ook altijd stuitend dat net die mensen een hele onderbouwing van je moeten hebben als jouw stem hun niet bevalt. Als je dan zelf doorvraagt bij hun keuze (moet je maar net ingelezen hebben maargoed) zijn ze het na 2 minuten ook kwijtquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dat inderdaad!
Brood en spelen, zolang het volk dat heeft is het volk apathisch en pikt het bijna alles.
2 keer op tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef vigen98 het volgende:
Voor hoeveel mensen gaan jullie stemmen ? Ik drie keer op tegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |