Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen leningen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente) • KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**) • Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente) • Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**) • Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente) • Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd) • CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente) • Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente) • Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente) • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten • Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe. ** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld: ==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente ==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.
Crowdfundingplatformen aandelen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • Kickstarter, daar is een ander topic voor
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
De rentevergoeding is zo te zien gestegen. Bij SPV 2 en 3 was het nog 5,0%, bij SPV 4 is het 5,5%.
Edit: ik zie nu net dat SPV 3 later naar 6% was verhoogd. Het zal wel niet snel genoeg gegaan zijn. Dat wetende, zullen we maar geen haast maken met inschrijven op SPV 4.......
[ Bericht 27% gewijzigd door obligataire op 10-01-2016 21:38:49 ]
De rentevergoeding is zo te zien gestegen. Bij SPV 2 en 3 was het nog 5,0%, bij SPV 4 is het 5,5%.
Een project met een looptijd van 10 jaar vind ik echt veel te lang, 5 jaar is voor mij toch wel het maximum. Ik ga duurzaaminvesteren.nl wel in de gaten houden, want op zich spreken de projecten mij wel aan.
Op Lendahand.nl is een nieuw land toegevoegd: Zambia. De website is het afgelopen half jaar flink gegroeid. Momenteel is er meer dan ¤4,5 miljoen uitgeleend via die website, waarvan meer dan ¤500.000 in de laatste 30 dagen. Ik vind dat best indrukwekkende cijfers. Momenteel staat er overigens geen enkel project open.
Een project met een looptijd van 10 jaar vind ik echt veel te lang, 5 jaar is voor mij toch wel het maximum. Ik ga duurzaaminvesteren.nl wel in de gaten houden, want op zich spreken de projecten mij wel aan.
Ik vind lange looptijden prima, maar dan wel bij een platform waarvan ik verwacht dat ze er tegen die tijd nog zijn. Van duurzaaminvesteren verwacht ik dat wel, van regiofund bijv. niet.
Zelfstroom vind ik een mooi bedrijf, maar zou mijn 1e project zijn op dat platform, dus ik denk er nog even over na.
Ik hoop dat je je financieel adviseur stevig betaalt voor dit soort insider informatie
haha nee godzijdank niet, hij zit zelf als ondersteunende partij hierachter en poogt investeerders erbij te krijgen.
Gezien ik hem verder nog niet, gedurende het lurken, had voorbij zien komen, wilde ik hem toch vermelden. De opmerking vers was idd verwezen naar het relatief korte bestaan van 11 maanden
Op maandag 11 januari 2016 13:03 schreef gve74 het volgende: Zie in mijn betaalschema dat project 8800 (GVE) vandaag een betaling heeft gedaan. Dat zou goed nieuws zijn. Iemand al iets gehoord via de mail?
Zojuist termijn 13 op mijn rekening ontvangen. Termijn 11 en 12 missen dus nog. Ook nog geen communicatie van GVE gezien. Even afwachten dus.
Ik heb ook geconstateerd dat de eerste betaling van brouwerij Frankendael binnen is. Op hun website lees ik: "3000+ bottles ready to go to our customers. A hard working day to kick start 2016! a special thanks to Brouwerij de Hemel". Daarbij een foto van een lachende Lei van der LInden-Li. Mooi toch!
Medio 2015 gestart met het funden van enkele projecten, en van 2 van de 4 heb ik inmiddels een of meerdere betaling(en) binnen gekregen. Doordat ik niet heel veel spaargeld heb, en ook dit jaar richting naar een koopwoning wil gaan (indien er een hypotheek mogelijkheid is), zal ik waarschijnlijk weinig dit jaar gaan doen, of het moet mij (1) aanspreken, (2) in de omgeving waar ik woon zijn.
Ook het excel documentje (keihandig!) gevonden in een van de eerdere topics, moet daar nog wat dieper op in duiken, daar de maandbetalingen niet overeenkomen met wat is binnen gekomen. Maar dat gaat mij vast wel lukken.
Op maandag 11 januari 2016 16:51 schreef Ivanvan1 het volgende: Ik heb ook geconstateerd dat de eerste betaling van brouwerij Frankendael binnen is. Op hun website lees ik: "3000+ bottles ready to go to our customers. A hard working day to kick start 2016! a special thanks to Brouwerij de Hemel". Daarbij een foto van een lachende Lei van der LInden-Li. Mooi toch!
Dan lees je meer dan ik op hun site! Ik lees alleen dat de funding onder 55 investeerders geslaagd is. Afijn als de dame nu maar goed gaat verkopen dan kan die eerste ronde naar de klanten toe. Nog wel een aantal over houden voor de investeerders borrel!
Ik heb gisteren ook gemaild. Na het retourmailtje over het grondige onderzoek van de FC medewerker met ook bij mij de passsage over toevallige andere persoon met dezelfde naam heb ik gisteravond nog maar een keer gemaild om een uitleg te geven over de VOF, de firmanten en de struktuur van de KvK nummers. Ik heb op mijn laatste mail met uileg nog geen antwoord mogen ontvangen.
We kunnen echter inderdaad het antwoord wel op de site lezen, het project is verdwenen.
Met dank aan het grondige onderzoek van de crowd hier. Ik heb alleen dit bedankje van FC aan de Crowd nog niet gezien.
Zal maandag wel komen.............................
Of zal er toch nog een tweede persoon met dezelfde naam in de zelfde plaats werkzaam indezelfde Branche uit de hoge hoed komen?
Ik moet door het stof, er zijn toch 2 personen, met dezelfde naam, in dezelfde stad Ede, in dezelfde branche. Kreeg vandaag een keurige mail van FC dat ze het nog eens nagevraagd hebben bij de lening aanvrager en dat hij niets met het faillissement te maken heeft.
Ik heb ook zelf maar even ter controlle bij de KvK de gegevens van beide bedrijven opgevraagd en inderdaad de ene Gerrit is van 05-09-1975 en de ander Gerrit met dezelfde achternaam van het failliete bedrijf is van 23-12-1951.
Pfffffffffffff. Excuses aan FC ik was te voorbarig met mijn conclusie dat ze het wel weer niet goed uitgezocht hadden.
Ik moet door het stof, er zijn toch 2 personen, met dezelfde naam, in dezelfde stad Ede, in dezelfde branche. Kreeg vandaag een keurige mail van FC dat ze het nog eens nagevraagd hebben bij de lening aanvrager en dat hij niets met het faillissement te maken heeft.
Ik heb ook zelf maar even ter controlle bij de KvK de gegevens van beide bedrijven opgevraagd en inderdaad de ene Gerrit is van 05-09-1975 en de ander Gerrit met dezelfde achternaam van het failliete bedrijf is van 23-12-1951.
Pfffffffffffff. Excuses aan FC ik was te voorbarig met mijn conclusie dat ze het wel weer niet goed uitgezocht hadden.
En toch zijn we je dankbaar dat je je er zo in vast bijt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de aflossing nog niet heeft overgemaakt ook niet na eerdere toezegging. Ze zijn nogal aan de late kant want de aflossing moet op de 1e werkdag van de maand naar KOM worden overgemaakt.
Op de site van Hype Kappers staat trouwens dat er geen online afspraken kunnen worden gemaakt voor de vestiging in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Problemen met de WIFI zodat ze niet kunnen internetbankieren,geen mailtje naar KOM kunnen sturen naar KOM en niet niet kunnen bellen (VOIP) met KOM?
Op maandag 11 januari 2016 17:43 schreef dyna18 het volgende: Zelf vind ik het leuk om het wel en wee van mijn projecten te volgen. Zal ik nieuws wat ik tegen kom ook hier plaatsen?
Ja graag! Altijd interessant om projecten een beetje te volgen. Zelf kom ik er door tijdsgebrek eigenlijk zelden aan toe.
Tjonge, dat geloof je toch bijna niet. Toch goed gedaan hoor! De kans op deze uitkomst is natuurlijk immens kleine.... Maar ja, het kan dus wel.
Maar toch: als ze hun dossier echt op orde hadden gehad dan had deze vraag ze niet verrast. En hadden ze er meteen op kunnen antwoorden. Ik krijg nu even de indruk dat ze opgelucht adem haalden.
Mijn complimenten dat je dit zo grondig uitzoekt en ook mijn complimenten dat je ruimhartig je excuses aanbiedt omdat je er deze keer naast zat. Laat dat laatste je er vooral niet van weerhouden om in de toekomst dingen opnieuw grondig uit te zoeken!
Vader & zoon, misschien?
Ik ga denk ik maar starten bij Duurzaaminvesteren.nl op het zelfstroom-project. Combi van duurzaam + crowdfunding trekt mij. Rendementen zijn ook prima. Looptijd van 10 jaar is wel wat aan de lange kant voor mij.
Ik vind lange looptijden prima, maar dan wel bij een platform waarvan ik verwacht dat ze er tegen die tijd nog zijn. Van duurzaaminvesteren verwacht ik dat wel, van regiofund bijv. niet.
Want wat zijn de gevolgen als het platform verdwijnt / failliet raakt?
Dan lees je meer dan ik op hun site! Ik lees alleen dat de funding onder 55 investeerders geslaagd is. Afijn als de dame nu maar goed gaat verkopen dan kan die eerste ronde naar de klanten toe. Nog wel een aantal over houden voor de investeerders borrel!
Theoretisch niets. Praktisch wordt het wat lastiger want je moet zelf innen
Regiofund werkt met een aparte (geld derden) stichting dus volgens het boekje. Vraag is alleen, wie betaalt de mensen die de stichting draaiend moeten houden of wordt dat vrijwilligerswerk
Regiofund werkt met een aparte (geld derden) stichting dus volgens het boekje. Vraag is alleen, wie betaalt de mensen die de stichting draaiend moeten houden of wordt dat vrijwilligerswerk
Dat is inderdaad een van de punten waardoor ik nog twijfel. Maar ik ben sowieso nog even aan het afwachten aangezien er maar niet bijgestort de laatste dagen, dus denk dat het niet eens vol komt omdat het nog maar op 3% staat. Je moet namelijk meteen met iDeal betalen en zit niet echt te wachten om mijn geld voor de meer dan een maand oid op hun rekening te stallen.
Zonnepanelen doe ik niet aan mee. Sowieso ben ik daar niet zo'n fan van met een lange looptijd nu omdat je meer en meer berichten leest dat er gedacht wordt aan geen geld meer geven als mensen stroom terug geven aan het net (lees: ze worden dus minder rendabel)
Daarnaast zijn de transactiekosten eenmalig 3% op het totale investeringsbedrag.
Er wordt jaarlijks afgelost staat er, als je dan kijkt krijg je 326 euro aan rentebetalingen. Daar moet je dus 30 van aftrekken om naar je rendement te kijken. Dat is +/- 10% dus het effectieve rendement zal dan van 5.5% naar +/- 4.9%. Bovendien mag er na en een jaar boetevrij afgelost worden, dan is het nog maar de vraag wat er van je rendement over blijft aangezien je die 3% al wel meteen bij het begin volledig betaald. Daarnaast is het ook nog eens annuitair afgelost, wat natuurlijk ook betekent dat het zwaartepunt m.b.t. terugbetalen verder naar achter ligt dan bij een lineaire aflossing (lees: na 5 jaar nog minder geld terug bij een default). Ook de jaarlijkse termijn zorgt voor een groter gat bij een default. Denk bijvoorbeeld aan default in september heb je bij een maandelijkse termijn al 9/12 gehad en bij een jaarlijkse termijn niks.
Ook interessant dat ik in het propositiedocument 1 februari, 1 november en 1 december als jaarlijks rentebetaaldatum tegen kom. Nu kan ik een mierenneuker zijn, maar je kunt er toch wel voor zorgen dat zo'n belangrijk document volledig klopt..
Het is ook een obligatielening waarbij ik dus het vermoeden heb dat er geen derdengeldrekening tussen zit? Daar heb ik ook geen zin in omdat ik dan zelf achter mijn geld aan moet gaan.
Zelfstroom vind ik een mooi bedrijf, maar zou mijn 1e project zijn op dat platform, dus ik denk er nog even over na.
Puur uit interesse, waarom verwacht je dat bij duurzaaminvesteren wel en regiofund niet?
Zojuist termijn 13 op mijn rekening ontvangen. Termijn 11 en 12 missen dus nog. Ook nog geen communicatie van GVE gezien. Even afwachten dus.
Hier hetzelfde en ook nog niets gehoord van GvE. Het project staat nog wel onder het kopje 'Incassobureau ingeschakeld', maar nu met een groen i.p.v. een geel bolletje.
In theorie is het een kwestie van een aantal standard incasso's waarna een aantal standard uitbetalingen moet worden gedaan.... Zolang de betalende partij netjes betaald zijn hier exact 0 mensen handen voor nodig nadat het eenmaal ingeregeld is.
Dat is idd. slechts 4% van de gevraagde lening. En toch: - het is er één in de C-categorie. - allle cijfers zijn vooral (bijna geheel?) gebaseerd op prognoses. - volgens de prognose overtreft de omzet van dit jaar die van 2015 minstens 3x. - nu 50k werkkapitaal en bij succes wil men nog eens 100k werkkapitaal ophalen; nóg een lening. - er zijn al veel sportscholen; - men wil concureren op prijs; daar zitten volgens mij al wat bekende namen. - men wil concureren op persoonlijke service; hoe gaat dit samen met het vorige punt? Nee, ik kan mij goed voorstellen dat investeerders terughoudend zijn. Hoewel, van de 13 huidige investeerders hebben er twee ¤1.000 toegezegd.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar had best wat meer onderbouwing bij mogen zitten. Gewoon een foutje, nu al betalingsissues of een fout bij KOM? Gezien de recente ontwikkelingen heb ik direct wat alarmbellen die afgaan..
Hier ook inderdaad een betaling van GVE project 8080 binnen gekregen, zonder verdere communicatie. Dat vind ik toch wel wat vreemd, want er liggen nog genoeg voor de hand liggende vragen op tafel: worden de achterstallige termijnen nog ingehaald of schuift het hele project gewoon op? Hoe staat het verder met de onderneming? Is de belangrijkste reden voor het eerdere in gebreke blijven nu uit beeld en draait de toko weer normaal? Zou hier graag wat meer over weten.
Dat late betaal dingetje bij KOM zit mij ook niet lekker. Ik wil ook graag toelichting, temeer daar ik toezegging heb staan in een gerelateerd project bij KOM. Indien meer bekend hoor ik het graag. Lijkt me wat overdreven om allemaal te gaan mailen.
Leuk om te lezen, de toekomst zal het leren of het leuke projecten gaat opleveren. Het zou mooi zijn want de wijze hoe IVM de zaken runt bevalt me wel!
De uitbetalingen van uw investeringen zijn inderdaad nog niet volledig verwerkt. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing en zullen het bedrag zo snel mogelijk aan u uitbetalen.
Op dinsdag 12 januari 2016 11:11 schreef bleyenburg het volgende: Iemand hier tijd en zin om even de cijfers en pitch te bekijken van Bikkel Bikes op FNC en van commentaar te voorzien?
Weinig tijd helaas. Ik zie 14% EV (vrij weinig), en een current ratio van 1,3 (redelijk). Dus waarom ze zoveel rente bieden? 14% suggereert een junk loan
Leuk speculatief gokje?
[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 12-01-2016 11:37:01 ]
Daar had best wat meer onderbouwing bij mogen zitten. Gewoon een foutje, nu al betalingsissues of een fout bij KOM? Gezien de recente ontwikkelingen heb ik direct wat alarmbellen die afgaan..
Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht. Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.
[..]
Dat is inderdaad een van de punten waardoor ik nog twijfel. Maar ik ben sowieso nog even aan het afwachten aangezien er maar niet bijgestort de laatste dagen, dus denk dat het niet eens vol komt omdat het nog maar op 3% staat. Je moet namelijk meteen met iDeal betalen en zit niet echt te wachten om mijn geld voor de meer dan een maand oid op hun rekening te stallen.
Op dinsdag 12 januari 2016 12:34 schreef MArcieeeeeee het volgende: Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht. Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.
Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 12-01-2016 14:33:32 ]
Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.
Ik zou zeggen 8 en bij voorkeur 5 jaar. En natuurlijk staan er ook nog een aantal andere verbeterpunten op onze wensenlijst met betrekking tot de algemene voorwaarden en de positie van ene heer Chiu in de organisatie.
Op dinsdag 12 januari 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende: Hoi naregendezon. Heb jij vanmiddag eventueel even de tijd om jouw gewaardeerde licht te laten schijnen over Bikkle Bike op FNC?
De ratio’s heeft obli bekeken.
Het algemene beeld. BikkelBikes is geen fietsenwinkel zoals FC stelt maar een Fietsen fabrikant.
Fietsenmarkt is zeer competitief met veel toetreders. Als ik de geleverde modellen zie zijn het gewone huis tuin en keuken (E-)Bikes. Vermoedelijk erg belangrijk om deze fietsen via een vertrouwde dealer te verkopen die een goed verhaal en goede marge heeft.
Zo ik kan zien is Bikkel Bikes het enige merk elektrische fietsen die de groothandel op dit moment voert. Bikkel Bikes willen minder afhankelijk worden van de groothandel Louis Verwimp B.V., het zou ook zo maar eens kunnen zijn dat de groothandel minder afhankelijk wil zijn van Bikkel Bikes en bijvoorbeeld overweegt een nieuw merk erbij te nemen. De omzet stijgt al 3 jaar niet in Bikkel Bikes terwijl het aantal verkochte elektrische fietsen jaarlijks met zo’n 15% toeneemt.
Ik zie bij Bikkel Bikes geen direct sales via een webshop of iets dergelijks. Wat ik dus vermoed is dat Bikkel Bikes in zeer grote mate zo niet geheel afhankelijk is van Verwimp B.V. voor Sales. Het dealer net van BikelBikes is het Verwimp dealernetwerk.
Kortom geen gezonde situatie en ik zie een relatief klein bedrijf dit niet snel omdraaien in een traditionele fietsen markt die gedomineerd wordt door grote merken als Gazelle, Batavus, Giant etc.. Bikkel Bikes verkoopt zijn fietsen bij de gratie van de groothandel Verwimp B.V.
Wil ik hier in investeren dan zou ik een echt goed plan willen zien hoe ze onafhankelijk willen worden van Verwimp. Maar ja als ze dat al hebben zullen ze dat niet in de openbaarheid delen. Want dan dondert Verwimp ze misschien gelijk buiten de deur.
Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef bleyenburg het volgende: In principe kan het wel, 'n schakel overslaan. Maar idd, ik heb geen idee of er online plannen zijn e.d.
Natuurlijk kan dat. maar ik vermoed dat als zo'n kleine jongen dat gaat doen de groothandel hem eruit gooit. Dag 3 miljoen omzet. Zie dat maar eens een twee drie op te vangen met je nieuw op te bouwen verkoopkana(a)l (en). Dat kan je vergeten.
Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol. Ze bieden een mooie rente en als ze behoedzaam opereren zodat ze en de groothandel met zijn dealers niet voor het hoofd stoten en toch ook nieuwe kanalen weten aan te boren, zou het kunnnen. Doch dat vergt heel veel tact. Ik vraag me dan wel af waarom ze dat dan nog niet eerder gedaan hebben.
Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol. Ze bieden een mooie rente............
De hoogte van de rente doet vermoeden dat het water ze tot aan de lippen staat, ze geen andere financieringsmogelijkheden (meer) hebben en dat ze alleen nog bij de crowd of bij de maffia terecht kunnen......
Op zich ziet de current ratio er goed uit maar wat is de samenstelling van de vlottende activa vraag ik me af. Misschien veel incourante voorraad en/of een flinke r/c vordering op de directie.
Daarnaast zie ik twee jaren achtereen omzetdaling. 3 ton in 2015. Gaat niet echt soepel daar.
Nieuw bericht van KoM over het faillissement van Vinovat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben wel benieuwd naar de "zekerheden" de voorraad van +- ¤50.000,- zou zijn verpand. Hier wordt in het bericht van KoM helemaal niets over gezegd.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KoM maakt zich er hier wat mij betreft wel erg makkelijk vanaf. Ik lees inderdaad bijvoorbeeld helemaal niets over de voorraad en inventaris (circa ¤ 50.000,- huidig niveau) welke verpand is. De vraag is natuurlijk wat daar ook van waar geweest is en wat er nu nog van over is maar helemaal nul zou het niet kunnen zijn. Ik zit zelf niet in dit project maar anders zou ik hierover zeker vragen gaan stellen. Dan even over Sparkholder. Ik weet niet he het bij jullie is maar sinds dit is ingevoerd medio vorig jaar zou het bij mij op 8 projecten moeten werken terwijl als ik hier nu naar kijk het bij mij op maar een project echt zichtbaar is. Tot op heden heb je hier dus ook helemaal niets aan. Hoe is dit bij jullie?
Over de voorraad en inventaris heb ik al vragen gesteld aan KoM. Het is nog even wachten op een reactie. Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
Op dinsdag 12 januari 2016 18:47 schreef Baklapper het volgende: Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
Ik heb dit eerder aan KoM gevraagd. Bij veel projecten valt het niet mee op de administratie aan te sluiten op Sparkholder. Er zijn veel minder projecten aangesloten dan mag worden verwacht. Ongeveer een half jaar geleden is sparkholder verplicht voor projecten van KoM. Ik heb ook eerder gevraagd of er een legenda kan komen bij de cirkel. Hier heb ik nooit antwoord op gehad
Ik heb een account aangemaakt op Sparkholder. Vervolgens wordt er blijkbaar verwacht dat ik bij de onderneming, een verzoek om te mogen volgen, indien?
Mijn dank aan de reageerders op mijn eerdere default bericht, was ff druk met andere zaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beeld faillissementsverslag is idd. schokkend. Begint ook wel een terugkerend patroon te worden, verliesfinanciering waar zogenaamd om groeikapitaal enzo wordt gevraagd, en dan een of meer bv's die al snel omvallen... Waar o waar is het crowdgeld dan telkens zo snel gebleven? Zie nu weer Vinovat. Mijn gve-defaultschema is gebaseerd op >100 projecten, start begin 2012. Ik mag - huidige aantal defaults omgerekend naar nog af te lossen resterende deel - inmiddels blij zijn als ik onder de 20% defaults blijf.
Ik zie aantal trends die ik zorgwekkend vind: -steeds snellere defaults, ref. bv. de kabellegger -stapelfinanciering, waarbij de bank voor haar uitleenaandeel zekerheden regelt, en de rest mag de crowd 'ongedekt' ophoesten. Gewoonweg bizar dat de AFM dat toestaat -leenstapelaars, die binnen relatief korte tijd voor 2e of 3e keer geld bij de crowd ophalen. Ter financiering van de terugbetalingen? dat zijn dan uitgestelde defaults... -en belangrijkste eigenlijk, geen aansluiting van de sites bij 'reguliere' mkb-bedrijven, het blijft veel te veel bij startups en hiervoor genoemde junk leningen
Ik heb dit aan de AFM voorgelegd, ben benieuwd naar hun respons...
Op dinsdag 12 januari 2016 19:55 schreef rockenfeller het volgende: Iemand al gegoogled op de naam van de wijnhandel ondernemer? Iets met een evenementenbureau, een afgelast oktoberfest en terugbetalen van kaartjes alsmede flinke verliezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BTW volgens kvk is dit dezelfde ondernemer
Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest. Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen. Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.
Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest. Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen. Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.
Ok. Wist ik niet. Dan haal ik het weg. Heeft verder geen nut
Den Haag - De kredietverlening voor het midden- en kleinbedrijf komt steeds beter op gang.
De kans van slagen voor bedrijven die een lening willen, is in de tweede helft van vorig jaar toegenomen tot 79% van de aanvragen. In de eerste helft van 2015 slaagde nog 71% hier volledig in. Vergeleken met de eerste helft van 2014 is het verschil helemaal opvallend. Toen slaagde slechts 54% van de kredietaanvragen volledig.
Dit blijkt uit de Financieringsmonitor die minister Kamp (Economische Zaken) woensdag naar de Tweede Kamer stuurt.
Vooral voor middelgrote bedrijven is de kans dat een aanvraag voor financiering slaagt fors toegenomen. In de eerste helft van 2015 lag dit percentage nog op 64%, maar in de tweede helft van het jaar trok dit aan tot 89%.
Het kleinbedrijf blijft wat achter maar zit wel in de lift met 57% tegenover 51% in de eerste helft van het jaar. Het percentage bedrijven dat helemaal geen financiering nodig heeft steeg van 72% in de eerste helft van 2014 tot 82% aan het eind van 2015.
Kamp toont zich tevreden nu het tij langzaamaan lijkt te keren. „Het gaat de goede kant op. Bij een derde van de mkb-bedrijven stijgt de winst. Steeds meer ondernemers kunnen financiering krijgen. Ze worden minder vaak afgewezen door de bank en ze kunnen ook bij andere geldverstrekkers terecht”, aldus de VVD-bewindsman.
„Maar we zijn er nog niet. Kleine ondernemers kunnen te vaak nog moeilijk aan financiering komen. Voor hen is van belang dat vorige week ¤100 miljoen extra beschikbaar is gekomen voor microkredieten via kredietverstrekker Qredits.”
Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven steeds vaker buiten banken om mogelijkheden vinden voor het financieren van hun activiteiten. In 2014 zocht 25% deels zijn financiering buiten de banken, in de tweede helft van vorig jaar trok dat percentage aan tot 41%.
Sinds de kredietcrisis uitbrak zijn nieuwe initiatieven ontplooid omdat banken de geldkraan steeds vaker dichtdraaiden. Het gaat dan bijvoorbeeld om crowdfunding en kredietunies.
Om dat mogelijk te maken heeft het kabinet nieuwe wetgeving gemaakt. Zo is op 1 januari de Wet Toezicht Kredietunies in werking getreden.
Per 1 april worden nieuwe regels voor crowdfunding van kracht die de professionaliteit van crowdfundingplatforms en de bescherming van investeerders moet verhogen."
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn interpretatie: Alle begin is moeilijk
Op dinsdag 12 januari 2016 10:32 schreef dbrmnn het volgende: Hier ook inderdaad een betaling van GVE project 8080 binnen gekregen, zonder verdere communicatie. Dat vind ik toch wel wat vreemd, want er liggen nog genoeg voor de hand liggende vragen op tafel: worden de achterstallige termijnen nog ingehaald of schuift het hele project gewoon op? Hoe staat het verder met de onderneming? Is de belangrijkste reden voor het eerdere in gebreke blijven nu uit beeld en draait de toko weer normaal? Zou hier graag wat meer over weten.
Ik heb een mailtje richting GVE gestuurd. Zodra ik iets meer weet laat ik het in dit forum weten.
’Iedereen kans om z’n recht te krijgen’ Inmiddels hebben vader en dochter vijftien man in dienst, allen voormalige rechters en advocaten. Het gaat goed met Liesker Procesfinanciering, zo goed zelfs dat er meer kapitaal nodig was om het oplopende aantal aanvragen te kunnen bekostigen. Via een crowdfundingcampagne haalden ze in oktober binnen een halve dag ¤600.000 op voor verdere groei.
VVD-coryfee Hans Wiegel heeft een forse veeg uit de pan gekregen van de rechtbank uit Leeuwarden. Als voorzitter van aan een vastgoedfonds gelieerde stichting heeft de oud-politicus 'cruciale' informatie achtergehouden voor beleggers.
De bestuurders verwijten de oud-politicus dat hij een bancaire volmacht heeft gegeven aan vastgoedbeheerder Jonald Bouwhuis. Die gebruikte een deel van het geld dat hij in beheer had, voor andere doeleinden dan vastgoedinvesteringen. Nadat Bouwhuis in 2009 in de financiële problemen was geraakt, kregen de 120 gedupeerde obligatiehouders van Bouw State V onder meer geen rente meer uitbetaald.
Liesker Legal financiert de rechtszaak voor Bouw State. Liesker probeert al jaren aan te tonen dat Wiegel gefaald heeft als bestuurder en bereidt een miljoenclaim voor voor de bestuurders van Bouw State.
Update KoM project Villa Quasada Vandaag zijn wij door de ondernemers geïnformeerd dat zij de financiering van hun project Villa Quasada uit eigen middelen kunnen gaan financieren. Volgende week wordt er gestart met de bouw in Spanje en er is al veel animo voor de aankoop van de villa's. Men verwacht dat de 14 villa's uit de 1e bouwfase binnen 2-3 maanden zijn verkocht. De ondernemers begrijpen ook dat crowdfunding wellicht een stap te ver was. Desondanks zijn zij zeer tevreden over het verloop van de campagne. Concreet betekent dit dat wij het project Villa Quasada hebben beëindigd. Mede namens de ondernemers bedankt voor het vertrouwen en wellicht tot een volgend project.
Waarvoor heb ik de lening nodig. Ik heb de lening nodig om de aanpassing van het verdienmodel mogelijk te maken. De gelden worden geïnvesteerd in aanpassingen aan het pand, garage equipment, acquisitie en reclames, opleiding monteurs, aanstelling APK monteur en werkkapitaal gedurende de ombouw periode. In totaal heb ik ¤ 113.000,- benodigd hetgeen met ¤ 120.000,- financiering via Geldvoorelkaar.nl gerealiseerd kan worden.
113k nodig en 120k willen lenen? Ik had toch wel graag een splitsing gezien in die 113k
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Die werkmij (gas). heeft een zwaar negatief E.V. Is technisch zo goed als failliet. De draagkracht van de holding is onduidelijk al staat daar een hele grote voorziening op de balans (pensioen eigen beheer?) die eventueel als garantievermogen kan dienen.
Investering in dit bedrijf past niet in mijn goede voornemens van 2016
Die werkmij (gas). heeft een zwaar negatief E.V. Is technisch zo goed als failliet. De draagkracht van de holding is onduidelijk al staat daar een hele grote voorziening op de balans (pensioen eigen beheer?) die eventueel als garantievermogen kan dienen.
Investering in dit bedrijf past niet in mijn goede voornemens van 2016
Die gedachte kreeg ik ook al bij het lezen van de pitch. Er wordt ook ontzettend weinig financiële informatie gegeven en het geheel gaf mij het gevoel dat het er bijster slecht voor staat. Het is best mogelijk dat die groei met deze overeenkomst zal lukken, maar het is ook best mogelijk dat ze omvallen. Dus ik laat hem lekker gaan.
Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef bleyenburg het volgende: Volgens mij worden ook de kosten van de financiering meegefinancierd. Dat zou het verschil tussen de 113K en 120K kunnen verklaren.
Dat zou idd op 7200 uitkomen, gangbare verklaring. als ze dat er nou gewoon bij schrijven....
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat de beste man kwijt gaat zijn aan franchise fees en hoeveel de crowd hiervan meefinanciert, want JAMES is gewoon een franchiseketen. Bovendien: een omzetverdubbeling in vijf jaar vind ik nogal ambitieus, zeker in die sector. 80% mag dan wel via JAMES komen, maar die club zal hiervan ongetwijfeld een niet gering deel van de omzet meepikken.
Op woensdag 13 januari 2016 13:55 schreef bleyenburg het volgende: indien hier iemand met vragen voor Bikkel, meldt maar. dan neem ik die desgewenst voor je mee als ik ze bel
Je zou kunnen vragen of die aflossing aan de groothandel, verplicht of op vrijwillige basis geschiedt?
Zelf heb ik staan: 1. Zijn er contracten m.b.t. de distributie of anderszins vastliggende afspraken? 2. Ligt er al een plan of basis voor online strategie? 3. Verklaring lang- en kortlopende schulden (wie, wat, waar) 4. Verklaring omzetdaling (in groeimarkt) 5. Wat zijn de genoemde "andere omzetkanalen (vermoedelijk afzetkanalen) 6. Mogelijkheden tot verpanding en hoofdelijke aansprakelijkheid. 7. Gesteld wordt dat er geen bancair krediet is. Bij welke kredietinstelling loopt dan de LS ter grootte van ¤163.080?
Bikel: ....... maar wat is de samenstelling van de vlottende activa vraag ik me af. Misschien veel incourante voorraad en/of een flinke r/c vordering op de directie.
Op zondag 10 januari 2016 20:30 schreef obligataire het volgende: Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Ook een nieuwe op GvE. Lijkt me wel een vrij risicoloze investering (particulieren, verbouwing, beiden een goed inkomen), maar met een periode van 10 jaar!
Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Ernie58 het volgende: Nieuwe op GvE, ik vind 10 jaar veel te lang en heb hem daarom verder niet helemaal doorgelezen.
Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Ernie58 het volgende: Nieuwe op GvE, ik vind 10 jaar veel te lang en heb hem daarom verder niet helemaal doorgelezen.
Ziet er goed uit. Ook leuk dat ze via een website de voorgang van de verbouwing etc. bijhouden. Hier draait crowdfunding om! Alleen 10 jaar is me net iets te lang
Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.
Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.
Ik begrijp dat ook niet. Een omzet van 48K is mooi maar er gaat al 14K af voor de crowd. Als een opdrachtgever een keer wat later betaalt of de vorst blijft wat langer hangen dan ben je mi weg
Inderdaad..
Ik heb er nog niet in detail naar gekeken, maar heb het gevoel dat ook cijfermatig dit aan alle kanten rommelt.
25.600 Euro omzet door wat hij uitleent. Zelf rekent hij 800E/week. STEL dat hij 52 weken per jaar werkt (wat onmogelijk is omdat hij aangeeft personeel in te werken en hij uiteraard ook gewoon zijn uitzendbureau moet runnen. En dan vergeet ik even dat het ook best gezond is om ergens een vakantietje te nemen.) dan brengt hij 41600 Euro binnen. Het totaal wordt dan 67.800 euro. Dan vraag ik me af of 48K winst al mogelijk is als je denkt aan alle kosten die een uitzenbureau moet maken. En zoals eerder gezegd, dat is niet eens een realistische omzet.
Bovendien heeft hij geld nodig om debiteuren voor te financieren. Maar hij rekent alleen de marge als omzet in het verhaal. Maar de omzet is natuurlijk het volledige uurloon en hij moet die mensen uitbetalen. Ik vind het toch wel schandalig als je 30K komt vragen om een onderneming te beginnen dat je dat soort termen niet fatsoenlijk gebruikt.
Ik zie ook niet wat 25 jaar betonwagenchauffeur zijn als basis geeft voor het runnen van een uitzendbureau. Tuurlijk hij zal wel wat mensen kennen hier en daar in de bouw, maar hij heeft 0 ervaring met het runnen van een bedrijf.
Op woensdag 13 januari 2016 17:27 schreef k_man het volgende: Ook een nieuwe op GvE. Lijkt me wel een vrij risicoloze investering (particulieren, verbouwing, beiden een goed inkomen), maar met een periode van 10 jaar!
Ik vertrouw deze niet. Particuliere hypotheek 10 jaar vast kun je tussen de 2-3% krijgen. Waarom 7% aan de crowd betalen?
Maar ik zie tijdens het typen dat ik me hier al niet meer zorgen over hoef te maken omdat deze ook in noterm al weer vol geknalt is..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Net een mailtje dat er weer een bedrijf vervroegd alles ineens gaat aflossen, moest nog 15 termijnen van de 36 maar dat nu dus ineens. Dat zijn de leuke berichten weer.
Gaat trouwens om:
SPOILER
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Op woensdag 13 januari 2016 19:01 schreef AQuila360 het volgende: Net een mailtje dat er weer een bedrijf vervroegd alles ineens gaat aflossen, moest nog 15 termijnen van de 36 maar dat nu dus ineens. Dat zijn de leuke berichten weer.
Gaat trouwens om:
SPOILER
Maar bleek goed nieuws te zijn. Eureka Caterware gaat al zijn termijnen in een keer uitbetalen. Na HIN verzekeringen is dit mijn tweede die dat doet
*dubbel zie ik nu*
Zien jullie dat als positief? Heb namelijk zelfs het liefst dat de goede projecten gewoon de hele looptijd doorlopen en je er rente op blijft vangen.. Op deze manier heb je namelijk een lager default percentage nodig om een leuk rendement over te houden..
Idd goed nieuws van Eureka Caterware nu maar weer op zoek naar een mooi project om in te herinvesteren. Dit maakt iets goed van een paar eerdere defaults.
Zien jullie dat als positief? Heb namelijk zelfs het liefst dat de goede projecten gewoon de hele looptijd doorlopen en je er rente op blijft vangen.. Op deze manier heb je namelijk een lager default percentage nodig om een leuk rendement over te houden..
ze betalen ook alle nog verschuldigde rente over de rest van de oorspronkelijke looptijd
[..]Ik zie ook niet wat 25 jaar betonwagenchauffeur zijn als basis geeft voor het runnen van een uitzendbureau. Tuurlijk hij zal wel wat mensen kennen hier en daar in de bouw, maar hij heeft 0 ervaring met het runnen van een bedrijf.
Natuurlijk is dat geen basis. Voor het daadwerkelijk correct uitoefenen van een uitzendbureau is veel kennis van de branche noodzakelijk. De overheadkosten (o.a. de verloningssoftware, sectorpremies, lidmaatschap ABU etc.) zijn er hoog en met deze omzet moeilijk terug te verdienen.
SPOILER
Financieringsvraag Gym Fitness (KoM) is door opmerkingen van de crowd gehalveerd van 100k naar50k
In samenspraak met de ondernemers van Gym Fitness Rotterdam hebben moeten constateren dat de financieringsvraag niet duidelijk is. Met name de aflossing van 50K aan de Holding was onduidelijk. Deze is nu komen te vervallen. De ondernemers zullen gaan aflossen aan de Holding als er voldoende liquide middelen zijn gegenereerd. De vernieuwde aanvraag van 50K komt nu ten goede aan de ontwikkeling van het sport-zorgprogramma voor de hartrevalidatie patiënten van het Ikazia ziekenhuis. Deze samenwerking is in een stroomversnelling gekomen. Dit betekent een voortdurende stroom van nieuwe klanten voor Gym Fitness Rotterdam B.V. Later dit jaar zal er nog een aanvraag van 50k bij Kapitaal Op Maat worden ingediend om de verwachtte stroom van nieuwe klanten aan te kunnen. Het Ikazia ziekenhuis verwacht in 2016 1200 hartrevalidatie patiënten te behandelen. Concreet betekent dit dat wij het doelbedrag van het project Gym Fitness zullen aanpassen van 100k naar 50k. Tevens zal de projecttekst worden aangepast. De voorwaarden & zekerheden voor deze aanvraag en de vervolgaanvraag van 50K later dit jaar blijven gehandhaafd. Voor de toetsing blijven wij uitgaan van een aanvraag van 100k. Graag vermelden wij dat wij vanuit Kapitaal Op Maat volledig achter dit besluit staan en wensen Gym Fitness alle succes toe met het vervolg van hun crowdfunding campagne.
Ooh.. Wel gek dat je dat als ondernemer dan doet, maar dan is het als investeerder wel lekker ja!
Ja precies ik snap het ook nooit helemaal, maargoed wel leuk ja.
En het stukje er bij was van de strekking ''jullie hebben ons geholpen toen we het nodig hadden en nu doen we weer wat extra terug''
Mn 2de al! Die zie ik liever dan een default mailtje in elk geval
vwb Nice jobs bedoelde ik klein bedrag te lenen. Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario. Alleen tegen eventuele fraude is niks bestand. Ik over weeg 'm toch.
Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef bleyenburg het volgende: vwb Nice jobs bedoelde ik klein bedrag te lenen. Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario. Alleen tegen eventuele fraude is niks bestand. Ik over weeg 'm toch.
Hoofdelijke aansprakelijkheid stelt niet zoveel voor. Hij leent nu 30.000. Maar zijn schulden kunnen natuurlijk veel groter worden dan 30.000.
Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef bleyenburg het volgende: vwb Nice jobs bedoelde ik klein bedrag te lenen. Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario. Alleen tegen eventuele fraude is niks bestand. Ik over weeg 'm toch.
Hij rekent maar E 25 per uur. Dat is echt heel weinig. Geen geld voor arbeidsongeschiktheidsverzekering. Geen recht op ww. Weinig tot niks zal overblijven om te sparen. Als het misgaat is er echt nauwelijks wat te halen. 30k is voor deze man echt heel veel geld. Het is alleen onduidelijk of zijn vrouw inkomen heeft.
Heel veel vragen, maar 0 antwoorden bij Nice Jobs. Het duiveltje in mij vermoedt dat er geadviseerd is ff niks te antwoorden als ie toch wel volloopt.... (disclaimer: Ik zeg met nadruk "vermoedt")
Maar bleek goed nieuws te zijn. Eureka Caterware gaat al zijn termijnen in een keer uitbetalen. Na HIN verzekeringen is dit mijn tweede die dat doet
Haha, dat had ik ook! Na 5 defaults is het lekker om eindelijk eens een positief bericht te ontvangen, had ik echt even nodig! Maakt het negatieve rendement dat ik momenteel heb op crowdfunding bij lange na nog niet goed, maar het helpt wel. En geeft in ieder geval aan dat het ook wel eens goed kan uitpakken.....
Doe mij er nog maar een paar die vervroegd aflossen!
Nou zag ik net een reclame van een goed doel met microkrediet met 1,55 procent rente. Het leek mij wel een leuk idee om dit te steunen, veel leuker dan gewoon maar ergens wat storten. Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking met NS is opgezegd.
"Beste investeerders,
Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten."
[ Bericht 10% gewijzigd door Rottie99 op 14-01-2016 06:21:14 ]
Fishpoint heeft op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking tussen NS en Fishpoint is opgezegd.
"Beste investeerders,
Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten.
Tot binnenkort.
Fish Point team,"
bedankt voor de update
Verbaas mij ook niks de zaken van fish point liepen ook voor geen meter en dan weer dat duurzaam gelul verhaal erbij. Op het moment dat men over duurzaam begint moet je er gewoon zo voor mogelijk vandaan blijven
Verbaas mij ook niks de zaken van fish point liepen ook voor geen meter en dan weer dat duurzaam gelul verhaal erbij. Op het moment dat men over duurzaam begint moet je er gewoon zo voor mogelijk vandaan blijven
Was ook eerst enthousiast over het concept. Heb mij teruggetrokken op basis van het team dat er achter staat. Blijkt nu een goede keuze te zijn geweest dus.
Haha, dat had ik ook! Na 5 defaults is het lekker om eindelijk eens een positief bericht te ontvangen, had ik echt even nodig! Maakt het negatieve rendement dat ik momenteel heb op crowdfunding bij lange na nog niet goed, maar het helpt wel. En geeft in ieder geval aan dat het ook wel eens goed kan uitpakken.....
Doe mij er nog maar een paar die vervroegd aflossen!
Wat voor rendement heb je gehaald dan?
Zelf zit ik er ook aan te denken om het crowdfund geld iets af te bouwen, en in plaats daarvan over te gaan op hoge dividend bedrijfsobligaties.
Fishpoint heeft op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking tussen NS en Fishpoint is opgezegd.
"Beste investeerders,
Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten.
Tot binnenkort.
Fish Point team,"
Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Ja zijn inderdaad dezelfde mensen zonder enige trackrecord meteen meerdere zaken openen
Ja helaas dezelfde als die van GvE, dus binnenkort weer een mail van GvE met de gevreesde onderwerpregel: 'Bericht inzake project xxxx'
[ Bericht 0% gewijzigd door Ernie58 op 13-01-2016 22:59:07 ]
Ja precies ik snap het ook nooit helemaal, maargoed wel leuk ja.
En het stukje er bij was van de strekking ''jullie hebben ons geholpen toen we het nodig hadden en nu doen we weer wat extra terug''
Mn 2de al! Die zie ik liever dan een default mailtje in elk geval
Ja, wat dat betreft gaat het lekker! Dit is mijn derde vervroegde volledig aflossing in drie maanden 😊👍. Leuk ook om te lezen dat het goed gaat met het bedrijf en dat ze de crowd op deze manier extra willen bedanken.
Waarschijnlijk hebben ze geen extra hypotheekruimte
Mja zelfs dan nog.. een 46-jarige ITer en een afdelingshoofd in een ziekenhuis zouden ook genoeg moeten verdienen om daar geen lening a 7% voor aan te gaan voor 10 jaar. Paar jaartjes zou meer dan zat moeten zijn... Dus dan heeft het wel een naar gevoel bij mij..
Mja zelfs dan nog.. een 46-jarige ITer en een afdelingshoofd in een ziekenhuis zouden ook genoeg moeten verdienen om daar geen lening a 7% voor aan te gaan voor 10 jaar. Paar jaartjes zou meer dan zat moeten zijn... Dus dan heeft het wel een naar gevoel bij mij..
Maar ach, het zit toch al vol..
Kan ook zijn dat ze met de nieuwe normen niet uitkomen, maximaal 102% financieren. De totale investering van verbouw die niet terug komt in de marktwaarde na verbouw. Banken geven aan dat je dan maar eigen geld moet inbrengen..,,,
Ik zie net goed nieuws voor NaRegenDeZon ! Er is namelijk, voor de liefhebbers in deze constructie, weer een nieuwe Dierservice Nederland op KoM. Nummertje 4 van 43K dit keer. Maar goed, hij was aangekondigd dus tot zover niets nieuws. Ik denk dat ik hem toch maar weer aan mij voorbij laat gaan
Natuurlijk is dat geen basis. Voor het daadwerkelijk correct uitoefenen van een uitzendbureau is veel kennis van de branche noodzakelijk. De overheadkosten (o.a. de verloningssoftware, sectorpremies, lidmaatschap ABU etc.) zijn er hoog en met deze omzet moeilijk terug te verdienen.
SPOILER
Op basis van het antwoord van de ondernemer heeft dit waarschijnlijk weinig te maken met een echt uitzendbureau. Meer een soort bemiddelaar voor onderaannemers. Spoiler klopt wat mij betreft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreffende het HR-management. Dit is geen onderdeel van Nice Jobs. Potentials worden doorverwezen naar een HR-specialist. Dit is niets meer dan een diensverlening naar onze clienten toe. Wat betreft het eigen vermogen. Dit betreft de eigen inbreng uit een erfenis. Er is geen overwaarde op de eigen woning. Verzekering: De personen die op opdrachten worden geplaatst zijn zelf verantwoordelijk voor hun (arbeidsongeschiktheids)verzekering(en). Prognoses: de genoemde 1600uur per jaar betreft de inzet in het eerste jaar van mijzelf. Mijn doel is, zeker in de aanloop fulltime mijzelf uit te lenen. Overigens draai ik momenteel al werkweken van ver over de 40 uur per week. Plan B zit opgesloten in plan A. Ik kan mij momenteel zonder veel moeite voor meer dan 40 uur per week wegzetten. Hiermee kan ik voldoende omzet genereren om in mijn levensonderhoud te voorzien en ook aan de financiele verplichtingen voldoen
Jaaroverzicht GvE: Door de verwerking van betalingen van (eind) december 2015 en het vervolgens lopend maken van projecten in 2016 adviseren wij u pas in de loop van februari het jaaroverzicht op te vragen voor uw administratie. De gegevens in uw jaaroverzicht zijn dan volledig verwerkt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is al de tweede keer in dit project.
Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef bleyenburg het volgende: Zelf heb ik staan: 1. Zijn er contracten m.b.t. de distributie of anderszins vastliggende afspraken? 2. Ligt er al een plan of basis voor online strategie? 3. Verklaring lang- en kortlopende schulden (wie, wat, waar) 4. Verklaring omzetdaling (in groeimarkt) 5. Wat zijn de genoemde "andere omzetkanalen (vermoedelijk afzetkanalen) 6. Mogelijkheden tot verpanding en hoofdelijke aansprakelijkheid. 7. Gesteld wordt dat er geen bancair krediet is. Bij welke kredietinstelling loopt dan de LS ter grootte van ¤163.080?
Ik weet niet of de vragen al gesteld zijn maar ik heb ook nog al wat consumneten problemen gevonden met de E-bikes van dit merk.
Een aardige vraag zou ook nog zijn: Hoeveel E-bikes zijn er bij dealers en consumenten die nog onder de wttelijke garantie periode vallen, hoeveel is voor de garantie op deze fietsen gereserveerd, en waar kan ik dat vinden in de cijfers?
Vandaag een afschrift van de officiële akte van de notaris ontvangen m.b.t. project Panneklaar (KoM). Ziet er volgens mij allemaal netjes uit en zoals afgesproken staat een ieder die dit wilde en hiervoor in aanmerking kwam keurig op de akte. Daarmee is het eerste project met een 1e hypotheekinschrijving, waarbij alle hypotheekverstrekkers persoonlijk genoemd worden op de akte, volgens mij tot stand gekomen. Wat mij betreft, met nog wat kleine aanpassingen, voor herhaling vatbaar!
Ja, wat dat betreft gaat het lekker! Dit is mijn derde vervroegde volledig aflossing in drie maanden 😊👍. Leuk ook om te lezen dat het goed gaat met het bedrijf en dat ze de crowd op deze manier extra willen bedanken.
Natuurlijk ben ook ik blij met de vervroegde aflossing van de plastic borden fabrikant maardaarnaast heb ik ook het bericht onvangen van GVE 6070 die in december/januari weer zou gaan betalen dat die zijn afspraken niet na komt om de betalingen te hervatten! Ik heb 8 vervroegde aflossingen nodig om een default te compenseren! Dus doe mij nog maar een paar vervroegde aflossingen!
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-01-2016 12:11:32 ]
Op donderdag 14 januari 2016 11:18 schreef bleyenburg het volgende: hoi, ik ben er nog niet aan toe gekomen contact met Bikkel bikes op te nemen. ligt in de planning vandaag of morgen.
heb jij een bron van die problemen, naregendezon?
o.a. Reviews op de site Consumentenbond. Overgens er zijn meer fabrikanten van E-bikes met problemen.
Op donderdag 14 januari 2016 12:25 schreef NaRegenDeZon het volgende: Nieuw Kleine starter op GvE: LenexIT Project:13145 Zakelijk Leendoel:Financiering werkkapitaal Classificatie:5s G-PD percentage:0,12 Creditsafe score:27 Inschrijfperiode nog 60 dagen Kredietbedrag:¤ 17.500 Geinvesteerd:¤ 0 Product: Lening Looptijd: 60 maanden Rente per jaar:8,0%
Tja, ik zie in het bedrijf eigenlijk helemaal niets maar een bedragje van 17,5K met drie mensen die tekenen voor hoofdelijke aansprakelijkheid kan toch bijna niet mis gaan?
Op donderdag 14 januari 2016 12:27 schreef Horsemen het volgende: Tja, ik zie in het bedrijf eigenlijk helemaal niets maar een bedragje van 17,5K met drie mensen die tekenen voor hoofdelijke aansprakelijkheid kan toch bijna niet mis gaan?
Dat was ook mijn idee, voor 17.5k is er een aflossing van 350 ¤ per maand, dus ik pak hem maar mee.
Op donderdag 14 januari 2016 11:21 schreef Horsemen het volgende: Vandaag een afschrift van de officiële akte van de notaris ontvangen m.b.t. project Panneklaar (KoM). Ziet er volgens mij allemaal netjes uit en zoals afgesproken staat een ieder die dit wilde en hiervoor in aanmerking kwam keurig op de akte. Daarmee is het eerste project met een 1e hypotheekinschrijving, waarbij alle hypotheekverstrekkers persoonlijk genoemd worden op de akte, volgens mij tot stand gekomen. Wat mij betreft, met nog wat kleine aanpassingen, voor herhaling vatbaar!
Alleen als ze het dan wel op een goede manier kunnen regelen, want nou slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Had KOM destijds aan de telefoon gehad. Strekking van het verhaal was:
Wanneer er beslissingen gemaakt moeten worden. Dit alleen gedaan wordt door de mensen die op de akte staan. Dit volgens het principe zoals in het reglement staat.
KOM komt op voor alle investeerders. Maar de overige investeerders hebben GEEN inspraak, en kunnen dus beslissingen die alleen in belang van de hypotheekhouders zijn genomen niet tegen houden. Ze vinden dit zelf ook niet helemaal kloppen, maar dit was de manier zoals ze het van de notaris moesten oppakken. Het was voor hun ook een test case, en in de toekomst zullen ze dit ook anders doen. Verder betekend dit niet dat de zekerheden voor de andere groep uitgehold zijn. Elke investeerder heeft ook nog steeds het recht om zelf achter zijn geld aan te gaan.
Ook zouden ze wanneer de akte rond was iedereen die geïnvesteerd had inlichten. Maar heb nog niks gehoord.
Vind het een aardig verhaal, en inderdaad 17.5K is zo terug te pakken bij die 3 mensen. Zeker als deze man op het moment dat het mis gaat even een IT-salaris in loondienst gaat verdienen.
Alleen als ze het dan wel op een goede manier kunnen regelen, want nou slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Had KOM destijds aan de telefoon gehad. Strekking van het verhaal was:
Wanneer er beslissingen gemaakt moeten worden. Dit alleen gedaan wordt door de mensen die op de akte staan. Dit volgens het principe zoals in het reglement staat.
KOM komt op voor alle investeerders. Maar de overige investeerders hebben GEEN inspraak, en kunnen dus beslissingen die alleen in belang van de hypotheekhouders zijn genomen niet tegen houden. Ze vinden dit zelf ook niet helemaal kloppen, maar dit was de manier zoals ze het van de notaris moesten oppakken. Het was voor hun ook een test case, en in de toekomst zullen ze dit ook anders doen. Verder betekend dit niet dat de zekerheden voor de andere groep uitgehold zijn. Elke investeerder heeft ook nog steeds het recht om zelf achter zijn geld aan te gaan.
Ook zouden ze wanneer de akte rond was iedereen die geïnvesteerd had inlichten. Maar heb nog niks gehoord.
Ja, zoals ik al schreef “met nog wat kleine aanpassingen” inderdaad. M.b.t. de besluitvorming moeten zaken beter geregeld worden en daarnaast moet vooraf e.e.a. duidelijk zijn, maar goed dit was dan ook het eerste test project. Overigens ben ik de mening toegedaan dat de mensen die niet gekozen hebben om op de akte te staan wel degelijk in het nadeel zijn bij een eventueel op de fles gaan van de ondernemer. Dat geeft op zich niet maar het moet vooraf gewoon goed duidelijk zijn, zodat je de keuze ook duidelijk kunt maken. Zelf zou ik overigens niet meegedaan hebben als ik niet op de akte zou hebben gestaan. Nogmaals, voor mij, voor herhaling vatbaar.
Vind het een aardig verhaal, en inderdaad 17.5K is zo terug te pakken bij die 3 mensen. Zeker als deze man op het moment dat het mis gaat even een IT-salaris in loondienst gaat verdienen.
Wat er natuurlijk wel mis kan gaan is dat hij de kolder in zijn kop krijgt en komende tijd nog meer leningen aangaat waarvoor de 3 mensen dan opnieuw tekenen en er geen achterstelling t.o.v de huidige lening aangegaan wordt. Maar ja dat is natuurlijk jammergenoeg bij elke CF lening het geval.
Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Lees ik het nu verkeerd?? De beste man maakt een omzet in 2015 van ¤ 17.500,-- en jullie vinden dit een veilige investering?? Met het opgehaalde geld wil hij een personeelslid een jaar voorfinancieren. Nota bene via een uitzendbureau. Doe mij ook een paar van zulke personeelsleden.
Hier moet je voor inloggen. Kan je het stuk niet gewoon even plaatsen?
Zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je registreert bij het FD kan je 5 maal permaand gratis artikel lezen.
Op donderdag 14 januari 2016 13:04 schreef rockenfeller het volgende: Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Lees ik het nu verkeerd?? De beste man maakt een omzet in 2015 van ¤ 17.500,-- en jullie vinden dit een veilige investering?? Met het opgehaalde geld wil hij een personeelslid een jaar voorfinancieren. Nota bene via een uitzendbureau. Doe mij ook een paar van zulke personeelsleden.
Je hebt helemaal gelijk.... Ik heb het toch gedaan omdat het om een klein bedragje gaat en er door drie man hoofdelijk getekend gaat worden. Of het verstandig is? De tijd gaat het leren.
Wat er natuurlijk wel mis kan gaan is dat hij de kolder in zijn kop krijgt en komende tijd nog meer leningen aangaat waarvoor de 3 mensen dan opnieuw tekenen en er geen achterstelling t.o.v de huidige lening aangegaan wordt. Maar ja dat is natuurlijk jammergenoeg bij elke CF lening het geval.
Natuurlijk, maar daar doe je inderdaad weinig aan. En als er 0 risico zou zijn, dan valt er ook geen rendement te halen natuurlijk..
Op donderdag 14 januari 2016 13:04 schreef rockenfeller het volgende: Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Lees ik het nu verkeerd?? De beste man maakt een omzet in 2015 van ¤ 17.500,-- en jullie vinden dit een veilige investering?? Met het opgehaalde geld wil hij een personeelslid een jaar voorfinancieren. Nota bene via een uitzendbureau. Doe mij ook een paar van zulke personeelsleden.
Je moet natuurlijk altijd kijken wat er tegenover staat. De meeste crowdfunding zaken zijn een groei investering. Dit vind ik dan persoonlijk een 'acceptabele' omdat er door 3 mensen in prive getekend wordt en de kans dus redelijk groot is dat er wat terug te halen is.
Ik vind de 'nota bene via een uitzendbureau' opmerking enigszins raar. Natuurlijk is dat duurder, maar wel veel flexibeler dan een normale medewerker. Als het dus niet mis gaat, wat hij zelf ook al aangeeft, is er nog weg terug.
Dat je als dienstverlener in je eerste jaar een lage omzet hebt is overigens ook niet gek. En zelfs met een kleinere omzetgroei is dit nog redelijk soepel terug te betalen.
Maar zoals al gezegd, ik had wel de hoofdelijke aansprakelijkheid nodig. Anders had ik het ook te risicovol gevonden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je registreert bij het FD kan je 5 maal permaand gratis artikel lezen.
Je moet natuurlijk altijd kijken wat er tegenover staat. De meeste crowdfunding zaken zijn een groei investering. Dit vind ik dan persoonlijk een 'acceptabele' omdat er door 3 mensen in prive getekend wordt en de kans dus redelijk groot is dat er wat terug te halen is.
Ik vind de 'nota bene via een uitzendbureau' opmerking enigszins raar. Natuurlijk is dat duurder, maar wel veel flexibeler dan een normale medewerker. Als het dus niet mis gaat, wat hij zelf ook al aangeeft, is er nog weg terug.
Dat je als dienstverlener in je eerste jaar een lage omzet hebt is overigens ook niet gek. En zelfs met een kleinere omzetgroei is dit nog redelijk soepel terug te betalen.
Maar zoals al gezegd, ik had wel de hoofdelijke aansprakelijkheid nodig. Anders had ik het ook te risicovol gevonden.
Ik kijk bij een investering in eerste instantie naar de business, cijfers en het verdienmodel. Als dat goed is dan komt op de tweede plaats de zekerheden. Jullie draaien het om. Kan uiteraard ieder zijn methode
Is verder niets raars aan. Hij wil een jaar een accountmanager voorfinancieren terwijl iedereen kan uitrekenen dat dit slechts voor twee maanden voldoende is.Een accountmanager zal namelijk niet vanaf dag 1 omzet realiseren en als hij dat wel zou doen dan duurt het zeker nog weken voordat de centen op de rekening staan.
Maar zoals Horsemen al zei: de tijd gaat het leren
Op donderdag 14 januari 2016 13:54 schreef Borstenzijngeweldig het volgende: CRG Partner Project:12406 Zakelijk Leendoel:Opstart onderneming Classificatie:5s G-PD percentage:0,18 Creditsafe score:60 Inschrijfperiode nog 60 dagen Kredietbedrag:¤ 17.500 Geinvesteerd:¤ 0 Product:Lening Looptijd:24 maanden Rente per jaar:8,0%
Weer een nieuwe!
Arbeidsverleden 2005-2015: eigenaar van De Sandwich Club te Eindhoven: In 2005 een bestaand lunchrestaurant overgenomen. Deze zaak opgestart met een nieuw, verfrissend concept en een nieuwe naam. De B2C-tak uitgebouwd d.m.v. consistente producten, een betrouwbaar imago en heel veel drive en enthousiasme. B2B (o.a. catering aan middelgrote en grote profit en non-profit organisaties) opgestart en uitgebouwd naar een omzetaandeel van meer dan 50%. De Sandwich Club in mei 2015 met succes overgedragen.
Als je met succes je bedrijf overdraagt dan hou je daar toh wel wat geld aan over en hoef je toch niet 17.5K bij de crowd op te halen om n.b. een HR search bedrijf te starten! Dit snap ik echt niet.
Als je met succes je bedrijf overdraagt dan hou je daar toh wel wat geld aan over en hoef je toch niet 17.5K bij de crowd op te halen om n.b. een HR search bedrijf te starten! Dit snap ik echt niet.
Okeee, verder lezen hoeft niet meer Het geld klotst crowd-fundend Nederland blijkbaar over de plinten....
Okeee, verder lezen hoeft niet meer Het geld klotst crowd-fundend Nederland blijkbaar over de plinten....
Grote bedragen van lage investeringsnummers, dus "ervaren" investeerders. Blijkbaar zien zij het zitten met deze man. Gelukkig denkt niet iedereen gelijk.
ook niet heel gek dat hij zo snel vol zit. De afgelopen twee /drie weken zijn er amper projecten voorbij gekomen... Er zit dus weer geld in de crowd wat men weer wil herinvesteren...
Ik kijk bij een investering in eerste instantie naar de business, cijfers en het verdienmodel. Als dat goed is dan komt op de tweede plaats de zekerheden. Jullie draaien het om. Kan uiteraard ieder zijn methode
Is verder niets raars aan. Hij wil een jaar een accountmanager voorfinancieren terwijl iedereen kan uitrekenen dat dit slechts voor twee maanden voldoende is.Een accountmanager zal namelijk niet vanaf dag 1 omzet realiseren en als hij dat wel zou doen dan duurt het zeker nog weken voordat de centen op de rekening staan.
Maar zoals Horsemen al zei: de tijd gaat het leren
Ik kijk in principe ook naar de investering in eerste instantie hoor, wat je bij mijn eerdere posts ook kon zien. Echter als het zekerheden of het onderpand goed genoeg is dan kan dat inderdaad een belangrijke factor worden voor mij.
Ik denk dat het wel voor iets meer dan twee maanden genoeg is, je hebt hier geen top notch account manager voor nodig natuurlijk en gesprekken zijn al gevoerd, dus hij zou al moeten weten wat het gaat kosten. Maar het is natuurlijk niet genoeg voor een jaar inderdaad, maar ik las eerste jaar overbruggen ook als dat hij zelf een deel gaat betalen ervan en de rest via de crowd.
En bovendien is het een bedrag wat in 5 jaar afbetalen sowieso wel te overzien moet zijn voor een zzp icter als het mis gaat..
Arbeidsverleden 2005-2015: eigenaar van De Sandwich Club te Eindhoven: In 2005 een bestaand lunchrestaurant overgenomen. Deze zaak opgestart met een nieuw, verfrissend concept en een nieuwe naam. De B2C-tak uitgebouwd d.m.v. consistente producten, een betrouwbaar imago en heel veel drive en enthousiasme. B2B (o.a. catering aan middelgrote en grote profit en non-profit organisaties) opgestart en uitgebouwd naar een omzetaandeel van meer dan 50%. De Sandwich Club in mei 2015 met succes overgedragen.
Zat net nog wat te googlen op de Sandwitchclub en zie dat de kopers van zijn zaak gefinancierd hebben via KOM. Uit de KOM pitch: Overname inventaris en goodwill: 36.000 Euro. Dus hij heeft 36K voor zijn zaak gevangen en dan toch 17.5k lenen om als eenpitter in de hr search branche te starten? Afijn vol, maar ik snap de cases nog steeds niet.
Zat net nog wat te googlen op de Sandwitchclub en zie dat de kopers van zijn zaak gefinancierd hebben via KOM. Uit de KOM pitch: Overname inventaris en goodwill: 36.000 Euro. Dus hij heeft 36K voor zijn zaak gevangen en dan toch 17.5k lenen om als eenpitter in de hr search branche te starten? Afijn vol, maar ik snap de cases nog steeds niet.
misschien een sabbatical gehad voor die 36k
Ik let bij investeren (CF) juist op zekerheden en wat minder op het idee/plan zelf. Prive investeer ik juist weer andersom, dan zit ik er immers (meestal) bovenop.
Op donderdag 14 januari 2016 15:44 schreef namliam het volgende: een 0,5% per jaar aan kosten van je geinvesteerde bedrag (1000 euro = 5 euro per jaar) + 25 eurocent per transactie (* 12 = 3 euro per jaar)
totale kosten 0,8% per jaar, iets lager als je meer investeerd
Ze gebruiken een derde rekening... Stichting Derdengelden Buckaroo Buckaroo op een of andere manier klinkt bekend?
Minimale lening 250.000 euro en het bedrijf moet minimaal 2 jaar bestaan, geen "echte" starters op dit platform dus
Doet buckaroo (ook) geen ideal aanbieden aan webwinkels?
Voordegroei hanteert een minimaal investeringsbedrag van ¤ 1.000, - per investering.
Overigens erger ik me mateloos aan die onscherpe foto's op de frontpage, sla ik over.
Vind het juist een hele mooie site. Vooral in het memorandum bij het project is volgens mij veel energie in gestoken. Echter ga ik in dit project in ieder geval niet investeren. Was het alleen al omdat het een aflossingsvrije lening is. Dus je loopt 3 jaar voor het totale bedrag risico.
Op donderdag 14 januari 2016 15:44 schreef namliam het volgende: een 0,5% per jaar aan kosten van je geinvesteerde bedrag (1000 euro = 5 euro per jaar) + 25 eurocent per transactie (* 12 = 3 euro per jaar)
totale kosten 0,8% per jaar, iets lager als je meer investeerd
Ze gebruiken een derde rekening... Stichting Derdengelden Buckaroo Buckaroo op een of andere manier klinkt bekend?
Minimale lening 250.000 euro en het bedrijf moet minimaal 2 jaar bestaan, geen "echte" starters op dit platform dus
Omdat die 0,5% over het geïnvesteerde bedrag is en de lening periodiek afgelost wordt (en je dus gemiddeld maar over de helft van het geïnvesteerde bedrag rente ontvangt) zijn de kosten dus zo'n 1 procentpunt van je rendement. Dat nog afgezien van het feit dat je alle kosten zo te zien aan het begin betaalt en dat je transactiekosten moet betalen. In totaal nogal hoge kosten dus!
Op donderdag 14 januari 2016 18:19 schreef Borstenzijngeweldig het volgende: Er is een update op aygodutch, ik moet zeggen dat het me wel goed bevalt om nu na 2 weken weer wat te horen over de default.
Dat vind ik ook. De update geeft echter nog weinig uitsluitsel. Dat had ik ook niet zo snel verwacht ook trouwens.
Voorwaarden • Aflossing: volledig aan einde looptijd • Vervroegd aflossen is mogelijk • Aflossingsbonus voor investeerder is 3 maanden rentebetaling • Fee: 1,5% eenmalig bij plaatsing
Voorwaarden • Aflossing: volledig aan einde looptijd • Vervroegd aflossen is mogelijk • Aflossingsbonus voor investeerder is 3 maanden rentebetaling • Fee: 1,5% eenmalig bij plaatsing
4 redenen om niet mee te doen
Het platform opzich lijkt me wel iets, heb nu alleen GVE en wil er misschien toch wel eentje naast.
Aflossing aan het einde bij dit project is wat mij betreft ook niet erg. Alhoewel wel aflossen ook voordelen heeft merk ik dat ik vaak het vrijgekomen geld z.s.m weer in wil leggen om de ''trein'' gaande te houden. Nu heb je gewoon een project wat 3 jaar lang rente geeft over het hele bedrag.
De kosten zijn wel een nadeel ja.
Het platform opzich lijkt me wel iets, heb nu alleen GVE en wil er misschien toch wel eentje naast.
Aflossing aan het einde bij dit project is wat mij betreft ook niet erg. Alhoewel wel aflossen ook voordelen heeft merk ik dat ik vaak het vrijgekomen geld z.s.m weer in wil leggen om de ''trein'' gaande te houden. Nu heb je gewoon een project wat 3 jaar lang rente geeft over het hele bedrag.
De kosten zijn wel een nadeel ja.
Ik ben het volkomen eens met obligataire. Bij de projecten van Voordegroei zijn de nadelen voor de investeerders en de voordelen voor de leners. Wanneer je op zoek bent naar een ander platform naast GvE, is Investormatch (IVM) een aanrader. Het enige probleem bij IVM is het gebrek aan projecten.
Ik ben het volkomen eens met obligataire. Bij de projecten van Voordegroei zijn de nadelen voor de investeerders en de voordelen voor de leners. Wanneer je op zoek bent naar een ander platform naast GvE, is Investormatch (IVM) een aanrader. Het enige probleem bij IVM is het gebrek aan projecten.
Ik laat hem ook aan mij voorbij gaan. Ook ik heb nog geen CCF account en daarnaast zie ik horeca, een hoge overname som van 85k en ze denken als prognose gelijk maar 50% meer omzet te draaien als het huidige restaurant.
Edit: Ook een leuke. Zekerheden: vanwege de vof structuur zijn de vennoten hoofdelijk aansprakelijk. Paar regels verder: in privé zijn geen noemenswaardige vermogensbestanddelen aanwezig ;-)
[ Bericht 69% gewijzigd door rockenfeller op 15-01-2016 11:42:09 ]
Edit: Ook een leuke. Zekerheden: vanwege de vof structuur zijn de vennoten hoofdelijk aansprakelijk. Paar regels verder: in privé zijn geen noemenswaardige vermogensbestanddelen aanwezig ;-)
Nou is die opmerking op zich niet onjuist. Het kan maar duidelijk zijn en je krijgt geen discussies of er bijvoorbeeld nog een huis is met overwaarden of andere bezittingen. Hij is overigens al weer vol.
Nou is die opmerking op zich niet onjuist. Het kan maar duidelijk zijn en je krijgt geen discussies of er bijvoorbeeld nog een huis is met overwaarden of andere bezittingen. Hij is overigens al weer vol.
Heb je helemaal gelijk in. Het kan maar duidelijk zijn.
Nou ben ik mij trouwens een beetje aan het verdiepen geweest in CCF en de algemene voorwaarden zijn in mijn ogen voor investeerders beter dan die van bijvoorbeeld GvE. Met name dat CCF de pitch controleert ben ik wel blij mee. Maar ja, er zijn dan ook weer minder leuke puntjes, zoals dat gedoe met de tussenrekening waarop CCF eerst de terugbetaling stort, de mogelijkheid dat geldleners vroegtijdig mogen terugbetalen met maar drie maanden rente vergoeding en natuurlijk de fee kosten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 16-01-2016 05:00:10 ]
Vanochtend stukje over Voordegroei op sprout: 2. Crowdfunding voor de upper class
Willen we meer, of minder crowdfundplatforms? Met Voordegroei.nl doet een groep voormalige private bankiers hoe dan ook een duit in het zakje met een platform voor investeerders met minimaal een ton aan vrij besteedbaar vermogen. De oprichters hebben Pim Betist in de arm genomen vanwege zijn crowdfundervaring met onder meer Sellaband en Africa Unsigned. Via Voordegroei.nl kunnen geldschieters vanaf 1.000 euro investeren in mkb-leningen, nadat zij wel eerst een intakegesprek hebben gedaan. Medeoprichter Bart Vemer spreekt van ‘informal funding’. “Geen investering in aandelen, zoals dit het geval is bij informal investment, maar leningen met een aantrekkelijke rente.”
Overgens voor mij is dit platform ook geen preferred supplier. Ik voel me ook geen upper class
Pfft.. In totaal 392K nodig, 80K zelf en 312K via allemaal verschillende vormen van financiering. Pand wordt niet eens gekocht maar verhuurd, vraag me of dit ooit terug te betalen is met een horecazaak.. Heb je ook echt wel zoveel nodig? Is het niet verstandig net even een tikkeltje rustiger te starten?
Ondanks het concept van bregje best wel een succes is, vind ik de totale investering vrij fors. De locatie lijkt mij wel prima. Wellicht is dat een reden van de grote investering, plus de hele verbouwing. Ik heb mijn twijfels...
Op vrijdag 15 januari 2016 14:05 schreef MT10 het volgende: Pfft.. In totaal 392K nodig, 80K zelf en 312K via allemaal verschillende vormen van financiering. Pand wordt niet eens gekocht maar verhuurd, vraag me of dit ooit terug te betalen is met een horecazaak.. Heb je ook echt wel zoveel nodig? Is het niet verstandig net even een tikkeltje rustiger te starten?
Ik ga hier zeker niet instappen.
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen. Ik doe ook niet mee in dit horeca avontuur..
3 gangen maaltijd tussen 12.50 en 14.50 Rekensom 110 couverts * 365 dagen *20 euro=803000 euro
Natuurlijk kan je een tafel een paar keer per dag verhuren, maar toch lijkt mij een omzet schatting van meer dan 900K ambitieus
[ Bericht 12% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-01-2016 14:37:38 ]
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen. Ik doe ook niet mee in dit horeca avontuur..
Klopt.. Maar wat anderen doen interesseert me bar weinig, hier wordt er nog wel redelijk serieus gekeken naar de meeste dingen, maar als je andere fora leest daar is crowdfunding echt de heilige graal en is het elke keer weer bizar dat een project ook default kan gaan..
met de bijbehorende crediteuren ongeveer 5.000 aan aflossing (+rente) per maand. Personeel, energie, etc, En een omzet (900.000) snel berekend op basis van 800 man per week (115 per dag). Wordt een zware dobber..
Op vrijdag 15 januari 2016 14:44 schreef NaRegenDeZon het volgende: Nieuw GvE Beethoven Eten & Drinken Project:13176 Zakelijk Leendoel:Overig Classificatie:5 G-PD percentage:0,49 Creditsafe score:70 Inschrijfperiode nog 60 dagen Kredietbedrag:¤ 75.000 Geinvesteerd:¤ 3.700 Product: Lening Looptijd: 48 maanden Rente per jaar:8,0%
In 2014 hadden ze al een keer meegedaan op GVE (188k) , 24 van de 60 maanden daarvan voltooid. Helaas geen actuele cijfers van de prestaties in 2014 en 2015, alleen een verwachte omzetgroei van 300k voor hun nieuwste uitbreiding.
In 2014 hadden ze al een keer meegedaan op GVE (188k) , 24 van de 60 maanden daarvan voltooid. Helaas geen actuele cijfers van de prestaties in 2014 en 2015, alleen een verwachte omzetgroei van 300k voor hun nieuwste uitbreiding.
Voor mij is het heel simpel: geen cijfers, dan ook geen investering.
Cornflakes stelde: "ze hebben zich al eerder bewezen". Ik vind dat als van een eerder project 24 van de 60 maanden zijn voldaan, het wat voorbarig is om van "bewezen" te spreken. Ze zijn nog niet halverwege....
Op vrijdag 15 januari 2016 16:54 schreef bleyenburg het volgende: Cornflakes stelde: "ze hebben zich al eerder bewezen". Ik vind dat als van een eerder project 24 van de 60 maanden zijn voldaan, het wat voorbarig is om van "bewezen" te spreken. Ze zijn nog niet halverwege....
Klopt maar ze gaan dus vanwege succes uitbreiden. Ik heb een niet al te hoog bedrag geinvesteerd maar toch.
Maar toch: als ze hun dossier echt op orde hadden gehad dan had deze vraag ze niet verrast. En hadden ze er meteen op kunnen antwoorden. Ik krijg nu even de indruk dat ze opgelucht adem haalden.
We zijn nu zowat een werkweek verder en Ik zie het project niet meer terug. Blijkbaar was er ondanks dat het twee verschillende personen waren misschien toch iets aan de hand en hebben ze inderdaad opgelucht adem gehaald. Ben benieuwd of het project terug komt. Ik vermoed van niet.
Project Haagse strandhuisjes in de top10 lijkt heel interessant en kansrijk. De pitch zet mij echter aan het denken: -ze hebben het de hele tijd over de mooie strandlocatie van de huisjes, maar ze vragen 120-200K bij de crowd specifiek voor het winterklaar maken van de huisjes (waarom denk ik ineens aan Tedje van Es en F. Jacobse) voor gebruik op een heel andere winterlocatie, welke, waar, hoe? -ze hebben het over gelaagde financiering, ik vermoed zomaar dat de huisjes als onderpand dienen bij de banklening. Over zekerheden voor de crowd geen woord... -en dat tegen een spetterende rente van 4,4%
Lees ook al een tijdje mee en heb bij diverse platformen investeringen gedaan. GVE, KOM, IVM, Aygodutch en FC. Bedragen wisselen een beetje afhankelijke van het project. Mijn langst lopende project is nu 25 maanden bezig en heb 1 afgelost project. Tot op heden nog 0 defaults, maar dat is meer geluk dan wijsheid als ik hier zo lees de laatste tijd.
Heb er nu 1 bij KOM die te laat was met betalen. Heb daar vandaag over gemaild met Pim vd Velde en de volgende reactie gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit ter info voor de overige investeerders in dit project. Heb de laatste maanden weinig meer geinvesteerd. Gezien de defaults die hier voorbij kwamen eerst maar eens wat terug ontvangen en beetje afbouwen. De pareltjes die langskomen pak ik nog wel mee, maar die zijn spaarzaam laatste tijd.
Op vrijdag 15 januari 2016 19:00 schreef flexion het volgende: Lees ook al een tijdje mee en heb bij diverse platformen investeringen gedaan. GVE, KOM, IVM, Aygodutch en FC. Bedragen wisselen een beetje afhankelijke van het project. Mijn langst lopende project is nu 25 maanden bezig en heb 1 afgelost project. Tot op heden nog 0 defaults, maar dat is meer geluk dan wijsheid als ik hier zo lees de laatste tijd.
Heb er nu 1 bij KOM die te laat was met betalen. Heb daar vandaag over gemaild met Pim vd Velde en de volgende reactie gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit ter info voor de overige investeerders in dit project. Heb de laatste maanden weinig meer geinvesteerd. Gezien de defaults die hier voorbij kwamen eerst maar eens wat terug ontvangen en beetje afbouwen. De pareltjes die langskomen pak ik nog wel mee, maar die zijn spaarzaam laatste tijd.
Iedereen kreeg deze mail, hij is niet direct aan jou gericht als het goed is (je staat in de bcc). Het is wel al de tweede keer bij dit project.
Krijg sterk het gevoel dat investeerders in het project van Vinovat zijn opgelicht.
Nieuwe reactie van KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt er eigenlijk op neer dat er niets meer te halen valt voor de investeerders. Aangezien er ook nog een schuld is bij de fiscus en bank. KoM reageert trouwens niet op de vragen m.b.t. tot de verpanding van de voorraden en inventaris. Zal wel niet goed zijn geregeld.
Spreekt eigenlijk ook wel boekdelen dat er "schuldsanering is aangevraagd". Normaal gesproken moet je eerst proberen met de schuldeisers eruit te komen. De beste man laat gewoon niets van zich horen en verwacht dat schuldsanering dan mogelijk is. Hopelijk wordt het afgewezen en mag hij met een betalingsregeling voorstel komen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Baklapper op 15-01-2016 23:36:49 ]
Dat gevoel van oplichting heb ik ook. Hoe kan je met de pitch en de financiële bijlage binnen 6 maanden 125 K schuld opbouwen. Als er oplichting is mag er ook geen schuldsanering komen. Overigens vind ik dat KoM veels te snel stelt er is niets te halen dus laat maar zitten. Ik vind: het heeft nu toch geld gekost dus als we opgelicht zijn die 2000 euro met de investeerders voor de incasso moeten dokken. Niet reageren vind ik een vrij brief voor potentiële fraudeurs.
Klopt.. Maar wat anderen doen interesseert me bar weinig, hier wordt er nog wel redelijk serieus gekeken naar de meeste dingen, maar als je andere fora leest daar is crowdfunding echt de heilige graal en is het elke keer weer bizar dat een project ook default kan gaan..
Welke andere fora lees jij nog meer en zit er nog een interessante tussen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt er eigenlijk op neer dat er niets meer te halen valt voor de investeerders. Aangezien er ook nog een schuld is bij de fiscus en bank. KoM reageert trouwens niet op de vragen m.b.t. tot de verpanding van de voorraden en inventaris. Zal wel niet goed zijn geregeld.
Spreekt eigenlijk ook wel boekdelen dat er "schuldsanering is aangevraagd". Normaal gesproken moet je eerst proberen met de schuldeisers eruit te komen. De beste man laat gewoon niets van zich horen en verwacht dat schuldsanering dan mogelijk is. Hopelijk wordt het afgewezen en mag hij met een betalingsregeling voorstel komen.
Mijn vermoeden is inderdaad dat het m.b.t. de verpanding van de voorraden en inventaris niet goed is geregeld. Ik denk ook dat jullie onder andere op dit punt moeten doorvragen bij KoM. Ik vrees namelijk dat de overeenkomst die KoM hiervoor gebruikt niet toereikend is. Niet voor dit project maar, en dat is veel erger, voor geen enkel project. Daarom is het ook erg belangrijk om te weten waarom de uitwinning van de verpanding niet lukt.
Mijn vermoeden is inderdaad dat het m.b.t. de verpanding van de voorraden en inventaris niet goed is geregeld. Ik denk ook dat jullie onder andere op dit punt moeten doorvragen bij KoM. Ik vrees namelijk dat de overeenkomst die KoM hiervoor gebruikt niet toereikend is. Niet voor dit project maar, en dat is veel erger, voor geen enkel project. Daarom is het ook erg belangrijk om te weten waarom de uitwinning van de verpanding niet lukt.
We hebben volgens mij nooit geconstateerd dat de wijnzaak daadwerkelijk is gestart. De vraag is dus op of wel voorraad en inventaris aanwezig is geweest. Ik zit zelf niet in dit project, maar ik zou het op prijs stellen als enkele investeerders inderdaad bij KoM waarom ze het niet hebben over de verpanding en wat dit betekent voor alle andere contracten met ondernemers.
We hebben volgens mij nooit geconstateerd dat de wijnzaak daadwerkelijk is gestart. De vraag is dus op of wel voorraad en inventaris aanwezig is geweest. Ik zit zelf niet in dit project, maar ik zou het op prijs stellen als enkele investeerders inderdaad bij KoM waarom ze het niet hebben over de verpanding en wat dit betekent voor alle andere contracten met ondernemers.
Ik ga hier zeker op door. Ik vind überhaupt de reactie van KoM veels te lauw. Ben hier ook niet van plan om mee akkoord te gaan.
Volgens mij is een van hier in de winkel geweest om zijn icentive af te halen als ik me goed herinner van de posts uit het verleden. Dus de winkel zou er uiteindelijk wel gekomen moeten zijn.
In de oude of nieuwe winkel? Ik hoop de nieuwe in dat geval kunnen we door pushen waarom de uitwinning van de voorraad en inventaris niet kan worden gerealiseerd.
Op zaterdag 16 januari 2016 11:21 schreef bambricks het volgende: In de oude of nieuwe winkel? Ik hoop de nieuwe in dat geval kunnen we door pushen waarom de uitwinning van de voorraad en inventaris niet kan worden gerealiseerd.
Ik heb het even voor je terug gezocht, misschien heb je er wat aan zie de quotes hieeronder:
Is een mooi begin. Zat er ook rente en aflossing bij?
quote:
Op zaterdag 7 november 2015 23:48 schreef RavigotteSaus het volgende: ik zit niet in de wijnboer, daarom twee flessen wijn. als ik er in zat had ik een greep uit de kas genomen.
Ze zaten al voor de crowdfunding campagne in het pand aan de Zuivelstraat.Toen als outlet. Zou ook nog een "grootse opening" komen en een internetsite.
Welke andere fora lees jij nog meer en zit er nog een interessante tussen?
Soms google ik wel eens rond en dan kom ik er tegen waar er over gesproken wordt, maar geen enkele waar ik serieuze analyses voorbij zag komen. Meer in de trant van.. Ooh 8-9% laten we dat doen, lekker rendement. En dan een paar maanden later: 'Waarom heb ik zoveel defaults?'
Heeft iemand het Agium rapportje van Vinovat opgeslagen op de computer? Ik zit zelf niet in dat project maar zou het graag nog eens bekijken in verband met het failissement. Misschien zijn daar conclusies uit te trekken die zinvol zijn voor de toekomst.
Op zaterdag 16 januari 2016 21:01 schreef obligataire het volgende: Heeft iemand het Agium rapportje van Vinovat opgeslagen op de computer? Ik zit zelf niet in dat project maar zou het graag nog eens bekijken in verband met het failissement. Misschien zijn daar conclusies uit te trekken die zinvol zijn voor de toekomst.
dat is nog te vinden: google op vinovat en kapitaal op maat en als je dan inlogt vind je het rapportje. B met een plus.
Op zaterdag 16 januari 2016 21:01 schreef obligataire het volgende: Heeft iemand het Agium rapportje van Vinovat opgeslagen op de computer? Ik zit zelf niet in dat project maar zou het graag nog eens bekijken in verband met het failissement. Misschien zijn daar conclusies uit te trekken die zinvol zijn voor de toekomst.
WE starten met een eigen vermogen van 40K en het bedrijf wordt al 5 jaar door hun uitgebaat. Ik vind het nog steeds knap dat je in 6maanden dit weet te bereiken of het uitgangspunt klopt. niet!!
De winkel heeft ook een paar maanden stil gelegen......tussen sluiting van de oude en opening van de nieuwe zat minstens twee maanden.....dat is funest, vaste lasten en privé opnamen lopen door, het kapitaal verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Het stinkt aan alle kanten, die lening KOM was een laatste noodgreep om een vroegtijdig faillissement af te wenden, in zoverre hebben ze m.i. inderdaad de boel belazerd c.q. een foute voorstelling van zaken gegeven. Het kan niet anders dan dat met het geld van de lening wat (crediteuren)brandjes zijn geblust maar dat er weinig in de verbouwing is gestoken.
Interessant bedrijf wat kan profiteren van de aantrekkende bouwsector. Hun resultaten fluctueren nogal. 2013 Klein verliesje, 2014 hele goede winst, 2015 minder maar nog steeds aardige winst. Het is een B.V. dus directiesalaris is er al af. Die langlopende lening daar moet zo te zien jaarlijks 50K op worden afgelost althans in 2014 was dat nog wel zo. Dat kan druk op de liquiditeit geven. Eigenlijk zou wat meer info heel welkom zijn. Wat is bijvoorbeeld de achtergrond van de langlopende lening nu het bedrijf blijkbaar geen vaste activa heeft? Ik heb er wel wat ingestopt
Ook een interessante. Uitstekende balans en resultaten zo op het oog, vreemd dat dit een C is en vreemd dat ze zo'n hoge rente bieden. Wat is daar het achterliggende verhaal vraag je je af.
Ook een interessante. Uitstekende balans en resultaten zo op het oog, vreemd dat dit een C is en vreemd dat ze zo'n hoge rente bieden. Wat is daar het achterliggende verhaal vraag je je af.
Dat vraag ik me bij heel veel projecten van FC af...
Interessant bedrijf wat kan profiteren van de aantrekkende bouwsector. Hun resultaten fluctueren nogal. 2013 Klein verliesje, 2014 hele goede winst, 2015 minder maar nog steeds aardige winst. Het is een B.V. dus directiesalaris is er al af. Die langlopende lening daar moet zo te zien jaarlijks 50K op worden afgelost althans in 2014 was dat nog wel zo. Dat kan druk op de liquiditeit geven. Eigenlijk zou wat meer info heel welkom zijn. Wat is bijvoorbeeld de achtergrond van de langlopende lening nu het bedrijf blijkbaar geen vaste activa heeft? Ik heb er wel wat ingestopt
Dank voor de beoordeling. Zelf ben ik er ook ingestapt. Ik had graag wat meer gelezen over de zekerheden die geboden worden aan de crowd.
quote: Op Funding Circle kunnen alleen kredietaanvragen worden gedaan door bedrijven waarvan de directeuren en eigenaars bereid zijn om met hun persoonlijke vermogen garant te staan voor de aflossing van het krediet, in de vorm van een persoonlijke garantstelling.
Op zaterdag 16 januari 2016 23:53 schreef obligataire het volgende: De winkel heeft ook een paar maanden stil gelegen......tussen sluiting van de oude en opening van de nieuwe zat minstens twee maanden.....dat is funest, vaste lasten en privé opnamen lopen door, het kapitaal verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Het stinkt aan alle kanten, die lening KOM was een laatste noodgreep om een vroegtijdig faillissement af te wenden, in zoverre hebben ze m.i. inderdaad de boel belazerd c.q. een foute voorstelling van zaken gegeven. Het kan niet anders dan dat met het geld van de lening wat (crediteuren)brandjes zijn geblust maar dat er weinig in de verbouwing is gestoken.
Wat is jouw mening over het Agium rapport van Vinovat?
Uit het Agium rapport kun je weinig opmaken dat duidt op een naderend faillissement. Positief eigen vermogen, een voldoende current ratio en werkkapitaal. Wat opvalt is een grote post voor privé en overige aflossingen. Daardoor krappe aflossingscapaciteit. Argwaan had meer moeten komen van de tekstuele toelichting op de aanvraag denk ik, en van dat vreemde verhaal over die concertkaartjes.
Ik vraag me af of Agium recent cijfermateriaal onder ogen heeft gehad. Het lijkt me dat ze alleen naar 2014 hebben gekeken. Anders hadden ze toch de voortekenen moeten zien, lijkt me.
Was ik de enige die op Mijn AGD de update van 14 januari gemist had aangaande de kabelaar die issues heeft met zijn opdrachtgever? Misschien hier gemist, maar anders als FYI bedoeld voor andere investeerders.
Op zondag 17 januari 2016 15:17 schreef Coelho het volgende: Was ik de enige die op Mijn AGD de update van 14 januari gemist had aangaande de kabelaar die issues heeft met zijn opdrachtgever? Misschien hier gemist, maar anders als FYI bedoeld voor andere investeerders.
Op zondag 17 januari 2016 15:04 schreef obligataire het volgende: Uit het Agium rapport kun je weinig opmaken dat duidt op een naderend faillissement. Positief eigen vermogen, een voldoende current ratio en werkkapitaal. Wat opvalt is een grote post voor privé en overige aflossingen. Daardoor krappe aflossingscapaciteit. Argwaan had meer moeten komen van de tekstuele toelichting op de aanvraag denk ik, en van dat vreemde verhaal over die concertkaartjes.
Ik vraag me af of Agium recent cijfermateriaal onder ogen heeft gehad. Het lijkt me dat ze alleen naar 2014 hebben gekeken. Anders hadden ze toch de voortekenen moeten zien, lijkt me.
Bedankt voor je feedback op de vraag. Prive bleek dat de 2 salarissen uit de 60K per jaar werden betaald.Was het antwoord op een van de vragen. Die concertkaarjes liepen via het bedrijf SOOF waar Dhr BAkx ook in deelnam. Ik kan trouwens niks terug vinden over entertainment bureau SOOF. Wellicht een gevalletje ene gat met het andere vullen??
Les die ik in dat geval moet trekken dat het Agium rapport geen uitgangspunt meer kan zijn. Reden: de resultaten zouden toch min of meer jaarlijks het zelfde moeten zijn met een trend afwijking. Wat ik wel vreemd vind en vond dat je de nieuwe winkel wel als outlet kon gebruiken en niet als wijnwinkel. Daar ontbraken op een gegeven moment de vergunningen voor???.
[ Bericht 2% gewijzigd door bambricks op 17-01-2016 17:42:59 ]
Heb hier ook nog even naar gekeken. Is gevestigd in woonhuis.Zou er op kunnen duiden dat hij inkoopt en het hout gelijk doorstoot. Heb ook even op de eigenaar gezocht. kon niets vinden op de heer Jeroen Knol behalve dat hij standaarden voor tablets aan de basisschool heeft geschonken afgelopen jaar. looptijd twee jaar trekt me op zich wel aan. Denk nog even na of ik er wat in stop zou eventueel mijn eerste project op FC worden. Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn cijfers over heel 2015. Die zou hij nu toch wel moeten kunnen geven.
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-01-2016 11:42:14 ]
Even iets m.b.t. het algemene FOK! belang, aangezien FOK! er financieel blijkbaar slecht voor staat. Het aantal gebruikers loopt blijkbaar terug en nog belangrijker het aantal adblocker’s neemt toe. Zou toch niet leuk zijn als dit forum nog eens zou sneuvelen.
eens (anderhalf miljoen als je de bank er bijhaald...) daarentegen staat er behoorlijk wat vastgoed tegenover en dus vaste inkomsten. Als er 1 appartement leeg komt te staan heeft dat niet direct grote invloed op de aflossingscapaciteit...
Op maandag 18 januari 2016 16:15 schreef crowdiefunder het volgende: Hebben flink wat geld uitstaan dan, bij elkaar over het miljoen. Dat zorgt toch voor een beetje twijfel bij mij.
precies, ga zo maar even mailen wat de status van dat eerste project is. Of er al huurders in zitten ofzo want aan;
Dit project verloopt tot op heden correct.
Heb ik niet genoeg om er in mee te gaan.
Nul cijfermatige onderbouwing, dus voor mij een no-go. Bij een ander platform had ik er misschien wel in geïnvesteerd, net zoals bij de ski-appartementen van KOM.
Op maandag 18 januari 2016 16:40 schreef CaLeX het volgende: Ga maar niet mailen, zit al in de andere. En gezien het allemaal in prive gaat wil ik er niet meer in steken vooralsnog.
Ter info: Ze hebben wat gedoe gehad met de buurt aangaande het vorige project. http://uitspraken.rechtsp(...)CLI:NL:RVS:2015:1692 Als ik alles goed lees heeft de voorzieningen rechter tussentijds in hun voordeel gesproken. Ik weet niet of de buurt de bodem procedure doorgezet heeft waarover gesproken wordt in dit processtuk. Misschien heb je er wat aan.
De rentevergoeding is matig maar het is wel een aantrekkelijk project waarbij de risico's mooi gespreid zijn en er sprake is van vaste inkomsten waaruit de verplichting wordt voldaan. Ik ga wel meedoen.