abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159576631
Originele OP:
quote:
Het wordt premier Wilders of ‘revolte’

PVV in Europa Wilders trof zijn anti-Europese collega’s vrijdag in Milaan. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”

Echte zetelaantallen of regeringsmacht deden er even niet toe. Zes politieke leiders van anti-Europese en anti-migratiepartijen waren op donderdag en vrijdag bij elkaar in Milaan voor de eerste jaarvergadering van hun anti-EU-fractie in het Europees Parlement – en ze gingen met elkaar, het publiek en de pers om alsof zij nú al de politieke winnaars zijn in hun land.

Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.” Marine Le Pen van het Franse Front National, naast hem, knikte: zo is het.

De anti-Europese fractie, ‘Europa van Naties en Vrijheid’, werd in juni vorig jaar opgericht. Behalve de PVV en het Front National zitten ook het Oostenrijkste FPÖ, Lega Nord, Vlaams Belang en het Poolse Congres voor Nieuw Rechts (KNP) erin. Zij beleven hun ‘patriottische lente’, zoals Wilders het noemt. Door de onrust over de vluchtelingen die naar Europa komen, groeit de aanhang van politieke partijen die tegen de EU en tegen migratie zijn.

En dus was de stemming op de persconferentie triomfantelijk. „De waarheid ligt niet altijd in het midden”, zei Wilders, als citaat van de Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci die hem had geïnspireerd, zei hij, met haar kritische boeken over de islam. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”

Toch was de jaarvergadering geen feestelijke bijeenkomst. In de toespraken op donderdag, waarbij Wilders zich had laten vervangen door Europarlementariër Marcel de Graaff, zat veel verongelijktheid – ze zíjn geen nazi’s en ze zíjn niet gek. „Wij zijn juist normaal”, zei Matteo Salvini van gastheer Lega Nord.
quote:
http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054

Door de nieuwsberichten van verkrachtingen, aanrandingen en andere zedenzaken in AZC's is dit nieuws er wat doorheen geglipt.

Wat denken jullie. Als de elite de PVV weer boycot terwijl die op 40 Kamerzetels staan, de vluchtelingen nog massaal binnenkomen, wat dan?

Uiteindelijk is de democratische staatsvorm niet in beton gegoten.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159576698
Gutmensch, wat ga je hierna doen? Mensen uitmaken voor "poephoofd" en jezelf vervolgens proclameren als overwinnaar van de discussie?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  maandag 1 februari 2016 @ 19:44:28 #3
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159577224
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:29 schreef D1990 het volgende:
Gutmensch, wat ga je hierna doen? Mensen uitmaken voor "poephoofd" en jezelf vervolgens proclameren als overwinnaar van de discussie?
Bron?
pi_159577307
Deel 4 alweer en ik heb nog niet eens gereageerd? :o

Bij het gedoogkabinet heeft Wilders al laten zien dat hij geen compromissen wil sluiten, maar "z'n poot stijf houdt" om niet z'n achterban te "bedonderen". Samenwerken betekent dus dat de anderen alles moeten doen wat hij wil en dat Wilders dus met pakweg 1/3 van alle stemmen de volledige macht opeist, met dreiging van een staatsgreep indien dat niet lukt.

Zorgelijk, zorgelijk.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:47:24 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159577330
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:29 schreef D1990 het volgende:
Nee waarom? Ik vond het alleen geen nieuw deel waard, want het behaalde wel een hoog BNW-gehalte.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 1 februari 2016 @ 19:49:41 #6
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159577414
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:46 schreef Igen het volgende:

Bij het gedoogkabinet heeft Wilders al laten zien dat hij geen compromissen wil sluiten, maar "z'n poot stijf houdt" om niet z'n achterban te "bedonderen". Samenwerken betekent dus dat de anderen alles moeten doen wat hij wil en dat Wilders dus met pakweg 1/3 van alle stemmen de volledige macht opeist, met dreiging van een staatsgreep indien dat niet lukt.

Zorgelijk, zorgelijk.
Maar Geert weet wat "het volk" wil.

Alleen bedoelt ie kennelijk met "het volk" alleen de minderheid die hem steunt.
Als hij dan gaat dreigen met een staatsgreep denk ik dat het tijd wordt hem op te sluiten.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:50:33 #7
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_159577444
Nee goedpraters en wegkijkers, er zitten niet 'een paar rotte appels tussen', er zitten heel veel rotte appels tussen.

KIJK DAN TOCH MENSEN

We leven in Nederland, en zie de cijfers. Wij blanke Nederlanders hebben een relatief laag cijfer, en hoewel er zoveel meer Nederlanders in Nederland wonen dan Marokkanen, weten zij met hun kleinere bevolkingsgroep, de overhand te nemen.

EN NEE IK BEN GEEN PVV-ER
  maandag 1 februari 2016 @ 19:52:37 #8
440653 BarryOSeven
pi_159577513
Waarom wordt dit topic in den beginne al gekaapt door Gutmenschen.

Realisten verenigt u!
pi_159577516
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Pino0 het volgende:
Nee goedpraters en wegkijkers, er zitten niet 'een paar rotte appels tussen', er zitten heel veel rotte appels tussen.

KIJK DAN TOCH MENSEN

[ afbeelding ]

We leven in Nederland, en zie de cijfers. Wij blanke Nederlanders hebben een relatief laag cijfer, en hoewel er zoveel meer Nederlanders in Nederland wonen dan Marokkanen, weten zij met hun kleinere bevolkingsgroep, de overhand te nemen.

Mag ik opmerken dat dit irrelevant is.

Als 2 op de 3 Nederlanders het geen probleem vindt of z'n kop hiervoor in het zand wil steken, dan is dat hun goed recht. Dan heb je dat in een democratie te accepteren en moet je niet met een staatsgreep gaan dreigen.
pi_159577520
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bron?
_O- :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:52:55 #11
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159577522
quote:

KIJK DAN TOCH MENSEN

[ afbeelding ]

En nu wil je alle Antillianen uitzetten?
pi_159577543
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Gewoon iedereen uitzetten die niet geertdienstig is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_159577567
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Vertel, van wie heb jij deze wijsheid? :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:54:28 #14
440653 BarryOSeven
pi_159577577
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Mag ik opmerken dat dit irrelevant is.

Als 2 op de 3 Nederlanders het geen probleem vindt of z'n kop hiervoor in het zand wil steken, dan is dat hun goed recht. Dan heb je dat in een democratie te accepteren en moet je niet met een staatsgreep gaan dreigen.
2/3 steekt de kop in het zand omdat onze staatspropaganda deze cijfers niet kenbaar maakt.

Wie ben jij dan om zelfs deze cijfers te gaan goedpraten, mafkees :')
pi_159577591
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gewoon iedereen uitzetten die niet geertdienstig is.
Aha.
pi_159577659
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

2/3 steekt de kop in het zand omdat onze staatspropaganda deze cijfers niet kenbaar maakt.

Vertel, wie heeft jou deze onzin ingefluisterd? :')
  maandag 1 februari 2016 @ 19:57:33 #17
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_159577693
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee hoor. Wij moeten er met zijn alle toch van iets maken in dit Nederland. Dat er een grote groep ons land kapot heeft gemaakt, vind ik erg jammer.

En ik denk ook niet dat het ooit nog opgelost gaat worden. Stel je eens een Nederland voor, zonder die grote groepen met rotte appels. Waar jou oma niet word beroofd en je gewoon eens een foutje mag maken in het verkeer, zonder te worden bedreigd en uitgescholden word voor 'kanker hollander'.

En het worden er alleen maar meer. Meer dan de helft van de vluchtelingen komen gewoon geluk zoeken. Kijk nu al wat voor gezeik er al is. Laat staan als ze hier 10 jaar wonen.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:58:33 #18
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159577727
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Vertel, van wie heb jij deze wijsheid? :')
Dat roept die geperoxideerde malloot zelf steeds, maar bij mijn weten steunt de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking hem nog steeds niet.
pi_159577748
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:57 schreef Pino0 het volgende:

[..]

En ik denk ook niet dat het ooit nog opgelost gaat worden. Stel je eens een Nederland voor, zonder die grote groepen met rotte appels. Waar jou oma niet word beroofd en je gewoon eens een foutje mag maken in het verkeer, zonder te worden bedreigd en uitgescholden word voor 'kanker hollander'.

Meen je dit sirieus? Gast, je weet niet waar je over praat.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:00:08 #20
440653 BarryOSeven
pi_159577786
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Vertel, wie heeft jou deze onzin ingefluisterd? :')
Ken jij die cijfers?

Op de tv hoor ik alleen maar hoe goed het allemaal wel niet gaat en dat er autochtonen serie hebben verkracht.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:00:48 #21
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159577805
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:57 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Nee hoor. Wij moeten er met zijn alle toch van iets maken in dit Nederland. Dat er een grote groep ons land kapot heeft gemaakt, vind ik erg jammer.

En het worden er alleen maar meer. Meer dan de helft van de vluchtelingen komen gewoon geluk zoeken. Kijk nu al wat voor gezeik er al is. Laat staan als ze hier 10 jaar wonen.
Ons land is helemaal niet kapot en prima in staat om vluchtelingen op te nemen. We moeten alleen mensen die wel zonder grote problemen kunnen terugkeren naar hun eigen land er zorgvuldig uitfilteren.
pi_159577850
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:00 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ken jij die cijfers?

Op de tv.
Niet verder gelezen.
pi_159577914
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wie ben jij dan om zelfs deze cijfers te gaan goedpraten, mafkees :')
Ze staan hier toch open en bloot!? Iedereen kan ze zien. Als het NOS Journaal ze niet presenteert dan heb je ook nog RTL Nieuws, WNL, PowNews (die twee zijn zelfs ook 'staatstelevisie') en noem maar op die ze op TV kunnen presenteren.

Als niemand daar naar kijkt en de grote meute klakkeloos alleen maar het 8-uur-journaal kijkt. pech gehad! Dat geeft je nog steeds niet het recht om een staatsgreep te plegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 20:05:16 ]
  maandag 1 februari 2016 @ 20:05:17 #24
440653 BarryOSeven
pi_159577939
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet verder gelezen.
Daar heb je wel vaker last van geloof ik, ik sprak namelijk over staatspropaganda.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:05:26 #25
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159577943
quote:

KIJK DAN TOCH MENSEN

[ afbeelding ]

Een op tien ja. En jij wil die andere negen gaan uitkafferen?

Criminelen moet je oppakken en (eventueel) uitzetten. De rest laat je met rust.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:06:53 #26
440653 BarryOSeven
pi_159577992
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze staan hier toch open en bloot!? Iedereen kan ze zien. Als het NOS Journaal ze niet presenteert dan heb je ook nog RTL Nieuws, WNL, PowNews (die twee zijn zelfs ook 'staatstelevisie') en noem maar op die ze op TV kunnen presenteren.

Als niemand daar naar kijkt en de grote meute klakkeloos alleen maar het 8-uur-journaal kijkt. pech gehad! Dat geeft je nog steeds niet het recht om een staatsgreep te plegen.
Hoezo? Ook niet voor de kick?

Maar serieus, als iedereen nu op een presenteerblaadje de kosten en de ellende aangereikt zou krijgen zou zowat iedereen behalve jij en Gutmensch er voor tekenen maar snel die rem er op te zetten.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:08:53 #27
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159578053
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Maar serieus, als iedereen nu op een presenteerblaadje de kosten en de ellende aangereikt zou krijgen zou zowat iedereen behalve jij en Gutmensch er voor tekenen maar snel die rem er op te zetten.
Wat een gekke aannames doen types zoals jij toch.

De meerderheid van de Nederlandse bevolking denkt NIET zoals jij, hoe graag je dat ook wil.
pi_159578067
quote:

KIJK DAN TOCH MENSEN

Het scheelt natuurlijk wel dat de anti-islam mensen met een behoorlijke inhaalslag bezig zijn. Omdat het een vrij kleine groep is die in de statistiek samenvalt met een grote hoeveelheid beschaafde mensen valt dat natuurlijk niet op.

Dat is overigens toch al een probleem want een relatief kleine groep autochtonen die zich niet weet te gedragen valt ook niet op in die statistieken door de grote groep die zich wel weet te gedragen.
pi_159578083
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar heb je wel vaker last van geloof ik, ik sprak namelijk over staatspropaganda.
Spreek voor jezelf. Wat wil je precies zeggen over staatspropaganda?
  maandag 1 februari 2016 @ 20:10:17 #30
440653 BarryOSeven
pi_159578089
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De meerderheid van de Nederlandse bevolking denkt NIET zoals jij, hoe graag je dat ook wil.
Gekke aanname dat ik PVV'er ben. Klopt niet namelijk.

Maar ik ben ook niet zo achterlijk om in te zien dat dit niet de goede kant op gaat.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:11:44 #31
440653 BarryOSeven
pi_159578139
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Wat wil je precies zeggen over staatspropaganda?
Lul. Troll of niet: dat ik die cijfers niet teruggezien heb in de staatspropaganda. Zowel crossmediaal.
pi_159578231
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lul. Troll of niet.
Aha, de intelligentie spat er weer van af. :')
pi_159578245
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja, en als jij Sinterklaas was dan was ik de Kerstman.

We leven in een vrij land waar mensen vrij mogen kiezen welke informatie ze wel willen horen en welke ze niet willen horen. Het is hier geen Noord-Korea waar we radio's hebben waar je de hele dag door Wilders' Waarheid moet luisteren zonder dat je het uit kan zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 20:16:11 ]
  maandag 1 februari 2016 @ 20:17:03 #34
451005 Grems
Clown World
pi_159578284
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 06:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alles reshufflen maakt niet uit: Overal waar westerlingen zijn (of het nou Afrika is of Europa) wordt alles mooi en welvarend, overal waar Afrikanen en moslims zijn wordt het ellende. Zie de niet-westerse landen en wijken in Europa waar niet-westerlingen de meerderheid vormen.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Ik zou het eigenlijk stiekem best graag willen zien. De droomwereld van Alexander Pechtold verwezenlijkt. Een permanente terugkeer naar de prehistorie en niemand om de schuld te geven ( Zionistisch complot is, uiteraard, de reden dat moslimlanden vrijwel universeel beestachtige teringbendes zijn ). Geen andere volkeren om ze te redden, geen andere volkeren op wiens vooruitgang mee te liften valt.

En dan een vlieg op de muu... ruïn.. steen zijn als de realisatie binnenkomt: fuck, het ligt aan ons.
pi_159578294
quote:

Zorgelijk, zorgelijk.
Het is verleidelijk om nu een Godwin te maken, maar laat ik dat niet doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159578331
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, en als jij Sinterklaas was dan was ik de Kerstman.

We leven in een vrij land waar mensen vrij mogen kiezen welke informatie ze wel willen horen en welke ze niet willen horen. Het is hier geen Noord-Korea.
Wat is dit voor onzin, hoe kom jij überhaupt bij Noord-Korea? :')
  maandag 1 februari 2016 @ 20:19:07 #37
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159578353
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Gekke aanname dat ik PVV'er ben. Klopt niet namelijk.

Maar ik ben ook niet zo achterlijk om in te zien dat dit niet de goede kant op gaat.
Waar zei ik ook alweer dat je PVV'er was?

En waar komt in godsnaam die angst vandaan? Wordt je leven echt vergalt door moslims?

Ik heb absuluut geen last van die mensen en ze wonen met grote getalen bij mij in de buurt.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:20:47 #38
440653 BarryOSeven
pi_159578409
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aha, de intelligentie spat er weer van af. :')
Ga nou eens in op de vraag dan. Ik stel je al twee keer een vraag: waarom komen die cijfers niet terug op televisie of in de krant?

Verder over intelligentie beginnen maar zelf niet verder lezen dan het eerste woord :')

:W

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 01-02-2016 20:36:54 ]
pi_159578433
Je hebt altijd voor en tegenstanders, in de 18de eeuw waren er ook de prinsgezinde en de patriotten. Dat is nu niet veel anders.

Maar mijn tegenstander is de oligarchie(oftewel de regenten), en niet de moslims of asielzoekers.
pi_159578441
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik heb absuluut geen last van die mensen en ze wonen met grote getalen bij mij in de buurt.
Aha, spijker, kop. Man man man. De meerderheid denkt daar dus anders over, en jij maakt die mensen uit voor 'asociaal'. Over zelfreflectie gesproken. :')
  maandag 1 februari 2016 @ 20:22:52 #41
440653 BarryOSeven
pi_159578481
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:21 schreef D1990 het volgende:
Je hebt altijd voor en tegenstanders, in de 18de eeuw waren er ook de prinsgezinde en de patriotten. Dat is nu niet veel anders.

Maar mijn tegenstander is de oligarchie(oftewel de regenten), en niet de moslims of asielzoekers.
Idem, alleen moeten we in mijn optiek er even voor zorgen dat we nog tegen die oligarchen kunnen zijn in de toekomst.

Dat gaat niet helpen met mensen zoals BoneThugs, Gutmensch en KoosVogels.

De hele kliek weer bij elkaar hier hoor.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:23:58 #42
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159578524
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aha, spijker, kop. Man man man. De meerderheid denkt daar dus anders over, en jij maakt die mensen uit voor 'asociaal'. Over zelfreflectie gesproken. :')
Nee, de meerderheid heeft er ook geen last van, dat zeg ik hier al steeds, nog geen 30% steunt de PVV.
pi_159578567
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin, hoe kom jij überhaupt bij Noord-Korea? :')
Dat is het enige land ter wereld dat ik ken waar technologisch is geregeld dat elke burger de 'waarheid' 'op een presenteerblaadje' krijgt aangereikt, zoals BarryOSeven voorstelt.
pi_159578637
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:23 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, de meerderheid heeft er ook geen last van, dat zeg ik hier al steeds, nog geen 30% steunt de PVV.
Onderbouw dat eens met bewijzen? Of zijn die cijfers uit je duim gezogen?

Ik kan ook wel roepen "90% van de bevolking steunt Wilders", betekent ook niet dat het waar is.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:27:52 #45
440653 BarryOSeven
pi_159578664
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waar zei ik ook alweer dat je PVV'er was?

En waar komt in godsnaam die angst vandaan? Wordt je leven echt vergalt door moslims?

Je doelt op 1/3 van de bevolking. Daar mee wek je de suggestie dat het "weer" om de PVV-tokkies gaat. Kan een inschattingsfout van mij zijn.

Verder heb ik geen angst. Ik maak me zorgen vanuit analyses. Paniek vanuit de overheid en gebeurtenissen om mij heen.

Hier in de buurt zit ook een AZC, heb er af en toe wat last van. Erger me er wel eens aan dat er buiten geen Nederlands meer gesproken wordt. Maar nog geen agressie, althans niet wat naar buiten gekomen is.

Waar ik me aan stoor is de ondemocratische manier van handelen van de gevestigde orde. Ze wekken enorm de schijn dat ze niet weten wat ze doen. Dat kan ik alleen maar interpreteren dat er zaken niet goed gaan.

Dus mijn frustratie komt voort uit de huidige orde en haar corrupte beleid. Niet vanuit de asielzoeker.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:35:53 #46
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159578996
quote:

KIJK DAN TOCH MENSEN

[ afbeelding ]

De criminaliteitscijfers dalen? Is dat erg?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_159579168
Ik kan me trouwens herinneren dat er een korpschef van de politie een tijdje terug had gezegd geen bevelen van Wilders aan te nemen als de PVV aan de macht is, dus vind de verontwaardiging nogal selectief.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:42:29 #48
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159579212
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je doelt op 1/3 van de bevolking. Daar mee wek je de suggestie dat het "weer" om de PVV-tokkies gaat. Kan een inschattingsfout van mij zijn.

Verder heb ik geen angst. Ik maak me zorgen vanuit analyses. Paniek vanuit de overheid en gebeurtenissen om mij heen.

Hier in de buurt zit ook een AZC, heb er af en toe wat last van. Erger me er wel eens aan dat er buiten geen Nederlands meer gesproken wordt. Maar nog geen agressie, althans niet wat naar buiten gekomen is.

Waar ik me aan stoor is de ondemocratische manier van handelen van de gevestigde orde. Ze wekken enorm de schijn dat ze niet weten wat ze doen. Dat kan ik alleen maar interpreteren dat er zaken niet goed gaan.

Dus mijn frustratie komt voort uit de huidige orde en haar corrupte beleid. Niet vanuit de asielzoeker.
Wat is er ondemocratisch aan onze huidige regering? We hebben ze echt zelf met een meerderheid gekozen.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:43:57 #49
440653 BarryOSeven
pi_159579250
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat is er ondemocratisch aan onze huidige regering? We hebben ze echt zelf met een meerderheid gekozen.
Als ik je dat onderhand nog moet uitleggen. De golflengtes matchen niet, hier komen we niet uit.

Wil je een tip for free? Koop een huis, neem vooral een hypotheek en leen voor alles wat je doet. Mensen zoals jij verdienen al het goede dat deze wereld te bieden heeft.

En vergeet niet, net als (bijna) iedereen, bij te dragen aan je pensioenfonds. Er is je een gouden toekomst beloofd.
pi_159579408
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat de politie herhaaldelijk politie invallen organiseerde tegen de partijkantoren van Hans Janmaat, en huisbezoekjes bracht aan hun om hun te intimideren. Lekker democratisch he?

In Rusland doen ze dat ook, dan is het democratisch. Maar als het hier gebeurd mag het wel?

En wij hebben een oligarchisch systeem, is niks democratisch aan.
pi_159579430
quote:

Zorgelijk, zorgelijk.
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Alleen bedoelt ie kennelijk met "het volk" alleen de minderheid die hem steunt.
Als hij dan gaat dreigen met een staatsgreep denk ik dat het tijd wordt hem op te sluiten.
Wat een onderbuik en populisme weer. Wel even bij de feiten blijven aub. Wilders had het over een vreedzame en democratische revolutie.
pi_159579506
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:00 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ons land is helemaal niet kapot en prima in staat om vluchtelingen op te nemen. We moeten alleen mensen die wel zonder grote problemen kunnen terugkeren naar hun eigen land er zorgvuldig uitfilteren.
Het hele probleem zou opgelost zijn als alle Gutmenschen een vluchteling in huis neemt.
pi_159579519
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Wilders had het over een vreedzame en democratische revolutie.
Nee hoor. Hij had het over een revolte en dat is niet vreedzaam en zeker niet democratisch.
pi_159579520
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een onderbuik en populisme weer. Wel even bij de feiten blijven aub. Wilders had het over een vreedzame en democratische revolutie.
Een revolutie om de keuze van 2/3 van het volk ongedaan te maken heeft niks met 'democratisch' te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 20:53:04 ]
pi_159579568
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Een revolutie om de keuze van 2/3 van het volk ongedaan te maken heeft niks met 'democratisch' te maken.
De Amerikaanse oorlog van onafhankelijkheid werd ook door maar 10% van de bevolking gesteund, dus percentages, getallen en breuken zeggen niks.
pi_159579572
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij had het over een revolte en dat is niet vreedzaam en zeker niet democratisch.
Dit dus. Bilders is alleen op zoek naar steun, voor zijn achterlijke plannen.
pi_159579586
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Linkje? Want ik heb hem toch echt wat anders horen zeggen.
pi_159579621
quote:
„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.”
Bron is de OP.
pi_159579643
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Linkje? Want ik heb hem toch echt wat anders horen zeggen.
http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054

Nog meer nodig?
pi_159579672
quote:
Misschien kun je even aanwijzen waar in die 1 uur en 17 minuten Wilders volgens jou wat anders zegt dan hoe hij in de OP geciteerd wordt. :)
pi_159579690
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom wordt dit topic in den beginne al gekaapt door Gutmenschen.

Realisten verenigt u!
Gister ook al. Directe frame als pvv'er als je ietswat rechts bent. Derhalve tokkie en minderwaardig. Door een oud-mod ook nog, met een vriendje van 'm.

Gevaarlijk volk dat. Vooral blijven doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_159579755
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bron is de OP.
Ja, want de OP is geweldig onderbouwd. :')
pi_159579781
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien kun je even aanwijzen waar in die 1 uur en 17 minuten Wilders volgens jou wat anders zegt dan hoe hij in de OP geciteerd wordt. :)
My colleagues and I, we ring the bells of the revolution. A democratic and peaceful
revolution
to regain our national sovereignty. To stop the invasion.
To protect our own people, our women, our culture. We have to become the masters
again of our own borders, our own budgets, our own destiny.

http://www.pvv.nl/images/Statement_Geert_Wilders.pdf
pi_159579810
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

My colleagues and I, we ring the bells of the revolution. A democratic and peaceful
revolution
to regain our national sovereignty. To stop the invasion.
To protect our own people, our women, our culture. We have to become the masters
again of our own borders, our own budgets, our own destiny.

http://www.pvv.nl/images/Statement_Geert_Wilders.pdf
Aha, je punt is? :') ___!!
pi_159579818
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Idem, alleen moeten we in mijn optiek er even voor zorgen dat we nog tegen die oligarchen kunnen zijn in de toekomst.

Dat gaat niet helpen met mensen zoals BoneThugs, Gutmensch en KoosVogels.

De hele kliek weer bij elkaar hier hoor.
jigsos, 99.999, xa1pt, wespensteek, ceberut, bluesdude.
1947-2016
pi_159579840
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aha, je punt is? :') ___!!
Dat dat wat anders dan een staatsgreep is. :')
pi_159579892
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat dat wat anders dan een staatsgreep is. :')
Een revolutie is democratisch als die wordt gepleegd met steun van de meerderheid.
Een revolutie is een staatsgreep als die wordt gepleegd door een minderheid. Ongeacht of Wilders het 'democratisch' noemt of niet.
pi_159579918
Ik stem zelf niet op het CDA, maar als we een CDA-premier krijgen (we hebben er al een paar gehad), dan zal ik daar 's nachts niet van wakker liggen. Dat komt omdat CDA'ers doorgaans geen rechts-nationalistische, anti-democratische klotefascisten zijn die niet begrijpen dat als je maar lang genoeg hard en dom gilt dat je gelijk hebt en jij de enige bent die de schijnproblemen die je zelf geschetst hebt op kan lossen, dat niet automatisch betekent dat je gelijkt hebt en die schijnproblemen ook écht problemen zijn en jij de enige bent die het op kan lossen.
Hetzelfde geldt voor elke andere partij. Ik stem ook niet op D66 of de VVD of de SP of wat dan ook,- maar geen van die politici heeft de illusie dat ze de absolute waarheid in pacht hebben en doen ook niet alsof de kiezers die ze vertegenwoordigen de enige stem van het volk is, of hun uitleg de enige gangbare van wat het volk eigenlijk wil.
Wilders doet dat wel. Daarom is het een gevaarlijke gek en zal ik er wel van wakker liggen als hij opeens premier zal worden. Dat is het grote verschil tussen de PVV en alle andere partijen. Bij een kleine groep is hij zéér populair, bij een andere, veel grotere groep, is hij verreweg de impopulairste politicus. Iemand die de overgrote meerderheid - vrijwel iedereen die geen PVV stemt - van het volk tegen zich heeft, lijkt me niet geschikt voor het premierschap. Let wel, ik ben ook niet blij met Rutte, ik was ook niet blij met Balkenende, ik was ook niet blij met Kok, maar ik was niet tegen ze. Dat is een wereld van verschil.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159579924
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Een revolutie is democratisch als die wordt gepleegd met steun van de meerderheid.
Een revolutie is een staatsgreep als die wordt gepleegd door een minderheid. Ongeacht of Wilders het 'democratisch' noemt of niet.
Hij zit dus inmiddels in de gevangenis?
  maandag 1 februari 2016 @ 21:06:17 #71
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_159579977
pi_159579988
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij zit dus inmiddels in de gevangenis?
Wie? En wat heeft het te maken met mijn post die je citeert?
pi_159580036
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie? En wat heeft het te maken met mijn post die je citeert?
Lijkt me dat als hij tot een staatsgreep oproept hij meteen gearresteerd wordt.
pi_159580043
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:00 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, want de OP is geweldig onderbouwd. :')
Er staat een citaat van Wilders ik neem aan dat die juist is.
pi_159580067
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gister ook al. Directe frame als pvv'er als je ietswat rechts bent. Derhalve tokkie en minderwaardig. Door een oud-mod ook nog, met een vriendje van 'm.

Gevaarlijk volk dat. Vooral blijven doen.
Wat is er gevaarlijk aan mensen die kritiek hebben op zekere standpunten? Ik zie bijzonder weinig dat mensen met een meer rechtsere tot aan ronduit rechts extremistische mening voor nazi of PVV-er worden uitgemaakt. Ik zie meer posts zoals de jouwe, waarin je loopt te huilen over dat mensen dat zeggen....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159580121
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lijkt me dat als hij tot een staatsgreep oproept hij meteen gearresteerd wordt.
Hoezo? In principe hebben we hier vrijheid van meningsuiting. In bijv. Duitsland is het verboden om de staatsinrichting omver te willen werpen maar in Nederland mag je volgens mij naar hartelust daartoe oproepen, ik zou niet weten op grond waarvan je dan gearresteerd zou moeten worden.
pi_159580125
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PeteSampras op 01-02-2016 21:11:41 ]
pi_159580181
Wat is dat dan in hemelsnaam, een democratische en vredige revolutie? Gaat hij dan met al zijn volgelingen op de Dam zitten in een drumcirkeltje?
  maandag 1 februari 2016 @ 21:13:35 #79
440653 BarryOSeven
pi_159580231
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:12 schreef PeteSampras het volgende:
Wat is dat dan in hemelsnaam, een democratische en vredige revolutie? Gaat hij dan met al zijn volgelingen op de Dam zitten in een drumcirkeltje?
Hij gaat Rutte vriendelijk doch dringend verzoeken af te treden.
pi_159580280
quote:
De verzetshelden :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159580283
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is er gevaarlijk aan mensen die kritiek hebben op zekere standpunten? Ik zie bijzonder weinig dat mensen met een meer rechtsere tot aan ronduit rechts extremistische mening voor nazi of PVV-er worden uitgemaakt. Ik zie meer posts zoals de jouwe, waarin je loopt te huilen over dat mensen dat zeggen....
Jou mening. Wat gevaarlijker is, is dat continue gekleineer en weggekijk. Als jij continu mensen blijft wegzetten voor hun mening als minderwaardig en tokkie, je blijft zitten op je roze wolk en vooral maar je eigen waarheid ziet als DE waarheid. Kijk dan niet raar op als je eens tegen de lamp aan loopt.

Je ziet het de afgelopen jaren steeds duidelijker dat guurrechts een beetje bozer begint te worden op de policor. Niet omdat ze een mening hebben, nee omdat de policor maar arrogant weg blijft kijken, terwijl alles wat voorgesteld is door rechts langzaam uit komt. Maar toch blijft policor in hun roze bril kijken.

En inmiddels is het zo ver dat als je als politicus alleen maar het woord AZC in de mond wil nemen, je auto in de hens wordt gestoken en het gemeentehuis een puinhoop wordt.

Had een klein beetje verstand getoond en geluisterd.
1947-2016
pi_159580331
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jou mening. Wat gevaarlijker is, is dat continue gekleineer en weggekijk. Als jij continu mensen blijft wegzetten voor hun mening als minderwaardig en tokkie, je blijft zitten op je roze wolk en vooral maar je eigen waarheid ziet als DE waarheid. Kijk dan niet raar op als je eens tegen de lamp aan loopt.

Je ziet het de afgelopen jaren steeds duidelijker dat guurrechts een beetje bozer begint te worden op de policor. Niet omdat ze een mening hebben, nee omdat de policor maar arrogant weg blijft kijken, terwijl alles wat voorgesteld is door rechts langzaam uit komt. Maar toch blijft policor in hun roze bril kijken.

En inmiddels is het zo ver dat als je als politicus alleen maar het woord AZC in de mond wil nemen, je auto in de hens wordt gestoken en het gemeentehuis een puinhoop wordt.

Dit is net zo'n goed argument als wanneer moslims zeggen "Als die meisjes nou gewoon niet van die korte rokjes hadden aangedaan". :N
pi_159580347
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hij gaat Rutte vriendelijk doch dringend verzoeken af te treden.
Hey, ga eens weg joh!
quote:
Gitaartje er bij, wiet roken. 'The corporations dude, the corporations...'
1947-2016
pi_159580380
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is net zo'n goed argument als wanneer moslims zeggen "Als die meisjes nou gewoon niet van die korte rokjes hadden aangedaan". :N
Slaat kant nog wal. Jij stelt dus aan meisjes willen zitten gelijk aan een politieke voorkeur?
1947-2016
pi_159580407
quote:

[..]

Ik wilde iets vergelijkbaars typen. Wat een onzin praat Red_85 zeg.
pi_159580428
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

he corporations dude, the corporations...'
Haha. :')
pi_159580441
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Slaat kant nog wal. Jij stelt dus aan meisjes willen zitten gelijk aan een politieke voorkeur?
Ik denk dat het punt is dat zelfs als de bewering dat 'rechts' (wat ik daar dan ook onder moet verstaan) constant gekleineerd en als tokkies afgeschilderd worden, dat nog geen reden is om dode varkens op te hangen, o.i.d. Dat is een vergoeilijking die er bij mij niet inkomt.
pi_159580442
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij zegt toch dat als de auto van een politicus in de hens gaat, het z'n eigen schuld is omdat 'ie een verkeerd standpunt aanhangt?
pi_159580483
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik wilde iets vergelijkbaars typen. Wat een onzin praat Red_85 zeg.
Daar komt nu de grote onvrede onder die stroming vandaan. Dus zo'n onzin in dat niet.
1947-2016
pi_159580510
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je zegt wel dat mensen die kritiek hebben op het immigratiebeleid weg worden gezet als tokkie, maar als je hier leest kun je zien (Ja, tel ze maar) dat mensen die AZC inspraakavonden bestormen worden uitgemaakt voor tokkie, niet de mensen die er gewoon kritisch naar kijken. Je moet echt even ophouden met dat Calimerogedrag en mij beschuldigen van iets wat je zelf doet. Serieus, tel ze maar. Er zijn meer posts hier op Fok! waarin men klaagt uit te worden gemaakt voor tokkie of PVV-er dan dat er posts zijn waarin iemand uit wordt gemaakt voor tokkie of PVV-er.

En dump die termen als policor, gutmensch en weet ik al niet meer wat. Het zijn lege termen.
pi_159580555
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar komt nu de grote onvrede onder die stroming vandaan. Dus zo'n onzin in dat niet.
Dus als een standpunt je niet bevalt, ga je maar een auto in de brand steken?
pi_159580559
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij zegt toch dat als de auto van een politicus in de hens gaat, het z'n eigen schuld is omdat 'ie een verkeerd standpunt aanhangt?
Nee, goed lezen. Ik zeg dat dat punt nu al bereikt is door de onvrede van het vooral niet willen luisteren en arrogant blijven doen naar bepaalde stromingen.
1947-2016
pi_159580570
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat de grote onvrede van de PVV'ers voornamelijk voortkomt uit hele andere zaken (dat ze geen werk hebben, dat ze moeilijk rond kunnen komen, dat ze slechte zorg krijgen, dat er weinig woningen beschikbaar zijn, etc. etc.) wat in het geheel niet (laat me dat onderstrepen) opgelost wordt door een paar duizend asielzoeker meer of minder toe te laten. Dat is een volkomen achterlijk standpunt dat heer Wilders de wereld ingeholpen heeft aanhaalt om lekker stemvee te trekken.
Enkele jaren terug praatte hij dezelfde poep over de influx van immigranten uit Oost-Europa. Die zouden en masse dronken over straat trekken en meisjes verkrachten en alle banen inpikken. Nou, daar heb ik werkelijk nóóit meer iemand over gehoord. Het enige dat ik daar van heb gemerkt is dat de avondwinkel bij mij om de hoek nu ook Pools bier verkoopt (wat overigens erg lekker is.)
  maandag 1 februari 2016 @ 21:24:01 #94
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159580677
quote:

[..]

Ja en dan maar klagen dat ze dom gevonden worden :D

Dat gaat niet veranderen als ze zo dom blijven redeneren vrees ik.
pi_159580681
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Ik denk dat de grote onvrede van de PVV'ers voornamelijk voortkomt uit hele andere zaken (dat ze geen werk hebben, dat ze moeilijk rond kunnen komen, dat ze slechte zorg krijgen, dat er weinig woningen beschikbaar zijn, etc. etc.) wat in het geheel niet (laat me dat onderstrepen) opgelost wordt door een paar duizend asielzoeker meer of minder toe te laten. Dat is een volkomen achterlijk standpunt dat heer Wilders de wereld ingeholpen heeft aanhaalt om lekker stemvee te trekken. Enkele jaren terug praatte hij dezelfde poep over de influx van immigranten uit Oost-Europa. Nou, daar heb ik werkelijk nóóit meer iemand over gehoord. Het enige dat ik daar van heb gemerkt is dat de avondwinkel bij mij om de hoek nu ook Pools bier verkoopt (wat overigens erg lekker is.)
Die mensen zien juist dat als er nu nog meer kanslozen bij komen, zij nog meer in de knel komen met behuizing, zorg en van alles en nog wat.
1947-2016
pi_159580698
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, goed lezen. Ik zeg dat dat punt nu al bereikt is door de onvrede van het vooral niet willen luisteren en arrogant blijven doen naar bepaalde stromingen.
Dan nog is het victim blaming.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:25:19 #97
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159580718
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die mensen zien juist dat als er nu nog meer kanslozen bij komen, zij nog meer in de knel komen met behuizing, zorg en van alles en nog wat.
Je geeft nu tenminste toe dat de meeste tegenstanders van de asielinstroom zelf kansloos zijn.
pi_159580727
Mooi hoe de stropopredeneringen je hier om de oren vliegen.

Red_85 maakt zichzelf wijs dat wanneer iemand kritiek uit op het asielbeleid, diegene direct weg wordt gezet als een racistische Tokkie. Dat is simpelweg niet waar (zoals hem al talloze malen is duidelijk gemaakt).

Maar het is natuurlijk makkelijker strijden tegen een dergelijke stropop.
pi_159580737
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:24 schreef Igen het volgende:

[..]
Victim blaming.
Wat betekent dat? ;(
pi_159580757
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat de lui die die problemen hebben zelf nogal kansloos zijn. Men wil de kleine kanslozenkoek niet met meer kanslozen verdelen. Daar kan ik inkomen. Nu zou men ook iets kunnen doen aan de eigen situatie en/of die koek wat groter kunnen maken, door bijvoorbeeld meer huizen te bouwen in de sociale sector en in beter onderwijs (ook als omscholing) te realiseren. Allemaal dingen waar ik de GBL nog nooit over heb gehoord.
Dezelfde logica doorgetrokken: als ik morgen 16 miljoen Nederlanders het land uitflikker, dan betekent dat niet dat mijn salaris opeens verzeventienvoudigt. Wel?
pi_159580786
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik moet trouwens zeggen dat opmerkingen als "wegkijken", "je kop in het zand steken", "problemen niet erkennen" opbrengen als een valide argument om aan te tonen dat de ander ongelijk heeft ook getuigd van een behoorlijke arrogantie. Het toont namelijk aan dat je helemaal niet wilt discussieren, maar dat je een mis voor wilt dragen. Moet ik jouw mening ook gevaarlijk gaan vinden nu?
  maandag 1 februari 2016 @ 21:28:53 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159580847
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je zegt wel dat mensen die kritiek hebben op het immigratiebeleid weg worden gezet als tokkie, maar als je hier leest kun je zien (Ja, tel ze maar) dat mensen die AZC inspraakavonden bestormen worden uitgemaakt voor tokkie, niet de mensen die er gewoon kritisch naar kijken.
Ook de mensen die er kritisch naar kijken. Je kan het bijna niet eens zeggen op straat. Misschien wel beter hier in een anonieme omgeving. Op straat ben je gelijk geframed als tokkie/nazi/pvv'er fascist.
quote:
Je moet echt even ophouden met dat Calimerogedrag en mij beschuldigen van iets wat je zelf doet. Serieus, tel ze maar. Er zijn meer posts hier op Fok! waarin men klaagt uit te worden gemaakt voor tokkie of PVV-er dan dat er posts zijn waarin iemand uit wordt gemaakt voor tokkie of PVV-er.

En dump die termen als policor, gutmensch en weet ik al niet meer wat. Het zijn lege termen.
Lege termen? Begint steeds meer ingeburgerd te raken. Denk dat je je aangesproken voelt en je het daardoor lege termen vindt. Tevens begint het bij jezelf. Stoppen met rechts wegzetten als tokkie en gewoon de discussie aangaan. Zonder maar op die roze wolk te blijven zitten en de waarheid willen in zien dat het beleid van de afgelopen 30 jaar nu doorzetten, gewoon niet gaat werken.
1947-2016
pi_159580862
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik moet trouwens zeggen dat opmerkingen als "wegkijken", "je kop in het zand steken", "problemen niet erkennen" opbrengen als een valide argument om aan te tonen dat de ander ongelijk heeft ook getuigd van een behoorlijke arrogantie. Het toont namelijk aan dat je helemaal niet wilt discussieren, maar dat je een mis voor wilt dragen. Moet ik jouw mening ook gevaarlijk gaan vinden nu?
Een treffend voorbeeld uit de Volkskrant van vandaag.

(Maar goed, dat is toch een linkse azijnbode, dus dat hoeven we niet serieus te nemen.)

Dijkhoff wil zelf niet zeggen of hij het aantal incidenten veel of weinig vindt, omdat 'elke vergelijking met andere plaatsen en groepen per definitie mank gaat'. Anderen hadden minder moeite een oordeel te vellen. 'De cijfers zijn bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking', reageerde burgemeester Jos Wienen van Katwijk, ook voorzitter van de commissie asielzaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Geert Wilders zette Wienen daarop direct weg als een 'CDA-malloot' die zo snel mogelijk ontslagen moest worden.

http://www.volkskrant.nl/(...)7a528d58c834fdab582c
  maandag 1 februari 2016 @ 21:30:13 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159580903
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mooi hoe de stropopredeneringen je hier om de oren vliegen.

Red_85 maakt zichzelf wijs dat wanneer iemand kritiek uit op het asielbeleid, diegene direct weg wordt gezet als een racistische Tokkie. Dat is simpelweg niet waar (zoals hem al talloze malen is duidelijk gemaakt).

Maar het is natuurlijk makkelijker strijden tegen een dergelijke stropop.
Ah, kom jij ook weer kijken met je ad hominem.
1947-2016
pi_159581013
Overigens is het tamelijk een onzinnige gedachte dat hier een revolutie zal komen. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en de economie begint weer aan te trekken na een van de ergste crisissen ooit.
pi_159581045
Dubbel post.
pi_159581059
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook de mensen die er kritisch naar kijken. Je kan het bijna niet eens zeggen op straat. Misschien wel beter hier in een anonieme omgeving. Op straat ben je gelijk geframed als tokkie/nazi/pvv'er fascist.
Je stelt je verschrikkelijk aan. Als dat zo was had de PVV niet zoveel stemmen in de peilingen nu. Waarom zit je jezelf iedere keer kleiner te maken dan je bent? Vanwaar deze minderwaardigheidsgevoelens?
quote:
[..]

Lege termen? Begint steeds meer ingeburgerd te raken. Denk dat je je aangesproken voelt en je het daardoor lege termen vindt. Tevens begint het bij jezelf. Stoppen met rechts wegzetten als tokkie en gewoon de discussie aangaan. Zonder maar op die roze wolk te blijven zitten en de waarheid willen in zien dat het beleid van de afgelopen 30 jaar nu doorzetten, gewoon niet gaat werken.
Nee, ik voel me niet aangesproken. Het beginnen ondertussen al net zulke aan inflatie onderhevige woorden te worden als Godwin of extreem rechts. En ik zet niet weg zomaar als tokkie, ik ga juist de discussie aan. Dus waarom blijf je dit zeggen?
  maandag 1 februari 2016 @ 21:34:08 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581091
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:29 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

(Maar goed, dat is toch een linkse azijnbode, dus dat hoeven we niet serieus te nemen.)

Dijkhoff wil zelf niet zeggen of hij het aantal incidenten veel of weinig vindt, omdat 'elke vergelijking met andere plaatsen en groepen per definitie mank gaat'. Anderen hadden minder moeite een oordeel te vellen. 'De cijfers zijn bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking', reageerde burgemeester Jos Wienen van Katwijk, ook voorzitter van de commissie asielzaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Geert Wilders zette Wienen daarop direct weg als een 'CDA-malloot' die zo snel mogelijk ontslagen moest worden.

Vooral als duidelijk is dat hoeveel incidenten er eigenlijk zijn geweest bij azc's en met asielzoekers. En die specifieke burgermeester een flink eigen belang heeft bij meer azc's en ook nog eens incidenten in de doofpot had gestopt.
1947-2016
pi_159581109
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, kom jij ook weer kijken met je ad hominem.
Neuh, ik constateer slechts dat jij je bedient van een drogreden.
pi_159581163
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral als duidelijk is dat hoeveel incidenten er eigenlijk zijn geweest bij azc's en met asielzoekers. En die specifieke burgermeester een flink eigen belang heeft bij meer azc's en ook nog eens incidenten in de doofpot had gestopt.
'Op een populatie van 16 miljoen mensen gaat het om 6,2 aangiften per 100 inwoners. Op 47.276 asielzoekers (per 1 januari 2016) kwamen 9,3 meldingen per 100 asielzoekers binnen. Boutellier: 'Maar bij aangiften is er doorgaans iets strafbaars gebeurd, terwijl er onder deze meldingen ook loos alarm of vermissing van een kind zit.' De conclusie moet dus volgens Boutellier zijn dat de populatie in asielzoekerscentra niet significant crimineler is dan de rest van de samenleving.

En dan zijn er nog omstandigheden die het cijfer verder nuanceren, zegt Boutellier. Zo worden delicten in een asielzoekerscentrum sneller geregistreerd. 'Er zijn daar constant beveiligers en ambtenaren van het COA aanwezig, die alle incidenten melden. Terwijl je in de 'gewone' samenleving ziet dat er bijvoorbeeld heel weinig aangifte wordt gedaan van huiselijk geweld.'

...en nu?
  maandag 1 februari 2016 @ 21:36:00 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581170
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, ik constateer slechts dat jij je bedient van een drogreden.
En jij niet zonder op de man spelen kan. In welke discussie dan ook, wanneer dan ook.

Wat kom je hier doen eigenlijk? Trollen? Zielig leven heb je dan. Heb je nog nooit wat anders zien doen en zie je posttijden echt werkelijk de hele dag door.
1947-2016
  maandag 1 februari 2016 @ 21:36:16 #112
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159581180
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Overigens is het tamelijk een onzinnige gedachte dat hier een revolutie zal komen. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en de economie begint weer aan te trekken na een van de ergste crisissen ooit.
Dat zeg ik ook al topics lang in deze reeks maar dat wordt niet geloofd door de Wilders-adepten.
pi_159581255
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:29 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Ik heb hier al woorden als "staatspropaganda" langs zien komen.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:38:42 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581264
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:35 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Op een populatie van 16 miljoen mensen gaat het om 6,2 aangiften per 100 inwoners. Op 47.276 asielzoekers (per 1 januari 2016) kwamen 9,3 meldingen per 100 asielzoekers binnen. Boutellier: 'Maar bij aangiften is er doorgaans iets strafbaars gebeurd, terwijl er onder deze meldingen ook loos alarm of vermissing van een kind zit.' De conclusie moet dus volgens Boutellier zijn dat de populatie in asielzoekerscentra niet significant crimineler is dan de rest van de samenleving.

En dan zijn er nog omstandigheden die het cijfer verder nuanceren, zegt Boutellier. Zo worden delicten in een asielzoekerscentrum sneller geregistreerd. 'Er zijn daar constant beveiligers en ambtenaren van het COA aanwezig, die alle incidenten melden. Terwijl je in de 'gewone' samenleving ziet dat er bijvoorbeeld heel weinig aangifte wordt gedaan van huiselijk geweld.'

...en nu?
Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?
Waarom zijn er continu berichten over vechtpartijen op azc's en niet ieder uur in de maatschappij?
Heb ook nog niets gezien van pissende mannen over slapende vrouwen..

Nog meer voorbeelden nodig?

Net een afspiegeling van en maatschappij hoor zo'n azc.
1947-2016
  maandag 1 februari 2016 @ 21:40:50 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581338
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb hier al woorden als "staatspropaganda" langs zien komen.
Vooral als het een dag later al totaal de grond in is geboord. Mooi weer blijven spelen en niks aan de hand blijven zeggen, terwijl de feiten al op straat liggen.

Dat is inderdaad: ...

Maargoed doe maar dit:
1947-2016
pi_159581346
Blijkbaar hebben we een impasse, dit is enkel een strijd tussen loyalisten/reactionaire en de revolutionairen/rebellen/opstandelingen/hervormers etc.

Discussiëren heeft geen zin, aangezien mensen toch niet van gedachtes zullen veranderen.
pi_159581350
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?
Waarom zijn er continu berichten over vechtpartijen op azc's en niet ieder uur in de maatschappij?
Ze geven de cijfers toch vrij? Wat is daar geheimzinnig aan? En ik neem aan dat je weet hoe de pers reageert op een hot topic?
pi_159581354
quote:

[..]

1. Dat weet ik niet. Ik weet ook niet of het waar is. Als de Volkskrant kan achterhalen hoeveel incidenten er zijn geregistreerd, dan lijkt het me niet al te moeilijk om te achterhalen. Wellicht zijn andere cijfers die men in een WOB-verzoek opvraagt simpelweg niet bekend. Als het je zo aan het hart gaat, stuur er zelf eentje. Kost je niks, zes weken later heb je alles (hoewel, het ligt er een beetje aan wat je opvraagt.)
2. Omwille de hogere nieuwswaarde.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:42:23 #119
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159581390
quote:

[..]

Er zijn helemaal niet continu berichten over vechtpartijen op azc's.
pi_159581399
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral als het een dag later al totaal de grond in is geboord. Mooi weer blijven spelen en niks aan de hand blijven zeggen, terwijl de feiten al op straat liggen.

Dat is inderdaad: ...

Maargoed doe maar dit: [ afbeelding ]
Het artikel is van vandaag. En de cijfers kloppen niet? Kun je dat aantonen?
pi_159581411
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij niet zonder op de man spelen kan. In welke discussie dan ook, wanneer dan ook.

Wat kom je hier doen eigenlijk? Trollen? Zielig leven heb je dan. Heb je nog nooit wat anders zien doen en zie je posttijden echt werkelijk de hele dag door.
De enige die hier op de man speelt, ben jij.

Mijn observaties zijn namelijk gewoon de waarheid. Jij stelt herhaaldelijk dat iedereen die ageert tegen het asielbeleid, direct in de Tokkie-hoek wordt gedrukt. Dat is simpelweg niet waar. Ergo, je bedient je van een stropopredenering.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:43:49 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581448
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ze geven de cijfers toch vrij? Wat is daar geheimzinnig aan? En ik neem aan dat je weet hoe de pers reageert op een hot topic?
Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?
1947-2016
pi_159581475
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?
Goed, wat wil je weten? Dan ga ik wel even Googlen. Als dat niet lukt, dan stuur ik een WOB-verzoek in en zal ik je over een maand of anderhalf mijn bevindingen sturen.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:45:02 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581503
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De enige die hier op de man speelt, ben jij.

Gestopt met lezen, dag koosje. Ik heb jou nog nooit een fatsoenlijke discussie zien voeren. Het enige wat jij hier komt doen is zo snel mogelijk offtopic gaan en lekker van de stof af.
1947-2016
pi_159581579
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ok, als je niet bereid bent om een rapport met cijfers te geloven dan ben je vast en zeker bereid om geen enkel rapport of nieuwsbericht met cijfers te geloven. Wat eigenlijk betekent dat je geen mening hebt. Heb je wel een mening, prima, we horen graag je argumenten. Maar kom niet met "In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul". Want op deze manier maak je jezelf toch echt wel een beetje belachelijk.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:48:03 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581610
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:44 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Goed, wat wil je weten? Dan ga ik wel even Googlen. Als dat niet lukt, dan stuur ik een WOB-verzoek in en zal ik je over een maand of anderhalf mijn bevindingen sturen.
GS was je al voor. Met weinig succes.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/coa_cijfers_3.html
1947-2016
  maandag 1 februari 2016 @ 21:50:55 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581706
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ok, als je niet bereid bent om een rapport met cijfers te geloven dan ben je vast en zeker bereid om geen enkel rapport of nieuwsbericht met cijfers te geloven. Wat eigenlijk betekent dat je geen mening hebt. Heb je wel een mening, prima, we horen graag je argumenten. Maar kom niet met "In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul". Want op deze manier maak je jezelf toch echt wel een beetje belachelijk.
8)7

Je maakt jezelf belachelijk als je direct gelooft in een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes. Zonder dat ze herleidbaar zijn naar de werkelijke feiten.

Maargoed, als je daar blijft zitten en nooit verder wil vragen. Blijf dan maar lekker waar je nu bent.
1947-2016
pi_159581880
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

GS was je al voor. Met weinig succes.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/coa_cijfers_3.html
Dat hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Als ze zonodig de naad van de kous wilde weten, dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met het omzetten van het WOB-verzoek naar een informatieverzoek. Ze hadden gewoon hun poot stijf moeten houden in plaats van, wat ze nu hebben gedaan, akkoord gaan met het ministerie en dan uit de informatie die ze krijgen conclusies verbinden die daar niet logisch uit volgen. Daar hebben zichzelf mee in de vingers gesneden.
GeenStijl neemt achteraf bezien dus het ministerie van V&J kwalijk dat ze niet de stukken toe hebben gestuurd waarvan ze zelf hebben gezegd: 'Dat is goed hoor, die hoeven we ook eigenlijk niet.'
pi_159581948
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

8)7

Je maakt jezelf belachelijk als je direct gelooft in een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes. Zonder dat ze herleidbaar zijn naar de werkelijke feiten.

Maargoed, als je daar blijft zitten en nooit verder wil vragen. Blijf dan maar lekker waar je nu bent.
Ik zeg helemaal niet dat ik direct geloof in "een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes" (Heb je trouwens enig idee hoe denigrerend jij zelf nu overkomt?) Ik heb slechts wat vragen bij over hoe je tot een bepaalde mening komt.

En ik blijf waar ik nu ben ja. Bijzonder lekker hier, morgen bbq op het strand voor lunch 8-)
pi_159581964
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Over gekke aannames gesproken. Telkens refereer je naar "de meerderheid" die anders zouden denken. Heb je het hier over de zelfde 'zwijgende meerderheid' (of iets dergelijks) waar Samsom ook naar refereerde tijdje terug? Gewoon omdat de PVV geen meerderheid heeft betekent niet dat iedereen die op andere partijen stemt 'tegen' is.

Sterker nog, het feit dat partijen een andere partij (die mogelijk de grootste zou kunnen worden) uitsluiten zegt meer iets over hun. Over democratie gesproken.
pi_159581969
Kunnen mensen bij het onderwerp blijven, in plaats van off-topic berichten blijven plaatsen.
pi_159582026
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:55 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Dat hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Als ze zonodig de naad van de kous wilde weten, dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met het omzetten van het WOB-verzoek naar een informatieverzoek. Ze hadden gewoon hun poot stijf moeten houden in plaats van, wat ze nu hebben gedaan, akkoord gaan met het ministerie en dan uit de informatie die ze krijgen conclusies verbinden die daar niet logisch uit volgen. Daar hebben zichzelf mee in de vingers gesneden.
GeenStijl neemt achteraf bezien dus het ministerie van V&J kwalijk dat ze niet de stukken toe hebben gestuurd waarvan ze zelf hebben gezegd: 'Dat is goed hoor, die hoeven we ook eigenlijk niet.'
Wel een beetje raar trouwens, dat ze het verzoek stil hebben gelegd....
pi_159582033
Het blijkt dat het WOB-verzoek toch nog loopt. Nou ja, we zullen zien.
pi_159582288
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:57 schreef D1990 het volgende:
Kunnen mensen bij het onderwerp blijven, in plaats van off-topic berichten blijven plaatsen.
Je bedoelt die revolutie die Wilders aankondigde? Simpel, die komt er niet.
pi_159582355
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je bedoelt die revolutie die Wilders aankondigde? Simpel, die komt er niet.
Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de wereld.
pi_159582541
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:07 schreef D1990 het volgende:

[..]

Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de wereld.
Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.
pi_159582666
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.
Nee, niet omdat Wilders het zegt nee Dat vereist wel wat meer logistieke organisatie, in plaats van enkel wat woorden.

En had jij verwacht dat er rellen zouden uitbreken in een Nederlandse gemeente(Geldermalsen) waarbij bijna het stadhuis werd bestormd? Ik namelijk niet.
pi_159582731
Hiddema zat kennelijk bij Business Class ook al te filosoferen over een staatsgreep door het geklungel van wat hij 'de bende van 5' noemt: Rutte, Miltenburg, Steur, Opstelten, Teeven:
https://vimeo.com/153661987

Hij zei tegen Harry dat hij zijn eigen poortwachter/klokkenluider bij justitie heeft die de regie heeft over het verhaal. Het was een beetje warrig, maar er speelt wel wat daar in Den Haag of ze proberen allemaal een plekje te krijgen in kabinet Wilders I met deze bizarre media optredens.
pi_159582802
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nee, niet omdat Wilders het zegt nee Dat vereist wel wat meer logistieke organisatie, in plaats van enkel wat woorden.

En had jij verwacht dat er rellen zouden uitbreken in een Nederlandse gemeente(Geldermalsen) waarbij bijna het stadhuis werd bestormd? Ik namelijk niet.
Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?
pi_159582940
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?
Misschien niet hier in Nederland, maar ik vind het wel verontrustend dat Wilders binnen Europa vrienden maakt. Er lopen waarschijnlijk meer neo-nazi's rond in Europa (of met dergelijke gedachten) dan men denkt.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:21:37 #141
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159584596
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:18 schreef Nintex het volgende:
Hiddema zat kennelijk bij Business Class ook al te filosoferen over een staatsgreep door het geklungel van wat hij 'de bende van 5' noemt: Rutte, Miltenburg, Steur, Opstelten, Teeven:
https://vimeo.com/153661987

Hij zei tegen Harry dat hij zijn eigen poortwachter/klokkenluider bij justitie heeft die de regie heeft over het verhaal. Het was een beetje warrig, maar er speelt wel wat daar in Den Haag of ze proberen allemaal een plekje te krijgen in kabinet Wilders I met deze bizarre media optredens.
Hiddema, ook zo'n geflipte PVV'er :')
  maandag 1 februari 2016 @ 23:22:29 #142
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159584616
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:57 schreef Cruseder4 het volgende:

[..]

Over gekke aannames gesproken. Telkens refereer je naar "de meerderheid" die anders zouden denken. Heb je het hier over de zelfde 'zwijgende meerderheid' (of iets dergelijks) waar Samsom ook naar refereerde tijdje terug? Gewoon omdat de PVV geen meerderheid heeft betekent niet dat iedereen die op andere partijen stemt 'tegen' is.

Sterker nog, het feit dat partijen een andere partij (die mogelijk de grootste zou kunnen worden) uitsluiten zegt meer iets over hun. Over democratie gesproken.
Lul toch niet zo dom.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:24:26 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159584667
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een revolutie zie ik niet zo gauw gebeuren. Maar als de overheid geen passend antwoord vind op alle crisissen die nu spelen dan voorzie ik wel dat er een sociale crisis ontstaat, waarbij de overheid de grip op zijn eigen bevolking kwijt raakt.
Als maar 0,5% van de bevolking in opstand komt dan valt er niets meer te stoppen.
The End Times are wild
  maandag 1 februari 2016 @ 23:26:14 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159584716
quote:

[..]

Bijna alle revoluties werden aangevoerd door een hogere klasse, net onder de top. Nadat het gepeupel gebloed had, namen zij de macht over.
Ik zie nu ook niet welke hogere klasse het volk de revolutie in zou moeten leiden. Grootscheepse rellen houd ik wel voor zeer mogelijk.
The End Times are wild
pi_159584804
quote:

[..]

Goed argument, je weet wel dat dit forum ook bekend staat als een "tokkie forum"? Maar wat verwacht je dan ook, als er een sub-forum genaamd "bier en tetten" staat, dan smeek je ook om dat label opgeplakt te krijgen. Maar dat is nou het nare aan het woord "tokkie", niemand ziet zichzelf als een tokkie, het is altijd een ander.

En ik noem het geen rel, het sloeg bijna om in een algemene volksopstand. Nooit van escalatie gehoord?
pi_159584839
:') Je moet het Wilders nageven dat hij er elke keer wel een show van weet te maken. Wat een stom gebrabbel.
pi_159584973
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bijna alle revoluties werden aangevoerd door een hogere klasse, net onder de top. Nadat het gepeupel gebloed had, namen zij de macht over.
Ik zie nu ook niet welke hogere klasse het volk de revolutie in zou moeten leiden. Grootscheepse rellen houd ik wel voor zeer mogelijk.
En wat wanneer een agent in paniek zijn wapen pakt en met scherp begint te schieten? Denk je niet dat dat de boel zal escaleren? Laat staan als er ook nog eens doden vallen.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:34:36 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159584988
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef D1990 het volgende:

[..]

En wat wanneer een agent in paniek zijn wapen pakt en met scherp begint te schieten? Denk je niet dat dat de boel zal escaleren? Laat staan als er ook nog eens doden vallen.
Ik acht de kans op een escallatie juist heel groot. Alleen denk ik niet dat zij gericht zal zijn.
The End Times are wild
pi_159585111
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik acht de kans op een escallatie juist heel groot. Alleen denk ik niet dat zij gericht zal zijn.
We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:40:44 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159585172
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:38 schreef D1990 het volgende:

[..]

We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.
Of tegen de vluchtelingen zelf. Of tegen de al aanwezige migranten. Het is niet voor niets dat de reguliere politici nu ook opeens serieus beginnen te roepen dat de migratiestroom gestopt moet worden, want ze zien in dat het absorbtievermogen van Europa ruimschoots bereikt is en dat een verdere stroom van vluchtelingen een groot risico van ontwrichting met zich mee brengt.

Alleen zal het nu niet meer zo gemakkelijk zijn om die stroom te stoppen.
The End Times are wild
  maandag 1 februari 2016 @ 23:40:51 #151
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159585177
quote:

[..]

Ja, stel, stel, stel. Het gaat bijna klinken alsof je stiekem hoopt dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
pi_159585206
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja, stel, stel, stel. Het gaat bijna klinken alsof je stiekem hoopt dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
Hoe bedoel je, stiekem?
pi_159585270
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of tegen de vluchtelingen zelf. Of tegen de al aanwezige migranten. Het is niet voor niets dat de reguliere politici nu ook opeens serieus beginnen te roepen dat de migratiestroom gestopt moet worden, want ze zien in dat het absorbtievermogen van Europa ruimschoots bereikt is en dat een verdere stroom van vluchtelingen een groot risico van ontwrichting met zich mee brengt.

Alleen zal het nu niet meer zo gemakkelijk zijn om die stroom te stoppen.
Nou, als ik kijk naar de geschiedenis, dan is dat inderdaad een hoog waarschijnlijk optie dat de volkswoede zich ook zal richten op asielzoekers en moslims(of mensen die lijken uit het midden-oosten te komen). Aangezien mensen dan bang zullen zijn, en angst overschrijd meestal het vermogen van mensen om logisch en rationeel na te denken.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:43:54 #154
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159585295
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:41 schreef D1990 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, stiekem?
Je hoopt het echt?
pi_159585334
quote:
11s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:43 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je hoopt het echt?
Uiteraard, de oligarchie moet vernietigd worden.
pi_159585352
quote:

[..]

Hoe denk je dat de terroristen die in Parijs 130 mensen hebben gedood naar Europa zijn gekomen?

Tussen de vluchtelingen. :Y
  maandag 1 februari 2016 @ 23:47:57 #157
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159585427
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:44 schreef D1990 het volgende:

[..]

Haha, "de oligarchie moet vernietigd worden".

Je bent een romantisch denker, maar niet een met een realistische blik. Een revolutie zal niet uitbreken in Nederland, hooguit een paar opstootjes in de hoofdstad en Den Haag. Bovendien toont de geschiedenis aan dat revoluties van alles brengen, behalve voorspoed, vrede en progressie.

Als je het parlement zo zat bent, heb je zelf opties om je lot in handen te nemen en te verkassen.
pi_159585437
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:45 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de terroristen die in Parijs 130 mensen hebben gedood naar Europa zijn gekomen?

Tussen de vluchtelingen. :Y
Geen idee, ik ken de daders en hun geschiedenis niet, jij wel? Wie weet woonde ze al enkele jaren in Frankrijk, en zijn ze nu pas overgegaan tot actie. Zo'n aanval vereist namelijk wel wat coördinatie.

Dat is nou het verschil tussen een terroristische aanval(terreur en paniek zaaien onder de burgerbevolking) en een opstand. Een opstand kan sporadisch gebeuren, een aanslag vereist een hoop coördinatie(inlichtingen verzamelen, logistiek moet geregeld worden, geld om wapens etc te kopen).
  maandag 1 februari 2016 @ 23:48:55 #159
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159585455
quote:

[..]

Gast, gebruik je veel drugs?
  maandag 1 februari 2016 @ 23:49:09 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159585462
quote:

[..]

Ja, maar er gaat helemaal geen oligarchie vernietigd worden.

Wat er zal gebeuren is dat dit voorjaar wéér meer vluchtelingen komen, dat landen hun grensbewaking zullen opvoeren, dat er een roep om ingrijpen naar de staat komt, dat er een paar incidenten waar vluchtelingen/islam bij betrokken zijn zullen gebeuren
(dit staat allemaal zo goed als vast).
Dan komt er een incident met meer impact, een grote zedenzaak of een terreuraanslag. De gemoederen zijn dan zo verhit dat er meer rellen uitbreken als ogenblikkelijk bestreden kan worden. Er gaan wat moskeeen in de fik, wat AZCn, wat kerken en synagogen. Dan keert de rust weder, of de noodtoestand wordt afgekondigd en zaken als een avondklok e.d. worden ingesteld en alsnog keert de rust weder.
Er zal niets omvallen en geen politicus zal een haar gekrenkt worden.
De mensen die nadeel ondervinden zullen vooral winkeliers zijn, door mensen die van de chaos gebruik maken om te plunderen. En natuurlijk mensen die hun kerk/moskee etc. verliezen. Er zullen nog geen 15 mensen omkomen bij deze rellen. De schade kan wel aanzienlijk worden, enkele honderden miljoenen.
2016 niet, dan 2017.
The End Times are wild
pi_159585483
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Haha, "de oligarchie moet vernietigd worden".

Je bent een romantisch denker, maar niet een met een realistische blik. Een revolutie zal niet uitbreken in Nederland, hooguit een paar opstootjes in de hoofdstad en Den Haag. Bovendien toont de geschiedenis aan dat revoluties van alles brengen, behalve voorspoed, vrede en progressie.

Als je het parlement zo zat bent, heb je zelf opties om je lot in handen te nemen en te verkassen.
Jep, ik heb een hekel aan corruptie, machtsmisbruik en ongelijkheid. Jij niet?

Nou, de Franse Revolutie heeft anders wel geleidt naar het Franse Keizerrijk onder Napoleon, en de oktober Revolutie van 1917 heeft geleidt naar de Sovjet-Unie wat uiteindelijk een supermacht werd. Dus ligt eraan hoe je er naar kijkt.

Nederland is jou prive eigendom niet, dus waarom zou ik weg moeten? Simpel zieltje.
pi_159585570
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:48 schreef D1990 het volgende:

[..]

Geen idee, ik ken de daders en hun geschiedenis niet, jij wel? Wie weet woonde ze al enkele jaren in Frankrijk, en zijn ze nu pas overgegaan tot actie. Zo'n aanval vereist namelijk wel wat coördinatie.

Dat is nou het verschil tussen een terroristische aanval(terreur en paniek zaaien onder de burgerbevolking) en een opstand. Een opstand kan sporadisch gebeuren, een aanslag vereist een hoop coördinatie(inlichtingen verzamelen, logistiek moet geregeld worden, geld om wapens etc te kopen).
Een goede opstand plan je ook, desnoods met wat fals flags gebeurtenissen.

Zie Oekraïne, extreem rechtse nazi groepen schoten burgers dood en deden alsof de overheid het had gedaan.
pi_159585579
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat er zal gebeuren is dat dit voorjaar wéér meer vluchtelingen komen, dat landen hun grensbewaking zullen opvoeren, dat er een roep om ingrijpen naar de staat komt, dat er een paar incidenten waar vluchtelingen/islam bij betrokken zijn zullen gebeuren
Dan komt er een incident met meer impact, een grote zedenzaak of een terreuraanslag. De gemoederen zijn dan zo verhit dat er meer rellen uitbreken als ogenblikkelijk bestreden kan worden. Er gaan wat moskeeen in de fik, wat AZCn, wat kerken en synagogen. Dan keert de rust weder, of de noodtoestand wordt afgekondigd en zaken als een avondklok e.d. worden ingesteld en alsnog keert de rust weder.
De mensen die nadeel ondervinden zullen vooral winkeliers zijn, door mensen die van de chaos gebruik maken om te plunderen. En natuurlijk mensen die hun kerk/moskee etc. verliezen. Er zullen nog geen 15 mensen omkomen bij deze rellen. De schade kan wel aanzienlijk worden, enkele honderden miljoenen.
2016 niet, dan 2017.
Ben je een afstammeling van nostradamus? Met al je voorspellingen, is wel een beetje heel erg gedetailleerd he.
pi_159585588
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:53 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Een goede opstand plan je ook, desnoods met wat fals flags gebeurtenissen.

Zie Oekraïne, extreem rechtse nazi groepen schoten burgers dood en deden alsof de overheid het had gedaan.
Ah, de folie hoedjes brigade is gearriveerd.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:54:25 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159585599
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:53 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ben je een afstammeling van nostradamus? Met al je voorspellingen, is wel een beetje heel erg gedetailleerd he.
Vage voorspellingen kan iedereen maken. En achteraf claimen dat hij gelijk had met 'De grote hond zal de kat doen janken'.
Ik durf dit wel letterlijk zo op te schrijven.
The End Times are wild
  maandag 1 februari 2016 @ 23:55:31 #166
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159585637
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nou, de Franse Revolutie heeft anders wel geleidt naar het Franse Keizerrijk onder Napoleon, en de oktober Revolutie van 1917 heeft geleidt naar de Sovjet-Unie wat uiteindelijk een supermacht werd. Dus ligt eraan hoe je er naar kijkt.

Nederland is jou prive eigendom niet, dus waarom zou ik weg moeten? Simpel zieltje.
Leuk dat beide van je voorbeelden situaties zijn waarin de "gewone man" het erg slecht had, persoonlijke vrijheden zwaar beperkt waren (dienstplicht en extreem hoge belastingen in het keizerrijk, marxisme/communisme bij de Sovjets) en meest belangrijk: beide deze wereldmachten zijn onder hun eigen gewicht bezweken.

Waar voelen mensen zich op deze aardbol het gelukkigst? In de vrije, democratische en grotendeels corruptievrije westerse landen, waaronder Nederland.

Je zou eerst eens wat perspectief op moeten bouwen en dan nog eens naar je eigen situatie moeten kijken. Dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:57:22 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159585686
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:55 schreef Belabor het volgende:

Waar voelen mensen zich op deze aardbol het gelukkigst? In de vrije, democratische en grotendeels corruptievrije westerse landen, waaronder Nederland.

Je zou eerst eens wat perspectief op moeten bouwen en dan nog eens naar je eigen situatie moeten kijken. Dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.
Laten we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij dan niet zo achteloos op het spel zetten door het opnemen van grotere aantallen migranten met compleet andere denkbeelden dan we aankunnen.
Onze ideologie moet een exportproduct zijn, in plaats van dat we inferieure ideologieën importeren.
The End Times are wild
  maandag 1 februari 2016 @ 23:58:39 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159585738
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:57 schreef LXIV het volgende:
Laten we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij dan niet zo achteloos op het spel zetten door het opnemen van grotere aantallen migranten met compleet andere denkbeelden dan we aankunnen.
Nee, ik denk dat we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij beter op het spel kunnen zetten door hem eigenhandig te veranderen in een dictatuur op basis van apartheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 februari 2016 @ 23:59:30 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159585761
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat we die vrije, democratische en grotendeels corruptievrije maatschappij beter op het spel kunnen zetten door hem eigenhandig te veranderen in een dictatuur op basis van apartheid.
Daar heeft niemand het toch over.
The End Times are wild
pi_159585780
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:55 schreef Belabor het volgende:

[..]

Leuk dat beide van je voorbeelden situaties zijn waarin de "gewone man" het erg slecht had, persoonlijke vrijheden zwaar beperkt waren (dienstplicht en extreem hoge belastingen in het keizerrijk, marxisme/communisme bij de Sovjets) en meest belangrijk: beide deze wereldmachten zijn onder hun eigen gewicht bezweken.

Want de VS was altijd een paradijs? Dat land waar er massaal genocide werd gepleegd op de indianen, de zwarte medemens als werktuig op het land werd gebruikt, en na hun bevrijding als tweede rangsburgers behandelt werden zonder rechten. En waarin kinderen in fabrieken moesten werken tijdens/na de industrialisatie? En laten we niet vergeten dat ze daar sinds de jaren 60 ook in een politiestaat leven(en wij hier ook overigens).

Dus doe niet zo naïef, de geschiedenis is gemaakt door bloed en verderf.

Voelen de kinderarbeiders die in fabrieken van de H&M werken ook gelukkig, om goedekope kleding te maken voor ons hier in het westen? Niet echt he?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:00:24 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159585782
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar heeft niemand het toch over.
Ha ha.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:01:27 #172
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159585817
quote:

[..]

Onze ideologie moet een exportproduct zijn, in plaats van dat we inferieure ideologieën importeren.
Dramatiseren is ook een vak. Daar zijn veel Fok!kers heel goed in.

Waar wordt in Nederland op dit moment het dagelijks leven van Nederlanders verstoord? Ik heb nieuwsberichten gelezen over opstootjes en ja, ook misdadig gedrag, maar het normale leven wordt daarna gewoon weer hervat.

Er is geen enkele aanwijzing dat het huidige asielbeleid het leven van "ons volk" op enige schaal nadelig zal beïnvloeden. Morele superioriteit doet er in de discussie totaal niet toe.
pi_159585847
quote:

[..]

We hebben onze ideologie al bijzonder succesvol geexporteerd. Kapitalisme is de leidende ideologie in de wereld. Echter is behalve de westerse wereld er niemand echt op vooruit gegaan. Waarom anders leven die anti-westerse sentimenten nog steeds zo hevig in samenlevingen die er niet van mee hebben kunnen profiteren?
pi_159585857
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:53 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je bent niet zo bijster intelligent merk ik.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:03:43 #175
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159585885
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ha ha.
Het is zinloos om de Wildersadepten hier tot inzicht proberen te brengen, daar zijn ze gewoon te verknipt voor. Ik vermoed door overmatig drugsgebruik en het verneuken van hun eigen leven waarvoor ze nu de schuld bij anderen proberen te leggen.
pi_159585902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:02 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Je bent niet zo bijster intelligent merk ik.
Als je leven draait om op forums rondhangen om te trollen, maak dan gewoon een einde aan je leven, in plaats van andere mensen irriteren met jou aanwezigheid.
pi_159585920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:01 schreef Belabor het volgende:

[..]

Waar wordt in Nederland op dit moment het dagelijks leven van Nederlanders verstoord? Ik heb nieuwsberichten gelezen over opstootjes en ja, ook misdadig gedrag, maar het normale leven wordt daarna gewoon weer hervat.

Er is geen enkele aanwijzing dat het huidige asielbeleid het leven van "ons volk" op enige schaal nadelig zal beïnvloeden. Morele superioriteit doet er in de discussie totaal niet toe.
Als je mensen hier moet geloven trekken asielzoekers moordend, verkrachtend en plunderend door het land :') Ik zou er niet teveel achter zoeken, behalve wat angst en onwetendheid.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:05:00 #178
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159585922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:00 schreef D1990 het volgende:

[..]

Want de VS was altijd een paradijs? Dat land waar er massaal genocide werd gepleegd op de indianen, de zwarte medemens als werktuig op het land werd gebruikt, en na hun bevrijding als tweede rangsburgers behandelt werden zonder rechten. En waarin kinderen in fabrieken moesten werken tijdens/na de industrialisatie? En laten we niet vergeten dat ze daar sinds de jaren 60 ook in een politiestaat leven(en wij hier ook overigens).

Dus doe niet zo naïef, de geschiedenis is gemaakt door bloed en verderf.

Voelen de kinderarbeiders die in fabrieken van de H&M werken ook gelukkig, om goedekope kleding te maken voor ons hier in het westen? Niet echt he?
Ik kan wel reageren op deze compleet off-topic reactie (en het is ook nog eens je eigen topic, knap hoor!), maar dat plezier ga ik jou en mijzelf niet doen.

Feit blijft dat een revolutie zoals er hier over gesproken wordt er niet gaat komen en bovendien helemaal niet het effect zal hebben wat de PVV'ers verwachten. Loze woorden van Wilders, zoals we wel van hem gewend zijn. Veel geblaat, meer dan weinig wol.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:05:22 #179
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159585932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:04 schreef D1990 het volgende:

[..]

Als je leven draait om op forums rondhangen om te trollen, maak dan gewoon een einde aan je leven, in plaats van andere mensen irriteren met jou aanwezigheid.
Heel sterk, ga zo door.
pi_159585975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:05 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik kan wel reageren op deze compleet off-topic reactie (en het is ook nog eens je eigen topic, knap hoor!), maar dat plezier ga ik jou en mijzelf niet doen.

Feit blijft dat een revolutie zoals er hier over gesproken wordt er niet gaat komen en bovendien helemaal niet het effect zal hebben wat de PVV'ers verwachten. Loze woorden van Wilders, zoals we wel van hem gewend zijn. Veel geblaat, meer dan weinig wol.
Prima, dan hoef ik ook niet op jou berichten in te gaan.
pi_159585984
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:01 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het is immigratie op immigratie. Vorig jaar 60.000, van 2016 weten we niet, maar ambtenaren gaan uit van 90.000 asielzoekers, Klaas Dijkhoff noemde 114.000.

Hogere geboortecijfers, na-reizigers, importhuwelijken. De trend is gezet, meer allochtonen, meer islam en dan vooral geconcentreerd in de onderklasse.

Dat is een recept voor problemen, hoef je geen Nostradamus voor te heten.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:09:59 #182
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586046
En het is 'jouw'.

Jij behoort wel echt tot de onderkant van de maatschappij hè, D1990? Nog niet eens 26 jaar en nu al je leven compleet naar de klote geholpen. Geen wonder dat je hoopt op een bloedige revolutie, je hebt toch niets te verliezen.
pi_159586094
Iedere samenleving, waar en wanneer dan ok, is aan verandering onderhevig. In de jaren 60 liep men te klagen dat Nederland ten onder zou gaan vanwege ontkerkeling en ontzuiling. Men schreeuwde dat we verdoemd waren als we vrouwen stemrecht zouden geven begin vorige eeuw. In beide gevallen kwam er geen revolutie. Of beter gezegd; er kwam geen contra revolutie, iets wat Wilders nu ook bepleit. En waarom komt die contra revolutie er niet? Omdat de meerderheid weet dat we de tijd niet terug kunnen draaien.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:12:05 #184
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is immigratie op immigratie. Vorig jaar 60.000, van 2016 weten we niet, maar ambtenaren gaan uit van 90.000 asielzoekers, Klaas Dijkhoff noemde 114.000.

Hogere geboortecijfers, na-reizigers, importhuwelijken. De trend is gezet, meer allochtonen, meer islam en dan vooral geconcentreerd in de onderklasse.

Nee, om dat te denken hoef je alleen maar een bange xenofoob te zijn.
Andere mensen zijn wel in staat om het in perspectief te zien.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:12:09 #185
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159586100
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef D1990 het volgende:

[..]

Vruendelijk advies: Lees eens een boek over de Franse Revolutie en over het Keizerrijk. Net als bij de Sovjet Unie had je daar binnen de kortste keren dezelfde situatie als onder het Ancien Régime, inclusief elite toplaag en corruptie en nepotisme. En de arme burgers hadden het geen haar beter dan vóór de Revolutie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:14:26 #186
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159586150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zoals ik al noemde, ik zie die "problemen" niet zo. Dat criminaliteit onder niet-westerse allochtonen meer voorkomt en asielzoekers niet van dag 1 op dag 2 zullen integreren is mij ook bekend. Daar zal ik mijn ogen ook niet voor sluiten.

Ik vind het alleen belangrijker dat er in Den Haag nu snel beter gekeken gaat worden naar wat onze capaciteit en de draagkracht onder de bevolking eigenlijk is, in plaats van dat we op basis van emoties en vluchtelingenangst beleid gaan voeren.

Dat is wat er nu gebeurd: Wilders kaapt de hele discussie door angst en haat te zaaien, terwijl er zo veel goed-bedoelende en nette allochtonen tussen die vluchtelingen zitten.
pi_159586170
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

2016 niet, dan 2017.
2015 was qua rellen eigenlijk wel rustig. De auto van de staatssecretaris werd geblokkeerd in Oranje en in Geldermalsen werd wat gereld. De slachtoffers, de vrouw die de auto blokkeerde in Oranje en in Geldermalsen kregen enkele relschoppers klop.

Ik verwacht in 2016 eigenlijk niet veel anders. Enkele rellen. In een slecht geval raakt een politieman/ME'er gewond en enkele relschoppers zwaargewond.

Het grootste risico is dat een hulpverlener/vrijwilliger/omstander neergestoken/verkracht en/of vermoord wordt door wat gefrustreerde asielzoekers. Als het in Zweden kan gebeuren, waarom niet in Nederland?
pi_159586174
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:09 schreef Gutmensch het volgende:
En het is 'jouw'.

Jij behoort wel echt tot de onderkant van de maatschappij hè, D1990? Nog niet eens 26 jaar en nu al je leven compleet naar de klote geholpen. Geen wonder dat je hoopt op een bloedige revolutie, je hebt toch niets te verliezen.
Je doet je naam niet echt eer aan, als je complete minachting voor de lage/onderklasse hebt, beetje een selectieve wereldverbeteraar dus.

Maar goed, diezelfde arrogantie die jij hebt had de adel in Frankrijk ook in de 18e eeuw, tot dat die lage horige(waar jij zo'n minachting voor hebt) de adel had onthoofd, tsja. Karma.
pi_159586211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

2015 was qua rellen eigenlijk wel rustig. De auto van de staatssecretaris werd geblokkeerd in Oranje en in Geldermalsen werd wat gereld. De slachtoffers, de vrouw die de auto blokkeerde in Oranje en in Geldermalsen kregen enkele relschoppers klop.

Ik verwacht in 2016 eigenlijk niet veel anders. Enkele rellen. In een slecht geval raakt een politieman/ME'er gewond en enkele relschoppers zwaargewond.

Het grootste risico is dat een hulpverlener/vrijwilliger/omstander neergestoken/verkracht en/of vermoord wordt door wat gefrustreerde asielzoekers. Als het in Zweden kan gebeuren, waarom niet in Nederland?
Dat kan gebeuren, maar het zal nog steeds niet tot een revolutie of coup d'etat leiden.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:16:56 #190
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:15 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je doet je naam niet echt eer aan, als je complete minachting voor de lage/onderklasse hebt, beetje een selectieve wereldverbeteraar dus.

Maar goed, diezelfde arrogantie die jij hebt had de adel in Frankrijk ook in de 18e eeuw, tot dat die lage horige(waar jij zo'n minachting voor hebt) de adel had onthoofd, tsja. Karma.
Ik hekel slechts jouw complete minachting voor onze voortreffelijk functionerende maatschappij.

Jij wil alles kapot, ik niet.
pi_159586216
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, om dat te denken hoef je alleen maar een bange xenofoob te zijn.
Andere mensen zijn wel in staat om het in perspectief te zien.
Als je kritiek hebt ben je een xenofoob :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:14 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zoals ik al noemde, ik zie die "problemen" niet zo. Dat criminaliteit onder niet-westerse allochtonen meer voorkomt en asielzoekers niet van dag 1 op dag 2 zullen integreren is mij ook bekend. Daar zal ik mijn ogen ook niet voor sluiten.

Ik vind het alleen belangrijker dat er in Den Haag nu snel beter gekeken gaat worden naar wat onze capaciteit en de draagkracht onder de bevolking eigenlijk is, in plaats van dat we op basis van emoties en vluchtelingenangst beleid gaan voeren.

Dat is wat er nu gebeurd: Wilders kaapt de hele discussie door angst en haat te zaaien, terwijl er zo veel goed-bedoelende en nette allochtonen tussen die vluchtelingen zitten.
Het is de schuld van Wilders :')
Ten tweede, het is veel slimmer om mensen aan de poort te selecteren en mensen die niets toevoegen niet toe te laten. Nu laten we tienduizenden mensen toe, en wachten we af wie de goed-bedoelende en nette allochtonen zijn.
pi_159586253
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik hekel slechts jouw complete minachting voor onze voortreffelijk functionerende maatschappij.

Jij wil alles kapot, ik niet.
Ja, en Libië onder khadaffi was ook voortreffelijk, en uiterst sociaal. Maar dat weerhield NATO(waaronder Nederland) niet om het land plat te bombarderen en het land in chaos te storten.

En wie waren die mensen die in opstand kwamen? Ohja, die lage en onderklasse waar jij zo'n hekel aan hebt.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:21:16 #193
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159586292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:17 schreef luxerobots het volgende:
Het is de schuld van Wilders :')
Tsja, wie is de persoon die de meeste media-aandacht krijgt in dit vraagstuk?

Eigenlijk zou ik moeten zeggen: Het is de schuld van de media!!!1!!11! :D

quote:
Ten tweede, het is veel slimmer om mensen aan de poort te selecteren en mensen die niets toevoegen niet toe te laten. Nu laten we tienduizenden mensen toe, en wachten we af wie de goed-bedoelende en nette allochtonen zijn.
Dat is niet hoe de asielprocedure werkt. Kijk eens op de website van VluchtelingenWerk, dan krijg je wat een beter beeld van de selectie en alles wat daar bij komt kijken.
pi_159586307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:18 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, en Libië onder khadaffi was ook voortreffelijk, en uiterst sociaal. Maar dat weerhield NATO(waaronder Nederland) niet om het land plat te bombarderen en het land in chaos te storten.

En wie waren die mensen die in opstand kwamen? Ohja, die lage en onderklasse waar jij zo'n hekel aan hebt.
Euhm...nee, dit klopt niet. Zo'n beetje de helft van de militaire leiding kwam mee in die opstand, alsook verschillende politici. De burgeroorlog in Libie begon niet als een klasse-oorlog.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:22:40 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159586328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Vruendelijk advies: Lees eens een boek over de Franse Revolutie en over het Keizerrijk. Net als bij de Sovjet Unie had je daar binnen de kortste keren dezelfde situatie als onder het Ancien Régime, inclusief elite toplaag en corruptie en nepotisme. En de arme burgers hadden het geen haar beter dan vóór de Revolutie.
Dat dus. De historische onwetendheid is schrijnend. Maar op de barricades hoor!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159586355
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje kliko's en autobanden in de fik steken toch?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:24:52 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159586378
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:23 schreef Barbusse het volgende:

Fifa la revolver!
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:25:35 #198
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586396
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden eerlijk gezegd.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:26:47 #199
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159586425
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

pi_159586459
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Fifa la revolver!
* Barbusse reikt stoeptegel aan....
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:25 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik ook wel, eerlijk gezegd. :)
pi_159586462
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, wie is de persoon die de meeste media-aandacht krijgt in dit vraagstuk?

Eigenlijk zou ik moeten zeggen: Het is de schuld van de media!!!1!!11! :D

[..]

Dat is niet hoe de asielprocedure werkt. Kijk eens op de website van VluchtelingenWerk, dan krijg je wat een beter beeld van de selectie en alles wat daar bij komt kijken.
Mijn punt is dat we wat betreft de asielzoekers een lacune in onze wet hebben.

Een Syriër hoeft hier maar aan te kloppen, krijgt onderdak, een huurhuis, onderwijs, gezondheidszorg etc.

De Syriërs die hier aankloppen hebben duizenden euro's aan mensensmokkelaars betaald, zijn meestal gezond en man. Als er een groep is met mogelijkheden in Syrië, of net daarbuiten, dan zijn zij het. Dat zijn nu net de mensen die de hulp het minst nodig hebben. Op deze manier subsidiëren we, ten koste van onze eigen welvaart, een volksverhuizing.
pi_159586470
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Euhm...nee, dit klopt niet. Zo'n beetje de helft van de militaire leiding kwam mee in die opstand, alsook verschillende politici. De burgeroorlog in Libie begon niet als een klasse-oorlog.
Joh, nadat NATO zich ermee ging bemoeien en de staat de oorlog aan het verliezen waren, dat heet een opportunist. Net zoals dat in Nederland opeens iedereen in het verzet zat, geloof je dat ook?

Generaal barbusse weet het weer beter.
pi_159586494
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:25 schreef Gutmensch het volgende:
Masturberen bijvoorbeeld. Ik vind dat iig een goede vrije tijd besteding.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:31:29 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159586517
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:26 schreef Belabor het volgende:

[ afbeelding ]
Maximiliaan de Robespierre, is het u, oh revolutionair?
pi_159586536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:29 schreef D1990 het volgende:

[..]

Joh, nadat NATO zich ermee ging bemoeien en de staat de oorlog aan het verliezen waren, dat heet een opportunist. Net zoals dat in Nederland opeens iedereen in het verzet zat, geloof je dat ook?

Generaal barbusse weet het weer beter.
Nou, dat dik gedrukte gedeelte klopt in ieder geval dus niet.

En ik geloof ook niet dat opeens iedereen in het verzet zat in NL tijdens WOII trouwens, maar dat terzijde.

Maar bedankt voor de promotie O+
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:35:00 #206
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159586583
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maximiliaan de Robespierre, is het u, oh revolutionair?
15.000 mensen schijnen er onthoofd te zijn tijdens het Schrikbewind.

Maar nee, voor elke revolutie moeten offers gemaakt worden. Dus een leventje hier of daar is niet zo belangrijk. Vive la revolution!
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:36:58 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159586613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef Belabor het volgende:

Maar nee, voor elke revolutie moeten offers gemaakt worden. Dus een leventje hier of daar is niet zo belangrijk. Vive la revolution!
Altijd een prima moment om ook even wat persoonlijke vijanden een kopje kleiner te maken. Gaat in een moeite door en wat smaakt die macht toch verdomd lekker.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:37:24 #208
66444 Lord_Vetinari
pi_159586618
Overigens is een welbekende uitspraak: De Revolutie verslindt haar eigen kinderen. Kijk, om bij de eerder genoemde Franse en Russische Revoluties te blijven, maar eens naar het lot van de leiders: Marat, Robespierre, Trotski, de showprocessen van de jaren 20 en 30...

Hetzelfde in Duitsland na de opkomst van de nazi's. De Strassers, Roehm... Kijk naar China, nadat Mao de revolutie had gewonnen...

En nog steeds had het lage volk het geen haar beter.....
pi_159586632
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Altijd een prima moment om ook even wat persoonlijke vijanden een kopje kleiner te maken. Gaat in een moeite door en wat smaakt die macht toch verdomd lekker.
Jullie zullen de volgende zijn, maar van mij zijn jullie welkom om hier asiel aan te komen vragen hoor :@
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:38:39 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159586633
Maar in Les Mis zag het er allemaal zo heldhaftig en romantisch uit!
pi_159586649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is een welbekende uitspraak: De Revolutie verslindt haar eigen kinderen. Kijk, om bij de eerder genoemde Franse en Russische Revoluties te blijven, maar eens naar het lot van de leiders: Marat, Robespierre, Trotski, de showprocessen van de jaren 20 en 30...

Hetzelfde in Duitsland na de opkomst van de nazi's. De Strassers, Roehm... Kijk naar China, nadat Mao de revolutie had gewonnen...

Verpest het nou niet voor ze ;(
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:43:16 #212
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159586695
De hele paradox zit hem al in de topictitel.

Mensen die roepen voor volk en vaderland te strijden zijn veel waarschijnlijker uit op eigen belang. Het helpt dan wel als je wat steun van het gepeupel hebt natuurlijk, dus een beetje liegen en bedriegen is gerechtvaardigd.

Het is een hele romantische gedachte, een revolutie. Maar wat mij betreft blijven ze waar ze horen: als een waarschuwing uit het verleden.
pi_159586712
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nou, dat dik gedrukte gedeelte klopt in ieder geval dus niet.

En ik geloof ook niet dat opeens iedereen in het verzet zat in NL tijdens WOII trouwens, maar dat terzijde.

Maar bedankt voor de promotie O+
Nee, ze sloten zich aan bij de rebellen volledig uit altruïsme, achja. Als jij dat gelooft, moet je dat vooral doen. Veel plezier in je zwart-wit wereldje. Ik kan wel merken dat je nul levenservaring hebt.
pi_159586737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, kijk hoe men hier op het forum reageert over de lage en onder klasse. Jij denkt dat je mensen als afval en minderwaardig kan behandelen zonder consequenties? JIj zal worden behandelt, op basis van hoe jij andere mensen behandelt.

En als jij in 1789 zou hebben geleefd, jij zou dus tegen de revolutie zijn? Maar goed, psychopaten zoals jij vinden het dan ook immers prima als hun medemens in absolute armoede leven zonder toekomst perspectief, zolang het met jou maar goed gaat is alles best.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:47:24 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159586749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:44 schreef D1990 het volgende:

Nee, ze sloten zich aan bij de rebellen volledig uit altruïsme, achja. Als jij dat gelooft, moet je dat vooral doen. Veel plezier in je zwart-wit wereldje. Ik kan wel merken dat je nul levenservaring hebt.
Oké.

En het is trouwens peaceful. Met 1 l.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:47:49 #216
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159586757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:46 schreef D1990 het volgende:

[..]

Tsja, kijk hoe men hier op het forum reageert over de lage en onder klasse. Jij denkt dat je mensen als afval en minderwaardig kan behandelen zonder consequenties? JIj zal worden behandelt, op basis van hoe jij andere mensen behandelt.

En als jij in 1789 zou hebben geleefd, jij zou dus tegen de revolutie zijn? Maar goed, psychopaten zoals jij vinden het dan ook immers prima als hun medemens in absolute armoede leven zonder toekomst perspectief, zolang het met jou maar goed gaat is alles best.
Ennn met deze reactie heb je net je eigen topic compleet ongeloofwaardig gemaakt. Gefeliciteerd!

Goedenavond iedereen, ik houd het voor gezien!
pi_159586783
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:43 schreef Belabor het volgende:
De hele paradox zit hem al in de topictitel.

Mensen die roepen voor volk en vaderland te strijden zijn veel waarschijnlijker uit op eigen belang. Het helpt dan wel als je wat steun van het gepeupel hebt natuurlijk, dus een beetje liegen en bedriegen is gerechtvaardigd.

Het is een hele romantische gedachte, een revolutie. Maar wat mij betreft blijven ze waar ze horen: als een waarschuwing uit het verleden.
Ja, want jij bent totaal niet uit op eigen belang natuurlijk. Als jij de zoon van een alleenstaande drugsverslaafde hoer was, en behoorde tot de onderklasse. Dan was je uiteraard precies dezelfde persoon als dat je nu was, toch?

Nee, jou mening en wereldbeeld is volledig gebaseerd op je formatieve periode en je huidige socio-economische positie. Oftewel, het is een millenia oude strijd tussen de have's en have not's.
pi_159586785
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:44 schreef D1990 het volgende:

[..]

Vrijwel niemand doet iets uit altruisme, en ik geloof ook niet dat men dat deed uit altruisme. Ik zie de wereld niet als zwart-wit hoor, verre van. Maar je bent op het moment gewoon bullshit aan het verkondigen. Daar mag ik best wel wat over zeggen :)

* Barbusse pint medailles op en regelt grote pet, zonnebril en sexy vrouwelijke bodyguards....
pi_159586802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ennn met deze reactie heb je net je eigen topic compleet ongeloofwaardig gemaakt. Gefeliciteerd!

Goedenavond iedereen, ik houd het voor gezien!
Ja, vlucht maar weg met je staart tussen je benen ja.
pi_159586817
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vrijwel niemand doet iets uit altruisme, en ik geloof ook niet dat men dat deed uit altruisme. Ik zie de wereld niet als zwart-wit hoor, verre van. Maar je bent op het moment gewoon bullshit aan het verkondigen. Daar mag ik best wel wat over zeggen :)

* Barbusse pint medailles op en regelt grote pet, zonnebril en sexy vrouwelijke bodyguards....
Nee, maar je bent dan ook een narcist. Die denkt altijd dat die het meest slimme persoon op de aardbol is.
pi_159586842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:51 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nee, maar je bent dan ook een narcist. Die denkt altijd dat die het meest slimme persoon op de aardbol is.
Ik ben ook geen narcist. Maar bedankt voor de aanname.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:53:55 #222
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:49 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, want jij bent totaal niet uit op eigen belang natuurlijk. Als jij de zoon van een alleenstaande drugsverslaafde hoer was, en behoorde tot de onderklasse. Dan was je uiteraard precies dezelfde persoon als dat je nu was, toch?

Nee, jou mening en wereldbeeld is volledig gebaseerd op je formatieve periode en je huidige socio-economische positie. Oftewel, het is een millenia oude strijd tussen de have's en have not's.
En jij vind heel erg dat je tot de havenots behoort, is het niet?
pi_159586863
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik ben ook geen narcist. Maar bedankt voor de aanname.
Graag gedaan, maar discussiëren is overduidelijk nutteloos. Noch jij, noch ik zal van gedachte veranderen.

Maar dit polariseert wel mooi, nu kan men zien wie er op dit forum voor en tegen een revolutie is. Nu is het alleen nog te zien wie er bereid is om er harder voor te vechten.
pi_159586877
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En jij vind heel erg dat je tot de havenots behoort, is het niet?
Jep, als ik bij de have's zou horen. Dan zou ik waarschijnlijk ook tegen een revolutie zijn. ZO is de mens nou eenmaal. Als ik uit een middenklasse gezin zou komen, met vader de advocaat of en moeder de boekhoudster of iets dergelijks, dan zou ik ook een nader persoon zijn.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 00:57:28 #225
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:55 schreef D1990 het volgende:

[..]

Jep, als ik bij de have's zou horen. Dan zou ik waarschijnlijk ook tegen een revolutie zijn. ZO is de mens nou eenmaal. Als ik uit een middenklasse gezin zou komen, met vader de advocaat of en moeder de boekhoudster of iets dergelijks, dan zou ik ook een nader persoon zijn.
Dan zou je waarschijnlijk ook beter kunnen spellen en je historische kennis beter op orde hebben.

Toch is dat geen excuus om dan maar de hele samenleving kapot te willen maken,
pi_159586909
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dan zou je waarschijnlijk ook beter kunnen spellen en je historische kennis beter op orde hebben.

Toch is dat geen excuus om dan maar de hele samenleving kapot te willen maken,
Je bent een behoorlijk arrogant mannetje je? Dus daar bevredig jij jezelf mee, om andere als minderwaardig te behandelen? Infantiel mannetje.
pi_159586956
Ts, je komt een beetje over als een gefrustreerde tokkie. Doe eens normaalin je eigen topic man.
pi_159586979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:02 schreef bamibij het volgende:
Ts, je komt een beetje over als een gefrustreerde tokkie. Doe eens normaalin je eigen topic man.
Is tokkie het favoriete scheldwoord hier? Ik zie namelijk nogal wat hyperinflatie met betrekking tot het woord "tokkie".

Als ik fokkers mag geloven is heel Nederland behalve hunzelf een tokkie, erg simplistisch.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:06:20 #229
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159586990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je bent een behoorlijk arrogant mannetje je? Dus daar bevredig jij jezelf mee, om andere als minderwaardig te behandelen? Infantiel mannetje.
En ga er nu eens inhoudelijk op in?
pi_159587004
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En ga er nu eens inhoudelijk op in?
Op wat? Enige wat je deed is beledigen, er was niks om "inhoudelijk" op in te gaan.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:13:17 #231
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587049
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:08 schreef D1990 het volgende:

[..]

Op wat? Enige wat je deed is beledigen, er was niks om "inhoudelijk" op in te gaan.
Lezen is ook al niet je sterkste kant, wat een verrassing :')

Ik zou graag van je willen weten waarom je het gerechtvaardigd vindt om een maatschappij waarin verreweg de meeste mensen tevreden tot zeer tevreden zijn te ontwrichten omdat je je eigen leven niet op orde hebt.
pi_159587083
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:13 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Lezen is ook al niet je sterkste kant, wat een verrassing :')

Ik zou graag van je willen weten waarom je het gerechtvaardigd vindt om een maatschappij waarin verreweg de meeste mensen tevreden tot zeer tevreden zijn te ontwrichten omdat je je eigen leven niet op orde hebt.
Je bent iemand die alles goed praat met betrekking tot vluchtelingen en dan durf je te zeggen dat een tegenstander de maatschappij ontwricht. De naïviteit bereikt hier elke dag nieuwe hoogtepunten. _O-
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:21:21 #233
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587107
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Je bent iemand die alles goed praat met betrekking tot vluchtelingen en dan durf je te zeggen dat een tegenstander de maatschappij ontwricht. De naïviteit bereikt hier elke dag nieuwe hoogtepunten. _O-
Die vluchtelingeninstroom ontwricht onze maatschappij niet. Mensen die dat denken zijn echt van het padje af.

Het meest ontwrichtende tot nu toe zijn de relschoppers die raadsvergaderingen en voorlichtingsbijeenkomsten met geweld verstoren.
pi_159587109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Klopt, alleen heeft-ie het over een revolte en niet een revolutie.
Karskens had het over een revolutie in mei, en dan gaat dat zeker wel op, de revolutie verslindt zijn eigen kinderen en binnen een generatie als men het bloedvergieten beu is, heeft de reactie toegeslagen...
Een revolte zie ik meer zoals in het DDR van 1989 vlak voordat de muur viel.
Maar ook dat zie ik er niet echt van komen. We zijn idd te veel tevreden tot zeer tevreden.

Wat wel zo is dat het tij ineens kan keren. En wat dat betreft heeft Greet wel gelijk, wat als Greet zoveel zetels haalt bij verkiezingen dat men zonder hem niet kan regeren of alleen met een coalitie met 5 partijen?
I´m back.
pi_159587115
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die vluchtelingeninstroom ontwricht onze maatschappij niet. Mensen die dat denken zijn echt van het padje af.

Het meest ontwrichtende tot nu toe zijn de relschoppers die raadsvergaderingen en voorlichtingsbijeenkomsten met geweld verstoren.
Goh, en hoe zou dat allemaal begonnen zijn? Precies, door de vluchtelingencrisis.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:23:24 #236
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587123
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Goh, en hoe zou dat allemaal begonnen zijn? Precies, door de vluchtelingencrisis.
Het is een totaal disproportionele actie die op geen enkele manier goed te praten is.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:24:48 #237
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Karskens had het over een revolutie in mei, en dan gaat dat zeker wel op, de revolutie verslindt zijn eigen kinderen en binnen een generatie als men het bloedvergieten beu is, heeft de reactie toegeslagen...
Maar ook dat zie ik er niet echt van komen. We zijn idd te veel tevreden tot zeer tevreden.

Wat wel zo is dat het tij ineens kan keren. En wat dat betreft heeft Greet wel gelijk, wat als Greet zoveel zetels haalt bij verkiezingen dat men zonder hem niet kan regeren of alleen met een coalitie met 5 partijen?
Dan gaan ze met een coalitie van 5 partijen regeren. Ook dan wordt naar de democratische stem van de meerderheid geluisterd.
pi_159587135
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:23 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het is een totaal disproportionele actie die op geen enkele manier goed te praten is.
Maar het laat wel zien dat de vluchtelingencrisis onze maatschappij ontwricht. De kloof tussen voor- en tegenstanders wordt met de dag groter.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:26:31 #239
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar het laat wel zien dat de vluchtelingencrisis onze maatschappij ontwricht. De kloof tussen voor- en tegenstanders wordt met de dag groter.
Nee, de reactie van bepaalde tokkies daarop is bizar. Maar ontwrichtend is het in het geheel niet, alles functioneert nog gewoon in onze maatschappij.
pi_159587156
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, de reactie van bepaalde tokkies daarop is bizar. Maar ontwrichtend is het in het geheel niet, alles functioneert nog gewoon in onze maatschappij.
Nog wel ja. Het is overigens nog maar het begin van alle ellende.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:28:32 #241
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Rare dromen heb jij. Ook een gefaalde vmbo'er zeker?
pi_159587171
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:28 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Rare dromen heb jij. Ook een gefaalde vmbo'er zeker?
Toevallig niet. En wat moet jij een kut leven hebben met zulk omhoog gevallen gedrag. Zeker veel gepest in je jeugd? :')
pi_159587180
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dan gaan ze met een coalitie van 5 partijen regeren. Ook dan wordt naar de democratische stem van de meerderheid geluisterd.
1) Is dat regeerbaar? Door de EK regeren ze nu eigenlijk al jaren met 5 partijen, maar echt stabiel lijkt het allemaal niet, althans ze lopen nogal wat schade op. 2) Hoe gaan de mensen die op Greet hebben gestemd dan reageren --> toch een revolte? 3) Men kan minderheidscoalities aangaan met steun van Greet, maar dan zit je opgescheept met een herhaling van zetten mbt Rutte 1 ---> bijzonder instabiel. VVD/CDA/D66 met gedoogsteun is net als 1) bijzonder moeilijk regeerbaar.
I´m back.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:31:10 #244
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:29 schreef Infection het volgende:

[..]

Toevallig niet. En wat moet jij een kut leven hebben met zulk omhoog gevallen gedrag. Zeker veel gepest in je jeugd? :')
Nee, ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet van vreemdelingen, xenofobie en fascistoïde denkbeelden.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:34:09 #245
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1) Is dat regeerbaar? Door de EK regeren ze nu eigenlijk al jaren met 5 partijen, maar echt stabiel lijkt het allemaal niet, althans ze lopen nogal wat schade op. 2) Hoe gaan de mensen die op Greet hebben gestemd dan reageren --> toch een revolte? 3) Men kan minderheidscoalities aangaan met steun van Greet, maar dan zit je opgescheept met een herhaling van zetten mbt Rutte 1 ---> bijzonder instabiel.
Je geeft het antwoord zelf al, er kan prima gregeerd worden met vijf partijen. De PVV is gewoon geen optie, dat weten we van Rutte I. En als je die jokers ministers laat leveren wordt het helemaal feest en krijg je een Balkenende I dat binnen een paar maanden valt.

Nog afgezien van de internationale en economische schade die we dan als land zouden oplopen.
pi_159587220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Vanwaar deze pessimistische blik? Wat heb je zelf al aan ellende meegemaakt?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159587229
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:31 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet van vreemdelingen, xenofobie en fascistoïde denkbeelden.
Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder deze befaamde woorden.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:37:42 #248
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587241
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder de befaamde woorden.
Ik heb me die nickname alleen maar aangemeten omdat ik steeds zo werd genoemd :P
pi_159587247
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik heb me die nickname alleen maar aangemeten omdat ik steeds zo werd genoemd :P
Nu weet je ook waarom.
pi_159587250
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Geuzennaam _O_
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159587251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Vanwaar deze pessimistische blik? Wat heb je zelf al aan ellende meegemaakt?
Is vooral een kwestie van om je heen kijken. Iets wat velen blijkbaar te weinig doen.
pi_159587256
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Is vooral een kwestie van om je heen kijken. Iets wat velen blijkbaar te weinig doen.
Ik kijk iedere dag om me heen :?
pi_159587261
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Jij denkt dat een grote instroom van vluchtelingen die uiteindelijk zeer waarschijnlijk in de armere gebieden komen te wonen niet zorgt voor een toename in onrust onder de autochtone bevolking?
Ze kosten ook niet ontzettend veel geld wat extra druk geeft op een al wankelend sociaal stelsel?
Ze hebben ook geen woonruimte nodig wat extra druk zet op de sociale huur markt?
Zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat zaken te bedenken die behoorlijk ontwrichtend kunnen werken.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:39:35 #254
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587262
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Nu weet je ook waarom.
En jij hoopt dat je fascistoïde waanideeën besmettelijk zijn?
pi_159587269
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En jij hoopt dat je fascistoïde waanideeën besmettelijk zijn?
Waar baseer je dit op?
pi_159587272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik kijk iedere dag om me heen :?
Iets verder kijken dan de weg naar je huis/werk/studie/winkel. ;)
pi_159587279
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:34 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al, er kan prima gregeerd worden met vijf partijen. De PVV is gewoon geen optie, dat weten we van Rutte I. En als je die jokers ministers laat leveren wordt het helemaal feest en krijg je een Balkenende I dat binnen een paar maanden valt.

Nog afgezien van de internationale en economische schade die we dan als land zouden oplopen.
Ja, maar als Greet 40 zetels haalt en het wordt moeilijk zonder hem te regeren en je hoopt ook nog te voorkomen dat sommige mensen denken dat ze zonder Greet in de regering de verzetsstrijder moeten uithangen dan moet je dus toch Greet in de regering laten en dan kijken hoe lang dat duurt.... waarbij de CDA/VVD/LPF als illustratief kan dienen wellicht. En ja, dan heb je 9 maanden geen effectieve regering, maar heb je dat nu dan? Heb jij het idee dat deze regering ergens naartoe gaat? (Ja, zelf zeggen ze van wel, maar afgelopen juli in werking gekomen wet werk en zekerheid van Asscher is nu na iets meer dan een half jaar al een mislukking. Voorbeeldje).
I´m back.
pi_159587280
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:41 schreef Infection het volgende:

[..]

Doe ik ook braaf :Y
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:42:06 #259
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Jij denkt dat een grote instroom van vluchtelingen die uiteindelijk zeer waarschijnlijk in de armere gebieden komen te wonen niet zorgt voor een toename in onrust onder de autochtone bevolking?
Ze kosten ook niet ontzettend veel geld wat extra druk geeft op een al wankelend sociaal stelsel?
Ze hebben ook geen woonruimte nodig wat extra druk zet op de sociale huur markt?
Zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat zaken te bedenken die behoorlijk ontwrichtend kunnen werken.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.

Zie ook de instroom van Bosnische (islamitische!) vluchtelingen in de jaren 90, die zijn bijna allemaal goed terecht gekomen en doen het als groep gemiddeld beter dan onze autochtone bevolking.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 01:42:55 #260
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159587290
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Op je nickname.
pi_159587297
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Op je nickname.
Ik bedoel meer die fascistoïde waanideeën eigenlijk.
pi_159587302
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:41 schreef Infection het volgende:

[..]

Oh en ik heb ook heel wat van de wereld gezien. Jij ook?
pi_159587320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh en ik heb ook heel wat van de wereld gezien. Jij ook?
Genoeg. Maar het gaat hierbij vooral om onze eigen maatschappij.
pi_159587325
quote:

[..]

Zie ook de instroom van Bosnische (islamitische!) vluchtelingen in de jaren 90, die zijn bijna allemaal goed terecht gekomen en doen het als groep gemiddeld beter dan onze autochtone bevolking.
Jij denkt dat, maar stellen dat er geen enkele ontwrichting plaats kan vinden is, zoals ik al probeerde te laten zien, een vreemde uitspraak.
Als ik het goed begrijp is deze instroom veel groter, zal deze ook nog wel een tijd doorgaan en heeft dan logischerwijze een grotere impact.
Daarnaast komt deze nieuwe influx boven op de al eerdere groepen mensen die hier gekomen zijn.
pi_159587394
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:46 schreef Infection het volgende:

[..]

Genoeg. Maar het gaat hierbij vooral om onze eigen maatschappij.
Ah ok ik moet om me heen kijken maar jij hebt genoeg gezien omdat het hier vooral om onze eigen maatschappij gaat. Ikke niet begrijp :N
pi_159587462
quote:

[..]

Dat laatste is niet waar, was ook een artikeltje over in één van de kwaliteitskranten over de vluchtelingen uit de jaren 90 uit voormalig Joegoslavië. Zijn wel successtory's dat wel, maar over de gehele linie scoort dat niet beter dan de autochtone bevolking.

Overigens waar komt die neiging toch vandaan om de autochtone bevolking te zien als per se niet zo goed presterend tov mensen die hier in dit land instromen? Ik bemerk dat wel vaak. Terwijl het toch duidelijk mag zijn dat de bevolking in dit land steeds beter opgeleid wordt en dan niet alleen de allochtonen, waarvoor dat zeker wel geldt, maar ook voor de autochtonen. Kwade tongen beweren dat het onderwijs in kwaliteit lager wordt trouwens, wat zeker ook wel aan de gang is als je leest over de absoluut wereldvreemde pretstudies die men de afgelopen 20 jaar verzonnen heeft om maar HBO'ers aan zich te kunnen binden. Er is zelfs een soort toegepaste studie Efteling op HTS niveau. :D. Amerikanisering, mensen, niets aan de hand.
We hebben schaalvergroting gehad, maar ook hoe meer afgestudeerden, hoe meer subsidie. Nou ja door zoveel mogelijk afgestudeerde te krijgen en dus hoe meer subsidie, moet je wel wat doen aan het niveau en de kwaliteit. En dat gaat omlaag.
Zijn ook nog veel HBO'ers die de taal niet de baas zijn of kunnen rekenen hè, zeg maar.
Uni idem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 02-02-2016 02:14:47 ]
I´m back.
pi_159587647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste is niet waar, was ook een artikeltje over in één van de kwaliteitskranten over de vluchtelingen uit de jaren 90 uit voormalig Joegoslavië. Zijn wel successtory's dat wel, maar over de gehele linie scoort dat niet beter dan de autochtone bevolking.

Overigens waar komt die neiging toch vandaan om de autochtone bevolking te zien als per se als niet zo goed presterend tov mensen die hier in dit land instromen? Ik bemerk dat wel vaak. Terwijl het toch duidelijk mag zijn dat de bevolking in dit land steeds beter opgeleid wordt en dan niet alleen de allochtonen, waarvoor dat zeker wel geldt, maar ook voor de autochtonen. Kwade tongen beweren dat het onderwijs in kwaliteit lager wordt trouwens, wat zeker ook wel aan de gang is als je leest over de absoluut wereldvreemde pretstudies die men de afgelopen 20 jaar verzonnen heeft om maar HBO'ers aan zich te kunnen binden. Er is zelfs een soort toegepaste studie Efteling op HTS niveau. :D. Amerikanisering, mensen, niets aan de hand.
We hebben schaalvergroting gehad, maar ook hoe meer afgestudeerden, hoe meer subsidie. Nou ja door zoveel mogelijk afgestudeerde te krijgen en dus hoe meer subsidie, moet je wel wat doen aan het niveau en de kwaliteit. En dat gaat omlaag.
Zijn ook nog veel HBO'ers die de taal niet de baas zijn of kunnen rekenen hè, zeg maar.
Uni idem.

Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;

quote:
In zijn boek Oikofobie, de angst voor het eigene (2013) beschrijft Thierry Baudet uitvoerig een in de Westerse cultuur relatief nieuwe politiek-filosofische denkwijze, namelijk oikofobie, een verregaande vorm van cultuurrelativisme. Oikofobie is volgens hem de ziekelijke afkeer van het eigene, het eigen nest. Met name bedoelt hij de instinctieve neiging om de eigen cultuur, de eigen gebruiken, de nationale identiteit en geschiedenis af te vallen of te ridiculiseren. De oikofobie manifesteert zich op ten minste drie manieren: via het multiculturalisme en het opengrenzenbeleid, via het modernisme in de kunst (waarbij niet langer het esthetische maar het conceptuele en bevreemdende het grootste belang heeft) en via de Europese integratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Thierry_Baudet#Oikofobie

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 02:14:09 ]
pi_159587681
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;

[..]

Ja, daar kan ik dan ook weer veel tegenin brengen, maar goed. Thierry communiceert ook alleen maar mensen die het met hem eens zijn, heb ik ervaren.
I´m back.
pi_159587856
quote:

[..]

[..]

_O- Er is een term bedacht als reactie op xenofobie
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2016 @ 02:44:07 #270
230491 Zith
pls tip
pi_159587920
quote:

[..]

[..]

Dat past beter bij tokkies, die haten op de Nederlandse cultuur waarbij intellectuele discussie, openheid, rationaliteit en nuchterheid vooraanstaan en deze het liefst vandaag nog afbreken met geweld om zo een gesloten, anti-intellectueel en xenofoob systeem op te richten.

Dat is al zo sinds de orangisten een aanslag pleegden op Michiel de Ruyter en de gebroeders de Witt lynchten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 2 februari 2016 @ 03:03:10 #271
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159587991
Dit gaat echt nergens meer over........... ;( :O
pi_159588013
_O- .
I´m back.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 06:07:06 #273
66444 Lord_Vetinari
pi_159588294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Och, in 1977 won de PvdA oppermachtig de verkiezingen en werd er toch een VVD / CDA kabinet gevormd. Sloeg de vlam in de oan? Kwam er een revolte? Welnee. En de aanhang was toen een stuk groter dan die miezerige 27% van de GBL.
pi_159589004
quote:
Thierry Baudet. :') Het valt me ook op dat je overal waar je kan met deze nieuw verworven term strooit terwijl deze niet van toepassing is.
pi_159589151
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 08:48 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Thierry Baudet. :') Het valt me ook op dat je overal waar je kan met deze nieuw verworven term strooit terwijl deze niet van toepassing is.
Baudet is wel een bijzonder lachwekkend figuur _O-. Ik vraag me wel eens af waarom er in Nederlans nooit fatsoenlijke conservatieve intellectuelen opstaan. Nu is de ene nog sneuer dan de ander...
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:23:04 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159589381
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:22 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom.
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.
1947-2016
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:27:17 #277
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159589446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.
Jouw.
pi_159589454
quote:

[..]

Verkeert.
pi_159589468
quote:

[..]

Daarentegen.
pi_159589581
quote:

[..]

PVV.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159590335
quote:

[..]

Zwart-wit denken.
I´m back.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:49:06 #282
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_159590767
spuitelf :@
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_159592605
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Zo rollen gutmenschen. _O-
pi_159592627
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:25 schreef Infection het volgende:

[..]

[/quote]
Jij denkt echt dat hij het gaat inzien?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:43:41 #285
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159592962
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Verkeert.
Hoezo?
1947-2016
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:44:19 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159592971
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarentegen.
Lekker inhoudelijk ook weer. Ow wacht, het is 99.999. Inhoudsloos gelul uit de hoogte.
1947-2016
pi_159592977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo?
je verkeert in een bepaalde staat...

stam+t

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 12:45:08 ]
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:45:19 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159592996
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:24 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Zo rollen gutmenschen. _O-
Plus dat het totaal niet bijdraagt aan een oplossing, sterker nog, alleen maar polariseert.
1947-2016
pi_159593054
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 01:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder deze befaamde woorden.
en een nazi is natuurlijk geen nazi zonder overal het woord gutmensch neer te strooien

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 12:49:06 ]
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:48:26 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159593063
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je verkeert in een bepaalde staat...

stam+t
^O^
1947-2016
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:49:43 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159593089
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en een nazi is natuurlijk geen nazi zonder overal het woord gutmensch neer te strooien
En bepaalde gutmenschen zijn natuurlijk nergens zonder de ultieme Godwin in hun discussies. Iedereen is immers een fascistoïde xenofobe rasnazi als je geen PC bent.
1947-2016
pi_159593107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En bepaalde gutmenschen zijn natuurlijk nergens zonder de ultieme Godwin in hun discussies.
het is toch een nazi-begrip? waar halen jullie het anders vandaan? ben je überhaupt bekend met de geschiedenis van het woord? waarschijnlijk niet...

ja ik heb wel een swastika tattoo, maar ik bedoel er HEEL iets anders mee...
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:54:13 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159593180
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

het is toch een nazi-begrip? waar halen jullie het anders vandaan? ben je überhaupt bekend met de geschiedenis van het woord? waarschijnlijk niet...
Zeg het maar als je denkt het zo goed te weten.

quote:
ja ik heb wel een swastika tattoo, maar ik bedoel er HEEL iets anders mee...
Vraag de Indiërs even :s)
1947-2016
pi_159593216
quote:
In zijn boek Oikofobie, de angst voor het eigene (2013) beschrijft Thierry Baudet uitvoerig een in de Westerse cultuur relatief nieuwe politiek-filosofische denkwijze, namelijk oikofobie, een verregaande vorm van cultuurrelativisme. Oikofobie is volgens hem de ziekelijke afkeer van het eigene, het eigen nest. Met name bedoelt hij de instinctieve neiging om de eigen cultuur, de eigen gebruiken, de nationale identiteit en geschiedenis af te vallen of te ridiculiseren. De oikofobie manifesteert zich op ten minste drie manieren: via het multiculturalisme en het opengrenzenbeleid, via het modernisme in de kunst (waarbij niet langer het esthetische maar het conceptuele en bevreemdende het grootste belang heeft) en via de Europese integratie.
dus als ik liever salsa dans dan de polonaise loop omdat ik mensen die polonaise lopen debiel vind ben ik een oikofoob?

weer wat geleerd ^O^

disclaimer: ik dans trouwens niet, ik drink vooral bier

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 12:58:13 ]
pi_159593223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeg het maar als je denkt het zo goed te weten.

[..]

Vraag de Indiërs even :s)
Hoho, niet gaan cultuurrelativeren nu he. Wij zijn de superieure Westerse cultuur, dus die swastika betekent verdomme gewoon wat wij zeggen dat hij betekent. Anders blijven we bezig.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 13:00:39 #296
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159593310
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoho, niet gaan cultuurrelativeren nu he. Wij zijn de superieure Westerse cultuur, dus die swastika betekent verdomme gewoon wat wij zeggen dat hij betekent. Anders blijven we bezig.
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.
1947-2016
pi_159593321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tenzij jij een van die mensen bent heb je je maar gewoon te conformeren aan onze Westerse normen, waarden en opvattingen, staatsgevaarlijke cultuurmarxist.
pi_159593357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

ja leuk, maar daar hebben we het nu niet over...
  dinsdag 2 februari 2016 @ 13:04:06 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159593381
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja leuk, maar daar hebben we het nu niet over...
Nee, maar ik zie ook geen uitleg over het woord gutmensch voorbij komen van je.
1947-2016
pi_159593416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie ook geen uitleg over het woord gutmensch voorbij komen van je.
Maar wat is jouw betekenis voor die term dan? Je bent er immers nogal dol op die term te gebruiken bij al je pogingen om door dom gescheld het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.
pi_159593483
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 12:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dus als ik liever salsa dans dan de polonaise loop omdat ik mensen die polonaise lopen debiel vind ben ik een oikofoob?

weer wat geleerd ^O^

disclaimer: ik dans trouwens niet, ik drink vooral bier
Nee, dan nog niet.

Maar er is toch zo'n filmpje van zo'n Zweedse politica die beweerde dat Zweden geen cultuur en geen tradities heeft en zich in dat opzicht dus maar beter kan aanpassen aan de Islamitische wereld? Dat is ziekelijk en dus "oikofoob", lijkt me.

Maar hier in de discussie wordt natuurlijk al gauw de indruk gewekt dat je gelijk "oikofoob" bent zodra je geen neonazi "bezorgde burger" bent. Naar het motto "Wie niet voor ons is, is tegen ons".

Edit: Oh, lapo? Ik open geen nieuw deel, als iemand behoefte voelt, ga uw gang.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 13:10:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')