quote:Het wordt premier Wilders of ‘revolte’
PVV in Europa Wilders trof zijn anti-Europese collega’s vrijdag in Milaan. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Echte zetelaantallen of regeringsmacht deden er even niet toe. Zes politieke leiders van anti-Europese en anti-migratiepartijen waren op donderdag en vrijdag bij elkaar in Milaan voor de eerste jaarvergadering van hun anti-EU-fractie in het Europees Parlement – en ze gingen met elkaar, het publiek en de pers om alsof zij nú al de politieke winnaars zijn in hun land.
„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.” Marine Le Pen van het Franse Front National, naast hem, knikte: zo is het.
De anti-Europese fractie, ‘Europa van Naties en Vrijheid’, werd in juni vorig jaar opgericht. Behalve de PVV en het Front National zitten ook het Oostenrijkste FPÖ, Lega Nord, Vlaams Belang en het Poolse Congres voor Nieuw Rechts (KNP) erin. Zij beleven hun ‘patriottische lente’, zoals Wilders het noemt. Door de onrust over de vluchtelingen die naar Europa komen, groeit de aanhang van politieke partijen die tegen de EU en tegen migratie zijn.
En dus was de stemming op de persconferentie triomfantelijk. „De waarheid ligt niet altijd in het midden”, zei Wilders, als citaat van de Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci die hem had geïnspireerd, zei hij, met haar kritische boeken over de islam. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Toch was de jaarvergadering geen feestelijke bijeenkomst. In de toespraken op donderdag, waarbij Wilders zich had laten vervangen door Europarlementariër Marcel de Graaff, zat veel verongelijktheid – ze zíjn geen nazi’s en ze zíjn niet gek. „Wij zijn juist normaal”, zei Matteo Salvini van gastheer Lega Nord.
quote:http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054
Door de nieuwsberichten van verkrachtingen, aanrandingen en andere zedenzaken in AZC's is dit nieuws er wat doorheen geglipt.
Wat denken jullie. Als de elite de PVV weer boycot terwijl die op 40 Kamerzetels staan, de vluchtelingen nog massaal binnenkomen, wat dan?
Uiteindelijk is de democratische staatsvorm niet in beton gegoten.
Bron?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:29 schreef D1990 het volgende:
Gutmensch, wat ga je hierna doen? Mensen uitmaken voor "poephoofd" en jezelf vervolgens proclameren als overwinnaar van de discussie?
Nee waarom? Ik vond het alleen geen nieuw deel waard, want het behaalde wel een hoog BNW-gehalte.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:29 schreef D1990 het volgende:
Gutmensch, wat ga je hierna doen? Mensen uitmaken voor "poephoofd" en jezelf vervolgens proclameren als overwinnaar van de discussie?
Maar Geert weet wat "het volk" wil.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:46 schreef Igen het volgende:
Deel 4 alweer en ik heb nog niet eens gereageerd?
Bij het gedoogkabinet heeft Wilders al laten zien dat hij geen compromissen wil sluiten, maar "z'n poot stijf houdt" om niet z'n achterban te "bedonderen". Samenwerken betekent dus dat de anderen alles moeten doen wat hij wil en dat Wilders dus met pakweg 1/3 van alle stemmen de volledige macht opeist, met dreiging van een staatsgreep indien dat niet lukt.
Zorgelijk, zorgelijk.
Mag ik opmerken dat dit irrelevant is.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Pino0 het volgende:
Nee goedpraters en wegkijkers, er zitten niet 'een paar rotte appels tussen', er zitten heel veel rotte appels tussen.
KIJK DAN TOCH MENSEN
[ afbeelding ]
We leven in Nederland, en zie de cijfers. Wij blanke Nederlanders hebben een relatief laag cijfer, en hoewel er zoveel meer Nederlanders in Nederland wonen dan Marokkanen, weten zij met hun kleinere bevolkingsgroep, de overhand te nemen.
EN NEE IK BEN GEEN PVV-ER
En nu wil je alle Antillianen uitzetten?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Pino0 het volgende:
Nee goedpraters en wegkijkers, er zitten niet 'een paar rotte appels tussen', er zitten heel veel rotte appels tussen.
KIJK DAN TOCH MENSEN
[ afbeelding ]
We leven in Nederland, en zie de cijfers. Wij blanke Nederlanders hebben een relatief laag cijfer, en hoewel er zoveel meer Nederlanders in Nederland wonen dan Marokkanen, weten zij met hun kleinere bevolkingsgroep, de overhand te nemen.
Gewoon iedereen uitzetten die niet geertdienstig is.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En nu wil je alle Antillianen uitzetten?
Vertel, van wie heb jij deze wijsheid?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar Geert weet wat "het volk" wil.
2/3 steekt de kop in het zand omdat onze staatspropaganda deze cijfers niet kenbaar maakt.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag ik opmerken dat dit irrelevant is.
Als 2 op de 3 Nederlanders het geen probleem vindt of z'n kop hiervoor in het zand wil steken, dan is dat hun goed recht. Dan heb je dat in een democratie te accepteren en moet je niet met een staatsgreep gaan dreigen.
Aha.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon iedereen uitzetten die niet geertdienstig is.
Vertel, wie heeft jou deze onzin ingefluisterd?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
2/3 steekt de kop in het zand omdat onze staatspropaganda deze cijfers niet kenbaar maakt.
Nee hoor. Wij moeten er met zijn alle toch van iets maken in dit Nederland. Dat er een grote groep ons land kapot heeft gemaakt, vind ik erg jammer.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En nu wil je alle Antillianen uitzetten?
Dat roept die geperoxideerde malloot zelf steeds, maar bij mijn weten steunt de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking hem nog steeds niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vertel, van wie heb jij deze wijsheid?
Meen je dit sirieus? Gast, je weet niet waar je over praat.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:57 schreef Pino0 het volgende:
[..]
En ik denk ook niet dat het ooit nog opgelost gaat worden. Stel je eens een Nederland voor, zonder die grote groepen met rotte appels. Waar jou oma niet word beroofd en je gewoon eens een foutje mag maken in het verkeer, zonder te worden bedreigd en uitgescholden word voor 'kanker hollander'.
Ken jij die cijfers?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:56 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vertel, wie heeft jou deze onzin ingefluisterd?
Ons land is helemaal niet kapot en prima in staat om vluchtelingen op te nemen. We moeten alleen mensen die wel zonder grote problemen kunnen terugkeren naar hun eigen land er zorgvuldig uitfilteren.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:57 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij moeten er met zijn alle toch van iets maken in dit Nederland. Dat er een grote groep ons land kapot heeft gemaakt, vind ik erg jammer.
En ik denk ook niet dat het ooit nog opgelost gaat worden. Stel je eens een Nederland voor, zonder die grote groepen met rotte appels. Waar jou oma niet word beroofd en je gewoon eens een foutje mag maken in het verkeer, zonder te worden bedreigd en uitgescholden word voor 'kanker hollander'.
En het worden er alleen maar meer. Meer dan de helft van de vluchtelingen komen gewoon geluk zoeken. Kijk nu al wat voor gezeik er al is. Laat staan als ze hier 10 jaar wonen.
Niet verder gelezen.quote:
Ze staan hier toch open en bloot!? Iedereen kan ze zien. Als het NOS Journaal ze niet presenteert dan heb je ook nog RTL Nieuws, WNL, PowNews (die twee zijn zelfs ook 'staatstelevisie') en noem maar op die ze op TV kunnen presenteren.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
2/3 steekt de kop in het zand omdat onze staatspropaganda deze cijfers niet kenbaar maakt.
Wie ben jij dan om zelfs deze cijfers te gaan goedpraten, mafkees
Een op tien ja. En jij wil die andere negen gaan uitkafferen?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Pino0 het volgende:
KIJK DAN TOCH MENSEN
[ afbeelding ]
Hoezo? Ook niet voor de kick?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze staan hier toch open en bloot!? Iedereen kan ze zien. Als het NOS Journaal ze niet presenteert dan heb je ook nog RTL Nieuws, WNL, PowNews (die twee zijn zelfs ook 'staatstelevisie') en noem maar op die ze op TV kunnen presenteren.
Als niemand daar naar kijkt en de grote meute klakkeloos alleen maar het 8-uur-journaal kijkt. pech gehad! Dat geeft je nog steeds niet het recht om een staatsgreep te plegen.
Wat een gekke aannames doen types zoals jij toch.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoezo? Ook niet voor de kick?
Maar serieus, als iedereen nu op een presenteerblaadje de kosten en de ellende aangereikt zou krijgen zou zowat iedereen behalve jij en Gutmensch er voor tekenen maar snel die rem er op te zetten.
Het scheelt natuurlijk wel dat de anti-islam mensen met een behoorlijke inhaalslag bezig zijn. Omdat het een vrij kleine groep is die in de statistiek samenvalt met een grote hoeveelheid beschaafde mensen valt dat natuurlijk niet op.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Pino0 het volgende:
KIJK DAN TOCH MENSEN
Spreek voor jezelf. Wat wil je precies zeggen over staatspropaganda?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar heb je wel vaker last van geloof ik, ik sprak namelijk over staatspropaganda.
Gekke aanname dat ik PVV'er ben. Klopt niet namelijk.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat een gekke aannames doen types zoals jij toch.
De meerderheid van de Nederlandse bevolking denkt NIET zoals jij, hoe graag je dat ook wil.
Lul. Troll of niet: dat ik die cijfers niet teruggezien heb in de staatspropaganda. Zowel crossmediaal.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Wat wil je precies zeggen over staatspropaganda?
Aha, de intelligentie spat er weer van af.quote:
Ja, en als jij Sinterklaas was dan was ik de Kerstman.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoezo? Ook niet voor de kick?
Maar serieus, als iedereen nu op een presenteerblaadje de kosten en de ellende aangereikt zou krijgen zou zowat iedereen behalve jij en Gutmensch er voor tekenen maar snel die rem er op te zetten.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Ik zou het eigenlijk stiekem best graag willen zien. De droomwereld van Alexander Pechtold verwezenlijkt. Een permanente terugkeer naar de prehistorie en niemand om de schuld te geven ( Zionistisch complot is, uiteraard, de reden dat moslimlanden vrijwel universeel beestachtige teringbendes zijn ). Geen andere volkeren om ze te redden, geen andere volkeren op wiens vooruitgang mee te liften valt.quote:Op maandag 1 februari 2016 06:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alles reshufflen maakt niet uit: Overal waar westerlingen zijn (of het nou Afrika is of Europa) wordt alles mooi en welvarend, overal waar Afrikanen en moslims zijn wordt het ellende. Zie de niet-westerse landen en wijken in Europa waar niet-westerlingen de meerderheid vormen.
Het is verleidelijk om nu een Godwin te maken, maar laat ik dat niet doen.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:46 schreef Igen het volgende:
Bij het gedoogkabinet heeft Wilders al laten zien dat hij geen compromissen wil sluiten, maar "z'n poot stijf houdt" om niet z'n achterban te "bedonderen". Samenwerken betekent dus dat de anderen alles moeten doen wat hij wil en dat Wilders dus met pakweg 1/3 van alle stemmen de volledige macht opeist, met dreiging van een staatsgreep indien dat niet lukt.
Zorgelijk, zorgelijk.
Wat is dit voor onzin, hoe kom jij überhaupt bij Noord-Korea?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en als jij Sinterklaas was dan was ik de Kerstman.
We leven in een vrij land waar mensen vrij mogen kiezen welke informatie ze wel willen horen en welke ze niet willen horen. Het is hier geen Noord-Korea.
Waar zei ik ook alweer dat je PVV'er was?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Gekke aanname dat ik PVV'er ben. Klopt niet namelijk.
Maar ik ben ook niet zo achterlijk om in te zien dat dit niet de goede kant op gaat.
Ga nou eens in op de vraag dan. Ik stel je al twee keer een vraag: waarom komen die cijfers niet terug op televisie of in de krant?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha, de intelligentie spat er weer van af.
Aha, spijker, kop. Man man man. De meerderheid denkt daar dus anders over, en jij maakt die mensen uit voor 'asociaal'. Over zelfreflectie gesproken.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb absuluut geen last van die mensen en ze wonen met grote getalen bij mij in de buurt.
Idem, alleen moeten we in mijn optiek er even voor zorgen dat we nog tegen die oligarchen kunnen zijn in de toekomst.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:21 schreef D1990 het volgende:
Je hebt altijd voor en tegenstanders, in de 18de eeuw waren er ook de prinsgezinde en de patriotten. Dat is nu niet veel anders.
Maar mijn tegenstander is de oligarchie(oftewel de regenten), en niet de moslims of asielzoekers.
Nee, de meerderheid heeft er ook geen last van, dat zeg ik hier al steeds, nog geen 30% steunt de PVV.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha, spijker, kop. Man man man. De meerderheid denkt daar dus anders over, en jij maakt die mensen uit voor 'asociaal'. Over zelfreflectie gesproken.
Dat is het enige land ter wereld dat ik ken waar technologisch is geregeld dat elke burger de 'waarheid' 'op een presenteerblaadje' krijgt aangereikt, zoals BarryOSeven voorstelt.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin, hoe kom jij überhaupt bij Noord-Korea?
Onderbouw dat eens met bewijzen? Of zijn die cijfers uit je duim gezogen?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:23 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, de meerderheid heeft er ook geen last van, dat zeg ik hier al steeds, nog geen 30% steunt de PVV.
Je doelt op 1/3 van de bevolking. Daar mee wek je de suggestie dat het "weer" om de PVV-tokkies gaat. Kan een inschattingsfout van mij zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Waar zei ik ook alweer dat je PVV'er was?
En waar komt in godsnaam die angst vandaan? Wordt je leven echt vergalt door moslims?
Ik heb absuluut geen last van die mensen en ze wonen met grote getalen bij mij in de buurt.
De criminaliteitscijfers dalen? Is dat erg?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Pino0 het volgende:
KIJK DAN TOCH MENSEN
[ afbeelding ]
Wat is er ondemocratisch aan onze huidige regering? We hebben ze echt zelf met een meerderheid gekozen.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je doelt op 1/3 van de bevolking. Daar mee wek je de suggestie dat het "weer" om de PVV-tokkies gaat. Kan een inschattingsfout van mij zijn.
Verder heb ik geen angst. Ik maak me zorgen vanuit analyses. Paniek vanuit de overheid en gebeurtenissen om mij heen.
Hier in de buurt zit ook een AZC, heb er af en toe wat last van. Erger me er wel eens aan dat er buiten geen Nederlands meer gesproken wordt. Maar nog geen agressie, althans niet wat naar buiten gekomen is.
Waar ik me aan stoor is de ondemocratische manier van handelen van de gevestigde orde. Ze wekken enorm de schijn dat ze niet weten wat ze doen. Dat kan ik alleen maar interpreteren dat er zaken niet goed gaan.
Dus mijn frustratie komt voort uit de huidige orde en haar corrupte beleid. Niet vanuit de asielzoeker.
Als ik je dat onderhand nog moet uitleggen. De golflengtes matchen niet, hier komen we niet uit.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat is er ondemocratisch aan onze huidige regering? We hebben ze echt zelf met een meerderheid gekozen.
Ik kan me nog herinneren dat de politie herhaaldelijk politie invallen organiseerde tegen de partijkantoren van Hans Janmaat, en huisbezoekjes bracht aan hun om hun te intimideren. Lekker democratisch he?quote:Op maandag 1 februari 2016 20:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat is er ondemocratisch aan onze huidige regering? We hebben ze echt zelf met een meerderheid gekozen.
quote:Op maandag 1 februari 2016 19:46 schreef Igen het volgende:
Zorgelijk, zorgelijk.
Wat een onderbuik en populisme weer. Wel even bij de feiten blijven aub. Wilders had het over een vreedzame en democratische revolutie.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar Geert weet wat "het volk" wil.
Alleen bedoelt ie kennelijk met "het volk" alleen de minderheid die hem steunt.
Als hij dan gaat dreigen met een staatsgreep denk ik dat het tijd wordt hem op te sluiten.
Het hele probleem zou opgelost zijn als alle Gutmenschen een vluchteling in huis neemt.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ons land is helemaal niet kapot en prima in staat om vluchtelingen op te nemen. We moeten alleen mensen die wel zonder grote problemen kunnen terugkeren naar hun eigen land er zorgvuldig uitfilteren.
Nee hoor. Hij had het over een revolte en dat is niet vreedzaam en zeker niet democratisch.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Wilders had het over een vreedzame en democratische revolutie.
Een revolutie om de keuze van 2/3 van het volk ongedaan te maken heeft niks met 'democratisch' te maken.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat een onderbuik en populisme weer. Wel even bij de feiten blijven aub. Wilders had het over een vreedzame en democratische revolutie.
De Amerikaanse oorlog van onafhankelijkheid werd ook door maar 10% van de bevolking gesteund, dus percentages, getallen en breuken zeggen niks.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Een revolutie om de keuze van 2/3 van het volk ongedaan te maken heeft niks met 'democratisch' te maken.
Dit dus. Bilders is alleen op zoek naar steun, voor zijn achterlijke plannen.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij had het over een revolte en dat is niet vreedzaam en zeker niet democratisch.
Linkje? Want ik heb hem toch echt wat anders horen zeggen.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij had het over een revolte en dat is niet vreedzaam en zeker niet democratisch.
Bron is de OP.quote:„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.”
http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054quote:Op maandag 1 februari 2016 20:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Linkje? Want ik heb hem toch echt wat anders horen zeggen.
Misschien kun je even aanwijzen waar in die 1 uur en 17 minuten Wilders volgens jou wat anders zegt dan hoe hij in de OP geciteerd wordt.quote:
Gister ook al. Directe frame als pvv'er als je ietswat rechts bent. Derhalve tokkie en minderwaardig. Door een oud-mod ook nog, met een vriendje van 'm.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom wordt dit topic in den beginne al gekaapt door Gutmenschen.
Realisten verenigt u!
Ja, want de OP is geweldig onderbouwd.quote:
My colleagues and I, we ring the bells of the revolution. A democratic and peacefulquote:Op maandag 1 februari 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien kun je even aanwijzen waar in die 1 uur en 17 minuten Wilders volgens jou wat anders zegt dan hoe hij in de OP geciteerd wordt.
Aha, je punt is?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
My colleagues and I, we ring the bells of the revolution. A democratic and peaceful
revolution to regain our national sovereignty. To stop the invasion.
To protect our own people, our women, our culture. We have to become the masters
again of our own borders, our own budgets, our own destiny.
http://www.pvv.nl/images/Statement_Geert_Wilders.pdf
jigsos, 99.999, xa1pt, wespensteek, ceberut, bluesdude.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Idem, alleen moeten we in mijn optiek er even voor zorgen dat we nog tegen die oligarchen kunnen zijn in de toekomst.
Dat gaat niet helpen met mensen zoals BoneThugs, Gutmensch en KoosVogels.
De hele kliek weer bij elkaar hier hoor.
Een revolutie is democratisch als die wordt gepleegd met steun van de meerderheid.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat dat wat anders dan een staatsgreep is.
Hij zit dus inmiddels in de gevangenis?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Een revolutie is democratisch als die wordt gepleegd met steun van de meerderheid.
Een revolutie is een staatsgreep als die wordt gepleegd door een minderheid. Ongeacht of Wilders het 'democratisch' noemt of niet.
Wie? En wat heeft het te maken met mijn post die je citeert?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hij zit dus inmiddels in de gevangenis?
Lijkt me dat als hij tot een staatsgreep oproept hij meteen gearresteerd wordt.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie? En wat heeft het te maken met mijn post die je citeert?
Er staat een citaat van Wilders ik neem aan dat die juist is.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, want de OP is geweldig onderbouwd.
Wat is er gevaarlijk aan mensen die kritiek hebben op zekere standpunten? Ik zie bijzonder weinig dat mensen met een meer rechtsere tot aan ronduit rechts extremistische mening voor nazi of PVV-er worden uitgemaakt. Ik zie meer posts zoals de jouwe, waarin je loopt te huilen over dat mensen dat zeggen....quote:Op maandag 1 februari 2016 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gister ook al. Directe frame als pvv'er als je ietswat rechts bent. Derhalve tokkie en minderwaardig. Door een oud-mod ook nog, met een vriendje van 'm.
Gevaarlijk volk dat. Vooral blijven doen.
Hoezo? In principe hebben we hier vrijheid van meningsuiting. In bijv. Duitsland is het verboden om de staatsinrichting omver te willen werpen maar in Nederland mag je volgens mij naar hartelust daartoe oproepen, ik zou niet weten op grond waarvan je dan gearresteerd zou moeten worden.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Lijkt me dat als hij tot een staatsgreep oproept hij meteen gearresteerd wordt.
Hij gaat Rutte vriendelijk doch dringend verzoeken af te treden.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:12 schreef PeteSampras het volgende:
Wat is dat dan in hemelsnaam, een democratische en vredige revolutie? Gaat hij dan met al zijn volgelingen op de Dam zitten in een drumcirkeltje?
De verzetsheldenquote:Op maandag 1 februari 2016 21:12 schreef PeteSampras het volgende:
Wat is dat dan in hemelsnaam, een democratische en vredige revolutie? Gaat hij dan met al zijn volgelingen op de Dam zitten in een drumcirkeltje?
Jou mening. Wat gevaarlijker is, is dat continue gekleineer en weggekijk. Als jij continu mensen blijft wegzetten voor hun mening als minderwaardig en tokkie, je blijft zitten op je roze wolk en vooral maar je eigen waarheid ziet als DE waarheid. Kijk dan niet raar op als je eens tegen de lamp aan loopt.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is er gevaarlijk aan mensen die kritiek hebben op zekere standpunten? Ik zie bijzonder weinig dat mensen met een meer rechtsere tot aan ronduit rechts extremistische mening voor nazi of PVV-er worden uitgemaakt. Ik zie meer posts zoals de jouwe, waarin je loopt te huilen over dat mensen dat zeggen....
Dit is net zo'n goed argument als wanneer moslims zeggen "Als die meisjes nou gewoon niet van die korte rokjes hadden aangedaan".quote:Op maandag 1 februari 2016 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou mening. Wat gevaarlijker is, is dat continue gekleineer en weggekijk. Als jij continu mensen blijft wegzetten voor hun mening als minderwaardig en tokkie, je blijft zitten op je roze wolk en vooral maar je eigen waarheid ziet als DE waarheid. Kijk dan niet raar op als je eens tegen de lamp aan loopt.
Je ziet het de afgelopen jaren steeds duidelijker dat guurrechts een beetje bozer begint te worden op de policor. Niet omdat ze een mening hebben, nee omdat de policor maar arrogant weg blijft kijken, terwijl alles wat voorgesteld is door rechts langzaam uit komt. Maar toch blijft policor in hun roze bril kijken.
En inmiddels is het zo ver dat als je als politicus alleen maar het woord AZC in de mond wil nemen, je auto in de hens wordt gestoken en het gemeentehuis een puinhoop wordt.
Had een klein beetje verstand getoond en geluisterd.
Hey, ga eens weg joh!quote:Op maandag 1 februari 2016 21:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij gaat Rutte vriendelijk doch dringend verzoeken af te treden.
Gitaartje er bij, wiet roken. 'The corporations dude, the corporations...'quote:Op maandag 1 februari 2016 21:12 schreef PeteSampras het volgende:
Slaat kant nog wal. Jij stelt dus aan meisjes willen zitten gelijk aan een politieke voorkeur?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit is net zo'n goed argument als wanneer moslims zeggen "Als die meisjes nou gewoon niet van die korte rokjes hadden aangedaan".
Ik wilde iets vergelijkbaars typen. Wat een onzin praat Red_85 zeg.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit is net zo'n goed argument als wanneer moslims zeggen "Als die meisjes nou gewoon niet van die korte rokjes hadden aangedaan".
Haha.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
he corporations dude, the corporations...'
Ik denk dat het punt is dat zelfs als de bewering dat 'rechts' (wat ik daar dan ook onder moet verstaan) constant gekleineerd en als tokkies afgeschilderd worden, dat nog geen reden is om dode varkens op te hangen, o.i.d. Dat is een vergoeilijking die er bij mij niet inkomt.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slaat kant nog wal. Jij stelt dus aan meisjes willen zitten gelijk aan een politieke voorkeur?
Jij zegt toch dat als de auto van een politicus in de hens gaat, het z'n eigen schuld is omdat 'ie een verkeerd standpunt aanhangt?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slaat kant nog wal. Jij stelt dus aan meisjes willen zitten gelijk aan een politieke voorkeur?
Daar komt nu de grote onvrede onder die stroming vandaan. Dus zo'n onzin in dat niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik wilde iets vergelijkbaars typen. Wat een onzin praat Red_85 zeg.
Je zegt wel dat mensen die kritiek hebben op het immigratiebeleid weg worden gezet als tokkie, maar als je hier leest kun je zien (Ja, tel ze maar) dat mensen die AZC inspraakavonden bestormen worden uitgemaakt voor tokkie, niet de mensen die er gewoon kritisch naar kijken. Je moet echt even ophouden met dat Calimerogedrag en mij beschuldigen van iets wat je zelf doet. Serieus, tel ze maar. Er zijn meer posts hier op Fok! waarin men klaagt uit te worden gemaakt voor tokkie of PVV-er dan dat er posts zijn waarin iemand uit wordt gemaakt voor tokkie of PVV-er.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou mening. Wat gevaarlijker is, is dat continue gekleineer en weggekijk. Als jij continu mensen blijft wegzetten voor hun mening als minderwaardig en tokkie, je blijft zitten op je roze wolk en vooral maar je eigen waarheid ziet als DE waarheid. Kijk dan niet raar op als je eens tegen de lamp aan loopt.
Je ziet het de afgelopen jaren steeds duidelijker dat guurrechts een beetje bozer begint te worden op de policor. Niet omdat ze een mening hebben, nee omdat de policor maar arrogant weg blijft kijken, terwijl alles wat voorgesteld is door rechts langzaam uit komt. Maar toch blijft policor in hun roze bril kijken.
En inmiddels is het zo ver dat als je als politicus alleen maar het woord AZC in de mond wil nemen, je auto in de hens wordt gestoken en het gemeentehuis een puinhoop wordt.
Had een klein beetje verstand getoond en geluisterd.
Dus als een standpunt je niet bevalt, ga je maar een auto in de brand steken?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar komt nu de grote onvrede onder die stroming vandaan. Dus zo'n onzin in dat niet.
Nee, goed lezen. Ik zeg dat dat punt nu al bereikt is door de onvrede van het vooral niet willen luisteren en arrogant blijven doen naar bepaalde stromingen.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij zegt toch dat als de auto van een politicus in de hens gaat, het z'n eigen schuld is omdat 'ie een verkeerd standpunt aanhangt?
Ik denk dat de grote onvrede van de PVV'ers voornamelijk voortkomt uit hele andere zaken (dat ze geen werk hebben, dat ze moeilijk rond kunnen komen, dat ze slechte zorg krijgen, dat er weinig woningen beschikbaar zijn, etc. etc.) wat in het geheel niet (laat me dat onderstrepen) opgelost wordt door een paar duizend asielzoeker meer of minder toe te laten. Dat is een volkomen achterlijk standpunt dat heer Wilders de wereld ingeholpen heeft aanhaalt om lekker stemvee te trekken.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar komt nu de grote onvrede onder die stroming vandaan. Dus zo'n onzin in dat niet.
Ja en dan maar klagen dat ze dom gevonden wordenquote:Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Die mensen zien juist dat als er nu nog meer kanslozen bij komen, zij nog meer in de knel komen met behuizing, zorg en van alles en nog wat.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Ik denk dat de grote onvrede van de PVV'ers voornamelijk voortkomt uit hele andere zaken (dat ze geen werk hebben, dat ze moeilijk rond kunnen komen, dat ze slechte zorg krijgen, dat er weinig woningen beschikbaar zijn, etc. etc.) wat in het geheel niet (laat me dat onderstrepen) opgelost wordt door een paar duizend asielzoeker meer of minder toe te laten. Dat is een volkomen achterlijk standpunt dat heer Wilders de wereld ingeholpen heeft aanhaalt om lekker stemvee te trekken. Enkele jaren terug praatte hij dezelfde poep over de influx van immigranten uit Oost-Europa. Nou, daar heb ik werkelijk nóóit meer iemand over gehoord. Het enige dat ik daar van heb gemerkt is dat de avondwinkel bij mij om de hoek nu ook Pools bier verkoopt (wat overigens erg lekker is.)
Dan nog is het victim blaming.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, goed lezen. Ik zeg dat dat punt nu al bereikt is door de onvrede van het vooral niet willen luisteren en arrogant blijven doen naar bepaalde stromingen.
Je geeft nu tenminste toe dat de meeste tegenstanders van de asielinstroom zelf kansloos zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die mensen zien juist dat als er nu nog meer kanslozen bij komen, zij nog meer in de knel komen met behuizing, zorg en van alles en nog wat.
Wat betekent dat?quote:
Voornamelijk omdat de lui die die problemen hebben zelf nogal kansloos zijn. Men wil de kleine kanslozenkoek niet met meer kanslozen verdelen. Daar kan ik inkomen. Nu zou men ook iets kunnen doen aan de eigen situatie en/of die koek wat groter kunnen maken, door bijvoorbeeld meer huizen te bouwen in de sociale sector en in beter onderwijs (ook als omscholing) te realiseren. Allemaal dingen waar ik de GBL nog nooit over heb gehoord.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die mensen zien juist dat als er nu nog meer kanslozen bij komen, zij nog meer in de knel komen met behuizing, zorg en van alles en nog wat.
Ik moet trouwens zeggen dat opmerkingen als "wegkijken", "je kop in het zand steken", "problemen niet erkennen" opbrengen als een valide argument om aan te tonen dat de ander ongelijk heeft ook getuigd van een behoorlijke arrogantie. Het toont namelijk aan dat je helemaal niet wilt discussieren, maar dat je een mis voor wilt dragen. Moet ik jouw mening ook gevaarlijk gaan vinden nu?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, goed lezen. Ik zeg dat dat punt nu al bereikt is door de onvrede van het vooral niet willen luisteren en arrogant blijven doen naar bepaalde stromingen.
Ook de mensen die er kritisch naar kijken. Je kan het bijna niet eens zeggen op straat. Misschien wel beter hier in een anonieme omgeving. Op straat ben je gelijk geframed als tokkie/nazi/pvv'er fascist.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je zegt wel dat mensen die kritiek hebben op het immigratiebeleid weg worden gezet als tokkie, maar als je hier leest kun je zien (Ja, tel ze maar) dat mensen die AZC inspraakavonden bestormen worden uitgemaakt voor tokkie, niet de mensen die er gewoon kritisch naar kijken.
Lege termen? Begint steeds meer ingeburgerd te raken. Denk dat je je aangesproken voelt en je het daardoor lege termen vindt. Tevens begint het bij jezelf. Stoppen met rechts wegzetten als tokkie en gewoon de discussie aangaan. Zonder maar op die roze wolk te blijven zitten en de waarheid willen in zien dat het beleid van de afgelopen 30 jaar nu doorzetten, gewoon niet gaat werken.quote:Je moet echt even ophouden met dat Calimerogedrag en mij beschuldigen van iets wat je zelf doet. Serieus, tel ze maar. Er zijn meer posts hier op Fok! waarin men klaagt uit te worden gemaakt voor tokkie of PVV-er dan dat er posts zijn waarin iemand uit wordt gemaakt voor tokkie of PVV-er.
En dump die termen als policor, gutmensch en weet ik al niet meer wat. Het zijn lege termen.
Een treffend voorbeeld uit de Volkskrant van vandaag.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik moet trouwens zeggen dat opmerkingen als "wegkijken", "je kop in het zand steken", "problemen niet erkennen" opbrengen als een valide argument om aan te tonen dat de ander ongelijk heeft ook getuigd van een behoorlijke arrogantie. Het toont namelijk aan dat je helemaal niet wilt discussieren, maar dat je een mis voor wilt dragen. Moet ik jouw mening ook gevaarlijk gaan vinden nu?
Ah, kom jij ook weer kijken met je ad hominem.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mooi hoe de stropopredeneringen je hier om de oren vliegen.
Red_85 maakt zichzelf wijs dat wanneer iemand kritiek uit op het asielbeleid, diegene direct weg wordt gezet als een racistische Tokkie. Dat is simpelweg niet waar (zoals hem al talloze malen is duidelijk gemaakt).
Maar het is natuurlijk makkelijker strijden tegen een dergelijke stropop.
Je stelt je verschrikkelijk aan. Als dat zo was had de PVV niet zoveel stemmen in de peilingen nu. Waarom zit je jezelf iedere keer kleiner te maken dan je bent? Vanwaar deze minderwaardigheidsgevoelens?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook de mensen die er kritisch naar kijken. Je kan het bijna niet eens zeggen op straat. Misschien wel beter hier in een anonieme omgeving. Op straat ben je gelijk geframed als tokkie/nazi/pvv'er fascist.
Nee, ik voel me niet aangesproken. Het beginnen ondertussen al net zulke aan inflatie onderhevige woorden te worden als Godwin of extreem rechts. En ik zet niet weg zomaar als tokkie, ik ga juist de discussie aan. Dus waarom blijf je dit zeggen?quote:[..]
Lege termen? Begint steeds meer ingeburgerd te raken. Denk dat je je aangesproken voelt en je het daardoor lege termen vindt. Tevens begint het bij jezelf. Stoppen met rechts wegzetten als tokkie en gewoon de discussie aangaan. Zonder maar op die roze wolk te blijven zitten en de waarheid willen in zien dat het beleid van de afgelopen 30 jaar nu doorzetten, gewoon niet gaat werken.
Vooral als duidelijk is dat hoeveel incidenten er eigenlijk zijn geweest bij azc's en met asielzoekers. En die specifieke burgermeester een flink eigen belang heeft bij meer azc's en ook nog eens incidenten in de doofpot had gestopt.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Een treffend voorbeeld uit de Volkskrant van vandaag.
(Maar goed, dat is toch een linkse azijnbode, dus dat hoeven we niet serieus te nemen.)
Dijkhoff wil zelf niet zeggen of hij het aantal incidenten veel of weinig vindt, omdat 'elke vergelijking met andere plaatsen en groepen per definitie mank gaat'. Anderen hadden minder moeite een oordeel te vellen. 'De cijfers zijn bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking', reageerde burgemeester Jos Wienen van Katwijk, ook voorzitter van de commissie asielzaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Geert Wilders zette Wienen daarop direct weg als een 'CDA-malloot' die zo snel mogelijk ontslagen moest worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)7a528d58c834fdab582c
Neuh, ik constateer slechts dat jij je bedient van een drogreden.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, kom jij ook weer kijken met je ad hominem.
'Op een populatie van 16 miljoen mensen gaat het om 6,2 aangiften per 100 inwoners. Op 47.276 asielzoekers (per 1 januari 2016) kwamen 9,3 meldingen per 100 asielzoekers binnen. Boutellier: 'Maar bij aangiften is er doorgaans iets strafbaars gebeurd, terwijl er onder deze meldingen ook loos alarm of vermissing van een kind zit.' De conclusie moet dus volgens Boutellier zijn dat de populatie in asielzoekerscentra niet significant crimineler is dan de rest van de samenleving.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral als duidelijk is dat hoeveel incidenten er eigenlijk zijn geweest bij azc's en met asielzoekers. En die specifieke burgermeester een flink eigen belang heeft bij meer azc's en ook nog eens incidenten in de doofpot had gestopt.
En jij niet zonder op de man spelen kan. In welke discussie dan ook, wanneer dan ook.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, ik constateer slechts dat jij je bedient van een drogreden.
Dat zeg ik ook al topics lang in deze reeks maar dat wordt niet geloofd door de Wilders-adepten.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Overigens is het tamelijk een onzinnige gedachte dat hier een revolutie zal komen. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en de economie begint weer aan te trekken na een van de ergste crisissen ooit.
Ik heb hier al woorden als "staatspropaganda" langs zien komen.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Een treffend voorbeeld uit de Volkskrant van vandaag.
(Maar goed, dat is toch een linkse azijnbode, dus dat hoeven we niet serieus te nemen.)
Dijkhoff wil zelf niet zeggen of hij het aantal incidenten veel of weinig vindt, omdat 'elke vergelijking met andere plaatsen en groepen per definitie mank gaat'. Anderen hadden minder moeite een oordeel te vellen. 'De cijfers zijn bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking', reageerde burgemeester Jos Wienen van Katwijk, ook voorzitter van de commissie asielzaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Geert Wilders zette Wienen daarop direct weg als een 'CDA-malloot' die zo snel mogelijk ontslagen moest worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)7a528d58c834fdab582c
Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:35 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Op een populatie van 16 miljoen mensen gaat het om 6,2 aangiften per 100 inwoners. Op 47.276 asielzoekers (per 1 januari 2016) kwamen 9,3 meldingen per 100 asielzoekers binnen. Boutellier: 'Maar bij aangiften is er doorgaans iets strafbaars gebeurd, terwijl er onder deze meldingen ook loos alarm of vermissing van een kind zit.' De conclusie moet dus volgens Boutellier zijn dat de populatie in asielzoekerscentra niet significant crimineler is dan de rest van de samenleving.
En dan zijn er nog omstandigheden die het cijfer verder nuanceren, zegt Boutellier. Zo worden delicten in een asielzoekerscentrum sneller geregistreerd. 'Er zijn daar constant beveiligers en ambtenaren van het COA aanwezig, die alle incidenten melden. Terwijl je in de 'gewone' samenleving ziet dat er bijvoorbeeld heel weinig aangifte wordt gedaan van huiselijk geweld.'
...en nu?
Vooral als het een dag later al totaal de grond in is geboord. Mooi weer blijven spelen en niks aan de hand blijven zeggen, terwijl de feiten al op straat liggen.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb hier al woorden als "staatspropaganda" langs zien komen.
Ze geven de cijfers toch vrij? Wat is daar geheimzinnig aan? En ik neem aan dat je weet hoe de pers reageert op een hot topic?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?
Waarom zijn er continu berichten over vechtpartijen op azc's en niet ieder uur in de maatschappij?
1. Dat weet ik niet. Ik weet ook niet of het waar is. Als de Volkskrant kan achterhalen hoeveel incidenten er zijn geregistreerd, dan lijkt het me niet al te moeilijk om te achterhalen. Wellicht zijn andere cijfers die men in een WOB-verzoek opvraagt simpelweg niet bekend. Als het je zo aan het hart gaat, stuur er zelf eentje. Kost je niks, zes weken later heb je alles (hoewel, het ligt er een beetje aan wat je opvraagt.)quote:Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?
Waarom zijn er continu berichten over vechtpartijen op azc's en niet ieder uur in de maatschappij?
Er zijn helemaal niet continu berichten over vechtpartijen op azc's.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het artikel is van vandaag. En de cijfers kloppen niet? Kun je dat aantonen?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral als het een dag later al totaal de grond in is geboord. Mooi weer blijven spelen en niks aan de hand blijven zeggen, terwijl de feiten al op straat liggen.
Dat is inderdaad: ...
Maargoed doe maar dit: [ afbeelding ]
De enige die hier op de man speelt, ben jij.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij niet zonder op de man spelen kan. In welke discussie dan ook, wanneer dan ook.
Wat kom je hier doen eigenlijk? Trollen? Zielig leven heb je dan. Heb je nog nooit wat anders zien doen en zie je posttijden echt werkelijk de hele dag door.
Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze geven de cijfers toch vrij? Wat is daar geheimzinnig aan? En ik neem aan dat je weet hoe de pers reageert op een hot topic?
Goed, wat wil je weten? Dan ga ik wel even Googlen. Als dat niet lukt, dan stuur ik een WOB-verzoek in en zal ik je over een maand of anderhalf mijn bevindingen sturen.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?
Gestopt met lezen, dag koosje. Ik heb jou nog nooit een fatsoenlijke discussie zien voeren. Het enige wat jij hier komt doen is zo snel mogelijk offtopic gaan en lekker van de stof af.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De enige die hier op de man speelt, ben jij.
Ok, als je niet bereid bent om een rapport met cijfers te geloven dan ben je vast en zeker bereid om geen enkel rapport of nieuwsbericht met cijfers te geloven. Wat eigenlijk betekent dat je geen mening hebt. Heb je wel een mening, prima, we horen graag je argumenten. Maar kom niet met "In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul". Want op deze manier maak je jezelf toch echt wel een beetje belachelijk.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?
GS was je al voor. Met weinig succes.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:44 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Goed, wat wil je weten? Dan ga ik wel even Googlen. Als dat niet lukt, dan stuur ik een WOB-verzoek in en zal ik je over een maand of anderhalf mijn bevindingen sturen.
quote:Op maandag 1 februari 2016 21:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, als je niet bereid bent om een rapport met cijfers te geloven dan ben je vast en zeker bereid om geen enkel rapport of nieuwsbericht met cijfers te geloven. Wat eigenlijk betekent dat je geen mening hebt. Heb je wel een mening, prima, we horen graag je argumenten. Maar kom niet met "In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul". Want op deze manier maak je jezelf toch echt wel een beetje belachelijk.
Dat hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Als ze zonodig de naad van de kous wilde weten, dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met het omzetten van het WOB-verzoek naar een informatieverzoek. Ze hadden gewoon hun poot stijf moeten houden in plaats van, wat ze nu hebben gedaan, akkoord gaan met het ministerie en dan uit de informatie die ze krijgen conclusies verbinden die daar niet logisch uit volgen. Daar hebben zichzelf mee in de vingers gesneden.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
GS was je al voor. Met weinig succes.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/coa_cijfers_3.html
Ik zeg helemaal niet dat ik direct geloof in "een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes" (Heb je trouwens enig idee hoe denigrerend jij zelf nu overkomt?) Ik heb slechts wat vragen bij over hoe je tot een bepaalde mening komt.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Je maakt jezelf belachelijk als je direct gelooft in een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes. Zonder dat ze herleidbaar zijn naar de werkelijke feiten.
Maargoed, als je daar blijft zitten en nooit verder wil vragen. Blijf dan maar lekker waar je nu bent.
Over gekke aannames gesproken. Telkens refereer je naar "de meerderheid" die anders zouden denken. Heb je het hier over de zelfde 'zwijgende meerderheid' (of iets dergelijks) waar Samsom ook naar refereerde tijdje terug? Gewoon omdat de PVV geen meerderheid heeft betekent niet dat iedereen die op andere partijen stemt 'tegen' is.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat een gekke aannames doen types zoals jij toch.
De meerderheid van de Nederlandse bevolking denkt NIET zoals jij, hoe graag je dat ook wil.
Wel een beetje raar trouwens, dat ze het verzoek stil hebben gelegd....quote:Op maandag 1 februari 2016 21:55 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Dat hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Als ze zonodig de naad van de kous wilde weten, dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met het omzetten van het WOB-verzoek naar een informatieverzoek. Ze hadden gewoon hun poot stijf moeten houden in plaats van, wat ze nu hebben gedaan, akkoord gaan met het ministerie en dan uit de informatie die ze krijgen conclusies verbinden die daar niet logisch uit volgen. Daar hebben zichzelf mee in de vingers gesneden.
GeenStijl neemt achteraf bezien dus het ministerie van V&J kwalijk dat ze niet de stukken toe hebben gestuurd waarvan ze zelf hebben gezegd: 'Dat is goed hoor, die hoeven we ook eigenlijk niet.'
Je bedoelt die revolutie die Wilders aankondigde? Simpel, die komt er niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:57 schreef D1990 het volgende:
Kunnen mensen bij het onderwerp blijven, in plaats van off-topic berichten blijven plaatsen.
Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de wereld.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bedoelt die revolutie die Wilders aankondigde? Simpel, die komt er niet.
Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:07 schreef D1990 het volgende:
[..]
Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de wereld.
Nee, niet omdat Wilders het zegt nee Dat vereist wel wat meer logistieke organisatie, in plaats van enkel wat woorden.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.
Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?quote:Op maandag 1 februari 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, niet omdat Wilders het zegt nee Dat vereist wel wat meer logistieke organisatie, in plaats van enkel wat woorden.
En had jij verwacht dat er rellen zouden uitbreken in een Nederlandse gemeente(Geldermalsen) waarbij bijna het stadhuis werd bestormd? Ik namelijk niet.
Misschien niet hier in Nederland, maar ik vind het wel verontrustend dat Wilders binnen Europa vrienden maakt. Er lopen waarschijnlijk meer neo-nazi's rond in Europa (of met dergelijke gedachten) dan men denkt.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?
Hiddema, ook zo'n geflipte PVV'erquote:Op maandag 1 februari 2016 22:18 schreef Nintex het volgende:
Hiddema zat kennelijk bij Business Class ook al te filosoferen over een staatsgreep door het geklungel van wat hij 'de bende van 5' noemt: Rutte, Miltenburg, Steur, Opstelten, Teeven:
https://vimeo.com/153661987
Hij zei tegen Harry dat hij zijn eigen poortwachter/klokkenluider bij justitie heeft die de regie heeft over het verhaal. Het was een beetje warrig, maar er speelt wel wat daar in Den Haag of ze proberen allemaal een plekje te krijgen in kabinet Wilders I met deze bizarre media optredens.
Lul toch niet zo dom.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:57 schreef Cruseder4 het volgende:
[..]
Over gekke aannames gesproken. Telkens refereer je naar "de meerderheid" die anders zouden denken. Heb je het hier over de zelfde 'zwijgende meerderheid' (of iets dergelijks) waar Samsom ook naar refereerde tijdje terug? Gewoon omdat de PVV geen meerderheid heeft betekent niet dat iedereen die op andere partijen stemt 'tegen' is.
Sterker nog, het feit dat partijen een andere partij (die mogelijk de grootste zou kunnen worden) uitsluiten zegt meer iets over hun. Over democratie gesproken.
Een revolutie zie ik niet zo gauw gebeuren. Maar als de overheid geen passend antwoord vind op alle crisissen die nu spelen dan voorzie ik wel dat er een sociale crisis ontstaat, waarbij de overheid de grip op zijn eigen bevolking kwijt raakt.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.
Bijna alle revoluties werden aangevoerd door een hogere klasse, net onder de top. Nadat het gepeupel gebloed had, namen zij de macht over.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?
Goed argument, je weet wel dat dit forum ook bekend staat als een "tokkie forum"? Maar wat verwacht je dan ook, als er een sub-forum genaamd "bier en tetten" staat, dan smeek je ook om dat label opgeplakt te krijgen. Maar dat is nou het nare aan het woord "tokkie", niemand ziet zichzelf als een tokkie, het is altijd een ander.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En wat wanneer een agent in paniek zijn wapen pakt en met scherp begint te schieten? Denk je niet dat dat de boel zal escaleren? Laat staan als er ook nog eens doden vallen.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijna alle revoluties werden aangevoerd door een hogere klasse, net onder de top. Nadat het gepeupel gebloed had, namen zij de macht over.
Ik zie nu ook niet welke hogere klasse het volk de revolutie in zou moeten leiden. Grootscheepse rellen houd ik wel voor zeer mogelijk.
Ik acht de kans op een escallatie juist heel groot. Alleen denk ik niet dat zij gericht zal zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef D1990 het volgende:
[..]
En wat wanneer een agent in paniek zijn wapen pakt en met scherp begint te schieten? Denk je niet dat dat de boel zal escaleren? Laat staan als er ook nog eens doden vallen.
We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik acht de kans op een escallatie juist heel groot. Alleen denk ik niet dat zij gericht zal zijn.
Of tegen de vluchtelingen zelf. Of tegen de al aanwezige migranten. Het is niet voor niets dat de reguliere politici nu ook opeens serieus beginnen te roepen dat de migratiestroom gestopt moet worden, want ze zien in dat het absorbtievermogen van Europa ruimschoots bereikt is en dat een verdere stroom van vluchtelingen een groot risico van ontwrichting met zich mee brengt.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:38 schreef D1990 het volgende:
[..]
We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.
Ja, stel, stel, stel. Het gaat bijna klinken alsof je stiekem hoopt dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:38 schreef D1990 het volgende:
[..]
We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.
Hoe bedoel je, stiekem?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:40 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ja, stel, stel, stel. Het gaat bijna klinken alsof je stiekem hoopt dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
Nou, als ik kijk naar de geschiedenis, dan is dat inderdaad een hoog waarschijnlijk optie dat de volkswoede zich ook zal richten op asielzoekers en moslims(of mensen die lijken uit het midden-oosten te komen). Aangezien mensen dan bang zullen zijn, en angst overschrijd meestal het vermogen van mensen om logisch en rationeel na te denken.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of tegen de vluchtelingen zelf. Of tegen de al aanwezige migranten. Het is niet voor niets dat de reguliere politici nu ook opeens serieus beginnen te roepen dat de migratiestroom gestopt moet worden, want ze zien in dat het absorbtievermogen van Europa ruimschoots bereikt is en dat een verdere stroom van vluchtelingen een groot risico van ontwrichting met zich mee brengt.
Alleen zal het nu niet meer zo gemakkelijk zijn om die stroom te stoppen.
Uiteraard, de oligarchie moet vernietigd worden.quote:
Hoe denk je dat de terroristen die in Parijs 130 mensen hebben gedood naar Europa zijn gekomen?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:38 schreef D1990 het volgende:
[..]
Haha, "de oligarchie moet vernietigd worden".quote:Op maandag 1 februari 2016 23:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
Uiteraard, de oligarchie moet vernietigd worden.
Geen idee, ik ken de daders en hun geschiedenis niet, jij wel? Wie weet woonde ze al enkele jaren in Frankrijk, en zijn ze nu pas overgegaan tot actie. Zo'n aanval vereist namelijk wel wat coördinatie.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:45 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de terroristen die in Parijs 130 mensen hebben gedood naar Europa zijn gekomen?
Tussen de vluchtelingen.
Gast, gebruik je veel drugs?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, maar er gaat helemaal geen oligarchie vernietigd worden.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jep, ik heb een hekel aan corruptie, machtsmisbruik en ongelijkheid. Jij niet?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:47 schreef Belabor het volgende:
[..]
Haha, "de oligarchie moet vernietigd worden".
Je bent een romantisch denker, maar niet een met een realistische blik. Een revolutie zal niet uitbreken in Nederland, hooguit een paar opstootjes in de hoofdstad en Den Haag. Bovendien toont de geschiedenis aan dat revoluties van alles brengen, behalve voorspoed, vrede en progressie.
Als je het parlement zo zat bent, heb je zelf opties om je lot in handen te nemen en te verkassen.
Een goede opstand plan je ook, desnoods met wat fals flags gebeurtenissen.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:48 schreef D1990 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken de daders en hun geschiedenis niet, jij wel? Wie weet woonde ze al enkele jaren in Frankrijk, en zijn ze nu pas overgegaan tot actie. Zo'n aanval vereist namelijk wel wat coördinatie.
Dat is nou het verschil tussen een terroristische aanval(terreur en paniek zaaien onder de burgerbevolking) en een opstand. Een opstand kan sporadisch gebeuren, een aanslag vereist een hoop coördinatie(inlichtingen verzamelen, logistiek moet geregeld worden, geld om wapens etc te kopen).
Ben je een afstammeling van nostradamus? Met al je voorspellingen, is wel een beetje heel erg gedetailleerd he.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar er gaat helemaal geen oligarchie vernietigd worden.
Wat er zal gebeuren is dat dit voorjaar wéér meer vluchtelingen komen, dat landen hun grensbewaking zullen opvoeren, dat er een roep om ingrijpen naar de staat komt, dat er een paar incidenten waar vluchtelingen/islam bij betrokken zijn zullen gebeuren
(dit staat allemaal zo goed als vast).
Dan komt er een incident met meer impact, een grote zedenzaak of een terreuraanslag. De gemoederen zijn dan zo verhit dat er meer rellen uitbreken als ogenblikkelijk bestreden kan worden. Er gaan wat moskeeen in de fik, wat AZCn, wat kerken en synagogen. Dan keert de rust weder, of de noodtoestand wordt afgekondigd en zaken als een avondklok e.d. worden ingesteld en alsnog keert de rust weder.
Er zal niets omvallen en geen politicus zal een haar gekrenkt worden.
De mensen die nadeel ondervinden zullen vooral winkeliers zijn, door mensen die van de chaos gebruik maken om te plunderen. En natuurlijk mensen die hun kerk/moskee etc. verliezen. Er zullen nog geen 15 mensen omkomen bij deze rellen. De schade kan wel aanzienlijk worden, enkele honderden miljoenen.
2016 niet, dan 2017.
Ah, de folie hoedjes brigade is gearriveerd.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:53 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Een goede opstand plan je ook, desnoods met wat fals flags gebeurtenissen.
Zie Oekraïne, extreem rechtse nazi groepen schoten burgers dood en deden alsof de overheid het had gedaan.
Vage voorspellingen kan iedereen maken. En achteraf claimen dat hij gelijk had met 'De grote hond zal de kat doen janken'.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ben je een afstammeling van nostradamus? Met al je voorspellingen, is wel een beetje heel erg gedetailleerd he.
Leuk dat beide van je voorbeelden situaties zijn waarin de "gewone man" het erg slecht had, persoonlijke vrijheden zwaar beperkt waren (dienstplicht en extreem hoge belastingen in het keizerrijk, marxisme/communisme bij de Sovjets) en meest belangrijk: beide deze wereldmachten zijn onder hun eigen gewicht bezweken.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jep, ik heb een hekel aan corruptie, machtsmisbruik en ongelijkheid. Jij niet?
Nou, de Franse Revolutie heeft anders wel geleidt naar het Franse Keizerrijk onder Napoleon, en de oktober Revolutie van 1917 heeft geleidt naar de Sovjet-Unie wat uiteindelijk een supermacht werd. Dus ligt eraan hoe je er naar kijkt.
Nederland is jou prive eigendom niet, dus waarom zou ik weg moeten? Simpel zieltje.
Laten we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij dan niet zo achteloos op het spel zetten door het opnemen van grotere aantallen migranten met compleet andere denkbeelden dan we aankunnen.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:55 schreef Belabor het volgende:
Waar voelen mensen zich op deze aardbol het gelukkigst? In de vrije, democratische en grotendeels corruptievrije westerse landen, waaronder Nederland.
Je zou eerst eens wat perspectief op moeten bouwen en dan nog eens naar je eigen situatie moeten kijken. Dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.
Nee, ik denk dat we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij beter op het spel kunnen zetten door hem eigenhandig te veranderen in een dictatuur op basis van apartheid.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:57 schreef LXIV het volgende:
Laten we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij dan niet zo achteloos op het spel zetten door het opnemen van grotere aantallen migranten met compleet andere denkbeelden dan we aankunnen.
Daar heeft niemand het toch over.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij beter op het spel kunnen zetten door hem eigenhandig te veranderen in een dictatuur op basis van apartheid.
Want de VS was altijd een paradijs? Dat land waar er massaal genocide werd gepleegd op de indianen, de zwarte medemens als werktuig op het land werd gebruikt, en na hun bevrijding als tweede rangsburgers behandelt werden zonder rechten. En waarin kinderen in fabrieken moesten werken tijdens/na de industrialisatie? En laten we niet vergeten dat ze daar sinds de jaren 60 ook in een politiestaat leven(en wij hier ook overigens).quote:Op maandag 1 februari 2016 23:55 schreef Belabor het volgende:
[..]
Leuk dat beide van je voorbeelden situaties zijn waarin de "gewone man" het erg slecht had, persoonlijke vrijheden zwaar beperkt waren (dienstplicht en extreem hoge belastingen in het keizerrijk, marxisme/communisme bij de Sovjets) en meest belangrijk: beide deze wereldmachten zijn onder hun eigen gewicht bezweken.
Waar voelen mensen zich op deze aardbol het gelukkigst? In de vrije, democratische en grotendeels corruptievrije westerse landen, waaronder Nederland.
Je zou eerst eens wat perspectief op moeten bouwen en dan nog eens naar je eigen situatie moeten kijken. Dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.
Dramatiseren is ook een vak. Daar zijn veel Fok!kers heel goed in.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laten we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij dan niet zo achteloos op het spel zetten door het opnemen van grotere aantallen migranten met compleet andere denkbeelden dan we aankunnen.
Onze ideologie moet een exportproduct zijn, in plaats van dat we inferieure ideologieën importeren.
We hebben onze ideologie al bijzonder succesvol geexporteerd. Kapitalisme is de leidende ideologie in de wereld. Echter is behalve de westerse wereld er niemand echt op vooruit gegaan. Waarom anders leven die anti-westerse sentimenten nog steeds zo hevig in samenlevingen die er niet van mee hebben kunnen profiteren?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onze ideologie moet een exportproduct zijn, in plaats van dat we inferieure ideologieën importeren.
Je bent niet zo bijster intelligent merk ik.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ben je een afstammeling van nostradamus? Met al je voorspellingen, is wel een beetje heel erg gedetailleerd he.
Het is zinloos om de Wildersadepten hier tot inzicht proberen te brengen, daar zijn ze gewoon te verknipt voor. Ik vermoed door overmatig drugsgebruik en het verneuken van hun eigen leven waarvoor ze nu de schuld bij anderen proberen te leggen.quote:
Als je leven draait om op forums rondhangen om te trollen, maak dan gewoon een einde aan je leven, in plaats van andere mensen irriteren met jou aanwezigheid.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:02 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Je bent niet zo bijster intelligent merk ik.
Als je mensen hier moet geloven trekken asielzoekers moordend, verkrachtend en plunderend door het landquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:01 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dramatiseren is ook een vak. Daar zijn veel Fok!kers heel goed in.
Waar wordt in Nederland op dit moment het dagelijks leven van Nederlanders verstoord? Ik heb nieuwsberichten gelezen over opstootjes en ja, ook misdadig gedrag, maar het normale leven wordt daarna gewoon weer hervat.
Er is geen enkele aanwijzing dat het huidige asielbeleid het leven van "ons volk" op enige schaal nadelig zal beïnvloeden. Morele superioriteit doet er in de discussie totaal niet toe.
Ik kan wel reageren op deze compleet off-topic reactie (en het is ook nog eens je eigen topic, knap hoor!), maar dat plezier ga ik jou en mijzelf niet doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:00 schreef D1990 het volgende:
[..]
Want de VS was altijd een paradijs? Dat land waar er massaal genocide werd gepleegd op de indianen, de zwarte medemens als werktuig op het land werd gebruikt, en na hun bevrijding als tweede rangsburgers behandelt werden zonder rechten. En waarin kinderen in fabrieken moesten werken tijdens/na de industrialisatie? En laten we niet vergeten dat ze daar sinds de jaren 60 ook in een politiestaat leven(en wij hier ook overigens).
Dus doe niet zo naïef, de geschiedenis is gemaakt door bloed en verderf.
Voelen de kinderarbeiders die in fabrieken van de H&M werken ook gelukkig, om goedekope kleding te maken voor ons hier in het westen? Niet echt he?
Heel sterk, ga zo door.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:04 schreef D1990 het volgende:
[..]
Als je leven draait om op forums rondhangen om te trollen, maak dan gewoon een einde aan je leven, in plaats van andere mensen irriteren met jou aanwezigheid.
Prima, dan hoef ik ook niet op jou berichten in te gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:05 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik kan wel reageren op deze compleet off-topic reactie (en het is ook nog eens je eigen topic, knap hoor!), maar dat plezier ga ik jou en mijzelf niet doen.
Feit blijft dat een revolutie zoals er hier over gesproken wordt er niet gaat komen en bovendien helemaal niet het effect zal hebben wat de PVV'ers verwachten. Loze woorden van Wilders, zoals we wel van hem gewend zijn. Veel geblaat, meer dan weinig wol.
Het is immigratie op immigratie. Vorig jaar 60.000, van 2016 weten we niet, maar ambtenaren gaan uit van 90.000 asielzoekers, Klaas Dijkhoff noemde 114.000.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:01 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dramatiseren is ook een vak. Daar zijn veel Fok!kers heel goed in.
Waar wordt in Nederland op dit moment het dagelijks leven van Nederlanders verstoord? Ik heb nieuwsberichten gelezen over opstootjes en ja, ook misdadig gedrag, maar het normale leven wordt daarna gewoon weer hervat.
Er is geen enkele aanwijzing dat het huidige asielbeleid het leven van "ons volk" op enige schaal nadelig zal beïnvloeden. Morele superioriteit doet er in de discussie totaal niet toe.
Nee, om dat te denken hoef je alleen maar een bange xenofoob te zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is immigratie op immigratie. Vorig jaar 60.000, van 2016 weten we niet, maar ambtenaren gaan uit van 90.000 asielzoekers, Klaas Dijkhoff noemde 114.000.
Hogere geboortecijfers, na-reizigers, importhuwelijken. De trend is gezet, meer allochtonen, meer islam en dan vooral geconcentreerd in de onderklasse.
Dat is een recept voor problemen, hoef je geen Nostradamus voor te heten.
Vruendelijk advies: Lees eens een boek over de Franse Revolutie en over het Keizerrijk. Net als bij de Sovjet Unie had je daar binnen de kortste keren dezelfde situatie als onder het Ancien Régime, inclusief elite toplaag en corruptie en nepotisme. En de arme burgers hadden het geen haar beter dan vóór de Revolutie.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jep, ik heb een hekel aan corruptie, machtsmisbruik en ongelijkheid. Jij niet?
Nou, de Franse Revolutie heeft anders wel geleidt naar het Franse Keizerrijk onder Napoleon, en de oktober Revolutie van 1917 heeft geleidt naar de Sovjet-Unie wat uiteindelijk een supermacht werd. Dus ligt eraan hoe je er naar kijkt.
Nederland is jou prive eigendom niet, dus waarom zou ik weg moeten? Simpel zieltje.
Zoals ik al noemde, ik zie die "problemen" niet zo. Dat criminaliteit onder niet-westerse allochtonen meer voorkomt en asielzoekers niet van dag 1 op dag 2 zullen integreren is mij ook bekend. Daar zal ik mijn ogen ook niet voor sluiten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is immigratie op immigratie. Vorig jaar 60.000, van 2016 weten we niet, maar ambtenaren gaan uit van 90.000 asielzoekers, Klaas Dijkhoff noemde 114.000.
Hogere geboortecijfers, na-reizigers, importhuwelijken. De trend is gezet, meer allochtonen, meer islam en dan vooral geconcentreerd in de onderklasse.
Dat is een recept voor problemen, hoef je geen Nostradamus voor te heten.
2015 was qua rellen eigenlijk wel rustig. De auto van de staatssecretaris werd geblokkeerd in Oranje en in Geldermalsen werd wat gereld. De slachtoffers, de vrouw die de auto blokkeerde in Oranje en in Geldermalsen kregen enkele relschoppers klop.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar er gaat helemaal geen oligarchie vernietigd worden.
Wat er zal gebeuren is dat dit voorjaar wéér meer vluchtelingen komen, dat landen hun grensbewaking zullen opvoeren, dat er een roep om ingrijpen naar de staat komt, dat er een paar incidenten waar vluchtelingen/islam bij betrokken zijn zullen gebeuren
(dit staat allemaal zo goed als vast).
Dan komt er een incident met meer impact, een grote zedenzaak of een terreuraanslag. De gemoederen zijn dan zo verhit dat er meer rellen uitbreken als ogenblikkelijk bestreden kan worden. Er gaan wat moskeeen in de fik, wat AZCn, wat kerken en synagogen. Dan keert de rust weder, of de noodtoestand wordt afgekondigd en zaken als een avondklok e.d. worden ingesteld en alsnog keert de rust weder.
Er zal niets omvallen en geen politicus zal een haar gekrenkt worden.
De mensen die nadeel ondervinden zullen vooral winkeliers zijn, door mensen die van de chaos gebruik maken om te plunderen. En natuurlijk mensen die hun kerk/moskee etc. verliezen. Er zullen nog geen 15 mensen omkomen bij deze rellen. De schade kan wel aanzienlijk worden, enkele honderden miljoenen.
2016 niet, dan 2017.
Je doet je naam niet echt eer aan, als je complete minachting voor de lage/onderklasse hebt, beetje een selectieve wereldverbeteraar dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:09 schreef Gutmensch het volgende:
En het is 'jouw'.
Jij behoort wel echt tot de onderkant van de maatschappij hè, D1990? Nog niet eens 26 jaar en nu al je leven compleet naar de klote geholpen. Geen wonder dat je hoopt op een bloedige revolutie, je hebt toch niets te verliezen.
Dat kan gebeuren, maar het zal nog steeds niet tot een revolutie of coup d'etat leiden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
2015 was qua rellen eigenlijk wel rustig. De auto van de staatssecretaris werd geblokkeerd in Oranje en in Geldermalsen werd wat gereld. De slachtoffers, de vrouw die de auto blokkeerde in Oranje en in Geldermalsen kregen enkele relschoppers klop.
Ik verwacht in 2016 eigenlijk niet veel anders. Enkele rellen. In een slecht geval raakt een politieman/ME'er gewond en enkele relschoppers zwaargewond.
Het grootste risico is dat een hulpverlener/vrijwilliger/omstander neergestoken/verkracht en/of vermoord wordt door wat gefrustreerde asielzoekers. Als het in Zweden kan gebeuren, waarom niet in Nederland?
Ik hekel slechts jouw complete minachting voor onze voortreffelijk functionerende maatschappij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je doet je naam niet echt eer aan, als je complete minachting voor de lage/onderklasse hebt, beetje een selectieve wereldverbeteraar dus.
Maar goed, diezelfde arrogantie die jij hebt had de adel in Frankrijk ook in de 18e eeuw, tot dat die lage horige(waar jij zo'n minachting voor hebt) de adel had onthoofd, tsja. Karma.
Als je kritiek hebt ben je een xenofoobquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, om dat te denken hoef je alleen maar een bange xenofoob te zijn.
Andere mensen zijn wel in staat om het in perspectief te zien.
Het is de schuld van Wildersquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:14 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zoals ik al noemde, ik zie die "problemen" niet zo. Dat criminaliteit onder niet-westerse allochtonen meer voorkomt en asielzoekers niet van dag 1 op dag 2 zullen integreren is mij ook bekend. Daar zal ik mijn ogen ook niet voor sluiten.
Ik vind het alleen belangrijker dat er in Den Haag nu snel beter gekeken gaat worden naar wat onze capaciteit en de draagkracht onder de bevolking eigenlijk is, in plaats van dat we op basis van emoties en vluchtelingenangst beleid gaan voeren.
Dat is wat er nu gebeurd: Wilders kaapt de hele discussie door angst en haat te zaaien, terwijl er zo veel goed-bedoelende en nette allochtonen tussen die vluchtelingen zitten.
Ja, en Libië onder khadaffi was ook voortreffelijk, en uiterst sociaal. Maar dat weerhield NATO(waaronder Nederland) niet om het land plat te bombarderen en het land in chaos te storten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik hekel slechts jouw complete minachting voor onze voortreffelijk functionerende maatschappij.
Jij wil alles kapot, ik niet.
Tsja, wie is de persoon die de meeste media-aandacht krijgt in dit vraagstuk?quote:
Dat is niet hoe de asielprocedure werkt. Kijk eens op de website van VluchtelingenWerk, dan krijg je wat een beter beeld van de selectie en alles wat daar bij komt kijken.quote:Ten tweede, het is veel slimmer om mensen aan de poort te selecteren en mensen die niets toevoegen niet toe te laten. Nu laten we tienduizenden mensen toe, en wachten we af wie de goed-bedoelende en nette allochtonen zijn.
Euhm...nee, dit klopt niet. Zo'n beetje de helft van de militaire leiding kwam mee in die opstand, alsook verschillende politici. De burgeroorlog in Libie begon niet als een klasse-oorlog.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:18 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, en Libië onder khadaffi was ook voortreffelijk, en uiterst sociaal. Maar dat weerhield NATO(waaronder Nederland) niet om het land plat te bombarderen en het land in chaos te storten.
En wie waren die mensen die in opstand kwamen? Ohja, die lage en onderklasse waar jij zo'n hekel aan hebt.
Dat dus. De historische onwetendheid is schrijnend. Maar op de barricades hoor!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vruendelijk advies: Lees eens een boek over de Franse Revolutie en over het Keizerrijk. Net als bij de Sovjet Unie had je daar binnen de kortste keren dezelfde situatie als onder het Ancien Régime, inclusief elite toplaag en corruptie en nepotisme. En de arme burgers hadden het geen haar beter dan vóór de Revolutie.
Niks mis met een beetje kliko's en autobanden in de fik steken toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus. De historische onwetendheid is schrijnend. Maar op de barricades hoor!
Fifa la revolver!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:23 schreef Barbusse het volgende:
Niks mis met een beetje kliko's en autobanden in de fik steken toch?
Ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje kliko's en autobanden in de fik steken toch?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus. De historische onwetendheid is schrijnend. Maar op de barricades hoor!
* Barbusse reikt stoeptegel aan....quote:
Ik ook wel, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden eerlijk gezegd.
Mijn punt is dat we wat betreft de asielzoekers een lacune in onze wet hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:21 schreef Belabor het volgende:
[..]
Tsja, wie is de persoon die de meeste media-aandacht krijgt in dit vraagstuk?
Eigenlijk zou ik moeten zeggen: Het is de schuld van de media!!!1!!11!
[..]
Dat is niet hoe de asielprocedure werkt. Kijk eens op de website van VluchtelingenWerk, dan krijg je wat een beter beeld van de selectie en alles wat daar bij komt kijken.
Joh, nadat NATO zich ermee ging bemoeien en de staat de oorlog aan het verliezen waren, dat heet een opportunist. Net zoals dat in Nederland opeens iedereen in het verzet zat, geloof je dat ook?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Euhm...nee, dit klopt niet. Zo'n beetje de helft van de militaire leiding kwam mee in die opstand, alsook verschillende politici. De burgeroorlog in Libie begon niet als een klasse-oorlog.
Masturberen bijvoorbeeld. Ik vind dat iig een goede vrije tijd besteding.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:25 schreef Gutmensch het volgende:
Ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden eerlijk gezegd.
Maximiliaan de Robespierre, is het u, oh revolutionair?quote:
Nou, dat dik gedrukte gedeelte klopt in ieder geval dus niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:29 schreef D1990 het volgende:
[..]
Joh, nadat NATO zich ermee ging bemoeien en de staat de oorlog aan het verliezen waren, dat heet een opportunist. Net zoals dat in Nederland opeens iedereen in het verzet zat, geloof je dat ook?
Generaal barbusse weet het weer beter.
15.000 mensen schijnen er onthoofd te zijn tijdens het Schrikbewind.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maximiliaan de Robespierre, is het u, oh revolutionair?
Altijd een prima moment om ook even wat persoonlijke vijanden een kopje kleiner te maken. Gaat in een moeite door en wat smaakt die macht toch verdomd lekker.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef Belabor het volgende:
15.000 mensen schijnen er onthoofd te zijn tijdens het Schrikbewind.
Maar nee, voor elke revolutie moeten offers gemaakt worden. Dus een leventje hier of daar is niet zo belangrijk. Vive la revolution!
Jullie zullen de volgende zijn, maar van mij zijn jullie welkom om hier asiel aan te komen vragen hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Altijd een prima moment om ook even wat persoonlijke vijanden een kopje kleiner te maken. Gaat in een moeite door en wat smaakt die macht toch verdomd lekker.
Verpest het nou niet voor zequote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is een welbekende uitspraak: De Revolutie verslindt haar eigen kinderen. Kijk, om bij de eerder genoemde Franse en Russische Revoluties te blijven, maar eens naar het lot van de leiders: Marat, Robespierre, Trotski, de showprocessen van de jaren 20 en 30...
Hetzelfde in Duitsland na de opkomst van de nazi's. De Strassers, Roehm... Kijk naar China, nadat Mao de revolutie had gewonnen...
En nog steeds had het lage volk het geen haar beter.....
Nee, ze sloten zich aan bij de rebellen volledig uit altruïsme, achja. Als jij dat gelooft, moet je dat vooral doen. Veel plezier in je zwart-wit wereldje. Ik kan wel merken dat je nul levenservaring hebt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, dat dik gedrukte gedeelte klopt in ieder geval dus niet.
En ik geloof ook niet dat opeens iedereen in het verzet zat in NL tijdens WOII trouwens, maar dat terzijde.
Maar bedankt voor de promotie
Tsja, kijk hoe men hier op het forum reageert over de lage en onder klasse. Jij denkt dat je mensen als afval en minderwaardig kan behandelen zonder consequenties? JIj zal worden behandelt, op basis van hoe jij andere mensen behandelt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef Belabor het volgende:
[..]
15.000 mensen schijnen er onthoofd te zijn tijdens het Schrikbewind.
Maar nee, voor elke revolutie moeten offers gemaakt worden. Dus een leventje hier of daar is niet zo belangrijk. Vive la revolution!
Oké.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:44 schreef D1990 het volgende:
Nee, ze sloten zich aan bij de rebellen volledig uit altruïsme, achja. Als jij dat gelooft, moet je dat vooral doen. Veel plezier in je zwart-wit wereldje. Ik kan wel merken dat je nul levenservaring hebt.
Ennn met deze reactie heb je net je eigen topic compleet ongeloofwaardig gemaakt. Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:46 schreef D1990 het volgende:
[..]
Tsja, kijk hoe men hier op het forum reageert over de lage en onder klasse. Jij denkt dat je mensen als afval en minderwaardig kan behandelen zonder consequenties? JIj zal worden behandelt, op basis van hoe jij andere mensen behandelt.
En als jij in 1789 zou hebben geleefd, jij zou dus tegen de revolutie zijn? Maar goed, psychopaten zoals jij vinden het dan ook immers prima als hun medemens in absolute armoede leven zonder toekomst perspectief, zolang het met jou maar goed gaat is alles best.
Ja, want jij bent totaal niet uit op eigen belang natuurlijk. Als jij de zoon van een alleenstaande drugsverslaafde hoer was, en behoorde tot de onderklasse. Dan was je uiteraard precies dezelfde persoon als dat je nu was, toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:43 schreef Belabor het volgende:
De hele paradox zit hem al in de topictitel.
Mensen die roepen voor volk en vaderland te strijden zijn veel waarschijnlijker uit op eigen belang. Het helpt dan wel als je wat steun van het gepeupel hebt natuurlijk, dus een beetje liegen en bedriegen is gerechtvaardigd.
Het is een hele romantische gedachte, een revolutie. Maar wat mij betreft blijven ze waar ze horen: als een waarschuwing uit het verleden.
Vrijwel niemand doet iets uit altruisme, en ik geloof ook niet dat men dat deed uit altruisme. Ik zie de wereld niet als zwart-wit hoor, verre van. Maar je bent op het moment gewoon bullshit aan het verkondigen. Daar mag ik best wel wat over zeggenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, ze sloten zich aan bij de rebellen volledig uit altruïsme, achja. Als jij dat gelooft, moet je dat vooral doen. Veel plezier in je zwart-wit wereldje. Ik kan wel merken dat je nul levenservaring hebt.
Ja, vlucht maar weg met je staart tussen je benen ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:47 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ennn met deze reactie heb je net je eigen topic compleet ongeloofwaardig gemaakt. Gefeliciteerd!
Goedenavond iedereen, ik houd het voor gezien!
Nee, maar je bent dan ook een narcist. Die denkt altijd dat die het meest slimme persoon op de aardbol is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vrijwel niemand doet iets uit altruisme, en ik geloof ook niet dat men dat deed uit altruisme. Ik zie de wereld niet als zwart-wit hoor, verre van. Maar je bent op het moment gewoon bullshit aan het verkondigen. Daar mag ik best wel wat over zeggen
* Barbusse pint medailles op en regelt grote pet, zonnebril en sexy vrouwelijke bodyguards....
Ik ben ook geen narcist. Maar bedankt voor de aanname.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:51 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, maar je bent dan ook een narcist. Die denkt altijd dat die het meest slimme persoon op de aardbol is.
En jij vind heel erg dat je tot de havenots behoort, is het niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:49 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, want jij bent totaal niet uit op eigen belang natuurlijk. Als jij de zoon van een alleenstaande drugsverslaafde hoer was, en behoorde tot de onderklasse. Dan was je uiteraard precies dezelfde persoon als dat je nu was, toch?
Nee, jou mening en wereldbeeld is volledig gebaseerd op je formatieve periode en je huidige socio-economische positie. Oftewel, het is een millenia oude strijd tussen de have's en have not's.
Graag gedaan, maar discussiëren is overduidelijk nutteloos. Noch jij, noch ik zal van gedachte veranderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben ook geen narcist. Maar bedankt voor de aanname.
Jep, als ik bij de have's zou horen. Dan zou ik waarschijnlijk ook tegen een revolutie zijn. ZO is de mens nou eenmaal. Als ik uit een middenklasse gezin zou komen, met vader de advocaat of en moeder de boekhoudster of iets dergelijks, dan zou ik ook een nader persoon zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En jij vind heel erg dat je tot de havenots behoort, is het niet?
Dan zou je waarschijnlijk ook beter kunnen spellen en je historische kennis beter op orde hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:55 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jep, als ik bij de have's zou horen. Dan zou ik waarschijnlijk ook tegen een revolutie zijn. ZO is de mens nou eenmaal. Als ik uit een middenklasse gezin zou komen, met vader de advocaat of en moeder de boekhoudster of iets dergelijks, dan zou ik ook een nader persoon zijn.
Je bent een behoorlijk arrogant mannetje je? Dus daar bevredig jij jezelf mee, om andere als minderwaardig te behandelen? Infantiel mannetje.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan zou je waarschijnlijk ook beter kunnen spellen en je historische kennis beter op orde hebben.
Toch is dat geen excuus om dan maar de hele samenleving kapot te willen maken,
Is tokkie het favoriete scheldwoord hier? Ik zie namelijk nogal wat hyperinflatie met betrekking tot het woord "tokkie".quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:02 schreef bamibij het volgende:
Ts, je komt een beetje over als een gefrustreerde tokkie. Doe eens normaalin je eigen topic man.
En ga er nu eens inhoudelijk op in?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:58 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je bent een behoorlijk arrogant mannetje je? Dus daar bevredig jij jezelf mee, om andere als minderwaardig te behandelen? Infantiel mannetje.
Op wat? Enige wat je deed is beledigen, er was niks om "inhoudelijk" op in te gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En ga er nu eens inhoudelijk op in?
Lezen is ook al niet je sterkste kant, wat een verrassingquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:08 schreef D1990 het volgende:
[..]
Op wat? Enige wat je deed is beledigen, er was niks om "inhoudelijk" op in te gaan.
Je bent iemand die alles goed praat met betrekking tot vluchtelingen en dan durf je te zeggen dat een tegenstander de maatschappij ontwricht. De naïviteit bereikt hier elke dag nieuwe hoogtepunten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Lezen is ook al niet je sterkste kant, wat een verrassing
Ik zou graag van je willen weten waarom je het gerechtvaardigd vindt om een maatschappij waarin verreweg de meeste mensen tevreden tot zeer tevreden zijn te ontwrichten omdat je je eigen leven niet op orde hebt.
Die vluchtelingeninstroom ontwricht onze maatschappij niet. Mensen die dat denken zijn echt van het padje af.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Je bent iemand die alles goed praat met betrekking tot vluchtelingen en dan durf je te zeggen dat een tegenstander de maatschappij ontwricht. De naïviteit bereikt hier elke dag nieuwe hoogtepunten.
Klopt, alleen heeft-ie het over een revolte en niet een revolutie.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is een welbekende uitspraak: De Revolutie verslindt haar eigen kinderen. Kijk, om bij de eerder genoemde Franse en Russische Revoluties te blijven, maar eens naar het lot van de leiders: Marat, Robespierre, Trotski, de showprocessen van de jaren 20 en 30...
Hetzelfde in Duitsland na de opkomst van de nazi's. De Strassers, Roehm... Kijk naar China, nadat Mao de revolutie had gewonnen...
En nog steeds had het lage volk het geen haar beter.....
Goh, en hoe zou dat allemaal begonnen zijn? Precies, door de vluchtelingencrisis.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die vluchtelingeninstroom ontwricht onze maatschappij niet. Mensen die dat denken zijn echt van het padje af.
Het meest ontwrichtende tot nu toe zijn de relschoppers die raadsvergaderingen en voorlichtingsbijeenkomsten met geweld verstoren.
Het is een totaal disproportionele actie die op geen enkele manier goed te praten is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Goh, en hoe zou dat allemaal begonnen zijn? Precies, door de vluchtelingencrisis.
Dan gaan ze met een coalitie van 5 partijen regeren. Ook dan wordt naar de democratische stem van de meerderheid geluisterd.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, alleen heeft-ie het over een revolte en niet een revolutie.
Karskens had het over een revolutie in mei, en dan gaat dat zeker wel op, de revolutie verslindt zijn eigen kinderen en binnen een generatie als men het bloedvergieten beu is, heeft de reactie toegeslagen...
Een revolte zie ik meer zoals in het DDR van 1989 vlak voordat de muur viel.
Maar ook dat zie ik er niet echt van komen. We zijn idd te veel tevreden tot zeer tevreden.
Wat wel zo is dat het tij ineens kan keren. En wat dat betreft heeft Greet wel gelijk, wat als Greet zoveel zetels haalt bij verkiezingen dat men zonder hem niet kan regeren of alleen met een coalitie met 5 partijen?
Maar het laat wel zien dat de vluchtelingencrisis onze maatschappij ontwricht. De kloof tussen voor- en tegenstanders wordt met de dag groter.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:23 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is een totaal disproportionele actie die op geen enkele manier goed te praten is.
Nee, de reactie van bepaalde tokkies daarop is bizar. Maar ontwrichtend is het in het geheel niet, alles functioneert nog gewoon in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar het laat wel zien dat de vluchtelingencrisis onze maatschappij ontwricht. De kloof tussen voor- en tegenstanders wordt met de dag groter.
Nog wel ja. Het is overigens nog maar het begin van alle ellende.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, de reactie van bepaalde tokkies daarop is bizar. Maar ontwrichtend is het in het geheel niet, alles functioneert nog gewoon in onze maatschappij.
Rare dromen heb jij. Ook een gefaalde vmbo'er zeker?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Nog wel ja. Het is overigens nog maar het begin van alle ellende.
Toevallig niet. En wat moet jij een kut leven hebben met zulk omhoog gevallen gedrag. Zeker veel gepest in je jeugd?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Rare dromen heb jij. Ook een gefaalde vmbo'er zeker?
1) Is dat regeerbaar? Door de EK regeren ze nu eigenlijk al jaren met 5 partijen, maar echt stabiel lijkt het allemaal niet, althans ze lopen nogal wat schade op. 2) Hoe gaan de mensen die op Greet hebben gestemd dan reageren --> toch een revolte? 3) Men kan minderheidscoalities aangaan met steun van Greet, maar dan zit je opgescheept met een herhaling van zetten mbt Rutte 1 ---> bijzonder instabiel. VVD/CDA/D66 met gedoogsteun is net als 1) bijzonder moeilijk regeerbaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan gaan ze met een coalitie van 5 partijen regeren. Ook dan wordt naar de democratische stem van de meerderheid geluisterd.
Nee, ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet van vreemdelingen, xenofobie en fascistoïde denkbeelden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Toevallig niet. En wat moet jij een kut leven hebben met zulk omhoog gevallen gedrag. Zeker veel gepest in je jeugd?
Je geeft het antwoord zelf al, er kan prima gregeerd worden met vijf partijen. De PVV is gewoon geen optie, dat weten we van Rutte I. En als je die jokers ministers laat leveren wordt het helemaal feest en krijg je een Balkenende I dat binnen een paar maanden valt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1) Is dat regeerbaar? Door de EK regeren ze nu eigenlijk al jaren met 5 partijen, maar echt stabiel lijkt het allemaal niet, althans ze lopen nogal wat schade op. 2) Hoe gaan de mensen die op Greet hebben gestemd dan reageren --> toch een revolte? 3) Men kan minderheidscoalities aangaan met steun van Greet, maar dan zit je opgescheept met een herhaling van zetten mbt Rutte 1 ---> bijzonder instabiel.
Vanwaar deze pessimistische blik? Wat heb je zelf al aan ellende meegemaakt?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Nog wel ja. Het is overigens nog maar het begin van alle ellende.
Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder deze befaamde woorden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:31 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet van vreemdelingen, xenofobie en fascistoïde denkbeelden.
Ik heb me die nickname alleen maar aangemeten omdat ik steeds zo werd genoemdquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder de befaamde woorden.
Nu weet je ook waarom.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb me die nickname alleen maar aangemeten omdat ik steeds zo werd genoemd
Geuzennaamquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb me die nickname alleen maar aangemeten omdat ik steeds zo werd genoemd
Is vooral een kwestie van om je heen kijken. Iets wat velen blijkbaar te weinig doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vanwaar deze pessimistische blik? Wat heb je zelf al aan ellende meegemaakt?
Ik kijk iedere dag om me heenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Is vooral een kwestie van om je heen kijken. Iets wat velen blijkbaar te weinig doen.
Jij denkt dat een grote instroom van vluchtelingen die uiteindelijk zeer waarschijnlijk in de armere gebieden komen te wonen niet zorgt voor een toename in onrust onder de autochtone bevolking?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, de reactie van bepaalde tokkies daarop is bizar. Maar ontwrichtend is het in het geheel niet, alles functioneert nog gewoon in onze maatschappij.
En jij hoopt dat je fascistoïde waanideeën besmettelijk zijn?quote:
Waar baseer je dit op?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En jij hoopt dat je fascistoïde waanideeën besmettelijk zijn?
Ja, maar als Greet 40 zetels haalt en het wordt moeilijk zonder hem te regeren en je hoopt ook nog te voorkomen dat sommige mensen denken dat ze zonder Greet in de regering de verzetsstrijder moeten uithangen dan moet je dus toch Greet in de regering laten en dan kijken hoe lang dat duurt.... waarbij de CDA/VVD/LPF als illustratief kan dienen wellicht. En ja, dan heb je 9 maanden geen effectieve regering, maar heb je dat nu dan? Heb jij het idee dat deze regering ergens naartoe gaat? (Ja, zelf zeggen ze van wel, maar afgelopen juli in werking gekomen wet werk en zekerheid van Asscher is nu na iets meer dan een half jaar al een mislukking. Voorbeeldje).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:34 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al, er kan prima gregeerd worden met vijf partijen. De PVV is gewoon geen optie, dat weten we van Rutte I. En als je die jokers ministers laat leveren wordt het helemaal feest en krijg je een Balkenende I dat binnen een paar maanden valt.
Nog afgezien van de internationale en economische schade die we dan als land zouden oplopen.
Doe ik ook braafquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets verder kijken dan de weg naar je huis/werk/studie/winkel.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij denkt dat een grote instroom van vluchtelingen die uiteindelijk zeer waarschijnlijk in de armere gebieden komen te wonen niet zorgt voor een toename in onrust onder de autochtone bevolking?
Ze kosten ook niet ontzettend veel geld wat extra druk geeft op een al wankelend sociaal stelsel?
Ze hebben ook geen woonruimte nodig wat extra druk zet op de sociale huur markt?
Zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat zaken te bedenken die behoorlijk ontwrichtend kunnen werken.
Oh en ik heb ook heel wat van de wereld gezien. Jij ook?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets verder kijken dan de weg naar je huis/werk/studie/winkel.
Genoeg. Maar het gaat hierbij vooral om onze eigen maatschappij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh en ik heb ook heel wat van de wereld gezien. Jij ook?
Jij denkt dat, maar stellen dat er geen enkele ontwrichting plaats kan vinden is, zoals ik al probeerde te laten zien, een vreemde uitspraak.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.
Zie ook de instroom van Bosnische (islamitische!) vluchtelingen in de jaren 90, die zijn bijna allemaal goed terecht gekomen en doen het als groep gemiddeld beter dan onze autochtone bevolking.
Ah ok ik moet om me heen kijken maar jij hebt genoeg gezien omdat het hier vooral om onze eigen maatschappij gaat. Ikke niet begrijpquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Genoeg. Maar het gaat hierbij vooral om onze eigen maatschappij.
Dat laatste is niet waar, was ook een artikeltje over in één van de kwaliteitskranten over de vluchtelingen uit de jaren 90 uit voormalig Joegoslavië. Zijn wel successtory's dat wel, maar over de gehele linie scoort dat niet beter dan de autochtone bevolking.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.
Zie ook de instroom van Bosnische (islamitische!) vluchtelingen in de jaren 90, die zijn bijna allemaal goed terecht gekomen en doen het als groep gemiddeld beter dan onze autochtone bevolking.
Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, was ook een artikeltje over in één van de kwaliteitskranten over de vluchtelingen uit de jaren 90 uit voormalig Joegoslavië. Zijn wel successtory's dat wel, maar over de gehele linie scoort dat niet beter dan de autochtone bevolking.
Overigens waar komt die neiging toch vandaan om de autochtone bevolking te zien als per se als niet zo goed presterend tov mensen die hier in dit land instromen? Ik bemerk dat wel vaak. Terwijl het toch duidelijk mag zijn dat de bevolking in dit land steeds beter opgeleid wordt en dan niet alleen de allochtonen, waarvoor dat zeker wel geldt, maar ook voor de autochtonen. Kwade tongen beweren dat het onderwijs in kwaliteit lager wordt trouwens, wat zeker ook wel aan de gang is als je leest over de absoluut wereldvreemde pretstudies die men de afgelopen 20 jaar verzonnen heeft om maar HBO'ers aan zich te kunnen binden. Er is zelfs een soort toegepaste studie Efteling op HTS niveau.. Amerikanisering, mensen, niets aan de hand.
We hebben schaalvergroting gehad, maar ook hoe meer afgestudeerden, hoe meer subsidie. Nou ja door zoveel mogelijk afgestudeerde te krijgen en dus hoe meer subsidie, moet je wel wat doen aan het niveau en de kwaliteit. En dat gaat omlaag.
Zijn ook nog veel HBO'ers die de taal niet de baas zijn of kunnen rekenen hè, zeg maar.
Uni idem.
quote:In zijn boek Oikofobie, de angst voor het eigene (2013) beschrijft Thierry Baudet uitvoerig een in de Westerse cultuur relatief nieuwe politiek-filosofische denkwijze, namelijk oikofobie, een verregaande vorm van cultuurrelativisme. Oikofobie is volgens hem de ziekelijke afkeer van het eigene, het eigen nest. Met name bedoelt hij de instinctieve neiging om de eigen cultuur, de eigen gebruiken, de nationale identiteit en geschiedenis af te vallen of te ridiculiseren. De oikofobie manifesteert zich op ten minste drie manieren: via het multiculturalisme en het opengrenzenbeleid, via het modernisme in de kunst (waarbij niet langer het esthetische maar het conceptuele en bevreemdende het grootste belang heeft) en via de Europese integratie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thierry_Baudet#Oikofobie
Ja, daar kan ik dan ook weer veel tegenin brengen, maar goed. Thierry communiceert ook alleen maar mensen die het met hem eens zijn, heb ik ervaren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;
[..]
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;
[..]
Dat past beter bij tokkies, die haten op de Nederlandse cultuur waarbij intellectuele discussie, openheid, rationaliteit en nuchterheid vooraanstaan en deze het liefst vandaag nog afbreken met geweld om zo een gesloten, anti-intellectueel en xenofoob systeem op te richten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
[..]
Och, in 1977 won de PvdA oppermachtig de verkiezingen en werd er toch een VVD / CDA kabinet gevormd. Sloeg de vlam in de oan? Kwam er een revolte? Welnee. En de aanhang was toen een stuk groter dan die miezerige 27% van de GBL.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, alleen heeft-ie het over een revolte en niet een revolutie.
Karskens had het over een revolutie in mei, en dan gaat dat zeker wel op, de revolutie verslindt zijn eigen kinderen en binnen een generatie als men het bloedvergieten beu is, heeft de reactie toegeslagen...
Een revolte zie ik meer zoals in het DDR van 1989 vlak voordat de muur viel.
Maar ook dat zie ik er niet echt van komen. We zijn idd te veel tevreden tot zeer tevreden.
Wat wel zo is dat het tij ineens kan keren. En wat dat betreft heeft Greet wel gelijk, wat als Greet zoveel zetels haalt bij verkiezingen dat men zonder hem niet kan regeren of alleen met een coalitie met 5 partijen?
Thierry Baudet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Baudet is wel een bijzonder lachwekkend figuurquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:48 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Thierry Baudet.Het valt me ook op dat je overal waar je kan met deze nieuw verworven term strooit terwijl deze niet van toepassing is.
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.quote:
Jouw.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.
Verkeert.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.
Daarentegen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
PVV.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zwart-wit denken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo rollen gutmenschen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Je bent iemand die alles goed praat met betrekking tot vluchtelingen en dan durf je te zeggen dat een tegenstander de maatschappij ontwricht. De naïviteit bereikt hier elke dag nieuwe hoogtepunten.
Hoezo?quote:
Lekker inhoudelijk ook weer. Ow wacht, het is 99.999. Inhoudsloos gelul uit de hoogte.quote:
je verkeert in een bepaalde staat...quote:
Plus dat het totaal niet bijdraagt aan een oplossing, sterker nog, alleen maar polariseert.quote:
en een nazi is natuurlijk geen nazi zonder overal het woord gutmensch neer te strooienquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder deze befaamde woorden.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je verkeert in een bepaalde staat...
stam+t
En bepaalde gutmenschen zijn natuurlijk nergens zonder de ultieme Godwin in hun discussies. Iedereen is immers een fascistoïde xenofobe rasnazi als je geen PC bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en een nazi is natuurlijk geen nazi zonder overal het woord gutmensch neer te strooien
het is toch een nazi-begrip? waar halen jullie het anders vandaan? ben je überhaupt bekend met de geschiedenis van het woord? waarschijnlijk niet...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En bepaalde gutmenschen zijn natuurlijk nergens zonder de ultieme Godwin in hun discussies.
Zeg het maar als je denkt het zo goed te weten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het is toch een nazi-begrip? waar halen jullie het anders vandaan? ben je überhaupt bekend met de geschiedenis van het woord? waarschijnlijk niet...
Vraag de Indiërs evenquote:ja ik heb wel een swastika tattoo, maar ik bedoel er HEEL iets anders mee...
dus als ik liever salsa dans dan de polonaise loop omdat ik mensen die polonaise lopen debiel vind ben ik een oikofoob?quote:In zijn boek Oikofobie, de angst voor het eigene (2013) beschrijft Thierry Baudet uitvoerig een in de Westerse cultuur relatief nieuwe politiek-filosofische denkwijze, namelijk oikofobie, een verregaande vorm van cultuurrelativisme. Oikofobie is volgens hem de ziekelijke afkeer van het eigene, het eigen nest. Met name bedoelt hij de instinctieve neiging om de eigen cultuur, de eigen gebruiken, de nationale identiteit en geschiedenis af te vallen of te ridiculiseren. De oikofobie manifesteert zich op ten minste drie manieren: via het multiculturalisme en het opengrenzenbeleid, via het modernisme in de kunst (waarbij niet langer het esthetische maar het conceptuele en bevreemdende het grootste belang heeft) en via de Europese integratie.
Hoho, niet gaan cultuurrelativeren nu he. Wij zijn de superieure Westerse cultuur, dus die swastika betekent verdomme gewoon wat wij zeggen dat hij betekent. Anders blijven we bezig.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg het maar als je denkt het zo goed te weten.
[..]
Vraag de Indiërs even
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoho, niet gaan cultuurrelativeren nu he. Wij zijn de superieure Westerse cultuur, dus die swastika betekent verdomme gewoon wat wij zeggen dat hij betekent. Anders blijven we bezig.
Tenzij jij een van die mensen bent heb je je maar gewoon te conformeren aan onze Westerse normen, waarden en opvattingen, staatsgevaarlijke cultuurmarxist.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.
ja leuk, maar daar hebben we het nu niet over...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.
Nee, maar ik zie ook geen uitleg over het woord gutmensch voorbij komen van je.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja leuk, maar daar hebben we het nu niet over...
Maar wat is jouw betekenis voor die term dan? Je bent er immers nogal dol op die term te gebruiken bij al je pogingen om door dom gescheld het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie ook geen uitleg over het woord gutmensch voorbij komen van je.
Nee, dan nog niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dus als ik liever salsa dans dan de polonaise loop omdat ik mensen die polonaise lopen debiel vind ben ik een oikofoob?
weer wat geleerd![]()
disclaimer: ik dans trouwens niet, ik drink vooral bier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |