Dat zijn geen buitengrenzen.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik kan verdomde weinig vinden over een hek tussen Hongarije en Slowkije of Oostenrijk.
Merkel heeft Europa in chaos gestort, ik zou zeggen mik die migranten in bussen en zet ze over de grens.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Alleen Duitsland wil nog dat de rest van Europa de bende van Merkel gaat opruimen.
Dat zal dan meegenomen moeten worden in de vooralsnog ontbrekende begroting + kosten-baten analyse.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:57 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Turkije kan je financieel steunen,ben ik voorstander van.
Even aangenomen dat dit niet volstrekt irreeel is natuurlijk.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:57 schreef Buster24 het volgende:
Daarbij komt dat Turkije heel druk bezig is de grens met Syrië te sluiten, officieel niet voor vluchtelingen maar bouwen erg hard aan hekken en muren.
[ afbeelding ]
Blijft over de 2.2 miljoen migranten in Turkije
Die zullen niet doorreizen als ze weten niet door te kunnen naar West Europa
Ook de migranten hebben geen zin in Griekenland te stranden.
Voor het gros van de in Turkije aanwezige vluchtelingen is er effectief geen opvang. En dat sluiten van de grenzen klinkt veel eenvoudiger dan het werkelijk is.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:57 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Turkije stopt met de opvang en sluit haar grenzen.
Het gebeurd al, volgens mij mis je het nieuwsquote:Op zondag 14 februari 2016 13:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zal dan meegenomen moeten worden in de vooralsnog ontbrekende begroting + kosten-baten analyse.
[..]
Even aangenomen dat dit niet volstrekt irreeel is natuurlijk.
[..]
Voor het gros van de in Turkije aanwezige vluchtelingen is er effectief geen opvang. En dat sluiten van de grenzen klinkt veel eenvoudiger dan het werkelijk is.
Turkije is een veilig land. Waar heb je het in godsnaam over.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:
Samsom is echt zo'n rasmongool. Meneertje verwacht dat Turkije binnenkort een veilig land is. Hetzelfde land dat met veel geweld een Koerdische opstand neerslaat en nu Syrie bestookt met artillerie.
Je vraag je serieus af of hij een hersenbeschadiging heeft opgelopen.
Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Turkije is een veilig land. Waar heb je het in godsnaam over.
Dat Turkije vanalles belooft als je ze Euro's stuurt neem ik zo van je aan. Maar ik heb niet de illusie dat het probleem daarmee is opgelost. Jij wel?quote:Op zondag 14 februari 2016 13:22 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het gebeurd al, volgens mij mis je het nieuws
Er zijn hotspots in aanbouw, Macedonië laat heel geselecteerd door, Frankrijk en Oostenrijk hebben een migranten limiet ingesteld.
Turkije heeft al hekken en muren staan op de grens met Syrië
Turkije houd vluchtelingen vast in Turkije en daar ontvangen ze euro's voor.
[ afbeelding ]
Mee eens maar dat zegt ook niemand.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat Turkije vanalles belooft als je ze Euro's stuurt neem ik zo van je aan. Maar ik heb niet de illusie dat het probleem daarmee is opgelost. Jij wel?
Turkije kan helemaal niet dat soort hoeveelheden vluchtelingen opvangen of tegenhouden, ook niet als je ze maar genoeg Euro's stuurt.
Ik heb nog geen verhalen gehoord over 'vluchtelingen' die doodgeknuppeld zijn in het onveilige Turkije. Turkije is niet minder veilig dan al die andere Noord-Afrikaanse landen die veilig bestempeld zijn.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.
Het hele idee is dat als Turkije een 'veilig' land is, mensen die uit Turkije gevlucht zijn direct teruggestuurd kunnen worden, omdat ze uit een veilig land komen. Echter is de kans dat Turkije snel de stempel veilig krijgt heel klein. Erdogan heeft er dus zelfs baat bij om zijn land zo lang mogelijk 'onveilig' te houden. Maar voor een PvdA leider met 3 hersencellen is dat een brug te ver om te begrijpen.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Turkije is een veilig land. Waar heb je het in godsnaam over.
De enige reden dat het nog onveilig wordt bestempeld is omdat de propagandamachine van mensenrechtenorganisaties volle toeren draait. Een handjevol Syriers zijn teruggestuurd(vast met een goede reden) en dus is het land onveiligquote:Op zondag 14 februari 2016 13:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het hele idee is dat als Turkije een 'veilig' land is, mensen die uit Turkije gevlucht zijn direct teruggestuurd kunnen worden, omdat ze uit een veilig land komen. Echter is de kans dat Turkije snel de stempel veilig krijgt heel klein. Erdogan heeft er dus zelfs baat bij om zijn land zo lang mogelijk 'onveilig' te houden. Maar voor een PvdA leider met 3 hersencellen is dat een brug te ver om te begrijpen.
quote:Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan ga je vast komende zomer met een gerust hart naar Turkije op vakantie. Geen kip die meer naar dat veilige land toe durft te gaan.
Dat heet in vaktermen een argumentum ad ignorantiam. Iets is waar omdat het tegendeel niet bewezen is.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
We kunnen wel stellen dat hekken en grenscontroles effectief zijn. Er is nog geen bewijs dat het tegendeel beweerd namelijk.
Vandaar mijn punt dat Samsom maar wat lult als hij denkt dat Turkije snel een stempel 'veilig' krijgt. En dan blijven die asielzoekers gewoon naar Europa komen en van terugsturen is dan geen sprake, omdat de zieligheidsmachine Turkije te onveilig vind.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De enige reden dat het nog onveilig wordt bestempeld is omdat de propagandamachine van mensenrechtenorganisaties volle toeren draait. Een handjevol Syriers zijn teruggestuurd(vast met een goede reden) en dus is het land onveilig. Dat 2 miljoen mensen niet zijn teruggestuurd doet er niet toe.
Toch vreemd dat de meningen daar over verdeeld zijn. En de meningen hier vanuit de onderbuik geventileerd worden door toetsenbordhelden die dusdanig weinig lef hebben dat ze geen stap in de Bijlmer durven te zetten. In het walhalla dat Nederland heet.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik heb nog geen verhalen gehoord over 'vluchtelingen' die doodgeknuppeld zijn in het onveilige Turkije. Turkije is niet minder veilig dan al die andere Noord-Afrikaanse landen die veilig bestempeld zijn.
Als Turkije onveilig is dan is heel Afrika, Zuid-Amerika en een groot deel van Azie dat.
We weten allemaal welke types Turkije als onveilig bestempelen. En ja, bepaalde types bestempelen het als veilig. Laten we dus vooral naar de feiten kijken.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de meningen daar over verdeeld zijn. En de meningen hier vanuit de onderbuik geventileerd worden door toetsenbordhelden die dusdanig weinig lef hebben dat ze geen stap in de Bijlmer durven te zetten. In het walhalla dat Nederland heet.
Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
We weten allemaal welke types Turkije als onveilig bestempelen. En ja, bepaalde types bestempelen het als veilig. Laten we dus vooral naar de feiten kijken.
Is er sprake van onveilige algemene situatie in Turkije waarbij er elke dag burgers worden gedood door terroristen en milities? Heeft iemand het specifiek gemunt op (Syrische) vluchtelingen? Nee en nee.
Ik heb nog nooit gehoord van een Syrier die roept dat hij Turkije voor zijn leven ontvlucht is.
Wat was het vluchtMOTIEFquote:Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.
Oh ja nee, dan is het goed.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb wel voorbeelden gezien van Syriërs die het leven op het spel gezet hebben om Turkije te ontvluchten. In zo'n bootje.
Sinds wanneer wordt Joop serieus genomen?quote:Op zondag 14 februari 2016 14:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Wat was het vluchtMOTIEF
Als ik morgen mijn leven op spel zet door met een rubberboot naar Engeland over te steken zegt dat nog niets over de veiligheid in Nederland
Er zijn ook Syriërs geweest die van Frankrijk naar Engeland probeerde te zwemmen volgens jouw theorie is Frankrijk dan een onveilig land.
http://www.joop.nl/nieuws(...)lse-kust-te-bereiken
Je bent niet handig met computers, de oorspronkelijk bron is de BBC (was een muisklik)quote:Op zondag 14 februari 2016 14:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt Joop serieus genomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |