abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 22:30:50 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159689647
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:43 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

[..]

Ga je stomme taal spelletjes ergens anders spelen wil je. Niemand hier ontkent dat er een probleem is. De vraag is alleen of we de problemen met migratie moeten oplossen. De meeste hier kiezen daar terecht niet voor.
Duidelijk dus in plaats van proberen problemen op te lossen willen we liever wegkijken maar bovenal onze eigen priveleges behouden.

Ik snap het wel maar ikzelf kan er niets aan doen dat ik toevallig in een van de meest welvarende en tolerante en vrije landen ooit geboren ben. Ik misgun anderen niet om ook gelukkig te zijn.
Een van de ergste zaken aan het hele vluchtelingen debat vind ik dat iedereen die heel erg tegen vluchtelingen is, zich erg bewust is van de ontzettend goede positie waar wij ons in bevinden (kwa economie maar ook op een moraal vlak en het vlak van persoonlijke vrijheden) maar tegelijkertijd niemand dezelfde positie anderen ook maar gunt.

Inplaats van vluchtelingen te laten medelen in onze welvaart willen zo hard mogelijk onze eigen welvaart beschermen, vrijheid slaat nergens op als het alleen maar geldt voor een selecte groep.

Ik snap trouwens niet wat mijn post met taalspelletjes te maken zou hebben...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 22:35:28 #302
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159689803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is dus verkeerd dat ik wat heb tegen mensen die intolerant zijn jegens anders denkende mensen en daarom geweld gebruiken.
Dus jij vind dat geweld gewoon moet kunnen. Daar moet men maar tolerant in zijn. :? 8)7
Geweld gebruiken mag niet van de wet en de wet moet nageleefd worden. Maar dat haal jij er nu bij. Je kunt prima tolerant zijn en geweld afkeuren.

Ik denk dat door je intolerant op te stellen tegen vluchtelingen zij (terecht) aannemen dat intolerantie hier de norm is. Ik denk door tolerant op te stellen dit sommige ogen kan openen en mensen doen inzien hoe onze maatschappij werkt.

Op het moment denk ik dat een gemiddelde vluchteling denkt dat men in nederland alleen naar je luistert als je schreeuwt en met spandoeken en stenen in de weer gaat. Dat is wat nederlanders zelf namelijk ook doen, dus when in rome do as the romans do.. Het zou me dus niet verbazen als vluchtelingen naar goed nederlands voorbeeld agressief gaan protesteren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')