Vanmorgen ook weer zoiets dat je alleen overkomt op een vrije dag...
Ik had de eerste IC uit Leeuwarden van 7:03. Prima op tijd weg, beetje glad onderweg dus beetje schokken bij het remmen en optrekken, allemaal niet spannend. +1 in Zwolle aangekomen, so far so good. Die IC gaat na Zwolle uiteraard door naar Lelystad maar ik moest richting Amersfoort dus moet je overstappen op de trein uit de richting Groningen. Die vandaag overigens in Hoogeveen begon ivm werkzaamheden. Helaas ging het daar dus mis. Ik vermoed dat de bussen te laat waren waardoor NS maar besloot de eerste trein in Hoogeveen te laten wachten en zo vertrok deze daar met bijna +20... Geen vervangende trein vanaf Zwolle natuurlijk, fuck de reiziger natuurlijk. Uiteindelijk kwam ie met +11 aan in Zwolle. Stoptrein naar Utrecht was natuurlijk al weg uit Zwolle dus mocht de vertraagde IC er achteraan. Bij Nunspeet zaten we m al op de hielen dus zou je verwachten, stopper aan de kant in Putten, IC er voorlangs dan kan je met een beetje geluk nog wat vertraging eruit halen en met +5 ofzo in Amersfoort zijn. Helaas had de trdl daar geen zin in en dus bleven we tot Amersfoort achter de stoptrein aansukkelen en werd de trein uiteraard in Amersfoort opgeheven ivm te hoog opgelopen vertraging.
Dan denk ik: dat heb je dus gewoon niet handig aangepakt, NS en ProRail. Had gewoon op tijd vertrokken uit Hoogeveen, immers de volgende trein (sprinter) uit Hoogeveen stond ook al klaar voor vertrek zodra die vertraagde bus uit Assen binnenkwam. Of had gewoon voor vervangend materieel gezorgd in Zwolle. Nu heeft werkelijk niemand geen ene kut gehad aan het feit dat de IC zonodig in Hoogeveen moest wachten. Alle aansluitingen in Zwolle waren namelijk al weg en in Amersfoort mis je ook alle aansluitingen (incl de zeer ruime overstap op de sprinter ri Baarn) dus werkelijk niemand was er gebaat bij.
Gelukkig had de trein die ik wilde fotograferen +60 dus krijg ik uiteindelijk nog gtbv ook en kon ik de plaat maken maar daar gaat het natuurlijk niet om. NS is alleen maar bezig met ijzer schuiven ipv reizigers vervoeren. Fuck de reiziger, kan het schelen joh. Ze komen toch wel terug want geen alternatief...
Afijn dan maar even ontopic om het leuk af te sluiten...
![25469647461_a0a435e6d6_c.jpg]()
Het Linked-by-Rail partnership heeft een zeer aantrekkelijke shuttle treinverbinding opgeleverd tussen de Rotterdamse haven en Poznan. Op deze verbinding rijden momenteel 6 treinen per week. Speciaal hiervoor zijn twee ERS-loks van de serie E189 bestickerd met de Nederlandse en Poolse vlag en enkele foto's van stadsgezichten in Rotterdam en Poznan.
Alweer ruim anderhalf jaar geleden, toen de loks net bestickerd waren, kon ik de 189 213 met Poolse vlag voorop in de zon fotograferen maar dat was wel een heel eind Duitsland in. Omdat deze trein op het grootste deel van de week 's nachts in Nederland rijdt is het, vertragingen voorbehouden, alleen op zondag mogelijk om de trein uit Poznan met daglicht te zien. Op zondag 6 maart 2016 lukte het me dan eindelijk om de fraaie lok met Nederlandse-vlag voorop te krijgen en wel met de zondagse trein 42332 die hier het bos bij Baarn induikt op weg naar Hilversum en uiteindelijk de Waalhaven Zuid.
Omdat het zonnetje toch nog aardig zijn best deed om door de bewolking heen te prikken durfde ik het niet aan om vol-tegenlicht op het viaduct te staan. Hierdoor koos ik er voor de trein onder het viaduct te maken. Hierdoor komt ook de fraaie zijkant van de lok beter tot zijn recht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 06-03-2016 20:38:37 ]