abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 22:37:11 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159689862
Hier verder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 februari 2016 @ 22:48:17 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159690254
Er wordt al 36 pagina's gediscussieerd of het fair is dat de EU het aantal vluchtelingen verdeelt? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 5 februari 2016 @ 22:53:23 #3
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159690466
Ik vind dat ze allemaal naar Duitsland moeten!
pi_159691460
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Duidelijk dus in plaats van proberen problemen op te lossen willen we liever wegkijken maar bovenal onze eigen priveleges behouden.
Diepe zucht. Hier ga ik niet eens op in.

quote:
Ik snap het wel maar ikzelf kan er niets aan doen dat ik toevallig in een van de meest welvarende en tolerante en vrije landen ooit geboren ben. Ik misgun anderen niet om ook gelukkig te zijn.
Een van de ergste zaken aan het hele vluchtelingen debat vind ik dat iedereen die heel erg tegen vluchtelingen is, zich erg bewust is van de ontzettend goede positie waar wij ons in bevinden (kwa economie maar ook op een moraal vlak en het vlak van persoonlijke vrijheden) maar tegelijkertijd niemand dezelfde positie anderen ook maar gunt.

Inplaats van vluchtelingen te laten medelen in onze welvaart willen zo hard mogelijk onze eigen welvaart beschermen, vrijheid slaat nergens op als het alleen maar geldt voor een selecte groep.

Ik gun ook iedereen welvaart en geluk maar als we dat proberen middels migratie staat morgen half Afrika hier op de stoep. Dat heeft dus geen zin. Bovendien wil ik niet alleen onze welvaart beschermen maar ook onze gewoonten, onze levensruimte, etc. Nu proberen ze zwarte piet af te schaffen, als we niet uitkijken over 50 jaar is kerstmis aan de beurt. Dat wil je toch niet. Eveneens importeer je een heleboel problemen, je importeert namelijk gewoon een nieuwe onderklasse.

Wat snap je hier niet aan?

Nederland moet definitief op slot voor migranten, ongeacht hun motieven. Vol = vol!
  zaterdag 6 februari 2016 @ 01:23:55 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159694679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:19 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nederland moet definitief op slot voor illegale migranten, ongeacht hun motieven. Vol = vol!
Kleine aanvullilng :) Een Canadees die hier 5 jaar komt werken is helemaal niets mis mee.

Ik heb sterk het idee dat de overheid het aantal allochtonen enorm probeert te verdoezelen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)deel-allochtonen.htm bijvoorbeeld: De legenda gaat tot "20% of meer", en ik verwacht dat ze een derde/vierde generatie persoon met dubbel paspoort die zich totaal geen Nederlander voelt allang niet meer meetellen. In de grote steden zou 50% of meer beter passen, en in steeds meer wijken 90% of meer.

De grote vraag blijft: waarom zou dit een streven moeten zijn, i.p.v. te streven naar een leefbaar land zonder toenemende (onaangepaste) onderlaag?
censuur :O
pi_159696694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 01:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kleine aanvullilng :) Een Canadees die hier 5 jaar komt werken is helemaal niets mis mee.

Ik heb sterk het idee dat de overheid het aantal allochtonen enorm probeert te verdoezelen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)deel-allochtonen.htm bijvoorbeeld: De legenda gaat tot "20% of meer", en ik verwacht dat ze een derde/vierde generatie persoon met dubbel paspoort die zich totaal geen Nederlander voelt allang niet meer meetellen. In de grote steden zou 50% of meer beter passen, en in steeds meer wijken 90% of meer.

De grote vraag blijft: waarom zou dit een streven moeten zijn, i.p.v. te streven naar een leefbaar land zonder toenemende (onaangepaste) onderlaag?
Derde generatie wordt niet meer tot de allochtonen gerekend.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)k/faq-allochtoon.htm

Immigranten die in 1990 dit land binnenkwamen kunnen dus al een autochtoon kleinkind hebben.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:05:59 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159697827
Hoeveel zijn er sinds oktober herverdeeld?

Dit is een strikvraag.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:40:08 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159698349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 06:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat zouden ze pas moeten doen als ze volledig geassimileerd zijn, en gezien de grote ghetto-wijken gaat dat met de overgrote meerderheid niet gebeuren.
pi_159698430
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zouden ze pas moeten doen als ze volledig geassimileerd zijn, en gezien de grote ghetto-wijken gaat dat met de overgrote meerderheid niet gebeuren.
Geassimileerd nog wel :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 11:06:32 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159698817
Als wij onze gebruiken maar kunnen behouden, dat stukje van het standpunt ben ik het mee eens. Moeten zij hun gebruiken opgeven, dat stukje van het standpunt begrijp ik niet. Waarom zouden er niet verschillende gebruiken naast elkaar kunnen bestaan.

Ik ben er ook voor dat dingen als men taal, wet, etc geacht wordt te kennen, maar ik heb er geen problemen mee dat ze daarnaast ook nog gebruiken hebben die voor hun belangrijk zijn. Ik heb ook andere gebruiken dan mijn ouders, en die hadden weer andere gebruiken dan hippie ouders van een generatietje jonger dan hun, en ik heb weer andere gebruiken dan de generatie die nu 18 is. Is dat erg, in mijn ogen niet.

Maarja dit zal wel weer afgedaan worden als multikul maar vind het wel een okay idee dat nederland een land is waar iedereen vrij is om zijn eigen privé zo in te richten dat hij/zij zich daar prettig bij voelt, met als grens de wet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 februari 2016 @ 10:11:12 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159719499
Hé, de EU helpt in een ander continent wél de grenzen te verdedigen met een hek/muur:
http://www.volkskrant.nl/(...)sten-weren~a4239992/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 7 februari 2016 @ 10:19:03 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159719578
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:11 schreef Perrin het volgende:
Hé, de EU helpt in een ander continent wél de grenzen te verdedigen met een hek/muur:
'Uit Europa' niet 'van Europa'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 7 februari 2016 @ 10:20:30 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159719591
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niet eens elimineren ;(
pi_159719597
quote:

[..]

Diepe zucht. Hier ga ik niet eens op in.

[..]

Ik gun ook iedereen welvaart en geluk maar als we dat proberen middels migratie staat morgen half Afrika hier op de stoep. Dat heeft dus geen zin. Bovendien wil ik niet alleen onze welvaart beschermen maar ook onze gewoonten, onze levensruimte, etc. Nu proberen ze zwarte piet af te schaffen, als we niet uitkijken over 50 jaar is kerstmis aan de beurt. Dat wil je toch niet. Eveneens importeer je een heleboel problemen, je importeert namelijk gewoon een nieuwe onderklasse.

Wat snap je hier niet aan?

Nederland moet definitief op slot voor migranten, ongeacht hun motieven. Vol = vol!
Mensen uit andere landen moeten gewoon kappen met het handje ophouden naar ons toe. Willen ze ook welvaart dan moeten ze daarvoor hard en efficiënt gaan werken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 7 februari 2016 @ 10:22:05 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159719605
quote:

Vol = vol!
Jeetje, dit heb ik al lang niet meer gehoord _O_ _O_ _O_ _O_ Alsof ik ineens weer 15 jaar terug in de tijd ben.
  zondag 7 februari 2016 @ 10:22:46 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159719613
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Mensen uit andere landen moeten gewoon kappen met het handje ophouden naar ons toe. Willen ze ook welvaart dan moeten ze daarvoor hard en efficiënt gaan werken.
ALLEEN NEDERLANDERS WERKEN HARD EN EFFICIENT! BUITENLANDERS KUNNEN DAT NIET!!!!!! :( :( :(

GR GR GEERT
pi_159721422
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Sterker nog, we kieperen elk jaar x miljard aan "ontwikkelingshulp" over de balk. Van al het geld dat wij gegeven hebben zou ondertussen half Afrika lekker op zijn gat kunnen zitten.
pi_159722682
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:22 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Sterker nog, we kieperen elk jaar x miljard aan "ontwikkelingshulp" over de balk. Van al het geld dat wij gegeven hebben zou ondertussen half Afrika lekker op zijn gat kunnen zitten.
Klopt, door dat geld wordt de status quo in stand gehouden, de economie van het ontwikkelingsland ontwricht en de bevolking in lethargie gelaten. Op deze manier is het voortbestaan van deze tak van de zieligheidsindustrie tot in lengte van dagen gewaarborgd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159726844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 06:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)k/faq-allochtoon.htm

Immigranten die in 1990 dit land binnenkwamen kunnen dus al een autochtoon kleinkind hebben.
Immigranten die dit land vandaag binnenkomen kunnen al een autochtoon kleinkind hebben.
  zondag 7 februari 2016 @ 15:01:49 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159727010
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:55 schreef Wespensteek het volgende:
Immigranten die dit land vandaag binnenkomen kunnen al een autochtoon kleinkind hebben.
Er bestaan dus "autochtone Nederlanders" die via een schotelantenne Turkse TV kijken en verplicht in het Turkse leger moeten dienen. Niet om het een of ander, maar die de definitie van autochtoon laat hier steken vallen.
pi_159727028
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er bestaan dus "autochtone Nederlanders" die via een schotelantenne Turkse TV kijken en verplicht in het Turkse leger moeten dienen. Niet om het een of ander, maar die de definitie van autochtoon laat hier steken vallen.
Ik zou niet weten waarom.
  zondag 7 februari 2016 @ 19:21:30 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
  maandag 8 februari 2016 @ 15:20:39 #24
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159755191
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:26:50 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159755428
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
:')
pi_159756753
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:11 schreef Perrin het volgende:
Open grenzen is enkel voor de verlichte Europeanen vindt de elite.
pi_159756791
quote:
[ afbeelding ]
Die vluchtelingen keren direct weer om na dit gezien te hebben. Heeft het toch nog enigszins nut.
  maandag 8 februari 2016 @ 22:54:41 #28
38496 Perrin
pi_159768990
pi_159772811
quote:
[ afbeelding ]
Heb je godsamme net zo'n bootreis overleeft staan deze idioten je op te wachten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159773510
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heb je godsamme net zo'n bootreis overleeft staan deze idioten je op te wachten.
[tokkie-mode]
Daar moet een... bekijkt foto ... ow nee wacht
[/tokkie-mode]
Exaudi orationem meam
pi_159773907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:45 schreef Barbusse het volgende:
Het probleem daarvan is?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:22:27 #33
78780 deedeetee
pi_159774475
quote:
Toch zijn er nog users hier op Fok die deze onzien nog steeds stug en stijf volhouden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159830883
CNNTURK_ENG twitterde op donderdag 11-02-2016 om 11:20:22 #BREAKING Erdoğan says he told EU that TR prevented people leaving Edirne (border province) for Europe but might open the gate at one point reageer retweet
Erdogan wil weer geld zien
pi_159831046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:25 schreef Houtenbeen het volgende:
CNNTURK_ENG twitterde op donderdag 11-02-2016 om 11:20:22 #BREAKING Erdoğan says he told EU that TR prevented people leaving Edirne (border province) for Europe but might open the gate at one point reageer retweet
Erdogan eet die slapzakken in Brussel op for breakfast. Als je grensbewaking gaat uitbesteden aan een derde land kun je dit verwachten. Volkomen terecht dat hij hoog spel speelt, Turkije heeft al zoveel opgevangen.
pi_159831121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:25 schreef Houtenbeen het volgende:
Gelijk heeft hij, wel als Europa roepen dat Turkije de grens met Syrië moet opengooien, maar tegelijkertijd eisen dat vluchtelingen in Turkije blijven. Waarom houdt de EU niet gewoon z'n bek bij dit soort dingen, hypocriete bende.
pi_159880054
Ondertussen kabbelen we voort naar de onvermijdelijke afgrond. Het is wachten totdat de intellectuelen in de gaten hebben dat de hele wereld niet opnieuw in te richten is vanuit Brussel. Het zal nog jaren duren voordat het kwartje valt. Ellende en armoe zijn onvermijdelijk. ;(
pi_159881437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 06:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Ondertussen kabbelen we voort naar de onvermijdelijke afgrond. Het is wachten totdat de intellectuelen in de gaten hebben dat de hele wereld niet opnieuw in te richten is vanuit Brussel. Het zal nog jaren duren voordat het kwartje valt. Ellende en armoe zijn onvermijdelijk. ;(
Afgrond? Valt wel mee. De welvaart is nog steeds hartstikke hoog in Nederland. Maar zeker, de erosie van de verzorgingsstaat krijgt met de vele migranten wel een duwtje extra. Maar dat wil niet zeggen dat morgen opeens de uitkeringen niet betaald kunnen worden. De overheid leent gewoon extra geld. De hele wereld doet dat al. Nothing new here.

Verder is het handig aan jezelf te denken. Wees niet afhankelijk van de overheid, zorg dat je zelf veel geld bij elkaar sprokkelt.
pi_159881492
quote:
Europese Unie sommeert Griekenland grenscontroles te verbeteren

De Europese Unie heeft Griekenland opgedragen om zijn grenscontroles wat betreft vluchtelingen te verscherpen. Als er na drie maanden geen verbetering is, dreigt het land voor twee jaar te worden geschorst uit de Schengenzone.

Een commissie van de Europese Unie heeft twee weken geleden geconstateerd dat Griekenland zijn verplichtingen om de grenzen te controleren, serieus verwaarloost, aldus de BBC.

Hierdoor staat 'Schengen' onder druk omdat binnen de 26 aangesloten landen zonder paspoort van land naar land kan worden gereisd.

Vrijdag stemden de landen van de EU in met een vijftigtal aanbevelingen aan het Zuid-Europese land om de opvang, registratie en verwerking van vluchtelingen aan te pakken.
Schorsing

De Europese Unie heeft het land drie maanden gegeven om zijn grenscontroles te verscherpen anders wordt het mogelijk geschorst door de andere Schengenlanden.

Een schorsing betekent dat grenscontroles binnen het paspoortvrije Schengengebied voor maximaal twee jaar worden toegestaan.
Migranten

Om grote groepen migranten, die voornamelijk via Griekenland en de Balkanlanden reizen, te controleren hebben landen als Duitsland en Oostenrijk controles aan de binnengrenzen ingesteld.

Deze controles mogen echter maar voor een bepaalde tijd worden ingesteld. Duitsland en Oostenrijk moeten als er geen nieuw besluit valt in mei stoppen met de controles.
Oostenrijk

Oostenrijk laat vrijdag via de minister van Buitenlandse Zaken Sebastian Kurz weten dat het aantal vluchtelingen dat naar Oostenrijk komt, de komende maanden zijn maximum bereikt. Het land zal migranten dan niet meer doorlaten bij de grens.

Macedonië moet dan klaar zijn de stroom van migranten aan de zuidelijke grens met Griekenland ''volledig te stoppen''. Kurz waarschuwde dat Wenen in de komende maanden bij de eigen grens hetzelfde zal doen.
Op deze manier onder druk zetten van Griekenland suggereert dat de instroom een Grieks probleem is. Dat is het natuurlijk niet.
Logistiek is het al een hels karwei om een goede administratie op te zetten, vanwege de vele bootjes en eilanden. Bovendien heeft dit land nagenoeg geen middelen.

Ik vind dit te gemakkelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_159881512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon etnisch onderscheid maken? Dat is immers wat je werkelijk nastreeft. Dat geleuter over assimilatie is een gotspe. Je zal immers altijd weer wat anders verzinnen om ze niet te hoeven accepteren...
pi_159881550
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 06:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe krijg je dit soort onzin toch verzonnen?
pi_159881580
http://www.nrc.nl/handels(...)t-nu-aanpakt-1587871

Een stuk van iemand die in elk geval wel over de materie nadenkt. Ik zeg niet dat hetcde oplossing biedt maar het is een interessant denker.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 10:54:27 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159881592
Hoeveel zijn er inmiddels al verdeeld?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:02:00 #44
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159881674
quote:
Je weet toch dat veel landen waar geen oorlog is deze vluchtelingen niet willen opnemen. Rusland is daar zeker een van. Sowieso verzaken al die ex communistische landen om mee te helpen aan een verdeling. Wel de lusten van een EU maar niet de lasten. Italie en Frankrijk doen hun plicht.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159881941
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:54 schreef Twiitch het volgende:
Hoeveel zijn er inmiddels al verdeeld?
De meesten bestaan nog steeds uit 1 stuk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159881973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je weet toch dat veel landen waar geen oorlog is deze vluchtelingen niet willen opnemen. Rusland is daar zeker een van. Sowieso verzaken al die ex communistische landen om mee te helpen aan een verdeling. Wel de lusten van een EU maar niet de lasten. Italie en Frankrijk doen hun plicht.
En Turkije meer dan.
pi_159882004
quote:

[..]

fuck de EU.
En haar zelf gecreeerde "vluchtelingen"(10%) en afrikaanse exodus (90%)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_159882202
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:24 schreef Peachbird het volgende:

[..]

fuck de EU.
Tja, ontkennen dat de wereld aan onze grenzen in de fik staat is grappig maar wel grenzeloos naïef natuurlijk.
pi_159882220
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, ontkennen dat de wereld aan onze grenzen in de fik staat is grappig maar wel grenzeloos naïef natuurlijk.
onze grenzen?, eu grenzen zijn niet onze grenzen.
-
pi_159882284
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:42 schreef Peachbird het volgende:

[..]

onze grenzen?, eu grenzen zijn niet onze grenzen.
Ook dat is grenzeloos naïef.
pi_159882305
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat is grenzeloos naïef.
Je vind dat maar een eind weg, ver weg.
-
pi_159882502
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:49 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Je vind dat maar een eind weg, ver weg.
Als je nou zo de pest hebt aan de EU, waarom ben jij dan eigenlijk niet ver weg?

Er is vast wel ergens een land dat volledig voldoet aan jouw strenge wensen.
pi_159882616
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 12:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je nou zo de pest hebt aan de EU, waarom ben jij dan eigenlijk niet ver weg?

Dat is het lastige, zo'n land zou hem immers niet opnemen :+
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:10:11 #54
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159883534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:24 schreef Peachbird het volgende:

[..]

fuck de EU.
Met de EU is niets mis. Maar de bureaucratie en papieren tjjger mentaliteit vanuit Brussel daar zit het probleem. Als de EU zou fucntioneren zoals dat het uitganspunt was en moet zijn(economische samenwerking en vrede) is het een prima zaak.Ik heb totaal geen hekel aan de EU maar heb wel een aversie tegen Brussel die dat invult en misbruikt.
pi_159884332
Frankrijk tegen het opnieuw verdelen van vluchtelingen contingenten. Duitsland staat in toenemende mate alleen in de vluchtelingen crisis.
quote:
Valls lehnt Flüchtlings-Kontingente ab

Kanzlerin Merkel steht mit ihrer Forderung nach Flüchtlingskontingenten in der EU zunehmend alleine da. Nun stellt sich auch die französische Regierung offen gegen das Vorhaben. Premierminister Valls sagte, wichtig sei vor allem die Botschaft, dass Europa keine Flüchtlinge mehr aufnehme.

Der französische Premierminister Manuel Valls lehnt eine Festlegung von Kontingenten für die Verteilung von Flüchtlingen in der EU ab. Er stellt sich damit gegen den Vorschlag von Kanzlerin Angela Merkel.

Er sei "nicht dafür", einen festen Verteilmechanismus einzuführen, wie ihn Merkel vorgeschlagen hat, sagte Valls bei der Münchner Sicherheitskonferenz. Er rief dazu auf, sich an die bereits beschlossene Umverteilung von 160.000 Flüchtlingen zu halten.

Die Botschaft: Die Tür ist zu
Die Europäische Union müsse die Botschaft aussenden, "dass wir keine Flüchtlinge mehr aufnehmen", sagte Valls bei einer Begegnung mit deutschen Journalisten in München. "Es wird nun Zeit, das Beschlossene, Verhandelte umzusetzen: Hotspots, Kontrolle der Außengrenzen und so weiter."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159884378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:51 schreef Digi2 het volgende:
Frankrijk tegen het opnieuw verdelen van vluchtelingen contingenten. Duitsland staat in toenemende mate alleen in de vluchtelingen crisis.

[..]

Stuur ze allemaal maar naar Duitsland, daar is volgens Merkel nog plek. De rest van Europa heeft het nu wel gehad.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:53:42 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159884394
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Stuur ze allemaal maar naar Duitsland, daar is volgens Merkel nog plek. De rest van Europa heeft het nu wel gehad.
Spreek voor jezelf, snotaap.
pi_159884407
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, snotaap.
:O
pi_159884484
Wordt het niet eens tijd om de TT te wijzigen in:
EU bureaucraten willen asielzoekers verdelen, maar alle leden, behalve Duitsland, willen dat niet
Exaudi orationem meam
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:58:31 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159884505
quote:

[..]

Lul niet, Bulgarije werkt daar prima aan mee. Macedonië doet ook veel.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:59:07 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159884526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:57 schreef Oud_student het volgende:
EU bureaucraten willen asielzoekers verdelen, maar alle leden, behalve Duitsland, willen dat niet
Omdat dat geen waarheidsgetrouwe titel is.
pi_159884544
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:59 schreef Dven het volgende:
Omdat dat geen waarheidsgetrouwe titel is.
Als iedereen het eens zou zijn dan waren de asielzoekers gisteren al verdeeld :)
Exaudi orationem meam
pi_159884559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als iedereen het eens zou zijn dan waren de asielzoekers gisteren al verdeeld :)
Landen als Zweden, Italië en Griekenland zijn wel voor lijkt me.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 14:02:00 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159884590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je zusje wielen had, dan was ze een kruiwagen :) Je kan roepen wat je wil, maar de titel zou niet correct zijn. Ik geloof niet dat dit gewenst is in NWS :)
pi_159884610
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:00 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Landen als Zweden, Italië en Griekenland zijn wel voor lijkt me.
Ja, die leggen "verdelen" uit als "verplaatsen van asielzoekers maar niet naar ons land, maar het liefst van ons land naar elders" daar is idd iedereen het over eens, zelfs Duitsland (inmiddels)
Exaudi orationem meam
pi_159884626
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je zusje wielen had, dan was ze een kruiwagen :) Je kan roepen wat je wil, maar de titel zou niet correct zijn. Ik geloof niet dat dit gewenst is in NWS :)
Ah u bent van de gedachtenpolitie :X
Exaudi orationem meam
pi_159884651
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja, die leggen "verdelen" uit als "verplaatsen van asielzoekers maar niet naar ons land, maar het liefst van ons land naar elders" daar is idd iedereen het over eens, zelfs Duitsland (inmiddels)
Uiteraard, alle landen denken uiteindelijk vanuit hun eigen belang. Dat Duitsland Oost-Europese landen wil opdringen islamitische vluchtelingen op te nemen, na ze zelf te hebben uitgenodigd, zal niet langer worden getolereerd daar.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 14:06:28 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159884679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ah u bent van de gedachtenpolitie :X
Omdat ik tegen leugenachtige titels ben? :? Raar ventje ben jij zeg.
pi_159884680
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:05 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Uiteraard, alle landen denken uiteindelijk vanuit hun eigen belang. Dat Duitsland Oost-Europese landen wil opdringen islamitische vluchtelingen op te nemen, na ze zelf te hebben uitgenodigd, zal niet langer worden getolereerd daar.
Eens.
Exaudi orationem meam
pi_159887469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 12:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, de EU is een invasieve tyrannie, die hoor je buiten de grenzen te houden, niet andersom het volk maar wegjagen.
-
pi_159887490
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:57 schreef Oud_student het volgende:
EU bureaucraten willen asielzoekers verdelen, maar alle europese volkeren willen dat niet
fixed.
-
pi_159887542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat ik tegen leugenachtige titels ben? :? Raar ventje ben jij zeg.
Dat is de nieuwe politieke correctheid. Je mag enkel denken en zeggen wat de PVV-aanhang ook roept.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2016 16:38:18 ]
pi_159887575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:33 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, de EU is een invasieve tyrannie, die hoor je buiten de grenzen te houden, niet andersom het volk maar wegjagen.
Wel sneu voor je dan dat geen serieuze partij in Nederland op die lijn zit.
pi_159887625
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel sneu voor je dan dat geen serieuze partij in Nederland op die lijn zit.
Klopt en daarom bij gebrek aan beter maar wilders voor een keertje aanpotlooden.
-
  zaterdag 13 februari 2016 @ 16:44:34 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159887701
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Lul niet, Bulgarije werkt daar prima aan mee. Macedonië doet ook veel.
Oh je woont daar en dan is natuurlijk niets mis met Bulgarije en is het een voorbeeld voor de EU. Dan zijn deze berichten natuurlijk ook weer propaganda
http://www.nu.nl/buitenla(...)t-vluchtelingen.html
pi_159887865
VS bereid te helpen met het bewaken van de europese grenzen.

quote:
"nahezu existenzielle Bedrohung" für Europa

US-Außenminister John Kerry nannte die europäische Flüchtlingskrise eine "nahezu existenzielle Bedrohung" für Europa. Die USA wollten Europa mit dem Problem nicht allein lassen, sagte er in München. Deshalb wolle Washington die NATO bei der Überwachung der Außengrenze unterstützen. Die NATO soll die Ägäis überwachen, um gegen Schleuser vorzugehen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159887897
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:33 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Dus jij bepaalt wat hoort in Europa en wat niet, ondanks dat Europa dat niet met je eens is?

Het lijkt me dat dat wel degelijk zo werkt, dat heet democratie. Als jij daar een probleem mee hebt is dat wat mij betreft jouw probleem.

Mensen die het niet zo hebben op democratie heb ik dan weer weinig mee. Of dat nou moslims zijn of Wilders tokkies. Van die laatste soort hebben we er helaas meer in Nederland. En als die zich weg laten jagen: ^O^ Liever vandaag dan morgen.

Stuur je een kaartje?

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 13-02-2016 17:01:51 ]
pi_159888200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus jij bepaalt wat hoort in Europa en wat niet, ondanks dat Europa dat niet met je eens is?

Het lijkt me dat dat wel degelijk zo werkt, dat heet democratie. Als jij daar een probleem mee hebt is dat wat mij betreft jouw probleem.

Mensen die het niet zo hebben op democratie heb ik dan weer weinig mee. Of dat nou moslims zijn of Wilders tokkies. Van die laatste soort hebben we er helaas meer in Nederland. En als die zich weg laten jagen: ^O^ Liever vandaag dan morgen.

Stuur je een kaartje?
Het volk bepaald(e) dat via referenda. En nu opgetieft met je getroll.
-
pi_159888240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:05 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Lekker voor die Duitsers.
pi_159888266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:06 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Het volk bepaald(e) dat via referenda.
Ehh, nee. Overheden bepalen dat. Referenda worden alleen in hoogst uitzonderlijke situaties gehouden, en persoonlijk ben ik er geen groot voorstander van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:06 schreef Peachbird het volgende:

En nu opgetieft met je getroll.
:W
pi_159888318
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehh, nee. Overheden bepalen dat. Referenda worden alleen in hoogst uitzonderlijke situaties gehouden, en persoonlijk ben ik er geen groot voorstander van.
Kom dan ook niet met democratie aan.
-
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:30:56 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159888714
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oh je woont daar en dan is natuurlijk niets mis met Bulgarije en is het een voorbeeld voor de EU. Dan zijn deze berichten natuurlijk ook weer propaganda
http://www.nu.nl/buitenla(...)t-vluchtelingen.html
Oja, Cherna leest één berichtje en denkt dan de kennis in pacht te hebben. Je bent helemaal het mannetje nu hoor!
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:47:55 #83
78780 deedeetee
pi_159889053
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:52 schreef Digi2 het volgende:
VS bereid te helpen met het bewaken van de europese grenzen.

[..]

De rest van de tekst is ook interessant :Y
quote:
Der französische Premierminister Manuel Valls lehnt eine Festlegung von Kontingenten für die Verteilung von Flüchtlingen in der EU ab. Er sei "nicht dafür", einen festen Verteilmechanismus einzuführen, wie ihn Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) vorgeschlagen hat, sagte Valls bei der Münchner Sicherheitskonferenz.
Valls sagte bei der Münchner Sicherheitskonferenz, die EU müsse die Botschaft aussenden, "dass wir keine Flüchtlinge mehr aufnehmen". Er fügte hinzu: "Wir sind nicht für einen dauerhaften Umverteilungsmechanismus. Es wird nun Zeit, das Beschlossene, Verhandelte umzusetzen: Hotspots (für die Erstregistrierung der in der EU angekommenen Flüchtlinge), Kontrolle der Außengrenzen und so weiter."
Valls: Flüchtlingskrise verunsichert Europäer
Valls forderte, zunächst die von den EU-Staaten vereinbarte Umverteilung von 160.000 Flüchtlingen zur Entlastung Griechenlands und Italiens umzusetzen. Frankreich wolle 30.000 Flüchtlinge aufnehmen. "Aber nicht mehr."
Die Flüchtlingskrise verunsichere die Bürger Europas, sagte Valls. Diese hätten zunehmend das Gefühl, "dass Europa die Kontrolle und die Macht über sein Schicksal verloren hat". Populistische Parteien erhielten Zulauf. Valls lobte die Deutschen für die Aufnahme hunderttausender Flüchtlinge und zollte Merkel "Respekt" für ihre "Entscheidung, die deutschen Grenzen zu öffnen". "Aber jeder weiß, dass sich die Situation stark geändert hat."
"Wir nehmen keine Flüchtlinge mehr auf"
Merkel setzt sich dafür ein, dass Kontingente für die Verteilung von Flüchtlingen in der EU festgelegt werden. Verbunden mit einer besseren Sicherung der EU-Außengrenzen soll so der Zuzug von Flüchtlingen kontrolliert vonstattengehen. Außerdem soll dies zur Entlastung der Türkei beitragen, die bereits 2,7 Millionen Flüchtlinge aus Syrien beherbergt.
Der französische Regierungschef äußerte sich wenige Tage vor dem EU-Gipfel am 18. und 19. Februar, bei dem die Flüchtlingskrise im Zentrum stehen soll. Derzeit werde es in der EU keine Mehrheit für einen Verteilmechanismus geben, sagte Valls. Es müsse nach Lösungen in der Konfliktregion gesucht werden. "Aber die Botschaft muss klar sein: Wir nehmen keine Flüchtlinge mehr auf." Valls fügte hinzu: "Sonst werden wir gezwungen sein, die Binnengrenzen wieder einzuführen."
pi_159889064
Bulgaren. Ook zo'n tyfusvolk.
pi_159889103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Stuur je een kaartje?
Hoe is dat EU democratisch volgens jou?
pi_159889174
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:50 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Hoe is dat EU democratisch volgens jou?
Dat kan altijd beter natuurlijk.

Overigens verandert dat niets aan het uitgangspunt: ook als Europa niet democratisch is dan is hij niet degene die bepaalt wat hoort in Europa en wat niet.
pi_159889425
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kan altijd beter natuurlijk.

Overigens verandert dat niets aan het uitgangspunt: ook als Europa niet democratisch is dan is hij niet degene die bepaalt wat hoort in Europa en wat niet.
Net zo min als jij, maar juist jij pretendeert te weten dat Europa democratisch deze EU wil.
pi_159889474
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 18:06 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Net zo min als jij, maar juist jij pretendeert te weten dat Europa democratisch deze EU wil.
Ik benoem daarmee dan ook alleen de feiten. Of ik het daarmee eens ben is overigens een heel andere vraag. Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld niet enthousiast over de politieke eenwording van Europa.

Ik pretendeer niet te bepalen wat hoort in Europa en wat niet. Peachbird pretendeert dat wel, en daar reageer ik op.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:30:16 #89
78780 deedeetee
pi_159891563
Samson :')

quote:
De Nederlandse verzorgingsstaat moet nieuwkomers kunnen opnemen en integreren, benadrukte Samsom. Hij verdedigde zijn onlangs gepresenteerde plan om de vluchtelingencrisis aan te pakken.

Het PvdA-kopstuk sprak over een plan dat ''ruimhartig toegang voor vluchtelingen migranten creëert en de vluchtelingen migrantenstroom beheersbaar maakt. Zonder mensensmokkel, zonder verdrinkingen." Hij zei te streven naar een oplossing die verantwoordelijkheid toont voor de mensen die hier naartoe komen, maar ook voor de ''mensen die hier al zijn''.
echt hé...... :N
pi_159891940
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:30 schreef deedeetee het volgende:
Samson :')

[..]

echt hé...... :N
quote:
De Nederlandse verzorgingsstaat moet nieuwkomers kunnen opnemen en integreren, benadrukte Samsom.
Samsom komt er gewoon eerlijk voor uit dat nieuwkomers opgenomen/geïntegreerd moeten worden in de verzorgingsstaat.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:45:42 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159892062
Samsom :')

En die verdeelsleutel was niks, is niks en gaat ook niks worden. Accepteer dat als EU zijnde en move on naar een beter plan.
pi_159902331
quote:

[..]

Sinds wanneer is liefdadigheid verplicht?
pi_159902345
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grenzeloos naïef is is dat je de hele wereld als onze grens ziet en dat je denkt in een paar jaar de hele wereld opnieuw te kunnen inrichten.
pi_159903088
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2016 04:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Grenzeloos naïef is is dat je de hele wereld als onze grens ziet en dat je denkt in een paar jaar de hele wereld opnieuw te kunnen inrichten.
Dat denkt niemand. Tenzij je het hebt over de types die het liefst overal hekken plaatsen. Die zijn inderdaad bijzonder naïef.
  zondag 14 februari 2016 @ 09:40:45 #95
38496 Perrin
pi_159903105
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat denkt niemand. Tenzij je het hebt over de types die het liefst overal hekken plaatsen. Die zijn inderdaad bijzonder naïef.
Praktisch en pragmatisch, zou ik het eerder noemen.
pi_159903227
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Praktisch en pragmatisch, zou ik het eerder noemen.
Als je geen benul hebt van de praktische gevolgen, de kosten en het effect op de stromen mensen, dan kan ik me dat voorstellen. Maar dat zou zoals aangegeven wel bijzonder naïef zijn.
  zondag 14 februari 2016 @ 09:59:51 #97
38496 Perrin
pi_159903273
Allemaal naieve regeringen in deze landen, volgens jou..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Border_barrier

Ze werken aardig trouwens, die hekken en muren.
pi_159903445
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:59 schreef Perrin het volgende:
Allemaal naieve regeringen in deze landen, volgens jou..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Border_barrier

Ze werken aardig trouwens, die hekken en muren.
Tip, kijk de serie De Muur maar eens. Het doet het altijd goed bij het volk wat graag stoer wil doen maar werken is een tweede....

Oh en waar wou je de vele miljarden die het bouwen kost vandaan halen? De zorg nog verder uitkleden dan maar?

En waar wou je daarna nog vele miljarden vandaan halen om de gedupeerden te compenseren?

Hoe zie je het overigens voor je? Alleen de Nederlandse grens in de hekken zetten of de het EU buitengrens? Dan praat je over honderden miljarden voor een oplossing die gegarandeerd niet werkt. Dat lijkt me inderdaad bijzonder naïef...
pi_159903488
Miljarden aan een hek of miljarden aan honderduizenden uitkeringen voor de aankomende jaren.
pi_159903534
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Miljarden aan een hek of miljarden aan honderduizenden uitkeringen voor de aankomende jaren.
Dan is het hek aanmerkelijk duurder en het lost de problemen niet op dus die miljarden aan uitkeringen heb je alsnog. Maar blijf lekker dromen hoor.
pi_159904384
Een goed hek is niet duur en erg effectief. Doen dus.

De komende 30 jaar honderduizenden extra uitkeringen lappen is vele malen duurder.
pi_159904426
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het hek aanmerkelijk duurder en het lost de problemen niet op dus die miljarden aan uitkeringen heb je alsnog. Maar blijf lekker dromen hoor.
Ohja? Wanneer vraagt het straatarme Hongarije dan faillissement aan? :') .
pi_159904563
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ohja? Wanneer vraagt het straatarme Hongarije dan faillissement aan? :') .
Die hebben hun complete grens al voorzien van een werkend hek? Immers, dat moet je dan wel hebben, anders verplaatst de stroom zich gewoon.
pi_159904576
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:38 schreef Homey het volgende:
Een goed hek is niet duur en erg effectief. Doen dus.

De komende 30 jaar honderduizenden extra uitkeringen lappen is vele malen duurder.
Kan je dat even voorrekenen dan voor de Europese buitengrenzen? Inclusief al die Griekse eilanden waar je iets op moet verzinnen met een hek in combinatie met toeristen.
pi_159904602

Vele duizenden kilometers hiervan, dat gaat wel een succes worden _O-
pi_159904692
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hekken werken prima mits aan de buitengrenzen, kijk naar Macedonië, Bulgarije, Hongarije en Turkije

Vergis je niet Turkije bouwt ook stug door

(Bron der Spiegel)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159904827
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:58 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Hekken werken prima mits aan de buitengrenzen, kijk naar Macedonië, Bulgarije, Hongarije en Turkije

Vergis je niet Turkije bouwt ook stug door
[ afbeelding ]
(Bron der Spiegel)
En dan verdwijnt het vluchtelingenprobleem spontaan? Hoe zie je dat voor je?
pi_159904834
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben hun complete grens al voorzien van een werkend hek? Immers, dat moet je dan wel hebben, anders verplaatst de stroom zich gewoon.
Ja, het werkt want niet meer dan een handjevol trekken nu via Hongarije binnen. Het is een mythe dat een hek geen enkele effect sorteert. De vergelijking met het slot van je eigen huis is treffend.
pi_159904860
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, het werkt want niet meer dan een handjevol trekken nu via Hongarije binnen. Het is een mythe dat een hek geen enkele effect sorteert. De vergelijking met het slot van je eigen huis is treffend.
Is hun totale buitengrens nu van een hek voorzien?
  zondag 14 februari 2016 @ 12:08:46 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159904865
De enige echte manier om de toestroom een halt toe te roepen is stoppen met het verstrekken van langdurige verblijfsvergunningen, huurhuizen, uitkeringen en toeslagen.
pi_159904900
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
De enige echte manier om de toestroom een halt toe te roepen is stoppen met het verstrekken van langdurige verblijfsvergunningen, huurhuizen, uitkeringen en toeslagen.
Zolang er nog grote conflicten zijn zorgt dat echt niet voor minder toestroom.
pi_159904904
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tip, kijk de serie De Muur maar eens. Het doet het altijd goed bij het volk wat graag stoer wil doen maar werken is een tweede....

Oh en waar wou je de vele miljarden die het bouwen kost vandaan halen? De zorg nog verder uitkleden dan maar?

En waar wou je daarna nog vele miljarden vandaan halen om de gedupeerden te compenseren?

Hoe zie je het overigens voor je? Alleen de Nederlandse grens in de hekken zetten of de het EU buitengrens? Dan praat je over honderden miljarden voor een oplossing die gegarandeerd niet werkt. Dat lijkt me inderdaad bijzonder naïef...
Allemaal uitstekende vragen waar ik nog nooit zinnige antwoorden op heb gehoord uit het 'we moeten de grenzen beter bewaken' kamp.

Het idee dat we Europa hermetisch kunnen afsluiten lijkt mij ook buitengewoon naief.
  zondag 14 februari 2016 @ 12:12:54 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159904952
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang er nog grote conflicten zijn zorgt dat echt niet voor minder toestroom.
Als immigranten vrijwel direct na binnenkomst al meteen hun eigen broek moeten gaan ophouden gaat die stroom echt wel dalen hoor. Of ze gaan eerder weg/terug als het thuis weer een beetje op orde raakt. Niet dat ik denk dat het in Syrië rap opgelost is overigens.
pi_159904961
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is hun totale buitengrens nu van een hek voorzien?
Ja, daarom wordt dat land nu ook vermeden. Vluchtelingen kiezen altijd voor de weg van de minste weerstand. Als de weerstand te heftig wordt kiezen ze eieren voor hun geld.

Vergeet niet dat we niet te maken hebben met mensen die letterlijk de keuze moeten maken tussen de dood of Europa. Het is een weloverwogen economische keuze. Als je echter jaren je best moet doen om in Duitsland te geraken laat je het wel zitten. Niet iedereen is een die-hard.
pi_159905055
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als immigranten vrijwel direct na binnenkomst al meteen hun eigen broek moeten gaan ophouden gaat die stroom echt wel dalen hoor. Of ze gaan eerder weg/terug als het thuis weer een beetje op orde raakt. Niet dat ik denk dat het in Syrië rap opgelost is overigens.
Zeker niet nu ook oppositiegroepen door de Russen worden gebombardeerd en men lekker een beetje aan het kissebissen is over wat de juiste aanpak in Syrie nu eigenlijk is.

Of de uit Syrie afkomstige immigranten wel of niet hun broek moeten ophouden in Europa zal hen vermoed ik worst zijn. Geen bommen op je hoofd krijgen is voor hen een belangrijker issue.
pi_159905246
PS, een aardig stukje historisch perspectief als het gaat om de grenzen van Europa:

pi_159905262
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan verdwijnt het vluchtelingenprobleem spontaan? Hoe zie je dat voor je?
Waarom migreren ze, ze komen vanuit het veilige Turkije dus vluchten vind ik een groot woord, omdat ze weten dat ze kunnen doorreizen .

Als ze weten dat ze niet verder dan Griekenland komen, dat land zal wel geen hekken bouwen,
zal het grootste gedeelte blijven waar ze zijn of een andere route proberen.

Vergis je niet, de hekken op de grens van Macedonië en de controles zijn zeer effectief

http://nos.nl/artikel/208(...)terug-naar-huis.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159905386
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Waarom migreren ze, ze komen vanuit het veilige Turkije dus vluchten vind ik een groot woord, omdat ze weten dat ze kunnen doorreizen.
Jij bent van mening dat alle vluchtelingen in Turkije, waar er momenteel al miljoenen zitten, moeten worden opgevangen?
pi_159905486
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat alle vluchtelingen in Turkije, waar er momenteel al miljoenen zitten, moeten worden opgevangen?
Ik weet niet waar ze opgevangen moeten worden ik vind dat Europa zelf moet kunnen bepalen hoeveel ze er toelaten en waar ze naar toe gaan.

Kijk we hebben te maken met mensen die zich met geweld toegang proberen te verschaffen tot de EU

Hier proberen ze de grens met Macedonië over te steken.

Laten we eerst maar eens een goed slot op de deur zetten, kijken wie het zijn want laten we eerlijk zijn er is nogal wat identiteitsfraude en dan kijken wie we waar opvangen.

Nu zijn het de asieleisers die afdwingen waar ze heem gaan, dat moet omgedraaid worden in naar de EU gaat kijken waar ruimte is,.
pi_159905562
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:37 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ze opgevangen moeten worden ik vind dat Europa zelf moet kunnen bepalen hoeveel ze er toelaten en waar ze naar toe gaan.
Ik kan me goed voorstellen dat Turkije daar heel anders over denkt.

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:37 schreef Buster24 het volgende:

Kijk we hebben te maken met mensen die zich met geweld toegang proberen te verschaffen tot de EU
[ afbeelding ]
Hier proberen ze de grens met Macedonië over te steken.

Laten we eerst maar eens een goed slot op de deur zetten,
Ik kijk in spanning uit naar de begroting en de kosten-baten analyse daarvan. Tot die tijd zou ik daar geen cent aan willen uitgeven.

Je kunt wel heel hard stampvoeten dat wij controle moeten hebben over onze voordeur, maar zolang er geen werkbaar plan ligt blijft dat bij stampvoeten. "Zou moeten" koop je niks voor.
pi_159905897
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, daarom wordt dat land nu ook vermeden. Vluchtelingen kiezen altijd voor de weg van de minste weerstand. Als de weerstand te heftig wordt kiezen ze eieren voor hun geld.

Vergeet niet dat we niet te maken hebben met mensen die letterlijk de keuze moeten maken tussen de dood of Europa. Het is een weloverwogen economische keuze. Als je echter jaren je best moet doen om in Duitsland te geraken laat je het wel zitten. Niet iedereen is een die-hard.
Ik kan verdomde weinig vinden over een hek tussen Hongarije en Slowkije of Oostenrijk.
pi_159905934
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Waarom migreren ze, ze komen vanuit het veilige Turkije dus vluchten vind ik een groot woord, omdat ze weten dat ze kunnen doorreizen .

Als ze weten dat ze niet verder dan Griekenland komen, dat land zal wel geen hekken bouwen,
zal het grootste gedeelte blijven waar ze zijn of een andere route proberen.

Vergis je niet, de hekken op de grens van Macedonië en de controles zijn zeer effectief
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/208(...)terug-naar-huis.html
Jij denkt dat Turkije onbeperkt mensen op kan en zal blijven vangen?
pi_159906032
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat Turkije daar heel anders over denkt.

[..]

Ik kijk in spanning uit naar de begroting en de kosten-baten analyse daarvan. Tot die tijd zou ik daar geen cent aan willen uitgeven.

Je kunt wel heel hard stampvoeten dat wij controle moeten hebben over onze voordeur, maar zolang er geen werkbaar plan ligt blijft dat bij stampvoeten. "Zou moeten" koop je niks voor.
Turkije kan je financieel steunen,ben ik voorstander van.

Daarbij komt dat Turkije heel druk bezig is de grens met Syrië te sluiten, officieel niet voor vluchtelingen maar bouwen erg hard aan hekken en muren.

Blijft over de 2.2 miljoen migranten in Turkije
Die zullen niet doorreizen als ze weten niet door te kunnen naar West Europa
Ook de migranten hebben geen zin in Griekenland te stranden.

Als ze dit idee kwijt zijn steken ze niet over.
En zo wel stranden ze in Griekenland

quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij denkt dat Turkije onbeperkt mensen op kan en zal blijven vangen?
Turkije stopt met de opvang en sluit haar grenzen.
pi_159906244

.
Zoals het er nu naar uit ziet stopt Frankrijk met de opname van asielzoekers.
pi_159906307
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:04 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
.
Zoals het er nu naar uit ziet stopt Frankrijk met de opname van asielzoekers.
Alleen Duitsland wil nog dat de rest van Europa de bende van Merkel gaat opruimen.
pi_159906334
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik kan verdomde weinig vinden over een hek tussen Hongarije en Slowkije of Oostenrijk.
Dat zijn geen buitengrenzen.
pi_159906481
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Alleen Duitsland wil nog dat de rest van Europa de bende van Merkel gaat opruimen.
Merkel heeft Europa in chaos gestort, ik zou zeggen mik die migranten in bussen en zet ze over de grens.

.
Heeft een burgemeester in Duitsland ook gedaan, hup bij Merkel op de stoep.
pi_159906517
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:57 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Turkije kan je financieel steunen,ben ik voorstander van.
Dat zal dan meegenomen moeten worden in de vooralsnog ontbrekende begroting + kosten-baten analyse. :)

quote:

Daarbij komt dat Turkije heel druk bezig is de grens met Syrië te sluiten, officieel niet voor vluchtelingen maar bouwen erg hard aan hekken en muren.
[ afbeelding ]

Blijft over de 2.2 miljoen migranten in Turkije
Die zullen niet doorreizen als ze weten niet door te kunnen naar West Europa
Ook de migranten hebben geen zin in Griekenland te stranden.
Even aangenomen dat dit niet volstrekt irreeel is natuurlijk.

quote:

[..]

Turkije stopt met de opvang en sluit haar grenzen.
Voor het gros van de in Turkije aanwezige vluchtelingen is er effectief geen opvang. En dat sluiten van de grenzen klinkt veel eenvoudiger dan het werkelijk is.
pi_159906700
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zal dan meegenomen moeten worden in de vooralsnog ontbrekende begroting + kosten-baten analyse. :)

[..]

Even aangenomen dat dit niet volstrekt irreeel is natuurlijk.

[..]

Voor het gros van de in Turkije aanwezige vluchtelingen is er effectief geen opvang. En dat sluiten van de grenzen klinkt veel eenvoudiger dan het werkelijk is.
Het gebeurd al, volgens mij mis je het nieuws
Er zijn hotspots in aanbouw, Macedonië laat heel geselecteerd door, Frankrijk en Oostenrijk hebben een migranten limiet ingesteld.

Turkije heeft al hekken en muren staan op de grens met Syrië
Turkije houd vluchtelingen vast in Turkije en daar ontvangen ze euro's voor.
pi_159906791
Samsom is echt zo'n rasmongool. Meneertje verwacht dat Turkije binnenkort een veilig land is. Hetzelfde land dat met veel geweld een Koerdische opstand neerslaat en nu Syrie bestookt met artillerie.

Je vraag je serieus af of hij een hersenbeschadiging heeft opgelopen.
pi_159906839
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:
Samsom is echt zo'n rasmongool. Meneertje verwacht dat Turkije binnenkort een veilig land is. Hetzelfde land dat met veel geweld een Koerdische opstand neerslaat en nu Syrie bestookt met artillerie.

Je vraag je serieus af of hij een hersenbeschadiging heeft opgelopen.
Turkije is een veilig land. Waar heb je het in godsnaam over.
pi_159906871
quote:
15s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.
pi_159906893
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:22 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het gebeurd al, volgens mij mis je het nieuws
Er zijn hotspots in aanbouw, Macedonië laat heel geselecteerd door, Frankrijk en Oostenrijk hebben een migranten limiet ingesteld.

Turkije heeft al hekken en muren staan op de grens met Syrië
Turkije houd vluchtelingen vast in Turkije en daar ontvangen ze euro's voor.
[ afbeelding ]
Dat Turkije vanalles belooft als je ze Euro's stuurt neem ik zo van je aan. Maar ik heb niet de illusie dat het probleem daarmee is opgelost. Jij wel?

Turkije kan helemaal niet dat soort hoeveelheden vluchtelingen opvangen of tegenhouden, ook niet als je ze maar genoeg Euro's stuurt.
pi_159907318
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat Turkije vanalles belooft als je ze Euro's stuurt neem ik zo van je aan. Maar ik heb niet de illusie dat het probleem daarmee is opgelost. Jij wel?

Turkije kan helemaal niet dat soort hoeveelheden vluchtelingen opvangen of tegenhouden, ook niet als je ze maar genoeg Euro's stuurt.
Mee eens maar dat zegt ook niemand.
Het ging primair over de vraag werken hekken.
Ja dus alleen moet je wel meer doen dan hekken zetten om een probleem volledig op te lossen.

Het hele idee achter hekken & hotspots is controle en selectie aan de buitengrenzen van Europa
terug sturen wat geen asiel-kans heeft en verdelen wat daar wel voor in aanmerking komt.

Het blijft toch vreemd dat in Litouwen en Letland opvang leeg staat en in Nederland de sporthallen vol liggen
(zie onderstaand artikel)
pi_159907429
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.
Ik heb nog geen verhalen gehoord over 'vluchtelingen' die doodgeknuppeld zijn in het onveilige Turkije. Turkije is niet minder veilig dan al die andere Noord-Afrikaanse landen die veilig bestempeld zijn.

Als Turkije onveilig is dan is heel Afrika, Zuid-Amerika en een groot deel van Azie dat.
pi_159907480
quote:
15s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het hele idee is dat als Turkije een 'veilig' land is, mensen die uit Turkije gevlucht zijn direct teruggestuurd kunnen worden, omdat ze uit een veilig land komen. Echter is de kans dat Turkije snel de stempel veilig krijgt heel klein. Erdogan heeft er dus zelfs baat bij om zijn land zo lang mogelijk 'onveilig' te houden. Maar voor een PvdA leider met 3 hersencellen is dat een brug te ver om te begrijpen.
pi_159907547
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het hele idee is dat als Turkije een 'veilig' land is, mensen die uit Turkije gevlucht zijn direct teruggestuurd kunnen worden, omdat ze uit een veilig land komen. Echter is de kans dat Turkije snel de stempel veilig krijgt heel klein. Erdogan heeft er dus zelfs baat bij om zijn land zo lang mogelijk 'onveilig' te houden. Maar voor een PvdA leider met 3 hersencellen is dat een brug te ver om te begrijpen.
De enige reden dat het nog onveilig wordt bestempeld is omdat de propagandamachine van mensenrechtenorganisaties volle toeren draait. Een handjevol Syriers zijn teruggestuurd(vast met een goede reden) en dus is het land onveilig :') . Dat 2 miljoen mensen niet zijn teruggestuurd doet er niet toe.
pi_159907586
We kunnen wel stellen dat hekken en grenscontroles effectief zijn. Er is nog geen bewijs dat het tegendeel beweerd namelijk.
pi_159907641
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

.
Deze Irakezen (in de uitzending onderdeel van een groep) vind het veilig genoeg, alleen zwaar.
pi_159907670
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
We kunnen wel stellen dat hekken en grenscontroles effectief zijn. Er is nog geen bewijs dat het tegendeel beweerd namelijk.
Dat heet in vaktermen een argumentum ad ignorantiam. Iets is waar omdat het tegendeel niet bewezen is.
pi_159907675
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

De enige reden dat het nog onveilig wordt bestempeld is omdat de propagandamachine van mensenrechtenorganisaties volle toeren draait. Een handjevol Syriers zijn teruggestuurd(vast met een goede reden) en dus is het land onveilig :') . Dat 2 miljoen mensen niet zijn teruggestuurd doet er niet toe.
Vandaar mijn punt dat Samsom maar wat lult als hij denkt dat Turkije snel een stempel 'veilig' krijgt. En dan blijven die asielzoekers gewoon naar Europa komen en van terugsturen is dan geen sprake, omdat de zieligheidsmachine Turkije te onveilig vind.
pi_159907697
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb nog geen verhalen gehoord over 'vluchtelingen' die doodgeknuppeld zijn in het onveilige Turkije. Turkije is niet minder veilig dan al die andere Noord-Afrikaanse landen die veilig bestempeld zijn.

Als Turkije onveilig is dan is heel Afrika, Zuid-Amerika en een groot deel van Azie dat.
Toch vreemd dat de meningen daar over verdeeld zijn. En de meningen hier vanuit de onderbuik geventileerd worden door toetsenbordhelden die dusdanig weinig lef hebben dat ze geen stap in de Bijlmer durven te zetten. In het walhalla dat Nederland heet.
pi_159907942
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de meningen daar over verdeeld zijn. En de meningen hier vanuit de onderbuik geventileerd worden door toetsenbordhelden die dusdanig weinig lef hebben dat ze geen stap in de Bijlmer durven te zetten. In het walhalla dat Nederland heet.
We weten allemaal welke types Turkije als onveilig bestempelen. En ja, bepaalde types bestempelen het als veilig. Laten we dus vooral naar de feiten kijken.

Is er sprake van onveilige algemene situatie in Turkije waarbij er elke dag burgers worden gedood door terroristen en milities? Heeft iemand het specifiek gemunt op (Syrische) vluchtelingen? Nee en nee.

Ik heb nog nooit gehoord van een Syrier die roept dat hij Turkije voor zijn leven ontvlucht is.
pi_159908240
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

We weten allemaal welke types Turkije als onveilig bestempelen. En ja, bepaalde types bestempelen het als veilig. Laten we dus vooral naar de feiten kijken.

Is er sprake van onveilige algemene situatie in Turkije waarbij er elke dag burgers worden gedood door terroristen en milities? Heeft iemand het specifiek gemunt op (Syrische) vluchtelingen? Nee en nee.

Ik heb nog nooit gehoord van een Syrier die roept dat hij Turkije voor zijn leven ontvlucht is.
Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.
  zondag 14 februari 2016 @ 14:07:31 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159908247
Turkije is een enorm land, vandaar dat je er als toerist gewoon lekker op vakantie kunt terwijl je je op andere plekken in het land beter niet kunt vertonen.

De crux blijft em mij betreft zitten in de weigering van Oost-Europese lidstaten om asielzoekers op te vangen. Qua aantallen is het best beheersbaar, mits je ze spreidt over de hele EU niet over een handjevol landen zoals nu gebeurt. Die laatste situatie is inderdaad onhoudbaar. Daarom moeten er asielzoekers uit landen zoals Duitsland, Zweden, Oostenrijk en ook Nederland herverdeeld worden naar bv. Polen of Tsjechië.
pi_159909263
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.
Wat was het vluchtMOTIEF
Als ik morgen mijn leven op spel zet door met een rubberboot naar Engeland over te steken zegt dat nog niets over de veiligheid in Nederland

Er zijn ook Syriërs geweest die van Frankrijk naar Engeland probeerde te zwemmen volgens jouw theorie is Frankrijk dan een onveilig land.
http://www.joop.nl/nieuws(...)lse-kust-te-bereiken
pi_159909304
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh ja nee, dan is het goed.
pi_159909339
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:38 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Wat was het vluchtMOTIEF
Als ik morgen mijn leven op spel zet door met een rubberboot naar Engeland over te steken zegt dat nog niets over de veiligheid in Nederland

Er zijn ook Syriërs geweest die van Frankrijk naar Engeland probeerde te zwemmen volgens jouw theorie is Frankrijk dan een onveilig land.
http://www.joop.nl/nieuws(...)lse-kust-te-bereiken
Sinds wanneer wordt Joop serieus genomen? _O-
pi_159909471
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt Joop serieus genomen? _O-
Je bent niet handig met computers, de oorspronkelijk bron is de BBC (was een muisklik)
http://www.bbc.com/news/uk-33584706

Overigens beoordeeld de UNHCR de opvang in Turkije als humaan
.
pi_159909586
En speciaal voor Toefjes
http://nos.nl/artikel/204(...)lde-overzwemmen.html

Het Frankrijk - Engeland zwemverhaal in het Nederlands, computers zijn ingewikkeld en de Engelse taal ook.
pi_159909599
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:44 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Je bent niet handig met computers, de oorspronkelijk bron is de BBC (was een muisklik)
http://www.bbc.com/news/uk-33584706

Overigens beoordeeld de UNHCR de opvang in Turkije als humaan
.
[ afbeelding ]
ik reageerde vooral op het feit dat er door het kabinet gesproken wordt over een deal met Turkjie, en dat Turkije eerst inspanningen moet leveren om door te gaan voor een veilig land, omdat we dan pas zaken zouden kunnen doen.
pi_159909840
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

ik reageerde vooral op het feit dat er door het kabinet gesproken wordt over een deal met Turkjie, en dat Turkije eerst inspanningen moet leveren om door te gaan voor een veilig land, omdat we dan pas zaken zouden kunnen doen.
Klopt dat kwam uit de PVDA koker toen plan Samson gelanceerd werd.
Ik lees der Spiegel online en daar kom ik dat eigenlijk niet tegen, de Duitsers vinden volgens mij alles buiten Duitsland een prima opvang locatie.

VVD hoor ik er ook niet over.

Ik denk dat Koerden wel een wat mindere tijd hebben momenteel maar hoofdmoot van de migranten Libanezen, Syriërs, Pakistanen, Irakezen, Iraniërs etc. eerder gevaar lopen dat ze door een smokkelaar opgelicht worden dan dat er fysiek gevaar dreigt.
pi_159909900
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:54 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Klopt dat kwam uit de PVDA koker toen plan Samson gelanceerd werd.
Ik lees der Spiegel online en daar kom ik dat eigenlijk niet tegen, de Duitsers vinden volgens mij alles buiten Duitsland een prima opvang locatie.

VVD hoor ik er ook niet over.

Ik denk dat Koerden wel een wat mindere tijd hebben momenteel maar hoofdmoot van de migranten Libanezen, Syriërs, Pakistanen, Irakezen, Iraniërs etc. eerder gevaar lopen dat ze door een smokkelaar opgelicht worden dan dat er fysiek gevaar dreigt.
Vreemd, de journalist die dat vraaggesprek begeleidde had het er ook steeds over, dat je ze niet terug kon sturen naar het onveilige Turkije. Ik denk dat jouw mening in dat licht ook iets minder belangrijk is dan de mening van de mensen die iets te zeggen hebben.
pi_159910109
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vreemd, de journalist die dat vraaggesprek begeleidde had het er ook steeds over, dat je ze niet terug kon sturen naar het onveilige Turkije. Ik denk dat jouw mening in dat licht ook iets minder belangrijk is dan de mening van de mensen die iets te zeggen hebben.
Oke een journalist heeft het voor het zeggen :)

Informeer je eens wat breder, de NAVO gaat controleren waar schepen proberen over te steken en waarschuwen de Turkse kustwacht die ze mee terug neemt.

Hennis: 'De Turken hebben al aangegeven dat als er mensen worden aangetroffen en opgepikt, ze teruggaan naar Turkije. Mensen die opgepikt worden moeten terug naar waar ze vandaan komen. Want anders ben je zelf weer een veerdienst aan het organiseren. Dat zet geen zoden aan de dijk.'
http://www.volkskrant.nl/(...)ngenstroom~a4242653/

Ongeveer hetzelfde als terug sturen dus naar het ONVEILIGE Turkije
Ik hoop dat jouw journalist het er mee eens is anders gaat het niet door.

Niemand gaat meer dwars liggen als de EU gaat terug sturen, de grenzen zijn bereikt.
pi_159910156
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:03 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Oke een journalist heeft het voor het zeggen :)

Informeer je eens wat breder, de NAVO gaat controleren waar schepen proberen over te steken en waarschuwen de Turkse kustwacht die ze mee terug neemt.

Hennis: 'De Turken hebben al aangegeven dat als er mensen worden aangetroffen en opgepikt, ze teruggaan naar Turkije. Mensen die opgepikt worden moeten terug naar waar ze vandaan komen. Want anders ben je zelf weer een veerdienst aan het organiseren. Dat zet geen zoden aan de dijk.'
http://www.volkskrant.nl/(...)ngenstroom~a4242653/

Ongeveer hetzelfde als terug sturen dus naar het ONVEILIGE Turkije
Ik hoop dat jouw journalist het er mee eens is anders gaat het niet door.

Niemand gaat meer dwars liggen als de EU gaat terug sturen, de grenzen zijn bereikt.
Nou, dan kan de veerdienst gaan beginnen toch?
pi_159910273
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, dan kan de veerdienst gaan beginnen toch?
Welnee, die fout maken ze niet meer.

.
Frankrijk heeft vandaag als tweede land een plafond ingesteld aan het aantal migranten, de Oost-Europeanen doen niet meer mee en in Duitsland is met draagvlak onder de bevolking weg
.
pi_159910361
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
.
Frankrijk heeft vandaag als tweede land een plafond ingesteld aan het aantal migranten, de Oost-Europeanen doen niet meer mee en in Duitsland is met draagvlak onder de bevolking weg
.
[ afbeelding ]
Ja, maar wat gaan ze nu doen om de stroom in te perken? Wel jammer dat de Oost-Europese landen niet meer mee doen zeg. Dat scheelt alles.
pi_159910712
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, maar wat gaan ze nu doen om de stroom in te perken? Wel jammer dat de Oost-Europese landen niet meer mee doen zeg. Dat scheelt alles.
Vandaag overleggen Polen, Tsjechië Hongarije en Slowakije wat ze kunnen doen om Macedonie te helpen hun grens nog beter te bewaken, daar willen ze wel aan mee doen.

.
http://www.spiegel.de/pol(...)egeln-a-1077102.html
.
Macedonië is al een fort maar met hulp van die 4 landen is het bijna onneembaar.

Bulgarije is ook al een heel eind met zijn hek, hier Cameron op inspectie langs de grens Bulgarije-Turkije
.
  zondag 14 februari 2016 @ 16:05:39 #159
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_159912105
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is misschien verstandiger dat wij met de Oost Europeanen mee gaan doen...

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:22 schreef Buster24 het volgende:

[..]
Bulgarije is ook al een heel eind met zijn hek, hier Cameron op inspectie langs de grens Bulgarije-Turkije
.
Ondanks de beweringen van links en 'mensenrechten'organisaties dat een hek niet werkt blijkt het Hongaarse hek toch een groot succes te zijn. En dat beginnen andere landen ook te zien.
Studio Powned checkte de feiten ter plaatse (vanaf 16:25) http://www.npo.nl/studio-powned/11-02-2016/POW_03065135
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_159912263
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:05 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Het is misschien verstandiger dat wij met de Oost Europeanen mee gaan doen...

[..]

Ondanks de beweringen van links en 'mensenrechten'organisaties dat een hek niet werkt blijkt het Hongaarse hek toch een groot succes te zijn. En dat beginnen andere landen ook te zien.
Studio Powned checkte de feiten ter plaatse (vanaf 16:25) http://www.npo.nl/studio-powned/11-02-2016/POW_03065135
Hekken ftw.
  zondag 14 februari 2016 @ 16:15:02 #161
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159912358
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hekken ftw.
Waar zijn nu die plofkoppen van twee maanden terug die zeker wisten dat het niet haalbaar was?
pi_159920386
Duitsland hangt financieel aan haar vingertoppen
.
pi_159921241
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waar zijn nu die plofkoppen van twee maanden terug die zeker wisten dat het niet haalbaar was?
Het hek is voor het Europese probleem waarschijnlijk een stuk minder effectief dan voor het Hongaarse probleem. Ze zullen de weg van de minste weerstand kiezen, dus pas als overal een hek staat gaan ze op zoek naar manieren om er doorheen te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159922368
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het hek is voor het Europese probleem waarschijnlijk een stuk minder effectief dan voor het Hongaarse probleem. Ze zullen de weg van de minste weerstand kiezen, dus pas als overal een hek staat gaan ze op zoek naar manieren om er doorheen te komen.
Klopt en daarom zie je Frankrijk en Oostenrijk al een voorschot nemen op deze doorbraken en die hebben een asiel plafond ingesteld, een zeer effectieve methode die buurlanden dwingt hetzelfde te doen willen ze niet overspoelt worden.
  zondag 14 februari 2016 @ 22:49:43 #165
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_159923841
quote:

[..]

Maar dat proberen ze in Hongarije ook nog steeds. Maar het hek wordt gewoon ontzettend goed bewaakt met sensoren, honden en warmtecamera's. Als je wilt komt er niemand meer in maar dan moet je wel willen. En die wil is er niet bij de Europese politiek integendeel zelfs. De economische en politieke elite hebben de massa-immigratie om een of andere reden nodig en komen daarom alleen maar met zogenaamde maatregelen die helemaal niets oplossen.

En Rusland bewijst zelfs dat het elke centimeter van haar immense grens kan bewaken zonder hek. Dat hebben ik en Buster24 in 2011 zelf meegemaakt aan de Pools-Russische grens. Geen mensen, dorp en zelfs geen lantaarnpaal te bekennen alleen maar bomen en wildernis, We waren echt in de middle of nowhere op een zandweggetje met een klein slagboompje. Buster steekt zijn hand over het slagboompje en we schrikken ons rot. Ineens klinkt er een luid alarm en pas toen zagen we de sensors, camera's en luidsprekers in de bomen. We zijn snel ingestapt en in de achteruitkijkspiegel zagen we de quads met grensbewakers al komen aanscheuren.

Als Rusland het kan zonder hek dan kunnen wij het zeker met hek. Maar de wil is er niet bij de elite. Zomaar roepen dat het toch geen zin heeft is niet erg realistisch. Rusland en Hongarije bewijzen onomstotelijk dat het wel werkt. Een Europees hek zou een echte daadwerkelijke oplossing zijn. Nu moeten we alleen nog politici aanstellen die ook een daadwerkelijke oplossing willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alektorophobia op 14-02-2016 22:59:47 ]
pi_159924538
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:49 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Buster steekt zijn hand over het slagboompje en we schrikken ons rot. Ineens klinkt er een luid alarm en pas toen zagen we de sensors, camera's en luidsprekers in de bomen. We zijn snel ingestapt en in de achteruitkijkspiegel zagen we de quads met grensbewakers al komen aanscheuren.

Och ja, Polen 2012
Dat duurde wel een uurtje voor mijn hartslag van 1500 p/m weer normaal was.

De socialisten zijn tegen hekken juist omdat ze zo effectief zijn, het houd hun toekomstige kiezers buiten de deur en als ik de peilingen zo zie hebben ze die wel nodig.
  zondag 14 februari 2016 @ 23:23:13 #167
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_159924880
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Och ja, Polen 2012
Dat duurde wel een uurtje voor mijn hartslag van 1500 p/m weer normaal was.

De socialisten zijn tegen hekken juist omdat ze zo effectief zijn, het houd hun toekomstige kiezers buiten de deur en als ik de peilingen zo zie hebben ze die wel nodig.
Ik zit er een jaartje naast, ik dacht 2011.
Maar je hebt gelijk de PVDA, SP, GL en het CDA profiteren electoraal enorm van de massa-immigratie. En laat nu juist de socialisten en christendemocraten het EU parlement domineren. Nu deze twee stromingen op steeds minder steun van de Europese burger kunnen rekenen halen ze hun kiezers gewoon van overzee hierheen. Als we niet meer op ze stemmen dan vervangen ze ons gewoon. En we staan erbij en kijken ernaar :)
pi_159925626
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:49 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Maar dat proberen ze in Hongarije ook nog steeds. Maar het hek wordt gewoon ontzettend goed bewaakt met sensoren, honden en warmtecamera's. Als je wilt komt er niemand meer in maar dan moet je wel willen. En die wil is er niet bij de Europese politiek integendeel zelfs. De economische en politieke elite hebben de massa-immigratie om een of andere reden nodig en komen daarom alleen maar met zogenaamde maatregelen die helemaal niets oplossen.

En Rusland bewijst zelfs dat het elke centimeter van haar immense grens kan bewaken zonder hek. Dat hebben ik en Buster24 in 2011 zelf meegemaakt aan de Pools-Russische grens. Geen mensen, dorp en zelfs geen lantaarnpaal te bekennen alleen maar bomen en wildernis, We waren echt in de middle of nowhere op een zandweggetje met een klein slagboompje. Buster steekt zijn hand over het slagboompje en we schrikken ons rot. Ineens klinkt er een luid alarm en pas toen zagen we de sensors, camera's en luidsprekers in de bomen. We zijn snel ingestapt en in de achteruitkijkspiegel zagen we de quads met grensbewakers al komen aanscheuren.

Als Rusland het kan zonder hek dan kunnen wij het zeker met hek. Maar de wil is er niet bij de elite. Zomaar roepen dat het toch geen zin heeft is niet erg realistisch. Rusland en Hongarije bewijzen onomstotelijk dat het wel werkt. Een Europees hek zou een echte daadwerkelijke oplossing zijn. Nu moeten we alleen nog politici aanstellen die ook een daadwerkelijke oplossing willen.
Leuke anekdote. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Er zijn genoeg plekken in Europa waar de grens wél wordt bewaakt en het kan dus ook gewoon.

Natuurlijk kan grensbewaking. Hekken bouwen kan, eventueel een gracht er bij en stroomdraden. En bij grensovergangen van elk voertuig inzittenden controleren is ook prima haalbaar, zelfs zonder lange files.

En ja het kost geld. Als je het goed wilt doen veel geld. Maar nog altijd maar een fractie van wat niet-westerse illegalen/immigranten/asielzoekers ons kosten. Om nog maar te zwijgen van de niet ongedaan te maken immateriële gevolgen zoals islamisering.
pi_159925757
quote:

[..]

Dat gebeurt nu zelfs al bij het Hongaarse hek. Kwestie van goed bewaken en keihard straffen. Maar stroomdraad en greppels er bij doen levert veel veiligheid op voor weinig geld.

En voor het geval er toch iemand doorheen glipt: 100% persoonscontroles aan de binnengrenzen. 4 meter hoge hekken zijn voor de grens Duitsland-Nederland overkill, maar stoppen met Schengen en overschrijden van de grens alleen mogelijk maken bij officiële grensovergangen is een goede stap in de bestrijding van illegalen en criminaliteit.

Om voor sociale zekerheid in aanmerking te komen moet toch asiel aangevraagd worden. Als aanvrager geen visum kan tonen, dan is de conclusie dat de aanvrager illegaal over het hek is geklommen en moet de aanvrager in de gevangenis gegooid worden. Na de straf terug naar de regio om daar alsnog asiel aan te vragen.

Deze kwestie is zo ongelofelijk simpel op te lossen dat overduidelijk is dat het laten overspoelen van Europa door Afrikanen en moslims een bewust opgezet plan is.
pi_159925835
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die zitten nog steeds op Fok! en duiken zo nu en dan op in een topic om iedereen die geen niet-westerse immigratie wil af te zeiken.
pi_159925856
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:22 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Vandaag overleggen Polen, Tsjechië Hongarije en Slowakije wat ze kunnen doen om Macedonie te helpen hun grens nog beter te bewaken, daar willen ze wel aan mee doen.

[ afbeelding ]
.
http://www.spiegel.de/pol(...)egeln-a-1077102.html
.
Macedonië is al een fort maar met hulp van die 4 landen is het bijna onneembaar.

.
[ afbeelding ]
Dat hek moet veel hoger, zoals het hek in Israël. Hier klimmen ze zo overheen. Dubbel hek, er tussenin stroomdraad. En een greppel.

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
.
.
[ afbeelding ]
Dit was te verwachten en is goed nieuws.
Maar welke idioot verzint in hemelsnaam dat Europa mensen moet opvangen die duizenden kilometers verderop een oorlog ontvluchten?

GroenLinks wil hardwerkende forensen zwaarder belasten, en kreeg dat bijna gedaan door middel van de misdadige 'forenzentaks' in het Kunduz-akkoord. Want volgens GroenLinks moesten ze maar verhuizen. Maar de extremisten van GroenLinks vinden het wel heel normaal om miljoenen mensen duizenden kilometers te verplaatsen.

Opvang in eigen regio. Dat is alles.
Wat hier naar toe komt nadrukkelijk niet meer als vluchteling erkennen (alleen dwazen denken dat het volk dat illegaal naar Europa komt 'vluchteling' is) en behandelen als misdadiger (want illegaal een grens oversteken is een misdrijf).

[ Bericht 16% gewijzigd door JanKorteachternaam op 15-02-2016 00:14:58 ]
pi_159926467
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen een hek te plaatsen. Je kan eerst het recht op asiel afschaffen in Nederland en illegalen opsluiten en uitzetten.
pi_159928486
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Tenzij je uit de EU wil stappen en alle VN-verdragen aan je fascistische reet wil afvegen.
Kijk om er je reet mee af te vegen is het papier niet geschikt maar bij het oud papier zoals Oostenrijk, Frankrijk, Polen etc. nu doen is prima.

Kijk die verdragen stammen uit de jaren 50 /60 toen de Hongaren met een 30.000 personen al een grote groep waren nu hebben we te maken met hordes ongeschoolden, kansarme Libanezen, Pakistanen, Irakezen en af en toe een echte vluchteling.

Tijd voor een frisse wind in het migratiebeleid.
  maandag 15 februari 2016 @ 09:08:21 #174
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159929185
Als Frankrijk de kont tegen de krib gooit is het denk ik ook wel einde oefening.

Eens kijken hoe meneer Visieloos dit op gaat lossen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159929321
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 00:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Deze kwestie is zo ongelofelijk simpel op te lossen dat overduidelijk is dat het laten overspoelen van Europa door Afrikanen en moslims een bewust opgezet plan is.
Of het zijn in Brussel complete idioten of beide.
Misschien dacht men in Brussel dat mensen om "meer EU" zouden roepen om de door Brussel zelf gecreëerde problemen op te lossen. Of het kan ook een geheime agenda zijn om Turkije bij de EU te krijgen.
Exaudi orationem meam
  maandag 15 februari 2016 @ 09:28:49 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159929397
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
Als Frankrijk de kont tegen de krib gooit is het denk ik ook wel einde oefening.

Eens kijken hoe meneer Visieloos dit op gaat lossen.
Wie is meneer Visieloos? Rutte?
pi_159931153
Goed nieuws, preventief vastzetten van asieleisers is NIET illegaal.
Moet wel aan een aantal voorwaarden voldaan worden.

Asielzoeker mag worden vastgezet voor nationale veiligheid
Gepubliceerd: 15 februari 2016

Het Europees Hof heeft besloten dat een asielzoeker vastgezet mag worden als dit nodig is om de nationale veiligheid en openbare orde te handhaven.

Het Hof van Justitie van de Europese Unie komt maandag tot die conclusie naar aanleiding van een case waarbij een asielzoeker tussen herhaaldelijk een asielverzoek indiende in Nederland.

Ondertussen werd hij in dezelfde periode, tussen 1995 en 2013, meerdere keren werd veroordeeld voor misdrijven, voornamelijk diefstallen.

Het Hof oordeelt nu dat in bewaring stellen van deze persoon voldoet aan de "door de Unie erkende doelstelling van algemeen belang". De bescherming van de nationale veiligheid en de openbare orde draagt volgens het Hof ook bij tot de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

Door: NU.nl
  maandag 15 februari 2016 @ 16:27:56 #178
78780 deedeetee
pi_159938670
quote:
In Eritrea zijn ze dan weer niet zo goed in mensenrechten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 15 februari 2016 @ 17:05:46 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159939497
quote:
Plaats ze maar in Heumensoord, daar is nog wel plek volgens de bewoners :')
  maandag 15 februari 2016 @ 17:24:00 #181
78780 deedeetee
pi_159940008
quote:
15s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In Eritrea zijn ze dan weer niet zo goed in mensenrechten.
So what ? Dat is in de meeste landen daar niet zo best.
pi_159943091
quote:
Woningtekort voor erkende vluchtelingen in Rotterdam

De Rotterdamse woningcorporaties kunnen de huisvesting van het grote aantal vluchtelingen met een verblijfsvergunning niet meer aan. Er zijn onvoldoende huurwoningen voor de grote toestroom asielzoekers.

Dat zeggen de corporaties Woonstad, Havensteder en Vestia. Zij pleiten voor extra maatregelen, zoals het ombouwen van leegstaande kantoorpanden en oude zorgcomplexen. Ook willen de corporaties sloopwoningen inzetten voor tijdelijke vluchtelingenhuisvesting.

Volgens de Rotterdamse wethouder Schneider is de huisvesting van vluchtelingen voorlopig geen enkel probleem en zijn extra maatregelen nog niet aan de orde. De drie woningcorporaties bestrijden dat en voorzien juist wel een probleem. Van de vier grote woningcorporaties wil alleen Woonbron nog niet op de zaken vooruit lopen.

De corporaties moeten in de eerste helft van dit jaar voor ruim 900 vluchtelingen een woning vinden en het kabinet kondigt al aan dat het er nog meer zullen worden. De huisvesting van erkende vluchtelingen en de verdeling onder gemeenten wordt landelijk bepaald.

Volgens de corporaties levert de opvang tot nu toe overigens geen vertraging op voor reguliere woningzoekers.

Leegstaande kantoren
Het kabinet attendeert gemeenten er nu al op dat er voorlopig geen einde komt aan de hoge instroom van asielzoekers en dat woningcorporaties daarop moeten anticiperen. Minister Blok van Wonen heeft het over het geschikt maken van panden voor kamerverhuur en leegstaand vastgoed inzetten voor tijdelijke bewoning.

Volgens wethouder Schneider zijn er in Rotterdam nog voldoende sociale huurwoningen beschikbaar en hoeft er dus nog niet te worden ingespeeld op het om- en verbouwen van leegstaand vastgoed.

Rotterdam heeft in 2015 970 vluchtelingen met een verblijfsvergunning ondergebracht in een sociale huurwoning. De opdracht was om er 1144 te huisvesten. De achterstand moet Rotterdam in het eerste half jaar van 2016 inhalen en daarbij nog eens 734 nieuwe vluchtelingen huisvesten; in totaal zijn dat er 906.

Daarmee is Rotterdam er nog niet. Het kabinet gaat er nu al vanuit dat in de tweede helft er nog eens 23.000 erkende vluchtelingen moeten worden gehuisvest. Dit aantal wordt verdeeld over alle gemeenten in Nederland.

Sloop sociale huurwoningen
Het is nog onduidelijk of de hoge toestroom vluchtelingen de woonvisie van het Rotterdams college gaat ondermijnen. Het college is van plan om duizenden sociale huurwoningen te slopen en wil op die plekken duurdere huur- of koopwoningen terug bouwen.

Door het groeiend aantal vluchtelingen en het groeiend aantal zelfstandig wonende ouderen groeit juist de vraag naar goedkope huurwoningen, en daar houdt de woonvisie vooralsnog geen rekening mee.
|:( Wanneer houdt deze ellende op en beginnen we eindelijk eens aan onszelf te denken?
pi_159943576
Als er al te weinig woningen zijn voor vluchtelingen, moet je nagaan hoeveel Nederlanders in de rij staan :')

Triest dit.
pi_159944091
quote:
Een stel barbaren is er achter gekomen dat je de dienstplicht in Nederland als asielgrond kan gebruiken. Nu komen ze massaal hierheen.

Echt misselijkmakend hoe we ze hier misbruik van laten maken.
pi_159945017
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:43 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een stel barbaren is er achter gekomen dat je de dienstplicht in Nederland als asielgrond kan gebruiken. Nu komen ze massaal hierheen.

Echt misselijkmakend hoe we ze hier misbruik van laten maken.
Barbaren nog wel :') En hoe kunnen niet-Nederlanders de dienstplicht in Nederland - die defacto niet meer bestaat - misbruiken?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159945096
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Barbaren nog wel :') En hoe kunnen niet-Nederlanders de dienstplicht in Nederland - die defacto niet meer bestaat - misbruiken?
Ik doelde op de dienstplicht in Eritrea. Die duurt 10 jaar en wordt in zeer uitzonderlijke gevallen verlengd.

Heel erg vervelend voor ze maar ik vind dat niet zo mensonterend dat ze allemaal asiel moeten krijgen. Nog los van het feit dat wanneer ze hier zijn van ONS geld belasting betalen aan het Eritreese regime.

Het zijn geen asielzoekers maar soldaten van het regime.
pi_159945164
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik doelde op de dienstplicht in Eritrea. Die duurt 10 jaar en wordt in zeer uitzonderlijke gevallen verlengd.

Heel erg vervelend voor ze maar ik vind dat niet zo mensonterend dat ze allemaal asiel moeten krijgen. Nog los van het feit dat wanneer ze hier zijn van ONS geld belasting betalen aan het Eritreese regime.

Het zijn geen asielzoekers maar soldaten van het regime.
Erm.... Ik geloof dat je niet echt begrijpt hoe erg het is daar..... Je hoeft niet alleen oorlog te hebben om compleet mensonterende omstandigheden te hebben he?
pi_159945484
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Erm.... Ik geloof dat je niet echt begrijpt hoe erg het is daar..... Je hoeft niet alleen oorlog te hebben om compleet mensonterende omstandigheden te hebben he?
Kinderen in Bangladesh die 16 uur per dag werken krijgen ook geen asiel als ze hier op de stoep staan. Of Afrikanen die geen fatsoenlijk drinkwater en voedsel krijgen.

Waarom sterke, volwassen mannen die geen zin hebben in de dienstplicht wel?
pi_159945773
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Kinderen in Bangladesh die 16 uur per dag werken krijgen ook geen asiel als ze hier op de stoep staan. Of Afrikanen die geen fatsoenlijk drinkwater en voedsel krijgen.

Ik denk dat je ten eerste de opmerking over "sterke volwassen mannen" misschien even moet herzien.

Daarnaast is het misschien handig om in te zien dat jij niet bent opgegroeid in een totaliare dictactuur en zij ook niet. Maar de regering wilt dat wel bewerkstelligen.

https://www.hrw.org/world-report/2015/country-chapters/eritrea

Iedereen die het niet eens is met de regering kan beter vertekken, dat is het officiele standpunt. En zeg nou eerlijk, in zo'n land wil je toch ook niet wonen?
pi_159945874
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk dat je ten eerste de opmerking over "sterke volwassen mannen" misschien even moet herzien.

Daarnaast is het misschien handig om in te zien dat jij niet bent opgegroeid in een totaliare dictactuur en zij ook niet. Maar de regering wilt dat wel bewerkstelligen.

Iedereen die het niet eens is met de regering kan beter vertekken, dat is het officiele standpunt. En zeg nou eerlijk, in zo'n land wil je toch ook niet wonen?
Nogmaals, niemand roept dat het een fijn land is om te wonen. Maar dat is geen enkele reden voor asiel. Hun leven moet daadwerkelijk op het spel staan. De kogel moet ze te wachten staan bij terugkeer. Of marteling.

Laatst nog gelezen over Denemarken waar hun immigratiedienst stelt dat 'vluchtelingen' die Ertirea ontvluchten door het regime als economische vluchtelingen worden gezien en dus niet gelijk doodgeschoten.

Een vervelende dienstplicht. Nee, voor mij bij lange na niet genoeg reden voor asiel. Zeker vergeleken met de ellende in de wereld.
pi_159946245
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is het hele kromme van het asielverdrag.

Er is meer ellende, veel meer, dan alleen die van die asielzoekers die hier aankloppen (die allemaal kans hadden om hier te komen en duizenden euro's aan mensensmokkelaars konden betalen).
pi_159946493
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:16 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

|:( Wanneer houdt deze ellende op en beginnen we eindelijk eens aan onszelf te denken?
Fout 1: Het gebruik van het woord vluchtelingen. In Europa zijn geen vluchtelingen.
Fout 2: Ze huisvesten in sociale huurwoningen. Ze zouden toch tijdelijk blijven?
pi_159946546
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:16 schreef BlauweSporttas het volgende:

Volgens de corporaties levert de opvang tot nu toe overigens geen vertraging op voor reguliere woningzoekers.
Dat vind ik wel een mooie. Er worden woningen onttrokken aan de woningvoorraad. Maar dat heeft geen gevolgen voor de reguliere woningzoekers.

Met andere woorden, er is geen woningtekort in Rotterdam? Er is een overschot? Genoeg voor iedereen?
pi_159946572
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is het hele kromme van het asielverdrag.

Er is meer ellende, veel meer, dan alleen die van die asielzoekers die hier aankloppen (die allemaal kans hadden om hier te komen en duizenden euro's aan mensensmokkelaars konden betalen).
Ik denk dat er aan het asielverdrag niets mis is, het wordt alleen verkeerd geïnterpreteerd. Landen als Japan, Australië en Hongarije hanteren hetzelfde asielverdrag en hebben amper asielzoekers. In Nederland wordt het verdrag veel te ruim gehanteerd: 1. iedereen uit een ontwikkelingsland wordt erkend als "vluchteling" en 2. Ze hoeven nooit meer weg, verblijf is permanent.
pi_159946751
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als je op grond daarvan ze het recht geeft zich blijvend in Nederland te vestigen, dan kun je de halve wereld hier wel naartoe laten komen.
pi_159946912
Ik post deze maar weer eens:
Erg leerzaam voor de mensen die denken de wereld te redden door iedereen die zielig is uit te nodigen om naar Nederland te komen.
pi_159947557
Als jullie denken dat ik hald Afrika of wat dan ook naar Nederland wil halen zitten jullie ernaast. Ik geef slechts aan dat de situatie daar slecht genoeg is om te vluchten, als je daar woont. Waarom denken jullie zo zwart-wit? Als politici een besluit nemen waar niet iedereen achter staat is het fout, maar als een van die mensen besluit voor zichzelf te denken en te maken dat 'ie weg komt is het ook niet goed? Wat wil je nou precies?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:52:16 #198
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159954975
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daarom moeten er asielzoekers uit landen zoals Duitsland, Zweden, Oostenrijk en ook Nederland herverdeeld worden naar bv. Polen of Tsjechië.
Denk je dat ze daar dan ook blijven? Na een periode daar gezeten te hebben kunnen ze sowieso zonder visum naar Duitsland of andere landen trekken. Verdelen werkt niet, de vluchtelingen gaan toch naar de plekken waar de vetpot het grootst is.
pi_159956400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:52 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Denk je dat ze daar dan ook blijven? Na een periode daar gezeten te hebben kunnen ze sowieso zonder visum naar Duitsland of andere landen trekken. Verdelen werkt niet, de vluchtelingen gaan toch naar de plekken waar de vetpot het grootst is.
1 van de weeffouten van de Eu. Te grote verschillen tussen landen onderling. Het was veel beter geweest als bijvoorbeeld de oost Europese landen zich pas hadden aangesloten als hun welvaartsniveau dichter in de buurt lag van het onze.
pi_159956416
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 05:53 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

1 van de weeffouten van de Eu. Te grote verschillen tussen landen onderling. Het was veel beter geweest als bijvoorbeeld de oost Europese landen zich pas hadden aangesloten als hun welvaartsniveau dichter in de buurt lag van het onze.
Hogere wiskunde. Het schijnt dat je als man met een modaal inkomen beter af bent met een koopverslaafde, gokverslaafde vrouw dan dat je in je eentje doorgaat. Ik heb het niet verzonnen maar dat is nu eenmaal de moderne logica.
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2016 @ 13:36:25 #201
137949 Disana
pi_159963312
http://www.aljazeera.com/(...)160210092005932.html

Dit Engelstalige artikel gaat over de specifieke problemen die vrouwelijke vluchtelingen onderweg tegenkomen. Enkele citaten:

quote:
Amnesty International and the UN refugee agency, UNHCR, recently presented reports on the vulnerable position of women refugees and the dangers they face.

Europe is failing to provide basic protection for them, the Amnesty report stated.

There is also the threat of rape and sexual assault by smugglers, security guards, policemen and fellow refugees. Some smugglers try to coerce the women into having sex with them in exchange for a shorter waiting time or a lower price for the crossing.

For some of these women it can even be dangerous to talk, he adds. "They run the risk that male relatives will consider that their 'honour' has been violated if they discover they have been raped. So they remain silent. Which means they don't get any help, and the perpetrators go unpunished."

"People say women are protected, because they travel with their families," says Hrnjak. "But there are many single women among these refugees. For their safety they join other groups, so it looks like they travel with their families. But the men in these groups don't always have their best interests at heart. And besides, even some of the women who are travelling with their families have to deal with domestic violence."

"The tense situations on the road lead men to take it out on their female family members. We had a woman from Afghanistan here who was constantly beaten by her oldest son. We see men beating their wives right in front of us," Hrnjak continues.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:48:45 #202
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159963575
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wow. Gewoon wow.
pi_159963791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:52 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Er zijn anders behoorlijk wat regels die zorgen dat asielzoekers niet zomaar langdurig kunnen vertrekken en bij langer verblijf dan drie maanden hebben ze in Schengen landen ook een visum nodig. Een uitkering in een ander land krijgen is ook uitgesloten want dan moet men terug naar het land waar een verblijfsvergunning is verkregen, vertrekken naar een andere vetpot is dus helemaal niet eenvoudig en heeft tot gevolg dat de verblijfsvergunning in Nederland wordt verloren.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 14:22:39 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159964094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn anders behoorlijk wat regels die zorgen dat asielzoekers niet zomaar langdurig kunnen vertrekken en bij langer verblijf dan drie maanden hebben ze in Schengen landen ook een visum nodig. Een uitkering in een ander land krijgen is ook uitgesloten want dan moet men terug naar het land waar een verblijfsvergunning is verkregen, vertrekken naar een andere vetpot is dus helemaal niet eenvoudig en heeft tot gevolg dat de verblijfsvergunning in Nederland wordt verloren.
Daarom zijn West- en Noord-Europa ook gebaat bij een (her)verdeling over Oost-Europa. Dat neemt de druk op korte termijn weg (overvolle noodopvang, enorme wachttijden) en zal ook op langere termijn gunstiger uitpakken dan iedereen hier maar een vergunning te geven.

Bovendien hebben de Benelux, Duitsland, Zweden, Denemarken en Oostenrijk nu wel genoeg gedaan. Tijd voor de EU-landen oostwaarts om te stoppen met handje ophouden en hun deel te doen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 14:30:05 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159964203
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom zijn West- en Noord-Europa ook gebaat bij een (her)verdeling over Oost-Europa. Dat neemt de druk op korte termijn weg (overvolle noodopvang, enorme wachttijden) en zal ook op langere termijn gunstiger uitpakken dan iedereen hier maar een vergunning te geven.

Bovendien hebben de Benelux, Duitsland, Zweden, Denemarken en Oostenrijk nu wel genoeg gedaan. Tijd voor de EU-landen oostwaarts om te stoppen met handje ophouden en hun deel te doen.
Wow. Deze domheid. Bizar.

En nee, de cijfers zijn vanaf augustus tot nu niet opeens compleet veranderd.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 14:40:03 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159964371
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Wow. Deze domheid. Bizar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nee, de cijfers zijn vanaf augustus tot nu niet opeens compleet veranderd.
Fijn dat je meteen met termen zoals 'dom' begint te strooien. Werkt verhelderend voor de discussie :')

En niet wezenlijk veranderd sinds augustus '15? Zweden staat in je staatje op 44.500 terwijl ze er eind 2015 190.000 binnen hadden. Oostenrijk zat vorig jaar rond de 90.000 eind van de rit, bijna 3x zoveel als dit staatje. Nederland wordt hier niet eens genoemd maar zat eind 2015 op bijna 60.000.

Dus ja, de cijfers zijn wel delijk wezenlijk veranderd voor diverse landen sinds augustus.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:02:42 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159964776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Fijn dat je meteen met termen zoals 'dom' begint te strooien. Werkt verhelderend voor de discussie :')

En niet wezenlijk veranderd sinds augustus '15? Zweden staat in je staatje op 44.500 terwijl ze er eind 2015 190.000 binnen hadden. Oostenrijk zat vorig jaar rond de 90.000 eind van de rit, bijna 3x zoveel als dit staatje. Nederland wordt hier niet eens genoemd maar zat eind 2015 op bijna 60.000.

Dus ja, de cijfers zijn wel delijk wezenlijk veranderd voor diverse landen sinds augustus.
Als je goed leest zie je dan ook staan dat het niet het totaal aantal personen in die periode betreft. Buiten dat, in jouw redenatie klimt het aantal in Zweden, Oostenrijk en Nederland wel exponentieel maar in de rest van Europa niet? Ik plaatste dat kaartje omdat het goed in perspectief plaatst dat Nederland echt niet zoveel meer doet dan veel landen aldaar. In de meeste kaarten komen de westelijke Balkanlanden immers niet voor.

Per capita zijn er 5 landen die afgemeten naar inwoneraantal meer verrichten dan Nederland. Laat staan gemeten naar BBP.

Dan vind ik het inderdaad ongelofelijk dom dat jij het doet voorkomen alsof het tijd is dat die landen iets anders gaan doen dan hun handje ophouden.

Hier een totaalkaartje.

Jij vindt Nederland er zo boven uitsteken ja??? Misschien toch beter naar Westerse broeders gelijk Ierland, Spanje en Portugal kijken voordat je onder andere naar Hongarije en de Balkanlanden gaat wijzen.

dinsdag 16 februari 2016 @ 15:43:34 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159965651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dan ook staan dat het niet het totaal aantal personen in die periode betreft. Buiten dat, in jouw redenatie klimt het aantal in Zweden, Oostenrijk en Nederland wel exponentieel maar in de rest van Europa niet? Ik plaatste dat kaartje omdat het goed in perspectief plaatst dat Nederland echt niet zoveel meer doet dan veel landen aldaar. In de meeste kaarten komen de westelijke Balkanlanden immers niet voor.

Per capita zijn er 5 landen die afgemeten naar inwoneraantal meer verrichten dan Nederland. Laat staan gemeten naar BBP.

Dan vind ik het inderdaad ongelofelijk dom dat jij het doet voorkomen alsof het tijd is dat die landen iets anders gaan doen dan hun handje ophouden.

Hier een totaalkaartje.

Jij vindt Nederland er zo boven uitsteken ja??? Misschien toch beter naar Westerse broeders gelijk Ierland, Spanje en Portugal kijken voordat je onder andere naar Hongarije en de Balkanlanden gaat wijzen.

[ afbeelding ]
Ja en Polen en Tsjechië mekkeren al over 7.000 asielzoekers. Slowakije laat weten geen moslims te willen opnemen. Klinkt allemaal niet echt constructief.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:44:54 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159965690
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja en Polen en Tsjechië mekkeren al over 7.000 asielzoekers.
Nou, dat is dan toch wel reden om in één keer een half continent op z'n vingers te tikken, toch?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:47:29 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159965754
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, dat is dan toch wel reden om in één keer een half continent op z'n vingers te tikken, toch?
Nee maar wel de Oost-Europese landen die continu publiekelijk de kont tegen de krib gooien (bij monde van hun premiers/presidenten)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:50:03 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159965822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee maar wel de Oost-Europese landen die continu publiekelijk de kont tegen de krib gooien (bij monde van hun premiers/presidenten)
Verwoord je in het vervolg dan ook zo
pi_159965913
Hoe gaat het eigenlijk met dit goed doordachte plan en de daadkrachtige mentaliteit die erachter zit?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:54:48 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159965935
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Verwoord je in het vervolg dan ook zo
Daarom zijn West- en Noord-Europa ook gebaat bij een (her)verdeling over Oost-Europa.

Ik stel nergens dat ik daar alle Oost-Europese landen mee bedoel. Interpretatie is key.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:04:06 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159966147
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom zijn West- en Noord-Europa ook gebaat bij een (her)verdeling over Oost-Europa.

Ik stel nergens dat ik daar alle Oost-Europese landen mee bedoel. Interpretatie is key.
Waarom haal je bepaalde West-Europese landen dan niet aan bij de door jou geopteerde herverdeling?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:15:51 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159966432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom haal je bepaalde West-Europese landen dan niet aan bij de door jou geopteerde herverdeling?
Die noemde ik niet in dit voorbeeld omdat zij (in tegenstelling tot de Tsjechen en de Polen, om 2 landen te noemen) minder en plein public hun afkeer van herverdeling laten blijken.

Maar die herverdeling moet uiteraard plaatsvinden over de hele EU en dus ook over landen zoals Spanje en Portugal. En als dan blijkt dat Hongarije al genoeg heeft gedaan, dan worden zij naar ratio ontzien.
pi_159967354
AFP twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 16:51:17 #BREAKING Austria to step up border controls with Italy, Slovenia, Hungary: government reageer retweet
pi_159967713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier een totaalkaartje.

[ afbeelding ]
Deze cijfers zeggen geen enkele flikker als ze geen rekening houden met de opvang. In Nederland krijg je veel en veel meer in de schoot geworpen dan pak em beet Hongarije of Bulgarije.

Voor een daadwerkelijk representatief beeld zou er een vergelijking gemaakt moeten worden tussen welvaart per capita en de daadwerkelijke kosten per asielzoeker EN vluchteling.

Ik gok dat de voorzieningen in Nederland tot een van de royaalste behoren, relatief en absoluut.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 17:05:25 ]
pi_159967826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Deze cijfers zeggen geen enkele flikker als ze geen rekening houden met de opvang. In Nederland krijg je veel en veel meer in de schoot geworpen dan pak em beet Hongarije of Bulgarije.

Voor een daadwerkelijk representatief beeld zou er een vergelijking gemaakt moeten worden tussen welvaart per capita en de daadwerkelijke kosten per asielzoeker EN vluchteling.

Ik gok dat de voorzieningen in Nederland tot een van de royaalste behoren, relatief en absoluut.
Wij zitten op het niveau van Duitsland en Zweden, waarbij 'vluchtelingen' gezondheidszorg, huurhuizen en uitkeringen krijgen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:18:01 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159968019
Deense politie pakt mobieltjes af van asielkinderen om identiteit te achterhalen:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160216_02131458

En in Nieuw-Zeeland zijn ze wel heel streng: een gezin met autistisch zoontje mag niet immigreren omdat het autistische kind 'teveel druk op het systeem zou leggen'. Dat is trouwens wel weer het andere uiterste hoor, vind ik. Als die mensen gewoon zichzelf kunnen onderhouden...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160216_02131231
pi_159968096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Deense politie pakt mobieltjes af van asielkinderen om identiteit te achterhalen:

En in Nieuw-Zeeland zijn ze wel heel streng: een gezin met autistisch zoontje mag niet immigreren omdat het autistische kind 'teveel druk op het systeem zou leggen'. Dat is trouwens wel weer het andere uiterste hoor, vind ik. Als die mensen gewoon zichzelf kunnen onderhouden...

Vaak gaat er, op de langere termijn, honderdduizenden euro's in zulke specifieke zorg zitten.
pi_159968138
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

Er wordt nu van alles aangegrepen om het 'strenge' Denemarken in een kwaadlicht te zetten. In Nederland is het al jaar en dag gebruikelijk dat de telefoon wordt ingenomen voor onderzoek. Kind of geen kind.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:24:25 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159968148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vaak gaat er, op de langere termijn, honderdduizenden euro's in zulke specifieke zorg zitten.
Oh dat zou best kunnen, weet ik niet.

Het geeft wel het enorme contrast aan tussen de immigratiepolitiek van landen. Nederland zit uiteraard helemaal aan de andere (verkeerde) kant van dit spectrum.
pi_159968174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oh dat zou best kunnen, weet ik niet.

Het geeft wel het enorme contrast aan tussen de immigratiepolitiek van landen. Nederland zit uiteraard helemaal aan de andere (verkeerde) kant van dit spectrum.
Wij laten mensen toe omdat ze zielig zijn, in Nieuw-Zeeland laten ze mensen toe die iets toevoegen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:29:00 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159968248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wij laten mensen toe omdat ze zielig zijn, in Nieuw-Zeeland laten ze mensen toe die iets toevoegen.
Klopt, naar die immigratiepolicy moeten wij ook toe. Veiligheid bieden enkel nog op (hele) tijdelijke vergunningen.

Maar dat gaat toch niet gebeuren.
pi_159968850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Klopt, naar die immigratiepolicy moeten wij ook toe. Veiligheid bieden enkel nog op (hele) tijdelijke vergunningen.

Maar dat gaat toch niet gebeuren.
Bij de volgende verkiezingen wint de PVV en verliest het linkse blok, de stemverhoudingen zullen daardoor veranderen.

We zullen ook maatregelen nemen om Nederland te ontmoedigen voor asielzoekers, denk aan maatregelen als asielzoekers die geld moeten afstaan, het moeilijker maken om familie over te laten komen. En asielzoekers die langer moeten wachten (wat nu al gebeurt).

Ik denk dat ons asielsysteem wel ongeveer hetzelfde blijft, de consensus is hier nu eenmaal dat vluchtelingen recht hebben op opvang en diverse voorzieningen.
pi_159969288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat ons asielsysteem wel ongeveer hetzelfde blijft, de consensus is hier nu eenmaal dat vluchtelingen recht hebben op opvang en diverse voorzieningen.
Dat is een onjuiste conclusie. Op grond van het vluchtelingenverdrag en enkele andere verdragen mogen we asielzoekers verplichten om de aanvraag in het land te doen waar ze eerder binnen kwamen. Nederland ligt duizenden kilometers ver weg dus een asielaanvraag in Nederland is alles behalve voor de hand liggend. Allemaal terug dus.

Mocht er toch onvoldoende aanleiding in de verdragen te zijn om asielzoekers terug te sturen (asieladvocaten weten elke maas te vinden), dan moeten de verdragen opgeschort worden. Het liefst door de hele EU, en anders door Nederland. Dit totdat er een herziene versie ligt waarin nadrukkelijk wordt voorgeschreven dat een vluchteling altijd asiel moet aanvragen in de regio.

Een andere grote fout in het Nederlandse beleid is het feit dat elke asielzoeker die een status krijgt voor altijd mag blijven. Er moeten geen permanente statussen worden gegeven, en al helemaal geen paspoorten.

Dus ten eerste geen asielzoekers meer toelaten, want asielaanvragen in de regio.
Asielzoekers die wel toegelaten worden (voor het geval er wat gebeurt in België, Duitsland of Groot-Brittannië), dan uitsluitend tijdelijk en gericht op spoedige terugkeer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bij de volgende verkiezingen wint de PVV en verliest het linkse blok, de stemverhoudingen zullen daardoor veranderen.

Toch heb ik hier weinig vertrouwen in. De PVV wint inderdaad, en ik zal ook zeker stemmen, maar levert het wat op?

1. De PVV blijft rond de 40 zetels hangen. Nederland lijkt geen echte verandering aan te durven. De PVV heeft minstens 76 zetels nodig.

2. De PVV heeft onvoldoende strategisch inzicht. Ze hebben niets bereikt toen ze gedoogden. Zelfs GroenLinks bereikt vanuit de oppositie meer met hun linkse gestook. De PVV had bijvoorbeeld in moeten zetten op het stoppen van het uitnodigen van vluchtelingen, haalbaar en concreet.

De verlossing voor Nederland moet uit het oosten komen. Uit Oost-Europa komt het verzet dat er voor zorgt dat de EU implodeert en er vanzelf weer grenzen ontstaan. Als er buiten Nederland grenzen opgetrokken worden, dan komt de invasie ook nier meer naar Nederland.

[ Bericht 30% gewijzigd door JanKorteachternaam op 16-02-2016 18:27:15 ]
pi_159970279
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Toch heb ik hier weinig vertrouwen in. De PVV wint inderdaad, en ik zal ook zeker stemmen, maar levert het wat op?

1. De PVV blijft rond de 40 zetels hangen. Nederland lijkt geen echte verandering aan te durven. De PVV heeft minstens 76 zetels nodig.

2. De PVV heeft onvoldoende strategisch inzicht. Ze hebben niets bereikt toen ze gedoogden. Zelfs GroenLinks bereikt vanuit de oppositie meer met hun linkse gestook. De PVV had bijvoorbeeld in moeten zetten op het stoppen van het uitnodigen van vluchtelingen, haalbaar en concreet.

De verlossing voor Nederland moet uit het oosten komen. Uit Oost-Europa komt het verzet dat er voor zorgt dat de EU implodeert en er vanzelf weer grenzen ontstaan. Als er buiten Nederland grenzen opgetrokken worden, dan komt de invasie ook nier meer naar Nederland.
Ik weet niet eens of de PVV de grootste wordt, ze hebben vaker hoog gestaan in de peilingen, maar in een verkiezingscampagne kan nog veel veranderen. De premier is een aardig constante factor in ons systeem, Kok, Balkenende, Rutte, ze zijn allemaal jaren premier geweest, daarbij is de PVV voor velen toch te extreem.

Maar dat de PVV wint en de PvdA een pak slaag krijgt is bijna zeker. Al is de kans groot dat de PvdA wederom met een lijsttrekkerswissel komt, ik ben benieuwd hoeveel mensen daar intrappen.

Dan heb je dus na de verkiezingen, een meerderheid van VVD, PVV, CDA en SGP, die samen maatregelen kunnen nemen om het asielbeleid strenger te maken.

Ik ben het met je eens, Wilders kan mensen goed aan zich binden, maar mist echt strategie. Hij zou bijvoorbeeld ook een voorstander kunnen zijn van opvang in de eigen regio (daar geld voor willen vrijmaken), dan wordt zijn imago ook wat vriendelijker. Daarnaast zullen er ongetwijfeld ook weer een hoop gekkies voor de PVV in de Tweede Kamer komen, gewoon omdat ze een goede partijstructuur missen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 16-02-2016 20:05:47 ]
pi_159981509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet niet eens of de PVV de grootste wordt, ze hebben vaker hoog gestaan in de peilingen, maar in een verkiezingscampagne kan nog veel veranderen. De premier is een aardig constante factor in ons systeem, Kok, Balkenende, Rutte, ze zijn allemaal jaren premier geweest, daarbij is de PVV voor velen toch te extreem.

Maar dat de PVV wint en de PvdA een pak slaag krijgt is bijna zeker. Al is de kans groot dat de PvdA wederom met een lijsttrekkerswissel komt, ik ben benieuwd hoeveel mensen daar intrappen.

Dan heb je dus na de verkiezingen, een meerderheid van VVD, PVV, CDA en SGP, die samen maatregelen kunnen nemen om het asielbeleid strenger te maken.
Ik denk niet dat CDA en VVD het asielbeleid willen veranderen. Ze hebben niets gedaan tegen deze instroom en spreken net zo goed van "vluchtelingen".
pi_159983167
Citaat uit artikel over grenscontroles ( http://www.elsevier.nl/Ne(...)geval-niet-2762019W/ ):
quote:
Voorheen mocht de Koninklijke Marechaussee maximaal 90 uur per maand op dezelfde weg controleren. Per dag gold een limiet van zes uur. Ook op treinen en vliegtuigen zijn de controles uitgebreid. In januari zijn 32 mensensmokkelaars gepakt. Asielzoekers hebben niets te vrezen: die kunnen asiel aanvragen en krijgen een treinkaartje naar aanmeldcentrum Ter Apel. Het gaat om duizenden per jaar.
En dat is waar het mis gaat: Grenscontroles in de EU zijn er om het verkeer te regelen, meer niet.
Asielzoekers hebben niets te vrezen? Een asielzoeker die je bij de grens treft, kan gelijk terug op basis van de Dublinverordening. Waarom doen ze dat niet? We zijn notabene het dichtstbevolkte land van Europa dus terug met die illegalen. Asielaanvragen doen ze maar in Duitsland of België.
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:37:00 #230
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159984153
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:27 schreef Dven het volgende:

[..]

edit: normaal mag ook
Op 2 na dichtstbevolkte land.

Ik vind trouwens een verdeling op basis van bevolkingsdichtheid helemaal zo vreemd niet.

[ Bericht 33% gewijzigd door Frutsel op 17-02-2016 14:00:20 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:47:18 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159984252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Op 2 na dichtstbevolkte land.

Ik vind trouwens een verdeling op basis van bevolkingsdichtheid helemaal zo vreemd niet.
Op 2 na dichtstbevolkte land ter wereld? :') :') Europa haal je niet eens man. Gibraltar, Monaco e.d. tellen opeens niet meer mee?

En wat is er niet vreemd aan een verdeling op basis van bevolkingsdichtheid? :? Welke logische reden zit daar achter? :? En waarom zouden landen met een hoge bevolkingsdichtheid minder in plaats van meer moeten opvangen terwijl de infrastructuur en dergelijke dikwijls al stukken meer geschikt is voor opvang? :? Of is het gewoon een manier om het naar andere landen af te schuiven?!? :?
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:51:53 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159984297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:47 schreef Dven het volgende:
Op 2 na dichtstbevolkte land ter wereld? :') :') Europa haal je niet eens man. Gibraltar, Monaco e.d. tellen opeens niet meer mee?
Je hebt gelijk, nummer 27 zijn we. Meen dat toch ergens gehoord te hebben in de media laatst. Andere meetmethode of iets dergelijks. Enfin, is dus incorrect.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:47 schreef Dven het volgende:
En wat is er niet vreemd aan een verdeling op basis van bevolkingsdichtheid? :? Welke logische reden zit daar achter? :? En waarom zouden landen met een hoge bevolkingsdichtheid minder in plaats van meer moeten opvangen terwijl de infrastructuur en dergelijke dikwijls al stukken meer geschikt is voor opvang? :? Of is het gewoon een manier om het naar andere landen af te schuiven?!? :?
Bevolkingsdichtheid zegt tevens iets over opnamecapaciteit. Lijkt me een redelijke criterium.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:00:11 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159984406
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, nummer 27 zijn we. Meen dat toch ergens gehoord te hebben in de media laatst. Andere meetmethode of iets dergelijks. Enfin, is dus incorrect.

Zelfs met het criterium 'Nederlandstalige landen' haalt Nederland het niet eens :D _O-

quote:
Bevolkingsdichtheid zegt tevens iets over opnamecapaciteit. Lijkt me een redelijke criterium.
Wat zegt dit dan precies over opnamecapaciteit? Volgens mij namelijk precies helemaal niets.
pi_159984537
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Word je zelf nou nooit moe van al je ad hominems? Inhoudelijk discussiëren is echt niet zo moeilijk hoor.
Waarom ben je niet een keer kritisch naar al die rechtsextremistische wappies hier? De weinig mensen die er. ook nog eens onderbouwd, tegenin gaan aanvallen is makkelijker, dat snap ik ook wel maar wel wat laf...
pi_159984549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Amper natuurlijk, het zegt eerder iets over bodemgesteldheid en welvaart.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:10:08 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159984561
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Amper natuurlijk, het zegt eerder iets over bodemgesteldheid en welvaart.
Bodemgesteldheid?
pi_159984607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Bodemgesteldheid?
Ja, een natte delta met vruchtbare grond kan bijvoorbeeld meer monden voeden dan rotsige bergen. Maar wellicht is een term als geografische omstandigheden beter.
pi_159984613
Nederland heeft inderdaad een van de hoogste bevolkingsdichtheid van Europa. Even Vaticaanstad en Malta buiten beschouwing laten heeft Nederland zelfs jarenlang hierin bovenaan gestaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:14:44 #239
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159984617
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, een natte delta met vruchtbare grond kan bijvoorbeeld meer monden voeden dan rotsige bergen. Maar wellicht is een term als geografische omstandigheden beter.
Ach zo. Duidelijk.
pi_159984949
Zeggen dat Nederland niet het dichtstbevolkte land van Europa is vanwege "landen" als Monaco en Vaticaanstad :')

Dat zijn landen die nog niet eens boven de 2 vierkante kilometer uitkomen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:40:50 #241
38496 Perrin
pi_159985042
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom ben je niet een keer kritisch naar al die rechtsextremistische wappies hier? De weinig mensen die er. ook nog eens onderbouwd, tegenin gaan aanvallen is makkelijker, dat snap ik ook wel maar wel wat laf...
Omdat ik persoonlijke aanvallen vooral van 1 zijde van het debat zie komen.
pi_159985068
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

'Gutmensch', 'linkse landverrader' en 'policor' zijn volgens jou natuurlijk goedbedoelde aanmoedingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:43:21 #243
38496 Perrin
pi_159985090
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Gutmensch', 'linkse landverrader' en 'policor' zijn volgens jou natuurlijk goedbedoelde aanmoedingen.
Nee, dat zijn net zo goed persoonlijke aanvallen. Vandaar ook het woord 'vooral'. En met die termen wordt gelukkig steeds minder gesmeten.
pi_159985104
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, dat zijn net zo goed persoonlijke aanvallen.
Maar dergelijke persoonlijke aanvallen ben je hier gewoon nog niet tegengekomen, bedoel je?
pi_159985115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:43 schreef Perrin het volgende:

En met die termen wordt gelukkig steeds minder gesmeten.
Haha

Hahaha

Hooguit omdat een en ander wordt weggemodereerd.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:45:08 #246
38496 Perrin
pi_159985118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dergelijke persoonlijke aanvallen ben je hier gewoon nog niet tegengekomen, bedoel je?
Voel je vrij om die te rapporteren als je ze ziet.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:45:19 #247
38496 Perrin
pi_159985121
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hooguit omdat een en ander wordt weggemodereerd.
En zo hoort het.
pi_159985137
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

En zo hoort het.
Welnee.

Het is goed als users hun ware aard laten zien.
pi_159985223
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

Misschien al gepost maar dit vind ik wel een goede aanpak, als de waarheid niet tot moeilijk te achterhalen valt dan kan het ook op deze manier. Hulde voor Denemarken, opdat alle rotte appels door de mand vallen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:24:44 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159985681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:52 schreef Faz3D het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

Misschien al gepost maar dit vind ik wel een goede aanpak, als de waarheid niet tot moeilijk te achterhalen valt dan kan het ook op deze manier. Hulde voor Denemarken, opdat alle rotte appels door de mand vallen.
Prima uiteraard. Mits het een vrij rappe procedure is.

Maar dan lees ik dit

quote:
het duurt tot zes maanden voor asielzoekers hun smartphone terugkrijgen.
En dat kan natuurlijk niet.
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:29:07 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159985747
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Zeggen dat Nederland niet het dichtstbevolkte land van Europa is vanwege "landen" als Monaco en Vaticaanstad :')

Dat zijn landen die nog niet eens boven de 2 vierkante kilometer uitkomen.
En waarom telt het kleine Nederland dan wel mee? :?
pi_159985866
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is op zich al een reden om elke asielzoeker bij de grens terug te sturen op grond van de Dublin-verordening. Duitsland en België hebben veel meer ruimte. Willen Duitsland en België dat niet? Dan moeten zij ook grenscontroles invoeren, want ook in deze landen komen de illegalen binnen vanuit een buurland dat onder de Dublin-verordening valt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 17-02-2016 14:01:28 ]
pi_159985919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Prima uiteraard. Mits het een vrij rappe procedure is.

Maar dan lees ik dit

[..]

En dat kan natuurlijk niet.
Dat is inderdaad wel behoorlijk lang ja..
pi_159986040
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:38 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel behoorlijk lang ja..
Als dat van te voren bekend is, zie ik het probleem eigenlijk niet zo.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159986120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als dat van te voren bekend is, zie ik het probleem eigenlijk niet zo.
Dat is inderdaad ook wel te regelen, gewoon een Nokia 3310 met dezelfde simkaart zodat ze alsnog in contact kunnen blijven met hun dierbaren.
pi_159986166
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:50 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wel te regelen, gewoon een Nokia 3310 met dezelfde simkaart zodat ze alsnog in contact kunnen blijven met hun dierbaren.
Precies! Hoe zit dat trouwens met privacy? Mogen ze ook al je foto's enzo bekijken?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159986397
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Precies! Hoe zit dat trouwens met privacy? Mogen ze ook al je foto's enzo bekijken?
Dat zou ik niet weten ;) Als ik tussen de regels doorlees dan lijkt het er wel op dat ze alle vrijheid daarmee hebben.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:08:27 #258
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159986479
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:04 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten ;) Als ik tussen de regels doorlees dan lijkt het er wel op dat ze alle vrijheid daarmee hebben.
Rechten zijn niet universeel uiteraard.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:17:13 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159986671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je hebt nog geen leugen kunnen noemen.

Ook nu weer. Nederland staat wel degelijk op de vierde plaats: http://mens-en-samenlevin(...)nden-ter-wereld.html
Uiteraard moet je ook hier kijken naar normale landen, niet naar dwergstaatjes van een paar vierkante kilometer.

Je moet kappen met je getroll en nu weer op de inhoud.
Oh ja. Op de ranglijst van landen met meer dan 15.000.000 inwoners :') Lekker nep weer. Wil je anders nog meer criteria toepassen? Zo kom je uiteindelijk wel uit op Nederland op de eerste plek :')

Zullen we anders 17.000.000 als grens meenemen? Of landen groter dan 50.000 km2? Want op wereldschaal is alles kleiner dan dat maar een dwergstaatje.

Ongelofeloos dit, hoe erg iemand zich in alle bochten probeert te wringen :')
pi_159986695
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Oh ja. Op de ranglijst van landen met meer dan 15.000.000 inwoners :') Lekker nep weer. Wil je anders nog meer criteria toepassen? Zo kom je uiteindelijk wel uit op Nederland op de eerste plek :')

Zullen we anders 17.000.000 als grens meenemen? Of landen groter dan 50.000 km2? Want op wereldschaal is alles kleiner dan dat maar een dwergstaatje.

Ongelofeloos dit, hoe erg iemand zich in alle bochten probeert te wringen :')
Het gaat om het feit dat Nederland zeer overbevolkt is en dus geen asielzoeker moet accepteren.
Om het concreet te maken noem ik een rangorde en natuurlijk tel ik daarin dwergstaten niet mee.
pi_159986740
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je hebt nog geen leugen kunnen noemen.

Ook nu weer. Nederland staat wel degelijk op de vierde plaats: http://mens-en-samenlevin(...)nden-ter-wereld.html
Uiteraard moet je ook hier kijken naar normale landen, niet naar dwergstaatjes van een paar vierkante kilometer.

Je moet kappen met je getroll en nu weer op de inhoud.
Je kiest een vrij willekeurig cijfer uit en gaat vervolgens landen uitsluiten omdat die blijkbaar niet in jouw plaatje passen. De bevolkingsdichtheid van Nederland zegt ook bijzonder weinig we hebben vrij veel bewoonbare gebieden en de bevolkingsdichtheid verschilt behoorlijk in Nederland.
http://www.zorgatlas.nl/b(...)chtheid-per-gemeente

Zelfs qua steden kunnen er nog veel meer mensen wonen, we hebben vrij veel ruimte in onze steden:
https://nl.wikipedia.org/(...)van_de_Europese_Unie
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:20:12 #262
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159986749
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat Nederland zeer overbevolkt is en dus geen asielzoeker moet accepteren.
Om het concreet te maken noem ik een rangorde en natuurlijk tel ik daarin dwergstaten niet mee.
Maar Dven vind bevolkingsdichtheid geen geldig selectiecriterium, So the point is moot.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:20:43 #263
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159986770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Precies. Om het in jouw straatje gewringd te krijgen.

Genoeg plek joh, daar in die krimpregio's in het noordoosten.

Anders verminderen we bij alle landen het landoppervlakte wat niet voor bebouwing geschikt is. Bergen, moerassen en op andere wijze niet geschikte grond.

Dan is Nederland opeens weer niet zo dichtbevolkt.

wringwringwringwring
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:23:21 #264
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159986831
Uiteindelijk is deze hele discussie zinloos want het lijkt er op dit moment sterk op dat de boel sowieso op slot gaat. Dan zal het eerder gaan over hoe Europa dit voor elkaar wil gaan krijgen dan over een herverdeling.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:23:54 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159986841
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar Dven vind bevolkingsdichtheid geen geldig selectiecriterium, So the point is moot.
Wanneer je bevolkingsdichtheid is criteria neemt, dan is Noordoost-Nederland opeens erg geschikt om asielzoekers te plaatsen. Goede infrastructuur, veel krimpregio's en zeeën van ruimte!

woensdag 17 februari 2016 @ 11:24:45 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159986860
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:23 schreef DustPuppy het volgende:
Uiteindelijk is deze hele discussie zinloos want het lijkt er op dit moment sterk op dat de boel sowieso op slot gaat. Dan zal het eerder gaan over hoe Europa dit voor elkaar wil gaan krijgen dan over een herverdeling.
Niets mis met deuren dicht en een degelijke selectie maken. Maar dit is dikwijls ook de discussie niet.
pi_159987559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kiest een vrij willekeurig cijfer uit en gaat vervolgens landen uitsluiten omdat die blijkbaar niet in jouw plaatje passen. De bevolkingsdichtheid van Nederland zegt ook bijzonder weinig we hebben vrij veel bewoonbare gebieden en de bevolkingsdichtheid verschilt behoorlijk in Nederland.
http://www.zorgatlas.nl/b(...)chtheid-per-gemeente

Zelfs qua steden kunnen er nog veel meer mensen wonen, we hebben vrij veel ruimte in onze steden:
https://nl.wikipedia.org/(...)van_de_Europese_Unie
Wat een onzin. Ruimte wordt niet bepaald door absolute aantallen, maar door bevolkingsdichtheid.
pi_159987604
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:20 schreef Dven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Anders verminderen we bij alle landen het landoppervlakte wat niet voor bebouwing geschikt is. Bergen, moerassen en op andere wijze niet geschikte grond.

wringwringwringwring
Krimpregio's zijn een sprookje. De bevolking blijft groeien zolang de grenzen open blijven. Juist de relatief dunbevolkte provincies (ook deze zijn overbevolkt!) hebben nog relatief weinig islam en multikul. Laat het niet nog erger worden.
pi_159987638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Niets mis met deuren dicht en een degelijke selectie maken. Maar dit is dikwijls ook de discussie niet.
Juist wel. Iedereen mag binnen komen en ook nog voor altijd blijven. Jesse Klaver wil dat iedereen welkom is, en Samsom wil ze met vliegtuigen komen halen.
En wat bedoel je met degelijke selectie? Natuurlijk ben ik voor degelijke immigratie-wetgeving maar dat heeft niets te maken met de duizenden illegalen die nu komen. Die horen gewoon opgesloten en gedeporteerd te worden.
pi_159987643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ruimte wordt niet bepaald door absolute aantallen, maar door bevolkingsdichtheid.
Daarom geeft ik toch aan dat er veel steden zijn in Europa met een veel hogere bevolkingsdichtheid en bewoonbare gebieden in Nederland met een veel lagere bevolkingsdichtheid. Jouw cijfer van de gemiddelde bevolkingsdichtheid in heel Nederland is gewoon onvoldoende om een conclusie te kunnen trekken.
pi_159987666
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daarom geeft ik toch aan dat er veel steden zijn in Europa met een veel hogere bevolkingsdichtheid en bewoonbare gebieden in Nederland met een veel lagere bevolkingsdichtheid. Jouw cijfer van de gemiddelde bevolkingsdichtheid in heel Nederland is gewoon onvoldoende om een conclusie te kunnen trekken.
Zelfs als je de provincie neemt met de kleinste bevolkingsdichtheid dan zijn de meeste landen in Europa nog dunner bevolkt dan die provincie. Nederland is overbevolkt, daar kunnen geen mensen bij, we moeten juist met minder mensen leven.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:56:45 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159987761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Behalve als het land kleiner is dan Nederland. Dan telt het niet.
pi_159987772
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Behalve als het land kleiner is dan Nederland. Dan telt het niet.
Lees mijn posts nog maar eens in plaats van maar door te trollen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:57:54 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159987787
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lees mijn posts nog maar eens in plaats van maar door te trollen.
Ik lees je posts goed hoor. Dwergstaten en lander met minder dan 15.000.000 tellen niet mee.
pi_159987876
Fatima Merkel probeert de tweede verdedigingslinie, die moet komen aan Macedonie en Bulgarije, van de Visegrad landen te saboteren.

Terwijl Mofrika uit elkaar scheurt aan haat, oikofobie en onverdraagzaamheid is de interne solidariteit groot onder het anti vluchtelingen blok. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door berko13 op 17-02-2016 12:19:33 ]
pi_159988340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dan is het wellicht tijd om eens op te gaan letten.
pi_159988396
quote:

[..]

Het gaat om het feit dat Nederland zeer overbevolkt is
Volgens wie is dat precies een feit? Dit lijkt me typisch een opinie en geen feit.
quote:
en dus geen asielzoeker moet accepteren.
Wederom geen feit.

quote:
Dan is de vraag gerechtvaardigd waar je de grens tussen wel of geen dwergen legt.
pi_159988426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Krimpregio's zijn een sprookje. De bevolking blijft groeien zolang de grenzen open blijven. Juist de relatief dunbevolkte provincies (ook deze zijn overbevolkt!) hebben nog relatief weinig islam en multikul. Laat het niet nog erger worden.
Wederom verwar je opinie met feiten.
pi_159988468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:01 schreef berko13 het volgende:
Fatima Merkel probeert de tweede verdedigingslinie, die moet komen aan Macedonie en Bulgarije, van de Visegrad landen te saboteren.

Terwijl Mofrika uit elkaar scheurt aan haat, oikofobie en onverdraagzaamheid is de interne solidariteit groot onder het anti vluchtelingen blok. *O*
Wat bedoel je met een term als Mofrika? Of een term als Oikofobie?
Niet iedereen is volledig meegenomen in het nieuwe repertoire van de PVV-achtigen (althans ik vermoed een oorsprong uit die richting).
pi_159990096
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens wie is dat precies een feit? Dit lijkt me typisch een opinie en geen feit.

500 mensen per vierkante kilometer is overbevolkt. Dat is duidelijk. Daar kan geen asielzoeker meer bij, zeker niet mensen uit landen met 7 kinderen per vrouw.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:47:39 #281
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159990170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

500 mensen per vierkante kilometer is overbevolkt. Dat is duidelijk. Daar kan geen asielzoeker meer bij, zeker niet mensen uit landen met 7 kinderen per vrouw.
Geef nu eens een verklaring waarom 500 mensen per km2 overbevolkt is. Je blijft het maar roepen maar een reden geef je nooit.

Overigens zijn er gelukkig niet zoveel landen waar men 7 kinderen per vrouw krijgt. WEDEROM overdrijf je.

pi_159990188
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Geef nu eens een verklaring waarom 500 mensen per km2 overbevolkt is. Je blijft het maar roepen maar een reden geef je nooit.

Overigens zijn er gelukkig niet zoveel landen waar men 7 kinderen per vrouw krijgt. WEDEROM overdrijf je.

[ afbeelding ]
Reis maar eens door een dunbevolkt land, dan besef je dat Nederland overbevolkt is.

Uit dat prachtige kaartje van jou blijkt dat ze in Afrika nog steeds fokken als konijnen. Het bevolkingsoverschot moeten we niet in ons land halen.
pi_159990315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:20 schreef Dven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

wringwringwringwring
Wat wil je? Dat de asielzoekers in de krimpregio's geplaatst worden?
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:20 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159990410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Reis maar eens door een dunbevolkt land, dan besef je dat Nederland overbevolkt is.
Dat doe ik dagelijks, maak je maar geen zorgen. Ik woon immers in een land waar minder dan 70 mensen per km2 zitten.

Reis jij wel eens door landen die absoluut minder dicht bevolkt zijn maar relatief gezien veel dichter bevolkt zijn? India heeft gebieden vele malen groter dan Nederland waar geen mens woont. waar het ook vrij lastig of zelfs onmogelijk is om mensen te laten wonen. Toch tel jij dat voor het gemak maar even mee in de bevolkingsdichtheid. Gewoon. Omdat het jou zo uitkomt. Er zijn echter genoeg plekken op de wereld die bewijzen dat Nederland alles behalve overbevolkt is.

Daarom ben ik er ook wel van overtuigd dat je gewoon uitwegen zoekt. Had Nederland een lage bevolkingsdichtheid gekend, dan had je gevonden dat dit zo moest blijven.

Gaat nergens over.
pi_159990428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat doe ik dagelijks, maak je maar geen zorgen. Ik woon immers in een land waar minder dan 70 mensen per km2 zitten.

Reis jij wel eens door landen die absoluut minder dicht bevolkt zijn maar relatief gezien veel dichter bevolkt zijn? India heeft gebieden vele malen groter dan Nederland waar geen mens woont. waar het ook vrij lastig of zelfs onmogelijk is om mensen te laten wonen. Toch tel jij dat voor het gemak maar even mee in de bevolkingsdichtheid. Gewoon. Omdat het jou zo uitkomt. Er zijn echter genoeg plekken op de wereld die bewijzen dat Nederland alles behalve overbevolkt is.

Daarom ben ik er ook wel van overtuigd dat je gewoon uitwegen zoekt. Had Nederland een lage bevolkingsdichtheid gekend, dan had je gevonden dat dit zo moest blijven.

Gaat nergens over.
India heeft een groot demografisch probleem. Nederland ook. Als jij in een land met 70 inwoner/km2 woont, dan weet je echt wel waar ik het over heb.

Ik begrijp nu ook waarom je zo gemakkelijk doet over Nederland vol laten lopen met Afrikanen: Je woont er zelf niet meer.
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:00:18 #286
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159990445
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Uit dat prachtige kaartje van jou blijkt dat ze in Afrika nog steeds fokken als konijnen. Het bevolkingsoverschot moeten we niet in ons land halen.
Je bent bekend met de redenen waarom bepaalde landen een hoger geboortecijfer hebben? Je bent ook bekend met het feit dat de meeste asielzoekers niet uit die gebieden komen en dat het derhalve (wederom) een zeer nutteloze opmerking van je was dat er zeker geen asielzoekers uit landen gehaald moeten worden waar vrouwen gemiddeld 7 kinderen krijgen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 17-02-2016 14:07:30 ]
pi_159990459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Je bent bekend met de redenen waarom bepaalde landen een hoger geboortecijfer hebben? Je bent ook bekend met het feit dat de meeste asielzoekers niet uit die gebieden komen en dat het derhalve (wederom) een zeer nutteloze opmerking van je was dat er zeker geen asielzoekers uit landen gehaald moeten worden waar vrouwen gemiddeld 7 kinderen krijgen?

Geen boodschap aan die landen en de oorzaak (achterlijkheid, gemiddeld IQ <70). Nederland moet geen mensen uit niet-westerse landen opnemen, daar gaat het om.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 17-02-2016 14:07:36 ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:01:12 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159990463
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

India heeft een groot demografisch probleem. Nederland ook. Als jij in een land met 70 inwoner/km2 woont, dan weet je echt wel waar ik het over heb.

Ik begrijp nu ook waarom je zo gemakkelijk doet over Nederland vol laten lopen met Afrikanen: Je woont er zelf niet meer.
Nederland vol laat lopen met Afrikanen :')

Weetje, ik begin oprecht medelijden met je te krijgen.
pi_159990476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Nederland vol laat lopen met Afrikanen :')

Weetje, ik begin oprecht medelijden met je te krijgen.
Ga maar eens kijken in Rotterdam. Die stad is letterlijk zwart. Daar zijn amper nog Nederlanders te vinden.
pi_159990512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geen boodschap aan die landen en de oorzaak (achterlijkheid, gemiddeld IQ <70). Nederland moet geen mensen uit niet-westerse landen opnemen, daar gaat het om.
Uiteindelijk komt het daar altijd op neer bij jou, hoeveel feiten en argumenten ook jouw mening onderuit halen.
pi_159990535
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het daar altijd op neer bij jou, hoeveel feiten en argumenten ook jouw mening onderuit halen.
Dat is de kern van de zaak: Niet-westerse landen moeten hun eigen problemen oplossen en Europa moet vrij blijven van niet-westerse immigratie om het continent te behouden voor het Europese volk.
pi_159990541
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ga maar eens kijken in Rotterdam. Die stad is letterlijk zwart. Daar zijn amper nog Nederlanders te vinden.
Ik woon in Rotterdam. Nederlanders genoeg. Blanke mensen trouwens ook. Rotterdam is toch die stad die het zo goed doet als het gemiddelde geluk en dat soort dingen gemeten worden?
pi_159990560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik woon in Rotterdam. Nederlanders genoeg. Blanke mensen trouwens ook. Rotterdam is toch die stad die het zo goed doet als het gemiddelde geluk en dat soort dingen gemeten worden?
Logisch. Als je uit Somalië komt en vervolgens in Nederland wordt verwelkomd en je leven lang een riante uitkering, kinderbijslag voor 7 kinderen, een huis en een Miele krijgt, dan duwt dat het gelukscijfer flink omhoog.
pi_159990571
quote:

[..]

Letterlijk zwart :')
pi_159990576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Logisch. Als je uit Somalië komt en vervolgens in Nederland wordt verwelkomd en je leven lang een riante uitkering, kinderbijslag voor 7 kinderen, een huis en een Miele krijgt, dan duwt dat het gelukscijfer flink omhoog.
Zo heb ik jou nooit op enige vrolijkheid kunnen betrappen. Of iets met humor. Laat me raden: Jij woont dus niet in Rotterdam.
pi_159990578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de kern van de zaak: Niet-westerse landen moeten hun eigen problemen oplossen en Europa moet vrij blijven van niet-westerse immigratie om het continent te behouden voor het Europese volk.
Het Europese volk is anno 2015 multicultureel. Deal with it.
pi_159990605
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Neuh, dat is slechts jouw opinie of interpretatie. Met feiten heeft het natuurlijk totaal niets te maken.
pi_159990640
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren dat de Afrikanen met hun gemiddelde IQ van 70 zich mengen onder de blanke Europese bevolking?
pi_159990641
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, dat is slechts jouw opinie of interpretatie. Met feiten heeft het natuurlijk totaal niets te maken.
Er is nu al geen ruimte voor AZC's. Er zijn onvoldoende huizen voor die zogenaamde vluchtelingen :r :r :r en Nederlanders staan jaren op de wachtlijst :r :r :r
En dan zeggen mensen dat het land niet vol is _O-
pi_159990658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ben meer een wereldburger die vind dat alle mensen op aarde meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Problemen zijn grensoverschrijdend. Daarnaast reizen mensen nu over de hele wereld en het is in mijn ogen naïef nog te denken dat grenzen op papier eeuwig zullen bestaan en je nog kunt spreken van een "Europees volk", het begrip ras is aan het verdwijnen door de voortschrijdende techniek.
pi_159990660
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is nu al geen ruimte voor AZC's. Er zijn onvoldoende huizen voor die zogenaamde vluchtelingen :r :r :r en Nederlanders staan jaren op de wachtlijst :r :r :r
En dan zeggen mensen dat het land niet vol is _O-
Correct Nederland is niet vol. Dat je feiten en fictie niet kan scheiden is verder niet mijn probleem.
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:10:33 #302
38496 Perrin
pi_159990663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In sommige steden wel ja. Maar goed, als je je daaraan stoort, kun je ook naar de plekken gaan die nog wel blank zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')