ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op woensdag 2 maart 2016 07:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt
Vind het sowieso opmerkelijk. Er staat me zoiets bij dat de SNCF jarenlang heel hard heeft geroepen dat er "geen mensen mochten staan in de TGV op volle snelheid want boehoe gevaarlijk dus Reservieren ist Befehl".
Op woensdag 2 maart 2016 07:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt
Staanplaats is in de leeggehaalde barwagen blijkbaar
Vind het sowieso opmerkelijk. Er staat me zoiets bij dat de SNCF jarenlang heel hard heeft geroepen dat er "geen mensen mochten staan in de TGV op volle snelheid want boehoe gevaarlijk dus Reservieren ist Befehl".
Een paar staanplaatsen mogen, maar geen 175% bezetting.
Met 'portaal' gebeurt blijkbaar hetzelfde als met 'pantograaf': het is ooit zo genoemd vanwege de vorm, maar wordt door sommigen dus gebruikt voor alle constructies met dezelfde functie, ook al is de vorm anders.
25 minuten vertraging vanwege een verstoring elders. ICE van Arnhem naar Frankfurt. Iemand enig idee wat voor verstoring dat kan zijn? Gesloopte overstap in Düsseldorf zoek ik later wel uit.
Op donderdag 3 maart 2016 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: 25 minuten vertraging vanwege een verstoring elders. ICE van Arnhem naar Frankfurt. Iemand enig idee wat voor verstoring dat kan zijn? Gesloopte overstap in Düsseldorf zoek ik later wel uit.
Op donderdag 3 maart 2016 10:21 schreef ReisT het volgende: Met 'portaal' gebeurt blijkbaar hetzelfde als met 'pantograaf': het is ooit zo genoemd vanwege de vorm, maar wordt door sommigen dus gebruikt voor alle constructies met dezelfde functie, ook al is de vorm anders.
Het zal godverdomme weer eens een keer niet het geval zijn... defecte trein op de HSL, dus "minder treinen Amsterdam - Breda". Natuurlijk nét als ik eens via de HSL naar huis wil gaan.
Vanochtend reed dat kutding al niet, en nu dus wéér niet.
Ik zie dat het ding z'n stroomafnemer omhoog heeft. Dan vraag ik me af of er daar 1500 V op de draad staat (misschien omschakelbaar?) of dat de FLIRT ook 3 kV lust.
Ik lees bij de concurrent dat de TB7-schermen binnenkort storingsinformatie gaan tonen. Daarvoor worden de twee onderste regels gebruikt. De omreisadviezen die erbij gegeven worden worden elk kwartier ververst en zijn aangepast voor elk station en de bij het station horende reizigersstromen En Tuffie gaat het allemaal ook nog omroepen.
Plaatje schaamteloos gejat (geen idee wat de bron van de oorspronkelijke poster was):
Volgens mij ga ik straks sneeuw zien richting Titisee:
Edit: blij dat ik voor het DDR-rijtuig vooraan de trein gekozen heb. Op het volgende station stonden achteraan twee schoolklassen met sleetjes te wachten...
[ Bericht 35% gewijzigd door dennistd op 04-03-2016 09:16:22 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil graag DB, NS en prorail de tering wensen vanwege het verpesten van een mooie reis
Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil graag DB, NS en prorail de tering wensen vanwege het verpesten van een mooie reis
Edit: blij dat ik voor het DDR-rijtuig vooraan de trein gekozen heb. Op het volgende station stonden achteraan twee schoolklassen met sleetjes te wachten...
Zei d'r iemand tieten? Heb je ook een plaatje van de andere kant (oftewel: welke loc zat er voor?)
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Dat was toch in Nederland ook een poosje? een stammetje?
Lang geleden toen 1600locs ICR-rijtuigen trokken tussen andvoort en Limburg, zat er weleens een fietsrijtuig aan wat gebouwd was van een uitgeholde DD-AR bak ja. Denk dat je dat bedoelt
ICE had bij aankomst in Arnhem +23. Verstoring elders. Kan gebeuren. Treindienstleider stuurt breng voor ons uit. Grmbl. +30. Daarna bij Zevenaar wachten op een badslipper. Die natuurlijk in Emmerich aan de kant ging en wij er langs. +48. Aansluiting gemist in Düsseldorf. Door mee naar Keulen. Trein opgeheven wegens te hoog opgelopen vertraging. Staan van Keulen tot Stuttgart. Daarna eindelijk zitten. Wel uiteindelijk met slechts 18:27 ipv 18;04 aangekomen, dat was wel prettig want restaurant nog gehaald. Daar betaal ik toch geen eerste klas kaartje met zitplaatsreservering voor.
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Woensdag werd bekend dat NS-topman Roger van Boxtel zijn zin heeft gekregen: hogescholen en universiteiten blijken tóch bereid te zijn om hun collegetijden aan te passen. Dit zou ervoor moeten zorgen dat studenten pas na de spits klaar zijn met colleges, zodat ze niet in deze drukke tijden de trein bezetten. Zo heeft de hogeschool in Utrecht al aangegeven les te geven tot 19.00 uur en bekijkt ook de universiteit van de stad de mogelijkheden.
Het is grappig want de ANWB heeft ook opgeroepen aan automobilisten om buiten de spits te gaan reizen maar daar hoor je niemand over. Niemand klaagt de staat aan over dat hij dagelijks in de file staat etc etc..
En tsja, moeten we voor een half miljard extra treinstellen kopen die 2 uur per dag worden ingezet? Treinstellen waar waarschijnlijk geen rijpaden beschikbaar voor zijn? Hele dure infra aanleggen is wel een optie?
Op vrijdag 4 maart 2016 12:56 schreef b2py het volgende: En tsja, moeten we voor een half miljard extra treinstellen kopen die 2 uur per dag worden ingezet?
Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef dennistd het volgende: De foto van een 143'er in Neustadt is beter gelukt, dus bij deze. Let ook op de combinatie enkelsdeks-dubbeldeks
Ik zit nu in een tram op een spoorlijn. Dat is op zich al vrij apart, maar helemaal vreemd is dat deze tram een speisewagen heeft... (helaas gesloten, dat wel )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Lang geleden toen 1600locs ICR-rijtuigen trokken tussen andvoort en Limburg, zat er weleens een fietsrijtuig aan wat gebouwd was van een uitgeholde DD-AR bak ja. Denk dat je dat bedoelt
Nu je het zegt, ICR naar Limburg was in 2006 voor het laatste, dus alweer 10 jaar geleden...
Een greep uit de varianten door de jaren heen: 1995:
Abellio wil treinverbinding aanbieden tussen Arnhem en Düsseldorf Gepubliceerd op 04-03-2016 om 13:56
Vervoerder Abellio heeft het voornemen per 11 december 2016 een grensoverschrijdende passagiersdienst te gaan verzorgen tussen Arnhem en Düsseldorf Hauptbahnhof. Daarvan heeft de NS-dochter melding gemaakt bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Betrokken partijen kunnen nu bij ACM een verzoek tot nader onderzoek indienen.
Abellio wil de trein 7 dagen per week laten rijden en 18 keer per dag. De trein zal dus in beide richtingen één keer per uur rijden. De nieuwe passagiersdienst stopt na Arnhem op Zevenaar en gaat daar de grens met Duitsland over.
Nieuwe spoorwegwet Sinds de nieuwe Spoorwegwet is ingevoerd, moeten aanbieders elke nieuwe dienst die ze willen onderhouden ten minste tien maanden vooraf melden aan ACM. Hierna krijgen betrokken partijen de kans om aan ACM te vragen of de autoriteit onderzoek wil doen naar de gevolgen van deze nieuwe treindienst op de bestaande concessies. In dit geval zou vervoerder Breng – de vervoerder die nu spoorvervoer aanbiedt tussen Arnhem en Zevenaar – aan ACM kunnen vragen onderzoek te doen naar de gevolgen van deze nieuwe dienst op de huidige concessie van Breng.
“Het doel hiervan is om meer open access te creëren”, aldus ACM-woordvoerster Pauline Gras. Alle partijen hebben vier weken lang de gelegenheid om een aanvraag tot onderzoek in te dienen bij ACM. Als ACM binnen vier weken geen verzoek krijgt tot nader onderzoek, heeft de aanbieder de ruimte om de dienst uit te gaan voeren.
Stations Op dit moment rijdt er nog geen directe trein van Arnhem naar Düsseldorf. De trein stopt in Nederland alleen in Arnhem en Zevenaar. In Duitsland moet deze trein gaan stoppen op de stations Emmerich, Praest, Millingen, Empel Rees, Haldern , Mehrhoog, Wessel Feldmark, Wesel, Friedrichsfeld, Voerde, Dinslaken, Oberhausen- Holten, Oberhausen- Sterkrade, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Flughafen en zal dus eindigen op Düsseldorf Hbf.
Zo'n man die nota bene de baas van het Regionalverkehr is, die zich hard maakt voor een verbinding met Arnhem, prima. Dat het per se een RE moet worden, . Ga je piem0l poetsen denk ik dan. Maar hoe bereiken we dat dan? We bedienen AAAALLE stoeptegels in Duitsland terwijl de Achterhoek en de Liemers, die ook best profijt hadden willen hebben van een betere verbinding met Duitsland, lekker kunnen barsten.
En tegen de tijd dat de provincie Gelderland wakker wordt is er allang niets meer aan te doen. Chapeau!
Op vrijdag 4 maart 2016 15:58 schreef Xetran het volgende: Aanrijding in Dieren, gelukkig zat ik er net een trein voor. Wel chapeau hoe NS het in Ztphen aan het oplossen is!
Zo'n man die nota bene de baas van het Regionalverkehr is, die zich hard maakt voor een verbinding met Arnhem, prima. Dat het per se een RE moet worden, . Ga je piem0l poetsen denk ik dan. Maar hoe bereiken we dat dan? We bedienen AAAALLE stoeptegels in Duitsland terwijl de Achterhoek en de Liemers, die ook best profijt hadden willen hebben van een betere verbinding met Duitsland, lekker kunnen barsten.
En tegen de tijd dat de provincie Gelderland wakker wordt is er allang niets meer aan te doen. Chapeau!
Wat is er mis met een RE. Of wordt het een RE ipv RB door in NL nergens te stoppen en in D bij elke graspol?
Zo'n man die nota bene de baas van het Regionalverkehr is, die zich hard maakt voor een verbinding met Arnhem, prima. Dat het per se een RE moet worden, .
Dat is heden ten dage ook al zo, de RE slaat tussen Emmerich en Duisburg alleen Praest over. Maar we hebben een RE jongens
Dus of je het kreng nou RE, RB of Stoeptegelexpress noemt... om de haverklap stoppen doet hij toch wel.
quote:
Maar hoe bereiken we dat dan? We bedienen AAAALLE stoeptegels in Duitsland terwijl de Achterhoek en de Liemers, die ook best profijt hadden willen hebben van een betere verbinding met Duitsland, lekker kunnen barsten.
En tegen de tijd dat de provincie Gelderland wakker wordt is er allang niets meer aan te doen. Chapeau!
Gelderland (en dan vooral de Achterhoek) gaat er volgens mij toch wel op vooruit met de komst van deze trein. De frequentie gaat flink omhoog: de ICE rijdt nu 7x per dag (6x per dag op zondag) +1x per dag de CNL, deze RE gaat de hele week door 18x per dag rijden.
Daarnaast hoef je straks niet eerst het ommetje via Arnhem te maken als je uit bijvoorbeeld Doetinchem komt, je kunt dan in Zevenaar op de trein naar Duitsland stappen. Dat scheelt zo een half uur.
Dat is heden ten dage ook al zo, de RE slaat tussen Emmerich en Duisburg alleen Praest over. Maar we hebben een RE jongens
Dus of je het kreng nou RE, RB of Stoeptegelexpress noemt... om de haverklap stoppen doet hij toch wel.
[..]
Gelderland (en dan vooral de Achterhoek) gaat er volgens mij toch wel op vooruit met de komst van deze trein. De frequentie gaat flink omhoog: de ICE rijdt nu 7x per dag (6x per dag op zondag) +1x per dag de CNL, deze RE gaat de hele week door 18x per dag rijden.
Daarnaast hoef je straks niet eerst het ommetje via Arnhem te maken als je uit bijvoorbeeld Doetinchem komt, je kunt dan in Zevenaar op de trein naar Duitsland stappen. Dat scheelt zo een half uur.
Maar die CNL/IC verdwijnt dit jaar ook alweer (indien ÖBB hem niet overneemt)
En HSL's over korte afstand hebben geen zin dacht ik altijd, maar GOEIEDAG wat wordt dat anders in het Ruhrgebiet. 8KM tussen A en B en binnen een km op 200km/u zitten. Zelfde voor de 23km daarna en de 43km daarna naar Keulen. Die 43km daarna duurt bijna net zo lang als die 23km vanwege het langzame om Keulen heen moeten rijden. Maar wat gaaf jongen, die machinist van de ICE die gaf hem na Duisburg op z'n kloten joh.
Ik vind dat altijd zo gaaf als je iets van een kilometer voor een IC-station staat, op een S-Bahnstationnetje ofzo. Komt zo'n ICE knoerteshard voorbij scheuren en je denkt 'dat haalt-ie nóóóit..'.. en tóch staat-ie keurig bij het H-bordje stil
Op vrijdag 4 maart 2016 15:58 schreef Xetran het volgende: Aanrijding in Dieren, gelukkig zat ik er net een trein voor. Wel chapeau hoe NS het in Ztphen aan het oplossen is!
Er is een aanrijding voertuig tussen Velperpoort en Dieren, maar de Sprinter uit Zutphen naar Nijmegen "rijdt niet verder dan Arnhem".
Op vrijdag 4 maart 2016 17:07 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vind dat altijd zo gaaf als je iets van een kilometer voor een IC-station staat, op een S-Bahnstationnetje ofzo. Komt zo'n ICE knoerteshard voorbij scheuren en je denkt 'dat haalt-ie nóóóit..'.. en tóch staat-ie keurig bij het H-bordje stil
Duits remmen
Vind ik ook altijd leuk om te doen in Train Simulator. Met 160 km/h aan komen rijden, op 800 meter voor het station tractie uit en remhendel naar 22% en er dan een beetje mee spelen totdat de trein mooi langs het perron stopt
Zo. Volgende DB Gruppenreise-ticket is aangevraagd. Met 14 personen enkele reis Köln Hbf - Arnhem in september Gaan eerst met de RE via Venlo naar Wuppertal voor de Schwebebahn, National Express naar Köln, dan bij Gaffel am Dom Köln een happie eten en dan naar huis