Toch doen, ik merk dat tussen de schreeuwers er toch nog wel wat mensen zijn die wat genuanceerder kijken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Edit: het feit dat users hier zo hard schreeuwen om hun gelijk ontneemt mij bij voorbaat de behoefte om er ook maar iets over te zeggen
En misschien nodigt het meer mensen met zo'n blik uit om toch te posten wat ze vindenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch doen, ik merk dat tussen de schreeuwers er toch nog wel wat mensen zijn die wat genuanceerder kijken.
Dat ook nog eens inderdaad!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En misschien nodigt het meer mensen met zo'n blik uit om toch te posten wat ze vinden
Ik weet het niet. Heeft het zin? Vaak zijn commentaren niet eens inhoudelijk. Ze verzanden in persoonlijke aanvallen en hebben niets meer met de werkelijkheid te maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch doen, ik merk dat tussen de schreeuwers er toch nog wel wat mensen zijn die wat genuanceerder kijken.
Referendum met meerdere uitkomst scenarios.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je gaat je dan afvragen waarom we niet gezamenlijk op zoek zijn naar een oplossing dmv een debat ipv elkaar al in hokjes te plaatsen en vervolgens af te keuren wanneer het jouw hokje niet is?
Hoe stel je je dat voor?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Referendum met meerdere uitkomst scenarios.![]()
![]()
![]()
Geen idee wat jij verstaat onder Zweden met ballenquote:Op zondag 31 januari 2016 01:14 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel positief om te lezen dat er nog Zweden met ballen zijn, ik had ze al opgegeven.
quote:Op zondag 31 januari 2016 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee wat jij verstaat onder Zweden met ballen
quote:
quote:Op zondag 31 januari 2016 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee wat jij verstaat onder Zweden met ballen
Een onderwerp met een gegeven uitkomst waar de mensen uit kunnen kiezen.quote:
Even simpel: de meeste mensen hebben geen idee wat dit inhoudt en waar ze nou eigenlijk over stemmenquote:Op zondag 31 januari 2016 01:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een onderwerp met een gegeven uitkomst waar de mensen uit kunnen kiezen.
Even een simpel voorbeeld betreffende de asielzoekers:
Welke hoeveelheid asielzoekers zal Nederland moeten voorstellen aan de EU raad om op te nemen in 2017?
a) Procentueel gelijk aan haar zetels in het EU parlament.
(Momenteel heeft Nederland recht op 26 van de 751 zetels in het Europees Parlement = 3,46% zie http://www.europa-nu.nl/i(...)landse_leden_van_het
b) Meer dan 3,46% maar niet meer dan 5,46%
c) Minder dan 3,46% maar niet minder dan 1,46%
d) meer dan 5,46%
e) minder dan 1,46%
f) onthoud mij van stemming
----------------------------------------
Even simpel gesteld en dat de antwoorden uit een afhankelijke commisie worden samengesteld bestaande uit burgers, politici en denktank groepen.
Sorry maar dat geloof ik niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Even simpel: de meeste mensen hebben geen idee wat dit inhoudt en waar ze nou eigenlijk over stemmen
Pardon?! Dus omdat ik ergens niet persoonlijk bij aanwezig was kan/mag ik er geen oordeel over hebben? Dan kunnen we rechters ook wel gelijk afschaffen, zij zijn immers ook nooit persoonlijk getuigen van het delict waarover zij moeten oordelen..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Heeft het zin? Vaak zijn commentaren niet eens inhoudelijk. Ze verzanden in persoonlijke aanvallen en hebben niets meer met de werkelijkheid te maken.
Neem nu Keulen. Niemand hier was daar aanwezig maar iedereen heeft een oordeel. En iedereen heeft dat vanuit zijn eigen beleving en het doel wat hij/zij ermee wil bereiken.
De nuance is ver te zoeken. Geen mens schijnt zich in te kunnen leven in de omstandigheden van een ander, of dat nou vanuit de asielzoeker/vluchteling/gelukszoeker/autochtoon bezien is.
Feit is dat mensen in Europa zich nu bedreigd voelen. Niet zo gek want we zijn hier een "gemakkelijk" leventje gewend. We worden geconfronteerd met andermans ellende waarvoor we in principe ook verantwoordelijk zijn door ons gedrag in het verleden.
Jij geniet ervan als jongeren met een buitenlands uiterlijk mishandeld worden ?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:14 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel positief om te lezen dat er nog Zweden met ballen zijn, ik had ze al opgegeven.
Sorry maar dat geloof ik nou weer niet. In onze samenleving heeft iedereen het over algemeen goed. Dat is te danken aan wat er in het verleden gebeurd is. Daar komt "onze" rijkdom vandaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Sorry maar dat geloof ik niet.
Voorgaande aan de stemming stel ik dus ook voor om een maand uit te trekken aan voorlichting en debatten over dit onderwerp.![]()
Als dat nog niet genoeg is dan weet ik het niet meer.
Pardon?! Heb jij enig idee wat er in Nederland gebeurt op het gebied van seksueel misbruik?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Pardon?! Dus omdat ik ergens niet persoonlijk bij aanwezig was kan/mag ik er geen oordeel over hebben? Dan kunnen we rechters ook wel gelijk afschaffen, zij zijn immers ook nooit persoonlijk getuigen van het delict waarover zij moeten oordelen..
Geloof je nou serieus dat er verzachtende omstandigheden zouden kunnen zijn voor wat die walgelijke misbaksels hebben gedaan? Dat er enige nuance zou moeten worden aangebracht in de berichtgeving over die misselijkmakendheden?
Je hebt gelijk. Autochtonen doen het ook. Zou je mijn geheugen kunnen opfrissen, wat was ook alweer de laatste keer dat er massaal vrouwen aangerand werden door een onstuitbare horde autochtonen? Paar weken geleden?quote:Op zondag 31 januari 2016 01:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Pardon?! Heb jij enig idee wat er in Nederland gebeurt op het gebied van seksueel misbruik?
Edit: Ik begrijp niet waarom seksueel misbruik nu ineens een issue is? (Was het afgelopen jaren nl. ook niet)
Ah ja tuurlijk johquote:Op zondag 31 januari 2016 01:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Autochtonen doen het ook. Zou je mijn geheugen kunnen opfrissen, wat was ook alweer de laatste keer dat er massaal vrouwen aangerand werden door een onstuitbare horde autochtonen? Paar weken geleden?
Niet dus.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja tuurlijk johDe verandering in het seksuele misbruik maakt het ineens heel anders. Dat waren wij vrouwen nog niet gewend en nu komen ineens alle autochtone mannen voor ons op. Nou bedankt
![]()
Een maand aan voorlichting??? Je hebt er een leven lang voor nodig om te overzien wat de oorzaken en gevolgen zijn!quote:Op zondag 31 januari 2016 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry maar dat geloof ik nou weer niet. In onze samenleving heeft iedereen het over algemeen goed. Dat is te danken aan wat er in het verleden gebeurd is. Daar komt "onze" rijkdom vandaan.
Een maand aan voorlichting??? Je hebt er een leven lang voor nodig om te overzien wat de oorzaken en gevolgen zijn!
Om moedeloos van te worden.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja tuurlijk johDe verandering in het seksuele misbruik maakt het ineens heel anders. Dat waren wij vrouwen nog niet gewend en nu komen ineens alle autochtone mannen voor ons op. Nou bedankt
![]()
Er zijn ook Franse moordenaars. Vooral niet moeilijk doen over dat hele Bataclan incident.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Om moedeloos van te worden.
Hoe je het keert of wend het is NOOIT goed bij jou.
Dus we laten alles maar lekker zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |