abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159904384
Een goed hek is niet duur en erg effectief. Doen dus.

De komende 30 jaar honderduizenden extra uitkeringen lappen is vele malen duurder.
pi_159904426
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het hek aanmerkelijk duurder en het lost de problemen niet op dus die miljarden aan uitkeringen heb je alsnog. Maar blijf lekker dromen hoor.
Ohja? Wanneer vraagt het straatarme Hongarije dan faillissement aan? :') .
pi_159904563
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ohja? Wanneer vraagt het straatarme Hongarije dan faillissement aan? :') .
Die hebben hun complete grens al voorzien van een werkend hek? Immers, dat moet je dan wel hebben, anders verplaatst de stroom zich gewoon.
pi_159904576
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:38 schreef Homey het volgende:
Een goed hek is niet duur en erg effectief. Doen dus.

De komende 30 jaar honderduizenden extra uitkeringen lappen is vele malen duurder.
Kan je dat even voorrekenen dan voor de Europese buitengrenzen? Inclusief al die Griekse eilanden waar je iets op moet verzinnen met een hek in combinatie met toeristen.
pi_159904602

Vele duizenden kilometers hiervan, dat gaat wel een succes worden _O-
pi_159904692
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het hek aanmerkelijk duurder en het lost de problemen niet op dus die miljarden aan uitkeringen heb je alsnog. Maar blijf lekker dromen hoor.
Hekken werken prima mits aan de buitengrenzen, kijk naar Macedonië, Bulgarije, Hongarije en Turkije

Vergis je niet Turkije bouwt ook stug door

(Bron der Spiegel)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159904827
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:58 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Hekken werken prima mits aan de buitengrenzen, kijk naar Macedonië, Bulgarije, Hongarije en Turkije

Vergis je niet Turkije bouwt ook stug door
[ afbeelding ]
(Bron der Spiegel)
En dan verdwijnt het vluchtelingenprobleem spontaan? Hoe zie je dat voor je?
pi_159904834
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben hun complete grens al voorzien van een werkend hek? Immers, dat moet je dan wel hebben, anders verplaatst de stroom zich gewoon.
Ja, het werkt want niet meer dan een handjevol trekken nu via Hongarije binnen. Het is een mythe dat een hek geen enkele effect sorteert. De vergelijking met het slot van je eigen huis is treffend.
pi_159904860
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, het werkt want niet meer dan een handjevol trekken nu via Hongarije binnen. Het is een mythe dat een hek geen enkele effect sorteert. De vergelijking met het slot van je eigen huis is treffend.
Is hun totale buitengrens nu van een hek voorzien?
  zondag 14 februari 2016 @ 12:08:46 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159904865
De enige echte manier om de toestroom een halt toe te roepen is stoppen met het verstrekken van langdurige verblijfsvergunningen, huurhuizen, uitkeringen en toeslagen.
pi_159904900
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
De enige echte manier om de toestroom een halt toe te roepen is stoppen met het verstrekken van langdurige verblijfsvergunningen, huurhuizen, uitkeringen en toeslagen.
Zolang er nog grote conflicten zijn zorgt dat echt niet voor minder toestroom.
pi_159904904
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tip, kijk de serie De Muur maar eens. Het doet het altijd goed bij het volk wat graag stoer wil doen maar werken is een tweede....

Oh en waar wou je de vele miljarden die het bouwen kost vandaan halen? De zorg nog verder uitkleden dan maar?

En waar wou je daarna nog vele miljarden vandaan halen om de gedupeerden te compenseren?

Hoe zie je het overigens voor je? Alleen de Nederlandse grens in de hekken zetten of de het EU buitengrens? Dan praat je over honderden miljarden voor een oplossing die gegarandeerd niet werkt. Dat lijkt me inderdaad bijzonder naïef...
Allemaal uitstekende vragen waar ik nog nooit zinnige antwoorden op heb gehoord uit het 'we moeten de grenzen beter bewaken' kamp.

Het idee dat we Europa hermetisch kunnen afsluiten lijkt mij ook buitengewoon naief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 februari 2016 @ 12:12:54 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159904952
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang er nog grote conflicten zijn zorgt dat echt niet voor minder toestroom.
Als immigranten vrijwel direct na binnenkomst al meteen hun eigen broek moeten gaan ophouden gaat die stroom echt wel dalen hoor. Of ze gaan eerder weg/terug als het thuis weer een beetje op orde raakt. Niet dat ik denk dat het in Syrië rap opgelost is overigens.
pi_159904961
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is hun totale buitengrens nu van een hek voorzien?
Ja, daarom wordt dat land nu ook vermeden. Vluchtelingen kiezen altijd voor de weg van de minste weerstand. Als de weerstand te heftig wordt kiezen ze eieren voor hun geld.

Vergeet niet dat we niet te maken hebben met mensen die letterlijk de keuze moeten maken tussen de dood of Europa. Het is een weloverwogen economische keuze. Als je echter jaren je best moet doen om in Duitsland te geraken laat je het wel zitten. Niet iedereen is een die-hard.
pi_159905055
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als immigranten vrijwel direct na binnenkomst al meteen hun eigen broek moeten gaan ophouden gaat die stroom echt wel dalen hoor. Of ze gaan eerder weg/terug als het thuis weer een beetje op orde raakt. Niet dat ik denk dat het in Syrië rap opgelost is overigens.
Zeker niet nu ook oppositiegroepen door de Russen worden gebombardeerd en men lekker een beetje aan het kissebissen is over wat de juiste aanpak in Syrie nu eigenlijk is.

Of de uit Syrie afkomstige immigranten wel of niet hun broek moeten ophouden in Europa zal hen vermoed ik worst zijn. Geen bommen op je hoofd krijgen is voor hen een belangrijker issue.
pi_159905246
PS, een aardig stukje historisch perspectief als het gaat om de grenzen van Europa:

pi_159905262
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan verdwijnt het vluchtelingenprobleem spontaan? Hoe zie je dat voor je?
Waarom migreren ze, ze komen vanuit het veilige Turkije dus vluchten vind ik een groot woord, omdat ze weten dat ze kunnen doorreizen .

Als ze weten dat ze niet verder dan Griekenland komen, dat land zal wel geen hekken bouwen,
zal het grootste gedeelte blijven waar ze zijn of een andere route proberen.

Vergis je niet, de hekken op de grens van Macedonië en de controles zijn zeer effectief

http://nos.nl/artikel/208(...)terug-naar-huis.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159905386
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Waarom migreren ze, ze komen vanuit het veilige Turkije dus vluchten vind ik een groot woord, omdat ze weten dat ze kunnen doorreizen.
Jij bent van mening dat alle vluchtelingen in Turkije, waar er momenteel al miljoenen zitten, moeten worden opgevangen?
pi_159905486
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat alle vluchtelingen in Turkije, waar er momenteel al miljoenen zitten, moeten worden opgevangen?
Ik weet niet waar ze opgevangen moeten worden ik vind dat Europa zelf moet kunnen bepalen hoeveel ze er toelaten en waar ze naar toe gaan.

Kijk we hebben te maken met mensen die zich met geweld toegang proberen te verschaffen tot de EU

Hier proberen ze de grens met Macedonië over te steken.

Laten we eerst maar eens een goed slot op de deur zetten, kijken wie het zijn want laten we eerlijk zijn er is nogal wat identiteitsfraude en dan kijken wie we waar opvangen.

Nu zijn het de asieleisers die afdwingen waar ze heem gaan, dat moet omgedraaid worden in naar de EU gaat kijken waar ruimte is,.
pi_159905562
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:37 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ze opgevangen moeten worden ik vind dat Europa zelf moet kunnen bepalen hoeveel ze er toelaten en waar ze naar toe gaan.
Ik kan me goed voorstellen dat Turkije daar heel anders over denkt.

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:37 schreef Buster24 het volgende:

Kijk we hebben te maken met mensen die zich met geweld toegang proberen te verschaffen tot de EU
[ afbeelding ]
Hier proberen ze de grens met Macedonië over te steken.

Laten we eerst maar eens een goed slot op de deur zetten,
Ik kijk in spanning uit naar de begroting en de kosten-baten analyse daarvan. Tot die tijd zou ik daar geen cent aan willen uitgeven.

Je kunt wel heel hard stampvoeten dat wij controle moeten hebben over onze voordeur, maar zolang er geen werkbaar plan ligt blijft dat bij stampvoeten. "Zou moeten" koop je niks voor.
pi_159905897
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, daarom wordt dat land nu ook vermeden. Vluchtelingen kiezen altijd voor de weg van de minste weerstand. Als de weerstand te heftig wordt kiezen ze eieren voor hun geld.

Vergeet niet dat we niet te maken hebben met mensen die letterlijk de keuze moeten maken tussen de dood of Europa. Het is een weloverwogen economische keuze. Als je echter jaren je best moet doen om in Duitsland te geraken laat je het wel zitten. Niet iedereen is een die-hard.
Ik kan verdomde weinig vinden over een hek tussen Hongarije en Slowkije of Oostenrijk.
pi_159905934
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Waarom migreren ze, ze komen vanuit het veilige Turkije dus vluchten vind ik een groot woord, omdat ze weten dat ze kunnen doorreizen .

Als ze weten dat ze niet verder dan Griekenland komen, dat land zal wel geen hekken bouwen,
zal het grootste gedeelte blijven waar ze zijn of een andere route proberen.

Vergis je niet, de hekken op de grens van Macedonië en de controles zijn zeer effectief
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/208(...)terug-naar-huis.html
Jij denkt dat Turkije onbeperkt mensen op kan en zal blijven vangen?
pi_159906032
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat Turkije daar heel anders over denkt.

[..]

Ik kijk in spanning uit naar de begroting en de kosten-baten analyse daarvan. Tot die tijd zou ik daar geen cent aan willen uitgeven.

Je kunt wel heel hard stampvoeten dat wij controle moeten hebben over onze voordeur, maar zolang er geen werkbaar plan ligt blijft dat bij stampvoeten. "Zou moeten" koop je niks voor.
Turkije kan je financieel steunen,ben ik voorstander van.

Daarbij komt dat Turkije heel druk bezig is de grens met Syrië te sluiten, officieel niet voor vluchtelingen maar bouwen erg hard aan hekken en muren.

Blijft over de 2.2 miljoen migranten in Turkije
Die zullen niet doorreizen als ze weten niet door te kunnen naar West Europa
Ook de migranten hebben geen zin in Griekenland te stranden.

Als ze dit idee kwijt zijn steken ze niet over.
En zo wel stranden ze in Griekenland

quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij denkt dat Turkije onbeperkt mensen op kan en zal blijven vangen?
Turkije stopt met de opvang en sluit haar grenzen.
pi_159906244

.
Zoals het er nu naar uit ziet stopt Frankrijk met de opname van asielzoekers.
pi_159906307
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:04 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
.
Zoals het er nu naar uit ziet stopt Frankrijk met de opname van asielzoekers.
Alleen Duitsland wil nog dat de rest van Europa de bende van Merkel gaat opruimen.
pi_159906334
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik kan verdomde weinig vinden over een hek tussen Hongarije en Slowkije of Oostenrijk.
Dat zijn geen buitengrenzen.
pi_159906481
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Alleen Duitsland wil nog dat de rest van Europa de bende van Merkel gaat opruimen.
Merkel heeft Europa in chaos gestort, ik zou zeggen mik die migranten in bussen en zet ze over de grens.

.
Heeft een burgemeester in Duitsland ook gedaan, hup bij Merkel op de stoep.
pi_159906517
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:57 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Turkije kan je financieel steunen,ben ik voorstander van.
Dat zal dan meegenomen moeten worden in de vooralsnog ontbrekende begroting + kosten-baten analyse. :)

quote:

Daarbij komt dat Turkije heel druk bezig is de grens met Syrië te sluiten, officieel niet voor vluchtelingen maar bouwen erg hard aan hekken en muren.
[ afbeelding ]

Blijft over de 2.2 miljoen migranten in Turkije
Die zullen niet doorreizen als ze weten niet door te kunnen naar West Europa
Ook de migranten hebben geen zin in Griekenland te stranden.
Even aangenomen dat dit niet volstrekt irreeel is natuurlijk.

quote:

[..]

Turkije stopt met de opvang en sluit haar grenzen.
Voor het gros van de in Turkije aanwezige vluchtelingen is er effectief geen opvang. En dat sluiten van de grenzen klinkt veel eenvoudiger dan het werkelijk is.
pi_159906700
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zal dan meegenomen moeten worden in de vooralsnog ontbrekende begroting + kosten-baten analyse. :)

[..]

Even aangenomen dat dit niet volstrekt irreeel is natuurlijk.

[..]

Voor het gros van de in Turkije aanwezige vluchtelingen is er effectief geen opvang. En dat sluiten van de grenzen klinkt veel eenvoudiger dan het werkelijk is.
Het gebeurd al, volgens mij mis je het nieuws
Er zijn hotspots in aanbouw, Macedonië laat heel geselecteerd door, Frankrijk en Oostenrijk hebben een migranten limiet ingesteld.

Turkije heeft al hekken en muren staan op de grens met Syrië
Turkije houd vluchtelingen vast in Turkije en daar ontvangen ze euro's voor.
pi_159906791
Samsom is echt zo'n rasmongool. Meneertje verwacht dat Turkije binnenkort een veilig land is. Hetzelfde land dat met veel geweld een Koerdische opstand neerslaat en nu Syrie bestookt met artillerie.

Je vraag je serieus af of hij een hersenbeschadiging heeft opgelopen.
pi_159906839
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:
Samsom is echt zo'n rasmongool. Meneertje verwacht dat Turkije binnenkort een veilig land is. Hetzelfde land dat met veel geweld een Koerdische opstand neerslaat en nu Syrie bestookt met artillerie.

Je vraag je serieus af of hij een hersenbeschadiging heeft opgelopen.
Turkije is een veilig land. Waar heb je het in godsnaam over.
pi_159906871
quote:
15s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.
pi_159906893
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:22 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het gebeurd al, volgens mij mis je het nieuws
Er zijn hotspots in aanbouw, Macedonië laat heel geselecteerd door, Frankrijk en Oostenrijk hebben een migranten limiet ingesteld.

Turkije heeft al hekken en muren staan op de grens met Syrië
Turkije houd vluchtelingen vast in Turkije en daar ontvangen ze euro's voor.
[ afbeelding ]
Dat Turkije vanalles belooft als je ze Euro's stuurt neem ik zo van je aan. Maar ik heb niet de illusie dat het probleem daarmee is opgelost. Jij wel?

Turkije kan helemaal niet dat soort hoeveelheden vluchtelingen opvangen of tegenhouden, ook niet als je ze maar genoeg Euro's stuurt.
pi_159907318
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat Turkije vanalles belooft als je ze Euro's stuurt neem ik zo van je aan. Maar ik heb niet de illusie dat het probleem daarmee is opgelost. Jij wel?

Turkije kan helemaal niet dat soort hoeveelheden vluchtelingen opvangen of tegenhouden, ook niet als je ze maar genoeg Euro's stuurt.
Mee eens maar dat zegt ook niemand.
Het ging primair over de vraag werken hekken.
Ja dus alleen moet je wel meer doen dan hekken zetten om een probleem volledig op te lossen.

Het hele idee achter hekken & hotspots is controle en selectie aan de buitengrenzen van Europa
terug sturen wat geen asiel-kans heeft en verdelen wat daar wel voor in aanmerking komt.

Het blijft toch vreemd dat in Litouwen en Letland opvang leeg staat en in Nederland de sporthallen vol liggen
(zie onderstaand artikel)
pi_159907429
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.
Ik heb nog geen verhalen gehoord over 'vluchtelingen' die doodgeknuppeld zijn in het onveilige Turkije. Turkije is niet minder veilig dan al die andere Noord-Afrikaanse landen die veilig bestempeld zijn.

Als Turkije onveilig is dan is heel Afrika, Zuid-Amerika en een groot deel van Azie dat.
pi_159907480
quote:
15s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het hele idee is dat als Turkije een 'veilig' land is, mensen die uit Turkije gevlucht zijn direct teruggestuurd kunnen worden, omdat ze uit een veilig land komen. Echter is de kans dat Turkije snel de stempel veilig krijgt heel klein. Erdogan heeft er dus zelfs baat bij om zijn land zo lang mogelijk 'onveilig' te houden. Maar voor een PvdA leider met 3 hersencellen is dat een brug te ver om te begrijpen.
pi_159907547
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het hele idee is dat als Turkije een 'veilig' land is, mensen die uit Turkije gevlucht zijn direct teruggestuurd kunnen worden, omdat ze uit een veilig land komen. Echter is de kans dat Turkije snel de stempel veilig krijgt heel klein. Erdogan heeft er dus zelfs baat bij om zijn land zo lang mogelijk 'onveilig' te houden. Maar voor een PvdA leider met 3 hersencellen is dat een brug te ver om te begrijpen.
De enige reden dat het nog onveilig wordt bestempeld is omdat de propagandamachine van mensenrechtenorganisaties volle toeren draait. Een handjevol Syriers zijn teruggestuurd(vast met een goede reden) en dus is het land onveilig :') . Dat 2 miljoen mensen niet zijn teruggestuurd doet er niet toe.
pi_159907586
We kunnen wel stellen dat hekken en grenscontroles effectief zijn. Er is nog geen bewijs dat het tegendeel beweerd namelijk.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159907641
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

.
Deze Irakezen (in de uitzending onderdeel van een groep) vind het veilig genoeg, alleen zwaar.
pi_159907670
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
We kunnen wel stellen dat hekken en grenscontroles effectief zijn. Er is nog geen bewijs dat het tegendeel beweerd namelijk.
Dat heet in vaktermen een argumentum ad ignorantiam. Iets is waar omdat het tegendeel niet bewezen is.
pi_159907675
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

De enige reden dat het nog onveilig wordt bestempeld is omdat de propagandamachine van mensenrechtenorganisaties volle toeren draait. Een handjevol Syriers zijn teruggestuurd(vast met een goede reden) en dus is het land onveilig :') . Dat 2 miljoen mensen niet zijn teruggestuurd doet er niet toe.
Vandaar mijn punt dat Samsom maar wat lult als hij denkt dat Turkije snel een stempel 'veilig' krijgt. En dan blijven die asielzoekers gewoon naar Europa komen en van terugsturen is dan geen sprake, omdat de zieligheidsmachine Turkije te onveilig vind.
pi_159907697
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb nog geen verhalen gehoord over 'vluchtelingen' die doodgeknuppeld zijn in het onveilige Turkije. Turkije is niet minder veilig dan al die andere Noord-Afrikaanse landen die veilig bestempeld zijn.

Als Turkije onveilig is dan is heel Afrika, Zuid-Amerika en een groot deel van Azie dat.
Toch vreemd dat de meningen daar over verdeeld zijn. En de meningen hier vanuit de onderbuik geventileerd worden door toetsenbordhelden die dusdanig weinig lef hebben dat ze geen stap in de Bijlmer durven te zetten. In het walhalla dat Nederland heet.
pi_159907942
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de meningen daar over verdeeld zijn. En de meningen hier vanuit de onderbuik geventileerd worden door toetsenbordhelden die dusdanig weinig lef hebben dat ze geen stap in de Bijlmer durven te zetten. In het walhalla dat Nederland heet.
We weten allemaal welke types Turkije als onveilig bestempelen. En ja, bepaalde types bestempelen het als veilig. Laten we dus vooral naar de feiten kijken.

Is er sprake van onveilige algemene situatie in Turkije waarbij er elke dag burgers worden gedood door terroristen en milities? Heeft iemand het specifiek gemunt op (Syrische) vluchtelingen? Nee en nee.

Ik heb nog nooit gehoord van een Syrier die roept dat hij Turkije voor zijn leven ontvlucht is.
pi_159908240
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

We weten allemaal welke types Turkije als onveilig bestempelen. En ja, bepaalde types bestempelen het als veilig. Laten we dus vooral naar de feiten kijken.

Is er sprake van onveilige algemene situatie in Turkije waarbij er elke dag burgers worden gedood door terroristen en milities? Heeft iemand het specifiek gemunt op (Syrische) vluchtelingen? Nee en nee.

Ik heb nog nooit gehoord van een Syrier die roept dat hij Turkije voor zijn leven ontvlucht is.
Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.
  zondag 14 februari 2016 @ 14:07:31 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159908247
Turkije is een enorm land, vandaar dat je er als toerist gewoon lekker op vakantie kunt terwijl je je op andere plekken in het land beter niet kunt vertonen.

De crux blijft em mij betreft zitten in de weigering van Oost-Europese lidstaten om asielzoekers op te vangen. Qua aantallen is het best beheersbaar, mits je ze spreidt over de hele EU niet over een handjevol landen zoals nu gebeurt. Die laatste situatie is inderdaad onhoudbaar. Daarom moeten er asielzoekers uit landen zoals Duitsland, Zweden, Oostenrijk en ook Nederland herverdeeld worden naar bv. Polen of Tsjechië.
pi_159909263
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.
Wat was het vluchtMOTIEF
Als ik morgen mijn leven op spel zet door met een rubberboot naar Engeland over te steken zegt dat nog niets over de veiligheid in Nederland

Er zijn ook Syriërs geweest die van Frankrijk naar Engeland probeerde te zwemmen volgens jouw theorie is Frankrijk dan een onveilig land.
http://www.joop.nl/nieuws(...)lse-kust-te-bereiken
pi_159909304
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh ja nee, dan is het goed.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159909339
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:38 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Wat was het vluchtMOTIEF
Als ik morgen mijn leven op spel zet door met een rubberboot naar Engeland over te steken zegt dat nog niets over de veiligheid in Nederland

Er zijn ook Syriërs geweest die van Frankrijk naar Engeland probeerde te zwemmen volgens jouw theorie is Frankrijk dan een onveilig land.
http://www.joop.nl/nieuws(...)lse-kust-te-bereiken
Sinds wanneer wordt Joop serieus genomen? _O-
pi_159909471
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt Joop serieus genomen? _O-
Je bent niet handig met computers, de oorspronkelijk bron is de BBC (was een muisklik)
http://www.bbc.com/news/uk-33584706

Overigens beoordeeld de UNHCR de opvang in Turkije als humaan
.
pi_159909586
En speciaal voor Toefjes
http://nos.nl/artikel/204(...)lde-overzwemmen.html

Het Frankrijk - Engeland zwemverhaal in het Nederlands, computers zijn ingewikkeld en de Engelse taal ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')