Zo is dat. Het is geen schoolklas hier dus niemand hoeft de schoolmeester te gaan spelen en de rest betuttelend toe te gaan spreken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jij moet zaken niet lopen invullen voor mensen, en mensen een beetje in hun waarde laten.
Ja. Een simpel tekstje dat je wat aan de corruptie moet doen zal ze waarschijnlijk niet gelijk overstag laten gaan in Oekraïne. Ik kon daar best inkomen wat Jort zei.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Ja, sowieso concreter en strengere voorwaarden (goede punten over de aanpak van corruptie bijvoorbeeld).
Het is ook een feit dat jij ons stelsel niet begrijpt, en klaarblijkelijk ook geen benul van internationale betrekkingen hebt. Veel plezier met je feest van de democratie morgen, en met de kater van de realiteit van het internationale recht en de internationale betrekkingen die daarna komtquote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent de laatste die het recht heeft om dit te zeggen gezien deze reactie van jou.
Over invullen voor een ander en de ander niet in zijn waarde laten gesproken.![]()
Om nog maar te zwijgen over het belerende toontje (ik moet niets wat jij wil!).
Jij mag rustig vinden dat ik dat doe maar dat slaat nergens op op basis van de door jou geciteerde reactie die een algemene uitspraak is. Het is een feit dat veel mensen toen strategisch stemden en het is een feit dat de voorkeur van veel mensen nu anders is dan toen.
Dat weet ik maar jij bent maar een van de vele miljoenen Nederlanders die stemde en het is een gegeven dat een paar miljoen Nederlanders toen op een van die twee partijen stemden die dat nu niet zouden doen en dat een aanzienlijk deel van hen toen strategisch stemde. Dat was de reden dat de beide partijen ineens zoveel extra zetels kregen: de strategische stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vergeet ik zeker niet. Ik heb op geen van beide partijen gestemd.
quote:Dat jij vergeet hoe onze democratie werkt is niet mijn probleem.
Wat kleine verbeteringen in een verdrag waar 5 jaar over onderhandeld isquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel dat dat zo zou zijn, zou dat erg zijn? Worst case scenaro: Nederland kan niet direct het verdrag goedkeuren en beding een paar kleine verbeteringen. Iedereen gaat erop vooruit: wij, de rest van Europa en Oekraïne. Mooi toch?
Dit referendum is gewoon onderdeel van onze democratie. Jij vindt dat eens in de vier jaar stemmen genoeg is en dat de vertegenwoordigende democratie dan verder zijn werk moet doen, maar diezelfde vertegenwoordigende democratie vond het verstandig dat het volk over dit soort kwesties zijn mening kon geven.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vergeet ik zeker niet. Ik heb op geen van beide partijen gestemd. Maar wel voor een parlement met een mandaat tot medio 2017. Dat jij vergeet hoe onze democratie werkt is niet mijn probleem.
Dat wanneer je dit niet snapt de gang naar het stembureau ook wel te hoog gegrepen zou zijn. Ook wel tekenend wel weer dat dit net zo'n beetje het belangrijkste argument van Jan Roos voor een tegenstem was.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
Wat vinden jullie van de commotie over de duidelijkheid van het stembiljet ?
Of is dat hier al uitgebreid besproken ?
Zal vast in de deeltjes voorbij zijn gekomen. Ben dat even kwijt, maar ik vind het ver gezocht. Staat in de tekst er onder dat je het stipje in moet kleuren. Het zijn toch altijd stipjes op die stembiljetten?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
Ja, de consensus was dat als je dat niet voor elkaar krijgt je het stemrecht niet waard bent.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
Machtigingen van mensen die het niet zo goed weten en die het aan jou overlaten?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef vigen98 het volgende:
Voor hoeveel mensen gaan jullie stemmen ? Ik drie keer op tegen
Weer een hoop blabla en onkunde dus. Wanneer leer je nu eens hoe onze volksvertegenwoordiging werkt? Dat helpt je meer dan zo laf op de man spelen. Lees je gewoon eens in voor je ergens over begint te mekkerenquote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat weet ik maar jij bent maar een van de vele miljoenen Nederlanders die stemde en het is een gegeven dat een paar miljoen Nederlanders toen op een van die twee partijen stemden die dat nu niet zouden doen en dat een aanzienlijk deel van hen toen strategisch stemde. Dat was de reden dat de beide partijen ineens zoveel extra zetels kregen: de strategische stemmen.
Voor die paar mensen die niet begrijpen wat het strategische stemmen betekent: mensen stemden op de PvdA/VVD om te voorkomen dat de VVD/PvdA de grootste werd en de beide partijen waren hier erg blij mee en speelden hier zelfs op in, wat ik hen trouwens niet kwalijk kan nemen.
De rest negeer ik en de rest van jouw reacties ga ik vandaag maar weer negeren aangezien het getrol weer begint bij jou. Dat vul ik wel even in maar gefundeerd.
Veel plezier met het getrol, kleuter.
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat wanneer je dit niet snapt de gang naar het stembureau ook wel te hoog gegrepen zou zijn. Ook wel tekenend wel weer dat dit net zo'n beetje het belangrijkste argument van Jan Roos voor een tegenstem was.
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zal vast in de deeltjes voorbij zijn gekomen. Ben dat even kwijt, maar ik vind het ver gezocht. Staat in de tekst er onder dat je het stipje in moet kleuren. Het zijn toch altijd stipjes op die stembiljetten?
Ik ben benieuwd of jullie ze allemaal in een keer goed hebbenquote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja, de consensus was dat als je dat niet voor elkaar krijgt je het stemrecht niet waard bent.
Ik ben dan ook zeker niet enthousiast over alle besluiten van ons parlement. Maar met betrekking tot dit verdrag hebben ze wat mij betreft een goede keuze gemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Dit referendum is gewoon onderdeel van onze democratie. Jij vindt dat eens in de vier jaar stemmen genoeg is en dat de vertegenwoordigende democratie dan verder zijn werk moet doen, maar diezelfde vertegenwoordigende democratie vond het verstandig dat het volk over dit soort kwesties zijn mening kon geven.
Ik voorzie morgen ook een hoop verdwaalde mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat wanneer je dit niet snapt de gang naar het stembureau ook wel te hoog gegrepen zou zijn. Ook wel tekenend wel weer dat dit net zo'n beetje het belangrijkste argument van Jan Roos voor een tegenstem was.
Daarenboven hebben mensen het volste recht omquote:Op woensdag 6 april 2016 00:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer een hoop blabla en onkunde dus. Wanneer leer je nu eens hoe onze volksvertegenwoordiging werkt? Dat helpt je meer dan zo laf op de man spelen. Lees je gewoon eens in voor je ergens over begint te mekkeren
100% score, basisschoolmateriaal..quote:Op woensdag 6 april 2016 00:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of jullie ze allemaal in een keer goed hebben
http://www.z24.nl/algemee(...)ldig-ongeldig-630169
Staat een testje met een aantal vragen en voorbeelden op die website.
Ben al afgehaakt, daar zit ik best vaak naast. Ook die ene met een kruis door het "voor"-vak en dat een piepklein gedeelte van het stipje dan rood is. Dan telt hetquote:Op woensdag 6 april 2016 00:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of jullie ze allemaal in een keer goed hebben
http://www.z24.nl/algemee(...)ldig-ongeldig-630169
Staat een testje met een aantal vragen en voorbeelden op die website.
Daarom, je moet echt moeite doen om ongeldig te stemmen. Het is serieus het minste wat je van je electoraat mag verwachten. Een gewoon stembiljet is nog gecompliceerder. Het feit dat hier een punt van gemaakt wordt geeft aan hoe zeer we in dit land het Noorden kwijt zijn, hoezeer we ons mee laten slepen in die klucht-operette waar Les Miserables niks bij is...feest van de democratie, puh-lease....quote:Op woensdag 6 april 2016 00:14 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ben al afgehaakt, daar zit ik best vaak naast. Ook die ene met een kruis door het "voor"-vak en dat een piepklein gedeelte van het stipje dan rood is. Dan telt het.
Snap sowieso niet waarom je een vak rood zou kleuren als er "stipje" staat. Je mag het als je echt niet zeker van je zaak bent toch ook nog even navragen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Daarom, je moet echt moeite doen om ongeldig te stemmen. Het is serieus het minste wat je van je electoraat mag verwachten. Een gewoon stembiljet is nog gecompliceerder. Het feit dat hier een punt van gemaakt wordt geeft aan hoe zeer dit land het Noorden kwijt zijn, hoezeer we ons mee laten slepen in die klucht-operette waar Les Miserables niks bij is...feest van de democratie, puh-lease....
Dit had je eens bij Van Agt of Wiegel moeten flikken, had je kunnen lachen...
Of course... De bemensing van het stembureau zal je met liefde en plezier adviseren.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je een vak rood zou kleuren als er "stipje" staat. Je mag het als je echt niet zeker van je zaak bent toch ook nog even navragen?
Maar aan wie moet je het vragen als je ervan overtuigd bent dat het een groot complot is van alles en iedereen om maar vooral een "Ja" als resultaat te krijgen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je een vak rood zou kleuren als er "stipje" staat. Je mag het als je echt niet zeker van je zaak bent toch ook nog even navragen?
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:04 schreef So_Surreal het volgende:
De consensus?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja, de consensus was dat als je dat niet voor elkaar krijgt je het stemrecht niet waard bent.
450.000 handtekeningen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
300.000 "handtekeningen" die neerkomen op een paar keer klikken en wat tekstveldjes invullen heb je zo als een populair blog als Geenstijl de minder intelligenten een beetje opjut.
Die referendumwet moet echt behoorlijk op de schop.
Gewoon op je mobiele telefoon even naar geenstijl gaanquote:Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar aan wie moet je het vragen als je ervan overtuigd bent dat het een groot complot is van alles en iedereen om maar vooral een "Ja" als resultaat te krijgen?
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar aan wie moet je het vragen als je ervan overtuigd bent dat het een groot complot is van alles en iedereen om maar vooral een "Ja" als resultaat te krijgen?
Een ramp bij het ja-kampquote:Op woensdag 6 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is trouwens jammer dat de Panama-papers niet net wat eerder werden gepubliceerd, dan had het wat meer schade kunnen berokkenen bij het ja-kamp.
http://www.z24.nl/economi(...)ne-referendum-630193
Sluit het een het ander uit?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Als democraat vind ik dat domme mensen...
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud? Goed hoor. Over mensen niet in hun waarde laten gesproken.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]Wat kan het leven toch heerlijk simpel zijn, als het je boven de pet gaat is het een complot.... Wat heeft die Roos eigenlijk aan opleiding? Windesheim?
Schadenfreude, nice...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is trouwens jammer dat de Panama-papers niet net wat eerder werden gepubliceerd, dan had het wat meer schade kunnen berokkenen bij het ja-kamp.
http://www.z24.nl/economi(...)ne-referendum-630193
Welke inhoud? Heeft Jan Roos het verdrag inmiddels dan eindelijk gelezen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud?
Die heeft WO, kunsthistorie en archeologie, in Leiden...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud? Goed hoor. Over mensen niet in hun waarde laten gesproken.![]()
Het is bovendien nu niet dat Pechtold zo hoog is opgeleid.
Ook nog in Leiden? Ik ben zeer onder de indruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die heeft WO, kunsthistorie en archeologie, in Leiden...
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
De consensus?
Nee, er waren mensen die dat stelden maar er werden ook voldoende andere meningen verkondigd, van een consensus kan je niet spreken.
Als democraat vind ik dat domme mensen net zoveel recht hebben om te stemmen als intelligente mensen en als burger vind ik dat het stembiljet inderdaad slecht is ontworpen aangezien je twee vakjes hebt die je kan inkleuren, dat vakje omheen de tekst is compleet nutteloos maar kan wel verwarring oproepen.
Hoe krijg je een "Ja" als mensen (dus niet speciaal voor- of tegenstanders, maar kiezers in het algemeen) het vakje verkeerd invullen?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iets duidelijker dan het nieuwe biljet als de geruchten kloppen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een heel stembiljet vol nutteloze en verwarrende hokjes en stipjes!
Als de Ja-stemmers het stembiljet wel snappen, maar de Nee-stemmers niet, dan krijg je vanzelf een Ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:28 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe krijg je een "Ja" als mensen (dus niet speciaal voor- of tegenstanders, maar kiezers in het algemeen) het vakje verkeerd invullen?
De 0 kun je ook inkleuren, wat het nog ingewikkelder maakt. De e ook. Maar daar hoor je dan weer niemand over. Driewerf schande.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een heel stembiljet vol nutteloze en verwarrende hokjes en stipjes!
Ja ok, dan wel iddquote:Op woensdag 6 april 2016 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de Ja-stemmers het stembiljet wel snappen, maar de Nee-stemmers niet, dan krijg je vanzelf een Ja.
Dat zette ik er bij om te verklaren hoe hij zich gedraagt, maar dat hoef je er niet bij te zetten, dat zie je van een kilometer afstand. Minerviaan ook...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Ook nog in Leiden? Ik ben zeer onder de indruk.
Sneaky edit...quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat liever in op de door hem gevolgde opleidingen dan dat je ingaat op de inhoud? Goed hoor. Over mensen niet in hun waarde laten gesproken.![]()
Het is bovendien nu niet dat Pechtold zo hoog is opgeleid.
Begrijp me niet verkeerd: kunstgeschiedenis en archeologie is hartstikke interessant maar het is nu niet alsof hij een snaartheorist of een gepromoveerde wiskundige is of iets dergelijks.
quote:Op woensdag 6 april 2016 00:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die heeft WO, kunsthistorie en archeologie, in Leiden...
Ik ben niet onder de indruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: kunstgeschiedenis en archeologie is hartstikke interessant maar het is nu niet alsof hij een snaartheorist of een gepromoveerde wiskundige is of iets dergelijks.
Van Roos zijn HBO journalistiek ook niet dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet onder de indruk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |