Dat staat voor mij redelijk op gelijke voet qua niveau. Alleen vind ik persoonlijk kunstgeschiedenis en archeologie interessanter maar het geeft hem niet meer authoriteit in dergelijke discussies en het maakt geen intellectueel van hem.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Van Roos zijn HBO journalistiek ook niet dan?
Zo ver wil ik niet gaan maar ook binnen het WO-domein zijn de verschillen heel erg groot. Dat is echter offtopic dus ik houd daar nu over op.quote:
zonder hquote:Op woensdag 6 april 2016 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat staat voor mij redelijk op gelijke voet qua niveau. Alleen vind ik persoonlijk kunstgeschiedenis en archeologie interessanter maar het geeft hem niet meer authoriteit in dergelijke discussies en het maakt geen intellectueel van hem.
Zelf bèta zeker?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo ver wil ik niet gaan maar ook binnen het WO-domein zijn de verschillen heel erg groot. Dat is echter offtopic dus ik houd daar nu over op.
Voor de duidelijkheid, als dat is waar je heel erg geïnteresseerd bent dan moet je vooral dat studeren. Het wil alleen niet zeggen dat Pechtold zoveel intelligenter is dan Roos.
We dwalen af ja, sorryquote:Op woensdag 6 april 2016 00:42 schreef Toefjes het volgende:
Wat een geneuzel over opleidingen. Alsof ik anders tegen Roos, Pechtold of Wilders aan ga kijken als ik er achter kom dat ze 1 of meerdere decennia geleden goed konden studeren.
Zo werkt het niet maar het is offtopic, in een andere draad wil ik daar best verder over discussiëren.quote:
Precies mijn punt, het gaat om de inhoud en die is gewoon zwak bij Pechtold m.b.t. dit AV. Dat kan gebeuren maar begin dan niet over het feit dat Roos slechts een HBO-opleiding journalistiek heeft gevolgd.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:42 schreef Toefjes het volgende:
Wat een geneuzel over opleidingen. Alsof ik anders tegen Roos, Pechtold of Wilders aan ga kijken als ik er achter kom dat ze 1 of meerdere decennia geleden goed konden studeren.
Ik vroeg het me gewoon af, zat er niet naast overigens, hij veinst dus domheid. Dat is een sluw trucje. Wilders gebruikt dat ook, die veinst boosheid en verontwaardiging, en de sheeple trapt erin.. Klassiek demagogentrucje.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies mijn punt, het gaat om de inhoud en die is gewoon zwak bij Pechtold m.b.t. dit AV. Dat kan gebeuren maar begin dan niet over het feit dat Roos slechts een HBO-opleiding journalistiek heeft gevolgd.
Al is hij natuurlijk geen Willem Oltmans maar zulke mensen zijn zeldzaam.
Integriteit vind ik in deze kwestie vele malen belangrijker dan opleidingsniveau. En volgens mij missen alle hoofdrolspelers deze eigenschap. Ik vind het allemaal nare figuren. Zal ook blij zijn als het 7 april isquote:
Dat is een waarheid als een koe...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Integriteit vind ik in deze kwestie vele malen belangrijker dan opleidingsniveau. En volgens mij missen alle hoofdrolspelers deze eigenschap. Ik vind het allemaal nare figuren. Zal ook blij zijn als het 7 april is
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En nu ontopic verder, bijvoorbeeld over de Panama-papers
Als je woorden zou gebruiken, je weet wel, die dingen die jij nu gebruikt om dit te lezen, dan zou ik hier iets mee kunnen.quote:
Dat was in dit geval volkomen overbodig om je stupiditeit te benadrukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je woorden zou gebruiken, je weet wel, die dingen die jij nu gebruikt om dit te lezen, dan zou ik hier iets mee kunnen.
Ja, dat maakt het niet minder handtekening. Als je het niet weet kan je het beter niet posten.quote:
Ik wil je er alleen op wijzen dat democratie uitgaat van de mening van de meerderheid. En dat dientengevolge morgen bijna zesenhalf miljoen mensen tegen moeten stemmen om een meerderheid tegen deze overeenkomst met Oekraïne te krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:11 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het niet minder handtekening. Als je het niet weet kan je het beter niet posten.
Nee, je had het over 300.000 handtekeningen terwijl het er 450.000 zijn. Je kan nu wel vol in de verdediging schieten maar ik wijs je louter op je fout.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik wil je er alleen op wijzen dat democratie uitgaat van de mening van de meerderheid. En dat dientengevolge morgen bijna zesenhalf miljoen mensen tegen moeten stemmen om een meerderheid tegen deze overeenkomst met Oekraïne te hebben.
Die 300.000 is het wettelijk vereiste aantal. Daar ging het mij om.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:16 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Nee, je had het over 300.000 handtekeningen terwijl het er 450.000 zijn. Je kan nu wel vol in de verdediging schieten maar ik wijs je louter op je fout.
Ja, het gaat slechts over een zeer prominente Oekraïense politicus die door en corrupt is. Dat heeft echt helemaal niets te maken met het AV. Over stupide gesproken.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat was in dit geval volkomen overbodig om je stupiditeit te benadrukken.
Jij neemt blijkbaar aan dat 100,0...0% van de mensen die niet stemt voor zou stemmen, anders zou deze redenering als een tang op een varken slaan maar die aanname is ook nogal bijzonder.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik wil je er alleen op wijzen dat democratie uitgaat van de mening van de meerderheid. En dat dientengevolge morgen bijna zesenhalf miljoen mensen tegen moeten stemmen om een meerderheid tegen deze overeenkomst met Oekraïne te krijgen.
Ja, daar had ik hem ook al op gewezen. En toen bleef het stil.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:16 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Nee, je had het over 300.000 handtekeningen terwijl het er 450.000 zijn. Je kan nu wel vol in de verdediging schieten maar ik wijs je louter op je fout.
En wat zegt dat wel niet over de EU. Bij de laatste verkiezingen voor het Europees parlement was er een opkomstpercentage van 37%. Van die 37% wordt hoogstens 8% op hun wenken bediend: Meer EU. De rest wil uit de EU, minder EU of op dezelfde voet doorgaan. Dus de dictatuur van 8% bepaalt hoe de rest van Nederland moet leven.quote:Op woensdag 6 april 2016 03:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij neemt blijkbaar aan dat 100,0...0% van de mensen die niet stemt voor zou stemmen, anders zou deze redenering als een tang op een varken slaan maar die aanname is ook nogal bijzonder.
Bovendien klopt jouw stelling over de democratie niet, een democratie is geen dictatuur van de meerderheid en houdt wel degelijk rekening met de behoeftes van minderheden, een goed functionerende democratie althans.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:59 schreef wattel het volgende:
[..]
Geen antwoord dus? Maar goed hier een klein voorbeeld mbt. de soevereiniteit van Nederland,
en waaraan je kunt zien dat het pro EU aanhangende ja kamp een ondemocratische totalitaire staat aanhangt (misschien onbewust maar toch).
http://www.nu.nl/binnenla(...)ht-in-nederland.html
Deze wet werd onder druk van de EU overgenomen.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:24 schreef Fascination het volgende:
Makers van films en muziek moeten inderdaad maar gewoon andere bronnen van inkomsten aanboren, omdat sommige mensen geen geld overhebben voor muziek en films.
Het ging over de soevereiniteit van Nederland, niet over downloaden of niet downloaden dat is weer een heel andere discussie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zelfs dat als argumentatie wordt gebruikt geeft toch wel het failliet van nee aan.
Kijk waar de EU begon, kijk waar de EU nu is en kijk welke richting de EU opgaat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:08 schreef Slobeend het volgende:
IK WEET HET NIET MEER.
Zelden zo getwijfeld bij een verkiezing.
http://www.europarl.europ(...)170+0+DOC+XML+V0//ENquote:Op zondag 3 april 2016 15:00 schreef wattel het volgende:
[..]
[..]
Zoals Frits Bolkestein deze week al zei "de regering hoort de belangen van het volk te vertegenwoordigen". Nou dat doen ze al jaren niet meer, ze leggen zonder pardon het bindend!! referendum uit 2005 naast zich neer want 2 jaar later is daar toch het verdrag van Lissabon en hebben we ineens in plaats van een handelsunie een politieke unie met heel veel macht. En verder plegen ze nog veel meer verkiezingsbedrog met harde beloftes die ze naar zich neer leggen dus wiens belang dienen ze eigenlijk.
En wat betreft het associatie verdrag, dit verdrag is wel degelijk een opmaat voor toetreding tot de EU. Met dit verdrag worden ze eigenlijk al een soort lid met bijna dezelfde rechten en plichten.
Nog geen volledig vrij arbeidsverkeer (tijdelijke dienstverbanden in diensten sectoren en voor mensen met sleutelposities in bedrijven zijn al wel mogelijk in het verdrag), maar lidmaatschap is nog maar een kleine stap dan.
De EU heeft in een Resolutie op 27-2-2014 al een intentie verklaring gegeven met betrekking tot toetreding van Oekraïne.
[quote]24. Welcomes the recent recognition by the Council that the Association Agreement, including a DCFTA, does not constitute the final goal in EU-Ukraine cooperation; points out that the EU stands ready to sign the AA/DCFTA as soon as the current political crisis is resolved and the new Ukrainian authorities are ready for a serious European perspective; stresses furthermore that Article 49 TEU refers to all European States, including Ukraine, which may apply to become a Member of the Union, provided that it adheres to the principles of democracy, respects fundamental freedoms and human and minority rights, and ensures the rule of law;
https://en.wikipedia.org/(...)nce_Policy#Structurequote:1. The Parties shall enhance practical cooperation in conflict prevention and crisis management, in particular with a
view to increasing the participation of Ukraine in EU-led civilian and military crisis management operations as well as
relevant exercises and training activities, including those carried out in the framework of the Common Security and
Defence Policy (CSDP).
Kon Powned of WNL niks organiseren ofzo? Die zenders zijn toch voor jouw rechtse GS geluid?quote:Op woensdag 6 april 2016 04:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geen debat op de vooravond, helemaal niets. Referendum wordt door gelijkgeschakelde media volledig genegeerd.
In Den Haag is de GeenPeil bus weggestuurd op bevel van Van Baardsen, http://www.geenstijl.nl/m(...)npres_grijpt_in.html
Noord-Koreaanse toestanden.
Rechts heeft niets te maken met dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 04:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kon Powned of WNL niks organiseren ofzo? Die zenders zijn toch voor jouw rechtse GS geluid?
Gelukkig heb je nog de mongooltjes van GS om met nazivergelijkingen te komen. Jij ook weer blij.quote:Op woensdag 6 april 2016 04:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Rechts heeft niets te maken met dit referendum.
Zo rechts is Powned inmiddels ook niet meer met Prem in de zondagnacht.
Je laat weer een enorm gebrek aan argumenten zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 04:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig heb je nog de mongooltjes van GS om met nazivergelijkingen te komen. Jij ook weer blij.
Hoezo?quote:Op woensdag 6 april 2016 05:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je laat weer een enorm gebrek aan argumenten zien.
Na 30 minuten begint een debat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Het ontwijken van inhoud door Roos tegen Pechtold was inderdaad vrij triest.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Welke inhoud? Heeft Jan Roos het verdrag inmiddels dan eindelijk gelezen?
Ik heb een voorstemmer nog nooit inhoudelijk zien reageren.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ontwijken van inhoud door Roos tegen Pechtold was inderdaad vrij triest.
De publieke omroep ging de halve avond over het referendum. Je lult dus weer domquote:Op woensdag 6 april 2016 04:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geen debat op de vooravond, helemaal niets. Referendum wordt door gelijkgeschakelde media volledig genegeerd.
In Den Haag is de GeenPeil bus weggestuurd op bevel van Van Baardsen, http://www.geenstijl.nl/m(...)npres_grijpt_in.html
Noord-Koreaanse toestanden.
Omdat je altijd oogkleppen draagtquote:Op woensdag 6 april 2016 07:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb een voorstemmer nog nooit inhoudelijk zien reageren.
Werd tijd.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:15 schreef 99.999 het volgende:
Gister was Pechtold in elk geval inhoudelijker dan Roos.
Ik zag een klein stukje. Pechtold draaide er mooi weer omheen dat hij tegen EU-gerelateerde referendums was. Ben zo moe van al die drogredenen van voorstemmers dat ik gelijk gezapt heb.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je altijd oogkleppen draagt. Gister was Pechtold in elk geval inhoudelijker dan Roos.
Lig je met een slaapzak voor de stembusquote:Op woensdag 6 april 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog een kwartiertje en dan kunnen we stemmen.
Ik wil de eerste zijn. Ga mijn schoenen aandoen. De EU moet kapot.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:20 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Lig je met een slaapzak voor de stembus
Ik heb van het Nee-kamp echt alleen nog maar drogredenen gehoord nog eigenlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zag een klein stukje. Pechtold draaide er mooi weer omheen dat hij tegen EU-gerelateerde referendums was. Ben zo moe van al die drogredenen van voorstemmers dat ik gelijk gezapt heb.
Dat was toch altijd zo? Roos is toch nooit verder gekomen dan gemier over stemlokalen? Die weet na een half jaar anticampagne nog altijd niet waar het verdrag over gaat...quote:
Straks. Ik ga nu eerst stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb van het Nee-kamp echt alleen nog maar drogredenen gehoord nog eigenlijk.
Ook een aantal van het Ja-kamp, maar binnen het Nee-kamp heb ik geen geldig argument kunnen ontwaren. Kun jij er misschien eens één opnoemen?
Nou, kom maar op met de argumenten dan. Ben benieuwdquote:Op woensdag 6 april 2016 07:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Straks. Ik ga nu eerst stemmen.
1 tegen-stem binnen.![]()
Waarop wordt dat gebaseerd dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:42 schreef Scarface88 het volgende:
Verwachtte opkomst 40% volgens RTL nieuws zojuist. Dus strategisch thuisblijven is onverstandig (voor wie nog twijfelt).
Aha, weer eentje van het kamp Oekraïne kan me niets schelen en misbruik van het referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik wil de eerste zijn. Ga mijn schoenen aandoen. De EU moet kapot.
Die voorspellingen over de verwachte opkomst geloof ik nooit echtquote:Op woensdag 6 april 2016 07:42 schreef Scarface88 het volgende:
Verwachtte opkomst 40% volgens RTL nieuws zojuist. Dus strategisch thuisblijven is onverstandig (voor wie nog twijfelt).
Er zijn wel 20 redenen te verzinnen maar de belangrijkste is dat dat land door en door corrupt is. Alles wat macht heeft is corrupt: De politie, het parlement, de oligarchen, de veiligheidsdiensten, de rechters. Elk verdrag is gedoemd te mislukken. "Het is alsof je tegen Holleeder zegt: Ik ga dit voor je doen maar dan moet je mij eerlijk beloven dat je niet meer tegen me liegt en niet meer stout bent."quote:Op woensdag 6 april 2016 07:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb van het Nee-kamp echt alleen nog maar drogredenen gehoord nog eigenlijk.
Ook een aantal van het Ja-kamp, maar binnen het Nee-kamp heb ik geen geldig argument kunnen ontwaren. Kun jij er misschien eens één opnoemen?
Hoe willen ze dat nu al met goed fatsoen voorspellen?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:42 schreef Scarface88 het volgende:
Als dat je enige argument is, waarom maak je je dan ook niet druk over dergelijke verdragen met Moldavië en Peru?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn wel 20 redenen te verzinnen maar de belangrijkste is dat dat land door en door corrupt is. Alles wat macht heeft is corrupt: De politie, het parlement, de oligarchen, de veiligheidsdiensten, de rechters. Elk verdrag is gedoemd te mislukken. "Het is alsof je tegen Holleeder zegt: Ik ga dit voor je doen maar dan moet je mij eerlijk beloven dat je niet meer tegen me liegt en niet meer stout bent."
Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dat je enige argument is, waarom maak je je dan ook niet druk over dergelijke verdragen met Moldavië en Peru?
Net zoals jij graag zou zien dat een dictatuur van 20% gaat bepalen wat er met dit verdrag gaat gebeuren, bedoel je?quote:Op woensdag 6 april 2016 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus de dictatuur van 8% bepaalt hoe de rest van Nederland moet leven.
Dan zou je juist voor het verdrag moeten stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 07:59 schreef venomsnake het volgende:
Ik ga niet stemmen puur omdat ik die vent van Geenpeil echt zum kotsen vind :S .
Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallenquote:Op woensdag 6 april 2016 07:59 schreef venomsnake het volgende:
Ik ga niet stemmen puur omdat ik die vent van Geenpeil echt zum kotsen vind :S .
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een oneigenlijk argument. Niet alleen heeft Europa wel meer verdragen met corrupte landen, met dit verdrag geef je Europa ook een extra middel om druk te zetten zodat de corruptie bestreden wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn wel 20 redenen te verzinnen maar de belangrijkste is dat dat land door en door corrupt is. Alles wat macht heeft is corrupt: De politie, het parlement, de oligarchen, de veiligheidsdiensten, de rechters. Elk verdrag is gedoemd te mislukken. "Het is alsof je tegen Holleeder zegt: Ik ga dit voor je doen maar dan moet je mij eerlijk beloven dat je niet meer tegen me liegt en niet meer stout bent."
Kranten schreven gisteren volop over het referendum. NederlandKiest gisteren op primetime op televisie, Pechtold vs Roos bij Pauw. Met andere woorden: waar heb je het over?quote:Op woensdag 6 april 2016 04:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
quote:
Denk de dikke duim. Nee maar ik denk dat ze kijken naar de opkomst op bijvoorbeeld stations enzo in de ochtend en dat vergelijken met andere verkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat nu al met goed fatsoen voorspellen?
Vind je het ook zo kut dat het in Nederland zo vaak regent? Stem dan Voor/Tegen/Blanco/Niet!quote:Op woensdag 6 april 2016 08:06 schreef juliusceasar het volgende:
Vind je Dijsselbloem ook zo arrogant vanochtend op de radio om maar Ja te stemmen?
Stem TEGEN!!!!
Hoe kom je hier nu toch bij?quote:Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.
Vind je daarentegen Jan Roos en Thierry Baudet veel grote klootzakken: Stem VOOR!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 08:06 schreef juliusceasar het volgende:
Vind je Dijsselbloem ook zo arrogant vanochtend op de radio om maar Ja te stemmen?
Stem TEGEN!!!!
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog"quote:Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een oneigenlijk argument. Niet alleen heeft Europa wel meer verdragen met corrupte landen, met dit verdrag geef je Europa ook een extra middel om druk te zetten zodat de corruptie bestreden wordt.
Heb je nog een ander argument misschien?
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:quote:Op woensdag 6 april 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog"
Artikel 22:quote:De rechtsstaat, respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden
Bij de samenwerking op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid schenken de partijen bijzondere aandacht aan de consolidering van de rechtsstaat en institutionele versterking op alle niveaus, bij de overheid in het algemeen en bij politie en justitie in het bijzonder. De samenwerking is er met name op gericht het justitiële apparaat te versterken, de doeltreffendheid ervan te verbeteren, de onafhankelijkheid en onpartijdigheid te waarborgen en corruptie te bestrijden. Respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden is de leidraad voor alle samenwerking inzake justitie, vrijheid en veiligheid.
Artikel 151: Basisnormen voor de gunning van opdrachten - Lid 5:quote:Bestrijding van misdaad en corruptie
1. De partijen werken samen bij de voorkoming en bestrijding van al dan niet georganiseerde criminele en illegale activiteiten.
2. De samenwerking betreft onder meer:
a. smokkel van en handel in mensen, wapens en drugs;
b. illegale handel in goederen,
c. economische criminaliteit, ook inzake belastingen;
d. corruptie, zowel in de openbare als in de particuliere sector;
e. vervalsing van documenten;
f. computercriminaliteit.
3. De partijen verbeteren daarom de bilaterale, regionale en internationale samenwerking, ook met Europol. De partijen ontwikkelen ook hun samenwerking op vlakken als:
a. de uitwisseling van goede werkmethoden, ook op het vlak van onderzoekstechnieken en
misdaadonderzoek;
b. de uitwisseling van informatie volgens de geldende regels;
c. capaciteitsopbouw, met inbegrip van opleiding en indien nodig personeelsuitwisseling;
d. slachtoffer- en getuigenbescherming.
4. De partijen verbinden zich tot de effectieve tenuitvoerlegging van het Verdrag van de Verenigde Naties tegen grensoverschrijdende georganiseerde misdaad van 2000 en de drie protocollen daarbij, het Verdrag van de Verenigde Naties tegen corruptie van 2003 en andere relevante internationale instrumenten.
Artikel 347 - Lid 4:quote:5. Alle opdrachten worden gegund aan de hand van transparante en onpartijdige gunningsprocedures die corruptiepraktijken voorkomen. De onpartijdigheid wordt in het bijzonder gewaarborgd door de nietdiscriminerende omschrijving van de inhoud van het contract, gelijke toegang voor alle marktdeelnemers, passende termijnen en een transparante
en objectieve benadering.
Artikel 459 - Lid 1:quote:4. Op het gebied van fraudebestrijding:
verbetering van de methoden voor de bestrijding en voorkoming van fraude en corruptie op de gebieden die vallen onder hoofdstuk 3 van titel V (Economische en sectorale samenwerking) van deze overeenkomst, met inbegrip van samenwerking tussen relevante bestuursinstanties.
Maar inderdaad, er staat niks over inquote:1. De partijen voeren de financiële steun uit volgens de beginselen van goed financieel beheer en werken samen om de financiële belangen van de Europese Unie en van Oekraïne te beschermen, zoals beschreven in bijlage XLII bij deze overeenkomst. De partijen nemen doeltreffende maatregelen om fraude, corruptie en andere illegale activiteiten te voorkomen
en te bestrijden, onder andere door middel van wederzijdse administratieve en juridische bijstand op de terreinen waarop de overeenkomst van toepassing is.
Wat dacht je van referenda die als puntje bij paaltje komen ergens over gaan in plaats van dit nep referendum van een stelletje politieke hooligans?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallen
Linkse mensen die alleen komen stemmen bij 'linkse' referenda. Ouderen die alleen gaan stemmen bij referenda georganiseerd door bejaarden.
Bullshit. Die zin staat er niet in. Heb je het verdrag wel gelezen?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Alweer een foute conclusie. In heel dat verdrag staan alleen maar vaagheden hoe corruptie (en al het ander wat daar fout gaat) aangepakt moet worden. Zo staan er zinnen in het verdrag als "De doelstelling van de politieke dialoog is een dialoog"
Als je tegen de politiek van (veel van de) organisatoren/handtekeningverzamelaars bent en zeer waarschijnlijk dus de politiek van de EU betreffende de Oekraïne steunt, kun je gewoon VOOR stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat dacht je van referenda die als puntje bij paaltje komen ergens over gaan in plaats van dit nep referendum van een stelletje politieke hooligans?
Het is veruit het verstandigste om deze klucht-operette volledig te negeren... feest der democratie, laat me niet lachenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je tegen de politiek van de organisatoren bent en zeer waarschijnlijk dus de politiek van de EU betreffende de Oekraïne steunt, kun je gewoon VOOR stemmen.
Ik weet niet of hij kranten leest.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kranten schreven gisteren volop over het referendum. NederlandKiest gisteren op primetime op televisie, Pechtold vs Roos bij Pauw. Met andere woorden: waar heb je het over?
Vast niet, maar dat is nog geen reden om dan maar te gaan Calimero'en dat de media dit referendum negeren.quote:
Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is veruit het verstandigste om deze klucht-operette volledig te negeren... feest der democratie, laat me niet lachen
In heel dat verdrag wordt daar niet op ingegaan, hoe ze de corruptie gaan bestrijden. "Er zal een dialoog over gevoerd worden". Over de bestrijding van mensenhandel bijvoorbeeld staat in het verdrag: "De partijen herbevestigen het belang van de dialoog over kwesties ivm migratie alsmede de wenselijkheid van een gemeenschappelijke opzet over de vraag van het bestrijden van vrouwenhandel"quote:Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken?
De verdragen met Peru, Moldavië en Georgie zijn ongeveer gelijk opgesteld en geaccordeerd. Die vertonen inhoudelijk nogal wat overlap. Dat argument van je gaat dus niet op. Overigens gaan verdragen met bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitersland nog een stuk verder.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat die verdragen geen klauwen vol met geld gaan kosten. Het verdrag met Oekraïne is het meest vergaande verdrag ooit afgesloten. De eurofiele politici zullen alles doen om meer greep te krijgen op dat land, hoeveel geld het ook kost, hoeveel spanning het ook met Rusland oplevert.
Ik ben TEGEN, maar laat dat vooral je wereldbeeld niet complicerenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, veel VOOR-stemmers zijn bij voorbaat al slechte verliezers. Pogen liever een referendum te saboteren dan eerlijk te winnen door een meerderheid bijeen te stemmen.
En in perspectief een vergelijkbaar stuk uit het verdrag met Georgië:quote:Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:
[..]
Artikel 22:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0006427/2014-06-27quote:BEREID ZIJNDE een bijdrage te leveren aan de politieke, sociaal-economische en institutionele ontwikkeling van Georgië door middel van grootschalige samenwerking op een grote verscheidenheid van gebieden van gemeenschappelijk belang, zoals de ontwikkeling van de civiele samenleving, goed bestuur, inclusief op het gebied van belastingen, de integratie van de handel en een nauwere economische samenwerking, de opbouw van instellingen, het openbaar bestuur en de hervorming van het ambtenarenapparaat en de bestrijding van corruptie, de vermindering van de armoede en de samenwerking op het gebied van vrijheid, veiligheid en recht die nodig is voor de effectieve uitvoering van deze overeenkomst en opmerkend dat de EU bereid is de desbetreffende hervormingen in Georgië te ondersteunen
En dat met Rusland ookquote:Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De verdragen met Peru, Moldavië en Georgie zijn ongeveer gelijk opgesteld en geaccordeerd. Die vertonen inhoudelijk nogal wat overlap. Dat argument van je gaat dus niet op. Overigens gaan verdragen met bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitersland nog een stuk verder.
Dan snap ik niet waarom je nu je stem niet wilt laten horen?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik ben TEGEN, maar laat dat vooral je wereldbeeld niet compliceren
En waarom miep je nu niet over geenstijlers die alleen bij een referendum uit hun straatje gaan stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg democratisch hoor, alleen gaan stemmen als de clubjes die de handtekeningen verzamelen in jouw straatje vallen
Linkse mensen die alleen komen stemmen bij 'linkse' referenda. Ouderen die alleen gaan stemmen bij referenda georganiseerd door bejaarden.
Omdat het een gedrocht van een referendum is, lees eens terug zou ik zeggen...quote:Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je nu je stem niet wilt laten horen?
Omdat jij daar al over miept?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En waarom miep je nu niet over geenstijlers die alleen bij een referendum uit hun straatje gaan stemmen?
Lees je je eigen reactie wel? Daar staat 3 keer niks. Alleen maar wensdenken.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de clausules over corruptiebestrijding te maken? Hiero, Artikel 14:
[..]
Artikel 22:
[..]
Artikel 151: Basisnormen voor de gunning van opdrachten - Lid 5:
[..]
Ik niet maar iemand die wel heel dat verdrag heeft gelezen las het letterlijk voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bullshit. Die zin staat er niet in. Heb je het verdrag wel gelezen?
Wacht ff dan ploeg ik 700 posts door in deze topicreeks.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Omdat het een gedrocht van een referendum is, lees eens terug zou ik zeggen...
Lügencommissie he. Wat verwacht je dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Lees je je eigen reactie wel? Daar staat 3 keer niks. Alleen maar wensdenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |