Ik begrijp het niet, Nederland en de staat der Nederlanden is volgens mij hetzelfde.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:04 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als de wet immoreel is en regelrecht de belangen van het volk schaadt dan is het niet zo gek om daar niet in mee te gaan. Loyaal zijn aan je land betekent niet per definitie loyaal aan de staat.
Dit.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:04 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als de wet immoreel is en regelrecht de belangen van het volk schaadt dan is het niet zo gek om daar niet in mee te gaan. Loyaal zijn aan je land betekent niet per definitie loyaal aan de staat.
Met de staat bedoel ik de regering/overheid. Stel je voor er komt straks een PVV regering ben jij dan daar loyaal aan en zou je extreme wetgeving dan maar gewoon accepteren?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet, Nederland en de staat der Nederlanden is volgens mij hetzelfde.
Tja dat is een heel verhaal en ik ben het deels met je eens maar nogmaals: willen jullie wat veranderen dan zal je politiek meer in de melk moeten gaan brokkelen oftewel: vorm politieke partijen/fronten/protesten om tegengas te geven.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Ben daarnaast ook niet blind voor de laissez-faire houding die overheden nu al lange tijd op vele belangrijke beleidsfronten voeren, en die werd aangewakkerd door een neoliberale doctrine waarvan de goegemeente jarenlang als zwijnen de vruchten naar binnen heeft geschoven zonder enige vorm van protest.
Maar nu we zelf ook eens de zure vruchten gepresenteerd krijgen, is het opeens tijd om met het beschuldigende vingertje naar 'de polletiek' en de vluchtelingen te wijzen, want het kan toch niet zo zijn dat wij, de beschaafde Westerse voorhoede, nu een massale stroom aan mensen moeten gaan opvangen die onze overheden -namens ons- op oneindig bommentapijten en gemilitariseerde samenlevingen hebben getrakteerd, terwijl wij, in al onze onschuld, ijver en democratische verhevenheid, ónmogelijk konden bevroeden dat die complete regio dusdanig ontwricht zou raken dat er een onleefbare situatie zou ontstaan waaruit ieder normaal mens (en daar zijn er kennelijk nogal wat van) zou willen vluchten.
Om dan nu, als blijkt dat de voorspelbare gevolgen van die (door ons impliciet goedgekeurde) oorlogszuchtige invasiepolitiek ook bij ons leiden tot frictie in de samenleving, moord en brand te schreeuwen bij iedere (al dan niet gefabriceerde) aangifte van 'vluchtelingengeweld', en opruiing en gewelddadige represailles goed te keuren, want... er is nu eenmaal geen andere oplossing en 'de polletiek' doet er niks aan.
Ja, het is de politiek, maar het is de politiek die we zelf jarenlang hebben toegestaan en actief hebben bevorderd, nadat Bush, Blair en vele andere Europese leiders op hun zeepkisten kropen om een doodgepamperd en navelstarend volk met weinig moeite te overtuigen dat dé oplossing voor terrorisme een ver-van-m'n-bed oorlog was. Dus ja, het zit er inderdaad al heel lang aan te komen, maar ik hoop dat je in dat geval ook bereid bent ver genoeg terug te gaan om te onderkennen dat wij zelf medeschuldig zijn aan deze situatie. En dat -hoewel ik niet beweer dat jij er daar een van bent- lijkt er toch altijd vrij lastig in te gaan bij mensen die liever met honkbalknuppels zwaaien om problemen 'op te lossen'.
Ik zou geen geweld gebruiken en me aan de wetten houden. Er zijn langs democratische en juridische weg manieren om wetgeving "aan te vallen".quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Met de staat bedoel ik de regering/overheid. Stel je voor er komt straks een PVV regering ben jij dan daar loyaal aan en zou je extreme wetgeving dan maar gewoon accepteren?
Lekker op tijd. Laat ze een voorbeeld nemen aan de Russen, in Moskou worden preventief jaarlijks vele tientallen kleurlingen doodgetrapt, ondanks dat de meesten zich gelukkig niet meer in het donker op straat vertonen en veel wegkomen met slechts blijvende invaliditeit.quote:Als de Zweedse straten niet langer veilig zijn voor normale Zweden, is het onze plicht om iets aan het probleem te doen.
Wat als dat niet mogelijk blijkt en de PVV nog extremere wetgeving invoert die volstrekt immoreel is en zelfs crimineel? Wat nou als ze de democratische en juridische weg afsluiten?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou geen geweld gebruiken en me aan de wetten houden. Er zijn langs democratische en juridische weg manieren om wetgeving "aan te vallen".
Dan ligt het eraan hoe ze dat doen, als dat via een democratische manier is gegaan dan zul je je moeten schikken. In dat geval zou ik dus vluchten naar Duitsland. Tegen een staatsgreep mag je je natuurlijk verzetten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:25 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat als dat niet mogelijk blijkt en de PVV nog extremere wetgeving invoert die volstrekt immoreel is en zelfs crimineel? Wat nou als ze de democratische en juridische weg afsluiten?
Je schikt dus helemaal niet, je vlucht.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan ligt het eraan hoe ze dat doen, als dat via een democratische manier is gegaan dan zul je je moeten schikken. In dat geval zou ik dus vluchten naar Duitsland. Tegen een staatsgreep mag je je natuurlijk verzetten.
Een utopisch verhaal wat nooit zal gebeuren.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:25 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat als dat niet mogelijk blijkt en de PVV nog extremere wetgeving invoert die volstrekt immoreel is en zelfs crimineel? Wat nou als ze de democratische en juridische weg afsluiten?
Overigens wil ook nog steeds weten of je daar loyaal aan bent...
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker op tijd. Laat ze een voorbeeld nemen aan de Russen, in Moskou worden preventief jaarlijks vele tientallen kleurlingen doodgetrapt, ondanks dat de meesten zich gelukkig niet meer in het donker op straat vertoenen en veel wegkomen met slechts blijvende invaliditeit.
Het staat mij vrij om naar een ander land te reizen, lijkt mij vrij logisch dat te doen in die situatie. Heeft verder weinig met laf te maken, in die situatie kiezen dus heel veel mensen voor het veranderen van de grondwet, het opzeggen van mensenrechtenverdragen en het invoeren van extreme wetten. Ik vind dat je dan als tegenstander dat moet respecteren al neem ik aan dat die mensen alles hebben gedaan wat legaal mogelijk is om dat te voorkomen. Democratie betekent dat je niet altijd jouw zin kunt krijgen en dan moet je kiezen wat je met de veranderde omstandigheden doet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je schikt dus helemaal niet, je vlucht.
Tja niet iedereen is een lafaard.
En dan maar hopen dat ze je willen laten gaanquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het staat mij vrij om naar een ander land te reizen, lijkt mij vrij logisch dat te doen in die situatie. Heeft verder weinig met laf te maken, in die situatie kiezen dus heel veel mensen voor het veranderen van de grondwet, het opzeggen van mensenrechtenverdragen en het invoeren van extreme wetten. Ik vind dat je dan als tegenstander dat moet respecteren al neem ik aan dat die mensen alles hebben gedaan wat legaal mogelijk is om dat te voorkomen. Democratie betekent dat je niet altijd jouw zin kunt krijgen en dan moet je kiezen wat je met de veranderde omstandigheden doet.
Ik ben het niet eens met de huidige PVDA/VVD wetgeving en beleid. En daar juridisch iets aan doen wordt je ook onmogelijk gemaakt. Probeer maar eens een WOB uit te voeren en zie de muur waar je tegenaan loopt, en dan vraag je slechts om informatie waar je inzicht in moet krijgen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:25 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Overigens wil ook nog steeds weten of je daar loyaal aan bent...
Er is tijd genoeg, voordat de grondwet is veranderd moet er een wetsvoorstel worden aangenomen daarna verkiezingen en daarna de grondwet wijzigen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat ze je willen laten gaan
In WGR advies vragen of een advocaat inschakelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:40 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de huidige PVDA/VVD wetgeving en beleid. En daar juridisch iets aan doen wordt je ook onmogelijk gemaakt. Probeer maar eens een WOB uit te voeren en zie de muur waar je tegenaan loopt, en dan vraag je slechts om informatie waar je inzicht in moet krijgen.
Wat nu?
Vluchten is ook verzet en daarnaast ben je dan dus ook niet loyaal.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het staat mij vrij om naar een ander land te reizen, lijkt mij vrij logisch dat te doen in die situatie. Heeft verder weinig met laf te maken, in die situatie kiezen dus heel veel mensen voor het veranderen van de grondwet, het opzeggen van mensenrechtenverdragen en het invoeren van extreme wetten. Ik vind dat je dan als tegenstander dat moet respecteren al neem ik aan dat die mensen alles hebben gedaan wat legaal mogelijk is om dat te voorkomen. Democratie betekent dat je niet altijd jouw zin kunt krijgen en dan moet je kiezen wat je met de veranderde omstandigheden doet.
Om vervolgens in een jarenlang juridisch getouwtrek te belanden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In WGR advies vragen of een advocaat inschakelen.
Geen idee. Ik vraag mij hetzelfde af.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:40 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de huidige PVDA/VVD wetgeving en beleid. En daar juridisch iets aan doen wordt je ook onmogelijk gemaakt. Probeer maar eens een WOB uit te voeren en zie de muur waar je tegenaan loopt, en dan vraag je slechts om informatie waar je inzicht in moet krijgen.
Wat nu?
Ik hoor dat soort teksten de laatste tijd steeds vaker toch klopt dat niet. Dat is al jaren wel onze democratie. De bevolking stemt en geeft de kamer een mandaat tot de volgende verkiezingen. Als zij belangen zien om belangen van de bevolking te schaden dan mag dat, men kan bijvoorbeeld voor de toekomstige belangen kiezen en de huidige bevolking daarom extra belasten of om zaken buiten Nederland kiezen om dingen te den die geen direct belang hebben voor de bevolking. Daarnaast is het erg subjectief wat precies de belangen van de bevolking zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vluchten is ook verzet en daarnaast ben je dan dus ook niet loyaal.
Democratie is ook niet willens en wetens de belangen van de bevolking schaden, de wil van het volk negeren en je verschuilen achter een mandaat die niks zei over dit specifieke probleem.
Omdat ik democratie en rechtsstaat wel belangrijk genoeg vind. Verder werkt mensen aftuigen volgens mij totaal niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:46 schreef Proximo het volgende:
[..]
Om vervolgens in een jarenlang juridisch getouwtrek te belanden.
Mensen aftuigen op het station werkt dan gewoon beter, het is niet alsof de mensen die crimineel rondhangen op stations een fuck geven om wat letters op papier, dus waarom zou jij?
De belangen van de bevolking worden dan ook niet geschaad of genegeerd. Als jij zo nodig iets wilt wijzigen in de wetgeving en je vindt genoeg medestanders om dat te veranderen, dan verandert dat.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:44 schreef TerryStone het volgende:
Democratie is ook niet willens en wetens de belangen van de bevolking schaden, de wil van het volk negeren en je verschuilen achter een mandaat die niks zei over dit specifieke probleem.
Het is dan ook hypothetisch.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ik democratie en rechtsstaat wel belangrijk genoeg vind. Verder werkt mensen aftuigen volgens mij totaal niet.
Zorg dat NL naar een Zwisters model gaat en zo krijgen de burgers oneindig meer macht wat landelijke besluiten betreft dan nu.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik hoor dat soort teksten de laatste tijd steeds vaker toch klopt dat niet. Dat is al jaren wel onze democratie. De bevolking stemt en geeft de kamer een mandaat tot de volgende verkiezingen. Als zij belangen zien om belangen van de bevolking te schaden dan mag dat, men kan bijvoorbeeld voor de toekomstige belangen kiezen en de huidige bevolking daarom extra belasten of om zaken buiten Nederland kiezen om dingen te den die geen direct belang hebben voor de bevolking. Daarnaast is het erg subjectief wat precies de belangen van de bevolking zijn.
Dat het mandaat niks zegt over een probleem is ook altijd al zo geweest, dat is nog nooit reden geweest om te klagen over een regering of besluiten van de kamer. Toen de treinkapingen er waren was er ook geen mandaat voor de regering om daar in te grijpen. Voor de huidige wetten en verdragen hebben de regeringen altijd mandaat gehad trouwens, net als dat de grondwet bepaalde garanties geeft. Dat een regering het in de peilingen slecht doet komt ook best vaak voor.
Ik vind dat geklaag wat je tegenwoordig vaker hoort dus gewoon dom gelul van wat gefrustreerde mensen.
De persoon die naar de rechter stapt en de overheid dwing tot handhaven of de persoon die via civiel recht de daders aanpakt of de persoon die via de media de aandacht zoekt en de overheid zo in beweging krijgt en of de persoon die zelf een partij begint en stemmen verwerft en zo het beleid gaat aanpassen en ook de persoon die op elk andere legale manier het probleem oplost.quote:
Ik vind het prima maar heb niet zoveel vertrouwen in referenda.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zorg dat NL naar een Zwisters model gaat en zo krijgen de burgers oneindig meer macht wat landelijke besluiten betreft dan nu.
Nu mag je een keer in de 4 jaar een kruisje zetten en kunnen de "heren" weer 4 jaar lang doen wat ze willen ZONDER ons te raadplegen.
Persoon nummer 1 geef ik weinig kans omdat de rechters ook beinvloed worden door de publieke opinie.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De persoon die naar de rechter stapt en de overheid dwing tot handhaven of de persoon die via civiel recht de daders aanpakt of de persoon die via de media de aandacht zoekt en de overheid zo in beweging krijgt en of de persoon die zelf een partij begint en stemmen verwerft en zo het beleid gaat aanpassen en ook de persoon die op elk andere legale manier het probleem oplost.
Werkelijk? Schat jij de Nederlander zo laag in?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het prima maar heb niet zoveel vertrouwen in referenda.
Jij nietquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Werkelijk? Schat jij de Nederlander zo laag in?
Ja. Er wordt te vaak met tunnelvisie naar één kant gekeken en daardoor gaat het nu al vaak fout omdat men de gaten in de wetten aan de andere kant niet ziet. Daarnaast moet democratie geen dictatuur van de meerderheid worden, je moet oog houden voor de minderheden die er zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja hoor, Zwitserland is het bewijs dat referenda voor beslissingen op hoog niveau werkt. Maar jij luistert liever naar een leugenachtige politicus hier die zegt dat je te dom bent om te kunnen beslissen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja. Er wordt te vaak met tunnelvisie naar één kant gekeken en daardoor gaat het nu al vaak fout omdat men de gaten in de wetten aan de andere kant niet ziet. Daarnaast moet democratie geen dictatuur van de meerderheid worden, je moet oog houden voor de minderheden die er zijn.
Ik weet niet welk bewijs er is dat referenda werken, dat je ze kunt houden staat bij mij niet ter discussie. Ik weet dat ze het daar al jaren doen maar of het beleid er nu veel beter is door die referenda?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja hoor, Zwitserland is het bewijs dat referenda voor beslissingen op hoog niveau werkt. Maar jij luistert liever naar een leugenachtige politicus hier die zegt dat je te dom bent om te kunnen beslissen.
Zwitserland draait meer dan prima. Alle referenda zijn bindend en over elke beslissing wordt door midden van een referendum beslist.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik weet niet welk bewijs er is dat referenda werken, dat je ze kunt houden staat bij mij niet ter discussie. Ik weet dat ze het daar al jaren doen maar of het beleid er nu veel beter is door die referenda?
Nee. Kom eens een kijkje hier nemen on Noord Amerika. Over slecht geinformeerd gesproken zeg.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij nietOver het algemeen is de bevolking slecht geinformeerd. Niet omdat de informatie niet beschikbaar is maar omdat ze voetstoots aannemen wat in hun werelbeeld past.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja. Er wordt te vaak met tunnelvisie naar één kant gekeken en daardoor gaat het nu al vaak fout omdat men de gaten in de wetten aan de andere kant niet ziet. Daarnaast moet democratie geen dictatuur van de meerderheid worden, je moet oog houden voor de minderheden die er zijn.
Nederland draait net als Zwitserland aangezien de hele aarde draait maar verder heb ik niet veel aan zulke kreten als onderbouwing.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zwitserland draait meer dan prima. Alle referenda zijn bindend.
EN de Zwitsers besteden ruime aandacht aan het onderwerp zodat voor en tegenstanders allemaal gehoord kunnen worden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zwitserland draait meer dan prima. Alle referenda zijn bindend en over elke beslissing wordt door midden van een referendum beslist.
Als ik kijk naar het verleden met homorechten en bijv. abortus dan denk ik daar heel anders over.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dat ligt absoluut niet in de aard van de Nederlander.
Werkelijk? Vertel eens....quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik kijk naar het verleden met homorechten en bijv. abortus dan denk ik daar heel anders over.
Daar is vrij lang een grote tegenstand tegen geweest omdat de christelijke partijen dat tegenhielden.quote:
Het gaat erom dat niet iedereen in staat is om bepaalde informatie op waarde te schatten en in een context te interpreteren, laat staan om de effecten ervan op lange termijn te overzien.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee. Kom eens een kijkje hier nemen on Noord Amerika. Over slecht geinformeerd gesproken zeg.
Tja vroeger informeerde men inderdaad meer de bevolking totdat de Amerikanisering op TV en radio haar intrede deed met al die pulp zenders, DOCH het tij kan gekeerd worden.
Als je een referndum zou houden betreffende een belangrijk onderwerp dan zou men VERPLICHT moeten stellen om websites te openen EN op TV ruime aandacht te geven aan het onderwerp via talkshows en debat programma's.
Ik zie dat men bezig is om de Europeaan net zo dom en onverschillig te maken als de Noord Amerikaan en dat is een kwalijke zaak.
Je weet dat Zwitserland bekend staat om haar banken? En dat wij hier onderhand zowat failliet zijn, kan er straks weer van de pensioenen gegapt worden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nederland draait net als Zwitserland aangezien de hele aarde draait maar verder heb ik niet veel aan zulke kreten als onderbouwing.
Waarom leven er daar 300 jongeren op straat en zitten zij niet in een vanglocatie? Dat is vragen om problemen. Het gaat nog veel meer uit de hand lopen als de stroom van vluchtelingen weer op gang begint te komen in de lente. Zweden kennende laten zij iedere vluchteling toe voor een asielprocedure.quote:Rond het station in Stockholm leeft een groep minderjarige asielzoekers. Het zou gaan om zo'n 300 jongeren van 15 tot 20 jaar oud, voornamelijk afkomstig uit Marokko en Afghanistan.
Ja dus? Is de meerderheid nu christelijk? En zijn we niet meer progressiever geworden?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar is vrij lang een grote tegenstand tegen geweest omdat de christelijke partijen dat tegenhielden.
Vandaar die ruime aandacht die ik bepleit op TV, radio en Internet om de mensen wegwijs te maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat erom dat niet iedereen in staat is om bepaalde informatie op waarde te schatten en in een context te interpreteren, laat staan om de effecten ervan op lange termijn te overzien.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
quote:
Jullie zijn geen Nederlanders, of denken jullie de enige twee Nederlanders te zijn met een beetje kennis?quote:
Nee ik vind mezelf ook een domme lul.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jullie zijn geen Nederlanders, of denken jullie de enige twee Nederlanders te zijn met een beetje kennis?
Mag ik dat ietwat arrogant noemen?
Het probleem is dat de meeste mensen al een oordeel hebben. Dan kun je nog zo veel informatie geven, het gaat niet werkenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vandaar die ruime aandacht die ik bepleit op TV, radio en Internet om de mensen wegwijs te maken.
Je kunt een ingewikkelde zaak ook vereenvoudigen voor de mensen die de materie niet geheel kunnen overzien.
Is niets mis mee.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ik vind mezelf ook een domme lul.
Noiu ja dan kunnen we gewoon beter stoppen met de hele politieke heisa en Rutte tot machthebber benoemen want het maakt toch niet meer uit.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het probleem is dat de meeste mensen al een oordeel hebben. Dan kun je nog zo veel informatie geven, het gaat niet werken
Gossiequote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Noiu ja dan kunnen we gewoon beter stoppen met de hele politieke heisa en Rutte tot machthebber benoemen want het maakt toch niet meer uit.
Kom op zeg....
Media en rechterlijke macht staan niet bepaald te springen om establishment aan te pakken. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De persoon die naar de rechter stapt en de overheid dwing tot handhaven of de persoon die via civiel recht de daders aanpakt of de persoon die via de media de aandacht zoekt en de overheid zo in beweging krijgt en of de persoon die zelf een partij begint en stemmen verwerft en zo het beleid gaat aanpassen en ook de persoon die op elk andere legale manier het probleem oplost.
Dat dus, alles wat op facebook staat en in het nieuws komt wordt klakkeloos aangenomen als waarheid door de meerderheid.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij nietOver het algemeen is de bevolking slecht geinformeerd. Niet omdat de informatie niet beschikbaar is maar omdat ze voetstoots aannemen wat in hun werelbeeld past.
De harde Frank zorgde daar ook tijden voor problemen in de economie, men is nu net een beetje aan het herstellen. Zwitserland is echt niet zo geweldig, ze hebben veel geluk gehad neutraal te zijn in WO2.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je weet dat Zwitserland bekend staat om haar banken? En dat wij hier onderhand zowat failliet zijn, kan er straks weer van de pensioenen gegapt worden.
Ga nou niet zeggen dat het economisch klimaat hier zo lekker is. Dat je dat op nu.nl af en toe voorbij ziet komen wil niet zeggen dat het zo is. Je hebt gezien hoe ze 90000 vluchtelingen naar 50000 vluchtelingen wisten te ramen. Nou dat doen ze ook met het economisch klimaat.
Zwitserland is onafhankelijk, heeft net op een gunstig moment haar koers losgekoppeld van de Euro. Dus reken maar dat het als Zwitser heel wat beter toeven is dan hier.
Rechterlijke macht is neutraal probleem is meer dat macht ook zorgt dat je meer geld hebt om te investeren in een rechtszaak en het traineren van rechtszaken. De media vind ik gewoon erg slecht geworden maar dan over de hele linie.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
Media en rechterlijke macht staan niet bepaald te springen om establishment aan te pakken. Dat weet je zelf ook wel.
Het is wel een bekend probleem, de psycholoog Jung had daar een mooi citaat over.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Noiu ja dan kunnen we gewoon beter stoppen met de hele politieke heisa en Rutte tot machthebber benoemen want het maakt toch niet meer uit.
Kom op zeg....
https://citaten.net/zoeken/citaten_van-carl_gustav_jung.htmlquote:Nadenken is zwaar, daarom oordelen de meesten.
De meeste mensen willen geen enorme stroom vluchtelingen ophangen. De regering behartigt de belangen wat dat betreft niet van een grote groep mensen. En die modern vooraf niet met hun stem echt weten waarop ze zouden stemmen in dit geval.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De belangen van de bevolking worden dan ook niet geschaad of genegeerd. Als jij zo nodig iets wilt wijzigen in de wetgeving en je vindt genoeg medestanders om dat te veranderen, dan verandert dat.
De meeste mensen zoeken ook alleen maar op informatie dat hun denkbeeld bevestigt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus, alles wat op facebook staat en in het nieuws komt wordt klakkeloos aangenomen als waarheid door de meerderheid.
En dat zijn twee bronnen die je tegenwoordig echt niet zomaar kan geloven.
Dat ook inderdaad.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De meeste mensen zoeken ook alleen maar op informatie dat hun denkbeeld bevestigt.
Bij een referendum gaat het wel specifiek over een kwestie. In een stemhokje voor algemene verkiezingen gaat het over 100en dingen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:41 schreef Wespensteek het volgende:
Bij een referendum lijkt mij die keuze nog lastiger.
Deze vond ik erg verhelderend. De meeste mensen zijn zich niet eens bewust van de vooroordelen die ze hebbenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad.
1. Question authority. No idea is true just because someone says so, including me. Think for yourself.
2. Question yourself. Don't believe anything just because you want to. Believing something doesn't make it so.
3. Test ideas, by the evidence gained from observation and experiment. If a favorite idea fails a well designed test, it's wrong. Get over it.
4. Follow the evidence, wherever it leads. If you have no evidence, reserve judgment.
5. And perhaps even the most important rule of all: remember you could be wrong. Even the best scientist have been wrong about somethings. Newton, Einstein, and ever other great scientist in history. They all made mistakes. Of course they did, their were human. Science is a way keep from fooling ourselves and each other.
Deze regels zijn niet alleen bruikbaar in de wetenschap.
ik heb het filmpje net gezien....er interesantquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze vond ik erg verhelderend. De meeste mensen zijn zich niet eens bewust van de vooroordelen die ze hebben![]()
Ik ken hem inderdaad, heel verhelderen!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze vond ik erg verhelderend. De meeste mensen zijn zich niet eens bewust van de vooroordelen die ze hebben![]()
Je gaat je dan afvragen waarom we niet gezamenlijk op zoek zijn naar een oplossing dmv een debat ipv elkaar al in hokjes te plaatsen en vervolgens af te keuren wanneer het jouw hokje niet is?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ken hem inderdaad, heel verhelderen!
Mee eens, zie bv global warming, dat is eigenlijk gewoonweg een feit, zijn we het niet gestart dan zeker wel enorm aan het versnellen, maar toch dringt dat bij veel mensen niet door en willen dus ook niet een oplossing zoeken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je gaat je dan afvragen waarom we niet gezamenlijk op zoek zijn naar een oplossing dmv een debat ipv elkaar al in hokjes te plaatsen en vervolgens af te keuren wanneer het jouw hokje niet is?
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, zie bv global warming, dat is eigenlijk gewoonweg een feit, zijn we het niet gestart dan zeker wel enorm aan het versnellen, maar toch dringt dat bij veel mensen niet door en willen dus ook niet een oplossing zoeken.
Nu met de vluchtelingen lijkt het wel echt links tegen rechts, en hoewel vele mij beschuldigen in het linkse hokje te passen, voel ik mij in het midden geplaatst.
Ja, ik ben voor deze mensen opvangen, maar ja, ik ben ook voor uitzetten wanneer ze de wet ernstig overschrijden.
Maar ik merk dat omdat mensen mij van begin af aan al in het hokje links plaatsen ze blind zijn voor wat ik nog meer te vertellen hebben, dat de haat voor links dan zo sterk is, dat de rest wat ik zeg al niet meer gehoord wordt.
En zo ook andersom overigens.
En als in het nieuws iets komt wat hun mening ondersteund, het voor waar wordt aangenomen, zonder af te vragen of het wel klopt en het dus al 10x herhalen op andere platvormen waardoor nog meer mensen het gaan geloven en zo verder. (zowel voor ''links'' als ''rechts'')
We zouden inderdaad van dat hokjesdenken af moeten.
Edit: het feit dat users hier zo hard schreeuwen om hun gelijk ontneemt mij bij voorbaat de behoefte om er ook maar iets over te zeggenquote:
Toch doen, ik merk dat tussen de schreeuwers er toch nog wel wat mensen zijn die wat genuanceerder kijken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Edit: het feit dat users hier zo hard schreeuwen om hun gelijk ontneemt mij bij voorbaat de behoefte om er ook maar iets over te zeggen
En misschien nodigt het meer mensen met zo'n blik uit om toch te posten wat ze vindenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch doen, ik merk dat tussen de schreeuwers er toch nog wel wat mensen zijn die wat genuanceerder kijken.
Dat ook nog eens inderdaad!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En misschien nodigt het meer mensen met zo'n blik uit om toch te posten wat ze vinden
Ik weet het niet. Heeft het zin? Vaak zijn commentaren niet eens inhoudelijk. Ze verzanden in persoonlijke aanvallen en hebben niets meer met de werkelijkheid te maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch doen, ik merk dat tussen de schreeuwers er toch nog wel wat mensen zijn die wat genuanceerder kijken.
Referendum met meerdere uitkomst scenarios.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je gaat je dan afvragen waarom we niet gezamenlijk op zoek zijn naar een oplossing dmv een debat ipv elkaar al in hokjes te plaatsen en vervolgens af te keuren wanneer het jouw hokje niet is?
Hoe stel je je dat voor?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Referendum met meerdere uitkomst scenarios.![]()
![]()
![]()
Geen idee wat jij verstaat onder Zweden met ballenquote:Op zondag 31 januari 2016 01:14 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel positief om te lezen dat er nog Zweden met ballen zijn, ik had ze al opgegeven.
quote:Op zondag 31 januari 2016 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee wat jij verstaat onder Zweden met ballen
quote:
quote:Op zondag 31 januari 2016 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee wat jij verstaat onder Zweden met ballen
Een onderwerp met een gegeven uitkomst waar de mensen uit kunnen kiezen.quote:
Even simpel: de meeste mensen hebben geen idee wat dit inhoudt en waar ze nou eigenlijk over stemmenquote:Op zondag 31 januari 2016 01:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een onderwerp met een gegeven uitkomst waar de mensen uit kunnen kiezen.
Even een simpel voorbeeld betreffende de asielzoekers:
Welke hoeveelheid asielzoekers zal Nederland moeten voorstellen aan de EU raad om op te nemen in 2017?
a) Procentueel gelijk aan haar zetels in het EU parlament.
(Momenteel heeft Nederland recht op 26 van de 751 zetels in het Europees Parlement = 3,46% zie http://www.europa-nu.nl/i(...)landse_leden_van_het
b) Meer dan 3,46% maar niet meer dan 5,46%
c) Minder dan 3,46% maar niet minder dan 1,46%
d) meer dan 5,46%
e) minder dan 1,46%
f) onthoud mij van stemming
----------------------------------------
Even simpel gesteld en dat de antwoorden uit een afhankelijke commisie worden samengesteld bestaande uit burgers, politici en denktank groepen.
Sorry maar dat geloof ik niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Even simpel: de meeste mensen hebben geen idee wat dit inhoudt en waar ze nou eigenlijk over stemmen
Pardon?! Dus omdat ik ergens niet persoonlijk bij aanwezig was kan/mag ik er geen oordeel over hebben? Dan kunnen we rechters ook wel gelijk afschaffen, zij zijn immers ook nooit persoonlijk getuigen van het delict waarover zij moeten oordelen..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Heeft het zin? Vaak zijn commentaren niet eens inhoudelijk. Ze verzanden in persoonlijke aanvallen en hebben niets meer met de werkelijkheid te maken.
Neem nu Keulen. Niemand hier was daar aanwezig maar iedereen heeft een oordeel. En iedereen heeft dat vanuit zijn eigen beleving en het doel wat hij/zij ermee wil bereiken.
De nuance is ver te zoeken. Geen mens schijnt zich in te kunnen leven in de omstandigheden van een ander, of dat nou vanuit de asielzoeker/vluchteling/gelukszoeker/autochtoon bezien is.
Feit is dat mensen in Europa zich nu bedreigd voelen. Niet zo gek want we zijn hier een "gemakkelijk" leventje gewend. We worden geconfronteerd met andermans ellende waarvoor we in principe ook verantwoordelijk zijn door ons gedrag in het verleden.
Jij geniet ervan als jongeren met een buitenlands uiterlijk mishandeld worden ?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:14 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel positief om te lezen dat er nog Zweden met ballen zijn, ik had ze al opgegeven.
Sorry maar dat geloof ik nou weer niet. In onze samenleving heeft iedereen het over algemeen goed. Dat is te danken aan wat er in het verleden gebeurd is. Daar komt "onze" rijkdom vandaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Sorry maar dat geloof ik niet.
Voorgaande aan de stemming stel ik dus ook voor om een maand uit te trekken aan voorlichting en debatten over dit onderwerp.![]()
Als dat nog niet genoeg is dan weet ik het niet meer.
Pardon?! Heb jij enig idee wat er in Nederland gebeurt op het gebied van seksueel misbruik?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Pardon?! Dus omdat ik ergens niet persoonlijk bij aanwezig was kan/mag ik er geen oordeel over hebben? Dan kunnen we rechters ook wel gelijk afschaffen, zij zijn immers ook nooit persoonlijk getuigen van het delict waarover zij moeten oordelen..
Geloof je nou serieus dat er verzachtende omstandigheden zouden kunnen zijn voor wat die walgelijke misbaksels hebben gedaan? Dat er enige nuance zou moeten worden aangebracht in de berichtgeving over die misselijkmakendheden?
Je hebt gelijk. Autochtonen doen het ook. Zou je mijn geheugen kunnen opfrissen, wat was ook alweer de laatste keer dat er massaal vrouwen aangerand werden door een onstuitbare horde autochtonen? Paar weken geleden?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Pardon?! Heb jij enig idee wat er in Nederland gebeurt op het gebied van seksueel misbruik?
Edit: Ik begrijp niet waarom seksueel misbruik nu ineens een issue is? (Was het afgelopen jaren nl. ook niet)
Ah ja tuurlijk johquote:Op zondag 31 januari 2016 01:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Autochtonen doen het ook. Zou je mijn geheugen kunnen opfrissen, wat was ook alweer de laatste keer dat er massaal vrouwen aangerand werden door een onstuitbare horde autochtonen? Paar weken geleden?
Niet dus.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja tuurlijk johDe verandering in het seksuele misbruik maakt het ineens heel anders. Dat waren wij vrouwen nog niet gewend en nu komen ineens alle autochtone mannen voor ons op. Nou bedankt
![]()
Een maand aan voorlichting??? Je hebt er een leven lang voor nodig om te overzien wat de oorzaken en gevolgen zijn!quote:Op zondag 31 januari 2016 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry maar dat geloof ik nou weer niet. In onze samenleving heeft iedereen het over algemeen goed. Dat is te danken aan wat er in het verleden gebeurd is. Daar komt "onze" rijkdom vandaan.
Een maand aan voorlichting??? Je hebt er een leven lang voor nodig om te overzien wat de oorzaken en gevolgen zijn!
Om moedeloos van te worden.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja tuurlijk johDe verandering in het seksuele misbruik maakt het ineens heel anders. Dat waren wij vrouwen nog niet gewend en nu komen ineens alle autochtone mannen voor ons op. Nou bedankt
![]()
Er zijn ook Franse moordenaars. Vooral niet moeilijk doen over dat hele Bataclan incident.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Om moedeloos van te worden.
Hoe je het keert of wend het is NOOIT goed bij jou.
Dus we laten alles maar lekker zo?
Het spijt me maar idd niet dus. Ik heb alleen maar het gevoel dat de autochtone mannen nu ineens opkomen voor ons vrouwen nu er sprake is van "concurrentie". Waar waren de topics over seksueel misbruik voor de vluchtelingencrisisquote:
Ja dat heb ik en dat verandert niks aan de ernst van wat er daar is gebeurd..quote:Op zondag 31 januari 2016 01:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Pardon?! Heb jij enig idee wat er in Nederland gebeurt op het gebied van seksueel misbruik?
Edit: Ik begrijp niet waarom seksueel misbruik nu ineens een issue is? (Was het afgelopen jaren nl. ook niet)
quote:Op zondag 31 januari 2016 01:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Geen idee.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het spijt me maar idd niet dus. Ik heb alleen maar het gevoel dat de autochtone mannen nu ineens opkomen voor ons vrouwen nu er sprake is van "concurrentie". Waar waren de topics over seksueel misbruik voor de vluchtelingencrisis
quote:Op zondag 31 januari 2016 02:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Geen idee.
Misschien dat de meeste NL mannen hun normen en waarden goed in het vizier hadden? (wilde suggestie)
Als je niet wenst bij te dragen maar alleen maar de zielige klager wenst uit te hangen..... ja dan wel....quote:
Zou je eventueel ook nog tijd hebben om antwoord te geven op mijn edit?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het spijt me maar idd niet dus. Ik heb alleen maar het gevoel dat de autochtone mannen nu ineens opkomen voor ons vrouwen nu er sprake is van "concurrentie". Waar waren de topics over seksueel misbruik voor de vluchtelingencrisis
Uhh ik heb ooit eens iets gehoord over de viering van een voetbal-overwinning?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:03 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja dat heb ik en dat verandert niks aan de ernst van wat er daar is gebeurd..
Noem eens 1 vergelijkbaar incident met autochtone mannen in de hoofdrol..
Wanneer was seksueel misbruik geen issue dan?
Noem maar eens een aantal vergelijkbare "incidentjes" die achter elkaar gebeurden met autochtone Nederlandse mannen in de hoofdrol.quote:
Specifiek graag met linkjes.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Uhh ik heb ooit eens iets gehoord over de viering van een voetbal-overwinning?
Nee maar het was leuk geweest als mannen daar eerder aandacht voor hadden gehad.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet iedere individuele moord komt breed uitgemeten in het nieuws. Een massaslachting wel.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee maar het was leuk geweest als mannen daar eerder aandacht voor hadden gehad.
Incidentjes met autochtone Nederlandse mannen gebeuren dagelijks. Voor mij persoonlijk maakt het geen reet uit of het seksueel misbruik zich op een nieuwe manier manisfesteert.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Noem maar eens een aantal vergelijkbare "incidentjes" die achter elkaar gebeurden met autochtone Nederlandse mannen in de hoofdrol.
Dat hebben we ook gedaan en je krijgt dit nooit voor 100% onder controle maar nu loopt het de spuigaten uit.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee maar het was leuk geweest als mannen daar eerder aandacht voor hadden gehad.
quote:Op zondag 31 januari 2016 02:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Uhh ik heb ooit eens iets gehoord over de viering van een voetbal-overwinning?
quote:
Het maakt je dus geen reet uit?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Incidentjes met autochtone Nederlandse mannen gebeuren dagelijks. Voor mij persoonlijk maakt het geen reet uit of het seksueel misbruik zich op een nieuwe manier manisfesteert.
Vaker dan in vergelijking met allochtone mannen?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Incidentjes met autochtone Nederlandse mannen gebeuren dagelijks. Voor mij persoonlijk maakt het geen reet uit of het seksueel misbruik zich op een nieuwe manier manisfesteert.
Ah. Je blijft dus van mening dat we niet moeten zeiken over massaslachtingen zolang de autochtone bevolking ook moordenaars bevat. Duidelijk verhaal.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is de vraag dusquote:Op zondag 31 januari 2016 02:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Vaker dan in vergelijking met allochtone mannen?
Ehhh massaslachtingenquote:Op zondag 31 januari 2016 02:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Ah. Je blijft dus van mening dat we niet moeten zeiken over massaslachtingen zolang de autochtone bevolking ook moordenaars bevat. Duidelijk verhaal.
Stel geluksparels plunderen een heel dorp, moeten we dan niet zeuren omdat er ook Nederlandse dieven en vandalen bestaan?
NSFW: http://www.barenakedislam(...)/CT24l-3WcAAfE_R.jpgquote:
Ah ok jij relateert één aanslag aan het oordeel over een hele bevolkingsgroep. Duidelijkquote:
Vind je nu dat we hier wel of niet moeilijk over moeten doen, gezien het feit dat er ook Franse moordenaars zijn?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ok jij relateert één aanslag aan het oordeel over een hele bevolkingsgroep. Duidelijk
Het maakt me niet uit uit of moordenaars Frans zijn of nietquote:Op zondag 31 januari 2016 02:28 schreef Grems het volgende:
[..]
Vind je nu dat we hier wel of niet moeilijk over moeten doen, gezien het feit dat er ook Franse moordenaars zijn?
Geen antwoord gevenquote:Op zondag 31 januari 2016 02:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit uit of moordenaars Frans zijn of niet
Juist wel. Ik kan er niets aan doen dat jij dat niet zietquote:
Vertel me eens. Hoe zou jij reageren als je in dezelfde omstandigheden zou verkeren? Met dezelfde ouders, dezelfde achtergrond, dezelfde genen en dezelfde situatie? Precies zo!!!quote:
Als ik Obama was zou ik inderdaad precies zo doen als Obama.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vertel me eens. Hoe zou jij reageren als je in dezelfde omstandigheden zou verkeren? Met dezelfde ouders, dezelfde achtergrond, dezelfde genen en dezelfde situatie? Precies zo!!!
Juistquote:Op zondag 31 januari 2016 02:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ik Obama was zou ik inderdaad precies zo doen als Obama.
Manmanman wat een niveau.
Als het een genenkwestie is, waarom laten wij slechte genen toe dan? Eugenetica is er niet voor niks om essentieel onderscheid te maken tussen genetische predispositie welke kwalijk voor de potentiële maatschappij is en hetgeen wij als wenselijk kunnen beschouwen.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vertel me eens. Hoe zou jij reageren als je in dezelfde omstandigheden zou verkeren? Met dezelfde ouders, dezelfde achtergrond, dezelfde genen en dezelfde situatie? Precies zo!!!
Is het nature of nurture dat jij geen direct antwoord geeft op concrete vragen?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
JuistPrecies het niveau waarop een ieder verkeert. Het gevolg van nature and nurture. Geen mens ontkomt daaraan. Ook jij niet
Wie gaat er bepalen wat wenselijk isquote:Op zondag 31 januari 2016 02:43 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als het een genenkwestie is, waarom laten wij slechte genen toe dan? Eugenetica is er niet voor niks om essentieel onderscheid te maken tussen genetische predispositie welke kwalijk voor de potentiële maatschappij is en hetgeen wij als wenselijk kunnen beschouwen.
Een samengestelde commissie van techno- en autocraten welke besluiten welke genetische predisposities dermate onwenselijk zijn dat deze uit de samenleving geweerd mogen worden. Iemand met een post-traumatische stoornis is absoluut wenselijk, gezien hij of zij deze situatie niet zelf afgeroepen heeft. Mochten wij tot de conclusie komen dat een bepaalde etnische groep procentueel meer gewelddadig is vanuit genetisch oogpunt, dan kan men dit weigeren en elimineren.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wie gaat er bepalen wat wenselijk is
Uit nature and nurture kan ik antwoorden geven maar zijn dat de juiste antwoorden?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Is het nature of nurture dat jij geen direct antwoord geeft op concrete vragen?
Klagen over generalisatie en zelf generaliserend zijnquote:Op zondag 31 januari 2016 02:49 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp wel wat Kijkertje bedoeld, zelden dat ik uit ga en niet betast wordt door mannen, nederlanders welteverstaan.
Ook is er een hoog aantal kinderporno afkomstig uit Nederland, 1 op de 5 vrouwen komt in haar leven in aanraking met aanranding/verkrachting.
Deze cijfers zijn algemeen bekend maar zelden dat mannen zich daar druk om maken.
Dan komen de one-liners als "ach zo zijn mannen" en " man will be man" te voorschijn of de cijfers zijn overdreven of de vrouwen zullen wel overdrijven en natuurlijk ook "eigen schuld"
Maar nu komen er buitenstaanders aan "onze vrouwen" en ineen is het land, wat zeg ik de wereld, te klein.
Dat is wel een klein beetje hypocriet.
Pfff ben zo blij met jouw inputquote:Op zondag 31 januari 2016 02:49 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp wel wat Kijkertje bedoeld, zelden dat ik uit ga en niet betast wordt door mannen, nederlanders welteverstaan.
Ook is er een hoog aantal kinderporno afkomstig uit Nederland, 1 op de 5 vrouwen komt in haar leven in aanraking met aanranding/verkrachting.
Deze cijfers zijn algemeen bekend maar zelden dat mannen zich daar druk om maken.
Dan komen de one-liners als "ach zo zijn mannen" en " man will be man" te voorschijn of de cijfers zijn overdreven of de vrouwen zullen wel overdrijven en natuurlijk ook "eigen schuld"
Maar nu komen er buitenstaanders aan "onze vrouwen" en ineen is het land, wat zeg ik de wereld, te klein.
Kijkertje is het niet gelukt, wellicht dat jij enkele voorbeelden van autochtone massaaanranding kunt noemen. Of anders eventueel incidenten waarbij de politie moest vluchten voor autochtone mannen tijdens hun poging een verkracht kind te redden.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:49 schreef snakelady het volgende:
Wat is er generaliserend aan dan?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:50 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Klagen over generalisatie en zelf generaliserend zijn
Jammer dat het mij niet gelukt is en dat je het niet begrijptquote:Op zondag 31 januari 2016 02:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Kijkertje is het niet gelukt, wellicht dat jij enkele voorbeelden van autochtone massaaanranding kunt noemen. Of anders eventueel incidenten waarbij de politie moest vluchten voor autochtone mannen tijdens hun poging een verkracht kind te redden.
zelden dat ik uit ga en niet betast wordt door mannen, nederlanders welteverstaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is er generaliserend aan dan?
Dat je standpunt knettergestoord is heeft niets met mijn wel of niet begrijpen ervan te maken.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jammer dat het mij niet gelukt is en dat je het niet begrijpt
Het feit dat je mijn standpunt knettergestoord noemt zegt iets over jou. Ik zou dat nooit over jouw standpunt zeggen. Waarom niet? Je hebt er wsl je eigen redenen voor, die ik ook niet kan overzien.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:59 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat je standpunt knettergestoord is heeft niets met mijn wel of niet begrijpen ervan te maken.
Is het zoveel erger dan voor die vrouwen dat het in een groep is gebeurd?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Kijkertje is het niet gelukt, wellicht dat jij enkele voorbeelden van autochtone massaaanranding kunt noemen. Of anders eventueel incidenten waarbij de politie moest vluchten voor autochtone mannen tijdens hun poging een verkracht kind te redden.
Serieus, het is generaliserend dat ik door Nederlanders ongewenst ben betast?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:58 schreef Eufonie het volgende:
[..]
zelden dat ik uit ga en niet betast wordt door mannen, nederlanders welteverstaan.
Persoonlijke anekdote
Zelden, dus niet altijd, dus geen generalisatie.quote:Deze cijfers zijn algemeen bekend maar zelden dat mannen zich daar druk om maken.
De mannen is een generalisatie
De oneliners komen van zowel mannen als vrouwen, jij maakt er dus iets generaliserends van.quote:Dan komen de one-liners
De mannen is een generalisatie
Het is ook gewoon waar.quote:Maar nu komen er buitenstaanders aan "onze vrouwen" en ineen is het land, wat zeg ik de wereld, te klein.
Dit is een generalisatie
Massaal genoeg voor je? Misschien niet allemaal op een plek, maar is dat echt nodig om het erg te maken?quote:Overigens ben je welkom om voorbeelden te noemen van massa-aanrandingen zoals in Duitsland et al. gepleegd door Nederlanders de afgelopen tien jaar. Plus dat allochtonen ver oververtegenwoordigd zijn in de seksuele criminaliteit, zie bijvoorbeeld Zweden;
[ afbeelding ]
Schat, er staat letterlijk "anekdote". Geen enkele vrouw die ik ken en fervent uitgaat welke "frequent betast wordt". Misschien bevind je jezelf in de sociale onderlagen, maar dat ligt niet aan de Nederlandse samenleving.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Serieus, het is generaliserend dat ik door Nederlanders ongewenst ben betast?
Jawel, gezien de generalisatie slaat op het feit dat mannen zich daar zelden druk om maken. Tenzij je natuurlijk een objectieve en wetenschappelijke bron hebt dat mannen zich significant niet druk maken om dergelijke cijfers.quote:[..]
Zelden, dus niet altijd, dus geen generalisatie.
Als je spreekt over "dan komen de one-liners" zonder wetenschappelijke bronvermelding, dan is dit inderdaad een generalisatie omtrent hoe één of beide sekses specifieke sociale interactie aangaan.quote:[..]
De oneliners komen van zowel mannen als vrouwen, jij maakt er dus iets generaliserends van.
Ja, stel je voor dat mensen boos worden als er massa-aanrandingen op nooit eerder vertoonde schaal plaatsvinden door allochtonen wegens culturele verschillen en wat niet meer.quote:[..]
Het is ook gewoon waar.
Superleuk natuurlijk, zo'n artikel zonder vermelding waar welk percentage plaatsvind. Compleet nutteloos dus.quote:[..]
Massaal genoeg voor je? Misschien niet allemaal op een plek, maar is dat echt nodig om het erg te maken?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)zijn-aangerand.dhtml
quote:Op zondag 31 januari 2016 03:29 schreef snakelady het volgende:
Waarom worden wij met zijn allen niet enorm boos dat dit in de doofpot is gestopt?
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)oepsaanranding.dhtml
WTF, ik zou haar de huid volschelden als ze mijn kind achter zou latenquote:waarvan de juf het zwembad al had verlaten.
Ah leuk, we gaan meteen maar door met ''blaming the victim'', het moet immers wel aan mij liggen dat jij niemand kent die dat heeft meegemaakt.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:30 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Schat, er staat letterlijk "anekdote". Geen enkele vrouw die ik ken en fervent uitgaat welke "frequent betast wordt". Misschien bevind je jezelf in de sociale onderlagen, maar dat ligt niet aan de Nederlandse samenleving.
[..]
Jawel, gezien de generalisatie slaat op het feit dat mannen zich daar zelden druk om maken. Tenzij je natuurlijk een objectieve en wetenschappelijke bron hebt dat mannen zich significant niet druk maken om dergelijke cijfers.
[..]
Als je spreekt over "dan komen de one-liners" zonder wetenschappelijke bronvermelding, dan is dit inderdaad een generalisatie omtrent hoe één of beide sekses specifieke sociale interactie aangaan.
[..]
Ja, stel je voor dat mensen boos worden als er massa-aanrandingen op nooit eerder vertoonde schaal plaatsvinden door allochtonen wegens culturele verschillen en wat niet meer.
[..]
Superleuk natuurlijk, zo'n artikel zonder vermelding waar welk percentage plaatsvind. Compleet nutteloos dus.
Hoe zit het verder met de statistiek dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn binnen de seksuele criminaliteit?
Inderdaad, en hier werd ook niet zo hele goed opgelet blijkbaar.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:35 schreef Impressme het volgende:
[..]
[..]
WTF, ik zou haar de huid volschelden als ze mijn kind achter zou laten
Och gut, we gaan niet meer in op de argumenten, maar het emotionele aspect aanhalen. Onderwijl je jezelf in de slachtofferrol plaats zodat er geen argumentatie hoeft te komen kan ik alle vrouwelijke kennissen, familie en vrienden inderdaad raadplegen ja.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah leuk, we gaan meteen maar door met ''blaming the victim'', het moet immers wel aan mij liggen dat jij niemand kent die dat heeft meegemaakt.
Ik daag je uit, vraag een van je zussen (als je die hebt) , buurmeisje, vriendinnen of van mijn part je moeder en vraag ze hoe vaak ze ongewenst seksueel zijn betast.
Denk je echt dat vrouwen dat gewoon vertellen? Nee, natuurlijk niet, waarom zouden we? Het gebeurd zo regelmatig dat het er eigenlijk gewoon een beetje bij hoort als je vrouw bent.
En ja, die statistieken kloppen, maar dat betekend niet dat andere bevolkingsgroepen onschuldig zijn, dus je richten op een bevolkingsgroep is nogal onzinnig denk je niet?
Ja, daar moet iets aan gedaan worden, maar nogmaals, niet richten op een bevolkingsgroep, als maatschappij samen sterk staan tegen seksueel misbruik, ongeacht herkomst van dader, ongeacht het geslacht van de dader, ongeacht herkomst slachtoffer en ongeacht geslacht slachtoffer.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Och gut, we gaan niet meer in op de argumenten, maar het emotionele aspect aanhalen. Onderwijl jezelf in de slachtofferrol plaats zodat er geen argumentatie hoeft te komen kan ik alle vrouwelijke kennissen, familie en vrienden inderdaad raadplegen ja.
Overigens is je eerste zin hilarisch; jouw anekdote mag een argument zijn, die van mij is "victim blaming". Ik heb langer in de GGZ gelopen en meegewerkt dan jou kan ik aannemen en je stelling is echt onzin.
Verder is je laatste alinea leuk, maar je snapt het niet. Als een bevolkingsgroep significant oververtegenwoordigd is, moet daar dan niet iets aan gedaan worden? Zie de kaart en kijk wat je wilt importeren;
[ afbeelding ]
Waar richt ik mij op een bevolkingsgroep dan? Het is echter wel zo dat als een bepaald onderdeel van de al dan niet potentiële samenleving zichzelf significant meer schuldig maakt aan seksuele criminaliteit hier een meer gegeneraliseerd werend effect intrede mag doen tot en met volledige uitsluiting.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, daar moet iets aan gedaan worden, maar nogmaals, niet richten op een bevolkingsgroep, als maatschappij samen sterk staan tegen seksueel misbruik, ongeacht herkomst van dader, ongeacht het geslacht van de dader, ongeacht herkomst slachtoffer en ongeacht geslacht slachtoffer.
Samen sterk staan tegen seksueel misbruik en seksuele intimidatie en het niet als munitie gebruiken tegen een bepaalde bevolkingsgroep.
Je hebt echt geen idee he?quote:Op zondag 31 januari 2016 03:47 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Waar richt ik mij op een bevolkingsgroep dan? Het is echter wel zo dat als een bepaald onderdeel van de al dan niet potentiële samenleving zichzelf significant meer schuldig maakt aan seksuele criminaliteit hier een meer gegeneraliseerd werend effect intrede mag doen tot en met volledige uitsluiting.
Tijdens een avondje uit komt het weleens voor dat een grijpgrage dronkaard in je billen knijpt.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:47 schreef snakelady het volgende:
Om even aan te geven hoe gewend vrouwen het zijn om ongewenst betast te worden tijdens het uitgaan.
http://www.ze.nl/p/157198(...)ruik_tijdens_uitgaan
Tuurlijk dat is ook één van de eerste opmerkingen die ik hier op FOK kreeg. Lachuuuuuh jonguhhhhquote:
Als je eens met bronnen komt, dan gaan we lieflijk verderquote:Op zondag 31 januari 2016 03:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tuurlijk dat is ook één van de eerste opmerkingen die ik hier op FOK kreeg. Lachuuuuuh jonguhhhh
Waar stel ik dit dan?quote:Op zondag 31 januari 2016 03:52 schreef Kijkertje het volgende:
Maar oooh als een lichtgetinte jongeman zo'n opmerking maakt, totaal fout!
Je zegt eerst dat je je niet op een bevolkingsgroep richt en vervolgens kom je aan met dat een gedeelte zich er meer schuldig aan maakt en daarom dus die bevolkingsgroep buitensluiten.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:47 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Waar richt ik mij op een bevolkingsgroep dan? Het is echter wel zo dat als een bepaald onderdeel van de al dan niet potentiële samenleving zichzelf significant meer schuldig maakt aan seksuele criminaliteit hier een meer gegeneraliseerd werend effect intrede mag doen tot en met volledige uitsluiting.
Wat jij gemekker vindt is voor een ander weer een argument om aan te geven dat anderen niet deugen. En seksgelijkheid is er niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 03:56 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als je eens met bronnen komt, dan gaan we lieflijk verder![]()
Verder ben ik al jaren bezig meer seksegelijkheid te krijgen binnen bijvoorbeeld de psychiatrie dus bespaar mij je gemekker.
Dat verbaast me niks. Stel je voor dat het volk daadwerkelijk wat te zeggen heeft. Het is ook vrij typisch om het volk te minachten tenzij ze natuurlijk stemmen wat je wilt. Gefeliciteerd je bent een linkse drol.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja stel je voor. Heb je een voorbeeld waarin het volk het voor het zeggen krijgt en dat dat dan alles zaligmakend isquote:Op zondag 31 januari 2016 04:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat verbaast me niks. Stel je voor dat het volk daadwerkelijk wat te zeggen heeft. Het is ook vrij typisch om het volk te minachten tenzij ze natuurlijk stemmen wat je wilt. Gefeliciteerd je bent een linkse drol.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 31 januari 2016 04:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja stel je voor. Heb je een voorbeeld waarin het volk het voor het zeggen krijgt en dat dat dan alles zaligmakend is
Helaas is het volk over het algemeen niet intelligent genoeg om bepaalde belangrijke beslissingen te maken in het voordeel van de gehele maatschappij.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat verbaast me niks. Stel je voor dat het volk daadwerkelijk wat te zeggen heeft. Het is ook vrij typisch om het volk te minachten tenzij ze natuurlijk stemmen wat je wilt. Gefeliciteerd je bent een linkse drol.
Gemaskerde hooligans is de oplossing Ik stem voorquote:Op zondag 31 januari 2016 04:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helaas is het volk over het algemeen niet intelligent genoeg om bepaalde belangrijke beslissingen te maken in het voordeel van de gehele maatschappij.
Uhh over het algemeen heeft "het volk" geen idee hoe een maatschappij te besturen?quote:
Maar jij natuurlijk wel. Ik begrijp dat democratie niet echt jouw voorkeur heeft frau Hitler.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helaas is het volk over het algemeen niet intelligent genoeg om bepaalde belangrijke beslissingen te maken in het voordeel van de gehele maatschappij.
En ik niet, dus kijk, daar gaat het hele plan al de mist in.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:16 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Gemaskerde hooligans is de oplossing Ik stem voor
Is dat zo? Of is het alleen zo dat het volk achterlijk is wanneer ze jouw mening niet delen? Ik heb iets meer vertrouwen in de democratie dan jij en sommige andere dictatoriaal ingestelde mensen geloof ik.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Uhh over het algemeen heeft "het volk" geen idee hoe een maatschappij te besturen?
Waaromquote:Op zondag 31 januari 2016 04:18 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Maar jij natuurlijk wel. Ik begrijp dat democratie niet echt jouw voorkeur heeft frau Hitler.
Nee absoluut niet, ik heb nooit beweerd dat ik wel de juiste zou zijn.Ik zou die macht niet eens willen hebben.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:18 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Maar jij natuurlijk wel. Ik begrijp dat democratie niet echt jouw voorkeur heeft frau Hitler.
Het gaat erom dat jij overduidelijk het niet zo hebt op democratie en dat maakt jou een gevaarlijk iemandquote:Op zondag 31 januari 2016 04:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, ik heb nooit beweerd dat ik wel de juiste zou zijn.Ik zou die macht niet eens willen hebben.
En hoe kan iemand die in jouw ogen extreem links is nu ook frau Hitler zijn, ben ik een soort van Schrodinger's kat, tegelijkertijd extreem links en extreem recht.
Blijkbaar wel idd. Het volk is over het algemeen niet bijster intelligent. Dat kan je natuurlijk ontkennen maar de praktijk bewijst het tegendeel.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:21 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Is dat zo? Of is het alleen zo dat het volk achterlijk is wanneer ze jouw mening niet delen? Ik heb iets meer vertrouwen in de democratie dan jij en sommige andere dictatoriaal ingestelde mensen geloof ik.
Jezus weer zo'n statement.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Overduidelijk nog wel? Terwijl ik eerder zeg juist wel in een democratie te geloven.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:23 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij overduidelijk het niet zo hebt op democratie en dat maakt jou een gevaarlijk iemand
En jij moet die 2 hersencellen eens gebruiken en bedenken wat de logische consequenties zijn van wat je denkt...quote:Op zondag 31 januari 2016 04:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Overduidelijk nog wel? Terwijl ik eerder zeg juist wel in een democratie te geloven.
Dat ik geen vertrouwen heb in een groot deel van de bevolking heb staat daar buiten.
Jij moet eens wat minder dingen aannemen en lezen wat er staat.
Tenzij ze het met je eens zijn uiteraard. Toch leuk dat jij het beter weet dan het plebs en ook overduidelijk het niet zo hebt op democratie.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Blijkbaar wel idd. Het volk is over het algemeen niet bijster intelligent. Dat kan je natuurlijk ontkennen maar de praktijk bewijst het tegendeel.
Waarom het denigregen van iemands hersencapaciteitquote:Op zondag 31 januari 2016 04:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En jij moet die 2 hersencellen eens gebruiken en bedenken wat de logische consequenties zijn van wat je denkt...
Jullie zijn beide niet de helderste lichten.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom het denigregen van iemands hersencapaciteit![]()
Nope. De meeste mensen hebben geen idee en ik pretendeer niet te weten wat juist is. Jij wel?quote:Op zondag 31 januari 2016 04:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Tenzij ze het met je eens zijn uiteraard. Toch leuk dat jij het beter weet dan het plebs en ook overduidelijk het niet zo hebt op democratie.
Niet alleen maar, gelukkig.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jezus weer zo'n statement.
Blijkbaar bestaat Nederland alleen nog maar uit debielen?
Dat pretendeer je wel degelijk als je de bevolking als achterlijk weg zet. Jij stelt je boven iedereen notabene.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nope. De meeste mensen hebben geen idee en ik pretendeer niet te weten wat juist is. Jij wel?
Je begrijpt dat ik met 2 hersencellen niet in staat zou zijn om te typen, of om eigenlijk ook maar iets te doen, zelfs ademen zou niet lukken.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En jij moet die 2 hersencellen eens gebruiken en bedenken wat de logische consequenties zijn van wat je denkt...
Ga eens een paar jaar in een ander land wonen (buiten de EU) en je wilt gillend terug naar NL omdat het nivo daar nog steeds prima is.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet alleen maar, gelukkig.
Maar ik kan niet ontkennen dat ik de laatste tijd toch best wel teleurgesteld ben over mijn medemens.
Blijkbaar zijn er toch best wel wat mensen die geloven dat de aarde plat is, dat vaccineren autisme veroorzaakt, dat global warming niet bestaat en de juiste manier om met onhandelbare Noord-Afrikanen om gaan is er een roedel gemaskerde hooligans op af te sturen.
quote:Op zondag 31 januari 2016 04:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat pretendeer je wel degelijk als je de bevolking als achterlijk weg zet. Jij stelt je boven iedereen notabene.
Oh snap nu heb je me. Heb je een hekel aan mongolen? Vind dat wel sneu voor de jostibandquote:Op zondag 31 januari 2016 04:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik met 2 hersencellen niet in staat zou zijn om te typen, of om eigenlijk ook maar iets te doen, zelfs ademen zou niet lukken.
Dus ik begrijp dat je intelligent wil overkomen door mijn intelligentie te bespotten, maar doe dat dan met iets wat nog enigszins waar zou kunnen zij.
Of is dat te veel gevraagd gezien je chromosomale afwijking?
Nee, ik woon nu in Denemarken en daar blijf ik, heerlijk wonen hier.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ga eens een paar jaar in een ander land wonen (buiten de EU) en je wilt gillend terug naar NL omdat het nivo daar nog steeds prima is.
Sorry hoor maar elk land, elk volk en elke gemeente heeft zijn kookpunt en er zijn nu een paar plaatsen waar het aan het overkoken is.
Maar denk je nu echt dat de laffe politici denken: goh, misschien doen we iets fout?
Nee, natuurlijk niet. Ze slaan een paar kreetjes over "democratie" en iets over "geen geweld gebruiken" en ze gaan gewoon weer door met het volpompen van de Eu met "vluchtelingen".
En dit voorjaar/deze zomer word het een nog groter drama.
Ik bestuur ons land nietquote:Op zondag 31 januari 2016 04:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je bijzonder weinig vertrouwen in jezelf... Dat snap ik dan wel weer.
Want alleen mensen met down kunnen een chromosoomafwijking hebben?quote:Op zondag 31 januari 2016 04:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh snap nu heb je me. Heb je een hekel aan mongolen? Vind dat wel sneu voor de jostiband
Vreemd want Denemarken neemt juist de meest heftige maatregelen tegen "asielzoekers"...quote:Op zondag 31 januari 2016 04:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik woon nu in Denemarken en daar blijf ik, heerlijk wonen hier.
Ik voel mij als ''linkse gumensch'' hier helemaal thuis.
Dat weet ik niet, jij hebt een hekel aan de jostiband.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want alleen mensen met down kunnen een chromosoomafwijking hebben?
Nou nee daar heb je gelijk in inderdaad.quote:Op zondag 31 januari 2016 04:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want alleen mensen met down kunnen een chromosoomafwijking hebben?
Je bedoeld het land dat in verhouding een van de hoogste percentages asielzoekers heeft?quote:Op zondag 31 januari 2016 04:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vreemd want Denemarken neemt juist de meest heftige maatregelen tegen "asielzoekers"...
Welke van dit alles is de running gag op Fok!?quote:Op zondag 31 januari 2016 05:06 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Nou nee daar heb je gelijk in inderdaad.
Je kan doelen op taaislijmziekte of ziekte van Turner...
Maar deze hebben niets met intelligentie te maken.
De ziekte van Huntington misschien? Of...Autisme misschien?
En alle Denen zijn helemaal utzinnig van vreugde hier over zeker.... LOLquote:Op zondag 31 januari 2016 05:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bedoeld het land dat in verhouding een van de hoogste percentages asielzoekers heeft?
Het land dat vergeleken met andere landen snel is met het verwerken van asielzoekers.
Het land dat 90% van de aanvragen een verblijfsvergunning geeft.
Het land dat financieel het meest heeft geïnvesteerd.
Het land dat ze alle sociale voorzieningen geeft die een Deen heeft, zoals gratis studeren en gratis ziekteverzekering?
Echt allemaal heel heftig inderdaad.
http://cphpost.dk/news/is(...)have-us-believe.html
Nee natuurlijk niet, en dat kan ook niet, dat is onmogelijk en dat heb ik ook nooit beweerd.quote:Op zondag 31 januari 2016 05:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En alle Denen zijn helemaal utzinnig van vreugde hier over zeker.... LOL
Die meningen worden zodirekt vanzelf wel bijgesteld...quote:Op zondag 31 januari 2016 05:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, en dat kan ook niet, dat is onmogelijk en dat heb ik ook nooit beweerd.
Maar ik merk zeker wel een mentaliteitsverschil vergeleken met Nederland in de meerderheid.
Maar dat is een geheel andere discussie.
We zullen zien wat de toekomst brengt.quote:Op zondag 31 januari 2016 05:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Die meningen worden zodirekt vanzelf wel bijgesteld...
Geen idee...quote:Op zondag 31 januari 2016 05:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Welke van dit alles is de running gag op Fok!?
Je komt nog niet zo lang op Fok! ?quote:
Er is nu ook, in mijn ogen, extreme wetgeving, kijk de asielwet, en daar moet ik me ook aan houden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Met de staat bedoel ik de regering/overheid. Stel je voor er komt straks een PVV regering ben jij dan daar loyaal aan en zou je extreme wetgeving dan maar gewoon accepteren?
De tijd dat zoiets geen nieuws meer is......quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:10 schreef Dven het volgende:
De tijd dat Zweeds nieuws nog geen Nederlands nieuws was![]()
![]()
Begin er dan niet overquote:Op zondag 31 januari 2016 05:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, en dat kan ook niet, dat is onmogelijk en dat heb ik ook nooit beweerd.
Maar ik merk zeker wel een mentaliteitsverschil vergeleken met Nederland in de meerderheid.
Maar dat is een geheel andere discussie.
Als handtastelijkheid een probleem is dient dat keihard aangepakt te worden. Dat doe je niet door nog meer mannen (die onze cultuur niet willen kennen) deze kant op te halen.quote:
Ook niet door gewelddadig te zijn tegen mensen die er anders uitzien. Het is triest dat het zover gaat. En dit is niet het eerste geval.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als handtastelijkheid een probleem is dient dat keihard aangepakt te worden. Dat doe je niet door nog meer mannen (die onze cultuur niet willen kennen) deze kant op te halen.
Met dank aan de politiek, zowel uit Brussel als uit Den Haag (voor Nederland althans).quote:Op zondag 31 januari 2016 09:48 schreef LXIV het volgende:
Er komt een existentiële angst op onder de bevolking van de Europese landen. Waren de argumenten tegen migratie eerst van de orde "wat kost dat allemaal niet, zij nemen onze sociale woningen in beslag, et cetera", nu krijgt men het gevoel dat ze vervangen worden door bevolkingsgroepen uit de Derde Wereld.
Het is idd triest, dat klopt. Echter elk volk en elk mens heeft een bepaald acceptatie level. Dat schijnt nu bereikt te zijn. De enige die er wat te verwijten valt is de politiek.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook niet door gewelddadig te zijn tegen mensen die er anders uitzien. Het is triest dat het zover gaat. En dit is niet het eerste geval.
Het gevaar is nu dat onze maatschappij ontwricht. Die ontwrichting wordt niet alleen veroorzaakt door de migranten, maar ook door de reactie op migranten van de oorspronkelijke bevolking.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met dank aan de politiek, zowel uit Brussel als uit Den Haag (voor Nederland althans).
Tja, jij weet het, ik weet het, en met ons nog een hele hoop. Ik begin haast te denken dat het een "plan" isquote:Op zondag 31 januari 2016 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gevaar is nu dat onze maatschappij ontwricht. Die ontwrichting wordt niet alleen veroorzaakt door de migranten, maar ook door de reactie op migranten van de oorspronkelijke bevolking.
Wat het nut en de zin is van het faciliteren van deze mega-migratie is mij nog steeds niet duidelijk. We hadden toch al ervaring met migranten en als in 2014 de eerste 5 bootjes consequent teruggestuurd waren, dan was deze crisis niet ontstaan.
Ik snap daar ook niets van. Het gaat al lang niet meer om het helpen van mensen in directe nood. Het is waanzin.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gevaar is nu dat onze maatschappij ontwricht. Die ontwrichting wordt niet alleen veroorzaakt door de migranten, maar ook door de reactie op migranten van de oorspronkelijke bevolking.
Wat het nut en de zin is van het faciliteren van deze mega-migratie is mij nog steeds niet duidelijk. We hadden toch al ervaring met migranten en als in 2014 de eerste 5 bootjes consequent teruggestuurd waren, dan was deze crisis niet ontstaan.
Ook. De keus agressief te worden tegen mensen is een eigen keus. Je hebt het zeer waarschijnlijk over mensen die al een moeilijk leven hebben. Of gewoon mensen die er anders uitzien. Ik ben niet pro deze manier van opvang nu. Maar wel tegen geweld. Geweld is dom.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is idd triest, dat klopt. Echter elk volk en elk mens heeft een bepaald acceptatie level. Dat schijnt nu bereikt te zijn. De enige die er wat te verwijten valt is de politiek.
Het is ook behoorlijk bevreemdend dat men nu verbaasd is dat het niet werkt en gaat werken.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
nou ja, we hebben ook IS laten ontstaan of de lentes etc... en ik vraag me nog steeds af hoe we nou toch zo worden ontwricht, ik zie vaak het woord wanhoop voorbij komen en denk dan... goh echtquote:Op zondag 31 januari 2016 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat het geweld een logisch gevolg is van onwil bij de politiek. Als de politiek al niet weet hoe men dit enorme probleem moet aanpakken, laat staan de burger. Woede (geweld) komt vaak voort uit machteloosheid. Dan vind ik het niet gek dat de burger geweld gaat gebruiken om toch gehoord te worden. Met woorden schijnt het niet tot de politiek door te dringen. Geweld in deze vorm is een logisch gevolg van. Zie het in een internationaal plaatje, geweld word gebruikt daar waar diplomatie (politiek) faalt.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook. De keus agressief te worden tegen mensen is een eigen keus. Je hebt het zeer waarschijnlijk over mensen die al een moeilijk leven hebben. Of gewoon mensen die er anders uitzien. Ik ben niet pro deze manier van opvang nu. Maar wel tegen geweld. Geweld is dom.
Het is een logisch gevolg. Omdat veel mensen dom zijn. Dat kan je de politiek verwijten of gewoon zeggen dat die mensen fout zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat het geweld een logisch gevolg is van onwil bij de politiek. Als de politiek al niet weet hoe men dit enorme probleem moet aanpakken, laat staan de burger. Woede (geweld) komt vaak voort uit machteloosheid. Dan vind ik het niet gek dat de burger geweld gaat gebruiken om toch gehoord te worden. Met woorden schijnt het niet tot de politiek door te dringen. Geweld in deze vorm is een logisch gevolg van. Zie het in een internationaal plaatje, geweld word gebruikt daar waar diplomatie (politiek) faalt.
Dus het ontsporen van allochtone jeugd kan ook toegeschreven worden aan politici? Of is het dan opeens anders? De keuze om geweld te gebruiken ben je 100% zelf verantwoordelijk voor.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat het geweld een logisch gevolg is van onwil bij de politiek. Als de politiek al niet weet hoe men dit enorme probleem moet aanpakken, laat staan de burger. Woede (geweld) komt vaak voort uit machteloosheid. Dan vind ik het niet gek dat de burger geweld gaat gebruiken om toch gehoord te worden. Met woorden schijnt het niet tot de politiek door te dringen. Geweld in deze vorm is een logisch gevolg van. Zie het in een internationaal plaatje, geweld word gebruikt daar waar diplomatie (politiek) faalt.
Precies.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus het ontsporen van allochtone jeugd kan ook toegeschreven worden aan politici? Of is het dan opeens anders? De keuze om geweld te gebruiken ben je 100% zelf verantwoordelijk voor.
Om dat eerste gaat het nu ff niet. Gaat om wat er in de OP staat. Nu ff geen andere zaken erbij halen. (dat is trouwens ook politiek falen hoor, daar niet van).quote:Op zondag 31 januari 2016 10:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus het ontsporen van allochtone jeugd kan ook toegeschreven worden aan politici? Of is het dan opeens anders? De keuze om geweld te gebruiken ben je 100% zelf verantwoordelijk voor.
Politici zitten daar voor een hoop poen, die hadden dit, en hebben dit ook (moeten) zien aankomen.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo bewust gedaan? Ik denk dat men gewoon werkelijk niet weet wat men doet.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Politici zitten daar voor een hoop poen, die hadden dit, en hebben dit ook (moeten) zien aankomen.
Wat denk je, dat een politicus die fulltime doet wat wij nu doen, niet een analyse kan maken dat Noord en Zuid magnetisme elkaar afstoot?
Dit is bewust gedaan, en het plan is al uitgelegd hier meerdere malen. Maar dan word je voor gek uit gemaakt en aluhoedje.
Dat weet met op nationaal en op EU niveau misschien wel of niet daar ben ik nog niet uit. Toch blijft dit op hoger niveau de bedoeling, boven de EU heeft met besloten dat er hier burgeroorlog uit dient te breken.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoezo bewust gedaan? Ik denk dat men gewoon werkelijk niet weet wat men doet.
Nouja wil niet zeggen dat het zo zit, maar het lijkt er angstig veel op. Vind het jammer dat er altijd zo snel wordt gezegt: aluhoedje, is niet zo.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:19 schreef Re het volgende:
oeh, ja een BNW oorzaak, daar ben ik wel benieuwd naar
nou ja, ok, niet alle conspiracies zijn aluhoedje natuurlijk dus ik ben echt wel benieuwdquote:Op zondag 31 januari 2016 10:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja wil niet zeggen dat het zo zit, maar het lijkt er angstig veel op. Vind het jammer dat er altijd zo snel wordt gezegt: aluhoedje, is niet zo.
Verdiepen zou eenieder helpen.
Dat is misschien zoals jij het ziet en bepaalde media het wil doen lijken. Wat ik niet begrijp is het uiteindelijke doel dan. Je moet wel oppassen men hoever je gaat in denken en geloven.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat weet met op nationaal en op EU niveau misschien wel of niet daar ben ik nog niet uit. Toch blijft dit op hoger niveau de bedoeling, boven de EU heeft met besloten dat er hier burgeroorlog uit dient te breken.
Althans dat hoeft niet als we makkelijker akkoord waren gegaan met het opgeven van de nationale grenzen. Zolang wij nationalistisch blijven denken zal de druk toenemen.
Waar de vluchtelingenstroom voor bedoeld is, is om zoveel druk op de politiek te zetten dat we onze vrijheid opgeven.
Liberte zal niet meer bestaan, en een of andere dictator kan ons dan alsnog weer die mega staat in loodsen.
Althans zo staat het in het plan. Als je wilt lezen hoe het zit: protocols of the learned elders of zion
Daar staat dit in beschreven, dat het wel of niet een hoax is boeit niet want de gebeurtenissen komen gewoon uit als 100 jaar.
nee dat is zoals ik dat gelezen heb uit het manifest.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is misschien zoals jij het ziet en bepaalde media het wil doen lijken. Wat ik niet begrijp is het uiteindelijke doel dan. Je moet wel oppassen men hoever je gaat in denken en geloven.
Ja. Zeer beangstigend. Meer eng dan buitenlanders.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
nee dat is zoals ik dat gelezen heb uit het manifest.
Verder heb ik ernstig mijn twijfels over de leiders die nu opstaan door dit.
Wilders, Trump.
Wie zijn zij, wat zijn hun banden met Israel?
Wie zegt dat Wilders uiteindelijk nationalist gaat zijn en niet onze ass verraad aan alsnog die mega staat? Want zo staat het er namelijk.
Volgens mij is dat hier een traditie, mensen op basis van een bericht wegzetten in een hokje. Volgens mij ben je daar zelf ook niet vies van.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja wil niet zeggen dat het zo zit, maar het lijkt er angstig veel op. Vind het jammer dat er altijd zo snel wordt gezegt: aluhoedje, is niet zo.
Verdiepen zou eenieder helpen.
Dat is hier niet een traditie. Dat is gewoon menselijk. Noem maar volken op waar dat niet gebeurt.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hier een traditie, mensen op basis van een bericht wegzetten in een hokje. Volgens mij ben je daar zelf ook niet vies van.
Ja toen kwam ik dit tegen:quote:Op zondag 31 januari 2016 10:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Zeer beangstigend. Meer eng dan buitenlanders.
Nou ik probeer mijn best te doen dat in serieuze discussies dat niet te doen. Moet wel toegeven dat ik soms voor de leuk wel eens heel erg dwars ga liggen ja.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hier een traditie, mensen op basis van een bericht wegzetten in een hokje. Volgens mij ben je daar zelf ook niet vies van.
Het wordt idd. een enge tijd. Je kon een tijd lang niets zeggen. Nu slaat het door. Waar het op neer komt is eigenlijk dat je als normaal mens (zo zie ik mijzelf deels) weer je bek kan gaan houden.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja toen kwam ik dit tegen:
[ afbeelding ]
Dus met de protocollen in het achterhoofd, en deze rare verklaring.
Het wordt een enge tijd ben ik bang.
Ook wel een hele simpele tekst.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om het door te trekken, ervan uitgaande dat de protocollen wel echt zijn, gaan 9/10 mensen de komende tijd dood hier.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het wordt idd. een enge tijd. Je kon een tijd lang niets zeggen. Nu slaat het door. Waar het op neer komt is eigenlijk dat je als normaal mens (zo zie ik mijzelf deels) weer je bek kan gaan houden.
Wat bedoel je met protocollen? Dat is geen wetgeving. Dat is net als etiquette. Of je begrijpt het. Of nietquote:Op zondag 31 januari 2016 10:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Om het door te trekken, ervan uitgaande dat de protocollen wel echt zijn, gaan 9/10 mensen de komende tijd dood hier.
Europa zal de eerste zijn, en dat is niet zo best.
Het gaat om dat boek wat ik daarboven als pdf postte.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat bedoel je met protocollen? Dat is geen wetgeving. Dat is net als etiquette. Of je begrijpt het. Of niet
Niet gezien. Ik ga het ook niet lezen. Maar wat heeft dat te maken met nu?quote:Op zondag 31 januari 2016 10:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat om dat boek wat ik daarboven als pdf postte.
"The protocols of the learned elders of Zion"
een manifest waardoor de Tsaren omver geworpen zijn in de Russische revolutie. Het is een document waarin in 20 protocollen beschreven staat hoe de Joden de wereld gaan overnemen en er een een wereld staat van willen maken met een absolute dictatuur aan de top.
Wie of wat is niet duidelijk en het wordt als "namaak" bestempeld. Toch komen de gebeurtenissen uit, al 100 jaar lang. Het is geschreven in 1890 of zo, en uitgebracht in 1905.
Helaas is het topic hier op fok gesloten daarover.
Meen me te herinneren dat je me ook ooit wat dingen toegeroepen had. In de tijd dat Gutmensch het nog goed deed. Maar dat is nu alweer een beetje uit. Maakt niet uit, maar bij uitdelen hoort ook incasseren.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik probeer mijn best te doen dat in serieuze discussies dat niet te doen. Moet wel toegeven dat ik soms voor de leuk wel eens heel erg dwars ga liggen ja.
Nou dat daarin beschreven staat dat waarom en hoe deze instroom van migranten plaats vindt.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet gezien. Ik ga het ook niet lezen. Maar wat heeft dat te maken met nu?
Klopt, ik kan wel wat hebben hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat je me ook ooit wat dingen toegeroepen had. In de tijd dat Gutmensch het nog goed deed. Maar dat is nu alweer een beetje uit. Maakt niet uit, maar bij uitdelen hoort ook incasseren.
Maar goed, heb jij me voor goed mens uitgemaakt en jij bent uitgemaakt voor iemand met een aluminium hoedje op het hoofd. Ik vind het voor de grimmige tijd nog relatief vriendelijk eigenlijk.
Haha, geen punt natuurlijk, ik heb me nooit verdiept in de diepere betekenis, maar het klinkt vriendelijker dan wat je op straat hoort. Of in een voetbalstadion. Wat wel jammer is, is dat die terminologie (van beide kampen uiteraard) gelijk alle mogelijkheden tot discussie tot het minimum reduceert. Juist in deze tijden zonde wel.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, ik kan wel wat hebben hoor.Excuses van het goedmens dan, dat ging wel eens links en rechts over de tafel ja, net als het aluhoedje.
Het is wel jammer, dat geldt ook voor het goedmens natuurlijk, dat het een soort van Godwin 2.0 is.
Je hele punt wordt zo ongeloofwaardig, terwijl er nog best wat in had kunnen zitten.
Yup, het is inherent aan de druk die mensen naar de extremen van het politieke spectrum pusht denk ik.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha, geen punt natuurlijk, ik heb me nooit verdiept in de diepere betekenis, maar het klinkt vriendelijker dan wat je op straat hoort. Of in een voetbalstadion. Wat wel jammer is, is dat die terminologie (van beide kampen uiteraard) gelijk alle mogelijkheden tot discussie tot het minimum reduceert. Juist in deze tijden zonde wel.
In ieder geval maakt het aftuigen iets meer indruk en zou zomaar zelfs afschrikwekkend kunnen werken. Poehé!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:46 schreef Proximo het volgende:
[..]
Om vervolgens in een jarenlang juridisch getouwtrek te belanden.
Mensen aftuigen op het station werkt dan gewoon beter, het is niet alsof de mensen die crimineel rondhangen op stations een fuck geven om wat letters op papier, dus waarom zou jij?
quote:Op zondag 31 januari 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:
Kan iemand mij even quoten bij wijze van test? bedankt
Wij hebben hun landen niet alleen ontwricht maar zelfs geheel vernietigd.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:00 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, we hebben ook IS laten ontstaan of de lentes etc... en ik vraag me nog steeds af hoe we nou toch zo worden ontwricht, ik zie vaak het woord wanhoop voorbij komen en denk dan... goh echt
De protocollen van de Wijzen van Zion. Het Joodse complot tot wereldheerschappij en de ontaarding en vernietiging van het blanke ras...quote:Op zondag 31 januari 2016 10:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Deze heb ik in 2 avond uitgelezen, het is 100 pagina's politiek, maar zeer zeer integrerend.
http://ddickerson.igc.org(...)d_Elders_of_Zion.pdf
Als je het na het lezen nog ontkent zou ik graag met je verder praten over het hoe of wat. Helaas denk ik dat het zo zit. En als dat zo zit, nou houd je hart maar vast.
Hoop het dus niet
Dat is inderdaad waar ook ik mijn vraagtekens bij stel. Maar zouden we wel kunnen stellen dat de protocollen aardig parallel lopen met de werkelijkheid?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De protocollen van de Wijzen van Zion. Het Joodse complot tot wereldheerschappij en de ontaarding en vernietiging van het blanke ras...
Ik wil niets uitsluiten en het is een feit dat er bovenmatig veel Joden betrokken zijn bij het Cultureel Marxisme, dat toch wel als drijvende kracht achter het politiek-correctisme, de ontwrichting van het gezinsleven, het opheffen van de natiestaat en het faciliteren van de massa-immigratie zit.
Maar ik vind het niet logisch dat de Joden als geheel zouden samenspannen om Europa en de Europese volkeren ten onder te laten gaan. Als er iemand als eerste slachtoffer hiervan wordt dan zijn het de Joden wel. In gebieden waar de immigratie het meest voltooid is moeten de Joden vluchten. De immigratie vanuit Frankrijk naar Israël bereikte vorig jaar een hoogtepunt. Joden kunnen in Amsterdam en tientallen andere Europese steden niet meer veilig als Jood over straat. Waarom zouden Joden dit zichzelf aandoen?
Ook Israël zal het zeer moeilijk krijgen als Europa eenmaal voor een groot deel islamitisch is. Ze grenzen nu al in het Noorden, Oosten en Zuiden aan hun slecht gezinde islamitische volkeren. Hun enige uitweg is de Middellandse zee en Europa op een armlengte afstand. Als Europa islamitisch zou worden dan zijn ze aan alle kanten omgeven door mensen die hun vernietiging willen boven alles. Waarom zouden ze daar naar streven?
Nogmaals, ik wil niet uit politieke correctheid de Joden uitsluiten als de aanvoerders van een complot, maar het is gewoon niet logisch gezien vanuit het perspectief van hun eigen zelfbehoud.
Klinkt spannend. Heb het niet gelezen maar er zijn mensen die dit geloven?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De protocollen van de Wijzen van Zion. Het Joodse complot tot wereldheerschappij en de ontaarding en vernietiging van het blanke ras...
Dat er in de protocollen dingen staan die nu gebeuren is opmerkelijk, zeker als je nagaat dat ze zeker 100 jaar oud zijn. Toen was Europa nog een zeer traditionele en religieuze maatschappij en de ideeën die daar verwoord worden waren destijds eigenlijk ondenkbaar en zo extreem dat ze niet relevant leken.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar ook ik mijn vraagtekens bij stel. Maar zouden we wel kunnen stellen dat de protocollen aardig parallel lopen met de werkelijkheid?
Het is dan nog niet zeker dat het dan ook daadwerkelijk geschreven is door de Joden, of dat het in die ernst uitgevoerd zal gaan worden.
Maar dan rest de vraag: Wie heeft dit geschreven?
Hele volksstammen. Eerst Oost-Europa, toen het Westen en nu vooral in de Islamitische wereld, met een paar uitschieters naar het Westen.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klinkt spannend. Heb het niet gelezen maar er zijn mensen die dit geloven?
Bizar. Maar ja er zijn ook mensen die geloven dat we worden geregeerd door een stel hagedissen...quote:Op zondag 31 januari 2016 12:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hele volksstammen. Eerst Oost-Europa, toen het Westen en nu vooral in de Islamitische wereld, met een paar uitschieters naar het Westen.
Ja. En die zijn daar ook serieus in. Alleen denk ik dat die theorie toch nog net wat buitenissiger is en daarom minder aantrekkelijk of potientieel gevaarlijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bizar. Maar ja er zijn ook mensen die geloven dat we worden geregeerd door een stel hagedissen...
Je weet dat, ook volgens het protocol, de schrijvende groep in staat is ook zelf op te offeren om het doel te bereiken?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat er in de protocollen dingen staan die nu gebeuren is opmerkelijk, zeker als je nagaat dat ze zeker 100 jaar oud zijn. Toen was Europa nog een zeer traditionele en religieuze maatschappij en de ideeën die daar verwoord worden waren destijds eigenlijk ondenkbaar en zo extreem dat ze niet relevant leken.
Ik heb wel eens gelezen dat ze geschreven zijn door de Tsaristische geheime dienst om de Joden in discrediet te brengen. Maar ongeacht de bron, het blijft een stuk met een opmerkelijke inhoud.
Toch geloof ik niet dat de Joden op onze vernietiging uit zijn want dat zou indirect hun eigen vernietiging betekenen.
Maar ten gunste van wie dan? Europa is het licht der wereld. Zonder Europa gaat het licht in de wereld uit en valt de wereld op z'n best terug naar de middeleeuwen. Wie zou daar belang bij hebben?quote:Op zondag 31 januari 2016 13:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je weet dat, ook volgens het protocol, de schrijvende groep in staat is ook zelf op te offeren om het doel te bereiken?
Zoals ik al schreef: Israel is een farce voor de Buhne. Het werkelijke punt van controle ligt volgens de protocollen in Europa.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ten gunste van wie dan? Europa is het licht der wereld. Zonder Europa gaat het licht in de wereld uit en valt de wereld op z'n best terug naar de middeleeuwen. Wie zou daar belang bij hebben?
Het zal toch geen vernietiging om de vernietiging zijn? Ieder complot heeft als uiteindelijk doel de eigen belangen na te streven en ik kan me niet voorstellen wiens belangen hiermee gediend zouden zijn.
Het punt met de Protocollen is dat waar het enerzijds geverifieerde propaganda is, het anderzijds weer geplagieerd is uit oudere werken welke eveneens propagandistisch van aard waren maar het zo probeerde te beschrijven dat dit niet boven wat zou komen. Wat dat betreft is het, als je het antisemitisme weglaat, gewoon een voorbeeld van hoe een kleine groep absolute controle kan uitoefenen.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar ook ik mijn vraagtekens bij stel. Maar zouden we wel kunnen stellen dat de protocollen aardig parallel lopen met de werkelijkheid?
Het is dan nog niet zeker dat het dan ook daadwerkelijk geschreven is door de Joden, of dat het in die ernst uitgevoerd zal gaan worden.
Maar dan rest de vraag: Wie heeft dit geschreven?
Dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:06 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het punt met de Protocollen is dat waar het enerzijds geverifieerde propaganda is, het anderzijds weer geplagieerd is uit oudere werken welke eveneens propagandistisch van aard waren maar het zo probeerde te beschrijven dat dit niet boven wat zou komen. Wat dat betreft is het, als je het antisemitisme weglaat, gewoon een voorbeeld van hoe een kleine groep absolute controle kan uitoefenen.
Als het om die jongeren gaat die daar al tijden dat station terroriseren, dan ja, inderdaad. Tuig van de richel dat een koekje van eigen deeg krijgt is niks mis mee.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij geniet ervan als jongeren met een buitenlands uiterlijk mishandeld worden ?
Je kent de situatie niet en je juicht bij voorbaat. Je stimuleert daarmee straatterreur.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het om die jongeren gaat die daar al tijden dat station terroriseren, dan ja, inderdaad. Tuig van de richel dat een koekje van eigen deeg krijgt is niks mis mee.
Ik denk zelfs dat je jongeren die al op het randje van radicaliseren balanceren met dit soort acties misschien wel een zetje de verkeerde richting in geeft.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kent de situatie niet en je juicht bij voorbaat. Je stimuleert daarmee straatterreur.
Door dit soort fascistoide praktijken te steunen maak je het onveilig voor jongeren die een buitenlands uiterlijk hebben. NU op een station, maar als die terreur toeneemt op vele andere plekken. Die fascistjes-in-spé.. vragen echt niet aan hun slachtoffers: ben je een straatterrorist. Jouw helden meppen direct .... en kiezen hun slachtoffers op grond van hun buitenlands uiterlijk.
Daarom kennen beschaafde mensen een justitieel systeem van onderzoek, feiten overleggen, getuigen horen, en weloverwogen oordelen . Dat noemen we " eerlijk proces" .
Inderdaad. Zover is het al gekomen dat de overheid zelfs voorzichtig moet zijn omdat anders de andere "partij" boos word.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat je jongeren die al op het randje van radicaliseren balanceren met dit soort acties misschien wel een zetje de verkeerde richting in duwt.
Burgeroorlog a la Syrië lijkt me niet realistisch. Daarvoor is het een te kleine minderheid.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Inderdaad. Zover is het al gekomen dat de overheid zelfs voorzichtig moet zijn omdat anders de andere "partij" boos word.
Volgende stap is dat je de kreet hoort: "We moeten onze Moslim broeders helpen want die worden aangevallen" en voor je het weet zit je in een burgeroorlog ala Syrie.
Het treurige is dat de meeste relschoppers niet eens Syriers zijn maar Noord Afrikanen die uit gebieden komen die niet eens in oorlog zijn.
Als ik één instantie de bevolking als -inwisselbaar- vee zie beschouwen, dan is dat eerder de EU dan de Joden. Hoe denken de Joden Europa te kunnen controleren als dit uit een laagopgeleidde, anti-semitische, ongeciviliseerde bende bestaat?quote:Op zondag 31 januari 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef: Israel is een farce voor de Buhne. Het werkelijke punt van controle ligt volgens de protocollen in Europa.
Het doel zou zijn de Goyim zo te verwarren en te vernederen dat ze vrijwillig de soevereiniteit op gaan geven aan de ultieme machthebbers wie dat ook moge zijn.
Maar goed ik moet er meer over studeren merk ik al. Het uiteindelijke doel zou in ieder geval zijn:
De schrijvende groep wereldcontrole te geven, en de rest als cattle te zien en te gebruiken voor eigen gewin.
Denk je dat de EU het topje van de ijsberg is?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik één instantie de bevolking als -inwisselbaar- vee zie beschouwen, dan is dat eerder de EU dan de Joden. Hoe denken de Joden Europa te kunnen controleren als dit uit een laagopgeleidde, anti-semitische, ongeciviliseerde bende bestaat?
Eerder de EU zie ik het volk als 'vee' beschouwen, waarbij het niet meer uitmaakt of dit vee nu rood-bont of zwart-bont is, als het maar melk geeft. Daar heb je een elite die echt een totale minachting heeft voor de volkeren en Europa als een soort bedrijfsmatig model probeert te managen
Incidenten waar jij op doelt treffen met name joodse burgers die als zodanig herkenbaar zijn, lijkt mij. Een normale joodse burger kan je toch niet herkennen? Als je door chassidische buurten zoals in Antwerpen loopt zie je duidelijk herkenbare joden. Deze orthodoxe joden houden zich echter niet met dit soort politiek bezig denk ik.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:47 schreef LXIV het volgende:
Maar ik vind het niet logisch dat de Joden als geheel zouden samenspannen om Europa en de Europese volkeren ten onder te laten gaan. Als er iemand als eerste slachtoffer hiervan wordt dan zijn het de Joden wel.
Leipe shit... Waar komt die verklaring dan precies vandaan, en wat voor soort verklaring is dat dan precies? Ik heb nog nooit zoiets gezien...quote:Op zondag 31 januari 2016 10:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Geen idee, of geheime dienst of zo?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Leipe shit... Waar komt die verklaring dan precies vandaan, en wat voor soort verklaring is dat dan precies? Ik heb nog nooit zoiets gezien...
Ik vind overigens rondom Geert ook wat raars zitten met dat Israël/Zionisme gebeuren van 'm.
Vertrouw dat ook niet helemaal. Ik heb overigens ook de protocollen meerdere malen gelezen, dus er ook goed van op de hoogte.
Dat ie gemarteld werd in het kader van die opleiding...Mk-ultra?
Het probleem is dat de overheden falen, niet in staat grote groepen migranten te controleren, kijk naar Calais, Duinkerke en inmiddels ook Zeebruggequote:Op zondag 31 januari 2016 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kent de situatie niet en je juicht bij voorbaat. Je stimuleert daarmee straatterreur.
Door dit soort fascistoide praktijken te steunen maak je het onveilig voor jongeren die een buitenlands uiterlijk hebben. NU op een station, maar als die terreur toeneemt op vele andere plekken. Die fascistjes-in-spé.. vragen echt niet aan hun slachtoffers: ben je een straatterrorist. Jouw helden meppen direct .... en kiezen hun slachtoffers op grond van hun buitenlands uiterlijk.
Daarom kennen beschaafde mensen een justitieel systeem van onderzoek, feiten overleggen, getuigen horen, en weloverwogen oordelen . Dat noemen we " eerlijk proces" .
quote:Op zondag 31 januari 2016 10:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Deze heb ik in 2 avond uitgelezen, het is 100 pagina's politiek, maar zeer zeer integrerend.
http://ddickerson.igc.org(...)d_Elders_of_Zion.pdf
Als je het na het lezen nog ontkent zou ik graag met je verder praten over het hoe of wat. Helaas denk ik dat het zo zit. En als dat zo zit, nou houd je hart maar vast.
Hoop het dus niet
Wat is redpilled?quote:Op zondag 31 januari 2016 21:21 schreef topdeck het volgende:
Ik had niet verwacht dat nws users zo snel redpilled zouden worden :-)
"This is your last chance. After this there is no turning back. You take the blue pill: the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill: you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes." - Morpheus, The Matrixquote:
Ok. Je bedoeld dus dat hun ogen geopend worden. Maar op welke wijze dan? Wat is volgens jou het konijnenhol?quote:Op zondag 31 januari 2016 21:25 schreef topdeck het volgende:
[..]
"This is your last chance. After this there is no turning back. You take the blue pill: the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill: you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes." - Morpheus, The Matrix
Dat globalisten chaos willen in Europa door buitenlanders binnen te laten, economieën uit te buiten, etnische fricties uitlokken, etc.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Je bedoeld dus dat hun ogen geopend worden. Maar op welke wijze dan? Wat is volgens jou het konijnenhol?
Je moet nog wat sleutelen aan deze complottheorie ...én hoe je het presenteert.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:03 schreef topdeck het volgende:
[..]
Dat globalisten chaos willen in Europa door buitenlanders binnen te laten, economieën uit te buiten, etnische fricties uitlokken, etc.
Na chaos komt anarchie, daarna complete tirannie of anarcho-tirannie. Hoe dan ook, wij zijn de lul. Het is makkelijker om fascisme in te voeren op een volk met een lager IQ dan met een hoger. vandaar de import van buitenlanders. Inb4 tandartsen en chirurgen!!!1West-Europeanen worden al decennialang geconditioneerd met marxistische/linkse gedachtegoed waarbij ze naïef cultuurrelativerend zijn, denken dat minderheden niks verkeerd doen, vinden dat blanken zich moeten schamen, etc.
Ah yes! Show them, good goy friend! Those silly conspiratards can't be trusted!quote:Op zondag 31 januari 2016 22:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je moet nog wat sleutelen aan deze complottheorie ...én hoe je het presenteert.
En dan naar ------------->>> BNW
[ afbeelding ]
Hoezo "zelf mag verdedigen" door jongeren met een buitenlands uiterlijk in elkaar te slaan?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:17 schreef Buster24 het volgende:
Waar ligt het omslagpunt dat een bevolking zich bij een falende overheid zelf mag verdedigen?
ps.... wat is de rol van Joden in je complottheorie ?quote:Op zondag 31 januari 2016 22:18 schreef topdeck het volgende:
[..]
Ah yes! Show them, good goy friend! Those silly conspiratards can't be trusted!
[ afbeelding ]
Die vraag moet je even los zien van de OPquote:Op zondag 31 januari 2016 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo "zelf mag verdedigen" door jongeren met een buitenlands uiterlijk in elkaar te slaan?
Zie de OP.
Zie je een misdrijf ? Waarschuw de politie. Ga niet straatterreur als in de OP als "verdediging" goedpraten.
En de overheden falen al duizenden jaren met het voorkomen van criminaliteit.
Wel of niet door mensen met een buitenlands gezicht gedaan.
Dan zijn we het eens over Stockholm : dat deugt niet .quote:Op zondag 31 januari 2016 22:40 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Die vraag moet je even los zien van de OP
Er komt een omslagpunt dat burgers zichzelf mogen verdedigen, en inderdaad misschien is de actie in Stockholm wat voorbarig.
Calais kwam in de buurt, overheid had de zaken niet onder controle.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens over Stockholm : dat deugt niet .
Wanneer komt dat punt dat burgers geweld moeten gebruiken om buitenlandse burgers weg te jagen dan wel, volgens jou ?
En wat kunnen burgers doen dan te Calais ? Mensen in elkaar slaan, dreigen met geweld ... een aantal doden ? En waarom is dat zelfverdediging?quote:Op zondag 31 januari 2016 23:03 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Calais kwam in de buurt, overheid had de zaken niet onder controle.
Maar eerlijk is eerlijk er is een en ander verbeterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |