ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op woensdag 2 maart 2016 07:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt
Vind het sowieso opmerkelijk. Er staat me zoiets bij dat de SNCF jarenlang heel hard heeft geroepen dat er "geen mensen mochten staan in de TGV op volle snelheid want boehoe gevaarlijk dus Reservieren ist Befehl".
Op woensdag 2 maart 2016 07:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt
Staanplaats is in de leeggehaalde barwagen blijkbaar
Vind het sowieso opmerkelijk. Er staat me zoiets bij dat de SNCF jarenlang heel hard heeft geroepen dat er "geen mensen mochten staan in de TGV op volle snelheid want boehoe gevaarlijk dus Reservieren ist Befehl".
Een paar staanplaatsen mogen, maar geen 175% bezetting.
Met 'portaal' gebeurt blijkbaar hetzelfde als met 'pantograaf': het is ooit zo genoemd vanwege de vorm, maar wordt door sommigen dus gebruikt voor alle constructies met dezelfde functie, ook al is de vorm anders.
25 minuten vertraging vanwege een verstoring elders. ICE van Arnhem naar Frankfurt. Iemand enig idee wat voor verstoring dat kan zijn? Gesloopte overstap in Düsseldorf zoek ik later wel uit.
Op donderdag 3 maart 2016 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: 25 minuten vertraging vanwege een verstoring elders. ICE van Arnhem naar Frankfurt. Iemand enig idee wat voor verstoring dat kan zijn? Gesloopte overstap in Düsseldorf zoek ik later wel uit.
Op donderdag 3 maart 2016 10:21 schreef ReisT het volgende: Met 'portaal' gebeurt blijkbaar hetzelfde als met 'pantograaf': het is ooit zo genoemd vanwege de vorm, maar wordt door sommigen dus gebruikt voor alle constructies met dezelfde functie, ook al is de vorm anders.
Het zal godverdomme weer eens een keer niet het geval zijn... defecte trein op de HSL, dus "minder treinen Amsterdam - Breda". Natuurlijk nét als ik eens via de HSL naar huis wil gaan.
Vanochtend reed dat kutding al niet, en nu dus wéér niet.
Ik zie dat het ding z'n stroomafnemer omhoog heeft. Dan vraag ik me af of er daar 1500 V op de draad staat (misschien omschakelbaar?) of dat de FLIRT ook 3 kV lust.
Ik lees bij de concurrent dat de TB7-schermen binnenkort storingsinformatie gaan tonen. Daarvoor worden de twee onderste regels gebruikt. De omreisadviezen die erbij gegeven worden worden elk kwartier ververst en zijn aangepast voor elk station en de bij het station horende reizigersstromen En Tuffie gaat het allemaal ook nog omroepen.
Plaatje schaamteloos gejat (geen idee wat de bron van de oorspronkelijke poster was):
Volgens mij ga ik straks sneeuw zien richting Titisee:
Edit: blij dat ik voor het DDR-rijtuig vooraan de trein gekozen heb. Op het volgende station stonden achteraan twee schoolklassen met sleetjes te wachten...
[ Bericht 35% gewijzigd door dennistd op 04-03-2016 09:16:22 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil graag DB, NS en prorail de tering wensen vanwege het verpesten van een mooie reis
Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil graag DB, NS en prorail de tering wensen vanwege het verpesten van een mooie reis
Edit: blij dat ik voor het DDR-rijtuig vooraan de trein gekozen heb. Op het volgende station stonden achteraan twee schoolklassen met sleetjes te wachten...
Zei d'r iemand tieten? Heb je ook een plaatje van de andere kant (oftewel: welke loc zat er voor?)
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Dat was toch in Nederland ook een poosje? een stammetje?
Lang geleden toen 1600locs ICR-rijtuigen trokken tussen andvoort en Limburg, zat er weleens een fietsrijtuig aan wat gebouwd was van een uitgeholde DD-AR bak ja. Denk dat je dat bedoelt