abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159580786
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, goed lezen. Ik zeg dat dat punt nu al bereikt is door de onvrede van het vooral niet willen luisteren en arrogant blijven doen naar bepaalde stromingen.
Ik moet trouwens zeggen dat opmerkingen als "wegkijken", "je kop in het zand steken", "problemen niet erkennen" opbrengen als een valide argument om aan te tonen dat de ander ongelijk heeft ook getuigd van een behoorlijke arrogantie. Het toont namelijk aan dat je helemaal niet wilt discussieren, maar dat je een mis voor wilt dragen. Moet ik jouw mening ook gevaarlijk gaan vinden nu?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:28:53 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159580847
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je zegt wel dat mensen die kritiek hebben op het immigratiebeleid weg worden gezet als tokkie, maar als je hier leest kun je zien (Ja, tel ze maar) dat mensen die AZC inspraakavonden bestormen worden uitgemaakt voor tokkie, niet de mensen die er gewoon kritisch naar kijken.
Ook de mensen die er kritisch naar kijken. Je kan het bijna niet eens zeggen op straat. Misschien wel beter hier in een anonieme omgeving. Op straat ben je gelijk geframed als tokkie/nazi/pvv'er fascist.
quote:
Je moet echt even ophouden met dat Calimerogedrag en mij beschuldigen van iets wat je zelf doet. Serieus, tel ze maar. Er zijn meer posts hier op Fok! waarin men klaagt uit te worden gemaakt voor tokkie of PVV-er dan dat er posts zijn waarin iemand uit wordt gemaakt voor tokkie of PVV-er.

En dump die termen als policor, gutmensch en weet ik al niet meer wat. Het zijn lege termen.
Lege termen? Begint steeds meer ingeburgerd te raken. Denk dat je je aangesproken voelt en je het daardoor lege termen vindt. Tevens begint het bij jezelf. Stoppen met rechts wegzetten als tokkie en gewoon de discussie aangaan. Zonder maar op die roze wolk te blijven zitten en de waarheid willen in zien dat het beleid van de afgelopen 30 jaar nu doorzetten, gewoon niet gaat werken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_159580862
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik moet trouwens zeggen dat opmerkingen als "wegkijken", "je kop in het zand steken", "problemen niet erkennen" opbrengen als een valide argument om aan te tonen dat de ander ongelijk heeft ook getuigd van een behoorlijke arrogantie. Het toont namelijk aan dat je helemaal niet wilt discussieren, maar dat je een mis voor wilt dragen. Moet ik jouw mening ook gevaarlijk gaan vinden nu?
Een treffend voorbeeld uit de Volkskrant van vandaag.

(Maar goed, dat is toch een linkse azijnbode, dus dat hoeven we niet serieus te nemen.)

Dijkhoff wil zelf niet zeggen of hij het aantal incidenten veel of weinig vindt, omdat 'elke vergelijking met andere plaatsen en groepen per definitie mank gaat'. Anderen hadden minder moeite een oordeel te vellen. 'De cijfers zijn bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking', reageerde burgemeester Jos Wienen van Katwijk, ook voorzitter van de commissie asielzaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Geert Wilders zette Wienen daarop direct weg als een 'CDA-malloot' die zo snel mogelijk ontslagen moest worden.

http://www.volkskrant.nl/(...)7a528d58c834fdab582c
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 1 februari 2016 @ 21:30:13 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159580903
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mooi hoe de stropopredeneringen je hier om de oren vliegen.

Red_85 maakt zichzelf wijs dat wanneer iemand kritiek uit op het asielbeleid, diegene direct weg wordt gezet als een racistische Tokkie. Dat is simpelweg niet waar (zoals hem al talloze malen is duidelijk gemaakt).

Maar het is natuurlijk makkelijker strijden tegen een dergelijke stropop.
Ah, kom jij ook weer kijken met je ad hominem.
1947-2016
pi_159581013
Overigens is het tamelijk een onzinnige gedachte dat hier een revolutie zal komen. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en de economie begint weer aan te trekken na een van de ergste crisissen ooit.
pi_159581045
Dubbel post.
pi_159581059
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook de mensen die er kritisch naar kijken. Je kan het bijna niet eens zeggen op straat. Misschien wel beter hier in een anonieme omgeving. Op straat ben je gelijk geframed als tokkie/nazi/pvv'er fascist.
Je stelt je verschrikkelijk aan. Als dat zo was had de PVV niet zoveel stemmen in de peilingen nu. Waarom zit je jezelf iedere keer kleiner te maken dan je bent? Vanwaar deze minderwaardigheidsgevoelens?
quote:
[..]

Lege termen? Begint steeds meer ingeburgerd te raken. Denk dat je je aangesproken voelt en je het daardoor lege termen vindt. Tevens begint het bij jezelf. Stoppen met rechts wegzetten als tokkie en gewoon de discussie aangaan. Zonder maar op die roze wolk te blijven zitten en de waarheid willen in zien dat het beleid van de afgelopen 30 jaar nu doorzetten, gewoon niet gaat werken.
Nee, ik voel me niet aangesproken. Het beginnen ondertussen al net zulke aan inflatie onderhevige woorden te worden als Godwin of extreem rechts. En ik zet niet weg zomaar als tokkie, ik ga juist de discussie aan. Dus waarom blijf je dit zeggen?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:34:08 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581091
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:29 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

(Maar goed, dat is toch een linkse azijnbode, dus dat hoeven we niet serieus te nemen.)

Dijkhoff wil zelf niet zeggen of hij het aantal incidenten veel of weinig vindt, omdat 'elke vergelijking met andere plaatsen en groepen per definitie mank gaat'. Anderen hadden minder moeite een oordeel te vellen. 'De cijfers zijn bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking', reageerde burgemeester Jos Wienen van Katwijk, ook voorzitter van de commissie asielzaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Geert Wilders zette Wienen daarop direct weg als een 'CDA-malloot' die zo snel mogelijk ontslagen moest worden.

Vooral als duidelijk is dat hoeveel incidenten er eigenlijk zijn geweest bij azc's en met asielzoekers. En die specifieke burgermeester een flink eigen belang heeft bij meer azc's en ook nog eens incidenten in de doofpot had gestopt.
1947-2016
pi_159581109
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, kom jij ook weer kijken met je ad hominem.
Neuh, ik constateer slechts dat jij je bedient van een drogreden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159581163
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral als duidelijk is dat hoeveel incidenten er eigenlijk zijn geweest bij azc's en met asielzoekers. En die specifieke burgermeester een flink eigen belang heeft bij meer azc's en ook nog eens incidenten in de doofpot had gestopt.
'Op een populatie van 16 miljoen mensen gaat het om 6,2 aangiften per 100 inwoners. Op 47.276 asielzoekers (per 1 januari 2016) kwamen 9,3 meldingen per 100 asielzoekers binnen. Boutellier: 'Maar bij aangiften is er doorgaans iets strafbaars gebeurd, terwijl er onder deze meldingen ook loos alarm of vermissing van een kind zit.' De conclusie moet dus volgens Boutellier zijn dat de populatie in asielzoekerscentra niet significant crimineler is dan de rest van de samenleving.

En dan zijn er nog omstandigheden die het cijfer verder nuanceren, zegt Boutellier. Zo worden delicten in een asielzoekerscentrum sneller geregistreerd. 'Er zijn daar constant beveiligers en ambtenaren van het COA aanwezig, die alle incidenten melden. Terwijl je in de 'gewone' samenleving ziet dat er bijvoorbeeld heel weinig aangifte wordt gedaan van huiselijk geweld.'

...en nu?
  maandag 1 februari 2016 @ 21:36:00 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581170
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, ik constateer slechts dat jij je bedient van een drogreden.
En jij niet zonder op de man spelen kan. In welke discussie dan ook, wanneer dan ook.

Wat kom je hier doen eigenlijk? Trollen? Zielig leven heb je dan. Heb je nog nooit wat anders zien doen en zie je posttijden echt werkelijk de hele dag door.
1947-2016
  maandag 1 februari 2016 @ 21:36:16 #112
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159581180
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Overigens is het tamelijk een onzinnige gedachte dat hier een revolutie zal komen. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en de economie begint weer aan te trekken na een van de ergste crisissen ooit.
Dat zeg ik ook al topics lang in deze reeks maar dat wordt niet geloofd door de Wilders-adepten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159581255
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:29 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Ik heb hier al woorden als "staatspropaganda" langs zien komen.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:38:42 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581264
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:35 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Op een populatie van 16 miljoen mensen gaat het om 6,2 aangiften per 100 inwoners. Op 47.276 asielzoekers (per 1 januari 2016) kwamen 9,3 meldingen per 100 asielzoekers binnen. Boutellier: 'Maar bij aangiften is er doorgaans iets strafbaars gebeurd, terwijl er onder deze meldingen ook loos alarm of vermissing van een kind zit.' De conclusie moet dus volgens Boutellier zijn dat de populatie in asielzoekerscentra niet significant crimineler is dan de rest van de samenleving.

En dan zijn er nog omstandigheden die het cijfer verder nuanceren, zegt Boutellier. Zo worden delicten in een asielzoekerscentrum sneller geregistreerd. 'Er zijn daar constant beveiligers en ambtenaren van het COA aanwezig, die alle incidenten melden. Terwijl je in de 'gewone' samenleving ziet dat er bijvoorbeeld heel weinig aangifte wordt gedaan van huiselijk geweld.'

...en nu?
Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?
Waarom zijn er continu berichten over vechtpartijen op azc's en niet ieder uur in de maatschappij?
Heb ook nog niets gezien van pissende mannen over slapende vrouwen..

Nog meer voorbeelden nodig?

Net een afspiegeling van en maatschappij hoor zo'n azc.
1947-2016
  maandag 1 februari 2016 @ 21:40:50 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581338
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb hier al woorden als "staatspropaganda" langs zien komen.
Vooral als het een dag later al totaal de grond in is geboord. Mooi weer blijven spelen en niks aan de hand blijven zeggen, terwijl de feiten al op straat liggen.

Dat is inderdaad: ...

Maargoed doe maar dit:
1947-2016
pi_159581346
Blijkbaar hebben we een impasse, dit is enkel een strijd tussen loyalisten/reactionaire en de revolutionairen/rebellen/opstandelingen/hervormers etc.

Discussiëren heeft geen zin, aangezien mensen toch niet van gedachtes zullen veranderen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159581350
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar waarom blijft de overheid dan zo geheimzinnig doen en mooi weer spelen als er wordt geWOBt om de cijfers?
Waarom zijn er continu berichten over vechtpartijen op azc's en niet ieder uur in de maatschappij?
Ze geven de cijfers toch vrij? Wat is daar geheimzinnig aan? En ik neem aan dat je weet hoe de pers reageert op een hot topic?
pi_159581354
quote:

[..]

1. Dat weet ik niet. Ik weet ook niet of het waar is. Als de Volkskrant kan achterhalen hoeveel incidenten er zijn geregistreerd, dan lijkt het me niet al te moeilijk om te achterhalen. Wellicht zijn andere cijfers die men in een WOB-verzoek opvraagt simpelweg niet bekend. Als het je zo aan het hart gaat, stuur er zelf eentje. Kost je niks, zes weken later heb je alles (hoewel, het ligt er een beetje aan wat je opvraagt.)
2. Omwille de hogere nieuwswaarde.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:42:23 #119
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159581390
quote:

[..]

Er zijn helemaal niet continu berichten over vechtpartijen op azc's.
pi_159581399
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral als het een dag later al totaal de grond in is geboord. Mooi weer blijven spelen en niks aan de hand blijven zeggen, terwijl de feiten al op straat liggen.

Dat is inderdaad: ...

Maargoed doe maar dit: [ afbeelding ]
Het artikel is van vandaag. En de cijfers kloppen niet? Kun je dat aantonen?
pi_159581411
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij niet zonder op de man spelen kan. In welke discussie dan ook, wanneer dan ook.

Wat kom je hier doen eigenlijk? Trollen? Zielig leven heb je dan. Heb je nog nooit wat anders zien doen en zie je posttijden echt werkelijk de hele dag door.
De enige die hier op de man speelt, ben jij.

Mijn observaties zijn namelijk gewoon de waarheid. Jij stelt herhaaldelijk dat iedereen die ageert tegen het asielbeleid, direct in de Tokkie-hoek wordt gedrukt. Dat is simpelweg niet waar. Ergo, je bedient je van een stropopredenering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 1 februari 2016 @ 21:43:49 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581448
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ze geven de cijfers toch vrij? Wat is daar geheimzinnig aan? En ik neem aan dat je weet hoe de pers reageert op een hot topic?
Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?
1947-2016
pi_159581475
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, die cijfers geven ze niet vrij. In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul. Maar gewone cijfers?
Goed, wat wil je weten? Dan ga ik wel even Googlen. Als dat niet lukt, dan stuur ik een WOB-verzoek in en zal ik je over een maand of anderhalf mijn bevindingen sturen.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:45:02 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581503
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De enige die hier op de man speelt, ben jij.

Gestopt met lezen, dag koosje. Ik heb jou nog nooit een fatsoenlijke discussie zien voeren. Het enige wat jij hier komt doen is zo snel mogelijk offtopic gaan en lekker van de stof af.
1947-2016
pi_159581579
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ok, als je niet bereid bent om een rapport met cijfers te geloven dan ben je vast en zeker bereid om geen enkel rapport of nieuwsbericht met cijfers te geloven. Wat eigenlijk betekent dat je geen mening hebt. Heb je wel een mening, prima, we horen graag je argumenten. Maar kom niet met "In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul". Want op deze manier maak je jezelf toch echt wel een beetje belachelijk.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:48:03 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581610
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:44 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Goed, wat wil je weten? Dan ga ik wel even Googlen. Als dat niet lukt, dan stuur ik een WOB-verzoek in en zal ik je over een maand of anderhalf mijn bevindingen sturen.
GS was je al voor. Met weinig succes.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/coa_cijfers_3.html
1947-2016
  maandag 1 februari 2016 @ 21:50:55 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159581706
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ok, als je niet bereid bent om een rapport met cijfers te geloven dan ben je vast en zeker bereid om geen enkel rapport of nieuwsbericht met cijfers te geloven. Wat eigenlijk betekent dat je geen mening hebt. Heb je wel een mening, prima, we horen graag je argumenten. Maar kom niet met "In een opgevrolijkte vorm gebundeld met veel bloemetjesgelul". Want op deze manier maak je jezelf toch echt wel een beetje belachelijk.
8)7

Je maakt jezelf belachelijk als je direct gelooft in een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes. Zonder dat ze herleidbaar zijn naar de werkelijke feiten.

Maargoed, als je daar blijft zitten en nooit verder wil vragen. Blijf dan maar lekker waar je nu bent.
1947-2016
pi_159581880
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

GS was je al voor. Met weinig succes.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/coa_cijfers_3.html
Dat hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Als ze zonodig de naad van de kous wilde weten, dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met het omzetten van het WOB-verzoek naar een informatieverzoek. Ze hadden gewoon hun poot stijf moeten houden in plaats van, wat ze nu hebben gedaan, akkoord gaan met het ministerie en dan uit de informatie die ze krijgen conclusies verbinden die daar niet logisch uit volgen. Daar hebben zichzelf mee in de vingers gesneden.
GeenStijl neemt achteraf bezien dus het ministerie van V&J kwalijk dat ze niet de stukken toe hebben gestuurd waarvan ze zelf hebben gezegd: 'Dat is goed hoor, die hoeven we ook eigenlijk niet.'
pi_159581948
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

8)7

Je maakt jezelf belachelijk als je direct gelooft in een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes. Zonder dat ze herleidbaar zijn naar de werkelijke feiten.

Maargoed, als je daar blijft zitten en nooit verder wil vragen. Blijf dan maar lekker waar je nu bent.
Ik zeg helemaal niet dat ik direct geloof in "een rapportje met leuke verhaaltjes en cijfertjes" (Heb je trouwens enig idee hoe denigrerend jij zelf nu overkomt?) Ik heb slechts wat vragen bij over hoe je tot een bepaalde mening komt.

En ik blijf waar ik nu ben ja. Bijzonder lekker hier, morgen bbq op het strand voor lunch 8-)
pi_159581964
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat een gekke aannames doen types zoals jij toch.

De meerderheid van de Nederlandse bevolking denkt NIET zoals jij, hoe graag je dat ook wil.
Over gekke aannames gesproken. Telkens refereer je naar "de meerderheid" die anders zouden denken. Heb je het hier over de zelfde 'zwijgende meerderheid' (of iets dergelijks) waar Samsom ook naar refereerde tijdje terug? Gewoon omdat de PVV geen meerderheid heeft betekent niet dat iedereen die op andere partijen stemt 'tegen' is.

Sterker nog, het feit dat partijen een andere partij (die mogelijk de grootste zou kunnen worden) uitsluiten zegt meer iets over hun. Over democratie gesproken.
pi_159581969
Kunnen mensen bij het onderwerp blijven, in plaats van off-topic berichten blijven plaatsen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159582026
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:55 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Dat hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Als ze zonodig de naad van de kous wilde weten, dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met het omzetten van het WOB-verzoek naar een informatieverzoek. Ze hadden gewoon hun poot stijf moeten houden in plaats van, wat ze nu hebben gedaan, akkoord gaan met het ministerie en dan uit de informatie die ze krijgen conclusies verbinden die daar niet logisch uit volgen. Daar hebben zichzelf mee in de vingers gesneden.
GeenStijl neemt achteraf bezien dus het ministerie van V&J kwalijk dat ze niet de stukken toe hebben gestuurd waarvan ze zelf hebben gezegd: 'Dat is goed hoor, die hoeven we ook eigenlijk niet.'
Wel een beetje raar trouwens, dat ze het verzoek stil hebben gelegd....
pi_159582033
Het blijkt dat het WOB-verzoek toch nog loopt. Nou ja, we zullen zien.
pi_159582288
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:57 schreef D1990 het volgende:
Kunnen mensen bij het onderwerp blijven, in plaats van off-topic berichten blijven plaatsen.
Je bedoelt die revolutie die Wilders aankondigde? Simpel, die komt er niet.
pi_159582355
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je bedoelt die revolutie die Wilders aankondigde? Simpel, die komt er niet.
Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de wereld.
pi_159582541
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:07 schreef D1990 het volgende:

[..]

Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de wereld.
Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.
pi_159582666
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland een revolutie gaat komen omdat Wilders het zegt.
Nee, niet omdat Wilders het zegt nee Dat vereist wel wat meer logistieke organisatie, in plaats van enkel wat woorden.

En had jij verwacht dat er rellen zouden uitbreken in een Nederlandse gemeente(Geldermalsen) waarbij bijna het stadhuis werd bestormd? Ik namelijk niet.
pi_159582731
Hiddema zat kennelijk bij Business Class ook al te filosoferen over een staatsgreep door het geklungel van wat hij 'de bende van 5' noemt: Rutte, Miltenburg, Steur, Opstelten, Teeven:
https://vimeo.com/153661987

Hij zei tegen Harry dat hij zijn eigen poortwachter/klokkenluider bij justitie heeft die de regie heeft over het verhaal. Het was een beetje warrig, maar er speelt wel wat daar in Den Haag of ze proberen allemaal een plekje te krijgen in kabinet Wilders I met deze bizarre media optredens.
pi_159582802
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:16 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nee, niet omdat Wilders het zegt nee Dat vereist wel wat meer logistieke organisatie, in plaats van enkel wat woorden.

En had jij verwacht dat er rellen zouden uitbreken in een Nederlandse gemeente(Geldermalsen) waarbij bijna het stadhuis werd bestormd? Ik namelijk niet.
Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?
pi_159582940
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, die relletjes waren te verwachten. Tokkies gonna tokkie. Of het nu tijdens een inspreekavond over een AZC gaat, een zaterdagnacht tegen hulpdiensten of na een voetbalwedstrijd. Maar je denkt toch niet dat die idioten in staat zijn om een gecoordineerde revolutie/staatsgreep te organiseren?
Misschien niet hier in Nederland, maar ik vind het wel verontrustend dat Wilders binnen Europa vrienden maakt. Er lopen waarschijnlijk meer neo-nazi's rond in Europa (of met dergelijke gedachten) dan men denkt.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:21:37 #141
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159584596
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:18 schreef Nintex het volgende:
Hiddema zat kennelijk bij Business Class ook al te filosoferen over een staatsgreep door het geklungel van wat hij 'de bende van 5' noemt: Rutte, Miltenburg, Steur, Opstelten, Teeven:
https://vimeo.com/153661987

Hij zei tegen Harry dat hij zijn eigen poortwachter/klokkenluider bij justitie heeft die de regie heeft over het verhaal. Het was een beetje warrig, maar er speelt wel wat daar in Den Haag of ze proberen allemaal een plekje te krijgen in kabinet Wilders I met deze bizarre media optredens.
Hiddema, ook zo'n geflipte PVV'er :')
  maandag 1 februari 2016 @ 23:22:29 #142
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159584616
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:57 schreef Cruseder4 het volgende:

[..]

Over gekke aannames gesproken. Telkens refereer je naar "de meerderheid" die anders zouden denken. Heb je het hier over de zelfde 'zwijgende meerderheid' (of iets dergelijks) waar Samsom ook naar refereerde tijdje terug? Gewoon omdat de PVV geen meerderheid heeft betekent niet dat iedereen die op andere partijen stemt 'tegen' is.

Sterker nog, het feit dat partijen een andere partij (die mogelijk de grootste zou kunnen worden) uitsluiten zegt meer iets over hun. Over democratie gesproken.
Lul toch niet zo dom.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:24:26 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159584667
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een revolutie zie ik niet zo gauw gebeuren. Maar als de overheid geen passend antwoord vind op alle crisissen die nu spelen dan voorzie ik wel dat er een sociale crisis ontstaat, waarbij de overheid de grip op zijn eigen bevolking kwijt raakt.
Als maar 0,5% van de bevolking in opstand komt dan valt er niets meer te stoppen.
The End Times are wild
  maandag 1 februari 2016 @ 23:26:14 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159584716
quote:

[..]

Bijna alle revoluties werden aangevoerd door een hogere klasse, net onder de top. Nadat het gepeupel gebloed had, namen zij de macht over.
Ik zie nu ook niet welke hogere klasse het volk de revolutie in zou moeten leiden. Grootscheepse rellen houd ik wel voor zeer mogelijk.
The End Times are wild
pi_159584804
quote:

[..]

Goed argument, je weet wel dat dit forum ook bekend staat als een "tokkie forum"? Maar wat verwacht je dan ook, als er een sub-forum genaamd "bier en tetten" staat, dan smeek je ook om dat label opgeplakt te krijgen. Maar dat is nou het nare aan het woord "tokkie", niemand ziet zichzelf als een tokkie, het is altijd een ander.

En ik noem het geen rel, het sloeg bijna om in een algemene volksopstand. Nooit van escalatie gehoord?
pi_159584839
:') Je moet het Wilders nageven dat hij er elke keer wel een show van weet te maken. Wat een stom gebrabbel.
pi_159584973
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bijna alle revoluties werden aangevoerd door een hogere klasse, net onder de top. Nadat het gepeupel gebloed had, namen zij de macht over.
Ik zie nu ook niet welke hogere klasse het volk de revolutie in zou moeten leiden. Grootscheepse rellen houd ik wel voor zeer mogelijk.
En wat wanneer een agent in paniek zijn wapen pakt en met scherp begint te schieten? Denk je niet dat dat de boel zal escaleren? Laat staan als er ook nog eens doden vallen.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:34:36 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159584988
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef D1990 het volgende:

[..]

En wat wanneer een agent in paniek zijn wapen pakt en met scherp begint te schieten? Denk je niet dat dat de boel zal escaleren? Laat staan als er ook nog eens doden vallen.
Ik acht de kans op een escallatie juist heel groot. Alleen denk ik niet dat zij gericht zal zijn.
The End Times are wild
pi_159585111
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik acht de kans op een escallatie juist heel groot. Alleen denk ik niet dat zij gericht zal zijn.
We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:40:44 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159585172
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:38 schreef D1990 het volgende:

[..]

We leven in interessante en instabiele, onzekere tijden. Afwachten wat er zal gebeuren, als er daadwerkelijk ISIS strijders tussen die vluchtelingen zitten en een aanslag uitvoeren, dan zal dat het vuurtje ook behoorlijk aanstoken en volkswoede creëren. En die woede zal zich richten tegen degene die die vluchtelingen binnen gehaald hebben.
Of tegen de vluchtelingen zelf. Of tegen de al aanwezige migranten. Het is niet voor niets dat de reguliere politici nu ook opeens serieus beginnen te roepen dat de migratiestroom gestopt moet worden, want ze zien in dat het absorbtievermogen van Europa ruimschoots bereikt is en dat een verdere stroom van vluchtelingen een groot risico van ontwrichting met zich mee brengt.

Alleen zal het nu niet meer zo gemakkelijk zijn om die stroom te stoppen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')