abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:26:01 #51
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159528889
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het gaat erom dat niet iedereen in staat is om bepaalde informatie op waarde te schatten en in een context te interpreteren, laat staan om de effecten ervan op lange termijn te overzien.
Vandaar die ruime aandacht die ik bepleit op TV, radio en Internet om de mensen wegwijs te maken.
Je kunt een ingewikkelde zaak ook vereenvoudigen voor de mensen die de materie niet geheel kunnen overzien.
Is niets mis mee.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:26:07 #52
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_159528891
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Werkelijk? Schat jij de Nederlander zo laag in?
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 30 januari 2016 22:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja.
quote:
zaterdag 30 januari 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:[/b]

[..]

Jij niet :?
Jullie zijn geen Nederlanders, of denken jullie de enige twee Nederlanders te zijn met een beetje kennis?
Mag ik dat ietwat arrogant noemen?
pi_159528928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jullie zijn geen Nederlanders, of denken jullie de enige twee Nederlanders te zijn met een beetje kennis?
Mag ik dat ietwat arrogant noemen?
Nee ik vind mezelf ook een domme lul.
pi_159528946
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vandaar die ruime aandacht die ik bepleit op TV, radio en Internet om de mensen wegwijs te maken.
Je kunt een ingewikkelde zaak ook vereenvoudigen voor de mensen die de materie niet geheel kunnen overzien.
Is niets mis mee.
Het probleem is dat de meeste mensen al een oordeel hebben. Dan kun je nog zo veel informatie geven, het gaat niet werken :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159529003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ik vind mezelf ook een domme lul.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:31:00 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159529004
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het probleem is dat de meeste mensen al een oordeel hebben. Dan kun je nog zo veel informatie geven, het gaat niet werken :N
Noiu ja dan kunnen we gewoon beter stoppen met de hele politieke heisa en Rutte tot machthebber benoemen want het maakt toch niet meer uit.
Kom op zeg....
pi_159529033
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Noiu ja dan kunnen we gewoon beter stoppen met de hele politieke heisa en Rutte tot machthebber benoemen want het maakt toch niet meer uit.
Kom op zeg....
Gossie O+
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:33:27 #58
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159529072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De persoon die naar de rechter stapt en de overheid dwing tot handhaven of de persoon die via civiel recht de daders aanpakt of de persoon die via de media de aandacht zoekt en de overheid zo in beweging krijgt en of de persoon die zelf een partij begint en stemmen verwerft en zo het beleid gaat aanpassen en ook de persoon die op elk andere legale manier het probleem oplost.
Media en rechterlijke macht staan niet bepaald te springen om establishment aan te pakken. Dat weet je zelf ook wel.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:34:07 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159529096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Gossie O+
Ja nu voel ik mij erg droevig opeens.... ;(
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:34:34 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159529111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Jij niet :? Over het algemeen is de bevolking slecht geinformeerd. Niet omdat de informatie niet beschikbaar is maar omdat ze voetstoots aannemen wat in hun werelbeeld past.
Dat dus, alles wat op facebook staat en in het nieuws komt wordt klakkeloos aangenomen als waarheid door de meerderheid.

En dat zijn twee bronnen die je tegenwoordig echt niet zomaar kan geloven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_159529119
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je weet dat Zwitserland bekend staat om haar banken? En dat wij hier onderhand zowat failliet zijn, kan er straks weer van de pensioenen gegapt worden.

Ga nou niet zeggen dat het economisch klimaat hier zo lekker is. Dat je dat op nu.nl af en toe voorbij ziet komen wil niet zeggen dat het zo is. Je hebt gezien hoe ze 90000 vluchtelingen naar 50000 vluchtelingen wisten te ramen. Nou dat doen ze ook met het economisch klimaat.

Zwitserland is onafhankelijk, heeft net op een gunstig moment haar koers losgekoppeld van de Euro. Dus reken maar dat het als Zwitser heel wat beter toeven is dan hier.
De harde Frank zorgde daar ook tijden voor problemen in de economie, men is nu net een beetje aan het herstellen. Zwitserland is echt niet zo geweldig, ze hebben veel geluk gehad neutraal te zijn in WO2.
pi_159529253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:33 schreef Proximo het volgende:

[..]

Media en rechterlijke macht staan niet bepaald te springen om establishment aan te pakken. Dat weet je zelf ook wel.
Rechterlijke macht is neutraal probleem is meer dat macht ook zorgt dat je meer geld hebt om te investeren in een rechtszaak en het traineren van rechtszaken. De media vind ik gewoon erg slecht geworden maar dan over de hele linie.
pi_159529356
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kom op zeg....
Het is wel een bekend probleem, de psycholoog Jung had daar een mooi citaat over.
quote:
Nadenken is zwaar, daarom oordelen de meesten.
https://citaten.net/zoeken/citaten_van-carl_gustav_jung.html

Het is ook vrij lastig moet ik zelf zeggen om in het stemhokje te kiezen voor iets wat je wel goed vindt voor Nederland maar wat slecht is voor jezelf. Bij een referendum lijkt mij die keuze nog lastiger.
pi_159529481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De belangen van de bevolking worden dan ook niet geschaad of genegeerd. Als jij zo nodig iets wilt wijzigen in de wetgeving en je vindt genoeg medestanders om dat te veranderen, dan verandert dat.
De meeste mensen willen geen enorme stroom vluchtelingen ophangen. De regering behartigt de belangen wat dat betreft niet van een grote groep mensen. En die modern vooraf niet met hun stem echt weten waarop ze zouden stemmen in dit geval.

Dus nee. In dit geval niet.

Meteen ook het probleem van deze eigenrchting. Het gevolg van mensen die zich niet beschermd voelen Door de staat. Dus gaan ze zelf acties ondernemen. Ik ben er niet voor, maar het viel te verwachten.
Whatever...
pi_159529492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat dus, alles wat op facebook staat en in het nieuws komt wordt klakkeloos aangenomen als waarheid door de meerderheid.

En dat zijn twee bronnen die je tegenwoordig echt niet zomaar kan geloven.
De meeste mensen zoeken ook alleen maar op informatie dat hun denkbeeld bevestigt.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:50:57 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159529635
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De meeste mensen zoeken ook alleen maar op informatie dat hun denkbeeld bevestigt.
Dat ook inderdaad.

1. Question authority. No idea is true just because someone says so, including me. Think for yourself.
2. Question yourself. Don't believe anything just because you want to. Believing something doesn't make it so.
3. Test ideas, by the evidence gained from observation and experiment. If a favorite idea fails a well designed test, it's wrong. Get over it.
4. Follow the evidence, wherever it leads. If you have no evidence, reserve judgment.
5. And perhaps even the most important rule of all: remember you could be wrong. Even the best scientist have been wrong about somethings. Newton, Einstein, and ever other great scientist in history. They all made mistakes. Of course they did, their were human. Science is a way keep from fooling ourselves and each other.

Deze regels zijn niet alleen bruikbaar in de wetenschap. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_159529686
Al 2 topics over dit. :o
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:52:57 #68
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159529698
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:41 schreef Wespensteek het volgende:

Bij een referendum lijkt mij die keuze nog lastiger.
Bij een referendum gaat het wel specifiek over een kwestie. In een stemhokje voor algemene verkiezingen gaat het over 100en dingen.

Waarom zou je als burger wel gekwalificeerd zijn om daar op basis van een partijprogramma te beslissen maar niet een aantal maal antwoord kunnen geven op een specifiek wetsvoorstel?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159529847
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad.

1. Question authority. No idea is true just because someone says so, including me. Think for yourself.
2. Question yourself. Don't believe anything just because you want to. Believing something doesn't make it so.
3. Test ideas, by the evidence gained from observation and experiment. If a favorite idea fails a well designed test, it's wrong. Get over it.
4. Follow the evidence, wherever it leads. If you have no evidence, reserve judgment.
5. And perhaps even the most important rule of all: remember you could be wrong. Even the best scientist have been wrong about somethings. Newton, Einstein, and ever other great scientist in history. They all made mistakes. Of course they did, their were human. Science is a way keep from fooling ourselves and each other.

Deze regels zijn niet alleen bruikbaar in de wetenschap. ;)
Deze vond ik erg verhelderend. De meeste mensen zijn zich niet eens bewust van de vooroordelen die ze hebben -O-

pi_159530061
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Deze vond ik erg verhelderend. De meeste mensen zijn zich niet eens bewust van de vooroordelen die ze hebben -O-

ik heb het filmpje net gezien....er interesant :Y
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:07:44 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159530074
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik ken hem inderdaad, heel verhelderen! ^O^
pi_159530159
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ken hem inderdaad, heel verhelderen! ^O^
Je gaat je dan afvragen waarom we niet gezamenlijk op zoek zijn naar een oplossing dmv een debat ipv elkaar al in hokjes te plaatsen en vervolgens af te keuren wanneer het jouw hokje niet is? -O-
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:22:19 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159530397
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je gaat je dan afvragen waarom we niet gezamenlijk op zoek zijn naar een oplossing dmv een debat ipv elkaar al in hokjes te plaatsen en vervolgens af te keuren wanneer het jouw hokje niet is? -O-
Mee eens, zie bv global warming, dat is eigenlijk gewoonweg een feit, zijn we het niet gestart dan zeker wel enorm aan het versnellen, maar toch dringt dat bij veel mensen niet door en willen dus ook niet een oplossing zoeken.

Nu met de vluchtelingen lijkt het wel echt links tegen rechts, en hoewel vele mij beschuldigen in het linkse hokje te passen, voel ik mij in het midden geplaatst.
Ja, ik ben voor deze mensen opvangen, maar ja, ik ben ook voor uitzetten wanneer ze de wet ernstig overschrijden.

Maar ik merk dat omdat mensen mij van begin af aan al in het hokje links plaatsen ze blind zijn voor wat ik nog meer te vertellen hebben, dat de haat voor links dan zo sterk is, dat de rest wat ik zeg al niet meer gehoord wordt.
En zo ook andersom overigens.

En als in het nieuws iets komt wat hun mening ondersteund, het voor waar wordt aangenomen, zonder af te vragen of het wel klopt en het dus al 10x herhalen op andere platvormen waardoor nog meer mensen het gaan geloven en zo verder. (zowel voor ''links'' als ''rechts'')

We zouden inderdaad van dat hokjesdenken af moeten.
pi_159530430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mee eens, zie bv global warming, dat is eigenlijk gewoonweg een feit, zijn we het niet gestart dan zeker wel enorm aan het versnellen, maar toch dringt dat bij veel mensen niet door en willen dus ook niet een oplossing zoeken.

Nu met de vluchtelingen lijkt het wel echt links tegen rechts, en hoewel vele mij beschuldigen in het linkse hokje te passen, voel ik mij in het midden geplaatst.
Ja, ik ben voor deze mensen opvangen, maar ja, ik ben ook voor uitzetten wanneer ze de wet ernstig overschrijden.

Maar ik merk dat omdat mensen mij van begin af aan al in het hokje links plaatsen ze blind zijn voor wat ik nog meer te vertellen hebben, dat de haat voor links dan zo sterk is, dat de rest wat ik zeg al niet meer gehoord wordt.
En zo ook andersom overigens.

En als in het nieuws iets komt wat hun mening ondersteund, het voor waar wordt aangenomen, zonder af te vragen of het wel klopt en het dus al 10x herhalen op andere platvormen waardoor nog meer mensen het gaan geloven en zo verder. (zowel voor ''links'' als ''rechts'')

We zouden inderdaad van dat hokjesdenken af moeten.
_O_
pi_159530496
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

_O_
Edit: het feit dat users hier zo hard schreeuwen om hun gelijk ontneemt mij bij voorbaat de behoefte om er ook maar iets over te zeggen :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')