Dat vraag ik me bij heel veel projecten van FC af...quote:Op zondag 17 januari 2016 12:17 schreef obligataire het volgende:
Imex groothandel Horeca bij FC, categorie C
Ook een interessante. Uitstekende balans en resultaten zo op het oog, vreemd dat dit een C is en vreemd dat ze zo'n hoge rente bieden.
Wat is daar het achterliggende verhaal vraag je je af.
Dank voor de beoordeling.quote:Op zondag 17 januari 2016 12:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Interessant bedrijf wat kan profiteren van de aantrekkende bouwsector. Hun resultaten fluctueren nogal. 2013 Klein verliesje, 2014 hele goede winst, 2015 minder maar nog steeds aardige winst. Het is een B.V. dus directiesalaris is er al af. Die langlopende lening daar moet zo te zien jaarlijks 50K op worden afgelost althans in 2014 was dat nog wel zo. Dat kan druk op de liquiditeit geven. Eigenlijk zou wat meer info heel welkom zijn. Wat is bijvoorbeeld de achtergrond van de langlopende lening nu het bedrijf blijkbaar geen vaste activa heeft?
Ik heb er wel wat ingestopt![]()
Wat is jouw mening over het Agium rapport van Vinovat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:53 schreef obligataire het volgende:
De winkel heeft ook een paar maanden stil gelegen......tussen sluiting van de oude en opening van de nieuwe zat minstens twee maanden.....dat is funest, vaste lasten en privé opnamen lopen door, het kapitaal verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Het stinkt aan alle kanten, die lening KOM was een laatste noodgreep om een vroegtijdig faillissement af te wenden, in zoverre hebben ze m.i. inderdaad de boel belazerd c.q. een foute voorstelling van zaken gegeven. Het kan niet anders dan dat met het geld van de lening wat (crediteuren)brandjes zijn geblust maar dat er weinig in de verbouwing is gestoken.
Dank, ik had 'm ook nog niet gezien.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:17 schreef Coelho het volgende:
Was ik de enige die op Mijn AGD de update van 14 januari gemist had aangaande de kabelaar die issues heeft met zijn opdrachtgever? Misschien hier gemist, maar anders als FYI bedoeld voor andere investeerders.
Bedankt voor je feedback op de vraag. Prive bleek dat de 2 salarissen uit de 60K per jaar werden betaald.Was het antwoord op een van de vragen. Die concertkaarjes liepen via het bedrijf SOOF waar Dhr BAkx ook in deelnam. Ik kan trouwens niks terug vinden over entertainment bureau SOOF. Wellicht een gevalletje ene gat met het andere vullen??quote:Op zondag 17 januari 2016 15:04 schreef obligataire het volgende:
Uit het Agium rapport kun je weinig opmaken dat duidt op een naderend faillissement. Positief eigen vermogen, een voldoende current ratio en werkkapitaal. Wat opvalt is een grote post voor privé en overige aflossingen. Daardoor krappe aflossingscapaciteit. Argwaan had meer moeten komen van de tekstuele toelichting op de aanvraag denk ik, en van dat vreemde verhaal over die concertkaartjes.
Ik vraag me af of Agium recent cijfermateriaal onder ogen heeft gehad. Het lijkt me dat ze alleen naar 2014 hebben gekeken. Anders hadden ze toch de voortekenen moeten zien, lijkt me.
Dank je wel voor je analyse.quote:Op zondag 17 januari 2016 12:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Interessant bedrijf wat kan profiteren van de aantrekkende bouwsector. Hun resultaten fluctueren nogal. 2013 Klein verliesje, 2014 hele goede winst, 2015 minder maar nog steeds aardige winst. Het is een B.V. dus directiesalaris is er al af. Die langlopende lening daar moet zo te zien jaarlijks 50K op worden afgelost althans in 2014 was dat nog wel zo. Dat kan druk op de liquiditeit geven. Eigenlijk zou wat meer info heel welkom zijn. Wat is bijvoorbeeld de achtergrond van de langlopende lening nu het bedrijf blijkbaar geen vaste activa heeft?
Heb hier ook nog even naar gekeken. Is gevestigd in woonhuis.Zou er op kunnen duiden dat hij inkoopt en het hout gelijk doorstoot. Heb ook even op de eigenaar gezocht. kon niets vinden op de heer Jeroen Knol behalve dat hij standaarden voor tablets aan de basisschool heeft geschonken afgelopen jaar.quote:Op zondag 17 januari 2016 12:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
precies, ga zo maar even mailen wat de status van dat eerste project is. Of er al huurders in zitten ofzo want aan;quote:Op maandag 18 januari 2016 16:15 schreef crowdiefunder het volgende:
Hebben flink wat geld uitstaan dan, bij elkaar over het miljoen. Dat zorgt toch voor een beetje twijfel bij mij.
Ter info: Ze hebben wat gedoe gehad met de buurt aangaande het vorige project.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:40 schreef CaLeX het volgende:
Ga maar niet mailen, zit al in de andere. En gezien het allemaal in prive gaat wil ik er niet meer in steken vooralsnog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |