ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op woensdag 2 maart 2016 07:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt
Vind het sowieso opmerkelijk. Er staat me zoiets bij dat de SNCF jarenlang heel hard heeft geroepen dat er "geen mensen mochten staan in de TGV op volle snelheid want boehoe gevaarlijk dus Reservieren ist Befehl".
Op woensdag 2 maart 2016 07:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt
Staanplaats is in de leeggehaalde barwagen blijkbaar
Vind het sowieso opmerkelijk. Er staat me zoiets bij dat de SNCF jarenlang heel hard heeft geroepen dat er "geen mensen mochten staan in de TGV op volle snelheid want boehoe gevaarlijk dus Reservieren ist Befehl".
Een paar staanplaatsen mogen, maar geen 175% bezetting.
Met 'portaal' gebeurt blijkbaar hetzelfde als met 'pantograaf': het is ooit zo genoemd vanwege de vorm, maar wordt door sommigen dus gebruikt voor alle constructies met dezelfde functie, ook al is de vorm anders.
25 minuten vertraging vanwege een verstoring elders. ICE van Arnhem naar Frankfurt. Iemand enig idee wat voor verstoring dat kan zijn? Gesloopte overstap in Düsseldorf zoek ik later wel uit.
Op donderdag 3 maart 2016 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: 25 minuten vertraging vanwege een verstoring elders. ICE van Arnhem naar Frankfurt. Iemand enig idee wat voor verstoring dat kan zijn? Gesloopte overstap in Düsseldorf zoek ik later wel uit.
Op donderdag 3 maart 2016 10:21 schreef ReisT het volgende: Met 'portaal' gebeurt blijkbaar hetzelfde als met 'pantograaf': het is ooit zo genoemd vanwege de vorm, maar wordt door sommigen dus gebruikt voor alle constructies met dezelfde functie, ook al is de vorm anders.
Het zal godverdomme weer eens een keer niet het geval zijn... defecte trein op de HSL, dus "minder treinen Amsterdam - Breda". Natuurlijk nét als ik eens via de HSL naar huis wil gaan.
Vanochtend reed dat kutding al niet, en nu dus wéér niet.
Ik zie dat het ding z'n stroomafnemer omhoog heeft. Dan vraag ik me af of er daar 1500 V op de draad staat (misschien omschakelbaar?) of dat de FLIRT ook 3 kV lust.
Ik lees bij de concurrent dat de TB7-schermen binnenkort storingsinformatie gaan tonen. Daarvoor worden de twee onderste regels gebruikt. De omreisadviezen die erbij gegeven worden worden elk kwartier ververst en zijn aangepast voor elk station en de bij het station horende reizigersstromen En Tuffie gaat het allemaal ook nog omroepen.
Plaatje schaamteloos gejat (geen idee wat de bron van de oorspronkelijke poster was):
Volgens mij ga ik straks sneeuw zien richting Titisee:
Edit: blij dat ik voor het DDR-rijtuig vooraan de trein gekozen heb. Op het volgende station stonden achteraan twee schoolklassen met sleetjes te wachten...
[ Bericht 35% gewijzigd door dennistd op 04-03-2016 09:16:22 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil graag DB, NS en prorail de tering wensen vanwege het verpesten van een mooie reis
Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil graag DB, NS en prorail de tering wensen vanwege het verpesten van een mooie reis
Edit: blij dat ik voor het DDR-rijtuig vooraan de trein gekozen heb. Op het volgende station stonden achteraan twee schoolklassen met sleetjes te wachten...
Zei d'r iemand tieten? Heb je ook een plaatje van de andere kant (oftewel: welke loc zat er voor?)
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Dat was toch in Nederland ook een poosje? een stammetje?
Lang geleden toen 1600locs ICR-rijtuigen trokken tussen andvoort en Limburg, zat er weleens een fietsrijtuig aan wat gebouwd was van een uitgeholde DD-AR bak ja. Denk dat je dat bedoelt
ICE had bij aankomst in Arnhem +23. Verstoring elders. Kan gebeuren. Treindienstleider stuurt breng voor ons uit. Grmbl. +30. Daarna bij Zevenaar wachten op een badslipper. Die natuurlijk in Emmerich aan de kant ging en wij er langs. +48. Aansluiting gemist in Düsseldorf. Door mee naar Keulen. Trein opgeheven wegens te hoog opgelopen vertraging. Staan van Keulen tot Stuttgart. Daarna eindelijk zitten. Wel uiteindelijk met slechts 18:27 ipv 18;04 aangekomen, dat was wel prettig want restaurant nog gehaald. Daar betaal ik toch geen eerste klas kaartje met zitplaatsreservering voor.
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Woensdag werd bekend dat NS-topman Roger van Boxtel zijn zin heeft gekregen: hogescholen en universiteiten blijken tóch bereid te zijn om hun collegetijden aan te passen. Dit zou ervoor moeten zorgen dat studenten pas na de spits klaar zijn met colleges, zodat ze niet in deze drukke tijden de trein bezetten. Zo heeft de hogeschool in Utrecht al aangegeven les te geven tot 19.00 uur en bekijkt ook de universiteit van de stad de mogelijkheden.
Het is grappig want de ANWB heeft ook opgeroepen aan automobilisten om buiten de spits te gaan reizen maar daar hoor je niemand over. Niemand klaagt de staat aan over dat hij dagelijks in de file staat etc etc..
En tsja, moeten we voor een half miljard extra treinstellen kopen die 2 uur per dag worden ingezet? Treinstellen waar waarschijnlijk geen rijpaden beschikbaar voor zijn? Hele dure infra aanleggen is wel een optie?
Op vrijdag 4 maart 2016 12:56 schreef b2py het volgende: En tsja, moeten we voor een half miljard extra treinstellen kopen die 2 uur per dag worden ingezet?
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Ik zit nu in een tram op een spoorlijn. Dat is op zich al vrij apart, maar helemaal vreemd is dat deze tram een speisewagen heeft... (helaas gesloten, dat wel )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Lang geleden toen 1600locs ICR-rijtuigen trokken tussen andvoort en Limburg, zat er weleens een fietsrijtuig aan wat gebouwd was van een uitgeholde DD-AR bak ja. Denk dat je dat bedoelt
Nu je het zegt, ICR naar Limburg was in 2006 voor het laatste, dus alweer 10 jaar geleden...
Een greep uit de varianten door de jaren heen: 1995:
Abellio wil treinverbinding aanbieden tussen Arnhem en Düsseldorf Gepubliceerd op 04-03-2016 om 13:56
Vervoerder Abellio heeft het voornemen per 11 december 2016 een grensoverschrijdende passagiersdienst te gaan verzorgen tussen Arnhem en Düsseldorf Hauptbahnhof. Daarvan heeft de NS-dochter melding gemaakt bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Betrokken partijen kunnen nu bij ACM een verzoek tot nader onderzoek indienen.
Abellio wil de trein 7 dagen per week laten rijden en 18 keer per dag. De trein zal dus in beide richtingen één keer per uur rijden. De nieuwe passagiersdienst stopt na Arnhem op Zevenaar en gaat daar de grens met Duitsland over.
Nieuwe spoorwegwet Sinds de nieuwe Spoorwegwet is ingevoerd, moeten aanbieders elke nieuwe dienst die ze willen onderhouden ten minste tien maanden vooraf melden aan ACM. Hierna krijgen betrokken partijen de kans om aan ACM te vragen of de autoriteit onderzoek wil doen naar de gevolgen van deze nieuwe treindienst op de bestaande concessies. In dit geval zou vervoerder Breng – de vervoerder die nu spoorvervoer aanbiedt tussen Arnhem en Zevenaar – aan ACM kunnen vragen onderzoek te doen naar de gevolgen van deze nieuwe dienst op de huidige concessie van Breng.
“Het doel hiervan is om meer open access te creëren”, aldus ACM-woordvoerster Pauline Gras. Alle partijen hebben vier weken lang de gelegenheid om een aanvraag tot onderzoek in te dienen bij ACM. Als ACM binnen vier weken geen verzoek krijgt tot nader onderzoek, heeft de aanbieder de ruimte om de dienst uit te gaan voeren.
Stations Op dit moment rijdt er nog geen directe trein van Arnhem naar Düsseldorf. De trein stopt in Nederland alleen in Arnhem en Zevenaar. In Duitsland moet deze trein gaan stoppen op de stations Emmerich, Praest, Millingen, Empel Rees, Haldern , Mehrhoog, Wessel Feldmark, Wesel, Friedrichsfeld, Voerde, Dinslaken, Oberhausen- Holten, Oberhausen- Sterkrade, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Flughafen en zal dus eindigen op Düsseldorf Hbf.
Zo'n man die nota bene de baas van het Regionalverkehr is, die zich hard maakt voor een verbinding met Arnhem, prima. Dat het per se een RE moet worden, . Ga je piem0l poetsen denk ik dan. Maar hoe bereiken we dat dan? We bedienen AAAALLE stoeptegels in Duitsland terwijl de Achterhoek en de Liemers, die ook best profijt hadden willen hebben van een betere verbinding met Duitsland, lekker kunnen barsten.
En tegen de tijd dat de provincie Gelderland wakker wordt is er allang niets meer aan te doen. Chapeau!
Op vrijdag 4 maart 2016 15:58 schreef Xetran het volgende: Aanrijding in Dieren, gelukkig zat ik er net een trein voor. Wel chapeau hoe NS het in Ztphen aan het oplossen is!
Zo'n man die nota bene de baas van het Regionalverkehr is, die zich hard maakt voor een verbinding met Arnhem, prima. Dat het per se een RE moet worden, . Ga je piem0l poetsen denk ik dan. Maar hoe bereiken we dat dan? We bedienen AAAALLE stoeptegels in Duitsland terwijl de Achterhoek en de Liemers, die ook best profijt hadden willen hebben van een betere verbinding met Duitsland, lekker kunnen barsten.
En tegen de tijd dat de provincie Gelderland wakker wordt is er allang niets meer aan te doen. Chapeau!
Wat is er mis met een RE. Of wordt het een RE ipv RB door in NL nergens te stoppen en in D bij elke graspol?
Zo'n man die nota bene de baas van het Regionalverkehr is, die zich hard maakt voor een verbinding met Arnhem, prima. Dat het per se een RE moet worden, .
Dat is heden ten dage ook al zo, de RE slaat tussen Emmerich en Duisburg alleen Praest over. Maar we hebben een RE jongens
Dus of je het kreng nou RE, RB of Stoeptegelexpress noemt... om de haverklap stoppen doet hij toch wel.
quote:
Maar hoe bereiken we dat dan? We bedienen AAAALLE stoeptegels in Duitsland terwijl de Achterhoek en de Liemers, die ook best profijt hadden willen hebben van een betere verbinding met Duitsland, lekker kunnen barsten.
En tegen de tijd dat de provincie Gelderland wakker wordt is er allang niets meer aan te doen. Chapeau!
Gelderland (en dan vooral de Achterhoek) gaat er volgens mij toch wel op vooruit met de komst van deze trein. De frequentie gaat flink omhoog: de ICE rijdt nu 7x per dag (6x per dag op zondag) +1x per dag de CNL, deze RE gaat de hele week door 18x per dag rijden.
Daarnaast hoef je straks niet eerst het ommetje via Arnhem te maken als je uit bijvoorbeeld Doetinchem komt, je kunt dan in Zevenaar op de trein naar Duitsland stappen. Dat scheelt zo een half uur.
Dat is heden ten dage ook al zo, de RE slaat tussen Emmerich en Duisburg alleen Praest over. Maar we hebben een RE jongens
Dus of je het kreng nou RE, RB of Stoeptegelexpress noemt... om de haverklap stoppen doet hij toch wel.
[..]
Gelderland (en dan vooral de Achterhoek) gaat er volgens mij toch wel op vooruit met de komst van deze trein. De frequentie gaat flink omhoog: de ICE rijdt nu 7x per dag (6x per dag op zondag) +1x per dag de CNL, deze RE gaat de hele week door 18x per dag rijden.
Daarnaast hoef je straks niet eerst het ommetje via Arnhem te maken als je uit bijvoorbeeld Doetinchem komt, je kunt dan in Zevenaar op de trein naar Duitsland stappen. Dat scheelt zo een half uur.
Maar die CNL/IC verdwijnt dit jaar ook alweer (indien ÖBB hem niet overneemt)
En HSL's over korte afstand hebben geen zin dacht ik altijd, maar GOEIEDAG wat wordt dat anders in het Ruhrgebiet. 8KM tussen A en B en binnen een km op 200km/u zitten. Zelfde voor de 23km daarna en de 43km daarna naar Keulen. Die 43km daarna duurt bijna net zo lang als die 23km vanwege het langzame om Keulen heen moeten rijden. Maar wat gaaf jongen, die machinist van de ICE die gaf hem na Duisburg op z'n kloten joh.
Ik vind dat altijd zo gaaf als je iets van een kilometer voor een IC-station staat, op een S-Bahnstationnetje ofzo. Komt zo'n ICE knoerteshard voorbij scheuren en je denkt 'dat haalt-ie nóóóit..'.. en tóch staat-ie keurig bij het H-bordje stil
Op vrijdag 4 maart 2016 15:58 schreef Xetran het volgende: Aanrijding in Dieren, gelukkig zat ik er net een trein voor. Wel chapeau hoe NS het in Ztphen aan het oplossen is!
Er is een aanrijding voertuig tussen Velperpoort en Dieren, maar de Sprinter uit Zutphen naar Nijmegen "rijdt niet verder dan Arnhem".
Op vrijdag 4 maart 2016 17:07 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vind dat altijd zo gaaf als je iets van een kilometer voor een IC-station staat, op een S-Bahnstationnetje ofzo. Komt zo'n ICE knoerteshard voorbij scheuren en je denkt 'dat haalt-ie nóóóit..'.. en tóch staat-ie keurig bij het H-bordje stil
Duits remmen
Vind ik ook altijd leuk om te doen in Train Simulator. Met 160 km/h aan komen rijden, op 800 meter voor het station tractie uit en remhendel naar 22% en er dan een beetje mee spelen totdat de trein mooi langs het perron stopt
Zo. Volgende DB Gruppenreise-ticket is aangevraagd. Met 14 personen enkele reis Köln Hbf - Arnhem in september Gaan eerst met de RE via Venlo naar Wuppertal voor de Schwebebahn, National Express naar Köln, dan bij Gaffel am Dom Köln een happie eten en dan naar huis
Op vrijdag 4 maart 2016 22:25 schreef greavy het volgende: Zo. Volgende DB Gruppenreise-ticket is aangevraagd. Met 14 personen enkele reis Köln Hbf - Arnhem in september Gaan eerst met de RE via Venlo naar Wuppertal voor de Schwebebahn, National Express naar Köln, dan bij Gaffel am Dom Köln een happie eten en dan naar huis
Vorige week zondag en vandaag weer eens buiten wezen spelen met wisselend succes:
De fraaie "Raillogix" 1619 van Captrain was zondag 28 februari 2016 op weg met een lege uit GEFCO wagens bestaande autotransporttrein uit Zeebrugge naar Bad Bentheim en passeert hier in een heerlijk voorjaarszonnetje te Borne.
HSL Logistik is er maar druk mee, of dan met name met lok 1832. Het is inmiddels de enige nog rijvaardige lok van HSL in Nederland en dus rijdt de lok meer dan dat ze stil staat. Tijd om te wassen is er dus niet. Gelukkig scheen de zon in tegenstelling tot vorige week zondag vandaag wel waardoor het vuil op de lok nog enigzins meevalt. Het was tevens mijn eerste zonplaat van het rijdende dambord dus dan hoor je mij sowieso niet klagen. Met een bijzonder fraaie gemengd gekleurde ketelwagentrein passeert de trein hier ter hoogte van Zenderen op weg naar Bad Bentheim op zondag 28 februari 2016.
Ondanks het kille weer van vandaag met veel natte sneeuw en soms zelfs ijsregen zijn de lichtomstandigheden prima te noemen wanneer de door DB Cargo ingehuurde Strukton 303003 met trein 62291 uit Amersfoort op vrijdag 4 maart 2016 het viaduct onder de A28 passeert en hier het heerlijke winterbos bij Leusden doorkruist op weg naar het enkele honderden meters verderop gelegen terrein van autodistributeur Pon.
Ondanks het sjoemeldebacle van Volkswagen worden nog meerdere malen per week beladen autotreinen uit Wolfsburg naar Nederland getransporteerd. Daarbij verzorgt een DB Cargo 189'er voor de tractie tussen verdeelstation Osnabrück Rbf en Amersfoort. Een van de in Amersfoort gestationeerde Strukton Deutz lokken vertrekt zo'n twee uur na aankomst van de trein uit Duitsland over het Ponlijntje naar Leusden. De Deutz lokken hebben geen ATB en assisteren daarom in de weekenden bij buitendienststellingen op de hoofdbaan, waar ze normaliter niet op eigen kracht mogen komen. Voor rangeerwerk in Amersfoort en het rijden van de relatief zware beladen autotreinen naar Leusden voldoen ze juist prima waardoor het vervoer tussen Amersfoort en Leusden is uitbesteed aan Strukton. Een voordeel voor DB Cargo dat zo geen eigen diesellok (en personeel) meer nodig heeft voor het korte ritje naar Pon.
Op vrijdag 4 maart 2016 reed Rheincargo na enkele weken niet gereden te hebben weer eens een Bauer-containertrein uit Zwitserland naar Veendam. Door de buitendienststelling bij Hoogeveen komend weekend reed de trein op vrijdag in plaats van zaterdag zoals eerder dit jaar steevast gebeurde. De trein rijdt via de grensovergang Bad Bentheim en moet dus kopmaken op Zwolle Rangeer om zijn weg te kunnen vervolgen naar Veendam. Door een sein- en wisselstoring bij Weesp moest de Internationale trein naar Berlijn worden omgeleid via Zwolle en was het reguliere doorgangsspoor 11 bezet. Hierdoor werd Rheincargo DE 678 met de "gele wand" vanuit de richting Deventer over spoor 2 door Zwolle geleid en ontstond na vertrek van de IC's richting Lelystad en Amersfoort deze parallel-ausfahrt met DDZ 7528 naar Utrecht onder de kap van Zwolle gedurende een natte sneeuwbui.
Na kopmaken op Zwolle Rangeer mocht de trein vrij snel zijn weg vervolgen naar Onnen en Veendam. Ondanks dat er officieel maar 1 goederenpad per uur tussen Zwolle en Onnen ligt (namelijk rond :30 minuten over het uur in Zwolle) mocht de trein toch rond 15:00 uit Zwolle vertrekken richting Meppel. Hier wachtte ik de trein wederom op en na het passeren van de nodige reizigerstreinen richting Groningen en Leeuwarden passeerde de DE 678 van Rheincargo met de met vuile grond beladen Bauer-containertrein naar Veendam hier het station van Meppel.
Op vrijdag 4 maart 2016 23:52 schreef Peterselieman het volgende: Dat is fors meer dan ik dacht? Order voor Arriva vertraagd vanwege het protest van Veolia en daarom productie voor de NS naar voren gehaald?
Wishful thinking. Komt geen bliksem van terecht. En zo wel, dan zijn meteen de 8 % tariefstijgingen komend najaar verklaard.
Voor de gene die dat leuk vind. Dit weekend is de IC Vlissingen - Lelystad gekoppeld aan de IC Lelystad - Leeuwarden/Groningen door werkzaamheden op de zuidas. In de reisplanner zijn het 2 apparte treinen met overstap maar vertrekken kort na elkaar op het zelfde perron. Wil je dus in een wiebelende kl*te VIRM van Vlissingen naar Groningen zonder overstap dan is dit je weekend
Nee, de 12700 (leeuwarden - Den Haag) en 700 (Groningen - Den Haag) beginnen normaal niet in lelystad. Maar omdat er niks over de zuidas rijdt dit weekend rijdt de trein uit Vlissingen door na Lelystad.
Dan moet je niet over Groningen/Leeuwarden beginnen maar specifieker zijn want nu geef je verkeerde informatie. Er staat toch echt Leeuwarden in je eerste post.
Wat klopt niet? Ik had het toch over Leeuwarden/Groningen? Volg je niet helemaal. Alleen de aller eerste ritten sochtends en de laatste s'avonds zijn gekoppeld ja.
9 Décembre 2015 - " Pepper " c'est un charmant robot a forme humaine qui renseigne les voyageurs des TER de la SNCF dans les gares de Nort-sur-Erdre, en Loire-Atlantique, Les Sables d'Olonne en Vendée, et Saumur dans le Maine et Loire. " Pepper " ne vend pas de billet, mais donne de precieux renseignements sur les itineraires et la ville. En plus, il danse parfaitement . Sa presnce experimentale pendant trois mois est une premiere mondaile selon la Direction Regionale SNCF des Pays de La Loire.
Begint al meteen goed op Lelystad. Lege virm is voorgereden voor de richting Amsterdam. De trein uit Zwolle moet hem alleen nog maar een kusje geven. Alleen is die 10 minuten te laat. Snappen sommige reizigers niet aangezien er al een trein klaar staat
Op vrijdag 4 maart 2016 21:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Exact. Terug is trouwens met de EC omdat er geen RJ rijdt om 16:00. Duurt wel tien minuten langer
Ik las dat door werkzaamheden aan de bovenleiding de EC en RJ gecombineerd rijden op München-Salzburg.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat een gekloot weer. Lijkt wel telkens als je op pad wil in het weekend dat er iets gebeurd tussen Leeuwarden en Zwolle en zo vanmorgen dus ook weer. Waarom gebeurt dat nou nooit als ik voor mn werk die kant op ga....
Zo. Tijdje niet meer gepost hier. Draai onmeunig vroege diensten tegenwoodig. Wegbekendheid op de Friese baanvakken inmiddels ook. Donderdag een mooie dienst gedraaid in Leeuwarden. Harlingen haven, Stavoren, Stavoren, Harlingen haven. Heerlijk!
Komende week 3 vroege diensten en 1 cursusdag, en dan 5-6 dagen vrij. Ook wel lekker.
Op zaterdag 5 maart 2016 09:55 schreef Monopoly het volgende: Zo. Tijdje niet meer gepost hier. Draai onmeunig vroege diensten tegenwoodig. Wegbekendheid op de Friese baanvakken inmiddels ook. Donderdag een mooie dienst gedraaid in Leeuwarden. Harlingen haven, Stavoren, Stavoren, Harlingen haven. Heerlijk!
Komende week 3 vroege diensten en 1 cursusdag, en dan 5-6 dagen vrij. Ook wel lekker.
Ha Mono! Je hangt veel bij de conducteur in het café of niet?
Het gaat mij eigenlijk meer om het vakmanschap. Meer materieelsoorten. Of ik nou de hele dag naar Roodeschool rijd, of naar Amsterdam, maakt mij op zich niet zoveel uit, voorin de trein zitten en mijn werk doen op een goede, veilige, punctuele en comfortabele manier, daar krijg ik mijn spreekwoordelijke kick van
Maar inderdaad, de CAO is een stuk beter, het salaris ook.
Mijn doel is om bij de elitegroep te komen van machinisten, welke vervoerder ik ook werk. Wil bij de beste horen. Elke dag bij leren, geen probleem. Kijk er wel naar uit om een nieuwe stap te maken. Eerst maar wachten tot de vacatures online komen.
Staaltje omroepwerk van arriva: "station Lichtenvoorden-groenlo, u kunt hier overstappen op de bus naar Lichtenvoorden en *je verwacht het niet* Groenlo"
Op zaterdag 5 maart 2016 11:30 schreef desbarts het volgende: Staaltje omroepwerk van arriva: "station Lichtenvoorden-groenlo, u kunt hier overstappen op de bus naar Lichtenvoorden en *je verwacht het niet* Groenlo"
Op zaterdag 5 maart 2016 08:52 schreef desbarts het volgende: Snap ik ook wel ;-) Tussen meppel en Leeuwarden is de bovenleiding ook kapot trouwens. Daar rijden voorlopig ook weinig treinen
En daar kwam ik dus net in terecht.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op zaterdag 5 maart 2016 09:55 schreef Monopoly het volgende: Zo. Tijdje niet meer gepost hier. Draai onmeunig vroege diensten tegenwoodig. Wegbekendheid op de Friese baanvakken inmiddels ook. Donderdag een mooie dienst gedraaid in Leeuwarden. Harlingen haven, Stavoren, Stavoren, Harlingen haven. Heerlijk!
Komende week 3 vroege diensten en 1 cursusdag, en dan 5-6 dagen vrij. Ook wel lekker.
Dan zie je eigenlijk dat die treinen 'te groot' zijn voor die baanvakken. Het 'past' op een of andere manier niet helemaal
Op zaterdag 5 maart 2016 08:52 schreef desbarts het volgende: Snap ik ook wel ;-) Tussen meppel en Leeuwarden is de bovenleiding ook kapot trouwens. Daar rijden voorlopig ook weinig treinen
Dat is ook goed misgegaan vandaag. Een VIRM stuk op een bovenleidingloze brug. De Plan V die gestuurd waren om het stel weg te slepen gingen ook stuk, waardoor er een loc uit Veendam via Groningen en Leeuwarden redding moest komen brengen.
Gezien de treintijden tussen Groningen en Leeuwarden is deze in een extra treinpad rond .45 uit Groningen vertrokken. Dat is het enig mogelijke treinpad zonder andere treinen in de weg te zitten.
Op zaterdag 5 maart 2016 16:46 schreef dennistd het volgende: Zit ik toch ineens in een Velaro Wel jammer dat de lounge van de ICE 3 (achter de machinist) vervangen is door een Dienstabteil...
Op zaterdag 5 maart 2016 17:01 schreef b2py het volgende: Weet iemand of de prijzen van Interrail hoger liggen in de zomer dan in juni? Je kan Interrail max 3 maanden van te voren boeken...
De Interrail zelf kost hetzelfde volgens mij, hoewel er zoaf en toe wel acties zijn buiten het hoogseizoen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En buiten de tunnels is het lekker stil, maar in de tunnels nog steeds een bak herrie... De wifi blijft trouwens gewoon internet doorgeven in de tunnels, prima dus
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanochtend raakte VIRM 9518 bij de Smildevaartbrug net na Meppel defect. De Plan V's 479 en 455 schoten te hulp om de trein weg te slepen, maar ook dat mocht niet baten: zij raakten ook defect. Vervolgens kwam de 6411 van DB Cargo de defecte sleep vanuit Veendam via Groningen en Leeuwarden ophalen. Zodoende kon onderstaande foto van de sleep net voor Meppel gemaakt worden op de inmiddels zonnige zaterdag 5 maart 2016.
Al de tweede trein waar ik een ander plekje opgezocht heb dan mijn reservering: in de Velaro bleek ik een Wandsitzplatz te hebben (zo jammer dat ze die bij een nieuwe trein zo maken...) en in de IC naar Münster zag ik dat de laatste wagen een ongemoderniseerde Apmz is (Großraum 1e klas), waar ik anders een minder goed zittende gemoderniseerde wagen had.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanochtend raakte VIRM 9518 bij de Smildevaartbrug net na Meppel defect. De Plan V's 479 en 455 schoten te hulp om de trein weg te slepen, maar ook dat mocht niet baten: zij raakten ook defect. Vervolgens kwam de 6411 van DB Cargo de defecte sleep vanuit Veendam via Groningen en Leeuwarden ophalen. Zodoende kon onderstaande foto van de sleep net voor Meppel gemaakt worden op de inmiddels zonnige zaterdag 5 maart 2016.
In Münster stond net iemand heel geïnteresseerd de CTA waarop de trein naar 'Bielefeld' aangegeven stond te bekijken. Blijkbaar was ie erover verbaasd dat de Duitsers zo ver in het complot zitten dat er zelfs treinen naar deze denkbeeldige plaats rijden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Door werkzaamheden bij Hoogeveen moest op zaterdag 5 maart 2016 de Dolime-trein uit Hermalle (B) naar Veendam worden omgeleid via Leeuwarden en zo zag op deze eerste zaterdag van maart in 2016 Friesland weer eens een goederentrein. Voor het mooie kwam ie eigenlijk een uur te laat al reed de trein -180 t.o.v. de oorspronkelijke planning. DB Cargo nam naast de 1611, die de trein van Sittard naar Zwolle reed, vanaf Zwolle ook de geel grijze 6455 mee. Met ATB-NG lok 6411 op kop kwam het geheel zonder stop een (te) snel donker wordend Leeuwarden door.
Het is overigens vrij bijzonder te noemen dat DB Cargo er voor gekozen heeft om op zaterdag via Leeuwarden te rijden. Voorgaande jaren, toen Husa en RRF de trein reden, werd bij een buitendienststelling tussen Meppel en Onnen in het weekend het hele patroon gedurende een week met een dag vervroegd waardoor de beladen trein op vrijdag al naar het Noorden reed en men zo geen last had van de buitendienststelling.
Het had natuurlijk fijner geweest als dit met daglicht had gereden of dat de treindienstleider de hier licht vertraagde trein aan de kant had gezet in Leeuwarden om Arriva voor te laten gaan, want over de punctualiteit van laatstgenoemde vervoerder na passage van de Dolime-trein deze avond zullen we het maar niet hebben. Wie weet komt er gedurende het aanstaande zomerseizoen nog een mogelijkheid als het 's avonds wat langer licht is.
Op zaterdag 5 maart 2016 20:11 schreef Zug-Chef het volgende: of dat de treindienstleider de hier licht vertraagde trein aan de kant had gezet in Leeuwarden om Arriva voor te laten gaan, want over de punctualiteit van laatstgenoemde vervoerder na passage van de Dolime-trein deze avond zullen we het maar niet hebben.
Geen Ziggy^3 op de post vanavond zeker
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Heeft iemand hotel-tips voor Stuttgart? En kan ik in een paar uur van Basel SBB naar SNCF? Gisteren toch maar een enkele reis München-Basel SBB-Stuttgart gekocht omdat ik nog geen hotel voor zaterdag had en zondag om drie uur uit Stuttgart naar Keulen ga.
Oh sorry ik bedoelde eigenlijk dat ik de échte grens over wil, niet slechts een stukje uitgeleend aan Frankrijk in dat rare verdrag, dus ik wil naar die stad die daar om de hoek ligt zeg maar.
Ok. Aan de Franse kant rijdt het OV niet zo vaak, dus als je maar beperkte tijd hebt kun je het maar beter van te voren goed uitzoeken.
Maar een rondje met de bus naar Huningue, met de loopbrug naar Weil am Rhein en dan terug naar Basel (of het rondje andersom) zou toch in een paar uur wel moeten kunnen.
Een goede drie kwartier geleden keek ik eens naar de actuele vertrektijden (geen idee waarom eigenlijk), tot mijn verbazing zag ik dat Breda zou worden aangedaan door een Thalys. Even verder doorklikken maakte me duidelijk waarom: Rotterdam Centraal was deze zondagochtend tot 9:30 helemaal gesloten voor treinverkeer vanwege werkzaamheden. Binnenlandse reizigers werden vervoerd met bussen, maar de eerste Thalys van de dag zou worden omgeleid via Utrecht en Breda.
Vol goede moed, gewapend met niets meer dan mijn mobiele telefoon die dienst zou doen als camera, toog ik naar het station om een foto te maken van deze fraaie trein.... maar helaas, de trein was een paar minuten te vroeg en kwam in westelijke richting door het station gestoven nog voor ik mijn telefoon te pakken had.
Ook was de ochtendzon net door de wolken gekomen, waardoor het hoe dan ook een boutplaat zou zijn geworden. Een treinspottertje (ik gok zo'n 11 jaar oud) die wel op tijd op het station was, liet me zien hoe de zon zijn foto totaal had verneukt.
Om toch niet helemaal met lege handen naar huis te gaan heb ik de tijdelijke brug beklommen om daar deze foto te maken van een intercity naar Eindhoven en een sprinter naar Utrecht:
5 Maart 2016 - Deze dag wilden wij de Rheingold naar Papenburg en Emden fotograferen met stoomtractie. Dit betrof nu de 01 150, die de 3 toegesnelde Nederlandse fotografen bij Salzbergen passeert.
Op zondag 6 maart 2016 09:52 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 5 Maart 2016 - Deze dag wilden wij de Rheingold naar Papenburg en Emden fotograferen met stoomtractie. Dit betrof nu de 01 150, die de 3 toegesnelde Nederlandse fotografen bij Salzbergen passeert.
Op zondag 6 maart 2016 09:42 schreef James1988 het volgende: Vol goede moed, gewapend met niets meer dan mijn mobiele telefoon die dienst zou doen als camera, toog ik naar het station de voortuin om een foto te maken van deze fraaie trein....
Om toch niet helemaal met lege handen naar huis te gaan heb ik de tijdelijke brug beklommen om daar deze foto te maken van een intercity naar Eindhoven en een sprinter naar Utrecht:
Op zaterdag 5 maart 2016 20:11 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Door werkzaamheden bij Hoogeveen moest op zaterdag 5 maart 2016 de Dolime-trein uit Hermalle (B) naar Veendam worden omgeleid via Leeuwarden en zo zag op deze eerste zaterdag van maart in 2016 Friesland weer eens een goederentrein. Voor het mooie kwam ie eigenlijk een uur te laat al reed de trein -180 t.o.v. de oorspronkelijke planning. DB Cargo nam naast de 1611, die de trein van Sittard naar Zwolle reed, vanaf Zwolle ook de geel grijze 6455 mee. Met ATB-NG lok 6411 op kop kwam het geheel zonder stop een (te) snel donker wordend Leeuwarden door.
Het is overigens vrij bijzonder te noemen dat DB Cargo er voor gekozen heeft om op zaterdag via Leeuwarden te rijden. Voorgaande jaren, toen Husa en RRF de trein reden, werd bij een buitendienststelling tussen Meppel en Onnen in het weekend het hele patroon gedurende een week met een dag vervroegd waardoor de beladen trein op vrijdag al naar het Noorden reed en men zo geen last had van de buitendienststelling.
Het had natuurlijk fijner geweest als dit met daglicht had gereden of dat de treindienstleider de hier licht vertraagde trein aan de kant had gezet in Leeuwarden om Arriva voor te laten gaan, want over de punctualiteit van laatstgenoemde vervoerder na passage van de Dolime-trein deze avond zullen we het maar niet hebben. Wie weet komt er gedurende het aanstaande zomerseizoen nog een mogelijkheid als het 's avonds wat langer licht is.
Toch een mooie foto, ondanks dat het donker is. Bijzondere samenstelling.
Vanochtend raakte VIRM 9518 bij de Smildevaartbrug net na Meppel defect. De Plan V's 479 en 455 schoten te hulp om de trein weg te slepen, maar ook dat mocht niet baten: zij raakten ook defect. Vervolgens kwam de 6411 van DB Cargo de defecte sleep vanuit Veendam via Groningen en Leeuwarden ophalen. Zodoende kon onderstaande foto van de sleep net voor Meppel gemaakt worden op de inmiddels zonnige zaterdag 5 maart 2016.
Ook een mooie plaat. Moest deze loc ook nog weer terug naar Veendam of werd de 6455 daarvoor gebruikt?
De verstoring vanochtend rond Rotterdam betrof een seinstoring waar treinen met een aanwijzing nog doorheen mochten. Echter, NSR vond "het te lastig" voor de beperkte capaciteit bij de bijsturing, dus hief al het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid maar geheel op. De Sprinters bleven wel rijden tussen Rotterdam Centraal en Gouda, en andere lijnen waren "niet getroffen". En dat terwijl de Thalys, goederentreinen en de Railpromo Austria Express gewoon door konden rijden. Klantvriendelijk weer van NS, toch? Bron: Somda
[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 06-03-2016 17:07:40 ]
Op zondag 6 maart 2016 16:52 schreef Okuliarnik het volgende: Bestaat er voor het franse net een spoorkaart zoals de Eisenbahnatlas die de oosterburen hebben?
Op zondag 6 maart 2016 16:52 schreef Okuliarnik het volgende: Bestaat er voor het franse net een spoorkaart zoals de Eisenbahnatlas die de oosterburen hebben?
Op zondag 6 maart 2016 16:52 schreef Okuliarnik het volgende: Bestaat er voor het franse net een spoorkaart zoals de Eisenbahnatlas die de oosterburen hebben?
Ja, bij Bol.com en van Stockum hebben ze zoiets: Bol.com Zelfde ook bij Van Stockum te koop.
Op zondag 6 maart 2016 16:35 schreef greavy het volgende: De verstoring vanochtend rond Rotterdam betrof een seinstoring waar treinen met een aanwijzing nog doorheen mochten. Echter, NSR vond "het te lastig" voor de beperkte capaciteit bij de bijsturing, dus hief al het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid maar geheel op. De Sprinters bleven wel rijden tussen Rotterdam Centraal en Gouda, en andere lijnen waren "niet getroffen". En dat terwijl de Thalys, goederentreinen en de Railpromo Austria Express gewoon door konden rijden. Klantvriendelijk weer van NS, toch?
Heb je dat zelf bedacht of schaamteloos overgenomen van elders?
Dat Flipbook ding is wel handig. Ik hoopte eigenlijk op het hele land in 1x in boekvorm, zoals de duitse dus. Maar ach, geldklopperij is wel iets wat de fransen goed kunnen .
Op zondag 6 maart 2016 17:08 schreef Okuliarnik het volgende: Dat Flipbook ding is wel handig. Ik hoopte eigenlijk op het hele land in 1x in boekvorm, zoals de duitse dus. Maar ach, geldklopperij is wel iets wat de fransen goed kunnen .
Op zondag 6 maart 2016 16:35 schreef greavy het volgende: De verstoring vanochtend rond Rotterdam betrof een seinstoring waar treinen met een aanwijzing nog doorheen mochten. Echter, NSR vond "het te lastig" voor de beperkte capaciteit bij de bijsturing, dus hief al het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid maar geheel op. De Sprinters bleven wel rijden tussen Rotterdam Centraal en Gouda, en andere lijnen waren "niet getroffen". En dat terwijl de Thalys, goederentreinen en de Railpromo Austria Express gewoon door konden rijden. Klantvriendelijk weer van NS, toch? Bron: Somda
Helaas, u gaat niet door voor de jackpot. Er is helaas beperkte capaciteit beschikbaar voor zowel de treindienstleiding als de treinbewegingen om treinen met een aanwijzing er doorheen te sturen. Aangezien NS niet de enige vervoerder is, moet er een verdeling in capaciteit gemaakt worden. In dit geval is voor wat ik heb begrepen in samenspraak met de vervoerders een afspraak gemaakt over welke treinen er wel en niet zouden gaan rijden. Dat betekent een x aantal internationale treinen, een x aantal goederentreinen en een x aantal reizigerstreinen. Voor de beeldvorming: in geval van een rijden met een aanwijzing, moeten bijvoorbeeld alle wissels met maximaal 10 km/u bereden worden over de gehele lengte van de trein. Reken maar uit hoe lang het dan duurt voor een trein uit de wisselstraat is. Dan moet de trein daarnaast ook weer weg van Rotterdam. Één trein kost dan dus al snel een minuut of 10 aan capaciteit. Heeft weinig te maken met capaciteit op de bijsturing.
Helaas, u gaat niet door voor de jackpot. Er is helaas beperkte capaciteit beschikbaar voor zowel de treindienstleiding als de treinbewegingen om treinen met een aanwijzing er doorheen te sturen. Aangezien NS niet de enige vervoerder is, moet er een verdeling in capaciteit gemaakt worden. In dit geval is voor wat ik heb begrepen in samenspraak met de vervoerders een afspraak gemaakt over welke treinen er wel en niet zouden gaan rijden. Dat betekent een x aantal internationale treinen, een x aantal goederentreinen en een x aantal reizigerstreinen. Voor de beeldvorming: in geval van een rijden met een aanwijzing, moeten bijvoorbeeld alle wissels met maximaal 10 km/u bereden worden over de gehele lengte van de trein. Reken maar uit hoe lang het dan duurt voor een trein uit de wisselstraat is. Dan moet de trein daarnaast ook weer weg van Rotterdam. Één trein kost dan dus al snel een minuut of 10 aan capaciteit. Heeft weinig te maken met capaciteit op de bijsturing.
Is hetzelfde als afgelopen donderdag tussen Mülheim(Baden) en Freiburg: volgens de machinist van de trein uit Mulhouse was het een defecte goederentrein, volgens de omroep in de RE was het een stellwerkstörung maar de treindienstleider in Bad Krozingen wist me te vertellen dat het het een defecte loc van de RB was, die 40 minuten in Heitersheim gestaan had. Wat dat betreft is het altijd lastig...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanmorgen ook weer zoiets dat je alleen overkomt op een vrije dag...
Ik had de eerste IC uit Leeuwarden van 7:03. Prima op tijd weg, beetje glad onderweg dus beetje schokken bij het remmen en optrekken, allemaal niet spannend. +1 in Zwolle aangekomen, so far so good. Die IC gaat na Zwolle uiteraard door naar Lelystad maar ik moest richting Amersfoort dus moet je overstappen op de trein uit de richting Groningen. Die vandaag overigens in Hoogeveen begon ivm werkzaamheden. Helaas ging het daar dus mis. Ik vermoed dat de bussen te laat waren waardoor NS maar besloot de eerste trein in Hoogeveen te laten wachten en zo vertrok deze daar met bijna +20... Geen vervangende trein vanaf Zwolle natuurlijk, fuck de reiziger natuurlijk. Uiteindelijk kwam ie met +11 aan in Zwolle. Stoptrein naar Utrecht was natuurlijk al weg uit Zwolle dus mocht de vertraagde IC er achteraan. Bij Nunspeet zaten we m al op de hielen dus zou je verwachten, stopper aan de kant in Putten, IC er voorlangs dan kan je met een beetje geluk nog wat vertraging eruit halen en met +5 ofzo in Amersfoort zijn. Helaas had de trdl daar geen zin in en dus bleven we tot Amersfoort achter de stoptrein aansukkelen en werd de trein uiteraard in Amersfoort opgeheven ivm te hoog opgelopen vertraging.
Dan denk ik: dat heb je dus gewoon niet handig aangepakt, NS en ProRail. Had gewoon op tijd vertrokken uit Hoogeveen, immers de volgende trein (sprinter) uit Hoogeveen stond ook al klaar voor vertrek zodra die vertraagde bus uit Assen binnenkwam. Of had gewoon voor vervangend materieel gezorgd in Zwolle. Nu heeft werkelijk niemand geen ene kut gehad aan het feit dat de IC zonodig in Hoogeveen moest wachten. Alle aansluitingen in Zwolle waren namelijk al weg en in Amersfoort mis je ook alle aansluitingen (incl de zeer ruime overstap op de sprinter ri Baarn) dus werkelijk niemand was er gebaat bij.
Gelukkig had de trein die ik wilde fotograferen +60 dus krijg ik uiteindelijk nog gtbv ook en kon ik de plaat maken maar daar gaat het natuurlijk niet om. NS is alleen maar bezig met ijzer schuiven ipv reizigers vervoeren. Fuck de reiziger, kan het schelen joh. Ze komen toch wel terug want geen alternatief...
Afijn dan maar even ontopic om het leuk af te sluiten...
Het Linked-by-Rail partnership heeft een zeer aantrekkelijke shuttle treinverbinding opgeleverd tussen de Rotterdamse haven en Poznan. Op deze verbinding rijden momenteel 6 treinen per week. Speciaal hiervoor zijn twee ERS-loks van de serie E189 bestickerd met de Nederlandse en Poolse vlag en enkele foto's van stadsgezichten in Rotterdam en Poznan.
Alweer ruim anderhalf jaar geleden, toen de loks net bestickerd waren, kon ik de 189 213 met Poolse vlag voorop in de zon fotograferen maar dat was wel een heel eind Duitsland in. Omdat deze trein op het grootste deel van de week 's nachts in Nederland rijdt is het, vertragingen voorbehouden, alleen op zondag mogelijk om de trein uit Poznan met daglicht te zien. Op zondag 6 maart 2016 lukte het me dan eindelijk om de fraaie lok met Nederlandse-vlag voorop te krijgen en wel met de zondagse trein 42332 die hier het bos bij Baarn induikt op weg naar Hilversum en uiteindelijk de Waalhaven Zuid.
Omdat het zonnetje toch nog aardig zijn best deed om door de bewolking heen te prikken durfde ik het niet aan om vol-tegenlicht op het viaduct te staan. Hierdoor koos ik er voor de trein onder het viaduct te maken. Hierdoor komt ook de fraaie zijkant van de lok beter tot zijn recht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 06-03-2016 20:38:37 ]
Op zondag 6 maart 2016 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende: en hoe is jullie "prognose" voor komende dinsdag? doperwtjes in een blikje of gaan we voor ingeblikte sardientjes?
Op zondag 6 maart 2016 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende: en hoe is jullie "prognose" voor komende dinsdag? doperwtjes in een blikje of gaan we voor ingeblikte sardientjes?
Ik reis niet in de spits, dus mij maakt het niet uit
Op zondag 6 maart 2016 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende: en hoe is jullie "prognose" voor komende dinsdag? doperwtjes in een blikje of gaan we voor ingeblikte sardientjes?
Op zondag 6 maart 2016 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende: en hoe is jullie "prognose" voor komende dinsdag? doperwtjes in een blikje of gaan we voor ingeblikte sardientjes?
Gelukkig niet. 10 minuten fietsen naar kantoor op t station van Leeuwarden. Of met de bus als het kutweer is...
Op zondag 6 maart 2016 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende: en hoe is jullie "prognose" voor komende dinsdag? doperwtjes in een blikje of gaan we voor ingeblikte sardientjes?
Voor het eerst in een halfjaar weer eens midden in de ochtendspits reizen tussen Enschede en Zwolle, dus ik mag hopen dat ze het laten voor wat het is en allemaal lekker de fiets/bus/auto naar de school nemen
Het verbaast mij dat ik binnen seconden weet wat de afkorting betekent zonder hem eerder gezien te hebben Al kan dat ook genoeg over de regio Apeldoorn zeggen
Op zondag 6 maart 2016 21:13 schreef Zug-Chef het volgende: Enschede-Zwolle is toch een eitje. Je stapt in op het beginstation. Dat lijkt mij toch een garantie op een zitplek.
Ja, die garantie heb je tot Wierden inderdaad wel als je een beetje voorin instapt. Reiziger spreiding is namelijk om te huilen doordat bij bijna alle stations de ingang aan de achterkant (ri. Zwolle) zit.
Ja, die garantie heb je tot Wierden inderdaad wel als je een beetje voorin instapt. Reiziger spreiding is namelijk om te huilen doordat bij bijna alle stations de ingang aan de achterkant (ri. Zwolle) zit.
Was op zoek naar papers of herkomst/bestemming matrices en de voorspelling van hoeveelheid trips tussen A & B, kom ik op een interessant paper over ad-hoc herkomst/bestemming passagiers stromen. Handig voor de spoorwegen dinsdag
Op zondag 6 maart 2016 21:18 schreef boriq het volgende: Het verbaast mij dat ik binnen seconden weet wat de afkorting betekent zonder hem eerder gezien te hebben Al kan dat ook genoeg over de regio Apeldoorn zeggen
Apeldoorn zit er vol mee idd. Het wordt met de week erger.
De eerste week van maart heb ik doorgebracht in het Schwarzwald in Duitsland. Vanuit Waldkirch heb ik het grootste deel van het uitgebreide spoornetwerk aldaar bereden.
Op de heenweg ben ik over de oude verbinding langs de Rijn gereisd, via Koblenz. Op Koblenz Hbf kwam de 648 207 van DB Regio binnen als RB23 vanuit Limburg an der Lahn. Na aankomst was het tijd om de Lint41 van wat brandstof te voorzien, wat blijkbaar best even tussendoor kan.
Op de eerste dag stond een bezoek aan de Münstertalbahn, de Wiesentalbahn en de Kaiserstuhlbahn op het programma. In Münstertal is de ET 150 van de Südwestdeutsche Verkehrs-Aktiengesellschaft (SWEG) aangekomen als lijn 113, inderdaad gewoon tussen de bussen genummerd. De overstap is ook makkelijk te maken, als de bus tenminste andersom aan het perron zou staan ;-). De trein staat klaar voor de terugweg naar Bad Krozingen, maar zou zover niet komen.
Nadat met de ET 150 uit Münstertal naar Bad Krozingen vertrokken was, kwam vlak voor station Staufen de omroep dat daar van stel gewisseld moest worden. Dat bood mooi de gelegenheid om het volledige Talent2-wagenpark van de SWEG op de foto te krijgen. Rechts in de beeld de ET 150 vanuit Münstertal en links de ET 151 die de rit naar Bad Krozingen afmaakte.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Stichting consumentenclaim vraagt nu dus aan reizigers om bewijs te verzamelen over volle treinen. De foto's die je dan ook op twitter langs ziet komen...
Klagen dat je niet kan zitten en nog een claim in gaan dienen. Ik vind het kansloos. Bovendien als je een beetje doorloopt naar voren of achteren heb je meestal wel een plekje, maar dat laat een foto dan weer niet zien.
Op maandag 7 maart 2016 11:38 schreef Peterselieman het volgende: Venlo-Blerick is met Veolia ook goedkoper dan met de NS. Hetzelfde geldt met Arnhem-Velperpoort met Arriva/Breng dat goedkoper is dan de NS.
Arnhem-Elst kun je dan weer beter met de NS doen dan met Arriva
Dat is natuurlijk als je een losse rit doet, uiteraard als je vanuit Schagen komt ligt de zaak anders...
Ja maar ik zie dan de meerwaarde er eigenlijk niet van om 2 treinen tegelijkertijd een doodlopend straatje in te sturen...
Maar wie ben ik...
Dus omdat jij niet inziet dat het handig is dat een station met een belangrijke functie in de regio vanuit meerdere beginpunten bereikbaar is, is het raar? Het is namelijk best logisch om voor de trein naar Luik en die naar Randwyck (uit Heerlen of weetikveelwaar) op elkaar aan te laten sluiten en mensen niet te hoeven laten overstappen. Maar ja, misschien zie ik dat wel verkeerd.
Dus omdat jij niet inziet dat het handig is dat een station met een belangrijke functie in de regio vanuit meerdere beginpunten bereikbaar is, is het raar? Het is namelijk best logisch om voor de trein naar Luik en die naar Randwyck (uit Heerlen of weetikveelwaar) op elkaar aan te laten sluiten en mensen niet te hoeven laten overstappen. Maar ja, misschien zie ik dat wel verkeerd.
Inderdaad, als er zowel in beide treinen genoeg mensen zitten die daar graaf naar toe willen is dat toch veel makkelijker. Bovendien makkelijk geld verdienen, denk dat je nog geen 5 minuten door hoeft te rijden?
Dus omdat jij niet inziet dat het handig is dat een station met een belangrijke functie in de regio vanuit meerdere beginpunten bereikbaar is, is het raar? Het is namelijk best logisch om voor de trein naar Luik en die naar Randwyck (uit Heerlen of weetikveelwaar) op elkaar aan te laten sluiten en mensen niet te hoeven laten overstappen. Maar ja, misschien zie ik dat wel verkeerd.
Ja maar ik zie dan de meerwaarde er eigenlijk niet van om 2 treinen tegelijkertijd een doodlopend straatje in te sturen...
Maar wie ben ik...
Ik heb 2 jaar wekelijks die stomme boemel gehad, en die NMBS-trein gebruikt niemand die niet van of naar Eysden of België komt/hoeft. De enige mensen die ik Maastricht - Randwyck heb zien reizen waren controleteams. En met reden. Stomme rottrein. Gelukkig zijn de oudste stellen na een jaar vervangen, toen stonk hij eindelijk niet meer naar uitwerpselen.
Op maandag 7 maart 2016 11:38 schreef Peterselieman het volgende: Venlo-Blerick is met Veolia ook goedkoper dan met de NS. Hetzelfde geldt met Arnhem-Velperpoort met Arriva/Breng dat goedkoper is dan de NS.
Arnhem-Elst kun je dan weer beter met de NS doen dan met Arriva
Oh ja, met die sprinter die niet stopt, waar de Intercity wel stopt.
Dat bewijst maar eens weer hoezeer dat soort clubjes vooral voor zichzelf opkomen, en niet voor de reiziger in het algemeen. Dat Amsterdam-Brussel een half uur langer duurt door via Den Haag te rijden, dat zal Rover Den Haag aan hun reet roesten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Amsterdam is ook veel toekomstbestendiger als de EU binnenkort helemaal in elkaar dondert De toeristen blijven wel reizen, maar ambtenaren hoeven dan niet meer naar Brussel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 7 maart 2016 15:12 schreef Prins_Pils het volgende: Drie van de vier fouten gingen over winst en omzet en dat interesseert me dus echt geen klap
Het interesseert mij ook niets, maar als het voorbijkomt in de media blijft het bij mij blijkbaar wel even hangen.
Zal een foutje in de plansystemen zijn denk ik, of een rit die al vroegtijdig was vervallen. De OLB en NLZ geven deze data aan: 21 t/m 28 mei 2016 1 t/m 8 september 2016 11 t/m 18 september 2016 http://www.bedevaarten.com/?tab2AID=65&tab1AID=1
Ik heb 2 jaar wekelijks die stomme boemel gehad, en die NMBS-trein gebruikt niemand die niet van of naar Eysden of België komt/hoeft. De enige mensen die ik Maastricht - Randwyck heb zien reizen waren controleteams. En met reden. Stomme rottrein. Gelukkig zijn de oudste stellen na een jaar vervangen, toen stonk hij eindelijk niet meer naar uitwerpselen.
Iemand die weet hoe het verder ging? Of iedereen er via 1 deurtje uitmocht of dat hij hem alsnog er naast gooide waarna Eppo&Eppo snel naar binnen sprongen? Zie dit soort snel-nog-even-overhoppen-want-die-trein-staat-er-daarna-gelukkig-nog-maar-een-hele-minuut figuren dagelijks.. Dus wel goede aktie om ze te weigeren
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 18:43:53 ]
Ik had er maar 6 van de 11 goed trouwens. Nou ja "goed". Want 7000 km spoor ligt er natuurlijk niet in NL. Dat is of 3000 (alle trajecten één keer tellen) of minstens 10.000 (alle viersporigheid 4 keer tellen, emplacementen weetikhoeveelkeer etc.)
Op maandag 7 maart 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: Ik had er maar 6 van de 11 goed trouwens. Nou ja "goed". Want 7000 km spoor ligt er natuurlijk niet in NL. Dat is of 3000 (alle trajecten één keer tellen) of minstens 10.000 (alle viersporigheid 4 keer tellen, emplacementen weetikhoeveelkeer etc.)
Ah, die had ik dus fout, en dat met Rondje achter de kiezen