Is vooral een kwestie van om je heen kijken. Iets wat velen blijkbaar te weinig doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vanwaar deze pessimistische blik? Wat heb je zelf al aan ellende meegemaakt?
Ik kijk iedere dag om me heenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Is vooral een kwestie van om je heen kijken. Iets wat velen blijkbaar te weinig doen.
Jij denkt dat een grote instroom van vluchtelingen die uiteindelijk zeer waarschijnlijk in de armere gebieden komen te wonen niet zorgt voor een toename in onrust onder de autochtone bevolking?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, de reactie van bepaalde tokkies daarop is bizar. Maar ontwrichtend is het in het geheel niet, alles functioneert nog gewoon in onze maatschappij.
En jij hoopt dat je fascistoïde waanideeën besmettelijk zijn?quote:
Waar baseer je dit op?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En jij hoopt dat je fascistoïde waanideeën besmettelijk zijn?
Ja, maar als Greet 40 zetels haalt en het wordt moeilijk zonder hem te regeren en je hoopt ook nog te voorkomen dat sommige mensen denken dat ze zonder Greet in de regering de verzetsstrijder moeten uithangen dan moet je dus toch Greet in de regering laten en dan kijken hoe lang dat duurt.... waarbij de CDA/VVD/LPF als illustratief kan dienen wellicht. En ja, dan heb je 9 maanden geen effectieve regering, maar heb je dat nu dan? Heb jij het idee dat deze regering ergens naartoe gaat? (Ja, zelf zeggen ze van wel, maar afgelopen juli in werking gekomen wet werk en zekerheid van Asscher is nu na iets meer dan een half jaar al een mislukking. Voorbeeldje).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:34 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al, er kan prima gregeerd worden met vijf partijen. De PVV is gewoon geen optie, dat weten we van Rutte I. En als je die jokers ministers laat leveren wordt het helemaal feest en krijg je een Balkenende I dat binnen een paar maanden valt.
Nog afgezien van de internationale en economische schade die we dan als land zouden oplopen.
Doe ik ook braafquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets verder kijken dan de weg naar je huis/werk/studie/winkel.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij denkt dat een grote instroom van vluchtelingen die uiteindelijk zeer waarschijnlijk in de armere gebieden komen te wonen niet zorgt voor een toename in onrust onder de autochtone bevolking?
Ze kosten ook niet ontzettend veel geld wat extra druk geeft op een al wankelend sociaal stelsel?
Ze hebben ook geen woonruimte nodig wat extra druk zet op de sociale huur markt?
Zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat zaken te bedenken die behoorlijk ontwrichtend kunnen werken.
Oh en ik heb ook heel wat van de wereld gezien. Jij ook?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets verder kijken dan de weg naar je huis/werk/studie/winkel.
Genoeg. Maar het gaat hierbij vooral om onze eigen maatschappij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh en ik heb ook heel wat van de wereld gezien. Jij ook?
Jij denkt dat, maar stellen dat er geen enkele ontwrichting plaats kan vinden is, zoals ik al probeerde te laten zien, een vreemde uitspraak.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.
Zie ook de instroom van Bosnische (islamitische!) vluchtelingen in de jaren 90, die zijn bijna allemaal goed terecht gekomen en doen het als groep gemiddeld beter dan onze autochtone bevolking.
Ah ok ik moet om me heen kijken maar jij hebt genoeg gezien omdat het hier vooral om onze eigen maatschappij gaat. Ikke niet begrijpquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Genoeg. Maar het gaat hierbij vooral om onze eigen maatschappij.
Dat laatste is niet waar, was ook een artikeltje over in één van de kwaliteitskranten over de vluchtelingen uit de jaren 90 uit voormalig Joegoslavië. Zijn wel successtory's dat wel, maar over de gehele linie scoort dat niet beter dan de autochtone bevolking.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt.
Zie ook de instroom van Bosnische (islamitische!) vluchtelingen in de jaren 90, die zijn bijna allemaal goed terecht gekomen en doen het als groep gemiddeld beter dan onze autochtone bevolking.
Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, was ook een artikeltje over in één van de kwaliteitskranten over de vluchtelingen uit de jaren 90 uit voormalig Joegoslavië. Zijn wel successtory's dat wel, maar over de gehele linie scoort dat niet beter dan de autochtone bevolking.
Overigens waar komt die neiging toch vandaan om de autochtone bevolking te zien als per se als niet zo goed presterend tov mensen die hier in dit land instromen? Ik bemerk dat wel vaak. Terwijl het toch duidelijk mag zijn dat de bevolking in dit land steeds beter opgeleid wordt en dan niet alleen de allochtonen, waarvoor dat zeker wel geldt, maar ook voor de autochtonen. Kwade tongen beweren dat het onderwijs in kwaliteit lager wordt trouwens, wat zeker ook wel aan de gang is als je leest over de absoluut wereldvreemde pretstudies die men de afgelopen 20 jaar verzonnen heeft om maar HBO'ers aan zich te kunnen binden. Er is zelfs een soort toegepaste studie Efteling op HTS niveau.. Amerikanisering, mensen, niets aan de hand.
We hebben schaalvergroting gehad, maar ook hoe meer afgestudeerden, hoe meer subsidie. Nou ja door zoveel mogelijk afgestudeerde te krijgen en dus hoe meer subsidie, moet je wel wat doen aan het niveau en de kwaliteit. En dat gaat omlaag.
Zijn ook nog veel HBO'ers die de taal niet de baas zijn of kunnen rekenen hè, zeg maar.
Uni idem.
quote:In zijn boek Oikofobie, de angst voor het eigene (2013) beschrijft Thierry Baudet uitvoerig een in de Westerse cultuur relatief nieuwe politiek-filosofische denkwijze, namelijk oikofobie, een verregaande vorm van cultuurrelativisme. Oikofobie is volgens hem de ziekelijke afkeer van het eigene, het eigen nest. Met name bedoelt hij de instinctieve neiging om de eigen cultuur, de eigen gebruiken, de nationale identiteit en geschiedenis af te vallen of te ridiculiseren. De oikofobie manifesteert zich op ten minste drie manieren: via het multiculturalisme en het opengrenzenbeleid, via het modernisme in de kunst (waarbij niet langer het esthetische maar het conceptuele en bevreemdende het grootste belang heeft) en via de Europese integratie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thierry_Baudet#Oikofobie
Ja, daar kan ik dan ook weer veel tegenin brengen, maar goed. Thierry communiceert ook alleen maar mensen die het met hem eens zijn, heb ik ervaren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;
[..]
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Terechte constatering. Mensen zoals Gutmensch kun je het best omschrijven als oikofoben. Een vrij nieuwe denkwijze dat sterk in opkomst is onder de linkse hyperprogressiefjes. Thierry Baudet heeft er aardige definitie voor;
[..]
Dat past beter bij tokkies, die haten op de Nederlandse cultuur waarbij intellectuele discussie, openheid, rationaliteit en nuchterheid vooraanstaan en deze het liefst vandaag nog afbreken met geweld om zo een gesloten, anti-intellectueel en xenofoob systeem op te richten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
[..]
Och, in 1977 won de PvdA oppermachtig de verkiezingen en werd er toch een VVD / CDA kabinet gevormd. Sloeg de vlam in de oan? Kwam er een revolte? Welnee. En de aanhang was toen een stuk groter dan die miezerige 27% van de GBL.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, alleen heeft-ie het over een revolte en niet een revolutie.
Karskens had het over een revolutie in mei, en dan gaat dat zeker wel op, de revolutie verslindt zijn eigen kinderen en binnen een generatie als men het bloedvergieten beu is, heeft de reactie toegeslagen...
Een revolte zie ik meer zoals in het DDR van 1989 vlak voordat de muur viel.
Maar ook dat zie ik er niet echt van komen. We zijn idd te veel tevreden tot zeer tevreden.
Wat wel zo is dat het tij ineens kan keren. En wat dat betreft heeft Greet wel gelijk, wat als Greet zoveel zetels haalt bij verkiezingen dat men zonder hem niet kan regeren of alleen met een coalitie met 5 partijen?
Thierry Baudet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Baudet is wel een bijzonder lachwekkend figuurquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:48 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Thierry Baudet.Het valt me ook op dat je overal waar je kan met deze nieuw verworven term strooit terwijl deze niet van toepassing is.
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.quote:
Jouw.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.
Verkeert.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet dom. Zie hier het zwart/wit denken waar jij in verkeerd op dit moment. Voor pvv (pvv-stemmers) en tegen pvv (andere partijen stemmers) in jou optiek. Daarin tegen is een pvv stem wel vaak een anti-stem op het overheidsbeleid van de traditionele partijen.
Daarentegen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
PVV.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zwart-wit denken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo rollen gutmenschen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Je bent iemand die alles goed praat met betrekking tot vluchtelingen en dan durf je te zeggen dat een tegenstander de maatschappij ontwricht. De naïviteit bereikt hier elke dag nieuwe hoogtepunten.
Op dinsdag 2 februari 2016 01:25 schreef Infection het volgende:
Hoezo?quote:
Lekker inhoudelijk ook weer. Ow wacht, het is 99.999. Inhoudsloos gelul uit de hoogte.quote:
je verkeert in een bepaalde staat...quote:
Plus dat het totaal niet bijdraagt aan een oplossing, sterker nog, alleen maar polariseert.quote:
en een nazi is natuurlijk geen nazi zonder overal het woord gutmensch neer te strooienquote:Op dinsdag 2 februari 2016 01:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik mistte de labeltjes al. Een gutmensch is natuurlijk geen gutmensch zonder deze befaamde woorden.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je verkeert in een bepaalde staat...
stam+t
En bepaalde gutmenschen zijn natuurlijk nergens zonder de ultieme Godwin in hun discussies. Iedereen is immers een fascistoïde xenofobe rasnazi als je geen PC bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en een nazi is natuurlijk geen nazi zonder overal het woord gutmensch neer te strooien
het is toch een nazi-begrip? waar halen jullie het anders vandaan? ben je überhaupt bekend met de geschiedenis van het woord? waarschijnlijk niet...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En bepaalde gutmenschen zijn natuurlijk nergens zonder de ultieme Godwin in hun discussies.
Zeg het maar als je denkt het zo goed te weten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het is toch een nazi-begrip? waar halen jullie het anders vandaan? ben je überhaupt bekend met de geschiedenis van het woord? waarschijnlijk niet...
Vraag de Indiërs evenquote:ja ik heb wel een swastika tattoo, maar ik bedoel er HEEL iets anders mee...
dus als ik liever salsa dans dan de polonaise loop omdat ik mensen die polonaise lopen debiel vind ben ik een oikofoob?quote:In zijn boek Oikofobie, de angst voor het eigene (2013) beschrijft Thierry Baudet uitvoerig een in de Westerse cultuur relatief nieuwe politiek-filosofische denkwijze, namelijk oikofobie, een verregaande vorm van cultuurrelativisme. Oikofobie is volgens hem de ziekelijke afkeer van het eigene, het eigen nest. Met name bedoelt hij de instinctieve neiging om de eigen cultuur, de eigen gebruiken, de nationale identiteit en geschiedenis af te vallen of te ridiculiseren. De oikofobie manifesteert zich op ten minste drie manieren: via het multiculturalisme en het opengrenzenbeleid, via het modernisme in de kunst (waarbij niet langer het esthetische maar het conceptuele en bevreemdende het grootste belang heeft) en via de Europese integratie.
Hoho, niet gaan cultuurrelativeren nu he. Wij zijn de superieure Westerse cultuur, dus die swastika betekent verdomme gewoon wat wij zeggen dat hij betekent. Anders blijven we bezig.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg het maar als je denkt het zo goed te weten.
[..]
Vraag de Indiërs even
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoho, niet gaan cultuurrelativeren nu he. Wij zijn de superieure Westerse cultuur, dus die swastika betekent verdomme gewoon wat wij zeggen dat hij betekent. Anders blijven we bezig.
Tenzij jij een van die mensen bent heb je je maar gewoon te conformeren aan onze Westerse normen, waarden en opvattingen, staatsgevaarlijke cultuurmarxist.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.
ja leuk, maar daar hebben we het nu niet over...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar denken een slordige 1.5mrd mensen toch echt anders over.
Nee, maar ik zie ook geen uitleg over het woord gutmensch voorbij komen van je.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja leuk, maar daar hebben we het nu niet over...
Maar wat is jouw betekenis voor die term dan? Je bent er immers nogal dol op die term te gebruiken bij al je pogingen om door dom gescheld het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie ook geen uitleg over het woord gutmensch voorbij komen van je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |